Muzikaal recept voor een strafrechtelijk onderzoek naar het uitkleden van de inspecties en daarmee het bewust in gevaar brengen van burgers

Hier je regelmatig terugkerend geneeskrachtig recept, van ons aller blogdokter en blogdruïde Pisser. Recepten die je geest verruimen en je de weg wijzen naar een wereld, waar geen plaats meer is voor psychopathische bestuurders, die alleen het belang van zichzelf en van bedrijven behartigen, die schijt hebben aan al de ellende die het grootste deel van de mensheid treft en die bovendien het milieu en de natuur naar de kloten helpen, een wereld waar geloof wordt teruggebracht waar het thuishoort, in de privésfeer, maar met een verbod op het indoctrineren en hersenspoelen van kinderen (tot hun 18de levensjaar), met dit geestelijke gif.

Vandaag geen zeppelin-drone, maar een jankende meeloper van dr P, de dr. is toch weer gearresteerd, dit keer vanwege zijn laatste stunt, het blauwzetten van de woningen van politici met nagemaakte, maar loodzware vuurwerkdampen…… De dr. heeft mij een een paar weken geleden al toevertrouwd, dat hij speciaal voor dit soort gelegenheden een voorraad recepten aan het maken was.

Voorgerecht: om je brein van alle opgedane ergernis en muizenissen te ontdoen het verzamelalbum ‘Terrae’ ‘Album 2’, ‘Antarctic, Lands, Desert’, met namen als M. Rozeville, Ph. Davies, F. MoityR. Couvez, Y. Tregger, e.a. Een crossworld album van grote psychedelische klasse!!!! Desert? ‘Sahara Electric’ van Dissidenten & Lem Chaheb, Duits (ja, van voor der Wende mit der grossen Motoren) en Marokkaans project, geweldige, psychedelische en hypnotiserende ritmes, prachtig! Van de magische woestijn, naar de prachtig gekleurde landschappen van Jean-Michel Jarre en zijn legendarische album Zoolook, met o.a. de hulp van Laurie Anderson, Marcus Miller(!), Adrian Belew e.a. Animal Collective neemt over, wel psychedelisch maar toch van een ander uitgangspunt, luister en geniet van het fenomenaal mooie album ‘Centipede Hz‘. De hoogste tijd voor Blockhead en het album ‘Uncle Tony’s Colouring Book‘, jezus mensen wat is dit mooi, psychedelica van ongehoorde hoogte, ongelofelijk!!!! Shaolin Afronauts een Australische psychedelische blaasritmeband, die gebruik maken van high life en psychedelische jazz en nog wat schitterend hap snap werk, geniaal en uiterst sterk, het wordt wel tijd, dat de dr. hun 2de album eens aanschaft! On-aards goed!!! Nog zo een, van iets dichter bij huis, DAAU ofwel Die Anarchistische Abendunterhaltung, (vrij uit het boek Der Steppenwolf van Hermann Hesse, mooi boek overigens), nu met het album ‘Domestic Wildlife’, magisch mooi mensen, schitterend!!!!

Veel plezier!

BRAP!                                                                                        

                                                                        DRAP!

 

Muzikaal recept voor legalisering van softdrugs en tegen flapdrollen, die latent fascisme goed praten en/of schrijven!

Hier weer een uiterst geneeskrachtig recept van blogdokter en druïde P. Pisser, verruim je geest met deze recepten, door simpel de opgegeven muziek volledig af te luisteren (op ABN niveau). Na een paar sessies zal je merken, dat je een betere kijk op de wereld krijgt en hoe je dagelijks besodemieterd wordt, door politici, ondernemers, religies en zelfs in een aantal gevallen door docenten die jou op moeten leiden. Ook zal je zien, dat je bepaald niet alleen bent, wat betreft deze kennis, sterker er zijn honderdduizenden, die zich al georganiseerd verzetten, tegen het huidige onmenselijke gekkenhuis (wereldwijd!).

Vandaag werd ik weer opgeschrikt door de achterlijke zeppelin-drone van dr. P, niet alleen wachtte hij met die klote sirene aan te zetten op dit vliegend tuig, tot het moment dat ik langs mijn raam liep, maar toen ik het recept wilde aanpakken kreeg ik een straal water in m’n gezicht gespoten, het nieuwste speeltje dat hij op dit onzalige apparaat heeft gemonteerd…… De ouwe zak kwam natuurlijk niet meer bij, ik kreeg zelfs de kans niet om te vragen, of hij niet wordt vervolgd voor het blauwzetten van de huizen, van politici die in het groen, of tegen groen aan wonen, met bulderend gelach uit de speakers van het onding, vloog het weg……

Als eerste deze vandaagdag Jack Bruce en ‘Cities Of The Heart’, dit keer het tweede deel, met nog een paar Cream covers, waaraan ook zijn oude maat, de goddelijke drummer Ginger Baker, meewerkte, dit deel vind ik zelf wat minder dan het eerste (vanwege een paar ballades, daar word ik meestal niet goed van, zo als in dit geval, al zijn er artiesten die het prefect kunnen). Bij elkaar is dit album wel sterk genoeg voor dit recept, sla de ballades maar over! Dan Fleetwood Mac (Peter Green’s-) en het album ‘Live At The BBC’, bepaald geen ‘lullig bandje’ zoals leeghoofd presentator Peter de Bie ooit opmerkte, een keur aan nummers, waarmee de klasse van deze band nog eens werd en nog steeds wordt benadrukt! Een prachtig album, met zelfs wat rock ‘n roll, een genre dat de heren enigszins koesterden, zoals op de achterkant van de single ‘Man Of The World‘. John Lydon had nog wel zo gezegd, ‘no more albatrosses!’ Door met het legendarisch psychedelische album ‘Sailin Shoes‘, getripte southern rock, met funkbas, van de legendarische band Little Feat, topklasse!!!! De leden van Alabama3 weten ook wat psychedelisch en zuidelijk is, hier nog eens met het uiterst sterke ‘Exile On Cold Harbour Lane’ (met daarop het intro van de serie ‘The Sopranos’), meer dan schitterende countryacidhousemusic, genieten menzzzen!!!! Snakefinger’s Vestal Vrigins met ‘Live In Chicago’ volgen. Snakefinger, de gitarist van The Residents, helaas veel te vroeg overleden (zijn begrafenis werd een rel, het was een groot feest in een stadion, met natuurlijk een live optreden van The Residents. Als ik me niet vergis, moest het feest op last van de politie afgebroken worden…..), luister naar dit geweldige album en het prachtige geluid van deze legendarische figuur!!!! Het was vorig jaar Beck jaar, daarom op dees heuglijke dag het album ‘Mellow Gold’,van deze geweldige muzikant en loltrapper, purrrrááááktiecouscous giganticouscous!!!! Lol? Tijd voor Ween en het eerste deel van hun waanzinnige en uiterst sterke album ‘Paintin’ The Town Brown’, smegmaar wat Rutte 2 met ons land doet! Laat je verrassen door de virtuositeit van deze geweldige muzikanten en hun onstuitbare humor!!!

Tot de volgende sessie, of die daarna, of die daarna, of die daarna, zie maar en uh, veel plezier!

BRAPHAPPERDIEBRAPBRAF!

Muzikaal recept tegen de verkwanseling van Groenland en voor echte belangenbehartigers t.b.v. ouderen, die zo smerig gepakt worden door Rutte 2

Welkom bij de sessies van blogdokter en muziekdruïde Pietje Pisser, die je hier middels geneeskrachtige recepten verlost van vermoeidheid, zwaarmoedige gedachten en algehele lamlendigheid, al wat je hoeft te doen is de recepten in het geheel af te spelen, tenzij anders vermeld, bas en volume lekker hoog (maar verknal je gehoor niet, net als de relaties met eventuele huisgenoten en/of buren). Ontdoe je gedachten van alle nietszeggende lulpraatjes en stel je hersenpan open (niet met een zaag!) voor de mooie, magische kracht die muziek geeft!

Weer geen dr. P vandaag, volgens één van zijn lullige volgelingen, zit hij nog steeds ondergedoken, maar gaat het goed met hem en hij laat alle lezers groeten. Hier het recept dat hij liet bezorgen:

Noemèèèróóóó oenóóóó Soft Machine en hun album ‘Fourth’, mooie jazz met psychedelische ondertoon, het laatste Machine album waar Robert Wyatt aan meewerkte, let ook op het mooie baswerk van Hugh Hopper, een lekker album om de geest te ontdoen van niet ter zake doende muizenissen en ergernissen!!! Jack Bruce vervolgd met zijn album ‘Cities Of The Heart’, een schitterend album van deze nog levende basgod, met idem goddelijke stem, een live album dat zijn kwaliteiten nog eens benadrukt, vandaag het eerste deel van dit album, mooi!!!! Dan een aankomende basgod, Zimoun en zijn album ‘Zimoun Na (met een rondje op de ‘a’), een album gemaakt met de medewerking van o.a. Don Li, die ook deels de eindproductie voor zijn rekening nam, een magisch mooi album, ga achterover zitten, of liggen en geniet!!! Voort met Jah Wobble en zijn compilatie-album ’30 Herz’, alweer een levende basgod, jezus wat is dit goed!!!! Zag gisteravond op BBC een popprogramma (met uitleg) over 1979, waarin PIL optrad, Wobble had toen een voortand zwart laten maken, opvallend was het verschil in aanbod, ronduit bagger naast de schoonheid van PIL, je staat er van te kijken, dat bands als PIL nog werden uitgenodigd. Nu iets geheel anders: Underworld met: ‘Second Toughest In The Infants’, een geweldig album van deze elektronische groep, waar voor bas liefhebbers genoeg te genieten valt!!!Tot slot alweer zusters en broeders ook, het verzamelalbum ‘Worlds Collide’, met op het 1ste deel mooie remixes van originele wereldmuziek, met o.a. bijdragen van Professor Stretch, Loop Guru, Andy Falcone, Jah Wobble e.a., maar ook de originelen draaien, die kan je het best als eerste draaien, uiterst krachtig medicijn mensen!!!!

Veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor een boycot van de Olympische Spelen in Sotsji en een verbod om in de toekomst nog internationale spelen te organiseren in dictatoriaal geregeerde landen, of landen waar men schijt heeft aan mensenrechten

De geneeskrachtige recepten van blogdokter en blogdruïde P. Pisser, worden overal ter wereld gebruikt tegen lamlendige en/of depressieve gemoedstoestanden, na een paar sessies met deze recepten voelen de meeste mensen zich een stuk beter, zelfs het afluisteren van 1 heel recept, wordt door velen als afdoend beschouwd, waarna 99% deze recepten blijft beluisteren, als onderdeel van hun avond (of dag) besteding, daarmee hun dag opfleurend.

Vandaag alweer een volgeling van de dr. die nog steeds ondergedoken zit, daar de politie hem schijnt te zoeken, i.v.m. ‘geuroverlast’ in bepaalde panden….. Het wordt wel een beetje saai zo zonder dr. P, maar goed er is wel weer een nieuw recept:

De dr. begint dit recept met Henri Mancini en het compilatiealbum (tijd voor meer muziek van deze grootmeester dr. P!) ‘The Birth Of Hollywood Cool’, destijds in de VS uitgebracht als ‘More Music From Peter Gunn’, de remix plus bonustracks. Luister hoe goed deze muziek in elkaar zit, groots!!! Even je ogen dicht en je zeilt weg op deze prachtige muziek! Nog zo een van iets oudere datum: Manfred Mann en ‘Man Made’, een geniaal mooi, kristalhelder geproduceerd, enigszins psychedelisch album, pop’n jazz legendarisch goed, luister maar!!! (voor Gerrit). Je mag trouwens het 8ste nummer overslaan ‘Hi Lili Hi Lo’. Dr. P houdt vol, nog zo één: Blood Sweat & Tears en hun legendarisch (veelal) psychedelische album ‘2nd’, ook deze muziek zit bijzonder goed in elkaar, prachtig!!! Altona neemt over met hun gelijknamige album uit 1974, psychedelische landschappen en wat al niet meer, genieten dus!!! Datzelfde geld voor Jake Playmo en ‘My Favorite Toys’, alsof Zappa, Stravinsky en Hancock hebben geholpen bij de composities, perfecte muziek en uiterst psychedelisch!!!! Nog zo’n album met perfecte muziek: ‘Present 2005’ (het 2de, instrumentale deel van dit album) van Van Der Graaf Generator, magisch mooi, godverdegodver geniale psychedelische muziek!!!! Tot slot gaar dr. P een stap terug in de tijd met: Between en het album ‘Silence Beyond Time’, onbegrijpelijk, dat deze band toentertijd niet is doorgebroken, dit is ‘gewoon’ waanzinnig magisch goed!!!

Op naar een volgend recept en veel plezier!

BRAF!                                                                                                            BRAP!

Muzikaal recept voor meer cultuur, maar tegen fascisten haatzaaierij

Weer een kans om deel te nemen aan de levenslange sessies van blogdokter Pisser, die jou daarmee uit de put wil helpen, of als je dat niet zit, de ogen te openen voor de huidige super asociale maatschappij, maar ook te genieten, middels de muziek. Veel van de teksten in deze muziek, die in deze uiterst geneeskrachtige recepten worden gebruikt, laten je zien, dat je allesbehalve alleen staat. Zo dat is weer uit!

Vandaag kreeg ik één van de ‘slappe rug’ meelopers, die onze dr. P aanbidden (hoewel ze dat niet letterlijk moeten proberen, de dr. zou ze alle 40 hoeken van zijn kamer laten zien), aan de deur. Volgens deze kwast is de dr. ondergedoken, hij zou gewaarschuwd zijn, dat men hem zoekt, n.a.v. het blauw zetten van de huizen van kabinetsleden en  en leden van de ‘oppositiepartijen’ D666, CU en SGP, die de regering steunen in haar waardeloze onbeschofte beleid……… Dit alles terwijl hij alweer een nieuwe actie aankondigde. De dr. laat weten, dat de recepten vooralsnog geleverd zullen blijven, door één van zijn volgelingen.

Voorgerecht: Lionel Hampton met een compilatie van zijn werk, genaamd: ‘take the A train’, prachtig werk van deze vibrafonist, drummer, pianist en bandleider, klassiek en purráááçhtig!!! Waarschijnlijk vanwege het gebruik van eenzelfde vibrafoon, al zal het een wat nieuwer model zijn geweest, dan die van Hampton, nu de muziek van Family, al lijkt die in niets op de muziek van Hampton. Family was een band die al vroeg behoorlijk complexe nummers speelde, rock gecombineerd met folk, pop en zelfs jazz voert af en toe de ondertoon. Hier met het album ‘A song For Me’, een uiterst sterk album!!! Onlangs sprak ik op deze plek over Kralingen Pop, het eerste meerdaagse muziekfestival in Nederland (1970), daar speelde deze band op zondagmorgen, ik dacht een uur of 5. In de stromende regen, keken vanonder plastic, niet veel meer dan 100 mensen toe (waaronder een puber pisser), hoe Family een geweldig concert gaf!!!!! Jammer dat Roger Chapman (Chappo) de band omvormde tot een commerciële alcoholische onderbroekenlol rockgroep. Door met Jimi Hendrix, die jammer genoeg niet op Kralingen stond en aangezien het net weer oud en nieuw is geweest, een concert registratie ‘Live At The Fillmore East’ opgenomen op 31 december 1969 en 1 januari 1970, zoals het album Band Of Gypsys, alleen staan hier veelal andere nummers op, uiteraard groots!!! Bepaald niet minder dan het officiële album ‘Band Of Gypsys’. We vervolgen met Frank Zappa en het tweede deel van het bootleg album ‘Stony Brook NY’ ‘november 3th. 1984’, Het is even wat anders, maar jezus wat is dit goed!!!! (al is dat geen verrassing als het om Zappa en z’n maten gaat). Iets geheel anders nu, de Japanse band ‘Logic System’, de band van Hideki Matsutake, deze elektro muzikant speelde ook vanf 1978 mee in YMO, hier met het album ‘Logic’, prachtige elektrojazz, z’n tijd ver vooruit, met o.a. gitaar en elektrische viool, luister en geniet!! Twintig jaar later in 2001 kwam Box Of Frogs uit met het album ‘Floordiving’, schitterende psychedelische elektro, van Duitse origine!!!!! In 1983 vormden de voormalige leden van de Yardbirds ook een band onder deze naam, deze band bestond 3 jaar en een aantal bekende muzikanten en zangers verleenden hun medewerking aan de 2 albums van de band (misschien later in dit blogtheater). Tot slot van deze enerverende reis, het album ‘Spinney van LCD (niet te verwarren met LCD Soundsystem), mooie hypnotiserende Britse psychedelische elektro!!!

Veel plezier!

BRAPBRAPPERDIEIDREPPARBPARB!

Muzikaal recept voor echte ontwikkelingshulp, dus tegen ontwikkelingshulp, die het Nederlandse bedrijfsleven ruim baan geeft!!!

Gebruik de geneeskrachtige recepten van blogdokter Pisser, als je godvergeten kwaad bent, over uitspraken van politici, de baas, of wat dan ook (mits je terecht kwaad bent natuurlijk, maar dat is in het geval van politici niet zo moeilijk). Als je ziet wat die durven te zeggen en te doen, zakt je broek spontaan af. Neem de manier waarop zowel jong als oud worden gepakt, en hoe dit tuig, heel sluw beide partijen tegen elkaar uitspeelt, terwijl het geteisem weg komt met grove, onmenselijke maatregelen, die beide groepen (en de grote onderlaag daartussen) het leven steeds moeilijker maken………… Na het beluisteren van deze recepten, zal je je wonderlijk wel een stuk rustiger voelen en zal je geest een stuk meer ruimte hebben gecreëerd. Ruimte waarin je veel onmenselijk handelen, bedrog en politieke leugens makkelijker zal doorzien. Doe er je voordeel mee, en zoek geestverwanten, want die zijn er zat ook in 2014!!!

De dr. heeft eindelijk prijsgegeven, wat hij een paar dagen voor oud en nieuw heeft geflikt: hij heeft het voor elkaar gekregen een gastankwagen te vullen met een mengsel, dat losgelaten in een ruimte hetzelfde effect heeft, als een gemiddeld huis in de stad ruikt, na een aantal uren vuurwerk afsteken. Veel bewindslieden waren met vakantie en buren die vroegen wat er aan de hand was, maakte hij in officiële werkkleding duidelijk, dat het een behandeling tegen ongedierte betrof. Voor deze actie had hij met name de bewindslieden uitgekozen, die buiten de stad, of  zonder meer in, of tegen het groen aan wonen (en dat zijn er heel wat). Daarna heeft hij alle kieren van ramen en deuren afgeplakt……. Leuke verrassing als je van je niet verdiende wintervakantie thuis komt!! ha! ha! ha! ha!

Als eerste vandaag The Rolling Stones met hun eerste gelijknamige album en hun tweede album, The Rolling Stones no. 2, nog steeds mooi r&b werk van deze, toen nog vrij jonge band, mooi! (Niet te veel op de teksten letten overigens, dat geldt ook voor het volgende album). Door met John Lee Hooker met ‘Folk Blues’ één van de vele schitterende albums van deze bluesgigant!!!! Nu komt de dr. met een erg vreemde keus, The Beatles en hun ‘White Album’, sla gerust het vervelende ob-La-Di enz. maar over, jezus wat een vervelend nummer! Er staan er nog een paar op, zoek maar uit, gelukkig is het een dubbel album en is er genoeg schitterend, vaak psychedelisch werk te vinden op dit album.!!! Een nog vreemdere keus: Jr. Walker & The All Stars en het legendarische album ‘Shotgun’, mensen, daar gaat men over 200 jaar nog van uit de bol, groots en klassiek!!!! Dit jaar overleed George Duke, vandaar nog eens zijn geweldige album ‘I Love The Blues, She Heard My Cry’, een album die de grote klasse van deze man nog eens laat horen, net zo legendarisch en klassiek als Jr. Walker!!!! Dat geldt zeker ook voor het album ‘Motion Pictures’ van de Zwitserse psychedelische geluidslandschapsschilders van Yello, jezus wat is dit treurig goed!!!!! Dan de prachtige psychedelische verzamelaar ‘Ultra House – the L.A. Connection’, met namen als Glen Meadmore, Too See Bee, Mistress Mix & The King Cut Groovers, Deep Fry, e.a., ijzersterk!!! Nog zo een, nu met latin inslag: ‘Emiliano 2’, met namen als Deep.Dive.Corp, Katia B, Wicked Lestor, Beatless, Itamaraty, e.v.a. waanzinnig genieten, mohohóóóóóóí!!!!! Tot slot Orb en ‘Orblivion’, wat nog te zeggen, dan een psychedelisch mooie reis!!!

Volgens mij (AP) heeft onze ouwe toverkol dit recept ten gehore gebracht voor zijn volgelingen met oud en nieuw!!

Veel plezier en tot de volgende trip!

BRAHAP!

Muzikaal recept tegen de uitzending van militairen naar Mali

Ondanks dat het vandaag, weer een nadere dag is dan gister, heeft blogdokter en druïde Pisser, kans gezien, om naast al zijn omvangrijke andere taken, die hij omvangrijk (qua omvang) uitvoert, het volgende geneeskrachtige recept te maken. Dat moest ik melden van onze ouwe, ijdele gek, terwijl hij alleen muziek afspeelt en opschrijft welke muziek dat is, gelukkig heeft hij wel een gulden greep als het om muziekcombinaties gaat. Combinaties die je brein aan het werk zetten, terwijl je tegelijkertijd kan ontladen en opladen, kom daar maar ‘s voor bij een elektrische fiets of auto! Met de recepten van de dr. P naar een humane wereld, waar geluk de belangrijkste drijfveer is en ongelijkheid echt niet meer bestaat!!!

Geheel in hippie tooi, alsof het hoogzomer is, kwam de dr. vanmorgen mijn straat in gescheurd, ‘Time Is Tight’ van Booker T & The MG’s, uit z’n windpijporgelfiets persend, vol verwondering en gelach werd hij nagestaard door de spaarzame voetgangers, die zich op dit ‘onchristelijk’ tijdstip op straat bevonden. Redelijk vrolijk gaf hij het recept af en bond me op ‘t hart de nieuwsberichten te volgen, “er staat al weer iets moois, te gebeuren”, aldus onze oude actievoerder en plaag van de politiek. Benieuwd wat hij nu weer in petto heeft, voor ‘onze’ volksvertegenwoordigers, in wiens schoenen ik niet graag zou staan, gezien dr. P’s geschiedenis met deze leugenachtige oplichters…….

Vandaag begint de dr. met Soft machine en hun album ‘Third’ een mooi album voor de donkere dagen, al kwam het album uit in de zomer, tijdens het Kralingen Popfestival in 1970, het eerste meerdaagse popfestival in Nederland. ‘Third’ werd als première gedraaid op zaterdagmiddag 28 juni, in de tent van Veronica’s Lex Harding (bwèh!), die toen nog wel progressieve muziek draaide. Een sterk psychedelisch jazzpoprock album!!! Nummer 2, over psychedelisch gesproken: Pink Floyd met ‘The Piper At The gates Of Dawn’, deze band speelde op Kralingen, als ik me niet vergis (was behoorlijk brak brap!) maandag morgen een uur of 5! (Het programma liep ‘wat’ uit) Maar god wat was het goed, net als dit, legendarische eerste album van de band, waarvoor Syd Barrett het overgrote deel van de nummers schreef, deze geniale man, wiens geest zo in de knoop raakte. Op Kralingen speelde de band ook één of twee nummers van dit album, pláááktiek!!! Door met Van Der Graaf (Generator) de band van alweer zo’n genie, Peter Hammill en zijn maten, dit keer met het album ‘The Quiet Zone/The Pleasure Dome’, één van hun schitterende, psychedelische albums, deze uit 1977, genieten mensen!!! Nog meer psychedelica met Tuxedomoon en hun album ‘Half Mute’, aangevuld met de EP ‘Scream With A View’, later als 1 album uitgebracht, geweldige muziek!!! Met een flinke stap naar 2010 en psychedelica via een iets andere benadering: Flying Lotus (Steven Ellison), waanzinnig getripte elektronica van eenzame hoogte (hoewel?). Tot slot doet dr. P er nog een schep bovenop met The Bloody Beetroots met ‘Romborama’, een schitterend experimenteel acidhouse album, uiterst krachtig!!! (pas op voor een o.d.!).

Veel plezier!

BRAP!                                                                                BRABBERDIEBRAPRAK!

Muzikaal recept voor het snel in elkaar donderen, van het uiterst wanpresterende en super asociale klote kabinet Rutte 2

Een nieuwe aflevering in de levenslange sessiereeks van blogdokter en -druïde P. Pisser, waarmee hij wil laten zien, dat er heel veel moois is op deze wereld en dat we moeten voorkomen dat een stel aasgieren, de wereld nog verder naar de kloten helpt. Verruim je geest met deze sessies, die simpel te volgen zijn, door de muziek in de recepten, in het geheel af te spelen, op ABN niveau, maar natuurlijk alleen als je dat zelf aan kan en je huisgenoten en buren er geen last van hebben. Er zijn legio mensen op de wereld, die het zat zijn, om van dag tot dag zoet gehouden te worden met leugens en smerige maatregelen, waar het inbreuk maken op je privacy, door afluisteren en computerinbraak, natuurlijk een onderdeel is. Zet je daarom in voor klokkenluiders als Snowden, met de moed van deze mensen, kunnen we de wereld laten zien, welke gore spelletjes er gespeeld worden. Zoek gelijkdenkenden en organiseer je!

Gelukkig hield het weer, vandaag andermaal de zeppelin-drone van dr. P aan de grond, zodat ik de dr. al van ver hoorde aankomen op zijn windpijporgel fiets, waar hij een razendsnelle bewerking van een Bach muziekstuk op ten berde bracht, de voetgangers bleven verdwaasd staan kijken, nadat de dr. hen passeerde.De dr. was in wonderwel in een goede bui, voorzichtig vroeg ik hem naar de uitlatingen van Bos over de zorgkosten, dat leverde me bijna een kaakslag op. Hij vertelde, zelf enigszins geschrokken van zijn eigen gedrag, dat hij zich had voorgenomen, de politiek een dag te laten zitten in de drek, waar deze zich al decennia in bevindt. Dr. P zei, dat hij wist, dit weliswaar toch niet vol te kunnen houden, maar dat ik zo vroeg, z’n hersenen zou prikkelen, had hij niet verwacht……

Toch weer vrolijk verliet hij even later, nadat hij het recept afgaf, de stoep voor mijn huis…..

Voorgerecht deze vandaagdag Serge Blenner’s La Vogue en ‘Magazine Frivole’, gelukkig is de muziek niet uiterst truttig, zoals de titel van zijn eerste album zou doen vermoeden, geweldige Franse elektronica (al woont Blenner in Duitsland) uit lang vervlogen tijden, prachtig!!! Vervolgens Television Overdose met ‘Terrestrial Broadcast’ (‘terrestrial broadcast v.2), een mooi hypnotiserend elektro album, genieten piepelzz!!! Tijd voor het compilatie album van Voltage Records, genaamd ‘Voltage’ (ha! ha! ha!), grootse elektro met namen als Distortion Orchestra, Manis + Nukleus, Dark Soho e.a. prááááktiek!!! Meer elektro met Mickey Finn, niet uit Nieuw-Zeeland, maar Zweden, het album: ‘Keen On Maggots’ (heerlijk!), een superkrachtig medicijn, pas op voor een o.d.!Van Zweden naar GB met Luke Slater en het geniaal mooie album ‘Fear And Loathing’ (DJ-Mix Project), hypnotiserende ritmes met geestelijke opdonders, groots en psychedelisch!!!! Hoofdgerecht en post-maal (of is ‘t maal-post…..) Hallucinogen en het album ‘In Dub’ (mixed by OTT), magische elektronische psychedelica, sf muziek de luxe!!!!

Tot de volgende sessie, of die daarna, of die daarna, of die daarna, of die daarna, zie maar en veel plezier!

BRAP!                                                                                         BROP!

Muzikaal recept met genoeg vuurwerk en een stuk groener dan knal- en siervuurwerk!

Hier weer één van de vele wereldberoemde geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser. Recepten waarmee je je dag (verder) kan opfleuren, geestverruimende recepten voor zowel de vertwijfelde planeetbewoner, zodat die weer een gat in de troep ziet, als voor de wereldburger, die zich allang inzet voor een humane wereld!

Vandaag flikte dr. P het gvd weer, met z’n kut zeppelin-drone, wachten tot ik valk bij m’n raam ben (dat kan hij zien, met de aangebouwde camera) en dan zo’n klote alarm af laten gaan…. ha ha wat een lol…… De ouwe zak was verder goed gestemd en hij vertelde dat z’n ‘presentjes’ voor de volksverlakkers van het binnenhof, zonder probleem waren bezorgd. Ik heb verder niets gehoord, maar ben benieuwd wat hij nu weer geflikt heeft……..

Voorgerecht vandaag: Ben Harper met ‘Ground On Down’ een prachtige EP van deze geweldige artiest en activist, waar hij een paar waanzinnig sterke staaltjes van zijn kunnen neerzette, groots!!!! Daar is ‘ie weer, het album ‘Stoned & Dethroned’ van The jesus & Mary Chain, één van de zwakste albums van deze eens zo grote band, jammer, wel hoor je duidelijk de potentie van deze band, het blijven wereldmuzikanten (die overigens ‘alles behalve’ world spelen), wanneer komt die ouwe is met een vroeger album van deze band? Zal wel komen door dat ‘Stoned & Dethroned’ , stoned spreekt voor zich en ‘dethroned’ zal wel vanwege de serie ‘Throne Of Thorns’, wat de dr. zo af en toe ziet (hij is geen echte tv kijker). Vervolgens uit de 3 delige box ‘Undead’ (‘A Gothic Masterpiece’), het eerste deel. Waarom dat ‘Gothic’ weet ik niet, het is gewoon geweldige muziek, uit de alternatieve scene van de 70er en 80er jaren, maar er staan parels op dit album van o.a. Lydia Lunch, Bauhaus, Creaming Jesus, Marionettes, Joolz, Rita Lynch, The Bolshoi, Flesh For Lulu e.v.a., prachtig!!!! Door met The Fall en het legendarische album ‘This Nations Saving Grace’, één van de vele mooie albums van de geweldige band van Mark E Smith, die nog steeds aan de weg timmert!!! Nog niet zo lang geleden haalde Smith de band Mumford and Sons, (terecht) onderuit, toen hij zei, dat na hen te moeten spelen, hetzelfde is als naast de accountants van Ernst & Young te moeten zitten…. ha! ha! ha! ha!

Wire neemt over met ‘Coatings’, ook al een band, die uit de punkscene voorkomt, en menig schitterend album uitbracht, zoals dit psychedelische album, niet het beste van de groep, maar goed genoeg voor dit recept! Tijd voor The mars Volta en ‘The Bedlam in Goliath’, over psychedelsice rock gesproken, prachtig!!!!! Tot slot een psychedelische PIL, ‘Second Edition’ van Public Image Ltd., een legendarisch mooi album van John Lydon, Jah Wobble en hun muzikale maten, groots!!!!

Veel plezier en pas op voor je oren en longen!

BRAP!                                                                                                                     BRAF!

Muzikaal recept voor een direct vuurwerkverbod en tegen anonieme kliklijnen

Hier weer jouw regelmatig terugkerend muzikale recept, dampend opgediend door de Azijnpisser en zorgvuldig bereid door blogdruïde en -dokter P. Pisser. Meer lol in je leven met de geneeskrachtige recepten van dr. P, bovendien kan je je horizon gigantisch verruimen. Als je het nog niet wist, zul je zien, dat het niet aan jou ligt, als je de huidige asociale, neoliberale maatschappij niet snapt, deze is en wordt willens en wetens gecreëerd volgens het aloude principe van verdeel en heers. Jongeren worden tegen ouderen opgezet, werkenden tegen werklozen, ongekleurde mensen tegen gekleurde en dat bepaald niet alleen door Wilders en z’n fascistenclub, VVD, PvdA, CDA, D666, GroenLinks, CU en SGP werken daar hard aan mee…….. Gelukkig zal je zien, dat er wereldwijd grote groepen mensen zijn, die deze trent in hun eigen land zien en zich in verzet organiseren!

Dr. P was vandaag gelukkig op zijn windpijporgelfiets, hij is bang, dat z’n zeppelin-drone ten slachtoffer zal vallen aan vuurpijlen, want ondanks dat oud en nieuw nog een paar dagen verder is, wordt er in de steden al lang en breed vuurwerk afgestoken, met of zonder ‘vuurwerkklachtenlijn….’, vandaag werd gezegd dat er in Rotterdam en Den Haag minder wordt geklaagd, dat zou door politie-inzet komen…. ha! ha! ha! ha! De inwoners van die steden, weten dat klagen totaal zinloos is!

Toen ik het recept overhandigd kreeg, zat de dr. dan ook voornamelijk op dit meer dan achterlijke zwaar vervuilende gebruik te kankeren, benieuwd of dat vuurwerk terug te horen is, in het recept:

Als eerste vandaag ‘Lorca’ van Tim Buckley het magisch mooie, ingetogen album, van deze legendarische zanger, tekstschrijver en componist, al eerder gebruikt, maar het is dan ook een uiterst geneeskrachtig album!! Lang niet zo mooi, en behoorlijk zoet, maar wel passend in de donkere winterdagen het album ‘Mamouna’ van Bryan Ferry, nog steeds jammer, dat hij koos voor commerciële muziek, zeker als je de eerste 2 albums van Roxy Music hoort, dit is een aardig album en zelfs nog enigszins psychedelisch! Terug naar eind 70er jaren met  Life In A Day’ van Simple Minds, één van de mooie albums van deze band, hier nog als punkwave, met psychedelische ondertoon, de band die later al net zo voor de commercie viel, dit is zonder meer goed, let o.a  op de bassist!Door met Daevid Allen & Kramer, een waanzinnig mooi psychedelisch rock album, op een manier, zoals alleen deze twee het kunnen!!! Het hoofdgerecht, met dank aan zijn zeer hoogwaardig doorgeluchte grootheid Lucos Bravos Primeros, Flying Lotus, ofwel Steven Ellison met zijn uiterst krachtige album ‘Los Angeles’, psychedelisch hypnotiserende elektronica van bijna onbestaanbaar grote hoogte, genieten mensen!!! Silicon Soul neemt over met ‘Pouti’, een getript album, waar je uiterst vrolijk van wordt, althans ik wel (AP), sterk!!!! Eén van de mooiste albums uit 2012 is Rocket Juice & The Moon, met het gelijknamige album, high-life ritmes met uit je bol muziek, uiterst hypnotiserend en psychedelisch!!! Tot slot de al net zo getripte muziek van het Scandinavische Huntsville en hun album For Flowers, Cars And Merry Wars’, allemachtig, ligt ietwat zwaar op de maag, maar godverdegodver wat is dit goed, purrachtuuuuuuuug!!!!

Veel plezier!

BRAPPERDIEPAPPERDIEBRAPAPZAK!