Muzikaal recept voor het echt aanpakken van zorgkosten, dus: weg met de geldverslindende zorgverzekeraars, de echte prijs voor medicijnen betalen, idem voor medische apparaten, geen nieuwbouw van megalomane, peperdure ziekenhuizen en een fikse inkomensdaling voor de top in de zorg!!!

Een recept van blogdokter P is een ware traktatie voor de geest, met deze muzikale recepten kan je je geest in balans brengen, verruimen en ontdoen van het vuil dat er dagelijks ongemerkt in loopt, door het luisteren of kijken naar actualiteiten. Of het nu om radio, krant of tv gaat, het meeste dat je voorgeschoteld krijgt, is tegenwoordig zwaar gekleurd, het is al lang niet meer in het belang van de media, onafhankelijk en kritisch te berichten, integendeel in veel gevallen worden regeringsstandpunten als vaststaande feiten gepresenteerd en wordt alles wat neoliberaal is, omarmt als ware het de nieuwe religie……

Vanwege het weer (iets te veel wind en z’n zeppelin-drone vliegt zich zo te pletter), kwam de dr. vandaag gelukkig weer op zijn vertrouwde windpijporgelfiets, met zware klanken uit z’n orgel persend en scheldend op ‘die vervloekte feestdagen’, ontving ik ons aller zon voor mijn deur. Er volgde nog een hele (terechte) riedel op het achterlijk vuurwerk afsteken, waardoor we op 1 dag, bijna net zo veel rotzooi in de lucht stoten, dan we in 2 jaar tijd met uitstoot van auto’s en industrie doen, de stoffen zijn zelfs nog gevaarlijker, tot en met strontium toe komt er vrij. Niet alleen in de lucht, maar veel troep slaat neer, samen met de troep die op de grond blijft liggen, zorgt dit ervoor, dat de bodem ook nog eens flink wordt vervuild……. Met veel gevloek en nog zwaardere tonen uit z’n pijporgel, fietste onze dr. weg, benieuwd hoe het recept klinkt vandaag…..

Dat valt zo te zien alleszins mee, als eerste David Sylvian met het schitterende ingetogen album ‘Secrets Of The Behive’, een geweldig album om lekker bij tot rust te komen (met groet voor mijn ‘oude’ vrienden uit Leeuwarden). Door met de veel te jong overleden bard Tim Buckley en zijn album ‘Greetings From L.A.’, een geweldig album, op de hoes een foto van L.A. zo ongeveer geheel in smog gehuld (al is het met oud en nieuw in de Nederlandse steden nog veel erger), nogmaals een geweldig album!!!! De dr. voert het tempo wat op, met The Gun Club, de band van Jeffrey Lee Pierce en hun eerste album ‘The Fire Of Love’, prachtige wave rock van deze legendarische band, genieten!!! (groet voor Rens). Wel een band uit de 80er jaren, maar dit album werd veel later opgenomen, met nog maar een paar leden van de originele Echo & The Bunnymen, live en nog steeds prachtige psychedelische waverock, het album ‘Never Stop: Live In Liverpool’ uit 2001, groots!!! Tied veur Talking Heads en ‘Remain In Light’, één van de beste albums van de Heads, met de hulp van Brian Eno, klassiek en zonder meer mooi!!!!! Hoofdgerecht: Yello en ‘The Eye’, de geniale magische Dada geluidslandschapschilders met dit machtige album, laat je meevoeren op deze geweldige trip!!! Tot slot Blockhead met ‘Interludes After Midnight’, vergeleken met Yello nieuwkomers, maar wat voor! Jezus wat is dit goed, net als Yello, gaat geen stijl hen te ver, al is het wat minder toegankelijk, het is minstens zo mooi als ‘The Eye’, geniaal!!!

Zo dat was een maffe reis, of niet soms?!

Veel plezier!

BRAF!                                                                    BRAP!

Muzikaal recept voor saamhorigheid van hen, die de huidige asociale, neoliberale rot maatschappij meer dan zat zijn en voor participatie in het verzet, tegen deze klotemaatschappij!!

Meer plezier met de recepten van blogdokter en druïde P. Pisser! Gebruik de recepten van de dokter na een inspannende dag, om je hersenen te legen van alle bagger, die er in de loop van de dag in is gelopen, verruim en versterk ze daarna voor de volgende dag.

Gelukkig kwam dr. P. vandaag weer op z’n ‘oude vertrouwde’ windpijporgelfiets, minutenlang voor dat hij voor mijn deur stil hield, hoorde ik hem al aankomen. Vrolijke muziek spelend (en nee geen kerstbagger, als iemand daar een hekel aan heeft, is het de dr. P wel!) toeterde hij m’n straat in. Ongebruikelijk goed gehumeurd overhandigde hij mij het recept, nog wel even kankerend op Schultz van Haegen, die ondanks alle slechte reportages over de luchtkwaliteit in ons land, pas weer een paar stukken weg aanwees als de 130 km/u. ‘milieuzones…..’

Nummer 1 vandaag Lightwave met ‘Nachtmusik’, niets van aantrekken, van die titel, heerlijke muziek om je geest te ontdoen van overtollige belasting. Het album deed me denken aan een documentaire (in de herhaling) over het album ‘Biophilia’ van Björk, waarin ze aangaf, de natuur als een rockster te zien, die zij een geluid geeft, jezus wat een prachtig mens is het toch! En dat geldt ook voor dit album van Lightwave. Voort met NIN, oftewel Nine Inch Nails (‘god is dead’) en het album ‘The Downward Spiral’, het is ‘ff’ iets anders dan Lightwave, jezus wat een energie, groots!!!! Hup naar het Miami van Otto von Schirach met ‘Supermeng’, godverdergodver, wat is dit sterk mensen, het lijkt simpele elektronica, maar het is uiterst hypnotiserend en vrolijk makend!!! Door met The Orb en ‘Bicycles en Tricycles’, ongelofelijk sterke psychedelica, een medicijn om super vrolijk van te worden!!!! De heugste tied veur LCD Soundsystem en ’45:33′, een grote bonk hypnotiserend ritme, op uiterst psychedelische ondergrond, fantástiekasimo!!!! En ja hoor, daar is ‘ie weer: System7 met ‘Phoenix’, ultieme muziek voor de korte en lange trip, purrrráááá’ktiek!!!!

Dat was ‘t weer, veel plezier, trek je niets aan van de kersthysterie, wees blij dat de dagen weer lengen, en dat je, als je deze maatschappij meer dan beu bent, je bepaald niet alleen bent!!!!

BRAPARPDIEPAPPERREDOSIA! BRAP!

Muzikaal recept t.b.v. een hoognodige fatsoenlijke behandeling van de mensen in de onderlaag van onze maatschappij, of ze nu jong of oud zijn, gekleurd of ongekleurd!!!

Alweer een geneeskrachtig recept van blogdokter P. Pisser, je hebt er geen verwijzing voor nodig en het is gratis, dus geen gezeur met de zorgverzekeraars, die intussen ook al een flink stuk van de ‘zorgtaart’ opvreten. Rot dag gehad? Met de recepten van de dokter, ziet alles er al snel een stuk vrolijker uit. De bijwerkingen? Die zijn er niet, althans, als je een verruiming van je bewustzijn, als een nadeel ziet, zou je dat een negatieve bijwerking kunnen noemen. Door die verruiming zal je de wereld beter begrijpen en als je het al niet doorhad, zal je zien, dat je leven voor het grootste deel bepaald wordt, door geteisem dat ieder ethisch, of moreel besef ontbeert, politici, ondernemers, religie, media en in veel gevallen zelfs het onderwijs. Wapen je met de recepten van de dokter en eis een humane wereld, waar geen plek meer is voor machtsmisbruik, verrijking ten koste van anderen, compassie met dieren en een eind aan de gigantische vervuiling en plundering van de aarde.

Vandaag werd ik weer opgeschrikt door dr. P., die weer een nieuwe zeppelin-drone heeft geconstrueerd, waarschijnlijk hing het ding al even in de buurt van m’n raam, want toen ik er langs liep, zette hij een sirene aan, ik schrok me weer een ongeluk, de zak! Hard lachend kon ik even later het volgende recept uit het vliegend tuig pakken, waar ook een geestversterker was bijgevoegd, waarschijnlijk alvast als goedmaker, daar hij weet hoe zwaar de pest ik heb aan z’n rot geintjes, nou ja lekker en klaar. Hier ‘t recept:

Voorgerecht: Manzanera’s 801 en ‘K-Scope’, een van de vele mooie albums van deze oud-gitarist van Roxy Music, met dit keer de medewerking van de broers Finn (Split Enz, Crowded House), volgens mij nog voor de eerste grote ruzie tussen die 2. Jammer dat Wetton ook een nummer voor z’n zang rekening nam, hij had bij King Crimson al laten zien, wat een saaie zanger hij eigenlijk ‘wel niet’ was. Mag de pret niet drukken, het album is zonder meer goed!! Van 1 jaar eerder, 1977 het album ‘Plastic Letters’ van Blondie (wel de remix met mooie bonus), dit werd toen afgedaan als punkrock, maar het was eerder de duidelijke voorloper, van wat later ‘new wave’ genoemd zou worden, niet het beste van Blondie, maar nog steeds geweldig!!! De dr. blijft in sfeer, nu met INXS en het album ‘Live Baby Live’, een in de alternatieve scene zeer onderschatte band, met veel potentie, het plezier spat er van af, prachtige rock, uiterst professioneel gemaakt!!! Met een ferme stap naar The Asteroids Galaxy Tour, met ‘Out Of Frequency’, de machtig mooie psychedelische blaasrock van deze geweldige band uit Scandinavië, genieten menzzen!!!Hoofdgerecht: de magisch psychedelische klanken van Grimes met ‘Vision’, jezus mensen wat mohohohóóóóói!!!! Psychedelish en magisch? Astralasia met ‘White Bird’, een machtig en uiterst sterk geneesmiddel, pas op voor een o.d.!!!!! Tot slot Faithless met het bonus album van ‘Reverence’: Irreverence’, wat nog te zeggen, dan ga mee in de trip!

Veel plezier, tot de volgende keer!

BRAP!

Muzikaal recept voor het afnemen van het dienstpistool van agenten, die niet kunnen schieten en een eerlijke rechtsgang voor de nabestaanden, bij doodschieten van vedachten

Met de muzikale recepten van blogdokter P. Pisser naar een nieuwe wereld, verbreid en verdiep (ha! ha!) je horizon door de sessies met deze recepten. Met de opgedane nieuwe ruimte in je hersenpan, doorzie je hoe de wereld, door een stel op winst en macht beluste psychopaten, naar god wordt geholpen. Pik het niet meer, organiseer je en verzet je tegen de totale afbraak, ook op psychisch en ethisch gebied, mensen zat die net als jij weten hoe de vork in de steel zit!

Laatst meldde ik al, dat de dokter weer op oorlogspad was, hij is terug en nog beter; zonder in elkaar gemept of gearresteerd te zijn. Hij vertelde mij, toen hij zijn recept, op z’n gerepareerde windpijporgelfiets dit recept kwam brengen, dat hij een hogedrukspuit had geprepareerd en verpulverde elandenstront, gemengd met ijsberenpis (waar hij ‘t vandaal haalt mag joost weten), via de brievenbus in de huizen van VVD en PvdA politici en Shell topgraaiers had gespoten, als kerstcadeau voor dit tuig. Ook de ambassade van Rusland heeft hij te pakken genomen, weliswaar niet via de brievenbus, hij heeft als ‘tuinman’ de tuin van het complex een beurt gegeven met dezelfde mix, zodat je bijna, zelfs als je erlangs fietst, de adem wordt ontnomen, door een vreselijke stank.

Benieuwd hoe z’n recept er uit ruikt…….

Als eerste Bob Dylan & The Band met ‘The Basement Tapes’, een mooi album, al heeft het lang niet de kwaliteit van de echte ‘Basement Tapes’ bootleg, dit album (of meer, ik had de idee, dat er meer waren, mijn vriend Johan Vermeij, had een paar witte albums van Dylan, groet voor Johan, waar je ook mag zijn, het laatste dat ik daarover hoorde, al jaren geleden, was dat je in Australie woonde, logisch als je een vriend als de Azijnpisser hebt! ha! ha!) stamt dan ook uit de eerste helft van de 60er jaren en het album dat de dr. op het recept heeft gezet uit 1975, al staan er een ‘paar’ oude nummers op. Maar goed, toch best een redelijk mooi album, als gezegd!! Peter Hammill neemt over met……. ‘Over’ (!! ha! ha!), uiteraard prachtig werk van deze psychedelische zanger/gitarist en begenadigd tekstschrijver, een groots album van deze gigant!!! Nog zo één: John ‘save us from the church’ Cale met deel 2, van zijn compilatiealbum ‘The Island Years’, en mooie jaren waren dat!!! Let op de schitterende cover van ‘Heartbreak Hotel‘, een nummer van Tommy Durden and Mae Boren Axton, geschreven na het lezen van het bericht, dat een man zich uit een hotel raam had gegooid, een nummer waar Elvis Presley in 1956 een hit mee had, hit had had hit hit had had hit, als je begrijpt wat ik bedoel. Trouwens de hoogste tijd voor de Velvet Underground, waar Cale bekend werd, ‘Bad uncle’ Lou is tenslotte heengegaan dit jaar, zal ‘t is voorleggen aan die ouwe zak, hij heeft een zwak voor de band. Dan zo’n zelfde type uit Frankrijk, een beetje vreemd menneke genaamd: ‘Joe Hell’, althans zo noemt hij zich, hier met zijn gelijknamige album, maar een verdacht goed album, let op zijn ‘L’ ha! ha! ha!, potverdepieleklatschjer!!! En nog zo één, als de voorlaatste twéé: Kevin Ayers met ‘Bananamour’, geweldige psychedelica een legendarisch en geniaal mooi album!!!! Kevin Ayers, die februari van dit jaar niet overleefde….. Gelukkig is z’n muziek er tot de menselijke eeuwigheid!! Die tegenwoordig met veel gore inspanningen dichterbij gebracht wordt, dan ooit te voren! De dr. slaat nu een ander pad in, één die leidt naar de studio van Brian Eno, hier met zijn waanzinnig mooie psychedelische album ‘Nerve Net’, genieten piepelzz!!!! Tot slot Bill Laswell & Material, uit de 3 delige box, het 2de album, natuurlijk hoef ik je niet te zeggen, dat dit één van de uiterst sterke albums van Laswell en zijn vrienden is, dus doe ik dat niet!

Tot de volgende sessie, laat je door niemand koeioneren en veel plezier!

BRAP!                                                                                                                               !FARB

Muzikaal recept tegen de homovervolging in Oeganda en voor echte belangenbehartiging t.b.v. huurders

De hoogste tijd voor een nieuw geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter en -druïde P. Pisser. Volg de sessies van de dokter, door de opgegeven muziek geheel af te draaien (tenzij anders vermeld), op ABN niveau, maar denk aan de buren! Verruim je geest met deze sessies, maak van je opkamertje een paleis en zie hoe je dagelijks besodemieterd wordt, niets om depressief van te worden, er zijn meer dan genoeg mensen wereldwijd, die dit allang weten en zich verzetten tegen de huidige dolgedraaide, onmenselijke maatschappij. Zoek deze mensen op en sluit je aan, maar pas op voor de vergadertijgers, dat zijn steevast figuren, die op een later moment de politiek instappen en dan de smerige stand van zaken in stand houden!

De dokter is weer op pad, zo vertelde één van zijn volgelingen, die vandaag het recept bezorgde, hij schijnt weer op een verassingstour voor politici te zijn……… Benieuwd wat die ouwe nu weer bekokstoofd heeft, het schijnt van alles te maken te hebben, met het onlangs gesloten woonakkoord, waar PvdA volksverlakker Duivesteijn, net zo makkelijk omging, als een ander een bolus draait op de wc. De smeerpijp heeft zelfs een pamflet op zijn site gezet, waarin hij de achterban nog eens even verder oplicht, met de reden waarom hij omging…….

Nummer 1 vandaag: Peter Hammill met ‘Vision’, vast vanwege het nummer ‘Imperial Zeppelin’, daar de dr. onlangs zijn zeppelin-drone te pletter liet vliegen tegen mijn gevel…. Maar jezus wat een mooi album, psychedelische rock van topniveau!!! Let op de teksten, Hammill is een geweldige tekstschrijver. Door met Bauhaus en ‘Mask’, één van de grootse albums van deze legendarische band, psychedelisch is nog maar één van de eigenschappen, van deze zwarte wave band, genieten mensen!!! Tijd voor The Clash met ‘London Calling’, veel rock, reggae en jazz op de Clash manier, niet te versmaden, let op de teksten, nog even actueel als op het moment van het verschijnen van dit schitterende album!!! The Gang Of Four neemt over, met de remix van ‘Solid Gold’ en ‘Another Day/Another Dollar’, luister en wordt vrolijk van het vakmanschap van deze legendarische politiek- en maatschappijkritische band!!! Door met het schitterende album ‘Music From The Pink Death’ van Kramer, een magisch psychedelisch album van deze legendarische man, purrrááááktiek!!!! Van de rust van Kramer naar het geweld van Otto von Schirach en zijn album ‘Magic Triangle’, ‘iets’ minder toegankelijk dan zijn album ‘Supermeng’, maar het kan natuurlijk niet anders, dan geweldige muziek zijn, met deze magiër van de elektronica!!!! Tot slot om weer geheel tot rust te komen: Ball Rog en hun album ‘Cabin Music’, een uiterst krachtig medicijn, werelds!!!

Tot de volgende keer, of die daarna, zie maar en veel plezier!

!BRAHAPPEREPPAHARB!

Muzikaal recept voor onmiddellijke intrekking door de rk kerk van de uiterste datum, waarop aangifte gedaan kan worden van kindermisbruik door ‘geestelijken’ van die kerk!!!

Fleur je dag op met de geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser, recepten waarmee je tegelijkertijd je blikveld flink kan verruimen, zo ver, dat wanneer je het nog niet door zou hebben, je kan zien, hoe je dagelijks gemanipuleerd wordt, of dat nu door politici, media, onderwijs, religie, of bedrijven gebeurt. Waarmee je meteen ziet, dat veel van de zaken die jou overkomen, bepaald niet te wijten zijn aan jou gedrag, kennis die je kan gebruiken om uit de greep van voornoemde organen of figuren te blijven, althans die greep een stuk losser kan maken, ook dat kan je leven behoorlijk opfleuren. Weet dat je niet alleen bent, er zijn intussen legio burgers wereldwijd, die al het gedonder meer dan zat zijn!

Met veel geraas stopte de dokter vandaag met zijn windpijporgelfiets voor m’n deur, het muziekdeel van zijn vervoermiddel, had duidelijk last van een vastloper….. ha! ha! ha! De dr. begon te vloeken, ik schrok even en dacht dat dit te danken was aan mij, maar gelukkig viel al snel de naam Duivesteijn, de ex-wethouder van de PvdA, die korte lijnen heeft met de bouwmaffia en die tegenwoordig zijn wanpresteren inzet in de Eerste Kamer. Volksverlakker en leugenaar waren woorden, die uit het geraas van de dokter vielen op te maken. ‘Eerst zegt hij, faliekant tegen het woonakkoord en dan met name de verhuurdersheffing te zijn, waarna hij voor de stemming begon te zeggen, dat hij nog niet wist wat hij zou stemmen, toen was het al duidelijk, dat deze volksverlakker voor zou stemmen’, zo rolde het als de donder uit de keel van de dr., die daarop het recept pakte, het mij overhandigde en de straat uitfietste….. Ben benieuwd of dit te horen is, in het recept.

Het eerste ingrediënt: Rabenschlag en het album ‘Songs With A View’, schitterende psychedelische jazz, van hoog niveau!!! Vangelis neemt over met ‘Spiral’, prachtige psychedelische elektro, van deze geluidslandschapsschilder!!! Met een flinke stap naar Japan, Yukihiro Takahashi met ‘Murdered By The Music’, een leuk album van deze voormalige drummer en zanger van het Yello Magic Orchestra, niet het beste dat hij heeft gemaakt, maar goed genoeg voor dit recept, Japanse psychedelische poprock met zwaar elektroniche ondergrond. Door met de EP ‘Midas Touch’ van Surreal Estate, mooie licht psychedelische waverock, schitterend!!! Daar sluit het album ‘Scary Monsters’ van David Bowie mooi op aan, één van de vele mooie albums, van deze toch enigszins dubieuze graaier, ach ja, het blijft een mooi album!! vervolgens staat Gong op het menu met hun album ‘2032’, een groots album, maar hoe kan het ook anders?!! Tot slot het album ‘After The Satellite Sings’, van Bill Nelson, psychedelsiche poprock, zoals alleen Nelson die kan maken, jezus mensen, dit blijft geweldig werk, de man is echt zwaar onderschat, zonde, luister maar!!!

Tot de volgende sessie, laat je niet koeioneren en veel plezier!

                                                                          BRAPRARPARB!

Muzikaal recept voor het opdoeken van de Raad van State, die burgers in dit land dakloos op straat wil zetten

Weer een portie muziek in het geneeskrachtige recept van blogdokter P. Pisser. Meer plezier in je leven met de muzieksessies van de dokter, verruim je geest tegelijkertijd en zie hoe de wereld door een stel psychopaten naar de knoppen wordt geholpen, Psychopaten uit de politiek en het bedrijfsleven, die met behulp van de media, de hersenen van de burgers vergiftigen met leugens en ronduit smerige propaganda. Zoek medestanders, die zijn er meer dan genoeg (ook internationaal) en vecht voor een wereld waar eindelijk het geluk van mens en dier voorop staat, daarmee creëer je meteen een wereld waar geen ruimte meer is voor vervuiling, plundering en vernieling!

Met een klap vloog de zeppelin-drone van de dr. zich vandaag te pletter tegen de gevel, een foute handeling van de dr. was de oorzaak. De ouwe zak zat te hikken van de lach, de speakers en camera werkten nog, als een ander dit ongeluk had veroorzaakt, was zijn reactie ‘iets’ anders geweest, vrees ik…… We maakten een afspraak, over het ophalen van het vliegend tuig, waarna de dr. nog even zat te schelden op de hypocriet Beatrix en haar eerbetoon aan Mandela, het scheelde niet veel, of de speakers hadden het begeven vanwege zijn gebrul over deze ‘koninklijke’ hypocriete grootgraaier….

Voorgerecht deze vandaagdag: Bonzo  Dog (Doo-Dah) Band en de remix met geweldige bonus van het album ‘Let’s Make Up And Be Friendly’, virtuoze muzikanten, die met een hele berg lol, geweldige muziek maken, geen stijl gaat ze te ver (ik geloof dat ze tegenwoordig af en toe weer spelen), deels gelieerd aan Monty Python. Genieten mensen!!!! Nog zo’n geniale figuur, al is deze jammer genoeg overleden: Frank Zappa (Frank’s not dead, he just smells funny!), hier met het (bootleg) album ‘Stony Brook NY November 3th. 1984’, dit keer het 2de deel van dit 3 delig album, prachtig!!! Draai je Zappa, dan krijg je er op een paar albums, de geweldige gitarist/zanger Johnny Guitar Watson bij, helaas ook al heen, naar de eeuwige psychedelische muziekvelden, nu met het compilatiealbum ‘What the hell is this’, uiteraard met de geweldige hit ‘A Real Mother For Ya’, grootse en aparte funk, op zijn eigen, aparte manier en vaak met humor gebracht, uiterst sterk!!! Funk op een rare manier? Smegma dadafunkrock van DEVO en ‘Oh No It’s Devo’, godverdegodver wat een energie en humor natuurlijk, en wat een muzikanten, groots!!!! Veel stijlen? Cross-over van Fishbone, dit keer het album ‘The Reality Of My Surroundings’, een grote bonk energie en lol, mooi!!! Cross-over? Eclectic, of in dit geval ‘The Ecleftic’ van muziekwonder Wyclef Jean, grootse muziek, veel lol, maar ook maatschappij kritiek komen voor in de muziek van Jean, zo ook op dit album!

Dat was ‘t weer, tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept tegen een ongerichte jacht op ‘verdachte’ burgers, door fascisten onder leiding van Eerdmans

En weer een super geneeskrachtig recept van blogdokter en druïde Pietje Pisser. Last van een dip? Volg de sessies van de dr. en binnen de kortste keren zal je je beter voelen, verruim je blikveld en help de dr. en een groot leger aan mensen, die de huidige maatschappij meer dan zat zijn, aan echte gerechtigheid in de wereld, een eind aan de oplichterspraktijken van de politiek, het bedrijfsleven en de media, die je tegenwoordig van minuut tot minuut over je heen gestort krijgt. Meer van hetzelfde is geen antwoord, economische groei is wel degelijk eindig, zoals meer en meer blijkt, we moeten met de grootste spoed naar een andere maatschappij, voordat de aarde en alles wat daarop leeft kapot gemaakt is, t.b.v. ordinaire jacht op macht en geld, door enkelingen.

De dr. kwam vandaag gelukkig zelf het recept brengen, dan hoor je ‘m tenminste al van ver aankomen. Op het moment dat de dr. met z’n pijpwindorgelfiets tot stilstand kwam voor m’n deur, stopte er tegelijkertijd een politiewagen in de straat naast hem. Een agent stapte uit en begon de dr. belerend toe te spreken, de dr. had minstens 5 meter op de stoep gefietst en dat is een overtreding, die de agent natuurlijk niet over z’n kant liet gaan…….. Of de dr. even z’n identiteitspapieren wilde overhandigen. Langzaam stapte de dr. van z’n fiets, z’n kop stond op donderen en na even zijn keel geschraapt te hebben, begon hij: of de agent vond, dat hij gevaarlijk had gehandeld, door die 5 meter over de stoep te fietsen, of hier regelmatig voetgangers door fietsers werden doodgereden op de stoep, of er iemand had geklaagd, over zijn fietsgedrag. De agent stond met een vuurrode kop te kijken en kon alleen maar uitbrengen, dat dit nu eenmaal de regels zijn. Regels, regels? bulderde de dr., befehl ist befehl zult u bedoelen, trek uw burgerkloffie aan, en ga een uur op het kruispunt verderop staan, dan ziet u auto’s met 80 door rood rijden, automobilisten die rijden met een telefoon aan hun domme kop, enz. enz. De agent was het duidelijk spuugzat, sprak wat binnensmonds, wat hem direct op een reprimande van de dr. opleverde, waarna hij duidelijk hoorbaar zei, ik laat het nu bij een waarschuwing, maar de volgende keer…….. Weg reed de agent, de dr. bulderend van het lachen achterlatend. Zo doe je dat, zei hij tegen mij, waarop ik hem toevoegde: wacht maar tot je een ‘bevoegde’ stadswacht tegenkomt…. Dat is zo ongeveer het meest fanatieke controle orgaan op straat, agent kunnen ze niet worden, maar ze hebben de bevoegdheid te bekeuren en daar wordt in geen geval van afgeweken, meestal bekeuren ze, als ze met meer dan 2 zijn, overigens mogen deze figuren automobilisten niet aanhouden…… ha! ha! ha! ha! ha!

Het recept: Harold Budd/Brian Eno with Daniel Lanois en het album ‘the Pearl’ bijten de kop eraf, een waanzinnig mooi dromerig album, hypnotiserend en psychedelisch, een album om bij tot rust te komen, na een dag ploeteren, mohohohoooooi!!! Freur neemt over en geeft een voorzet met ‘Get Us Out Of Here’ een magnifiek mooi psychedelisch album, met een waanzinnig goede (fretloze) bassist: Mr. Bowie, genieten mensen!!! Bowie, Bowie, wie was dat ook alweer, o ja, ik weet ‘t al weer, hier weer een album, met alweer Brian Eno op de achtergrond: ‘Low’ (met dank aan zijne hoog doorgeblazen wijsheid Lucos Bravos Primeros, ook voor de volgende 2 albums). Vervolgens Apollofourfourty en ‘Electra Glide In Blue’ (dat is tevens de naam van een grote brommer), magisch en psychedelische bluesrockreggaelektroshitenweetikwatnogmeer, waanzinnig mooi spul, za’k maar zejgu!!!! Door met nog zo één: The Mars Volta en hun schitterende album: ‘Octahedron’, jezus allemachtig, wat ‘n bonk energie!!!!! Aansluitend NIN, ofwel Nine Inch Nails en het album ‘Hesitation Marks’, onnodig te zeggen, dat dit een ongelofelijk mooi psychedelisch album is, industrie rock van top niveau, luister en geniet!!!

Tot zover dit recept, tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAPRAP!

Muzikaal recept tegen nog meer huurverhogingen en huisuitzettingen en voor onmiddellijke, fikse huurverlagingen

Gebruik de geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser voor je plezier, of als je geen plezier hebt, deze weer te pakken te krijgen. Met deze recepten, laat je een intensieve dag van je afglijden, bovendien verruim je je geest, met de voorgeschreven muziek. beluister de hele albums, tenzij anders aangegeven, zo hard mogelijk, inclusief extra bastonen, maar niet je buren of huisgenoten pesten!

Ik kan er maar niet aan wennen, schrok me vanmorgen weer een beroerte, toen er een sirene voor mijn tuindeuren afging, een nieuw onderdeel op zeppelin-drone van de dokter. Met zijn camera, die op het vliegend tuig is gemonteerd, kan de ouwe zak zien, dat ik schrik, dus na de sirene klonk er hard gelach uit het knutselwerk, in stereo sinds kort………

Maar goed, hier het recept voor deze vandaagdag op dit vandaagmoment, dat jij het leest, uniek hè?

Als eerste: Blood Sweat & Tears met ‘Child Is Father To The Man’, het eerste album van deze legendarische band, die blaasmuziek met rock vermengde, toentertijd werd deze muziek, ten onrechte, bestempeld als underground, al zaten er wel wat psychedelische kanten aan. Dit album is lang niet zo goed, als hun tweede album, dat onder de naam van de band werd uitgebracht, dat was inderdaad flink psychedelisch, eerder en later te horen in dit blogtheater. Blaasmuziek maar dan ‘iets’ meer jazz? Tovy Meshoulam met ‘Acoustics’, schitterende psychedelische jazzfunk/rock, op basis van bigband muziek, let op de bassist, godverdegodver wat is die goed hé!!! Zo ook op het volgende album ‘Yessongs’ het derde deel, maar dat wisten jullie al (van de bassen in Yes muziek), toen ik Yes voor het eerst hoorde, viel mij met name de bas van Chris Squire op, dit geluid was toentertijd nog ongekend, ook al liepen er allang andere basgoden rond, blijft mooi!!! (maar niet de 3 delen na elkaar!). Pink Floyd vervolgt met ‘Wish You Where Here’, één van de geweldige albums van PF, al vond ik toentertijd wel, dat ze achteruitgingen in kwaliteit! Pink? Kissing The Pink (!) en hun album ‘Naked’ brrrrrr, veel te koud! Maar god wat een geniaal psychedelisch mooi album, genieten menzzzen!!!! Aansluitend het gigantisch mooie album ‘BBNG’ van BadBadNotGood, psychedelische jazz uit Toronto, jazz van de hypnotiserende soort!! Als hoofd- en posthoofdgerecht The Orb met ‘Cydonia’, sluit perfect aan op BBNG en zoals bekend, is dit een uiterst sterk medicijn, pas op voor een overdosis!!!

Dat was ‘t, veel plezier!

                                                                                    BRAFFERDIEBRAFBRAPOLIAP!

Muzikaal recept voor onmiddellijk VN ingrijpen, bij het ontmantelen van de kerncentrales in Fukushima

Andermaal een geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter P. Pisser, met het beluisteren van deze recepten, doe je mee aan de sessies van de dokter. Sessies om een gelukkiger mens te worden, te zien dat definitief het roer om moet, niet alleen hier, maar in de hele wereld, weg met de machthebbers (financiële wereld, grote ondernemingen en de politiek), die onze wereld omtoveren in een rokende puinhoop met glas, asfalt en beton en ruim baan voor een menselijke wereld, met echte gelijkheid voor iedereen. Een wereld waar geluk het hoogste doel is en wapenhandel voorgoed tot het verleden zal horen.

Vanmorgen werd ik weer opgeschrikt, door hard gelach voor m’n tuindeuren, daar hing weer een zeppelin-drone van de dokter, die meteen even tekeerging dat er niet wordt opgetreden tegen de overweldigende petrochemische stank, die Den Haag de 2 vorige dagen bedekte. Daarna klonk er weer hard gelach uit de gondel van het vliegend tuig, de dr. bleef er bijna in, toen hij de uiterst hypocriete uitlatingen van Rutte, aangaande Nelson Mandela, noemde.

Het recept: Jimmy Smith van de 10 delige box met zijn werk ‘Kind Of Smith’ het album ‘Turquoise’, een krachtig medicijn mensen, na een vermoeiende dag, glijden de spanningen als vanzelf van je schouders, bij het beluisteren van dit geweldige album!!! Door met Emerson, Lake & Palmer en hun eerste, gelijknamige album, blijft mooi mensen, een echte klassieker, opvallend hoe de muziek zeker in de begintijd van deze band, op die van King Crimson leek (later Crimson in dit blogtheater), prachtig!!! Deodato volgt met ‘Very Together’, soms net iets te ‘schone’ muziek, maar het blijft een virtuoze muzikant met een band uit hetzelfde hout gesneden, luister en geniet!! Tijd voor Japanse jazzrock: Casiopea en ‘Thunder Live’, ook hier weer uiterst kundige muzikanten een uiterst sterk album!!! Nu: L2W (ofwel Laurent de Wilde) en ‘Organics’, elektronica van het hoogste niveau, geen stijl is te hoog gegrepen voor dit genie, ik zal de dr. vragen meer werk van hem op te nemen. Material is aan de beurt met het magisch mooie album ‘Hallucination Engine’, een ware trip met nog wat adviezen van William S. Burroughs!!! We zijn aangekomen bij het laatste album ‘Ineffable Mysteries From Shpongleland’, van Shpongle, maar dat was al duidelijk, één van de waanzinnig mooie albums van dit nu al legendarische duo, meesterlijk, om niet te zeggen goddelijk (maar wat heb je daar aan, met een woord, dat een menselijk hersenspinsel aanduidt?).

Veel plezier en tot één van de volgende keren!

BIPBIPBIPPERDIEBAPBRAFBRAP!