Rutte 3 regeerakkoord: een aantal losse flodders op een rij, zoals >> ‘iedereen gaat erop vooruit…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Je kan het niet gemist hebben, de regeringsverklaring die gisteren werd gepresenteerd. Als een dolgedraaide roedel honden buitelden de reguliere media gisteren over elkaar heen om het volk het ‘goede nieuws te brengen’, het goede nieuws dat iedereen erop vooruit zal gaan…… Als ik me niet vergis werd iets dergelijks zelfs gesteld bij de begrotingen van 2015 en 2016, echter die beloften bleken even vals als het verkiezingsprogramma van de PvdA in 2012……….

Om te beginnen de al eerder genoemde btw verhoging van het lage tarief naar 9% (is 6%), u begrijpt dat dit voor de 4 miljoen mensen die in armoede leven, mensen die tegen, op, of onder de armoedegrens leven, een regelrechte ramp is, daar zij letterlijk al geen euro meer kunnen missen. Bovendien moeten ook deze mensen volgend jaar weer hele euro’s meer gaan betalen voor de zorgverzekering…….

Het lullige is, dat zich onder deze groep arme Nederlanders een groot aantal ouderen, chronisch zieken en minder validen bevindt………. (al is het ook een ramp voor de gezinnen met kinderen, kinderen die daardoor voor het leven een trauma oplopen….)

Hoorde Rutte o.a. zegen dat iedereen moet merken dat het economisch beter gaat (zie de vorige alinea’s). Voorts gaan volgens zijne grijnzende hufterigheid de salarissen omhoog……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Sinds wanneer heeft flapdrol Rutte de macht om werkgevers, die hun personeel het liefst zoveel mogelijk uitnemen, te gebieden de salarissen te verhogen?? Omdat hij vooral weer veel voor de werkgevers en welgestelden voor elkaar heeft gekregen??

Over dat laatste gesproken: de verplichting voor werkgevers een aantal minder validen in dienst te nemen, is niet aangescherpt, hoewel duidelijk was dat de werkgevers over het algemeen schijt hebben aan die regel……… Zo ziet u maar, Kabinet Rutte 3 denkt niet alleen op materieel gebied mee met de werkgevers………..

Niets over de hoogte van de bijstandsuitkering, hoewel zelfs het waardeloze Nibud erkent dat men van zo’n inkomen niet kan rondkomen……. En dan durven liegen dat ook deze mensen, veelal werkloos geworden onder het afbraakbeleid van Rutte 1 en 2, er op vooruit zullen gaan…….. Wel zal men onder Rutte 3 de mensen met een uitkering nog meer achter de broek zitten zo snel mogelijk werk te vinden, ook al heeft de overgrote meerderheid zich verplicht scheel gesolliciteerd……. Dit wordt trouwens keer op keer ontkent door politici en een groot deel van de media, terwijl je de eerste weken in de bijstand geen stuiver ontvangt, eerst moet je een paar weken gesolliciteerd hebben, een maatregel die uiteraard de zwaksten in onze samenleving treft……..

Voor de huiseigenaren wordt goed gezorgd, alles wat ze in moeten leveren krijgen ze via een ‘ander kanaal’ terug……… Voor de huurders heb ik geen nieuws gehoord, hoewel een groot deel van de huurders de huur niet meer kan betalen, zelfs na aftrek van huurtoeslag….. Gegarandeerd dat de huurders nog verder gepakt zullen worden.

De diefstal van Rutte 2, de verhuurdersbelasting die de woningcorporaties op moeten brengen, zal verminderd worden als deze corporaties hun huizen isoleren…….. M.a.w.: deze diefstal blijft gehandhaafd onder Rutte 3 en om de huurders een rad voor ogen te draaien, stelt men dat hun huizen geïsoleerd moeten worden, nadat Rutte 2 honderden miljoenen heeft gestolen van de huurders, geld dat zij in feite hebben gespaard …….. Overigens zouden de oude woningbouwverenigingen weer moeten opstaan, huurderszelfbestuur, wie kan daar tegen zijn….?? Zijn we meteen van de grofgraaiers af die aan de top van de huisvesters staan die men heden ten dage ‘woningcorporaties’ noemt……

Over de huurtoeslag gesproken, die wordt afgebouwd…… ha! ha! ha! ha! ha! Je mensen, mijn excuus, maar om een dergelijke openlijke schoftenstreek moet ik nu eenmaal lachen en dan nog durven zeggen, dat er niemand op achteruitgaat……… De huurtoeslag gaat eraf t.b.v. betaalbare woningen in de vrije sector…… ha! ha! ha! ha! Benieuwd wat men betaalbaar noemt, € 1.200,– per maand?? Deze smerige bezuiniging is ingegeven daar de hypotheekrenteaftrek vanaf 2020 versneld wordt teruggebracht naar 37%……. Let wel: daarom moeten de armste huurders gepakt worden, terwijl de huizenbezitters feitelijk geen cent inleveren, daar elke cent die wordt bezuinigd terugvloeit naar die kopers…….. Huurders betalen over het algemeen al meer dan kopers voor een dak boven het hoofd, mede met dank aan de PvdA, het CDA, D666, CU en SGP……..

Dan de belasting: er komt nog net geen vlaktaks, maar het scheelt niet veel…… Er komen 2 tarieven, een verhoging voor de 5% rijkste Nederlanders en de rest gaat 37% betalen…… Moet u nagaan, mensen die een inkomen hebben van netto € 1.200,– per maand betalen 37%, evenveel als bijvoorbeeld mensen die € 5.000,– netto per maand verdienen….. Verantwoordelijk: vooral het ‘christelijke’ CDA! De inkomensverschillen zullen hierdoor nog veel groter worden…….. Zoals gezegd, de btw gaat van 6 naar 9% en dat kost een gemiddeld gezin € 20,– per maand en ‘toch gaat er niemand op achteruit….’

Rutte 3 hoopt verder dat de medicijnprijzen omlaag gaan…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Van Aersma Buma, de houten dildo van het CDA heeft het voor elkaar: er moet onderwijs worden gegeven in het meer dan belachelijke, totaal achterhaalde ‘volkslied……’ Leer de kinderen maar, dat de belastinguitvreters die zich nu de oranjes durven te noemen, genetisch net zoveel met de psychopathische moordenaars van weleer te maken hebben als u en ik. Om kinderen een gezonde hekel aan musea mee te geven, moeten ze deze in schoolverband verplicht bezoeken….. Dit alles in het kader van het grootse en trotse Nederland, of zoals de Zeeuwse gemuteerde CDA kleiaardappel Balkenende het eerder noemde: trots zijn op die VOC mentaliteit……. (massamoord, genocide, verkrachtingen, martelingen, standrechtelijke executies, handel in harddrugs, slavernij, grootschalige brandschatting en diefstal >> echt iets om trots op te zijn………….)

Op BNR hoorde ik een leugenaar gistermiddag rond 16.39 u. zeggen, dat je niet hoeft te werken, echter er zijn maar weinigen die zich dat kunnen permitteren, immers met een bijstandsuitkering ben je wel degelijk verplicht te werken. Deze schoft doelde natuurlijk op de mensen die geen uitkering krijgen, daar hun partner een duppie teveel verdient….. Alsof deze mensen niet gemotiveerd zijn om te werken, helaas zijn dit vaak de wat oudere werknemers, die niemand in dienst wil nemen……… Het ging hier over de meermaals genoemde ‘bonus’ voor werkenden….. Tja, als u door Rutte 1 of 2 werkloos bent geworden, telt u eenvoudig niet meer mee….. Zo meer over werken en bijstand.

In het nieuws van 17.00 u. op diezelfde zender het bericht dat het CPB blij is met dit akkoord, daar volgens deze mislukte cijfergoochelaars met het voorliggende beleid de economie verder zal aantrekken…….. Ach ja het CPB, geen voorspelt cijfer genoemd door deze lobbyclub voor het bedrijfsleven komt uit……..

Segers (volksverlakker van de ‘Christen’Unie) durfde te losse flodder af te vuren dat ‘we het doen voor de kinderen………’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Pechtold, de D66 veilingmeester, die tegenwoordig volkomen onterecht werkelijk denkt een cabaretier te zijn, liet weten, dat er met dit beleid meer gelijkheid zal komen in Nederland……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Jezus wat een leugenaar!!! Pechtold is ook trots op de milieuparagraaf in het regeerakkoord, terwijl om een paar voorbeelden te noemen: de 130 km/u. blijft bestaan en de laatste kolencentrales pas in 2030 dichtgaan……… Voorts zal het kabinet zich aan het meer dan waardeloze klimaatakkoord van Parijs houden……. 

Van Haersma Buma maakte het ook nog bont met de uitlating dat het CDA gezinnen en families steunt (lekker dubbelop hè, de lul weet van verwaandheid met z’n zeverige gelul niet meer wat hij zegt…)…. Bovendien tellen gezinnen uit de onderlaag niet mee voor het CDA en de rest van de Rutte 3 dievenbende…….

De laatste opmerking die ik gisteren hoorde kwam uit de neoliberale vuilbek van VNO-NCW voorzitter de Boer, de werkgeverspooier van Nederland. Deze ploert vindt het een evenwichtig regeerakkoord, al kan hij natuurlijk nog wel wat extraatjes verzinnen die het bedrijfsleven ten goede moeten komen……. Hier kan ik nog aan toevoegen dat de zzp’ers ‘gerust kunnen zijn’, zij hoeven zich niet te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid, ziekte en pensioen, ook daar mogen u en ik t.z.t. voor bloeden via de belasting. Daarmee blijven zzp’ers goedkoper dan vaste krachten en natuurlijk is opperhufter de Boer daar uiterst content mee….

Vanmorgen op Radio1 na 9.30 u. de ‘journalisten en politiek deskundigen’ (ha! ha! ha!) Boonman, Kockelman, van Weezel en Kee, zij prezen het regeerakkoord (althans naast lof hoorde ik geen negatieve kritiek, maar moet wel toegeven dat ik deze zwaar gekleurde nonsens niet lang kon aanhoren) Verder namen deze afhankelijke ‘journalisten’ de linkse politiek de maat (zo loopt links o.a. te zeuren, aldus deze ‘deskundigen……’)…. Oh, voor ik het vergeet: volgens deze ‘deskundigen’ is de PvdA links….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De mediaorganen zijn verworden tot belangenbehartigers van de ijskoude, inhumane neoliberale politiek, zoals deze al meer dan 3 decennia wordt uitgevoerd in ons land…… Deze afhankelijke mediaorganen moeten zich de oren van de kop schamen, met hun gejubel over dit meer dan smerige akkoord, waar vooral de huizenkopers, welgestelden en de bedrijven van profiteren!!!

Zie ook: ‘Rutte 3: vertrouwen in de toekomst met het uitdragen van Nederlandse waarden…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Zijlstra zonder enige ervaring minister van Buitenlandse Zaken……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Rutte 3 blijft gewelddadige fascistische apartheidsstaat Israël steunen!‘ 

       en: ‘Pechtold liegt de oren van z’n kop over de Rutte 3 onderhandelingen……..

       en: ‘Van Haersma Buma (CDA) ‘heeft er moeite mee’ dat Pechtold niet met de CU wil……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Taco Dibbits (dir. Rijksmuseum) voor verplicht schoolbezoek aan zijn museum…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

        en: ‘Zijlstra (VVD) ‘succesvolle’ vluchtelingenopvang in de regio wordt onder Rutte 3 verder uitgebouwd………..

       en: ‘Brekend nieuws: ‘Rutte 3 drones’ gaan burgers coachen en corrigeren!!‘ (voor de leut)

Rutte 3: vertrouwen in de toekomst met het uitdragen van Nederlandse waarden…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het motto van Rutte 3 is ‘vertrouwen in de toekomst…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, je moet het volk niet vragen of men Rutte 2 vertrouwt, laat staan dat ze bij voorbaat het volgende onzalige Rutte kabinet zullen vertrouwen, dus laat men dat vertrouwen aan de toekomst en latere geschiedvervalsing over………

Na druk van het CDA moeten we trots zijn op Nederland, aldus het regeerakkoord, trots op onze waarden……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! U weet wel. waarden als de bevolking vergassen met uitlaatgassen (18.000 vroegtijdige doden elk jaar, naast duizenden kinderen met long en luchtwegklachten door die auto-uitstoot) en dan toch de maximumsnelheid verhogen (die wordt overigens niet teruggedraaid…..)……

Trots op alle schandalen in de doodsindustrie die eufemistisch de vleessector wordt genoemd….. Ene sector waar eerder bijvoorbeeld 2 CDA ministers weigerden maatregelen te nemen tegen de q-koorts: gevolg een aantal doden en een groot aantal voor het leven chronisch ziek geworden slachtoffers…… Echt iets om trots op te zijn….

De werkloosheid tot ver boven de 1 miljoen laten oplopen, enorme bedragen in diepe donkere putten gooien, zoals voor de Betuwelijn en de JSF……. De laatste jaren een record aantal huisuitzettingen en een leger van meer dan 4 miljoen mensen dat in armoede moet leven, daar ze een inkomen hebben dat tegen-, op-, of onder de armoedegrens ligt…….Allen zaken om trots op te zijn….

Of wat dacht u van trots zijn op het meedoen aan de illegale oorlogen (één van de grootste oorlogsmisdaden die te bedenken zijn) die de VS begint waar het haar uitkomt??? Oorlogen die een enorm aantal vluchtelingen op gang hebben gebracht en die terreuraanslagen in de EU hebben veroorzaakt…… Overigens is een illegale oorlog voeren een terreurdaad van onvoorstelbare grootte……

Die mede door ons opgang gebrachte vluchtelingenstromen willen het CDA, de grote promotor van trots zijn op Nederland, en de rest van Rutte 3 niet hier zien…….



Nederland als belastingparadijs, zodat bijvoorbeeld Griekenland veel belastingen misloopt, ook al iets om trots op te zijn……..

De leugenaars die dit regeerakkoord opstelden en tekenden durven in koor te zeggen dat iedereen erop vooruitgaat, echter dat is gezien de plannen onmogelijk, zo zullen uitkeringsgerechtigden en niet welgestelde ouderen alweer geld moeten inleveren………… ‘We kunnen trots zijn op die leugens’ van misdadigers partij VVD, het CDA, D666 en ‘Christen’Unie, immers dit is al een lange traditie in Nederland, het volk bedonderen, je zou het zelfs een onderdeel van onze cultuur kunnen noemen……….

* Zie: ‘Zijlstra (VVD) ‘succesvolle’ vluchtelingenopvang in de regio wordt onder Rutte 3 verder uitgebouwd………..

Zie ook: ‘Rutte 3 regeerakkoord: een aantal losse flodders op een rij, zoals >> ‘iedereen gaat erop vooruit…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Halbe Zijlstra (VVD min. BuZa) voert constructief gesprek met Turkse collega en over mensenrechten spreekt men ‘natuurlijk’ niet……

Rooms-katholieke kerk stoot eindelijk investeringen in doodsindustrie van fossiele brandstoffen af

Vanmorgen in de TROS Nieuwsshow Paul van Geest, hoogleraar kerkgeschiedenis aan de (katholieke) Universiteit van Tilburg.

Van Geest werd gevraagd naar het besluit van het Vaticaan, haar investeringen in fossiele brandstoffen af te stoten…… Eerlijk gezegd wist ik niet eens, dat de rk kerk deze investeringen ter waarde van zo’n 5 miljard euro in haar bezit had….. Schandalig als je beseft dat alleen in Nederland al zo’n 18.000 mensen jaarlijks vroegtijdig overlijden aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing…… Let wel: overlijden na een akelig ziekbed…… Daar kan je nog eens een paar duizend kinderen bij optellen, die jaarlijks long- en/of luchtwegklachten oplopen door diezelfde uitstoot…….

Van Geest vertelde nog dat de rk kerk eerder al investeringen in de rubberindustrie afstootte, dit daar er van rubber ook condooms worden gemaakt…… Wel een sterk verschil met die fossiele brandstoffen, immers condooms kunnen vooral in arme landen juist (aids-) doden voorkomen……. Door het ‘rk verbod’ op anticonceptie, moeten intussen al miljoenen mensen zijn omgekomen door aids (vanaf het begin van de aidsepidemie zijn tot nu toe wereldwijd 35 miljoen mensen overleden aan aids….)…… Zo bezien kan je de opvolgende pausen en de kliek onder hen, zonder meer aanduiden als enorme massamoordenaars!!

Van Geest stelde voorts dat de paus bepaald niet oppermachtig is in de rk kerk, daar vele organen van deze kerk hun eigen bevoegdheden en vermogens hebben, waar de paus niet aan kan komen. Lullig dat hij er niet bij vertelde, dat men dit expres heeft gedaan, zodat de rk kerk nooit in haar geheel kan worden aangeklaagd, noch dat men beslag kan leggen op het grootste deel van het vermogen en bezittingen die deze kerk bij elkaar heeft gegraaid en geroofd, daar dit vermogen (en bezittingen) is verdeeld over een aantal onderdelen van de rk kerk…….

Moet u nagaan, met die investeringen in fossiele brandstoffen door de rk kerk, blijkt dat deze kerk ook nog eens jarenlang heeft geïnvesteerd in de klimaatverandering, die intussen ook al honderdduizenden doden moet hebben gekost……..

‘Fijn’ die rk kerk met haar investeringen in de dood en haar geboden die o.a. tot een voortijdige dood leiden………..

Benieuwd of de rk kerk ook in de wapenindustrie en de intensieve martelveehouderij belegt, het zou me niet eens verbazen………

Fracken verboden in Schotland!!

Ondanks flink wat oppositie heeft de Schotse regering Sturgeon besloten dat er geen schaliegas en oliewinning zal plaatsvinden middels fracken. Vanmiddag maakte de Schotse premier Nicola Sturgeon* in het Schotse parlement bekend dat er geen addertje onder het gras zit en er geen vergunningen afgegeven zullen worden, zelfs niet meer voor proefboringen, fracken is verboden! Dit zwaar tegen de zin van Ineos, die al had geïnvesteerd voor het fracken in Grangemouth.

De Schotse regering heeft het publiek gevraagd zich uit te laten over fracken en een groot aantal mensen heeft laten weten tegen te zijn. Daarnaast bleek uit onderzoek dat de economie er amper of geen baat bij zou hebben, KPMG berekende een winst van 0,1%, bijzonder weinig dus en bovendien is dat cijfer nog  twijfelachtig.

In Schotland is er zelden gebrek aan wind en dat wil de Schotse regering verder uitbouwen, i.p.v. in te zetten op fossiele brandstoffen die het leven op aarde langzaam maar zeker onmogelijk maken. Food and Waterwatch, dat zich van meet af aan heeft verzet tegen fracken, riep de VS en de landelijke regering in Londen op hetzelfde te doen.

Daarover gesproken, gisteren voerde de ‘onafhankelijke’ regeringsgetrouwe BBC World Service een ‘deskundige’ op, die verklaarde dat er totaal niets mis is met schaliegas en schalie-oliewinning……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nu maar hopen, dat het nu al onzalige Rutte 3 niet toch besluit fracken hier wel toe te staan………

Despite
Opposition, Scotland Announces Fracking Ban — Calls for US to Do
the Same

In
a four-month public comment period, 99 percent of the 65,000 Scots
who responded expressed opposition to fracking. (Photo: Friends of
the Earth Scotland/Flickr/cc)

October
3, 2017 at 11:06 am

Written
by 
Julia
Conley

We
have so much wind and wave power that it is retrograde in the extreme
to lend any support to the fracking industry.”

(COMMONDREAMS) — Environmental
groups from around the world applauded Scotland on Tuesday for its
decision to ban fracking,
 following
an overwhelming public outcry against the practice—and called for
the United States and the rest of the United Kingdom to follow suit.

The Scottish government held a public comment period in recent months on fracking, attracting about 65,000 responsesthe majority of which came from people in communities where the natural gas extraction would take place. An overwhelming 99 percent of Scots who participated were opposed to the practice.

Another added that the practice was “likely to be entirely detrimental as Scotland’s international reputation as an innovator in design and engineering projects is undermined by our agreement to proceed with fracking…We have so much wind and wave power that it is retrograde in the extreme to lend any support to the fracking industry.”    

Food
and Water Watch gave credit to the Scottish people for standing up to
corporate entities that supported fracking. “Giant energy company
Ineos, which invested heavily in its Scottish facility at
Grangemouth, fought hard against this ban, even threatening to
explore legal action against the government if it passed,” said
executive director Wenonah Hauter in a 
statement.
“But people power prevailed, and it will continue to prevail. 
We
can’t let companies like ExxonMobil and Ineos stop the inevitable
march towards clean energy. Bold and swift policy change is our only
hope for addressing our climate goals. We applaud the Scottish
government for doing what’s right for people and the planet.

Scotland’s
decision leaves its neighbors, England and Wales, alone in their
embrace of fracking.

With
all our nearest neighbours having banned or halted fracking, our
government is increasingly out on a limb in pursuing it in
England,” 
said Rose
Dickinson of Friends of the Earth.

Hauter
also called on the U.K. as well as the U.S. to follow in Scotland’s
footsteps.

Banning
fracking is a necessary step towards beating the worst effects of
climate chaos, and the U.K. and the U.S. should follow Scotland’s
example,” she said. “In the U.S., we already have the means to
start moving off of fracking swiftly—the Off Fossil Fuels For a
Better Future Act, which would mandate a just transition to 100
percent clean renewable energy by 2035, starting with 80 percent
within the next 10 years.”

As
in Scotland, public opinion in the UK and the US is not in fracking’s
favor, despite officials’ insistence that the practice creates jobs
and revenue. A 
poll by
England’s Business and Energy Department this summer found that
only 16 percent of citizens support fracking, down from 21 percent
last year.

In
the U.S., opinions are more evenly split, but a 2016 Gallup
poll 
found that
51 percent of Americans oppose fracking, while 36 percent support it.

By Julia
Conley
 / Creative
Commons
 / Common
Dreams
 / Report
a typo

=========================================================

* Nicola Sturgeon, niet mijn politieke keus, maar wel één van de beste premiers die er zijn en die er in het verleden waren. Ze heeft een fenomenale kennis van allerlei zaken en vergeleken met Rutte, is deze laatste een slechte voorzitter van een kleuterklas.

D66 krijgt minister voor klimaat en energie……… OEI!!

D66 jubelt het uit, hosanna voor een D66 minister op klimaat en energie…… Daarnaast wil D66 een Klimaatwet en een Klimaat Commissie.

Mooie praatjes, zeker als je hoort dat de maximumsnelheid 130 km/u. blijft onder Rutte 3, terwijl wij al zo ongeveer de slechtste luchtkwaliteit binnen de EU hebben……… Niet alleen dat, Rutte 3 zal een nog slechter beleid op milieu laten zien, daar men ook de verlichting langs de snelwegen, waar deze de laatste jaren ‘s avonds en ‘s nachts uit was, weer zal gaan gebruiken……….

Dat was het nog niet beste mensen: het CDA krijgt een minister voor Landbouw…… Kijk dan weet je het wel: nog veel meer mega- en gigastallen, wat voor een enorme verhoging van methaangas-uitstoot zal zorgen….. Methaangas is een uiterst sterk broeikasgas en daarmee zal Nederland een nog grotere bijdrage leveren aan de klimaatverandering!! Voorts zal het mestoverschot nog verder stijgen met daaraan gekoppeld een verhoogde stikstof vervuiling in de grond en oppervlaktewater………..

Dit zijn nog maar een paar punten, maar reken maar dat de milieuvervuiling onder VVD/CDA beleid nog verder zal toenemen……..

Maar D66 is blij met een minister voor klimaat en energie……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Tekst van de D66 webpagina: ‘De wereld verandert en daar ziet D66 kansen. Kansen voor mensen, om hun eigen energie op te wekken, of op slimme wijze hun energierekening te verlagen, kansen voor schone steden waar het gezond en prettig wonen is en kansen voor innovatieve bedrijven die hun concurrentiepositie versterken door tegen lagere kosten te produceren. Groei biedt uitdaging aan creativiteit en durf. Groei en innovatie zorgen voor oplossingen banen en welvaart. Mits die groei niet ten koste gaat van de kansen van volgende generaties. Duurzame, groene groei is de sleutel naar een welvarende toekomst‘.

Kansen, kansen en nog eens kansen noemt D66, terwijl de meeste zaken door de Nederlanders en bedrijven zelf moeten worden aangepakt……… D66 heeft jarenlang verkeerd regeringsbeleid gesteund, waar deze ‘groene partij’ de luchtkwaliteit in Nederland verder liet verslechteren…….

Het kabinet bestaat nog niet, maar gezien de wensen van de deelnemende partijen aan de onderhandelingen voor Rutte 3 en zaken waar nu al rekening wordt gehouden, regeert Rutte 3 in feite al………. D66 wil duurzaam produceren tegen lagere kosten…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Alsof men bij D66 niet weet, dat dit een contradictio in terminis is……… Hoe vager kan het nog: ‘groei en innovatie zorgen voor oplossingen banen en welvaart….’ Toe maar, wil D66 de grote bedrijven gaan subsidiëren, zodat ze zich goedkoop kunnen verduurzamen en de arbeiders minder laten verdienen?? (middels subsidie het loon op hoogte houden)

De afgelopen jaren zijn er al kapitalen naar het grote bedrijfsleven gegaan voor innovatie (en duurzaamheid), echter dat heeft behalve mooie lulpraatjes van deze bedrijven, geen fluit opgeleverd…….. Zo durft Unilever zich duurzaam te noemen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ‘Duurzame, groene groei is de sleutel naar een welvarende toekomst….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Voorlopig zal het volgende kabinet, ook met D66, de boel op milieugebied alleen maar verslechteren en dat is nu al een feit, gezien hetgeen men heeft laten uitlekken………

Dan is er nog op ander gebied een smerige de inbreng van de nationalistische CDA hufter van Haersma Buma: kinderen moeten verplicht een paar coupletten leren van het Wilhelmus, moeten verplicht minstens 1 keer naar het Rijksmuseum voor de Nachtwacht (zodat ze daarna voor jaren genoeg hebben van musea) en ze moeten minstens 1 keer de Tweede Kamer bezoeken…….. Dit alles moet het kind nationale trots bijbrengen……. (gadver!) Hoe kan een ‘liberale partij’ als D66 hiermee akkoord gaan? De vraag stellen is ‘m beantwoorden: D666 heeft al heel lang niets meer met liberalisme te maken, maar is als de VVD een ordinaire neoliberale partij!!

D66? Oplichters van de eerste orde!!! Ach wat wil je, met Pechtold, een gewezen veilingmeester als fractievoorzitter??!!!

Zie ook: ‘Pechtold liegt de oren van z’n kop over de Rutte 3 onderhandelingen……..

       en: ‘Van Haersma Buma (CDA) ‘heeft er moeite mee’ dat Pechtold niet met de CU wil……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Taco Dibbits (dir. Rijksmuseum) voor verplicht schoolbezoek aan zijn museum…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF…….

Op 10 augustus jl. had het Radio1 programma EenVandaag, na het nieuws van 14.00 u. o.a. als onderwerp het verbieden van roken in het zicht van kinderen en verder het aan banden leggen van roken in het openbaar……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het was de dames en heren nog niet opgevallen, dat een groot aantal kinderen rokers al als paria’s zien en hen regelmatig uitlachen, dan wel kuchende geluiden maken bij het zien van een rokend persoon…….

Het roken in het zicht van kinderen moet verboden worden aldus Mischa Stubenitsky, woordvoerder van KWF Kankerbestrijding, waar hij graag ook een verbod zou zien voor het roken op terrassen…….. Kijk dat langs die terrassen auto’s rijden, waar per kilometer zo’n 5 pakjes shag aan zwaar gif en ultrafijnstof donderen, interesseert KWF blijkbaar niet, let wel: gif dat heel wat gevaarlijker is, dan sigarettenrook…….

Wanneer gaat KWF pleiten voor grote waarschuwingen op auto’s, met zelfde teksten als op sigaretten en shag……. Zo kan autorijden niet alleen dodelijk zijn voor de bestuurder, maar is het vooral dodelijk voor de niet automobilisten die de giftige gassen (waaronder cyaankali en zware metalen) lopend, fietsend of zoals in dit voorbeeld, zittend op een terras binnen krijgen……….

Stubenitsky sprak over de doden die jaarlijks door het roken vallen, zo’n 20.000, maar hield wijselijk de mond over de 18.000 vroegtijdige doden, die jaarlijks na een zwaar ziekbed overlijden door jarenlange inademing van uitlaatgassen……. Dat is nog eens wat anders dan ‘meeroken’, wat ook weer ter sprake kwam, maar waarvoor de bewijzen nogal twijfelachtig zijn, om het zacht uit te drukken…….

Trouwens over kinderen gesproken: jaarlijks lopen vele duizenden kinderen long- en luchtwegklachten op door diezelfde auto-uitstoot……… Hypocrieten als Stubenitsky zijn er wel voor dat ouders kinderen niet met de auto naar school brengen, maar je zal ze niet horen pleiten voor een verbod op autorijden in een straal van 500 meter rond scholen……

Het EenVandaag Flopiniepanel had weer ‘een zeer betrouwbare peiling’ onder haar deelnemers gedaan en ja hoor, men was in grote getale voor het verbod op zichtbaar roken in de buurt van kinderen…….. Dat was het nog niet beste bezoeker: een meerderheid van de rokers in dat  foppanel stelde dat de enige succesvolle manier om mensen van het roken af te krijgen, prijsverhogingen zijn……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het aantal illegaal verkochte sigaretten stijgt met het jaar en dat bijna net zo hard, als het aantal zogenaamde gestopte rokers weg paften (zoals dit ook in Australië gebeurde, waar de tabaksprijs nog veel hoger ligt)……

De maffia, ofwel georganiseerde misdaad, viert feest bij elke prijsverhoging van tabak…….. Je zou dan ook kunnen stellen, dat de antitabaksactivisten, die prijsverhogingen bepleiten, de georganiseerde misdaad in de kaart spelen, of anders gezegd: lobbyen voor deze georganiseerde misdaad…..

Vooral in de grote onderlaag wordt nog veel gerookt, mensen die meestal in dikke ellende zitten en niet in de laatste plaats vanwege financiële problemen…….. Om te kunnen stoppen met roken (iets dat voor een groot aantal mensen uiterst moeilijk is) moet je je leven minstens op orde hebben en niet in de problemen zitten, zoals hiervoor beschreven….. Met elke prijsverhoging van tabak komen deze mensen in nog grotere problemen, althans als zij al geen illegale sigaretten of shag kopen…………

Stubenitsky merkte voorts terecht op dat er meerdere giftige stoffen in tabak zitten, lullig toch dat KWF en andere anti-tabaksactivisten niet van de tabaksfabrikanten eisen, dat ze alle verslavende stoffen behalve nicotine uit de tabak halen…….. D66 ploert Borst weigerde dit zelfs als minister van Volksgezondheid, daar dit het roken zou stimuleren, terwijl juist die extra verslavende stoffen mensen veel afhankelijker van tabak maken…….

Kortom: dit pleidooi van KWF is hypocrisie van het hoogste niveau!!

Zie ook:

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’

Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!

Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof

Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens

Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien….

Longarts Dekker (Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk) wil dat werkgevers hun arbeiders verbieden te roken……………

De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns….

Dijksma (PvdA): snelheid verlagen op 130 km. wegen maakt de lucht niet schoner……… AUW!!!

PvdA trol en domme oplichter Dijksma was gisteren te horen op BNR, o.a. in het nieuws van 15.00 u., waar ze sprak over de rechterlijke uitspraak van vorige week,  in een kort geding van Milieudefensie tegen de staat. Hierin heeft de rechter de staat opgedragen direct maatregelen te nemen om de luchtkwaliteit in ons land te verbeteren. Tja, dat zou een overheid moeten doen, als er jaarlijks 18.000 mensen vroegtijdig sterven (na een akelig ziekbed) aan de gevolgen van jarenlange auto-uitstoot inademing………

Volgens Dijksma die inging op de reactie, van een paar politici, Milieudefensie en deskundigen, die een verlaging van de maximumsnelheid hebben voorgesteld, heeft het geen zin om de snelheid op 130 km. wegen te verlagen, daar de luchtkwaliteit daar volgens eigen zeggen, bij controle de EU norm zal halen……. 

Het was Dijksma de afgelopen 5 jaar als staatssecretaris op 2 departementen nog niet opgevallen dat de Nederlandse luchtkwaliteit tot de slechtste in de EU behoort……… Alsof de luchtvervuiling van 130- kilometer wegen niet neer kan slaan in naburige of zelfs verder weg gelegen steden en dorpen……. Bovendien, die 18.000 slachtoffers (plus een groot aantal kinderen dat jaarlijks long en luchtwegklachten oploopt door diezelfde uitstoot) lijden zonder meer door de slechte luchtkwaliteit. 

Echter daarnaast is er nog de vervuiling van fabrieken, vliegtuigen, schepen en die uit de intensieve martelveehouderij. Dit alles zorgt ervoor dat er nog veel meer mensen met dergelijke problemen te kampen hebben…….

Daarnaast zorgt de verhoogde snelheid er voor dat de klimaatverandering verder wordt aangejaagd, ook al een zaak die de volksgezondheid, om het maar zacht te zeggen, niet ten goede komt……. Al zal dit Dijksma aan de vieze reet roesten, daar de gevolgen voor de volksgezondheid vooral buiten Nederland (en de rest va de EU) zijn te zien en te voelen……..

Dijksma had eerder al aangegeven niets meer te willen en kunnen doen om de luchtkwaliteit te verbeteren, dat zou voor Rutte 3 zijn, alsof er gezien de cijfers niet alle reden is direct tot handelen over te gaan………. Bovendien zou de maximumsnelheid in steden moeten worden teruggebracht naar 30 km/u……. U begrijpt het al, dat zal onder Rutte 3 met de zogenaamde christenen van het CDA en de ‘Christen’Unie niet gebeuren, daar heeft men schijt aan de volksgezondheid van ‘gods schepping’, al zal D66 wel een paar succesjes op milieugebied beloofd zijn, als ze deze 130-kilometer wegen ongemoeid laten……….

Ach ja, zoals gewoonlijk gaan de economische belangen ver voor op de volksgezondheid…….

Overigens hebben D66, de ‘Christen’Unie en de SGP niets gedaan tegen deze verhoging van de maximumsnelheid naar 130 km/u. en die op 80 kilometerzones op een aantal grote wegen die langs woonwijken liggen (de snelheid werd daar opgehoogd naar 100 km/u.) >> met volle overgave hebben deze hypocriete partijen het disfunctionerende wanbeleid van Rutte 2, ook op dat gebied gesteund….. Zelfs als ze dit niet zouden hebben gedaan, zijn ze alsnog verantwoordelijk voor het feit, dat ze hun steun niet hebben af laten hangen aan het niet verhogen van de maximumsnelheid (om nog maar te zwijgen over de zware tegenstand van hare VVD hufterigheid Schultz van Haegen, tegen de invoering van milieu-zones in grote steden)…….

Dijksma heeft eerst als staatssecretaris de intensieve martelveehouderij gesteund en daarna als staatssecretaris niets ondernomen tegen de maximumsnelheid, oké, dat is de taak van VVD kwaadaardigheid Schultz van Haegen, maar Dijksma had haar functie als staatssecretaris op Infrastructuur en Milieu (die combinatie alleen al… ha! ha!) onder deze VVD ploert kunnen weigeren en gewoon door kunnen gaan met disfunctioneren op haar eerste ministerie van Economische Zaken en Landbouw……… (onder Balkenende 4 was Dijksma zelfs staatssecretaris Onderwijs….., ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!)

Dijksma had wel een grote bek (‘er moet meer gebeuren’) voorafgaand aan de klimaattop in Parijs, echter als je haar ‘prestaties’ onder Rutte 2 ziet, had ze beter een grote bek op haar eigen wanbeleid kunnen hebben…….. Klik ‘voor de gein’ op het label met haar naam (direct onder dit bericht), voor de vele ‘prestaties’ van Dijksma…… (na een aantal berichten opnieuw op het label Dijksma klikken, daar u anders hetzelfde bericht een aantal keren achter elkaar te zien krijgt)

Dijksma die zegt dat er niets aan de hand is met de maximumsnelheid van 130 km/u., is persoonlijk verantwoordelijk voor het feit dat Nederland de laatste jaren nog meer rotzooi is gaan uitstoten……… 

Klimaatverandering speelt zich voor onze ogen af………….. En nog zijn er figuren die ontkennen dat de mens de oorzaak is, puur en alleen voor het geldelijk gewin op fossiele brandstoffen…………

Het volgende artikel vond ik op het blog van Stan van Houcke, die het van Truthdig haalde en Truthdig nam het op haar beurt over van Popular Resistance, zo dat hebben we weer gehad.

In dit artikel betogen de schrijvers Kevin Zeese en Margaret Flowers, dat de gevolgen van de klimaatverandering zich voor onze ogen afspelen, daarbij verwijzend naar de Orkaan Harvey. Vandaag komt er een andere orkaan over Sint Maarten, Sint Eustatius en Sint Maarten, orkaan Irma, nog veel zwaarder dan Harvey, Irma is een orkaan in de categorie 5++…… Men verwacht windsnelheden tot 285 km/u. of zelfs hoger……..

In Azie waren de gevolgen van noodweer nog veel groter dan in  de VS waar enkele tientallen doden te betreuren waren, daar zijn nu al meer dan 1.800 dodelijke slachtoffers geteld (en niet 1.200, zoals in het artikel hieronder genoemd).

Het ‘Intergovernmental Panel on Climate Change’ (IPCC), een VN orgaan dat al vanaf 1990 rapporteert over de klimaatverandering, is verrast over de snelheid van de opwarming en de gevolgen die de klimaatverandering heeft voor veel landen (neem weer de kracht van orkanen en het groeiende aantal orkanen). Voorts geeft de opwarming in een aantal landen temperaturen die tot zelfs boven de 50 graden stijgen……..

Het U.S. Global Change Research Program heeft onlangs haar rapportage gelekt naar de pers, daar men bang was, dat de Trump administratie dit rapport zou vernietigen…… In het rapport wordt een overweldigend bewijs geleverd voor het feit dat de mens verantwoordelijk is voor de klimaatverandering…… Overigens, Shell en Exxon hebben dit al voor 1990 (Exxon al in de 70er jaren!) bevestigt met onderzoek, dat daarna snel in het archief werd verstopt…….

Lees het volgende uitstekende artikel (en zie de berichten onder de links in het artikel):

Climate
Breakdown Is Happening Before Our Eyes

Telephone Road in Houston, August 27, 2017, during Hurrican Harvey floods.  By Thomas B. Shea for AFP-Getty

By
Kevin Zeese and Margaret Flowers, 
www.PopularResistance.orgSeptember
3rd, 2017

This
piece originally appeared on 
Popular
Resistance
.

Climate
breakdown
,
as George Monbiot calls it, is happening before our eyes at the
same time the science on climate change grows stronger and has wider
acceptance. Hurricane Harvey, which struck at the center of the
petroleum industry – the heart of climate denialism – provided a
glimpse of the new normal of climate crisis-induced events. In Asia,
this week the 
climate
message was even stronger
 where
at least 1,200 people died and 41 million were impacted. By 2050, 
one
billion people could be displaced
 by
climate crises.

Climate
disasters demonstrate the immense failure of government at all
levels. The world has known about the likely disastrous impacts of
climate change for decades. Next year will be the
thirtieth anniversary of 
the
Intergovernmental Panel on Climate Change
 (IPCC),
which  operates under the auspices of the United Nations and was
founded in 1988. The IPCC published the first of five reports in
1990. Thousands of scientists and other experts write and review the
reports and 120 countries participate in the process. The most common
surprises in successive reports are 
more
rapid temperature increases
 and greater
impacts
 than
scientists had predicted.

Climate Science is real protest

We
Can No Longer Ignore the Science and the Evidence Before Us

The
science on climate change has become extremely strong as the 
final
draft of the U.S. Global Change Research Program’s Climate Science
Special Report
 showed. The document
was leaked
 last
month because scientists feared the Trump administration would amend,
suppress or destroy it. The report describes overwhelming evidence of
man-made climate change impacting us right now and the urgent
need to get to zero net carbon emissions.

It
is not just science that confirms the climate crisis, it is also
people’s experience with 
extreme
weather
constant record
breaking
 temperatures,
and 
deadly
heat waves
 as
well as 
collapsing
mountains in Alaska
,
the 
shrinking
Colorado River
 and
an 
ice
free Arctic
 as
a few examples. People have experienced a series of extreme
storms – Hurricanes Harvey, Katrina and Sandy being the most
notable this century –droughts, fires and other physical evidence
that make it hard to deny climate catastrophe. Climate denialism
requires shutting one’s eyes to obvious realities when the
truth is the 
Earth
is warmer than it has been in 120,000 years
.

There
is no doubt that these storms are made 
more
deadly by climate change
.
Harvey was a tropical storm until it went over the warm Gulf of
Mexico and grew into a hurricane with record rainfall. Climate
expert 
Michael
Mann explains
 that
warmer water resulted in greater moisture being absorbed, more rain
and more flooding. Sea level rise added to the greater flooding. The
stalling of the storm over Houston was also predicted by climate
forecasters because the jet stream pattern has changed. Climate
change had the same effects on Hurricane Sandy in New York City.

Science
is denied because many profit from the dirty energy status quo and
denying or even hiding the existence of climate change. There
is 
litigation
against oil and gas companies
 and an
SEC investgation
 because
records show they knew their products were causing climate change
going back to the 70s but funded research to hide reality.
 ExxonMobil is being 
sued
by shareholders
 for
misleading investors and faces 
shareholder
challenges
Coastal
communities are suing
 dozens
of oil and gas companies for continuing to pollute after they knew
the damage they were doing. 


Former ExxonMobil CEO Rex
Tillerson
,
now the Secretary of State, used a 
fake
email account
 to
discuss climate change and many of those 
emails
are now missing
.
Youth suing over the destruction of their environment and climate
change are 
seeking
Tillerson’s testimony and emails
.


There
are many climate criminals to point to with the dirty energy
companies at the top of the list. There are 
100
companies responsible for 71 percent
 of
green house gas emissions. Good government would hold them
responsible.

Climate protesters outside of White House. Photo by Susan Walsh for AP.

Historic
Failure of Government

The
three decade life of the IPCC has coincided with deep corruption of
government by the energy industry, sprawl developers and other dirty
energy profiteers. The anti-science movement in the United States,
which includes government officials, industry and others who deny
climate change exists, provides cover for elected officials to do
nothing or act inadequately on the urgent reality of climate chaos so
that corporations continue to threaten the planet.

The
United States elected a climate denier, Donald Trump, who describes
climate change as a hoax and has 
appointed
officials
 who
are complicit in denying climate change, closely tied to polluting
industries and favor policies that result in climate breakdown, and
many of whom were part of 
the
misinformation network on climate
.
Trump has 
withdrawn
from the Paris
 climate
agreement, putting the 
US
out of step with the world
 on
the issue. The Trump administration has 
sought
to hide
 evidence
of climate change, but 
people
have been sharing climate documents
 with
other governments and scientific groups before he hid them. Thirteen
cities joined together to 
publish
Trump-deleted climate data
.

Trump
has conducted a 
witch
hunt against believers
 in
climate change. These actions have resulted in the unusual step
of 
climate
scientists protesting
 the
Trump administration.

But,
even presidents who recognize climate change reality have not
taken action to confront it.  Unlike Trump, 
President
Obama
 played
a more 
hidden
hand
 in
his undermining of climate policy. His energy strategy favored “
all
of the above

energy including oil and gas and his office approved carbon
infrastructure and 
off-shore
drilling
.
Obama showed 
dirty
energy extraction is a bi-partisan concern
,
as Alison Rose Levy clearly reminds us. Obama 
undermined
the 2009 Copenhagen
 climate
accord and weakened the 
Paris
agreement
.
He was preceded by the marinated in oil Bush-Cheney administration.
Those two administrations wasted 16 years of critical time to respond
to climate change.

Federal
decisions had local impacts as can be seen in Houston, the fourth
largest city. The 
federal
government inadequately
 regulated
superfund sites, pollution from oil refineries and chemical plants in
the area. These were all part of “Cancer Alley” or the “Chemical
Coast” – names used to describe the petrochemical capital of the
United States. When flooding came, so did disaster in these areas. A
 
1.5
mile radius around one chemical plant had to be evacuated
 and toxic
waste sites flooded
.  Of
course, the environmental racism that led to these dangerous
polluters being put in poor neighborhoods, usually communities of
color, is now resulting in massive pollution in those areas and will
cause health problems.

But
inadequate response to climate change often includes state and
local governments (some states and cities are taking positive
steps). Texas is an example of decades of failed government as it has
taken no action to adapt to climate change over the last three
decades. 
Bills
were introduced
 to
do so but the legislature failed to act. Why? Because the laws
included the words “climate change,” e.g. calling for a “climate
change vulnerability assessment” and were perceived as a threat to
the oil and gas industry.

The
metropolitan area of Houston contains 6.5 million people over urban
sprawl the size of New Jersey. 
Zoning
regulations allowed
 for
unregulated growth, even in areas prone to flooding, creating a large
population on a flood plain. The area has had a long relationship
with the petrochemical industry which has been able to get its way,
but being business friendly to the industry is going to become very
costly. The city is sinking at 2.2 inches a year in large part
because of oil and water being pumped from under it.

The
failure to act on climate for the last three decades also means that
government will spend more as each crisis has multi-hundred million
or even multi-billion dollar costs. In addition, people today
are 
leaving
a bill of hundreds of trillions of dollars
 to
future generations. It would be much less expensive if government
acted responsibly and put in place infrastructure and technology to
adapt to climate change as well as to ameliorate it now. The disaster
in Houston is an opportunity to make those changes.

The
historic failure of government action on climate change shows a fatal
flaw in a representative democracy that is based on the
corruption of big business money and serves the corporate
interests who profit from the flawed status quo.

Climate change is big the movement needs to be bigger

People
Rise to the Challenge

Throughout
much of this history, particularly in the 21st Century,
people have been challenging the dominance of the oil, gas and coal
industries and pushing government to confront climate change.

Even
before Trump came into office, there were massive protests during the
Obama administration against the TransCanada Keystone XL pipeline,
the Dakota Access Pipeline and other carbon infrastructure throughout
the country.  
People
protested the Federal Energy Regulatory Commission
 (FERC),
which is an arm of the oil and gas industry disguised as a federal
agency. Obama’s FERC commissioners were a rubber stamp for the
industry, now, Trump’s FERC continues the practice.

People
were escalating actions during the Obama era saying 
the
time for direct action on climate change is now
.
Protests were on an upswing before Trump was elected. Last September,
Bill McKibben 
recalculated
the climate math
 showing
how time was running out.

From
the first day of the Trump administration people were taking
action. 
Climate
activists blockaded Trump’s inauguration
 making
it more difficult for people to attend. In addition to protests
against specific carbon energy products, people mobilized
for 
#DayAgainstDenial
Protests across U.S. to call attention to climate change
.

People
pushed businesses and local governments to pledge to reduce carbon
emissions resulting in 
over
1,400 U.S. cities, states and businesses vowing to meet Paris climate
commitments
.
 Last week, 
nine
eastern states jointly agreed
 to
reduce their greenhouse gas emissions by 30 percent more than their
previous target.

There
is widespread 
climate
change action, which is ‘unstoppable’ despite Trump’s
policies
. In
fact, Trump’s presidency may be leading to an escalation in
movement action as people know 
we
can no longer hope to win by simply voting or speaking out
.
People are showing they are 
willing
to risk going to jail
 for
a livable future. And, we have begun to see cases where 
juries
are not willing to convict people for climate change protests.

Climate
change affects each of us and is an issue that unites us. When crisis
hits, we need to act as a community in mutual aid of each other.
Those cmmunity relationships can be built now so we are ready
in times of crisis.

The
only way we can mitigate and adapt to climate breakdown is by working
together toward the common goals of reducing our carbon footprint,
moving to a net zero carbon energy economy as soon as possible and
putting in place the infrastructure needed to adapt to the climate
crisis.

Popular Resistance

==============================

In het artikel wordt nog over Obama gesproken, die klimaatakkoord van Kopenhagen wist te ondermijnen en het klimaatakkoord van Parijs wist af te zwakken t.b.v. de fossiele maffia……… Daar wil ik nog aan toevoegen, dat Obama ook de dumping van VS steenkool op de wereldmarkt heeft gestimuleerd en zelfs toestemming gaf aan een VS bedrijf, om een enorme kolencentrale te bouwen aan de rand van een belangrijk natuurgebied in Bangladesh, de Sundarbans……. De Sundarbarns is overigens een grensoverschrijdend natuurgebied en ligt deels in India

PS: de klimaatsceptici kan je zonder meer gevaarlijke psychopathische figuren noemen, die schijt hebben aan het grote aantal mensenlevens waar de klimaatverandering nu al een eind aan heeft gemaakt. Daarnaast sterft een ongelofelijk aantal mensen wereldwijd vroegtijdig (na een akelig ziekbed) aan de gevolgen van langdurige inademing van auto-uitstoot, in Nederland ligt dat aantal rond de 18.000 op jaarbasis….. Alleen dat feit zou al genoeg moeten zijn, om als de donder de uitstoot van fossiele brandstoffen omlaag te brengen……. U weet het: men vergiftigt liever de gewone bevolking, dan echte maatregelen tegen uitstoot te nemen, dat kost niet alleen een berg geld, maar brengt ook de enorme winsten omlaag, die de fossiele maffia jaar in jaar uit maken (na een kleine inzinking door de crisis)……..

Kwart kippenvlees in supermarkten bevat bacteriën die resistent zijn voor colistine, een uiterst sterk antibioticum………

Kip het meest gemartelde stukje vlees, dat bovendien fipronil kan bevatten en zoals BNR afgelopen donderdagmorgen bekend maakte (rond 8.08 u.), ook met bacteriën die resistent zijn tegen colistine……. Colistine is één van de antibiotica die behoren tot de groep van de zogenaamde ‘polymyxinen’. Polymyxinen zijn een groep van vijf verschillende polypeptide-antibiotica, die in 1947 ontdekt zijn. Enkel polymyxine B en E worden in de praktijk gebruikt, aldus Wikipedia.

Deze ‘basisantibiotica’ (excuseer voor de niet wetenschappelijke termen) waar colistine onder valt, zijn uiterst belangrijk in de strijd tegen antibiotica resistentie (één van de laatste redmiddelen om resistente bacteriën eronder te krijgen), het is een zwaar antibioticum, met grote bijwerkingen. In Europa overlijden jaarlijks 25.000 mensen vanwege antibiotica resistentie…….. Zoals gezegd een kwart van het kippenvlees in de supermarkten bevat bacteriën die resistent zijn tegen colistine…….

U begrijpt een levensgevaarlijke zaak, die bovendien nog eens bewijst dat er nog steeds enorm veel antibiotica en zware antibiotica wordt gebruikt in de intensieve veehouderij en dan een antibioticum dat voor mensen mondjesmaat wordt gebruikt, zoals in de bestrijding van longontsteking bij patiënten met cystische fibrose (een ernstige en uiteindelijk dodelijke longziekte)………..

‘Gelukkig’ voor de intensieve martelveehouderij wist BNR een professor te vinden, Marc Bonten van het Utrechts Medisch Centrum (UMC), die het verhaal over colistine, eerder geplaatst in Trouw, als onzin afdeed……. Volgens Bonten is het gen van colistine pas een paar jaar gelden ontdekt en is er geen sprake van meer gevonden antobiotica resistentie tegen colistine, maar kan men het nu pas aantonen, wat de groei verklaart……. Bonten denkt dat het een natuurlijk antiresistentie gen is…….

Bonten werd niet gevraagd hoe dit ‘natuurlijke gen’ dan ooit in de wereld is gekomen……. Ik ben geen wetenschapper, maar krijg toch sterk de indruk dat dit is ontstaan door in feite ongeoorloofd gebruik van colistine in de intensieve veehouderij…… Als je zoveel dieren in een stal propt, is het logisch dat je enorme gezondheidsproblemen krijgt…….

Wat aan mensen mondjesmaat wordt verstrekt, wordt in de intensieve martelveehouderij op grote schaal voorgeschreven en verstrekt door veeartsen……. Met andere woorden: men speelt met uw leven in deze doodsindustrie en zoals gewoonlijk gaan economische belangen ver voor op de volksgezondheid…..

Dat laatste opgeteld bij het feit dat vleeseten totaal niet gezond is, zou de mens aan het denken moeten zetten, zo kan het eten van vlees organen als de huid, hart, lever, nieren, maag en darmen schaden en zelfs kanker veroorzaken, wat ook op grote schaal gebeurd. Maag en darmkanker heeft intussen de longkankers voorbij gestreefd in het totale aantal jaarlijkse doden, wereldwijd wel te verstaan…….

Stop met het eten van vlees en zuivel en u zal heel snel bemerken, dat u niets mist als u geen vlees eet. Bovendien zal dan het knagende gevoel achter in uw hoofd verdwijnen, het gevoel dat er iets goed mis is met het eten van vlees……

U doet er niet alleen de dieren een groot plezier mee, dieren die in een hel op aarde leven, maar u doet er bovendien het milieu een groot plezier mee, immers vleeseten gaat gepaard met een ongelofelijke vervuiling, van lucht, bodem en oppervlakte water. U zorgt er verder voor dat de klimaatverandering nog enigszins is te beperken en het bespaard oerwoud (gentech sojateelt voor diervoeder). U begrijpt dat dit alleen zal werken als een aanzienlijk deel van de mensheid kiest voor een veganistisch bestaan en de kans daarop is vrijwel nihil, maar toch: alle beetjes helpen.

Voorts zou de wereld eindelijk eens moeten optreden tegen het ongeoorloofd gebruik van antibiotica en dat geldt des te meer voor gebruik in de intensieve veehouderij!!!

Weg met de intensieve veehouderij!!

Oorlog: ook nog eens zwaar milieuvervuilend met als kers op de taart het gebruik van verarmd uranium………

Oorlog gaat niet alleen ten koste van ongelofelijk veel mensenlevens en grote ellende voor de overlevenden, maar is daarbovenop ook nog eens zwaar milieuvervuilend…….

Gerelateerde afbeelding

Om over het gebruik van verarmd uranium in munitie nog maar te zwijgen…….

Afbeeldingsresultaat voor verarmd uranium

Het volgende artikel kwam ik tegen op het blog van Stan van Houcke, die het op zijn beurt van GlobalResearch haalde:

DEPLETED
URANIUM AND RADIOACTIVE CONTAMINATION IN IRAQ: AN OVERVIEW

By Prof
Souad N. Al-Azzawi

Global
Research, August 22, 2017

The
amount of devastation caused by the Depleted Uranium (DU) weaponry
used against Iraq during the consecutive US led wars is historically
unprecedented in modern warfare. The devastating magnitude of the
complications and damage caused as a result of the use of such
radioactive and toxic weapons on the environment and the human
population was intensified as a result of the intentional
concealment, denial and misleading information released by the
Pentagon about the quantities, characteristics, and Iraqi area’s
within which these weapons were used.

Information
revealed about a severe illness known as the ‘Gulf War Syndrome’
which spread amongst US Army veterans who were exposed to DU while
using theseweaponry, helped Iraqi researchers and Medical Doctors to
understand the nature of the effect of these weapons, and the means
required to investigate further into this issue.

DU
is a chemically toxic and radioactive heavy metal produced as waste
by the nuclear power industry. It is used in weapons because it is an
extremely hard material capable of piercing armor.

The
synergistic impact on health due to the 1991post-Gulf War1 economic
sanctions, and DU related radioactive and toxic contamination, raised
the number of casualties in contaminated areas such as in Southern
Iraq.

During
2003, the invading forces used additional rounds of DU in heavily
populated areas such as Baghdad, Samawa, Fallujah, Diyala, Najaf,
Salahuddin, Basra and Nasiriya (again), and other cities
.

The
continual use of DU after-Gulf War I in 1991, then during and after
the US led military operations in 2003 invasion of Iraq increased the
total contamination area with DU in Iraq. Consequently, civilians in
previously contaminated areas received an extra dose of radioactivity
after 2003. An action that can only be interpreted as committing
unseen genocide against the unarmed civilian population in these
areas.

Accordingly,
hundreds of thousands of Iraqis have received higher doses of
radioactivity than those received from standard natural sources of
radiation. As a result, a multifold increase of diseases related to
Low Level Radiation (LLR) exposure have been registered amongst
Iraqis since 1995, including an increase of children’s leukemia,
congenital malformations, breast cancer etc…

The
leukemia incidence rates for instance, shifted towards younger
children during these recent years, and its association with
geographically distributed contaminated areas, offers strong evidence
of the correlation between LLR exposure, and the resulting health
damages.

Through
this paper, an overview of major scientific DU conclusions will be
presented, drawn from investigations and research conducted since the
year 1991 by Iraqi researchers and MDs. This research was never
published outside Iraq because of the comprehensive sanctions imposed
on Iraq from (1991-2003). They were published only in Iraqi
University peer reviewed journals and two related conferences. 
Schemes of the research papers can be classified into three
categories:

  1. DU
    contamination detection and exploration programs.

  2. DU
    effects on human body cells.

  3. DU
    related epidemiological studies.

Voor het vervolg, klik op deze link.

Zie
ook: ‘
Raqqa,
een strijd als om West-Mosul, echter met geheel andere media
aandacht……….
‘ 
en: ‘Bombarderen
was een probleem in Mosul, maar niet bij het nieuwe Iraakse/VS
offensief…….