Remco de Boer (‘energiedeskundige’): komend jaar gaat de focus van Rutte 3 naar het voorkomen van broeikasgasuitstoot…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gelukkig mensen, ik zocht gisteren een onderwerp op BNR en kwam toevallig een onderwerp van afgelopen dinsdag tegen, een beschrijving van een gesprek met Remco de Boer. Had dit gelukkig gemist: als ik de stem van de Boer had gehoord was ik gegarandeerd kotsmisselijk geworden, ik kan deze over een keeshondendrol getilde oplichter niet meer horen.

Het verslag betrof een ‘optreden’ van de Boer bij Hemmen, die de BNR presentatie doet van 12.00 tot 14.00 u. Volgens de Boer zal het komende jaar (dus dit jaar) de focus verlegd worden (door Rutte 3, Ap) van duurzame energie naar het voorkomen van broeikasgasuitstoot……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Gezien de kop van het BNR artikel en eerdere optredens van de Boer, is hij een groot voorstander van het opslaan van CO2……

Een weg die we volgens veel echte deskundigen niet moeten inslaan, daar dit broekasgas uiteindelijk toch in de atmosfeer zal belanden, immers hoe lang werken afsluiters, 50, 100 of 150 jaar…? Waarna de boel in de atmosfeer komt, bovendien is dit een uiterst kostbare kwestie (waar dan wel weer vrienden/familie van lobbyende politici kapitalen aan kunnen verdienen, zoals relaties bij oliemaatschappijen…..)

Veel geld uitgeven aan bijvoorbeeld deze belachelijke opslag zal bovendien ten koste gaan van het budget voor overschakelen van ‘fossiele energie’ naar duurzame energie…….

De Boer schijnt over landbouw te hebben gesproken als grote leverancier van broeikasgas, ik neem aan dat hij het over de intensieve veehouderij had, waar jaarlijks 500 miljoen dieren (ja een half miljard) worden groot en doodgemarteld. Uiteraard produceren deze dieren een enorme hoeveelheid methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op aarde. De Boer wil dit waarschijnlijk gaan opvangen, om het daarna als energiemaker (gas) te verbranden, echter ook deze verbranding is allesbehalve schoon…..

Als één ding zeker is als het om Rutte 3 gaat, is het dat dit kabinet niets zal ondernemen tegen de intenseve martelveehouderij….. Wat wil je met de ‘christelijke partijen’ CDA en CU in het kabinet (en de SGP als extra gedoogpartner), die partijen hebben bijbels waarin hun god hen maant vooral zo veel mogelijk van zijn schepping in 1 stal te proppen, deze dieren dan in een noodtempo te laten groeien (een marteling) en ze daarna te vermoorden (de ultieme marteling)…..

Trouwens Rutte 2 heeft op de valreep, middels VVD Obersturmbannführer Kamp, een subsidie aan de kolenmaffia gegeven van maar liefst 3,5 miljard euro, om daarmee bossen in de VS op te kopen en deze als ‘biobijstook’ met de kolen te verbranden in Nederlandse kolencentrales (mensen ik verzin ‘t niet!). Dit is welhaast nog smeriger dan alleen kolen verbranden, immers het slopen van die bossen kost een hele berg CO2, de gebieden waar deze bossen stonden namen met die bossen veel CO2 op, zoals je begrijpt verdwijnt deze mogelijkheid om CO2 op te nemen met de kap van de bomen, sterker nog: ook daarbij komt weer CO2 vrij……

Met de nieuwe aanplant van bomen in die gebieden (als dit al gebeurd), duurt het vele jaren voor een vergelijkbare hoeveelheid CO2 wordt opgenomen, als de bomen voor de kap opnamen…… Na de kap moeten die bomen worden verwerkt tot pellets, wat alweer een berg CO2 uitstoot ‘oplevert’ en daarna moet ‘t zooitje per schip worden getransporteerd met vuile zeeschepen naar Nederland, waar het tot slot naar die centrales gaat….. Zoals je begrijpt >> een hele berg extra CO2 geproduceerd voordat er ook maar 1 pellet de oven in gaat……… Dit terwijl ook het verstoken van hout belastend is voor het milieu en meetelt als aanjager van de klimaatverandering……

Hoe dat kan vraagt u, al die draaiende kolencentrales in Nederland? Simpel Australië en de VS dumpen al jaren steenkool op de wereldmarkt (tegen ‘afbraakprijzen’), daarom staan onze relatief schonere gascentrales uitgeschakeld, terwijl Nederlands gas voor een appel en ei wordt geëxporteerd……. (alweer: ik verzin ‘t niet!) Dan durft de Boer te verzuchten dat het een hele klus zal worden om de burgers te overtuigen dat e.e.a. duur is en hij/zij zal moeten bijdragen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, hoe kan je dergelijk smerig handelen nog uitleggen aan de burger??!!!

De Boer denkt dat de kostenverdeling voor duurzame energie fifty fifty zal gaan, dus voor de burgers en het bedrijfsleven. Echter gezien de geschiedenis zal zo’n 70% door de burgers moeten worden bijgedragen en maximaal 30% door de bedrijven, die daarvoor wellicht zullen worden gecompenseerd in de al minimale belasting die ze betalen (dat verlies aan belastinginkomsten, zal net als bij de vrijstelling van dividendbelasting voor aandeelhouders, moeten worden opgehoest door…….. ons!!)…..

Trouwens: waarom zou de burger warmlopen voor het betalen van extra belasting op de energierekening en de inkomstenbelasting, als de opvolgende regeringen jaar in jaar uit het slechte voorbeeld hebben gegeven en geven????

Nog zo’n teken ‘dat het Rutte 3 ernst is met het terugdringen van broeikasgasuitstoot’: de maximumsnelheid blijft gehandhaafd op 130 km/u. en 100 op een aantal 80 kilometerzones, terwijl die extra 10, 20 of 30 kilometer sneller, onevenredig veel meer uitstoot van CO2 en een berg gifstoffen, in de vorm van ultrafijnstof geeft….

Verder ziet de Boer het creëren van draagvlak van de landelijke overheid zal worden overgeheveld naar regionale en lokale overheden…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Oh ja, je weet wel: “Burgers van Lutjebroek we gaan een mooi windmolenpark bouwen naast onze gemeente, waar u met z’n allen op uit mag kijken, of u even de handen een aantal keer op elkaar wilt slaan…….”

Tja het is natuurlijk niet de taak van de Boer om met alles rekening te houden, zo kan je immers het publiek niet oplichten met de stelling dat we goed bezig zijn in Nederland…….

Liep vanmorgen alsnog een fikse ongesteldheid op, toen ik de Boer op BNR hoorde zwatelen (rond 8.20 u.). Nu was de Boer uitgenodigd aan de telefoon te spreken over de plannen van RWE om oude kolencentrales om te bouwen voor biobijstook van houtpellets……. Zoals je uit het voorgaande al begrepen zal hebben: de Boer is het eens met RWE haar oude kolencentrales om te bouwen (bovendien kan RWE daar een mooie subsidie mee binnenslepen, maar liefst 1,5 miljard euro van ons belastinggeld……) Wel vindt de Boer het zorgelijk dat deze subsidie om de natuur te vernielen in de VS en de luchtkwaliteit in Nederland verder te verzieken, per 2024 zal worden afgeschaft……..

Eerst wil de Boer de vuile kolencentrales in Oost-Europa sluiten, voor de Nederlandse worden gesloten…… Let wel: de nieuwe kolencentrales in Nederland werden puur en alleen gebouwd voor de export van energie naar het buitenland, in Nederland wekten we al meer dan genoeg energie op voor eigen gebruik……

Waar de Boer wijselijk de vuilbek over houdt, is het feit dat de Nederlandse luchtkwaliteit tot de slechtste van de EU behoort……. Iets waar kolencentrales op z’n zachtst gezegd nog meer rotzooi aan toevoegen…. Vergeet niet dat alleen door de uitstoot van auto’s al zo’n 18.000 mensen jaarlijks vroegtijdig overlijden en een grote groep kinderen jaarlijks long- en/of luchtwegklachten oploopt……..

Hier het artikel van de BNR site:

‘VOORKOMEN
BETER DAN GENEZEN IN BROEIKASLAND’

Het
komend jaar gaat de focus op duurzame energie verschuiven naar het
voorkomen van het uitstoten van broeikasgas. Dat voorspelt
energie-expert Remco de Boer in Hemmen.

Het
nieuwe kabinet heeft ingezet op 49 procent CO2-reductie in 2030. We
laten de duurzame energie natuurlijk niet los, zegt De Boer, maar het
wordt een onderdeel van een groter geheel. ‘Je ziet dat alle sectoren
betrokken raken. Hadden we het eerst vooral over windmolens en
zonnepanelen, nu gaat het ook over de landbouw, bijvoorbeeld.’ Vooral
de zware industrie krijgt het nu op z’n bord, denkt De Boer. ‘Die 49
procent is verdeeld in het aantal megatonnen en minister Wiebes heeft
al aangekondigd op ‘tonnenjacht’ te gaan, waarmee hij bedoelt het
voorkomen van de uitstoot van megatonnen aan broeikasgas.’

De
klimaatwet is een begin…

Om
dat voor elkaar te krijgen, is er in de eerste plaats de Klimaatwet,
waarvoor onder meer GroenLinks en de PvdA het voortouw hebben genomen
en waar al heel lang over gesproken wordt. De Boer: ‘Hij ligt min of
meer kant en klaar. Het kabinet heeft beloofd daarnaar te gaan kijken
en minister Wiebes heeft Jesse Klaver uitgenodigd om erover te komen
praten. Dat is eigenlijk voor de lange termijn.’

…maar
geld is nog een probleem

Maar
het belangrijkste instrument is volgens De Boer het grote klimaat- en
energie-akkoord dat in 2018 gesloten moet worden. De strijd daarbij
zal in de eerste plaats over geld gaan, denkt hij. ‘Je ziet nu al dat
de lobby voor meer duurzame energie zegt dat al het geld dat gaat
naar het opslaan van CO2 in de bodem in duurzame energie gestopt zou
moeten worden.’ Ook zal het gaan over wie de rekening gaat betalen.
Het is nu ongeveer fifty-fifty tussen industrie en burgers.
GroenLinks bijvoorbeeld maakt zich er sterk voor dat het zwaartepunt
meer bij de industrie komt te liggen.

Het
volgende dat je volgens De Boer gaat zien is dat er meer discussie
komt over de verdeling tussen arme huishoudens en de wat rijkere. ‘Je
betaalt eigenlijk allemaal een opslag op je energierekening. Bij
mensen die veel verdienen doet het veel minder pijn dan voor mensen
met een kleine beurs.’

Draagvlak
creëren wordt lastig

Draagvlak
voor de energietransitie creëren zal nog een grote strijd worden,
verwacht De Boer. Tot nu toe claimen de ngo’s altijd dat zij zorgen
voor het draagvlak in de maatschappij, maar hun rol wordt anders,
denkt De Boer. ‘Die krijgen een minder prominente plek, is de
verwachting. En dan kom je bij de gemeentes, de provincies, de
decentrale overheden, die willen meer te zeggen hebben. En dat
krijgen ze ook, heeft het kabinet gezegd. Die krijgen dus een enorme
taak om dat draagvlak onder hun burgers te organiseren.’

=========================

PS: over die verdeling van de kosten tussen de arme en welgestelde Nederlanders: het lullige is dat die arme Nederlanders voor een groot deel in niet geïsoleerde huizen wonen en nu al een vermogen aan gas verstoken om de boel nog enigszins warm te houden…… Inderdaad de Boer, de grote onderlaag betaalt zich nu al scheel aan de energierekening, plus alle belachelijke toevoegingen daarop en de extra belastingen die in rekening worden gebracht…… Eerder werd gezegd dat de huishoudens in 2020 jaarlijks tot € 100,– meer gaan betalen op hun energierekening, terwijl de eerder genoemde onderlaag voor het overgrote deel letterlijk geen cent meer kan missen…….. Welgestelde Nederlanders hebben wel goed geïsoleerde huizen en daarbij verbruiken ze alsnog vaak veel meer dan het gemiddelde Nederlandse huishouden….. Als dit echt veel meer is, komen ze zelfs in aanmerking voor een korting op de energierekening, zoals de welgestelde zwembadbezitters veel minder betalen per kubieke meter water, dan die gemiddelde Nederlander……. (zwembadsubsidie…..)

Schouten (CU minister) gedoogt misdadig gedrag van boeren met ‘wegmoffelen’ groot deel van hun mest……..

BNR meldde gistermorgen in het nieuws van 8.00 u. dat meer dan de helft van de dierenbeulen die zich veeboer noemen, samen met mesttransporteurs de boel fiks hebben geflest.

Het afvoeren van één tankwagen mest kost rond de € 1.000,– en dat geld steken de boeren liever in eigen zak, door de mest in de grond ‘te steken’, dit mag echter maar met een bepaalde hoeveelheid van de mest, daar anders bodem en waterafvoer (sloten e.d.) zwaar worden vervuild……* De transporteurs reden af en aan met lege tankwagens en de boeren injecteerden de tyfuszooi in de bodem, me dunkt een misdaad van formaat!!……

Dit is al zeker de vijfde keer dat bekend is geworden dat boeren misdadig sjoemelen met mest en telkens weer belooft de dienstdoende minister/staatssecretaris dat deze de boel zal aanpakken, totdat het volgend schandaal die woorden weer onderuit haalt…….

Nadat NRC e.e.a. bekend maakte, ging Schouten, de halleluja huppeltrut van de ‘Christen’Unie (die godbetert minister van Landbouw Natuur en Voedselkwaliteit mag spelen) om tafel met de boeren en transporteurs. Dezen beloofden beterschap en een keurmerk in leven te roepen, die de goeden van de kwaden moet scheiden…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als je belazerd wilt worden, moet je frauderende partijen vooral zelf naar een oplossingen laten zoeken!! Alsof een keurmerk de zekerheid op eerlijk handelen is……

Bovendien: te zot voor woorden dat de boeren en transporteurs die zich schuldig hebben gemaakt aan deze ernstige misdaad, met rust worden gelaten…… Het bewijzen dat boeren frauderen met de mest schijnt moeilijk te zijn……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dus als je al jaren weet dat boeren frauderen met de mestboekhouding, kom je met het lamme excuus dat vervolgen zo moeilijk is……. Vreemd genoeg stelt Schouten dat boeren die frauderen met de mestboekhouding, de gegeven subsidie terug moeten betalen, blijkbaar is voor die maatregel dus wel genoeg bewijs…….

Ach ja, wat wil je met een hypocriete christen als verantwoordelijk minister, Schouten die als ‘christen’ geen moeite heeft met het groot- en doodmartelen van 500 miljoen dieren (!!) op jaarbasis…… Daarmee levert deze sector een voor Nederlandse begrippen onevenredig groot aandeel aan de klimaatverandering, daar deze dieren een enorme hoeveelheid methaangas produceren, één van de sterkste broeikasgassen op aarde……..

‘Gods schepping’ is er blijkbaar om zo snel mogelijk naar god te helpen (inclusief ernstige dierenmishandeling), zo staat dat blijkbaar in het grote boze sprookjesboek de bijbel…..

De grootste grap is wel de wil van Schouten dat politie en de NVWA nauw gaan samenwerken om deze fraude tegen te gaan….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! De NVWA is een zwaar onderbemenst instituut, dat nog geen deuk in een pak boter kan slaan…… Dit was dan ook de bedoeling van het CDA schoftenkabinet Balkenende toen deze in 2004 goedwerkende inspecties samenvoegde in de NVWA, ‘natuurlijk’ inclusief een aderlating aan personeel en middelen……. Immers goede inspecties zijn maar lastig voor boeren en andere ondernemers en ach dat dit ten koste gaat van dierenwelzijn en de volksgezondheid, een kniesoor die daar op let……

Mensen deze zaak stinkt van A tot Z en wel zo erg, dat je regelmatig de letterlijke stank van mest tot in het centrum van Den Haag ruikt, al moet ik zeggen dat deze stank voor hetzelfde geld is ontsnapt uit de stinkende krochten van de Tweede Kamer, waar men de ene smerige maatregel na de andere neemt en echt belangrijke maatregelen achterwege laat….. Het is dan bijvoorbeeld ook niet de bedoeling van Rutte 3 om flink het mes te zetten in het fenomenale aantal dieren dat jaarlijks wordt groot- en doodgemarteld in ons land…. Denk daar aan als u één van de velen bent, die met kerst een dik stuk kadaver eet…..

* Deze vervuiling is intussen al lang een feit en bewezen veroorzaakt door overbemesting…….

Zalm, alles behalve gezond, al wil het Voedingscentrum (en de NVWA) daar niets van weten……..

De meeste zalm die verkocht wordt is ‘kunstmatig gekweekt’. Veel mensen denken dat dit beter en gezonder is dan zalm die ‘in het wild wordt gevangen’, echter dat is allesbehalve waar.

Gekweekte vis wordt in bassins, of in een van de zee of meer afgescheiden stuk water gehouden, zoals in een paar fjorden van Noorwegen en een aantal meren in Zuid- en Midden-Amerika. De dierenbeulen eigenaren die zalm kweken houden ‘uiteraard’ zoveel mogelijk zalmen tegelijk, dat is immers goed voor de portemonnee……… Je zal begrijpen dat viskweek even dieronvriendelijk is, als het houden van dieren in de intensieve martelveehouderij……..

Uiteraard is de kans op besmettelijke ziekten levensgroot, wanneer men zoveel vissen bij elkaar houdt, althans als je vervolgens niets doet om dit te voorkomen. Daarvoor krijgen deze vissen niet alleen preventief antibiotica, maar worden er ook giftige chemische stoffen aan het water toegevoegd (zodat deze vissen niet ziek worden…)……

Daardoor zit de vis, in dit geval de zalm, propvol gif en andere troep…… Uit onderzoek blijkt dat gekweekte zalm uit Noorwegen het meest giftig is………..

Overigens moet er wel opgemerkt worden dat ook vis uit zee, vol allerlei giftige stoffen kan zitten, zoals kwik. ‘Wetenschappers’ die samenwerken met deze ‘visboeren’ en overheidsinstellingen, stellen echter dat de hoeveelheid gif binnen de normen blijft…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Onlangs werd dit nog gezegd over arsenicum in voedsel voor baby’s…..*

Dat laatste, het binnen de normen blijven van de hoeveelheid gif, is een valse voorstelling van zaken, daar je op een groot aantal andere manieren gif binnenkrijgt, neem alleen al de luchtvervuiling in de steden, of in bewoond gebied langs de snelwegen…….. Om nog maar te zwijgen over landbouwgif, aangetroffen in groente en fruit…. Telkens als blijkt dat er in een bepaald product teveel gif zit, komt men met het malle argument dat de hoeveelheid ‘binnen de normen blijft’, even vergetend dat de mens op deze manier een groot aantal gifstoffen stapelt in het lichaam…….

De NVWA die o.a. op het gebruik van gifstoffen in voedingsmiddelen toeziet, is wel de kampioen in het gebruiken van deze valse voorstelling van zaken, waarmee men de consument in slaap probeert te sussen….. Dit nog naast het feit, dat dit instituut zwaar onderbemenst is en dus veel te weinig kan doen op dit gebied….. Verantwoordelijken voor die onderbemensing en het opdoeken van eertijds goede inspecties zijn CDA, VVD, PvdA, D66, ‘Christen’Unie en de SGP…..

Onder de levende CDA wanprestatie Balkenende werden veel, voor de levensmiddelenindustrie vervelende, maar voor de consument goed werkende inspecties opgedoekt en samengebracht in de NVWA…… Waar het destijds regerende kabinet Balkenende meteen een flink aantal werkkrachten kon wegbezuinigen en veel minder financiële middelen toekende aan dit instituut……

Kortom voor je gezondheid moet je niet bij de overheid en haar flutinstellingen zijn! Het is dan ook beter te stoppen met het eten van vis, schaal- en schelpdieren! Het Voedingscentrum durft nog steeds openlijk de leugen te verkondigen dat ‘het eten van (kweek-) vis gezond is…….’ Ach ja, wat verwacht je van een semi-overheidsinstituut dat in deze lobbyt voor de grote professionele ‘kweekvisboeren’ en de professionele visserij onder Nederlandse vlag………… Hier een link naar een bericht over de betrouwbaarheid van het Voedingscentrum. (de directeur van het Voedingscentrum, Gerda Feunekes was 10 jaar werkzaam voor Unilever!! ha! ha! ha! ha! Nee, echt hééééél onafhankelijk dat Voedingscentrum!)

Vergeet niet dat de economie altijd ver voorgaat op jouw gezondheid, in deze ‘geweldige’ ijskoude, inhumane neoliberale maatschappij! (en dan durft men vanuit Rutte 3 en de Kamer wel te zeuren over de steeds verder oplopende zorgkosten……)

Hier het artikel en de video die ik gisteren over deze zaak ontving van Brasscheck TV:

Salmon
is not a healthy food

THE
FISH FARMING DISASTER

FoodHealth
and Medical

HOW
ARE THEY GETTING AWAY WITH THIS?

Salmon
is recommended as “the ultimate health food”

It’s
the opposite.

Factory
farmed salmon…even in “progressive” places like Norway…are
among the most toxic foods in the world.

But
it’s not just salmon. All farmed fish are a hazard. These farms
can’t exist without the heavy use of toxic chemicals.

How
bad is it and how are they getting away with this?

===============================================

* Zie: ‘NVWA: arsenicum in babyvoeding valt binnen de onnauwkeurigheidsmarge, dus niet zeuren……..

Zie ook:

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal‘ (en zie de links in dat bericht over het doodmartelen van vissen op een gigantische schaal)

Gifeieren: dat beetje gif bij de rest van het gif dat u al in uw lijf meedraagt, ‘kan geen kwaad…’

NVWA poetst imago op met onderzoek naar hygiëne in horeca, althans dat was de bedoeling………
 ‘Op aardbei zes keer meer landbouwgif dan op ander fruit………

Ministers Schouten (CU) en Bruins (VVD) ‘op de bres tegen antibiotica gebruik’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

In november deed ik mee aan een email actie van van Compassion In World Farming (CIWF) , dit tegen het routinematig toedienen van antibiotica in de intensieve martelveehouderij. Was het weliswaar niet helemaal eens met de tekst, daar er werd gerept over het slagen van het ‘aanzienlijk terugdringen van antibiotica gebruik in de Nederlandse veehouderij……. 

Als je de Nederlandse veehouderij ziet, is deze veel groter dan in de ons omliggende landen, m.a.w. ook bij een sterke terugdringing van antibiotica gebruik, worden er nog steeds vele tonnen antibiotica gebruikt in de intensieve veehouderij en die antibiotica wordt nog steeds voor het grootste deel preventief toegediend……

Gezien de reactie van VVD onbenul Bruno Bruins en ‘Christen’Unie oplichter Carola Schouten, moet ik zeggen dat ik spijt heb mee te hebben gedaan…… 

De twee volksverlakkers zijn duidelijk in hun nopjes met de brief die CIWF heeft opgesteld en men gebruikt deze dan ook dankbaar. Zo dankbaar dat Schouten en Bruins durven te spreken over ‘de kans op antibioticaresistentie’ bij het grootschalige en preventieve gebruik van antibiotica……. Deze resistentie zou gezien deze uitspraak nog niet bestaan en dat is een smerige leugen, die resistentie bestaat zelfs al heel lang, het is zelfs zo dat er steeds minder antibiotica bestaat, om bepaalde bacteriële infecties nog mee te lijf te gaan………

Bruins en Schouten spreken over het werken aan voorwaarden die het gebruik van antibiotica verder moeten terugdringen. Zo zijn er samen met de diverse veehouderijsectoren en de dierenartsen plannen ontwikkeld om de diergezondheid te verbeteren. “Gezonde dieren hebben immers geen antibiotica nodig….” Nee en dat is nu ook al zo, maar ondanks dat Nederland het gebruik meer dan gehalveerd heeft, krijgen gezonde dieren nog steeds preventief antibiotica toegediend………. Daarnaast is het onmogelijk om in de inhumane stallen des doods de diergezondheid te verbeteren, er staan simpelweg teveel dieren 24 uur per dag, dag in dag uit op elkaar gepakt….. Zelfs mensen zouden daar ziek van worden…….

Voorts laat het stel oplichters weten dat ze e.e.a. in de EU zullen bepleiten, wat ze er niet bij vertellen, is dat bij geen actie van de EU de regels hier ook niet strakker aangetrokken zullen worden, immers dan zou er sprake zijn van oneerlijke concurrentie…….

Zolang er geen eind wordt gemaakt aan mega- en gigastallen, zullen de arme dieren in die stallen ziek worden. Bovendien zijn met die stallen dieren niet ‘vriendelijk’ te houden, integendeel!! Schouten zou moeten weten dat haar here god de dieren niet heeft geschapen om ze groot en dood te martelen, ze moet zich de oren van de kop schamen!!!

Mensen stop met het eten van vlees en het gebruik van zuivel, ze kunnen uw gezondheid ernstig schaden, zo veroorzaakt het gebruik van vlees en zuivel een verhoogd cholesterol gehalte, veroorzaakt het maag en darmkanker, is het slecht voor uw huid (het grootste menselijk orgaan), en kan het uw: lever, hart en nieren ernstig schaden. Door aantasting van de lever kunnen ook uw geestelijke vermogens nog eens worden aangetast (dat was o.a. ook het geval bij de BSE uitbraak [gekke koeien ziekte] begin 90er jaren..)….

Bovendien is het stoppen met vlees en zuivelgebruik een krachtig wapen tegen de luchtvervuiling en de opwarming van de aarde, plus het behoud van natuur zoals oerwouden, waar men genetisch gemanipuleerde soja teelt voor diervoeder (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer…)…..

De belangrijkste redenen zijn echter wel het enorme leed dat dieren wordt aangedaan in deze doodsindustrie en het wereldvoedselprobleem dat wordt aangejaagd met deze smerige industrie……

Intussen zijn de alternatieven voor vlees en zuivel beter van smaak, dan de kadaver en zuivel varianten!

Hier de brieven en nogmaals moet ik toegeven spijt te hebben van mijn deelname aan deze minstens hypocriete actie (de eerste brief of email is een tekst van CIWF):

Geachte heer Bruins,

Routinematig preventief gebruik van antimicrobiële middelen in de veehouderij moet stoppen.

In eerste lezing van het rapport over de voorgestelde Verordening voor diergeneesmiddelen heeft het Europees parlement opgeroepen tot een verbod van routinematig prophylactisch en metaphylactisch gebruik van antimicrobiële middelen.

Ik vraag u nu deze stellingname van het Europees parlement te ondersteunen. Nederland is er in geslaagd het gebruik van antibiotica in de veehouderij aanzienlijk terug te dringen. Ik hoop daarom dat u het voortouw wilt nemen om de andere lidstaten ervan te overtuigen de positie van het Europees parlement te ondersteunen.

Het is van vitaal belang het routinematig gebruik van antimicrobiële middelen in de veehouderij te stoppen. Het draagt immers bij aan resistentie tegen dergelijke middelen bij mensen. De effectiviteit van geneesmiddelen die nodig zijn om ernstige ziektes bij mensen te behandelen mag niet worden opgeofferd om de intensieve veehouderij overeind te houden.

Terecht wil het Europees parlement niet-routinematig prophylactisch gebruik niet verhinderen. Dergelijk gebruik blijft mogelijk wanneer een dier antimicrobiële middelen nodig heeft na een moeilijke bevalling, een operatie of een verwonding.

Tevens blijft volgens het rapport van het parlement niet-routinematig metaphylactisch gebruik mogelijk. 

Eenmalig metaphylactisch gebruik is nodig om de verspreiding van een ziekte tegen te gaan. Regulier metaphylactisch gebruik, groep na groep, mag echter niet worden toegestaan. Dergelijk regulier gebruik duidt op een systeemfout. Boeren moeten maatregelen nemen om regulier metaphylactisch gebruik te stoppen en het te vervangen door ziektepreventie op basis van verbeterde huisvesting, hygiëne en management. Zoals de Commissie schrijft in haar leidraad uit 2015: “Antimicrobiële metaphylaxis mag nooit gebruikt worden in plaats van goed management”.

Het recente, gezamenlijke rapport van de European Medicines Agency and the European Food Safety Authority ondersteunt in effect de positie van het Europees parlement. Het stelt: ‘het streven zou moeten zijn het preventieve gebruik van antimicrobiële middelen uit te faseren, behalve in uitzonderlijke situaties”, en: “Metaphylaxis zou niet systematisch gebruikt mogen worden indien de onderliggende risicofactoren kunnen worden gecontroleerd door bekende alternatieve maatregelen”.

Het rapport benadrukt bovendien dat: “in de eerste plaats maatregelen moeten worden genomen om gezondheid en welzijn van de dieren te verbeteren om daardoor de behoefte aan antimicrobiële middelen te verminderen”, en het stelt bovendien: “De stress die samengaat met grootschalige, intensieve indoor productie kan leiden tot een verhoogd risico dat dieren ziekten oplopen” en zodoende tot een hoog verbruik van antimicrobiële middelen. Het rapport benadrukt de noodzaak om speciaal die houderijsystemen te “heroverwegen die in hoge mate vertrouwen op het gebruik van antimicrobiële middelen”.



Met vriendelijke groet,



Willem Wachtmeester.

Hier de reactie:

Geachte heer Wachtmeester,


Dank
u voor uw email waarin u pleit voor een verbod op routinematig
profylactisch en metafylactisch gebruik van antimicrobiële middelen
(antibiotica) in de veehouderij in de Europese Unie. Wij delen uw
standpunt. Ruim, onzorgvuldig en routinematig gebruik van
antimicrobiële middelen verhoogt de kans op ontwikkeling van
antibioticaresistentie. Dit is een risico voor de volks- en
diergezondheid.

Als ministers van LNV en VWS werken wij
nauw met elkaar samen bij de vermindering van het antibioticagebruik
in de veehouderij. Ons beleid hierbij is gericht op verantwoord
gebruik van antibiotica. Ook is in Nederland het antibioticagebruik
in de veehouderij de afgelopen jaren met 63% gereduceerd en zijn er
samen met de diverse veehouderijsectoren en de dierenartsen plannen
ontwikkeld om de diergezondheid te verbeteren. Gezonde dieren hebben
immers geen antibiotica nodig.

Het is inderdaad van
groot belang dat ook binnen Europa antibioticaresistentie bij dieren
wordt aangepakt. In de onderhandelingen van de Europese verordeningen
voor diergeneesmiddelen en gemedicineerd diervoeder zet Nederland
daarom in op onder andere een verbod op profylactisch (preventief)
gebruik van antibiotica en op aanscherping van de voorwaarden voor
gebruik van antibiotica bij dieren.

Nogmaals dank voor
uw steun en wij hopen dat wij u hiermee voldoende hebben
geïnformeerd.

Carola Schouten
Minister van Landbouw,
Natuur en Voedselkwaliteit

Postbus
20401
2500 EK Den Haag

Bruno Bruins
Minister voor
Medische Zorg
Postbus 20350
2500 EJ Den Haag

===========================

Zie ook: ‘Preventieve toediening antibiotica in de intensieve veehouderij moet stoppen!

Rabobank ‘Growing a better world together’, zonder aandacht voor mensenrechten……..

Wellicht heb je de radioreclame’s van de Rabobank al eens gehoord met de leus: ‘Growing a better world together’, terwijl deze bank dik in de intensieve veehouderij heeft geïnvesteerd en investeert……. In deze doodsindustrie worden jaarlijks 500 miljoen dieren (ja een half miljard!) groot en doodgemarteld…..

Het voer voor die dieren komt voor een groot deel uit ontwikkelingslanden, waarvoor men oerwouden kapt dan wel verbrand om daar groente voor ‘ons’ diervoeder te kunnen verbouwen. Overigens wordt er ook aan landjepik gedaan voor diezelfde doodsindustrie: kleine boeren in ontwikkelingsland worden van hun land geschopt, zodat men daar ook groente voor datzelfde diervoeder kan telen…..*

Op BNR gistermorgen voor 8.00 u. Juriaan Kalf van de Rabobank die kwam uitleggen dat uit een onderzoek van de bank het volgende blijkt: je kan als bedrijf beter niet naar de traditionele BRIC landen kijken, maar naar landen als Georgië, Chili en Maleisië…… De bank heeft daar 5 criteria voor, waar de mensenrechten echter aan ontbreken……. Voor Zuid-Amerika zouden dat het eerder genoemde Chili, plus Uruguay en Costa Rica zijn….

De Rabobank let wel op zaken als politieke stabiliteit (dat kan heel goed gecombineerd worden met een ‘stabiele’ dictatuur…) en het ‘operationele risico’ dat je als bedrijf loopt in het buitenland. Zowaar Bas van Werven, de presentator en zijn sidekick Lamyae Aharouay schoten uit hun slof toen Kalf vertelde dat bedrijven maar zelf moeten letten hoe het met de mensenrechten zit…….. En tja mensenrechtenschendingen kunnen zelfs positief uit pakken voor bedrijven, ‘die het niet zo nauw nemen….’ (zoals je begrijpt niet de woorden van Kalf)

Volgens Kalf let de Rabobank wel op of er een goed functionerend rechtssysteem bestaat in een land, of beter zoals Kalf het verwoorde: of het volk wordt beschermd door rechters……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als het volk wordt beschermd door rechters vinden er in 9 van de 10 gevallen geen grove mensenrechtenschendingen plaats (en tja die ene van die 10 zou zomaar Nederland kunnen zijn, immers wij worden nogal eens aangesproken op het schenden van mensenrechten en kinderrechten (vooral als het om vluchtelingen gaat….)

‘Growing a better world together……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hier het relaas van de BNR website:

‘NAAR
MENSENRECHTEN MOETEN BEDRIJVEN ZELF KIJKEN’

Niet
de traditionele BRIC-landen, maar outsiders zoals Chili, Maleisië en
Georgië blijken veel interessanter voor ondernemers. Dat blijkt uit
een analyse van de Rabobank. De bank keek daarvoor naar vijf
factoren, maar niet naar mensenrechten.


De
bank keek naar factoren die relevant zijn voor ondernemers, legt
Juriaan Kalf van de Rabobank uit. ‘Dan zie je dat veel factoren
sector- of bedrijfsspecifiek zijn. Wij hebben gekeken naar het
investeringsklimaat in de regio waarvan ondernemers al globaal een
idee hebben dat ze daar moeten zijn. Kijk je naar Zuid-Amerika, dan
kom je uit op Chili, Uruguay en Costa Rica.’

Mensenrechten
niet meegenomen

De
Rabobank bracht een aantal factoren in kaart, zoals het operationeel
risico en politieke stabiliteit. Maar het het met de mensenrechten
gaat heeft de Rabobank niet onderzocht. ‘Wij hebben het kader
geschetst. In de kwaliteit van de rechtstaat zit natuurlijk ook of de
eigen bevolking is beschermd door zijn eigen rechters. Je moet een
bepaald kader schetsen. Je kunt naar honderd dingen kijken en daar
hebben we er vijf van gekozen.’

=====================================

* Zo wordt 80% van de wereldsojaproductie in diervoer verwerkt……. (overigens veelal genetisch gemanipuleerde soja, zodat deze plant het ook in de tropen goed doet……)

Zie ook: ‘Rabobank: ‘Growing a better world together…’ AUW!!!

       en: ‘ABN Amro (daarmee ook u en ik) en Rabobank investeren in bosbrand en zware luchtvervuiling……..

       en: ‘Friesland Campina en Rabobank komen met vals groen label voor melkveehouders…….

       en: ‘Suikerquota verdwijnen: goed volgens de Rabobank, zo kan de concurrentie groeien en kunnen we de wereld volproppen met geraffineerd suikergif…..‘ (na publicatie van dit bericht werd bekend gemaakt wat velen al wisten: suiker is kankerverwekkend en wat wel nieuws was: suiker doet tumoren zelfs groeien….. Dit nog naast het feit, dat suiker de laatste 10 jaar in tegenstelling tot het gezonde alternatief Stevia en andere gezonde ingrediënten voor voedselbereiding minstens een keer duurder zijn geworden…….. Al weet ik niet zeker of Stevia 10 jaar geleden al was vrijgegeven voor de Nederlandse markt, ik dacht het wel; voor die tijd was gebruik van Stevia zelfs verboden……. Stevia is niet slecht voor het gebit, zorgt niet voor obesitas en diabetes, Stevia kan zelfs zorgen dat diabetes niet verergert en kan diabetes voorkomen…… Het verbod op Stevia was het gevolg van een innige samenwerking tussen de suikermaffia en de politiek…….)

Zie ook het verslag over het smerige Rabobank praatje: ‘Afrika zoekt andere markten. Afschaffing suikerquotum treft Sub Sahara‘ (uiteraard kritisch lezen)

Carola Schouten (CU minister Landbouw) geeft 75 miljoen om de intensieve veehouderij te stimuleren…….

Eén van de punten die niet in het regeerakkoord terug te vinden zijn, waarmee Rutte 3 en dan m.n. D66 en de ‘Christen’Unie (CU) aangaven dat de zogenaamde duurzaamheid van dit kabinet een aanfluiting is, is het terugdringen van intensieve martelveehouderij……

De CU heeft geen probleem om een onderdeel van de schepping van hun god, de dieren, in grote getallen groot en dood te martelen in ons land……. Als er maar pegels verdiend worden, ‘ja toch…..??’

Met de intensieve veehouderij levert Nederland een onevenredig groot aandeel in de klimaatverandering. De 500 miljoen dieren (ja een half miljard) dieren die hier in de intensieve veehouderij jaarlijks worden groot en doodgemarteld, leveren een enorme uitstoot aan methaangas. Dit gas is dan ook één van de sterkste broeikasgassen op onze aarde……. 

Om deze barbaarse veehouderij in stand te houden, heeft Schouten 75 miljoen gereserveerd om jonge boeren te trekken voor deze doodsindustrie……..

Ik begrijp ‘bij god niet’ waar het geteisem van D66 en CU het lef vandaan haalt zich op de borst te kloppen voor het duurzame gehalte van Rutte 3…… Dit kabinet is dan ook een kabinet van oplichters, die schijt hebben aan de volksgezondheid, dierenwelzijn, het milieu en de klimaatverandering……

Daarnaast is de intensieve veehouderij een stimulator van het wereldvoedselprobleem, daar men groente voor diervoer (gemiddeld 5 kilo voor 1 kilo vlees, plus het gebruik van een enorme plas drinkwater) haalt uit arme landen en daarbij het oerwoud niet ontziet…… Zo wordt het Amazonewoud verbrand of gekapt voor de teelt van genetische gemanipuleerde soja t.b.v. de diervoederindustrie….. Niet vreemd dus dat Nederland, na China, de nummer 2 importeur is van die soja (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer….)…………

Mensen stop ajb met het eten van vlees en zuivel, dit gaat ten koste van de dieren, het milieu en uw eigen gezondheid!! (en er zijn meer dan voldoende betaalbare alternatieven! Lullig genoeg gaat dit niet op voor de mensen die door het wanbeleid van de kabinetten Rutte in armoede zijn weggezakt……)

Dierenmishandeling: elektrische hondenhalsband, of hoe ‘hondenliefhebbers’ hun ‘geliefde dier’ op afstand elektrische schokken kunnen geven…….

Hoorde op 15 november jl. op BBC Scottland een enorme klootzak lof zingen over de elektrische trainingshalsband………

Met die halsband kan je honden ongewenst gedrag afleren, zo liet de ‘hondenliefhebber’ weten…… De halsband kan op 10 verschillende sterktes worden afgesteld en kan met een afstandbediening worden bediend…….

Je moet alleen even kijken wanneer je hond de elektrische schokken vervelend vindt, daarna kan je het apparaat op die stand laten staan, zo vertelde een enthousiaste verkoper van dit martelwerktuig……

Baasje heeft een rotdag gehad, heeft daarna nog 1,5 uur in de file gestaan, komt thuis en de hond ‘is vervelend’ >> baasje zet de halsband even op 10, zodat zijn hond weer weet dat deze zich onderdanig moet gedragen……….

Hoe is het mogelijk dat een dergelijk martelwerktuig nog steeds mag worden verkocht…… Ja, ook in Nederland, zo hoorde ik tot mijn ontzetting….. In april 2016 werd aangekondigd dat deze martelwerktuigen verboden zouden worden voor de gewone hondenbezitter en dat per 1 januari van dit jaar. Vreemd genoeg zijn deze ondingen nog steeds volop te koop, blijkbaar vond Rutte 2 het wel kies, dat de voorraden van deze misselijke werktuigen nog ‘even’ uitverkocht mogen worden…….

Volgens het waardeloze kabinet Rutte 2 kan een hond ook op een andere manier verkeerd gedrag afgeleerd worden (zonder geweld uiteraard)…… Vreemd genoeg maakt het kabinet een uitzondering op het verbod voor mensen die professioneel met honden omgaan…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Juist die mensen zouden moeten weten hoe een hond ander gedrag aan te leren, zonder enige vorm van geweld te gebruiken….. Het kabinet noemde o.a. de politie hondengeleider als uitzondering, alsof het godverdomme normaal is om honden tegen mensen in te zetten, ofwel middeleeuwse werkwijzen anno 2017…!!

Ongelofelijk en barbaars!

Waar blijft een figuur als PVV haatzaaier Dion Graus met zijn commentaar??? Ach, deze flapdrol is alleen maar uiterst hypocriet bezig, neem zijn ‘ontsteltenis’ over misstanden in een slachthuis, waar hij de daders zelfs in een kerker op water en brood zou willen zetten, oh nee, ik vergis me: dat is zelfs teveel luxe voor die figuren aldus Graus…… Terwijl je hem nooit hoort over de gehele intensieve martelveehouderij, waarin jaarlijks 500.000.000 (ja een half miljard!) dieren worden groot en doodgemarteld……..

Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU) was vanuit Bonn wel tevreden over het Rutte 3 regeerakkoord……….

Mensen, vorige week woensdag donderde ik weer eens met een enorme klap van m’n stoel, toen ik ‘GroenLinks’ EU grofgraaier Eickhout op BNR (na 8.30 u.) hoorde zeggen dat hij wel tevreden is over de ‘milieu ambities’ van Rutte 3…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De over een keeshondendrol getilde zakkenwasser Eickhout was in Bonn voor de zinloze klimaattop, die het akkoord van Parijs in goede banen moet leiden. Nederland wil meer dan de klimaattop van Parijs beoogt, aldus Eickhout en daar is hij uiterst tevreden over….. Tja, Eickhout, jij zou toch na intussen 7 jaar kabinetten Rutte moeten weten, dat tussen wat er door die kabinetten wordt gezegd en wat er in werkelijkheid gebeurt, een afstand van meer dan 10.000 kilometer ligt……

Zo wil Rutte niet de zwaar uitstotende bedrijven aanpakken, maar uit de belastingen, die u en ik opbrachten, CO2 opslag bewerkstelligen, ofwel met ons geld voor de bedrijven het vuil onder het tapijt vegen, zodat die smerige bedrijven lekker door kunnen gaan met hun vervuiling………..

Of wat dacht u van het handhaven van de maximumsnelheid op 130 km/u…. Dit in een land met een luchtkwaliteit die tot één van de slechtsten in de EU behoort……. Hoe kan een ‘GroenLinks’ politicus dit als best positief zien…??

De Nederlandse kolencentrales blijven open tot 2030, terwijl de op gas gestookte centrales voor een groot deel stil zullen blijven liggen, centrales die aanmerkelijk ‘schoner’ zijn dan kolencentrales……. Héééééél ambitieus Eickhout………

Dan is er nog de intensieve martelveehouderij, waarin jaarlijks 500 miljoen dieren worden groot en dood gemarteld, dieren die een enorme hoeveelheid van het sterke broeikasgas methaan produceren, waardoor Nederland netto onevenredig veel bijdraagt aan de klimaatverandering (die tegen het eind van de eeuw de 3 graden fiks zal overstijgen, zelfs al zouden de volkomen ontoereikende doelen, overeengekomen op het klimaatakkoord van Parijs, vandaag nog zouden worden doorgevoerd……)……. Rutte 3 is niet van zins daar ook maar iets aan te veranderen en met het CDA en de ‘Christen’Unie naast de VVD, zal die intensieve veehouderij verder worden gestimuleerd te groeien…….. Ook dat is geen probleem voor Bas Eickhout……..

Eickhout? Rijp voor een geriatrische instelling!!!!!

Zie ook:

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed‘ (en zie de links in dat bericht)

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Milieubelasting: burgers betalen 2/3de van de milieubelasting……. Van Tongeren (GL) vindt dat bedrijven daarvoor niet veel meer moeten betalen……

Planbureau voor de Leefomgeving wil consument belasten voor uitstoot bedrijven en is tevreden met Rutte 3 milieubeleid…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Preventieve toediening antibiotica in de intensieve veehouderij moet stoppen!

Volgens de ex-minister van Volksgezondheid, hare VVD kwaadaardigheid Schippers, zijn er grote stappen genomen in het terugdringen van het preventieve gebruik van antibiotica in de intensieve veehouderij.

De waarheid is echter dat er in Nederland nog steeds zo’n 20.000 kilo antibiotica wordt gebruikt in de intensieve martelveehouderij, terwijl er in de bodem en grondwater antibiotica van zelfs 40 jaar geleden wordt teruggevonden…….. Overigens wordt antibiotica zelfs in oppervlakte water gevonden. De bron van deze antibiotica is de verspreiding van mest uit de intensieve veehouderij…….

Het is zelfs zo zot, dat men antibiotica gebruikt in de doodsindustrie die men intensieve veehouderij noemt, die tot de laatste generatie behoren, antibiotica die alleen in ernstige gevallen aan de mens wordt verstrekt…..

Hieronder een oproep van Compassion In World Farming een petitie te tekenen tegen het preventieve gebruik van antibiotica in de veehouderij. Uiteindelijk is er maar één oplossing: het geheel stoppen met de intensieve veehouderij! Beter nog; de mens zou moeten stoppen met het eten van vlees, niet alleen vanwege de resistentie tegen antibiotica, maar vleeseten is bovendien slecht voor uw nieren, hart, lever (en daarmee uw hersenen), maag en darmstelsel (kankers) en tot slot voor uw grootste orgaan: uw huid.

Daarnaast is vleeseten uiterst ineffectief, immers voor elke kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente en een hele plas drinkwater nodig….. Voorts worden voor diervoeder oerwouden gekapt t.b.v. de genetisch gemanipuleerde sojateelt (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer, waar Nederland na China de nummer twee importeur is van soja voor diervoer….)…… Het zal u dan ook niet verbazen dat door het eten van vlees het wereldvoedselprobleem wordt vergroot…….

Uiteraard gaat dit alles verder gepaard met enorme transportbewegingen over de aarde, transporten die de klimaatverandering verder aanjagen….. Dat laatste gebeurd ook nog eens door de enorme uitstoot van methaangas uit de intensieve veehouderij……. (methaangas is één van de sterkste broeikasgassen op aarde…)

Lees en teken de petitie a.u.b. en geeft het door!

Hieronder eerst de Engelse tekst van de mail die ik ontving, daaronder de Nederlandse tekst bij de petitie:

TELL YOUR MINISTERS TO BAN ROUTINE USE OF ANTIBIOTICS ON FARMS

We
urgently need to drive progress in the fight against the overuse of
antibiotics on farms. In March 2016, MEPs voted overwhelmingly in
favour of banning the routine use of antibiotics in farming. This
proposal could change farming in the Netherlands and across
Europe for the better, yet, a year later, we are still waiting. 
We
need Ministers to accept the proposals now!

Take action today

Animals
are still crammed into filthy factory farms where disease can spread
like wildfire. Routinely feeding antibiotics to animals isn’t the
answer, and 
public pressure
is working
. We are on the verge
of a real legislative breakthrough and we must keep the momentum
going.

Email the ministers

Without
the routine use of antibiotics, it will be harder to keep animals in
cramped, stressful and unhygienic conditions. The change in the law
would mean it cannot be ‘business as usual’ for farms that have,
until now, used antibiotics as a cheap insurance policy against
disease and infection. It could, in fact, encourage a wholesale move
towards higher welfare farming.

Without
the backing of the ministers, the law won’t change. We know that if
we work together, we can get the politicians to take action. 
Please,
urge your agriculture and health ministers to do the right thing.

Take action

Thank
you for your support.

Emma
Slawinski
Director of Campaigns

Hier de tekst bij de petitie:

Geachte
mevrouw Schouten,

Routinematig
preventief gebruik van antimicrobiële middelen in de veehouderij
moet stoppen.

In
eerste lezing van het rapport over de voorgestelde Verordening voor
diergeneesmiddelen heeft het Europees parlement opgeroepen tot een
verbod van routinematig prophylactisch en metaphylactisch gebruik van
antimicrobiële middelen.

Ik
vraag u nu deze stellingname van het Europees parlement te
ondersteunen.
Nederland
is er in geslaagd het gebruik van antibiotica in de veehouderij
aanzienlijk terug te dringen. Ik hoop daarom dat u het voortouw wilt
nemen om de andere lidstaten ervan te overtuigen de positie van het
Europees parlement te ondersteunen.

Het
is van vitaal belang het routinematig gebruik van antimicrobiële
middelen in de veehouderij te stoppen. Het draagt immers bij aan
resistentie tegen dergelijke middelen bij mensen. De effectiviteit
van geneesmiddelen die nodig zijn om ernstige ziektes bij mensen te
behandelen mag niet worden opgeofferd om de intensieve veehouderij
overeind te houden.

Terecht
wil het Europees parlement niet-routinematig prophylactisch gebruik
niet verhinderen. Dergelijk gebruik blijft mogelijk wanneer een dier
antimicrobiële middelen nodig heeft na een moeilijke bevalling, een
operatie of een verwonding.

Tevens
blijft volgens het rapport van het parlement niet-routinematig
metaphylactisch gebruik mogelijk. Eenmalig metaphylactisch gebruik is
nodig om de verspreiding van een ziekte tegen te gaan. Regulier
metaphylactisch gebruik, groep na groep, mag echter niet worden
toegestaan. Dergelijk regulier gebruik duidt op een systeemfout.
Boeren moeten maatregelen nemen om regulier metaphylactisch gebruik
te stoppen en het te vervangen door ziektepreventie op basis van
verbeterde huisvesting, hygiëne en management. Zoals de Commissie
schrijft in haar leidraad uit 2015: “Antimicrobiële metaphylaxis
mag nooit gebruikt worden in plaats van goed management”.

Het
recente, gezamenlijke rapport van de European Medicines Agency and
the European Food Safety Authority ondersteunt in effect de positie
van het Europees parlement. Het stelt: 
het
streven zou moeten zijn het preventieve gebruik van antimicrobiële
middelen uit te faseren, behalve in uitzonderlijke situaties”
,
en: 
Metaphylaxis
zou niet systematisch gebruikt mogen worden indien de onderliggende
risicofactoren kunnen worden gecontroleerd door bekende alternatieve
maatregelen”
.

Het
rapport benadrukt bovendien dat: 
in
de eerste plaats maatregelen moeten worden genomen om gezondheid en
welzijn van de dieren te verbeteren om daardoor de behoefte aan
antimicrobiële middelen te verminderen”
,
en het stelt bovendien: 
De
stress die samengaat met grootschalige, intensieve indoor productie
kan leiden tot een verhoogd risico dat dieren ziekten oplopen”
 en
zodoende tot een hoog verbruik van antimicrobiële middelen. Het
rapport benadrukt de noodzaak om speciaal die houderijsystemen
te 
heroverwegen
die in hoge mate vertrouwen op het gebruik van antimicrobiële
middelen”
.

Met
vriendelijke groet,


=================================

Zie ook: ‘Ministers Schouten (CU) en Bruins (VVD) ‘op de bres tegen antibiotica gebruik’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hert neemt wraak en dood terecht een laffe dierenbeul ofwel jager!!

Een bericht waar ik warm van wordt mensen: een jager (het zo ongeveer laagste psychopathisch moorddadige en sadistische geteisem dat rondloopt) die uit zelfverdediging werd gedood door een hert! Het kan wat mij betreft niet vaak genoeg gebeuren!

Triest dat het arme dier later toch werd vermoord door uiterst laffe collega-jagers, dit in de tuinen van bewoners die hierover bijzonder ontzet waren………..

De hoogste tijd dat de jacht wordt verboden, we leven goddomme in 2017 er zijn voldoende methoden om te zorgen dat dit niet nodig is*. Als het over Nederland gaat, moeten eerst alle natuurgebieden in Nederland worden verbonden (de ecologische hoofdstructuur), iets waar de Groningse CDA paardenhandelaar en opperschoft Bleker, plus de gemuteerde Zeeuwse CDA kleiaardappel Balkenende een streep door hebben gezet…….. Ach ja, het CDA: hoe meer dieren in Nederland worden vermoord, hoe beter het is…… Zo is deze partij, naast misdadigers partij VVD, de grote promotor van de intensieve veehouderij, die jaarlijks goed is voor de vreselijke dood van 500 miljoen dieren……

Vroege Vogels zal dit bericht waarschijnlijk niet brengen, immers presentator Bentveld is bevriend met jagers (op wilde zwijnen en ganzen)……….. Het nieuwsoverzicht in dit programma heeft men laten vallen, het is te vaak negatief voor de zittende regering en dat kan je als regeringsgetrouwe publieke (bepaald niet onafhankelijke) omroep natuurlijk niet dulden……..

* Met vliegveld Lelystad, komen tienduizenden vogels in gevaar, daar de aanvliegroutes over natuurgebieden gaan en er NB een natuurgebied in de buurt van het vliegveld is te vinden. Ondanks dat er methoden zijn om de dieren te verjagen (zoals laserstralen), zal men net als bij Schiphol vogels vermoorden door ze af te laten schieten of te vergassen…….

Hunter
Killed by Deer With Antlers Like Knives in Brutal Attack

November
10, 2017 at 8:44 am

Written
by 
Anti-Media
Team

(ANTIMEDIA) France
 In
an ironic twist of fate, a French hunter was 
gored to
death this week by a cornered deer just days after
 outrage erupted
over the 
sadistic way
French hunters had killed a different deer.

Regis
Levasseur, 62, was
 acting as
a “beater” — someone who helps flush out and corner prey —
when he was killed this week near Compiegne forest, about 50 miles
northeast of Paris. Levasseur was not armed at the time.

Normally
the animal would flee, but this time he decided to charge,”
 Guy
Harle, president of the local hunter’s
federation,
 told France’s The
Local
. “It
came after him.”

While
the goring of a human being is certainly brutal, many feel it’s no
less so than the way a deer met its end at the hands of hunters weeks
before.
 From The
Telegraph
 on
Tuesday:

French
hunters with hounds have sparked widespread outrage after chasing a
stag into a residential front garden before finishing off the
exhausted animal while police looked on.

Stag
and deer hunting with hounds is flourishing in France, where —
unlike in the UK — the tradition has until now faced little
challenge from politicians or animal-rights activists.”

The
problem with this particular hunt, however, was that the game was
chased into Lacroix-Saint-Ouen, a village on the edge of the
Compiegne forest. In another piece of irony, this was near the same
forest where Regis Levasseur was killed this week.

The
wild deer caused a commotion, and residents
 took
to
 the
street. Among them were anti-hunting activists, who were ready with
their cameras. The
 footage of
the October 21 hunt shows the exhausted animal sitting in the front
yard of one of the homes as hunters climb over the garden fence to
pursue it.

The
November 6 article from 
The
Telegraph
 explained what
happens next:

Armed
police then move to prevent protesters approaching as the hunters
shoot the stag (off camera) and drag off its carcass, cleaning up
afterwards. They later reportedly let the dogs devour the carcass.
The ceremony, known as ‘la curée’, is performed as a tribute to
the prey and to reward the hounds.”

When
the footage was uploaded, the public outcry prompted France’s
environment minister, Nicolas Hulot, to
 condemn hound
hunting as “
a
practice from another century”
 that “prolongs
the agony”
 of
the animal.

Eric
Gaftarnik, the secretary general of France’s Society for the
Protection of Animals (SPA),
 shared a
similar sentiment with the 
Telegraph.

To
pursue an animal on horseback with dogs until it is exhausted and
then kill it with a weapon for entertainment is a sadistic
practice,” 
he
said.

For
Guy Harle, a hunting buddy of the late Levasseur, his friend’s
death this week is proof the hunters who killed the deer were
justified.

Here
we have the painful illustration of the danger that a wild animal can
represent,”
 he told The
Local
.

Continuing,
Harle asked society to ponder what could have been while somehow
omitting the fact that nothing at all would have been had the hunters
not chased the animal into Lacroix-Saint-Ouen in the first place:

What
would have happened at Lacroix-Saint-Ouen if the stag had charged
around the neighborhood? This should serve as a lesson.”

There
wasn’t much sympathy for that argument on Twitter, 
The
Local
 reports,
as many in France linked the Levasseur and the hound hunting stories
together with the hashtag “#karma.”

Creative
Commons
 / Anti-Media / Report
a typo

===================================

Zie ook:

Hert neemt jager te grazen!

Annie Schreijer-Pierik, de grote ‘dierenvriend’ wil jagers belonen voor heilzame werk….. AUW!!!

Zeearend doodgeschoten in natuurgebied Wolvega…….

Zeearend dood, jagers wijzen elke verantwoording af……….

Braakhekke lust er wel pap van en een jager die plezier heeft in het doodschieten van dieren…

Menno Bentveld (‘Vroege Vogel’): u mag reageren, op de reclame voor het afknallen van ganzen, maar wel beschaafd a.u.b………..

Jacht, ofwel psychopathisch plezier in het doden van levende wezens……..