Muzikaal recept voor onmiddellijke actie van Timmermans, op de zaak Ahmed D. en voor het vastzetten van W.A. in een Russische cel, naast de Greenpeace medewerkers, misschien dat Timmermans dan wakker wordt

Volg de sessies van blogdokter en druïde P. Pisser, door nauwgezet zijn recepten te beluisteren. Meer plezier in je leven met deze sessies en bovendien, zie je dat je niets mankeert, als je de huidige maatschappij niet (meer) begrijpt. Doe je voordeel met de super geneeskrachtige recepten van de dokter, begrijp wie er schuldig is aan de ellende van velen, verzet je en zegt het voort!

Vandaag arriveerde de dokter in mijn straat, met een regen en storm scherm op zijn pijporgelfiets, waardoor het geluid ronduit psychedelisch te noemen was, harde, hoekige klanken, enigszins gedempt door de gemonteerde bescherming, ik waande me even in een sf geluidsdecor. Dat hij dit toch maar weer in elkaar geknutseld had, maakte de dokter ronduit vrolijk en lachend overhandigde hij het volgende recept:

Ingrediënt 1: Timber met ‘Parts and Labor’, uiterst vervreemdende muziek, dan weer folkrock, jazz, experimenteel, of pop, dit alles op een psychedelische ondertoon, prááááktiek!!! Vervolgens iets geheel anders, al sluit het wonderwel aan: (The) Bambi Slam met ‘Blanco y Negro’, psychedelische ‘sleazy-rock’ van topkwaliteit, groots!!! Dan een album van Fehlfarben, uit de nadagen van deze Duitse band, niet meer de topkwaliteit, die de band in het eerste deel van de 80er jaren bezat, maar hé, Fehlfarben, dus slecht kan niet van toepassing zijn, integendeel, best een goed album, de naam? ‘Die Platte Des Himmlischen Freudens’. Door met Spiral Jetty en ‘Band Of Gold’, duistere psychedelische rock, met een aantal uitstapjes, welke? Luister en geniet!!! Toch nog iets van Lou Reed, die vorige week overleed, het was een nare man, maar god, wat een prachtige muziek en teksten heeft hij gemaakt, hier: Velvet Underground (en niet Lou Reed’s V.U!) met hun derde album uit 1969, niet nodig te zeggen, dat dit een klassieker is, jezus wat is dit mooi!!! Met een flinke stap naar The Golden Palaminos en hun eerste, gelijknamige album, godopz’nkont, wat is dit sterk, af en toe lijkt het wel drum’n bass, maar dan zonder een overmaat aan computers, super psychedelisch, wat mij betreft het beste dat de band neerzette, genieten piepelzzz!!!! Wat mooier dan te eindigen met Serart en het gelijknamig album, psychedelische cross-over van Serj Tankian en Arto Tunçboyacıyan (de eerste is ook zanger van System of a Down), twee muzikanten van Armeense afkomst, jammer genoeg hebben ze alleen dit album gemaakt, het werd uitgebracht in 2008, maar postverdegodverdepieleklatscher, wat is dit waanzinnig goed!!!!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

                                                                                                                    BRAF!

Muzikaal recept tegen stroomstootwapens en voor het ontslaan van agenten, die propaganda maken voor de PVV

En weer wordt je door blogdokter Pisser getrakteerd op een supergeneeskrachtig recept, een opfrisser voor je brein (en daar bedoel ik niet de gestapo van de muziek- en filmindustrie mee!), meer lol met de sessies van de dokter! Verruim je geest en zie hoe je je leven lang al wordt gekoeioneerd, door religie, onderwijs, media en vooral niet te vergeten het grootkapitaal en de politiek (die laatste wordt bestuurd door het grootkapitaal!). Schrik niet van de naakte waarheid, er zijn miljoenen mensen op aarde, die dat intussen beseffen en een flink aantal daarvan proberen het ‘doodsschip’ van de neoliberalen te keren…..

Opgelucht dat de oude toverkol, onze dokter, niet weer in de cel zat, werd ik vanmorgen gewekt, door een mooie wals, die hij op zijn pijporgelfiets produceerde, toen hij mijn straat in fietste. Behalve nog wat scheldwoorden op Norder en het Haagse college, dat een peperduur ‘cultuurpaleis’ aan het Spui gaat bouwen en de gebouwen, die daar nog geen 30 jaar staan, worden afgebroken, “goddomme ook nog eens een gigantische kapitaalvernietiging”, bromde hij. Waarna hij toch weer vrolijk het volgende recept overhandigde:

Voorgerecht: de poprock van The Wygals met ‘Honeycoks In The Whithersoever’, kundige muzikanten en mooi gebracht!! Poprock? Daar lusten Arling & Cameron (en Swarte) met ‘Sound Shopping’ wel pap van, ja, ja, ik weet ‘t niets vervelender dan winkelen, maar goed…. Een mooi elektropoprock album van deze heren, o.a. met een bijdrage van Fay Lovsky (vreemd dat zij nooit groot is geworden in dit land, want muzikaal is ze dat zeker!)!! Aansluitend (hoewel?) de punkrock, dan weer wave, dan weer reggae van The Members, een band die hier nooit veel deed en dat was onterecht, al gingen de heren zich na verloop van tijd steeds meer als yuppen gedragen, zoals de ‘motherfucker’ Paul Weller van The jam, maar die was dat vanaf het begin, vooral een scherpe vouw in de broek en ‘nette’ kleren, gadver!! Dit compilatiealbum, ‘Sound Of The Suburbs’ is prachtig en geeft een mooi beeld, van de band, met een hele berg maatschappij kritiek, ook op banken, zoals in het nummer ‘Offshore Banking Business’, waar dit ongebreidelde bankieren op uit draaide en hoeveel de welgestelden intussen hebben gestolen, door belastingontduiking in belastingparadijzen (jaarlijks zo’n 20 miljard!), weten we tegenwoordig allemaal…… Tachtiger jaren? TC Matic, de band van Arno Hintjes, hier met het 2de deel van hun album ‘Compil Complet’ zoals de titel al zegt een compilatie album, van deze legendarische band, grootse muziek!!! Vervolgens een remix album met Blondie nummers, met remixes o.a. van Diddy, K-Klass, Utah Saints, e.a., een groots album, met oude nummers, in een toentertijd (1995) spiksplinternieuwe psychedelische jas, genieten!!! Tot slot: Gold Panda met ‘Companion’, psychedelische dadaelektronica van waanzinnige hoogte, schohohóóóón!!!!

Veel plezier!

BRAFBRAP!

Muzikaal recept voor vermindering van de enorme veesector in Nederland, i.p.v. uitbreiding en voor het totaal stoppen met asfaltaanleg en verbreding van wegen!

Blogdokter P. Pisser’s wereldberoemde geneeskrachtige recepten, voor de wanhopige, vermoeide mens, een lust voor het oor en  een ‘extra oog’ openend, waardoor je kan zien, waarom je je zo voelt, maar een recept dat je ook de kracht geeft uit het dal te klimmen en op zoek te gaan naar gelijkgestemden, die zijn er gelukkig meer dan voldoende, maar mijdt de leiderstypes, zij staan garant voor nog veel meer ellende, echte democratie, waarin ook de minderheden een grote stem hebben, komt van beneden en kan als zodanig nooit opgelegd worden van boven (daar je dan altijd ziet, dat die democratie, een schijndemocratie is, één om de burgers onder de duim te houden, twee om de macht te behouden, ten koste van alles). Met deze recepten doorzie je ook snel, waar religies echt voor staan: het zoet houden van de gelovigen, door ze na een hard leven, een bestaan in een oord te beloven, waar alles mooi is, even doorbijten dus, jammer genoeg kan er niemand terugkomen om de gehersenspoelden de waarheid te vertellen……

Al moet ik zeggen, dat de huidige maatschappij, via dom vermaak en agressieve spelletjes, geen god meer nodig heeft, zie de zwarte pieten discussie, ‘volwassen’ burgers die daarvoor demonstreren, die staan te spugen, niet omdat hen of hun buren het vel over de oren wordt getrokken, door het afbraakkabinet Rutte 2, nee, omdat men aan ‘hun’ zwarte piet komt, een symbool waarmee jaarlijks vele gekleurde kinderen en volwassenen worden gepest…………

De hoogste tonen uit zijn pijporgelfiets pompend, scheurde de dr. vandaag mijn straat in, in neon hippiekledij, uiteraard met een fikse nevel rond zijn hoofd, waarin verre sterrenstelsels te herkennen waren…… Redelijk vrolijk, nog wel even scheldend op Teeven, die zegt te zullen onderzoeken, of uitgeprocedeerde asielzoekers misschien toch geen eten, drinken en een dak boven hun hoofd nodig hebben; waar de dokter hikkend opmerkte, dat ze de dikke VVD papzak zelf eens een maand op straat moeten laten leven, goed voor z’n lijn ook, merkte de dokter op, waarna hij in een lachbui uitbarstte, die de ruiten van mijn huis deden rinkelen, mij het recept overhandigde en met snerpende tonen mijn straat uitreed.

Als eerste vandaag de trip ‘Transsiberia’ uit de 10 delige serie ‘The Electronic Journey’ van Tangarine Dream’, laat je lekker wegdrijven op de cadans van deze prachtige elektronica!! Meer elektronica, althans deels, met Gary Numan, die het eind 70er jaren aandurfde, de gitaar te vervangen voor een synthesizer en daar in GB veel succes mee oogstte, hier zijn compilatie-album ‘Rumour’. Je zou Graham Parker & The Rumour verwachten, maar die komt later in dit blogtheater, zo beloofde de dokter, nu: Sex Gang Children met ‘Pop Up’, ‘The Rare And Unreleased World Of Sex Gang’, een flinke schep meer glamrock dan Numan, maar jezus mensen wat is dit mooi!! Nu een kentering in het recept met: MS-LUM en ‘Airport Lovesong’, ‘gewoon’ mooie retro jaren 60 rock, op bijzondere manier gebracht, inclusief een regelmatig terugkerende psychedelische ondertoon, heel bijzonder!! Aansluitend over bijzonder gesproken: de zware rock van Incubator, een Duitse band, die zelfs Balkanmuziek weten om te toveren in harde, maar altijd bijzonder blijvende rock, genieten mensen!! Nog een kentering, terug naar de elektroshit: Soft Cell en ‘Cruelty Without Beauty’, ook hier weer, let op de teksten, al ziet Marc Almond de wereld wel heel duister, er vallen genoeg zaken terug te vinden, op een manier bekeken, die je zelf waarschijnlijk niet zo gezien zou hebben, een prachtig album, maar hoe kan het anders?!!! Tot slot van deze enerverende dag, Massive Attack met ‘Mezzanine’, één van de mooiste albums, van deze nu al legendarische band, grootse muziek, met o.a. geweldige kritische teksten, een juweel!!!

Tot de volgende sessie, of die van volgende week, zie maar, maar zegt het voort en veel plezier!

                                               BRAP!

Muzikaal recept tegen de geplande kapitaalsvernietiging op het Haagse Spuiplein, de gigantische vervuiling die daar bij vrijkomt en de bouw van een veel te dure megalomane toren, in deze crisistijd

Hier weer een paar uur geluk en geestelijke oplading, met de nieuwste sessie van blogdokter en muziekdruïde Pietje Pisser (hij is 2 meter groot en bijna 1 meter breed…. ha! ha! ha!). Verruim je geest met de uiterst geneeskrachtige recepten van je eigen blogdokter. Geen verwijsbrieven, geen nadelige bijwerkingen (althans als je wakker wilt worden, uit de droom waar de machthebbers, de grote bedrijven en de media, jou en het grootste deel van de bevolking in proberen te houden) en geen kosten!

De dokter bezorgde het volgende recept met een zelfvoldane grijns op z’n tanige kop, benieuwd wie hij nu weer een ‘grote verrassing’ heeft bezorgd……. Vrolijk toeterend op z’n pijporgelfiets denderde hij even later weer m’n straat uit, een flink rookgordijn achterlatend, geproduceerd door z’n water en winddichte waterpijp, die hij op z’n fiets heeft gemonteerd. later hoorde ik via via, dat hij een reuzendrol, in de brievenbus van PvdA sloopwethouder Norder heeft gedraaid, als ‘dank’ voor al z’n sloopwerk en reusachtige megalomane klote torengebouwen…..

Voorgerecht van de dag: The 13th Floor Elevators met ‘Psychedelic Sounds Of The 13th Floor Elevators’, prachtige psychedelische muziek (in mono uitvoering) uit de 60er jaren!!!!! Door met Wooden Shjips en hun album ‘West’, waanzinnige psychedelische retrorock, die zomaar uit de 60er jaren had kunnen komen, groots!!! Vervolgens een vreemde keus van de dr., Devo met 2 albums: ‘Oh,No It’s Devo’ en ‘Freedom Of Choice’, 2 geweldige humoristische albums, van deze dadarockwave formatie uit de 70er, 80er jaren, prachtvollerdevolzz!!! Daar lustte Zappa ook wel pap van, dadarock, hier met de eerste 2
delen van ‘Shut Up And Play Your Guitar’, alemachtig mensen, wat een geniale
gitarist was de man, naast al z’n andere talenten, jezus op een
houtworm, práááááktiek!!! Niet aansluitend maar desalniettemin ‘best heel aardig’, het album ‘Welcome To Sky Valley’ van Kyuss, prachtige psychedelische rock!! O.a. een paar leden van deze band, vormden met anderen Queens of the Stone Age. Tot slot om de boel weer een beetje tot rust te brengen en je alvast voor te bereiden op de dag die komt, waarin je je niet meer laat koeioneren: Mindless Self Indulgence met ‘Frankenstein Girls Will Seem Strangely Sexy’, een grote energiepil en bliksemafleider, genieten piepelzz!!!

Tot de volgende sessie en je weet het: alles helemaal afspelen, zo hard mogelijk (zonder een ander tot last te zijn en de bas op ABN!

Veel plezier!!!

BRAP!

Muzikaal recept voor normale werkverbanden, zonder uitbuiting, normale betaling en fatsoenlijke rechtsbescherming!

Op deze plek de regelmatig terugkerende geneeskrachtige recepten van blogdokter en druïde P. Pisser. Je hoeft geen eigen bijdrage te betalen en je kan deze recepten volgen, zonder bijwerking op andere medicatie. Bekende bijwerking van deze recepten, zijn een verruimde geest, met een uiterst kritische blik op de algemene gang van zaken, met een piek belangstelling voor de volksverlakkers in de ‘politieke arena’ en de financiële wereld. Daar moet je vooral niet ongerust over worden, er zijn miljoenen mensen, die allang deze staat bereikt hebben en op allerlei manier proberen het tij te keren. Volg de sessies van de dr., op naar een wereld waar geluk en gezondheid tellen, i.p.v. macht en geldbejag, waar niet alleen het grootste deel van de mensheid en de dieren het slachtoffer van worden, maar die bovendien onze wereld onleefbaar maakt.

Met begeleiding van zware orgelklanken, geproduceerd op zijn pijporgelfiets, bezorgde de dr. het onderstaande recept, dat hij overhandigde met een kort gvd, dit vanwege alle leugens, waarop hij Rutte 2 gisteren en vandaag weer betrapte:

Als eerste ‘Maria Juanez’ van Brad Leali Jazz Orcestra, puike latin jazz van top niveau, prááááktiek!! Door met de latinjazzrock van topbassist Omar Hernandez en zijn band, groots!!! Bas, jazzrock? Jaco Pastorius (één van de grote bazzgoden), die helaas veel te vroeg overleed, in 1987, hij was toen 35 en al een tijd onder psychische behandeling, af en toe dakloos: hij werd door een uitsmijter van een bar zo toegetakeld, dat hij aan de gevolgen daarvan overleed……. Hier is Jaco Pastorius te horen op een live album uit 1986, opgenomen in Italië, met o.a. een mooie cover van het Marley nummer ‘I Shot The Sherriff’, genieten mensen!!! Zonder bas, maar zeker niet minder mooi, als is de muziek wel behoorlijk verschillend van die van Pastorius, hier de waanzinnig mooie psychedelische jazzrock van Heavy Shift met…… ‘Unchain Your Mind’, alsof ‘t is gemaakt voor de geestverruimende recepten van onze dr. Pisser! Mooi!!! Iets geheel anders nu: het album ‘Bosnian Rainbows’ van de gelijknamige band, na het jammerlijk verdwijnen van The Mars Volta, zijn twee leden doorgegaan in deze band en jezus wat is dit waanzinnig psychedelisch goed, allemachtig!!!! Een oude uiterst geneeskrachtige bekende: Animal Collective met ‘Centipede H2’, wat nog te zeggen, dan waanzinnig goed? Ok, waanzinnig psychedelisch goed!!!! Zusters en broeders, tot slot van deze vreemde sessie: Seelenluft met ‘The Way We Go’, inclusief de bonusschijf!!! godallertreurigst sterk werk mensen, genieten!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept tegen razzia’s, al helemaal, als deze worden uitgvoerd op mensen, die dit onder de nazi’s al eens mee moesten maken!

De hoogste tijd voor een nieuwe sessie, met de supergeneeskrachtige recepten van onze blogdokter en muziekdruïde P. Pisser. Verruim je geest en zie hoe rot de politiek in elkaar steekt, ruimte gevend aan bedrijven om de aarde naar god te helpen, de mensen tot loonslaven te maken, echte slavernij elders ondersteunend, of daar zelfs gebruik van makend, wapens te dumpen naar believen, kortom de mensen in grote ellende te storten. Het voorgaande beziend, is het dan ook geen wonder, dat dieren al helemaal onder aan de ladder zitten, de ellende die dieren moeten meemaken in de intensieve veehouderij is dan ook ongekend, groot en doodmartelen is de beste beschrijving van hun leven, alles ten behoeven van het meer dan verrotte, corrupte neoliberalisme, waar zelfs de SP mee sjanst tegenwoordig…..Wordt niet bang van deze openbaring, er zijn miljoenen, die dat besef allang hebben en deze mensen zitten gelukkig allesbehalve stil!

Toch al weer snel opgeknapt, van zijn verkoudheid, fietste de dr. blaastoeterend mijn straat in, hij was zelfs enigszins vrolijk en opgeruimd begon hij over politici, die amper beseffen dat ze ook een achterkant bezitten, maar wel denken een land te kunnen leiden, dat wekte tegelijkertijd, de nodige irritatie bij hem op, vooral over de media, die niets anders doen, dan braaf verkondigen, wat de politiek hen wil laten propageren. De Volkskrant en de Telegraaf ‘vielen’, waarop hij bemerkte, dat ‘we’ daar in het verleden wel weg mee wisten, maar dat de gemiddelde Nederlander het IQ van een imbeciel heeft, en zelfs dankjewel zegt, als hij op straat wordt uitgekleed…..

Benieuwd wat dit voor het recept betekent….

Ingrediënt 1: Tangerine Dream met deel 4 uit de collectie ‘Electric Journey’, te weten ‘Ocean Waves Collection’ (gerestaureerd), prachtige elektronica van Edgar Froese en zijn muziekmaten, prachtig!!!

Tweede onderdeel: London Menue, een verzamelaar met (elektro) psychedelische jazztrancerock à la Red Snapper, met namen als: Danmass, Pam Evaughne, Elixir e.a., mohohoooooi!!! Nog een menu, dit keer Milano Menue, prachtige Italiaansepsychedelische elektrotrance met pop-achtige elementen, schitterend!!! Tijd voor één van de vrienden van Don Li, prachtige elektro-trance-jazz uit Zwitserland van Marco Repetto, de titel van het album is wat onduidelijk, maar ik ga voor de titel ‘Pure Electronic Works 1’, met uitsluitend composities van Don Li, je weet niet wat je hoort! (en reken maar dat je het goed vindt!). Aansluitend Mariner met ‘Amphibian’, prachtige elektrotrance, genieten mensen!!! En dit heeft niets van doen met ‘Semper Fi!’ Dat geldt, dat genieten, ook voor het laatste album ‘Dead Cities’ van The Future Sound Of London, jezus mensen, wat godvergeten mooi!!!!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

                                                                                                                     BRAF!

Muzikaal recept voor Nederlandse ambassades, die zich eindelijk voluit moeten inzetten voor Nederlandse gevangenen in het buitenland en wat minder hard voor Nederlandse bedrijven in dictatoriaal geregeerde landen!!

Hier weer een recept van houw eigen blogdokter, annex muziekdruïde P. Pisser, meer lol in de wereld met de recepten van de dr. en meer recepten met lol van de dr. in de wereld!

Vandaag had de dr. z’n dag alweer niet helemaal, hij werd gistermorgen uit z’n bed gelicht, hij was vergeten ‘wat’ boetes te betalen, nadat z’n advocaat (die ik gvd in moest schakelen) een aanzienlijk bedrag had betaald, was de ouwe toverkol weer zo vrij al een vogel, althans ‘vrij’ in de heel grote kooi, waar we allemaal in leven (mocht je denken dat je echt ‘vrij’ bent….). Kortom buiten het bureau waar hij vastzat, kreeg ik het volgende recept (hem werd een lift aangeboden, door z’n advocaat, waarop die ouwe knar zei, dat dit wel een erg duur ritje zou worden, voor de advocaat wel te verstaan, de dr. laat zich betalen voor elke minuut aanwezigheid, alleen z’n werk op het net is gratis).

Als eerste vandaag, dat geldt ook als je dit morgen, of overmorgen leest (zelfs de dag daarna!): Ben Zahler’s Aloft met ‘We Do’, schitterende Zwitserse kaas, eh ik bedoel Jazz, met een prima zangeres, die doet denken aan Flora Purim, de geweldige Braziliaanse zangeres, die veel bij Airto zong. mooi album, jazz maakt de hersenen zo lekker los! Dan iets geheel anders: Yes met ‘Yessongs III’ een geweldig live album, uit lang vervlogen tijden, nog steeds mooi!!!! Dat geldt ook voor ‘Wish You Were Here’ van Pink Floyd, een eerbetoon aan ooit het meest talentvolle lid van deze band: Syd Barret, van wie binnenkort, of later, meer in dit blogtheater! Door met John Cale en ‘Fear’, één van de schitterende albums van dit genie, met medewerking van o.a. Eno en Phil Manzanera, zoals gezegd een schitterend album!!! Vervolgens Ultravox met ‘Vienna’, Midge Ure en z’n maten in topvorm!! Prachtige psychedelisch elektronische rock, laat je meevoeren op de tonenenenenenenen. Nu gaan we ter automatische telefonische biecht bij één van de grootmeestergeluidstovenaars van de psychedelica, die de aarde rijk is, Holger Czukay van Can, hier met zijn soloproject ‘Der Osten Ist Rot’, met bijdragen van Conny Plank en Ghandi! Geheel en al wonderschoon! Aansluitend nog zo’n legendarische geluidsbrouwer Fad Gadget met ‘Gag’, een meesterlijk mooi album, met flink wat maatschappijkritiek, die aan kracht niet heeft ingeboet, sjkit’r’nd!!! Tot slot heeft de dr. Atoms For Peace met ‘Amok’ geprogrammeerd, waarom? Joost mag ‘t weten, maar iets in de muziek van Tovey moet daar de reden voor zijn, maakt niet uit, een uiterst krachtig medicijn, van de goddelijke bassist Flea en z’n maten, Chili Peppers hoeft wat mij betreft al een aantal jaren niet meer, maar op dit album en met Rocket Juice & The Moon, toont Flea zijn ware talent en dat is niet misselijk!

Tot de volgende sessie en veel plezier verder!

                                                         Brap!

Muzikaal recept voor het strafrechterlijk vervolgen van de bankentop, die smerig heeft gehandeld, niet alleen wat betreft de crisis die door hen werd veroorzaakt, maar ook i.z. het Libor schandaal

Begin je dag, middag, avond of nacht met de geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser, na een aantal sessies gegarandeerde geestverruiming, met plek voor een extra koelkast en wijnrek! (mocht dat nodig zijn). Verruim je geest, bekijk de wereld, zie wie deze naar de gallemiezen helpt en verzet je tegen het wereldwijde gekkenhuis, dat zich met neoliberalisme bezig houdt, er zijn ook nog wat zwaar verrotte plekken, waar het conservatisme en religie welig tiert. Met de recepten van dr. Pisser, naar een mooie wereld, die we echt zouden missen!

De dokter kwam duidelijk wat minder enthousiast mijn straat in fietsen vanmiddag, de oude toverkol is verkouden, met een grote druppel aan z’n neus overhandigde hij mij het volgende recept, ben benieuwd! Ingrediënt 1: Billie Holiday met ‘Lady sings the Blues’, een mooi compilatiealbum van deze godinzangeres van  jazz’n blues!!!! kijk daar past een volgend compilatie album mooi achteraan: T-Bone Walker met ‘LA-Days’, godverdikkie is dit ff sterk, jezus! Overtreffende trap: Koko Taylor met alweer een compilatiealbum (kan iemand zorgen, dat die ouwe zak wat originelen krijgt? Let op, hij heeft geld zat!), het album: ‘The Blues Collection’ van een fout Italiaans label, maar die verdomd mooie blues uitbrachten in de 80er jaren, dit is meesterlijk, maar dat is alles van Taylor!!! Overtreffende trap? nee! Een evenknie van Koko Taylor: Howlin Wolf één van de bluesgoden, al net zo’n legende als de vorige 3 artiesten, jezus wat een stem, van zijn 3 delig compilatie album, deel 3 van ‘Portrait In Blues’, prima werk, wat zeg ik, waanzinnig goed, ogen dicht, stel je een rokerige kroeg voor, waarin je de reus Howlin Wolf ziet staan, ‘de microfoon tot wanhoop drijvend’, jezus wat godvergeten goed!!! Even een overstap naar bluesrock 1968 Fleetwood Mac met Mr. Wonderful, veel Elmore James ‘dust my blues broom’, maar godver wat een band, dit staat nog als een bunker van het varken Hitler, door van Eck gebouwd (met excuus aan dit, met de nazi’s vergeleken, edel dier!). Tijd voor wat lol en het is 2013 dus….. Beck met ‘Midnite Vultures’, een hele grote snier naar Prince, maar geniaal mooi en een grote bak lol, meer soul dan blues, maar wat maakt ‘t uit, met die lekkere psychedelische ondertoon, mooi!!!! Tot slot de schitterende jazzblues’n rock van Mark Sandman en zijn maten, Morphine met ‘Good’ en dat is eigenlijk niet wat het is, dit is legendarisch groots!!!!

Je weet het alles afspelen en op ABN (met compassie voor de buren), veel plezier!

                                                                                                                                          BRAP!

Muzikaal recept voor het invoeren van menselijkheid in de poltiek en het afvloeien van de volledige huidige ‘generatie’ egoistische, machtswellustige, lobbypolitici!

Blogdokter P. Pisser biedt de wereld met grote regelmaat, uiterst geneeskrachtige muzikale recepten aan, recepten die je geest zullen verruimen, recepten die je leiden naar een andere wereld, een wereld waar plek is voor geluk, i.p.v. de jacht op geld, meer en beter. Met de recepten van de dr. naar een wereld, waar met zorg wordt omgegaan met natuur en milieu, een wereld met oog, niet alleen voor de mens, maar ook voor dieren, of die nu in het water, de lucht, of op de grond leven. We moeten het hier maken, god bestaat niet en de hemel is een sprookje, dat wordt gebruikt om de mens, die in ellende leeft, te laten geloven, dat ze ooit beloond zullen worden met het echte leven in de hemel…… ha! ha! ha! ha! Volg de sessies van de dokter en laten we met z’n allen hier een hemel creëren!

Geheel in hipperdiehop stijl, kwam onze dokter Pietje tot stilstand voor mijn deur, nog net de laatste tonen uit zijn pijporgelfiets pompend. Met zijn markante kop, gehuld in nevelen, waar zo leek het wel, planeten en sterren in te zien waren. Redelijk vrolijk overhandigde hij mij het volgende recept, waarna hij nog wel even te keer ging over CDA kakzever Nout Wellink, die voor straf, wat de dr. betreft, tot zijn dood, 8 uur per dag, cent voor cent, het hele bedrag zou moeten noemen, oplopend tot het totale bedrag, dat wij met z’n allen zijn kwijtgeraakt en nog kwijt zullen raken (bijv. als de Rabo hypotheekportefeuille inklapt) aan belasting, om zijn wanprestaties bij DNB, als toezichthouder nog enigszins goed te kunnen maken……

Als eerste Tangerine Dream, uit de box ‘Electric Journey’ het 2de deel ‘Starbound Collection’ (gerestaureerd), niets te veel mee gezegd, met dat ‘Electric Journey’ en ‘Starbound’, prachtig, al kent het begin een paar wat minder goede nummers, maakt niet uit, mooi! Aansluitend Wild Strawberries met ‘Quiver’, prachtige psychedelische rockpop, of poprock, zie maar!! Vervolgens Laurie Andersom met ‘Strange Angels’, godvergeten, wat is dit mens toch wahaanzinnig goed, jezus pielemous!!! De hoogste tijd voor Spylab en hun album ‘This Utopia’ (je weet wel, die van het fascistisch varken Mussolini, met excuus aan deze, bij Mussolini vergeleken, edele dieren), psychedelica-electronicahaha práááááktiek!!! Hier sluit Hooverphonic mooi op aan, met ‘No More Sweet Music’ en wat een groots psychedelisch album!!! Tot slot, twee goden van absolute psychedelische topmuziek, Yello met ‘One Second’, wel de remix met prima bonus materiaal, genieten mensen!!

Tot de volgende keer, of die daarna, we zien wel, veel plezier!

                                                                          BRAF!

Muzikaal recept voor echte bescherming van de privacy en onmiddellijke stappen tegen de onbeschofte manier van handelen, door de VS en……. voor EU asiel t.b.v. Snowden!

Hier weer je regelmatig terugkerend geneeskrachtig recept, van jouw eigen blogdokter en muziekdruïde P. Pisser. Met de sessies van de dokter, zullen snel de ‘schellen; van je ogen vallen, en zal je doorzien, hoe georganiseerd het grootkapitaal, inclusief politiek en gesteund door een groot deel van de media, onze mooie wereld naar de kloten helpen, schijt hebben aan het voorbestaan van de mens, diezelfde mens uitbuiten en mocht dat nodig zijn, gewoon vermoorden op de vreselijkste manieren en tot slot de dieren misbruiken, door ze groot- en dood te martelen. Pik het niet langer, trek je mond open, organiseer je, maar kijk uit voor zogenaamde leiders, figuren die al vroeg te herkennen zijn, aan hun wil zoveel mogelijk te vergaderen, dat zijn veelal de politici van morgen, die alleen baat hebben, bij het handhaven van de huidige gore stand van zaken.

De dokter was enigszins knorrig vandaag, niet zo zeer, door hypocriete politici, hoewel het hele Binnenhof daarvan vergeven is, volgens hem en daar sluit ik me graag bij aan (AP), nee onze druïde is enigszins verkouden, hij is dan ook vooral knorrig op zichzelf, dat hij het niet zag aankomen, en wat van z’n middeltjes ter voorkoming had genomen….. ha! ha! ha! ha! ha! Hier z’n recept:

Voorgerecht: Goodbye Mr. Mackenzie van ‘The River Side Sessions’, ‘The Day Of Storms’, alvast voor de dag van morgen, zo een beetje opgewarmd, goed is dit hè, jezus!! Zal die ouwe vragen wat meer van Martin Metcalfe en z’n maten op te nemen. Door met Screaming Blue Messiahs en ‘Bikini Red’, jezus wat een band en wat een energie, prachtig!! Vervolgens Kurt C: Nirvana met ‘In Utero’, dat dit mooi is, hoef ik hopelijk niet te zeggen….. Wel? Ok mohohóóóóóói!!!! Daar past Nini Inch Nails mooi achter, met ‘Hesitation Marks’, godverdegodverdegodverdegodver, wat is dit sterk mensen!!!! Al in beetje in sfeer? Sleep Chamber met ‘Sentinel Serenade’ en compilatie album van deze psychedelische sm dubrock band, iets explicieter dan DAF, niet eng, geniet van de muziek, en die is ‘gewoon’ fantahastisch goed!!! Dan door naar hoofdgerecht, met de zwaar psychedelische elektronica van Hallucinogen en het album ‘In Dub’ gemixt door OTT en waháááááá’nzinnig sterk!!! Om het geheel af te blussen: Tom Mega met ‘Backyards Of Pleasure’, even wat anders, maar het is dan ook om af te blussen, best mooie vervreemdende rock met jazz ondertoon.

Tot de volgende sessie, of die daarna, of die daarna, of die daarna, of die daarna, zie maar!

Veel plezier!

Brap!