Rutte (VVD premier) vindt de laatste aardgasbeving verschrikkelijk, terwijl zijn kabinetten daarvoor hoofdverantwoordelijk zijn

Vanmorgen een aardgasbeving in het Groningse Westerwijtwerd met een kracht van 3.4 op de Schaal van Richter……

Rutte had naast zijn premierschap, lobbyisme voor het bedrijfsleven, les geven aan een hogeschool, ook tijd voor het programma Goedemorgen Nederland van WNL (Wij Nederland, lekker nationalistisch ofwel fascistisch…. WNL stond eerder voor Wakker Nederland, de leus van het rechtse, fascistoïde blad de Telegraaf, dat na WOII werd verboden vanwege verregaande collaboratie met de nazi’s….)

In WNL zei Rutte de aardgasbeving verschrikkelijk te vinden. Het gas dat Nederland zoveel gaf (behalve de Groningers…) vanaf de 60er jaren is verworden tot een nachtmerrie aldus Rutte…… De Nederlandse opperploert Rutte had het gore lef te zeggen dat de gaswinning niet gestopt kan worden, daar anders in een koude winter bijvoorbeeld een verpleeghuis in Limburg geen gas voor de verwarming heeft….. (in iets andere woorden, maar daar kwam het op neer…..)

Alsof de gascentrales in Nederland op volle toeren draaien, waar deze in werkelijkheid uitgeschakeld staan, daar steenkool door de VS en Australië tegen afbraakprijzen is gedumpt op de wereldmarkt en ook Nederland draait op steenkool, één van de smerigste vormen van energieproductie…… Kortom ook hier loog Rutte alweer…….

Desondanks stelde Rutte enorm mee te leven met de slachtoffers, de bedrieger!

Onder Rutte heeft VVD hufter Kamp de gaswinning verhoogd tot een enorme proporties, waar pas een eind aan kwam, toen er steeds meer aardgasbevingen optraden in Groningen en ook daarbij was de vermindering van gaswinning veel te laag, zoals destijds de directeur van het Staatstoezicht op de Mijnen, de Jong liet weten…… Sterker nog: de gaswinning is volgens dit toezichtorgaan nog steeds te hoog…..*



Wat een smerige leugenaar die Rutte, maar ja dat was al lang bekend……

Groningers hierbij steek ik jullie virtueel een hart onder de riem! Stem morgen ajb niet op de VVD, CDA, PvdA, D66, ChristenUnie en SGP, partijen die jullie hebben bedrogen, maar stem op de partijen die de gaswinning daadwerkelijk willen stopzetten: de Partij voor de Dieren of de SP. (GL zou daar ook voor staan, echter die partij is nog een stuk onbetrouwbaarder dan de SP, al zijn de andere partijen in het geheel niet te vertrouwen, dat geldt in overtreffende trap voor de regeringspartijen….)

* Zie: Gaswinning Groningen nog steeds niet op een veilig niveau, aldus Staatstoezicht op de Mijnen


Zie ook:

Aardgasbevingen: Wiebes (VVD minister) weer betrapt op liegen‘ 


Groningen: Rutte ‘vindt het nogmaals verschrikkelijk wat aardgasbevingsslachtoffers is overkomen’‘ 


Groningse aardgasbevingen: Wiebes (VVD minister) belooft veel maar doet zo goed als niets

Henk Bleker (CDA): Groningse ‘aardgasbevingshoop’ in bange dagen………..

Rutte: “We hebben de Groningse gaswinning gehalveerd…..” Dus klaar is Mark! AUW!!!

Kamp, Shell en de NAM moeten gaswinning in Groningen zo snel mogelijk stoppen >> een actie van Milieudefensie

Kamp wist niets van geheime gaswinning afspraken met Shell en Exxon en heeft zich daar niets van aangetrokken……. ha! ha! ha! ha! ha!

Kamp: je moet zo min mogelijk gas winnen, maar niet te weinig….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kamp zal zien wat hij kan doen wat betreft de gaswinning……… AUW!!!!

NAM gaat in beroep tegen aanpassing gasbesluit Kamp, niet vanwege de verminderde gaswinning, maar de kaders daaromheen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Maxim Verhagen (CDA ex-‘minister’) van Bouwend Nederland wil snelle uitkering voor aardbevingsschade Groningen…………….

Wiebes (VVD minister Economische Zaken) ‘dacht echt’ dat de doorgevoerde verminderde gaswinning zou helpen tegen de aardbevingen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De staat speelt een veel grotere rol in olie en gas dan gedacht

Groningse aardgasbevingen werden al lang geleden voorspeld, tevergeefs zoals we nu weten…….

Voor nog meer berichten over de gaswinning in Groningen, klik op het label ‘aardgasbevingen’. Let
wel: na een aantal berichten wordt het laatst gelezen bericht telkens
herhaald, dan onder dat laatst gelezen bericht even opnieuw op het label aardgasbevingen klikken, enz. enz.

Taser pilot project mislukt en toch mag de politie dit dodelijke martelwapen blijven gebruiken……..

Hoorde afgelopen woensdagmiddag op WDR 5 dat een experiment in Nederland met het gebruik van de taser door de politie is mislukt. Ondanks dat heeft men in Rutte 3 (CDA flapdrol Grapperhaus en z’n maffe sidekick) besloten dat dit dodelijke wapen gebruikt mag worden door de politie……. Uit onderzoek zou blijken dat men in meer dan 50% van de gevallen onterecht de taser heeft ingezet en dat het onoordeelkundig wordt gebruikt door de Nederlandse politie…….

Dat hele experiment had men zich kunnen besparen, immers jaarlijks vertrekken er Nederlandse delegaties naar de VS en had men kunnen achterhalen dat er al een groot aantal doden zijn gevallen door gebruik van de taser, de politie van New York heeft verder gebruik door haar personeel al een paar jaar geleden heeft verboden!!!

Ongelofelijk dat er in de reguliere media zo weinig is geschreven over dit mislukte experiment in combinatie met de volkomen onterechte toestemming voor gebruik van dit martelwerktuig….. Ach, men lult in de reguliere media graag met de top van de politie mee, zeker als het over de uitbreiding van bewapening, dan wel een krachtiger wapen voor de politie gaat……

Onbegrijpelijk dat Rutte 3 het gebruik van de taser, niets anders dan een modern martelwerktuig, heeft toegestaan als wapen voor de politie, NB een instituut dat nog al eens onder vuur ligt vanwege de agressie die het ten toon spreidt, neem de ‘arrestatie’ van Mitch Henriquez, of het etnisch profileren door de Nederlandse politie in de grote steden…… Waar het voorgaande ook nog eens gepaard gaat met meer agressie jegens jonge mensen (m.n. van het manlijk geslacht) die wortels hebben in bijvoorbeeld Noord-Afrika of het Caraïbisch gebied……

Eén ding is zeker, elke dode doe door gebruik van de taser valt, is als moord rechtstreeks toe te rekenen aan de belachelijke hufter Grapperhaus, zijn sidekick VVD leeghoofd Harbers en de rest van de Rutte 3 kliek, een kabinet dat daarmee ook nog eens martelen in het openbaar toestaat! Hetzelfde geldt overigens voor de nekklem, die na de dood van meerdere personen, waaronder de eerder genoemde Henriquez, nog steeds gebruikt mag worden….. Sterker nog: men leert de agenten niet eens hoe deze nekklem toe te passen, een techniek die door dezelfde politie van New York al jaren geleden werd verboden……. Schande!!

Hier een link naar een PDF van Amnesty over het experiment met de taser.

Zie ook:

Politie Gelsenkirchen schiet ten onrechte man met mes dood
(en zie de links in dat bericht over doodschieten van mensen door
politie en de moord op Mitch Henriquez)

Demente bejaarde van 73 getaserd: politie en verplegend personeel wisten niet dat dit tegen de regels is…….

Kind van 4 getaserd en één van 3 onder dwang gekatheteriseerd……. Dagelijkse terreurpraktijk in politiestaat VS……

Taser martelwerktuig maakt zoveelste slachtoffer, politie NL werkt gewoon door met dit barbaarse onding…….

Hans Schoones (politievakbond) wil het stroomstootwapen, niet de verlengde wapenstok…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Taser wapen onschadelijk? Een enorme leugen!

Segers, god’s eigen rentmeester wil martelen met stroomstootwapens

Teeven tasert softdrugsgebruikers

Opstelten en Teeven bestrijden de door henzelf veroorzaakte ellende

Rutte zal steun zoeken bij grote en kleine partijen en bijna inslikkend ook bij het FVD

In het monsterlijk suffe MAX Weekend van afgelopen zaterdag sprak ‘politiek deskundige’ (ha! ha!) Kees Boonman o.a. over de winst van Baudet en zijn Forum voor Democratie (FVD), waar hij stelde dat Baudet wel erg blij is met alle belangstelling van de media (waar hij zelf dik aan had meegedaan vanaf de verkiezingen van afgelopen 20 maart…). Hij stelde dit op een manier, alsof hij het onzin vond, echter gezien de winst van Baudet en dat het hier gaat om een fascistische partij (wat de media niet melden), is daar toch wel enig begrip voor op te brengen….. Ach ja, Boonman werd eerder afgedankt als ‘politiek deskundige’ en dat was niet voor niets!

Opmerkelijk vond Boonman een paar uitspraken van Rutte en die werden ten gehore gebracht. Het gaat om Rutte’s antwoord op de vraag waar hij steun zal zoeken in de Eerste Kamer. Daar noemde Rutte de grote partijen, waarvan hij onmiddellijk zei dat die er eigenlijk niet meer zijn, toch noemde hij in ‘die categorie’ de PvdA en GroenLinks. Voorts stelde Rutte dat hij ook steun zal zoeken bij het FVD, waarbij hij de woorden bijna inslikte en onmiddellijk met een andere stemhoogte te kennen gaf dat hij ook bij de kleine partijen voor steun zal aankloppen…….

Kortom: Rutte gaf te kennen dat hij het FVD wel een nette partij vindt waarmee hij wenst samen te werken….. Ach eigenlijk niet eens zo vreemd, Rutte heeft met zijn kabinetten fiks wat rechtse zaken overgenomen, in de angst dat de PVV (en later het FVD) VVD kiezers zou afsnoepen…..

Zie ook:

Rutte over meldpunt ‘linkse docenten’ en geeft aan zelf een uitstekend docent te zijn….. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (waar Rutte zich uitspreekt tegen dit meldpunt en het ‘bizar’ noemde, toch wil hij samenwerken met fascist Baudet die het Meldpunt op poten heeft gezet)

Kasja Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen

Rutte (VVD ‘premier’), VVD was te links: we moeten ‘het fatsoenlijke Bolkestein beleid’ volgen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Verkiezingsuitslag: FVD grote winnaar >> Nederlander gemiddeld dommer en meer fascistisch

Statenverkiezingen: ben je huurder? Stem dan niet op de VVD, het CDA, D66, PvdA, GroenLinks, PVV, FVD, ChristenUnie en SGP!

Statenverkiezingen: Jesse Klaver wil graag samenwerken met D66

Thierry Baudet (FVD) ging ook na de terreuraanslag gisteren door met verkiezingscampagne

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……‘ en in het verlengde van dat bericht: ”Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen‘ en: ‘Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren‘ plus: ‘Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer): wil stop op groei Eindhoven en Rotterdam Airport

Kees Boonman (‘politiek commentator’) zwetst door en steekt Rutte terloops een veer in de vieze bips

‘Sociaal leenstelsel’ rente aftrek: CDJA probeert op valse grond stemmen te winnen voor de komende verkiezingen‘ (GroenLinks staat ook pal voor het asociaal leenstelsel….)

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

Op WDR 5 in het programma Quarks zojuist het bericht dat de New York University een rapport heeft uitgebracht waaruit blijkt dat bomen en planten over een jaar of twintig minder snel zullen groeien, daar de bodem op een groot deel van de aarde steeds droger wordt. Daaruit vloeit tevens voort dat deze bomen en planten aanzienlijk minder CO2 zullen opnemen…..

Dan te bedenken dat men gelooft in eigen kunnen en daarmee de klimaatverandering is te stoppen, ja zelfs te laten dalen, zonder dat men werkelijk maatregelen neemt die de klimaatopwarming nog enigszins kunnen afremmen…..

Zie het concept klimaatakkoord, veel te weinig en in feite veel te laat…… Zo houdt men geen rekening met de situatie buiten ons land en laat men cumulatieve effecten buiten beschouwing….*



Het lamme klimaatakkoord laat zien dat Rutte 3 totaal de weg kwijt is als het gaat om klimaatverandering en de luchtvervuiling in ons land….. (neem alleen al het laten doordraaien van de kolencentrales tot 2030 en dat ook nog eens middels miljarden aan subsidie…. Ja ook daarvoor betalen jij en ik belasting…..) Om nog maar te zwijgen over de meer dan belachelijke verhoging van de maximumsnelheid, waardoor auto’s onevenredig meer CO2, het kankerverwekkende ultrafijnstof en zwaar gif uitstoten…….

Voorts is het zeker dat men bij de belachelijke klimaattafels, waar veel lobbyisme voor de oliemaffia aan tafel zat, men geen rekening heeft gehouden met weergerelateerde rampen, zoals droogte en wateroverlast, beiden zaken die niet alleen gevolg zijn van de klimaatverandering, maar deze ook verder aanjagen……

We mogen blij zijn als de temperatuurverhoging aan het eind van deze eeuw blijft steken op 4 graden Celsius, echter ook dat is zeer onzeker, de temperatuur kan zelfs nog verder stijgen dan die 4 graden Celsius, waarmee een groot deel van ons land onbewoonbaar zal worden, juist de plekken die het dichtst bewoond zijn……. Benieuwd wie tegen die tijd bereid is Nederlandse klimaatvluchtelingen op te nemen, ik schat zo in dat dit bijzonder weinig landen zullen zijn, als die landen er al zijn tegen die tijd…..

* Zie: ‘Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren‘ (ook met uitleg over cumulatieve effecten op de klimaatverandering)

Zie ook:

ING blij met nieuwe oliewinning voor de kust van Guyana, ‘uiterst duurzaam…’

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Niet eerder getoonde satellietfoto’s laten zien dat grote delen van Arctisch gebied in brand staan >> klimaatkantelpunt gepasseerd

Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden

‘Methaangasboer’ ontsnappend uit de Oost-Arctische Plaat kan de wereld zoals wij die kennen vernietigen

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……

Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau

Cruiseschip Zuiderdam urenlang tegengehouden van afvaren door milieuactivisten

Australië geeft toestemming tot uitbaten enorm grote kolenmijn‘ (zie ook de links in dat bericht over het Grote Barrièrerif)

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Hoorde gistermiddag rond 13.25 u. D66 oplichter Stientje van Veldhoven op Radio1 en viel daarmee met m’n neus in de ranzig ‘groene’ D66 boter.

D66 milieupaus van Veldhoven werd gevraagd waarom ze de door haar gewenste extra belasting voor benzine-auto’s niet doorvoert. Op de vraag hoe ze dat rijmt met het klimaatakkoord, gaf ze tot 3 keer toe de dooddoener dat er vanaf 2030 geen auto’s meer verkocht mogen worden die op fossiele brandstoffen rijden….. Althans als fascisten als Wilders en Baudet het niet voor het zeggen krijgen, daar dezen de milieumaatregelen terug zullen draaien* en die kans schat ik voor de komende 10 jaar redelijk hoog……

Aan het nietszeggende antwoord voegde van Veldhoven toe dat het dan nog 20 jaar duurt voor de laatste auto’s op fossiele brandstoffen aan de kant zullen worden gezet…… Ofwel tot minstens 2050 zullen er auto’s rondrijden op benzine, gas of diesel…….

Het voorgaande waar schoolkinderen, milieugroepen en deskundigen stellen dat er nu echte actie moet worden ondernomen om de klimaatverandering nog enigszins af te kunnen remmen, zodat de wereld niet voor een groot deel onbewoonbaar wordt…….. Kijk daar zou van Veldhoven het geheel mee eens zijn, althans als D66 oppositiepartij zou zijn geweest……. (hoewel D66 ook onder Balkenende en de kabinetten Rutte voor genoeg zaken heeft gestemd die allesbehalve de klimaatverandering afremmen, neem de verhoging van de maximumsnelheid, of het akkoord gaan van D66 met de schandalige subsidie van 4 miljard euro voor biomassa bijstook in de kolencentrales en de bouw van die centrales…..**)

Heb geen zin het hele programmaonderdeel na te luisteren, maar gegarandeerd dat van Veldhoven blij is met het klimaatakkoord, ook al moet er om het zacht uit te drukken nog veel worden overlegd voor we van een echt klimaatakkoord kunnen spreken (en dan nog zal dit akkoord te weinig en te laat zijn, zoals in het geval van het niet extra belasten van benzine-auto’s…….)

Ach ja van Veldhoven, een enorme oplichter die een paar jaar lang actie voerde om de supermarkten te verplichten ook statiegeld te heffen op kleine plasticflessen, echter ze was nog maar net staatssecretaris toen ze stelde dat de levensmiddelenbedrijven en supermarkten dit zelf moeten regelen…… Zelf regulering, dus zonder overheidsdwang, iets dat ze eerder als een onzin beoordeelde, daar die bedrijven geen belang hebben om nog meer flessen in te nemen en dus geen actie zullen ondernemen op dat gebied…….

Van Veldhoven stelde dat ze de extra belasting voor benzine-auto’s heeft ingeruild voor het belasten van het bedrijfsleven voor de CO2 die zij uitstoten….. ha! ha! ha! ha! ha! Rutte heeft al laten weten dat er een ‘verstandige’ CO2 heffing moet komen voor bedrijven…… ‘Verstandig’ zodat volgens Rutte de bedrijven niet zullen verdwijnen naar het buitenland, ofwel: een heffing waar de bedrijven om zullen lachen, bovendien komt het betaalde geld ten goede van de betalende bedrijven….. Daar moet je als burger voor durven te komen en stellen dat jouw geld niet gebruikt mag worden voor oorlogsvoering, bankensubsidie of nog meer asfalt, maar voor zaken die voor jou belangrijk zijn…… Je wordt uitgelachen als je dit alleen al voorstelt……..

Je begrijpt dat van Veldhoven in haar nopjes is met de aanduiding van groenste kabinet ooit voor Rutte 3….. Terwijl dit kabinet verder gaat met de uitbreiding van megastallen, meer vee dat het sterke broeikasgas methaan uitstoot…*** Hetzelfde Rutte 3 dat heeft gesteld dat de kolencentrales tot 2030 open zullen blijven…… Rutte 3 dat doorgaat met de verhoging van de maximumsnelheid op de grote wegen….. In het voorgaande nog maar een paar voorbeelden die een enorm vraagteken zetten bij het ‘groene gehalte’ van Rutte 3…..

Beste bezoeker denk aan deze zaak, als je volgende week wilt stemmen op D66, VVD, CDA, PvdA, ChristenUnie, SGP, Forum voor Democratie en de PVV, allen partijen die behalve de laatste 2 met de mond een groen beleid bepleiten, maar in werkelijkheid geen bliksem doen……

*   Wilders en Baudet zeggen dat de klimaatverandering flauwe kul is, terwijl alleen de snelheid van deze temperatuurstijging te danken is aan de verbranding van fossiele brandstoffen, dat hebben zelfs Shell en Exxon uit eigen onderzoek geconcludeerd en dat al in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw!! Wilders en Baudet hebben hun grootste aanhang onder groepen die in zwaar vervuilde gebieden wonen, blijkbaar maakt het deze 2 fascisten niet uit dat hun aanhang een betere gezondheid zal genieten als er echt maatregelen tegen luchtvervuiling worden genomen, zoals het verlagen van de maximumsnelheid op snelwegen en 100 kilometerzones (dat waren eerder de 80 kilometerzones) van die snelwegen…….

**  Ook al zou D66 stellen tegen de nieuwe kolencentrales te zijn geweest, heeft het het (CDA) Balkenende kabinet dat die beslissing nam gesteund…… Waar niet vergeten moet worden dat D66 zichzelf ook destijds als ‘groene partij’ afficheerde……

*** De groei van deze enorme veestapel zorgt ervoor dat de uitstoot van het sterke broeikasgas methaan de klimaatopwarming nog verder aanjaagt, niet zo vreemd als je ziet dat hier jaarlijks 500 miljoen dieren (ja een half miljard dieren) worden groot- en doodgemarteld…..

Zie ook:

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

130 km/u. brengt geen verkorting van de reistijd, maar wel extra vervuiling…..

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’


Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wat betreft de Statenverkiezingen van 20 maart 2019:

Job Cohen (PvdA) maakt zich hypocriet druk om Nederlanders die niet gehoord worden >> verkiezingscampagne 2021 van start

Kasja Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen

Rutte (VVD ‘premier’), VVD was te links: we moeten ‘het fatsoenlijke Bolkestein beleid’ volgen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Verkiezingsuitslag: FVD grote winnaar >> Nederlander gemiddeld dommer en meer fascistisch

Statenverkiezingen: ben je huurder? Stem dan niet op de VVD, het CDA, D66, PvdA, GroenLinks, PVV, FVD, ChristenUnie en SGP!

Statenverkiezingen: Jesse Klaver wil graag samenwerken met D66

Thierry Baudet (FVD) ging ook na de terreuraanslag gisteren door met verkiezingscampagne

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer): wil stop op groei Eindhoven en Rotterdam Airport

Kees Boonman (‘politiek commentator’) zwetst door en steekt Rutte terloops een veer in de vieze bips

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

en terzijde:

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gisteren werd het klimaatakkoord bekendgemaakt*, hoewel akkoord? Er is in feite geen akkoord als je ziet dat men de doelstellingen ‘net niet haalt’ en er nog veel meer overleg moet plaatsvinden, ofwel dat woord ‘akkoord’ is al een leugen van formaat…..

Zo stelde Rutte, de grootste beroepsleugenaar van ons land, dat er een verstandige CO2 heffing voor bedrijven zal volgen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Een dag eerder zei Rutte nog dat de CO2 heffing niet te groot mag zijn, daar de bedrijven anders de biezen zullen pakken…… Ofwel Rutte wil een CO2 heffing die totaal geen zoden aan de dijk zal zetten, daar zoals gezegd anders ‘bedrijven zullen vertrekken……’

Het is als met de belofte van Rutte dat men de energierekening voor burgers niet zo hard zal laten stijgen, terwijl die nu al aanzienlijk is gestegen, zelfs veel meer dan Rutte na Prinsjesdag durfde te beweren…. (deskundigen schatten destijds de kosten voor huishoudens al in op € 300,– per jaar, terwijl éénpersoonshuishoudens al € 360,– per jaar gaan betalen en de kosten daarvoor zijn al op 1 januari ingegaan!! Hare leeghoofdige CDA hufterigheid Keijzer kwalificeerde die vaststelling in december nog als onzin en bangmakerij….)

Hoorde vanmorgen op BNR een fragment uit ‘Jinek en Pauw’ van gisteravond, waarin ladelichter Segers van de ‘Christen’Unie durfde te zeggen dat vorige maand al is besloten door het kabinet dat de verhoging van de energierekening voor burgers naar benden zal worden bijgesteld……. Terwijl zoals gezegd de burgers, ook die met de laagste inkomens, deze verhoging nu al 2 keer hebben betaald…….

In hetzelfde onderdeel op BNR ook ‘politiek verslaggever’ voor BNR Laurens Boven, deze durfde doodleuk te stellen dat de coalitiepartners natuurlijk nog geen ‘verstandig plan’ hebben liggen voor de CO2 heffing die bedrijven zouden moeten betalen….. Dit terwijl het waardeloze kabinet Rutte 3 al na Prinsjesdag wist dat haar maatregelen totaal onvoldoende zijn om de CO2 uitstoot op het niveau van 1995 te krijgen……

Het voorgaande, terwijl eerder genoemd, men al een maand geleden voorzag dat de ‘doorrekening’ van het ‘klimaatakkoord’ negatief zou uitpakken voor dit ‘groenste kabinet ooit’ (ha! ha! ha! Wat een leugen!*). Men had dus niet alleen afgelopen maand, maar al maanden de tijd (gerekend vanaf Prinsjesdag) om met een ‘verstandige CO2 heffing’ te komen, maar niet dus! Nee, men wacht tot na de verkiezingen en dan zal men met een heffing van niets komen, een heffing vergelijkbaar met de huidige CO2 beprijzing…… Met deze beprijzing kregen de grote bedrijven een ‘mooi handeltje’ toegeschoven waar ze met een beetje geluk zelfs beter van werden, maar dat nul komma nada deed en doet aan die enorme CO2 uitstoot van bedrijven…….

Ondanks alle verzekeringen van Rutte 3 en haar zogenaamd christelijke coalitiegenoten CDA en CU, dat het niet zo zal zijn, zullen de laagste inkomens alweer het hardst worden gepakt, daar kan je de klok op gelijk zetten……

* Zie: ‘Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren‘ Ook voor feiten die de claim van ‘het groenste kabinet ooit’ als belachelijk aantonen >> zie dat bericht.

Zie ook:

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….‘ (en zie de links in dat bericht, links anders dan die hier weergeven)

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….

Paul Blokhuis (CU Tweede Kamer) wil alweer gezond voedsel in schoolkantines……. Aáyáyáááy!

Paul Blokhuis, staatssecretaris Volksgezondheid en Sport van de ChristenUnie, vond het nodig weer eens het nieuws te halen, dus haalde hij uit de komkommermap het onderwerp schoolkantines en gezond voedsel.

Al jaren wordt gepleit voor gezond voedsel in die kantines en ook Blokhuis heeft dit onderwerp al eerder aangesneden, echter zonder veel succes. Vanmorgen was deze CU hufter te horen op Radio1 (rond 11.38 u.) waar het onderwerp alweer de revue passeerde.

Blokhuis zou zelf bij een schoolbezoek al eens te verstaan zijn gegeven door leerlingen dat bij een verandering van het menu in de schoolkantines, dus een ‘gezond’ menu (uiteraard ook met vlees, alsof dat gezond is…), zij in de dichtstbijzijnde winkel of snackbar* zelf een menu zullen samenstellen, natuurlijk aangevuld met een blik kankerverwekkende energiedrank of cola…….

Ja die winkels en snackbars krijg je natuurlijk niet zomaar weg, aldus leeghoofd Blokhuis….. Oh Blokhuis en hoe zit het dan met de koffieshops die een achterlijke regel opgelegd kregen dat zij de zaak moesten sluiten als ze binnen een bepaalde afstand van die scholen gevestigd waren….???

Kijk daar heeft Blokhuis geen probleem mee, maar oh wee als het om het sluiten van winkels en snackbars gaat, dan geeft hij niet thuis….. (en reken maar dat hij tegen gezond voedsel in kantines zou pleiten als onder ongezond voedsel ook vlees zou worden gerekend, immers hij is lid van de intensieve martelveehouderij lobbypartij ‘Christen’Unie……)

Het ‘beste’ van de paar minuten die ik het programma volgde, moest nog komen beste bezoeker: geweldig om te horen hoe Blokhuis sprak over leerlingen in het voortgezet onderwijs, die meer buiten moeten spelen i.p.v. te gamen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het is duidelijk: Blokhuis leeft in het land van ooit en begrijpt geen snars van de huidige maatschappij!

 Nog zo’n schuiver: volgens Blokhuis moet het aanbod in winkels ook een stuk gezonder worden…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Al jaren doet men in de politiek alsof men zich daar druk over maakt en even zo vaak wordt er niets ondernomen tegen teveel zout, suiker en foute vetten in bereid voedsel…… Nee, dat moet de levensmiddelenindustrie maar zelf doen, ofwel een pleidooi voor een niet-werkend convenant, zodat er niets of zo goed als niets verandert…..

Kortom: Blokhuis moet niet bij de leerlingen zijn, niet bij de schoolkantines, niet bij de levensmiddelenindustrie, maar bij de politiek, ofwel hij moet bij zichzelf zijn en z’n disfunctionerende collega’s van het waardeloze kabinet Rutte 3 en eindelijk eens echt actie ondernemen!!!!

* Een paar dagen geleden werd nog eens gewezen op het gevaar van acrylamide in te warm gebakken voedsel, zoals in frituur producten. Deze kankerverwekkende stof komt o.a. vrij als voedsel boven de 136 graden Celsius wordt gebakken, dus bij de meeste producten uit een snackbar (en veel bereid voedsel in winkels) en zoals nog steeds op veel scholen in de kantine te verkrijgen (bijvoorbeeld in kroketten en bitterballen).

Aankoop Nederlandse staat Air France-KLM aandelen voor 740 miljoen euro

Gisteren werd bekend gemaakt dat Rutte 3 het aandelenpakket Air France-KLM van de Nederlandse staat heeft uitgebreid*, om zo de Franse staat af te kunnen troeven, die staat heeft 14% van deze aandelen in handen en Nederland wil uiteindelijk een even groot aandelenpakket. Deze aankoop werd met ruim 740 miljoen uit de belastingpot betaald.

Hoorde gistermiddag op BNR een econoom die stelde dat Nederland dit makkelijk kan betalen daar het goed gaat met onze economie…… Terwijl Rutte 3 op andere gebieden elke cent omdraait voor deze uit te geven, zeker als het om zaken gaat die de (gewone) bevolking ten goede komen…..

Dacht gisteravond nog even terug aan deze aankoop en de woorden dat het goed gaat met Nederland. Dat het economisch goed gaat met Nederland is hoofdzakelijk aan de Duitse en Britse economie te danken en niet aan het gevoerde (wan-) beleid van Rutte 1, 2 en 3…. Sterker nog: het beleid onder Rutte 1 en 2 was zo desastreus dat Nederland niet mee kon liften op de rug van Duitsland…… Ofwel: als de regering destijds alleen op de winkel had gepast, was de situatie ook nu nog veel beter geweest……

Over die huidige situatie gesproken: de econoom stelde dat de Nederlandse economie er veel beter voorstaat en zoals gezegd dat is te voornamelijk te danken aan de Duitse economie. Momenteel stagneren de Duitse (en Britse) economie en zoals we al zo vaak hebben gezien zal de Nederlandse economie de Duitse volgen……

740 miljoen euro voor een aandelenpakket van een in feite Frans bedrijf, zal weinig of geen zoden aan de dijk zetten…… De kans dat de Franse overheid evenredig haar aandelenpakket zal verhogen is bijzonder groot en gezien de de grootte van de Franse economie kan die heel wat verder gaan dan Nederland in het aanschaffen van aandelen……

‘Kortom’ de stap van Nederland om aandelen Air France-KLM aan te schaffen voor meer inspraak is een zinloze……. Bovendien is de kans groot dat we binnenkort weer in een depressie worden gedompeld, daarbij zal de waarde van deze aandelen fiks dalen…….

De goedkeuring voor de fusie van KLM met Air France werd in 2003 door het kabinet Balkenende 1 (en 2) afgegeven en die beslissing was een hele foute, deze fusie had nooit mogen worden goedgekeurd, nu zitten we simpel gezegd (en zoals eerder gezegd) met een Frans bedrijf (en de gebakken peren..)….. Air France voert een wanbeleid en jaar in jaar uit gaat het slecht met deze tak van het bedrijf, de kans is daarom groot dat de door Nederland gekochte aandelen, bij grote Air France verliezen, in waarde zullen dalen……

Doorgaand daarop: de koers van Air France-KLM is sinds gisteren met 3,25% gedaald, ofwel de Nederlandse burgers hebben intussen een strop van ruim 22 miljoen euro……

Eén ding is duidelijk: Hoekstra, de verantwoordelijke minister van volksverlakkers partij CDA, is een kluns! (al moeten we in deze de rol, van zijne PvdA groothufterigheid Dijsselbloem niet vergeten……)

* Zie: ‘Wopke Hoekstra slaat de Air France-KLM plank mis……

Wopke Hoekstra slaat de Air France-KLM plank mis……

Vanmorgen op BNR de CDA knurft Hoekstra, die godbetert minister van Financiën mag spelen. Hem werd gevraagd naar de aankoop van aandelen Air France-KLM door de Nederlandse staat.

Nederland koopt die aandelen, daar het kabinet Rutte 3 de Franse regering niet vertrouwt met haar veel grotere aandelenpakket van deze luchtvaartmaatschappij. Volgens Hoekstra heeft de premier (Rutte, Ap) al contact gehad met zijn Franse collega, ‘want de goede banden met Frankrijk moeten bewaard blijven…..‘ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Alsof je iemand een fikse klap in het gezicht geeft en vervolgens zegt dat je graag vrienden wilt blijven…..

Ongelofelijk en totaal ongeloofwaardig!

PS: ‘het is maar goed’ dat de neoliberale griezel Macron president is van Frankrijk en niet de vorige president, de sociaaldemocraat Hollande, daar men deze in Rutte 2 en 3 wel kon/kan schieten* en Hoekstra zijn oliedomme uitspraak zeker niet had gedaan….. Hoewel? Men nam en neemt in deze kabinetten nog al eens een uiterst hypocriete houding aan als het gaat om ‘Nederlandse belangen…..’

Gezien de vele negatieve uitlatingen van kabinetsleden over Frankrijk en Hollande, vooral ten tijde van Rutte 2.

Zie ook: ‘Aankoop Nederlandse staat Air France-KLM aandelen voor 740 miljoen euro

Corruptie op het hoogste niveau >> Coca Cola sponsort Roemeense wens tot voorzitterschap van de Europese Unie

Dacht
gisteravond dat ik van m’n stoel zou lazeren, toen ik de oproep van
Foodwatch zag tot het tekenen van een petitie tegen het feit dat Coca-Cola zich in de politiek heeft weten te wurmen, dit via sponsoring van de
Roemeense campagne om voorzitter te worden van de Europese Unie……

Nog
erger eigenlijk waren de feiten die ik bij nazoeken vond: zo is
Nederland o.a. gesponsord  door de harddrugsbrouwer Heineken…..
Helemaal het toppunt, immers dagelijks overlijden er 12 mensen aan de
harddrug alcohol in ons land en dat is een oud cijfer, ofwel dat zijn
er nu op zeker meer! Begrijp je meteen waarom de opvolgende regeringen reclames voor alcohol niet wensen te verbieden…. Heineken was naast Akzo Nobel, Ziggo en Philips
de sponsor voor de Nederlandse campagne in 2016…….

Weet je
nog dat Rutte voor zijn oude baas Unilever (waar hij 10 jaar werkte) en ook voor Shell lobbyde en probeerde de afschaffing van de dividendbelasting door de
Kamer te trekken???*

Hoewel
erger dan Roemenië? Coca-Cola doet dit wel voor het moment waarop de
EU zich de komende tijd over cruciale voedselwetgeving buigt en dit destructieve bedrijf dus een dikke vinger in de pap krijgt (‘voor wat hoort wat…’)…….. Roemenië wordt verder
gesponsord door Mercedes en Renault…….

Hoe men
ook lult in de politiek, dit soort sponsoring is, zoals lobby voor bedrijven, ronduit corruptie ten top! Schande
dat dit mogelijk is…..

Ach wat
een gelul ook eigenlijk, het is al lang duidelijk dat de politiek op
schoot zit bij het grote bedrijfsleven en dat we geen
volksvertegenwoordiging hebben maar een
bedrijvenvertegenwoordiging……..

Lees en
teken de petitie ajb, aan deze walgelijke corruptie moet eindelijk
een eind worden gemaakt! (te gek dat je daar nog een petitie
voor op poten moet zetten……) En zegt het voort mensen, e.e.a. geeft nog
eens aan hoe gevaarlijk de EU kan worden als ze nog meer macht
krijgt….. 

Dan te bedenken dat de EU het CETA vrijhandelsverdrag met
Canada heeft getekend, zo krijgen bedrijven daadwerkelijk macht die
boven de politiek uitgaat, waar geheime rechtszaken voor 
zogenaamde
ISDS rechtbanken, voor 99% in het voordeel van bedrijven en in het
nadeel van de EU bevolking zullen eindigen……..Tel daar een steeds
machtiger worden van het fascisme bij op en je krijgt een
levensgevaarlijke mix….. (bedrijven kunnen het prima vinden met
fascistische regimes, niet voor niets dat Coca-Cola zich ook in landen als Roemenië met de politiek bemoeit…..)

Stop
de sponsoring van politieke posities. De politiek is niet te koop!

2019_FOODWATCH_350x250_02.jpg

Beste
foodwatcher,

Wij
zijn zelf niet meer snel verbaasd maar dit …..

Net
nu Europa zich komende maanden buigt over cruciale
voedselwetgeving, pompt Coca-Cola geld in de sponsoring van
het voorzitterschap van de Europese Unie
.

Coca-Cola
is officieel ‘platinum partner’ geworden van het Roemeense
voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie! Op deze manier
verwerft de junkfood gigant een sterkere positie in het centrum van
de ‘Brusselse’ macht.

E-mailactie
Help mee dit te stoppen

Politiek
die zich laat sponsoren door de voedselindustrie?

Afbeelding:
beeld uit een foto van de Duitse ZDF journalist Leifert die dit
reclamebord fotografeerde bij een bijeenkomst van de Raad van de
Europese Unie.

Het
is toch te absurd voor woorden dat de politiek rechtstreeks en
ongegeneerd wordt gesponsord door voedselreuzen als Coca-Cola? Welke
invloed heeft dit op de politieke besluitvorming en uiteindelijk op
de inhoud van wat er op jouw bord terechtkomt?

Cruciale
periode voor beter voedselbeleid

Komende
maanden staat belangrijk voedselbeleid op de Europese agenda. Wat
zullen Roemenië en haar officiële partner Coca-Cola dan doen?

Denk
aan de herziening van de algemene levensmiddelenwetgeving en het
besluit over een nieuw voedselkeuzelogo. Maar denk ook aan de
suikerheffing voor frisdrankfabrikanten, die steeds meer steun
krijgt, of de groeiende weerstand tegen de opdringerige
kindermarketing van junkfood.

Heeft
Coca-Cola misschien haar hand overspeeld
 met deze brutale
poging om politieke toegang te kopen?

We
moeten nu duidelijk maken dat de mensen in Europa niet willen dat
Coca-Cola invloed kan kopen
. Het is volstrekt onaanvaardbaar dat
er partnerschappen bestaan tussen hoge politieke posities en
bedrijven, met name dit soort grote multinationals.

Wij
staan voor een democratisch Europees beleid dat de belangen van de
burgers vooropstelt. Er moet een einde komen aan de schaamteloze
lobby, sponsoring en politieke invloed van de voedingsindustrie.

Sluit
u aan bij de eis om de Coca-Cola’s van deze wereld uit het hart van
de Europese politiek te halen. We moeten hier echt niet in
berusten! 
Doe
mee aan onze e-mailactie
!


Afbeelding:
op de officiële website van de voorzitter van de Raad van Europese
Unie staan de ‘platinum partners’ zonder schroom gepresenteerd

============================================

* Zie:

Nieuwe leugens over cannabis gebruik >> psychose opwekkend‘ (ja ja, de lobby van de farmaceutische en alcohollobby werkt als een trein, alleen wel op doodspoor…..)

Met de intrekking van het plan tot afschaffing van de dividendbelasting, krijgt het grote bedrijfsleven alsnog een cadeau van 2 miljard……..

Rutte: nog een leugen over de afschaffing dividendbelasting doorgeprikt en toch vindt hij zijn geloofwaardigheid onaangetast…….

Unilever niet naar Rotterdam >> aandeelkoers schiet de lucht in…. ha! ha! ha! ha! ha!

Rutte (ex-Unilever en ‘premier’) niet van plan afschaffing dividendbelasting terug te draaien, zelfs niet na oplopende kosten

Afschaffing dividendbelasting: Rutte kan ongestraft de boel belazeren en hardop liegen

Gert-Jan Segers (‘Christen’ Unie Tweede Kamer) tegen afschaffing dividendbelasting, maar wenst er niets tegen te ondernemen…..

Pechtold (D66) liegt en Rutte (VVD en premier) heeft last van ‘geheugenverlies’ over afschaffing dividendbelasting buitenlandse investeerders

Belastingheffing ook al op klassenniveau, of hoe welgestelden en grote bedrijven de dans keer op keer ontspringen……

In democratieën denkt men dat regering niet in het belang van het volk handelt, ofwel een voortdurende en groeiende vertrouwenscrisis…..

‘Dividendbelasting en de ‘opmerkelijke reactie’ van van Haersma Buma………

Dividendbelasting: Rutte blijft liegen over de afschaffing van deze belasting……..

Afschaffing dividendbelasting: aap uit de mouw >> multinationals hebben Rutte 3 in de zak!

en terzijde:

Rutte 3 met high five na algemene beschouwingen, een high five voor het belazeren van het Nederlandse volk

Rutte, Hoekstra en CPB liegen dat bijna iedereen er 1,5% op vooruit gaat in 2019

Troonrede: ‘Meer mensen moeten voelen dat het goed gaat’ >> ‘iedereen gaat erop vooruit…

Prinsjesdag hysterie, overgoten met een saus van Rutte 3 leugens

Voor meer berichten over de bemoeienis van het bedrijfsleven met de politiek, klik op het label lobbyisten en/of corruptie. Let wel: na een aantal berichten wordt het laatst gelezen bericht telkens herhaald, dan even opnieuw op het betreffende label klikken onder het laatste gelezen bericht, enz. enz.