Carola Schouten (CU minister) loog over wetenschappelijk onderzoek naar pulsvisserij…….

De minister van landbouw, natuur en voedselkwaliteit*, ‘Christen‘Unie lobbyist voor de intensieve martelveehouderij, Schouten heeft gelogen over een wetenschappelijk onderzoek naar pulsvisserij!

Vroege Vogels meldde gistermorgen het de eigen schuld is van ‘Nederland’ dat de EU de pulsvisserij heeft verboden (pulsvisserij: vissen op de bodem van de zee met een stroomstoot dwingen op te zwemmen, waarna men deze dieren in een net kan dwingen……. of alweer: het martelen van dieren…).

Al in  2010 beloofde de destijds verantwoordelijke minister dat Nederland de pulsvisserij wetenschappelijk zou laten onderzoeken, waarna Nederland toestemming kreeg van de EU om te experimenteren met deze vorm van visserij.

Schouten dacht weg te komen met de leugen dat Nederland het wetenschappelijk onderzoek nog moet afronden…… Nu is gebleken dat dit kul is en nog praktisch het hele onderzoek moet worden uitgevoerd……

Als je verstandig bent eet je geen vis (of vlees) daar m.n. vis afgeladen is met door de EU toegestane grote hoeveelheden gif, zoals kwik, pesticiden, medicijnresten en plastic….. In kweekvis vind je ook nog eens antibiotica……. Wat betreft de toegestane hoeveelheden gif, zie de noot hieronder.

Zie ook:

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal(zie ook de links in dat bericht over het doodmartelen van vissen op giga schaal)

* Wat een belachelijke combinatie overigens, daar een minister die de landbouw moet bedienen tegenstrijdige belangen heeft bijvoorbeeld als het gaat om landbouwgrond terug te geven aan de natuur, zodat natuurgebieden aan elkaar kunnen worden gekoppeld en we niet meer te maken hebben met dieren die op een postzegel grond verhongeren……… Een nog gevaarlijker belangenverstrengeling ontstaat bij landbouwproducten en voedselkwaliteit, immers de belangen van de landbouw gaan nu eenmaal in 95% van de gevallen voor op de volksgezondheid, waarmee de voedselkwaliteit op gespannen voet kan komen te staan met die volksgezondheid…… Neem de hoeveelheid gif die landbouwproducten mogen bevatten, waar de toegestane hoeveelheden altijd te hoog zijn, dit daar men kijkt naar een bepaalde hoeveelheid van giftige bestanddelen in een product, terwijl de meeste consumenten te maken hebben met een stapeling van de bestanddelen van een aantal soorten gif die in meerdere landbouwproducten en levensmiddelen voorkomen……

30.000 eenden vermoord, Bruggink (NVWA) leeft mee met de ‘boer…..’

In het Overijsselse Kamperveen werd afgelopen week vogelgriep geconstateerd op een ‘eendenboerderij’, daardoor was het ‘noodzakelijk’ dat alle 30.000 eenden op het bedrijf werden geruimd, ofwel vermoord middels vergassing……

Afbeeldingsresultaat voor eenden vergast

Het bewuste bedrijf werd voor de derde keer door deze griep getroffen, eerder in 2014 en 2016. Blijkbaar is deze ‘boer’ (voor de goede orde: een smerige dierenbeul) onmachtig maatregelen te treffen die deze griep uitbraken kunnen voorkomen…… Niet zo vreemd als je ziet hoe de arme dieren op elkaar gepakt zitten……..

Gerelateerde afbeelding

Gerelateerde afbeelding

Afgelopen dinsdag op Radio1 (rond 14.42 u.) voerde presentator Bosman een gesprek met NVWA sufferd en grofgraaier Bruggink over deze zaak.

Bruggink sprak over het verdriet van de eigenaar, wat hij er niet bij vertelde is dat dit verdriet van de ‘boer’ wordt veroorzaakt door financieel verlies en niet vanwege de voortijdige moord op het belachelijk grote aantal eenden die deze ploert houdt…….

Voorts noemde Bruggink een nabijgelegen boerderij met ‘vleeskippen…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Vleeskuikens zal de zak bedoelen, deze dieren halen de leeftijd van 2 maanden niet eens en zo te horen geldt dit ook voor de vleeseenden, ofwel vleeskuikens……… Grote kans dat die vleeskuikens ook vermoord zullen worden………

Afbeeldingsresultaat voor eenden vergast

‘Vleeseenden’, dieren met zwemvliezen op een betonnen vloer…….

Bruggink beloofde alles op alles te zetten, om deze boer weer zo snel mogelijk aan het werk te krijgen, met een overvolle stal wel te verstaan, een stal waar deze watervogels niet eens kunnen zwemmen……

Dacht dat de NVWA ook over dierenwelzijn ging, dom van mij…….

Waarom mag deze dierenbeul (‘boer’) in godsnaam nog doorgaan met zijn groot- en doodmartelen van eenden en wanneer zal de overheid ingrijpen en geen vergunning meer afgeven aan deze schoft??? Een schoft die te beroerd is om goed brandwerende maatregelen te nemen en sprinklers te installeren in zijn hel voor eenden……

De NVWA kan ook aangeklaagd worden vanwege tekortkomingen in de controle van dit soort bedrijven, immers zij zouden moeten kunnen constateren dat de stallen van deze boer de vogelgriep niet tegen kunnen houden…… Ofwel: het zoveelste bewijs dat de NVWA een lam orgaan is, een inspectieorgaan dat niet berekend is op haar taken…… (met dank aan het CDA, de VVD, D66, CU en SGP!)

Mensen, stop met vleeseten, beter: -voor je gezondheid, -voor het dierenwelzijn, -voor de oerwouden (de kap of verbranding van oerwouden om daar bijvoorbeeld gentech soja te verbouwen), -voor het milieu en -voor het proberen de klimaatverandering nog enigszins af te remmen. Bovendien goed voor je gemoedsrust, niet meer de twijfel of je eigenlijk wel het recht hebt dieren te eten die voor jou zijn groot- en doodgemarteld en/of daar schuldgevoelens bij te hebben……

Gerbrandy (D66) en Dik-Faber (‘Chisten’Unie) groenste politici van het jaar……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Beste bezoeker, afgelopen zondag was het weer zover, tijdens het luisteren naar Vroege Vogels (Radio1) verslikte ik me dusdanig, dat de koffie van de ramen naar beneden liep. Oorzaak was de bekendmaking van de Groenste Politicus van 2017, te weten: Gerben-Jan Gerbrandy (D66 grofgraaier in de EU) en Carla Dik-Faber (‘Christen’Unie Tweede Kamer)……..

Vooral de naam Dik-Faber was bijzonder opvallend, daar zij grootlobbyist is van de intensieve martelveehouderij >> hoe kan je een dergelijke hufter in godsnaam tot de Groenste Politicus van 2017 ‘benoemen…..??’ Ach, wat wil je met een jury die bestaat uit onzin praatjesmaker Ferry Mingelen, een voor de meeste Nederlanders onbekende bioloog en de regeringsgetrouwe slappe ‘milieubeweging’ Natuurmonumenten…….

Wat betreft Gerbrandy is ook allesbehalve goed als het gaat om het milieu, alleen het feit al dat zijn partij voor het openhouden is van kolencentrales tot 2030, zou een reden moeten zijn Gerbrandy niet deze kwalificatie van groenste politicus mee te geven. Daarnaast heeft hij zelf ook nogal wat gezegd, genoeg om hem deze ‘titel’ niet toe te kennen, zo vindt hij banen even belangrijk als de volksgezondheid….. M.a.w.: als er banen op de tocht staan door milieumaatregelen, is dit minstens zo belangrijk als de gezondheidswinst voor omwonenden……..

Over fijnstof terugdringing stelde Gerbrandy dat dit alleen op EU niveau geregeld kan worden…… Dit terwijl onze luchtkwaliteit tot de slechtste van de EU behoort……

Dit alles in aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen, ofwel: gratis valse reclame voor D66 en de ‘Christen’Unie…….

Stientje van Veldhoven, één van de topoplichters van D66, was tweemaal Groenste Politicus van het jaar, terwijl ze zich nu als staatssecretaris tegen statiegeldheffing op kleine plastic flessen en blik heeft gekeerd……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Zo ‘groen’ is D666!

Zie wat betreft Gerbrandy ook:

      ‘Fijnstof dodelijker dan gedacht

en: ‘Gerbrandy (D66) banen zijn net zo belangrijk als de volksgezondheid…… AUW!!!

Gerelateerd: ‘Ruttes valse praatje om a.s. woensdag voor de sleepwet te stemmen……

Klik voor meer berichten over de Groenste Politicus of Carla Dik-Faber, op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Annie Schreijer-Pierik (CDA EU) maakt zich hypocriet druk om Natura 2000 n.a.v. verhongerende grote grazers….

Donderde afgelopen donderdagmiddag bijna van m’n stoel toen ik CDA EU grofgraaier Annie ‘keukentafel’ Schreijer-Pierik zich volkomen hypocriet druk hoorde maken over de verhongerende grote grazers op de veel te kleine natuurgebieden voor deze dieren…..

Schreijer-Pierik had het gore lef de Natura 2000 plannen aan te halen, een EU plan om natuurgebieden van de diverse lidstaten met elkaar te verbinden. Uiteraard sprak S-P niet over de Ecologische Hoofdstructuur, een plan als Natura 2000 maar dan voor Nederland. Een plan waar al aan was gewerkt, toen onder een CDA kabinet Balkenende, de Groningse CDA sjoemelaar en pony verkoper Bleker een streep door deze Ecologische Hoofdstructuur zette (terwijl hij zelf een fiks bedrag had opgestreken ‘door een stuk grond terug te geven aan de natuur’, een stuk grond dat onderdeel van die Ecologische Hoofdstructuur had moeten worden…..)…..

Nee, volgens Schreijer-Pierik moet er ingegrepen worden, alsof ze niet weet, dat in Nederland uiteindelijk 75 tot 80% van deze grote grazers worden afgeschoten……..

Daarnaast is het smerigste nog wel dat Schreijer-Pierik een groot lobbyist is van de intensieve martelveehouderij, de dieren in deze doodsindustrie ondergaan een vreselijke dood na een vreselijk leven, me dunkt, dan kan je als grote grazer nog beter in een afgezet natuurgebied leven……… Zelf was S-P (zoals gezegd nu grofgraaier in de EU fractie van het CDA >> de EVP) ‘boerin’ en wel varkenshouder, benieuwd hoeveel dieren zij hield en of ze te vergelijken is met de dierenbeulen die zich boer op een intensieve veehouderij durven te noemen, terwijl deze ‘boeren’ van vele honderden tot zelfs ver boven de 20.000 dieren in stallen houden (bij kippen kunnen de aantallen nog veel groter zijn…)…. Je kan er bijna donder op zeggen dat dit zo was……

Schreijer-Pierik? Ach CDA: de hypocrisie, valse verontwaardiging en het liegen zit ze in het bloed!

Zie ook: ‘75 tot 80% van het grotere wild wordt afgeschoten in Nederland, terwijl de grote grazers nu verhongeren………

Blokhuijsen onder druk gezet excuus te maken over opmerking barbaarse dierenmishandeling en eten van honden in Zuid-Korea……..

Schaatser Jan Blokhuijsen had volkomen terecht wel het lef het vreselijke lot van een enorm aantal
honden in Korea in het openbaar te noemen. Alsof het niet al walgelijk genoeg is
honden en katten te eten, worden deze nog gruwelijker gehouden, dan de dieren hier in de intensieve martelveehouderij…… Het ‘best’ is hun lot te
vergelijken met konijnen in deze veehouderij, al worden die zelfs nog beter behandeld dan
honden en katten in Zuid-Korea (China en Indonesië).

Ongelofelijk
dat Blokhuijsen zich zo onder druk heeft laten zetten (o.a. door het
IOC) dat hij later godbetert tot 2 keer toe zijn excuus voor zijn
opmerking maakte……

Ongelofelijk
ook dat de andere leden van het Nederlands team de mond stijf dicht
hebben gehouden over dit enorme, barbaarse schandaal, dat op z’n best past in de donkere Middeleeuwen…. Op zeker
dat daar veel sporters tussen zitten, die zelf een hond of een kat
hebben…….

Het
IOC en alle media aanwezig in Zuid-Korea zouden zich de oren van de
kop moeten schamen, dat men met geen woord heeft vuil gemaakt aan
deze honden- en kattenvlees handel, die gepaard gaat met
ongelofelijke martelingen…..
*


Afbeeldingsresultaat voor Take a stand in Pyeongchang 2018 against the dog and cat meat trade!

De opmerking van Blokhuijsen werd zelfs als discriminerend t.a.v. de Zuid-Koreanen genoemd…… Is het ook discriminerend als je als sporter iets over ernstige mensenrechtenschendingen in bijvoorbeeld de VS zegt…??? Hoe kan een terechte opmerking over zware dierenmishandeling discriminerend zijn? Te zot voor woorden, dat je een ‘cultuur’ van dierenmishandeling niet aan de kaak mag stellen!! 

Afbeeldingsresultaat voor Take a stand in Pyeongchang 2018 against the dog and cat meat trade!

De opmerking van Blokhuijsen heeft niets met politiek te maken >> waar bemoeit het autocratische inhumane bestuur van het IOC zich mee???

Afbeeldingsresultaat voor Take a stand in Pyeongchang 2018 against the dog and cat meat trade!

Blokhuijsen herhaal jouw opmerking ajb!

Hier de berichtgeving zoals die op NU.nl wordt weergegeven:   

Excuses
Blokhuijsen aan Koreanen na opmerking over behandeling honden

Gepubliceerd: 22 februari 2018
07:52 Laatste update: 22 februari 2018 10:06

Jan
Blokhuijsen heeft donderdag excuses aangeboden voor zijn opmerking na
de olympische ploegachtervolging over de behandeling van honden in
Zuid-Korea.

“Behandel honden
alstublieft beter in dit land”, zei Blokhuijsen woensdag aan het
einde van de persconferentie, nadat hij met de achtervolgingsploeg
brons had gepakt. De schaatser doelde daarmee op het feit dat in
Zuid-Korea nog altijd hondenvlees geconsumeerd wordt.

De opmerking van
Blokhuijsen zorgde voor opschudding onder de Zuid-Koreanen. De
28-jarige Noord-Hollander zou geen weet hebben van de Koreaanse
cultuur en zijn woorden zouden zelfs discriminerend zijn.

“Het was niet
mijn bedoeling jullie land te beledigen”, schrijft Blokhuijsen
donderdag op Twitter in een reactie op de ophef. “Dierenwelzijn
in het algemeen gaat mij aan het hart en ik droom van een betere
wereld voor zowel mens als dier. Ik heb het enorm naar mijn zin op
deze Spelen en wil jullie graag bedanken voor de gastvrijheid.”

In een persverklaring
van NOC*NSF betuigde Blokhuijsen donderdag nogmaals spijt. “Mensen
die mij kennen weten dat ik erg begaan ben met het welzijn van
dieren. Het is een persoonlijke mening die ik niet moet uitdragen
tijdens een persconferentie op de Olympische Spelen.”

Blokhuijsen geeft aan
geen interviews over de kwestie te willen geven. “Het spijt me
dat door mijn opmerking mijn team en Team NL last hebben van de
ophef.”

======================================

‘Last hebben van de ophef…….?” Schande!!

* Zie: ‘Olympische Spelen in Pyeongchang: dierenmishandeling en de handel in honden en kattenvlees……

Zie ook: ‘Nederlands Olympisch team: spreek je uit tegen de Zuid-Koreaanse handel in honden- en kattenvlees! Teken ajb de petitie tegen barbaarse dierenmishandeling!

Rutte 3, het kabinet met ‘christenen’ dat zegt te werken aan de terugdringing van de klimaatverandering en luchtvervuiling, geeft meer wegen vrij voor 130 km/u…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Je zou er godvergeten kwaad om moeten worden, echter alvast mijn excuus, ik kan er alleen nog maar om lachen.

Gisteren maakte het afbraakkabinet Rutte 3 trots bekend dat er een aantal nieuwe ‘130 kilometerwegen’ bijkomen in Nederland……. Dit nadat de oplichters van het kabinet het vuur uit de sloffen hebben gelopen om iedereen maar te overtuigen dat het hen ernst is met het terugdringen van de klimaatverandering* en de enorme luchtvervuiling in Nederland (bijna de slechtste van de hele EU!!!)……….

Deze beslissing is dan ook ronduit misdadig en elke partij die dit kabinet op wat voor manier dan ook steunt is zonder meer schuldig aan massamoord** en oplichting van haar kiezers! (behalve dan de schoften die deze maximumsnelheid promoten zoals de regeringspartijen VVD, CDA, D66, ‘Christen’Unie en SGP…….

Vooral D666 moet zich kapot schamen, daar deze partij zich aan haar kiezers en de rest van Nederland voordoet als groene partij!

Tekenend is het feit dat planeetvernieler Shell maar liefst 2 van de maatregelen in het regeerakkoord van Rutte 3 voor elkaar heeft kunnen lobbyen: de afschaffing van de dividendbelasting voor buitenlandse aandeelhouders en het afvangen van CO2……..

Daarover gesproken: Nederlandse aandeelhouders zijn al vrijgesteld voor het betalen van dividendbelasting, terwijl de gewone mens in de straat, waar VVD volksoplichter Rutte telkens weer de vuilbek van vol heeft, geen rente krijgt op het spaargeld, alweer een maatregel die de aandeelhouders ten goede komt……. Vandaar ook dat de aandelenmarkt de laatste week fikse klappen heeft opgelopen, alleen door de verwachting dat de VS de rente zal verhogen………

Ach ja, Rutte 3 is een kabinet voor de welgestelden en de grote bedrijven…..

Dit alles terwijl dit waardeloze kabinet niets doet tegen de dierenmishandeling in de intensieve veehouderij waar 500 miljoen dieren jaarlijks, een enorme hoeveelheid  methaangas uitstoten, methaangas, zo ongeveer het sterkste broeikasgas op onze kleine aarde………… Vergeleken met andere EU lidstaten (ook met de grotere landen), stoot Nederland veel meer methaangas uit…….. En dan als klap op de vuurpijl nog het gore lef hebben om de maximumsnelheid te verhogen!

Overigens, als je PVV aanhanger bent (stop daar ajb mee, gebruik je verstand!) en tegelijkertijd dierenliefhebber: PVV Kamerlid en volksverlakker Graus plus de rest van de PVV malen niet om de enorme en grootschalige dierenmishandeling in de intensieve martelveehouderij……..

*  Wat overigens al niet meer kan, hooguit kunnen we de stijging van de temperatuur proberen niet verder te laten stijgen, maar let wel: er is intussen een grote groep wetenschappelijke deskundigen, die stelt dat zelfs een stijging van meer dan 3 graden Celsius aan het eind van deze eeuw niet is te stoppen, zelfs al zouden we alle maatregelen die tijdens de meer dan lamme klimaattop van Parijs zijn afgesproken, morgen zouden doorvoeren…….

** Jaarlijks overlijden in ons land rond de 18.000 mensen vroegtijdig, na een akelig ziekbed, dit ten gevolge van het jarenlang inademen van auto-uitstoot, dit nog naast een groot aantal kinderen dat jaarlijks long- en/of luchtwegklachten oploopt ten gevolge van diezelfde uitstoot. Vanmorgen werd daarnaast nog bekend gemaakt, dat Belgische wetenschappers en artsen een link hebben gelegd tussen hartaanvallen en zware luchtvervuiling……. Maar ja je weet ‘t waarschijnlijk wel: het geld verdienen gaat wat betreft de opvolgende regeringen in ons land, ver voor op de volksgezondheid……

Zie wat betreft Shell ook: ‘Groningse aardgasbevingen werden al lang geleden voorspeld, tevergeefs zoals we nu weten…….

Aangaande de dividendbelasting zie ook:

Gert-Jan Segers (‘Christen’ Unie Tweede Kamer) tegen afschaffing dividendbelasting, maar wenst er niets tegen te ondernemen…..

Rutte (ex-Unilever en ‘premier’) niet van plan afschaffing dividendbelasting terug te draaien, zelfs niet na oplopende kosten

Belastingheffing ook al op klassenniveau, of hoe welgestelden en grote bedrijven de dans keer op keer ontspringen……

In democratieën denkt men dat regering niet in het belang van het volk handelt, ofwel een voortdurende en groeiende vertrouwenscrisis…..

‘Dividendbelasting en de ‘opmerkelijke reactie’ van van Haersma Buma………

Dividendbelasting: Rutte blijft liegen over de afschaffing van deze belasting……..

Pechtold (D66) liegt en Rutte (VVD en premier) heeft last van ‘geheugenverlies’ over afschaffing dividendbelasting buitenlandse investeerders

Antibiotica: wetenschappers luiden de noodklok, die jammer genoeg enigszins vals klinkt……..

Gistermiddag na 17.30 u. op BNR aandacht voor het rapport dat de Access to Medicine Foundation heeft uitgebracht over antibiotica gebruik en waarover gisteren (alweer terecht) de noodklok werd geluid.

Het moment nadert en voor velen was en is het al te laat, mensen die antibiotica resistente bacteriën in hun lichaam hadden dan wel hebben en voor wie er geen genezing mogelijk was of is. Met name TBC is in opmars vanwege antibioticaresistentie. Deze ziekte heeft de laatste jaren al een groot aantal slachtoffers geëist, m.n. in Oost-Europa……

Woordvoerder van de Access to Medicine Foundation, ene Marijn Verhoef gaf uitleg over het gevaar van antibiotica resistentie en dat is zoals je kon lezen niet misselijk……..

Of de farmaceuten wel hun best doen om die resistentie tegen te gaan (en te zorgen dat antibiotica niet in de omgeving verdwijnt, zoals in het oppervlakte water), zo werd de man gevraagd. En ja hoor, hij was best te spreken over de inzet van de farmaceuten, al kan het natuurlijk wel een stuk beter…. Ja je kan natuurlijk niet echt alleen apekool verkopen……..

Die farmaceuten doen zo hun best, dat ze amper geld uitgeven aan onderzoek naar nieuwe vormen van antibiotica laat staan naar alternatieven daarvoor. Dit zou te duur zijn, daar na verkoop er al weer snel resistentie tegen het laatste op de markt gebrachte antibioticum ontstaat……. Ondertussen verdienen die farmaceuten zich drie slagen in de rondte met de verkoop van diezelfde antibiotica aan de intensieve veeteelt en intensieve visteelt, daar verdwijnen jaarlijks vele tonnen antibiotica in ‘consumptiedieren’ (wat een walgelijk woord!)……… Erger nog: ook de zwaarste antibiotica is voorhanden in de doodsindustrie die men aanduidt als de ‘vleessector’ (en zuivelsector uiteraard….)……

Het zal je niet verbazen dat door die intensieve veeteelt ook antibiotica in de natuur terechtkomt, neem het uitrijden of injecteren in de grond van mest…..

Woordvoerder Verhoef  noemde niet één keer de intensieve veehouderij waar de antibioticaresistentie het snelst optreedt……..

De Access to Medicine Foundation zou een onafhankelijk adviesorgaan zijn, o.a. voor de farmaceutische industrie. Hoewel men op de site trots boogt op onafhankelijkheid van deze organisatie, wordt deze wel deels betaald door de Britse en Nederlandse overheid……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Zoals je wel weet: de Britse en Nederlandse regeringen voeren beiden een inhumaan neoliberaal beleid, waar de belangen van de bedrijven en welgestelden ver voorgaan op die van de burgers……. Kortom Access to Medicine Foundation zit onder de ‘bedrijvenlobbyplak’ van 2 regeringen, vandaar ook het maffe praatje van Verhoef…….

Verhoef stelde nog dat m.n. GSK (farmaceut GlaxoSmithKline het goed doet…… Ik neem aan dat dit asobedrijf het vooral goed doet in het toeschuiven van extraatjes richting Access to Medicine Foundation. Al is het goed mogelijk dat de betreffende ministeries Access hebben opgedragen positief te berichten over dit bedrijf……

Trouwens over toegang tot medicijnen gesproken: hoe is het mogelijk dat jaarlijks nog steeds miljoenen mensen aan ziekten overlijden, die simpel te genezen zijn?? ‘Simpel’: omdat deze mensen die simpele medicijnen niet kunnen betalen, kortom de farmaceuten laten deze mensen sterven uit winstbejag!! Ofwel de farmaceuten maken zich schuldig aan misdaden tegen de menselijkheid………

Deze Verhoef had nog een aanbeveling (voor de regering): er is veel meer investering nodig voor onderzoek naar antibiotica………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, ‘die arme farmaceuten’ kunnen dat niet betalen, in 2013 behaalde deze sector slechts een winst van om en nabij 1 triljard euro……. Je snapt dat dit bedrag intussen nog hoger ligt…… Verhoefs Access to Medicine Foundation is in feite een ondergeschoven lobbyorganisatie voor de farmaceuten……..

Wat een oplichters zootje jezus!!!

Voor meer berichten over antibioticaresistentie, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Louise Fresco vindt het goed dat filantropen ‘ontwikkelingssamenwerking overnemen’ van de staat……..

Hare neoliberale kwaadaardigheid Louise Fresco was afgelopen zondag te horen in OVT (Radio1 VPRO). Hier vertelde ze het een goede zaak te vinden dat meer en meer filantropen geld steken in ontwikkelingssamenwerking en daarmee de taak van staten overnemen…….. Ofwel winst voor de overheid…..

Die filantropen doen dit graag, daar het ze een enorme aftrekpost op de inkomensbelasting levert…… Uiteraard zal wat betreft Nederland het bedrag dat deze filantropen leveren, voorlopig nog veel lager liggen, dan het bedrag dat de overheid daarin investeert (dus de belastingbetaler). Wel loopt de belastingpot hiermee een fikse klap op, immers een flinkt stuk lagere inkomsten en het zou me niet verbazen dat daarmee die zogenaamde winst op ontwikkelingssamenwerking (minder geld naar die post) teniet wordt gedaan…….

Uiteraard stond Fresco achter het totaal mislukte beleid van PvdA hufter en mislukte hippie Ploumen op ontwikkelingssamenwerking: Nederlandse bedrijven een zak geld geven om daar in de betreffende landen ofwel een nieuwe bedrijf te starten, dan wel een bestaand bedrijf uit te breiden om daarmee werkgelegenheid te genereren en waar industrie of andere bedrijvigheid is, stijgt de welvaart, aldus de toverformule van Ploumen……

Helaas de werkelijkheid laat iets heel anders zien, in 2016 bracht Oxfam Novib een rapport uit, waarmee het beleid van Ploumen volledig naar de prullenbak werd verwezen. Kapitalen zijn verdwenen in de zakken van ondernemers en de landen zijn er niets mee opgeschoten…….. Erger nog: een flink aantal goedlopende projecten zijn onder Ploumen afgeschoten, om die weer opgang te brengen is een hele tijd en bakken geld nodig……….

Louise Fresco is overigens grootlobbyist van de intensieve martelveehouderij, de trut denkt werkelijk daarmee het wereldvoedselprobleem op te kunnen lossen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Vlees en zuivel eten kost een enorme berg groente en drinkwater extra en de klimaatverandering wordt er enorm mee aangejaagd! (voor meer over dit onderwerp, klik op het label ‘vleeseten’ direct onder dit bericht, daar vindt u ook de naam ‘Louise Fresco’  als label, voor meer berichten over haar belachelijke en schunnige ideeën)

Oh vergeet ik nog te zeggen dat Fresco kwam voor haar nieuwe schrijfsel, genaamd ‘Idealisten’. Daarin heeft ze ‘t over engagement, hoe je moet leven: volgens Fresco moet je kijken naar zaken die groter zijn dan jezelf…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja en vooral doen wat Fresco zegt, dan zijn we snel van onze aarde af en kunnen we samen met de mensen in ontwikkelingslanden sterven: wereldvoedselprobleem opgelost!

Zie ook:

Filantropie of een ‘nieuwe’ truc van de super welgestelden om de belasting te ontduiken‘ 

Warren Buffett over de belangrijkste zaak van de huidige tijd

Voedselfraude in de VS >> als het aan de EU ligt binnenkort ook in onze supermarkten……

Mensen,
we weten dat er heel wat afgezwendeld wordt in de levensmiddelen
handel, leugens op etiketten, die in het groot beloven, wat er in
kleine, amper te lezen letters wordt weersproken. Schandalen met m.n. vlees, komen de laatste jaren minstens één keer per jaar aan het licht (top van de ijsberg??)….. Als je dan kijkt naar het ‘sterk’ teruggelopen gebruik van antibiotica in de intensieve veehouderij, merk je dat dit niet eens als schandaal wordt gezien…. Immers het gebruik is ‘zo ver teruggedrongen’, dat er jaarlijks nog steeds tonnen aan antibiotica worden gebruikt in die doodsindustrie……..

In de VS
is het nog een stuk erger, daar wil men zelfs zaken als ‘genetisch gemanipuleerd’ van de etiketten houden, een zaak waar GMO Inside al een paar jaar tegen vecht……. In de EU is het vooralsnog verboden om genetisch gemanipuleerde ingrediënten te gebruiken in voedsel, echter als u kadaver consument bent, eet u indirect al
genetisch gemanipuleerde soja en mais, dit wordt gewoon verwerkt in
het diervoeder t.b.v. de intensieve martelveehouderij……..

De ‘vlees- en zuivelsector’ zei hierover eerder geen garantie te kunnen geven dat er
tussen de soja geen genetisch gemanipuleerde soja zit……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Men had beter kunnen stellen niet te kunnen garanderen dat er niet-genetisch gemanipuleerde soja tussen
zit! Immers in Brazilië wordt oerwoud vernield en de daar wonende inheemse volkeren
vermoord, om in het vrijgekomen gebied o.a. op enorme schaal genetisch gemanipuleerde soja
te telen……… (vanwege de temperatuur op ‘die breedtegraad’ is deze soja genetisch aangepast…….)

Met de
vrijhandelsverdragen CETA (zo’n verdrag met Canada, intussen al
getekend door de EU, zonder onze toestemming!) en TTIP zullen deze
zaken op zeker ook in de EU winkelschappen verschijnen……… Sinds
een paar jaar mogen we weten of voedsel of andere zaken uit de illegale Israëlische
nederzettingen op de West Bank komen (‘bloedvoer’) , reken maar dat dit met het TTIP
verdrag tussen EU en VS snel afgelopen zal zijn…….

De EU is
al sinds het aantreden van Trump januari vorig jaar bezig met een grote dure lobby in Washington TTIP, een verdrag in het belang van de grote ondernemers (tegen het belang van de bevolking), alsnog
getekend te krijgen, daar Trump dit verdrag aanvankelijk ongewenst
achtte….. Met TTIP getekend kan een levensmiddelenbedrijf de staat voor een geheime rechtbank dagen, als haar producten verboden zijn in dat land. De naam van deze arbitrage: Investor-State Dispute Settlement (ISDS), of Investeerder-Staatsarbitrage.

Zie wat
ons te wachten staat:

Food
fraud

IT’S ON THE RISE

Corporate
criminality
Food

OPEN
SEASON ON FOOD CRIME

The
“food” industry is bigger than the oil business.

And
it’s very poorly regulated.

The
result: What’s on the label is very often what you’re not
getting.

Who
is doing something about it?

Not
the government, they’re cutting regulations and enforcement.

Supermarkets
clams to be “concerned.” And we all know what that means.

==================================

Video en begeleidende tekst van Brasscheck TV.

Zie ook: ‘Obama, ‘kampioen natuur en milieu’ tekent lobbydocument Monsanto……..

        en: ‘Bayer/Monsanto: de vergiftiging van de aarde. Hoe kunnen fabrikanten van pesticiden en transgene zaden nog rustig slapen…..??

        en: ‘Glyfosaat, een kankerverwekkend gif, nu ook gevonden in honing en graan……..

        en: ‘Corruptie: Europese Commissie maakt gemene zaak met Monsanto over toestaan glyfosaat!

        en:  ‘Bayer oefent druk uit op Nederland voor nieuw ‘bijengif…….’

        en: ‘TTIP: wat ons te wachten staat >> verboden labeling van o.a. genetisch gemanipuleerde voeding……

       en: ‘Van Dam (PvdA staatssecretaris), Monsanto lobbyist….. EU tekent waarschijnlijk voor nog 7 jaar lang vergiftiging mens en dier met glyfosaat………

       en: ‘Monsanto ‘liefdadigheidsorganisatie die zich inzet voor wereldvoedselprobleem……

       en: ‘Monsanto en EPA hebben samen Roundup veilig verklaart >> Alweer een ‘samenzweringstheorie’ verheven tot waarheid

       en: ‘Timmermans’ Europese Commissie dreigt in strijd met de regels het kankerverwekkend glyfosaat, opnieuw toe te laten op de EU markt………….

       en: ‘EU: verbiedt het uiterst gevaarlijke glyfosaat voorgoed!‘ (Helaas, te vroeg gejuicht…)

       en: ‘Kamp (VVD) glyfosaat gifmenger van het jaar!

       en: ‘Glyfosaat, de leugens van Monsanto over dit kankerverwekkend gif……….

       en: ‘Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU): het is nodig dat glyfosaat nog 5 jaar gebruikt mag worden……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Op aardbei zes keer meer landbouwgif dan op ander fruit………

       en: ‘EPA tegenstrijdig over glyfosaat >> EU ‘politici’ laten als ware lobbyisten van o.a. gifmenger Monsanto het kankerverwekkende Roundup nog eens 5 jaar op ons los….

Zie daarnaast ook: Verbied gebruik glyfosaat tot er bewijzen zijn (De Standaard)http://www.standaard.be/cnt/dmf20170426_02852617 en: Monsanto koopt wetenschap die de “onschuld” van glyfosaat bewijst.http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2017/03/27/monsanto-koopt-wetenschap-die-de-onschuld-van-glyfosaat-bewijst 

Klik ook op de labels voedselveiligheid, voedselfraude, Foodwatch en voedselveiligheid en economie, direct onder dit bericht. (deze toevoeging en de bovenstaande links op 16 januari 2018 toegevoegd)

BBC met promotie voor ritueel slachten………

Afgelopen woensdag op BBC World Service na  (het nieuws van) 16.00 u. CET het onderwerp ‘rituele slacht’, ofwel hoe kunnen we een dier dat toch al een kloteleven had, nog een extra doodsangst doen ondergaan, voor hun veel te vroege gruwelijke dood……..

Ene Ruben, of Rubin Vis dan wel Fish (niet binnen ‘korte’ tijd terug te vinden op de site) kwam aan het woord en hij stelde dat koosjer slachten (of halal slachten) een humane dood, ja zelfs pijnloze dood is voor het dier, zo zou uit o.a. Nederlands onderzoek blijken……..

Als het dier pijn heeft en dat is te zien aan het draaien van de ogen, wordt zo’n dier onmiddellijk met een ‘stun gun’ verdoofd…….. Oh is zit dat zo, ‘niets aan de hand dus……’

Even recapituleren: dus als de ogen van het dier draaien heeft het al pijn, terwijl deze plork net nog stelde dat het ritueel slachten een humane, pijnloze dood is…….. Dan die stun gun, dat doet ongelofelijk veel pijn, voordat je het bewustzijn verliest, er wordt namelijk een hele grote elektrische schok toegediend…. Blijkbaar hebben joden en moslims daar geen last van, althans volgens deze enorme flapdrol en het achterlijke onderzoek dat hij aanhaalde…… Hoewel daar valt nog wat over te zeggen, daarover zo meer (ook van de BBC). Zoals ook het oversnijden van de keel geen pijn doet bij deze bevolkingsgroepen……. (althans volgens de ‘leer’ van deze dierenbeulen……)

Deze figuur stelde dat deze manier van slachten voor kippen zelfs humaner is…….. Kijk dat wat er in de grote slachterijen met ‘kippen’ gebeurt nog gruwelijker kan zijn, zal ik niet ontkennen*, maar dat wil niet zeggen dat je het recht hebt een dier op een andere manier pijn te doen………

.

Voorts meldde de plork dat in elk slachthuis een veearts aanwezig is en dat die streng toeziet op de slacht van de dieren…… Het is te triest voor woorden, ander zou je je ‘weer eens’ helemaal doodlachen, maar als je ziet hoeveel dieren er dagelijks in een gemiddeld slachthuis (machinaal) worden vermoord, is het gans onmogelijk om als veearts (dierenarts) van elke moord getuige te zijn…….

Deze Ruben of Rubin is zelf joods en heeft meegeschreven aan het rapport…….. (sorry mensen) ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een lijpe oplichter, ongelofelijk!!

De BBC, de zogenaamde onafhankelijke zendgemachtigde , die al zo vaak de bek vol had over ‘fake news’ en manipulatie van de media door Rusland, bracht op 28 juni 2011 het volgende bericht: ‘Dutch MPs effectively ban ritual slaughter of animals‘. Eén van de stellingen in dit uitermate nepnieuwsbericht: “If you stun an animal before it’s been killed, the animal won’t experience its own death,” she told the BBC World Service. “If you have new techniques to ensure there’s no unnecessary suffering then you have to use it.”‘ Tja het dier dat al in gevangenschap opgroeide in een veel te kort leven, moet nog wel even lijden natuurlijk, geen verdoving van te voren anders ervaart het dier niet dat hij/zij sterft en dus wel degelijk in doodsnood verkeert!! En ‘uiteraard zijn dieren te dom om te beseffen dat ze worden vermoord en om hun naderende dood te voelen….’   Moet je eens kijken bij dieren die bij een slachthuis wachten, deze dieren verkeren letterlijk in doodsangst!!!

Nog één van de BBC site (houdt je vast!): “One of the first measures taken during the Occupation [by Nazi Germany during World War II] was the closing of kosher abattoirs”  Ja , ja, laten de dierenactivisten die maar in hun zak steken, ‘het’ zijn gewoon ordinaire nazi’s!! (mijn excuus) ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Trouwens het vreemdst van al is wel dat deze groepen dit doen vanuit hun geloofsovertuiging. Ze zijn ervan overtuigd, zoals de christenen, dat god hen geschapen heeft. Hoe is het dan mogelijk dat deze god de mensen niet heeft uitgerust voor het eten van vlees, dus zonder dat je er maag en darmkanker van krijgt, zonder dat je huid wordt aangetast (bij een fiks aantal mensen) en dat de volgende organen ook te lijden hebben door het eten van vlees: nieren, lever, en hart (waar sommige deskundigen vlees eten ook deels verantwoordelijk houden voor schade aan de geslachtsorganen); via de lever kunnen dan ook nog eens de hersenen worden aangetast (neem de gekke koeien ziekte)……. Om nog maar te zwijgen van de antibiotica die je binnen krijgt, verwerkt in de meest verkrijgbare stukken kadaver (‘netjes’ in plastic verpakt op het liefst een groen gekleurde polystyreen bak; ook lekker voor het milieu……)

Mensen stop met het eten van vlees, je hebt het niet nodig, zo voorkom je een enorme berg dierenleed, en zorg je ervoor dat het wereldvoedselprobleem niet verder wordt vergroot, immers voor elke kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente nodig…… Het is al zo zot dat 20% van de wereldgraanproductie en 80% van de wereldsojaproductie naar diervoeder gaat……… Bovendien kunnen we door het stoppen met vleeseten (en van zuivel) de klimaatverandering nog enigszins beperken, immers de intensieve martelveehouderij produceert een enorme hoeveelheid methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op aarde…… Nog even dit: in Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren groot en doodgemarteld (ja een half miljard……)

* ‘Kippen’ (kuikens van amper 8 weken) worden ‘verdoofd’ door ze aan de poten op te hangen, waarna ze middels een lopende band met de kop door een bad dat onder stroom staat worden gehaald……. Hoe verzinnen ze ‘t gvd??!!!