Kees Verhoeven (D66 2de Kamer) wil een grote EU, maar ‘alleen op de grote onderwerpen…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

D666 flapdrol Verhoeven was gisteren te gast in BNR’s ‘De Wereld’ van Bernard Hammelburg, u weet wel de sufferd die beweert uw navigator te zijn voor de buitenlandpolitiek.

Verhoeven werd o.a. gevraagd naar de EU en wat D66 ziet als de toekomst van dit monstrum. Volgens Verhoeven moeten we een grote EU, maar alleen op de grote onderwerpen, zoals: vluchtelingen, , klimaat en milieu, financiën, buitenlandbeleid (dus buiten EU) en defensie……. Dat zal onze soevereiniteit niet aantasten, aldus de oplichter……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Verhoeven durfde waarschijnlijk justitie niet te noemen, daar dan het plaatje compleet is: als de EU op ‘deze grote onderwerpen’ gaat samenwerken, hebben we in feite geen soevereiniteit meer…… Ja we mogen nog wat zeggen over onze opleidingen en de gezondheidszorg, hoewel ook die ‘takken van sport’ meer en meer aan EU regels moeten voldoen, precies als onze belastingen >> Verhoeven wil op zeker EU zeggenschap op financiën……

Volgens Verhoeven kunnen landen zich dan niet meer onttrekken aan de EU regels……. ha! ha! ha! ha! Nee, Nederland kan het op dat moment ook wel vergeten! Hoewel landen als Frankrijk en Duitsland zich zullen onttrekken aan EU regels als het deze landen zo uitkomt, precies zoals dit nu ook al gebeurt…….. Waar dan bij verteld dient te worden, dat Nederland zich wel braaf aan de EU regels houdt en dat zelfs keer op keer als excuus aanvoert als het weer een smerige maatregel invoert, of geen actie wenst te ondernemen, als de volksgezondheid in gevaar komt…… Nederland weigert zich alleen aan de EU regels voor de uitstoot van auto’s en industrie te houden….. (daarover zo meer)

Verhoeven stelt dat e.e.a. wel veel overleg zal vergen en zullen bijvoorbeeld de Oost-Europese staten zich niet aan de milieuregels houden, maar dat geeft volgens Verhoeven niet, dan doen daar alleen de Noordwestelijke EU landen aan mee……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Uiteraard ‘gelooft’ een volksverlakker als Verhoeven in het meer dan lamme klimaatakkoord van Parijs, waar godbetert de grote oliemaatschappijen mochten aansluiten en stem hadden in de uitkomst van die klimaattop……… Trouwens alle grote bedrijven hadden daar lobbyisten in de vorm van politici, niet voor niets dat de beprijzing van de CO2 uitstoot, ofwel de CO2 taks, niet werd aangepast….. Een akkoord dat volkomen ontoereikend is om de grote temperatuurstijging die er aankomt te kunnen beperken, laat staan stoppen…. De temperatuurstijging zal volgens echte deskundigen niet bij 2 graden stoppen, maar zelfs de 3 graden Celsius overstijgen…… (in het klimaatakkoord van Parijs ging men uit van 1,5 maximaal 2 graden stijging van de temperatuur, terwijl de maatregelen die men daarvoor heeft afgesproken in Parijs, zelfs al ontoereikend zijn om die maximale stijging te bereiken…)

Dan nog het volgende: hoe heeft D66, dat zich mede presenteert als groene partij, dit Rutte 3 regeerakkoord kunnen tekenen? De laatste kolencentrales gaan pas in 2030 dicht, terwijl de gascentrales uitgeschakeld staan en we zoveel stinkende kolenenergie opwekken, dat we die ‘moeten’ exporteren…………………. (dat ‘moeten’ is uiteraard onzin, de export van ‘vuile elektriciteit’ was de opzet tot de bouw van de nieuwe kolencentrales!) Het regeerakkoord is vooral gericht op de opslag van CO2, terwijl deskundigen ernstige twijfels hebben bij de veiligheid van die opslag……

D66 heeft in het regeerakkoord getekend voor het behoud van de maximumsnelheid op 130 km/u., wat een grote extra uitstoot van CO2 en andere giftige gassen geeft, terwijl de Nederlandse luchtkwaliteit tot de slechtste van de EU behoort…… In het regeerakkoord is niets te vinden over de inperking van de intensieve martelveehouderij, waar jaarlijks 500 miljoen dieren (ja een half miljard!!) groot en dood worden gemarteld, een doodsindustrie die een enorme hoeveelheid methaangas produceert, één van de sterkste broeikasgassen op aarde…. Ook is er niets in het regeerakkoord te vinden over biobrandstof op basis van palmolie, waarvoor de laatste oerwouden op aarde worden gesloopt of verbrand……. En dan durven figuren als D66 veilingmeester Pechtold en Verhoeven te zeggen, dat ze dik tevreden zijn met de milieudoelstellingen van Rutte 3……. De smerige oplichters!

U begrijpt natuurlijk waar deze patjepeeër Verhoeven, die directeur was van MKB Amsterdam en regio Noord-Holland, echt naartoe wil: de uitgeklede arbeidsrechten uit Oost-Europa zoveel mogelijk implementeren in de rest van de EU, ofwel: weg met de rechten van arbeiders en weg met het minimumloon!! Natuurlijk wil Verhoeven een machtige EU, dat is immers ion het belang van het bedrijfsleven…….

Wat een vuile viespeuk die Verhoeven, gadver!!

Zie ook:

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU) was vanuit Bonn wel tevreden over het Rutte 3 regeerakkoord……….‘ (dezelfde Eickhout die als grofgraaier in de EU stemde voor het langer toestaan van het kankerverwekkende gif glyfosaat, onderdeel van Roundup…..)

Shell en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering

Universiteit van Cambridge overstag: 6 miljoen pond voor onderzoek naar oliewinning t.b.v. Shell

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee‘ 

Klaas Valkering (CDJA en ‘hip haar’): het CDA heeft een eigen duurzaam beleid……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

PvdA, CDA en VVD willen zich niet bij het klimaatakkoord van Parijs neerleggen!!!!

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Ontving gisteren een persbericht van Varkens in Nood, dit n.a.v. een klacht die deze organisatie had ingediend bij de Reclame Code Commissie tegen de website ‘Vlees.nl’. De Reclame Code Commissie heeft Varkens in Nood op 51 punten gelijk gegeven!! Zo stelt de Reclame Code Commissie, dat de huisvesting niet aan de behoefte van varkens voorziet, dat de leefsituatie de gezondheid van de dieren negatief beïnvloedt en dat lijden en stress regelmatig voorkomen. Kortom de dieren worden mishandeld……

Hier het bericht van Varkens in Nood, klik ook op de link die u onder ‘Noot voor de redactie’ vindt in: ‘de volledige klacht vindt u hier’:

PERSBERICHT

Reclame
Code Commissie: website Vlees.nl misleidt op 51 punten

Op
de website Vlees.nl, een initiatief van de Nederlandse vleessector,
staan alleen al over varkensvlees 51 misleidende mededelingen. Aldus
de Reclame Code Commissie.

Misleiding
van consumenten

Varkens in Nood diende een klacht in tegen de
website Vlees.nl vanwege het grote aantal misleidende uitspraken over
de varkenshouderij en varkensvlees. Hierdoor ontstaat een veel te
rooskleurig beeld van de Nederlandse varkenshouderij. Consumenten
worden hierdoor beïnvloed.

Nauwelijks verweer

Tijdens
de behandeling van de klacht op 26 oktober voerde Vlees.nl nauwelijks
inhoudelijk verweer. Men stelde alleen dat het niet gaat om reclame,
maar om voorlichting en ‘inspiratie’.

Oordeel
Commissie

De commissie oordeelde dat het wel om reclame gaat.
De klacht van Varkens in Nood werd op 51 gevallen gegrond verklaard.
De Commissie achtte onder andere bewezen dat de huisvesting niet aan
de behoeften van varkens voldoet, dat de leefsituatie de gezondheid
van de dieren negatief beïnvloedt en dat lijden en stress regelmatig
voorkomen.

Gevolgen
voor Vlees.nl
.

Directeur Hans Baaij: “De vleessector
is uitermate volhardend in de ontkenning dat de dieren in de
vee-industrie een waardeloos leven hebben. Hopelijk helpt deze
uitspraak van de stichting Reclame Code om een einde te maken aan
deze propaganda.”
Indien Vlees.nl geen gehoor geeft
aan de uitspraak, dan volgt een gang naar de gewone
rechter.

===========================================================

Noot
voor de redactie

De
volledige klacht vindt u 
hier

Voor
meer informatie kunt u contact opnemen met:

Frederieke
Schouten (veearts)

M:
06 48926889

T:
020 6177757

E: frederieke@varkensinnood.nl

Of:

Hans
Baaij (directeur)

M:
06 26676868

T:
020 6177757

W: www.varkensinnood.nl

======================================

Zie ook:

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Klik voor meer dierenleed op de labels: vleeseten (over de negatieve gevolgen voor de volksgezondheid, die het eten van vlees ‘opleveren’, plus de gevolgen daarvan voor het milieu en het klimaat), intensieve martel veehouderij, Varkens in Nood en veetransporten. Deze labels vindt u direct onder dit bericht.

Professor Murk (WUR): we moeten industrieel gaan oogsten in zee en de klimaatverandering is geen probleem…….. AUW!!!

Hoorde gistermiddag op Radio1 professor Tinka Murk, hoogleraar Ecologie van Mariene Dieren, aan de Wageningen Universiteit & Research (WUR), zoals er tegenwoordig totaal overbodig achterstaat. Alsof het niet al lang duidelijk is dat de Wageningen Universiteit lobbyt en werkt voor het bedrijfsleven en de intensieve veehouderij in het bijzonder……..

Deze dame die zich godbetert professor mag noemen, kwam met een aantal zaken waren de honden geen brood van lusten, Zo stelde ze dat wanneer er teveel kwallen in zee zouden komen, die vanzelf opgeruimd worden door andere zeedieren die deze dieren eten……. Zeker niet gehoord over de plekken in de Stille Oceaan die bomvol kwallen zitten en waar geen ander leven te vinden is…….

Voorts stelde Murk dat de klimaatverandering geen punt is, daar deze continu plaatsvindt, m.a.w. het leven in zee past zich daarop aan……. Deze Mariene Dieren ‘hoogleraar’ vergat alweer even, dat bijvoorbeeld het steeds rapper verdwijnen van koraal z’n effecten heeft op veel leven in de gebieden waar deze riffen zich bevinden…… Of neem het gestaag afnemen van krill in de noordelijke ijszeeën, dit heeft directe gevolgen voor walvissen die leven van die krill en wier voortbestaan daardoor op het spel komt te staan…………. Overigens is het aantal gewervelde zeedieren de afgelopen 40 jaar met minstens 30% afgenomen, dit onder meer door overbevissing…….

Weet niet hoe vaak er een grote klimaatverandering is geweest op aarde, maar de walvissen moeten er minstens een aantal hebben overleeft, echter alles wijst erop dat de huidige klimaatverandering zorgt voor grote sterfte onder land- en zeedieren, dit vanwege het ongelofelijk snelle tempo van de huidige klimaatverandering, die dan ook sterk door de mens is veroorzaakt en wordt aangejaagd……. Zelfs oliemaatschappijen als Shell en Exxon Mobile wisten als decennia geleden, dat de klimaatverandering werd en wordt aangejaagd door het gebruik van fossiele brandstoffen en dat dit de oorzaak is van de klimaatverandering………

Murk durfde ook nog te spreken over het industrieel gebruiken van de zee voor voedsel, om zo het wereldvoedselprobleem te kunnen helpen oplossen……… Het wereldvoedselprobleem wordt mede veroorzaakt door universiteiten als de Wageningen Universiteit, dat niet anders doet dan zien of er nog meer dieren in 1 stal kunnen, i.p.v. zich toe te leggen op alternatieven voor vleeseten, immers consumptie van vlees is ongelofelijk inefficiënt, bovendien is het slecht voor het menselijk lichaam en gaat het gepaard met enorme dierenmishandeling…..

Voor één kilo vlees heb je gemiddeld 5 kilo groente nodig en een enorme plas drinkwater, zaken die nu juist het wereldvoedselprobleem vergroten en niet verkleinen…… Door de enorme vleesconsumptie worden oerwouden opgeofferd, waardoor de klimaatverandering nog sneller kan toenemen….. Wat betreft het menselijk lichaam, vleeseten is slecht voor: -het hart, -maag en darmen, -lever (en daarmee voor de hersenen), -nieren en voor ons grootste orgaan, -de huid, dit onder meer door kanker……..

De zee industrieel gebruiken? Alsof we de zee al niet veel te ver industrieel hebben leeggevist, wil Murk dat we zee-akkers aanleggen waar kreeften en krabben gevangen kunnen worden en waar na ‘de oogst’ bijvoorbeeld zand gewonnen kan worden voor kust suppletie…… Oh ja, Murk had nog wel een positief woord over voor windenergie op zee, maar daar hebben we haar niet voor nodig. Trouwens leuk ook voor die krabben en kreeften, levend gekookt worden, want zo wil de echte ‘liefhebber’ (dierenbeul) deze dieren eten….. Ach, de Wageningen Universiteit heeft nu eenmaal schijt aan dierenleed, niet voor niets dat de plofkip daar werd ontwikkeld (‘Research…’)……..

Ach je bent hoogleraar en professor of niet natuurlijk………

Ongelofelijk!!

Bloedboerderijen en PMSG, of de vreselijke marteling die veel merries in Zuid-Amerika ondergaan…..

De mens
is ziek, zwaar ziek, of eigenlijk het grootste deel van de machthebbers (inclusief de
grofgraaiers van grote bedrijven) is ziek, geestesziek. We hebben
hier vrijwel zonder uitzondering te maken met psychopaten, die maar
op twee dingen uit zijn: macht en zoveel mogelijk geld (en uiteraard
bezittingen) vergaren*. Wat er verder wordt veroorzaakt door hun handelen zal
hen aan de reet roesten. Of het nu om de luchtkwaliteit, of die van
water en bodem gaat, ze hebben er lak aan als daar in de toekomst problemen
van komen: wie dan leeft wie dan zorgt……. 

Zo worden in Nederland jaarlijks 500 miljoen dieren groot en doodgemarteld, deze dieren zorgen voor een enorme uitstoot aan methaan, één van de sterkste broeikasgassen op aarde, een gas dat de klimaatverandering verder aanjaagt…. Ook dit in acht genomen, is de milieuparagraaf in het regeerakkoord van Rutte 3, een grote aanfluiting, immers dit kabinet is niet van plan iets tegen de intensieve martelveehouderij te doen, zelfs niet tegen mega- en gigastallen…….

Vreemd genoeg heeft een fiks aantal van deze machthebbers kinderen, maar zelfs de toekomst van hun kinderen interesseert dit geteisem blijkbaar niet……… Waar een aantal van hen ervan uitgaat dat wanneer de wereld onbewoonbaar wordt voor de mens, hun nageslacht tegen die tijd voldoende middelen zal hebben zich een leven buiten de aarde te veroorloven……

Uiteraard
hebben deze machthebbers al helemaal schijt aan mensenrechten (zoals het recht op schone lucht en schoon drinkwater, of het uitbuiten van mensen in arme landen), laat staan dat men
zich druk maakt om het vreselijke lot van dieren in de intensieve
veehouderij…… Sterker nog: met een uitgestreken kop durven ze te
beweren dat met bijvoorbeeld 8.000 varkens in een stal, deze dieren een geweldig leven leiden en dat ze diervriendelijk zijn gehuisvest…….. Niet zelden zijn deze figuren zondag in de kerk te vinden, terwijl ze dagelijks dieren, ofwel ‘gods schepping’ terroriseren………

De
volgende 2 artikelen komen van Dier&Recht en handelen over
PMSG-winning, een stof uit het bloed van vooral drachtige merries dat in de
intensieve veehouderij en de melkveehouderij wordt gebruikt, om
dieren snel vruchtbaar te krijgen, zodat ze zo snel mogelijk weer
drachtig kunnen worden gemaakt…….. De intensieve martelveehouderij en melkveehouderij hebben problemen met de vruchtbaarheid van de dieren, niet zo vreemd als je ziet hoe de arme dieren ronduit worden mishandeld…..** (grote hoeveelheden dieren in een stal houden is al een ernstige dierenmishandeling!! Iets waar de dierenpolitie in zou moeten grijpen, maar als met PVV plork Graus, houdt men liever de mond over deze enorme dierenmishandeling, immers het brengt een ongelofelijke berg geld op……..)

Je zal begrijpen dat de paarden die worden gebruikt, ver voor het normale levenseinde
op zijn, waarna ze worden geslacht, althans als ze de behandelingen
overleven………. Zoals gezegd: deze merries maken de stof PMSG aan als ze drachtig zijn, om
deze merries zo vaak mogelijk drachtig te maken, wordt er keer op keer een abortus
opgewekt, wat zeer pijnlijk is voor deze dieren, door de manieren waarop men dit doet…… Overigens is ook het zo vaak drachtig maken van dieren (tevens in de intensieve veehouderij) een smerige dierenmishandeling…..

Lees het
stuitende artikel over bloedboerderijen in Argentinie en Uruguay. In
het artikel daaronder wordt aangegeven dat men ook in de EU en
Noord-Amerika bloed ‘oogst’, daar gebruikt men er varkens en
koeien voor…….

Mensen
lees de artikelen en teken de petitie ajb >> geeft het door!

Bloedpaarden
– dat klinkt naar vurige merries, fiere hengsten, de crème de la
crème van een edel ras

Drachtige merrie

De
merries zijn de hoofdrolspeelsters in dit drama, maar vurig zijn ze
niet. Ook hengsten spelen een rol, want de merries moeten zwanger
worden. En er zijn ongeboren veulens – die nooit het licht zullen
zien.

PMSG-winning

Bloedpaarden
zijn drachtige merries die op bloedboerderijen in Uruguay en
Argentinië worden gehouden voor… hun bloed. Uit dat bloed wordt
PMSG gewonnen, een hormoon dat zich van de tweede tot de zesde maand
van de zwangerschap in hun bloed bevindt. Het wordt gebruikt als
vruchtbaarheidsmiddel in de varkensindustrie en melkveehouderij in
Europa en Noord-Amerika. De EU-landen horen bij de grootste afnemers
van PMSG uit Zuid-Amerika.

Tien
liter bloed in tien minuten

Twee-
à driemaal per week worden de merries met zwepen, knuppels en
elektrische prikstokken naar de plek gedreven waar hun bloed wordt
afgetapt. Tien liter bloed in ongeveer tien minuten, via een canule
in de halsslagader. Als ze tegenstribbelen, worden ze geslagen en
geschopt. Na de bloedafname worden ze – sterk verzwakt, en soms
kreupel als gevolg van de mishandelingen – weer aan hun lot
overgelaten. Er is geen enkele vorm van medische controle of nazorg,
ze krijgen niets versterkend ter compensatie van het bloedverlies.
En dat terwijl ze zwanger zijn…

Afbeeldingsresultaat voor Bloedpaarden – dat klinkt naar vurige merries, fiere hengsten, de crème de la crème van een edel ras

De
zwangerschap

Normaal
duurt een zwangerschap bij een paard elf maanden. Maar na vijf
maanden dracht bevat het bloed van de merrie geen PMSG meer, wat
betekent dat het ongeboren veulen voor de bloedboeren geen nut meer
heeft. Integendeel: zolang het veulen door de merrie gedragen wordt,
kan zij niet opnieuw drachtig worden en PMSG leveren.

Dus
wordt de zwangerschap beëindigd, meestal door middel van het
handmatig opwekken van een abortus. Extreem pijnlijk en zeer
bedreigend voor de gezondheid van de merrie. (Om over het lot van het
veulen maar niet te spreken.) Na de abortus wordt de merrie naar een
veld of bosplantage gestuurd om bij te komen, en daarna begint de
cyclus opnieuw: bevruchting, dracht, aderlatingen, abortus…

Na
jaren bloed geven, volgt het slachthuis

Ongeveer
een kwart van de merries sterft in de loop van dit loodzware
‘productieproces’. De merries die overleven, zijn na een jaar of
drie, vier niet meer in staat om zwanger te worden. Als dank voor
bewezen diensten wachten hun geen groene, grazige weiden, maar de
eeuwige steppen. Ze worden naar het slachthuis gebracht. Hun vlees
wordt in de Europese Unie verkocht voor menselijke consumptie.

Ben
jij tegen het aftappen van bloed bij paarden? 
Teken
dan hier onze e-mailactie!

Niet
alleen de paarden zijn het slachtoffer

24
oktober 2017 12:05

Het
PMSG-drama beperkt zich niet tot de drachtige merries en hun veulens
op de bloedboerderijen in Zuid-Amerika. Er zijn ook slachtoffers
dichter bij huis: onze eigen varkens en runderen.

Terugloop
van vruchtbaarheid

De
vruchtbaarheid van onze veestapel loopt terug. Terugloop van
vruchtbaarheid duidt meestal op verminderd welzijn. Maar
dierenwelzijn heeft geen prioriteit in de veesector; de focus ligt op
productie. Oplossing van het vruchtbaarheidsprobleem wordt dan ook
niet gezocht in het opsporen en verhelpen van de oorzaken (in het
verbeteren van het dierenwelzijn dus), maar in het forceren van
grotere vruchtbaarheid. Dat forceren gebeurt door middel van
hormonen.

Stroomlijning
van het productieproces

Door
de inzet van vruchtbaarheidshormonen kunnen moederdieren gelijktijdig
en op een tevoren vastgesteld tijdstip worden bevrucht. Handig! Deze
stroomlijning van het productieproces maakt dat er sneller en
goedkoper kan worden ge(re)produceerd.

Dat
de varkens en runderen hormonen krijgen toegediend, is niet
bevorderlijk voor hun welzijn of dat van hun nageslacht. En zo speelt
dus ons eigen vee een slachtofferrol in het PMSG-drama.

De
nadelen van PMSG en vruchtbaarheidsbehandeling in het algemeen

PMSG
kan het immuunsysteem aantasten of allergische reacties veroorzaken;
deze complicaties kunnen levensbedreigend zijn. Het gebruik van
vruchtbaarheidshormonen – of het nu om PMSG of om een synthetisch
product gaat – maakt dat zwangerschappen elkaar snel opvolgen. De
moederdieren krijgen niet genoeg tijd om bij te komen van de
zwangerschappen, en worden steeds zwakker. Vruchtbaarheidsbehandeling
kan leiden tot superovulaties. Bij varkens betekent dit: nóg grotere
nesten. (De nesten worden al elk jaar groter.) Grotere biggensterfte
is het gevolg, enerzijds doordat grotere nesten meer zwakke biggen
bevatten, anderzijds doordat de zeug niet genoeg spenen heeft voor al
haar biggen.

Koeien,
varkens, bloedpaarden

En
zo zien we dat de gevolgen van het PMSG-drama verder reiken dan
Zuid-Amerika, en zich niet beperken tot de bloedpaarden. Het drama
strekt zich uit naar koeien en varkens in de Europese Unie en
Noord-Amerika, die als (re)productiemachines worden geëxploiteerd.
Als ze zijn opgebruikt, worden ze – net zoals de leeggezogen
bloedpaarden – afgevoerd naar de slachthuizen.

En
er is nóg een parallel met de paarden: het weerloze bijproduct. In
Zuid-Amerika is dat het onvoldragen, afgedreven veulen; in
Noord-Amerika en de Europese Unie de big die al bij z’n geboorte
geen kans op overleven heeft.

Ben
jij tegen het aftappen van bloed bij paarden? 
Teken
dan hier onze e-mailactie!

=====================================================


*  Waar deze machthebbers geen  probleem hebben met hun herinnering in de geschiedenis, als je maar genoemd wordt…….. Bovendien worden de grootste schoften uit het verleden maar al te vaak schoongewassen middels geschiedvervalsing……

** Eergisteren nog hoorde ik een suffe Radio1 verslaggever die wel blij tevreden was met de aanblik van 30.000 kippen in een stal….. Uiteraard werd met de microfoon nog even het ‘blije geluid’ ten gehore gebracht van 30.000 gestreste kippen…… 30.000 kippen in een stal is pure dierenmishandeling!! (dat geluid opvangen moet tegenwoordig blijkbaar >> als een radioverslaggever ergens is, wordt er altijd geluid aan toegevoegd, bijvoorbeeld door ergens op te kloppen of tegenaan te schoppen, terwijl de verslaggeving meestal uiterst beroerd is…….. Kortom belachelijk!)

Eerder berichtte ik al over deze zaak n.a.v. een bericht dat Varkens in Nood deed uitgaan: zie: ‘Paarden zwaar mishandeld voor de intensieve veehouderij………

PS: als je je lichaam, mensen die honger lijden, de aarde en vooral de dieren een plezier wilt doen, stop dan met het eten van vlees en het gebruiken van zuivel. (je wilt toch niet medeverantwoordelijk zijn voor: -grootschalige dierenmishandeling, -het vergroten van het wereldvoedselprobleem, of -het verkankeren van de aarde?)

Zie ook:

Nederland grootste vleesimporteur van gemartelde paarden…….

Rapport ‘Vlees van ernstig mishandelde paarden uit Zuid-Amerika wordt nog altijd in Nederland verkocht’

Foodholland.nl – Internationale dierenwelzijnsorganisaties roepen op tot importstop paardenvlees uit Zuid-Amerika

Horses.nl – Dier&Recht eist importstop Zuid-Amerikaans paardenvlees

Wilde paarden worden in de VS op grote schaal afgeschoten, nu nog de bizons uitmoorden…….

Paardenmarkt Hedel is een hel voor de dieren

Rabobank: ‘Growing a better world together…’ AUW!!!

De Rabobank heeft een nieuwe reclame voor de radio (en waarschijnlijk ook voor tv, maar die heb ik nog niet gezien): ‘Growing a better world together………’

Kortom de Rabobank wil de wereld duurzaam maken……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Waar haalt de Rabobank het gore lef vandaan??!!!

De Rabobank wil de wereld duurzaam maken middels financiering van de intensieve martelveehouderij en het financieren van landbouw middels gebruik van grote hoeveelheden gif en genetisch gemanipuleerde planten (waar je oneindig veel gif op kan spuiten, zonder dat de plant doodgaat, neem Roundup)…….. Benieuwd of de Rabobank aandelen in het bezit heeft van Bayer/Monsanto.

Daarover gesproken: zou wel eens de investeringsportefeuille van de Rabobank willen zien, het zou me niet verbazen, als deze bank zelfs de wapenindustrie van fondsen voorziet……..

De Rabobank licht de boel weer eens op…………

Zie ook: ‘75% van de insecten verdwenen, waar men zich afvraagt hoe dit mogelijk is……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kamp trots op subsidie voor ‘weersatelliet’ die ook methaangas uit de intensieve veehouderij zal meten….. ha! ha! ha! ha! ha!

Gistermorgen op Radio1, rond 8.20 u., een verslag vanaf ESTEC (Space Expo) in Noordwijk, waar later die morgen de lancering van een Russische raket zou worden gevolgd. Aan boord van die raket* een Nederlandse ‘weersatelliet’, tussen aanhalingstekens, daar het apparaat veel meer meet.

Zo kan deze satelliet ook luchtvervuiling meten, dit middels CO2 metingen over relatief kleine gebieden. Ook de uitstoot (of weglekken) van methaangas, een veel sterker broeikasgas, zal worden gemeten door deze satelliet die in 1 dag tijd de hele wereld redelijk nauwkeurig kan meten. Als voorbeeld gaf men de olie- en gaswinning, waarbij flinke hoeveelheden methaangas ontsnappen………..

Verdomd mensen, niet één keer werd de intensieve veehouderij genoemd, terwijl we in Nederland een gigantische methaan-uitstoot hebben die geproduceerd wordt door de 500 miljoen dieren (ja, een half miljard!!), die hier jaarlijks groot en doodgemarteld worden……..

De veehouderij valt onder demissionair VVD Obersturmbannführer Kamp en deze enorme kwast en disfunctionerende hufter (hoewel hij ‘geweldig werk doet’ als grootlobbyist voor het bedrijfsleven) die o.a. de Groningse slachtoffers van aardgasbevingen zo enorm belazerd heeft, was ook aanwezig bij die lancering. Trots vertelde de volksverlakker over die Nederlandse satelliet, waar ‘hijzelf’, uit uw en mijn portefeuille (de belastingpot),  € 100.000,– aan subsidie had gegeven…**

Moet je even nagaan, o.a. Airbus werkte mee aan de ontwikkeling van deze satelliet, alsof dat bedrijf subsidie nodig heeft…….. En reken maar dat naar dat bedrijf het grootste deel van de subsidie is gegaan…… Kamp heeft eerder al laten zien, vooral heel grote bedrijven te willen subsidiëren……. Niet voor niets dat onder zijn bewind op economische zaken een record aantal middel en kleine bedrijven failliet is gegaan, die faillissementen gaan NB ook nog eens ten koste van de belastingpot, die wij bij elkaar spaarden……..

Ook Kamp sprak met geen woord over methaan uit de intensieve veehouderij en zoals te verwachten was, het ‘onafhankelijk’ regeringsgetrouwe Radio1 had een verslaggever afgestuurd die er met geen woord over mocht spreken….. Die afspraak moet hebben gestaan, immers je stuurt geen verslaggever naar zo’n gelegenheid, die niet weet waar methaangas vandaan kan komen…… Sterker nog deze zou zelfs op de hoogte moeten zijn van de enorme uitstoot aan methaangas die de ‘vleessector’ in ons land produceert……….. Dit nog buiten de kennis van zo’n verslaggever over het kappen, of verbranden van oerwoud voor genetisch gemanipuleerde sojateelt, die o.a. naar Nederlandse diervoederfabrikanten gaat. Na China is Nederland de nummer 2 importeur van soja t.b.v. diervoer……… Alhoewel het hier om het regeringsgetrouwe Radio1 gaat en je wat dat betreft nergens van op moet kijken……. Oh nog even over soja voor de sarcasten, die stellen dat vegetariërs grootgebruikers zijn van soja: 80% van de wereldsojateelt gaat naar diervoer……

Benieuwd overigens waar die satelliet nog meer voor gebruikt kan worden, het zou me niet verbazen als niet ook hennepaanplant kan worden gemeten, hetzij door grote warmte uitstoot of via de uitstoot van ‘wietgas’.

Trouwens eigenlijk nog vreemder: niets over de samenwerking met Rusland, immers kostprijs voor zo’n lancering is bepaald geen kattepis (klinkt toch echt beter dan kattenpis). Nu moet ik toegeven dat Kamp één van de weinigen was, die eigenlijk tegen de sancties was, die de EU Rusland heeft opgelegd (tja één lichtpunt, ook al is dit puur en alleen ingegeven door de belangen van Nederlandse ondernemers, die veel verloren door de reactie-boycot van EU goederen door Rusland).

Maar vreemd blijft het; dag in dag uit wordt Rusland van alles en nog wat aangesmeerd (Putin wordt al een paar jaar schuldig verklaard aan alles wat er maar mis kan gaan in de wereld…) in de reguliere media zoals op Radio1……… Vervolgens is er een raketlancering in Rusland, waarmee ‘een Nederlandse satelliet’ in een baan om de aarde wordt gebracht en plotsklaps rept men met geen negatief woord over Rusland………

* Na 17.00 u. op BNR een verslaggever die stelde dat er een Nederlandse satelliet was gelanceerd……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

** De medewerking van Airbus aan dit project, doet tevens wat af aan de claim dat het hier om een Nederlandse satelliet gaat.

Paarden zwaar mishandeld voor de intensieve veehouderij………

Ontving vanmorgen een uiterst verontrustend bericht van Varkens in Nood over zware mishandeling van paarden.

In Argentinië en Uruguay staan zogenaamde bloedboerderijen, waar men bloed aftapt van drachtige merries, onder andere t.b.v. varkens en koeien in Nederland.

Dit bloed bevat het hormoon Pregnant Mare Serum Gonadotropine (PMSG) en wordt gebruikt om de vruchtbaarheid van varkens en koeien te stimuleren (zodat deze arme dieren in de paar jaar dat ze leven zo veel mogelijk zwanger kunnen worden gemaakt….).

Op ‘undercover’ gemaakt beeldmateriaal zijn paarden te zien die zwaar zijn mishandeld tijdens het 2 tot 3 keer per week aftappen van tot 10 liter bloed per keer. Gevolg: sterk vermagerde dieren, gewonde dieren (zelfs kreupele paarden), zieke dieren (o.a. door bloedarmoede en verminderde weerstand tegen ontstekingen) en dode dieren…….

Stop het gebruik van PMSG in de intensieve- en melkveehouderij! Mensen lees en onderteken de petitie ajb >> geef het door aan anderen!

PERSBERICHT

Bloedboerderijen
voor paarden in Zuid-Amerika


Op
zogenaamde bloedboerderijen in Zuid-Amerika worden van drachtige
merries grote hoeveelheden bloed ‘geoogst’. De hormonen in het
bloed worden gebruikt om de vruchtbaarheid van Nederlandse varkens en
koeien te verhogen. Op undercover 
beeldmateriaal zijn
dode, gewonde en ernstig vermagerde paarden te zien. In de EU is het
aftappen van bloed bij paarden voor dit doel verboden. Farmaceutische
bedrijven als CEVA, IDT Biologica en HIPRA importeren daarom hun
hormoonproducten uit Argentinië en Uruguay.

Paardenleed
voor efficiënte vlees- en melkproductie 


Bloed van
drachtige merries bevat PMSG (Pregnant Mare Serum Gonadotropine), een
hormoon dat in de Europese veehouderij gebruikt wordt om de
vruchtbaarheid van zeugen en melkkoeien te verhogen.  Deze
ingreep is niet alleen medisch onnodig – er zijn ook synthetische
alternatieven voor PMSG.


Bloedboerderijen

Zieke,
kreupele en dode merries
 


Van tienduizenden drachtige
merries wordt 2 tot 3 maal per week tot wel 10 liter bloed per keer
afgenomen om PMSG te onttrekken. Het gevolg is dat de paarden
ernstige bloedarmoede hebben en door een verlaagde weerstand veel
infecties oplopen. Bovendien worden de dieren mishandeld tijdens het
aftappen van het bloed en creperen zieke en kreupele dieren zonder
enige zorg. De weiden liggen vaak vol kadavers van paarden die de
mishandelingen niet overleefden.

E-mailactie:
stop het gebruik van PMSG


Dier&Recht
start een 
e-mailactie en
roept varkenshouders, melkveehouders en dierenartsen op helemaal te
stoppen met het gebruik van middelen die PMSG bevatten, en te vragen
naar synthetische alternatieven. Verder moet de Nederlandse politiek
aandringen op een importverbod voor de EU.

===============================================================================

Noot
voor de redactie

·         Hier
vindt u het beeldmateriaal

·         Hier
vindt u het rapport

Voor
meer informatie kunt u contact opnemen met:

Clara
Beck

T:
020 6177757
M: 06 39109416

E: info@dierenrecht.nl

W: www.dierenrecht.nl

=====================================

Zie ook:

Nederland grootste vleesimporteur van gemartelde paarden…….

Rapport ‘Vlees van ernstig mishandelde paarden uit Zuid-Amerika wordt nog altijd in Nederland verkocht’

Foodholland.nl – Internationale dierenwelzijnsorganisaties roepen op tot importstop paardenvlees uit Zuid-Amerika

Horses.nl – Dier&Recht eist importstop Zuid-Amerikaans paardenvlees

Wilde paarden worden in de VS op grote schaal afgeschoten, nu nog de bizons uitmoorden…….

Paardenmarkt Hedel is een hel voor de dieren

Bloedboerderijen en PMSG, of de vreselijke marteling die veel merries in Zuid-Amerika ondergaan…..

Slachthuis Izegem, de hel voor dieren, weer open na cursus van 2 weken…………

Vanmorgen voor 8.30 u. op BNR het bericht dat het Belgische slachthuis in Izegem, waar dieren vreselijk werden gemarteld, alvorens ze werden vermoord, weer open is voor de slacht van dieren…..

Aan het woord kwam Jos van Thiel, ‘een deskundige’ van de Katholieke Universiteit van Leuven (KUL), wiens naam ik niet heb kunnen vinden op het net, dus weet niet of ik zijn naam goed heb gespeld. Volgens deze van Thiel kan het slachthuis weer open, in de eerste plaats door een tweeweekse cursus die het personeel heeft moeten volgen. Een cursus om te leren hoe ze de dieren diervriendelijk kunnen slachten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Alsof je moordenaars leert hoe zo pijnloos mogelijk te moorden…….

In die cursus is de medewerkers geleerd hoe de dieren te manipuleren, zonder prikstokken en andere martelwerktuigen……. Met andere woorden: de dierenbeulen die e.e.a. hebben gedaan, deden dit daar ze niet professioneel genoeg waren…….. Deze dierenbeulen zouden intussen ontslagen zijn, maar hoe zit het met alle medewerkers die hebben gezien hoe dieren vreselijk werden gemarteld en niets hebben ondernomen tegen hun psychopathische collega’s?? Met andere woorden: zijn deze medewerkers de dans ontsprongen, daar zij niet op de camerabeelden te zien zijn en zijn zij niet even grote psychopaten?

Hier het bewuste filmpje waarmee alles aan het rollen kwam (met meer vreselijke beelden):

Dat was het nog niet beste bezoeker, ook het toezicht zal worden verbeterd en er zullen extra camera’s worden opgehangen………. Ook zal er de eerste 2 maanden toezicht zijn van een dierenarts, al meldde van Thiel dit niet op de radio. Na die 2 maanden zal men zien, of die dierenarts wel of niet moet blijven….

Mensen het is de hoogste tijd dat we stoppen met het eten van vlees, diervriendelijk slachten bestaat niet, dit is een contradictio in terminis en niet zo’n kleintje ook!!

Vleeseten verergert het wereldvoedselprobleem, immers voor elke kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente en een hele plas drinkwater nodig, die teelt vindt veelal plaats in arme landen, waar bijvoorbeeld drinkwater een schaars goed is…….. M.a.w. vleeseten is uiterst inefficiënt en bovendien slecht voor de volgende organen: uw huid, hart, maag, darmen, lever (+ daarmee uw hersenen) en nieren…… Met de teelt van groente t.b.v. de intensieve martelveehouderij, wordt er een grote aanslag gedaan op o.a. het Amazonewoud, dat wordt gekapt voor genetisch gemanipuleerde sojateelt die nodig is voor diervoer……. (80% van de wereldsojateelt gaat naar de intensieve veehouderij, waar Nederland de nummer 2 importeur is….)

Voorts wordt met de enorme transporten van: diervoer, dieren, kadavers, delen van kadavers en ‘eindproducten’, niet alleen de lucht vervuild, maar ook de klimaatverandering aangejaagd…… Daarover gesproken: die klimaatverandering wordt ook nog eens aangejaagd met de enorme methaan-uitstoot die de intensieve veehouderij produceert, zo worden er in Nederland jaarlijks 500 miljoen (ja een half miljard!) dieren groot en doodgemarteld….. (methaangas is een uiterst sterk broeikasgas)

Echter het belangrijkst is het dierenwelzijn, zoals gezegd diervriendelijk slachten bestaat niet!! Bent u meteen van dat knagende gevoel van onbehagen af, dat op de achtergrond aanwezig is bij velen die hun dagelijkse of minder dagelijkse stuk kadaver opeten………

Zie ook: ‘Slachthuis Tielt mag alleen meer varkens slachten, als dierenwelzijn is gewaarborgd……… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

 

       en: ‘Grootschalige dierenmishandeling in Nederlandse slachthuizen….. NVWA plaatst klagende dierenarts over………

       en: ‘Jaco Geurts (CDA, boer, afgestudeerd rentmeester) met grote bek op kritiek van The Caring Vets t.a.v. intensieve veehouderij…………..

       en: ‘Beef
Farmer Sends His Cows to Sanctuary, Not Slaughter

Een artikel van het Care2 team, lezen mensen!!

 
     
en:
Dierenmishandeling:
brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen ‘gecontroleerd
uitbranden…….’

 
     
en:
Intensieve
veehouderij en dieselauto’s verzuren bodem en zorgen zelfs voor grote
vogelsterfte……

       en:
Intensieve
veeteelt zet leven bedreigde diersoorten op het spel……!!!
 

      en:
Friesland
Campina en Rabobank komen met vals groen label voor
melkveehouders…….

Kees Romijn (ex-voorzitter Melkveehouderij): de Nederlandse melkveehouderij is de duurzaamste ter wereld….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kees Romijn, de ‘ex-vakgroepvoorzitter’ Melkveehouderij van LTO was op 5 september jl. te horen op BNR. Daar sprak de oplichter over het voorstel van Milieudefensie om de supermarkten te verplichten 6 cent per liter melk meer te laten betalen, zodat de melkveehouderij kan verduurzamen…..* ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Uiteraard is Romijn niet tegen het voorstel om boeren meer te betalen per door de koe geproduceerde liter melk, maar vond het toch nodig even fijntjes op te merken, dat de Nederlandse melkveehouderij al de duurzaamste ter wereld is……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, in het land van de blinden is éénoog met een zicht van amper 10% nog altijd de onbetwiste koning!! Nog meer ‘duurzaamheid’: het maaibeleid, één van de redenen waarom de weidevogels verdwijnen uit Nederland, of de enorme zwendel met geld voor natuur beherende boeren, dat na onderzoek in de diepe zaken van de boeren blijkt te zijn verdwenen, zonder dat ze daar ook maar iets voor hebben gedaan…….. Dan de fikse hoeveelheid antibiotica die deze dieren tijdens hun leven krijgen…… Om over het mestoverschot, de uitstoot van stikstof en methaan in de melkveehouderij nog maar te zwijgen……

Romijn zal wel een ‘goed christen’ zijn, want hij kwam nog met een enorme leugen: nadat hij de 6 cents verhoging per liter melk op zijn manier goedkeurde, stelde de plork dat de boeren de laatste jaren al extra koeien hebben aangeschaft, daar ze zo weinig voor hun melk kregen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een leugenaar!! Die boeren hebben extra koeien aangeschaft, daar ze eindelijk kregen waar ze al jaren verontwaardigd om schreeuwden: de afschaffing van de melkquota….. Om niet achter te blijven en van meet af aan zoveel mogelijk te kunnen ‘produceren’, kochten heel veel boeren al extra koeien, ver voor het aflopen van die melkquota regel, de boetes die ze daarvoor kregen namen ze voor lief……….. De boeren geloofden dat na afschaffing van de melkquota de melkprijs omhoog zou gaan, echter volkomen volgens de economische ‘logica’ kelderde de melkprijs door het gigantische aanbod……

Overigens een grote schande dat PvdA trol Dijksma de boeren hebben laten begaan en hen niet hebben verboden meer koeien te kopen, daar Nederland ook toen al (en vele jaren daarvoor) met een mestoverschot zat…….. Kortom het zoveelste staaltje wanbeleid van deze PvdA domkop en VVD Obersturmbannführer Kamp, de eindverantwoordelijke……..

* Hoe kan je een sector verduurzamen, als de dieren die daarin worden gebruikt, bij lange na niet zo oud mogen worden, als ze biologisch gezien wel zouden worden??? Zo gaat ‘n koe van 5/6 jaar naar de slacht om vermoord te worden, daar het dier minder melk produceert….. Terwijl een koe zelfs ouder dan 20 jaar kan worden……. Hoe kan je het duurzaam noemen, koeien keer op keer te insemineren, zodat ze na het kalven (bevalling) weer volop melk geven??? Hoe kan je het duurzaam noemen, kalven bij de moederkoe weg te halen, waar zelfs de eerste melk die belangrijk is voor het kalf, niet aan deze jonggeborenen wordt gegeven….??

Zie ook: ‘Dijksma’s (PvdA) erfenis: 160.000 ‘melkkoeien’ weg, voor groot deel naar de slacht; ‘zo zien we steeds minder koeien’, aldus Bosman…………..

Britse regering bevestigd dat ze het bewustzijn van ‘consumptiedieren’ zal (blijven) negeren……….

Gisteren ontving ik van Compassion in World Farming (CiWF) een schrijven, met daaraan gekoppeld een vraag om een bijdrage voor het werk van deze ngo en een petitie (die wij als niet Brits burger jammer genoeg niet kunnen tekenen).

In dit schrijven bericht CiWF over de Britse regering, die deze ngo heeft laten weten, artikel 13 van een EU verdrag over de status van dieren, niet over zal nemen. Daarmee worden ‘consumptiedieren’ in Groot-Brittannië niet langer gezien als gevoelige wezens, die pijn kunnen voelen, die kunnen lijden en die plezier kunnen ervaren……

Daarmee is het vreselijke lot van dieren in de Britse intensieve martelveehouderij, een hel op aarde, voor vele jaren bezegeld…….

Ongelofelijk en dat anno 2017……..

Ach ja, de Tory regering van May voert een beleid dat zo mogelijk nog inhumaner en barbaarser is dan dit beleid onder haar voorganger en partijgenoot Cameron……….

Trouwens ongelofelijk, dat met dit EU verdrag, de intensieve veehouderij niet onmiddellijk als illegaal wordt betiteld en men een sterfhuisconstructie voor deze vreselijke doodsindustrie instelt………

Compassion in World Farming

LATEST NEWS: GOVERNMENT CONFIRMS THEY’LL IGNORE ANIMAL SENTIENCE

I am writing to you today with terrible news.
You may recall that, earlier this summer, we discovered that the legal status of British animals as sentient beings was under threat.
I am very sorry to report that the government has now confirmed, directly to us, that they do not intend to amend the Repeal Bill. When they convert EU law into UK law, they are determined to ignore Article 13 of the EU Treaty – which serves to acknowledge that animals can feel pain, suffer and experience joy:
“This obligation will not be preserved by the EU (Withdrawal Bill); which delivers our promise to end the supremacy of EU law in the UK.”

– Defra Under Secretary of State, Lord Gardiner, August 2017

If future British governments do not legally need to consider animal sentience, this could threaten everything Compassion supporters like you have helped to achieve in the last 50 years. Animal sentience must be incorporated into UK law.
If you can, please commit to a monthly gift to Compassion today. Help make sure all of the progress for farm animals is not undone.
The petition in defence of Article 13 has now hit over 50,000 signatures – and we’ll be taking these messages directly to Defra. But we need to do more.
In the past year, Compassion has encountered shocking roadblocks in our journey to ending factory farming. From our French office being sued by the pig industry, to governments ignoring both animal welfare and public outrage.
These challenges have shown us that we still have a lot of work ahead of us. But, they have also shown us that your voice and your support are unwavering. From the European vote against caged rabbit farming, to the commitment to compulsory CCTV in English and Welsh slaughterhouses, time and again you have made a difference.