Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Jaarlijks overlijden er naar schatting 5 miljoen biggen, o.a. aan ondervoeding……. 

Ondanks
dat dit onderwerp al jaren op de agenda staat en de sector
aanvankelijk nog beterschap beloofde, is de verantwoordelijk
minister Schouten (NB van de 
ChristenUnie!!) nog steeds van mening dat de sector de problemen zelf kan oplossen…… Zondag zit ze
gegarandeerd weer vooraan in de kerk de schoonheid van ‘gods
schepping’ te bejubelen…Een ‘schepping’ die mede door haar toedoen
zoveel heeft te lijden onder de hand van de mens…..) Nee, Schouten is niet van zins
de sector aan te pakken en dit probleem nu eindelijk uit de weg te
ruimen, door bijvoorbeeld te verordonneren dat er niet langer wordt
gezocht (door o.a. de Wageningen Universiteit) naar manieren waarmee
zeugen nog meer biggen kunnen werpen……..

Niet
alleen moet dat onzalige, inhumane onderzoek stoppen, nee wat mij
betreft heeft de Wageningen Universiteit de plicht om middels
onderzoek te zorgen dat er minder biggen worden geboren……

Overigens
zou de hele intensieve veehouderij ontmanteld moeten worden, immers
wie heeft de mens het recht gegeven dieren zo inhumaan en schunnig te houden en deze dieren daarna te vermoorden? God? Beetje
vreemd dan dat hij zijn schepping de mens niet veel beter heeft
uitgerust voor het eten van vlees, bijvoorbeeld met een aangepast
darmstelsel…… Bovendien worden er grote stukken oerwoud gekapt
dan wel verbrand om daar genetisch gemanipuleerde soja te telen voor de
enorme Nederlandse veestapel van 500 miljoen dieren….. 80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer, waar Nederland de
nummer 2 importeur is van deze soja, China staat op nummer 1……
Waarin een klein land al niet goed fout kan zijn,
ongelofelijk………

Mensen
lees het artikel plus de brandbrief van Frederieke Schouten van
Varkens in Nood, teken deze ajb en geeft het door!

Teken
de brandbrief tegen biggensterfte!

dode big

Op
donderdag 24 januari vond in de Tweede Kamer een groot debat plaats
over dierenwelzijn. Veel Kamerleden uitten hun afschuw over de
massale 
biggensterfte


Varkenssector
faalt
Al
tien jaar lang belooft de varkenshouderij om de enorme biggensterfte
te bestrijden. En al tien jaar lang sterven elk jaar steeds meer
biggen! De varkenssector reageert gelaten: ‘Wij weten het ook niet
meer, misschien zijn de doelen te ambitieus.’

Kamerleden
zijn boos
Veel
Kamerleden hebben genoeg van die lakse houding van de varkenssector,
zij vinden het hoog tijd dat de overheid de regie
overneemt!

Minister ‘is boos’De
minister belooft actie te ondernemen maar er komen nog steeds geen
wetten en dus ook geen handhaving. Waarom laat de minister de
verantwoordelijkheid steevast over aan de sector die al tien jaar
bewijst dat ze daar niet mee om kan gaan?

Ben
jij ook boos?
Laat
de minister weten dat jij ook genoeg hebt van de enorme biggensterfte
en dat je na tien jaar geen vertrouwen meer hebt in het
zelfregulerende vermogen van de varkenssector. Teken de brandbrief en
eis wetgeving en handhaving tegen de biggensterfte!


Ja, ik teken de brandbrief!

Hier de brandbrief, lees deze ajb en
teken, geeft het daarna aan zo veel mogelijk mensen door!

Miljoenen
biggen sterven door tien jaar falend beleid

Per
jaar sterven ruim vijf miljoen varkens nog voor de slacht. De
varkenssector belooft al tien jaar beterschap, maar in plaats van te
dalen, is de biggensterfte alleen maar gestegen. Nu legt de sector
zich er schijnbaar maar bij neer. Minister Schouten, grijp nu
eindelijk in!

Steeds
meer biggen per bevalling

De
hoge biggensterfte komt doordat moedervarkens door doorfokken
inmiddels meer dan dertig biggen per jaar krijgen. Dat zijn er
ongeveer vijf keer zoveel als in de natuur! Door de toename
is het gemiddelde geboortegewicht van de biggen gaandeweg afgenomen
en zijn de biggen zwakker en kwetsbaarder geworden. Deze biggen
worden snel ziek, raken eerder onderkoeld of gewond en hebben een
grotere kans om te verhongeren.

Overheid
neemt al tien jaar geen verantwoordelijkheid

Al
in 2009 en 2016 luidde Varkens in Nood de noodklok over de hoge
biggensterfte. De verantwoordelijke politici bleven echter stug
inzetten op zelfregulatie van de sector. Ook nu heeft minister
Schouten alweer aangegeven dat de varkenssector het zelf moet
oplossen. En dat terwijl de biggensterfte de laatste tien jaar alleen
maar is toegenomen!

Kom
in actie!

In
de varkenshouderij staat alles in het teken van een zo hoog mogelijke
productie. De gevolgen daarvan zijn onacceptabel en de sector is
duidelijk niet in staat, of zelfs nog van plan, om dit probleem aan
te pakken. De minister móet weten dat het van het uiterste belang is
dat zij nu ingrijpt. Help ons de biggen te helpen en onderteken de
brandbrief aan de minister!

Ja, ik teken de brandbrief!



Rapport
2016 ‘Zes miljoen varkens sterven nog voor de slacht’

Boerderij.nl
– SP en VIN willen overheidsingrijpen bij aanpak biggensterfte

Vroegevogels.vara.nl
– Varkens in nood luidt noodklok over biggensterfte

Nieuweoogst.nu
– Pluimvee- en varkenshouderij onder vuur

Nieuweoogst.nu
– Varkens in Nood stelt toomgrootte opnieuw ter discussie


Pigbusiness.nl
– Janssen: ‘2009 doelstelling biggensterfte was te ambitieus’

Boeddhistischdagblad.nl
– ‘Varkens in Nood luidt noodklok over biggensterfte’

Agriholland.nl
– Varkens in Nood luidt opnieuw de noodklok over biggensterfte

Animalstoday.nl
– Nog steeds jaarlijks vijf miljoen biggen dood in kraamstal

npo
radio1.nl – Kunnen we wat doen aan de biggensterfte?

====================================

Zie ook:

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Vorige week dinsdag was IJsbrand Velzeboer, ‘voedingsmiddelentechnoloog’, te gast op Radio1 rond 14.00 u. Hier sprak Velzeboer o.a. over de fraude met
halalvlees, de één of andere joker heeft vervalste
halalverklaringen gebruikt en zo een berg kadavers afgezet.

Velzeboer
stelde dat het verder prima gaat met de ‘vleessector’, al bedoelde hij
niet de inkomsten uit de waanzinnig grote vleesexport van Nederland, waarvoor 500 miljoen dieren uit
de intensieve martelveehouderij jaarlijks worden groot en
dood gemarteld………. Nee Velzeboer doelde op alle misstanden die
we telkens weer over ons heen krijgen……

Nogmaals: de ‘vleesindustrie’ of zoals op een nog eufemistischer manier ‘vleessector’ genoemd, is op de goede weg
aldus Velzeboer, al moet er hier en daar nog wel wat gebeuren…….
ha! ha! ha! ha! ha! Over eufemisme gesproken: deze gaat op voor het eufemisme van de maand!

Velzeboer
had het waarschijnlijk niet door (de figuur is heel blij met
zichzelf, zag ik op het internet) maar met een opmerking
die hij maakte over de NVWA blijkt eens te meer dat deze organisatie het werk niet
aankan: de NVWA heeft de sector verzocht zelf aangifte van misstanden
te doen bij de NVWA, aldus de praatjesmaker…… ha! ha! ha! ha! ha! Weg met de NVWA en
terug met de kwaliteitscontroles die we voorheen hadden! (en die
schoten met ongelofelijk veel mensen meer soms al tekort…..)

Velzeboer was nog niet klaar met zijn lobbypraatje t.b.v. de intensieve doodsindustrie, of dezelfde dag ontving ik een schrijven van Varkens in Nood,
waarin wordt gemeld dat veel dierenbeulen die zich ‘varkensboer’
noemen, tot miljoenen biggen en varkens niet hebben
geregistreerd…… Ofwel het zoveelste schandaal heeft zich
aangediend……. Deze dierenbeulen behoeven zich niet druk te maken
over de NVWA daar de kans op controle 2% is en er enorm wordt verdiend aan het illegale surplus aan arme dieren…….. 

Ja Velzeboer
‘het gaat echt de goede kant op met de doodsindustrie die men
eufemistisch vleessector noemt……..’ Mafketel!!

Hier het bericht van Varkens in Nood:

22
januari 2019

Miljoenen
illegale biggen en varkens in Nederland

Ilegale varkens

Door
falende registratiesystemen blijft onontdekt dat er miljoenen varkens
meer opgehokt zitten dan de overheid denkt. Uit een vergelijking van
Varkens in Nood tussen databases van de overheid en informatie uit de
varkenssector, blijkt dat er minstens twee miljoen varkens illegaal
in Nederland gehouden worden.

Illegale
varkens

Uit
berekeningen van deskundigen in opdracht van Varkens in Nood blijkt
dat er per jaar tussen de twee en drie miljoen illegale biggen en
varkens zijn. De gevolgen zijn nog meer overbevolking in de stallen,
mestfraude en mogelijk overtreding van de EU-emissienormen. Varkens
in Nood heeft een uitgebreid rapport geschreven, met daarin een
onderbouwing van de fraude.

Geen
controle van oormerken

In
Nederland hebben varkens geen individueel oormerk. Anders dan bij
runderen en anders dan in bijvoorbeeld België, is er geen
registratie van individuele varkens. Hierdoor heeft de overheid geen
zicht op het werkelijk aantal varkens.

Falende
registratiesystemen

Nederland
heeft een groot aantal systemen waarin varkens en varkensrechten
worden bijgehouden. Die systemen werken allemaal langs elkaar heen.
Exportcijfers zijn bijvoorbeeld niet gekoppeld. Zo importeert
Duitsland volgens eigen cijfers circa één miljoen Nederlandse
varkens méér dan volgens de Nederlandse cijfers voor export.

Pakkans

De
enige controle op aantallen dieren gebeurt door de NVWA. Buiten een
aantal risicobedrijven wordt maar 2% van alle bedrijven
gecontroleerd. De pakkans is minimaal. De opbrengsten van het
illegaal houden van varkens zijn groot.

Rapport
miljoenen illegale biggen en varkens [verkort].pdf
 1.11
MB

Dropbox
met uitgebreid rapport en rechtenvrij beeldmateriaal.

=================================================

Moet je nagaan: er werd ook door mij niet eens gesproken over het enorme aantal stalbranden in de intensieve veehouderij, waarbij jaarlijks duizenden dieren omkomen….. Vreemd trouwens, de laatste anderhalve maand zijn er geen stalbranden gemeld, benieuwd of dat toeval is…… (voor berichten over stalbranden, klik op het label ‘brand in dierenopslag’, direct onder dit bericht)

Zie ook een aantal gevallen van dierenmishandeling die Velzeboer heeft gemist en dat zijn  berichten van nog geen 2 maanden geleden (en het is maar de vraag of deze lijst compleet is…..):

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Zie ook:

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Wat betreft Velzeboer, zie: ‘Eieren met fipronil nu toch acuut gevaar voor de volksgezondheid, aldus de NVWA……… Hoewel Bruggink van dezelfde NVWA daar anders over denkt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (zie ook de links in dat bericht)

Terzijde: ‘Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

PS: door vlees te eten houd je de doodsindustrie draaiend die men intensieve veehouderij noemt…….

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Dat
er gvd nog een petitie nodig is om ‘boeren’ (dierenbeulen) te
verbieden hoog zwangere dieren te laten slachten, te schunnig voor
woorden!! Wat een godvergeten psychopaat moet je zijn om iets
dergelijks te verzinnen….. Hetzelfde geldt uiteraard voor de moordenaars die dit doen, waarbij de slachthuizen nog eens laten zien dat ze volkomen schijt hebben aan dierenwelzijn…….

Kalfjes
sterven zo een verstikkingsdood….. En wat zegt onze minister van
Landbouw, Carola Schouten van de ‘Christen’Unie, die ook over de intensieve martelveehouderij gaat? Geen
verbod, het slachten van hoogzwangere dieren moet worden
overgelaten aan zelfregulering….. Gggvd!! Moet je
nagaan, deze opperhufter en dierenbeul is lid van de
‘Christen’Unie………. Alsof zij als christen geen zorgplicht heeft voor ‘gods schepping…’ Wedden dat ze zondag weer vooraan in de kerk zit om de schepping van god te bejubelen??

pasgeboren kalfje

De
zoveelste uitwas uit de veehouderij, mensen stop ajb met vleeseten,
goed voor zo ongeveer al je organen, goed tegen de
klimaatverandering, die door stoppen met het eten van vlees nog
enigszins kan worden afgeremd en tot slot het belangrijkst: het is
van het allerhoogste belang voor het dierenwelzijn…….. 

Lullig op te moeten merken, maar wanneer je vlees eet ben je in feite een dierenbeul, immers je steunt daarmee de enorme mishandeling van dieren….. Tot slot: wie is de mens dat deze denkt te kunnen beschikken over het leven van andere levende wezens op deze planeet???

Hier
een petitie van Dier&Recht, lees en teken deze ajb, en geeft het
door mensen!

Stop
de slacht van hoogzwangere dieren

Stop de slacht van hoogzwangere dieren

Onze
dierenarts Frederieke Schouten sprak in het 
RTL
Nieuws
 over
de slacht van hoogzwangere dieren.

Zo
sterven er per week gemiddeld vier bijna volgroeide kalveren in de
buik van hun moeder. Na het slachten van de moeder, stikken veel
kalfjes door zuurstofgebrek in de baarmoeder. Soms komen er bij het
opensnijden van de koeienbuik zelfs levensvatbare kalfjes naar
buiten, die worden dan eveneens geslacht. Dier&Recht wil dat er
een einde komt aan deze weerzinwekkende praktijken!

Transportverbod


Het
is wettelijk verboden om koeien te transporteren die langer dan 8,5
maand zwanger zijn. Ondanks dit verbod worden er dagelijks
hoogdrachtige koeien afgeleverd in slachthuizen. Dierenartsen van de
Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) houden toezicht op de
dieren die bij slachthuizen binnenkomen. Sinds 2014 zijn er
slechts 58 boetes uitgeschreven, terwijl er 836
overtredingen zijn geconstateerd.

Slachtverbod


Dier&Recht
pleit voor een slachtverbod voor hoogzwangere dieren vanaf het derde
trimester van hun dracht. In de laatste maanden van de dracht is het
zenuwstelsel van de ongeboren dieren al zo ver ontwikkeld dat ze pijn
kunnen voelen. “De foetus reageert wanneer die geen zuurstof
krijgt of door een slachtmes wordt geraakt”, aldus Frederieke in
het interview met RTL nieuws.

Zelfregulering


Minister
van Landbouw Carola Schouten noemt de huidige situatie ‘onwenselijk’,
maar ze ziet niets in een slachtverbod voor hoogzwangere dieren. Zij
zet in op een betere voorlichting en administratie voor boeren.
Dier&Recht vind het onacceptabel dat de minister zelfs bij deze
gruwelijke misstanden blijft geloven in de volstrekt denkbeeldige
zelfregulering van de markt. Wij eisen wettelijke maatregelen!

Teken
de petitie

Vind
jij het ook dat er een verbod moet komen op het slachten van
hoogzwangere dieren? Teken de petitie!

=======================

PS: waar blijft de grote dierenbeschermer (met de losse handjes) van de PVV, Dion Graus met een vernietigend commentaar op deze barbaarse wantoestand?? Ach die zit te pitten in de Kamer, zelfs de hele intensieve martelveehouderij interesseert hem geen zier……. Over Graus gesproken, waarom hebben we een dierenpolitie als dit soort zaken niet eens worden vervolgd???

Zie ook:

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Terzijde: ‘Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Varkens
in Nood luidt de noodklok over de enorme biggensterfte in ons land,
een sterfte die plaats vindt in de intensieve martelveehouderij, nog
voor deze dieren zouden worden vermoord in slachthuizen…….

Zeugen
werpen jaarlijks 30 biggen dat is 6 keer meer dan normaal en op zich
al een marteling van formaat…..

In
2009 trok Varkens in Nood al aan de bel over de enorm hoge
biggensterfte, destijds 12,9% van het totaal aantal biggen) en de
destijds verantwoordelijk CDA minister, hare boosaardigheid Verburg
(mede moordenaar van Q-koorts patiënten) gaf de varkensboeren
godbetert tot 2018 de tijd om iets aan die sterfte te doen, in dat
jaar zou volgens Verburg de sterfte moeten zijn teruggedrongen tot
10%……. (zo’n lange termijn is een schande van jewelste, om niet
te zeggen een enorme misdaad tegen de arme dieren in die
doodsindustrie! Dan nog het percentage, zelfs 10% is veel te
veel….)

In
2016 was het aantal gestorven biggen niet afgenomen, maar juist
toegenomen tot 13,9%…!! Ondanks dat feit nam de verantwoordelijk
staatssecretaris destijds, PvdA hufter en dierenbeul van Dam, geen
maatregelen……

De
overkoepelende organisatie van dierenbeulen die zich
‘varkenshoudsers’ noemen, ofwel ´producentenorganisatie
varkenshouderij’ (POV; varkens teruggebracht tot ‘product….’), is
van oordeel dat het maximale is gehaald en dat verdere sterfte
terugdringing tot onder de 13% niet mogelijk is……..

Intussen
is ‘Christen’Unie minister, leeghoofd Schouten de verantwoordelijke
en ook zij onderneemt hoegenaamd niets, terwijl in 10 jaar tijd de
situatie alleen maar is verslechterd……

Mensen,
stop met het eten van vlees, daarmee voorkom je dit soort schandalen en doe je je lichaam een groot plezier. Vleeseten is verantwoordelijk
voor klachten in de volgende organen: hart, lever, nieren, huid, maag
en darmen, waarin de laatste 2 veel kankers voorkomen door het eten van vlees,
bovenal doe je de gemartelde dieren er een groot plezier mee….. Door het
eten van vlees ben je mede verantwoordelijk voor de enorme
dierenmishandeling in de intensieve veehouderij……

Wat
betreft het laatste: ook ‘Beter leven sterren’ zijn leuk voor het
geweten, maar uiteindelijk worden ook die dieren veelal veel te vroeg
vermoord, daar ze na een bepaalde leeftijd niet productief genoeg
zijn………..

Varkens
in Nood luidt noodklok over biggensterfte

9
januari 2019

Varkens
in Nood luidt noodklok over biggensterfte

Jaarlijks
sterven ruim 5 miljoen biggen nog voor de slacht. De varkenssector
belooft al tien jaar beterschap aan steeds weer nieuwe ministers van
landbouw, maar de biggensterfte daalt niet. De varkenssector lijkt
zich er bij neer te leggen. Varkens in Nood roept de minister met
klem op om in te grijpen.

Steeds
meer biggen per bevalling

Elk
jaar sterven miljoenen biggen nog voor ze vier weken oud zijn. De
hoofdoorzaak is het groeiende aantal biggen dat per zeug wordt
geboren. Zeugen in de intensieve varkenshouderij baren inmiddels meer
dan 30 biggen per jaar. Dat zijn er zes keer meer dan normaal is
voor een varken.
 Door
die toename is het gemiddelde geboortegewicht per big afgenomen.
Lichtere biggen zijn zwakker en kwetsbaarder en lopen een hoger
risico om vroegtijdig te sterven. Toch blijven varkenshouders stug
door fokken op meer biggen per zeug, de worpgrootte stijgt nog steeds
met een halve big per jaar.

Overheid
neemt geen verantwoordelijkheid

In
2009 luidde Varkens in Nood voor het eerst de noodklok over de hoge
biggensterfte van 12,9% in 2008. Toenmalig minister Gerda Verburg
riep de sector op om voor het eind van 2018 de biggensterfte terug te
dringen naar maximaal 10,5%. In 2016 bleek het sterftepercentage
verder gestegen naar 13,9%. Staatssecretaris Martijn van Dam dreigde
destijds een wettelijke limiet te stellen aan het aantal biggen per
worp. Maar de sector beloofde nogmaals beterschap en kreeg wederom
uitstel.

Sector
geeft het op

De
overkoepelende producentenorganisatie varkenshouderij (POV) lijkt
zich inmiddels neer te leggen bij de hoge sterftecijfers. “Misschien
is 13 procent wel het best haalbare”, stelt voorzitter 
Janssen.
Ook op de 
website van
POV is te lezen: ‘Met de wetenschap van nu, concludeert de POV dat
de doelstelling in 2009 te ambitieus was.’

Brandbrief
minister Schouten

Kunnen
al die beloftes aan de overheid van de laatste tien jaar zo eenvoudig
overboord worden gegooid? Varkens in Nood vindt dat onacceptabel en
eist dat de minister nu eindelijk eens ingrijpt. De organisatie roept
haar achterban op om de brandbrief aan Schouten te ondertekenen. Zo
moet duidelijk worden dat het aanpakken van de biggensterfte nu écht
niet langer mag worden overgelaten aan de sector. Tien jaar falen is
genoeg.

Lees hier de
brandbrief aan minister Schouten

image

Gemiddeld
aantal levend geboren biggen per zeug en gemiddelde uitval tot
spenen. 

Bron:
Cijfers Agrovision en bewerking LEI

Frederieke
Schouten 
020-6177757
06-4892
6889


 
 Twitter Facebook Varkens
in Nood 
Tilanusstraat
8b1091 BH
Amsterdam

www.varkensinnood.nl/www.linkedin.com/company/stichting-varkens-in-nood

=====================================

Hier
nog een bericht van Greenpeace dat ik vanmorgen ontving over de
intensieve martelveehouderij en de verantwoordelijkheid van de
Rabobank voor dierenmishandeling en het vernielen van het milieu en
aanjagen van de klimaatverandering door die doodsindustrie….. De Rabobank investeert ‘maar liefst’ 38 miljard euro in deze doodsindustrie….. Lees het
geheel, teken ajb en geeft het door:

Ons
klimaat lijdt onder #vleeskoorts Rabobank


Ik
mail je over een onderwerp dat mij enorm aan het hart gaat, namelijk
de vee-industrie. Ik kan 
de
schandalen rondom veefabrieken
 niet
meer zien: stalbranden, dierenleed, besmet vlees, water- en
luchtvervuiling. Ook schandalig is dat de grootste verliezers vaak
onderbelicht blijven: ons klimaat en de natuur.
 

Als
bewuste consument wil ik klimaatverandering tegengaan, net als jij.
Maar ongewild worden we er toch bij betrokken. Hoe? Bijvoorbeeld door
de grootste investeerder in deze industrie veel geld toe te
vertrouwen. Want of je nu Rabo-klant bent, of niet: door miljarden in
veefabrieken te pompen, is de Rabobank de ronkende financiële motor
achter dit systeem. Dit pik ik niet langer, 
daarom
dien ik een klacht in. Doe je mee?

Wat
jij kunt doen

Je krijgt deze mail omdat je eerder hebt
laten zien dat je geeft om onze planeet. Jouw
stem is ook nu ongelofelijk belangrijk
. Als we de
Rabobank doen overstromen met klachten, kan de bank toch niets anders
doen dan luisteren? Het kost je 2 minuten. Doe je mee?
Dien
een klacht in
 bij de Rabobank.

Deel
deze actie via Facebook, Twitter of Whatsapp.
Of stuur de mail door.

Meer
doen? Word
E-Warrior
 en doe mee aan online acties.

HOE
LEG JE DIT UIT, RABOBANK?

WAT
DE RABOBANK MOET DOEN

Als
we onze mooie planeet willen sparen, kan de schadelijke vlees- en
zuivelindustrie niet langer zo doorgroeien. 
Voor
Rabo zit er maar één ding op: stoppen met investeren in
veefabrieken
 en
gebruik van het kapitaal voor een duurzame, ecologische toekomst met
minder dieren.

De bank investeert bijna 40
procent
 van
haar landbouw-potje in de wereldwijde vlees- en zuivelsector. Met
deze € 38 miljard houdt Rabobank de productieketen in een ijzeren
greep. Om je een idee te geven:
 ruim
100 miljoen mensen in 140 landen eten dagelijks vlees dat in
Nederland is ‘geproduceerd’.
 Tot
deze hoeveelheden kom je alleen met veefabrieken, niet met
boerderijen.

Daarom dien ik een klacht in. Doe je mee?

WIJS
RABOBANK OP ZIJN VERANTWOORDELIJKHEID

(deze

(dat laatste vind ik belachelijk ‘E-Warrior…..’; maar ach, het is voor het goede doel moet je maar denken)

Met
vriendelijke groet,
Herman van Bekkem

Campagneleider 

========================

Zie ook:

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft


Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’


Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Voor meer informatie over de: intensieve martelveehouderij, vleeseten, Verburg, van Dam en/of Schouten, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Dolfinarium reclame om kinderen te lokken voor zware dierenmishandeling

Sinds enige tijd zie je als ‘sponsor’ voor het vertonen van films bij de commerciële tv zenders een reclame voor het Dolfinarium……

Kinderen kunnen nog niet bevatten wat het betekent voor dieren om gevangen te zitten in een belachelijk klein bassin, terwijl deze dieren in zeeën tot honderden kilometers af kunnen leggen……

Ongelofelijk dat in zogenaamde beschaafde landen als Nederland nog steeds walvisachtigen in veel te kleine bassins worden gehouden, een dierenmishandeling van jewelste!!

Veel kinderen begrijpen niet dat het abnormaal is dat walvisachtigen kunstjes opvoeren, waarvoor deze dieren in feite bijna gehersenspoeld worden, door ze telkens als ze iets doen wat de ‘trainer’ (dierenbeul) wil, een vis toe te werpen…… Naast een vorm van dierenmishandeling is dit ook uitermate vernederend voor deze intelligente dieren……

Hoe is het mogelijk dat circussen met ‘wilde dieren’ verboden zijn en er voor deze vorm van zware dierenmishandeling zelfs reclame gemaakt mag worden……

De hoogste tijd dat kinderen op school leren welke vormen van dierenmishandeling voorkomen en dat dolfinaria niet normaal zijn, hetzelfde geldt voor de intensieve martelveehouderij, waar alleen in Nederland jaarlijks al 500 miljoen dieren (ja een half miljard!!) worden groot en doodgemarteld…….

Zegt het voort en vooral tegen kinderen, met een klein beetje informatie begrijpen kinderen wel degelijk dat e.e.a. niet normaal is, hun geest staat i.t.t. veel volwassenen nog wel open voor het herkennen van onrecht, leed en ellende.

Het is de hoogste tijd dat dieren rechten krijgen toegewezen, wie is de mens denkend te kunnen beschikken over het leven van dieren??? (dieren die wel degelijk een bewustzijn bezitten!)

PS: waar is de dierenbescherming met kritiek op dolfinaria?? Hetzelfde geldt voor de trol van de PVV, Dion Graus, die zich zogenaamd het lot van dieren aantrekt, maar daarbij dolfinaria en de intensieve veehouderij buiten beschouwing laat………. De intensieve veehouderij waar men nog steeds haantjes schijnt te verhakselen, omdat dit goedkoop is en waar biggen onverdoofd worden gecastreerd…… Over Graus gesproken: we hebben toch nog steeds dierenpolitie, zoals door hem gewenst?? Hoe is het dan mogelijk dat die dierenpolitie de hel voor dieren links laat liggen, of die hel nu bestaat uit een megastal, een slachthuis, een machine tot verhakselen van kuikens, of een veel te klein bassin voor walvisachtigen….????

Klimaatakkoord een schaamlap, waarmee de burgers worden uitgekleed en de grote vervuilers weer worden ontzien…..

Het ‘klimaatakkoord’ dat werd gesloten nadat er maanden aan wankele tafels werd overlegd, is zelfs niet enigszins groen, het is een schunnig akkoord waarbij de burgers op grote kosten worden gejaagd en de grote bedrijven alweer worden ontzien, alsof we een bedrijvenvertegenwoordiging hebben i.p.v. een volksvertegenwoordiging (de kosten voor de burgers: al vanaf volgend jaar betaalt een gemiddeld gezin tot driehonderd euro extra aan energiebelasting per jaar, een bedrag dat de komende jaren nog verder zal worden opgeschroefd… Al werd die extra energiebelasting voor de burgers eerder bekend gemaakt…)……

Milieugroepen als Greenpeace en Milieudefensie hebben het akkoord dan ook niet ondertekend. Greenpeace noemt het een vaalgroen akkoord en Milieudefensie stelt dat met dit akkoord de temperatuur niet kan worden beperkt tot 1,5 graad Celsius stijging tegen het eind van deze eeuw….. Valt me zwaar tegen van beide milieugroepen, nee niet dat ze niet tekenden, maar de woorden die hiervoor werden gebruikt, zoals de zojuist aangehaalde……

Wat betreft Greenpeace: het akkoord (dat zonder de milieugroepen in feite geen akkoord is) is niet eens vaalgroen, het is een nietszeggend vod waarvan het milieu in onze wereld geen haar beter wordt en waarmee zeker de klimaatstijging niet kan worden afgeremd….. Daarover gesproken: Milieudefensie moet zich schamen dat het de bevolking nog voor durft te houden dat de stijging van de temperatuur beperkt zou kunnen worden met een wel goed akkoord….. Het voorgaande gezien wat veel klimaatdeskundigen al hebben vastgesteld, dat zelfs bij het uitvoeren van alle maatregelen binnen één à twee jaar, de temperatuur alsnog ver voorbij de 2 graden Celsius zal stijgen, zij rekenen zelfs op 4 à 5 graden…….

Men weigert dus zelfs bij de milieugroepen te geloven dat de temperatuur met meer dan 2 graden C. zal stijgen….. Waarschijnlijk is men bang dat de bevolking dan een houding zal ontwikkelen van: “Na ons de zondvloed……” Over vloed gesproken: de verdere opwarming van de wereldtemperatuur heeft direct invloed op de zeespiegelstijging….. Onlangs werd bekend gemaakt dat het afsmelten van de ijsmassa op Groenland in een veel groter tempo gaat dan eerder gedacht, als die ijsmassa weg is zal de zeespiegel tot 7 meter stijgen!!*

De ‘milieubeweging’ had het lef moeten hebben van meet af aan te weigeren met de grote bedrijven aan tafel te gaan zitten, de verschillende groepen waaruit deze beweging bestaat, wisten en weten dondersgoed dat dit de dood in de pot is, zie het klimaatakkoord van Parijs…… Een top waar zelfs de beprijzing van CO2 uitstoot niet besproken mocht worden en waar de grote oliemaatschappijen voor meer dan 90% van de tijd mochten aanzitten bij de besprekingen, terwijl de milieugroepen amper voor 6% van de tijd mochten deelnemen aan die besprekingen……

Ook nu mochten de grote vervuilers meepraten en dan vindt de milieubeweging het vreemd dat er in feite niets is bereikt, geen bindende akkoorden en alweer geen fatsoenlijke beprijzing van de CO2 uitstoot……

De milieugroepen wisten al dat het huidige afbraakkabinet Rutte 3 geen strakke milieuwetgeving wenst, immers de afspraak is dat de nieuwe kolencentrales openblijven tot 2030 waarbij ze vele miljarden aan subsidie (van ons belastinggeld) zullen ontvangen voor het verstoken van bossen uit de VS (onder Kamp kregen de grote vervuilers, de bezitters van die nieuwe kolencentrales, begin 2017 nog 4 miljard voor de biomassa bijstook van VS bossen….)….. Het verstoken van hout is allesbehalve schoon, neem alleen al het hele proces: bossen kappen, daar houtpellets van maken, vies transport over zee naar Nederland en de uiteindelijke bijstook…..

Ook voor de intensieve martelveehouderij werden geen afspraken gemaakt, terwijl ons kleine land daarmee de wereldwijde klimaatverandering aanjaagt, door de enorme uitstoot van methaangas die wordt geproduceerd door de 500 miljoen dieren (ja, een half miljard dieren…) die hier jaarlijks worden groot en doodgemarteld…..** Sterker nog: het aantal mega en gigastallen mag ‘gewoon’ verder worden vergroot……

Verder hebben de kabinetten onder Rutte de maximum snelheid op snelwegen en 80 kilometerzones van die snelwegen verhoogd en er zullen nog meer wegen volgen waar die snelheid wordt verhoogd….. Moet je nagaan dat zijn (met de biomassa bijstook en de intensieve veehouderij) nog maar 3 voorbeelden…….

Het instellen van die klimaattafels is dan ook een smerige vorm van oplichting, waar het volk de idee moet krijgen dat het Rutte 3 ernst is met het klimaat, terwijl dat zichtbaar niet zo is……. Nijpels, het valsgroene gezicht van de VVD, moet zich schamen dat hij nog lid is van die partij, een partij die alles doet om de meest vervuilende bedrijven uit de wind te houden…….

Kortom de klimaattafels van VVD’er Nijpels zijn een totale sof en is een slap aftreksel van het al waardeloze klimaatakkoord van Parijs…… Zoals de klimaattop uh klimaatsof in het Poolse Katowice leidde tot een nietszeggend akkoord……

Kortom (zoals gezegd): ‘na ons de zondvloed……..’ (benieuwd wie er geneigd is xenofobe Nederlandse vluchtelingen op te nemen als driekwart van het land onder water staat…..)

*  Zie: ‘Groenlandse ijsmassa smelt weg >> zeespiegelstijging tot 7 meter verwacht…..



** Methaangas is één van de sterkste broeikasgassen op de wereld, een stuk krachtiger nog dan CO2….. Door de opwarming van de aarde ontdooien er steeds grotere gebieden met permafrost en ook daarbij komen grote hoeveelheden methaangas vrij….. Hier treedt net als bij het ijsvrij worden van de polen, een cumulatief effect op, ofwel: door meer broeikasgas in de atmosfeer ontdooit er nog meer permafrost af, enz. enz….. (bij het steeds verder vrijkomen van ijs op de polen wordt er geen zon meer weerkaatst en zal de temperatuur nog verder stijgen, dit doet nog meer ijs afsmelten, enz. enz…).

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dier&Recht bracht gistermorgen een persbericht, waarin de fysieke
toestand van de 1,5 miljoen ‘vleeskalveren’ wordt aangekaart. Uit
onderzoek blijkt dat de helft van alle vleeskalveren flink ziek is…. Deze kalveren hebben longontsteking of lijden
aan borstvliesontsteking, een pijnlijke ontsteking in de
borstholte…..

Voorts
wijst Dier & Recht op het meer dan schunnige vervoeren van zuigelingen, kalveren van
2 weken oud uit verschillende landen, worden op transport gesteld richting
bedrijven waar ze vet worden gemest voor de slacht…… Veronderstel dat ze jou je kind van 2 weken oud zouden afnemen….. Tijdens deze
vaak langdurige transporten door Europa, steken kalveren elkaar aan
met de voornoemde ziekten, daar hun immuunsysteem nog niet naar behoren
werkt…….

Vergeet
voorts dat koeien hun leven lang aan de diarree zijn (alleen dat is al een 
vorm van dierenmishandeling…)…. Bedenk
maar eens wat dit voor jezelf betekent nadat je een paar dagen aan de dunne bent geweest……

Beste bezoeker, lees in aanloop van de kerstdagen* de petitie van Dier&Recht en teken deze ajb en vergeet niet deze door te spelen naar familie, vrienden en/of bekenden

Schat
wat eten we vanavond?” “Een heerlijk kalfslapje lieverd!” “Toch
wel van een heel jong koeienkind mag ik hopen?” “Zeker schat,
heel zeker, zelfs met ‘Beter Leven sterren’!”

Stop met het eten van vlees, je doet daar jezelf (gezondheid), het milieu en vooral de dieren een groot plezier mee, bovendien is dat de manier om iets te doen tegen het wereldvoedselprobleem en kan daarmee de klimaatverandering nog enigszins binnen de perken worden gehouden!! 

20
december 2018

Meer
dan helft Nederlandse vleeskalveren is ziek

Meer
dan de helft van de 1,5 miljoen kalveren in de Nederlandse
kalverhouderij heeft een longaandoening. Honderdduizenden kalveren
hebben een longontsteking of pijnlijke borstvliesontsteking.
Dier&Recht komt tot deze conclusie op basis van resultaten uit
een onderzoek van Wageningen Lifestock Research (WLR).

Ziek kalf

Schokkende
cijfers 

Uit
het 
onderzoek* blijkt
dat meer dan 50% van de onderzochte witvleeskalveren beschadigingen
heeft aan de longen. Minstens 34% van deze kalveren heeft
borstvliesontsteking, een zeer pijnlijke ontsteking in de borstholte.
Bij rosékalveren zijn de cijfers nog schokkender. Hier heeft maar
liefst 70% beschadigingen aan de longen en ruim 50% van de
rosékalveren heeft borstvliesontsteking.

Teken de petitie!

Frederieke
Schouten, dierenarts bij Dier&Recht: “Het is schokkend dat de
sector deze schrikbarend hoge cijfers acceptabel lijkt te vinden. De
resultaten uit dit onderzoek roepen om een directe en structurele
aanpassing van de werkwijze in de kalversector!”

Zuigelingen
op transport

Op
een leeftijd van slechts twee weken gaan kalveren uit verschillende
landen en locaties met honderden soortgenoten op transport naar
bedrijven waar ze worden vetgemest voor de slacht. Daarbij infecteren
de dieren elkaar massaal omdat hun immuunsysteem niet is opgewassen
tegen de vele ziekteverwekkers die ze bij zich dragen. De kalveren
zijn bovendien verzwakt en gestrest door de lange transporten vanuit
heel Europa.

Campagne
tegen kalverleed

Dier&Recht
start een petitie om de gezondheidsproblemen in de kalverhouderij op
de politieke agenda te plaatsen. De organisatie roept minister
Schouten op om concrete maatregelen te nemen die het welzijn van
vleeskalveren verbeteren.

Teken de petitie!

*Aan
het praktijkonderzoek van Wageningen Livestock Research hebben in
totaal 14 vleeskalverbedrijven deelgenomen. De bedrijven zijn
gedurende 3 ‘mestrondes’ onderzocht (= 3 nieuwe groepen kalveren
zijn gevolgd van aankomst tot slacht). Door de grote aantallen dieren
in het onderzoek, is Dier&Recht van mening dat de resultaten
kunnen worden geëxtrapoleerd naar de gehele Nederlandse
vleeskalverhouderij. Hoewel het onderzoek hoofdzakelijk was gericht
op de effecten van verschillende roostervloeren, wordt terloops
beschreven dat ook de pathologische afwijkingen aan de longen zijn
onderzocht. De resultaten zijn schrikbarend: bij zowel witvlees- als
rosékalveren blijken longbeschadigingen en pleuritis veelvuldig voor
te komen.  

Campagne Ziek
van de kalverhouderij

Noot
voor de redactie: Beeldmateriaal

Voor
meer informatie kunt u contact opnemen met Frederieke Schouten
(dierenarts)

=============================

* Ter zijde: laat je vooral niet gek maken door de kersthysterie als je alleen bent, bedenk dan dat miljoenen mensen tijdens de kerst eenzaam zijn, terwijl ze zich tegelijkertijd bij familie en/of vrienden bevinden. Zelf ben ik liever alleen dan dat ik me eenzaam voel in het bijzijn van anderen.

Zie ook:

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft


Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’


Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

100 bedrijven die verantwoordelijk zijn voor 71% van de CO2 uitstoot….. Lees en teken de petitie ajb vandaag nog!

Ontving afgelopen week een petitie van het Care2 team, een bericht dat ik te lang heb laten liggen, daar de klimaatconferentie in Polen vandaag de laatste dag ingaat. Al zou er nog langer onderhandeld worden, daar er zoals gewoonlijk weer geen maatregelen zullen worden voorgesteld die er echt toe doen. Mijn excuus voor het laten liggen van deze petitie.

In een verontrustend ‘Carbon Majors Report’, opgesteld door het Carbon Disclosure Project (CDP) en het Climate Accountability Institute (CAI), wordt gesteld dat 100 bedrijven verantwoordelijk zijn voor 71% van de wereldwijde CO2 uitstoot…… 

Niet moeilijk te raden wie de belangrijkste bedrijven zijn die voor de enorme uitstoot aan CO2 zorgen: de oliemaatschappijen en de grote kolenboeren van de VS en Australië.

Lullig toch dat zelfs het Care2 team zich laat ringeloren met cijfers die al lang zijn achterhaald, zo haalt dit team het cijfer van 4 graden Celsius aan als stijging van de temperatuur op aarde tegen het eind van deze eeuw, als de komende 28 jaar de uitstoot hetzelfde blijft. Terwijl duidelijk is dat die 4 graden zelfs gehaald zal worden als we vandaag alles uit de la zouden halen en de uitstoot drastisch zouden verlagen……… 

Dit is uiteraard fantasie, het meest lullige is wel dat de grootste vervuilers mogen deelnemen aan de klimaattop in Polen, terwijl de groepen van milieu activisten als Greenpeace, maar voor een heel klein deel aan mogen zitten bij de besprekingen, precies zoals dit tijdens de klimaattop van Parijs het geval was….. Destijds mochten de grote vervuilers voor iets meer dan 90% van de tijd meedoen aan de besprekingen, terwijl milieu ngo’s voor een kleine 6% mochten aanzitten……

Niet verder gezeurd, elke actie op dit gebied dient gebruikt te worden, lees en teken daarom de petitie ajb vandaag nog en geeft het door, actie op terugdringing van de CO2 (en methaan*) uitstoot mag niet meer uitgesteld worden!

These
100 Companies Cause 71% Of Emissions. Demand Immediate Changes Before
It’s Too Late!

Per
the bombshell 
Carbon
Majors Report
,
prepared by the environmental non-profit CDP and the Climate
Accountability Institute, 
a
staggering 71 percent of all carbon emissions since 1988 can be
traced back to only 100 corporations, most of which are fossil fuels
producers.
 Even
more alarming, half of all global industrial emissions can be traced
to just 25 corporate and state-owned entities.

Lees en teken de petitie ajb!

If
emissions continue at the same rate for the next 28 years as they
have for the last 28 years, global average temperatures would rise by
4 degrees Celsius by the end of the century, resulting in
catastrophic consequences for civilization, 
including:

  • the
    inundation of coastal cities;

  • increasing
    risks for food production potentially leading to
    higher 
    malnutrition rates;
    many dry regions becoming dryer and wet regions wetter;

  • unprecedented
    heat 
    waves in
    many regions, especially in the tropics;

  • substantially
    exacerbated water scarcity in many regions;

  • increased
    frequency of high-intensity tropical cyclones;

  • irreversible
    loss of 
    biodiversity,
    including coral reef systems.

These
100 companies, of which ExxonMobil, BP, Chevron, ConocoPhillips,
Hess, Murray

Coal,
and Chesapeake Energy Corp are a part, are a clear and present danger
to civilization, and 
action
must be taken at once to ensure that average global temperatures do
not pass the point of no return.


Lees en teken de petitie ajb!

Our
top priority – not just as Democrats or Republicans, or even
Americans, but humans – should be to transition to 100 percent
clean, renewable energy, to end our use of fossil fuels, to curb meat
consumption, to protect and expand forests, and to eliminate our
carbon footprint. Of course, even all of those actions will be
useless if the corporations responsible for the vast majority of such
dangerous emissions do not act now.

Lees en teken de petitie ajb!

We,
the undersigned, demand that immediate action be taken. The future of
this planet depends on it and time is quickly running out.

=======================================

* Methaangas is één van de sterkste broeikasgassen en komt in grote hoeveelheden vrij in de intensieve martelveehouderij (in ons land goed voor het jaarlijks groot en doodmartelen van 500 miljoen dieren!!)…. Voorts komt er steeds meer methaangas vrij door het ontdooien van de permafrost, dit werkt cumulatief, dus hoe meer methaangas (en CO2) er vrijkomt, des te sneller stijgt de wereldtemperatuur, waardoor er nog meer methaangas vrijkomt, daardoor ontdooit er nog meer permafrost, enz. enz. Juist het cumulatieve effect zorgt ervoor dat de temperatuur de 1,5 of 2 graden Celsius stijging (zoals afgesproken in Parijs) aan het eind van deze eeuw ver zal overstijgen…… Onlangs werd bekend gemaakt dat de ijsmassa op Groenland in een schrikbarend tempo verdwijnt, ook dat doet de temperatuur verder stijgen….. Als de totale ijsmassa op Groenland is verdwenen zal de zeespiegel met zo’n 7 meter stijgen, ofwel een groot deel van Nederland zal onderwater komen te staan, ook zal dit de kans op grote overstromingen en orkanen aanjagen……

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Compassion
in World Farming is een petitie gestart tegen de vreselijke dood die
miljoenen vissen dagelijks moeten ondergaan…… Niet alleen door de
zeevisserij maar ook door de intensieve viskweek, waar men veel te
veel van deze
dieren in tanks houdt…….

Bij het
slachten van vissen, blijven deze dieren bij bewustzijn, zelfs
als hun ingewanden worden verwijderd, ze blijven zelfs bij bewustzijn
als ze worden ingevroren……. Het voorgaande is niets anders dan het geïnstitutionaliseerd martelen van dieren……

Beste
bezoeker, dit is niet de manier waarop we in godbetert 2018 met
dieren zouden moeten omgaan, ronduit schandalig en
barbaars……

Ten overvloede nog dit: vissen voelen net als andere dieren en mensen wel degelijk pijn, nog regelmatig hoor je mensen stellen dat dit niet zo is……. Verder is het bekend dat vis ‘vol’ zit met chemische rotzooi en zelfs zware metalen, men rekt gewoon de niveaus van deze troep in vis op en zegt dan dat het eten van vis geen kwaad kan (binnenkort ook nodig voor het gehalte aan radioactieve besmetting van vis, nogmaals: om het eten van vis veilig te laten lijken……)

Lees en teken de petitie ajb en geeft het door! Stop ajb met het eten van welk vlees dan ook, je doet er jezelf een plezier mee, vleeseten is slecht voor het menselijk lichaam. Een vegetarisch/veganistisch ‘dieet’ is goed tegen het verder oplopen van de temperatuur op aarde, het heeft een positieve invloed op het wereldvoedselprobleem (voor elke kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente en een hele plas water nodig), het gaat de luchtvervuiling tegen, voorts kan je met zo’n dieet  een eind maken aan het kappen dan wel verbranden van oerwouden, dit voor de teelt van soja en andere producten die in veevoer worden gebruikt, maar bovenal doe je er de dieren een groot plezier mee! (ben je meteen af van dat knagende gevoel van onbehagen in je hersens, als je weer vlees eet!)

Compassion in World Farming

Kom
in actie voor de vissen! Teken tegen gruwelijke slacht

Langzaam
laten stikken, levend bevriezen of bij bewustzijn de buik
opensnijden en de organen eruit halen. Het zou een schandaal
zijn als iemand op zo’n gruwelijke wijze een varken of een
koe doodt. Maar waarom staan we het dan toe dat dit elke dag
met miljoenen vissen gebeurt?


KOM IN ACTIE VOOR VISSEN

Vissen
verdienen beter. 
Kom
daarom nu in actie en e-mail landbouwminister Schouten.
Kin actie

Deze
week presenteren wij een nieuw undercoveronderzoek over het lot
van vissen in Europese kwekerijen.
 Onze bevindingen
zijn schokkend. Vissen, zoals de zeebaars, de dorade en de
forel, die ook bij ons in de supermarkt liggen, leven onder
vreselijke omstandigheden in overvolle kooien of betonnen
tanks.

Dode
vissen drijven tussen hun soortgenoten. Zieke dieren worden aan
hun lot overgelaten. Na een kort leven vol stress in
smerig water worden de dieren uiteindelijk op gruwelijke wijze
onverdoofd geslacht.

Let op: deze beelden kunnen als schokkend worden ervaren. (>> kan je nagaan wat dit voor de vissen betekent!)

Dit
ongekende dierenleed moet stoppen. Het is hoog tijd dat
vissen dezelfde bescherming krijgen als andere dieren.
 Vissen
zijn prachtige dieren met gevoel en emoties en kunnen pijn
lijden. Ook zij hebben recht op een goed leven, en op verdoving
bij de slacht.

Daarom
starten wij een nieuwe internationale campagne: in heel Europa
roepen wij supporters op hun landbouwminister te e-mailen. 
Doe
ook mee en roep landbouwminister Schouten op in actie te komen.

 Kom in actie 

In
Nederland is het alleen verplicht de paling voor de slacht te
verdoven. Natuurlijk moet dit gelden voor alle vissoorten en moet
de slacht zo stress- en pijnloos mogelijk zijn. Niet alleen in
Nederland, maar in heel Europa. 
E-mail
daarom nu de minister.
E-mail de minister 

Hartelijk
dank voor jouw steun.

Met
vriendelijke groet,

Annemarie
Brijder
Campaigner

PS
Vissen kunnen niet schreeuwen van de pijn. Jij kunt nu hun stem
zijn. 
Laat
jij je horen voor een beter vissenleven?
 Dankjewel.

=====================================

Zie ook: 

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal(zie ook de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken‘ (zie ook de links in dat bericht over de stikstofuitstoot)


Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft


Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’


Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Antibiotica: wetenschappers luiden de noodklok, die jammer genoeg enigszins vals klinkt……..

Visolie: de mensparasiet >> nu ook krill voor walvissen en pinguïns in voedsel voor de mens…….

Dierenmishandeling promotie op Radio1…….

Wageningen Universiteit levert wat overheid en bedrijven willen horen……… Onafhankelijk onderzoek? ha! ha! ha! ha!

En terzijde:

Dierenmishandeling promotie geen probleem voor Reclame Code Commissie……….

Mijn excuus voor de gebrekkige weergave.

CDA wil Kijkwijzer op YouTube…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

CDA Kamerlid Harry van der Molen wil de kinderen van ons land beschermen met een kijkwijzer voor YouTube….. Volgens ‘onze’ Harry, die e.e.a. bedacht na een week lang hersenstormen op orkaankracht, moet het beeldmerk constant in beeld zijn, ook op TV……. Bij onze Harry is alles zo geregeld dat zijn zoon van zeven alleen op het internet zit als paps of mams thuis is en dan nog binnen gehoors- en gezichtsafstand, terwijl je tegenwoordig al kinderen van 6 jaar met een smartphone over straat ziet lopen, maar niet het kind van Harry……

Het was van der Molen nog niet opgevallen dat het gros van de kinderen buiten het gezichts- en gehoorveld van de ouders internetten en naar YouTube kijken……

Alsof we niet al genoeg rotzooi in ons tv beeld hebben, troep wat je niet wilt zien (de ergste beeldvervuilers, zijn de publieke omroepen, dit nog naast de onafzienbare bak bagger die deze omroepen brengen), wil van der Molen zoals gezegd ook bij YouTube op tv constant een kijkwijzer waarschuwing in beeld zien…….

Het leukst van al is wel dat geen hond nog let op de Kijkwijzer waarschuwingen!

Laat Kijkwijzer maar waarschuwen voor denkbeelden van het CDA, een christelijke partij die in hoog tempo fascistische denkbeelden, bijvoorbeeld over vluchtelingen en de opvang van vluchtelingen overneemt…….. Of wat dacht je van de enorme CDA lobby voor de intensieve martelveehouderij, wedden dat van der Molen ook de beelden van veetransporten waar het bloed uit het ruim stroomt, of het verhakselen van manlijke kuikens, niet wil zien op YouTube??

Van der Molen wil ook dat de waarschuwingen gelden voor complottheorieën, die de onschuldige kindergeesten op dwaalsporen brengen, theorieën die lullig genoeg voor een fiks deel telkens weer waar blijken te zijn…… Het gevecht tegen complottheorieën bestaat eruit dat men juist een valse gang van zaken in het hersenen van de bevolking spoelt…… Neem de moord op JFK, als je nog steeds de officiële gang van zaken gelooft, kan je je beter maar nooit meer met politiek bezig houden……