Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Afgelopen donderdag plaatste ik al een bericht over stalbranden*, een bericht dat ik in voorbereiding had, maar wat dezelfde morgen meteen een aanpassing nodig had wat betreft het totaal aantal levend verbrande dieren dat toen nog op 158.000 stond, inclusief 42.000 kippen die een week eerder in een kippenhel in Friesland levend verbranden….. (sommige bronnen spreken van 44.000, maar ‘ach wat maakt ‘t uit, 2.000 meer…..’ >> ziek!) Kortom diezelfde dag moeten daar nog eens 14.000 levend verbrande kippen aan toegevoegd worden, waarmee het totaal aantal verbrande dieren op 172.000 stond……

Gistermorgen weer bericht van een brand, dit keer in een intensieve hel voor varkens, waarbij 1.500 van die arme dieren levend zijn verbrand……… Zoals ik in het eerder geplaatste bericht stelde*, deze ‘boeren’ (dierenbeulen) zijn te bedonderd om brandpreventieve maatregelen te nemen en hun elektrische installaties minstens eens in de twee jaar te laten controleren, waar deze ‘boeren’ als ze bijvoorbeeld in beeld worden gebracht bij een ‘ruiming’ (massamoord), ‘het zo te doen hebben met hun dieren’ en daarbij staan te janken….

In Standpunt NL op Radio1 donderdagmorgen presentator Carl-Johan de Zwart, die het wel leuk vond om een grap over deze vreselijke gebeurtenis te maken, ‘een grap’ middels een vergelijking tussen de stalbrand waarin 1.500 varkens vreselijk omkwamen (het geschreeuw van de arme dieren moet verschrikkelijk zijn geweest….) en een tekenfilmserie voor kinderen over een familie varkens die nogal succes schijnt te hebben op tv…….. ‘Maar ja, als je daar als presentator al niets over mag zeggen, waarover dan nog wel….?? Ja toch???’

Schouten moet zich als minister en christen de oren van de kop schamen dat ze nog steeds geen dwingende voorschriften in het leven heeft geroepen voor intensieve (helle-)stallen, voorschriften als brandalarm, sprinklerinstallaties en een bij brand automatische ontgrendeling van de staldeuren….. Ach wat zeg ik, die hele smerige intensieve martelveehouderij moet verboden worden!!

* Zie: ‘Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Zie ook:

NVWA en de jacht op tabakswinkels‘ (met aandacht voor het feit dat de NVWA veel te weinig inspecties uitvoert voor de dieren in de intensieve martelveehouderij en de transporten met deze arme dieren)

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Terzijde:

Eieren met fipronil nu toch acuut gevaar voor de volksgezondheid, aldus de NVWA……… Hoewel Bruggink van dezelfde NVWA daar anders over denkt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (zie ook de links in dat bericht)

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Voor meer berichten over stalbranden, klik op het label ‘brand in dierenopslag’, direct onder dit bericht.

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Vorige week woensdag brandden in het Friese Niawier 2 kippenschuren met 42.000 kippen af, in feite vermoord door de dierenbeul die zich boer durft te noemen, maar te besodemieterd is om met zoveel kippen op z’n bedrijf brandpreventieve maatregelen te nemen en z’n elektrische installaties jaarlijks te laten keuren (of toch minstens 1 keer per 2 jaar)…. Kortom deze boeren maken zich (bewust) schuldig aan massamoord op dieren……

Stalbrand 2018

Met deze 42.000 kippen staat het totale aantal verbrande dieren nu al op 158.000, een aantal dat al meer is dan het aantal dieren die in het hele jaar 2018 op deze vreselijke manier om het leven kwam….. Dit cijfers was ‘vers’ tot vanmorgen (het concept maakte ik gisteren al), waar het Radio1 nieuws van 7.30 u. berichtte dat er in Nijkerk duizenden kippen waren omgekomen in een stalbrand, na zoeken kwam ik erachter dat het hier om 14.000 kippen gaat…… Ofwel het totaal aantal omgekomen dieren bij stalbranden dit jaar is gestegen tot 172.000……….Sinds 2008 kwamen er bij deze te voorkomen branden al meer dan 1,8 miljoen dieren om het leven…..

Schande dat er nog steeds geen dwingende maatregelen zijn voorgeschreven aan ‘boeren’ die intensief dieren groot- en doodmartelen, wat aangeeft dat de boerenlobby (lees: dierenbeulenlobby) sterk is in Den Haag en dat de politiek schijt heeft aan dierenwelzijn, zoals ook hare hufterigheid Carola Schouten, NB van de ChristenUnie (dieren behoren in haar geloof tot gods schepping) al ‘iets te vaak’ heeft laten zien……

De hoogste tijd dat ‘boeren’ van wie de ‘intensieve stallen’ afbranden, strafrechtelijk worden vervolgd, als ze inderdaad geen brandpreventieve maatregelen hadden getroffen en hun elektrische installaties niet op orde waren…….

Mensen stop met het eten van vlees, laten we de intensieve martelveehouderij de nek omdraaien. Je doet daar niet alleen de arme dieren in deze doodsindustrie een plezier mee, maar ook je eigen lichaam (veel schade in diverse organen, zoals maag en darmkanker dat meestal wordt veroorzaakt door vleeseten)…… Zoals je waarschijnlijk al begrepen had: ook de aarde heeft baat bij het stoppen met vleeseten…. Nederland is een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering, dit door de 500 miljoen dieren (ja een half miljard….), die hier jaarlijks worden groot- en doodgemarteld……. Deze dieren stoten gezamenlijk een enorme hoeveelheid methaangas uit, één van de sterkste broeikasgassen op onze aarde….. Voor het diervoer worden oerwouden gekapt en verbrand om daar genetisch gemanipuleerde soja te telen….. Nederland is na China de nummer 2 importeur van die soja…… (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer……)

Zie ook:

NVWA en de jacht op tabakswinkels‘ (met aandacht voor het feit dat de NVWA veel te weinig inspecties uitvoert voor de dieren in de intensieve martelveehouderij en de transporten met deze arme dieren)

Geen halvering veestapel, terwijl de import van vleeskalveren jaar op jaar toeneemt

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Extinction Rebellion richt zich teveel op de toekomst‘ (zie in dat bericht ook de links naar andere berichten met Extinction Rebellion)

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stikstof, het woord dat niet in de Miljoenennota staat: verbazing alom

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Trump van zins Endangered Species Act de nek om te draaien: bedreigde diersoorten vogelvrij……..

De
Trump administratie is van plan de Endangered Species Act (ESA) fiks aan te
pakken. Een wens die Trump en diens jagende zoons al lang
koesteren……

Niet
alleen komt met het voorstel van Trump het voortbestaan van meerdere
bedreigde diersoorten in gevaar, maar kan men ook beschermde
natuurgebieden openzetten voor commerciële activiteiten tot en met
het kappen van grote arealen bos…….

Het
volgende artikel met petitie komt van Sierra Club. De petitie
kunnen wij helaas niet tekenen. Jammer en eigenlijk best lullig, immers de
aarde is van iedereen die erop woont (óók van de dieren!) en het
aantasten van grote natuurgebieden, kan grote gevolgen hebben
voor de rest van de wereld….. Hetzelfde geldt voor de enorme kap en
verbranding van oerwouden en dat voor brandstof (palmolie), hout,
voedsel voor de intensieve veehouderij (genetisch gemanipuleerde
soja) en mijnbouw……. Bij die jacht op grondstoffen
wordt niet zelden fiks gemoord, zoals slachtingen onder
oorspronkelijke volkeren en milieuactivisten (vaak ook uit stammen van
de oorspronkelijke volkeren)…….*

Benieuwd
welke Nederlandse banken investeren in die grondstoffenjacht,
gegarandeerd dat er minstens één Nederlandse bank investeert in het
verrampeneren van de wereld zoals wij die kennen…….. (als ‘t maar geld opbrengt, ‘want wie bent niet bepoald zuunig hè’, als het om natuurvernietiging gaat!’)

Over Nederland gesproken: ook hier zet het kabinet het mes in de bescherming van natuurgebieden: o.l.v. de Christen’Unie wil men bepaalde natuurgebieden openzetten voor commerciële activiteiten en soms zelfs voor huizenbouw (t.b.v. de ‘happy few’)…….

Men zou een apart internationaal strafhof op moeten richten tegen verregaande aantasting van natuurgebieden, tot en met het schieten op (of vergiftigen van) bedreigde diersoorten als wolf, beer en grote roofvogels…… Een Strafhof ook waar men verantwoordelijke politici kan vervolgen! 

Resist
Trump’s Attack on the Endangered Species Act

The
Trump administration just announced plans to eviscerate the
Endangered Species Act. The proposed changes will strip vital
protections from threatened species, allow major destruction of
critical habitat, and remove agency accountability to protect
wildlife or address threats to wildlife from climate change. We can’t
let Interior weaken this landmark legislation that has saved 99% of
species listed from extinction.



Take
action! Tell Interior Secretary David Bernhardt that you oppose
gutting the Endangered Species Act.

Defend
the Endangered Species Act — and the Species It Protects!

We
must do all we can to protect the Endangered Species Act and the
iconic wildlife that depend on it!

WHY
THIS MATTERS

In 2018 the
Trump Administration proposed three regulations that would
essentially gut major provisions of the administrative rules
implementing the ESA, including stripping protections from
“threatened” species and creating significant impediments to
listing of species and critical habitat designation. Sierra Club and
our ESA partners mounted a campaign to push back on these proposed
rule changes.

Over 75,000
people like you took action against this attempt to gut the
Endangered Species act, and in total, the ESA coalition generated
over 800,000 comments.

Today, against a
backdrop of recent reports of global mass extinction, the Trump
administration released final regulations weakening the Endangered
Species Act, the nation’s most effective tool in saving wildlife
from extinction.

The Trump
Extinction Plan would do major damage to our struggling wildlife. It
would gut critical endangered species protections by making it much
more difficult to extend protections to threatened species. It would
delaying lifesaving action until a species’ population is potentially
impossible to save. It will make it more difficult to protect polar
bears, coral reefs, and other species that are impacted by the
effects of climate change. It will even allow economic factors to be
analyzed when deciding if a species should be saved, making it easier
for companies to build roads, pipelines, mines, and other industrial
projects in critical habitat areas that are essential to imperiled
species’ survival.

Take action to
fight back against this administration’s horrific attacks on
wildlife!

Photo Credit:
alexandrumagurean/iStock

=========================

* Zie: ‘Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Zie ook:

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

BBC volkomen krom over de vluchtelingen uit Honduras die wel degelijk door Trump met geweld worden bedreigd

Argentinië: protesten bij politiek proces tegen welzijnsactivist……

Mexico: mensenrechten- en milieuactivist Isidro Baldenegro vermoord……..

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Nadat het kabinet zich heeft verdedigd en een veer in de figuurlijke smerige bips heeft gestoken voor een totaal ontoereikend klimaatakkoord, vond gisteren de jaarlijkse openbare crematie op het Binnenhof plaats van kadavers, aangeduid als bbq…… (zich respecterende milieuclubs als Greenpeace hebben het klimaatakkoord al afgewezen als totaal ontoereikend…..)

Juist onze intensieve martelveehouderij, zorgt ervoor dat Nederland onevenredig verantwoordelijk is voor het aanjagen van de klimaatverandering, ga maar na: jaarlijks worden in Nederland 500 miljoen dieren (idd een half miljard dieren!) groot en dood gemarteld en dat hoofdzakelijk voor de export…… Deze arme dieren stoten een ongelofelijke hoeveelheid methaangas uit, methaangas één van de sterkste broeikasgassen op onze kleine aarde……

Henk wat sta je weer lekker voor lul ouwe gek

Ook gij Henk Krol, zijde ge de woorden van Robert Long vergeten? Foto gepikt van het rechtse kerkplatform Geen Stijl)

‘Leuk detail’: de bbq wordt geheel verzorgd door de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) en de Vereniging van de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (NEPLUVI)…… Waar ambtenaren en politici geen giften van boven de € 50,– mogen accepteren en deze moeten melden, gaat het hier om een gigantisch bedrag. ofwel de vleesmaffia fêteert politici en ambtenaren……

Een ‘mooi voorbeeld’ voor de bevolking: politici die zich te buiten gaan aan vlees van dieren die geen leven hebben gehad, of nee beter gezegd die een leven in de hel op aarde meemaakten…. Eén ding is zeker, ook met die bbq tonen politici aan dat ze schijt hebben aan de klimaatverandering en dan bedoel ik niet alleen de regeringscoalitie, maar ook het grootste deel van de oppositie……

Wie is dit? Ze staat op heel foto's, red.

(2 keer gadver. foto gepikt van Geen Stijl)

Minstens even ernstig dan het voorgaande is de alcoholmaffia die de alcohol voor politici verzorgt tijdens de Binnenhof bbq…… Alcoholverslaving die dagelijks gemiddeld 12 doden eist, dit nog naast alle andere ellende door grootschalige nevenschade zoals geweld, vandalisme, ongelukken, scheidingen enz. enz….. Als er 12 doden per dag vallen door de griep spreekt men hysterisch over een epidemie……. Waar de alcoholmaffia het voor elkaar heeft weten te krijgen bij de politiek dat er nog steeds alcoholreclames gemaakt mogen worden op de tv……. Schande!

Kortom: de politiek, ook in Nederland is corrupt!

Niet alleen op deze manier heeft de landelijke politiek laten zien in feite schijt te hebben aan de klimaatverandering, zo heeft hare VVD kwaadaardigheid van Nieuwenhuizen laten weten dat Schiphol in 2021 verder mag groeien……. Een zaak waarvoor een spoeddebat had moeten worden aangevraagd…… Schijt aan het milieu, schijt aan de klimaatverandering en vooral schijt aan de omwonenden van Schiphol…….

Verder staat er een biomassacentrale voor Diemen op het menu, een smerige manier van bossen verstoken, met maar liefst 25 vrachtwagens per dag die de elders gekapte bossen aanvoeren voor verbranding en als je dacht dat dit duurzaam is, heb je het volkomen bij het verkeerde eind, er komt een giga bak CO2 vrij bij de verbranding, naast nog een aantal schadelijke stoffen en grote hoeveelheid fijnstof…….. De gekapte bossen nemen vervolgens geen CO2 meer op en eer dat de nieuwe aanplant dezelfde hoeveelheid CO2 opneemt als de gekapte bomen, zijn we decennia verder……

Leve de klimaatverandering!!

Zie ook:

Shell
kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie,
terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie- en
gaswinning zal blijven
‘  

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘   

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel 

Remco Dijkstra (VVD 2de kamer) eist bijna jankend extra vluchten Schiphol en opening Lelystad Airport

Schiphol goed voor economie? Heel wat minder dan men je wil doen geloven

Schiphol winstgevend en uiterst belangrijk voor de Nederlandse economie? Lees dit!‘ (voor meer berichten over Schiphol en Lelystad Airport, klik op de links in dat bericht)

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Het klimaatakkoord zoals vertaald door afbraakkabinet Rutte 3 wordt straks geopenbaard en één ding is zeker, weer wordt het Nederlandse volk een reuzenoor aangenaaid…..

Grote bedrijven krijgen een miljardensubsidie voor de energietransitie, hetzelfde geldt voor de grote vervuilers in de land- en tuinbouw, waar ook de intensieve martelveehouderij van mee profiteert…. Eerder kregen de eigenaren van kolencentrales al miljarden aan subsidies en werden de nieuwe kolencentrales vrijgesteld van de kolentaks, een schandaal van formaat!! (zie de laatste link onderaan dit bericht)

Zoals met het energieakkoord schamen de zich nog serieus nemende milieugroepen zich de oren van de kop voor het aanzitten bij de klimaattafels, waar Rutte 3 vooral de inbreng van de grote oliemaatschappijen, andere grote bedrijven en de zogenaamde boeren en tuinders serieus nam en neemt……

De komende week zal ik nog terugkomen op dit onderwerp.

Zie ook:

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen

Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

130 km/u. brengt geen verkorting van de reistijd, maar wel extra vervuiling…..

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’



Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ (lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door auto-uitstoot en dan gaat het om mensen die nooit gerookt hebben, ofwel ook onder de rokers kunnen er longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van auto’s…..)

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

En nog een paar berichten over het belachelijke energieakkoord:

Joris Wijnhoven Greenpeace: “energieakkoord was 90% te weinig, maar de 10% die overbleef, daar gaat het om!!!”

Kamp torpedeert energieakkoord

Kamp en de vrijstelling van kolenbelasting

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Volgens ‘ingewijden’ zou afbraakkabinet Rutte 3 het voornemen hebben om de land- en tuinbouw 1 miljard euro toe te willen schuiven voor de energietransitie……

Dit geld zal ook worden gebruikt om de intensive martelveehouderij te verduurzamen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! De intensieve martelveehouderij kan maar op 1 manier worden verduurzaamd: met een totaalverbod op deze krankzinnige doodsindustrie en onbeschrijfelijke dierenmishandeling, die zoals Robert Long decennia geleden al opmerkte het best is te vergelijken met de doodskampen van de nazi’s in WOII……

Naast het voorgaande is het al zo zot dat deze zogenaamde boeren nog te bedonderd zijn om hun stallen, ofwel de hel op aarde voor weerloze dieren, brandveilig te maken, daarmee zou het vlees ‘zomaar een paar centen per kilo meer gaan kosten……..’

1 miljard euro voor een sector die bomvol staat van landbouwgif en dierenmishandeling, terwijl de gewone burgers zelfs voor een postzegel aan ruimte maar liefst € 30,– per maand moeten ophoesten voor dezelfde energietransitie……

Eerder was al bekend dat de grote smeerpijpen, energiebedrijven als RWE (verbrand nog steeds bruinkool op grote schaal…) miljarden subsidie hebben gekregen (en nog zullen krijgen) om naast steenkool, hele bossen te verbranden als biomassa in kolencentrales….. Waar deskundigen stellen dat de uitstoot van steenkool uit die nieuwe centrales schoner is dan de uitstoot van houtpellets……… VVD opperhufter Kamp gaf in de laatste maanden van zijn ministerschap onder Rutte 2, begin 2017, nog 4 miljard euro subsidie voor die houtverbranding aan deze energiesmeerpijpen…..

In feite betalen wij, de belastingbetalers dus dubbel: 1 maal voor de energietransitie in eigen huis en de 2de keer in door ons opgebrachte belasting die als subsidie naar het grote bedrijfsleven gaat!! Daarnaast moeten we ook nog eens betalen voor de kosten die worden gemaakt door mensen die langdurig bloot hebben gestaan aan luchtvervuiling en die een lang en akelig ziekbed doormaken, waar ze meestal aan longkanker sterven (ook al hebben ze nooit gerookt…), zo’n 18.000 Nederlanders overkomt dit op jaarbasis……

Nogmaals: de grote uitstoters van broeikasgassen, zoals de kolenstokers en de land- en tuinbouw, krijgen geld voor de energietransitie, waar de burgers dit zelfs 2 keer moeten betalen……. Schande!!

Zie ook:

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Carola Schouten (CU minister Landbouw) vindt dat de voedselprijs fiks omhoog moet……. OEF!!

Schouten, het hypocriete vlaggenschip van de ChristenUnie, haalde vanmorgen weer eens het nieuws, dit keer met de prijs van voedsel, die zij veel te laag vindt.

Volgens Schouten betaalden ‘we’ in de 70er jaren 20% van het inkomen aan voedsel, nu is dat nog maar 10% en dat is veel te laag, aldus de grootlobbyist van de intensieve martelveehouderij en de uitbuiters in de land- en tuinbouw…..

Schouten haalt als voorbeeld de 70er jaren aan, maar vergeet voor het gemak dat we destijds zo’n 12, 13% van ons inkomen aan huur betaalden dat is intussen opgelopen tot 38%!!! Hetzelfde geldt voor allerlei andere kosten, zoals de belastingen, waarvan we tegenwoordig ook nog eens meer moeten betalen voor belastingen op andere diensten, zoals die voor waterschappen en de enorme belasting op energie…….. (om over de prijs van tabak in de 70er jaren nog maar te zwijgen….)

De zogenaamde boeren van de intensieve veehouderij (zonder uitzondering dierenbeulen) willen zo goedkoop mogelijk ‘produceren’, om zoveel mogelijk vlees naar het buitenland te kunnen exporteren…. Ga maar na, in Nederland worden rond de 500 miljoen dieren (ja echt een half miljard dieren….) jaarlijks groot en doodgemarteld…… Gegarandeerd dat deze boeren ook nog eens EU subsidies krijgen…..

Schouten gaat ook over ‘de voedselkwaliteit’ en die is voor een fiks deel zonder meer slecht te noemen, vanwege het gebruik van veel teveel foute vetten, zout en suiker…… Deze producten worden tegen dumpprijzen aangeboden en vinden gretig aftrek onder mensen die het op z’n zachtst gezegd financieel niet breed hebben…… Ofwel die bewaking van de voedselkwaliteit is in slechte handen bij Schouten (zo meer daarover)…..

Schouten stelt ook dat er teveel voedsel wordt verspild, waarvoor ze ook naar de burgers wijst, echter in de supermarkten en restaurants wordt veel meer verspild, bovendien gooien de mensen die het water aan de lippen staat praktisch geen voedsel weg, uitgezonderd producten als brood….. Bovendien de mensen pakken met prijsverhogingen om een doel te bereiken werkt niet, zie de prijsverhogingen van tabak, al jaren blijft het aantal rokers zo ongeveer gelijk (en dan gaat het nog om mensen die geen gesmokkelde tabak roken en geloof mij maar, dat zijn er niet weinig…..)

Een ‘christen’ als Schouten zou zich eens af moeten vragen of het wel kies is om dieren, ‘door haar god geschapen’, op zo’n beestachtige manier groot en dood te martelen…. (als die god had bestaan was hij het daar niet mee eens geweest, bovendien heeft haar god de mens wel erg slecht uitgerust voor het eten van vlees, als je het aantal aandoeningen onder ogen neemt, die het gevolg zijn van vleeseten, zoals hartklachten, nier- en leveraandoeningen, maag en darmkanker en ga nog maar even door……)

Inderdaad zijn een aantal producten wel erg goedkoop, echter als je wilt dat mensen gezonder voedsel en duurder voedsel kopen, moet je eerst zorgen dat de grote onderlaag meer geld verdient….. Daarover gesproken, de valse VVD leugenaar Rutte blijft maar volhouden dat de Nederlanders er dit jaar op vooruitgaan, terwijl de werkelijkheid is dat de mensen die beneden de € 30.000,– per jaar verdienen er fiks op achteruit zijn gegaan dit jaar…… (boven die grens ook, echter die mensen kunnen dat over het algemeen makkelijk betalen)

Afgelopen weekeinde liet Rutte op een bijeenkomst van zijn misdadigerspartij weten dat de grote bedrijven eindelijk hun werknemers meer moeten betalen, nu ‘de winsten tegen de plinten klotsen……’ De leugenaar vergeet voor het gemak even dat hij als premier van 3 kabinetten de bedrijven alle handvatten heeft gegeven om de werknemers uit te buiten, bovendien heeft hij ervoor gezorgd dat men intussen een godsvermogen moet uitgeven om zelfs een postzegel aan ruimte te huren…… Voorts hebben die kabinetten de zorgverzekeraars vrijbaan gegeven hun premies te verhogen en daarnaast steeds minder te vergoeden…….

Kortom: Schouten wil de burgers nog verder uitnemen en leugenaar Rutte wil daar het geld wel voor vrijmaken (uit de portemonnee van de burgers, wel te verstaan….)………

Kuikens van manlijk geslacht mogen blijvend verhakseld worden aldus Duitse ‘rechter’

Gistermiddag in het nieuws van 13.30 u. op WDR het bericht dat de Duitse rechter in een geding heeft bepaald dat Duitse dierenbeulen, die zich boer durven te noemen, blijvend manlijke kuikens mogen verhakselen…….. Zoals je begrijpt een gruwelijke dood voor deze arme net ‘geboren’ diertjes….

Afbeeldingsresultaat voor kuikens verhakselen

Vreemd genoeg is de uitspraak van deze ‘rechter’ in tegenspraak met de wetgeving voor de bescherming van dieren……. Wel stelde de rechter dat er zo snel mogelijk een alternatief moet worden gezocht….. ha! ha! ha! ha! ha! Al meer dan 20 jaar beloven boeren en hun organisaties dat men een meer humane manier van doden zoekt, echter dat is een heel smerige leugen gebleken……

Ook in Nederland gebeurt het verhakselen van manlijke kuikens nog steeds, daar een iets humanere moord een paar centen extra kost…… Per jaar worden hier 15 miljoen kuikens verhakseld……

Gerelateerde afbeelding

Mensen bedenk wat een dierenleed je veroorzaakt met het eten van vlees en zuivel….. Stop met het eten van vlees en zuivel, niet alleen om dierenleed te besparen, maar ook voor je lichaam, daar vlees en zuivel in feite helemaal niet goed voor je zijn en diverse ziekten kunnen veroorzaken, tot en met een hartverlamming of herseninfarct toe….. Voorts kan het eten van vlees maag- en darmkanker veroorzaken, tast het je nieren en lever aan en is het slecht voor het grootste orgaan dat je bezit, je huid….. Om nog maar te zwijgen over de gevolgen van vleeseten voor milieu, klimaatverandering, antibioticaresistentie en het wereldvoedselprobleem (zo heb je voor het maken van 1 kilo vlees, gemiddeld 5 kilo groente nodig, plus een enorme plas drinkwater…)

‘Je zou er bijna voor pleiten’ de handen van de dierenbeulen die zich boer durven te noemen en die kuikens op deze manier vermoorden, door de hakselaar te halen!!

Red net geboren kalveren en andere jonge dieren van marteling en moord

Een Franse locatie waar dieren op transport even rust kunnen krijgen,
is een hel voor dieren, waar vooral jonge dieren het slachtoffer zijn
van een behandeling die niet anders kan worden gezien dan een smerige
vorm van marteling, die niet zelden uitdraait op de dood van het dier, zo blijkt uit video opnamen…..

Animal
Petitions is daarom een petitie gestart om de Ierse minister van
landbouw te bewegen een verbod in te stellen op veetransporten met
jonge dieren als kalveren…

Beste
bezoeker, lees en teken de petitie ajb en geeft het door!

Save
Newborn Calves From Trauma-Filled Torture Factories

Target:
Michael Creed, Ireland’s Minister for Agriculture, Food and the
Marine

Goal:
Ban inhumane live exports of calves and other young animals.

A
French location billed as a needed respite for live export animals
has revealed itself as an apparent living nightmare. Video footage
obtained from animal welfare activists appears to show horrific
brutality committed against Irish-born calves held at this post.
Repeated beatings with batons, unrelenting kicking and punching, and
painful ear yanking are apparently laid bare for the world to see in
the shocking videos. Some of the victims seemingly cannot even stand
or even move without dragging their maimed legs behind them.

In
just the short time activists caught these alleged abusers in the
act, 5,000 plus calves imported from Ireland (many just weeks old)
were left in the ‘care’ of the Tollevast-based control post.
These baby animals had already endured a likely traumatic ride on
live export trucks. The post should have been the one haven where the
vulnerable calves could receive needed rest and nourishment. Instead,
their heads were allegedly rammed into feeding devices and the only
‘rest’ they appeared to receive occurred after they collapsed
from shockingly inhumane abuse. One poor calf can be seen laying on
the ground while a worker apparently jumps repeatedly on his battered
body.

While
some employees allegedly seen in the videos were arrested by French
police, the post where these horrific happenings occurred is still
deemed a “high-quality” location. In fact, it recently benefited
from European Union-loaned money to “expand” its operations.
Meanwhile, laws regarding live exports are not strictly enforced; the
rates of calves being sent to these essential torture chambers from
Ireland increase an estimated 30 percent each year. Advocates believe
the most fundamental solution to this growing form of animal cruelty
is an outright ban on the export of un-weaned animals.

Sign
this petition to support an initiative that could save the lives of
millions of young animals.


Demand
immediate changes in the live export industry that exploits and
slaughters helpless animals.

PETITION
LETTER:

Dear
Mr. Creed,

It
is heartbreaking to see how these vulnerable animals, still unstable
on their legs and dependent on their mothers’ milk, undergo
horrific violence during transport.” The alleged inhumane torture
detailed in the aforementioned Tollevast, France live export case are
far from isolated incidents of animal cruelty, however. These living
beings, ripped from their homes at the most vulnerable time of their
lives, deserve far better than barbaric mistreatment.

Male
calves are often discarded like trash by dairy farmers. They do not
benefit from the comfort and nourishment provided by their mothers.
Instead, they are crammed into cramped vehicles and driven to
locations where they often endure even more trauma. At the French
post alone, videos allegedly document repeated baton strikes, kicks,
punches, head bashing, ear dragging, and—in one grotesque case—a
worker jumping on a prone calf as if the baby animal were a
trampoline. These calves are so young in some instances that they
cannot even walk without wobbling, yet their ‘caretakers’
seemingly feel compelled to rush them through transport and treat
them as living stress relief punching bags in the interim.

One
of the inspectors who authored the shocking details of the Tollevast
case stated most succinctly: “Our demand is to ban the long [haul]
transport of unweaned animals because in this transportation, there
cannot be animal welfare.” Watch even one still shot of the horrors
that appear to take place in these  supposedly ‘high -quality’
live export facilities, and you will agree. The images shock the
conscience, but they must spur change.

Take
the action needed to spare countless young animals from a fate worse
than death.

Sincerely,

[Your
Name Here]

Photo
Credit: R0Ng

==================================

Hier nog een video van kalveren die in een slachthuis wachten op hun dood, alleen omdat ze van het verkeerde geslacht zijn, het manlijke…… In de melkindustrie moeten koeien om de zoveel tijd kalveren werpen, daar ze anders geen melk meer geven….. De kalveren worden voor het overgrote deel binnen een paar dagen bij hun moeder weggehaald (waar de moederkoe dagenlang loeit om haar kalf en de kalveren hun moeder en moedermelk missen….), voor de manlijke variant is geen functie, anders dan als kalfsvlees te dienen in de schappen van jouw supermarkt……

Stop de grootschalige dierenmishandeling en eet of gebruik geen vlees of zuivel! (ook beter voor je lichaam, het milieu en het klimaat)

Nog steeds mag in de EU het laatste antibiotica redmiddel worden ingezet in de veeteelt

Beste bezoeker, donderde gistermiddag weer eens van mijn stoel nadat ik op WDR hoorde dat de EU tot volgend jaar nog steeds antibiotica toestaat in de (intensieve) veehouderij….. De laatste antibiotica dat op de plank zou moeten blijven liggen, om mensen die resistent zijn tegen andere antibiotica, nog een kans te geven bacteriële infecties e.d. te overleven…….

Oké bij het voorgaande kon ik nog blijven zitten, immers dat was al bekend (althans bij mij), echter het volgende was de spreekwoordelijke druppel die mijn stoel deed kantelen: nog steeds mogen intensieve dierenbeulen die zich boeren durven te noemen, antibiotica toevoegen aan het voer voor de levende hel waarin miljoenen (om precies te zijn in ons land alleen al 500 miljoen!) dieren dag in dag uit moeten leven……. Ofwel geen antibiotica voor een ziek dier, maar antibiotica voor alle dieren om te voorkomen dat ze ziek worden……. Bam!!!

Dacht dat dit al een paar jaar geleden was verboden door de EU, niet dus…… Dit betekent dat de lobby van ‘boeren’ en farmaceuten zo sterk is dat men het in Brussel verantwoord vindt deze levensgevaarlijke situatie nog langer toe te staan…….

Het is als met het halfslachtige verbod op Roundup met het kankerverwekkende glyfosaat: in de EU heeft men zich laten omkopen door de lobby van Bayer* (dat Monsanto, de maker van Roundup in het bezit heeft) en besloten dat Roundup nog een paar jaar mag worden gebruikt door de professionele land- en tuinbouw, ook de over een paardendrol getilde oplichter van ‘GroenLinks’ (lees: AsgrauwRechts), EU grofgraaier Bas Eickhout, stemde voor het langer gebruik van Roundup……..’

Kortom het kan de ‘dames en heren’ in Brussel niet verdommen dat de volksgezondheid ernstige schade wordt aangedaan en men straks zelfs aan een lichte ziekte kan overlijden, daar er geen werkend antibioticum voorhanden is…….

Nederland zou zich zo snel mogelijk uit de EU moeten terugtrekken, wij hebben de EU niet nodig, maar de EU ons wel, dit vanwege onze uitstekende infrastructuur en ligging in een natuurlijke delta, waardoor ons land het grote doorvoerland is voor een groot deel van de EU lidstaten….. De EU is een peperdure moloch, waar de politici zich ver verheven voelen boven wet- en regelgeving en waar men zich laat omkopen door grote bedrijven, niet voor niets is de EU al sinds het aantreden van Trump bezig met een peperdure lobby in Washington om het vrijhandelsverdrag TTIP getekend te krijgen, een verdrag dat recht tegen het belang van de EU burgers ingaat……

* Bayer, eertijds het Duitse farmaceutische bedrijf dat tijdens WOII gruwelijke dierproeven op mensen uitvoerde, mensen als Joden uit de concentratiekampen…… ‘Leuke bijkomstigheid’: Bayer is tevens één van de farmaceuten die op grote schaal antibiotica maken, ook voor de intensieve martelveehouderij (en dat tegen gereduceerde prijzen, vanwege de enorme hoeveelheden die worden afgenomen voor deze vorm van dierenmishandeling…….) Gelukkig gaat het niet goed met Bayer na de overname van Monsanto, laten we hopen dat dit bedrijf zo snel mogelijk failliet gaat, dat zou een mooie opruiming zijn…..