Muzikaal recept voor een onmiddellijke intrekking van de strafbaarstelling voor homofilie in India

Hier je regelmatig terugkerend geestelijk krachtvoer, door blogdokter P. Pisser gebracht in de vorm van geneeskrachtige luisterrecepten. Met de recepten van de dr. fleur je je dag op en verruim je bovendien je geest, althans als je die al niet eerder hebt verruimd. Met de recepten van de dr. naar een wereld waar geluk telt en waar geen roofbouw wordt gepleegd op mens, dier en aarde, t.b.v. een relatief kleine elite, die geluk, geld en macht voor zichzelf als hoogste doel zien, en daarmee de aarde met alles daarop, onder en boven, de vernieling in werkt, zelfs hun eigen nageslacht!

Geheel in hippiewinterwonderland stijl kwam de dr. vanmorgen voor mijn voeten tot stilstand, ik hoorde hem al van ver aankomen op z’n pijporgelfiets, waarin hij nu gaten heeft geboord, die hij desgewenst kan openzetten of dichtdoen, door de wind, die langs het frame strijkt, krijg je vreemde tonen te horen, de dr. heeft nu dus een pijpwindorgelfiets………

Het eerste ingrediënt vandaag: John Lennon & Plastic Ono Band, met hun eerste gelijknamige album uit 1970, knap werk mensen, een ware klassieker!!! Door met de psychedelisch magische klanken van Hatfield And The North en ‘The Rotters Club’, jazzin’poprock, over klassiek gesproken, prachtig!!!! Een beetje vreemde wending nu: David Bowie en ‘Heroes’, één van de vele mooie albums van deze geniale man, een album dat hij met de hulp van Brian Eno maakte, genieten piepelzz!!! Een nog vreemdere wending in het recept, is de waanzinnig mooie elektronica van de geluidslandschapsschilder Jean Michel Jarre en zijn album Equinoxe, wat nog te zeggen dan sjkit’r’nd!!! Met dank aan zijn hoge doorluchtigheid Lucos Bravos Primeros, ook voor het volgende album: The Bloody Beetroots en ‘Romborama’, grootse psychedelische elektronica, een trip in een trip, purrrrrachtig!!!!!! Tot slot het allerlaatste ingrediënt (ha! ha!) 1200 Micrograms en ‘Heroes Of The Imagination’, absolute top (maar die is breed hoor) van de psychedelische elektronica, wahnsinnhaftgeschissen!!!!

Veel Plezier!

                                                            BRAP!

Muzikaal recept voor echt geluk en tegen de gemaakte ‘gelukscijfers’ van het SCP

Een nieuwe dag, betekent niet altijd een nieuw geneeskrachtig recept van blogdokter en -druïde P. Pisser. Maar zoals je ziet, deze dag vandaag, dus deze vandaagdag, weer wel, wat een geouwehoer hè, maar ja dat hoort erbij. Met een aantal sessies van de dr. doorgrond je de politiek en de ware machthebbers en daarmee kan je je meteen verzetten, tegen dit tuig, dat de wereld en alles daarop moedwillig naar de kloten helpt. Je hoeft niet bang te zijn, dat je alleen bent, de wereld barst met mensen als jij, die het spuugzat zijn, zoek gelijkgestemden en verzet je, maar pas op voor leiderstypes, te herkennen aan de graagte zo veel mogelijk te vergaderen en functies aan te wijzen, dit soort lui sluiten zich, als het zo uitkomt, zo aan bij de politiek, of collaboreren met de echte machthebbers, de grote bedrijven, multinationals en de financiële maffia.

Met veel getoeter op zijn pijporgelfiets, kwam de dr. vandaag mijn straat in fietsen. Met een blauw oog en een grote glimlach’ op z’n gezicht, vertelde hij, dat hij vanmorgen in alle vroegte was vrijgelaten. Op de vraag naar dat blauwe oog, vertelde hij, dat dit een gevolg was, van zijn ondervraging van de agenten, die hem hadden moeten ondervragen, onze ouwe toverkol is een kundig manipulator en als hij de kans krijgt, zoals bij een politieverhoor, draait hij de rollen binnen de kortste keren om. Nadat hij dit 4 keer geflikt had, had hij een klap op z’n oog gekregen……

De dokter zei er wel bij, dat ook dit recept, al van voor zijn arrestatie was:

De dr. begint met Susan Vega en haar waanzinnig mooie album ‘Solitude Standing’, waarop onder andere de hits ‘Luka’ en ‘Tom’s Dinner’, met dat laatste nummer had zij een hit in een andere uitvoering met DNA. Hoewel DNA geen toestemming vroeg, ging ze akkoord met het uitbrengen van het nummer, dat een hit werd. Het nummer Luka speciaal voor M. (met groet); nogmaals een waanzinnig mooi album, maar hoe kan het anders?!!! De dr. blijft in de 80er jaren, nu met Echo & The Bunnymen en hun legendarisch mooie album ‘Porcupine’, genieten piepelzz!!! Die ouwe heeft de smaak weer eens te pakken, nu nog net uit de 70er jaren: David Bowie met ‘Lodger’, een prachtig album, één van de Bowie albums waar Eno aan meewerkte, verder met o.a. Adrian Belew. Terug naar de 80er jaren: Fehlfarben en ‘Glut und Asche’, een van de mooie albums van deze Duitse Welle band, psychedelische rock met veel politiek en maatschappij kritische teksten, gebracht met veel vuur en plezier!!!! Het is nog 2013, dus Beck jaar! wat mooier dan ‘Odelay?’, een uiterst krachtig medicijn!!! Aansluitend het hoofdgerecht: Pixies met ‘Trompe Le Monde’, wat mij betreft het beste, dat de band ooit uitbracht, godverdegodver, psychedelische rock van grote hoogte!!!! Hier sluit, tot slot, Wisdom Tooth met ‘Mental Floss geweldig op aan, loodzware psychedelische swampbluesrock, zo goed, dat je er vanzelf heel vrolijk van wordt!!!!

Tot vlug en vel plezier!

BRAPHAPRAFBRAHAPPERDOSIO!

Muzikaal recept voor onmiddellijke actie tegen fijnstof, om te beginnen een aanzienlijke verlaging van de maximum snelheid, zowel op de snelwegen als in het stedelijk gebied!

De super geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser, helpen je uit een dip, verruimen je geest en zorgen ervoor, dat je niet snel weer in een dip wegzakt. Doe mee aan de sessies van deze fantastische muziekdruïde, waardoor je de smerige machinaties van grote bedrijven en overheden zal doorzien en je de weg naar medestanders en de strijd voor een andere wereld zal vinden. Beluister deze recepten, ook al weet je alles al, muziek is een krachtig geneesmiddel, goed voor iedereen!

Even dacht ik dat onze dokter al weer vrij was, toen ik vanmorgen vroeg één van zijn drone-zeppelins voor mijn tuindeuren ontwaarde, maar dat mocht niet zo zijn, een benepen stem van één van zijn volgelingen, probeerde de dr. volkomen tevergeefs te imiteren, deze vertelde mij, dat de dr. zich had misdragen tegen z’n ondervragers, die hij met bulderende stem te verstaan had gegeven, dat zij handlangers zijn, van de destructieve donkere machten, die de wereld naar de kloten helpen, Zijn advocaat heeft de politie intussen te verstaan gegeven, dat zij de dr. niet alleen, zonder zijn aanwezigheid mogen ondervragen, daar hij anders een klacht zal indienen!!

Saskia Laroo bijt de spits af, met haar fabuleus mooie album ‘It’s like Jazz’, waanzinnige, psychedelische jazzhipperdiehopfunkrock, on-Nederlands mooi!!! We blijven in stijl met Gare du Nord en ‘Club Gare du Nord’, een schitterend album uit de tijd, dat deze band zich nog niet te buiten ging aan waardeloze commerciële bagger, dit album is geniaal mooi!!! Miles Davis kon er ook wat van, en wat een invloed heeft de man gehad, overweldigend! Hier is hij te horen met het album ‘Doo-Bop’, sjkit’r’nd!!! Tijd voor de geniaal mooie jazz van Jorge Sylvester en zijn album MusiCollage, genieten mensen!!! Herbie Hancock neemt ‘t roer over met een compilatie album van Jazz Masters, al wat oudere muziek van Hancock, maar daarom beslist niet minder!!! Vegetarisch hoofdgerecht: Gold Panda, lekker deze vegetarische beren, het album: ‘Companion’, experimenteel, psychedelische elektro met hypnotiserende ritmes, die je hersenen aan het werk zetten, op de meest onverwachte momenten, heerlijk!!!! Nagerecht alweer psychedelisch vegetarisch: Tame Impala en ‘Innerspeaker’, alsof John Lennon staat te jammen met The Byrds, met z’n allen op LSD, gurrrrrooooootzzz!!!!!

Zo aparte reis hè, veel plezier en tot de volgende keer!

                                                                                     BARAPPERDIEBRAPPAP!

Muzikaal recept voor de slachtoffers en ontheemden in Japan, ten gevolge van de ramp met de kerncentrales in Fukushima

Na een paar dagen afwezigheid, heeft blogdokter P. Pisser een nieuw geneeskrachtig recept samengesteld, een recept voor iedereen, maar met name voor diegenen, met een zwaar gemoed en twijfel aan de huidige wereld. Volg de sessies van de dokter, zie dat je twijfels een oorzaak hebben, waar je wat aan kan doen, dat er miljoenen zijn zoals jij, dat er ook miljoenen zijn, die zich op wat voor manier dan ook hebben georganiseerd en zich verzetten tegen de huidige wereldwijde gore gang van zaken!

Onze dokter zit nog steeds vast, vanwege het insmeren van de automatten in de dienstauto’s van Rutte 2, met ‘welriekende’ leeuwenstront. Maar ook voor deze vandaagdag, had de dr. al een recept op voorraad, dat net als het vorige recept door één van zijn volgelingen werd bezorgd. De laatste keer durfde deze slappe zak te zeggen, dat ik moest oppassen met wat ik schreef, daar hij, anders dan de dr., het recept wel naleest in dit blog. Daarop heb ik deze flapdrol even stevig de waarheid gezegd en  vertelt dat de dr. schijt heeft, aan mijn kwalificaties, iets dat wij onlangs hebben afgesproken. Benieuwd hoe het met die ouwe toverkol gaat, heb wel medelijden met het personeel dat hem moet bewaken, de dokter kan uiterst irritant zijn, als hij het niet naar z’n zin heeft…..

De dokter draagt dit recept op aan de slachtoffers en overlevenden (die naast familie en vrienden, alles verloren), van de kernramp in Fukushima, maar natuurlijk is dit weer een geneeskrachtig recept, voor alle lezers.

Vandaag begint het recept met het album ‘Milk and Honey’ van John Lennon & Joko Ono, een mooi album, veel funkbas, prachtig!! Dat deed de dr. denken aan de Japanse band Sandii & The Sunsetz, hier met het compilatiealbum ‘Viva Lava Liva’ (‘1980-1983’), prachtig album van deze geweldige band, Japanse psychedelische poprock van grote klasse, oké er staan een paar mindere nummers op, maar dat weegt niet op tegen de schitterende rest!!! Aansluitend The Frank Chickens, met ‘Get Chickenized’ (en dat is in de intensieve veehouderij geen pretje!), Deze meiden werden bekend in het rondreizend muziekcircus van Bill Nelson (onterecht was en is er veel te weinig aandacht, voor deze geweldige muzikant, componist en producer), begin 80er jaren dacht ik. Het is niet het beste van de Chickens, maar mooi genoeg voor dit recept, vooral kant B!! Snel door met Tokyo Ghetto Pussy en ‘Disco 2001’, bijzonder vreemd album, met een aantal juwelen erop, sythesizerfunkrockpop, is misschien de beste omschrijving, disco à la goa trance gaat ook op voor een paar nummers, luisteren mensen! Ponta Box is een Japanse jazzfunkrockband, van hoog niveau, jezus wat een muzikanten, groots!!! Vervolgens een groot componist en muzikant uit Japan, (Toshinori) Kondo Ima en het album ‘Human Market’, waanzinnig sterke psychedelische jazzfunkrock!!! Tot slot om nog even goed op te warmen: Acid Mothers Afrirampo met hun album ‘We Are Acid Mothers Afrirampo’, krankzinnige experimenteel psychedelische dadarock, prachtig!!!

Tot de volgende keer en veel plezier!

BRAPHIPPERDIEBRAFPAF!

Muzikaal recept tegen het uitbreiden van macht voor grote bedrijven

Een nieuwe sessie in de levenslange serie, die blogdokter P. Pisser op de wereld loslaat, recepten ter leeringhe ende vermaeck! Verruim je geest met deze recepten en help de mensheid en de dr. naar een wereld, waar menselijk geluk, het ultieme doel is, waar geen plaats meer is voor alle soorten georganiseerde misdaad, zoals de financiële maffia, de bouwmaffia, de geneesmiddelen maffia, de drugsmaffia en ga nog maar ff door. Een wereld, waar de huidige politici nooit meer aan de macht kunnen komen, daar men in zo’n wereld geen behoefte heeft aan volksverlakkers, oplichters en lobby-politici, die alleen macht en geld nastreven, een wereld, waar journalistiek echt onafhankelijk zal zijn, daar anders geen hond hun strontstukken zal willen lezen of zien.

Vandaag werd het recept van de dr., door één van zijn volgelingen gebracht (enge figuren, die niet zonder leider kunnen!), de dr. is gearresteerd door een arrestatieteam, waar hij bijzonder groots op schijnt te zijn, ‘een hele eer’ zou hij hebben gezegd. De dr. is opgepakt, daar hij met een aantal van zijn volgelingen, de automatten van de dienstauto’s, die de ‘bewindslieden’ van Rutte 2 gebruiken, aan de onderkant heeft ingesmeerd met leeuwenstront. Vraag me niet hoe hij dat voor elkaar kreeg, voor die ouwe zak is niets onmogelijk! Maar goed, net als de laatste keer, dat hij werd gearresteerd, had hij een recept in voorraad, bij deze:

Voorgerecht: (Frank Zappa and) The Mothers met ‘Just Another Band From LA’, één van de vele fantastische albums van dit genie, met zoals gewoonlijk een fikse berg lol, luister en geniet!!! Daar sluit het compilatiealbum ‘Mandrax Sunset Variations’ (het eerste deel) van Alberto Y Los Trios Paranoias.  Alberto was, een in Nederland, toentertijd zwaar onderschatte band, virtuoze muzikanten, die zo ongeveer alle bestaande muziekstijlen konden spelen, geweldige ‘covers’ met andere titels en teksten en wat voor!!!! Zo we zijn alweer bijna beland bij, samen met sinterklaas, de meest vervelende dagen in het jaar: kerst en oud & nieuw, dagen vol hypocrisie en valse gezelligheid en idem mededogen, gadverdamme! Gelukkig kan je het volgende album het hele jaar door draaien, ondanks de titel van het eerste nummer. Het album : ‘Kitty’ van The Chandler Travis Philharmonic, Zappiaans achtige goede muziek, een band met al net zo’n tyfushekel aan kerst, als jouw eigen Azijnpisser, met alweer een hele berg lol en psychedelische ondertoon!!!!  Door met Screaming Blue Messiahs en hun album ‘Bikini Red’, ‘gewoon’ extreem goede psychedelische rock, met veel lol gebracht. Trouwens ook al een zwaar onderschatte band in Nederland, tijdens de 80er jaren, geen gelul, genieten maarrrrr!!!!! Mooi aansluitend en voorhoofdgerecht: Ween en een dampende schaal ‘Shinola’, godallemachtig, telkens weer verrassend, de muziek van deze legendarische 2 persoons band, psychedelica in zo ongeveer alle stijlen en een vette bak lol!!!! Hoofdgerecht: speciaal voor mijn vrienden in Bratsk, Siberië het album ‘Energia!’ van Russkaja en wat een energie, groots! Tot slot zusters en broeders een krachtig nagerecht ‘Hooray For Boobies’, van The Bloodhound Gang, schitterende humorrock van groot kaliber!!!!

Alles geheel afluisteren op ABN niveau en veel plezier!

BRAPPERDEPAPZAK!

Muzikaal recept voor het aanpakken van farmaceuten en het opzetten van een medicijnfabriek, door de overheid!

Hier je regelmatige portie geneeskrachtige muziek, zorgvuldig gewogen en samengesteld, door blogdruïde en dokter P. Pisser. Meer plezier met de uiterst geneeskrachtige recepten van de dr., die je bovendien de weg wijzen, naar een wereld, waar eindelijk het menselijk geluk als allereerste telt, waar macht en grote hoeveelheden geld er niet meer toe doen.

De dokter maakte vandaag weer gebruik van zijn zeppelin-drone, een hoop gevloek en gescheld voor mijn tuindeur, kondigde de aankomst van het vliegend tuig aan. De naam Teeven viel herhaaldelijk, toch al een favoriet bij de dr., als het gaat om haat tegen politici. Dit keer was de oorzaak de uiterst asociale en onverantwoorde uitlatingen van Teeven, t.a.v. de gezondheidszorg voor illegalen.

Benieuwd hoe het recept er uitziet en of dit net zo wit heet is, als de dokter zelf is.

Valt alles mee, de dokter start met Cream en hun eerste album ‘Fresh Cream’, een album van eind 1966, mooie poprockblues, van deze legendarische formatie. Op het album van Cream, hoor je hier en daar duidelijk een psychedelische ondergrond, bij het volgende album ligt dat er dik bovenop:  ‘Yellow Submarine’ van The Beatles uiteraard, een album dat eerst op de rol stond om als 2 ep’s te worden uitgebracht, maar uiteindelijk in 1969 als album verscheen, met de muziek van de film op kant 2 (klassieke muziek). Natuurlijk een prachtig album, met een paar prachtige nummers van George Harrison, wiens sterfdag op 29 november passeerde (2001). Psychedelisch? De legendarische Duitse formatie Can, lust er wel pap van, hier met hun waanzinnig mooie album ‘Ege Bamyasi’, jezus mensen, een krachtig medicijn, dada op hoogte!!! Nog zo één: Gong met ‘Flying Teapot’, psychedelische jazzcrossrockpop op zwaar psychedelische basis, purrachtig!!! Nou, wat die ouwe heeft gebruikt weet ik niet, maar nu staat Yello op het recept met ‘Claro Que Si’, meesterlijk album, van deze geweldige psychedelische geluidslandschapsschilders, een ware klassieker (zoals alle tot nu toe besproken albums), genieten maarrrrrrr!!!! Nu maakt de dr. wel een erg vreemde sprong, gelukkig is hij daar goed in: Deadmau5 en ‘At Play vol.2′, (’10 Full Length DJ Friendly Tracks’), de waanzinnig hypnotiserende, elektronisch-psychedelische ritmes van Deadmau5 zijn uiterst geneeskrachtig, sjkit’r’nd*!!! Tot slot om langzaam tot rust te komen, het legendarische album ‘I Like To Score’ (Music From Films Vol. 1), zwaar psychedelische meesterwerken van Moby, ofwel het genie Richard M. Hall en ook dit album is een ware klassieker!!!

Dat was ‘t voor nu, of pas, of straks, of zie maar, veel plezier!

Met dank namens de dr. en mijzelf (AP) aan en groet voor zijne bijzonder hoog doorluchtige Lucos Bravos Primeros.

                                                                                                                 BRAPBRAF!

Muzikaal recept voor het strafrechtelijk vervolgen van de georganiseerde bankmaffia en onmiddelliijke intrekking van de nieuwe regels voor internetbankieren

Een nieuwe sessie met de geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser. Volg de sessies van de dr. door de muziek te beluisteren, die zorgvuldig is afgewogen voor jouw plezier en ter verruiming van je blikveld. Samen met de dr. naar een nieuwe wereld, waar het geluk van de hele mensheid voorop staat en waar een eind wordt gemaakt aan de vervuiling van milieu en lucht en het plunderen van de aarde, puur uit winstbejag en machtswellust.

Een flink doorgewaaide dokter verscheen in mijn straat, op zijn ouwe vertrouwde pijporgelfiets, waar hij een vrolijke deun uit toverde. Hij bleef geheimzinnig over de surprises die hij onlangs heeft verspreid, niet alleen waar die surprises uit bestonden, maar ook bij wie hij deze bezorgde….

Afwachten maar…….

Noemèró oenó: Blur met ‘The best Of’*, mooi album, maar hoe kan het anders, onder de bezielende leiding van Damon Albarn, een paar zeur nummers, maar dat mag de pret niet drukken, er staan genoeg mooie nummers op!! Noemèró doewéé: Royal Bangs met ‘Flux Outside’, vreemde, maar bijzonder energieke psychedelische rock, alweer een uiterst krachtig medicijn!!! Vervolgens de geweldige psychedelica van System7 met ‘Phoenix’*, niet zo vreemd, dat psychedelisch, als je bedenkt, dat de oprichters, de Gong leden Steve Hillage, de psychedelische gitaargod en Miquette Giraudy zijn, ook Alex Paterson, uit The Orb werkt mee aan deze band, een meer dan sjk’t’r’nd album!!!! Dan weer een groots album van Deadmau5: ‘At Play’ (’10 Full Length DJ Friendly Unmixed Tracks’)*, elektronisch psychedelische superritmes, jezus wat is dit goed!!! Tot slot: het mooie album ‘Vaccine’ van Younger Brother, een wat meer ‘rotsige’ Brother, maar wel bijzonder psychedelisch, genieten piepelzzz.

Tot de volgende sessie, of iets daarvoor, daarna mag ook en uh, veel plezier!

*Met dank aan en groet voor zijn gigantisch hoog doorgeluchte grootsigheid Lucos Bravos Primeros.

BRAFBRAPPERDIEBRAPBRAF!

Muzikaal recept voor onmiddellijke aanpak van de grote armoede in Nederland en voor het behoud van de dagbesteding van geestelijk minder begaafden en sociale werkplaatsen

Alweer trakteert blogdokter en muziekdruïde P. Pisser de wereld op een gratis geneeskrachtig recept. Het middel tegen donkere dagen depressies, of totale moedeloosheid wegens het meer dan achterlijke, asociale afbraakbeleid van Rutte 2, van muziek wordt je vanzelf vrolijk! Bovendien verruim je je geest met deze recepten en doorzie je makkelijker de vuile machinaties van de diverse overheden, die uitvoeren wat de financiële maffia hen opdraagt. Daarnaast laat de dokter je middels deze recepten weten, dat er wereldwijd wel degelijk een hele grote groep mensen is, die het niet meer pikken en in opstand komen, sluit je bij hen aan, voor een betere wereld!

De dokter bezorgde het recept voor deze dag weer per zeppelin-drone, aangezien daar een camera, microfoon en luidspreker opzit, kon de dr. met mij communiceren. Ik vroeg hem naar zijn belevenissen, na het laatste recept, toen hij met een van ‘surprises’ overladen fiets langs kwam. Daar liet hij echter niets over los, dat hoor je nog wel, zei hij grinnikend……..

Ben benieuwd wat hij nu weer heeft uitgevreten…….

Noemééééroeëééé 1 (oenó): één van de helaas veel te vroeg overleden godinnen van de blues’n jazz Nina Simone met het album ‘Fine and Mellow’ en dat is ‘t ook, naast dat het meesterlijk goed is!!! Hééé’daar heb je ‘m weer: Tim Buckley met ‘Greetings From LA’, ook al veel te vroeg overleden, maar dan ook nog jong en wat een fabuleus mooi album, zelfs in akoestische nummers hangt er een zwaar psychedelische sfeer in deze muziek, prachtig!!!! Nog zo één, veel te jong overleden: Mark Sandman van Morphine (elk jaar Morphine jaar!), hier met het album ‘Good’, en dat is het, nou knettergoed dan, wel te verstaan, jezus wat is dit mooi!!!! Zo, nu een nog levende band, inclusief zanger Thom Yorke (ook Atoms For Peace): Radiohead en ‘OK Computer’. Een vroeg hoofdgerecht deze avond, de verzamelaar ‘Serial Drillers’ van het ID&T label, bij elkaar gezocht en gemixt door DJ Thimbles. Die DJ doet er niet zoveel toe, al heeft hij wel een vervelend ritme onder de muziek gezet, waardoor hij het bijna verpest heeft…… Maar de muziek is zo goed, o.a. met: Bonobo, Freestylers, G.O.T.H.D., Leftfield, Capricorn, e.v.a., dat het ondanks Thimbles, goed blijft. Tot slot nogmaals het wezenloos goede album ‘Freek Funk’ van Luke Slater, zelfs de dr. was verbaasd over de geneeskrachtige werking, die het beluisteren van dit album teweegbrengt!!!!

Tot de volgende muzikale puinmand en veel plezier!

BRAF!

Muzikaal recept voor een verblijfsvergunning van de Vluchtkerkgroep in Amsterdam en snel graag!

Het is een andere dag, dan de vorige waarop dokter Pissers laatste recept werd gepubliceerd, vandaar dat er op deze dag vandaag een ander recept wordt gepubliceerd, als je nog begrijpt wat ik bedoel…. Fleur je dag op met de recepten van de dokter en verruim je geest van een zolderkamer, tot een gigantisch paleis, als je daar al bent, geniet je gewoon van de voorgeschreven muziek!

Vandaag kwam de dokter weer op zijn oude vertrouwde fiets. Fiets, want hij heeft z’n pijporgel er vanaf gehaald, in plaats daarvan, had hij een gigantische bak op z’n fiets gemonteerd, gevuld met ‘surprises’, zoals de dr. ze noemt. Ik moet zeggen, dat er een redelijk onwelriekende lucht opsteeg van achter zijn rug, ben benieuwd voor wie die ‘surprises zijn, maar ik ben bang, dat ik dat al weet………

Voorgerecht deze vandaagdag, dus niet de gisterendag, al mag je het recept desgewenst gewoon later, dus ook de morgendag afluisteren en zelfs op de overmorgendag: John Lennon & Joko Ono met ‘Double Fantasy’, ondanks dat Ono meedoet, ‘gewoon’ een goed album, veel funk!!! Daarover gesproken: Talking Heads met het legendarische album ‘More Songs About Buildings And Food’, één van de vele fantastische albums van deze band, ook aan dit album werkte Brian Eno mee, groots!!! Nogmaals over funk gesproken: Comateens en ‘Pictures On A String’, schitterende jaren 80 shit, met de broers North (ook Oliver, nee, niet die viespeuk van Reagan, die indirect de VS, door de VN, een veroordeling wegens terrorisme bezorgde!). Prachtig album!!! Door met ODW ofwel Our Daughters Wedding, met hun gelijknamige album, synthesizerpopfunkshit van grote klasse!!! (met een paar kutnummers, even overslaan). Vervolgens Bill Wyman met ‘Green Ice’, een waanzinnig mooi album mensen, met o.a. het leuke nummer ‘Si Si’, jazzpoprock met een psychedelische inslag, heel wat beter werk, dan de Stones toentertijd maakten!!! Hoofdgerecht: Malcolm McLaren & The Bootzilla Orchestra met ‘Waltz Darling’, geweldige mix van klassiek en funk, ondanks dat het een zak was, was McLaren wel geniaal en had hij humor genoeg! Je zal ‘t niet geloven, maar het is toch echt zo, nu heeft die ouwe zak Beasty Boys op het recept staan, met hun album ‘The Mix Up’, een instrumentaal album met de Boys op ‘gewone’ instrumenten, af en toe een misser, maar jezus wat een vuur, schitterende psychedelische rock’n jazzreggae, godverdegodver, wat is dit mooi! Daar sluiten Sly, Robbie and Yellowman mooi op aan, met het album ‘Stone Wall Rambo’, prachtige reggae, maar hoe kan het anders met het Taxi-duo, een zeer ervaren en geoliede ritmesectie, let op de covers van bekende stukken, al eerder op albums van Sly & Robbie uitgebracht, maakt niet uit, geweldig gedaan, dat is zeker!!!

Dat was het voor deze vandaagdag en dat is het morgen ook, als u het dan gebruikt!

Veel plezier!

                                                         BRAP!

Muzikaal recept voor het aan de ketting leggen van volksverlakkers als Julius Terpstra, Tang en Dijsselbloem

Blogdokter Pisser’s wereldberoemde geneeskrachtige recepten, voor de vertwijfelde ziel, die de wereld niet meer begrijpt. Met het volgen van de sessies, door simpel de recepten van de dokter te beluisteren, zal je pijlsnel begrijpen, hoe het overgrote deel van de wereldbevolking in slaap wordt gehouden, door leugenachtige politici, de financiële maffia, de bouwmaffia, de farmaceutische oplichters, het grootste deel van de media en nog een andere sloot aan misdadige ondernemers, die mens, dier en aarde uitbuiten, puur en alleen voor geld en macht. Zoek daarna geestgenoten, die voor een deel deze recepten volgen, daar muziek bijzonder genezend werkt en probeer samen een andere wereld te scheppen.

Alweer per ‘zeppelin-drone’ werd mij het volgende recept bezorgd, toen ik het recept uit de daarvoor bestemde container pakte, klonk uit de bevestigde luidspreker, de stem van de dokter, die op afstand zat te lachen, hij bulderde zo te horen van de lach, tussen het lachen in hoorde ik hem hikkend Teeven noemen, die zijn zwaar sjoemelende collega, de VVD’er van Rey van advies had voorzien en daarna het gesprek heeft laten wissen en als klap op de vuurpijl een niet te controleren stroomstoring de schuld gaf!

Vandaag begint de dr. weer met een album van John Lennon, dit keer ‘Live In New York City’, een prachtig album natuurlijk!!! Nou die ouwe hippie heeft de smaak te pakken: Bob Dylan met zelfs 2 albums: ‘Highway 61 Revisited’ en Bringing It All Back Home’, schtitterende muziek, uit de tijd dat Dylan er nog toe deed!!! En ja hoor, daar is ‘ie weer: Tim Buckley met ‘Lorca’, maar godver wat is dit goed, psychedelische folkrockjazz van top niveau!!! Wat mooier dan Sad Rockets hierna? Welnu heel wat, maar niet in de laatste plaats Andrew Pekler, die onder deze naam en nog een paar andere geweldige muziek maakt. De naam Sad Rockets klinkt niet zo vrolijk misschien, hoewel? Deze muziek is zo mooi, dat je er vanzelf vrolijk van wordt, uiterst geniaal, om niet te zeggen schitterend!!! Tijd voor God’s Own Medicine, uit sterrenstad Bajkonoer, met hun psychedelische retrocrossworldelektronica, een uiterst sterk medicijn, pas op voor overdosering! Erg mooi aansluitend: Astralasia met ‘White Bird’, geweldige, psychedelische dubstabreggae en weet ik wat nog meer, met een geweldige vertolking van het Crimson nummer ‘I Talk To The Wind’, en net als het vorige album, pas op voor overdosering, explosief spul!!!!

Dat was ‘t voor deze vandaagdag, morgen weer een andere, al is dat nu nog een morgendag, nog onbekend, of dit met of zonder recept is, de dokter schijnt erg druk bezig te zijn met ‘verrassingen’ voor bepaalde ‘figuren’.

Veel plezier!

BRAFBRAP!

                                                                                                              BRAP!