Muzikaal recept voor het echt aanpakken van verzekeringsmaatschappijen en banken, het mag gvd tijd worden!!!!

Een spiksplintenieuw geneeskrachtig muzikaal recept, met o.a. oude doos muziek, van blogdokter en -druide P. Pisser. Pep jezelf op met de recepten van de dr., of geniet gewoon van de opgegeven muziek. Muziek is niet alleen een krachtig geneesmiddel, maar het kan je ook een andere weg wijzen in het leven, een leven dat je zelf leidt, i.p.v. je te laten leiden en leven door politieke oplichters en grote bedrijven, die gezamenlijk uitmaken war er wel of net gebeurd. Verzet je tegen deze slaafsheid, ook als je dit ziet bij vrienden of bekenden, het wordt tijd voor een wereld, waar geluk op nummer één staat!!!

De dokter leverde het recept vandaag op zijn windpijporgelfiets af, met donderende klanken fietste hij mijn straat in en nadat hij was afgestapt, begon hij een tirade tegen de neoliberale teringtrut, zoals hij Barabara Baarsma aanduidde. Deze asociaal, die nog geen dag gewoon werk heeft verricht, kan maar niet ophouden van de daken te schreeuwen, dat we net zo’n aso-maatschappij moeten creëren, zoals men in de VS heeft……. Er volgden nog een paar vloeken en weg was onze dr. P weer.

Vandaag bijt Chris Rea de spits af met het album ‘Celtic & Irish Blues‘, uit de 10 delige box ‘Blue Guitars’, na een mooie begin, het eerste nummer is fabelachtig mooi, volgt er een album, dat van zeiknummer tot mooi gaat, jammer, Rea zou moeten stoppen met zingen en zich toeleggen op muziekmaken, daar is hij een stuk beter in! Alles bij elkaar, toch nog een redelijk album. Door met ‘Hoi Polloi!’ van The Carnival Band, Ierse folk, klezmer, jazz, deze band is van veel markten thuis, een uiterst vrolijk en mooi album!!!!! Meer gein met Judge Abraham & The Jury met ‘The Lost Recordings‘ uiterst vreemde meest akoestische muziek met vreemde effecten en uiterst maffe teksten, prachtig!!!! Nu weer een rare bokkensprong van die ouwe toverkol: Chris Isaak en ‘Wicked Game‘, het prachtige album van de man, die zijn
publiek altijd probeert de hand te schudden, als zij na een concert van
hem, de zaal verlaten, een paar jaar gelden, maakte hij een oude school
rock&roll album, een stuk minder geslaagd album, dan dit album met
stevige psychedelische ondergrond, kristalheldere productie en een mooie cover van het Yardbirds nummer ‘Heart Full Of Soul‘, meer dan schitterend!!!!!Waarschijnlijk vanwege de sfeer, heeft dr. P nu Wire op het menu staan, met de remix (en bonus) van ‘154‘, een geweldig, duister, psychedelsich, maar vooral uiterst krachtig album, vaak is het of Syd Barett aan de knoppen zat, genieten mensen!!! Dan Crystal Castles met hun gelijknamige album, elektronische, experimentele psychedelische shit van kolossale hoogtenz!!!!

Dat was ‘t voor deze sessie, tot de volgende en veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor het uitzetten van Teeven en Opstelten, graag gehuld in pek en veren! Alvast mijn hartelijke dank!

Reis zonder de boel te vervuilen, mee met de muzikale geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser, reizen door tijd en ruimte en dat allemaal binnen je eigen hersenpan! Hou je van een beetje beweging, dans gerust op de muziek van de dr., ook nog eens goed voor je lichaam, tenminste als dat fysiek mogelijk is. Verruim je geest met de recepten van de dr., dan zal je zien, dat jij niet degene bent die gek is, maar de huidige consumptiemaatschappij, die geleid wordt door politici, die vooral de belangen van (grote) bedrijven behartigen, al hebben de echt grote bedrijven de politiek allang niet meer nodig, zij bepalen voor een groot deel zelf het beleid…… Speel de albums in het geheel af, de links in het recept, zijn alleen een verwijzing, vaak bevatten ze niet de hele albums…..

Noemèró oenó: trompetgod Miles Davis met ‘The Theme‘ één van de albums uit de 10 delige box ‘Kind Of Davis’, prachtige muziek om lekker bij tot rust te komen!!!! Dan iets heel anders: Colosseum met het vroeg-psychedelische album ‘Valentyne Suite‘ (dat niets te maken heeft met Chet Baker), een geweldig album uit 1969!!!! Wat mooier dan hierna Kevin Ayers And The Whole World, nou mooier misschien niet, maar genoeg alternatieven, ouwe zak! Het album: ‘Shooting At The Moon’ met een nog ‘piepjonge’ Mike Oldfield, een mooi psychedelisch album, iets voor een warme dag, maar kan ook prima in de winter, om het ‘hart’ te verwarmen!! Met een ferme stap, komen we onder de bezielende leiding (ha! ha! ha!) van onze dr. P terecht bij Goldfrapp en het album ‘Supernature‘, waanzinnig goede en psychedelische, alternatieve muziek van dit genie!!! Aansluitend (hoewel?) de Zwitserse goden van de psychedelica Yello en ‘Zebra’, moet ik nog zeggen, dat dit een legendarisch magisch mooi album is? Ja? Nou vooruit: dit is een legendarisch magisch mooi album!!!

Tevreden zo? Tijd voor Asian Dub Foundation en RAFI.,  een sterk album, schitterende muziek en uiterst krachtige teksten (voor ‘t grootste deel). Om een beetje bij te komen: Stratus en ‘Fear Of Magnetism’, een mooi, uiterst psychedelisch album, magnifiek sterk!!!

Dat was weer een mooie reis, niet soms?

Veel plezier!

BRAF?

                                                                                    BRAK?

                                         BRAP!

Muzikaal recept voor normale arbeidsomstandigheden en het terugdraaien van de hervormingen op de arbeidsmarkt, iedereen heeft recht op geluk en een stabiel bestaan!!!!

De super geneeskrachtige muzikale recepten van Blogdokter P. Pisser worden wereldwijd gebruikt, door velen voor het plezier, dat muziek hen geeft, maar ook voor mensen, die vanwege al het gekloot nationaal en internationaal, in de put zitten. Met deze recepten, wenden ze hun depressies af (muziek is een krachtig medicijn), mooie bijkomstigheid: na een aantal sessies, met deze recepten van dr. P te hebben gevolgd, zien ze dat het anders kan, dat ze niet alleen staan, sterker dat velen hun leven wijden aan de strijd eindelijk een wereld te creëren, waar het geluk van de mens voorop staat, niet de hebzucht naar macht en geld!

Van verre hoorde ik de dr. vanmorgen aankomen op z’n windpijporgelfiets, donkere tonen klonken uit z’n pijporgel, toen hij mijn straat in fietste. De dr. ging flink tekeer, dit keer weer eens tegen Opstelten en Teeven, die het ene domme bruine idee na het andere lanceren, dit tuig zou uit Nederland verbannen moeten worden, aldus de dr. Waarna een grote glimlach op z’n gezicht verscheen en hij eraan toevoegde, dat dit geldt voor praktisch de hele Tweede Kamer!

Benieuwd hoe het recept er uit ziet…..

Welnu, weldra, welstraks en welmorgen, dat valt alleszins mee: Chris Rea vormt de onderlaag voor de komende, deels latin cocktail, één ingredient ‘Blue Guitars’ te weten ‘Latin Blues‘, mooi album, al staan hier wel weer wat zeiknummers op, gewoon overslaan, welke? Zoek dat maar lekker zelf uit, bovendien vind jij die nummers misschien wel mooi! Latin? Blues? Het verzamel album ‘Far Out’, met namen als Groove Tunnel, Peyote train, The Mendez Report, e.a., schitterende latinjazzbluesfunk, zie maar!!!! Zuco 103 neemt over met ‘Whaa!‘ een prachtig album van deze tropische Nederlandse band, met Lee ‘Scratch’ Perry op 2 nummers, een album om je lekker bij op te laden, zonde van dat Futjebol, zeker als je bedenkt dat later dit jaar het WK voetbal n.b. in Brazilië wordt gespeeld, gadverdamme wekenlang gezeur over voetbal, bah! Maar nogmaals, dit is zonder meer een uiterst sterk album!!!! A Bossa Elétrica en ‘Do Norte’ mag natuurlijk niet ontbreken, alweer een berg energie van deze tropische hitte uit Scandinavië, genieten piepelz!! Een mooi excuus om Tuxedomoon en ‘Joeboy In Mexico’ af te spelen, schitterende, vervreemdende psychedelische shit!!! Dom als artiesten hun muziek niet gewoon op YouTube gooien, dat is altijd goed voor de verkoop van cd’s of lp’s (velen willen toch een album, waar een mooi uitgevoerd hoes of boekje bij zit) en vraag naar concerten! Nog zo’n groots album dit keer van basgod Bill Laswell: ‘Imaginary Cuba‘, experimenteel, psychedelisch en weet ik wat nog meer, schitterend!!!! Dit was het laatste ingrediënt van de dag, een paar minuten in de blender en je hebt een grote vitamine pil voor je brein!

Veel plezier!

BRAPBRAFBRAPPLOFDIEBRAFBRAP!

Muzikaal recept tegen lokale-, landelijke- en internationale fascisten, of dat nu PVV, Ukip, Gouden Dageraad of Front National betreft

Een nieuwe dag, een nieuw geneeskrachtig recept, hoewel dat bepaald geen regel is, zoals de regelmatige gebruiker weet. Fleur de dag en je leven op met de uiterst geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser, je hoeft alleen maar de muziek te beluisteren, die de dr. je afgewogen en dampend voorschotelt.

Het weer was te slecht, dus vandaag weer de zeppelin-drone van dr. P. Hij heeft blijkbaar in de gaten, dat ik het ding spuugzat ben, dus vandaag geen ‘grappen’ met behulp van dit vliegend tuig. De dr. had nog wel een grote bek over Teeven, die gevangenen wil laten betalen voor hun celstraf, logisch dr. P zit nogal eens in de bak……

Hier het recept: Voorgerecht (om de hersenen ‘los te maken’ van de dagelijkse bak bagger, die je over je heen krijgt) trompetgod Miles Davis en ‘Round Midnight’, het 2de album uit de 10 delige box ‘Kind Of Davis’, moet ik nog zeggen dat dit waanzinnig mooi is, jezus wat heeft deze man een berg mooie muziek gemaakt!!! Op een paar albums die volgen, kan je duidelijk de invloed van Miles Davis terughoren, al is het alleen maar zijn typische prachtige manier van de trompet bespelen. Nog meer jazz, elektronische, hier en daar gemixt met funk, van een flinke tijd later: French Guys en het album ‘For The French Guys’, op een paar wat slappe nummers na, zoals het tweede (‘Rhythm is a Dancer’), een heel mooi album!!! (door mij niet gevonden op het internet, muziek is vooralsnog niet open op het net). Over Frankrijk en jazz gesproken: het Duitse Trance Groove met het album ‘meant to be like this‘, psychedelische crossoverworldshit, van grote klasse!!!! Door met Massive Attack en hun uiterst psychedelische album ‘Mezzanine‘, godverdegodverdegodverdegodver, triphop van grote hoogte, wat is dit waanzinnig goed!!! Als ik me niet vergis, werd er tijdens een optreden van de band op Pinkpop 2001 een video op de achtergrond gedraaid, tijdens een minutenlang nummer, waarin op de achtergrond te zien was, hoeveel wapens er die dag wereldwijd werden verhandeld, een waanzinnig aantal wapens gespecificeerd op merk, kaliber en fabrikant, dat nog naast tanks, straaljagers, helikopters enz. Vervolgens de psychedelische geluidsuniversumschilders van Shpongle met ‘Museum Of Consciousness‘, een museum dat wat betreft de Nederlandse burgers, wel van gigantische proporties moet zijn….. Maar jezus mensen, een geniaal album!!!! Tot slot nog een psychedelisch album van Orbital het schitterende ‘Blue Album‘, alweer schieten woorden tekort om dit album te beschrijven, luister zelf maar en geniet met volle teugen!!!!

Tot de volgende sessie, vergeet niet dat politici voornamelijk leugens vertellen en dat de media die leugens tegenwoordig voor een groot deel proberen af te dekken.

Veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor een totaalverbod op verdere verrampenering van de oerwouden op onze wereld

Een nieuw geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter en muziekdruïde Pietje Pisser, de man die sessies geeft via het internet, op het moment dat het jou uitkomt. Het enige dat je hoeft te doen, is de opgegeven muziek geheel afluisteren, volume en bas zo hard mogelijk, zonder gehoorschade op te lopen en/of boze buren aan je deur te krijgen…… Je loopt wel grote kans op een grote bijwerking, na een aantal sessies zal je merken, dat je de wereld anders gaat zien en niet meer voor zoete koek neemt wat je dagelijks wordt ‘voorgeschoteld’. Niets om bang voor te zijn dus, integendeel, het geeft je kracht om je te gaan verzetten, tegen de ‘bestuurders’ van het grote gekkenhuis in Den Haag en die van de wat kleinere in je eigen omgeving, de misnisters, ha! ha! ha! ministers, staatssecretarissen, de bedrijven lobbyisten van de Eerste Kamer, de burgemeesters, wethouders en laten we tussenlaag, de gekkenhuizen van de provincies niet vergeten, met hun politiek bestuur!

Vandaag ontving ik het recept per zeppelin-drone, onze druïde schijnt ziek te zijn geworden in de cel, niets om over in te zitten, zo vertelde hij middels de speakers van het vliegend tuig, waar ook een camera op zit. Hij had opvallend weinig praatjes, viel me op.

Welnu het recept: Chris Rea met ‘Country Blues‘, één van 10 albums uit zijn box ‘Blue Guitars’, een mooi album, om lekker bij weg te zeilen, dacht niet echt één van z’n zeik-achtige nummers, die aan vroeger doen denken, te hebben gehoord, mooi album!! Nu de ‘boogaloo’ blues van Captain Beefheart en het eerste deel van het compilatie-album ‘Electricity‘, een mooie doorsnee van zijn werk, met een paar bijzondere nummers, natuurlijk steengoed!!!! Arno (Hintjens) neemt over, met zijn gelijknamige album, prachtige rockwavejazz, met duidelijk psychedelische ondergrond,  uit België, een album waar blues zeker niet op ontbreekt, een groots album van de man uit Oostende!!!! (de link geeft niet het album, maar de muziek is wel ‘vreselijk’ mooi en goed, zoals gewoonlijk bij Arno!). Nu we toch in België zijn: Jesus Volt en ‘Electro Button Funky coXXX’, psychedelische swamp bluesrock van top niveau!!!! De hoogste tijd voor Morphine en ‘Cure for Pain‘, de waanzinnig mooie bluesjazz op psychedelische ondergrond, van de helaas veel te vroeg overleden Mark Sandman (en zijn geweldige band). Volgens mij zag ik net z’n naam al ergens staan, natuurlijk mag The Jon Spencer Blues Explosion niet ontbreken, hier het album ‘Now I Got Worry’, psychedelisch, experimentele bluesrock, van grote hoogte, en zoals gewoonlijk veel lol met deze geweldige band!!!! (alweer niet het album, ach, alles is goed van deze bluespunker!). Zusters en broeders het eind nadert, niet zozeer van de wereld (hoewel, als de mens zo doorgaat….), maar van dit recept en deze bluessessie, Little Axe en ‘The Wolf That House Built‘, zwaar psychedelische blues van Skip McDonald en z’n maten, een ode aan de bluesgigant en legende Howlin’ Wolf, meer dan prachtig, genieten piepelzzz!!!!

Dat was weer een mooie reis, niet? Een reis waar je geen tickets, treinen, vliegtuigen en weet ik wat nog meer bij nodig hebt! Tot de volgende keer, of die daar net voor, of na, zie maar en véééééééél plezier!

BRAP!

                                                                    HAP!

Muzikaal recept voor het strafbaar stellen van politici die liegen……… ha! ha! ha! ha! Wat zou het stil worden op het Binnenhof!

Een nieuwe dag en alweer verrast de legendarische blogdokter en muziekdruïde P. Pisser jou met een nieuw geneeskrachtig recept. De wetenschap vindt steeds meer aanwijzingen, dat muziek een uiterst krachtig medicijn kan zijn, niet alleen bij herstel van fysieke, maar ook van geestelijke klachten, dus niet getreuzeld, ga lekker zitten of liggen en laat de muziek uit dit recept over je heenkomen. Let op de teksten (al zitten er vaak genoeg onbenullige teksten onder, daarvoor wordt je meestal wel gewaarschuwd), maar laat je vooral door de geweldige muziek meenemen, naar dr. P’s droomwereld. Verruim je geest, zoek lotgenoten en laten we met z’n allen vechten voor een wereld, waar medemenselijkheid en geluk de boventoon voeren, een wereld, waar mensen niet meer vergiftigd mogen worden op straat en waar het milieu, de natuur en de dieren gespaard worden voor onmenselijke hebzucht.

De dr. kwam gelukkig zelf langs vandaag, heb ‘m wel verrast op een loeiende sirene toen hij aanbelde, de ouwe toverkol donderde bijna van z’n fiets, ha! ha! ha! Gelukkig kon hij er zelf wel om lachen, je moet geen ruzie met ‘m krijgen (2 meter groot en bijna net zo breed).

Hier het recept: als eerste Miles Davis en het album ‘Porgy and Bess‘, een schitterend album uit 1959 van deze trompetgod, ontdoe je hersenpan van spanningen en gelul op deze muziek, heerlijk!!!! Een wat vreemde keus nu, van het 4 delige Steely Dan compilatie album ‘Citizen’, het derde deel, voornamelijk gevuld met muziek uit 1976 en 1977, jezus wat een band, let op hoe technisch perfect deze muziek in elkaar zit, waanzinnig!!!! (Steely Dan speciaal voor Tek, met groet). Door met Jonathan Richman & The Modern Lovers en ‘The best Of……‘, een mooie verzameling van nummers van deze geweldige muziekkant en loltekstschrijver! Rock’n Roll met psychedelische ondertoon, prachtig!!!! Jammer dat ‘Egyptian Reggae’ er niet op staat, die staat overigens wel op de ‘link-pagina’  aan de rechterkant. Animal Collective neemt over met ‘Sung Tongs‘, een prachtig experimenteel psychedelisch album, van grote klasse!!!! Psychedelisch? Kap Bambino (!) met ‘Devotion‘, een bonk energie, lekker opladen maar!!!! Tot slot zusters, broeders ook, het magisch mooie album ‘Interludes After Midnight‘, van Blockhead, ofwel Tony Simon, elektronische psychedelica van de hoogste plank en dan daar nog iets boven!!!!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAPPERDIEBRAPRAP…..DRAP!

Muzikaal recept tegen antihomowetten, of die nu in Oeganda, Nigeria of Rusland van kracht zijn, het is gvd 2014, niet 1835!

Hier weer een sessie in de levenslange reeks van blogdokter en druïde de luxe P. Pisser. Sessies die heel simpel te volgen zijn, simpel naar de opgegeven muziek luisteren, zo hard mogelijk plus de bas op 100, maar natuurlijk zonder iemand anders, of je oren te pesten! Meer plezier in je leven met de recepten van de dr., geneeskrachtige recepten (muziek is een uiterst krachtig medicijn) om je geest mee te verruimen en te ontdoen van kortzichtige burgerlijkheid, fascistoïde muizenissen en de bak bagger, die de politiek en de media dagelijks over je heen sodemieteren. Naar een betere wereld met de recepten van dr. P!

Schrok me vandaag weer een ongeluk, toen de dr. z’n belachelijke zeppelin-drone bijna liet ontploffen voor m’n tuindeur, althans daar leek het op, de geitenbreier heeft een extra (direct X)bas speaker gemonteerd op het vliegend tuig, en hij speelde een ontploffing af, toen ik bijna bij de deur was aangekomen, de ouwe zak! De volgende keer, blaas ikzelf het onding op!

De dr. begint deze vandaagdag met het album ‘Beginnings‘ uit de 10 delige box ‘Blue Guitars’ van Chris Rea, heb in het laatste recept al een en ander vertelt over Rea, dit is een mooi album, waarin hij verhaalt over de onmenselijke slavernij en wat het betekend moet hebben voor deze mensen, die van hun geboortegrond naar de VS werden vervoerd (als ze de tocht al overleefden…). Let op bij de ‘linkpagina’, aan de rechterkant van de pagina staat een berg bagger van Rea, zie ook mijn vorig bericht.  Ik heb op dit album niet echt een minpunt gehoord, zoals bij het andere deel, dat ik besprak. Een mooi album, van een kundig muzikant en componist!!! Nu terug naar het echte begin van de blues, althans, dat geluid klinkt als een ‘Big bang’ nog steeds door in de muziek van o.a. Ali Farka Toure met ‘Savanne‘, een album waar, als ik me niet vergis, Ry Cooder aan meewerkte, schitterend!!! (speciaal voor ‘onze’ militairen die zinloos worden uitgezonden naar het land van Toure, Mali, zij kunnen er tenslotte niets aan doen, dat ze door het waanzinnige kabinet Rutte 2 worden uitgezonden!). Nu we toch in de buurt zijn, gaan we meteen door naar Amadou Mariam en hun album ‘Se Te Djon Ye‘, deze 2 blinde artiesten haalden een paar jaar geleden een succes met een nummer, geproduceerd en met medewerking van Manu Chau, luister goed en hoor, hoe geweldig deze muziek is!!!!! Zo nu is onze dr. pas goed op dreef: Bakongo! met ‘Drumming Music For Dancers’, weet niet hoe de band eruit ziet, maar ze hebben ‘Engelse’ namen, de band speelt trommelmuziek uit Cuba, Haiti en een paar Afrikaanse landen, zoals Nigeria. Bakongo staat voor een stam van de benedenloop van de Kongorivier er wordt Kongo gesproken een Bantoetaal, maar lullig genoeg staat er geen nummer uit dat gebied op dit album….. Niet getreurd, het is zonder meer een prachtig album met hypnotiserende ritmes en probeer maar stil te blijven zitten (of liggen)!!!!! Over drummen en Nigeria gesproken: Fela Ransome-Kuti and The Africa 70 with Ginger Baker (drumgod van o.a. Cream) en het al even in trance brengend album ‘Live‘, genieten piepelzzz!!!! Nu iets geheel anders (hoewel?): Moodorama en ‘Music For Collapsing People‘, uiterst psychedelisch, een album met wel degelijk hypnotiserende ritmes, al is het op een iets andere leest, ach maakt ‘t uit, uiteindelijk komt toch alles uit Afrika, begreep de wereldbevolking dat maar wat meer…………

Dat was ‘t weer, veel plezier en laat je er niet onder krijgen!

BRAK?                             BRAP!

Muzikaal recept tegen kernwapens, ook onder de toekomstige meer dan waardeloze JSF!!!

Fleur je dag op met de super geneeskrachtige recepten van blogdruïde en dr. P. Pisser. Niet alleen een vrolijker dag, maar tegelijkertijd een uitbouwing van je geest, een verruiming waarmee je makkelijker kan doorzien, hoe smerig je dagelijks wordt gemanipuleerd door de politiek en de media. Gebruik de recepten van de dr., niet alleen voor je eigen gemoed, maar ook voor de opmaat naar een nieuwe wereld, een wereld waar geen plaats meer is, voor grootgraaiers en uitbuiters, een wereld waar geluk het hoogte doel is en waar indoctrinatie door wie dan ook verboden is, een wereld met oog voor het welzijn van mens, dier, natuur en milieu!

Vandaag kwam de dr. persoonlijk langs, ik hoorde hem al van ver aankomen op zijn windpijporgelfiets, meteen het sein dat hij weer vrijgelaten was (daar was ik nog niet van op de hoogte), de speciaal bevestigde waterpijp zorgde voor een rookgordijn achter zijn fiets, uit zijn orgel klonken vrolijke klanken. Dr. P is dus weer vrijgelaten, gelukkig was hij bovendien goed gestemd en in hippiewinterkledij, dat belooft veel goeds voor het recept!

Je gelooft je ogen niet! Chris Rea staat als eerste op dit recept, met het album: ‘Electric Memphis Blues’, uit de 10 delige box ‘Blue Guitars’. Chris Rea heeft een aantal jaar geleden een ongeluk, of ernstige ziekte gehad en werd tijdens zijn revalidatie bijna ziek van het werk, dat hij tot die tijd had gemaakt. Hij besloot toen een punt achter die commerciële diarree te zetten, die hij voorheen uitbracht, waarop hij deze box uit bracht, allerlei stijlen blues en alleszins een mooi resultaat. Het album met blues ballades moet je niet draaien, dat is kut met peren, en hier en daar steekt de oude Rea op de andere albums de kop weer op, zoals op dit album, overslaan, ach kinderziekten moet je maar denken, al heb ik geen idee, wat hij tegenwoordig maakt, genoeg geluld, luisteren!!!!! Tijd voor iets geheel anders: Julie Driscoll, Brian Auger & The Trinity met het compilatiealbum ‘Season Of The Witch’, met het psychedelisch mooie nummer Wheels On Fire (van Dylan en Danko), een nummer dat wordt gebruikt voor de serie ‘Absolutely Fabulous’ (ook in mooie uitvoering van Blondie), geniet van deze geweldige zangeres en de jazz/blues/rock van grote klasse, let op het mooie orgelwerk gebracht door orgelmagiër Brian Auger!!!! Nog zo één: Grace Jones met ‘Night Clubbing‘ (sorry voor die kutreclame), super psychedelische muziek, geweldige zang van Grace en met het legendarische Taxi Duo op de ritmesectie, kan niet stuk!!!!! En nog zo één, maar dan van de mannelijke kunne, Linton Kwesi Johnson, de geweldige revolutie dichter en zanger, met geweldige band, hier met het album ‘Forces Of Victory‘, kwijl kwijl, wat is dit godvergeten mooi!!! En let op z’n teksten, morgen een overhoring! (ook over de rij rechts op de pagina!). African Headcharge / Professor Stretch met ‘Drums Of Defiance‘ nemen de reggae ritmes over, en hoe, jezus wat mooi!!! Over ritmes gesproken: PACT en ‘Cosmic Tones’, even iets anders, maar bepaald niet minder psychedelisch, een uiterst krachtig medicijn, pas op voor o.d.!!!! En tot slot, speciaal voor onze Olleke Bolkestein, die softdrugs wil legaliseren (al blijft ‘t een klootzak!), het album ‘I Love Marijuana‘ van Linval Thompson, één grote ode aan deze duizenden jaren oude softdrug, die i.p.v. schadelijk te zijn, juist heel geneeskrachtig blijkt te zijn!!! Dat is nog eens wat anders, dan de uiterst verslavende harddrug alcohol!!!

Tot de volgende sessie, laat je geen oor aan naaien, aan 2 heb je genoeg(!) en veel plezier!

BRAPRAKARPARB!

Muzikaal recept tegen strafwerk voor werklozen, die n.b. door Rutte 1 en 2 werkloos zijn geworden!!!

Een dampend geneeskrachtig recept, goed voor ziel en geest, van blogdokter P. Pisser gaat er altijd in! Geestverruimende en geestopschonende muziek, die je de weg wijzen naar een nieuwe wereld, waar het geluk van iedereen voorop staat, een wereld zonder grenzen en psychopaten die in de politiek en het bedrijfsleven, onze wereld naar de kloten helpen!

Vandaag ondernam ik weer een poging de dr. te bezoeken de gevangenis waar hij wordt vastgehouden, maar helaas, weer kreeg ik hem niet te zien, zelfs een meegebrachte cake (met vijl) mocht ik niet afgeven voor de dr. De advocaat van de dr. is intussen woedend, de dr. schijnt in isolement te zitten….. Afwachten maar weer…………

Vandaag start de dr. met ‘Modern Art/Gallery’ een elektronisch album, waarop je je brein kan ontladen en lekker bij weg kan zakken, met de namen van de muzikanten: Peer Böhm, Silvia Sommer en Ryszard Szeremeta, klassieke stukken zoals van Moessorgsky ‘Schilderijen van een tentoonstelling’, klassieke muziek per synthesizer dus, een rare zeer ruimtelijke ervaring, je kan rustig stellen, dat dit de muziek psychedelisch maakt, prachtig. Zo nu gaan we opladen, hoewel? Komt die ouwe knar met Roxy Music en ‘Manifesto‘, aardig album vooral kant 1, want op 2 staan een paar, ronduit baggernummers, mag je overslaan, welke? Zoek maar uit, maar ‘t heeft met gezeur te maken! Er staan gelukkig nog wel een aantal mooie nummers op, al is dit niet meer de Roxy van pakweg de eerste 4 albums. Nog zo één: Little Bo Bitch met hun gelijknamig album, wat ze toentertijd geloof ik punkrock noemden, ik zou eerder poprock met een mislukt ruig tintje willen spreken. Oké er staan een paar leuke nummers op dit album, maar god, wat een draak verder! Hooguit leuk als tijdsdocument, deze gaat naar het grote archief, als die ouwe ‘m nog een keer op het recept zet, weiger ik ‘m op te nemen! Tijd voor wat gein: Frank Zappa met ‘Tinseltown Rebellion‘, hè hè, dat klinkt ff 100 keer beter!!!!! Dr. P gaat wel van de hak op de tak, nu Buzzcocks en ‘A Different Kind Of Tension‘, geweldige muziek, die je wel punkrock zou kunnen noemen en dit is bepaald geen kinderachtig bandje, groots!!!! Door met Trek W/Quintronic grotendeels elektronische band met gelijknamig album uit 1981, een uiterst sterk, psychedelisch rock album van grote klasse!!! Het volgende album is zo mogelijk een nog vreemder keus, hoewel geheel elektronisch: Kraftwerk en ‘Computer World‘, een waanzinnig mooi album, legendarisch is misschien een betere kwalificatie, genieten piepelzzz!!!! Het eerste nummer doet je ongemerkt aan alle afluisterschandalen en computerinbraken van de laatste jaren denken…… Tot slot R.I.C. (Ofwel: Biochip C) en het magisch mooie album ‘Distance’, schitterende elektronische landschappen, een ware trip, geweldig!!! Het wordt experimentele techno genoemd, daar ben ik het niet mee eens, zelfs al heb ik normaal gesproken schijt aan alle etikettering. Jammer dat deze muziek moeilijk is te vinden op het net….

Dat was ‘t weer, veel plezier en laat je niet koeioneren, door niemand!!!

BRAHAP! …………BRAP!

Muzikaal recept voor eindelijk een fatsoenlijke behandeling van ‘illegalen’ en eerlijke berichtgeving

De muzikale geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser worden wereldwijd gebruikt, tegen depressies, wanhoop of anderszins rot gevoelens, anderen gebruiken de recepten om simpel hun dag op te fleuren. Gebruik de recepten van de dr. en steun hem in zijn streven naar een wereld waar geluk nummer 1 is en macht en geld bijzaken zijn. Dat doe je door je aan te sluiten bij gelijkgestemden, die er meer dan genoeg zijn, pas op voor vergadertijgers, die zijn voor 99% uit op macht en dat is precies wat je niet moet hebben, bedenk wat je kunt doen en verzet je collectief!!!

Dokter P zit nog steeds vast, vanmiddag wilde ik hem opzoeken, maar hij mocht geen bezoekers ontvangen…… Op de terugweg heb ik bij één van zijn volgers, het recept opgehaald. Hoewel de dr. deze recepten nooit naleest en hij in de cel al helemaal geen internet kan volgen, wens ik hem sterkte en een snelle vrijlating!

Als eerste vandaag, om je hersenen te ontdoen van alle onzin shit: The Butterfield Blues Band en hun prachtige, ruimtelijke album ‘East-West‘, genieten mensen, let op de getripte jamsessie ‘East-West’, prachtig!!!! We beginnen het opladen met het mooie ‘bootleg album van Zappa: ‘Stony Brook NY‘ (November 3th 1984), vandaag het derde deel, onnodig te zeggen, dat dit waanzinnig mooi is natuurlijk!!! Tijd voor iets geheel anders, maar al net zo positief en vrolijk: Kevin Ayers en het album ‘The Confessions of Dr. Dream and other Stories‘, één van de geniaal mooie psychedelische albums van deze geniale man, die helaas vorig jaar overleed, noem een stijl en net als Zappa, hij speelde het, op zijn geheel eigen manier en zoals gezegd behoorlijk psychedelisch! Ook op het recept van deze vandaagdag een heerlijk Goldfish met gelijknamig album, psychedelisch, mooi, onwerkelijk mooi? Jazeker genieten piepelzz!!!! Op naar ‘t hoofdgerecht met Apollofourfourty en ‘Electro Glide In Blue‘, ongehoord sterke psychedelica, jezus wat móóóóóói!!!!! Hoofdgerecht van dees heughlicke dagh: Jim Morrison en ‘An American Prayer’, weliswaar 7 jaar na zijn overlijden uitgebracht, maar god, hier lopen de rillingen je nog bij de rug over, of zo…… Jezus wat was de man goed en wat een verlies is dit achteraf gezien nog steeds, veronderstel………….. Tot slot, iets dat in eerste instantie niet aansluit en in 2de ook al niet…. ha! ha! ha! Bonobo en het nu al legendarische album ‘The North Borders‘ (voor welke vele vluchtelingen omkomen, zoals voor de kust van Italië…….. Terwijl we toch echt met z’n allen op deze kleine planeet, dit ruimteschip dat met een snelheid gaat, die op aarde onmogelijk gehaald kan worden, moeten zien te overleven…….. Wie zal er straks op de Nederlanders zitten te wachten, mocht de boel hier onderlopen? Waar waren we, jezus wat een ouwehoer die Azijnpisser! Bonobo, jezus mensen wat mooi, luister en huiver (van genot!) (er zit een klotereclame voor, na een paar seconden kan je die wegklikken).

Tot zover deze aflevering, dus niet die van gisteren of morgen, maar die van vandaag, die als je het later leest, niet meer vandaag is, althans niet voor mij, voor mij is dit de vandaagdag, veel plezier op jouw vandaagdag, ajúúúúúúúúú!!!!

BRAK!

                                                                                         BRAP!

    

                              BRAF!