Schuldhulpverlening voor bijstandsgerechtigden ‘op de schop’ >> geen 90 maar 95% van de bijstand voor schuldenaren

Alsof het kabinet werkelijk een geweldig gebaar heeft gemaakt, berichtte het Radio1 NOS nieuws van 17.00 u., afgelopen woensdag, dat de schuldhulpverlening voor bijstandsgerechtigden wordt verbeterd……

Onmiddellijk dacht ik dat men de schuldhulpverlening voor deze mensen zo zou aanpassen dat ze in het vervolg een fatsoenlijk inkomen zouden overhouden. Net zo snel bedacht ik me dat dit niet mogelijk is, daar je van een volledige bijstandsuitkering al niet kan rondkomen…….

Staatssecretaris van Ark (van misdadigers partij VVD) heeft in Den Haag bedacht dat deze mensen in de schuldhulpverlening, in het vervolg niet 90% van die bijstand overhouden, zoals gebruikelijk was, nee ze mogen ‘maar liefst’ 95% van dat inkomen overhouden….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nee, echt die 5% van niets zal de wereld uitmaken voor die mensen, terwijl deze mensen zelfs niet van een 100% bijstandsuitkering rond kunnen komen……. Je kan simpelweg niet fatsoenlijk rondkomen van een bijstandsuitkering, maar ja met fatsoen heeft het kabinet Rutte 3, zoals de eerste 2 Rutte kabinetten, niets te maken………. (overigens dat geldt ook voor de kabinetten die daaraan voorafgingen, zoals de CDA kabinetten Balkenende, waar deze gemuteerde Zeeuwse kleiaardappel regelmatig het woord fatsoen durfde te gebruiken: ‘fatsoen moet je doen….’ ha! ha! ha!)

Kortom ondanks dat men weet dat bijstandsgerechtigden financieel in de knoop komen te zitten, blijft men hen zelfs van de al veel te lage bijstand, geld afnemen…… Als men werkelijk wat aan de financiële problemen van bijstandsgerechtigden wil doen, zal men deze uitkering met een fiks percentage moeten verhogen…….

Moet je nagaan: dit alles terwijl er 2 zogenaamd christelijke partijen in het kabinet zitten, t.w. het CDA en de ChristenUnie….. Waar kabinetsfractie D66 maar al te vaak het woord rechtvaardigheid in de vuilbek durft te nemen……

Wat een smerige zootje, bah!

Bijleveld heeft gelogen inzake kankergevallen bij veteranen door ‘burning pits’ in Afghanistan

Hare CDA leeghoofdigheid Bijleveld, die godbetert ministertje van Defensie mag spelen, blijkt fiks te hebben gelogen, toen ze eerder stelde dat er zich bij Defensie geen Afghanistan veteranen hadden gemeld die kanker hebben opgelopen door het gebruik van ‘burning pits’ in Afghanistan…… Burning pits zijn kuilen waarin men zelfs chemisch afval verbrandde……

Vanmorgen werd bekendgemaakt dat Defensie wel degelijk de namen kent van de veteranen die ziek zijn geworden door deze achterlijke handelingen (en dat in het buitenland!)…….

Zoals je al begrepen had: Bijleveld hoeft uiteraard niet te vertrekken ondanks dat ze deze veteranen een enorme schop heeft nagegeven…….. Rutte zal haar niet eens dwingen een andere functie in zijn afbraakkabinet in te nemen, zoals die van staatssecretaris, of waarnemer Algemene Zaken, ondanks dat Bijleveld met haar leugens ten overvloede heeft bewezen geen leidende functie aan te kunnen……. (al had men dat van te voren kunnen weten, immers Bijleveld heeft de jaren voor haar aantreden in Rutte 3 meermaals bewezen een enorme domme hufter te zijn!)

Zie ook: ‘Defensie ontkent kankergevallen door verbranding in Afghanistan van enorme hoeveelheden afval

Rutte wil het liefst raddraaiers in elkaar slaan, terwijl hij het vuurwerkgeweld voor en tijdens oud en nieuw keer op keer weigert aan te pakken

Rutte, zijne opperleugenachtigheid en ‘onze premier’ van misdadigers partij VVD, heeft laten weten dat hij de raddraaiers die tijdens oud en nieuw voor de zoveelste keer amok maakten, het liefst in elkaar wil slaan, daarmee ten overvloede aangevend totaal ongeschikt te zijn als premier…… (ook al drukte hij zich daarna en later voorzichtiger uit)

De zoveelste keer dat Rutte deze raddraaiers veroordeelt, terwijl hij en zijn afbraakkabinet (inclusief zijn voorgaande kabinetten) weigeren om alleen al vuurwerk te verbieden, ook al vallen daar jaarlijks een groot aantal slachtoffers door, zelfs dodelijke slachtoffers, zoals de twee van de afgelopen jaarwisseling…..

Het knalvuurwerk zorgt ervoor dat velen die dit afsteken in een agressieve staat raken (al helemaal als er teveel van de harddrug alcohol is gebruikt) en er maar wat nodig is, of die agressie wordt gebruikt tegen andere burgers en dienst- hulpverleners als politie, medische diensten en de brandweer…….

Al een aantal decennia worden deze dienst- en hulpverleners met oud en nieuw bestookt met donderslagen en vuurpijlen, geen reden voor Rutte en zijn mede misdadigers eindelijk actie te ondernemen tegen vuurwerk…… (onbegrijpelijk ook dat de politiebonden en de bonden van de hulpverleners niet veel meer de media zoeken met de eis dat alle vuurwerk verboden moet worden….)

Het hele vuurwerkgebeuren zorgt bovendien voor een enorme vervuiling van lucht, bodem en water met o.a. zware metalen en andere zwaar kankerverwekkende stoffen, inclusief fijnstof en het alweer zwaar kankerverwekkende ultrafijnstof (dat in de longen werkt als asbest)….

Bovendien branden er jaarlijks woonhuizen af door dit vuurwerk, dit alles, geweld, een aanslag op de volksgezondheid en de enorme materiële schade weegt niet op tegen de belastinginkomsten door de verkoop van vuurwerk…. Ofwel de opvolgende kabinetten laten zoals gewoonlijk de centen ver voorgaan op de fysieke en materiële schade……..

Vergeet daarnaast niet dat het vuurwerk afsteken door particulieren tijdens en voor de jaarwisseling veel meer gifstoffen produceert, dan de kolengestookte hoogovens van Tata Steel in IJmuiden in meer dan een jaar tijd uit stoten…… Alsof er geen klimaatverandering gaande is en Nederland niet tot de EU landen behoort met de slechtste luchtkwaliteit, ondernemen de opvolgende kabinetten niets tegen dit nog maar jonge en uiterst achterlijke gebeuren……. Nee, Rutte heeft een grote bek over de raddraaiers……..

Er wordt nu voorzichtig gesproken om alleen nog siervuurwerk toe te staan, echter dat is nog meer vervuilend dan ander vuurwerk……

De meer dan versleten ‘politiek commentator’ Kees Boonman liet vanmorgen, in het suffe programma Nieuwsweekend van omroep Max op Radio1, weten dat Rutte een uitstekend politicus is en een geweldige premier……. ha! ha! ha! ha! ha! Ach ja, Boonman……

In Den Haag speelde VVD burgemeester Krikke ook een belachelijke rol: na de ‘vuurtornado’s’ in Scheveningen, stelde zij dat ze de onderste steen boven wilde hebben en dat lukte: Krikke zelf had geen bezwaar tegen het onverantwoord hoog maken van de houtstapels met pallets…….

Het voorgaande is reden genoeg dunkt me om een burgemeester de laan uit te sturen, maar niet in Den Haag……  Verder is het te belachelijk voor woorden dat men zoveel hout verbrand, alsof hout geen giftige stoffen afgeeft bij verbranding, giftige stoffen en alweer fijnstof, bovendien is het een grote verspilling van grondstoffen…… Dit alles terwijl ‘GroenLinks’ (lees: AsgrauwRechts) en de valsgroene partij D66 coalitiepartners zijn in het college van burgemeester en wethouders……… Wedden dat er komend oud en nieuw in Scheveningen weer grote stapels hout zullen worden verbrand?

Voorlopig kunnen we andermaal constateren dat het waardeloze kabinet Rutte verantwoordelijk is voor alle slachtoffers die gewond raakten of zelfs overleden door vuurwerk en ander geweld (vuurwerk afsteken is al een vorm van zwaar geweld), daarnaast is het kabinet verantwoordelijk voor alle materiële schade en schade aan het milieu….. Ofwel moord en poging tot doodslag, plus het stimuleren van geweld (waarbij grote schade wordt veroorzaakt ook tegen het milieu), een strafrechtelijk onderzoek meer dan waard!

Hoe is ‘t mogelijk mensen en dat anno 2019………

Zie ook:

Vuurwerkslachtoffers: Rutte 3 hoofdverantwoordelijke….. ‘ 

Vuurwerk groenwasserij met Actie Knetterbal

Vuurwerk:
ook dit jaar zullen hulpverleners worden blootgesteld aan
kankerverwekkend vuurwerk, ‘het groenste kabinet ooit’ wenst hier niets
tegen te doen……

Vuurtornado’s en met oud en nieuw zie je pas goed waar de gemiddelde leeftijd van de Nederlander ligt: rond de 14 jaar

Rutte vindt ‘t onaanvaardbaar dat hulpverleners met vuurwerk worden bestookt, maar is tegen een vuurwerkverbod…. ha! ha! ha! ha! ha!

Vuurwerk: Rutte 3 plus burgemeesters en wethouders verantwoordelijk voor alle ellende met oud & nieuw!

VVD voor het bestoken van dienstverleners als politie met (zwaar) knalvuurwerk……..

Van der Steur vindt eigen nalatigheid op vuurwerkgeweld ‘onacceptabel….’ ha! ha! ha! ha! ha!

RIVM ziet maar weinig vervuiling vanwege vuurwerk in glazen weekeind-bol….. AUW!!!

RIVM voorspelde maar weinig luchtvervuiling op oudejaarsavond en tijdens de jaarwisseling……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!’

Rutte 2 ‘waakt over uw veiligheid’: vuurwerk mag tot 120 decibel knallen………. Alweer gaan de centen voor op de gezondheid……… Teken het Vuurwerkmanif’est!

Illegaal vuurwerk ‘ziet dip in verkoop….’ Vuurwerkterreur zat? Zet uw handtekening!

Vuurwerkverbod is dictatoriaal, aldus advocaat Willem Jan Ausma

Vuurpijlen zijn het best in voorkomen luchtvervuiling, ‘denkt’ hoogleraar Krol…….

2016, alweer een jaar dat begon met terreur……….

Vuurwerk afsteken is cultureel erfgoed…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Rutte’s leugen groeit tot reusachtige proporties: verhoging afvalstoffenheffing, bovenop de kosten voor de energietransitie en de btw verhoging

‘Premier’ Rutte, van misdadigers partij VVD, had vorig jaar bij de presentatie van de begroting voor 2019 het gore lef om te stellen dat in 2019 niemand er op achteruit zou gaan. De zoveelste keer dat hij deze leugen verkondigde (het aantal leugens van deze prutser is niet meer te tellen)……

De btw verhoging van het lage btw tarief met 3% naar 9% was al een teken aan de wand, echter niet voor Rutte, die bleef z’n leugen gewoon volhouden….. Daarbovenop mogen de woningcorporaties ook dit jaar de al schandalig hoge huren verder verhogen…….

Voor de energietransitie zouden gezinnen tot € 300,– per jaar meer moeten betalen op hun energierekening….. Echter voor alleenstaanden wordt deze verhoging in veel gevallen al € 360,– per jaar, daarmee is het wel duidelijk dat gezinnen nog meer gaan betalen, een bedrag dat zelfs de € 400,– waarschijnlijk te boven zal gaan…….

Vanmorgen werd bekend gemaakt, dat het rijk de afvalstoffenheffing verhoogt en dat dit voor huurders een extra last van € 300,– zal ‘opleveren…’ Kopers zouden rond de € 700,– meer moeten gaan betalen……

Ronduit misdadig deze verhogingen, waarmee Rutte zich ten overvloede nog eens bewijst als een oplichter van topklasse……. Hoewel? Zijn oplichterspraktijken en leugens liggen er zo dik bovenop dat je niet eens kan spreken van ‘topklasse!’

Hoe is het mogelijk dat partijen als de ChristenUnie en het CDA hiermee akkoord gaan??? Om over D666 maar te zwijgen een partij die zich graag een vals ‘links’ imago aanmeet……

En hoe is het mogelijk dat men in Nederland niet in opstand komt?? Mensen het is de hoogste tijd om een geel hesje aan te schaffen (al te krijgen voor minder dan 2 euro) en daarmee de straat op te gaan!!

  1.   Retweeted

     1 hour ago

    Replying to 

    Van de 10 woorden die hij uitspreekt zijn er 9 gelogen.

    1 retweet1 like

  2.  1 hour ago

    Lijkt mij nou ook

    Waarschijnlijk is hij helemaal niet zo zwaar teleurgesteld…..

    1 like

  3.  1 hour ago

    Pas op, altijd de kleine lettertjes lezen

    1 reply2 retweets5 likes

  4.  2 hours ago

    Voor Rutte is “liegen” regel en de waarheid “uitzondering”

    U wordt goed verneukt door Mark Rutte. Gemeentelijke belastingen dit jaar stuk hoger
    De slechtste premier ooit en een kabinet vol randpsychoten.

Eén ding is zeker: Nederlandse bedrijven die de consument beleveren zullen dit en volgend jaar een enorme klap krijgen, waarbij we gegarandeerd een enorm aantal faillissementen te verduren krijgen, faillissementen die de belastingbetaler kapitalen kosten…… Ofwel afbraakkabinet Rutte 3 veroorzaakt een crisis!!

Weg met Rutte 3 en zo snel mogelijk!!!

Moet je nagaan. heb ik niet eens gesproken over de verhoging van de zorgpremie……..

Zie ook:

Huren in Nederland behoeven niet bevroren te worden aldus Jan-Kees Emmer (Telegraaf)

VVD wethouder gaat huurders met hogere inkomens straffen voor gemeentelijk en landelijk wanbeleid dat tot woningnood leidde

Marnix Norder (PvdA en Aedes topgraaier) valt eigen beleid als wethouder aan: er wordt te weinig gebouwd

Beleggers klagen over regels voor nieuwbouw, waar huurders het slachtoffer zijn van expres gecreëerde woningnood……..

Huurverhoging 2019 ‘beperkt’: de huur van een sociale huurwoning mag maximaal met 4,1 tot 5,6% worden verhoogd…… ha! ha! ha! ha! ha!

Rutte 3 met high five na algemene beschouwingen, een high five voor het belazeren van het Nederlandse volk

Troonrede: ‘Meer mensen moeten voelen dat het goed gaat’ >> ‘iedereen gaat erop vooruit…

Prinsjesdag hysterie, overgoten met een saus van Rutte 3 leugens

Rutte, Hoekstra en CPB liegen dat bijna iedereen er 1,5% op vooruit gaat in 2019

Over het uitbuiten van huurders, zie:

‘Scheefwoners’ worden in het plan van Ronnes (CDA Tweede Kamer) volkomen onterecht nog harder gepakt met mega huurverhogingen……

Jan Kamminga (VVD en Vastgoed Belang): overheid moet meer huurhuizen bouwen, zodat welgestelden daar mooie winsten op kunnen halen……

Koninklijke Beroepsorganisatie voor Gerechtsdeurwaarders klaagt over politie acties bij ontruimingen van woonhuizen…….

Rechter probeert recht te spreken wat krom is: verhuurders mogen de inkomensgegevens van hun huurders inzien en misbruiken……… Niet in 1942, maar in 2018!!

Ollongren: arme huurders gaan er niet op achteruit, dat lijkt maar zo en haar ouders hebben haar geleerd dat anders zijn niet zo erg is……. AUW!!!

Paping (Woonbond) is blij met hypocriete ‘zorg’ bij woningcorporaties voor armlastige huurders……….

Rotterdam helpt Blok (VVD), de financiële- en bouwmaffia met de sloop van 20.000 goedkope huurwoningen….

Scheefwonen? En Airbnb dan?

Rutte 3 regeerakkoord: een aantal losse flodders op een rij, zoals >> ‘iedereen gaat erop vooruit…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Overspannen huizenmarkt? De Hypotheker: ‘er is geen sprake van een huizenbubbel……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

ABP is eindelijk gestopt met investeringen in tabak en kernwapens

Eindelijk
is het ABP gestopt met beleggingen in tabak en de ontwikkeling van
kernwapens. Vorig jaar januari kondigde het ABP deze stap al aan en
men heeft zich daar aan de afspraak gehouden….

Toch
blijft het onbegrijpelijk dat een pensioenfonds decennialang heeft
belegd in dood en verderf…..

Wel nog een opmerkelijk ander geluid in het hieronder opgenomen bericht
van de Beurs.nl: volgens het ABP is het totaal geen probleem
niet langer te beleggen in dit soort ‘takken van doodsport’, daar
andere investeringen minstens eenzelfde opbrengst genereren….. 

Jammer dat de redactie van de Beurs niet even heeft gevraagd om welke ‘nieuwe’ investeringen het dan gaat, het zal me niet verbazen als ook die
andere beleggingen een smerig luchtje met zich meedragen……. Het feit
dat CDA leeghoofd Wortmann bestuursvoorzitter is doet het ergste
vermoeden…. Overigens was ook CDA tophufter Brinkman jarenlang
bestuursvoorzitter van het ABP en ja, toen investeerde het ABP
gigantische kapitalen in tabak en kernwapens……… 

Vergeet naast dit alles niet dat CDA topgraaier en oppersufferd Hillen tevens werkt als lobbyist voor de tabaksindustrie >> lobbyende politici zijn m.i. niet anders dan ordinaire misdadigers……

Verder is het eigenlijk te zot voor woorden dat pensioenfondsen de gespaarde gelden van arbeiders mogen vergokken op de beurs……. Je kan er dan ook donder op zeggen dat met de neergang van de aandelenbeurzen, al weer miljarden aan gespaarde gelden van arbeiders (ook die in pak met stropdas) als sneeuw voor de zon zijn verdwenen……

ABP
uit tabak en kernwapens

Gepubliceerd
op 
3
jan 2019 om 09:01
 Reacties:
6
 |
Onderwerpen: 
pensioenfondsen 

AMSTERDAM
(AFN) – Pensioenfonds ABP heeft in de loop van 2018 al zijn
beleggingen verkocht in bedrijven die zich bezighouden met de
productie van tabak en betrokken zijn bij de bouw van kernwapens.
Volgens ABP leverde de verkoop circa 4 miljard euro op. Dat geld is
opnieuw belegd, gespreid over verschillende sectoren wereldwijd.

Het
pensioenfonds kondigde in januari vorig jaar aan zich terug te
trekken uit beleggingen in tabak en kernwapens. ABP stelt dat deze
producten niet gebruikt kunnen worden zonder schade aan te richten
aan de gebruiker zelf of anderen. Ook is het niet mogelijk om daar
als aandeelhouder verandering in aan te brengen. ABP geeft verder aan
dat er geen belangrijke nadelige gevolgen zijn als deze producten er
niet meer zijn en dat wereldwijde verdragen zich richten op het
uitbannen van deze producten.

Hoewel
in het verleden goed rendement is behaald op tabak en kernwapens,
denkt het ambtenarenfonds dat de vooruitzichten anders zijn.
Daarnaast zijn er voldoende mogelijkheden om met andere beleggingen
goede rendementen te halen, aldus ABP.

===========================

PS: gezien de Nederlandse exportvergunning voor wapenonderdelen aan Saoedi-Arabië, waarbij Rutte 3, in de personen van VVD ploert Blok (minister van BuZa) en hare truttigheid Kaag (minister van Buitenlandse Handel), het gore lef had te zeggen dat het niet om wapens ging, dus dat export geoorloofd is, doet wat betreft de investeringen van het ABP (nogmaals) het ergste vermoeden…….

Politie ‘rondt weer een onderzoek succesvol af’: oude uniformen niet langer verbrand

Je vraagt je werkelijk af waar men mee bezig is in dit land >> vanmorgen werd bekend gemaakt dat de politie oude uniformen verbrand, dit om misbruik van die uniformen te voorkomen…….

Na een langdurig onderzoek is men eruit bij de Nationale Politie (overigens een nationale ramp voor de politie): men zal deze uniformen niet langer verbranden, maar de emblemen verwijderen waarna deze uniformen als grondstof gebruikt zullen worden voor andere kleding……

Alsof Nederland een ontwikkelingsland is, waar het corrupte bestuur lak heeft aan verspilling en luchtvervuiling, immers de techniek voor hergebruik van kleding is al vele jaren geleden uitgevonden……. De luchtkwaliteit in Nederland behoort al tot de slechtste van de EU en jaarlijks sterven daardoor 18.000 mensen vroegtijdig en dat na een akelig ziekbed, alleen veroorzaakt door de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing…..

De politie is er ook om de volksgezondheid te bewaken, al staat dit volgens mij schandalig genoeg niet in het takenpakket van de politie…* Met de verbranding van kleding wordt er niet alleen luchtvervuiling geproduceerd, maar wordt er kleding vernietigd, zeker waar deze van katoen is, geproduceerd met het gebruik van enorme hoeveelheden water (veelal een schaars goed in de landen van productie), maar ook van veel landbouwgif……

* Over die volksgezondheid gesproken: de politie heeft alweer op grote schaal met vuurwerkoverlast te maken (als je door Den Haag fiets hoor je van veraf tot dichtbij de ene na de andere knal….)….. Weer heeft het afbraakkabinet Rutte 3 verzaakt een algeheel vuurwerkverbod in te stellen, zodat ook bij de komende jaarwisseling weer vuurwerk naar de politie en andere hulpdiensten zal worden gegooid, of zelfs afgeschoten (vuurpijlen)…… Daarnaast zou de Nationale Politie de deur van het Torentje plat moeten lopen met de eis tot een algeheel vuurwerkverbod, niet alleen voor de veiligheid van agenten en andere dienstverleners, maar ook daar dit vuurwerk een ernstige bedreiging vormt voor de volksgezondheid….. In één nacht wordt meer troep de lucht in geslingerd, dan de kolengestookte hoogovens van Tata Steel in meer dan één jaar produceren en dan is die uitstoot ook nog eens veel gevaarlijker dan die van Tata Steel in IJmuiden…….

Armeense genocide: Kennisplatform Integratie & Samenleving blijft genocide in twijfel trekken

Doorbraak bracht op 13 december jl. een aanvulling op een eerder bericht aangaande de Armeense genocide, waarin wordt gesteld dat het Kennisplatform Integratie & Samenleving (KIS), bestaande uit Movisie en het Verwey-Jonker Instituut, weliswaar met een ‘excuus’ kwam op dat eerder door Doorbraak gepubliceerde artikel over KIS, maar dat dit excuus niets waard is.

In dat Doorbraak artikel terecht ophef over het bagatelliseren van de Armeense genocide, of beter gezegd het ontkennen van die genocide (een ‘vermeende genocide’) door KIS……. 

KIS stelt dat de opstellers van haar, ‘factsheet’ (welk ‘fact’ [= feit]? ) de genocide niet hebben willen ontkennen (wat ze feitelijk wel hebben gedaan…), maar dat weliswaar veel landen de Armeense genocide erkennen, het toch een ‘complexe kwestie’ is, waar nog geen eenduidige mening over is…… Een genocide ‘een kwestie’ noemen, waar haalt men het gore lef vandaan??!!!

KIS wordt betaald door Sociale Zaken, waar D66 hufter Koolmees de scepter zwaait en daar wringt dan ook de schoen: het kabinet weigert uit economische overwegingen de Armeense genocide als genocide aan te duiden, ondanks dat meer dan duidelijk is dat het om een genocide gaat!! De Tweede Kamer heeft de genocide overigens wel erkent…..

Moet je nagaan er zitten 2 christelijke partijen in Rutte 3, t.w. het CDA en de ChristenUnie plus de zichzelf als mensenrechtenpartij afficherende neoliberale plorkenpartij D66…….. Stelletje smerige hypocrieten!

Het waardeloze kabinet Rutte 3, wil als voorgaande kabinetten, hoe dan ook de reli-fascistische Erdogan dictatuur in Turkije niet voor de schenen schoppen, immers dat zou Nederland wel eens wat centen kunnen kosten…… Vandaar ook dat KIS in feite komt met de argumenten van de Turkse ontkenners van deze genocide……… 

Kennisplatform
Integratie & Samenleving blijft Armeense genocide in twijfel
trekken

Logo

Enkele
dagen na de publicatie van het artikel 
“Kennisplatform
Integratie & Samenleving trekt Armeense genocide in twijfel”
is
het platform gekomen met een verklaring die kant noch wal raakt. Met
een onnavolgbare logica blijft het samenwerkingsverband van Movisie
en Verwey-Jonker Instituut bij zijn oorspronkelijke standpunt van de
“vermeende” genocide.

Platform
KIS 
verklaart op
de pagina “Groeperingen in de Turks-Nederlandse gemeenschap”: “In
bovenstaand stuk en in de 
factsheet
Verhoudingen tussen Turks-Nederlandse groeperingen
 wordt
gesproken over de ‘vermeende Armeense genocide’. Daarmee hebben
de onderzoekers van deze factsheet geenszins de genocide willen
ontkennen. In de factsheet schrijven wij dat veel westerse landen de
gebeurtenissen een genocide noemen. Het is echter een zeer complexe
kwestie, waar nog geen eenduidige mening over is. Daarom hebben wij
gekozen voor zo objectief mogelijke informatie.”

Samengevat:
de KIS-onderzoekers ontkennen de Armeense genocide niet, maar
erkennen deze volkerenmoord, uitgevoerd in 1915 en 1916 in het
Ottomaanse Rijk, ook niet. Want “de kwestie” zou moeilijk zijn en
de meningen erover zouden niet eensluidend zijn. Dit noemt men
“objectief”.

Dit
is een uitermate kwalijk standpunt dat verbazingwekkend veel
overeenkomsten vertoont met de opvattingen van de – nog altijd
ontkennende – Turkse staat. Hoewel de achtereenvolgende Turkse
regeringen de Armeense genocide wel altijd ronduit hebben ontkend,
voeren ook zij aan dat er geen wetenschappelijke eensgezindheid
bestaat over de kwalificatie volkerenmoord. Steevast gaan deze
verklaringen gepaard met uitlatingen – ook door president Erdoğan
– dat het aan ”de historici” is om dit “uit te vechten” en
niet aan parlementen en regeringen. En met Turkse staatsfondsen om
onderzoeksprojecten van historici te financieren die het officiële
Turkse standpunt bijvallen.

Platform
KIS beroept zich dus op dezelfde uitweg als de Turkse staat: er is
geen eenduidigheid. Maar klopt dit wel? Nee. Uiteraard zijn er
ontkenners die zich wetenschapper noemen (geldt dit ook niet voor de
Holocaust?), maar die zijn eigenlijk alleen te vinden aan
universiteiten in Turkije, een land waar het levensgevaarlijk is om
openlijk de Armeense genocide te erkennen. Ja, en er zijn ook her en
der notoire ontkenners in de westerse wereld, zoals de controversiële
en lange tijd door de Turkse staat gesponsorde Amerikaanse
historicus 
Justin
McCarthy
.
Tegenover de ontkenners staat internationaal een veel grotere schare
erkenners, zoals de Nederlandse hoogleraar turkologie 
Erik
Jan Zürcher
 en
de Turkse historicus 
Taner
Akçam
.

Niet
alleen Doorbraak heeft kritiek op de standpunten van KIS. Ook de
Aramese Beweging voor Mensenrechten heeft geen begrip voor de
opvattingen van KIS en 
wijst
er terecht op
 dat
het platform geen oog heeft voor het genocidale geweld tegen andere
christelijke minderheden in het Ottomaanse Rijk, zoals Arameeërs en
de Pontische Grieken.

De
opstelling van platform KIS heeft niets met objectiviteit te maken en
alles met angst. Alleen maatschappelijke druk zal het platform over
de angstdrempel heen helpen, of beter gezegd: duwen.

Mehmet
Kirmaci

===========================

* Zie: ‘Kennisplatform Integratie & Samenleving trekt Armeense genocide in twijfel…..

Voor meer berichten over de Armeense genocide, klik op het label met die aanduiding, direct onder dit bericht.

Lars Geerts (Radio1) stelt dat Nederland niet zonder de kolencentrales kan….. ha! ha! ha! ha! ha!

Vanmorgen op Radio1 verslaggever Lars Geerts over het rapport van 3 onderzoeksbureaus, die tot de conclusie zijn gekomen dat Nederland niet aan de eis van de rechter in de Urgenda-zaak kan voldoen, het verschil met wat de rechter aangaf is maar liefst 10%………

Zelfs als we vandaag alle kolencentrales uitschakelen, halen we het niet, aldus Geerts, bovendien zitten we dan in het donker……. Waar haalt de flapdrol het vandaan? De kolencentrales draaien op volle toeren vanwege de kolenprijs en de miljarden subsidie van het rijk voor de bijstook van biomassa (overigens ook houtpellets verbranden geeft een veel smeriger uitstoot dan bijvoorbeeld gasverbranding)……

Over gasverbranding gesproken: alle Nederlandse gascentrales staan al jaren uitgeschakeld, dit juist vanwege de lage steenkoolprijs, door dumping van steenkool op de wereldmarkt, de schuldigen daarvoor zijn Australië en de VS……. Rutte 3 heeft besloten de kolencentrales tot 2030 te laten draaien, uiteraard zijn er nog vele miljarden aan subsidie nodig om bossen in de VS te kappen voor de (vuile) bijstook van ‘biomassa’ in onze kolencentrales, te gek voor woorden!

Ook het terugbrengen van de maximumsnelheid naar 80 kilometer per uur op de snelwegen zal de uitstoot niet terugbrengen naar het door de rechter juist geachte percentage, aldus Geerts…… Terwijl Rutte 3 in de praktijk zelfs te bedonderd is om de maximumsnelheid terug te brengen naar 80 of 120 km/u., sterker nog: ook het komende jaar gaat op meer wegen de maximumsnelheid omhoog….. (terwijl men Rutte 3 prijst vanwege het duurzame beleid, zoals de totaal ongeloofwaardige ‘energieambassadeur’ Ruud Koornstra…. ha! ha! ha! ha! ha!)

Volgens Geerts kan alleen het uitschakelen van de hoogovens van Tata Steel in IJmuiden de oplossing bieden….. Geerts weet het waarschijnlijk niet, maar Tata Steel verbruikt minder steenkool dan de nu draaiende kolencentrales in ons land……. (dit zet overigens nog extra vraagtekens bij het meer dan achterlijke afsteken van vuurwerk, daar dit de jaarlijkse uitstoot van Tata Steel ver overtreft en dat in een periode van minder dan 24 uur, waarbij ook nog eens veel gevaarlijker stoffen vrijkomen…..)

Het is waarschijnlijk de taak van Geerts om de luisteraar niet ongerust te maken, gezien het gelul dat hij liet vallen, waar hij nog aan toevoegde dat Nederland zich niet aan het rapport van de onderzoeksbureaus behoeft te houden, daar het Planbureau voor de Leefomgeving begin januari met een rapport komt over de huidige maatregelen die het kabinet al heeft genomen (die er amper zijn, integendeel….. ha! ha! ha! ha! ha!)

Geerts wees verder nog op het overleg aan de wankele klimaattafels, waar men zich schor lult, maar waar weinig van is te verwachten…….

Toevallig hoorde ik op BBC World Service radio dat de uitstoot van CO2 voor een tweede jaar is gestegen en nu op een absoluut record staat….. (tot volgend jaar….).

Blok (VVD minister BuZa) loog alweer: Nederland wist dondersgoed dat de hulp voor ‘gematigde rebellen’ werd gebruikt voor grootschalige terreur

Ongelofelijk maar waar: ‘minister’ Blok van Buitenlandse Zaken, van de misdadigerspartij VVD, heeft gelogen over de hulp die Nederland gaf aan ‘gematigde rebellen’, ofwel hulp voor psychopathische moordenaars, verkrachters en martelbeulen…….

Volgens Blok werden de pickup trucks, laptops en andere giften (betaald met ons belastinggeld!) niet gebruikt voor ‘de strijd’ (het woord terreur wordt niet eens gebruikt, terwijl dit geteisem ook nog eens een enorm aantal burgers gruwelijk heeft vermoord……)

Uit documenten verkregen middels Wob verzoek van Trouw*  en Nieuwsuur blijkt dat Blok keihard heeft staan liegen, Nederland wist dondersgoed wat er met de Nederlandse spullen aan terreur en ander geweld werd uitgeoefend in Syrië…….

Dit zet overigens enorme vraagtekens bij alle leugens van de Nederlandse politiek over de strijd in Syrië, immers je kan concluderen dat men al lang wist dat er geen ‘gematigde rebellen’ bestonden in Syrië…….. Om dit te bewerkstelligen werd de enorme terreur en illegale oorlogsvoering in Syrië gesteund, voorts heeft de politiek met die wetenschap ook nog eens het Nederlandse volk zwaar besodemieterd……. De uiteindelijke reden voor de terreur en strijd tegen de democratisch gekozen regering in Syrië is economisch: pijpleidingen vanaf de Golfstaten over grondgebied van Syrië, iets dat Assad eerder al had geweigerd!

Het OM wist dat sommige van deze ‘gematigde rebellengroepen’ mensenrechten hebben geschonden en het OM bestempelde ze zelfs als terroristisch……

VVD groothufter Zijlstra heeft in zijn functie als minister van Buitenlandse Zaken, namens het kabinet, in een brief op 22 januari van dit jaar aan de Kamer gesteld dat alle hulp aan ‘rebellen groepen’ zou zijn gestaakt als zij deelnamen aan de Turkse inval in het Koerdische gebied Afrin (Syrië) die op 20 januari van dit jaar plaatsvond. Echter op 9 februari jl. leverde Nederland pickup trucs aan terreurgroep Jabhat al-Shamiya, 18 dagen nadat het ‘kabinet’ (Zijlstra) de Kamer in een brief heeft voorgelogen…… Die leugen herhaalde Zijlstra op 1 februari jl. nog eens uitdrukkelijk: Wanneer wij informatie hebben dat een groepering die van Nederland non-letale hulp ontvangt, deelneemt aan de strijd in Afrin, en aan Turkse zijde strijdt, dan is dat in totale tegenstrijd met de uitgangspunten en wordt die onmiddellijk gestopt.” Ongelofelijk!!!

Blok, Zijlstra en de andere leden van Rutte 3 en de bewindsfiguren uit Rutte 2, zouden strafrechtelijk moeten worden vervolgd voor het steunen van ongebreidelde terreur (Nederland is mede verantwoordelijk voor massamoord!) en het op grove manier bedonderen van het volk, me dunkt een levenslange gevangenisstraf meer dan waard!!

* Zie: ‘De Nederlandse hulp aan Syrië was wel militair van aard‘ (Trouw)

Zie ook:

Blok (VVD ‘minister’ BuZa) Nederland heeft zich met het leveren van hulp aan terreurgroepen niet schuldig gemaakt aan het stimuleren van terreur…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Stef Blok (VVD ‘minister’) probeert z’n handen met het bloed van Syriërs schoon te wassen >> steun aan terreurgroepen

Arrestatie Rutte, Koenders, Zijlstra en Blok wegens hulp aan terreurgroepen in Syrië van hoogste belang

Koenders steunt ‘gematigde Syrische terreur-oppositie’ via Saoedi-Arabië

Rutte en Koenders verantwoordelijk voor wapenleveranties aan IS!!

‘Gematigde’ terreurgroepen in Syrië kregen Nederlands belastinggeld om te moorden, verkrachten, martelen en om te roven…….

Rutte boos op FNV en stelt te staan voor ‘een zeker inkomen’ na pensionering…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gistermorgen was VVD opperhufter Rutte te horen op BNR met zijn reactie op het stranden van het overleg om tot een nieuw pensioenakkoord te komen. Uiteraard legde deze kwibus de schuld bij de FNV…….

Het mooiste moest nog komen beste bezoeker, even later zei Rutte dat het onwijs belangrijk is dat er een akkoord komt voor een goed pensioen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! We krijgen met de plannen van het kabinet en de werkgevers allesbehalve een goed pensioen, onze gespaarde gelden worden in de toekomst nog meer dan voorheen gebruikt om te gokken op de beurs en één ding is al wel zeker: het pensioen zal lang niet meer zo zeker zijn, waar we nu in feite al niet zeker zijn van de hoogte van het pensioen, zelfs als je voor dat pensioen 50 jaar hebt gewerkt en gespaard………

Nog was dat het niet beste bezoeker: Rutte vervolgde met te zeggen dat er een zeker inkomen zal zijn na de pensionering…. De oplettende lezer zal al hebben gezien dat ik het woord ‘zeker’ een paar keer liet vallen in een andere betekenis, zo kan je de woorden van Rutte dan ook opvatten, immers er zal zeker een pensioen zijn na de pensionering, alleen is het niet duidelijk of men daar nog van rond kan komen, zoals nu veel gepensioneerden al niet rond kunnen komen…… Het is een pertinente leugen dat alle gepensioneerden van nu een rijk leven leiden, heel veel ouderen lijden in diepe armoede…….

Na 9.00 u. was het de beurt aan Jacco Vonhof, de oppergraaier van MKB Nederland. Deze schoft vermoedt politieke intriges, ofwel hij beschuldigt de FNV van het spelen onder één hoedje met de politiek…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! De wereld op de kop, immers MKB Nederland, VNO-NCW en de politiek in de vorm van Rutte 3 spelen onder één hoedje tegen de belangen van arbeiders/werknemers en daarmee tegen de FNV!!! (bovendien als je Rutte 1 en 2 meerekent is dat al 8 jaar het geval; al was het onder CDA charlatan premier Balkenende en de excessieve topgraaier en PvdA premier Kok niet beter…..)

Vonhof stelde dat hij er alles aan had gedaan om het pensioenakkoord er door te krijgen, zo heeft hij afgelopen maandag nog overleg gehad met zijn achterban en die gingen akkoord……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Alsof zijn achterban moeite zou hebben met het uitkleden van de pensioenen voor werknemers…….. Bovendien: als het inhumane, neoliberale kabinet Rutte 3 en de werkgevers achter een plan staan, weet je zeker dat dit niet in het belang is van de werknemers/arbeiders……. Waar deze schoften ook nog eens de verschillende generaties werknemers/arbeiders tegen elkaar op durven zetten, met de leugen dat ouderen de pensioenpot leegeten en er voor de jongeren geen geld is als zij gepensioneerd zijn……….

Een zeker en een goed pensioen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Is dat lachen dan, jezus op een paard met een pet op!!!

PS: intussen beschuldigt men de PvdA van het achter de schermen bewerken van de FNV om het pensioenakkoord te torpederen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! De PvdA staat zelf aan de wieg van de grote pensioenuitkleding, bovendien heeft men onder premier Kok, in de 90er jaren van de vorige eeuw, vele miljarden (meer dan 100 miljard!) uit de door de arbeiders/werknemers bij elkaar gespaarde pensioenpot gestolen en dit aan de werkgevers gegeven……

Zie ook: ‘Dennis Wiersma (VVD Tweede kamer) en Liane den Haan (ANBO) voor uitbuiting van ouderen via ‘doorstartbaan’