De wereldwijde bosbranden hebben een cumulatief effect op de klimaatverandering, waardoor de opwarming de 3 graden zal overstijgen

‘Unearthed’,
onderdeel van Greenpeace bracht op 10 augustus jl. een artikel over
de vele bosbranden die vrijwel wereldwijd hebben huisgehouden, of
nog steeds niet zijn geblust.

Ongelofelijk
als je de satellietfoto’s ziet die maar tot één conclusie leiden: de
klimaatverandering zal met dit soort warme jaren (waar we er naar
zeggen nog een paar voor de boeg hebben de komende 4 jaar) nog sneller gaan dan eerder berekend.
Uiterst verontrustend zijn de branden in het hoge noorden, van
Alaska, Canada, tot Scandinavië en Siberië, dit daar enorme gebieden
met permafrost snel ontdooien, waarbij grote hoeveelheden methaangas
vrijkomen…..

A vast wildfire north of the Siberian city Yakutsk, Russia. Last month, NASA reported that smoke from fires in the taiga forest region in Siberia was reaching Canada. Source: Sentinel-2

Methaangas, ook in gigantische hoeveelheden geproduceerd door onze intensieve
martelveehouderij, waar jaarlijks 500 miljoen dieren worden groot en
doodgemarteld, is een uiterst sterk broeikasgas….. Voorts is er nog de CO2 uitstoot, weliswaar niet zo sterk als methaangas, maar wel uur na uur in ongelofelijk grote hoeveelheden toegevoegd aan onze atmosfeer 

Niet alleen
voeren de genoemde bosbranden extra warmte toe aan de atmosfeer, maar
door het vrijkomen van methaangas zal de aarde nog verder opwarmen en
zal er nog meer broeikasgas vrijkomen, dit herhaalt zich zoals je
begrijpt en dat is wat het cumulatief effect wordt genoemd……..

Door
de opwarming van de aarde smelten ook de poolkappen en gletsjers wereldwijd, waar dit ijs is
verdwenen zal de warmte die eerder werd teruggekaatst, nu de aarde
en het zeewater opwarmen, waardoor er nog meer ijs zal afsmelten, ook
dit herhaalt zich en ook hier is dus sprake van een cumulatief
effect……

Het voorgaande geeft aan dat we het punt waarop we nog werkelijk iets zouden kunnen doen, al gepasseerd zijn (‘point of no return’)…..Het
is dan ook zeker dat met voornoemde zaken de temperatuur aan het eind
van deze eeuw met meer dan 3 graden zal zijn toegenomen, zelfs al
zouden we vandaag alle ‘mooie voornemens’ (veel te slap!) doorvoeren
en bijvoorbeeld zelfs zullen besluiten de Nederlandse kolencentrales
niet in 2030, maar onmiddellijk te sluiten……

Echter Greenpeace durft te stellen dat het zo’n vaart niet zal lopen, ondanks het volgende weinig geruststellende schrijven van NB deze organisatie zelf (ongelofelijk!):

Satellite
images of fires around the world

Unearthed

As
you read this, thousands of firefighters are battling the 
largest
fire in California’s history
alongside
members of the national guard.


With
a heatwave battering the northern hemisphere for much of the summer,
2018 has seen an unusually high number of wildfires, many in 
unusual
areas
.


Using
this map, you can see satellite images from the last 24 hours of
wildfires all over the world, from the historic Mendocino fire in
northern California, to
 vast
wildfires in Siberia

What
we’re reading 


California
fire is the largest in history


The
Mendocino Complex fire was classified at the start of this week as
California’s largest wildfire, and officials have said it will not
be fully extinguished until early September. Meanwhile, Donald Trump
of course had to 
pitch
in
 (inaccurately);
about water usage for the wildfires.


Fires
have been sweeping across the world in the past few months, with
temperatures reaching over 40C in Spain and Portugal last weekend,
while scientists have warned that the fires in northern England may
leave behind 
a
“toxic legacy”
 of
smoke.

Is
there a point at which it is futile to reduce emissions?

That’s
what a new study is exploring, portraying a widely-publicised future
called ‘hothouse Earth.’

What’s
‘hothouse Earth’? Well, the study warned that a series of
cascading events could move Earth into a state beyond which there was
no return. Essentially, the study warned that even limiting global
warming to 2C might not be enough for stable future temperatures.


However,
the suggestion that there was a point at which events were no longer
avoidable was 
criticised by
other scientists, including Professor Simon Lewis, who once 
featured
in a video for us
,
and those who 
broke
down the nuance in the science
.

Lawful
but awful” – more on dieselgate

Three
years on from dieselgate and the hot air from car companies
continues. Or perhaps polluted air would be more accurate.


The
US has long had stricter fixes for VW’s polluting cars than Europe
did, and companies are therefore exploiting legal loopholes that
exist to change test results – and have been doing so for some time.
A study has also suggested that 
diesel
isn’t great in heatwaves
. 


Unbeelievable

I
may have lost track of how many regulatory rollbacks the Trump
administration has proposed, but this one is a real buzzkill. A ban
on the use of pesticides which are linked to declining bee
populations has been overturned.

It
was announced by the US Fish and Wildlife Service, whose deputy
director said the blanket ban on neonicotinoid pesticides and GM
crops in refuges would end. They will instead make  decisions
about their use on a case-by-case basis.

==================================

PS: ik wil niet beweren dat we verder maar niets meer moeten doen, nee we moeten juist wel veel meer vaart zetten achter maatregelen die de opwarming nog enigszins afremmen. Zeker daar het ook in het belang is van het grote aantal mensen dat jaarlijks wereldwijd vroegtijdig sterft (na een akelig ziekbed, in Nederland rond de 18.000 mensen op jaarbasis) als gevolg van de luchtvervuiling van auto-uitstoot, uiteraard aangevuld door uitstoot van vliegtuigen, schepen, (kolen gestookte) energiecentrales en de industrie…….

Australië, ‘het land ven mensen en dierenliefhebbers’ zet de kangoeroe jacht op het hoogste niveau…..

Australië met al jaren regeringen die het niet nauw nemen wat betreft mensenrechten (zie de schunnige en inhumane omgang met vluchtelingen*) en het milieu (daarover zo meer).

Ook met dieren hebben de opvolgende Australische regeringen niets, vandaar dat ik niet opkeek van het bericht in het WDR5 nieuws vanmorgen om 10.00 u., waarin werd gemeld dat de Australische regering toestemming heeft gegeven de jacht op kangoeroe’s te intensiveren…..

De kangoeroe’s moeten worden vermoord daar er wegens de grote droogte te weinig gras is voor de koeien en kangoeroe’s dit gras ook eten…… Wie waren er eerder in Australië, de kangoeroe’s of de runderen van de gewelddadige witte kolonisten???

Afbeeldingsresultaat voor kangoeroe

Dan te bedenken dat Australië samen met de VS al een aantal jaren enorme hoeveelheden steenkool dumpt op de wereldmarkt, zoveel en zo goedkoop dat zelfs onze gasgestookte centrales stilstaan, ofwel Australië is zelf één van de hoofdverantwoordelijken voor de klimaatverandering en doet hier niets tegen…. Uh ik vergis me ze doen wel wat, ze vermoorden de kangoeroe’s daar die het gras voor de koeien opeten, terwijl er te weinig gras is door….. de klimaatverandering!!!

Australië, wat een land, de hoogste tijd voor een totale boycot op producten uit dat gestolen land en op reizen naar dat land (zijn we meteen af van de schijt vervelende en uiterst irritante reclames van ‘TravelEssence’ met hufter Andrew Morton en zijn ‘oh zo leuke accent…..’ (gadver!) ‘Travel Essence’, alsof je voor je eigen welzijn niet anders kan dan reizen en dan echt lange vliegreizen moet maken, zodat de klimaatverandering nog verder wordt aangejaagd….. Achterlijk!!

* Zie: ‘Robert Portier (NOS Radio1): Australië kan niet anders >> dan vluchtelingen inhumaan ‘opvangen……’

Zie ook:

Apocalyptisch smeltproces in (ant)arctisch gebied, na alweer een jaar dat tot de 3 warmste zal worden gerekend…….

Sinds 2016 is de helft van het Groot Barrièrerif afgestorven……..

Australië wil milieugroepen en mensenrechtenorganisaties de mond snoeren…..

Australië op weg naar (fascistische) politiestaat: vrijheid van meningsuiting op de mestvaalt……….

BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….

Australisch fascistische gevangenisbewind………..

Australisch fascistische gevangenisbewind deel 2: een petitie!

2015, aantal verdronken ‘gelukzoekers’: 5.350………….

Koenders weer doodstil: Indonesië, Thailand en Maleisië laten bootvluchtelingen langzaam maar zeker sterven! Wat een geweldige wereld hè mensen??!!!

Tijd voor een natuurorde op onze kleine aarde

Het is de hoogste tijd voor een echt nieuwe orde: een natuurorde voor de hele wereld! Een orde met een gelijke (eerlijke) vertegenwoordiging voor: -de aarde, -planten en bomen, -dieren en voor de mens.

Dit daar de mens maar tijdelijk te gast is op de aarde en deze in zeer korte tijd bijkans de nek heeft omgedraaid……. (inclusief een groot aantal diersoorten)

31 juli 2018: temperatuur aan de Scandinavische kant van de poolcirkel 30 graden Celsius……

Als wou moeder aarde ons nog eens laten zien dat we volkomen tekortschieten wat betreft het afremmen van de klimaatverandering, meldde WDR in het nieuws van 16.00 u. dat de temperatuur op de poolcirkel in Scandinavië een absoluut record heeft bereikt, maar liefst 30 graden Celsius…….

In het Russische deel van de poolcirkel zal de toestand niet veel beter zijn, lullig genoeg vind je daar verreweg het grootste gebied met permafrost, dat nu in een noodtempo verder zal ontdooien, daarbij komen enorme hoeveelheden methaangas vrij, één van de sterkste broeikasgassen op aarde……… Door dit vrijkomen van methaangas zal de opwarming cumulatief verder oplopen, ofwel hoe meer van dat gas vrijkomt, hoe warmer het wordt waardoor nog meer permafrost zal ontdooien, enz. enz…..

Afbeeldingsresultaat voor poolcirkel

En wat doen we? Ongelofelijk veel overleggen, gas uit de huizen verwijderen, terwijl men openhaarden, bbq’en, verhoging van de maximumsnelheid en vuurwerk gewoon toestaat (waar de laatste, vuurwerk, zelfs meer uitstoot oplevert dan de kolengestookte hoogovens in IJmuiden in 1 jaar tijd produceren). Ook de uiterst vervuilende kolencentrales mogen doordraaien tot 2030…….. ‘Uiteraard’ wenst men niets te doen aan het enorme aantal vliegbewegingen en het grote aantal uiterst vervuilende cruises, beiden dikke aanjagers van de klimaatverandering……… Tot slot is daar nog de intensieve martelveehouderij, waarvoor alleen in Nederland jaarlijks 500 miljoen dieren (ja een half miljard dieren!!) worden vermoord, ook deze doodsindustrie levert een grote bijdrage aan de hoeveelheid methaangas die jaarlijks wereldwijd wordt uitgestoten……..

2018, we zijn ‘lekker’ bezig……

Klimaatakkoord en energieakkoord: lege woorden, daar er meer kolen worden verstookt dan ooit tevoren en het aantal passagiersvliegtuigen de komende 20 jaar zal verdubbelen

Het is om moedeloos van te worden, terwijl de politici en de grote vervuilers zich veren in de vieze reet steken wat betreft het terugdringen van de klimaatverandering (dat is overigens onmogelijk) en duurzaamheid, worden er meer kolen verstookt dan ooit tevoren……. Zelfs in Nederland staan de gasgestookte energiecentrales stil en draaien de kolencentrales op vol vermogen……. Dit met dank aan Australië en de VS, die enorme hoeveelheden steenkool tegen afbraakprijzen dumpen op de wereldmarkt…..*

Dan is er het vliegverkeer, op zich al een enorme aanjager van de klimaatverandering, waar het aantal passagiersvliegtuigen volgens de laatste prognoses de komende 20 jaar zal verdubbelen…… Over vakanties gesproken: ook het aantal cruiseschepen is groter dan ooit tevoren en ook daar is de groei nog lang niet uit, terwijl deze schepen een enorme belasting zijn voor het milieu en zoals je begrijpt als bij vliegtuigen, een fikse bijdrage leveren aan de klimaatverandering en luchtvervuiling, al is de vervuiling van schepen zo mogelijk nog een stuk groter dan die van vliegtuigen…. Dan spraak ik niet eens over het enorme aantal vrachtschepen en tankers die een nog grotere bijdrage leveren aan de vernietiging van de aarde zoals wij die kennen…..

Verder hebben we palmolieplantages, waarvoor jaarlijks gigantische gebieden aan oerwoud worden opgeofferd, veelal door deze bossen in brand te steken**, zodat ook daardoor een grote de klimaatverandering verder wordt aangejaagd en het verdwenen bos geen rol meer speelt in het opnemen van CO2 en de productie van zuurstof……. Bedrijven als Unilever hebben het gore lef te stellen dat de palmolie die zij gebruiken duurzaam is, een leugen die keer op keer wordt doorgeprikt…… Er is maar één soort duurzame palmolie: de palmolie die niet geoogst en gebruikt wordt……

Ook is er de intensieve martelveehouderij, een grote aanjager van de klimaatverandering, dit door de enorme productie van methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op onze wereld…… Alleen in Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren vermoord (ja, een half miljard!) en om deze dieren te voeren worden ook nog eens enorme gebieden aan oerwoud gekapt dan wel verbrand, zodat daar genetisch gemanipuleerde soja kan worden geteeld…… Nederland is na China de nummer 2 importeur van deze soja…… (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoeder……)

Laat de deelnemers aan de belachelijke ‘klimaattafels’ maar eens naar voorgaande zaken kijken (het feit dat de maximumsnelheid van auto’s werd verhoogd van 80 en 120 km/u. naar respectievelijk 100 en 130 km/u. komt daar niet eens ‘ter tafel…’)…… Ben trouwens wel benieuwd wie ar aanzitten bij die klimaattafels, het zal me niet verbazen als de klimaat vernielende oliemaffia daar te vinden is, zoals deze in 2015 ook aanzaten bij de klimaattop in Parijs, een klimaattop waar de beprijzing van CO2 uitstoot niet eens besproken mocht worden (als dat wel zo was geweest, hadden de oliemaatschappijen en andere grote bedrijven het af laten weten….) De ingebruikname van Lelystad ‘Airport’, mag dan weer niet besproken worden op de hiervoor aangehaalde klimaattafels, terwijl de luchtvervuiling daarvan een nog groter deel van Nederland zal treffen…. (nog naast het belachelijke gegeven dat dit vliegveld tegen een natuurgebied aanligt….)

*  Wat betreft de VS was dit al het geval onder Obama, de valse slang met z’n mooie praatjes over het milieu en klimaat….. De VS heeft zelfs een enorme kolencentrale gebouwd, pal naast een belangrijk natuurreservaat in Bangladesh, de Sundarbans, waarvoor de contracten werden getekend onder het bewind van…. Obama!

** De giftige rook van die branden is tot op vele honderden kilometers te ruiken, als het gaat om bijvoorbeeld Borneo is de stank te ruiken tot in Singapore, Maleisië, Cambodja, Thailand en Vietnam en moet men in een paar van deze landen zelfs regelmatig gebouwen als scholen sluiten……

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Hoe
doorzichtig en fout een overheidsbeleid kan zijn, zie je met grote
regelmaat in de Nederlandse politiek. Zoals het volgende staaltje
politieke lobby ten behoeve van de intensieve martelveehouderij: de
dierenbeulen van de intensieve veehouderij hebben al jaren een
mestoverschot, eindelijk wordt dit aangepakt door de regering en
krijgen ‘boeren’ een boete voor de mest die ze niet op eigen land
kwijt kunnen. 

Voor de grote dierenbeulen in de intensieve veehouderij is dat amper een probleem,
echter wel voor de (kleine) ecologische boeren, terwijl zij juist
voldoende grond hebben voor de geproduceerde mest en er zelfs een
tekort is aan mest uit de ecologische veehouderij (men spreekt over
‘biologisch’, terwijl elke boer in feite biologisch is, immers we
hebben geen kunstkoeien of varkens…..)

Maar
beste lezer het kan nog veel zotter, terwijl die ecologische boeren
koeien naar de slacht moeten brengen, krijgt de intensieve
veehouderij van geiten en kalveren van ‘Christen’Unie minister Schouten toestemming om uit
te breiden en mag er zelfs tijdelijk meer mest geproduceerd
worden……. ha! ha! ha! ha! Ja, sorry, om een dergelijk staaltje zo
doorzichtige smerige en foute politiek bedrijven, kan ik na een paar
vloeken alleen nog maar lachen…. Ongelofelijk!!

Afbeeldingsresultaat voor geiten in megastal

‘Normaal toch, dat je geiten zo houdt????’ (‘zo leven ze ook in de natuur’ en de ‘christelijke’ boeren uh dierenbeulen weten dat hun god het zo bedoeld heeft….)

Afbeeldingsresultaat voor kalveren in megastal

‘Ziet er heel normaal en natuurlijk uit, vind je ook niet??’ (heb je wel eens een een kalf zien rennen in de wei?)

Dier &
Recht 27 juni 2016

Persbericht:
Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en
geitenhouderij

Biologische
boeren gaan ten onder aan dure fosfaatrechten terwijl dier- en
milieuonvriendelijke kalvermesters en geitenhouders vrijstelling
krijgen. Onbegrijpelijk en oneerlijk

Record
aantal vleeskalveren en geiten

Het
aantal vleeskalveren bereikt in 2018 een recordhoogte. Voor het eerst
wordt de grens van 1 miljoen gehaald. Ook de door Q-koorts beruchte
geitensector groeide met ruim 12% ten opzichte van vorig jaar. Zo
blijkt uit een analyse van cijfers van het CBS door Nieuwe Oogst.
Deze cijfers staan in schril contrast met de biologische boeren, die
samen nog geen 70.000 melkkoeien bezitten.

Protestactie
biologische melkveehouders

Biologische
melkveehouders demonstreren vandaag om 17.00 uur in Den Haag tegen
het fosfaatbeleid van minister Schouten. Bioboeren spelen geen enkele
rol bij het mestoverschot. Er is juist een tekort aan biologische
koeienmest.  Om 18:00 moet Minister Schouten haar beleid
verdedigen tijdens een Algemeen Overleg  in de Tweede Kamer.

Onbegrijpelijk
en oneerlijk standpunt

Hans
Baaij directeur Dier&Recht: “Het is onverklaarbaar dat
kalvermesters en geitenhouders mogen uitbreiden en meer slechte mest
mogen produceren, terwijl biologische boeren koeien naar de slacht
moeten brengen. Het is een schrijnend voorbeeld van Haags gekonkel,
met een aan corruptie grenzend gelobby.  Als Minister Schouten
vanavond volhardt in haar standpunt, dan zal ze veel bioboeren een
doodsteek toebrengen, evenals de geloofwaardigheid van het ministerie
van Landbouw”.

=============================

Afgelopen woensdag zou er ook worden overlegd over de ecologische melkveehouders, echter als enige kan ik de algemene uitspraak van Schouten vinden dat ze geen ruimte ziet in het huidige EU stelsel, ofwel: ze kan niets doen voor de melkveehouders (in het algemeen, wel te verstaan)….. ha! ha! ha! ha! Terwijl ze de kalver- en geitensector toestemming gaf extra mest te produceren; dacht dat ‘chistenen’ niet mochten liegen >> fout gedacht……..

PS: vanmorgen werd bekend gemaakt dat bij een dierenopslag in Haps (in de buurt van Cuijk, Noord-Brabant) 400 kalveren om het leven zijn gekomen en veel koeien zware brandwonden opliepen….. Tja als ‘boer (lees: dierenbeul) in de intensieve martelveehouderij heb je natuurlijk geen geld over voor brandwerende maatregelen en zaken als een sprinklerinstallatie….’

Zie ook:

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Gigantische plaag bedreigt alle leven op aarde………..

Een ernstige plaag, erger dan alle catastrofes die de wereld de afgelopen 65 miljoen jaar heeft ‘gezien’, teistert onze aarde en bedreigt het voortbestaan van de wereld zoals wij die kennen. Niet alleen wat boven de grond leeft, zoals de mens, maar ook wat ondergronds leeft en zich in onze wateren bevindt…….

Deze plaag is zo ernstig dat deze niet alleen de ondergrond en het water ernstige schade aandoet, maar ook de lucht en atmosfeer onherstelbaar dreigt te vernielen of deze voor een hele lange tijd in de toekomst vernielt…….

De naam van deze plaag, of beter gezegd een uiterst gevaarlijke parasiet? De mens!!

Dierenmishandeling: dieren op een vreselijke manier doodgemarteld in Nederlandse ‘horrorslachthuizen….’

Om
misselijk van te worden: kreeg gisteren een oproep van Varkens in
Nood voor donaties. In deze mail aandacht voor een artikel op RTL
(Nieuws) waarin wordt bericht over de ongelofelijke dierenmishandeling in
Nederlandse en Belgische slachthuizen…….

Vorig
jaar kwam e.e.a. al in het nieuws door berichtgeving van o.a. Varkens
in Nood over Belgische slachthuizen, de dierenmishandeling die daar plaatsvond (en vindt) schreef Varkens in Nood ook toe aan Nederlandse slachthuizen. Staatssecretaris en PvdA oplichter van Dam bagatelliseerde
zaak (we zitten ‘tenslotte’ in Nederland, niet in België) vooral en stelde dat er cameratoezicht zou komen in de
slachthuizen, m.a.w. deze zaken zouden na installatie van die
camera’s niet meer kunnen gebeuren, dit ook n.a.v. een
personeelstekort bij het volledig disfunctionerende orgaan
NVWA…..*

Wat van
Dam er niet bij vertelde is dat dit cameratoezicht alleen in een
aantal grote slachterijen zou worden doorgevoerd……..

RTL
onderzocht de door de NVWA beboete slachthuizen en wat blijkt, dieren worden
zelfs levend gekookt en gevild in Nederlandse martelcentra die men slachthuizen noemt…… Bij de rituele slacht blijkt het
ook vaak fout te gaan, zo zijn de halsslagaders van dieren vaak niet
goed doorgesneden, waardoor de dood veel later intreedt dan de bewuste dierenbeulen ons willen laten geloven…….. (trouwens toch vreemd, dat ritueel
slachten, immers vleeseten zou door god zijn voorgeschreven, die de mens echter niet maakte voor een vlees dieet, neem alle aandoeningen die je kan
krijgen door het eten van vlees: o.a. kanker, hartklachten, nier-, lever- en huidproblemen…..)

Het
aantal gevallen waarin het goed fout ging in de slachthuizen die door de NVWA werden onderzocht, is maar het
spreekwoordelijke topje van de ijsberg en het is welhaast zeker dat
dergelijke afschuwelijke martelingen bijna dagelijks voorkomen in
Nederlandse slachterijen uh dierenmartelcentra…. (dat dit kan gebeuren is nogmaals vanwege het
personeelstekort bij de NVWA)

RTL
spreekt over ‘horrorslachthuizen’, behoorlijk vreemd daar een
slachthuis wel de ultieme vorm van horror is voor de arme dieren, waarover de mens zich het recht heeft toegeëigend ze te mogen uitputten, martelen** 
en ze vervolgens op barbaarse manier te vermoorden in slachthuizen***.  

Mensen,
stop ajb met het eten van vlees. Het stoppen met vleeseten is een krachtig middel om de
opwarming van de aarde nog enigszins te beperken, daar vee methaan produceert**** 
Vandaar dat het Nederlandse mestprobleem zo groot is geworden, in het ‘groeiseizoen’ zijn bijna dagelijks boeren bezig de mestwetgeving te overtreden, dat alles veroorzaakt nog eens een extra grote hoeveelheid methaanuitstoot…….. Verder wordt de aarde opgewarmd door de plek waar men groenten teelt, zoals gentech soja
in het Amazonewoud, waar hele stukken oerwoud ofwel worden
gekapt dan wel verbrand…… Dan zijn er nog alle vervoersbewegingen over
de wereld, o.a. met groenten voor diervoer (NL is de nr 2
importeur van soja, na nr 1 China en dat alleen voor diervoer, waar 80% van de totale wereldsojaproductie naar vee gaat…) en
vervoer van dieren dan wel hun kadavers, of de ‘eindproducten’
daarvan….. 

Stoppen
met vleeseten heeft niet alleen een uiterst gunstig effect op de
vermindering van methaan en andere uitstoot, maar is zoals gezegd ook
goed voor je lichaam. Zo hebben veganisten zelden of nooit een te
hoog cholesterol gehalte… Verder kan vleeseten (zoals gezegd) de volgende zaken veroorzaken: fikse aantasting van de huid (+ niet alleen met pukkels), hartklachten, maag/darmkanker (waar obstipatie ook vaak een gevolg is van vleeseten) en nierfalen…… Dat vleeseten slecht is voor de lever en daarmee
voor de hersens bleek wel na de BSE (gekkekoeienziekte) uitbraak begin 90er jaren van de
vorige eeuw……

Geen vleeseten heeft ook een gunstig effect op het
wereldvoedselprobleem, immers voor elke kilo vlees is gemiddeld 5
kilo groente nodig, plus een gigantische plas zoetwater, ofwel: vleeseten is uiterst inefficiënt…….

Echter
het belangrijkste zijn uiteraard de dieren die zoals Robert Long al
lang geleden vaststelde moeten leven in concentratiekampen waar ze
groot gemarteld worden…. Als je stopt met vleeseten, ben je eindelijk ook van dat knagende
gevoel in je achterhoofd af, het gevoel dat het niet fris is kadaver te eten en het ergst nog: dat daar dieren voor moeten sterven (na een kort klote leven)…….

 De NVWA weigert overigens vooralsnog de namen van deze martelcentra weer te geven (zie de link met foto onder het hierna opgenomen artikel)……. Ja veronderstel dat het publiek zou besluiten maar helemaal te stoppen met het gebruik van vlees en zuivel……..

Hier het
artikel van RTL (en de link naar het origineel):

Dieren
levend gekookt en gevild in Nederlandse slachthuizen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beelden
uit België die ook in Nederland voor een schok zorgden. In Nederland
blijkt het niet veel beter.

Varkens
die gillend en hevig trappelend in een gloeiend heet waterbad
verdrinken. En kalveren en schapen die levend worden gevild. Dit
soort dierenleed komen inspecteurs tegen in de Nederlandse
slachthuizen. Dat blijkt uit rapporten die de onderzoeksredactie van
RTL Nieuws heeft opgevraagd bij de Nederlandse Voedsel- en
Warenautoriteit (NVWA).

ZIE
OOK: 
‘Slachthuis
23’ maakt een puinhoop van het doden van varkens​

In
ruim 2 jaar tijd zijn er bij 19 slachthuizen door de NVWA 48 boetes
opgelegd voor misstanden bij het aanvoeren en doden van dieren. In
totaal zijn er 180 slachthuizen waar varkens, runderen en schapen
worden geslacht. 
Eén
slachthuis kreeg maar liefst 11 boetes opgelegd
. Bedrijfsnamen
zijn niet vrijgegeven. 

Aanleiding
voor het opvragen van de Nederlandse gegevens waren de schokkende
undercoverbeelden die 
vorig
jaar naar buiten kwamen van een Belgisch slachthuis in Tielt
.
De Nederlandse overheid en vleessector zeiden destijds dat dat soort
ernstige misstanden in onze slachthuizen niet voorkomen.

Voor een begeleidende video zie het origineel: 

Ditgaat er mis in ‘horrorslachthuizen’: VerslaggeverMaaike Kempes vertelt over de misstanden in Nederlandse slachthuizen.

Er
zijn wel tekortkomingen, bekende toenmalig staatssecretaris Van Dam
op Radio 1, “maar”, voegde hij eraan toe: “we hebben
geen aanwijzingen dat zoiets wat in België is gebeurd ook in
Nederland zou gebeuren.”

Uit
de inspectierapporten van de NVWA blijkt nu dat dat niet klopt. Het
gaat geregeld mis bij het doden van de dieren. Nadat ze zijn
verdoofd, moeten de halsslagaders worden doorgesneden. De inspecteurs
hebben in zestien gevallen geconstateerd dat dat fout gaat. De dieren
leven dan nog terwijl het slachtproces doorgaat.

Spetterend
in heet bad

Gevolg
is dat verschillende varkens levend in een hete bak water van 60
graden terechtkwamen. Een inspecteur schrijft: “Een varken begon
erg te spartelen en te bewegen met het hele lijf. Het spetteren werd
veel heviger waarbij grote hoeveelheden water over de rand kwamen.”
Vervolgens werd het varken door een ijzeren constructie onder water
gedrukt, waarbij het dier verdronk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit
levende varken spartelt in een heet bad in een Belgisch slachthuis.
Soortgelijke taferelen vinden plaats in Nederland. (beeld: Animal
Rights)

De
inspecteur schrijft dat het varken bij bewustzijn was toen het dier
het hete bad in ging en dat het varken hierdoor ernstig heeft
geleden. 

Zoiets
gebeurde nog eens bij een ander slachthuis vlak voor de ogen van een
NVWA-inspecteur. Hij ziet vier varkens na elkaar levend de hete
waterbak van 60 graden in gaan. Ze proberen boven water te blijven en
trappen met hun poten.

Animal
Rights bracht vorig jaar de beelden van het Belgische slachthuis
in Tielt naar buiten. De dierenrechtenorganisatie schrikt van
wat ze lezen in de NVWA-rapporten. “Die varkens worden eigenlijk
levend gekookt”, zegt directeur Robert Molenaar. “Toen de
Belgische beelden naar buiten kwamen is mij vaak gevraagd: gebeurt
dit ook in Nederland? Ik vermoedde toen van wel, maar hier staat het
nu zwart op wit.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 RTL
Nieuws heeft de rapporten van de NVWA in zijn bezit.
 

Een
horrorsetting

In
de stukken staan nog tientallen overtredingen zoals kreupele dieren
die pijn hebben bij het lopen en dieren die levend worden gevild. Er
wordt gesneden in een kalf dat nog beweegt. De inspecteur schrijft:
“Ondanks de bewegingen van het kalf heeft hij (de slachter) het
kalf van zijn kophuid ontdaan, en wilde verdergaan met het afknippen
van de voorklauwen”, maar dat weet de inspecteur te voorkomen.

Van
dit soort mishandelingen hebben ze bij Animal Rights nog nooit
gehoord: “Dit is een horrorsetting, de inspecteur staat er bij”,
zegt Robert Molenaar. In een ander slachthuis zien inspecteurs dat
twee schapen levend worden gevild.

ZIE
OOK: 
Voorbeelden
van dierenleed in slachthuizen (let op: schokkend)

In
een reactie laat de NVWA weten dat de overtredingen waarvoor ze de
slachthuizen de afgelopen jaren hebben beboet niet voldoende waren om
een slachthuis te sluiten. “We grijpen in met een middel dat in
verhouding staat tot de ernst en de frequentie van de overtreding.”

Meestal
wordt eerst een waarschuwing gegeven en dan volgen boetes, die kunnen
ook verhoogd worden. Als dit niet helpt – en dan moet je het volgens
een woordvoerder van de NVWA dus ‘wel heel bont maken’- dan pas kan
een bedrijf worden gesloten.

De
overtredingen

Boetes
zijn opgelegd voor:


Doden van dieren gaat fout: 24 gevallen.

  • Halsslagaders
    niet doorgesneden.

  • Dieren
    levend gevild.

  • Dieren
    niet verdoofd.

  • Dieren
    breken los uit fixatiekooi.


Het lossen, huisvesten en verzorging van dieren gaat fout: 24
gevallen.

  • Kreupele/gewonde
    dieren.

  • Geen
    drinkwater voor de dieren.

  • Overvolle
    stallen.

Deze
koe is uitgeg
leden en kan niet meer opstaan. Op zijn kop zitten
schaafwonden. (foto uit rapport NVWA)

Boetes
liggen tussen de 1500 euro en 5000 euro:


20 keer 1500 euro

  • Doden
    dieren gaat fout: kalf levend gevild.

  • Doden
    dieren gaat fout: halsslagaders bij twee varkens niet doorgesneden.

  • Stal
    overvol: 78 dieren in hok met capaciteit voor 48.


14 keer 2500 euro

  • Kreupel
    dier kan niet staan vanwege val, maar wordt niet direct uit lijden
    verlost.

  • Doden
    dieren gaat fout: halsslagaders niet doorgesneden.

– 6
keer 3000 euro

  • Schapen
    vallen op hun rug vanwege gladde vloer veroorzaakt door uitwerpselen
    en urine. Ook is er geen drinkwater.

  • Geit
    ontsnapt uit slachtruimte.

  • Doden
    dieren gaat fout: halsslagaders niet doorgesneden/personeel
    controleert niet of dieren dood zijn.

– 4
keer 4000 euro

  • Doden
    dieren gaat fout: halsslagaders varken niet doorgesneden. Vier
    varkens leven nog in hete waterbak van 60 graden.

  • Kreupel
    rund, had niet aangevoerd mogen worden.

– 1
keer 4500 euro

  • Doden
    dieren gaat fout: levend varken gaat heet waterbad van 60 graden in
    spartelt hevig en verdrinkt/halsslagaders niet doorgesneden.

– 3
keer 5000 euro

  • Kreupel/gewond/ziek
    dier: dier met puntig voorwerp gestoken. Dier levend naar
    slachtplaats gesleept.

  • Doden
    dieren gaat fout: schapen levend gevild/schapen hadden bloedingen
    doordat ze bij hun vacht werden opgetild.

ZIE
OOK: 
Zo
gaat de controle op slacht 15 miljoen varkens per jaar in Nederland

RTL
Nieuws / Roland Strijker / Maaike Kempes

Zie ook: 

NVWA wil namen van foute slachthuizen geheimhouden

NVWA wil namen van foute slachthuizen geheimhouden


=====================

*     Het CDA is de hoofdverantwoordelijke voor het uitkleden van inspecties en het opzetten van de disfunctionerende NVWA. Dit daar van meet af aan werd ingezet op het zoveel mogelijk afschaffen van inspecties, die zijn maar lastig voor ondernemers en dierenbeulen (‘boeren’)….. Terwijl er destijds onder de kabinetten Balkenende al jaarlijks schandalen bovenkwamen die veelal met vlees of de intensieve veehouderij te maken hadden…… Voor het CDA, VVD, D66, CU en SGP gaat de economie ver voor op de volksgezondheid en al helemaal ver voor op het dierenwelzijn……. (dat geldt overigens ook voor de PVV, met de hypocriete [pl]ork Dion Gaus, die een enorme grote bek opzet over dierenmishandeling, maar daarbij vergeet dat in Nederland jaarlijks een half miljard [!!!] dieren worden groot en doodgemarteld……)



**    Martelen door: -het geven van krachtvoer, waardoor koeien hun veel te korte leven continu aan de diarree zijn (ga maar ‘s na wat dat betekent…), -‘opslag’ in veel te kleine ruimten, -inhumaan vervoer van de dieren, -martelen tijdens vervoer (veel te lange transporten, veelal zonder water en vaak urenlang in de zon, er gaan zelfs transporten naar Turkije…..) en de ultieme marteling >> het vermoorden van de dieren……


***   Daarbij begrijpen veel dieren dondersgoed dat hen de dood staat te
wachten, als ze moeten wachten op hun beurt in het slachthuis (of op
het terrein van het slachthuis, niet zelden in de brandende zon),
vandaar ook de blinde paniek bij die dieren en waardoor m.n. koeien het nogal eens op een lopen zetten (althans als ze dat nog kunnen, nadat ze de veewagen in werden geschopt)……. Om nog maar te zwijgen over de tienduizenden dieren die jaarlijks bij brand omkomen in een intensieve martelveehouderij, waar de dierenbeulen (‘boeren’) te belazerd zijn om hun elektra jaarlijks te laten controleren en brandpreventieve maatregelen te nemen…….

**** Methaangas is één van de sterkste broeikasgassen ter wereld, dit gas wordt geproduceerd door de enorme Nederlandse veestapel van 500 miljoen dieren………….

Hier de link als je wilt doneren aan Varkens in Nood.

Zie ook: ‘Fred the GOAT, dierenactivist bevrijdt andere dieren

Dierenmishandeling: ‘Kallemooi’ >> dierenactivisten gearresteerd, terwijl zware dierenmishandeling ongemoeid wordt gelaten…..

In het Radio1 nieuws van 11.00 u. vanmorgen het bericht dat op Schiermonnikoog 5 dierenactivisten zijn aangehouden, daar zij het mishandelen van een haan wilden voorkomen, een gebruik dat bekend staat als Kallemooi (iets dat allesbehalve iets met het woord ‘mooi’ te maken heeft….)

Op eerste pinksterdag kent Schiermonnikoog het gebruik een haan in een mand op te sluiten en deze 18 meter hoog in een paal te hijsen, daar moet het dier 3 dagen blijven, ongeacht het weer……. Hoe duidelijk wil je dierenmishandeling beschreven hebben….???

De nieuwslezer merkte op dat de organisatie zegt het welzijn van het dier goed in de gaten te houden….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja het welzijn van de haan is gebaat bij het opsluiten in een mand en daarin 3 dagen lang op 18 meter hoogte in een paal te moeten hangen……..

Niet de dierenbeulen werden aangehouden, maar de dierenactivisten die zich terecht tegen deze achterlijke marteling hebben verzet……. Dacht dat we tegenwoordig een ‘Dierenpolitie’ hadden in ons land….. Ach wat stelt dat ook voor als je ziet dat deze ‘Dierenpolitie’ niets uitricht tegen de concentratiekampen uh stallen waar kippen, varkens, eenden en konijnen worden groot en doodgemarteld……..

Nederland anno 2018, hoe is ‘t gvd mogelijk??

Nederlander moet flink minder vlees eten stelt Krijn Poppe van de Rli; een volkomen ontoereikend advies

Krijn Poppe van de Wageningen Universiteit en lid van de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur (Rli), was afgelopen dinsdag te horen op BNR. Hier gaf hij de toelichting bij een advies van Rli, waarin wordt gesteld dat de Nederlander flink minder vlees moet gaan eten.

En zoals je je zal afvragen: wat verstaat Poppe onder ‘aanzienlijk’ minder vleeseten (en ja ik schrijf dit aan elkaar gezien de enorme vleesconsumptie) zoals hij dit verwoordde op BNR. Welnu houd je vast: één dag per week geen vleeseten……. ha ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja ‘dat zal enorme zoden aan de dijk zetten!’

De Rli kwam tot dit advies door de klimaatverandering, waar de vleesconsumptie een stevige bijdrage aan levert. Poppe sprak wel over de uitstoot die de doodsindustrie genaamd ‘intensieve veehouderij’ (of: ‘vleessector’) produceert, echter zonder het woord methaangas te gebruiken, terwijl dit zo ongeveer het sterkte broeikasgas op aarde is, waarmee hij de ernst van de zaak had kunnen aantonen….

Noch sprak Poppe over de kap/verbranding van oerwoud t.b.v. de gentech sojateelt….. Terwijl de wereldsojaproductie voor 80% wordt verwerkt in diervoer……. Uiteraard draagt de houtkap en al helemaal de verbranding van oerwoud een fikse steen bij aan de klimaatverandering……

Dan is er nog het transport van diervoer of de grondstoffen daarvoor over de wereld, alweer een enorme bijdrage aan de klimaatverandering……. Over transport gesproken: ook met de arme dieren uit de intensieve martelveehouderij worden enorme afstanden overbrugd, zowel met levende dieren als met hun kadavers of onderdelen daarvan……

Voor het ‘produceren’ van 1 kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente nodig en een gigantische bak drinkwater >> om nog eens aan te geven hoe inefficiënt het eten van vlees is….. Zoals gezegd die groente komt veelal uit ontwikkelingslanden en daar reken ik bijvoorbeeld ook Brazilië toe. Het water wat nodig is om de groente op te kweken die in veevoer wordt verwerkt, is schaars in veel van de landen waar deze groenten worden geoogst……. M.a.w.: onze enorme veestapel zorgt ook nog eens voor een verhoogd verbruik van drinkwater in landen waar dit al schaars is……..

Over het ellendige leven van de dieren in de intensieve veehouderij hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen, dit is al een reden om onmiddellijk te stoppen met vleeseten. Maar er is meer, zoals de gevaren voor de gezondheid die het eten van vlees met zich meebrengt, zo is het eten van vlees slecht voor: -de darmen en maag (kanker), -de nieren, -de lever (en daarmee de hersenen), -het hart en -het grootste orgaan dat we bezitten, de huid. Bovendien is de intensieve veehouderij een belangrijke oorzaak voor antibioticaresistentie, een direct gevaar voor de mensheid als geheel!!

Hoe kan Poppe in godsnaam stellen dat het verminderen van de vleesconsumptie met 1 dag per week zoden aan de dijk zet? Immers met de stijgende welvaart in arme landen neemt ook daar de vraag naar vlees toe (mede door dumping van gesubsidieerd vlees uit westerse landen)……

Poppe stelde dan ook tot een paar keer toe dat het niet de bedoeling is om het eten van vlees te ontmoedigen….. Nee, veronderstel dat de grote promotor van de intensieve veehouderij, de universiteit van Wageningen, de waarheid over vleeseten zou openbaren……

Lullig om te zeggen, maar het is te hopen dat er nog veel meer schandalen rond de productie van vlees bekend worden gemaakt en er een aantal extra ziekten ontstaan door het eten van vlees, ziekten als BSE (de gekkekoeienziekte). Alleen door dat soort ziekten en schandalen neemt de vleesconsumptie nog enigszins af….. Over de gezondheidseffecten gesproken: Poppe stelde dat de mens als alternatief voor het eten van vlees, meer vis zou moeten gebruiken……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De toegestane percentages gif als kwik in vis (plastic wordt niet eens als gif gezien, en ook dat zit tegenwoordig in vis) zijn dermate hoog opgeschroefd dat men nog steeds stelt dat vis eten gezond is….. Terwijl we op alle mogelijke andere manieren gif binnenkrijgen, gif dat zich samen met gif in vis stapelt in het lichaam…. Bovendien als we zo doorgaan met het eten van vis, zal de visstand nog verder teruglopen en zullen vele soorten vis uitsterven, om nog maar te zwijgen over de dieren die afhankelijk zijn van vis….. Over kweekvis hoef je al helemaal niet na te denken: bomvol antibiotica en andere troep die nodig is om ziekten te voorkomen, met zoveel dieren op elkaar (ook dat is zware dierenmishandeling!)

Poppe is een plork van oplichtersuniversiteit Wageningen en de Rli is in deze een lobbyorgaan voor de intensieve veehouderij! (zoals de Wageningen Universiteit dat is)