Muzikaal recept voor het ontmaskeren van duurzame leugens en tegen de alom tegenwoordige klassenjustitie

Een ‘verse’ portie muziek van blogdruïde en dokter Pietje Pisser, volg de sessies van de dr. en verruim je geest, reis mee op de door hem bij elkaar gezochte, muziek in je eigen brein, daar heb je geen Fyra trein  of vliegtuig voor nodig, je kan desnoods op je bed gaan liggen, kom daar maar ‘s voor bij de KLM!

Met de geneeskrachtige recepten naar een nieuwe wereld, waar het geluk en de gezondheid van mens en dier ver voor gaat op winstbejag, macht en materialisme (het constante ‘pushen’ van mensen, zich meer rotzooi aan te schaffen, rotzooi waar mensen amper nog een halve dag van genieten).

De dokter bezorgde het volgende recept geheel en al vrolijk, wat hij de laatste keer heeft gedaan met Klijnsma en Potters weet ik niet, als je daar niet achterkomt via andere kanalen, kan je het wel vergeten, de ouwe zak houdt daar altijd z’n mond over, maar gezien zijn vrolijkheid, is dat beter afgelopen, dan zijn laatste poging Teeven een poets te bakken. Nu moest hij weer om een aantal ministers en staatssecretarissen lachen…… puntje puntje, daar dit meestal een teken is, dat hij ofwel een plan heeft uitgebroed, om het geteisem in Den Haag dwars te zitten, of dat al heeft gedaan, vanwege zijn zwijgzaamheid over die zaken, weet ik dat niet, maar als ik tot dat geteisem behoorde, zou ik iets beter opletten dan normaal……

Voorgerecht deze vandaagdag Fleetwood Mac en het legendarische album ‘Then Play On’, waanzinnig mooie psychedelische blues, folkblues, bluesrock van topniveau!!! (sommige teksten maar voor lief nemen, zoals ‘Like Crying’, kul van de bovenste plank, maar de muziek is prachtig). Vervolgens Alabama3 en ‘Last Train To Mashville vol. 2’, ‘akoestische uitvoeringen van een aantal nummers van deze countryacidhouse band, ik ben nooit zo van ‘unplugged’ uitvoeringen, maar eerlijk, op deze plaat blijft een fiks deel van de psychedelische ondertoon ‘gewoon’ overeind, plááá’ktiek!!!! In tegenstelling tot Fleetwoord mac, zijn de teksten van Alabama3 ‘gewoon’ van topniveau. Kojboj? (op de hoes van Alabama3): Hippie kojboj Neil Young & Crazy Horse en Psychedelic Pill’, niets te veel mee gezegd, een prachtig album, van deze ouwe knar, ook al staan hier een paar nummers met suffe teksten op, niet op letten, de muziek is geweldig!!!! Kojbojs? Underworld met hun eerste album ‘Underneath The Radar’, een ‘weinig’ anders dan hun latere albums, maar onderschat ‘t niet en de psychedelische inslag van de band, ligt er al dik bovenop, gwoots!!! Aansluitend Autolux met ‘Future Perfect’ en dat is het, perfecte psychedelische acidelektrorock!!!! Tot slot het album ‘Orbus Terrarum’, het tweede deel van dit zoveelste magische album van The Orb, met remixes, minstens zo goed als het eerste deel, ongelofelijk goed dus, om niet te zeggen geniaal!!!!

Tot de volgende keheeeeer en véééééél plezier!

                 BRAF!

                                                                                                     BRAP!

Muzikaal recept voor het strafrechtelijk vervolgen van wanpresterende figuren als Wellink en tegen fascisten

Een nieuwe dag en toch weer een nieuw geneeskrachtig recept van de ‘revolutionaire’ blogdokter P. Pisser. Recepten waarmee je je geest kan verruimen en je horizon verbreden, wat wil je nog meer!

Op naar een betere wereld met de recepten van deze extraordinaire muziekdruïde!

Vanmorgen werd er gebeld bij mijn nederige stulp, i.p.v. de dokter, stond één van zijn volgelingen voor de deur, de dokter was in alle vroegte vertrokken om PvdA asostaatssecretaris Klijnsma en VVD minkukel Potters een gepaste verrassing te brengen, nadat dezen, volgens de dokter het ‘arbeit macht frei’ credo van stal hadden gehaald. Deze vertegenwoordigers van de klassenmaatschappij en een waardeloos klotekabinet, durfden een paar dagen geleden te opperen, dat gemeenten hun burgers in de bijstand te verplichte ‘vrijwilligers’ werk te doen, natuurlijk alweer een neoliberale maatregel die het plebs treft. Plebs dat werkloos werd van de opeenvolgende kabinetten Kok, Balkenende en vooral Rutte, waar de 2 voorgenoemde hufters, ofwel lid van 1 van de partijen zijn, dan wel onderdeel zijn. Als dat maar goed gaat, de verrassingen van de dokter ‘zijn niet voor de poes!’

Ingrediënt 1:Jimmy Smith uit zijn 10 delige box ‘Kind Of Smith’ het album ‘Imagination’, jezus wat was de man snel en wat een heerlijke muziek, om na een drukke dag, deze lekker van je af te laten glijden, doe je ogen dicht en merk dat deze muziek uit 1957 al duidelijke psychedelische ‘trekjes’ vertoont, prachtig! De rest van het recept bestaat voor het grootste deel uit chemische Orbitaanse psychedelica, onlangs bezocht zijn hoge doorgeluchtheid Lucos Bravos Primeros de dokter, met een aantal albums die de dr. ofwel niet had, of was kwijtgeraakt, met dank aan en groet voor LBP, om te beginnen: ‘Orbus Terrarum’, het eerste deel van dit geweldige Orb album, jezus mensen, grootste psychedelische (e)lektronica, allemachtig!!!! We vervolgen met The Chemical Brothers en hun album ‘We Are The Night’, wat nog, dan verzuchten: ‘heerlijk!!!’ Door met Orbital en ‘Halcyon’, alweer waanzinnig mooie psychedelische elektronica, genieten piepelzz!!! Aansluitend The Orb en ‘Metallic Spheres’, alweer een goddelijk mooi album van deze legendarische geluidstovenaars, dit keer met medewerking van David Gilmour op de gitaar en stem, meer dan prachtig!!! Het tweede album, van dit album, met speciale 3D geluidseffecten, waarvoor je je koptelefoon moet opzetten, maar als je een beetje surround systeem hebt, lukt het ook heel aardig. Jammer dat Pink Floyd zo sleets is geworden, dat begon wat mij betreft met het onzalige album The Wall, een poging om maatschappelijke betrokkenheid te tonen, om daar vervolgens helemaal op binnen te lopen, je kon destijds geen kraakcafé of bioscoop bezoeken, of het album, dan wel de film werden getoond…… brrrrrr!!!! Tot slot: Shpongle met ‘Are You Shpongled?’, ongelofelijke goede psychedelische elektronica, zoals bijna het gehele recept, groots!!! Nou dat was een heftige trip, niet soms?!!

Tot de volgende sessie, veel plezier!

BRAP!                                                                                                  

                                                     BRAF!

Muzikaal recept voor eindelijk eens een goed kabinet en als waarschuwing tegen het fascisme in Europa

Meer plezier in je leven met de geneeskrachtige recepten van blogdokter en muziekdruïde P. Pisser! Bovendien bereik je na een aantal sessies van de dokter een verruimd bewustzijn, mocht je dat nog niet hebben. Enig ‘nadeel’, of bijwerking zo je wil, is een doorgronding van hoe het geteisem, ondernemers en politici, onze aarde in hoog tempo naar de kloten helpt, ondernemers die de politiek in hun macht hebben, politiek die daardoor allesbehalve slachtoffer is, maar collaborateur, die ‘netjes’ zorgt dat het ondernemersgeteisem ongestoord, met bescherming van diverse overheden, zijn gang kan gaan……. Gelukkig hoef je daar allesbehalve depressief van te worden, er zijn genoeg tegenkrachten bezig, tegenkrachten die alle steun kunnen gebruiken in hun verzet, dus wat let je en sluit je aan!!!

De dokter was allesbehalve in goede stemming en met zware orgelklanken uit zijn pijporgelfiets arriveerde hij bij mijn deur. Al snel bleek de oorzaak van zijn ongenoegen: PvdA slaapbol Asscher, die durfde te zeggen, dat Nederland, of de politiek allesbehalve racistisch zijn, hoewel heel boos op deze flapdrol, moest hij onbedaarlijk lachen, waarna hij een citaat van Asscher aanhaalde, waarmee deze onmiddellijk zijn eigen verdediging naar de prullenbak verwees: “Je moet terechte kritiek op migratie, niet verwarren met racisme…’ Inderdaad wat een enorme domme lul, hoe krijgt de hufter het uit z’n strot?!

Het recept: om te beginnen: Musorgsky (net als bij Putin prefereer ik de ‘u’ in de naam, als ‘oe’ klank, een combinatie die volgens mij niet bestaat in de Russische taal.) met Pictures at an Exhibition’ en ‘A Night on the bare mountain Khovanshina’, zoek maar een orkest, die van de dr. is van het Sofia Filharmonisch Orkest met Ivan Marinov als dirigent, prachtig!!! Niet zo aansluitend: Stevie Be Zet met ‘Archaic Modulation’, geweldige elektronica met psychedelisch, hypnotiserende werking, grohohóóóóts!!!Nog zo één: The Future Sound Of London en ‘Papua New Guinea’, 8 remixes van dit nummer, maar dat zou je amper zeggen, wat nog verder te zeggen, dan jezus wat een sterk medicijn!!! Vervolgens het on-Nederlands mooie OB 1, een album met dezelfde titel en bij mijn weten het enige werk van deze mensen, althans onder deze naam, een lange trip, genieten mensen!!!

We vervolgen onze reis met Herbie Hancock, met één van zijn mooiste albums: ‘Dis Is Da Drum’, psychedelische rockfunkin’jazz (met een pittige Afrikaanse saus) van de bovenste plank en daar nog een plankje boven!!!! Nog meer da drum? John Hassel and Bluescreen met hun album ‘Dressing For Pleasure’, wahnsinnhafterchristusvomholz!!!!!!

Dat was het voor deze sessie, de volgende komt ongetwijfeld later!

Veel plezier!

                                            BRAP!

 

Muzikaal recept tegen levende schandpalen en voor het verwijderen van Klijnsma en Potters uit de politiek, vanwege haatzaaierij tegen een grote minderheid!!!

Volg de sessie van blogdokter P. Pisser, het enige dat je hoeft te doen, is zijn muzikale geneeskrachtige recepten volledig aan te horen, lijkt me geen probleem, die ouwe knar heeft een geweldige muzieksmaak en een redelijke kennis van wat er sinds de vijftiger jaren van de vorige eeuw is uitgebracht. Voel je je niet thuis op deze aarde en ben je depressief van deze hele belachelijke prestatiemaatschappij, waar het enige geluk bestaat uit, het met vaak stompzinnig en/of afstompend werk,zo veel mogelijk bezittingen te vergaren, waarna je dood mag gaan. Een aarde waar dieren behandeld worden, als gevoelloze producten uit de eerste beste fabriek, een aarde waarin ze groot- en doodgemarteld worden. Een wereld waar het milieu en de luchtkwaliteit, ondergeschikt zijn aan datzelfde vervloekte geld. Met de recepten van de dokter, leer je deze wereld te doorgronden en weet je na een aantal sessies, dat je niet meer kan wachten en actie moet ondernemen, waar je niet bang voor hoeft te zijn, er zijn massa’s mensen, die je voor zijn gegaan en die in verzet zijn gekomen en dat blijven doen!

De dokter was vandaag in stemmig pimpelpaars gekleed, veer op z’n hoed en een ‘geestverwarmende’ bak herrie uit z’n pijporgelfiets persend, kwam de dokter tot stilstand voor m’n deur, rond z’n ‘blauwe’ ogen hebben intussen (na eerst alleen donkerblauw te zijn geweest), na het pak rammel, dat hij vorige week kreeg, alle kleuren van de regenboog. Hij vertelde me, dat hij bezig is, om bij politici thuis, overal in het land, microfoontjes te laten plaatsen, ik zal ze leren, het afluisteren van de AIVD en de NSA te bagatelliseren………

Nummer 1 deze vandaagdag: Adam Rudolph’s Moving Pictures met ‘Dream Garden’, een waanzinnig mooi psychedelisch crossworldjazz album met hypnotiserende ritmes en andere geluidskunsten, pwachjtichj!!!! Vervolgens Soft Machine met hun eerste 2 albums, blijft modvergeten magisch mooi mensen! Nu komt’ie wel met een rare bokkesprong (hoewel?), als eerbetoon voor Brian Jones, zo schreef de dr. er in zijn hanenpoten bij: ‘Their Satanic Majesties Request’, wat mij betreft één van de mooiste albums van The Stones en inderdaad, kan best na of voor The Softmachine, psychedeligoed!!! Tied veur Can, de legendarische psychedelische Duitse rockjazz (ja in deze volgorde!) band met ‘Monster Movies’, ook al 60er jaren werk, godverdegodver wat is dit sterk!! Terug naar de droomtuin met zachte machines: Between en ‘Silence Beyond Time’, allemachtig mensen, woorden schieten tekort, luisteren dus!!!! Perfect aansluitend op het laatste nummer van Between, het album U.F.Orb van….. varrassing: The Orb! een ware trip in een trip, schitterend!!!!

Dat was het voor deze daagdag, tot één van de volgende en veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor een verbod op het martelen van dieren, per direct graag!

Met de recepten van blogdokter Pisser, ziet je wereld er na een paar sessies heel anders uit, niet meer de grote chaos, waar je je eerst walgend van afwendde, maar een chaos, waarin je duidelijk de machinaties van de machthebbers, ondernemers en de media kan ontdekken, waarna je door simpele analyse pas echt zal zien, hoe smerig voornoemde groepen bezig zijn. Alles in de zucht naar macht, geld en ‘groei’, waar alles en iedereen voor moet wijken. Je zal snel doorhebben, dat er velen als jij zijn, die niet alleen doorzien, hoe de wereld werkt, maar daar ook verandering in aan willen brengen. Doe mee aan de sessies, ze zijn gratis en hebben behalve het voornoemde, geen bijwerkingen.

Met ‘Telstar’ van de Tornadoes, keihard spelend, met de hoogste tonen piepend uit zijn pijporgelfiets persend, fietste de dokter vandaag mijn straat in. Nadat hij, stopte voor mijn voeten, zag ik de dokter, uit de hem meestal omhullende nevel, naar voren komen. Hij was voor de verandering weer eens helemaal in hippie kledij gestoken, al was het wel een winteruitvoering (hij is nogal kouwelijk, moet je weten), met een glimlach van oor tot oor, overhandigde mij het recept, sloeg mij op m’n schouder, zodat ik bijna door mijn knieën zakte, stapte op zijn pijporgelfiets en verdween even snel als hij gekomen was, weer uit mijn straat……. Ben benieuwd……

Voorgerecht: The Doors met hun eerste album, onnodig te zeggen, dat dit meesterlijk is, een ware klassieker, maar nu staat het er toch weer….. Honderd sterren wat mij betreft!!! De dr. vervolgt met Joy Division en ‘Unknown Pleasures’, alweer niet nodig…… en minstens zo klassiek intussen, prachtig!!! Door met Rausch en ‘The Indi(a) Collection’, psychedelische Duitse rock, van topkwaliteit!!! Met o.a. een ode aan The Velvet Underground, dus ook aan de onlangs overleden Lou Reed. Bauhaus verzorgt het volgende voorgerecht, met hun album ‘Volume Two 1979-1981’ een mooi compilatie album, waarop o.a. een paar ‘disco-uitvoeringen’ van twee covers: ‘Third Uncle’ en Ziggy Stardust’, die wat mij betreft beter zijn dan de originelen, luister maar!!!! Voorhoofdgerecht: Morphine met ‘Cure For Pain’, jezus wat een krachtig medicijn is dit, allemachtig!! Hoofdgerecht: Frank Tovey & The Pyros met zijn album ‘Worried Men In Second hand Suits’, prachtige psychedelische rock/bluesrock/jazz, één van zijn vele geweldige albums, al is hij een beetje in mineur op dit album, al is het meesterlijk , net als zijn teksten, een ondergewaardeerd genie!!!! Tijdens dit album ging de Hammond B2 bel van de dokter (die heeft deze orgelgek onlangs zelf gemaakt, de bedoeling is, dat de de drukknop van de bel in een fractie van een seconde, de stemming van deze persoon meet en daarop een fractie van een seconde later, een van de vele nummers begint te spelen, die daarvoor in een speciale harddisk zijn ondergebracht (die ouwe toverkol zegt wel, dat hij geen smartphones en computerss in zijn huis wil, maar ondertussen hangt zijn huis vol met de nieuwste elektronische snufjes, die hij overigens meestal zelf in elkaar knutselt. maar goed de bel sloeg duidelijk op tilt. Geen wonder, het bleek LBP in hoogsteigen persoon te zijn. Deze preste de dokter het album ‘Dub The Mighty Dragon’ van The Meteorites af te spelen, de dr. heeft een zwak voor onze hoog doorgeluchte, vandaar dat hij gehoor gaf aan de vraag, iets dat hij zelden doet. Verdomd het sloot nog best aan op Tovey ook, al is dit een album dat bol staat van de slapvette lol, prachtige elektrofunkin’dub’n bass, dit album doet mij altijd aan de onvolprezen Huilende Rappers denken, gurrrrooooots!!!

Dat was het voor deze sessie, laat je niet koeioneren en vooral veel plezier!

BRAF!                                                                                                                BRAP!

Muzikaal recept voor echt goede toegankelijkheid tot rechtsgang, ook voor minder bedeelde burgers……

Blogdokter en -druïde P. Pisser’s supergeneeskrachtige recepten, worden wereldwijd, met veel succes gebruikt, tegen door de huidige maatschappij veroorzaakte depressies, of algehele malaise ten gevolge van een overdaad aan smerige streken en leugens, die politici, ondernemers, de financiële wereld en tot slot de media, de mensheid dagelijks voorschotelen. Verruim je geest, met de recepten van de dokter, doe er je voordeel mee en zegt het voort!

De dokter is weer helemaal opgeknapt na zijn aframmeling een paar dagen geleden, en kwam weer hard orgelfietsend mijn straat in scheuren, nog even tekeergaand tegen de sufferds, zoals hij ze noemt, Opstelten en Teeven, nam hij een trek van zijn waterpijp, keerde de fiets en liet een wolk, van niet mis te verstane, smeulende substantie, achter zich, die zich langzaam verbreedde en de straat een ‘exotische’ geur gaf……

Als eerste deze vandaagdag het verzamelalbum ‘Extraplatte world 5’, vreemde indo-Europese klanken van o.a. Mosa Sisic & The Gipsy Express (met veel frutsels boven de letters van het eerste deel), Comedia Mundi, Sivan Perwer, Bordunicum, Monika Stadler e.v.a., sluit je ogen een uur lang op deze muziek en laat je meevoeren, naar mooie, vreemde oorden, prachtig!!! Door met Oi Va Voi en ‘Laughter Throegh Tears’, een mooi album van vreemd genoeg een Londense band, de naam ‘van de band is Jiddisch en betekent ‘oh mijn god’, de sfeer op het album is door de klezmer, Oost-Europees, het laatste nummer mag je wat mij betreft overslaan, de rest is ‘gewoon’ prachtig!!! Dan de vrolijke hypnotiserende muziek van Antonio Infantino met ‘Tara ‘n Trance’, potverdetietenmannenplatjes, is dit godvergeten goed of niet?!! De hoogste tijd voor Andreas Stahel met ‘Helix Felix’, een groots album met eigen composities, alles wat je hoort, is zonder elektronica door Stahel live uitgevoerd, zonder gebruikmaking van overdubs, productie…… Don Li! Jezus op een brandend houtvlot, is dit ff goed zeg! Psychedelische jazz van eenzame hoogte!!! Nu het album ‘Vacation’ van Lichtenberg, geniale elektronica, een psychedelische trip, purachtig!!! Tot slot uit het 3 delige album van Bill Laswell & Material, het derde deel: ‘Voice of Thunder – Speed Of Light’, onnodig te zeggen, dat dit grootse muziek is, genieten maar!!!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

                                                                                BRAF!

Muzikaal recept voor huizen met een betaalbare huur en voor wetgeving, die ons recht op privacy volledig herstelt

Met de geneeskrachtige recepten van blogdokter en -druïde P. Pisser, verruim je niet alleen je blik, maar ook je geest (ha! ha! ha!). Bemerk hoe je na een aantal sessies, berichtgeving over politiek heel anders gaat zien, je doorziet de leugens bliksemsnel. De sessies van de dokter zorgen er voor, dat je daar niet depressief van wordt, maar dat je actie zal ondernemen, dat is veel makkelijker dan je denkt, er zijn miljoenen mensen op aarde, die het allemaal spuugzat zijn, de Occupy beweging is maar het topje van een enorme ijsberg! Trouwens, pas op voor de Occupy beweging, die zit bomvol vergadertijgers en je weet het, dat is de dood in de pot, diezelfde figuren blijken na verloop van tijd, uit te zijn op macht. maar doe vooral je voordeel met deze sessies en zegt het voort!

Weer enigszins uit de lappenmand, trof ik onze dokter, bij het ophalen van het volgende recept, hij was weer enigszins mobiel en weer bijzonder pissig, dit keer op onderwereld lobbyist Opstelten, die ‘zijn’ nu al mislukte Nationale Politie, de zinloze jacht op softdrugs laat voortzetten, daarmee de eerder genoemde onderwereld in de kaart spelend. Als hij werkelijk zo tegen drugs is, zou hij alcohol moeten verbieden (wat ‘god’ verhoedde!), immers deze harddrug is uiterst verslavend, kent een gigantisch aantal verslaafden in Nederland (en daarbuiten) en zorgt direct en indirect jaarlijks voor een gigantische schade!

Kortom onze ouwe toverkol is sterk aan de beterende hand!

Voorgerecht deze dag: The Ex en ‘Joggers & Smoggers’, een prachtig album uit 1989, een soort experimentele geluidscollage, met daarin juwelen van nummers verborgen, van punk tot punkfolk en af en toe Afrikaanse invloeden, prachtig!!! Daar sluit het album ‘Cannibalism 2’ van Can mooi achteraan, een compilatie album met nummers vanaf zo ongeveer het eerste album, van deze legendarische Duitse band, sjkit’r’nd!!!! LCD Soundsystem neemt de geluidsinstallatie over met ‘This Is Happening’ hun geweldige psychedelische, hypnotiserende album uit 2010, genieten piepelzz!!!! We nemen nu het OV en gaan met Jack White in zijn ‘Blunderbuss’, oh nee, dat kan niet, dat is geen bus, maar een geweer met korte loop! Maar een prachtig album, dat is zeker!! Tied veur Kap Bambino en ‘Zero Life Night Vision’, jezus christus wat een energie, heeeeeeerlijk!!!!! Tot slot The Mars Volta en hun grootse album ‘Noctourniquet’, zonde dat de band ter ziele is, want potverdepieleklatscher, wat is dit geweldig!!

Tot de volgende keer, of die daarna, zie maar!

Veel plezier!

                                          BRAF!

Muzikaal recept voor het vervolgen van wethouders, die goede banden onderhouden met de bouwmaffia en erkenning met schadeloosstelling van de ellende, die woonwagenbewoners (reizigers) tijdens en na WOII is aangedaan!

Hier weer een aflevering van jouw regelmatig terugkerende geneeskrachtige recepten, van je eigen blogdokter P. Pisser. In zijn eindeloze reeks openbare sessies, probeert onze dokter de ogen van de machteloze wereldburgers te openen en ze daarmee te wijzen op het feit, dat ze dagelijks bedonderd en uitgezogen worden, door de grote bedrijven, de financiële maffia en natuurlijk vooral door de alomvattende neoliberale politiek, die praktisch wereldwijd aan de macht is. Deze neoliberalen helpen de wereld op nog hoger tempo naar de kloten, onder het mom van duurzaamheid en vergroening, gaat men verder dan ooit te voren, zelfs zaken als het boren in arctisch gebied, worden als de normaalste zaak verkocht aan de burgers wereldwijd……

Zoals ik in mijn vorige bericht al meldde, was onze dokter van plan Opstelten en Teeven ‘een poets te bakken’ (en dat zijn meestal geen misselijke poetsen!), vandaag belde hij mij, met de vraag of ik het recept bij hem kon ophalen (de oude toverkol weigert computers, ja zelfs ‘smartphones’ in zijn huis, dus….. Een kennis deed de deur open en in zijn woonkamer, lag de dokter, bont en blauw. Het schijnt, dat hij bij zijn eerste adres werd opgewacht, door een stel kale fascisten, die hem ‘welvoeglijk’ de straat uit hebben geschopt. Gelukkig had hij zijn fiets bij het station achtergelaten…….. Maar goed, die ouwe ligt een beetje in de kreukels, wat hij zelf behoorlijk amusant vond, al lachend deed hij verslag van de gebeurtenissen……

Naar het recept: ingrediënt 1: Bill Nelson met After the Satallite sings’, een sf album, elektropoprock met over het algemeen, de normale instrumenten, een schitterend album, met een psychedelische ondertoon!! Door met Rausch en ‘HeartBeat’, prachtige ‘Duitse rock’ met psychedelische ondertoon, let op de mooie cover van ‘I Am The Walrus’, zelfs als cover een ware klassieker!!! Vervolgens on-Nederlands mooie, alternatieve muziek van The Ex, eens een punkband, maar dit gaat heel wat verder, al is het bij tijd en wijle nog te horen, groots!!! We blussen het geheel even af, met The Jesus & Mary Chain en ‘Stoned & Dethroned’, een redelijk mooi album van deze band, al is het vuur er wel een beetje uit. Arno neemt de microfoon over met ‘À Poil Commercial, bij hem geen last van afnemend enthousiasme, één van de vele waanzinnig mooie albums, van deze eigenzinnige Oostendse bard, genieten piepelzzz. Voorhoofdgerecht: Claw Boys Claw en ‘Sugar’, alweer een on-Nederlands goed album, toch eens luisteren wat ze tegenwoordig maken! Hoofdgerecht en nagerecht: uit Miami, Florida: Otto von Schirach en ‘Supermeng’, potverdekutteflut, dit is superdepuperdepuperdepuperdepuperpupuper sterk, godver wat geweldig mooie psychedelica, van grote hoogte!!!!

Dit was tevens het einde van deze sessie, veel plezier!

                                                        BRAFBRAP!

Muzikaal recept voor het in een megastal houden van lobbyisten voor de intensieve martel veehouderij, zoals hare VVD kwaadaardigheid Lodders

Hier je super geneeskrachtige recept van blogdokter en -druïde Pietje Pisser. Volg de sessies van de dokter, door nauwgezet zijn recepten te beluisteren (in de juiste volgorde en zo hard mogelijk, zonder je oren op te blazen, of je buren..). Verruim je geest met deze sessies, zie hoe rot de wereld is, zoek gelijkgestemden (die zijn er in overvloed) en verzet je tegen verdere afbraak, onmenselijk regeringsbeleid, het groot en doodmartelen van dieren in de intensieve veehouderij, of bonthandel en tenslotte het omzeep helpen van de wereld, alleen voor het vergroten van rijkdom van enkelen….

De dokter had weer eens haast vandaag, redelijk vriendelijk gaf hij het volgende recept af, waarna hij zei, dat hij vandaag nog wat ‘cadeaus’ moest afleveren, o.a. bij het oliedomme VVD bruine ballonnenstel Teeven en Opstelten. Als dat maar goed afloopt…..

Als eerste vandaag, deze dag dus, niet die van morgen, al mag je het bericht gerust gisteren gelezen hebben: Electric Light Orchestra met ‘Out Of The Blue’, het laatste nog eneigszins te pruimen album van deze band, jaren niet gedraaid,viel me echt alles mee, oké, veel zelfde trucs en geluid, maar het geheel overziend, is het toch nog iets meer dan een mooi tijdsdocument, je kan zelfs stellen, dat elektronica artiesten het e.e.a. hebben geleerd van deze band. Vervolgen we met Iggy Pop en zijn legendarische album ‘Lust For Life’, prachtig album, een echte klassieker. Pop heeft dit album gemaakt met de hulp van Bowie, nadat deze hem mede hielp af te kicken van de heroïne (dat laatste werd toentertijd verteld), ach trivialiteiten, een schitterend album. Maar let op! Blijf altijd van de heroïne af, één keer gebruiken kan al tot een verschrikkelijke verslaving leiden!!! Dan aansluitend Echo & The Bunnymen met hun (ook al legendarische) album ‘Heaven Up Here’, grootse band met psychedelische wave muziek, sterk! De band was trouwens een sensatie om te zien, wat een energie en virtuositeit!!! Trouwens wel de remix met mooie bonus! Nog ff wat lol met de mannen van Bauhaus, die onder de naam Tones On Tail vrolijke muziek maakten, hier een compilatiealbum met bijna alle nummers, onder de naam ‘Night Music’, echt mensen, waanzinnig goed en je krijgt zeker van het grootste deel, een berg energie, net als bij Pop en The Bunnymen!!!We blijven nog even in de 80er jaren, met de psychedelische alternatieve rock van grote klasse, gebracht door Shriekback en hun album ‘Oil and Gold’, waanzinnig goed mensen!!! Tot slot vandaag: Bosnian Rainbows, een psychedelische rockband van minstens Shriekback klasse, al is de muziek niet te vergelijken, dit is het eerste gelijknamige album uit 2013. De band bestaat o.a. uit 2 leden van The Mars Volta, dat helaas ter ziele is…….

Tot de volgende sessie en veel plezier

BRAP!

Muzikaal recept voor echt geluk en voor het totaal vrijgeven van cannabis verkoop en kweek

Een nieuwe dag, betekent niet altijd een geneeskrachtig recept van blogdokter en -druïde P. Pisser, maar vandaag dan weer wel (ha! ha! lachte de graaf en beet z’n duim af). Beluister de recepten van de dokter en hoor wat muziek met je doet, reis door de wereld, of zelfs het universum met deze recepten, zonder dat je daar fysiek voor naar buiten hoeft te gaan! Hoor hoe velen het niet eens zijn met de huidige hypocriete, leugenachtige gang van zaken en zie dat je de enige niet bent. Doe kracht op met de sessies van de dokter, kracht om je niet meer als een mak schaap te laten voorliegen, door wie dan ook, kracht om in verzet te komen, tegen de pijlsnelle afbraak van onze planeet, ten behoeve van het geluk van enkelen.

Het volgende recept, werd door een benevelde dokter afgeleverd, niet beneveld door drank, maar door de immer aanwezige nevelen rond zijn kop, waarin bij tijd en wijle bliksemschichten te zien zijn (het moment om een stap terug te doen), maar niet vandaag, deze dag is de dokter uiterst vrolijk, benieuwd, er waren zelfs hele kleine vlinders in de nevel te ontdekken, of dat te horen is…

Als eerste: Baba Yaga met ‘Secret Combination’, vreemde folkrock, met dan weer Russisch aandoende achtergrondkoren, dan weer achtergrondkoren als Värttinä, met een mooie cover van het Stones nummer ‘Tou Can’t Always Get What You Want’ en het Beatle nummer ‘Back In The USSR’, het originele Stones nummer heb ik altijd zeer vervelend gevonden (net als nummer ‘Angie’ en het Beatles nummer Hey Jude’), dat is met deze cover wel anders! Kortom een vreemd, maar mooi album!!! Aansluitend Arab Strab en ‘Red Threat’, psychedelische duistere muziek, schitterend!!! Meer folk, maar dan uit het zuiden van de VS met Richard Dobson, ach country kan best leuk zijn, vraag dat maar aan Alabama3!! In de 70er jaren speelde Dobson o.a. met Townes Van Zandt en Steve Earl. Door met The Great Uncles Of The Revolution met ‘Blow The House Down’ en dat is geen woord te veel, prachtige folk, folkrock van topkwaliteit!!!!Vandaag in restaurant Ween het hoofdgerecht ‘la Cucaracha’, heerlijk, niet gefrituurd, zo je oren in! Jezus wat een muzikanten en wat een lol!!!! Achterafje: Liquid Hips met ‘Rageaholic’, wat minder funk en wat strakker, maar gelukkig wel met vuur en plezier gebracht!!! Tot slot om het geheel af te blussen, de prachtige muziek van Erland Dahlen met ‘Rolling Bomber’, met o.a. een zingende zaag en antieke Slingerland Rollingbomber drums uit het midden van de 40er jaren, prachtig!!!!

Tot snel en veel plezier!

BRAP!