Muzikaal recept voor het voeden van de hele wereld, door te stoppen met vleeseten

Gebruik de sessies van jouw blogdokter Pisser, door nauwgezet zijn geneeskrachtige recepten te beluisteren, verruim je geest met deze recepten, en de wereld zal er snel heel anders uitzien; voel je je al prima? Met de muzikale puinmand van de dokter nog veel meer plezier! Voel je niet meer rot, door de puinbak die politici wereldwijd van onze aarde maken, doorzie de gore manipulaties en organiseer je, maar vergeet niet, dat je vooralsnog niets te verwachten hebt van politieke partijen, zij staan voor het oude machtssysteem en zoals je na een aantal sessies van onze muziekdruïde zult zien, daar moeten we nu juist vanaf.

Vrolijk lurkend aan zijn waterpijp (zo geconstrueerd, dat deze zelfs blijft branden als het regent), toeterde onze blogdokter op zijn pijporgelfiets mijn straat in, er konden zowaar een aantal vriendelijke woorden af, toen hij mij het volgende recept overhandigde:

Voorgerecht: Sigur Rós en het 2de deel van ‘Harf Heim’, een mooi album van deze IJslandse band, met wat meer traditioneel gecomponeerde nummers, misschien het best te omschrijven als psychedelische folkrockpop, maar zoals altijd muziek van bijzonder hoge kwaliteit!!! Nu we toch in Scandinavië zijn en mooi aansluitend (althans dat vind ik, AP): Eggs Laid By Tigers met ‘Under he Mile Off Moon’, psychedelische folkpop op teksten van Dylan Thomas, ronduit sjkit’r’nd!!! Daar sluit het album ‘Everything That Happens Will Happen Today’ van Brian Eno & David Byrne, ja even ‘iets’ anders dan ‘My Life In The Bush Of Ghosts’, of ‘The Catherine Wheel’, wel met hevige spychedelische ondertoon, maar bovenal: jezus wat is dit mooi!!! Vervolgens het legendarisch mooie, veelal psychedelische album ‘The Confessions Of Dr. Dream And Other Stories’ van het genie Kevin Ayers, genieten piepelzz!!! Dan gaan we naar Ween, die net als Ayers poprockloltrappers zijn, met hun schitterende album: ‘White Pepper’, grandiosio!!! Hoofdgerecht het nu al legendarische Gorillaz album ‘Plastic Beach’, welke stijl? Welke niet? Genieten mensen! Tot slot, terug naar Scandinavië: ‘Röyksopp’s Night Out’, tergend goede elektropoprock, met psychedelische bodem, groots!!!

Veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor een goede, toegankelijke geestelijke gezondheidszorg, zonder eigen bijdragen en voor het strafrechtelijk vervolgen van Schippers en andere kabinetsleden, die bloed aan hun handen hebben en die schijt aan de veiligherid en gezondheid van hun burgers hebben

Begin je avond met de recepten van jouw eigen blogdokter P. Pisser, gratis en voor niets (ha! ha! ha!) een prettige reis door je brein. Met de muziek van de dokter laat je de spanning en stress van je afglijden, agressie wordt gekanaliseerd afgevoerd (ha! ha!), waarna je je een stuk beter zal voelen, bovendien verruim je je geest met de sessies van de dokter, zodat je agressie in het vervolg beter kan duiden en je je niet meer als instrument van de baas, de media of de politiek laat gebruiken. Me dunkt, wat wil je nog meer?!!

Met donderend geweld op zijn pijporgelfiets producerend, fietste de dokter vanmorgen om 6.30 u. mijn straat in, een lading verwensingen achter zich latend. Wonderwel was hij goed gestemd en toonde mij een tas, waarin zich een aantal zelf gefabriceerde rookbommen bevonden. “Die ga ik vandaag thuis, bij het geteisem dat Rutte 2 vormt, door de brievenbus, of anderszins naar binnen werken”, zei hij bulderend van het lachen, “weten ze ook eens wat het betekent, dagelijks vergast te worden, zoals de minder welgestelden dagelijks moeten meemaken door het autoverkeer” En weer volgde een bulderende lach, hij overhandigde mij het recept, waarna hij snel verdween, met de gebruikelijke nevel rond zijn hoofd en zware akkoorden aanslaand op zijn pijporgel.

Als eerste vandaag: Swans met ‘Die Tür Ist Zu’, half experimentele industrial, van topniveau, purrrhachtig!!! Daar sluit Amon Düül II met ‘Kobe’ (Reconstructions), één waanzinnig mooie psychedelische jam, jezus wat een band!!! Ontdek de thema’s van Pink Floyd’s ‘Ummagumma’. Vervolgens Public Image Ltd. met ‘Second Edition’, één van de vele schitterende albums van John Lydon en zijn band, toen nog met basgod Wobble, op de….. ha! ha! ha! (echt een vraag voor leeghoofd Jan Douwe Kroeske, die zag ik pas Gerard Joling interviewen…. ha! ha! ha!). Dan het machtig mooie album ‘The Bedlam In Goliath’, van The mars Volta, godverdegodver wat een energie, en dronken jezus in de goot wat een band en wat een album!!!! Dat vraagt om Autolux en het album ‘Future Perfect’, wat een treurig goed album, een uiterst sterk geneesmiddel!!!! Tot slot ‘For Flowers, Cars And Merry Wars’ van het Scandinavische Huntsville, geheel in stijl met het Swans album, genieten piepelzz!!!

Veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor een verbod op misleidende reclame (zo’n 90% van die reclames!) en voor een verbod op zwarte piet, het is 2013, niet 1950!

Blogdokter Pisser’s supergeneeskrachtige recepten zijn wereldwijd beroemd, om hun rustgevende, troostende en ogen openende eigenschappen. Met de recepten van de dokter naar een wereld, waar aarde, mens en dier weer tellen, i.p.v. de jacht op geld en de vermeerdering van het gigantisch vermogen van enkelen, ten koste van de aarde, het geluk en welzijn van het overgrote deel van de mensheid en een normaal leven voor dieren, zonder uitbuiting en marteling t.b.v. de mens. Met een aantal sessies van de dokter, voel je je al snel een heel ander mens!

De dokter was in een melancholieke stemming, toen hij mij het volgende recept overhandigde, ach ja het is herfst, en die oude toverkol wordt er niet jonger op, zien of dat terug te horen is in zijn recept.

Ingrediënt 1: The Residents met het tweede deel van hun 4 delige set ‘Our Tired, Our Poor, Our Huddled Masses’ te weten: ‘Lincoln’, waanzinnig mooie psychedelische alternatieve muziek, van extreem hoog niveau, met o.a. een rol voor Mickey Mouse, sjkit’r’nd!!! Aansluitend het album ‘Psicòtic Music’ Hall van Pascal Comelade, weemoedige muziek, op vaak, zoals de titel doet vermoeden, psychotische manier gebracht, maar god, wat een genie en wat een geweldig album!!! Derde ingrediënt: David Byrne met de wonderlijk mooie (ook enigszins weemoedige) muziek, van het album ‘Lead Us Not In Temptation’ (muziek gemaakt voor de film ‘Young Adam’), dat deze man een genie is wisten we al, maar jezus wat een meesterlijk album, mohohoooooi!! Terug naar Frankrijk met Java en hun kriskrosmuziek album ‘Safari Croissière’, een hele berg lol, op een virtuoos uitgevoerd album, prachtig!!! Beetje opgevrolijkt, mooi zo, kunnen we meteen naar ‘Nu Med’ van Balkan Beat Box, een grote vette vrolijke energiepopper, prachtig!! Door met ‘Select Cuts From Nation’, een verzamelaar van het gelijknamige label, met namen als Asian Dub Foundation, TJ Rehmi, Transglobal Underground e.a. En de tekst, dat achter elke machtige man, een vrouw in de schaduw staat, zou ik niet al te serieus nemen, er zijn maar heel weinig machtige mannen, waar je ook maar een greintje eerbied voor hoeft te hebben, je kan net zo goed zeggen, dat praktisch achter elke smeerlap, een partner staat, die meestal dondersgoed op de hoogte is, van de gore streken, die zijn, of haar partner uithaalt…….. maakt niet uit, het is en blijft een prachtig album, met voldoende wel ter zake doende kritische teksten over de huidige maatschappij!! Tot slot het waanzinnig mooie psychedelische album ‘Ineffable Mysteries From Shpongleland’ natuurlijk van de nu al legendarische band Shpongle, een uiterst sterk medicijn!!!!

Je weet het: alles geheel afspelen, tenzij anders aangegeven en natuurlijk op ABN (zonder de buren te pesten), veel plezier,

BRAP!

Muzikaal recept voor het aanklagen van Rusland en de VS bij het Internationaal Strafhof, Rusland voor kaping en ontvoering en de VS voor het bespioneren van het EU telefoon- (en internet) verkeer

Doe je voordeel met de super geneeskrachtige recepten van blogdokter en muziekdruïde Pietje Pisser. Na een aantal sessies bereik je al een geestverruiming, waar normaal gesproken een half ons cannabis met hoog THC gehalte voor nodig is (al stelt de dokter uitdrukkelijk, dat hij cannabis gebruik niet afkeurt, integendeel….). Met deze geestverruiming doorzie je pijlsnel hoe de wereld wordt verrampeneerd, door figuren die de macht bezitten, of dat nu grote ondernemers zijn, de top van de financiële wereld, of de volksverlakkende, corrupte politici (wereldwijd). Daarmee zal bij jou wel het besef ontstaan, dat dit zo niet verder kan en er actie ondernomen moet worden (ook weer wereldwijd), maar daar hoef je niet bang voor te zijn, er zijn miljoenen mensen, die het zat zijn en daar bedoel ik niet fascisten, of anders rechts geteisem mee!

Zoals je bij de laatste recepten al kon lezen, de dokter is behoorlijk geagiteerd door, de gecreëerde rotzooi en antidemocratische ingrepen, veroorzaakt en gedaan door Rutte 2, aangevuld met ‘oppositiepartijen’ D666, CU en SGP. Vandaar waarschijnlijk, dat hij met een enorme veiligheidsspeld door z’n neus, het volgende recept afleverde:

Vandaag start de dr. met Nine Inch Nails en ‘Fixed Remixes’, een waanzinnig mooi album, met o.a. bijdragen van Foetus, Butch Vig e.a., één grote energiezetpil voor je oren en agressie ontlader de luxe!!! Ja hoort, daar is ‘ie weer: Atoms For Peace en ‘Amok’, godverdegodver, wat is dit sterk mensen en uiterst geneeskrachtig!! Misschien een vreemde keus nu, maar dat gevoel verdwijnt heel snel: Ikeyard met ‘Nord’, jezus op een 3 benig paard, wat is dit goed!!! Het kon niet uitblijven: PACT met ‘Cosmic Tones’ en met die titel is niets te veel gezegd, een droom van een album, zware psychedelica!!! Daar sluit het album ‘Original Sounds Of The Zion’ perfect op aan, schitterende dubstabreggae, genieten piepelzz!!! Tot slot van deze grote trip: Public Image Ltd. met ‘This is PIL’, één van de geweldige albums van John Lydon en zijn band, groots!!!!!

Veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor een totaal verbod op afluisteren, afkijken, klikken en ander bijzonder laag gedrag

Een nieuwe dag, een ‘nieuw’ uiterst geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter en muziekdruïde Pietje Pisser. Recepten voor als je moedeloos wordt, van de vele leugens en het smerige beleid, dat de regering continu over je heen stort, met de recepten van de dokter verbreed je je horizon en verruim je je geest, waardoor je niet meer moedeloos wordt, maar op zoek gaat naar gelijkgestemden, die het hele gesodemieter en de vernieling van onze aarde, meer dan zat zijn. Geloof mij (Azijnpisser) maar, er zijn legio mensen als jij en velen hebben al virtuele en daadwerkelijke gemeenschappen gesticht, waar men echt als mens leeft, deelt en acties voorbereid en uitvoert tegen het algehele onrecht, waar we dagelijks tegen aanlopen. Mijdt de vergadertijgers en figuren, die zich als leider opwerpen, dat zijn figuren, die bij het kleinste beetje succes, hun ziel aan de duivel verkopen!

De dokter kwam ‘enigszins’ beneveld aan mijn deur, niet van de drank, maar van zijn volop dampende waterpijp, die hij op zijn pijporgelfiets heeft gemonteerd, duidelijk waren vloeiende kleuren in de nevel te zien, dat belooft veel psychedelica!

Als eerst op het recept voor deze dag (of een andere, wat je wilt): Laurie Anderson met ‘Bright Red’ één van haar vele geniale albums, jezus wat is dit mens goed (ook al kan het een uiterst vervelende yuppentrut zijn), een album met bijdragen van artiesten als Lou Reed (dat is ronduit een klootzak, maar ook hij heeft heel wat prachtige muziek gemaakt), schitterend!!! Anubian Lights neemt over, alweer met ‘Let Not The Flame Die Out’, mooie tranceworld psychedelica van de opperste plank!!!

Trance en world? Tranceglobal Underground met ‘International Times’, de oude bezetting met Natascha Atlas, een groots album en let op de teksten, nog even actueel, als bij het verschijnen van dit album, wahnsinnhaftfressengeschissen!!!! Dit album speciaal voor de slachtoffers van de internationale politiek, de Greenpeace bemensing van de Arctic Sunrise, wiens schip werd gekaapt door de Russen en die vanuit internationale wateren werden ontvoerd, van Nederlands grondgebied. Een zaak waar de zwaar disfunctionerende minister en happende vissenbek Timmermans onmiddellijk juridische stappen op had moeten ondernemen, hoe langer hij daar mee wacht, hoe ongeloofwaardiger een juridische klacht tegen Rusland wordt……… Het is intussen duidelijk, de PvdA en de VVD vinden het best, dat Greenpeace flink wordt aangepakt, deze partijen hadden nog wat appels te schillen met Greenpeace (moet je nagaan, PvdA volksverlakker Samsom was ooit werkzaam voor Greenpeace…..). Als voorhoofdgerecht een goudvis met hun gelijknamig album ‘Goldfish’, wat nog te zeggen dan: ongehoord schitterende psychedelica, genieten piepelzz!!! Als hoofdgerecht: twee van de oppergoden van de psychedelica: Yello met hun album ‘Zebra’, woorden zijn overbodig!!! Het nahoofdgerecht: een beetje vreemde keus van de dokter: Cornelius Claudio Kreutsch met ‘Féfé ‘, een mooi mini-album van deze zeer veelzijdige Duitse jazzpianist en verdomd, er zit wel degelijk een psychedelische ondertoon in deze muziek, nogmaals een prachtig album!!!

Alles geheel afspelen, uiteraard op ABN!

Veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept tegen verdere ‘goedkope’ kredietverlening en tegen foute reclames en spotjes (als dat verboden zou worden, zouden de reclameblokken een heel stuk minder irritant zijn…ha! ha! ha! Er zou zelfs niet veel reclame meer gemaakt worden!)

Een nieuwe dag, een nieuw uiterst geneeskrachtig recept van je eigen blogdokter, de wel heel edele, totaal doorgeleerde P. Pisser. Verruim je geest met de recepten van de dr. en laat je nooit weer piepelen door baasjes, foute politici (er schijnen nog integere politici te zijn, maar waar?) en de algehele neoliberale indoctrinaties, of die nu van de Telegrof, de Volkskrant of het NRC komen!

Zoek geestgenoten en verzet je tegen de huidige patjepeeërs, die de koek verdelen en onder het mom van duurzaamheid de wereld vernietigen, daarbij schijt hebbend aan mens en dier….

Weer enigszins aanspreekbaar, bereikte de dr. mijn deur op zijn pijporgelfiets, waar heel wat vrolijker klanken uit voortkwamen dan de afgelopen dagen en met een excuus mompelend (!!) voor de kaakslag die hij mij de laatste keer gaf, waarna hij mij het volgende recept overhandigde:

Als eerste: Brian Eno met ‘Another Green World’, een geniaal mooi album, waaraan ook bijna de gehele Roxy Music clan meedeed, waanzinnig mooie psychedelische poprock, van de allerhoogste kwaliteit, jezus wat is deze vent goed, gvd!!! Met een flinke stap door de tijd (althans in mensenogen) belanden we bij Crystal Castles en hun 2de album uit 2010, ongelofelijk mooie psychedelische rock, genieten piepelzz! Door met Nine Inch Nails en Rezor’s album ‘Year Zero’, natuurlijk is dit weer een geniaal goed rockalbum, met psychedelische ondertoon, jezus wat is dit goed!! Met dank aan de wel zeer hoog doorgeluchte Lucos Bravos Primeros, ook voor het volgende album: The Mars Volta en ‘Frances The Mute’, wat mij (AP) betreft het beste album van The Mars Volta, psychedelica van top niveau! Voort naar Malfunkshun met ‘Return To Olympus’, sluit mooi aan op The Volta en het is ‘best een mooi album!!’ Tot slot zusters en broeders, het giga mooie album ‘Animal Rights’, van geluidstovenaar Moby, godverdegodver, wat is dit sterk, prááááááááktiek!

Tot de volgende sessie, of die daarna, zie maar! Veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor de verwijdering uit de media en het straatbeeld van sinterklaas en ‘deskundigen’, inclusief ‘geschiedkundigen’, die uit hun nek lullen (en dat doen de meeste)

Hier weer een geneeskrachtig recept, in de levenslange reeks sessies, die blogdokter P. Pisser, de wereld aanbiedt, aan al diegenen, die de achterlijke race op meer en ‘beter’ spuugzat zijn en troost je, je bent bepaald niet alleen! Verbreed je horizon en gezichtsveld door het volgen van deze sessies en ga op zoek naar anderen, die met dezelfde problemen kampen, maar ook naar diegenen, die zich allang verzetten tegen deze onmenselijke maatschappij, die geregeerd wordt, door psychopathische politici, ondernemers, bankiers en (groot) aandeelhouders.

Met vervaarlijke, loodzware orgelmuziek, fietste de dokter vandaag mijn straat in, z’n kop stond duidelijk op onweer, bijna spugend sprak hij de namen Roemer en van Ojik uit. Waarop ik SP en GroenLinks zei, dat had ik beter niet kunnen doen, want voor ik ‘t wist had ik een slag op m’n kaken te pakken……. Nog enigszins een excuus murmelend, frommelde hij mij daarna het recept in de handen, nam een flinke trek, van de smeulende waterpijp voor op z’n fiets en met veel godvers en donkere tonen uit z’n pijporgelfiets, vertrok hij weer…. Later die dag hoorde ik, dat de dr. gisteren tot 2 keer toe was aangehouden , daar hij de sloten van de kantoren van de genoemde 2 partijen, onklaar had gemaakt… ha! ha! ha! ha!

Ben benieuwd….. Voorgerecht deze dag: George Robert Quartet met ‘Looking Ahead’, mooie jazz, van jammer genoeg stropdas figuren, ach als de muziek maar goed is! Hoewel, als zou blijken, dat de heren er foute denkbeelden op na houden, kan ik deze muziek niet meer draaien, zonder daar voortdurend aan te denken, zoals bij de nazi Wagner…. Liflaf 2: Kraftwerk met Man Machine, schitterende elektronica uit lang vervlogen tijden, schitterend!! Aansluitend elektronica van Nederlandse bodem: Arling & Cameron (en nee, dat is geen familie van de Britse klootzak, die premier mag spelen) met ‘We Are A & C’, prachtige speelse elektronica, van surf tot……….., nogmaals prachtig!!!!! Er staan 2 nummers op, die je kan overslaan, dat wijst zich vanzelf…… Vervolgens Pendulum met ‘Hold Your Colour’, een dikke vette energiezetpil voor je oren, jezus wat is de band goed! Zal die ouwe eens onder druk zetten, om ook eens andere albums van deze band in te zetten….. Het hoofdgerecht voor deze dag: Infected Mushroom met ‘Legend Of The Black Shawarna’, een geniaal mooi elektropsychedelischtrance album, genieten maarrrrr!!! Tot slot van dit recept 1200 Micrograms met ‘Heroes Of The Imagination’ een meesterlijk elektrotrance album op psychedelische basis (ha! ha! ha!).

Tot de volgende keer, of die daarna en veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor normale, niet racistische feesten en onmiddellijke vrijlating van de ontvoerde Greenpeace Arctic Sunrise bemensing

Hier het recept voor deze dag (en andere, zie maar), een uiterst geneeskrachtig recept, te gebruiken voor het verruimen van je geest, of gewoon plezier mee te hebben, bijkomend effect na een aantal sessies: je zal de wereld met andere ogen zien en niet meer over je heen laten lopen! Wat wil je nog meer?!

Blogdokter P. Pisser was des donders vandaag, met zware orgelmuziek spelend op zijn pijporgelfiets, raasde onze muziekdruïde mijn straat in. Bijna spugend sprak de dr. zijn misprijzen uit over zoveel vals en hypocriet gedrag in de politiek, m.n. doelend op het afbraakkabinet Rutte 2 en ‘oppositiepartijen’ D666, CU en SGP, maar tevens de vakbonden FNV en CNV kregen er dik van langs, de godvers, onderkruipsels, miezerige onderknuppels en nog wat termen vlogen in het rond, nou zien of dat terug te vinden is in het recept……    

Dat is alvast niet bij het eerste album te merken: Stealers Wheel met hun eerste album. Zelf (AP) heb ik dit album al jaren niet afgespeeld, maar het valt me toch behoorlijk tegen, ok er staan een aantal mooie nummers op, maar veel cliché bagger. Het 2de album is duidelijk een stuk beter: de onovertroffen (Frank) Zappa met ‘Joe’s Garage Act I’, jezus mensen, werkelijk groots en wat een berg lol, het nummer ‘Catholic Girls’ voor alle gelovers in boze religiesprookjes, die fascisten paus Bergoglio, grote veren in z’n vieze reet steken (zelfs de EO doet dat!). Vervolgens (The Jon Spencer) Blues Explosion met Damage, ‘t is ff wat anders, maar ook hier veel lol en een berg schitterende bluesrock, praaktiek!! 2013 Beck jaar, dus ‘Odelay’, wat mij betreft 1 van z’n beste, maar dat kan met een andere bui zomaar veranderen, geniet maar gewoon! Vlak na het begin van dit recept arriveerden de welheeledel geleheerde heer Lucos Bravos Primeros en ikzelf, bij het landhuisje van de dr., zijn kennis van muziek is ongeëvenaard, dus bij het nummer ‘Jack-Ass’, veerde de dr. op en pakte een dubbel cd (waar hij zich enigszins voor schaamde, daar hij geen lp had) van Them en op het 2de deel ‘The Story of Them 1964 – 1966’ zette hij na het aflopen van het nummer van Beck, het nummer ‘It’s All over Now Baby Blue’ van Them op, en verdomd hij had geljk, Beck heeft dat nummer heel knap verstopt in dit nummer, prachtig! Maar ook het intro van Richard Corey werd door Beck gebruikt, op een geweldige manier, net als bij “Jack Ass’, zoek maar uit welk nummer, winnaars gaan door voor de 4de hands koelkast, met exotische schimmels! De avond kon niet meer stuk, dus werd Morphine opgezet, met ‘Yes’, jezus wat mohoooooi , o ja, wel de rest van die Them cd afspelen en daarna de rest van ‘Odelay!’ Maar Morphine, god wat was Mark Sandman goed, wat een dichter ook! Kortom waanzinnig goed!! Even wat lol, de dr. zette Ween op met ’12 Country Greatest’, je mag pas doorgaan naar het volgende album, als je alle teksten van dit album begrijpt! (Ha! Ha! Ha!). Tot slot, het is Blockhead maand, dus: ‘The Music Scene’, godver mensen wat is dit goedvergetengoed!!    

Veel plezier!

BRAP!     

Muzikaal recept tegen hypocriete politici, vandaag vooral die van de SP, D666 en CU

Altijd een mooie dag, na het volgen van één van de uiterst geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser. met de sessies van deze muziekdruïde, krijgt je wereld weer kleur. Bovendien geven deze sessies je de kracht, om niet meer over je heen te laten lopen en dat kan bepaald geen kwaad, in deze tijd, waar je continue wordt voorgelogen en belazerd, of dat nu door de politiek, de media of het bedrijfsleven gebeurd. je hoeft niet bang te zijn, dat je de enige bent, die de huidige maatschappij een knettergekke vindt, legio mensen zien dat intussen in, zoek gelijkgestemden, organiseer je (maar pas in godsnaam op voor vergadertijgers, die baasje willen spelen, dat is de dood in de pot, zoals de geschiedenis geleerd heeft.

De dokter was redelijk goed gestemd vandaag en er kon weer een rollende lach vanaf, ach, zo zei hij, die miezerige verraders van Rutte 2 en de zogenaamde oppositiepartijen, die een staatsgreep akkoord pleegden, die komen nog wel….. voor mijn wielen! riep hij uit en al lachend verdween hij weer in de nevelen, een Wagneriaans nummer op zijn pijporgelfiets inzettend…..

Als eerste vandaag, slappe, gladde jazzrock van Gérard Gueudin met ‘Romantic Attitude’ (ha! ha! de titel alleen al!), maar de dr. heeft wel een bedoeling met dit album, je kan je brein lekker even op nul zetten, met deze muziek en eerlijk is eerlijk, het is allemaal perfect uitgevoerd, dus laat alle ellende lekker lopen tijdens dit album! Totaal niet aansluitend, maar wat maakt ‘t uit: Fela Kuti en zijn album ‘Odoo’ (onwijs dikke ochtend ogen), jezus mensen hypnotiserend mooi, wat een geweldige muzikant en componist was de man toch!!! Daar sluit Can wel aardig op aan met hun album ‘Saw Delight’, over hypnotiserend gesproken, godver wat een band was dit, groots!!!! nu we toch in Duitsland zitten: Eno Moebius Roedelius Plank met ‘Begegnungen II’, o.a. een eerbetoon aan Conny Plank, de fameuze producer met wie zo veel bands hun mooiste album maakten, een geweldig mooi album, met evenveel psychedelisch genot als bij Can, schitterend!!! Nu weer een album, dat zijne zeer hooggeëerde en doorgeluchte grootheid Lucos Bravos Primeros de dokter onlangs deed toekomen: Tame Impala met ‘Innerspeaker’, muziek die men ‘Indie’ noemt, maar ik hou het liever bij psychedelische poprock, ‘t lijkt af en toe wel, of Lennon onderdeel is van deze band, prachtig!! Met dank aan en groet voor Sam Spoorenberg, verdienstelijk gitarist van de formatie Fexet, in de gaten houden mensen, psycho-toprock van Nederlandse bodem!!! Zal onze oude toverkol eens onder druk zetten een album van deze band op te nemen in z’n recepten Nog even over Tame Impala, waanzinig goed natuurlijk!!! De heugste tied veur Jah Wobble’s Invaders Of The Heart met ‘Take Me To God’, ok wat lullige titel, uit z’n relie-zweeftijd, maakt niet uit, geweldig album!!!! Tot slot ff lekker kleuren: Blockhead met ‘Uncle Tony’s Colouring Book’, godverdegodver, wat is dit sterk, genieten piepelzz!!!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor een beleid, waar de grote onderlaag echt wordt ontzien, zodat er geen ‘schuldestafettes’ nodig zijn en voor onmiddellijke vervanging van de FNV top!

Geef kleur aan je leven met de recepten van de opstandige blogdokter P. Pisser, die met zijn sessies, de verdwaalde en verdwaasde burger op het pad van de waarheid wil brengen. Dat mensen zo zwaar ongelukkig zijn, heeft volgens de dr. dan ook alles te maken met de huidige gek makende maatschappij, waar geen plek is voor medemenselijkheid of geluk, alleen winst, macht en bakken geld tellen nog en zoals je weet, is dat voor een beperkt aantal mensen bereikbaar, of je het nu over Nederland of de rest van de wereld hebt, alles moet wijken voor die 3 zaken, koste wat kost……

In camouflage kledij bezorgde de dr. het volgende recept. Op de vraag waarom die kledij, zei onze muziekdruïde, dat hij vandaag even bepaalde figuren een lesje zal leren, achteraan zijn pijporgelfiets had  hij een afgesloten emmer hangen, waar zelfs met een deksel erop, zo te ruiken, ‘niet al te frisse’ voorwerpen inzaten…… Als dat maar goed gaat…..

Voorgerecht deze dag: Ofer Israeli met ‘Clash’, prachtige jazz met een vreemd luchtje en zoals je waarschijnlijk weet, was dat voor Zappa juist geen reden om niet naar jazz te luisteren…. mohohoooi!!! (hopelijk geen zionisten) Dan voor mijn ‘oude’ vrienden uit Leeuwarden: Japan met ‘Oil On Canvas’, een geweldig mooi live album van deze legendarische band!!! Vervolgens Depeche Mode, uit de tijd, dat zij op de top van hun creatieve kunnen zaten: ‘Construction Time Again’, jezus mensen, een echte klassieker, elektronica zoals die toen bedoeld werd (ha! ha! ha!). Nu we toch in de elektronische jaren 80 zitten: Ultravox met ‘Rage in Eden’, is dit mooi, of is dit godvergeten goed? I.d.d. de laatste keus, jezus christus, wat is dit sterk! Met een flinke stap komen we bij het hoofdgerecht: Trance Groove en het album ‘Meant To Be Like This’, een trip in een trip mensen, en de naam van de band, is bepaald niet overdreven, schitterend!!! Nagerecht, een beetje vreemd, maar goed: Slapbak en ‘If It Ain’t Broke, Don’t Funk Wid It’, mooie muziek met idd wat grooves en rap, luister maar!!

Dat was ‘t voor deze dag, tot een volgende en veel plezier!

BRAP!