Kwart kippenvlees in supermarkten bevat bacteriën die resistent zijn voor colistine, een uiterst sterk antibioticum………

Kip het meest gemartelde stukje vlees, dat bovendien fipronil kan bevatten en zoals BNR afgelopen donderdagmorgen bekend maakte (rond 8.08 u.), ook met bacteriën die resistent zijn tegen colistine……. Colistine is één van de antibiotica die behoren tot de groep van de zogenaamde ‘polymyxinen’. Polymyxinen zijn een groep van vijf verschillende polypeptide-antibiotica, die in 1947 ontdekt zijn. Enkel polymyxine B en E worden in de praktijk gebruikt, aldus Wikipedia.

Deze ‘basisantibiotica’ (excuseer voor de niet wetenschappelijke termen) waar colistine onder valt, zijn uiterst belangrijk in de strijd tegen antibiotica resistentie (één van de laatste redmiddelen om resistente bacteriën eronder te krijgen), het is een zwaar antibioticum, met grote bijwerkingen. In Europa overlijden jaarlijks 25.000 mensen vanwege antibiotica resistentie…….. Zoals gezegd een kwart van het kippenvlees in de supermarkten bevat bacteriën die resistent zijn tegen colistine…….

U begrijpt een levensgevaarlijke zaak, die bovendien nog eens bewijst dat er nog steeds enorm veel antibiotica en zware antibiotica wordt gebruikt in de intensieve veehouderij en dan een antibioticum dat voor mensen mondjesmaat wordt gebruikt, zoals in de bestrijding van longontsteking bij patiënten met cystische fibrose (een ernstige en uiteindelijk dodelijke longziekte)………..

‘Gelukkig’ voor de intensieve martelveehouderij wist BNR een professor te vinden, Marc Bonten van het Utrechts Medisch Centrum (UMC), die het verhaal over colistine, eerder geplaatst in Trouw, als onzin afdeed……. Volgens Bonten is het gen van colistine pas een paar jaar gelden ontdekt en is er geen sprake van meer gevonden antobiotica resistentie tegen colistine, maar kan men het nu pas aantonen, wat de groei verklaart……. Bonten denkt dat het een natuurlijk antiresistentie gen is…….

Bonten werd niet gevraagd hoe dit ‘natuurlijke gen’ dan ooit in de wereld is gekomen……. Ik ben geen wetenschapper, maar krijg toch sterk de indruk dat dit is ontstaan door in feite ongeoorloofd gebruik van colistine in de intensieve veehouderij…… Als je zoveel dieren in een stal propt, is het logisch dat je enorme gezondheidsproblemen krijgt…….

Wat aan mensen mondjesmaat wordt verstrekt, wordt in de intensieve martelveehouderij op grote schaal voorgeschreven en verstrekt door veeartsen……. Met andere woorden: men speelt met uw leven in deze doodsindustrie en zoals gewoonlijk gaan economische belangen ver voor op de volksgezondheid…..

Dat laatste opgeteld bij het feit dat vleeseten totaal niet gezond is, zou de mens aan het denken moeten zetten, zo kan het eten van vlees organen als de huid, hart, lever, nieren, maag en darmen schaden en zelfs kanker veroorzaken, wat ook op grote schaal gebeurd. Maag en darmkanker heeft intussen de longkankers voorbij gestreefd in het totale aantal jaarlijkse doden, wereldwijd wel te verstaan…….

Stop met het eten van vlees en zuivel en u zal heel snel bemerken, dat u niets mist als u geen vlees eet. Bovendien zal dan het knagende gevoel achter in uw hoofd verdwijnen, het gevoel dat er iets goed mis is met het eten van vlees……

U doet er niet alleen de dieren een groot plezier mee, dieren die in een hel op aarde leven, maar u doet er bovendien het milieu een groot plezier mee, immers vleeseten gaat gepaard met een ongelofelijke vervuiling, van lucht, bodem en oppervlakte water. U zorgt er verder voor dat de klimaatverandering nog enigszins is te beperken en het bespaard oerwoud (gentech sojateelt voor diervoeder). U begrijpt dat dit alleen zal werken als een aanzienlijk deel van de mensheid kiest voor een veganistisch bestaan en de kans daarop is vrijwel nihil, maar toch: alle beetjes helpen.

Voorts zou de wereld eindelijk eens moeten optreden tegen het ongeoorloofd gebruik van antibiotica en dat geldt des te meer voor gebruik in de intensieve veehouderij!!!

Weg met de intensieve veehouderij!!

Hoogleraar Goudoever: “Het is ingewikkeld suiker uit voeding te halen……” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Afgelopen maandag was suiker het onderwerp in BNR Beter (na 19.00 u.). Normaal luister ik op dat tijdstip niet naar de radio, maar e.e.a. was uitgelopen, dus bij het aanzetten van de radio….

Zette deze rond 19.15 u. aan en hoorde hoogleraar neonatologie en kindergeneeskunde en kinderarts Hans Goudoever. Deze stelde dat het niet zo makkelijk is om suiker uit voedsel te halen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Oh, dus ‘t is moeilijk om de extra suikers, toegevoegd om de trek op gang te houden, niet toe te voegen aan bereid voedsel???

Nee Azijnpisser, dat bedoelde de zwetskont niet, hij bedoelde dat er in verschillende werelddelen verschillende suikerbehoeften zijn, zoals die voor kinderen…….. Mensen ik kan wel blijven lachen…. Punt één suiker is een gif, dat diverse manieren fysieke schade kan aanrichten, bovendien is het vermoeden groot dat suiker kankerverwekkend kan werken…… Ziekten als obesitas en diabetes zijn heel vaak het gevolg van een over inname van (geraffineerde) suiker……. (zie o.a. de ‘links’, die je onderaan dit bericht kan vinden)

Punt twee: voedingsmiddelen die hier worden geproduceerd worden allang in diverse arme landen ter plekke geproduceerd, ook nog eens ‘veel goedkoper….’ Dan alsnog geldt het feit dat ook voor de mensen daar suiker een verslavend gif is…….

Harmke Pijpers, de presentator stelde op een gegeven moment dat ‘soja eten niet goed is, daar koeien er al zoveel van eten……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Had het ‘betuttelen moet’ ouwe wijf zich goed voorbereid, dan had ze geweten, dat 80% van de wereldsojaproductie naar de intensieve veehouderij gaat en van gemiddeld 5 kilo van het spul (en een enorme plas drinkwater), 1 kilo vlees wordt geproduceerd…….. Waarom zouden mensen die geen vlees eten, dan geen soja mogen eten?? Terwijl ze bij wijze van spreken minimaal 5 keer meer kunnen eten van diezelfde 5 kilo soja…..

Daarnaast is de soja die zij eten voor het overgrote deel niet genetisch gemanipuleerd, zoals de soja in het veevoer dat meestal wel is (de meeste vleeseters, eten indirect genetisch gemanipuleerd voedsel)……… Waar bovendien hele delen van oerwouden voor worden gekapt, o.a. in Brazilië…….. Bovendien wordt het wereldvoedselprobleem vergroot door de doodsindustrie, die men tegenwoordig eufemistisch ‘vleessector’ noemt………

Terug naar de suiker: uiteraard wil ook deze hoogleraar niet dat u stopt met het eten van suiker (en vlees), vraag me af voor welk onderdeel van de suikermaffia hij werkt…….

Trouwens, over andere delen van de wereld gesproken: in Japan werd in de 80er jaren het gebruik van suiker in levensmiddelen en frisdrank verboden. Gevolg: in vergelijking met het westen en andere (meer) welvarende delen van de wereld is diabetes in Japan een bijzondere ziekte geworden……. Men gebruikt daar Stevia als zoetstof, een uitstekende zoetmaker die bovendien het gunstige effect heeft dat het geen: diabetes, obesitas, verslaving (ja, suiker is een verslavend middel!) en tandbederf veroorzaakt! Daarnaast kan Stevia bestaande diabetes op peil houden (zodat de vorm van diabetes zich niet verergert)

Over tandbederf gesproken: Schippers heeft de bek vol van de uit de pan reizende zorgkosten, maar voedselfabrikanten verbieden nog langer suiker te gebruiken, weigert hare kwaadaardigheid…… Tandbederf kan de oorzaak van een groot aantal aandoeningen zijn: zoals (ernstige) ontstekingen en schade aan meerdere organen……… Vandaar ook dat Schippers het gore lef had, om zoveel mogelijk van de tandzorg uit het basispakket weg te bezuinigen…… Goeie vakminister hè Boonman?? Het is dan ook duidelijk dat bij Schippers de belangen van de (grote) bedrijven ver voor gaan op uw gezondheid……… (hetzelfde geldt overigens voor haar ‘beleid’ op zout en foute vetten in levensmiddelen…)

Oh ja, voor ik het vergeet: Schippers zou ‘convenanten’ met bedrijven hebben gesloten, voor het verminderen van suiker, zout en foute vetten in hun voedingsmiddelen. Dat heeft een blauwe maandag gewerkt, maar doordat een aantal bedrijven niet deelnamen aan die convenanten, stopte de rest ook met het verminderen van die gifstoffen……….

En Harmke Pijpers? Schaam je!

Zie ook: ‘Vijf voedselleugens ontmaskerd

 ‘Suiker en Kanker

Edith Schippers (VVD) wil niet zwarte pieten in het fipronil-gifeieren-schandaal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nadat Schippers van meet af aan begon met het beschuldigen van de boeren, die fipronil hadden gebruikt tegen bloedluis in hun martelstallen, liet hare VVD kwaadaardigheid gisteren weten dat ze niet wil zwarte pieten in deze zaak……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Echt een vakminister hè Kees Boonman??!!!

Gistermorgen op BNR rond 8.10 u. Bart Jan Krouwel, ex-voorzitter van het ter ziele zijnde Productschap voor Pluimvee en Eieren (PPV), over de afhandeling van het gifeieren-schandaal…… Deze voormalige grofgraaier van subsidie en overheidslobbyist voor de intensieve (pluim-) veehouderij, durfde te stellen dat de NVWA afgeslankt moet worden en dat er regels t.a.v. de intensieve martelveehouderij moeten worden afgeschaft…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Alsof alle schandalen* en stalbranden in deze doodsindustrie niet juist hebben laten zien, dat de NVWA volkomen faalt vanwege gebrek aan personeel en middelen………. Hetzelfde geldt voor de regelgeving, zie alleen al het enorme aantal stalbranden, waar de ‘boeren’ te bedonderd zijn om afdoende brandpreventie maatregelen te treffen (ze zijn zelfs te belazerd om tweejaarlijks de elektriciteitsinstallaties te laten controleren…..)……..

Krouwel durfde zelfs zover te gaan de oproep van de NVWA (de onderdirecteur) om een aantal dagen geen eieren te eten, als ‘totaal onverantwoord’ te bestempelen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Terwijl op dat moment nog steeds niet bekend was, hoeveel bedrijven er fipronil hadden gebruikt en hoeveel van dat gif werd gebruikt…… Het was zelfs zo zot, dat de woordvoerder van de NVWA, flapdrol Bruggink in eerste instantie stelde, dat het geen kwaad kon, als volwassenen 2 tot 3 eieren per week zouden gebruiken, voor kinderen lag zijn voorschrift op 1 ei per week…… Een uitlating die later naarstig werd ingetrokken door dezelfde NVWA……..

Volgens Krouwel was het een hoop herrie om niets, daar fipronil, een heftig gif, geen gevaar voor de volksgezondheid oplevert…….. Ongelofelijk en uiterst ongeloofwaardig!!

Krouwel nam eerder deel aan het onderzoek naar het paardenvleesschandaal……… Echt een waanzinnig idee, zo’n lobbyist van de sector een schandaal (in de sector waarvoor hij werkte), deel te laten nemen aan een dergelijk onderzoek!! Belachelijk!!

Zoals gezegd: Schippers stelde gisteren in de Kamer dat ze niet wilde zwarte pieten in dit schandaal….. Dit daar de Partij voor de Dieren het CDA verweet veel teveel te hebben bezuinigd op de NVWA…… Logisch dat Schippers verder niet wilde zwarte pieten, daar ze zelf achter verdere bezuinigingen op de NVWA stond…. Overigens was het CDA de partij onder Balkenende die de goedwerkende inspectieorganen wegbezuinigde in de NVWA, waar deze organen opgingen, met een aderlating wat betreft personeel, middelen en financiën……….

Gistermiddag rond 15.47 u. hoorde ik EenVandaag ‘politiek deskundige’ Kees Boonamn zwetsen over het gifeieren-schandaal. Deze bewonderaar van Schippers, dat steekt hij niet onder stoelen of banken, liet weten dat de politiek dit schandaal goed had aangepakt……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Alsof Schippers, PvdA oplichter van Dam en VVD opperknuppel Kamp niet verantwoordelijk waren voor het zwaar disfunctioneren van de NVWA!! Dezelfde NVWA die vorig jaar NB niet 1 maar 2 keer was getipt over het gebruik van fipronil. Rond 17.09 u. hoorde ik Schippers op BNR daarover zeggen, dat ‘je niet kan reageren op geruchten en tips…….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Oh nee Schippers? Zelfs niet even controleren of dit kan kloppen??? Dat noemt Boonman een ‘kundig vakminister…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Schippers liet in het debat nog wel weten, dat er eerder gehandeld had moeten worden, wat ze onmiddellijk afzwakte door te zeggen, dat dit waarschijnlijk niet had uitgemaakt……….. Jééééézus!!!

* Schandalen als de BSE crisis (gekke koeienziekte), paardenvleesschandaal, q-koortsschandaal, veevervoer schandalen en ga nog maar even door……

Dé van de Riet (o.a. vlees.nl) veiligheid en welbevinden van dieren heeft niets te maken met de grootte van de stal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

In de vele stalbranden in ons land zijn alleen dit jaar tot nu toe al 311.000 dieren omgekomen*, in stallen die voor hen al de hel op aarde waren…….. N.a.v. deze branden had luldoos Rayman, presentator van ‘Ask me Anything’, zijn programma daar afgelopen maandag op gericht.

Daarvoor had Rayman een grootlobbyist van de intensieve martelveehouderij uitgenodigd, t.w. Dé van de Riet, die niet alleen vlees.nl vertegenwoordigt, maar ook de Centrale Organisatie voor de Vleessector. Als tegenhanger had Rayman de één of andere slappe zak van de Dierenbescherming…….

Schakelde wat later in en het eerste wat ik van de Riet hoorde zeggen, was dat de veiligheid en het welbevinden van dieren, niets met de grootte van de stal te maken heeft…….. Wat deze oplichter vergeet is dat in een grote stal een enorm aantal dieren worden opgesloten. De dieren staan zo dicht op elkaar dat je van ‘welbevinden’ bij die dieren al helemaal niet kan spreken………

Biggen worden onverdoofd van hun staart ontdaan, ook al mag dat niet, de veeartsen van de intensieve veehouderij bedenken wel een reden waarom dit alsnog wel is toegestaan (belachelijke, kromme wetgeving, zoals gewoonlijk als het om dieren gaat)…… Ach van de Riet is ook blij als ze zijn staart onverdoofd verwijderen………

De veiligheid van dieren in grote stallen is continu in gevaar, denk aan besmettelijke ziekten, maar ook aan gefrustreerde soortgenoten. En dan zijn er de stalbranden: er staan zoveel dieren in één stal, dat ze onmogelijk allemaal in veiligheid gebracht kunnen worden…… Nu wil men een onderzoek instellen naar stalbranden, alsof dat niet allang duidelijk is: boeren die zelfs te bedonderd zijn om hun elektrische installaties, in die hel op aarde, eens in de 2 jaar te laten controleren………

Toevallig was aan het eind van de voorgaande zondag weer een stal afgebrand in Agelo (Twente). Men hield het in de media aanvankelijk op honderden dieren, terwijl de brandweer sprak over 7.000 zeugen en biggen, volgens het laatste nieuws waren dat er echter 10.000……..* Op de webpagina van BNR’s Ask me Anything spreekt men zelfs vandaag nog over honderden varkens…….

Schoft van de Riet stelde dat een sprinklerinstallatie niet mogelijk is in een megastal, de sensoren zouden te hoog hangen, zodat de dieren al dood zijn als die dingen eindelijk reageren. Daar heb ik zwaar m’n twijfels bij, maar buiten dat, alsof dit niet op is te vangen met lager hangende sensoren, die desnoods via wifi signalen doorgeven aan de sprinklerinstallatie………

Volgens van de Riet weten de boeren ook wel, dat ze binnen een afzienbare tijd weer afscheid van hun dieren moeten nemen, maar dat neemt niet weg dat ze goed voor hun dieren zorgen en begaan zijn met de dieren……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! De dierenbeulen die zich boer durven te noemen en deze megastallen runnen, zijn nog te bedonderd om te investeren in de elektrische veiligheid in hun stallen, zoals hiervoor al verwoord…..

Als stallen ‘geruimd’ moeten worden (bedoeld wordt het vermoorden van alle dieren in een stal) bij constatering van een besmettelijke ziekte, staan de boeren zogenaamd te janken, gelooft u mij maar, als daar een echte traan tussen zit, is dit vanwege het geldelijk verlies (ook al draait de belastingbetaler daar meestal voor een groot deel voor op….)….. Volgens van de Riet komen besmettelijke ziekten maar weinig voor en is het geen wetmatigheid dat dieren in stallen dit oplopen (hij bedoelde megastallen…)…. ha! ha! ha! ha! ha! Nee, dat hebben we gezien van de Riet! Neem de gekke koeienziekte (BSE), neem de vogelgriep, neem ziekten als Q-koorts en mond en klauwzeer……..

Het feit dat er niet veel meer ziekten uitbreken, is te danken aan het continue toedienen van antibiotica aan het voer van de dieren……. Daarmee wordt de antibiotica resistentie verder vergroot, jaarlijks verdwijnen er vele tonnen aan antibiotica in de intensieve martelveehouderij…..

Overigens zou het AD op diezelfde maandag hebben gemeld, dat megastallen schoner zijn dan een operatiekamer in een academisch ziekenhuis…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een meer dan belachelijke opmerking, sterker nog: een dikke vette leugen! Ja, ja, de reguliere media doen ook hun uiterste best om de doodsindustrie, die de vleessector in feite is, schoon te lullen en het eten van kadavers te stimuleren…..

Van de Riet sprak over het verwaarden** van kadavers (door hem ‘karkassen’ genoemd), door dit verwaarden wordt bijna alles van het varken gebruikt, zo worden poten, oren en neuzen van varkens veel in Azië gegeten. Daarmee is de varkenshouderij duurzaam aldus de oplichter……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat is er duurzaam aan een hele berg methaangas de deze dieren produceren (een sterk broeikasgas, dat de klimaatverandering aanjaagt, met de 500 miljoen dieren (!!!) die hier jaarlijks worden groot- en doodgemarteld, draagt Nederland dan ook een fiks hunebed bij aan de klimaatverandering…)…

Dan nog het eten voor die dieren: in Brazilië wordt het Amazonewoud naar de kloten geholpen en de oorspronkelijke bevolking weggejaagd en veelal vermoord, zodat daar genetisch gemanipuleerde soja verbouwd kan worden voor onze enorme veestapel. Hier begon van de Riet nog harder te liegen……. Volgens hem moet je eens kijken hoeveel soja er naar de vleesvervangers gaan…….. GGGVD! 80% van de wereldsojaproductie verdwijnt in diervoer……. Bedenk daar eens bij, dat je voor het maken van 1 kilo vlees gemiddeld 5 kilo groente nodig hebt en een hele plas water (veel van de groente voor dieren zoals mais en soja komt uit landen, waar niet zelden grote tekorten aan drinkwater zijn…….)……..

Van de Riet vertelde dat de keuringen van de NVWA en veeartsen uiterst zorgvuldig gebeuren, ook na de slacht van dieren……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Oh vandaar alle schandalen met vlees, waar niet zelden zelfs ontlasting op te vinden is……. Vandaar dat dieren in de slachterij regelmatig nog even gemarteld worden, voor ze definitief worden vermoord, zoals keer op keer opduikende verhalen bevestigen (alsof die dierenartsen of keuringsmeesters daar bovenop staan..)……

Een inbeller vroeg of een dierenarts wel een dier kan keuren in een seconde of 10, zoals voor de slacht gebeurt…. Dat is volgens van de Riet geen probleem, daar het zeer deskundige dierenartsen betreft die met één oogopslag al kunnen zien dat een dier gezond is…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! De lamstraal had er geen probleem mee, de keuringen van de NVWA te prijzen en te voorzien van een hoge intensiteit, terwijl bij het fipronil gifeieren schandaal juist bleek dat de NVWA zwaar onderbemenst is en haar taken niet naar behoren kan uitvoeren…..

Nadat van de Riet de intensieve martelveehouderij de hemel in had geprezen, zo goed zijn de ‘boeren’ in deze sector voor hun dieren, stelde deze oplichter doodleuk dat de consument de schuld is van de belabberde omstandigheden waarin de meeste dieren verkeren……. ha! ha! ha! ha! ha! a! Ongelofelijk!!!

Ja, de consument is de schuld van de enorme dierenmishandeling van een half miljard dieren op jaarbasis…… De consument kiest voor het goedkooptste stuk vlees, aldus van de Riet….. Wie belet de sector in Nederland afspraken te maken, die het dierenwelzijn nog enigszins te goed komen, immers als de consument niet anders kan krijgen, koopt hij/zij het stuk kadaver echt wel!! De woorden van van de Riet bevestigen nogmaals dat de boeren geen flikker om hun dieren geven!!!

Van de Riet dacht Thieme van de Partij van de Dieren nog wel even een trap na te kunnen geven, door te stellen dat de bio-industrie al lang niet meer bestaat. Immers Thieme sluit haar woorden in de Kamer altijd af met een oproep een einde aan deze industrie te maken….. De bio-industrie kan dan weliswaar een gedateerd begrip zijn, maar dat wil bepaald niet zeggen, dat de dieren nu beter behandeld worden dan pakweg een jaar of 20 geleden….. Integendeel en dan kom ik terug bij het begin van dit bericht: de stallen zijn veel groter geworden en derhalve hebben de dieren een nog rottiger leven dan ze al hadden in de oude stijl hel waarin ze leefden………..

Ze zouden van de Riet en alle intensieve ‘boeren’ een maand moeten opsluiten in zo’n stal en dan met een in verhouding even grote ruimte per persoon, als de arme dieren in die stallen hebben, benieuwd wat dit geteisem daarna nog te zeggen heeft over dierenwelzijn en duurzaamheid……….

*  Het zal ongetwijfeld in de uitzending zijn genoemd: een stalbrand in Nederweert kostte afgelopen zaterdag het leven aan 76.000 kippen (!!!). Daar kunnen nog eens 40.000 kippen aan worden toegevoegd, die vandaag omkwamen bij een stalbrand in Swifterbant…….. Zie ook de toevoeging aan de link hieronder)

** Wist u dat gelei wordt gemaakt van de botten van dieren (= slachtafval) en dat die zelfs in snoep van kinderen wordt verwerkt, zoals de troep van Haribo……….

Zie ook: ‘Stalbranden: dit jaar al 185.000 dieren vreselijk aan hun einde gekomen……..‘ (met de stalbranden in Agelo, Nederweert en die in Swifterbant van vanmorgen, is dit aantal gestegen tot in totaal 311.000!!!)

Later toegevoegd:

A.u.b. lees en teken de petitie voor een permanent beroepsverbod op het houden van dieren door opperploert Straathof

Zie ook: ‘24.000 varkens omgekomen in brand, varkenshouder kreeg eerder in Duitsland een verbod opgelegd voor het houden van dieren……

       en: ‘Varkensboer die 400 varkens doodhongerde krijgt taakstraf en mag 3 jaar (!!) geen dieren houden…….

       en: ‘Megastal voor 18.000 varkens (!!!) krijgt groen licht van dierenmishandelingscollege en raad van Meierijstad……

       en: ‘Dierenmishandeling: brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen (!!!) ‘gecontroleerd uitbranden…….’

      en: ‘Stalbranden: er hangt een prijskaartje aan passende maatregelen tegen stalbrand……. AUW!!!

En van een eerder bericht:

Hier nog een deel van de tekst bij de petitie van Varkens in Nood voor een beroepsverbod op het houden van dieren door Straathof:

Varkenshouder Straathof is berucht. In 2009, 2013, 2014 en 2016 zijn er door dierenbeschermers en door de Duitse politie veel misstanden en wetsovertredingen aangetroffen in meerdere Duitse en Nederlandse stallen. In Duitsland kreeg Straathof al een beroepsverbod opgelegd. Met de brand in Erichem waarbij 24.000 varkens overleden, kwam Straathof weer negatief in het nieuws. Wanneer is genoeg genoeg? De maatschappelijke roep om een algeheel beroepsverbod voor Straathof is sinds de brand van afgelopen donderdag groot. Gehoor gevend aan de grote verontwaardiging is Varkens in Nood een petitie gestart.

Voor nog een bericht met van de Riet, klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht.

Vroege Vogels presentator Menno Bentveld moet in de supermarkt kwijlen als hij biefstuk ziet…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

In Vroege Vogels vorige week zondag aandacht voor paddenstoelen, met name voor de biefstukzwam.

Bentveld, de presentator was net terug van vakantie en merkte tijdens het gesprek met een deskundige op, dat hij moest ‘watertanden’ bij het zien van de biefstukzwam, niet als paddenstoeleneter, maar als lijkenvreter……..

Afbeeldingsresultaat voor biefstukzwam

Meermaals heeft Bentveld NB in Vroege Vogels laten weten dat hij een fervente lijkenvreter is. Zo had hij al eens het eten van vergaste of neergeschoten ganzen in het programma….. Moet u nagaan in Vroege Vogels…. In een andere aflevering was hij echt kwaad, toen bleek dat een oestervisser (normaal toch, zo’n dierenbeul in VV??) geen oesters overhad, zodat hij er niet een paar had kunnen eten, dit daar hij naar buiten was geweest met een andere gast………*

Vroege Vogels is een natuurprogramma met de aandacht vooral op dieren en hun welzijn gericht. Hoe is het mogelijk, dat een figuur als Bentveld nog steeds dit programma mag presenteren??

Voor de zendgemachtigde die Vroege Vogels brengt, de VARA (spreekbuis van de PvdA), zijn de luister- en kijkcijfers leidend, niet de moraal en niet de ethische kant van een dergelijk programma…… Nee, vooral niet spreken over de vreselijke gevolgen van vlees eten voor: -de dieren, -de mens zelf (we zijn niet gebouwd als carnivoren, bovendien vergroot de drang naar vlees het wereldvoedselprobleem) en -de natuur…….

Voor iedere kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente nodig en een enorme sloot drinkwater. Groente die voor het grootste deel in ontwikkelingslanden en landen als Brazilië wordt verbouwd…… Ontwikkelingslanden kampen zoals u wellicht weet, voor een groot deel met een drinkwatertekort en de teelt van groente als soja voor diervoer gaat ten koste van drinkwater voor de bewoners van die landen….. Voor de verbouwing van (gentech) soja in Brazilië wordt een steeds groter deel van het Amazonewoud gekapt dan wel verbrand….. Zo heeft de corrupte Braziliaanse regering Temer de rechten van de oorspronkelijke bewoners in het Amazonewoud, meestal aangeduid als ‘indianen’, verder teruggebracht, met vergunningen voor bomenkap in de gebieden waar deze mensen wonen…….

Dan nog alle gesleep: -met die groente voor diervoer, -met dieren, -met de kadavers van dieren en delen daarvan, levert een enorme luchtvervuiling op en daarmee wordt de klimaatverandering fiks aanjaagt (dat gebeurt overigens ook al door de kap of verbranding van oerwoud t.b.v. diervoer)…… De uitstoot van methaangas in de intensieve veehouderij is een andere grote aanjager van diezelfde klimaatverandering, daar methaangas een sterk broeikasgas is……….. Zo wordt in Nederland jaarlijks een half miljard (!!!) dieren groot en doodgemarteld in de intensieve veehouderij………

Ondanks dat mag kloothommel Bentveld, die meermaals heeft aangegeven carnivoor te zijn, Vroege Vogels presenteren, een figuur die bovendien voor het programma en zijn vakanties, zelf al een fikse bijdrage levert aan de klimaatverandering met al zijn vliegreizen over de wereld………

Hufter Bentveld wordt met belastinggeld betaald (en niet te weinig!!)………………

Hoe is ‘t in godsnaam mogelijk??

Trouwens onbegrijpelijk dat de luisteraars van Vroege Vogels niet massaal in protest komen, tegen deze hypocriete patjepeeër……..

* Zie: ‘Vroege Vogels met lof voor valkenier en presentator Bentveld kleuterboos, daar hij geen oesters kreeg………..

Voor meer berichten waarin Bentveld een dieronvriendelijke rol speelt, klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht…..

Schippers: Nederland heeft goed gereageerd op het fipronil-gifeieren-schandaal…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Veronderstel: je ziet dat onder jouw verantwoording de volksgezondheid in gevaar is gekomen (terwijl je verantwoordelijk bent voor de bewaking van die volksgezondheid), dordat een groot aantal mensen een verboden gif binnenkregen*, vervolgens zeg je daar ‘gewoon’ over dat Nederland goed heeft gereageerd op het fipronil-gifeieren-schandaal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Typisch de zwaar wanpresterend demissionair minister van Volksgezondheid, hare VVD kwaadaardigheid Schippers, die alleen al vanwege het enorme aantal suïcides sinds haar bezuinigingen op de GGZ, tot haar kin in het bloed staat……

Dat Nederland niets met een tip over fipronil heeft gedaan en zelfs de buurlanden niet heeft gewaarschuwd, ‘is logisch’. daar er geen gevaar voor de Volksgezondheid was, aldus Schippers…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Precies zoals de NVWA een paar weken geleden stelde: kinderen kunnen gerust één ei per week eten en volwassenen 2 tot 3, iets dat men een paar dagen later schielijk moest tegenspreken…….

Zoals de NVWA eerder durfde te stellen, dat kippenvlees vrij zou zijn van fipronil…….. Duitsland liet meteen een onderzoek instellen naar fipronil in kippenvlees, nadat men veel te laat op de hoogte was gebracht door Nederland……….

Meerdere organisaties zoals het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) waren overigens ook op de hoogte van het gebruik van fipronil in eieren………

Eindelijk gaf men gisteren toe, dat de NVWA zwaar onderbemenst is….. CDA kloothommel Balkenende en zijn ‘christelijk’ anti-duurzaam geteisem hebben eerst een aantal goedwerkende inspecties (dus lastig voor o.a. boeren en de levensmiddelenindustrie) samengevoegd in de NVWA, uiteraard met een reductie van het aantal medewerkers. Daarna hebben de volgende kabinetten Balkenende de NVWA nog verder uitgekleed van personeel en middelen…….. (nog beter voor bedrijven, boeren en tuinders, ondanks alle voedselschandalen ten tijde van de kabinetten Balkenende, of neem het Q-koorts schandaal)

Dat genoemd hebbend: het Q-koorts schandaal voltrok zich onder verantwoording van 2 CDA ministers, die weigerden iets te doen, ondanks de waarschuwingen van een GGD arts uit Brabant, die meerdere keren aan de bel trok bij de ministeries die over volksgezondheid en landbouw gaan, respectievelijk onder verantwoording van CDA minister Klink en CDA minister Verburg……. Ministers die daarmee verantwoordelijk zijn voor de dood van een flink aantal mensen (moord!) en een levenslange chronische ziekte bij velen die destijds besmet raakten……..

Over het wanbeleid van het CDA op dit gebied gesproken: gistermorgen was de Groningse ponybeffer Bleker te horen over fipronil op BNR (rond 8.13 u.). U snapt ‘t al: fipronil kan helemaal geen kwaad en echt mensen het viel me verdomd nog mee dat deze grootoplichter niet zei dat dagelijks wat fipronil goed is voor de gezondheid!

Trouwens onbegrijpelijk dat men nu juist deze bewezen oplichter over dit onderwerp aan het woord laat op een nationale zender……… De klootzak durfde te stellen dat de Nederlander totaal niet ongerust is over fipronil, daar hij eergisteren nog in een pannenkoekhuis was geweest, waar volop pannenkoeken werden gegeten………… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ‘Echt een steekhoudend bewijs, voor zo’n belachelijke opmerking…….’ Bij deze spreek ik de vurige hoop uit, dat Bleker een fikse voedselvergiftiging oploopt door eieren die over de datum zijn, daarna door al het bestaande gif in zijn lichaam niet meer kan functioneren en aan de bedelstaf raakt!!

De ‘mooiste’ streek van de afgelopen dagen flikte PvdA onbenul en disfunctionerend staatssecretaris van Dam, die eenvoudigweg stelde dat men niet bij hem, maar bij Schippers moest zijn voor de fipronil kwestie……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, wat heeft hij nu te maken met fipronil kippen en eieren, als staatssecretaris van o.a. Landbouw…………

Wat een zootje mensen, nogmaals, als u zeker wilt zijn over uw voedsel, kan u beter helemaal stoppen met het eten van vlees en zuivel, u zal zien dat er een pak van u afvalt, geen zorgen over antibiotica, hormonen en andere troep als fipronil, maar het meest geruststellend is wel, dat u nooit meer hoeft te denken aan het dier dat werd afgemaakt voor het ‘heerlijk’ stuk vlees dat u naar binnen werkt……… Daarnaast is vlees slecht voor een groot deel van uw organen en is het kankerverwekkend. Organen als lever, nieren, maag, darmen, lever en uw huid, kunnen fikse schade oplopen door het eten van vlees!! (schade aan uw lever kan ook schade berokkenen aan uw hersenen, neem de gekke koeien ziekte)

Bovendien spaart u daarmee het oerwoud in Brazilië en andere natuurgebieden, waar men groente verbouwd voor o.a. de 500 miljoen dieren (ja een half miljard!) dat hier jaarlijks wordt groot en doodgemarteld……… Nederland is de nummer twee importeur van soja op de wereld**, dit is voornamelijk genetisch gemanipuleerde soja uit het Braziliaanse Amazonewoud, uh uit gebied dat voorheen Amazonewoud was…… Zo is gentech voedsel weliswaar verboden in de EU, maar krijgt u het via uw lapje kadaver toch binnen…….

Even nog terug naar het fipronil-schandaal, de één na de ander zegt nu dat het geen tijd is voor ‘blaming en shaming…’ ha! ha! ha! ha! ha! Nee vooral niet naar de verantwoordelijken zoeken, niet zoeken naar degenen die schijt hebben aan de volksgezondheid…. Dit ondanks dat het fipronil-schandaal zich steeds verder over de EU verspreidt, zo zijn nu ook in Denemarken gifeieren gevonden, nee, de consument moet in slaap gesust worden, zodat deze zo snel mogelijk weer een fiks aantal eieren gaat eten……. Vergeet voorts niet dat naast het fipronil-schandaal, er praktisch geen ei zonder salmonella bacteriën is te vinden……..

WDR meldt net in het 13.00 u. nieuws dat ook in Zwitserland en zelfs Hongkong fipronil eieren uit de EU zijn gevonden……

* Bovenop al het gif dat je al in je lichaam hebt…. Waarbij de meeste mensen toch al dagelijks ander gif binnenkrijgen, gif dat volgens de EU normen ‘geen kwaad kan….’

** 80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer……

Zie
ook: ‘
Gifeieren:
eet vooral een ‘lekker’ fipronil eitje voor uw niet te dagelijkse
maaltijd, aldus de NVWA……………………

 
     
en:
Eieren
met fipronil nu toch acuut gevaar voor de volksgezondheid, aldus de
NVWA……… Hoewel Bruggink van dezelfde NVWA daar anders over
denkt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

 
     en: ‘Gifeieren:
dat beetje gif bij de rest die u al in uw lijf meedraagt, ‘kan geen
kwaad…’

 
     en: ‘
Benno
Bruggink (NVWA) probeert tevergeefs de handen schoon te wassen van
fipronil, zelfs op de Duitse radio! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Stalbranden: dit jaar al 185.000 dieren vreselijk aan hun einde gekomen……..

Wakker Dier deed gisteren een oproep aan de onderhandelaars voor Rutte 3, de intensive martelboeren te verplichten een sprinklerinstallatie in hun hel voor dieren aan te leggen.

Wakker Dier maakte bekend dat tot nu toe dit jaar al 185.000 dieren zijn omgekomen in een stalbrand……

Moet u nagaan: afgelopen dinsdag had het ‘onafhankelijke’ NOS-Radio1-Journaal, betaald met ons belastinggeld, een verslaggever afgestuurd naar de eigenaar van de varkensstal (ene Straathof), waarin volgens de redactie 20.000 varkens omkwamen* in een stalbrand (terwijl dat er 24.000 waren), dit ‘om diens kant van het verhaal te horen…….’ GGGVD!! Deze vent mocht vanwege zware dierenmishandeling in Duitsland geen dieren meer houden……….

Had geen zin om te luisteren naar wat die misselijkmakende schoft te vertellen had, maar u kan van mij aannemen, dat de NOS-verslaggever (zoals gewoonlijk) geen echt kritische vraag heeft gesteld…..

Kortom: ook de zogenaamd onafhankelijke NOS lobbyt voor de intensieve martelveehouderij

A.u.b. lees en teken de petitie voor een permanent beroepsverbod op het houden van dieren door opperploert Straathof

* Zie: ‘24.000 varkens omgekomen in brand, varkenshouder kreeg eerder in Duitsland een verbod opgelegd voor het houden van dieren……

Zie ook: ‘Varkensboer die 400 varkens doodhongerde krijgt taakstraf en mag 3 jaar (!!) geen dieren houden…….

       en: ‘Megastal voor 18.000 varkens (!!!) krijgt groen licht van dierenmishandelingscollege en raad van Meierijstad……

       en: ‘Dierenmishandeling: brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen (!!!) ‘gecontroleerd uitbranden…….’

      en: ‘Dé van de Riet (o.a. vlees.nl) veiligheid en welbevinden van dieren heeft niets te maken met de grootte van de stal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hier nog een deel van de tekst bij de petitie van Varkens in Nood voor een beroepsverbod op het houden van dieren door Straathof:

Varkenshouder
Straathof is berucht. In 2009, 2013, 2014 en 2016 zijn er door
dierenbeschermers en door de Duitse politie veel misstanden en
wetsovertredingen aangetroffen in meerdere Duitse en Nederlandse
stallen. In Duitsland kreeg Straathof al een beroepsverbod opgelegd.
Met de brand in Erichem waarbij 24.000 varkens overleden,
kwam Straathof weer negatief in het nieuws. Wanneer is genoeg genoeg?
De maatschappelijke roep om een algeheel beroepsverbod voor Straathof
is sinds de brand van afgelopen donderdag groot. Gehoor gevend aan de
grote verontwaardiging is Varkens in Nood een 
petitie gestart.

Rechter heeft schijt aan mestoverschot, maakt ‘t uit dat Nederland te veel fosfaat produceert en methaangas uitstoot……

Gistermiddag was het weer zover beste bezoeker, bij een bericht op BNR (rond 16.35 u.) verslikte ik me danig in de koffie, waarna deze op de ramen een weg naar beneden vond.

Een rechter heeft uitspraak gedaan in een zaak van een aantal boeren die voor 15 juli 2015 extra koeien hadden aangeschaft, dit vanwege de afschaffing van de melkquota per 1 april 2015……. De investeringen die de boeren hadden gedaan, waren leidend voor de rechter………

Deze boeren namen het mestoverschot voor lief….. Dit terwijl ook toen al jaren bekend was dat Nederland een enorm mestoverschot had (wat met die extra koeien nog eens verder werd en wordt opgejaagd……)…

N.a.v. EU regels stelde de disfunctionerend PvdA staatssecretaris van Dam, dat de boeren een fiks aantal koeien moesten laten afvloeien, ofwel laten vermoorden in een slachthuis. Daartegen gingen de boeren dus in verzet en hun advocaat kreeg het voor elkaar, dat de rechter een streep door die afvloeiing van koeien heeft gezet…….

Kijk wat mij betreft hoeven die koeien niet dood, zet voorlopig voor die boeren de rem op nieuwe dieren, kunnen de dieren die in hun veel te korte leven, een onnatuurlijke hoeveelheid melk hebben geproduceerd, een paar jaar langer dan 5 jaar leven (een koe kan tot 20 jaar oud worden…..)……

Eén ding is nu ten overvloede nog eens bewezen: de wet is krom en zo kan er geen recht worden gesproken in dit land, een land waarin de ‘boeren’ veel teveel dieren houden……. Maar liefst 500 miljoen dieren worden hier jaarlijks groot- en doodgemarteld…… Daarmee jaagt Nederland de klimaatverandering op een waanzinnige manier aan, immers de enorme hoeveelheid methaangas die met deze veestapel wordt geproduceerd, is een uiterst sterk broeikasgas…….. Waar een klein land al niet groot in kan zijn!!

Wat de rechter betreft is de klimaatverandering en het mestoverschot niet bestaand, anders kan je deze uitspraak niet zien…………

Moet u nagaan, dan durven de schoften van Rutte 2, het CDA, de ‘Christen’Unie en de SGP nog te zeggen dat men zo blij is met het klimaatakkoord van Parijs……….. Smerige oplichters!!

Ongeloofwaardig en gezien de ernst van de effecten van de klimaatverandering onbegrijpelijk……….. (waar uiteraard nog eens de mishandeling bij opgeteld moet worden, die elk dier in de intensieve veehouderij moet ondergaan, hoe kan ‘een boer’ dit moreel en ethisch verantwoorden…….)

Zie ook: ‘Maatschappelijke schade door stikstofvervuiling in 2008 bedraagt 2,5 – 12,6 miljard

       en: ‘Dijksma (en Kamp) goede lobbyist van dierenmishandeling op grote en grove schaal: het aantal megastallen is bijna verdrievoudigd!!!

       en: ‘Dijksma en de afschaffing van de melkquota….. Of hoe u weer een reuzenoor wordt aangenaaid!!

       en: ‘Dijksma’s erfenis op landbouw: Nederland heeft veel te veel fosfaat geproduceerd……..

       en: ‘Martijn van Dam trekt belachelijke mestwet terug, als de Kamermeerderheid daartegen blijft bestaan……

Gifeieren: dat beetje gif bij de rest van het gif dat u al in uw lijf meedraagt, ‘kan geen kwaad…’

In het BNR nieuws van gistermiddag 14.30 u. het bericht dat levensmiddelen met ei veilig zijn voor de consumptie, aldus de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI)……..

Op de webpagina van BNR staat te lezen, dat Marian Geluk van de FNLI heeft gesteld dat er zo weinig fipronil (gif!!) in die producten zit dat het geen kwaad kan voor de volksgezondheid…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee joh, maakt ‘t uit,  je torst al zoveel gif mee uit andere producten en wat je buiten binnen krijgt aan gifstoffen in de lucht, dat beetje gif kan er ook nog wel bij!!

Heb al een paar dagen niet over deze gifeieren gesproken, de laatste keer wist ik nog te melden, dat men in Duitsland al bezig was met het testen van ‘vleeskippen’ (opgepompte kuikens, ofwel plofkippen van nog geen 2 maanden oud…). Vandaag werd bekend gemaakt, dat de NVWA proefslachtingen gaat doen, om te zien of er ook in vleeskuikens fipronil zit…….. Weet u nog wat men u vorige week voorhield? Juist, ‘kippenvlees’ zou schoon zijn van fipronil…………… Bruggink, de woordvoerder (en oplichter) van de NVWA, hield toen vol, dat er geen fipronil in kippenvlees kan zitten……..

Bij bevestiging zoeken voor het BNR nieuws, vond ik een bericht van de NOS waarin wordt gemeld dat afgelopen zondag al 300.000 kippen zijn geruimd………. Dit zijn oude kippen die toch al naar de slacht moeten, tja wat oud is werd er niet bijverteld, maar leg je 1 ei per week minder, gaat je kippenkop er onverbiddelijk af, zo begaan zijn de dierenbeulen met hun kippen……… Van de NOS webpagina: “Voor
de kippenboeren is dit heel pijnlijk”, zegt Hennie de Haan van
de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders. “Niemand wil dit, maar
in sommige gevallen is het de enige optie. Door het ruimen van de
kippen kun je als pluimveehouder met een schone lei beginnen.”  

Naar verwachting zullen er de komende tijd miljoenen kippen worden vermoord door verstikking en tjonge wat vinden die dierenbeulen dat erg……. (vooral als ze geen vergoeding van de overheid, dus van ons krijgen……..)

  

Afgelopen zaterdag in TROS Kamerbreed o.a. Valkering van het CDJA en van der Zande van PerspectieF, de ‘Christen’Unie jongeren. De laatste denkt vooral aan de pluimveehouderij, het drama voor de gezinnen (van de kippenbeulen, Ap)…….. Volksverlakker Valkering, zoon van een intensieve veehouderbeul, van het CDJA blies uiteraard het hardst van de toren*, volgens hem wordt de zaak gigantisch opgeblazen. Je hebt gezinnen die thuis zitten (gezinnen van kippenbeulen, Ap), je hebt net de vogelgriep gehad en dit is de volgende gekte, aldus de lobbyist van de intensieve martelveehouderij……. Dus u weet het: bij het CDA vindt men u een gek, als u zich druk maakt over gif in uw voedsel………

Valkering vervolgde met te zeggen dat het haast een hype is, terwijl het maar een klein deel van de eieren betreft…… Ja een klein deel wat bekend is, afgelopen zondag werden er weer 11 bedrijven toegevoegd aan het aantal bedrijven met gifeieren……… “Het valt wel mee en ook het gif valt wel mee“, aldus Valkering……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het doet hem pijn, zo stelde oplichter Valkering…… Het zijn komkommer eieren, zo voegde de ‘rentmeester van god’ toe….. Waar hij aan toevoegde dat het gif niet in de eieren hoort te zitten en dat het schadelijk is……. Eerst is het een zwaar opgeblazen hype, valt het gif erg mee, maar tot slot durft de oplichter op te merken, dat het gif schadelijk is (voor de volksgezondheid……)….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Jezus wat een oplichter die Valkering!!!

Afgelopen zondag in het Radio1 nieuws van 12.00 u. vond de redactie het wel kies om een dominee te laten horen, die in zijn dienst had gebeden voor de gezinnen van kippenbeulen ‘die het zo moeilijk hebben nu…… “Als één lid van de gemeente lijdt, lijden we allemaal aldus de hersenspoeler van stokoude kwaadaardige sprookjes, dominee Verstoep………

Lijden?? Die kippen lijden op een vreselijke manier, alsof de god van Verstoep de kippen heeft geschapen om ze met meer dan tien- of twintigduizend tegelijk groot en dood te martelen……… Laat Verstoep maar eens voor die arme dieren bidden, dat zou pas nieuws zijn!! Gemeenteleden van Verstoeps kerk zijn te beroerd om brandpreventieve zaken als bijvoorbeeld een sprinklerinstallatie aan te leggen, zodat hun dieren een nog vreselijker dood sterven, dan al was beoogd……………..

Dit ‘niet-nieuws’ was als eerste te horen bij de onafhankelijke zendgemachtigde NOS, tweede was de voorbereidingen voor de voetbalwedstrijd die avond, met wat men misselijkmakend ‘de oranje leeuwinnen’ is gaan noemen, smakeloos en wat een ‘nieuws….’

Die dierenbeulen zitten normaal dus in de kerk op zondag, waar ze ‘de rentmeester van god’ uithangen, gadver!!

In ‘Ask me anything’ op BNR vanmiddag o.a Tetty Havinga, hoogleraar aan de Radboud Universiteit. Zij bestudeerde de NVWA uitvoerig en stelde onder meer dat de NVWA niet alles kan weten….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, zeker niet als je geen controles uitvoert nadat een giftige stof werd verboden, zoals met fipronil vorig jaar gebeurde…… Daarnaast werd gisteren bekend gemaakt, dat België de NVWA al op 19 juni heeft gewaarschuwd, waar de NVWA pas op 19 juli actie ondernam…….

Wat betreft Havinga hoeft de NVWA niet uit elkaar gehaald te worden**, maar moeten er wel meer toezichthouders worden aangesteld (ja en meer laboratorium ruimte, zodat de NVWA echt aan het werk kan!). Havinga wist waarschijnlijk nog niet, dat de NVWA al op 19 juni werd gewaarschuwd, anders had ze toe kunnen voegen dat de bezem eens flink door de NVWA gehaald moet worden……….

Havinga zei overigens dat dit gifeieren schandaal niet te voorkomen was, ook al was de NVWA wel op orde geweest…….. ha! ha! ha! ha! ha! Ten eerste had de NVWA, zoals gezegd, na het verbod op fipronil gebruik, controles op dat verbod moeten uitvoeren! Ten tweede was de NVWA al op 19 juni op de hoogte en ondernam pas een maand later actie……….

Een inbeller stelde dat hij in zijn werkzaam leven inspecteur was, dat er in feite alleen toezicht achteraf wordt gehouden, hij noemde dat toezicht houden, terwijl een inspecteur handelt en bij een bedrijf kan binnenlopen om de zaken te controleren en ter plekke zaken kan afkeuren. Daar was Havinga het niet mee eens, echter gezien ook deze zaak, kan je bijna niet anders concluderen dan dat deze inbeller het gelijk aan zijn kant had………

Zoals hier al vaker opgemerkt: er komen nog steeds bedrijven bij, die fipronil in hun eieren hebben zitten, de kans dat ook kippenvlees besmet is, is levensgroot……. Zelf ben ik veganist, toch zou ik u willen aanraden voorlopig geen ei of kip te eten (ook beter voor uw organen), u bent de laatste weken ‘iets te vaak’ besodemieterd door de NVWA!! Vergeet daarnaast niet, dat u met meerdere gifsoorten in uw lichaam rondloopt, ook kleine hoeveelheden gif daaraan toegevoegd, zal uw lichaam allesbehalve goed doen……

*  Logisch als je ziet welke enorme leugenaars en schoften een voorbeeld voor Valkering zijn: Joe Biden en John McCain……..

** De NVWA is één van de wanproducten van de CDA kabinetten Balkenende. Willens en wetens heeft men toen goede inspectieorganen (slecht voor bedrijven, of in dit geval kippenbeulen) op laten gaan in de NVWA, ‘uiteraard’ met een fikse bezuiniging op het budget en het personeel……..

Zie
ook: ‘
Gifeieren:
eet vooral een ‘lekker’ fipronil eitje voor uw niet te dagelijkse
maaltijd, aldus de NVWA……………………

Benno
Bruggink (NVWA) probeert tevergeefs de handen schoon te wassen van
fipronil, zelfs op de Duitse radio! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Eieren
met fipronil nu toch acuut gevaar voor de volksgezondheid, aldus de
NVWA……… Hoewel Bruggink van dezelfde NVWA daar anders over
denkt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!


Schippers: Nederland heeft goed gereageerd op het fipronil-gifeieren-schandaal…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!


Kippen komen in Polen aan met botbreuken en zelfs dode kippen zijn geen uitzondering….. Beschaving anno 2016!‘ (met ‘een mooie rol’ van Hennie de Haan, voorzitter van Nederlandse Vakbond Pluimveehouders >> NVP)

Klaas Valkering (CDJA en ‘hip haar’): het CDA heeft een eigen duurzaam beleid……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klaas Valkering, boerenzoon en o.a. voorzitter van het CDJA, zat afgelopen zaterdag bij politiek zemelaar Boonman aan tafel in TROS Kamerbreed. Valkenburg roemde het klimaatakkoord van Parijs, terwijl zelfs de beprijzing van de CO2 uitstoot niet niet besproken mocht worden tijdens het overleg dat tot het akkoord leidde…….

Logisch dat het CDA wel voor dit verdrag is, immers het CDA doet er alles aan om zo min mogelijk maatregelen te nemen, om de klimaatverandering nog enigszins te beperken. Het CDA is samen met de VVD en de kleine christelijke partijen groot voorstander van intensieve veehouderij, een enorme aanjager van de klimaatopwarming, daarover zo meer.

Valkering liets als CDA politicus weten, dat het CDA een eigen duurzaam beleid volgt……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als we het aan het CDA overlaten, staat Nederland al over 50 jaar voor een deel onder water!!

Nogmaals: om te bewijzen dat het hem ernst is, roemde Valkering het totaal ontoereikende klimaatakkoord van Parijs. U weet wel, waar men afsprak dat de temperatuur deze eeuw niet met meer dan 2 graden Celsius mag stijgen, terwijl ook ten tijde van het klimaatoverleg in Parijs al bekend was, dat met de voorgestelde maatregelen de temperatuur met meer dan 2 graden zal stijgen, iets dat sindsdien door meerdere deskundigen middels onderzoek is aangetoond, de temperatuur zal zelfs met meer dan 3% stijgen, gezien alle cumulatieve effecten……

Zo doet de temperatuurstijging de permafrost in Siberië ontdooien, iets dat nu al gebeurt en waarbij enorme hoeveelheden methaangas vrijkomen…. Methaangas is een uiterst sterk broeikasgas, dat de klimaatverandering aanjaagt, waardoor er nog meer permafrost (en ijs van de poolkappen) ontdooit, wat de klimaatverandering nog verder zal opjagen enz. enz….

Over methaangas gesproken, Nederland stoot op een enkel ander land na, de grootste hoeveelheid methaangas uit, dit uit de intensieve martelveehouderij, waarin Valkering opgroeide…….. Het CDA is voor een nog veel grotere veestapel in Nederland, dan de nu al 500 miljoen dieren (ja een half miljard!!) die hier jaarlijks groot en doodgemarteld worden……….

Dit alles is geen probleem voor Valkering, sterker nog: als het aan hem ligt, zal de volgende minister op milieugebied van het CDA zijn……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Zeg maar zoals onder het wanbeheer van de Zeeuwse gemuteerde CDA kleiaardappel Balkenende, oh nee, die had geen minister van milieu! Destijds mocht o.a. de Groningse sjoemelende CDA tweedehands paardenhandelaar Bleker als staatssecretaris het bestaande milieubeleid de nek omdraaien en de ecologische hoofdstructuur naar de kloten helpen…….

Valkering wil bedrijven geen dwingende maatregelen opleggen, het CDA houdt van een hoffelijke manier van politiek bedrijven, zo liet Valkering weten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, u had het al begrepen: de bedrijven in de watten leggen en hen zelf afspraken laten maken, uiteraard zonder enige verplichting! Het CDA is niet voor niets verworden tot een politieke lobby voor het bedrijfsleven en de welgestelden……. Dat is overigens al jaren zo, het feit dat de NVWA een volkomen ineffectief inspectieorgaan is, is (alweer) één op één te danken aan het CDA….. Onder Balkenende werden goedwerkende (lastige) inspectieorganen bij elkaar gevoegd, ondergebracht bij Economische Zaken, met een fikse bezuiniging op het budget en het aantal personeelsleden……..

Daarnaast durfde Valkering nog op te merken, dat de idee dat mensen zich het leven willen benemen, daar het voltooid is, hem tegen de borst stuit…….. De schoft! Juist zijn CDA is één van de partijen die ervoor hebben gezorgd dat vele ouderen geen zin meer hebben om door te leven…… Bovendien, een gelovige in stokoude kwaadaardige sprookjes moet z’n bek al helemaal houden over euthanasie, is hij nou helemaal van de pot gerukt!!

Beste bezoeker, heb ik toch nog goed nieuws, het CDJA is in tegenstelling tot het CDA voor het legaliseren van wiet…… Uiteraard kwam daarna nog een donderwolk: het CDJA is tegen het mogen hebben van één XTC pil….. Logisch, aan XTC gebruik overlijdt in Nederland jaarlijks het enorme aantal personen van gemiddeld 2 en aan de harddrug alcohol overlijden gemiddeld ‘maar’ 12 personen per dag!! Overigens is alcohol In de ogen van het CDA geen harddrug………

Valkering? Een typische hypocriete CDA schoft!

Zie ook:

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU) was vanuit Bonn wel tevreden over het Rutte 3 regeerakkoord……….‘ (dezelfde Eickhout die als grofgraaier in de EU stemde voor het langer toestaan van het kankerverwekkende gif glyfosaat, onderdeel van Roundup…..)

Shell en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering

Universiteit van Cambridge overstag: 6 miljoen pond voor onderzoek naar oliewinning t.b.v. Shell

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee‘ 

Kees Verhoeven (D66 2de Kamer) wil een grote EU, maar ‘alleen op de grote onderwerpen…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

PvdA, CDA en VVD willen zich niet bij het klimaatakkoord van Parijs neerleggen!!!!