Muzikaal recept tegen haatzaaien en fascisten in het bijzonder

De geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser voor het opfleuren van je dag en zoals je wellicht weet, muziek is een uiterst krachtig geneesmiddel. Dr. P wil met zijn recepten, de wanhopigen, vertwijfelden en ongelukkigen bereiken, hen duidelijk maken, dat deze gevoelens, logisch zijn, in een maatschappij waar winst en macht boven alles gaan, waar weinigen onze wereld, langzaam maar zeker in een rampgebied veranderen. Er zijn miljoenen als zoals jij, die het zat zijn, maar die zich over hun gevoelens heen hebben gewerkt en zich met hand en tand verzetten tegen: verdere afbraak, het martelen van dieren en het ketenen van miljarden aan dikke armoede. Pik het niet langer, sluit je aan!

Dr. P stond vandaag bijna te huilen van het lachen, hij had de column van Bernhard Hammelburg, gisteren op BNR gelezen en kon niet tot een andere conclusie komen, dan dat Hammelburg eerlijk wil boycotten, dus zoveel mogelijk, terwijl Hammelburg in werkelijkheid tegen alle vormen van boycotten is, behalve als het om Iran, of Noord-Korea gaat (tenzijn er in dat land al Nederlandse ondernemers, de bevolking daar uitbuiten, om hun ‘mooie’ goedkope’ producten…….

De dr. start vandaag met Chris Rea en het album ‘Memphis Electric Blues‘. uit de 10delige box ‘Blue Guitars’, tja, wat zal ik ervan zeggen, mooi gemaakt, maar zoals eerder opgemerkt, Rea zou niet moeten zingen, instrumentaal zijn de nummers prima, al moet ik zeggen, dat het ontbreekt aan ‘ziel’ in deze muziek, desondanks een leuk album om als eerste op te zetten en lekker je hersenen te ontdoen van spinsels en lekker op bij te komen na een dag hard werken! Nu een album van een Fransman, ook blues, maar wel degelijk met ziel, Jack Bon en ‘Mixed Blues’, een mooi album, met een lullige, oubollige hoes, maar ja, het gaat tenslotte om de muziek!! Nog meer ziel? Oké, de moerasbluesrock van Tony Joe White met ‘One Hot July, kan niet anders dan mooi zijn, jezus wat een stem en zoals hij de gitaar laat klinken is uniek en onmiddellijk herkenbaar, sterk!!! Minstens zoveel ziel is te horen op het album ‘Ayeshteni‘ van Natasja Atlas, de ex-zangeres van Transglobal Underground, een album dat geproduceerd werd door TGU, met een schitterende cover van het bluesnummer ‘I Got A Spell On You’, een waanzinnig mooi, psychedelisch album, je waant je zo ‘s avonds op het strand bij Casablanca!!! Nu komt de dr. met wel een erg vreemde wending: Squarepusher en ‘Do You Know Squarepusher?’, het 2de deel, levend opgenomen (ja voor doden valt dat nog niet mee…) experimentele, psychedelische industrial. Jammer dat het publiek zo loopt te schreeuwen, net als Squarepusher zelf overigens, tussen de nummers door, maar magnetisch mooi!!! Om het geheel af te blussen, komt Apollofourfourty voorbij op ‘Electra Glide In Blue‘, een ware spacetrip, hééééééérlijk!!

Zo kan je er morgen opgeladen en scherp tegenaan en laat je door niemand koeioneren!

Veel plezier!

BRAPHABBERGAPPOSCICASH?                                            

                                                         BRAP!

Muzikaal recept voor echte voedselveiligheid en het direct afzetten van liegende politici (wordt ‘t lekker rustig in Den Haag!)

Is je dag niet ‘je dat’, hup gebruik een geneeskrachtig muzikaal recept van blogdokter en druïde P. Pisser en na een paar uur, ziet je dag er een stuk vrolijker uit! Bovendien verruim je daar je geest mee en dat kan geen kwaad in deze tijd (nooit trouwens) waarin de wereld onder het mom van duurzaamheid, in rap tempo naar de kloten wordt geholpen. Verruim je geest, die daarmee een stuk scherper wordt en verzet je tegen de huidige stratus quo, je bent allesbehalve alleen, maar mijdt de meeste van de huidige politieke partijen!

De dokter was in een uiterst vrolijke bui, toen hij het Beatles nummer ‘Being For The Benefit Of Mr. Kite‘ op zijn windpijporgelfiets toeterend voor mijn huis stopte. Bulderend van het lachen, begon hij over de PvdA leugenaar Plasterk te vertellen, dat deze kwast keihard had gelogen voor de camera, veel verder kwam hij niet, hij schoot in een hikkende lach en even dacht ik dat hij erin zou blijven…. Maar gelukkig kwam hij ‘er’ heelhuids uit. Na nog wat verwensingen tegen Opstelten, die vandaag nog eens benadrukte, dat wat hem betreft cannabis niet geteeld zal worden door gemeenten in Nederland. Hoewel de dr. dat eigenlijk ook een rare constructie vindt, geef het spul gewoon vrij, dan heeft de misdaad niets te doen, en verdwijnen  de echt gevaarlijke drugs van de straat, behalve de uiterst gevaarlijke harddrug alcohol natuurlijk….

Vandaag begint de dr. Met een compilatie-album van Bo Diddley, genaamd ‘Say Man’, elk ander compilatie-album is goed’ mits ‘Bo Diddley’, ‘Who Do You Love’, ‘Mona’, ‘Crackin’ Up’ en ‘Hey Bo Diddley’ er maar op staan, grote kan, dat er ook heel vroeg werk van deze rhythm&blues/blues, rock ‘n roll zanger gitarist, die het mooie raggend rollend gitaargeluid uitvond en waar bands als the Stones in de 60er jaren ook hits mee maakten. Groots!!! Over The Rolling Stones gesproken, toen ze nog zo heetten, het album ‘No 2’ (of ‘Out Of Our Heads‘) Nog steeds mooi mensen! Nog een ouwe rocker, al is het uit een ander decennium Alan Vega met ‘New Raceion’, harde uitgeklede rock met een verrassend psychedelische inslag, net als bij de oude Stones nummers overigens ( invloed Brian Jones). Door met That 1 Guy en ‘Songs In The Key Of Beotch‘, prachtige alternatieve elektro shit, uiterst vervreemdende muziek, met dank aan F. Hoofdingrediënt: The White Stripes en ‘Elephant‘, schitterende simpele rock op uiterst psychedelische wijze gebracht, garagerock van topniveau!!!! Nog even door met Vive La Fête en ‘Attaque Populaire‘, één van de waanzinnig mooie albums van deze band uit Gent (hééééé!)  Tot slot The Ting Tings en hun overweldigend leuke album ‘Sounds From Nowheresville‘, genieten piepelz!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor het onmiddellijk opdoeken van het zwaar ondermaatse, incompetente, volksverlakkers afbraakkabinet Rutte 2!!!!

Een scherpere, verruimde en kritische geest, dat zijn de bijwerkingen, van de uiterst geneeskrachtige muzikale recepten van blogdokter P. Pisser, recepten tegen neerslachtigheid, moedeloosheid, of een algeheel lamlendig gevoel! Nergens last van en al scherp genoeg, maakt niet uit, gewoon genieten van de muziek, fleurt de dag nog verder op!!

Met vliegende vaandel en slaande trom (bij wijze van spreken), bereikte dr. P vandaag mijn huis op zijn windpijporgelfiets. Voor hij tot stilstand kwam, hoorde ik onze druïde al schelden op Plasterk, die meermaals loog over de 1,8 miljoen telefoontaps uit december 2012. Ik zal niet herhalen wat hij precies zei, maar daarbij vergeleken is de taal die ik vaak uitsla, als uit een kinderliedje…….. Na nog even wat feiten over volksverlakker Plasterk te hebben uitgebraakt, stapte de dokter weer op z’n fiets, al klonken de tonen uit z’n pijporgel al een stuk vrolijker, dan voor aankomst.

Voorgerecht van deze muzikale maaltijd voor je oren en geest: Miles Davis met ‘Miles Of Davis’, uit de 10 delige box ‘Kind Of Davis’. Met o.a. de nummers ‘Out Of Nowhere’ verder o.a. ‘Moose The Mooch’ (toch geen Joodse grap hoop ik, dan heb je zo de popen aan het dansen, al is dat dan wel weer een leuk gezicht!). Nu weer een bokkensprong van die ouwe dwaas: Manfred Mann en ‘Chapter Three‘ god wat een mooi album, ondanks suffe teksten, wat een band!!! Je zou bijna zeggen, dat dit album gemaakt is na het horen van ‘Bitches Brew’ door Miles Davis en z’n machtige band, zal wel niet, dit album is ook uit 1969. Toch even gekeken op google, andersom zou wel kunnen, volgens Wikipedia komt ‘Bitches Brew’ uit 1970!! Toch lekker in sfeer, doen we meteen het Franse Magma even met ‘Udu Wudu‘, dat is uit 1977 trouwens, geweldige duistere psychedelische jazzrock, dat geldt ook voor het vorige album. Door met nog zo’n waanzinnige klasseband: Red Snapper en ‘Making Bones‘, onbegrijpelijk dat deze band niet wereldwijd is doorgebroken, zo perfect gespeelde grootse composities!!! Ach dat geldt voor veel muzikanten, moet je maar denken, ‘denken…..?’ Waarom moet ik dat denken, ik moet niets!! Goede bassisten tot nu toe, jezus! Je hoort ‘t de hoogste tijd voor Asskickers en het album ‘Fishes Do Swim’ (kan niets vinden op YouTube), godverdegodver, is dat ff lekker!!! Vreemde combinaties, dan weer hardrock, dan weer jazz, maar altijd een fikse psychedelische ondergrond! Vorig jaar was Beck jaar, dus……. nu het album ‘Midnite Vultures‘ (excuus voor de klotereclame), wat een sterk album, purrráááááktiek!!!! Tot slot, zusters en broeders ook, LCD Soundsystem en ‘This Is Happening‘ (alweer excuus voor de reclame), geniet van de hypnotiserende ritmes en geweldige muziek, psychedelisch? Ja natuurlijk!!!

Veel plezier!

BRAPZAPPERDIEBRAKPAPKAK!

Muzikaal recept voor echte dienstbaarheid van de overheid, aan de veiligheid en volksgezondheid van de burgers

Voel je je niet begrepen, snap je niet waarom een, in feite klein deel van de mensheid, zo ongeveer alles bezit en een nog kleiner deel van die mensheid willens en wetens onze aarde naar de kloten helpen, helemaal niet nodig om daar depri van te worden, er zijn hele volksstammen die dat weten en die zitten niet bij de pakken neer, maar verzetten zich tegen de huidige super asociale, hebzuchtige, neoliberale, kapitalistische-verniel maatschappij, die praktisch over de hele aardbol gezien wordt. Of je het nu over de VS, China, Rusland, of de EU hebt, het is één pot goor nat!

Met het nummer ‘Hang Em High’, in de uitvoering van Booker T & The MG’s toeterend op zijn windpijporgelfiets, sprintte dr. P vandaag mijn straat in, hij stond amper stil, toen hij begon te schelden op de wanpresterende VVD’ers Schultz van Haegen, Schippers, Teeven en Opstelten, die schijt hebben aan de gezondheid van de burgers, terwijl ze uitdragen, daar voor te staan……. De dokter was vandaag gehuld in 60er jaren souldracht, een grote pet, wijde broekspijpen en nep blingbling, in de vorm van een ban de bom teken en een knotsgroot ‘anarchistenembleem’ op z’n borst, benieuwd hoe het recept eruit ziet!

Vandaag start de dr. met Stan Getz en ‘The final Concert Recording‘ (excuus voor de kutreclame), het tweede deel, god wat is dit mooi, om niet te zeggen magisch! Ontdoe je hersenpan van alle dagelijkse muizenissen en geniet! James Brown had altijd een geweldige blazersectie, op dit album ‘The CD Of JB’, een aantal hits, maar ook oud werk, dat bestaat uit soul of rhythm & blues,  je hoort al duidelijk, dat hier een zeer bijzonder zanger bezig is. Intussen is hij uitgegroeid tot de god van Funk, jammer dat de man zo’n psychopaat was……. Junior Walker &  The All Stars neemt over met ‘Road Runner’ een geniaal rhythm & blues en soul album, ook hier hoor je duidelijk de eerste aanzet tot funk, zonder meer een klassiek album, van deze geweldige saxofonist, componist en bandleider!!! Een ‘paar jaar later’ kregen we Pig Bag en ‘Dr Heckle And Mr. Jive’, een prachtige blaasband, met uiterst aanstekelijke muziek, funk, jive en ‘weet ik niet wat’, behalve dat ‘t prachtig is!!! Nog één blaasband: Jambangle met ‘Trinity Song‘ van onze zuiderburen, grote klasse en machtig mooie jamsessies!!! Natuurlijk mag ‘Flight Of The Ancients‘ niet ontbreken, van de uiterst sterke blaasband uit Australië, Shaolin Afronauts, ritmes van over de wereld, op uiterst hypnotiserende manier gebracht, mooi? Waanzinnig móóóóóói!!! Zusters, broeders ook, dit is al weer het eind van deze sessie, met de crossjazz van Jorge Sylvester en het album ‘MusicCollage’, in één woord schitterend! (ha! ha! ha! ha!).

Tot de volgemde sessie en veel plezier!

BRAF?              BRAP?         BRAF?         BRAP!

Muzikaal recept tegen elke vorm van corruptie, van lobbyen voor bedrijven, tot het aanvaarden van een functie door ministers of staatssecretarissen na hun politieke functie

Ook vandaag, dus deze dag, die gisteren nog morgen was en morgen gisteren zal zijn, lekker geouwehoer hè (?!), weer een aflevering in de sessies van blogdruïde en dr. de luxe Pisser, met zijn geneeskrachtige recepten. De dr. hoopt met deze recepten de mens plezier te brengen en de weg te wijzen, naar een andere wereld, waar niet haat regeert, maar mededogen met de ander, een wereld waar de bedriegers werkloos moeten toezien, hoe een wereld kan draaien op liefde, i.p.v op fossiele brandstoffen en hebzucht……

Noemeró oenó: Chris Rea met de aflevering ‘Texas Blues‘ uit de 10 delige box ‘Blue Guitars’, het begint een beetje vervelend te worden dr. P, maar ja het moet maar. Een redelijk album, met natuurlijk weer een paar zeiknummers en een gemis aan ziel, oké hij is een kundig muzikant, maar zijn stem………. Misschien moet ik niet zeiken en deze box wat vaker draaien (exclusief ‘Blues Balads’, brrrrrrr!). Dan de Louisiana blues van Dr. John & His Zu Zu Band met een compilatie album ( waarop veel opnames, van voor 1968), ik begin te zwatelen, zoek het maar op!  (al zal dat niet meevallen). Dit is schitterende rhythm & blues en soul!!!!! Nog meer blues,dit keer van de overkant, Little Axe, de band van Skip McDonald, het album ‘Champagne & Grits‘, als je van dr. John Rebbennack al niet in hoger sferen kwam, kom je dat met dit album wel, regelrechte spacereggaeblues, super psychedelisch en krachtig!! Let op de teksten, Skip is een sterk tekstschrijver. Van de hak op de tak, onze dr. nu komt hij met Nina Simone en ‘Pastel Blues‘, maar die ouwe zak heeft gelijk, al is dit album van zo’n 50 jaar eerder, ook dit is een uiterst psychedelisch en waanzinnig mooi album!!!!! Dan naar Nederland, 90er jaren, Claw Boys Claw met ‘$ugar’, een groots album en nog steeds on-Nederlands mooi, ook wat betreft de ziel in deze muziek, purrrráááááktiek!!! De hoogste tijd voor Ween, dit keer hun album ‘Guava’, prachtige humoristische teksten op virtuoze muziek, genieten piepelzz!! Tot slot aansluitend de on-Nederlands mooie elektro van Coevorduh en ‘Wesley Against Society’, jezus wat mooi!!! Zo dat was een hobbelige rit, maar mooi toch?!!

Veel plezier!

BRAPBAPPERDIEBRAPPAP!

Muzikaal recept voor het eindelijk aanpakken van het (misdadig) belastingontduiken en een fikse verlaging van de belastingen voor de grote onderlaag

Een nieuw geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter en muziekdruïde P. Pisser. Middels deze recepten probeert de dr. de gebruiker de weg te wijzen naar een wereld, waar geluk verreweg het belangrijkste streven is, een wereld waar geen plek meer is voor armoede en omgekeerd evenredig de machtswellustelingen en grofgeldgraaiers werkloos zullen zijn. Een wereld, waar kinderen niet meer sterven aan simpele ziekten, kinderen die niet behandeld kunnen worden, daar de farmaceuten die zich scheel verdienen, weigeren die medicijnen voor een prijs aan te bieden, zodat iedereen ze kan gebruiken (sterker als ze deze medicijnen, aan deze grote groepen mensen, gratis aanbieden, worden ze nog slapend steenrijk!). Bovendien zal je na verloop van tijd merken, dat niet jij schuldig bent, als je de wereld niet begrijpt, maar dat de wereld is omgetoverd in een groot gekkenhuis, waar de psychopaten dit gekkenhuis leiden………

Vandaag eindigde de fietstocht van dr. P met een klap voor mijn deur, zoals wel vaker, kwam de dr. persoonlijk zijn geneeskrachtige muzikale recept brengen. Ik dacht even, dat de dr. van zijn windpijporgelfiets door mijn deur was gedonderd, maar hij had alleen maar een klap met zijn kolenschoppen tegen mijn deur gegeven. Zijn bui was weer eens ‘niet helemaal’ top, hard scheldend op de neoliberale trut Baarsma en andere neoliberale hufters, die het ontduiken van belasting door bedrijven, de normaalste zaak van de wereld vinden, terwijl het belastingpercentage voor de grote onderlaag met vele procenten is opgeschroefd……. Benieuwd of dit te merken is in zijn recept…..

Voorgerecht deze vandaagdedag: , Alexandre Huber Trio en ‘Organic Sound’, jazz op de hammond(s), een mooi album om je gepijnigde hersenen te ontdoen van de dagelijkse bagger! Ik kon helaas niets vinden op YuoTube. Door met Can (helaas niet het album in deze link) met een compilatie van afzonderlijk werk gemaakt door de bandleden, ‘Cannibalism 3’, uiterst geraffineerde muziek, gemaakt met o.a. de hulp van Jah Wobble, groots!!! Dan experimentele dada elektronika van Squarepusher en het album ‘ Do You Know Squaerepusher?’ Vervolgens het magisch mooie psychedelische album ‘Drums Between The Bells’ van Brian Eno & Rick Holland, mooie gedichten op, zoals gezegd, goddelijke muziek’ schitterend!! Disorder neemt over met een bak energie van het album 2nd Gen, genieten mensen!! Tot slot, de hypnotiserende ritmes van Justin Berkovi en het album ‘Charm Hostel’, laat je meevoeren naar een paralel universum!!

Veel plezier!

BRAPHAPZPAHPARB!

Muzikaal recept tegen etnisch profileren en het legaliseren van alle softdrugs

Blogdokter Pisser en zijn levenslange sessies bestaande uit het beluisteren van zijn uiterst geneeskrachtige recepten, met een nieuwe aflevering. Recepten die je geest verruimen en je de weg wijzen richting meer geluk en een wereld waar eindelijk wel gedeeld wordt in welvaart, een wereld zonder de achterlijke druk van economische groei, een wereld waar vervuiling van het milieu wegbezuinigd wordt, kortom een echt utopia, zonder hebzucht. Tot slot een wereld waar psychopaten behandeld worden en niet de top van bedrijven en politiek  vervuilen met hun leiding…….

Vandaag arriveerde dr. P met roffelende trom, bij wijze van spreken dan, zware orgelklanken klonken uit zijn windpijporgelfiets. De reden? Hij is des duivels op het opperhoofd van de Nationale Politie, Bouman, die ontkent dat er etnisch wordt geprofileerd, terwijl dat duidelijk wel zo is en die weigert te zien, hoe desastreus het beleid aangaande softdrugs van Opstelten en Teeven is, volgens de dr. zorgen die schoften voor een toename van verslaving bij jongeren, met hun meer dan achterlijke beleid, daar heeft de dr. het gelijk aan zijn kant!!!

Voorgerecht vandaag: Stan Getz en zijn fabuleus mooie album ‘The Final Concert Recording!!!!!!!’ Totaal niet aansluitend, althans wat mij (AP) betreft: Jimi Hendrix en ‘Morning Symphony Ideas’, ‘een paar’ prachtige meters van de kilometers aan jam sessies, die nog moeten rondslingeren, genieten piepelzzzz!!! Jammer dat de erfgenamen van Hendrix zo fanatiek zijn, er is niet veel te vinden op YouTube, althans niet van dit album….. Mooi aansluitend de Duitse hippieband Sweet Smoke en hun legendarische album ‘Just A Poke’ en als bonus het album’Darkness To Light‘ wat het niet haalt bij het eerst genoemde album, nummer 5 ‘Kundalini’ moet je overslaan, het is duidelijk dat deze band kapot ging aan Hare Krishna, dat is op het bonus album duidelijk te merken, godver wat een bagger! Ook het laatste nummer, zit wat ‘Hare Hare’ in, maar dat maakt niet uit, dat blijft een mooi nummer, ook bij de rest valt nog wat te genieten! Alweer niet passend wat mij betreft (maar ja, het zijn dr. P’s recepten): Tom Waits met het 3de deel van zijn album ‘Orphans’ genaamd ‘Bastards’, jezus wat een genie is deze man en wat een stem, prachtig!!! The Blue Whale (helaas niet te vinden op YouTube) neemt over met het gelijknamig album, schitterende psychedelische waverock, of indie, zoals het tegenwoordig geloof ik genoemd wordt, Lennon beziet het van afstand…… uitermate sterk mensen!!! Fatboy Slim sluit dit recept af, met ‘Halfway Between The Gutter And the Stars‘, magisch mooi album, met een bijdrage uit het hiernamaals van Jim Morrison!!!

Zie je onrecht? pik het niet meer en laat je door niemand koeioneren!

Veel plezier!

BRAPZAP?

                                                                                             BRAP!

Muzikaal recept voor het uit de politiek zetten van politici die lobbyen voor de maffia!!

Met de geneeskrachtige recepten de winter door, niet alleen die van het seizoen, maar ook in deze meer dan verrotte consumptiemaatschappij, waar ‘vrijheid’ een levenslange verbondenheid, betekent maandelijks achterlijke bedragen betalen voor een dak boven je hoofd, waar je spaarpot voor een pensioen, naar willekeur door de machthebbers geplunderd wordt. Vrijheid om elk moment van de dag in de gaten gehouden te worden gehouden, niet alleen door machthebbers in je eigen land, maar waar ook anderen in de gaten houden wat je wel en niet koopt, waar je dat doet en hoe je dat doet, of wat je denkt, met wie je contact hebt, hoe vaak, wat er besproken wordt enz. enz. Als morgen Hitler Nederland zou binnenvallen, zouden ze hun geluk niet op kunnen, daar valt zelfs de grondige administratie van de Nederlandse overheid in 1940 volkomen bij in het niet en daar waren de nazi’s al verrukt over……… Middels de muzikale recepten, probeert blogdokter Pisser zo veel mogelijk mensen bewust te maken van het feit, dat ze niet zelf leven, maar geleefd worden, in een maatschappij, waar niet het geluk of het voortbestaan van de mens, de natuur en het milieu voorop staan, maar ordinaire zucht naar macht en meer geld, voor een relatief kleine minderheid. Zo hoorde ik onlangs, dat de 85 rijkste mensen op aarde, net zoveel bezitten als de 3,5 miljard armste bewoners op deze planeet……

Dr. P stuurde vandaag weer zijn zeppelin-drone, dit keer zonder ongein uit te halen, in de gondel van het ding zat een klein scherm gemonteerd, waarop hij een filmpje liet zien. Duidelijk was te zien en te horen, wat Kamp na de persconferentie van vrijdag 17 januari jl. in Loppersum tegen de politie en de burgemeester zei, nou ja zei, wat hij stond te tieren en te schelden. De acties van de boeren en de bewoners hadden hem danig zenuwachtig gemaakt en hij verweet de burgemeester en de dienders slap optreden, juist nu hij ‘zoveel goeds had bewerkstelligd voor de bewoners……..’ Hierop stopte de video en de dr. liet een paar niet mis te verstane ‘krachttermen’ vallen. Ook van de volksverlakker Samsom had hij een comprimerend filmpje, zo vertelde hij. Dit zou bestaan uit een gesprek, dat Samsom voerde met zijn naaste medewerkers, voordat hij afreisde naar Groningen. Zijn medewerkers zouden hem hebben geïnstrueerd, te zeggen dat de PvdA zou zorgen, dat er goed voor de Groningers gezorgd zou worden. De dr. gaf nog een krachtterm, toen hij ook den Uyl vervloekte, die het gas voor een grijpstuiver had verkocht aan half Europa, op langjarige contracten….

Als eerste vandaag Chris Rea van zijn 10 delige box ‘Blue Guitars’ het album ’60’s & 70’s’. Best een mooi album in de eerste nummers heeft hij wat cliché thema’s uit de 60er jaren genomen en daar een eigen nummer van gemaakt, het is wat vreemd, maar Rea kan het wel! Nogmaals, de man zou niet moeten zingen, maar goed…… op een paar zeiknummers na een heel behoorlijk resultaat, met zelfs een paar juwelen, zoals een instrumentaal nummer….. Dan de geweldige stem van Ian McCulloch van Echo & The Bunnymen, hier met hun gelijknamige album, volgens mij, vlak voor McCulloch een paar jaar afscheid nam van de band, een waanzinnig mooi psychedelisch wegdroomalbum, of om gewoon op te swingen! Nog iets verder terug in de tijd, Killing Joke en ‘Revelations‘ (de remix plus bonus), zo even lekker opladen, godsamme wat een berg energie!!!! Daar sluit Aux Raus mooi op aan, het album: ‘The Brick Is In The Air‘ (dat zal niet lang op zich laten wachten, als het zo doorgaat….), een schitterend, on-Nederlands mooi album, keihard en zwingenduh’!!!!! Vervolgens Autolux en ‘Future Perfect‘ alweer van onze bodem en on-Nederlamds sterk, purrrráááktiek!!! Vorig jaar was het Beck jaar, dus nog maar ens het magisch mooie album ‘Odelay‘ , sluit mooi aan op Autolux! Kap Bambino neemt de luidsprekers over met ‘Zero Life Night Vision‘, een machtig mooi, uiterst energiek psychedelisch elektro album, geweldig!! Tot slot om een beetje tot rust te komen’ Scent Of Soil’ van Tore Brunborg, Kirsti Huke, Petter Vågan, Rune Nergaard en Gard Nilssen, geweldige psychedelische en uuterst vervreemdende muziek, van zeer ingetogen, tot redelijk hard, schitterend en een uiterst krachtig medicijn!!

Tot de volgende sessie, of die in een volgend leven, of universum, zie maar en uh, veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor meer toeslag, plus een fatsoenlijk salaris, aan medewerkers in de supermarkten, schoonmaakbranche en de horeca !!!

Hier weer je regelmatig terugkerend super geneeskrachtige recept, recepten die de geest scherp houden en de dagelijks naar binnen druipende bagger vanzelf laten weglopen. Kortom een geestverruimend recept, na een aantal sessies met blogdokter Pissers recepten, zie je de wereld heel anders en snap je vanzelf, dat het met de huidige waanzinnige prestatiemaatschappij nooit iets zal worden, omdat daar maar plek is voor het geluk van weinigen, de machthebbers, de grote ondernemers en de welgestelden. Op naar een eerlijke wereld, waar geluk, een schoon milieu en een normale behandeling van dieren voorop staat. Om te beginnen zullen de belachelijke verschillen in inkomens moeten verdwijnen, iedereen op deze aarde heeft recht op een goed inkomen. Verder zal dat ‘helaas’ betekenen, kappen met vleeseten, stoppen met kinderen het gif van religies in te pompen en een stuk minder reizen, zolang we afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen. Maar wat je daar voor terug krijgt mensen, een maatschappij waar niemand de ander meer naar het leven zal staan, waar ieder kind zich kan ontplooien naar vermogen en niet verdoemd zal zijn kutwerk te doen, als de capaciteiten buiten de ‘norm’ vallen. Geloof dr. P maar, na verloop van zeer korte tijd, zal het gemis aan blik om in te rijden, plaatsmaken voor ruimte in de straat, in je geest en in je ‘hart!’

Vandaag start de dr. met trompetgod Miles Davis en ‘Round Midnight‘ (excuus voor de reclame), natuurlijk een geweldig album, waarop je je gestreste geest kan ontdoen van alle haast en bagger van de dag. Door met deze actie op het surrealistisch mooie Scnadinavische album van Ball Rogg, genaamd: Cabin Music’, nou zo’n cabin wil ik wel, jezus wat mooi!!!! Dan David Byrne en ‘Grown Backwards‘, grootse muziek van deze intussen legendarische muzikant, componist, tekstschrijver, producer en kunstenaar, psychedelisch mooi!!!! Pinktronix neemt over met ‘Right On Delay’, schitterende Italiaanse psychedelische elektro!!!! Aansluitend Gold Panda en ‘Companion‘, experimentele psychedelische shit van grote hoogte!!!! Bosnian Rainbows sluit dit recept af, met hun gelijknamige, mooie psychedelische elektrorock album, genieten mensen!!!!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAP?    BRAP?                                                                                                                         

                                                                            BRAPBRAP!

Muzikaal recept voor een onmiddellijk verbod op giften aan politici en politieke partijen

Blogdokter Pisser’s geneeskrachtige recepten, voor een opgeruimde, sterke en uiterst kritische geest. Bovendien aanzienlijk veel meer plezier, door de uiterst zorgvuldig gekozen albums, die wonderlijk genoeg vaak uitstekend op elkaar aansluiten. Volg de sessies van de dr. door de door hem opgegeven muziek te beluisteren met of zonder geestelijk stimulerende middelen, hoe dan ook wordt je geest verruimd!!

Al vroeg botste de zeppelin-drone van dr. P tegen mijn tuindeur, het vliegend tuig had daar geen beschadiging door opgelopen, zo te zien en te horen, de dr. zat weer te bulderen van het lachen, de ouwe zak! Maar ach, hij was tenminste in een goeie bui. Hij vertelde dat hij de dienstauto van Schultz van Haegen onder handen had genomen en zo verzekerde hij mij, zelfs de fabriek kan niet ongedaan maken, dat deze auto ooit noch harder dan 90 km. per uur kan rijden…….. Bulderend van de lach, draaide hij het vliegend tuig en liet het opstijgen.

Voorgerecht: Miles Davis en ‘The Cool Miles’ vol. 1. uit de box ‘Kind Of Miles’ een mooi album met ouder werk van deze trompetgod, er staan een paar gezongen nummers op, die mag je overslaan, echt niets toevoegend en hooguit leuk als tijdsdocument. Een rare sprong brengt ons bij Frank Zappa &The Mothers Of Invention en ‘Weasels Ripped My Flesh‘, natuurlijk een meesterlijk mooi album!!! Dr. P heeft nu wel een heel vreemde keus neergepend (hoewel?) Soft Machine en ‘Middle Earth Masters’, vreemde live opnamen uit 1967 en 1968, jammer dat het bijzonder slechte opnamen zijn, ach voor de echte liefhebber maakt dat niets uit, het is verder een schitterend album!!!! En alweer iets geheel anders, African Headcharge met ‘My life in a hole in the ground‘, zo dat is er ook weer uit, jezus christus! Maar over jezus gesproken, god wat een wonderlijk mooi album is dit nog steeds!!!! Alsof dit recept nog niet vreemd genoeg was, heeft die ouwe knar, nu ‘Rocket Juice &TheMoon‘ (excuus voor de reclame) op het menu, met hun gelijknamige (en enige) album, allemachtig wat een uiterst sterk medicijn, dit zit zo mooi in elkaar, dat je vanzelf een heel grote glimlach op je gezicht krijgt!!!! Aansluitend Material met twee albums: ‘Memory Serves‘ en ‘Seven Souls’, twee geweldige albums van Bill Laswell en z’n maten, met een fikse bijdrage van William Burroughs op ‘Seven Souls’, wereld muziek van topniveau!!! Dat geldt ook voor het laatste album op dit recept, van Roedelius Global Trotters Project, volume 1 ‘Drive’, psychedelica van de bovenste plank!!!

Tot de volgende keer en veel plezier!

BRAPHAPDRAPPERDIEHAPBRAP!