Ormel (CDA 2de Kamer) spreekt schande van de dierenactivisten in megastal Boxtel

CDA opperhufter Ormel had vorige week zaterdag het gore lef om de dierenactivisten van Meat the Victims de maat te nemen, waarbij hij een paar keer stelde dierenarts te zijn (even onthouden bezoeker).

Volgens Ormel ging het hier om huisvredebreuk, daar boerengezinnen nu eenmaal op het bedrijf wonen en deze mensen doen nooit de deur op slot…… Gelul, daar maar al te vaak blijkt dat bij stalbranden de deuren van megastallen voor een groot deel op slot zitten……

‘Dierenarts’ Ormel durfde te spreken over een traumatiserende ervaring voor het gezin en dierenleed voor de dieren, daar er besmetting plaats heeft kunnen vinden, waardoor de dieren vermoord moeten worden (het woord ‘moord’ gebruikte deze dierenarts natuurlijk niet in combinatie met dieren)……. Alsof het houden van dieren in een megastal diervriendelijk is en het slachten van dieren niet uiterst traumatiserend waarbij deze dieren in doodsangst moeten wachten tot ze worden vermoord……

Slachten is nu eenmaal nodig aldus Ormel, die stelde dat we niet zonder vlees en zuivel kunnen leven…… Je had al begrepen dat dit je reinste flauwe kul is, onze darmen zijn zelfs niet geschikt voor het eten van vlees en vleeseten kan een enorm aantal klachten veroorzaken, waarbij de minste zeker niet maag en darmkanker is……

Over dat slachten stelde Ormel verder dat dit nu eenmaal onontkoombaar is daar het om onze voedselvoorziening gaat…. In Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren groot en doodgemarteld in de intensieve veehouderij, waar het overgrote deel van de vermoorde dieren naar het buitenland gaat, tja liegen is dan ook een specialiteit van  Ormel……

Zonder vleeseten zou er voor iedereen op aarde meer dan voldoende voedsel zijn, het grootste deel van groente gaat dan ook naar diervoer……. Bij soja is dat zelfs 80% van de wereldproductie, gentech soja waarvan Nederland na China de nummer 2 importeur is…….

Volgens Ormel zijn er zichtstallen waarbij het publiek op afstand kan zien dat de dieren het daar goed hebben en hij raadt iedereen aan te gaan kijken….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja, als de modelkampen van de nazi’s voor WOII!! Ormel sprak maar niet over de foto’s die na de actie van de dierenactivisten werden vrijgegeven en waar je zeugen vast ziet liggen tussen stangen, alsof het publiek dat te zien zal krijgen, de vuile leugenaar!!

Zoals gezegd, de dieren in de intensieve veehouderij worden groot en doodgemarteld, iets waar Ormel niet warm of koud van wordt, het zal ‘m aan de vieze christelijke reet roesten, alsof zijn god die de dieren zou hebben geschapen, de wil had dat de mens deze dieren in mega- en gigastallen zou groot martelen……. (god zou de mens geschapen hebben, zo bezien zou god de mens moeten hebben gewaarschuwd geen vlees te eten, daar onze maag en darmen daar niet op zijn gebouwd)

Ormel stelde voor de zoveelste keer dat hij dierenarts is en dat hij dit is geworden omdat hij van dieren houdt, net als de boeren die van hun dieren houden….. ha! ha! ha! ha! Ja en als dierenliefhebber vinden Ormel en de intensieve boeren dat ze het recht hebben de dieren te martelen……

Ormel reutelde nog wat leugens op, zoals de vervuiling door dieren die erg meevalt aldus de schoft, terwijl veel varkens long- en/of luchtwegklachten hebben door de ammoniak uit de urine in hun benauwde stallen, ammoniak die uiteraard ook de stal uitlekt, evenals het door deze enorme veestapel geproduceerde methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op aarde, waarmee Nederland onevenredig veel bijdraagt aan de klimaatverandering……

In het begin nam Ormel nog het woord ‘terrorisme’ i.v.m. de dierenactivisten in de mond, later nuanceerde hij dit en stelde niet te weten of deze activisten kwaadwillend zijn, of echt begaan zijn met de dieren, dat laatste kan hijzelf nooit meer claimen, maar toch doet de ploert niet anders!

Ormel vertelde over dierenactivisten die in het verleden gedreigd hebben mond en klauwzeer te verspreiden op veemarkten in de VS, wat hij ziet als een vorm van terreur.

Nee, de boeren zijn trots op hun werk, zo stelde Ormel, ofwel die boeren zijn trots op het feit dat ze dierenbeul zijn…. Nee, niet volgens Ormel, volgens hem willen deze boeren niet als dierenmishandelaars te boek staan…..

Verder maakte Ormel een pleidooi om dierenartsen, boeren en inlichtingendiensten onderzoek moeten doen naar dierenactivisme, hij wil zelfs een EU toezichtsorgaan, niet om dierenmishandeling tegen te gaan, maar om te voorkomen dat die mishandeling op straat komt te liggen, dus een orgaan dat ‘dierenextremisme’ moet tegengaan……. Nou, dat zal een succes worden, zelfs als mensen in het vizier staan van diensten als de AIVD, weten deze diensten aanslagen niet te voorkomen…… Ormel is met al zijn smerige pleidooien en handelen (klik op het label met zijn naam direct onder dit bericht) zelf verantwoordelijk voor grootschalige dierenmishandeling, hoe kan je als dierenarts achter de intensieve veehouderij staan…????

Ormel gaat op voor het EU parlement, terwijl deze schoft werkt voor de FAO, de voedselorganisatie van de VN, dat NB bezig zou moeten zijn de honger de wereld uit te krijgen, terwijl daar al 2 grootlobbyisten van de intensieve martelveehouderij hun werk doen, zoals gezegd Ormel en CDA moordenaar Verburg (moordenaar v.w. het onder de pet houden van de Q-koorts)…. De intensieve veehouderij, die het grootste deel van de wereldgroenteproductie misbruikt voor ‘vleesproductie’, een uiterst inefficiënte manier van voedselproductie, immers voor elke kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente nodig….. Zonder het eten van vlees zouden we geen wereldvoedselprobleem hebben en zou er een enorme vorm van dierenmishandeling (over terreur en extremisme gesproken) verdwijnen……

Dan nog het volgende: Ormel vindt het ook de normaalste zaak van de wereld is dat koeien in hun veel te korte leven (deze dieren kunnen 25 jaar oud worden, maar halen meestal niet eens 6 jaar…) continu aan de diarree zijn, dit komt door het krachtvoer (o.a. de al eerder genoemde soja) om zo de vlees- en melkproductie zo groot mogelijk te maken….. Ze zouden figuren als Ormel een maand lang in zo’n megahel moeten opsluiten, kijken wat zijn mening over deze hel op aarde daarna is…..

Zie ook: ‘Hysterie over actie in Boxtelse hel voor varkens

Rituele heftige dierenmishandeling behoort tot de vrijheid van godsdienst, aldus de Raad van State

De Raad van State (onder voorzitterschap van het nationale waterhoofd Willem Alexander) heeft geconcludeerd dat de rituele slacht, een ultieme marteling voor doodsbange dieren, tot de vrijheid van godsdienst behoort……

Afbeeldingsresultaat voor rituele slacht

‘Gelukkig’ dat belijdende Joden ook ritueel slachten, als dit niet zo was, had de Raad vrijwel zeker besloten dat ritueel slachten verboden moet worden….. (immers dan zou het alleen om moslims gaan die middels enorme mishandeling dieren vermoorden)

Dierenmishandeling in de naam van een god die niet bestaat….. Een god die de mens zou hebben geschapen, maar niet het maag en darmstelsel aanpaste op het eten van vlees, terwijl die god het eten van vlees alleen goedkeurt, als zijn andere schepping, dieren op een walgelijke manier worden vermoord……..

Afbeeldingsresultaat voor rituele slacht

De Partij voor de Dieren stelt volkomen terecht dat de vrijheid van godsdienst ophoudt, waar dierenmishandeling begint (iets anders verwoord, maar deze vindt ik toch beter). Jammer dat de PvdD eerder een PVV motie niet steunde, een motie met een wetsvoorstel tot een verbod op producten uit de rituele slacht….. De PVV is mijn partij beweging bepaald niet, maar in dit geval had de PvdD deze motie wel moeten steunen, immers het gaat hier om de minst beschermde dieren, die op een vreselijke manier aan het einde komen…. Een verbod op producten uit de rituele slacht, zou tevens de import van dit gemartelde vlees hebben gestopt.

Voor meer berichten over de ritueel slachten, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Zie ook: ‘Hysterie over actie in Boxtelse hel voor varkens

PS: ik wijs alle manieren van slacht af, niet alleen vanwege het enorme dierenleed, maar ook vanwege gezondheidsredenen, zoals de kankers die het eten van vlees kunnen veroorzaken…. Bovendien is het eten van vlees de letterlijke dood in de pot, immers voor elke kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente benodigd, plus een enorme plas drinkwater….. Diervoer komt voor een groot deel uit gebieden als het Amazonewoud, waar men elke dag hectares bos vernietigt voor het telen van gentech soja….. De wereldsojaproductie gaat voor 80% naar diervoer, Nederland is de nummer twee importeur van soja, voor haar enorme veestapel van 500 miljoen dieren, die hier jaar in jaar uit worden groot en doodgemarteld….. (China is de nummer één importeur) De enorme uitstoot van het sterke broeikasgas methaan door die veestapel zorgt ervoor dat Nederland onevenredig een enorme aanjager is van de klimaatverandering……. Moet je nagaan, dan spreek ik niet eens over de vele transportbewegingen (met schepen, vrachtwagens en vliegtuigen), die met diervoer, dieren en onderdelen van dieren over de aarde worden gemaakt……

Hysterie over actie in Boxtelse hel voor varkens

Ongelofelijk de totale hysterie over de actie van ‘Meat the Victims’, een dierenactiegroep die volkomen terecht de ogen van de consument willen openen voor het enorme dierenleed dat schuilgaat achter de muren van mega- en gigastallen…….

Minister Schouten die o.a. over het martelen van dieren in de intensieve veeteelt (beter: veelteelt) gaat liet weten dat het onacceptabel is dat één van de bedrijven werd getroffen die ‘ons dagelijks voorzien van voedsel’, boeren moeten niet over hun schouder moeten hoeven te kijken tijdens hun werk…. Waar ik aan toe zou willen voegen: boeren die niet over de schouder moeten hoeven te kijken als ze dieren groot en dood martelen, daar wil je geen pottenkijkers bij hebben, zeg nou zelf…….

Deel van de actie in een stal voor zeugen, die zich amper kunnen bewegen, blijkbaar vindt schoft Schouten dat een normale gang van zaken……..

Nee hè mevrouw Schouten en zondag weer vooraan in de kerk gods schepping bejubelen, god ‘die de opzet had dat de mens in Nederland jaarlijks 500 miljoen dieren groot en doodmartelt….’ God die ons zou hebben geschapen, maar zo dom was geen rekening te houden met ons maag en darmstelsel dat in feite niet is toegesneden op het eten van vlees……..

Schouten stelde zoals gezegd dat deze boeren ‘ons’ dagelijks van voedsel voorzien: dit geeft eens te meer aan dat Schouten een beroepsleugenaar is, immers het overgrote deel van het in Nederland grootgemartelde vlees verdwijnt naar het buitenland en hoeft ‘ons’ bepaald niet dagelijks te voeden…….. (bovendien als je echt goed wilt zorgen voort je lichaam moet je onmiddellijk stoppen met het eten van vlees en zuivel!)

Jaco Geurts, ook al ‘een goed christen’ was zo boos toen hij van de actie hoorde, dat hij z’n auto pakte om zijn medeleven te tonen met de boer die jaarlijks een groot aantal varkens groot en dood martelt (jaarlijks overlijden in de hel voor deze arme dieren, de megastal rond de 8 miljoen varkens, o.a. aan long- en luchtwegklachten door de enorme hoeveelheid opgehoopte ammoniak in die megaschuren…..)

Leonard Ornstein aanwezig in de Radio1 studio voor Spraakmakers, stelde dat hij als biograaf van Pim Fortuyn op dat soort momenten (waarop echte mensen zich inzetten voor weerloze gemartelde dieren, Ap) altijd moet denken aan de moordenaar Volkert van der G., waar hij aan toevoegde dat je dit natuurlijk niet kan vergelijken….. Nee, waarom het dat dan toch zeggen enorme hufter, alsof alle dierenactivisten moordenaars zijn…..

Als je het over moord en mishandeling wilt hebben Ornstein, moet je voor de gein eens in een groot slachthuis kijken, of onaangekondigd bij een intensieve dierenbeul langs gaan en in diens stal kijken, benieuwd wat je daarna te vertellen hebt……. Maar nee, Ornstein vindt dat de dierenactivisten eens naar de eigen acties moeten kijken……

De foto hierboven is genomen in een Britse stal, waar de zeugen ook door een hekwerk de hele dag in bedwang worden gehouden……

“Ik ben heel kritisch op dit soort zaken waarbij je de rechtstaat aanvalt”, aldus Ornstein, die het blijkbaar normaal vindt dat dieren groot en dood gemarteld mogen worden en dat met zoveel mogelijk dieren op elkaar gepakt, alsof dierenmishandeling een recht is van figuren die zich boer durven te noemen, maar wel handelen in de geest van de rechtsstaat…… Jezus wat een klootzak!!

Trouwens het aantal acties van dierenactivisten is wel zeer beperkt, als je ziet dat hier zoals gezegd op jaarbasis 500 miljoen dieren, ja een half miljard dieren worden groot en doodgemarteld…… Om nog maar te zwijgen over het enorme aantal dieren die jaarlijks levend verbranden in Nederlandse megastallen, daar de megaboer te besodemieterd is om echte maatregelen te treffen die dit soort branden voorkomen, immers dan wordt een kilo vlees zomaar een cent duurder in prijs…….. En dan durven figuren als Schouten en Geurts te zeggen dat deze boeren begaan zijn met hun dieren……

Daarover gesproken, het begaan zijn met dieren: men durfde vanmorgen al te stellen dat de dieren door de actie van ‘Meat the Victims’ gestrest zouden zijn geraakt…… ha! ha! ha! ha! ha! Dan heeft men dus plotseling wel oog voor dierenwelzijn, terwijl dezelfde figuren schijt hebben aan het leed van de 500 miljoen dieren die een vreselijk en veel te kort leven hebben in ons land……. Te smerig en te achterlijk voor woorden!!

Ghislaine Plag liet zich ook weer eens van haar beste boerenkant zien, ze was duidelijk tegen de acties van Meat the Victims en verweet hen ook geweld, waar ze tegelijkertijd stekeblind is voor het enorme leed dat megaboeren ‘hun’ dieren aandoen, leed dat niet in verhouding staat tot de actie van Meat the Victims……

Nogmaals: hoe is het mogelijk dat men zich druk maakt over de dierenactivisten en geen oog heeft voor het enorme dierenleed in ons land, waar dierenmishandeling in andere gevallen kan rekenen op grote verontwaardiging, houdt men over deze grootschalige dierenmishandeling de mond stijf dicht…… Onbegrijpelijk…..

De mens is een parasiet, die zich het ‘recht’ heeft toegeëigend dieren te martelen. te vermoorden en op te eten……. De hoogste tijd voor een ziekte onder dieren die niet is uit te roeien en waarbij het eten van vlees tot miljoenen doden leidt…… (van vleeseten kan je trouwens met gemak maag- en darmkanker oplopen en dat is nog maar 1 van de aandoeningen die je van vleeseten kan oplopen……

Meat the Victims dank voor jullie geweldige actie en ga zeker zo door!!

Zie ook: ‘Ormel (CDA 2de Kamer) spreekt schande van de dierenactivisten in megastal Boxtel

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Afgelopen
dinsdag op BNR het bericht dat de laatste jaren het aantal
megastallen met ‘maar liefst’ 76% is gestegen, waar vooral het aantal
megastallen voor koeien zijn gestegen, stallen waar de koeien het
hele jaar binnen staan…… 

Volgens presentator Bas ‘uh uh uh petrolhead*‘ van
Werven zijn er in de VS megastallen voor 15.000 koeien,
waar volgens hem nooit iets aan de hand zou zijn, terwijl wij problemen hebben met stallen waar 1.500 koeien staan….. Van Werven weet nog niet dat je dergelijke stallen als in de VS gigastallen noemt, maar ja wat wil je: van Werven…….

Tja,
je roept als van Werven wat, zonder huiswerk te hebben gedaan en
denkt daar mee weg te komen, uiteraard is er ook in de VS van alles
mis met de intensieve martelveehouderij, echter in tegenstelling tot
Nederland is het veel moeilijker om daar achter cijfers te
komen…… Ook daar veel stalbranden en dierenleed. Het grote
verschil met ons land is dat men daar volop antibiotica (nog veel
meer dan de al te grote hoeveelheid die hier nog wordt gegeven) en
andere medicatie mag verstrekken en ziekten dus veel minder kans
hebben……

Over
stalbranden gesproken: vorig jaar zijn in Nederland bij dit soort branden 120.000 dieren in hun
al letterlijke hel omgekomen…… De zogenaamde boeren zijn te
beroerd om ook maar één cent extra te besteden aan maatregelen om
brand te voorkomen……

Ronduit
stuitend was een ‘reportage’ die eerder die dag (rond 8.10 u.) in het
NOS Journaal op Radio1 was te horen. Verslaggever Roel Pauw was op
bezoek in een megastal voor varkens, een stal waar men oog zou hebben
voor dierenwelzijn…… ha! ha! ha! ha!

Het
bewijs dat het goed zou gaan met het dierenwelzijn, zijn de staarten
die de dieren nog hebben….. In Zweden noemt men dit varkensvlees
‘longtail varkensvlees’ (waar de toevoeging varkensvlees daar uiteraard
in het Zweeds wordt weergegeven). Volgens de boerin, waarmee Pauw
veel lol had, is het feit dat men in Zweden dit vlees graag eet, een
teken dat het wel goed zit met het dierenwelzijn…….. De Zweden zouden eens moeten weten wat ze werkelijk eten…….

Over eten gesproken: de ‘boerin’ behoort niet tot de slimste Nederlanders, e.e.a. bleek wel toen ze stelde dat de dieren ‘een gevarieerd menu’ krijgen, een menu dat dagelijks uit een brei van brood melk en andere troep bestaat, maar dat wel elke dag hetzelfde is, althans dat was op te maken uit haar woorden…….

De arme
dieren in die stal komen nooit buiten, alleen dat is al een fikse
vorm van dierenmishandeling!! De boerin noemde dit niet naar buiten
kunnen van de dieren ‘een kleine prijs…’ Godallemachtig, waar haalt
ze het gore lef vandaan!!

Uiteraard geen negatieve vraag van Pauw, bijvoorbeeld over het gebruik van antibiotica, terwijl deze dierenbeul dat gegarandeerd wel aan deze arme dieren geeft….. Als je vlees eet, krijg je deze antibiotica ook binnen en help je mee aan de antibioticaresistentie, waar deze resistentie als we niet uitkijken, de wereldbevolking flink kan uitdunnen……. 

Als
je de documentaire hoorde zou je denken dat je rustig varkensvlees
kan eten, zonder je schuldig te voelen over het veel te korte leven
van het varken en het feit dat deze dieren in veel te krappe stallen
staan…..

Hier een
oproep van Compassion in World Farming de petitie te tekenen tegen de
bouw van een megastal voor 14.000 biggen in de gemeente Ommen, lees en
teken de petitie ajb en geeft het door:

Compassion in World Farming

URGENT!
Kom nú in actie tegen bouw megastal voor 14.000 biggen!

MEGADIERENLEED EN MEGAVERVUILING

In
Ommen zijn er plannen voor een nieuwe stal voor maar liefst 14.000
biggen. Een megaproject dat leidt tot megadierenleed en
megavervuiling. Kom daarom nu in actie en teken tegen de bouw van
deze megastal!

 Stop de megastal 

In
een dergelijke megastal zijn de dieren niets anders dan producten. 
Ze
staan op elkaar gepakt in kale hokken, komen nooit buiten en hebben
geen enkele ruimte om zichzelf te zijn.
 En
als er brand of een ziekte uitbreekt, is het aantal slachtoffers
enorm.

Naast
megadierenleed leidt de stal ook tot megavervuiling. Niet alleen in
Ommen maar ook ver daar buiten. Denk aan de mest, de uitstoot van
broeikasgassen, maar ook de miljarden liters water die nodig zijn om
het voer voor de dieren te verbouwen.

Deze
megastal gaat niet alleen de inwoners van Ommen, maar heel Nederland
aan.
 Laat
je daarom horen en teken de petitie tegen de bouw van deze megastal!

 Teken tegen de megastal 

Deze
week werd bekend dat er in de afgelopen jaren heel veel megastallen
in Nederland zijn bijgekomen. Dit is een heel slechte ontwikkeling
die we nu moeten stoppen.

In
Ommen is er al veel protest, maar de gemeenteraad lijkt verdeeld.
Binnenkort zal ze een beslissing nemen. 
Kom
daarom nú in actie en laat Ommen weten dat dit niet de veehouderij
is die wij in Nederland willen.

 Stop de megastal 

========================

*  Petrolhead, zo noemt van Werven zich, hij is er trots op dat hij van auto’s houdt die op benzine dan wel diesel rijden, ook al heeft hij kinderen en hij met dit autorijden letterlijk en figuurlijk ook hun toekomst verknalt……….

** Als er geen werkend antibioticum over is kan je aan de meest simpele ziekten overlijden, ziekten die nu nog goed te behandelen zijn met antibiotica…. Niet vreemd ook dat deze dierenbeulen (‘boeren’) als zij of één van hun gezinsleden in het ziekenhuis worden opgenomen, onmiddellijk in quarantaine worden geplaatst….

Zie ook:

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken


Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Waterverbruik door het eten van vlees: 10 schokkende cijfers

Via
Twitter ontving ik van Bram Brinkman een artikel van PETA.
Hierin de ronduit schokkende cijfers over het verbruik van water
voor de ‘productie van vlees’, ofwel het verbruik van water als je
vlees eet.

Onder
het artikel vindt je een ‘starterspakket’ voor veganisten, immers ook vegetariërs hebben een nog te grote ecologische voetafdruk en de
‘zuivelindustrie’ is allesbehalve diervriendelijk. Neem melkkoeien en
kippen, als de productie van melk, respectievelijk eieren terugloopt
worden deze dieren alsnog vermoord, een koe zelfs veelal meer dan 15
jaar voordat deze normaal zou overlijden (als ze uit handen weten te
blijven van de dierenbeul en parasiet die men mens noemt)

Vergeet
bij dit alles niet dat vleeseten zonder meer slecht is voor je
lichaam en kan het eten van vlees zorgen voor hartklachten, maag- en
darmkanker, zware nierproblemen, problemen met je lever, wat weer z’n
uitwerking heeft op je hersenen en tot slot kan vleeseten zorgen voor
grote problemen met je huid, het grootste orgaan dat je bezit……. Zorg voor je lichaam en stop met het eten van vlees en zuivel, waarmee je (en dat is wat mij het belangrijkst) het dierenwelzijn echt dient en bovendien lever je daarmee een bijdrage aan de afremming van de klimaatverandering!

10
schokkende cijfers over water en het eten van vlees

Geplaatst
op 
4
september 2018 om 2:38PM
 door Debra
Wolford

Als
je je zorgen maakt over hoeveel water je verbruikt, kun je misschien
beter stoppen met het tellen van de seconden die je onder de douche
staat en in plaats daarvan je aandacht richten op wat je eet.

Hier
zijn 10 schokkende cijfers die de enorme impact duidelijk maken van
het eten van vlees op waterverbruik – iets wat vaak vergeten wordt:

1. Als
je vlees eet, ben je gemiddeld verantwoordelijk voor het verbruik van
15.000 liter water per dag.

2. Er
is het equivalent van 50 badkuipen water voor nodig om slechts één
biefstuk te produceren.

3. Je
bespaart meer water door 450 gram rundergehakt te laten staan dan
door twee maanden lang niet te douchen.

4. De
Verenigde Naties hebben de veehouderij bestempeld als “een
belangrijke speler in het toenemende watergebruik” en
“waarschijnlijk de grootste bronsector van waterverontreiniging”.

5. Het
er ongeveer 1.790 liter water voor nodig om 1 kilo tarwe te
verbouwen. Voor 1 kilo rundvlees is er meer dan vijf keer zoveel
water nodig.

6. Dieren
die voor voedsel worden gehouden, produceren meer dan 10 keer zoveel
uitwerpselen als de hele menselijke bevolking, en een groot deel
daarvan komt in de waterwegen terecht.

7. Als
je stopt met het eten van vlees krimpt je watervoetafdruk met bijna
60 procent.

8. Het
houden van dieren voor voedsel verspilt kostbare grondstoffen, deels
vanwege al het extra water dat ervoor nodig is om gewassen voor
veevoer te telen.

9. Uit
onderzoek gepubliceerd door 
The
American Journal of Clinical Nutrition
 is
gebleken dat er voor het dieet van een vleeseter 14 keer meer water
nodig is dan voor dat van een vegetariër.

10. Mensen
drinken wereldwijd dagelijks bijna 20 miljard liter water. Koeien die
worden gehouden voor vlees en zuivelproducten drinken ongeveer acht
en een half keer zoveel.

Hoe
kun je een verschil maken?

Vegan
worden vermindert niet alleen je waterverbruik, het helpt ook de
planeet op andere manieren te beschermen, je gezondheid te verbeteren
en te voorkomen dat ontelbare dieren geboren worden om op fokkerijen
te lijden.

De
vlees-, eier- en zuivelindustrieën zijn een nachtmerrie voor dieren,
die als producten worden behandeld in plaats van als bewuste
individuen die pijn, angst en vreugde kunnen voelen, net als wij.

Kom
meer te weten over de realiteit van de veehouderij:

Dieren zijn niet van ons om te eten

Ons
gratis veganistisch starterspakket bevat tips en informatie om je op
weg te helpen bij het maken van de overstap. Download vandaag nog een
exemplaar!

Download jouw gratis starterspakket

Varkenshersenen na slacht 36 uur lang in leven gehouden, dierenmishandeling van ‘topniveau……..’

Om te laten zien dat men veel kan als het gaat om de ‘medische wetenschap’ heeft men aan de Yale universiteit de hersenen van een varken, nadat deze werd vermoord (‘geslacht’), 36 uur lang in leven kunnen houden…….

Ofwel nadat dit varken z’n leven lang in een hel leefde, heeft men deze hel nog verschrikkelijker kunnen maken door de hersenen van het arme dier na te zijn vermoord in leven te houden…… Wat een smerig stelletje ploerten moeten deze wetenschappers zijn, gvd!!!

Volgens de wetenschappers is het zeker dat deze hersenen ‘niet bewust’ waren……. Iets dat men uiteraard niet kan bewijzen……

Hoe is het mogelijk dat de mens denkt het recht te hebben om zo met dieren om te gaan……

(morgen aandacht voor de gigantische groei van het aantal megastallen in Nederland, de laatste 7 jaar is dat aantal hellen op aarde gestegen met 76%!!!! Waar een klein land al niet ‘groot’ in kan zijn…..)

Dierenmishandeling van ‘top niveau’: dierproeven met 80.000 dodelijke martelingen toegenomen tot 480.000 in 2018

Vanmorgen werd bekend gemaakt dat het aantal dierproeven (vreselijke martelingen) in Nederland, vorig jaar met 80.000 gevallen is gestegen tot het afschuwelijk grote aantal van 480.000 op jaarbasis…….

In 2025 zou Nederland dierproefvrij moeten zijn, blijkbaar wil de wetenschap in aanloop tot die tijd nog zoveel mogelijk dieren doodmartelen……

Het grootste aantal dierproefmartelingen wordt uitgevoerd op ratten en muizen, maar ook katten en honden worden nog steeds gebruikt voor deze totaal overbodige manier van martelen…..

Er is intussen een gigantische bibliotheek met uitslagen van dierproeven, een bibliotheek waarmee elke dierproef in feite overbodig is gemaakt. Dit nog naast de geweldige resultaten op dit gebied middels computersimulaties……..

Eén van de meest smerige constateringen is wel dat mensen die zich met hand en tand verzetten tegen dierproeven, in de media en de politiek veelal worden weggezet als blinde dierenactivisten, sterker nog men stelt niet zelden dat het hier om terroristen gaat……. Echter als je ziet wat de ‘wetenschap’ deze arme proefdieren aandoet, kan je pas echt spreken over terreur!!

Zoals je begrijpt is het meest smerige wel het eerder genoemde martelen van dieren door zogenaamde wetenschappers, dierenbeulen die aan de cijfers te zien maar wat graag zoveel mogelijk dieren om het leven brengen……

Waar was en is PVV’er Dion Graus als het gaat om deze ultieme vorm van dierenmishandeling? Ach, deze vrouwonvriendelijke blaaskaak heeft ook al geen moeite met de intensieve martelveehouderij, dus wat wil je?

Trouwens over politiek gesproken: hoe is het mogelijk dat men de wetenschap laat begaan met een steeds groter aantal dierproefmartelingen, zo bezien bestaan de opvolgende kabinetten louter uit dierenbeulen……. (niet alleen zo bezien, daar ook het al decennialang niet optreden tegen de intensieve martelveehouderij, een teken aan de wand is……)

Antibioticaresistentie: de nieuwe sluipmoordenaar in het Midden-Oosten

De VS
heeft het Midden-Oosten de laatste 20 jaar in een oorlogsgebied veranderd, dit begon met de illegale oorlog tegen Afghanistan in 2001, al behoort dat land
in feite niet tot het Midden-Oosten. Met die illegale oorlog,
veranderde de VS ook Pakistan voor een fiks deel in
oorlogsgebied…… De illegale oorlog tegen Irak was de volgende,
die het Midden-Oosten verder in brand zette, de illegale oorlog van
de VS tegen Syrië, al voorbereid vanaf 2006, gooide nog eens een heel
olieveld op het vuur…..

Vooral
de oorlog tegen Irak heeft ervoor gezorgd dat er geen normale
controle meer was op het gebruik van antibiotica, mensen kochten en kopen het op grote schaal zonder voorschrift van een arts*, gebruiken niet opgemaakte antibioticakuren en Iraakse artsen zetten zelfs antibiotica injecties voor zaken waarvoor eerder
nooit antibiotica werd voorgeschreven….

Ook de Gazastrook is een probleemgeval als het gaat om het gebruik van antibiotica……. In Egypte stimuleert men zelfmedicatie met antibiotica, dit vanwege de hoge kosten van medicijnen via de officiële kanalen en de kosten voor de gezondheidszorg, niet vreemd dus dat ook daar antibioticaresistentie ontstaat…… Waaraan nog moet worden toegevoegd dat verkochte medicatie veelal niet voldoet aan de standaard en dus niet goed werkt, zelfs als antibiotica het laatste middel is tegen een ziekte waar men aan lijdt……

Gevolg
van e.e.a. is de ontwikkeling van een ‘superbacterie’ (‘superbug’) die niet meer
is te behandelen met antibiotica. Voor VS militairen die gewond
raakten en die deze antibioticaresistentie hadden opgelopen, bleef er
daarom vaak niets anders over dan lichaamsdelen te amputeren om het
leven van die militairen te redden…… VS militairen spreken dan
ook van de ‘Iraqibacter…..’

Kortom:
nadat de VS met haar illegale oorlogen tegen Afghanistan, Irak en Syrië** al
meer dan 2 miljoen mensen heeft vermoord, kunnen daar, als het zo
blijft tegenzitten met de antibioticaresistentie, nog miljoenen aan worden toegevoegd…….. Terwijl oorlog op zich al een stimulator is van antibioticaresistentie, dit vanwege het veelal (logisch) ontbreken van hygiëne in oorlogsgebieden……

Als men niet snel echt ingrijpt, i.p.v. oeverloos te ouwehoeren, zullen simpele ziekten weer dodelijk worden……. Het is als met de klimaatverandering: men zal pas proberen de put te dempen als het veel te laat is, vergeet niet dat over antibioticaresistentie al meer dan dik 20 jaar wordt gesproken (zoals gezegd veelal niet meer dan geouwehoer in de marge)…….

De farmaceutische maffia ziet geen reden nieuwe antibiotica te maken, daar de kosten daarvoor te hoog zouden zijn…… Ach ja, deze maffia zou ten dienste van de mens moeten staan, maar is dat niet, zoals al zo vaak aangetoond….. Met megawinsten voor de farmaceuten, die in 2013 zelfs het achterlijk hoge bedrag van 1 biljoen dollar (Engels: 1 triljard) bereikte en intussen al veel verder moet zijn gestegen, durven de grofgraaiers van de farmaceuten te stellen dat nieuwe antibiotica te weinig opbrengt…… (hetzelfde geteisem stelt dat het ontwikkelen van medicijnen kapitalen kost, echter aan marketing geeft men daar 30 keer meer uit dan de kosten voor het ontwikkelen van een medicijn…….)

In het
volgende artikel over de antibioticaresistentie zoals
gebracht door Middle East Eye (MEE), verder aandacht voor het enorme gebruik van antibiotica in de intensieve martelveehouderij, niet alleen preventief tegen ziekten, maar ook voor het vergroten van het gewicht van deze arme dieren, ofwel ook de boeren timmeren lustig mee aan de weg van de antibioticaresistentie. Mede verantwoordelijk in Nederland is hare VVD kwaadaardigheid en ex-minister Schippers, die niet op kon houden over het terugdringen van antibiotica in de intensieve veehouderij, terwijl er alsnog meer dan een ton aan antibiotica werd gebruikt bij haar vertrek en dat is dan nog de ‘legitiem’ voorgeschreven antibiotica door waardeloze dierenartsen (of veeartsen, wat je wilt):

The
Silent Killer: Superbugs on the March in the Middle East

April
2, 2019 at 12:29 pm

Written
by 
Middle
East Eye

From
Gaza to Mosul, multiple strains of superbugs resistant to antibiotics
are on a rampage across the region.

(MEE— It’s
been described as being like a silent tsunami and at risk of putting
medicine back in the Dark Ages.

Strains
of superbugs resistant to a wide range of antibiotics are on a
rampage across the Middle East and worldwide.

Karam
Yaseen, formerly a nurse with Doctors Without Borders (MSF), now
works as an advisor on antibiotic resistance at a post-operative care
hospital set up by the charity in Mosul, northern Iraq.

Soon
after the hospital opened a year ago, staff began noticing a high
level of antibiotic resistance among patients.

The
Iraqi army retook Mosul in 2017, after a nearly nine-month-long
offensive against Islamic State (IS).

More
than a year after the military offensive in Mosul, the consequences
of antibiotic resistance are more striking and more visible than
ever,” Yaseen told Middle East Eye.

MSF
says antibiotic resistance in Iraq and across the Middle East is
alarmingly high. More than a third of the patients seen at the
organisation’s Mosul hospital are resistant to a wide range of
drugs.

Unregulated
use of antibiotics, bad hygiene and the general mayhem of war are
some of the main causes of the superbug problem.

Rising
costs of medical care and of drugs – 
as
in Egypt
 –
often encourages people to self medicate.

Cattle fed
antibiotics to increase weight

Meanwhile,
the widespread use and misuse of antibiotics in the animal population
is also a significant factor, with cattle often fed the drugs to
increase weight.

Antibiotics
fed to animals enter the food chain and build up resistance to the
drugs in humans.

Fifteen
years ago, the use of antibiotics [in Iraq] was fairly well regulated
and we had a good medical system,” says Yaseen.

Critics
say many doctors in the Middle East have been ‘handing out
antibiotics as if they are candy’ (MEE)

But
the war in 2003 changed everything. After that, some antibiotics that
require a prescription became very easily accessible on the market
and people started to use them more, whenever they were sick.

Now
in Iraq, a pharmacist can sell you antibiotics, even the injectable
ones, without a prescription.”

Mosul
might be considered to be a special case.

The
city had been ravaged by a long occupation by IS and then
by the prolonged siege.

Thousands
died or were injured in the fight for the city, infrastructure
was smashed, and peoples’ health – both physical and mental –
suffered severely.

But
what is happening in Mosul is, in many ways, being replicated in
other parts of the Middle East and in regions round the globe.

US
soldiers consumed by ‘Iraqibacter’

Antibiotic
resistance is ranked up there with terrorism and climate change as
among the greatest threats facing the world today.

For
many decades, a range of antibiotics has stopped the spread of
bacterial infections and, in the process, saved millions of lives and
dramatically increased rates of life expectancy.

In
recent years, however, antibiotics have shown signs of losing their
effectiveness, particularly in the developing world; the medical
alarm bells are ringing.

Though
anti-bacterial resistance has been present in the Middle East for
many years, it first came to be seen as a major problem in the region
in 2003 when US soldiers injured in fighting in Afghanistan and Iraq
were found to have developed multi-drug resistance.

Amputations
had to be performed on legs when bacterial infections could not be
treated, even with the most powerful drugs. One bug
strain, 
Acinetobacter
baumannii
,
became so common among soldiers it was nicknamed Iraqibacter.

The
US military, with lavish amounts of medical resources available, was
able to at least bring the problem under control.

But
most governments in the Middle East do not have the means to
adequately treat those with antibiotic resistance.

Analysing
infections requires considerable expertise and large amounts of
money.

A
course of drugs, delivered intravenously, can cost several thousand
dollars.

The
MSF hospital in Mosul has special isolation areas where patients with
such infections can be treated; counselling might also be needed for
often severely traumatised victims of conflict.

Many
health facilities in the region lack isolation units: some don’t
even have basic equipment like gloves.

In
some cases, there are inadequate supplies of  clean water and no
proper sanitation. In such circumstances infections can be rapidly
transmitted.

Handing
out antibiotics as if they are candy’

Dr
Richard Murphy, now at the University of California, Los Angeles,
worked for MSF on antibiotic resistance in Jordan.

The
Middle East, along with South Asia, is one of the global hotspots of
antibiotic resistance  – much of it due to overuse and often a
complete lack of controls,” says Murphy.

We
began to contain the overuse of antibiotics in hospitals in Amman but
the real problem is in the wider community where there’s an
expectation that you’ll be given drugs for a whole range of
relatively minor ailments.”

Studies
carried out among Jordan’s large Iraqi community found that many
people obtained antibiotics from friends or relatives, or kept
leftover tablets for use at other times.

One
Jordanian physician says his country consumes three times the amount
of antibiotics in one year as the UK, even though the population is
only a sixth the size of Britain’s.

The
true scale of the problem only really hit me when I saw the results
of tests carried out on people attending outpatient clinics in
Afghanistan,” Murphy told MEE.

These
were generally healthy people with minor complaints yet the
antibiotic resistance level among them was off the charts.

They
had been colonised by superbugs while outside in the community –
one of the results of handing out antibiotics as if they are candy.

If
people do become really sick or have an injury there’s nothing to
treat them with and infections can easily be passed on.

The
situation across the Middle East is probably similar – it’s not a
question of things getting better, more of how fast it’s getting
worse,” says Murphy.

Gaza
crisis

Several
cases of antibiotic resistance have been reported in Gaza, one of the
most densely populated areas on Earth where access to clean drinking
water is severely limited and basic hygiene standards are often
lacking.

Superbugs
do not respect borders.

Raw
sewage that might contain antibiotic resistant bugs
 is
emptied into the Mediterranean from Gaza, and swept by tides onto
beaches in Israel, or seeps down into an aquifer supplying water not
only to Gaza but also to Egypt and Israel.

A
worldwide review of the problem commissioned by the UK government,
published in 2016, estimated that antibiotic resistant strains of
bugs such as E.coli and Mycobacterium tuberculosis cause the deaths
of 700,000 people each year, though the review suggests this is a low
estimate.

That
figure, says the study, could reach 10 million a year by mid-century.

Little
profit for pharmaceutical companies

Without
urgent, coordinated action, the world is heading towards a
post-antibiotic era in which common infections and minor injuries,
which have been treatable for decades, can once again kill,” says
the World Health Organisation (WHO).

Antibiotic
resistance is putting the achievements of modern medicine at risk.

Organ
transplantations, chemotherapy and surgeries such as caesarean
sections become much more dangerous without effective antibiotics for
the prevention and treatment of infections.”

What
experts term novel drugs – entirely new antibiotics that bugs have
not seen before – are urgently needed yet over the past quarter
century they have failed to appear.

The
development of such drugs demands considerable time and resources;
pharmaceutical companies say they need tax breaks and other
incentives to embark on complex research programmes.

If
a radically new antibiotic was to be developed, WHO and other bodies
would try to strictly limit its use in order to maintain its
efficacy.

Drugs
used only rarely are not attractive to pharmaceutical companies; more
money is made developing long-term drugs for cancers and other
diseases.

Stupidity
of mankind’

Tim
Walsh is a professor at the school of medicine at Cardiff University
in the UK and a world authority on antimicrobial resistance.

Not
only have we failed to develop novel new drugs but despite the scale
of the problem there’s still a lack of coordinated international
action.

Monitoring
in hospitals and data collection in many regions is totally
inadequate. Then there’s the whole question of hygiene, of
sanitation and of proper sewage disposal.

If
you have conflict, as in Syria, Libya or, worst of all, in Yemen, you
really don’t have a clue what’s going on – the risk factors
rapidly multiply.”

Walsh
says the internet has facilitated an unregulated antibiotics market.

Antibiotic
resistance has also spread due to the multi-billion dollar medical
tourism industry.

Many
thousands of people in the Middle East journey to Thailand or India
for operations each year: they might often pick up bugs and bring
them home.

The
stupidity of mankind on this whole issue has been spectacular,”
says Walsh.

==================================

*  Ook in Nederland kan je antibioticakuren op het internet kopen.

** Libië was eveneens doel van de VS voor een illegale oorlog, die aan een enorm
aantal mensen het leven heeft gekost…… Het zal er in Libië wat
betreft antibioticaresistentie niet veel beter uitzien, nadat de VS
en haar oorlogshond NAVO dit eens rijkste Afrikaanse land zo’n 60
jaar in de tijd hebben terug gebombardeerd…… Bovendien bleef Libië daarna achter als één van de armste landen in Afrika……. Libië, het
land
waar onder Khadaffi
onderwijs, medische zorg, huisvesting en energie zo goed als gratis
waren, waar geen onderscheid werd gemaakt tussen meisjes en jongens
als het om studie ging (ook in het buitenland betaald door de staat..)… Nu heersen warlords over dit land en is
er een eind gemaakt aan de gelijkheid tussen man en vrouw……. Er
worden zelfs openbaar slaven verkocht in dit nu meer dan achterlijke
land…… Alles te danken aan de zogenaamde wil van de VS en haar NAVO hielenlikkers, democratie te brengen en een eind te maken aan het
‘bloedige bewind’ van Khadaffi….. Een oorlog die de bevolking in een positie achterliet die duizend keer slechter was dan onder het bewind van Khadaffi……… Een bewind waarover hevig werd gespeculeerd in de westerse politiek
en de reguliere (massa-) media en dat op basis van totaal
onbetrouwbare rapporten van o.a. de CIA…….

Stop de miljarden subsidies voor de intensieve veehouderij

De
EU buigt zich volgende week over de miljarden subsidies die naar de intensieve
martelveehouderij gaan.

De
hoogste tijd voor een petitie, die een eind eist aan deze onzalige
vorm van subsidiëring t.b.v. de hel op aarde voor een enorm aantal
dieren, die nog al te vaak zelfs in veel te kleine en smerige ruimten
worden gehouden…….

Alleen
in Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren (ja, een half
miljard) groot- en doodgemarteld…… Voor e.e.a. worden ook
nog eens oerwouden gekapt dan wel in brand gestoken, om daar
vervolgens gentech soja te verbouwen, soja die wordt gebruikt in het
diervoer voor deze arme dieren…… Nederland is na China de nummer
2 importeur van deze soja……. Niet voor niets ook dat 80% van de
wereldsojaproductie in veevoer wordt verwerkt……

In Nederland en de EU zijn voor de ‘kippen’ (niet zelden kuikens van nog geen 2 maanden oud) de kooien afgeschaft, ook die voor legkippen, je weet wel de legbatterijen, echter in de rest van de EU worden ondanks het verbod op te kleine kooien, nog steeds kippen gehouden in afgepaste te kleine kooien….. Daarnaast zijn de zogenaamde verrijktekooisystemen, die in de plaats kwamen van de legbatterij, amper groter dan de oude legbatterij kooien…. Ook moet opgemerkt worden dat er in Nederland nog steeds konijnen en eenden in kooien mogen worden gehouden, ach ja, weinig aandacht voor deze arme dieren, dus prop ze maar in veel te kleine hokken…… (ook op kinderboerderijen worden veel konijnen in te kleine hokken gevangen gehouden, een schande van formaat!!)

Ondanks het verbod op legbatterijen, komen eieren die in levensmiddelen als koek worden gebruikt, nog vaak uit zo’n enorme hel voor kippen…….

Voorts
stoot deze dierenmishandeling, die men eufemistisch ‘vleesindustrie’ noemt, een enorme
hoeveelheid van het uiterst sterke broeikasgas methaan uit, waarmee
Nederland onevenredig veel bijdraagt aan de
klimaatverandering……..

Beste
bezoeker,
lees en teken de petitie van Compassion in World Farming en
teken deze ajb! (en geeft het door):

Compassion in World Farming

Billions
of Euros to help animals?

DEMAND
MEPS STOP SUBSIDISING FACTORY FARMING

While
much of the political world is focused on Brexit, MEPs are busy
deciding the future of farming in Europe. A crucial vote takes place
next week in Brussels to determine if cruel and outdated factory
farms will receive European subsidies. Billions of Euros hang in the
balance.

SIGN NOW AT WEMOVE.EU

The
stakes are huge. Currently, subsidies prop up European farms that
keep animals in cages. Rabbits can’t hop. Hens can’t fly. Pigs
can’t turn around. Antibiotics are regularly fed to animals. MEPs
could decide to end this nightmare, and now is our chance to raise
our voices.

Our
friends at WeMove.EU have launched 
this
petition
 to
put pressure on key politicians in the lead up to the vote on the
Common Agricultural Policy strategic plans. WeMove.EU wants to see
farms that support wildlife. Farms where antibiotics are rarely used.
Farms where cages are banned and animals have the freedom to run,
hop, and fly. This vision needs funding to make it happen.

ACT NOW

The
opportunity to change European farming subsidies and the course of
farming in the EU only comes around once every seven years. For the
sake of Europe’s farm animals, please 
take
action today
.

Thank
you for your support.

Sean
Gifford

Head
of International Campaigns 

==============================

Voor meer berichten over de intensieve veehouderij, klik op één van de labels, die je direct onder dit bericht terugvindt.

Statenverkiezingen: Jesse Klaver wil graag samenwerken met D66

Nee, ik heb gisteren het verkiezingsdebat niet gezien, daar ik dan zeker weet dat ik vervolgens niet kan slapen, vanwege de woede over uitspraken die worden gedaan door het hypocriete zootje van de grootste partijen (en enkele kleine partijen).

Vanmorgen bij BNR rond 8.10 u. hoorde ik een stukje van het debat terug: Jesse Klaver, de jessias van GroenLinks, in gesprek met Rob Jetten van D66. Klaver liet weten uit te kijken naar samenwerking met D66, een ‘progressieve samenwerking’ aldus Klaver……

Je gaat je dan echt afvragen of je al jaren in het land van ooit te hebben geleefd en de werkelijkheid uit het oog bent verloren….. Immers is D66 dan ook groen en links?? Ondanks dat dit kabinet het groenste kabinet ooit wordt genoemd (in het land van de blinden is zelfs een eenoog met 10% zicht koning…), staat dit kabinet en daarmee coalitiepartner D66 voor:

  • uitbreiding van megastallen en zelfs gigastallen (ten koste van de volksgezondheid, het milieu en het klimaat)
  • een uitbreiding van de maximumsnelheid (waar deze verhoging een onevenredig verhoogde uitstoot oplevert, ‘goed’ voor de opwarming van de aarde en slecht voor de luchtkwaliteit, waar alleen in Nederland jaarlijks al 18.000 mensen vroegtijdig overlijden na een akelig ziekbed… Bovendien loopt een groot aantal kinderen jaarlijks long- en/of luchtwegklachten op door diezelfde uitstoot) 
  • het laten doordraaien van de nieuwe kolencentrales tot 2030 (met miljarden subsidie aan belastinggeld van jou en mij voor de biomassa bijstook van hele bossen uit de VS, al vuil door bewerking en transport, terwijl de verbranding van hout in die centrales een nog slechtere uitstoot zou geven dan steenkool alleen…..)
  • het niet landelijk verplichten van milieuzones in steden 
  • het achterblijven van fietspad onderhoud en het belachelijke stoplichtsysteem waardoor fietsers en voetgangers extra lang in de giftige dampen van optrekkende auto’s en vrachtwagens staan (overigens onderneemt ook GL daar geen actie tegen…)
  • het steunen van nog meer asfalt, i.p.v. het openbaar vervoer te stimuleren en gratis te maken, zodat het OV werkelijk een alternatief voor de auto wordt
  • het toestaan van bedrijvenlobby in de politiek, ja zelfs bij klimaatvraagstukken…. Zo zaten er ook lobbyisten van de oliemaffia aan bij de klimaattafels, zoals bij de klimaattop in Parijs, ofwel de dood in de pot…..

Uiteraard zijn er (meer) overeenkomsten tussen D66 en GL, zo is de laatste partij veel minder groen dan je zou denken, op provinciaal- en lokaalgebied stemt GL niet zelden mee met initiatieven die bijvoorbeeld de luchtkwaliteit geen goed doen (om het maar voorzichtig te stellen, zie bijvoorbeeld de stadsring van Den Haag…)

Ook op onderwijs is GL het vaak eens met D66 (de onderwijspartij… ha! ha!), neem het meer dan schunnige (a)sociale leenstelsel, ook daar stemde GL mee in, gevolg: jongeren uit de grote onderlaag zijn aanzienlijk minder aan een studie begonnen, ofwel ook op onderwijs is de klassenmaatschappij terug van weggeweest…..

Kortom: ben je echt groen, links en tegen klassenmaatschappij 2.0 (hoewel je automatisch links bent, als je je verzet tegen de klassenmaatschappij), stem dan vooral niet op GroenLinks of D66!! (en zegt het voort!)

Zie ook:

Job Cohen (PvdA) maakt zich hypocriet druk om Nederlanders die niet gehoord worden >> verkiezingscampagne 2021 van start

Kasja Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen

Rutte (VVD ‘premier’), VVD was te links: we moeten ‘het fatsoenlijke Bolkestein beleid’ volgen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Verkiezingsuitslag: FVD grote winnaar >> Nederlander gemiddeld dommer en meer fascistisch

Statenverkiezingen: ben je huurder? Stem dan niet op de VVD, het CDA, D66, PvdA, GroenLinks, PVV, FVD, ChristenUnie en SGP!

Thierry Baudet (FVD) ging ook na de terreuraanslag gisteren door met verkiezingscampagne

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……‘ en in het verlengde van dit bericht: ”Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen‘ en: ‘Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren‘ plus: ‘Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer): wil stop op groei Eindhoven en Rotterdam Airport

Kees Boonman (‘politiek commentator’) zwetst door en steekt Rutte terloops een veer in de vieze bips

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!