WDR 5 bracht vannacht het bericht dat het Duitse parlement heeft besloten dat biggen nog 2 jaar lang onverdoofd mogen worden gecastreerd…….
In het nieuwsbericht werd gezegd dat ‘boeren’ (lees: dierenbeulen) het argument gebruiken dat het verdoven van biggen te duur is……… Tja, dan mag je zware dierenmishandeling gebruiken…..
Gistermiddag sprak men al over deze zaak op WDR 5, waar nog een paar ‘redenen’ werden gegeven voor het onverdoofd castreren. Zo zouden er te weinig dierenartsen zijn om de biggen te verdoven…… Anders gezegd: de zogenaamde boeren castreren de biggen zelf, terwijl dat werk is van dierenartsen……. Ook zou er een tekort aan verdovingsvloeistoffen zijn om het enorme aantal biggen te verdoven…..
Foto van Varkens in Nood
Al jaren wordt er over deze uiterst schunnige dierenmishandeling gesproken en al even lang weten de boeren via hun lobbyclubs deze mishandeling overeind te houden en ook nu heeft deze lobby weer een overwinning behaald……
Men stelt dat het vlees van niet gecastreerde biggen gaat stinken, echter de kans daarop is minder dan 2%. Door een heet ijzer tegen een dode big te houden, weet de slachter of het vlees stinkt. Op deze grond wisten Dier&Recht en Varkens in Nood het voor elkaar te krijgen dat biggen voor de Nederlandse markt niet langer worden gecastreerd….. De twee organisaties willen dit nu uitrollen op EU niveau, echter zoals dit bericht al aangeeft, tevergeefs in Duitsland…..
Het voorgaande betekent ook dat Nederlandse biggen voor de export nog steeds worden gecastreerd en dat veelal onverdoofd, zoals vorig jaar bleek uit een onderzoek…….
Hoe is het mogelijk dat de intensieve veehouderij zo machtig is (ook via politieke lobby, zoals de ‘christelijke partijen’) dat dierenmishandeling wordt gefaciliteerd…???
Mensen stop met het eten van vlees, goed voor je lichaam, het milieu, het klimaat en vooral voor de dieren!
Stop de inhumane intensieve martelveehouderij!! (die in Nederland goed is voor het groot- en doodmartelen van 500 miljoen dieren op jaarbasis…… Hoezo: Nederland is vol….???)
Kreeg gisteren weer een aanpassing op de doorgaande strijd van Greenpeace tegen palmolie import en de aanleg van palmolieplantages in oerwouden, waarbij oerwoud wordt platgebrand….
Greenpeace probeert te voorkomen dat en met palmolie geladen schip aanmeert in Rotterdam. Over die import gesproken: in 2017 importeerde Nederland ‘maar liefst’ 3 miljard kilo palmolie……*
Jammer dat Greenpeace zo dom is om over foute palmolie te spreken….. Ten eerste is palmolie al fout doordat het een enorme aanjager is van klimaatverandering en ten tweede kan palmolie niet duurzaam geproduceerd worden, daar ook ‘duurzame palmolie de vraag naar deze olie in stand houdt en waar geld valt te verdienen, zal men oerwouden blijven platbranden voor de aanleg van nieuwe palmolieplantages….
Voorts is palmolie allesbehalve gezond, terwijl het tegenwoordig in een onafzienbare rij van levensmiddelen wordt gebruikt, bepaald niet alleen in Oreo koek, zelfs Ekoplaza verkoopt levensmiddelen waarin ‘duurzame palmolie.’ is verwerkt…… Daarnaast wordt palmolie gebruikt in diervoer en wordt het bijgemengd in dieselbrandstof, waarbij deze diesel amper meer duurzaam is dan ordinaire dieselbrandstof……
Waarom we voorkomen dat er een palmolie-schip aanmeert
Dit
is een update over onze actie op zee. Op dit moment voorkomen we dat
een schip met foute palmolie de havens van Rotterdam binnenkomt. Onze
activisten hebben zich bevestigd aan een schip dat palmolie vervoert
van Wilmar. Dit is de smerigste palmolie-handelaar ter wereld. De
palmolie aan boord gaat namelijk samen met de vernietiging van het
regenwoud in Indonesië. Volg
live onze updates vanaf het schip.
De
vieze nasmaak van Oreo
Een
van Wilmars grootste klanten is Oreo. Jawel, het meest verkochte
koekje ter wereld. De hoeveelheid palmolie die voor Oreo gebruikt
wordt is dan ook onvoorstelbaar. Met deze actie roepen we de makers
van Oreo, Mondelēz, dan ook ter verantwoording. Juist zij moeten een
voorbeeld zijn en Wilmar laten vallen. Tot die tijd blijft Oreo een
vieze bijsmaak hebben.
* Nederland is ook nog eens de nummer 2 importeur van soja, dit voor de belachelijk grote veestapel van de intensieve martelveehouderij, t.w. 500 miljoen dieren worden hier jaarlijks groot en doodgemarteld…… Van de wereldsojaproductie wordt 80% gebruikt voor veevoer…. Ook voor deze soja wordt oerwoud platgebrand, het gaat hier om gentech soja, daar het tropisch klimaat niet geschikt is voor sojateelt….. Dus als je vlees eet, of zuivel gebruikt, niet afkomstig uit de ecologische veeteelt, krijg je in feite genetisch gemanipuleerd voedsel binnen…….
Gistermorgen op Radio1 rond 8.17 u. Rob de Rijck, landelijk coördinerend officier van justitie voor milieuzaken, sprekend over fraude met mest uit de intensieve martelveehouderij.
Volgens de Rijck moet de Nederlandse veestapel worden ingekrompen daar de fraude zo groot is dat deze niet is te stoppen…….. ha! ha! ha! ha! ha! Alsof een agent je adviseert al je waardevolle spullen te verkopen, daar men geen mensen heeft om diefstal tegen te gaan, laat staan de inbrekers te pakken……
Sancties, dus boetes en gevangenisstraffen zouden niet helpen, aldus de Rijck….. Gezien deze uitlating zou de Rijck ook kunnen pleiten voor veel zwaardere ‘sancties’, bijvoorbeeld bij 2 keer frauderen een fikse gevangenisstraf en meteen het bedrijf verbeurd verklaren!
De minister die over o.a. de veeteelt gaat, Schouten van de ChristenUnie is e.e.a niet waar en kan de sector het probleem het beste zelf aanpakken…… ha! ha! ha! ha! ha! Ja, Schouten is minister voor de boeren en niet voor de bevolking….. We weten intussen wat er gebeurt als je zaken overlaat aan dierenbeulen die men ‘boeren’ durft te noemen: niets! Wat betreft de arme dieren in de intensieve veehouderij, daarvan worden er in ons land jaarlijks 500 miljoen (ja, een half miljard!) groot en doodgemarteld……..
De meest suffe presentator van Radio1, leeghoofd Jurgen van den Berg dacht een keer slim te zijn, toen hij de Rijck voorhield dat je ook met 1 koe kan frauderen, tevens een volgende poging het gesprek te rekken……. De Rijck wilde hem duidelijk niet afzeiken en merkte dan ook op, dat dit inderdaad mogelijk is…… Uiteraard zijn het de ‘boeren’ met teveel dieren op het bedrijf in vergelijking met de grond die ze bezitten dan wel pachten, die frauderen met de mestboekhouding (dezelfde ‘boeren’ die hoogzwangere koeien laten slachten, waardoor het ongeboren kalf stikt….. Boeren die tegen abortus zijn en zondag jubelend in de kerk zitten…..).
‘Boeren’ die door de enorme uitstoot van methaangas (één van de sterkste broeikasgassen op de wereld!) uit hun veel te grote ‘veestapel’ meehelpen de klimaatverandering aan te jagen en de al slechte luchtkwaliteit in ons land, behorend tot de slechtste in de EU, verder verzieken…….
De Rijck sprak met geen woord over het grote personeelstekort bij de NVWA (te danken aan de VVD, het CDA, de PvdA en D66), waardoor het aantal controles al tot een onaanvaardbaar minimum is teruggebracht…… Als je het mij vraagt is de NVWA zelfs niet in staat de mestfraude in kaart te brengen…..
Terug naar de sancties, daar afgelopen jaar een NVWA ambtenaar werd bedreigd door een boer, ofwel het gaat om een bedreiging van een ambtenaar in functie en daar moet vooralsnog een grote straf op staan!!
Vanmorgen een discussie op BBC Scotland over vleeseten. Eén van de inbellers vertelde dat een Duitse supermarkt besloot plaatjes van de misbruikte diersoort op de verpakking van vlees te plaatsen, dit leidde tot grote verontwaardiging en agressie, waarop de supermarkt de afbeeldingen niet meer gebruikte…….
Precies deze houding is zo opvallend aan vleeseters, men wenst niet geconfronteerd te worden met een afbeelding van het dier, waarvan men een stuk kadaver opeet…… Ofwel: vleeseters hebben dondersgoed door dat er ‘iets’ niet in de haak is met vleeseten, laat staan dat ze geconfronteerd willen worden met de enorme ellende waarin dieren worden groot- en doodgemarteld in de intensieve veehouderij……
Weet nog dat ik rond m’n 26ste besloot te stoppen met vleeseten, de reacties van vrienden en familie was, dat ook planten gevoel hebben en dat ik dus in feite niets meer kon eten…….. Zoals je begrijpt, je reinste kul! (alsof je een krop sla kan vergelijken met een hond of zelfs een mens….)
Als men werkelijk iets wil doen tegen het verder oplopen van de temperatuur op aarde, is naast het stoppen met verbranding van fossiele brandstoffen als olie en steenkool, het stoppen met vleeseten van het grootste belang. Het eten van vlees zorgt voor de verdere ontbossing van onze aarde en houdt het wereldvoedselprobleem in stand, immers voor elke kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente en een enorme plas water nodig…….. Nederland is na China de nummer 2 importeur van gentech soja voor de intensieve veehouderij, zo gaat van de totale wereldsojaproductie 80% naar die intensieve veehouderij……
Verder wordt er jaarlijks een enorm aantal kilometers afgelegd om vleeseten mogelijk te maken, zoals vervoer van onderdelen voor diervoer met zwaar vervuilend schepen en stinkende vrachtwagens, die de klimaatverandering verder aanjagen….. Ook het verbranden van oerwoud voor de eerder genoemde sojaproductie zorgt voor het verder oplopen van de temperatuur op onze relatief kleine aarde……
Bovendien stoot de intensieve martelveehouderij een enorme berg van het sterke broeikasgas methaan uit, zo hebben we in Nederland een veestapel van 500 miljoen dieren, ofwel een half miljard (!!) dieren die hier jaarlijks worden groot en doodgemarteld en een enorme productie van methaangas leveren…….. Daarmee wordt klimaatverandering nog verder aangejaagd……
Mensen, stop met vleeseten, je doet er niet alleen dieren een groot plezier mee, maar je waakt daarmee veel beter over je gezondheid, daar vleeseten organen als hart, lever, hersenen, nieren, maag, darmen en de huid ernstig kunnen beschadigen…… Ben je meteen van dat knagende gevoel in je achterhoofd af, dat dieren voor jouw een kort leven in een hel moeten doormaken, waarna ze veelal gruwelijk worden vermoord…… En echt, vleeseten is geen verslaving, sterker nog: je kan makkelijk zonder!!
Schouten, minister van de ‘Christen’Unie onderneemt niets tegen stalbranden,
vorig jaar stond de teller al op meer dan 220.000 dieren die omkwamen
bij een stalbrand of daarna (zo meer daarover)……..
Schouten
weet in wat voor hel deze dieren al moeten leven in de intensieve martelveehouderij (waar ze ook al niets tegen onderneemt), dezelfde dieren die bij een
stralbrand in een nog pijnlijker hel terechtkomen….. Schouten heeft zegge en schrijve één maatregel genomen: een
verplichte keuring van de elektra, godbetert eens in de 5 jaar,
terwijl dat maximaal 2 jaar zou moeten zijn, zeker gezien het
intensieve gebruik van elektra in de intensieve
martelveehouderij en de vochtige omstandigheden in zo’n walgelijke dierenopslag………
Volgens
het hieronder opgenomen artikel van Varkens in Nood, zijn de ergste
slachtoffers de dieren die een brand overleven, daar er meestal te
weinig euthanasievloeistof is om de dieren uit hun lijden te
verlossen….. Zo kan het gebeuren dat dieren soms tot een paar dagen
vreselijke pijn moeten lijden, dit kan ook het gevolg zijn van het feit dat bij instortingsgevaar de
dierenartsen de stal niet in mogen…….
Waarom
hebben de zogenaamde boeren niet overal deuren in hun stallen zitten,
zodat de dieren tenminste naar buiten kunnen…???
Ach,
zelfs een brandalarm is blijkbaar te duur voor de dierenbeulen die
als ze in beeld van een tv camera komen, altijd laten weten hoe
begaan ze wel niet zijn met het vreselijke lot van ‘hun’ dieren……..
Zondag
zingt Schouten, samen met ‘boeren’ uit de intensieve veehouderij,
jubelend vooraan in de kerk over ‘gods schepping’, terwijl ze een
belangrijk deel van die schepping, de dieren overlaat aan de
dierenbeulen die net zo hard mee jubelen……… Blijkbaar is god blij zoals men met zijn/haar dieren* om durft te springen……
2018
hoe is ‘t mogelijk mensen…???
23
oktober 2018
Zoveelste
stalbrand smeekt om verplichtende maatregelen
Bij
een stalbrand in het Brabantse Asten-Heusden zijn vandaag minimaal
4.000 varkens omgekomen. Ondanks een vernieuwd actieplan van de
varkenssector om stallen brandveiliger te maken, is het aantal
stalbranden de afgelopen jaren sterk toegenomen. En daarmee ook het
aantal slachtoffers.
Ernstig
dierenleed
Het
dierenleed bij een stalbrand is enorm. Dieren stikken of
verbranden levend terwijl ze proberen te vluchten. Dieren die een
brand overleven zijn vaak de grootste slachtoffers omdat zij kampen
met ademhalingsproblemen of (ernstige) brandwonden. Regelmatig komt
het voor dat deze dieren uren tot soms dagen moeten wachten voordat
ze uit hun lijden worden verlost, omdat er onvoldoende
euthanasiemiddel beschikbaar is of omdat de dierenartsen het
varkensbedrijf niet mogen betreden vanwege instortings- of
asbestgevaar.
Actieplan
faalt, tijd voor verplichtende maatregelen
Sinds
2012 heeft de varkenssector twee actieplannen gepresenteerd om
stalbranden te verminderen. Stijgende aantallen stalbranden en
sterftecijfers tonen aan dat deze plannen structureel falen.
Frederieke Schouten, dierenarts van Varkens in Nood, wijdt het falen
aan de naïeve houding van minister Carola Schouten van Landbouw:
“Hoe lang blijft de minister nog vertrouwen op de zelfregulering
van de sector terwijl duizenden dieren levend verbranden of stikken
in de rook? Het wordt tijd dat de minister inziet dat de
brandveiligheid niet overgelaten kan worden aan de sector. Wij eisen
verplichtende maatregelen!”
Blind
vertrouwen in zelfregulering
Het nieuwste
actieplan,
dat deze zomer is gepresenteerd, erkent dat er nog veel actie nodig
is om de brandveiligheid van bestaande stallen te vergroten. Behalve
een verplichte elektrakeuring – die eens in de vijf jaar wordt
uitgevoerd – rept het rapport met geen woord over verplichte actie
voor bestaande stallen. Het plan hangt van adviezen,
stimuleringsacties en voorlichtingsbijeenkomsten aan elkaar.
Frederieke Schouten vervolgt: “Dit zogenaamde actieplan getuigt van
weinig gevoel van urgentie. Hoeveel onschuldige dieren moet er
omkomen voordat de overheid eindelijk ingrijpt en dieren beter gaat
beschermen?”
Bron:
Wakker Dier
==============================
* Volgens het christelijk geloof, waarvan Schouten een groot aanhanger is, zijn dieren een schepping van de door haar aanbeden god.
In het radionieuws van 13.00 u. vanmiddag op BBC Scotland het bericht dat op een boerderij in Aberdeenshire BSE, of zoals beter bekend: de gekkekoeienziekte is vastgesteld……..
Gegarandeerd dat dit maar het spreekwoordelijke topje van de ijsberg is…..
De deelregering van Schotland weigert de boerderij te noemen waar dit geval van BSE werd ontdekt. Alle transport van dieren en andere maatregelen voor het gebied rond de boerderij zijn genomen om verspreiding van de ziekte te voorkomen (al schijnt niet bewezen te zijn dat BSE erg besmettelijk is, wel bestaat er overdracht van de moederkoe op haar kalf, maar ja die worden bijzonder snel bij de moeder weggehaald, wat overigens tot enorme stress leidt bij moeder en kalf >> ‘leve de intensieve martelveehouderij……’)
Het nieuws uit Schotland geeft aan dat de viervoedermaffia nog steeds dierlijke eiwitten toevoegt aan voedsel voor herbiforen……. Als je denkt dat dit is beperkt tot Schotland, moet ik je helaas teleurstellen, de controle op de intensieve veehouderij is als andere inspecties tot een onaanvaardbaar en onverantwoord niveau teruggebracht door de CDA kabinetten Balkenende……
Vleeseters moeten vrezen dat ze straks BSE onder de leden hebben, daar BSE kan worden doorgegeven via het eten van vlees, de veroorzakers van de ziekte ‘prionen’ kan je met normale bereiding van vlees amper of niet uitschakelen……
Besmetting leidt bij de mens tot een variant van de niet te behandelen ziekte Creutzfeldt-Jakob, het best te vergelijken met een vorm van dementie, die nadat deze zich eenmaal manifesteert in het lichaam, binnen één à twee jaar tot de dood leidt en die in tegenstelling tot de ‘normale variant’ van Creutzfeldt-Jakob, ook jonge mensen treft…..
Mensen stop met het eten van vlees, goed voor de dieren die in een hel op aarde moeten leven, voor ze worden doodgemarteld, maar ook goed voor je lichaam >> vleeseten is slecht voor: -het hart (hartaanval en andere hartafwijkingen), -maag en darmen (kanker), -lever (en daarmee voor de hersenen, zie o.a. Creutzfeldt-Jakob), -de nieren en voor het grootste orgaan dat de mens heeft >> -de huid. Bovendien doe je het klimaat, de oerwouden (deze worden verbrand en gekapt voor de teelt van o.a. gentech soja t.b.v. veevoer) en de luchtkwaliteit een groot plezier als je geen vlees meer eet.
Voor een kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente nodig, plus een enorme plas water, terwijl deze zaken in grote gebieden van onze wereld schaars voorhanden zijn…. Neem daarbij de immer doorgroeiende wereldbevolking en vleeseten zal ook in de toekomst één van de oorzaken zijn van grote hongersnoden….. Nog even over de klimaatverandering, deze wordt o.a. aangejaagd met de grote uitstoot van methaangas door de enorme veestapel op onze aarde…….. (alleen al in Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren groot en doodgemarteld in de intensieve martelveehouderij…..) Over de natuurrampen die de opwarming van de aarde veroorzaakt (veelal in arme landen) wordt intussen voldoende geschreven
Afgelopen dinsdag werd in Den Haag de Global Commission on Adaptation (GCA) gepresenteerd, een commissie die zich gaat richten op het beperken van de schade door klimaatverandering.
Zo ongeveer de grootste leugenaar en bedrieger in Nederland, ‘onze’ premier Rutte, was uiteraard aanwezig met een grote grijns op z’n kop, hij kwam met een lulpraatje waarin hij onbeschaamd durfde te stellen dat Nederland geld kan verdienen aan het tegengaan van de gevolgen van de klimaatverandering, zoals overstromingen en de schade door orkanen….* Terwijl Nederland een grote steen heeft bijgedragen en bijdraagt aan die klimaatverandering…. (zo meer daarover) Tegelijkertijd behoort de luchtkwaliteit in Nederland tot de slechtste van Europa…… Bovendien doet Nederland veel te weinig om de klimaatverandering nog enigszins af te remmen……
De wereld redden en tegelijk geld verdienen. Dat kunnen Nederlanders, vindt Mark Rutte. Daarom hield hij een mooi verkooppraatje tijdens een vergadering van een speciale commissie tegen de schade door klimaatverandering https://www.volkskrant.nl/ts-bad6dcee
De minister heeft “een groot vertrouwen in de elektrificering van de luchtvaart” zo zegt ze. Dus kan dat nieuwe vliegveld er best wel komen. Dat er nog niet één elektrisch vliegtuig rondvliegt, noch dat hier al geschikte ontwerpen voor bestaan, is van ondergeschikt belang. BS!!!
Nog een uitspraak van leugenaar en oplichter Rutte gedaan tijdens de presentatie van de GCA afgelopen dinsdag: “De urgentie van klimaatactie mag niet worden onderschat…..” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Oh vandaar de uitbreiding van het aantal ‘snelwegen’ met een verhoging van de maximumsnelheid naar 100 en 130 kilometer per uur……..
Of wat dacht je van de kolencentrales die van Rutte 3 tot 2030 open mogen blijven en daarbij miljarden aan subsidie krijgen om bossen uit de VS als ‘biomassa’ samen met steenkool te verstoken…… (al is het verbranden van hout wel ‘schoner’ dan de verbranding van steenkool, geeft ook de verbranding van hout een fikse uitstoot aan CO2 en giftige stoffen, die zowel de luchtkwaliteit als de vertraging van de klimaatverandering niet ten goede komt…..)
Voorts is er nog de belachelijk grote veestapel van de intensieve martelveehouderij in ons land, iets waartegen ook dit kabinet Rutte 3 niets onderneemt……. 500 miljoen, ofwel een half miljard dieren worden jaarlijks groot en doodgemarteld in ons land…. Gevolg van deze grootschalige dierenmishandeling is een enorme uitstoot aan methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op onze kleine aarde…….. Ofwel Nederland is één van de hoofdverantwoordelijken voor de klimaatverandering door een bak geld te verdienen met uiterst nare dierenmishandeling en daar denkt Rutte nog een kapitaal te kunnen verdienen met een industrie die de gevolgen van de klimaatverandering moet tegengaan…….
Dat laatste is niet eens mogelijk, echte deskundigen gaan er al vanuit dat de klimaatverandering aan het eind van deze eeuw de 3 graden ver zal overstijgen…… zelfs al zouden we alle ‘mooie plannen’ vandaag nog doorvoeren, iets dat zoals je begrijpt niet mogelijk is gezien het lamme regeringsbeleid op de klimaatverandering in ons land en in andere westerse landen …….)
Nog even over de arme dieren in de intensieve martelveehouderij: deze dieren worden onder meer gevoerd met genetisch gemanipuleerde soja waarvoor oerwouden worden gekapt en verbrand…… Meer dan 80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer, waarvan Nederland na China de grootste importeur is…….. Het genetisch manipuleren van soja ‘was nodig’ om soja in de tropen te kunnen verbouwen…….
Dan hare VVD hufterigheid van Nieuwenhuizen, godbetert minister van Infrastructuur en Waterstaat, die eerder dit jaar de uitspraak deed die je in het hierboven weergegeven Twitterbericht van Onno kan lezen. Mensen een bak ellende door de strot duwen met een vliegveld en ze dan proberen in coma te lullen met de ‘elektrificering’ van de luchtvaart……
Van Nieuwenhuizen begon voorts nog over de vergroening van kerosine, waar ze veel van verwacht, een vergroening met palmolie waarvoor ook al oerwouden worden verbrand; de enige duurzame palmolie is die niet wordt geoogst!! Hetzelfde geldt voor de luchtvaart, de enige duurzame luchtvaart is een niet bestaande, of toch minstens een enorme terugdraaiing van het aantal vluchten, te behalen door het eindelijk echt beprijzen van de luchtvaart, te beginnen met een fikse belasting op kerosine!
In Rutte 2 hamerde van Nieuwenhuizen als Tweede Kamerlid keer op keer op het schoner en stiller worden van autoverkeer, een leugen die ze vol hield, zelfs na het Volkswagen software schandaal (en dat was nog maar de eerste autofabrikant waar grove fraude met uitstootgegevens werd vastgesteld….)…… Nu herhaalt ze dus deze leugen over het vliegverkeer, al moet ik toegeven dat het vliegverkeer iets stiller is geworden, waar dit voor omwonenden van vliegvelden amper is te horen…….
* Schoft Rutte liet een paar maanden geleden nog weten dat Sint Maarten niet klaar was voor het komende orkaanseizoen….. Rutte vertelde er niet bij dat dit te danken is aan Nederland en haar chantage van het toenmalige bestuur van dit eiland….. Daarna verstrekte Nederland mondjesmaat geld om het eiland weer op te bouwen, geld dat aan bewoners werd gegeven om hun huis op te bouwen…. Mensen die niet weten hoe ze orkaanbestendig moeten bouwen, ofwel zelfs al was Sint Maarten klaar voor het orkaanseizoen, de huizen zouden dit alsnog niet zijn….. (waar het geld dat deze mensen kregen volkomen ontoereikend is om orkaanbestendig te bouwen….) Nederland had al in de jaren 90 moeten zorgen voor orkaanbestendige bouw, die nu alleen is weggelegd voor de welgestelde witte belastingvluchtelingen uit Nederland en de andere welgestelden op Sint Maarten…….
Staatssecretaris Volksgezondheid Blokhuis (CU) liet gisteren bij BNR na 8.00 u. weten dat hij de strijd aangaat met overgewicht, e.e.a. naar aanleiding van nieuwe cijfers waaruit blijkt dat de helft van de Nederlanders overgewicht heeft, dat het aantal Nederlanders dat kampt met obesitas nu op 14% staat, waar vreemd genoeg 1 op de 5 mensen met zwaar overgewicht geen psychisch probleem zegt te hebben met hun gewicht.
Althans dat stelt cijfergoochelinstituut CBS, het is maar de vraag of mensen met een zwaar overgewicht daar geen psychische problemen mee hebben, zeker als je bedenkt wat die mensen dagelijks te verduren hebben, zaken als kortademigheid, geen fut om zaken aan te pakken en zo kan je er nog wel een aantal bedenken…… Tja, bij het CBS begrijpt men nog steeds niet dat mensen het liefst een antwoord geven dat hen goed uitkomt of een antwoord geven dat henzelf geruststelt, zeker als je ziet wat er de laatste 10 jaar in de media allemaal is gezegd over obesitas…….
Blokhuis stelde dat hij samen met de levensmiddelenindustrie nadenkt over het grote gebruik van suiker, zout en foute vetten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Kortom Blokhuis is terug op het punt waar hare VVD kwaadaardigheid Schippers begon als minister. Zij stelde keer op keer dat ze de levensmiddelenindustrie geen regels wilde opleggen en dat deze industrie prima instaat was zelf zaken te reguleren….. Uiteraard liep dat volkomen mis, na een korte periode dat men inderdaad wat minder suiker en zout gebruikte, waren de hoeveelheden in rap tempo weer hetzelfde…… Maar Blokhuis denkt samen met deze bedriegers na over wat te doen tegen overgewicht,het recept voor jarenlang niets doen……
Daarnaast is Blokhuis van de zogenaamde ChristenUnie, een partij die vooral lobbyt voor landbouw en de intensieve martelveehouderij, dus ook goed zorgt voor de boeren die suikerbieten telen….. De suikermaffia is zo sterk dat het jarenlang Stevia van de markt wist te houden en dat zelfs met een verbod, terwijl je Stevia net zo zoet als suiker kan maken…… Verder is Stevia: -geen dikmaker, -kan het diabetes voorkomen (en stabiliseert het bestaande diabetes), -geen kankerveroorzaker als suiker en andere zoetmiddelen en tot slot -Stevia tast het het gebit niet aan (een slecht gebit heeft z’n weerslag op de gehele gezondheid).
In Japan is het al decennia lang verboden suiker in levensmiddelen en frisdranken te gebruiken en in diezelfde tijd werd Stevia als zoetmaker voorgeschreven. Gevolg: het aantal diabetes gevallen in Japan valt volkomen in het niet bij de aantallen in andere landen……
Nee, je zal Blokhuis het woord Stevia niet horen gebruiken, hij denkt erover na het prijsmechanisme te gebruiken, immers ‘dat is ook zo succesvol in de strijd tegen roken….’ Je snapt het al, dat is een smerige leugen >> het aantal rokers daalt al een paar jaar niet meer (gebaseerd op cijfers die gerelateerd zijn aan de verkoop) en de georganiseerde misdaad ziet haar winsten met elke prijsverhoging door het dak gaan, daar er steeds meer illegale sigaretten/tabak worden/wordt gerookt….. Of anders gezegd: het aantal rokers is veel groter dan men veronderstelt…….
Al die zaken doen er wat Blokhuis niet toe, hij wil een prijsverhoging, zodat de welgestelde dikke mensen nergens last van hebben en het arme deel van de bevolking de goedkoopste en meest ongezonde dikmakers zal kopen……. Daarbij wordt de btw op groente en fruit verhoogd van 6 naar 9%….. Een maatregel onder verantwoording van Blokhuis’ CU collega Schouten, godbetert minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, een maatregel die ze niet wil terugdraaien, daar de EU daar geen toestemming voor zou geven…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Een groot aantal landen hebben schijt aan de EU regels en doen wat ze zelf goed vinden voor de bevolking, maar alweer is Nederland het braafste jongetje van de klas……
Het gaat hier gvd wel om de gezondheid van de bevolking!!! Kijk als het gaat om het mestbeleid heeft Nederland wel lak aan wat de EU voorschrijft en de Nederlandse bodem in gebieden van intensieve veehouderij is dan ook flink verzuurd….. (dit nog naast de enorme uitstoot van methaangas door het waanzinnige aantal dieren dat hier jaarlijks wordt groot en doodgemarteld >> 500 miljoen!! Methaangas is één van de sterkste broeikasgassen op aarde….)
Een prijsverhoging op fout voedsel zal geen zoden aan de dijk zetten, dat is zeker, het enige effect zal zijn dat mensen die letterlijk geen cent meer kunnen missen, (nog vaker) zwaar in de financiële problemen zullen komen….. Een effect dat nog vergroot zal worden door de op 1 januari a.s. aangekondigde btw verhoging op o.a. groente en fruit…….
Vorige
week kreeg ik een leuk bericht van het Care2 Team. Op 3 augustus jl.
ontsnapten er 118 geiten van een terrein in Boise, Idaho (VS) waar ze het onkruid moesten
wegeten (waarom ‘vreten’ als het om dieren gaat?). De dieren wisten
te ontsnappen door een aantal gebroken latten van een houten
afzetting.
4 dagen
later ontsnapten er 75 geiten uit een veiling waar levende dieren
werden verhandeld voor de slacht (ofwel om vermoord te worden door de
mens die denkt te mogen beschikken over het leven van dieren, veelal
op basis van religie, terwijl de god van die gelovigen zou moeten
weten dat haar/zijn schepping in feite niet goed kan omgaan met
vlees, vanwege het darmstelsel en de diverse stoffen in vlees, die een
groot aantal organen [ernstig] kunnen beschadigen)
Men
denkt in beide gevallen dat Fred de geit (eigenlijk een bok, maar
goed) verantwoordelijk is voor het bevrijden van zijn soort- en
lotgenoten, een lot dat hij zelfstandig wist te ontsnappen. Een jaar eerder
namelijk, stond Fred zelf op die veiling en ‘nam hij de poten’, zo wist hij aan een gewisse dood te ontkomen……
Kortom
Fred is een eenspersoons ‘dierenbevrijdingsteam’, die het lot in
eigen poten nam. Vanaf nu noemt men Fred the GOAT, ofwel Greatest Of
All Time!
Trouwens
over dat ontsnappen van dieren voor de slacht: dieren hebben een
zesde zintuig voor het moment waarop hun dood aanstaande is, al
helemaal als ze op het terrein van een slachthuis aankomen en zoals
bekend, er wil nog wel eens een koe ontsnappen. Als kind woonde ik
in een plaats waar men nog een slachthuis had, het was vreselijk om
de dieren te horen schreeuwen die in pure doodsangst op hun dood wachtten…….
Stop
met vleeseten, doe de dieren, de aarde en jezelf een plezier! Zo is vleeseten zwaar ongezond, iets dat men
uiteraard niet graag bekend maakt, immers Nederland verdient er
kapitalen aan, met de 500 miljoen dieren die hier jaarlijks worden
groot en dood gemarteld. Voorts wordt de laatste echte natuur op onze aarde verbrand of vernield om daar vooral voedsel, voor o.a. de enorme Nederlandse veestapel te telen, waarmee ook nog eens de klimaatverandering verder wordt aangejaagd, dan is er nog de enorme hoeveelheid methaangas die jaarlijks wordt uitgestoten door deze dieren, methaangas: één van de sterkste broeikasgassen…….
Tot slot vinden er ook een enorm aantal transportbewegingen plaats met: diervoer of de onderdelen daarvan en transport met dieren en kadavers, of delen van kadavers, dan wel de ‘eindproducten’ die men in de winkel verkoopt, transporten die het milieu en de luchtkwaliteit verder verrampeneren. Ook is er de enorme berg slachtafval waar men ‘mee in de maag zit’, deze probeert men in zo veel mogelijk producten te verwerken, zoals in snoep voor kinderen…… Slachtafval dat voor een fiks deel wordt verbrand, ‘ook al goed voor het milieu….’
Hero
Goat Helps Other Animals Escape a Livestock Auction
August
is not Runaway Goats Month, but that sure seems to be the case.
On
August 3 in Boise, Idaho, 118
goats escaped from
the property whose vegetation they were supposed to be munching. They
all managed to wiggle their ways through broken slats in a wooden
fence and then wandered into a nearby neighborhood.
Just
four days later in New Jersey, 75 goats and sheep broke free from the
Hackettstown Livestock Auction House. At its weekly auctions, about
300 goats, sheep, cattle, pigs and poultry are sold for slaughter.
To
free the goats and sheep, somebody hd pushed open an unsecured gate
– and that hero may very well have been a goat named Fred, who
escaped from the same auction house a year ago. Since then, locals
have occasionally spotted Fred around the town. He sometimes even
shows up at the train station to greet commuters.
Fred
has also been seen in the company of several deer. “Some people are
convinced he might even think he’s a deer himself,” Hackettstown
Police spokesman Darren Tynan told the New
Jersey Herald.
It
was likely no coincidence that there happened to be a Fred sighting
near the auction house just a couple hours before the animals
escaped.
“It
was him,” Bouwe Postma, manager of the auction house, told the New
York Post.
“I think he’s the culprit. He must have banged that fence and let
them out last night. I’m almost positive. He must have put a lot of
force into that.”
The
following afternoon, Fred showed up at the auction house yet again
and butted his head against the gate in a futile attempt to enable
that day’s livestock to escape. Postma said he shooed the
persistent goat away.
The
story of the hooved escape artists in Idaho had a happy ending –
they were all rounded up by their owner, We Rent Goats, and returned
to the property they were supposed to be clearing.
We
Rent Goats is a participant in the Animal Welfare Institute’s Animal
Welfare Approved (AWA) program.
The owners say they treat the goats “like queens” and work hard
to keep them happy.
In
Hackettstown, however, most of the rogue goats and sheep were rounded
up and returned to a holding pen in the auction house. Unlike their
Idaho brethren, they won’t spend their lives eating vegetation.
Instead, they’ll soon be killed and eaten themselves.
Hackettstown
Mayor Maria DiGiovanni told the Post she is usually among the people
who cheer when livestock escape their doomed fate. “I kind of like
when they break free, but I see both sides. It is a business,” she
said.
The
good news is that 10 to 20 of the auction house escapees remain at
large and are probably hiding out in nearby woods. “None of them
are causing a problem at this point, so we’re not actively looking
for them, but if a call comes in we’ll take it from there,” Tynan
told the New Jersey Herald.
Here’s
hoping those escapees manage to find their ways to sanctuaries or
homeowners who can keep them as pets. The Woodstock
Farm Sanctuary in
New York has generously offered to provide these animals with a
forever home and is asking anyone who spots one to contact them.
We are currently trying to help the remaining goats and sheep that escaped from the auction, including Fred, the goat who escaped from this auction last year and still hangs out around the town. We have reached out to local authorities and have offered to give the animals permanent sanctuary. Stay tuned.
HACKETTSTOWN — More than 75 goats and sheep destined for slaughter escaped from a livestock auction market in downtown Hackettstown late Wednesday, and between 10 and 20 may still be on the lam.
What
about Fred? “We still get about one call per week about him, but
Fred is now a staple in the community and we’re not going to do
anything to remove him from his friends,” Tynan told the New Jersey
Herald.
From
now on, Fred the goat should be referred to as Fred the GOAT
(Greatest of All Time).
Afgelopen zondag in Vroege Vogels, Frederieke Schouten van Varkens in Nood over de aanpak van het grote aantal stalbranden in ons land (‘actieplan’) , waarbij vooral in de intensieve martelveehouderij de laatste 10 jaar 1,5 miljoen dieren zijn omgekomen.
In 2012 was er al een actieplan, wat amper enige verbetering gaf, als enig positief punt zijn de bouwvoorschriften in 2014 aangepast, dus niet de laagste brandveiligheidseisen zoals die voor loodsen bestaat, maar een verplichting tot gebruik van brandwerende materialen……. (van de verplichting van een brandalarm en automatisch openende deuren is geen sprake, laat staan van een sprinklerinstallatie…..)
Ondanks dat laatste is het jammer voor de dieren, maar de meesten van hen leven in stallen van voor 2014, dus stallen zelfs zonder brandwerende materialen……..
De meeste stalbranden worden veroorzaakt door mankerende elektrische installaties en vuile stoffige stallen (ook dat is brandbevorderend), daarom moeten per 1 januari de elektrische installaties voor stallen met varkens en kalveren zijn gecontroleerd op veiligheid…… Voor ‘pluimveebedrijven’ (de hel voor kippen, ganzen en eenden) moet dit per 1 januari 2020…… Waarom een jaar later????
Vindt Carola Schouten, die voor de ‘Christen’Unie minister van Landbouw mag spelen, het wel kies om de veiligheid voor ‘gods schepping’, in dit geval voor pluimvee, nog een jaartje uit te stellen? Ach bij een stalbrand met bijvoorbeeld ‘kippen’ komen minimaal ‘maar’ zo’n 8.000 kippen om (meestal zijn dat er veel meer, klik ‘voor de gein’ op het label ‘brand in dierenopslag’, direct onder dit bericht)
Elke 5 jaar moeten deze elektrische installaties worden gecontroleerd, echter volgens Schouten van Varkens in Nood is het niet duidelijk of er een verplichting komt na een negatieve aantekening….. Ofwel wordt er na een half jaar een nieuwe controle uitgevoerd, waar bij nalaten van maatregelen een enorme sanctie wordt opgelegd…..?? ha! ha! ha! ha! Als Schouten dat niet weet, dan weet je het wel: niet dus!!
Waarom pleit Schouten niet voor een verplichte controle van de elektrische installaties om de 2 jaar, een soort van apk?? Uiteraard moet er bij nalatigheid een enorme sanctie op staan, directe sluiting van zo’n stal en daarna een onteigening lijkt me zeer op de plaats!!
Het meest vreemde vond ik wel dat Schouten niet de kans te baat nam om de luisteraar voor te houden helemaal te stoppen met vleeseten…… Bovendien beter voor je lichaam en geest, zo kan vleeseten leiden tot ernstige schade aan organen als het maag-darmstelsel (kanker), het hart, de nieren, de lever (met effecten op de geest, neem het BSE, ofwel gekke koeienziekte schandaal) en de huid, maar vooral beter voor de dieren, die worden groot gemarteld in die stallen om daarna (als ze het overleven), dood te worden gemarteld in een slachthuis…. Als je stopt met vleeseten ben je meteen af van het knagende gevoel dat je met je keus dieren te eten, hen het leven hebt ontnomen.
Schouten (van Varkens in Nood)wees nog wel op de keus voor ‘beter leven sterren’, daar bij stalbranden in ‘biologische stallen’, of ‘vrije uitloopstallen’ nooit dieren omkomen……..
Kortom Schouten schoot zwaar tekort en de dierenbeulen met een intensieve veehouderij hebben schijt aan het welzijn van dieren, ze zijn zelfs te beroerd om te zorgen dat de stallen goed schoon worden gemaakt en te bedonderd om te zorgen dat de elektrische installatie op orde is, dit nog naast het eerder genoemde groot en doodmartelen van veelal jonge dieren in onmenselijk grote stallen, waar het de dieren aan alle dierenwelzijn ontbreekt…..
Schande trouwens dat de dierenbescherming heeft meegewerkt aan het tweede actieplan stalbranden en dat de dierenpolitie niet optreedt tegen mega- en gigastallen, waar dieren zo worden mishandeld…….
PS: Ook melkveehouders en anderen die dieren buiten hebben lopen, doen veel te weinig voor hun dieren, niet alleen zijn bijvoorbeeld melkkoeien hun leven lang aan de diarree, maar kunnen de meeste dieren die buitenlopen zelfs bij extreem warm weer niet eens in de schaduw liggen, wat een harteloze schoft moet je zijn, om daar niets aan te doen…… Alweer een zaak waar de dierenpolitie niet tegen optreedt……