New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

Op WDR 5 in het programma Quarks zojuist het bericht dat de New York University een rapport heeft uitgebracht waaruit blijkt dat bomen en planten over een jaar of twintig minder snel zullen groeien, daar de bodem op een groot deel van de aarde steeds droger wordt. Daaruit vloeit tevens voort dat deze bomen en planten aanzienlijk minder CO2 zullen opnemen…..

Dan te bedenken dat men gelooft in eigen kunnen en daarmee de klimaatverandering is te stoppen, ja zelfs te laten dalen, zonder dat men werkelijk maatregelen neemt die de klimaatopwarming nog enigszins kunnen afremmen…..

Zie het concept klimaatakkoord, veel te weinig en in feite veel te laat…… Zo houdt men geen rekening met de situatie buiten ons land en laat men cumulatieve effecten buiten beschouwing….*



Het lamme klimaatakkoord laat zien dat Rutte 3 totaal de weg kwijt is als het gaat om klimaatverandering en de luchtvervuiling in ons land….. (neem alleen al het laten doordraaien van de kolencentrales tot 2030 en dat ook nog eens middels miljarden aan subsidie…. Ja ook daarvoor betalen jij en ik belasting…..) Om nog maar te zwijgen over de meer dan belachelijke verhoging van de maximumsnelheid, waardoor auto’s onevenredig meer CO2, het kankerverwekkende ultrafijnstof en zwaar gif uitstoten…….

Voorts is het zeker dat men bij de belachelijke klimaattafels, waar veel lobbyisme voor de oliemaffia aan tafel zat, men geen rekening heeft gehouden met weergerelateerde rampen, zoals droogte en wateroverlast, beiden zaken die niet alleen gevolg zijn van de klimaatverandering, maar deze ook verder aanjagen……

We mogen blij zijn als de temperatuurverhoging aan het eind van deze eeuw blijft steken op 4 graden Celsius, echter ook dat is zeer onzeker, de temperatuur kan zelfs nog verder stijgen dan die 4 graden Celsius, waarmee een groot deel van ons land onbewoonbaar zal worden, juist de plekken die het dichtst bewoond zijn……. Benieuwd wie tegen die tijd bereid is Nederlandse klimaatvluchtelingen op te nemen, ik schat zo in dat dit bijzonder weinig landen zullen zijn, als die landen er al zijn tegen die tijd…..

* Zie: ‘Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren‘ (ook met uitleg over cumulatieve effecten op de klimaatverandering)

Zie ook:

ING blij met nieuwe oliewinning voor de kust van Guyana, ‘uiterst duurzaam…’

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Niet eerder getoonde satellietfoto’s laten zien dat grote delen van Arctisch gebied in brand staan >> klimaatkantelpunt gepasseerd

Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden

‘Methaangasboer’ ontsnappend uit de Oost-Arctische Plaat kan de wereld zoals wij die kennen vernietigen

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……

Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau

Cruiseschip Zuiderdam urenlang tegengehouden van afvaren door milieuactivisten

Australië geeft toestemming tot uitbaten enorm grote kolenmijn‘ (zie ook de links in dat bericht over het Grote Barrièrerif)

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Hoorde gistermiddag rond 13.25 u. D66 oplichter Stientje van Veldhoven op Radio1 en viel daarmee met m’n neus in de ranzig ‘groene’ D66 boter.

D66 milieupaus van Veldhoven werd gevraagd waarom ze de door haar gewenste extra belasting voor benzine-auto’s niet doorvoert. Op de vraag hoe ze dat rijmt met het klimaatakkoord, gaf ze tot 3 keer toe de dooddoener dat er vanaf 2030 geen auto’s meer verkocht mogen worden die op fossiele brandstoffen rijden….. Althans als fascisten als Wilders en Baudet het niet voor het zeggen krijgen, daar dezen de milieumaatregelen terug zullen draaien* en die kans schat ik voor de komende 10 jaar redelijk hoog……

Aan het nietszeggende antwoord voegde van Veldhoven toe dat het dan nog 20 jaar duurt voor de laatste auto’s op fossiele brandstoffen aan de kant zullen worden gezet…… Ofwel tot minstens 2050 zullen er auto’s rondrijden op benzine, gas of diesel…….

Het voorgaande waar schoolkinderen, milieugroepen en deskundigen stellen dat er nu echte actie moet worden ondernomen om de klimaatverandering nog enigszins af te kunnen remmen, zodat de wereld niet voor een groot deel onbewoonbaar wordt…….. Kijk daar zou van Veldhoven het geheel mee eens zijn, althans als D66 oppositiepartij zou zijn geweest……. (hoewel D66 ook onder Balkenende en de kabinetten Rutte voor genoeg zaken heeft gestemd die allesbehalve de klimaatverandering afremmen, neem de verhoging van de maximumsnelheid, of het akkoord gaan van D66 met de schandalige subsidie van 4 miljard euro voor biomassa bijstook in de kolencentrales en de bouw van die centrales…..**)

Heb geen zin het hele programmaonderdeel na te luisteren, maar gegarandeerd dat van Veldhoven blij is met het klimaatakkoord, ook al moet er om het zacht uit te drukken nog veel worden overlegd voor we van een echt klimaatakkoord kunnen spreken (en dan nog zal dit akkoord te weinig en te laat zijn, zoals in het geval van het niet extra belasten van benzine-auto’s…….)

Ach ja van Veldhoven, een enorme oplichter die een paar jaar lang actie voerde om de supermarkten te verplichten ook statiegeld te heffen op kleine plasticflessen, echter ze was nog maar net staatssecretaris toen ze stelde dat de levensmiddelenbedrijven en supermarkten dit zelf moeten regelen…… Zelf regulering, dus zonder overheidsdwang, iets dat ze eerder als een onzin beoordeelde, daar die bedrijven geen belang hebben om nog meer flessen in te nemen en dus geen actie zullen ondernemen op dat gebied…….

Van Veldhoven stelde dat ze de extra belasting voor benzine-auto’s heeft ingeruild voor het belasten van het bedrijfsleven voor de CO2 die zij uitstoten….. ha! ha! ha! ha! ha! Rutte heeft al laten weten dat er een ‘verstandige’ CO2 heffing moet komen voor bedrijven…… ‘Verstandig’ zodat volgens Rutte de bedrijven niet zullen verdwijnen naar het buitenland, ofwel: een heffing waar de bedrijven om zullen lachen, bovendien komt het betaalde geld ten goede van de betalende bedrijven….. Daar moet je als burger voor durven te komen en stellen dat jouw geld niet gebruikt mag worden voor oorlogsvoering, bankensubsidie of nog meer asfalt, maar voor zaken die voor jou belangrijk zijn…… Je wordt uitgelachen als je dit alleen al voorstelt……..

Je begrijpt dat van Veldhoven in haar nopjes is met de aanduiding van groenste kabinet ooit voor Rutte 3….. Terwijl dit kabinet verder gaat met de uitbreiding van megastallen, meer vee dat het sterke broeikasgas methaan uitstoot…*** Hetzelfde Rutte 3 dat heeft gesteld dat de kolencentrales tot 2030 open zullen blijven…… Rutte 3 dat doorgaat met de verhoging van de maximumsnelheid op de grote wegen….. In het voorgaande nog maar een paar voorbeelden die een enorm vraagteken zetten bij het ‘groene gehalte’ van Rutte 3…..

Beste bezoeker denk aan deze zaak, als je volgende week wilt stemmen op D66, VVD, CDA, PvdA, ChristenUnie, SGP, Forum voor Democratie en de PVV, allen partijen die behalve de laatste 2 met de mond een groen beleid bepleiten, maar in werkelijkheid geen bliksem doen……

*   Wilders en Baudet zeggen dat de klimaatverandering flauwe kul is, terwijl alleen de snelheid van deze temperatuurstijging te danken is aan de verbranding van fossiele brandstoffen, dat hebben zelfs Shell en Exxon uit eigen onderzoek geconcludeerd en dat al in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw!! Wilders en Baudet hebben hun grootste aanhang onder groepen die in zwaar vervuilde gebieden wonen, blijkbaar maakt het deze 2 fascisten niet uit dat hun aanhang een betere gezondheid zal genieten als er echt maatregelen tegen luchtvervuiling worden genomen, zoals het verlagen van de maximumsnelheid op snelwegen en 100 kilometerzones (dat waren eerder de 80 kilometerzones) van die snelwegen…….

**  Ook al zou D66 stellen tegen de nieuwe kolencentrales te zijn geweest, heeft het het (CDA) Balkenende kabinet dat die beslissing nam gesteund…… Waar niet vergeten moet worden dat D66 zichzelf ook destijds als ‘groene partij’ afficheerde……

*** De groei van deze enorme veestapel zorgt ervoor dat de uitstoot van het sterke broeikasgas methaan de klimaatopwarming nog verder aanjaagt, niet zo vreemd als je ziet dat hier jaarlijks 500 miljoen dieren (ja een half miljard dieren) worden groot- en doodgemarteld…..

Zie ook:

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

130 km/u. brengt geen verkorting van de reistijd, maar wel extra vervuiling…..

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’


Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wat betreft de Statenverkiezingen van 20 maart 2019:

Job Cohen (PvdA) maakt zich hypocriet druk om Nederlanders die niet gehoord worden >> verkiezingscampagne 2021 van start

Kasja Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen

Rutte (VVD ‘premier’), VVD was te links: we moeten ‘het fatsoenlijke Bolkestein beleid’ volgen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Verkiezingsuitslag: FVD grote winnaar >> Nederlander gemiddeld dommer en meer fascistisch

Statenverkiezingen: ben je huurder? Stem dan niet op de VVD, het CDA, D66, PvdA, GroenLinks, PVV, FVD, ChristenUnie en SGP!

Statenverkiezingen: Jesse Klaver wil graag samenwerken met D66

Thierry Baudet (FVD) ging ook na de terreuraanslag gisteren door met verkiezingscampagne

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer): wil stop op groei Eindhoven en Rotterdam Airport

Kees Boonman (‘politiek commentator’) zwetst door en steekt Rutte terloops een veer in de vieze bips

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

en terzijde:

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….

Untitled Post

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Beste bezoeker de persconferentie over de doorrekening van het ‘klimaatakkoord’ is een totaal belachelijke vertoning, beter gezegd volksverlakkerij van het ‘hoogste niveau’.

Het CPB stelt dat de gezinnen er zo’n 0,4% op achteruit zullen gaan…. Niets over hoeveel éénpersoonshuishoudens erop achteruitgaan, terwijl dat een groeiend aantal huishoudens is…. Ook wordt er geen rekening gehouden met de maatregelen die tot nu toe al zijn gemaakt en waaruit blijkt dat de laagste inkomens het hardste worden gepakt……

Dat laatste wordt ook al gezegd over de maatregelen die men nu zal nemen, al stelt men doodleuk dat daar wel voor gecompenseerd zal worden…… ha! ha! ha! ha! ha! Politiek verslaggever Albert Bos (een blaag met een kuifje) van de NOS deed deze uitlating op de NOS site…… Vraag maar aan die laagste inkomens wat die compensatie voor hen betekent, terwijl ze in feite al geen cent extra kunnen missen, betalen ze vele euro’s meer per maand…… Trouwens wist niet dat journalisten ‘waarschijnlijkheden’ moeten toevoegen aan verslagen……

De doelen zullen waarschijnlijk niet gehaald worden aldus het CPB en en het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL)….. ha! ha! ha! ha! ha! ‘Waarschijnlijk niet?’ Zeker niet!! Het klimaatakkoord hangt van lamlendigheid aan elkaar, maar ja wat wil je, wanneer je oplichters als PvdA hufter Samsom zo’n klimaattafel laat leiden……..

Remco de Boer was na 14.00 u. te horen op Radio1 en hij vindt het helemaal niet vreemd dat men na enorm veel overleg niet met plannen komt die er echt toe doen, hij stelt dat er nog veel meer overlegd zal moeten worden en liet het voorkomen dat dit van het begin af aan de bedoeling is geweest….. Oh vandaar de hysterie in aanloop van de persconferentie vandaag……

Ook stelde de Boer dat de kosten voor de energietransitie lager uit zullen vallen dan verwacht….. Mag ik even wijzen op de plannen voor de extra heffing voor die transitie, waar we sinds januari dit jaar mee te maken hebben??? Rutte 3 bezwoer dat die kosten lang niet zo hoog zouden zijn, dan deskundigen o.a. rond Prinsjesdag lieten weten, n.l. € 300,– of meer per huishouden. Zwaar overdreven aldus o.a. beroepsleugenaar Rutte, echter die kosten zijn zelfs voor éénpersoonshuishoudens al € 360,– per jaar en dat merk je als je gepensioneerd bent, of werkloos bent geworden door wanbeleid van Rutte 1, 2 en/of 3. Hetzelfde geldt voor bijstandsgerechtigden die niet rond kunnen komen van hun veel te lage inkomen, zelfs voor mensen met een baan, die het minimumloon verdienen…….

De Boer stelde (als ander commentaar) verder dat de bedrijven harder worden gepakt dan de burgers, lullig toch dat men geen rekening houdt met het feit dat de gewone burger al jaren in verhouding veel meer kwijt is aan energie dan bedrijven…… Bovendien is het nog helemaal niet zeker hoeveel bedrijven zullen gaan bijdragen, immers daar gaat Rutte 3 over en gezien de houding van de VVD kan je het wel vergeten dat bedrijven hard gepakt zullen worden….. Rutte durfde gisteren nog te zeggen dat de CO2 heffing voor bedrijven niet te groot mag zijn, daar de bedrijven anders zullen vertrekken (opvallende gelijkenis met een zaak als het afromen van de bonussen voor grofgraaibankiers, die zouden vertrekken naar het buitenland…)

Eén ding is al wel zeker, als de bedrijven moeten dokken, zullen ze deze kosten voor 80% op de burger verhalen, aldus het rammelende akkoord van de wankele klimaattafels……. En dat beste bezoeker kan wel eens een lage schatting zijn…. Kortom de burgers zullen de grootste bak geld op moeten hoesten, links- of rechtsom….. Het viel me nog mee dat ‘klimaatambassadeur’ (ha! ha!) de Boer stelde dat de laagste inkomen het hardst zullen worden getroffen…..

De Boer begon nog over het bonus malus systeem, dus het straffen van bedrijven die het slecht doen en het bevoordelen van bedrijven die het goed doen op milieugebied. Volgens de Boer zal de overheid de bedrijven moeten subsidiëren……. ha! ha! ha! ha! ha! Eerst moeten bedrijven het meest bijdragen aldus de Boer en even later stelt hij gewoon dat de overheid de bedrijven moet subsidiëren, zodat ze kunnen voldoen aan de ‘nieuwe regels’ (oude wijn in nieuwe zakken!)

De Boer is een neoliberaal dus dacht hij even later op BNR wel te kunnen stellen dat de SP cijfers uit de lucht plukt, daar kreeg hij commentaar op, zo van dat doet iedereen, maar het zijn wel cijfers die ergens vandaan komen en dat gaf hij dan nog wel toe…..

Zijn we terug bij de doorberekening: het meest lullige is wel dat het CPB en het PBL vooral goed zijn om zaken slecht door te rekenen, zo kloppen de cijfers van het CPB over het algemeen van geen kant….. Van Mulligen van het CBS gaf onlangs nog toe dat de cijfers maar mensenwerk zijn en vaak niet kloppen……

Kortom: we doen alsnog veel te weinig zoals de meeste landen op onze kleine aarde en de stijging van de temperatuur aan het eind van deze eeuw zal hoger liggen dan zelfs 3 graden Celsius (en kan zelfs veel hoger uitvallen dan die 3 graden Celsius!), daar men geen rekening houdt met de cumulatieve effecten die nu al optreden…. Nooit eerder voltrok een klimaatverandering zich zo snel* dan nu en dat ligt puur en alleen aan de mens.

Cumulatieve effecten: door het verdwijnen van het ijs aan de Noordpool wordt de zee daar opgewarmd, immers eerder werd het zonlicht weerkaatst door het ijs, waardoor elders grote hoeveelheden ijs sneller afsmelten dan ooit ingeschat, zoals in Groenland…… Door het verdwenen ijs op Groenland kan de zon doordringen in de bodem waardoor de klimaatverandering verder wordt aangejaagd, waardoor nog meer ijs verdwijnt enz. enz. Door die opwarming ontdooien ook de enorme gebieden met permafrost, waarbij grote hoeveelheden van het broeikasgas methaan vrijkomen, daarmee wordt de aarde sneller opgewarmd en ontdooit er nog meer permafrost, enz. enz……

In Nederland martelen we jaarlijks 500 miljoen dieren groot en dood, die arme dieren stoten een enorme hoeveelheid methaangas uit, methaangas behoort tot de sterkste broeikasgassen op aarde….. Voor die dieren worden oerwouden gekapt, om daar genetisch gemanipuleerde soja te telen t.b.v. het diervoer…… Door het verbranden/kappen van het oerwoud, wordt daar zoals je begrijpt geen CO2 meer opgenomen (naast het logische feit dat het verdwenen woud geen zuurstof meer produceert)…..

Nederland heeft de nieuwe kolencentrales 4 miljard euro subsidie van jouw en mijn belastinggeld gegeven om daar bossen mee te kopen in de VS, daar worden houtpellets van gemaakt om in die centrales te verbranden (een vuile verbranding)…. Die bossen nemen geen CO2 meer op, terwijl door de kap van bomen, het vervoer van die bomen naar fabrieken waar men de pellets maakt en tot slot het ontzettend smerig vervoer per schip naar Nederland, de klimaatverandering verder wordt aangejaagd…..

Alleen al voor deze 2 voorgaande zaken**, jaagt Nederland onevenredig hard de klimaatverandering aan…. Tel dat op bij de eerder genoemde cumulatieve effecten en je ziet dat het hele klimaatakkoord een lachertje is…….

Over Rutte en zijn afbraakkabinetten gesproken: niet alleen hebben zij de maximumsnelheid verhoogd, waardoor auto’s bovenmatig meer uitstoot produceren, maar wenst ook het huidige Rutte kabinet niets te doen tegen het groeiend aantal megastallen, zodat ook daar de hoeveelheid uitgestoten methaangas alleen maar stijgt……

De politiek en de media, plus de wankele klimaattafels, doen net of we echt veel doen tegen de klimaatverandering, echter dat is volksverlakkerij van de eerste orde en bedoeld om de mensen een rad voor de ogen te draaien……

*  De snelste klimaatverandering vond overigens 65 miljoen jaar geleden plaats, toen een enorme meteoriet een eind maakte aan het leven van de meeste dinosauriërs…… Echter die verandering van klimaat vond in feite na 1 grote klap plaats….

** Vergeet niet dat bio bijstook met palmolie in dieselauto’s ook een grote vernietiger is van oerwoud en daarmee van een verdere stijging van de temperatuur op aarde…….

PS: als je de komende dagen klimaatsceptici hoort, bedenk dan dat deze figuren schijt hebben aan de volksgezondheid, immers met het blijven vervuilen van de lucht, sterven er alleen in Nederland jaarlijks al 18.000 mensen voortijdig en dat na een akelig ziekbed (er wordt altijd gesteld dat we een paar maanden minder leven, terwijl men liever niet spreekt over de daadwerkelijke doden die jaren eerder overlijden aan bijvoorbeeld longkanker, terwijl ze nooit hebben gerookt….) Bovendien geeft de eerder genoemde snelheid van de klimaatverandering aan dat dit het gevolg is van de verbranding van fossiele brandstoffen, een feit dat bij Exxon al in de 70er jaren en Shell in de 80er jaren van de vorige eeuw bekend was, dit na uitvoerig onderzoek van deze oliemaatschappijen!! (feiten mensen, feiten!)

Zie ook:

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

Shell en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid‘ (en zie de links in dat bericht, links anders dan die hier weergeven)

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….

Paul Blokhuis (CU Tweede Kamer) wil alweer gezond voedsel in schoolkantines……. Aáyáyáááy!

Paul Blokhuis, staatssecretaris Volksgezondheid en Sport van de ChristenUnie, vond het nodig weer eens het nieuws te halen, dus haalde hij uit de komkommermap het onderwerp schoolkantines en gezond voedsel.

Al jaren wordt gepleit voor gezond voedsel in die kantines en ook Blokhuis heeft dit onderwerp al eerder aangesneden, echter zonder veel succes. Vanmorgen was deze CU hufter te horen op Radio1 (rond 11.38 u.) waar het onderwerp alweer de revue passeerde.

Blokhuis zou zelf bij een schoolbezoek al eens te verstaan zijn gegeven door leerlingen dat bij een verandering van het menu in de schoolkantines, dus een ‘gezond’ menu (uiteraard ook met vlees, alsof dat gezond is…), zij in de dichtstbijzijnde winkel of snackbar* zelf een menu zullen samenstellen, natuurlijk aangevuld met een blik kankerverwekkende energiedrank of cola…….

Ja die winkels en snackbars krijg je natuurlijk niet zomaar weg, aldus leeghoofd Blokhuis….. Oh Blokhuis en hoe zit het dan met de koffieshops die een achterlijke regel opgelegd kregen dat zij de zaak moesten sluiten als ze binnen een bepaalde afstand van die scholen gevestigd waren….???

Kijk daar heeft Blokhuis geen probleem mee, maar oh wee als het om het sluiten van winkels en snackbars gaat, dan geeft hij niet thuis….. (en reken maar dat hij tegen gezond voedsel in kantines zou pleiten als onder ongezond voedsel ook vlees zou worden gerekend, immers hij is lid van de intensieve martelveehouderij lobbypartij ‘Christen’Unie……)

Het ‘beste’ van de paar minuten die ik het programma volgde, moest nog komen beste bezoeker: geweldig om te horen hoe Blokhuis sprak over leerlingen in het voortgezet onderwijs, die meer buiten moeten spelen i.p.v. te gamen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het is duidelijk: Blokhuis leeft in het land van ooit en begrijpt geen snars van de huidige maatschappij!

 Nog zo’n schuiver: volgens Blokhuis moet het aanbod in winkels ook een stuk gezonder worden…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Al jaren doet men in de politiek alsof men zich daar druk over maakt en even zo vaak wordt er niets ondernomen tegen teveel zout, suiker en foute vetten in bereid voedsel…… Nee, dat moet de levensmiddelenindustrie maar zelf doen, ofwel een pleidooi voor een niet-werkend convenant, zodat er niets of zo goed als niets verandert…..

Kortom: Blokhuis moet niet bij de leerlingen zijn, niet bij de schoolkantines, niet bij de levensmiddelenindustrie, maar bij de politiek, ofwel hij moet bij zichzelf zijn en z’n disfunctionerende collega’s van het waardeloze kabinet Rutte 3 en eindelijk eens echt actie ondernemen!!!!

* Een paar dagen geleden werd nog eens gewezen op het gevaar van acrylamide in te warm gebakken voedsel, zoals in frituur producten. Deze kankerverwekkende stof komt o.a. vrij als voedsel boven de 136 graden Celsius wordt gebakken, dus bij de meeste producten uit een snackbar (en veel bereid voedsel in winkels) en zoals nog steeds op veel scholen in de kantine te verkrijgen (bijvoorbeeld in kroketten en bitterballen).

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Alsof de
oorspronkelijke bevolkingen van Latijns-Amerika niet al veel te veel
voor de kiezen hebben gekregen met de genocide die Europeanen daar
hebben uitgevoerd*, heeft de Britse oliemaatschappij Amerisur de
vergunning van de zwaar corrupte Colombiaanse regering gekregen om in
het gebied van de Siona naar olie te boren…….

Gezien
eerdere gunningen voor het boren naar olie, zoals in het Amazonewoud,
zal het leefgebied van de Siona voor een groot deel onleefbaar
worden gemaakt en zal de oude cultuur van dit volk verdwijnen, daar
de stammen weg zullen trekken en daarbij zullen opgaan in andere
culturen…….. Als velen van het Siona volk al niet vermoord worden door doodseskaders vanwege verzet tegen deze oliewinning, het zal bepaald niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt…..

Vervolgens
nog dit: Amerisur is het Britse bedrijf dat gaat boren in het gebied
van de Ayahuasca. Bij nazoeken van wat gegevens stuitte ik op de naam
Gulfsands Petroleum, een Brits bedrijf dat eerder vergunningen kreeg
van de opvolgende corrupte Colombiaanse regeringen, voor het boren in
het oerwoud op Colombiaans grondgebied. Daarbij ontdekte ik, dat dit
bedrijf ook werkzaam is in Syrië, ofwel de Britse overheid voerde
niet alleen oorlog in Syrië om de zogenaamde gematigde rebellen
(lees: terreurgroepen) en de VS te assisteren bij het uitoefenen van
grootschalige terreur, maar blijkbaar ook om de belangen van een Britse oliemaatschappij veilig te stellen……

Lees en
teken de petitie van Amazon Frontline ajb en geeft het door, de oliemaffia moet met haar
vieze poten van het oerwoud afblijven, de oliewinning heeft al meer
dan genoeg ellende veroorzaakt, neem de steeds grotere natuurrampen,
door de bovennatuurlijke klimaatverandering. Dat deze klimaatverandering bovennatuurlijk is, blijkt uit de snelheid waarmee deze klimaatverandering gepaard gaat en
is 1 op 1 is te danken aan het verstoken van fossiele
brandstoffen….. 
Deze natuurrampen zorgen niet alleen voor een steeds grotere materiële schade, maar hebben intussen ook aan vele duizenden mensen het leven gekost……

Al moet gezegd worden dat de intensieve
martelveehouderij van tegenwoordig ook een fikse steen bijdraagt aan
die klimaatverandering, dit middels de enorme uitstoot van
methaangas, één van de sterkte broeikasgassen op aarde….

Voor die
veehouderij wordt ook nog eens oerwoud gekapt/verbrand, zodat daar
gentech soja verbouwd kan worden, soja die in het voer wordt verwerkt
voor de meer dan 500 miljoen dieren die jaarlijks in dit land
jaarlijks worden groot- en doodgemarteld….. Nederland is na China
de grootste importeur van die soja, waar 80% van de
wereldsojaproductie wordt gebruikt in de doodsindustrie die men eufemistisch aanduidt als ‘vleessector’ of ‘intensieve veeteelt…..’ (al krijgen veel mensen bij die laatste aanduiding tegenwoordig ‘een uiterst wrange smaak in de mond…..’)

Terug naar het Siona volk: een oproep aan allen die mee hebben gedaan aan een ayahuasca ceremonie >> het Siona volk gebruikt deze hallucinogene drank om te spreken met de geestenwereld. Jullie weten uit eigen ervaring dat deze stof uiterst heilzaam kan werken op de geest, waarschuw jullie kennissen, vrienden die mee hebben gedaan aan deze ceremonies en vraag hen de volgende petitie te ondertekenen: 

British
Oil Company Threatens Ancient Ayahuasca Culture

Imagine
having your once peaceful ancestral forest homeland transformed by
armed-conflict and narco-deforestation. Imagine things got so bad the
Supreme Court declared your people to be at risk of extinction.
Imagine that despite all that, the government negotiated with a
foreign company to drill for oil in your hunting grounds and along
your rivers. And now imagine having the courage to stand up and fight
back.

Read and share the powerful Guardian article exposing the oil company that threatens the Siona people

This
is the story of the Siona of Putumayo, and today 
The
Guardian
 has
published 
Part
Two
 in
its three-part series investigating the British oil company
Amerisur’s deceitful tactics and dirty environmental practices that
put the Siona, a millenary ayahuasca culture, at grave risk. This
article is Amerisur’s nightmare: a hard-hitting exposé from a
major news outlet in the company’s home country, and the Siona need
to make sure their story is seen.

1. Follow
the link
 to
read the article

2.
Leave a comment in support of the Siona.

3.
Share the article on social media to amplify its impact

Right
now we have the opportunity to put enormous pressure on Amerisur to
do the right thing and respect the Siona’s decision to keep their
lands oil-free. With your help, we can show the company that
violating indigenous rights is detrimental to their reputation and
their profits.

Read, leave a comment, and share the powerful exposé today


After
commenting and sharing the article, please sign the Siona people’s
letter to Amerisur and the Colombian government demanding that their
decision to keep their territory oil-free be respected.
You
can sign the letter here.

By
joining together and acting fast,
we
can help strengthen the Siona in their 

fight
to protect their rainforest and
their
culture.
We
hope you’ll stand with us.

For
indigenous rights.

=========================================

*
Samen met de genocide op de oorspronkelijke volkeren in
Noord-Amerika, de grootste genocide die ooit werd uitgevoerd…….

Zie ook: 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers‘ (en zie de links in dat bericht)

Ecuadoraanse oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag‘ 

PS: Laat de wereld zich maar eens druk maken over deze zaken, i.p.v. zich te scharen achter de leugens van de VS over Venezuela, waarbij dit land voor een fiks deel vernietigd zal worden als het aan de Trump administratie ligt……. (waarbij Colombia ook een uiterst smerige rol speelt in de voortdurende coup die door de VS werd en wordt georganiseerd) Voor meer berichten over Venezuela klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. (let wel: na een aantal berichten wordt het laatst gelezen bericht telkens herhaald, dan even opnieuw op het label Venezuela klikken onder dat laatst gelezen bericht, enz. enz.)

Dierenmishandeling in versnelling: verbouwing Duitse slachterij waar straks wekelijks 100.000 varkens kunnen worden geslacht…….

Afgelopen maandagmiddag op WDR 5 aandacht voor Westfleisch dat haar slachterij in Oer Erkenschwick wil uitbreiden, zodat daar wekelijks niet 55.000 maar 100.000 varkens kunnen worden geslacht…….

De verbouwing wordt zo aangepakt dat de doodsschreeuwen van de varkens en de stank die met e.e.a. gepaard gaan, niet langer voor overlast zorgen in de omgeving…..

100.000 varkens per week vermoorden in één slachterij geeft nog eens aan dat het hier om een heel smerige doodsindustrie gaat, door Robert Long terecht vergeleken met de deportatie van Joden en met concentratiekampen als Dachau…..

Gelukkig zijn velen het niet mee eens met de uitbreiding van de Westfleisch slachterij en zij verzetten zich tegen de afgegeven vergunning voor het verbouwen van het slachthuis (‘Slachthof’)……. Hoewel het protest jammer genoeg weinig succes zal hebben, vrees ik……

Hier een video die voor enige opschudding zorgde in Duitsland:

Mensen stop met het eten van vlees, het is slecht voor zo ongeveer al je organen, inclusief het grootste orgaan de huid. Bovendien stoten de 500 miljoen dieren (ja een half miljard) die jaarlijks in ons land worden groot en doodgemarteld een enorme hoeveelheid van het sterke broeikasgas methaan uit, waarmee de klimaatverandering onevenredig snel wordt versneld….. Voorts is de veevoederindustrie verantwoordelijk voor het kappen/platbranden van oerwoud om daar genetisch gemanipuleerde soja te telen (80% van de wereldsojaproductie gaat naar veevoer, Nederland is na China de nummer 2 importeur van deze gentechsoja……)

Het voorgaande geeft aan dat ook de teelt van groente voor diervoer ten koste gaat van het klimaat en milieu…… Echter het belangrijkste is wel het enorme dierenleed dat gepaard gaat met de intensieve martelveehouderij….. Als je stopt met het eten van vlees, doe je de dieren een groot plezier! (en ben je af van dat ‘knagende stemmetje’ in je hoofd als je weer kadaver zit te eten, het stemmetje dat je vraagt of je wel het recht hebt om dieren te laten doden voor jouw plezier en vlees te eten van op gruwelijke manier vermoorde dieren….)

Hier de tekst van het Robert Long nummer ‘Een Vrolijk Biggetje’:

Ik
ben een vrolijk biggetje, al ben ik nog maar klein
‘k Heb vijftig
broers en zusjes en dat vindt m’n moeder fijn
Door vrolijke
hormoontjes
Krijgt ze dochtertjes en zoontjes
Die dan na een
maand of acht
Gezellig op transport gaan en dan worden ze geslacht

Knor
knor, joeghei
O, wat een vrolijk leventje
Knor knor,
joeghei
Wat heerlijk leven wij

Ik
ben een vrolijk biggetje, ik heb ontzettend dorst
Maar na een week
of drie mag ik niet meer aan mama’s borst
Dan krijg ik
varkentjesdiner
En daardoor krijg ik diaree
Maar da’s niet erg,
hoor
Want daar heeft onze baas gelukkig medicijntjes voor

Knor
knor, joeghei
Dat vinden wij niet erg, hoor
Knor knor,
joeghei
Hoe kom je daar nou bij

Ik
ben een vrolijk biggetje, ik lach de hele tijd
Al ben ik dan m’n
tandjes en m’n kleine staartje kwijt
En strakjes word ik
onverdoofd
Ook van m’n balletjes beroofd
Dat doet wel even
pijn
Maar anders zou m’n smaak ook niet zo overheerlijk zijn

Knor
knor, joeghei
We leven echt voor u, meneer
Knor knor,
joeghei
We zijn er lekker bij

Ik
ben een vrolijk biggetje, zo opgewekt en blij
We hoeven niet naar
buiten om te spelen in de wei
We mogen met z’n allentjes
In
heel speciale stalletjes
Waar ‘t zonlicht nooit zal zijn
En
straks liggen we lekker in ‘t schap bij een grote supermarkt

Knor
knor, joeghei
We trappelen van ongeduld
Knor knor, joeghei
We
komen niet meer bij

Ik
ben een vrolijk biggetje, m’n moeder is een zeug
Ze heeft me nu al
uitgelegd waar ‘k allemaal voor deug
Voor karbonaadjes en
sateh
Gehakt en worst en voor pate
En als ik eenmaal ga
Dan
zit ik lekker boordevol antibiotica

Knor
knor, joeghei
Dus schep nog maar ‘ns op, mevrouw
Knor knor,
joeghei
Gezond voor jou en mij

Knor
knor, joeghei
We leven echt voor u, meneer
Knor knor,
joeghei
We zijn er lekker bij

Knor
knor, joeghei
We trappelen van ongeduld
Knor knor, joeghei
We
komen niet meer bij

Knor
knor, joeghei
Kom, schep nog maar ‘ns op, mevrouw
Knor knor,
joeghei
Gezond voor jou en mij

“Mammie?
Ja,
schat
Waarom worden wij maar acht maanden
Anders worden we te
duur
Hoe oud werden we vroeger dan, mam
O, vroeger konden we
wel veertien worden
O, werd dat dan niet te duur
Nee, want toen
aten we ‘t afval van de mensen
O
En dat was niet duur en heel
nuttig
Ja
En ook nog lekker
Ik weet nog dat jouw over-,
over-, over-, overgrootmoeder op een boerderij in
Gelderland
woonde waar ze een heel weiland tot haar beschikking had om fijn in
te grazen en in de modder te rollen
En als ‘t dan koud werd, dan
ging ze de stal binnen
En jouw over-, over-, over-,
overgrootvader, die had een prachtige krul in z’n staart”

PvdD moet afstand nemen van raadslid van Lammeren en deze uit de partij zetten

Doorbraak kwam gisteren met het hieronder weergegeven artikel over van Lammeren die zich op racistische manier heeft uitgelaten tegen Sylvana Simons:

Geplaatst
op 
18
februari 2019

Gaat
de PvdD zich distantiëren van Van Lammeren die Simons toebrieste dat
ze “nederig” moet zijn?

Johnas van Lammeren (@Johnasvlammeren) | Twitter

‘De nederige blik’ van Johnas van Lammeren

Het
welzijn van dieren – zeker van dieren in de bio-industrie – gaat
me aan het hart. Al bijna vijftien jaar eet ik principieel
veganistisch. Ik ben er van overtuigd dat klimaatverandering een van
de belangrijkste politieke thema’s van dit moment is. Hoewel ik
nooit groot voorstander ben geweest van de parlementaire weg om
dingen te veranderen, heb ik mijn principiële weigering om te
stemmen lang geleden al laten varen (niet-stemmen had, in mijn
beleving, in ieder geval niet veel meer zin dan wél stemmen –
zeker niet in tijden van een groeiende extreem-rechtse dreiging). Dus
was ik van plan om dit jaar voor de provinciale verkiezingen dan maar
eens op de Partij voor de Dieren te stemmen. Dierenwelzijn, ecologie,
megastallen, openbaar vervoer, energievoorziening, enzovoorts, zijn
nu eenmaal typisch provinciale thema’s – en op dat vlak zit je
bij de PvdD vaak het beste.

Maar
ik ga mijn voorlopige keuze nu toch heroverwegen. De directe
aanleiding is het optreden van Johnas van Lammeren, fractievoorzitter
van de PvdD in de Amsterdamse gemeenteraad. Het gebeurde in een debat
over een recent incident waarbij de politie naar verluidt 21 keer op
een verdachte had geschoten. Die jongen was overleden, en een
omstander was in zijn been geraakt. Sylvana Simons had een debat in
de gemeenteraad geïnitieerd, omdat zij zich zorgen maakt over het
gebruik van geweld door de Amsterdamse politie. Simons benadrukte dat
dit met name voor jongeren van kleur een reële bedreiging kan
vormen, omdat zij bovengemiddeld vaak te maken krijgen met
bevooroordeelde politie en etnische profilering.

Voor
Simons’ collega’s in de Amsterdamse raad was het een uitgelezen
kans om puntjes te scoren – een kans die zelfs de meeste ‘linkse’
partijen niet rechts lieten liggen. Maar het meest stuitend was toch
wel de reactie van Van Lammeren, die Simons het volgende vanachter
het spreekgestoelte toe brieste: “U moet zich gewoon schamen. Het
zou u echt sieren als u nu gaat zitten en u nederig gedraagt!”

Nu
kan je van Simons en haar optreden in deze zeggen wat je wilt (zelf
had ze al toegegeven dat zij zich in eerste instantie misschien wat
te scherp had uitgedrukt – volgens mij valt dat overigens reuze
mee). Maar een witte man die een vrouwelijke volksvertegenwoordiger
van kleur toeschreeuwt dat ze zich “nederig” dient te gedragen
omdat ze het wáágt om een paar scherpe, kritische vragen te stellen
over dodelijk politie-optreden – sorry, maar dat kan écht niet. Zo
iemand laat op z’n minst zien dat hij over zaken als racisme,
seksisme én “vrijheid van meningsuiting” (een vaak misbruikte
term, vandaag de dag) verdomd weinig begrepen heeft.

Natuurlijk
heeft dit incident op het eerste gezicht vrij weinig te maken heeft
met de aanleg van megastallen of ecoducten in Gelderland. Waarom zou
het optreden van deze lokale PvdD-leider mijn stem bij de provinciale
verkiezingen dan moeten beïnvloeden?

Maar
dit is niet de eerste keer dat ik twijfel aan de credentials van deze
partij – in het bijzonder waar het op (anti-)racisme, islamofobie
en verwante thema’s aankomt. De islamofobe rechtsfilosoof Paul
Cliteur stond ooit als lijstduwer op hun lijst. In het debat over
ritueel slachten liet de PvdD zich naar mijn mening wel wat ál te
gemakkelijk voor het PVV-karretje spannen. Daar komt bij dat
partij-ideoloog Ewald Engelen al jarenlang liever polemiseert tegen
iedere vorm van “identiteitspolitiek” dan samen tegen rechts op
te trekken. Hoewel de groene agenda van de PvdD op geen enkel vlak
onverenigbaar is met een offensief tegen racisme en het patriarchaat
(integendeel!), doet Engelen de laatste jaren wel érg hard zijn best
om de anti-racismebeweging te delegitimeren. In het beste geval
suggereert dit alles dat de PvdD – zodra het een keer niet primair
om klimaat/milieu of dierenrechten gaat – een weinig consistent
beleid of visie heeft. En dat is kwalijk, want ook racisme is wat mij
betreft een van de meest prangende politieke thema’s van dit
moment.

Ik
ga niet stemmen op een partij die straks wel eens een sleutelrol zou
kunnen vervullen in de Eerste Kamer, zolang die partij geen
consistente visie heeft op het vlak van (anti-)racisme. Op een partij
die het niet nodig vindt om zich te distantiëren wanneer een van
haar meest prominente lokale politici een vrouw van kleur
toeschreeuwt dat ze zich “nederig” dient te gedragen.

Dus
PvdD: laat zien dat je niet alleen voor dierenrechten, maar ook voor
menswaardigheid staat. Spreek je uit tegen Van Lammeren’s
onbetamelijke optreden. Anders ben je in ieder geval alvast één
stem kwijt.

Mathijs
van de Sande

===================================

Intussen heeft van Lammeren zijn excuus aangeboden. Echter dat wil niet zeggen dat hij als raadslid en fractievoorzitter gehandhaafd moet worden, immers zijn uitlating tegen Simons geeft duidelijk aan dat hij racistisch en seksistisch is en niet alleen als de woorden van Simons hem niet bevallen! Ontslaan deze hooghartige zakkenwasser, daar de PvdD anders nog veel meer kiezers zal kwijtraken en bepaald niet alleen gekleurde stemmers……

Groot deel van Nederland in stank >> prikkende ogen en overgeven, maar geen gevaar voor de volksgezondheid…. ha! ha! ha! ha! ha!

Door een incident met een tankwagen, gevuld met petrolad, een stof die gebruikt zou worden voor versnellingsbakken, zat een groot deel van Nederland vandaag in de stank.

Door een incident bij het schoonmaken van de tank bij een bedrijf in Alblasserdam kwam de stof vrij….. Mensen klaagden massaal over de stank, over prikkende ogen en een aantal moest zelfs overgeven, geen reden om de mensen bang te maken, zal men weer eens gedacht hebben en bracht men het bericht dat de stof niet gevaarlijk is voor de volksgezondheid……. ha! ha! ha! ha! ha! Overgeven, prikkende ogen, dit van een stof die bij vrijkomen in een enorm gebied is te ruiken en dan durven zeggen dat het geen kwaad kan voor de volksgezondheid, is een leugen van formaat!!

(Het bewuste getroffen gebied, afbeelding van NOS site)

Een teken dat de Nederlandse overheid, of dat nu lokaal, provinciaal of landelijk bestuur is, echt denkt dat de gemiddelde Nederlander een imbeciel is en daar zelfs naar handelt………

Ach ja, economisch gewin gaat ook in dit land nu eenmaal héééél ver voor op de volksgezondheid…… Zie wat dat betreft ook de gevolgen voor de volksgezondheid van vuurwerk, van de uitstoot door auto’s geproduceerd, vervuiling door afgemeerde cruiseschepen nabij centra van steden, vliegtuigoverlast en de doodsindustrie die men eufemistisch de vleesindustrie noemt….

Scholierenstaking >> Rutte (VVD premier) vindt het fantastisch maar stelt dat Nederland op milieugebied al meer doet dan andere EU landen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Rutte ‘onze’ premier van misdadigers partij VVD, liet gisteren weten dat hij de scholierenstaking fantastisch vindt….. Met wat daarna volgde maakte Rutte zijn zoveelste uitermate grove leugen…..

De scholierenstaking (voor echt handelen op de klimaatverandering en het vervuilde milieu) is fantastisch, waarop Rutte de scholieren meteen even een schop tegen de schenen gaf, daar hij stelde dat Nederland juist al heel veel op milieu- en klimaatgebied doet, meer dan andere EU landen….. ha! ha ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha ha! ha! ha! ha! ha! Jezus* waar haalt hij het vandaan??

Vandaar dat onze luchtkwaliteit tot de slechtste van de EU behoort, vandaar dat we een gigantisch mestoverschot hebben en de bodem verzuren met het injecteren van deze troep…… Vandaar dat Nederland een intensieve veehouderij heeft waarin jaarlijks 500 miljoen dieren (ja een half miljard!) worden groot en doodgemarteld…. Een zaak waar Rutte 1, 2 en 3 niets aan hebben gedaan, integendeel de veestapel is nog verder gestegen en er werden en worden vergunningen afgegeven voor nieuwbouw van stallen waar de aanduiding megastal de lading nog niet dekt…….

Deze enorme veestapel stoot ook nog eens een enorme hoeveelheid methaangas uit, één van de sterkste broeikasgassen op de wereld en een enorme aanjager van de klimaatverandering…… Om maar te zwijgen over het kappen dan wel verbranden van oerwoud om daar genetisch gemanipuleerde groente te telen voor het benodigde diervoer….. Zo is Nederland de nummer 2 importeur van genetisch gemanipuleerde soja…… (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoeder……)

Vandaar dat onder Rutte 2 en 3 de maximumsnelheid op snelwegen werd (en nog steeds wordt) verhoogd van 80 naar 100 km/u. op 80 kilometerwegen die onderdeel zijn van snelwegen en van 120 naar 130 km/u. op andere delen van snelwegen……. Een snelheidsverhoging waarmee de giftige auto-uitstoot extra wordt vergroot……

Vandaar dat Nederland miljarden geeft aan de eigenaren van kolencentrales zodat ze daarmee bossen in de VS kunnen opkopen en deze als ‘biomassa’ verbranden in de nieuwe kolencentrales…… Bij houtverbranding komen trouwens ook heftig giftige stoffen vrij en bij deze verbranding zou zelfs meer troep de lucht ingaan dan door de kolenverbranding in die centrales….. Kolencentrales die godbetert tot 2030 mogen openblijven, terwijl de veel schonere gascentrales uitgeschakeld staan…..*

Voorts kan je nog wijzen op het grote aantal cruiseschepen dat Nederland aandoet en daarbij de luchtkwaliteit van Rotterdam en delen van Amsterdam nog verder verziekt (bij aangemeerd zijn moeten de motoren blijven draaien, terwijl de uitstoot daarvan vergelijkbaar is met die van een fabriek…..) Of wat dacht je van het enorme aantal vliegbewegingen boven ons land, al is Nederland daarin bepaald niet alleen (echter als Rutte stelt dat Nederland meer doet dan wie dan ook, moet het zeker genoemd worden)

De minister van Onderwijs, godbetert Arie Slob van de ‘Christen’Unie, liet weten het prima te vinden dat scholieren staken, maar dat ze dit niet op schooldagen moeten doen…… ha! ha! ha! ha! ha! NB een minister van Onderwijs die niet begrijpt dat stakingen altijd plaatsvinden onder school-, dan wel werktijd…….

De vervelende plork Remco de Boer, die consequent als energiedeskundige en zelfs als klimaatambassadeur, dan wel ‘energietransitieambassadeur’ (ha! ha! ha!) wordt afgeschilderd, had uiteraard ook commentaar en daarbij richtte hij zich tegen de 350 wetenschappers die zich achter de scholierenstaking hebben geschaard, met de opmerking dat er nog wel 1.000 en meer andere deskundigen zijn te vinden. De scholieren weten het amper waar ze het over hebben aldus de Boer…… Op die stelling had hij een ‘mooie uitzondering’: een jongen die kernenergie als de oplossing ziet voor de huidige problematiek……. Het is dan ook duidelijk dat deze ‘klimaatambassadeur’ er vooral is om de belangen van grote bedrijven te behartigen……..

*  Dat ‘jezus’ vooral voor de Bond tegen Vloeken, die zich vandaag weer eens kwaad maakte over het gebruik maken van deze naam uit het grote boze sprookjesboek de bijbel….

** Weet je nog wat VVD opperhufter Kamp durfde te zeggen over de vermindering van de gaswinning in Groningen? Juist, bij verder dichtdraaien van de gaskraan zouden Nederlandse bedrijven en daarmee de Nederlandse economie in gevaar komen…!! Terwijl het gas werd gebruikt voor huishoudens en voor de export………..

Zie ook:

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht)

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

Voor meer berichten over de Gronings aardgasbevingen, klik op het label ‘aardgasbevingen’, direct onder dit bericht.

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Benieuwd of staatssecretaris Mona Keijzer weet had van het feit dat het CDA al jaren loopt te zeuren over de veel te grote regeldruk in Nederland (nee, niet voor jou en andere burgers, maar voor bedrijven), toen ze vorige week donderdag liet weten dat de regeldruk met maar liefst 10% is gestegen, waarover ze durfde te zeggen dat deze stijging haar meeviel……

Evenzo benieuwd ben ik naar de reactie van het CDA achter gesloten deuren, op deze opmerking van Keijzer…..

Tja, als het aan het CDA ligt komt er zelfs een verbod op berichten waarin bijvoorbeeld de intensieve veehouderij in een kwaad daglicht wordt gesteld (en dat gebaseerd op feiten)….. Of wat dacht je van het onder de pet houden van gegevens over welke boerderijen met dierziekten te kampen hebben en die kunnen overslaan op de mens….. Zo hielden destijds ministers van het CDA, hare hufterigheid Verburg (die nu godbetert werkt voor de VN >> FAO…) en CDA zakkenwasser Klink, respectievelijk ministers van landbouw en volksgezondheid, gegevens onder de pet over welke intensieve geitenmishandelaars Q-koorts op het bedrijf hadden, dit ondanks herhaalde verzoeken van de GGD in Brabant de gegevens vrij te geven, om zo de gezondheid van omwonenden te kunnen beschermen……

Gevolg was een fiks aantal doden en een groot aantal mensen die voor het leven chronisch ziek zijn geworden door die Q-koorts…… Ofwel Verburg en Klink zijn verantwoordelijk voor meerdere moorden en poging tot moorden, waar ze onbegrijpelijk genoeg mee weg zijn gekomen…….

Terug naar Mona Keijzer en de regeldruk, wat nog anders te doen dan….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Tot slot: regeldruk is er voor het overgrote deel niet voor niets en ondanks die regeldruk hebben we keer op keer te maken met bijvoorbeeld voedselschandalen en enorme schandalen in de intensieve martelveehouderij (waar ik doel op de hel voor dieren waar deze arme wezens hun veel te korte leven in slijten…)….. In ons land gaat de economie veelal ver voor op de volksgezondheid, dit zou in het belang van die volksgezondheid moeten veranderen, door de invoering van echte regeldruk die met veel controle wordt afgedwongen! Echter juist aan die controle heeft het CDA de pest, niet voor niets dat onder Balkenende de inspecties werden uitgekleed en voor het grootste samengebracht in de NVWA, een zwaar onderbemenst orgaan, dat zelfs bij de intensieve martelveehouderij aandringt op het melden van misstanden, daar men eenvoudigweg de mensen niet heeft om zelf het grote aantal misstanden te achterhalen…….

Zie ook:

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’‘ (zie ook de links in dat bericht)

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft