ING is alweer zo groot dat ze niet failliet mag gaan, met dank aan topgraaier Hamers

Al tijdens de bankencrisis die in 2008 in alle hevigheid toesloeg, waarvoor de belastingbetaler miljarden in banken moest steken om ze op poten te houden, beloofde de regering dat banken in de toekomst nooit weer zo groot mochten zijn dat ze niet failliet mochten gaan, je weet wel: de ‘too big to fail’ regel.

Intussen zijn zowel staatsbank ABN Amro en ING al weer een paar jaar ‘too big to fail’, ofwel bij een volgende bankencrisis zullen wij weer de portemonnee moeten trekken om de banken op poten te houden, terwijl de top van die banken zich helemaal scheel verdient en continu bezig is om in het buitenland klanten te werven…..

Vanmorgen op BNR (rond 9.12 u.) Ralph Hamers van ING die trots vertelde dat ING de laatste 5 jaar in Polen maar liefst 1 miljoen klanten heeft getrokken voor haar bank…… En dat beste bezoeker is nog maar het spreekwoordelijke topje van de ijsberg…… (Hamers werd gehoord over de slechte cijfers van ING…)

Hoe is het mogelijk dat het Nederlandse volk zo wordt besodemieterd door grofgraaiers die schijt hebben aan de gewone mens, waarbij het waardeloze afbraakkabinet Rutte toekijkt zonder iets te doen en de toezichthouder, De Nederlandse Bank onder plork Klaas Knot, niet eens de moeite neemt om banken op de vingers te tikken……

Eén en ander is een herhaling van zetten, voorafgaand aan de eerder genoemde crisis die bijna de hele wereld in een diepe crisis stortte, een crisis die niet slechts een paar jaar duurde, zoals men je wil laten geloven, maar minstens tot 2016 haar vernietigende spoor achterliet, een spoor van mensen die hun baan verloren, mensen die uit hun huis werden gezet, plus oude en zieke mensen die hun hulp verloren en in diepe en eenzame ellende wegzakten……. (van wie velen intussen zijn overleden….)

De neoliberale PvdA grofgraaier Wouter Bos durfde destijds te zeggen dat hij veel financiële producten niet begreep en dat dit niet nog eens zou gebeuren, intussen zijn er weer voldoende financiële producten waar Bos en anderen geen snars van begrijpen, voorts worden er weer herverpakte leningen verhandeld, een zaak waarmee de bankencrisis begon….. Voorts hebben de banken alweer meegeholpen om de huizenprijs op een zo waanzinnig niveau te krijgen, dat de ellende niet is te overzien als het echt misgaat……

Nederland heeft alweer een hypotheekschuld die de 700 miljard euro heeft benaderd, een bedrag waarvoor het IMF en de Wereldbank Nederland meermaals hebben gewaarschuwd, gezien ons totale bruto nationaal product…… Bovendien als het fout gaat, zal de werkelijke prijs van een huis tot zelfs meer dan 70% moeten worden afgewaardeerd, waarna de eigenaren in de stront komen te zitten….

Hoe is het mogelijk dat de reguliere media geen woord aan deze zaak vuilmaken….?? Simpel: daar hun echte bazen, plutocraten en investeringsmaatschappijen, geen kritiek dulden op het ijskoude, inhumane neoliberalisme dat de maatschappij ontwricht, maar waaraan zij zich verrijken……… Een maatschappij waar vooral maatregelen worden genomen die voornoemde plutocraten, aandeelhouders en (middelgrote en) grote bedrijven ten goede komen, maar die ten koste gaan van de grote onderlaag en de mensen die nog een paar centen hebben weten te sparen…….

Meer dan schandalig!!

Voor meer berichten over de bankencrisis, de hypotheekschuld, ING, ABN Amro of Ralph Hamers, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

PFAS-norm wordt aangepast, zoals het stikstofbeleid >> dansend op de vulkaan

Alsof het normaal is dat na protesten beleid wordt aangepast, wil het kabinet de PFAS-beleid, zoals eerder het stikstofbeleid aanpassen…… Regels die o.a. de volksgezondheid moeten beschermen zijn blijkbaar van nul en generlei waarde……

PFAS bestaat uit ongeveer 6.000 chemicaliën die niet worden afgebroken in de natuur, chemicaliën die daarin terecht komen door o.a. het gebruik van: verf, brandblussers en het teflon van de bekende bakpannen. Je kan er voorts donder opzeggen dat ook diesel en benzine een aantal van deze stoffen bevatten. Deze stoffen zou praktisch iedereen al in haar/zijn lichaam hebben en ze stapelen zich, zoals andere gifstoffen die we binnenkrijgen via voedsel en ‘zachte’ dranken (melk, vruchtensap en andere frisdranken)…….

Keer op keer als blijkt dat we weer een fiks aantal gifstoffen hebben binnengekregen, die we niet zouden moeten binnenkrijgen, stellen de overheid en bijvoorbeeld het RIVM dat nu onderzoek doet naar PFAS, dat dit geen kwaad kan voor de volksgezondheid, echter het gaat hier om stoffen die ofwel langzaam, dan wel helemaal niet worden afgebroken en bijvoorbeeld in ons vetweefsel worden opgenomen…… Inderdaad deze stoffen stapelen zich in ons lichaam en hoe meer van die troep in je lichaam, hoe groter de kans dat je bijvoorbeeld kanker oploopt (PFAS zou o.a. nierkanker veroorzaken)….. Een tweede effect is dat deze stoffen zullen ‘toeslaan’ op het moment dat je langdurig of zelfs chronisch ziek bent en je als gevolg daarvan sterk gewicht verliest (deze giftige chemicaliën komen dan vrij), extra lullig daar ook het immuunsysteem klappen krijgt als je langdurig ziek bent…..

Met het strengere PFAS-beleid dat staatssecretaris van Veldhoven (D66) eerder dit jaar invoerde, moest voorkomen worden dat mensen, die langdurig aan deze stoffen worden blootgesteld, de kans lopen nierkanker op te lopen. Met het beleid dat oplichter van Veldhoven invoerde, mocht geen grond verplaatst worden waar meer dan 0,1 microgram aan PFAS per kilo grond in werd gevonden. Zoals gezegd als het bedrijfsleven de boel platlegt, geeft de regering wel gehoor, terwijl demonstraties tegen zaken die de volksgezondheid (ernstig) schaden, van de straat worden gemept door de politie……..

Het voorliggende overheidsbeleid en de plannen, zoals een verruiming van de norm, zorgt ervoor dat de volksgezondheid verder in gevaar komt, terwijl de regering die dit mogelijk maakt zich druk maakt om de stijgende kosten voor de volksgezondheid, iets dat met voornoemd verruimd beleid juist wordt veroorzaakt….. Het is als met de maximumsnelheid: jaarlijks overlijden rond de 18.000 mensen eerder door langdurige blootstelling aan de uitstoot van auto’s en dat jaren eerder na een akelig ziekbed, ondanks dat besloot Rutte 2 bij monde van hare VVD kwaadaardigheid Schultz van Haegen de maximumsnelheid te verhogen naar 130 en 100 km/u. (de laatste op 80 kilometerstroken van de grote wegen), dit ondanks dat ze wist dat de luchtkwaliteit in Nederland daar onevenredig van had te lijden…… In Rutte 3 volgt de totaal onverantwoorde VVD nitwit van Nieuwenhuizen hetzelfde schunnige beleid van haar voorganger…….

De maximumsnelheid moet per direct naar 100 en 80 km/u., daardoor zal niet alleen de luchtkwaliteit sterk verbeteren, maar zal er ook minder giftige troep en zware metalen (ook giftig overigens) neerslaan op de Nederlandse bodem, verder komt het de volksgezondheid ten goede.

Nog zo één: de kolencentrales blijven open tot 2030, er worden daarnaast ook nog biomassacentrales gebouwd, terwijl men nu al weet dat de houtverbranding nog slechter is dan steenkoolverbranding…… (de grote smeerpijpen als RWE kregen maar liefst 4 miljard dollar van VVD opperhufter Kamp, in de laatste maanden van zijn ministerschap…..) Van dat geld (er zijn meer miljarden beloofd), mogen deze biomassacentrales en nieuwe kolencentrales, hele bossen opkopen (ook in de VS), die bossen worden verwerkt tot houtpellets en gaan daarna met smerige zeeschepen naar Nederland…… Zware extra vervuiling met CO2 en een fiks aantal giftige stoffen, terwijl de gekapte bomen geen CO2 kunnen opnemen, voordat nieuw aangelegde bossen dezelfde hoeveelheid CO2 kunnen opnemen, ben je al snel 15 jaar verder……

We moeten stoppen met de sloop van goede huizen en kantoren, dat soms zelfs binnen 20 jaar na oplevering…… Verbouw kantoren en zet geen nieuwe neer, want vergeet niet dat ook de sloop van gebouwen een enorme vervuiling oplevert…… De bouw is gericht op meer en meer nieuwbouw van huizen, terwijl goede huizen worden gesloopt, daar ze te goedkoop zijn….. Dit nog naast de nieuwbouw van een belachelijk aantal kantoorgebouwen….. Ofwel zet in op huizenbouw en niet op sloop, stel verder een quotum op het aantal nieuw te bouwen kantoorgebouwen, die alleen gebouwd mogen worden als het echt niet anders kan……

De intensieve veehouderij moet afgebouwd worden, waarom moet Nederland jaarlijks 500 miljoen dieren groot- en doodmartelen??? Vleeseten is letterlijk de dood in de pot (en dat dubbelop), met het snel terugbrengen van deze doodsindustrie zal de hoeveelheid stikstof in het milieu sterk teruglopen….. Bovendien komt er dan een eind aan de onevenredig grote bijdrage van Nederland aan de klimaatverandering, immers die 500 miljoen dieren stoten een enorme hoeveel methaangas uit en dat is een nog veel sterker broeikasgas dan CO2, dit terwijl een groot deel van ons land zal onderlopen door de snelle klimaatverandering…… Ach allemaal woorden aan dovemansoren, men wil nu eenmaal alleen maar meer….. Je ziet het ten overvloede aan de beloften die aan de boeren en de bouwers zijn gedaan…..

Uiteindelijk helpen we onze wereld naar de kloten, maar dat deert geen hond….. Oh nee, nu vergis ik me, toen de scholieren volop staakten was men het roerend met deze kinderen eens, echter als het op daden aankomt kijkt men meewarig naar die kinderen en zegt dan met een zucht dat ze later wel in zullen zien dat het niet anders kan, terwijl de ouderen die zich voor dezelfde zaken inzetten met grof geweld van de straat worden geschopt en worden opgebracht……

‘We hebben een klimaatakkoord en een energieakkoord, echter van beiden komt geen bliksem terecht, terwijl mensen ziek worden van de rotzooi in de lucht, water, frisdrank en voedsel…….

De centen gaan in deze ijskoude en inhumane neoliberale maatschappij ver voor op de volksgezondheid, de natuur en zelfs op het voortbestaan van de mens….

Kortom we willen alleen nog positief nieuws horen en dansen daarbij op de rand van de vulkaan (die op uitbarsten staat…)…..

Het voorgaande en dan te bedenken dat Rutte 3 door de reguliere media het meest groene kabinet ooit wordt genoemd…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hoe blind moet je zijn om iets dergelijks te zeggen, terwijl ik hier nog maar een paar punten heb aangehaald van het onzalige beleid dat Rutte 3 voert……

Zie ook:

PFAS vergiftiging grondwater in delen van Californië‘ 

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Dennis Wiersma (VVD Tweede Kamer) wil onbevoegde techniekdocenten voor de klas

Gisteren wist VVD huppellulletje Wiersma het nieuws te halen met een voorstel om onbevoegde techniekdocenten voor de klas te zetten, dit om zo het tekort aan dat soort docenten te tackelen…..

Waar Wiersma niet aan heeft gedacht is het feit dat er veel te weinig technici zijn in Nederland en de bedrijven deze zelfs uit het buitenland halen….. Je kan uittekenen dat de bedrijven die goede technische krachten hebben, deze niet zullen uitlenen aan het onderwijs, hooguit zullen ze medewerkers uitlenen die men kan missen….. Daarmee komen er onbevoegde en in feite slechte techniekwerkers voor de klas te staan….

Er is in het hele onderwijs een tekort aan docenten, dat was al zo toen het eerste VVD kabinet Rutte aantrad en dat is na 9 jaar (!!) Rutte niet veranderd, ofwel de VVD en alle partijen die deelnamen aan de waardeloze kabinetten Rutte* hebben 9 jaar de tijd gehad om echt iets te doen aan het lerarentekort, maar hebben dat verzaakt…… (ondanks dat dit onderwerp meermaals op de agenda van de Tweede Kamer stond!!) En dan komt Wiersma na 9 jaar met een ‘onbevoegde, oplossing’ (met relatief slechte werkkrachten) voor het tekort aan techniekdocenten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

* De kabinetten Rutte 1 tot en met 3 bestonden/bestaan uit VVD, PvdA (met de onderwijsportefeuille in Rutte 2), CDA (Rutte 1 en 3), D66 (‘onderwijspartij’ ha! ha!) en ChristenUnie (de laatste 2 in het huidige kabinet Rutte 3), met gedoogsteun door de fascisten van de PVV voor Rutte 1. Overigens werden deze kabinetten door veel meer partijen gedoogd, ook al leverden die kabinetten uitermate slecht werk, neem het beleid tijdens de voortdurende banken- of kredietcrisis, een regeringsbeleid dat een ongelofelijk aantal mensen werkloos maakte, waar velen van deze werklozen nooit meer aan ‘de bak’ zijn gekomen, daar ze de 45 jaar passeerden in die tijd….. En dan durft schoft Rutte te spreken over de hardwerkende Nederlanders die bevoordeeld moeten worden (wat overigens niet gebeurde en waar velen van die ‘hardwerkende Nederlanders’ amper kunnen rondkomen van hun belachelijk lage salaris….).

Stikstof, het woord dat niet in de Miljoenennota staat: verbazing alom

Ongelofelijk, vanmorgen op BNR veel aandacht voor het ontbreken van het woord stikstof in de Miljoenennota, ofwel voor de aanpak van het stikstofprobleem wordt vooralsnog geen cent uitgetrokken…….

Op deze plek een paar weken geleden al aandacht voor het feit dat de commissie Remkes haar rapport na Prinsjesdag presenteerde*, terwijl de belangrijkste conclusies al ver van te voren te bedenken waren, immers men had kunnen weten dat bijvoorbeeld de intensieve veeteelt verantwoordelijk is voor 70% van de stikstofuitstoot……

Het is dan ook meer dan duidelijk dat men de presentatie van het rapport van de commissie Remkes expres over Prinsjesdag heeft getild, zodat men er geen rekening mee hoefde te houden bij het opstellen van de Miljoenennota…..

Kortom een voortzetting van wegkijkbeleid door het afbraakkabinet Rutte 3 als het om stikstof gaat, iets waarvoor opvolgende kabinetten meermaals op de vingers zijn getikt door de EU, ook wat dat betreft zie je dat Rutte 3 de kluit belazert door net te doen alsof de stikstofproblematiek i.p.v. vele jaren, pas een paar weken op de agenda staat………

BNR had Koelewijn van de Nijenrode ‘Universiteit’ aan de telefoon en deze bedacht een aantal scenario’s waarom het kabinet de stikstofproblematiek niet op de agenda had staan, zonder de werkelijke reden te noemen: het kabinet wenst in feite niets te doen tegen de stikstofproblematiek, het is dat de Raad van State eindelijk een keer iets nuttigs heeft gedaan, door de staat aan te spreken op de uitstoot van stikstof, waardoor o.a. bouwprojecten stil kwamen te leggen……

Het laatste is dan ook de werkelijke reden voor Rutte 3 de stikstof niet te noemen in de miljoenennota, immers men weet dat de boeren de grootste uitstoters van stikstof zijn, zoals gezegd 70%….. De Nederlandse intensieve martelveehouderij produceert vlees voor het buitenland, jaarlijks worden hier 500 miljoen dieren (!!!) groot en doodgemarteld en daar moet een eind aan komen, geen leuk verhaal als je de lobby van de boeren al decennia lang gehoorzaam dient, zoals de opvolgende kabinetten hebben gedaan…… Geen protest van boeren kan voorkomen dat Nederland uiteindelijk fiks het mes in de intensieve veehouderij zal moeten zetten, ook al gaan de centen ver voor op de volksgezondheid, immers vleeseten is niet alleen uitermate slecht voor de dieren die in een hel leven, maar ook voor het milieu en de volksgezondheid……

Rutte sprak tijdens de eerste ophef over alle branden in het Amazonewoud zijn bezorgdheid uit:  “Wij zijn daar bezorgd over” (waarbij door het hele kabinet zelfs de woorden ‘zeer schokkend’ werden gebruikt), terwijl het grootste deel van de vrijgekomen grond (na de branden) wordt ingenomen voor sojateelt, die voor het overgrote deel naar veevoer gaat en waarvan Nederland na China de tweede grootste importeur is…….

Rutte 3? Een stel vuile hypocriete bedriegers!!!

De VS is de grootste producent van soja, echter Brazilië dreigt deze positie over te nemen, o.a. waarvoor in dat land het Amazonewoud wordt verbrand….. Over soja gesproken: de wereldsojaproductie gaat voor 80% naar diervoer….. (dit daar veel mensen denken dat soja alleen wordt gebruikt door mensen die vegetarisch dan wel veganistisch eten)

Ben trouwens benieuwd of van VVD hufter van Nieuwenhuizen nu stopt met het opvoeren van de maximumsnelheid naar 130 km/u. op snelwegen die dat nog niet hebben, de vraag stellen is haar beantwoorden: uiteraard gaat deze kwaadaardige ‘dame’ daarmee door….. (door de maximumsnelheid te verlagen naar 110 km/u. [beter nog 100 km/u.] wordt al een behoorlijke winst behaald wat betreft het terugdringen van de stikstofuitstoot)

* Zie: ‘Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Zie ook:

Boeren- en bouwersprotest, gezamenlijk tegen de aarde en het voortbestaan van de mens

NVWA en de jacht op tabakswinkels‘ (met aandacht voor het feit dat de NVWA veel te weinig inspecties uitvoert voor de dieren in de intensieve martelveehouderij en de transporten met deze arme dieren)

Geen halvering veestapel, terwijl de import van vleeskalveren jaar op jaar toeneemt

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Stikstofadvies Commissie Remkes onbehoorlijk en hypocriet

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Scholierenstaking >> Rutte (VVD premier) vindt het fantastisch maar stelt dat Nederland op milieugebied al meer doet dan andere EU landen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Vliegtaks wassen neus bedoelt om het volk te overtuigen van ‘kabinetsinzet op duurzaamheid’

Warm weer? De hoeveelheid CO2 in onze atmosfeer ligt op een niveau van voor 800.000 jaar geleden….

Pechtold wil weten wanneer de eerste kolencentrale sluit…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

Stientje van Veldhoven (D66 o.a. staatssecretaris Milieu) is nog steeds ambassadeur statiegeld, ook voor kleine plastic flesjes…… ha! ha! ha! ha! ha!

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Kamp torpedeert energieakkoord

Kamp en de vrijstelling van kolenbelasting

PS: met het boerenprotest van gisteren, werd ook nog eens een gigantische bak extra CO2 en stikstof geproduceerd……

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

Het
‘groenste kabinet ooit’, zo werd Rutte 3 na de kabinetsvorming
genoemd, destijds al een lachertje en dat is alleen maar gegroeid in
de loop van een paar jaar. Niet alleen schafte VVD Obersturmbannführer Kamp de kolenbelasting af voor de nieuwe
kolencentrales*, maar een paar maanden voor zijn vertrek gaf hij de
eigenaren van die centrales waaronder bos-vernieler,
bruinkoolverbrander en oude kerncentrales eigenaar RWE een subsidie van 4 miljard euro voor de
aankoop van hele bossen. o.a. in de VS…..

Met die
subsidie worden bossen gekapt, wordt het hout tot pellets
verwerkt, waarna het met vuile zeeschepen naar Nederland wordt
vervoerd en daar verbrand als biomassa bijstook (‘biobijstook’)……
Volgens Kamp en dus Rutte 2 is dat een schone manier van
verbranding…. De smerige leugenaars zijn intussen in feite door de
wetenschap te schande gezet, al hebben de reguliere media hier geen
aandacht aan besteed…..

Verbranden
van hout is bepaald niet schoon zo bleek ten overvloede uit
wetenschappelijk onderzoek, sterker nog: de uitstoot van de kolenverbranding in de
nieuwe centrales is ‘schoner’ dan het hout dat daarbij wordt
verbrand……. Bovendien duurt het jaren voordat nieuw aangeplante
bossen weer een bijdrage leveren aan het opnemen van CO2, waardoor de
klimaatverandering in feite alleen maar wordt aangejaagd…..

Van het
hieronder opgenomen schrijven van Milieudefensie donderde ik
gisteravond met een knal van mijn stoel, de schoften van Rutte 3
hebben de EU verzekerd geen subsidie meer te geven voor kolen, olie
en gas, echter uit onderzoek van Milieudefensie, ODI en CAN Europe
blijkt dat de oplichters van Rutte 3 jaarlijks ook nog eens 2,5
miljard extra investeren in die fossiele brandstoffen…… Terwijl
de overheid voor duurzame energie 1,1 miljard per jaar uitgeeft……

Niet
alleen wordt je dus belazerd door dit kabinet met beloftes over
koopkrachtverbeteringen en zogenaamde verbeteringen aan het asociaal
leenstelsel, vergroot dit kabinet de woningnood met de verkoop van sociale huurwoningen aan buitenlandse
investeerders, maar geeft dit afbraakkabinet dus ook vrolijk
belastinggeld van ons allen uit aan smerige fossiele
brandstoffen……

Alleen
aan de uitstoot van auto’s overlijden jaarlijks rond de 18.000 mensen
(rokers 20.000 per jaar…) en lopen kinderen long- en/of
luchtwegklachten op door diezelfde uitstoot…… Niet voor niets
behoort de Nederlandse luchtkwaliteit tot de slechtste van de 28
EU-lidstaten……** Geen probleem voor de misdadige oplichters van
Rutte 3, waarmee dit kabinet in feite bestaat uit moordenaars (op
afstand), immers men moet daar weten dat men de kluit zwaar
belazert!!!

Rutte 3: niet het groenste kabinet ooit, maar het meest leugenachtige sinds de 60er jaren!

Lees het
schrijven van Milieudefensie en geeft het door, de VVD, het CDA, D66
en de ChristenUnie dienen gestraft te worden bij de volgende
landelijke verkiezingen, het gaat hier niet alleen om jezelf, maar ook
om jouw kinderen (of de volgende generatie als je geen kinderen hebt) en hun toekomst….. Vergeet niet dat
Nederland al een onevenredig grote bijdrager levert aan de
klimaatverandering door de intensive martelveehouderij, waar
jaarlijks 500 miljoen dieren worden groot en doodgemarteld…. Deze dieren zorgen voor een enorme uitstoot aan methaangas, één van de
sterkste broeikasgassen op onze kleine aarde……. Ook daarvoor
zijn CDA, VVD, D66, ChristenUnie verantwoordelijk….. Daarnaast zijn
mede hoofdverantwoordelijk voor de uitstoot van methaangas: PvdA en
SGP.

En beste bezoeker,
demonstreer volgende week ajb mee (op 27 september)!

Nederland
breekt belofte: € 2,5 miljard per jaar naar olie, kolen en gas

Afbeeldingsresultaat voor Nederland breekt belofte: € 2,5 miljard per jaar naar olie, kolen en gas

Heel
veel Nederlanders doen hun best om het klimaat te redden. Je wordt
vegetariër, scheidt je afval, gaat vaker op de fiets. De Nederlandse
overheid blijft echter de grootste vervuilers van ons land steunen
met maar liefst € 2,5 miljard per jaar. Hoe zit dat?

De
overheid had beloofd om subsidies aan fossiele energie stop te
zetten. Maar Nederland steekt nog steeds ruim twee keer zoveel
subsidie in olie, kolen en gas als in duurzame energie. Dat blijkt
uit onderzoek van Milieudefensie, ODI en CAN Europe.

Nog
steeds € 2,5 miljard per jaar naar olie, kolen en gas

Voor
het onderzoek namen we van alle 28 EU-lidstaten de klimaatplannen
onder de loep.

We
bekeken wat deze landen deelden met de Europese Unie over het
afbouwen van subsidies aan vervuilende energie. En wat bleek? De
Nederlandse regering beweert dat het helemaal geen subsidies aan
olie, kolen en gas geeft. Uit onderzoek van de Europese Commissie
zelf blijkt echter dat Nederland € 2,5 miljard subsidie per jaar
uitgeeft aan deze fossiele energie. tegelijkertijd investeert ons
land slechts € 1,1 miljard in duurzame energie.

27
september: klimaatstaking

En
mede daarom gaan wij vrijdag 27 september staken. En wij vragen jou
of je ook komt. Waarom? Omdat onze overheid veel te weinig doet om
klimaatverandering te stoppen. Wij zijn de laatste generatie die het
tij nog kan keren. Hoe? Door minder broeikasgassen uit te stoten.
Belangrijk voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen. Ook
zij hebben een leefbare planeet nodig..

Ja,
ik ga mee

2.png

Nederland
komt afspraken niet na

Al
in 2013 sprak Nederland met de EU af om alle subsidies voor fossiele
brandstoffen voor 2020 af te schaffen. Maar de Europese Commissie
komt nu tot de conclusie dat Nederland de afspraken niet nakomt. Nog
steeds gaat ruim twee keer zoveel subsidie naar olie, kolen en gas
als naar duurzame energie.

Regering
verzwijgt subsidie aan olie, kolen en gas

Alle
Europese lidstaten hebben het klimaatakkoord ondertekend. De EU heeft
lidstaten daarom gevraagd om hun klimaatplannen tot 2030 in te
dienen. Daarin moesten lidstaten ook plannen opnemen om subsidies op
fossiele brandstoffen af te bouwen.

De
Nederlandse regering leverde vorig jaar haar conceptplannen in.
Daarin stond helemaal niets over de subsidies die Nederland verleent
aan de productie en het gebruik van fossiele brandstoffen. En ook
ontbraken plannen om die subsidies af te bouwen. In werkelijkheid
gaan er miljarden euro’s naar de fossiele industrie.

“Zo
houden we klimaatvervuilende brandstoffen onnodig lang op de been.
Ondanks de klimaatafspraken, blijft Nederland belastinggeld steken in
de grootste oorzaak van deze klimaatcrisis: fossiele brandstoffen.
Dit is onverantwoord.”
,
aldus Laurie van der Burg van Milieudefensie.

Tijd
voor verandering

Het
ministerie van Economische Zaken en Klimaat is inmiddels bezig om
fossiele subsidies in kaart te brengen en hierop een beleidslijn te
formuleren. Zorg dat ze dat ook echt gaan doen. Want het is hoog tijd
voor een ambitieus klimaatbeleid.

Ga
daarom 27 september samen met ons de straat op.

=========================================

Zie: Kamp en de vrijstelling van kolenbelasting



** Zie: Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ (lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door langdurige auto-uitstoot inademing en dan gaat het om mensen die nooit gerookt hebben, ofwel ook onder de rokers kunnen er longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van auto’s…..) Zie verder wat dit betreft: ‘Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen‘ en: ‘Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)‘ en: ‘Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’ en: Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

Zie ook:

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel

Filipijnen geen orkaanseizoen, maar het jaarrond tropische cyclonen 

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Scholierenstaking >> Rutte (VVD premier) vindt het fantastisch maar stelt dat Nederland op milieugebied al meer doet dan andere EU landen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Vliegtaks wassen neus bedoelt om het volk te overtuigen van ‘kabinetsinzet op duurzaamheid’

Warm weer? De hoeveelheid CO2 in onze atmosfeer ligt op een niveau van voor 800.000 jaar geleden….

Pechtold wil weten wanneer de eerste kolencentrale sluit…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

Stientje van Veldhoven (D66 o.a. staatssecretaris Milieu) is nog steeds ambassadeur statiegeld, ook voor kleine plastic flesjes…… ha! ha! ha! ha! ha!

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Kamp torpedeert energieakkoord

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Het kan je niet ontgaan zijn: het geouwehoer over de uitspraak van de Raad van State, het zogenaamde stikstofbesluit, waardoor bouwprojecten en bijvoorbeeld dijkverzwaringen en beveiliging van spoorwegovergangen geen doorgang kunnen vinden. Ja men stelt bij die zaken zelfs dat onze veiligheid in gevaar komt…… Eén en ander kwam gistermorgen voorbij op BNR na 8.30u.

Voor BNR ook zeer ernstig de beperking van het aantal vliegbewegingen, immers het is toch normaal dat je voor een appel en een ei de wereld naar de kloten vliegt? Geen nood, hare kwaadaardigheid van Nieuwenhoven van misdadigerspartij VVD liet zeer snel weten dat er geen sprake kan zijn van inperking van het aantal vliegbewegingen….. Vreemd genoeg vielen tijdens dit programmaonderdeel niet één keer de woorden intensieve veehouderij…….

Vanmorgen waren die woorden wel te horen op BNR. Na 9.00u. was VVD groothufter Weverling (Tweede Kamer) te horen en waar kwam deze schoft mee? Weverling sprak schande van het feit dat afgegeven vergunningen voor megastallen ingetrokken kunnen worden op basis van het stikstofbesluit. Uiteraard vertelden Weverling en de neoliberale ploert en presentator van Werven er niet bij dat een vergunning voor een megastal door de rechter werd vernietigd op basis van vals voorgeschotelde gegevens die tot de vergunningverlening leidde, nee men deed zogenaamd verontwaardigd over het zomaar schrappen van een varkenshel in het Braabse……..

Al jaren krijgt Nederland op haar sodemieter voor het niet houden aan de EU-stikstofregels, waar Brussel keer op keer wijst naar de intensieve dierenmishandeling in de veeteelt…… Het is dan ook onbegrijpelijk dat men loopt te zeuren over nieuwbouw en renovatie*, terwijl in Nederland op jaarbasis 500 miljoen dieren (ja een half miljard dieren!) worden groot- en doodgemarteld…..

Overigens moet vooral Carola Schouten zich kapot schamen, hoe is het mogelijk dat deze zogenaamde gelovige, die dieren toch moet zien als gods schepping, niets wenst te doen tegen de intensieve martelveehouderij, alsof haar scheppende god dat zo gewild heeft (trouwens raar dat er in de bijbel en koran niet wordt gewaarschuwd tegen het eten van vlees, immers de god die men aanbidt heeft de mens niet geschapen als carnivoor!!) Zondag zit Schouten gegarandeerd weer voor in de kerk schijnheilig vroom ‘gods schepping’ te bejubelen……

Nederland is vergeleken met grote landen een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering, doordat deze 500 miljoen arme dieren een enorme hoeveelheid methaangas produceren, een uiterst sterk broeikasgas…… Bovendien zijn de branden in het Amazonewoud voor een groot deel te danken aan de teelt van soja, teelt voor diervoer….. Nederland is na China dan ook de nummer 2 importeur van soja (genetisch gemanipuleerd…)…. De wereldsojaproductie gaat voor 80% naar diervoer en wordt voornamelijk getransporteerd met smerige schepen die de boel nog eens extra vervuilen!!

Er dient dan ook eindelijk eens ingegrepen worden: de sluiting van megastallen en het verbieden van alle nieuwe dierenmishandelingsstallen….. Zo kan er weer gewoon gebouwd worden….

Het lullige is dat men niet alleen bij BNR wijst naar de Raad van State als schuldige van het niet doorgaan van bouwplannen, maar ook in de andere media doet men alsof het hek van de dam is en we de dupe worden van verkeerde regels, terwijl Nederland zich al minstens 15 jaar geleden had moeten houden aan de uitstootbeperking van stikstof!!

Rutte 3 beloofde een paar dagen geleden al dat kleine bouwprojecten wel kunnen doorgaan en daaronder valt ook de nieuwbouw van megastallen…. Vanmorgen het bericht dat Rutte 3 de boel wil saboteren met ‘een nieuwe berekening…’ Ofwel Rutte 3 weigert alweer ook maar iets te doen aan de stikstofuitstoot, terwijl dit afbraakkabinet volkomen ten onterecht wordt neergezet als het groenste kabinet ooit, al kan een deel van de titel overeind blijven: het meest leugenachtige kabinet ooit!!

* Al moet gezegd worden dat er veel te veel wordt gesloopt in Nederland, waardoor nieuwbouw noodzakelijk wordt….

Zie ook:

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Stikstof, het woord dat niet in de Miljoenennota staat: verbazing alom

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag‘ (zie daar ook de links anders dan de hier getoonde)

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd‘ (het is ronduit misdadig om dieren opgepropt in vrachtwagens te vervoeren bij meer dan 25 graden Celsius, daarmee is Schouten wat mij betreft een heel smerige misdadiger!)

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

Scholierenstaking >> Rutte (VVD premier) vindt het fantastisch maar stelt dat Nederland op milieugebied al meer doet dan andere EU landen….. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (z’n zoveelste leugen, leugens die al lang niet meer op 20 handen zijn te tellen en toch vindt men deze beroepsoplichter in de reguliere media een goede minister-president…..)

Vliegtaks wassen neus bedoelt om het volk te overtuigen van ‘kabinetsinzet op duurzaamheid’

Warm weer? De hoeveelheid CO2 in onze atmosfeer ligt op een niveau van voor 800.000 jaar geleden….

Duitsland verbiedt glyfosaat in….. 2024

De Duitse regering heeft besloten het kankerverwekkende glyfosaat te verbieden. Goed nieuws zou je denken, echter als je vervolgens op WDR te horen krijgt dat dit verbod pas ingaat op 1 januari 2024 zakt ‘de moed je in de schoenen……’ Hoe is het mogelijk dat men erkent dat glyfosaat levensgevaarlijk is en dan tegelijkertijd de professionele land/tuinbouw toestaat dit smerig en levensbedreigend gif (ook voor de arbeiders van die bedrijven) nog meer dan 3 jaar te gebruiken….??

Dit soort zaken is alleen mogelijk in een dictatuur of in de hedendaagse inhumane neoliberale westerse staten, staten en dictaturen waar geld ver voorgaat op de volksgezondheid, een beslissing voor langer gebruik van kankerverwekkend gif, door een bestuur dat men aanduidt als volksvertegenwoordiging……

De lobby van de gifmengers, in dit geval het bedrijf Bayer heeft het weer voor elkaar gefikst…… (Bayer dat tijdens WOII medische experimenteren uitvoerde op concentratiekamp gevangenen…) Glyfosaat is het hoofdbestanddeel van Roundup, op de markt gebracht in de 70er jaren door fabrikant Monsanto, een bedrijf dat vorig jaar werd overgenomen door Bayer…… Blijkbaar heeft men bij Bayer geen lessen getrokken uit het uiterst foute verleden en heeft men daar nog steeds schijt aan de gezondheid van de bevolking, als het gif maar verspreid mag worden en de centen blijven binnenstromen…..

Ronduit misdadig dit handelen van de Duitse regering, nogmaals deels ingepakt door de lobby van een smerige gifmenger……

Als je dacht dat het hier anders was, moet ik je teleurstellen, ook hier mag glyfosaat nog een paar jaar gebruikt worden door de professionele land/tuinbouw….. Hier is het smerige oplichterskabinet Rutte 3 de verantwoordelijke voor het toestaan van glyfosaat gebruik (naast gebruik van glyfosaat door de land/tuinbouw is het in Nederland ook nog toegestaan voor particulier gebruik….)….. Het geteisem van Rutte 3 heeft een voorschrift tot gebruik gepubliceerd op de website van de rijksoverheid, hier worden particulieren belazerd met de volgende zin: ‘Thuis
kunt u gewasbeschermingsmiddelen met glyfosaat gebruiken in de tuin.
Gebruikt u het middel volgens de voorschriften, dan is het niet
schadelijk
‘. Hoe hard kan een overheid de burger besodemieteren, niet alleen dat men toestaat dat er groente/fruit wordt verkocht waar veel teveel van deze kankerzooi opzit, maar men propageert zelfs het gebruik van dit levensgevaarlijke gif door particulieren……

Nederland doet verder wat de EU verlangt, waar zelfs GroenLinks EU-topgraaier Bas Eickhout in 2017 stemde voor het toelaten van glyfosaat met nog eens een periode van 5 jaar…… D66 oplichter Tjeerd de Groot is tegen een totaalverbod, wel wil hij excessen als het oranje spuiten van akkers met deze kankertroep vermijden, of wat dacht je van het vlak voor de oogst nog even bespuiten van graan met Roundup om zo het groen onder de planten te doden, ook dat vindt de Groot ‘wel een beetje ver gaan…….’ 

Dan maakt CU oplichter Blokhuis zich druk om roken op straat en het vapen met een e-sigaret, de vuile hypocriet!! De minister van Landbouw, huppeltrut Schouten, moet zich de oren van de kop schamen, ook zij lid van de ‘Christen’Unie…….

Hoe is het mogelijk dat regeringen de oren laten hangen naar de grootste gifmengers??? Dit is ronduit corruptie van de smerigste vorm!!

Roundup werd geïntroduceerd in de 70er jaren van de vorige eeuw en opvallend genoeg is het aantal insecten sinds die tijd met twee derde uitgestorven en zoals je wellicht weet: zonder bestuivende insecten als bijen, is het voor de mens ook afgelopen…..

De politici die verantwoordelijk zijn voor het langer toestaan van deze kankertroep zouden strafrechtelijk vervolgd moeten worden door het Internationaal Strafhof (ICC) en wat mij betreft mag daar 20 jaar gevangenisstraf op staan, men maakt zich schuldig aan moord (immers met voorbedachte[n] rade mensen bloot stellen aan levensgevaarlijk gif!!!)

Voor meer berichten over glyfosaat, Bayer, Monsanto, Schouten en/of Bas Eickhout, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Zie ook:

Monsanto negeerde bewust de kankerrisico’s van glyfosaat, waarmee het bedrijf zich schuldig maakte aan moord

Duitsland exporteert in EU verboden gif

Bayer probeert het kankerverwekkende glyfosaat alsnog langer ‘op het EU menu te houden’

Verbied het kankerverwekkende pesticide Thiacloprid dat de EU wil herintroduceren na lobby Bayer-Monsanto

Staatsbosbeheer en Gelderland gooien natuurgebieden in de uitverkoop

De kiem voor de aanval op het laatste restje beschermde Nederlandse natuur werd al door Balkenende 2 gelegd door CDA oplichter van Geel en later door zijn collega hufter Bleker.

In Rutte 2 en 3 klonk en klinkt de roep steeds harder (vooral van ChristenUnie, SGP, CDA, VVD en PvdA, gedoogd door de valsgroene D66) om beschermde natuurgebieden open te zetten voor commerciële activiteiten en zelfs huizenbouw……. Dezelfde kabinetten die stimuleren dat natuurgebieden worden verkocht, waarna van natuurbescherming voor die gebieden al helemaal geen sprake meer zal zijn en dat in het NB natuurgebied arme Nederland…….

CDA ponyhandelaar en oplichter Bleker zette een streep door het verbinden van natuurgebieden, met de verkoop van natuurgebieden zal de koppeling van natuurgebieden al helemaal onmogelijk worden gemaakt…..

Dan durft men Rutte 3 het groenste kabinet ooit te noemen, waar het bovenstaande maar één van de tekenen is dat de bevolking ‘duurzaam’ wordt belazerd door dit afbraakkabinet……..

Partij voor de Dieren is een opkoopactie gestart, om zo natuurgebieden in de uitverkoop te bemachtigen. Voor € 5,00 koop je een vierkante meter natuurgebied, heb je wat geld over doe dan ajb mee en geeft het door! Natuurgebieden moeten ook voor komende generaties veilig worden gesteld en de bestaande natuurgebieden moeten worden gekoppeld i.p.v. verkocht!!

Kom in actie tegen de uitverkoop van natuur. Stel een stukje natuur veilig

Staatsbosbeheer
en de provincie Gelderland zetten 400 hectare natuur, zo’n 800
voetbalvelden, in de 
uitverkoop aan
de hoogste bieder
.
Onverantwoord in een tijd waarin we juist uitbreiding van de natuur
nodig hebben. 
Help
je mee de natuur te beschermen? 
De
Partij voor de Dieren is een woudfunding gestart om te voorkomen dat
stukken natuur verloren gaan.

Adopteer
vandaag nog natuur voor 5 euro per vierkante meter en stel zo de
natuur veilig.

Slechts
13 procent van Nederland bestaat nog maar uit beschermd natuurgebied.
Ons land is daarmee de hekkensluiter van Europa. Met de opbrengst van
de verkoop wil Staatsbosbeheer elders in Nederland ‘betere natuur’
kopen. Dat Staatsbosbeheer natuurgebieden kwijt raakt is zeker. Of er
betere natuur voor terug komt is maar zeer de vraag, dat blijft een
grote gok. 

Bovendien zijn er geen garanties dat de door
Staatsbosbeheer verkochte natuur niet verkwanseld wordt door de
nieuwe eigenaar.

Adopteer
een stukje natuur!

Help
mee om de natuurgebieden te behouden en te beschermen. Met deze
woudfunding zamelt de Partij voor de Dieren geld in om een deel van
de natuur te kopen. Jacht zullen we niet toestaan en natuurlijke
processen worden met zo min mogelijk beheer in stand gehouden.

Voor
elke € 5 kunnen we één vierkante meter natuur veilig stellen.
Hoeveel en welke natuurgebieden we kunnen kopen hangt af van de
opbrengst van deze actie. Eind augustus sluit de inschrijving om deel
te nemen aan de verkoop. Doneer daarom vandaag nog en vraag vrienden
en familie dit ook te doen.

Klik
hier om natuur te adopteren en voor meer informatie over de actie.

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

Afgelopen zaterdag, één dag na de presentatie van het klimaatakkoord door Rutte 3, kwam de ANWB met cijfers over de files in Nederland. Volgens de asfaltlobbyist ANWB zijn de files buiten de spits gegroeid met 18%!! In de ochtend- en avondspits zijn de files met 4% gestegen……

De ANWB liet verder weten dat ook buiten de randstad de files groeien…..

De ANWB en dan m.n. Frits van Bruggen, de topgraaier van dit bedrijf, heeft meermaals laten weten voorstander te zijn van rekeningrijden (ook kilometerheffing genoemd). Waarom heeft de ANWB deze cijfers dan niet een paar weken voor het klimaatakkoord bekend gemaakt? Zo zou het voor Rutte 3 heel wat moeilijker zijn geweest om te verdedigen dat rekeningrijden, als dat er ooit komt*, niet zal worden ingevoerd voor 2026……..

Alsof we niet te maken hebben met 18.000 Nederlanders die elk jaar overlijden t.g.v. langdurige inademing van auto-uitstoot en dat na een akelig ziekbed…… Het is verder heel goed mogelijk dat een fiks aantal rokers dat is overleden aan longkanker, deze ziekte hebben opgelopen als beroepschauffeur, waarbij de uitlaatgassen de hoofdverantwoordelijke zijn…… Vergeet niet dat uit elke auto rijdend op fossiele brandstoffen, gemiddeld nog steeds zo rond de 160 gram pure kankertroep rolt en dat elke kilometer weer, stoffen vergeleken waarmee tabaksrook het af moet leggen qua schadelijkheid…….. De 10 kilometer extra op  de maximumsnelheid van 120 kilometer per uur, geeft onevenredig meer uitstoot, bovendien is daardoor het aantal dodelijke verkeersslachtoffers gestegen………

Onbegrijpelijk dan ook dat er in het klimaatakkoord niet wordt gesproken over het verlagen van de maximumsnelheid, niet alleen kan met het terugbrengen van die snelheid onevenredig voordeel behaald worden, maar kan daarmee ook de luchtkwaliteit in Nederland verbeterd worden, een luchtkwaliteit die tot de slechtste in de EU behoort….. Verder zou er daardoor minder beslag gelegd worden op de voorraden fossiele brandstoffen benzine en diesel……..

Tot slot nog dit: sprekend over vervoer, waarom niet meteen een vliegtaks ingevoerd, zodat er minder wordt gevlogen op en van ons land, een klein land dat gezien het luchtruim veel te veel vliegverkeer te verwerken heeft, tevens een extra belasting voor de al slechte luchtkwaliteit in ons land……. Hetzelfde geldt voor cruises, zeeschepen die de klimaatverandering al extra aanjagen en die in Amsterdam en Rotterdam de luchtkwaliteit in die steden nog eens extra verzieken, daar de scheepsmotoren nooit uitgezet mogen worden en er zo een extra fabriek draait in de buurt van de 2 centra…..

* De neoliberale VVD schoft Dijkhoff heeft vorige week nogmaals laten weten dat er wat hem betreft geen sprake zal zijn van rekeningrijden, zelfs niet in 2026…….

Zie ook:

Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Milieudefensie
heeft zich aan de klimaattafels in de luren laten leggen en komt nu
met de mededeling dat ze ziek zijn van de uiteindelijke resultaten die anderhalf jaar overleg hebben opgeleverd…….

Het is
overduidelijk: de huishoudens betalen al dik voor de energietransitie, terwijl de grote bedrijven het niet misselijke bedrag van 450
miljoen euro subsidie krijgen om te verduurzamen, alle beloften van VVD
oplichters Rutte en Wiebes ten spijt……

Gezien
de deelnemers aan die klimaattafels had Milieudefensie kunnen weten
dat de uitkomst van al het overleg zwaar onder de maat zou blijven, zoals veel critici van te tevoren al voorspelden……. Wat wil je ook als je ziet dat o.a. de grote smeerpijpen Shell en RWE* mochten deelnemen aan deze zinloze klimaattafelgesprekken….. Het is wel duidelijk dat het overleg aan de klimaattafels even waardeloos was, als de besprekingen die tot het energieakkoord hebben geleid, het akkoord waar o.a. Greenpeace en Milieudefensie zich voor schaamden en nog steeds voor schamen…….

Niet alleen het voorgaande, maar ook het volgende: hoe kan je als milieu en natuurbeschermingsorganisaties meedoen aan besprekingen, terwijl het zittende kabinet, als het voorgaande, miljarden subsidie geeft aan de eigenaren van de nieuwe kolencentrales (zoals RWE) voor biomassa bijstook, naast het smerige verstoken van steenkool, ‘biomassa’ in de vorm van houtpellets, gemaakt van hele bossen uit de VS en Scandinavië…..???

Heb het
bericht van Milieudefensie overgenomen, daar het belangrijk is te
laten zien hoe men belazerd wordt door Rutte 3 dat in een één
tweetje heeft besloten dat vooral de burgers op moeten draaien voor
de energietransitie…… Weet je nog dat men in het kabinet in het
begin van dit jaar beloofde de transitiekosten voor gezinnen te niet te
doen, ook die belofte is een smerige leugen gebleken……

Dan nog het volgende: de
woningcorporaties zijn nog herstellend van de topgraaiers die
zich verrijkten ten koste van de huurders, waar deze plorken wezenloos dure designgebouwen lieten bouwen voor de huisvesting van hun corporaties…….. Daarna besloot de regering ook nog eens een verhuurdersbelasting in te
voeren, in feite diefstal van door de huurders gespaarde gelden……
Ofwel die huurders werden en worden bestolen door de corporaties (ook middels veel te hoge huren voor kwalitatief slechte huizen),
waar bovenop de regering ook nog eens een greep deed en doet uit de
door de huurders gespaarde gelden, zodat er nog amper geld is om het
grote gros aan sociale huurwoningen te verduurzamen, een groot deel van deze huizen heeft niet eens dubbelglas, zodat de grote groep arme huurders ook nog eens een extra hoge gasrekening voor de kiezen krijgt……. Zoals je begrijpt wordt daardoor ook het gasverbruik onnodig verhoogd….

Klimaatcrisis:
niet grote vervuilers maar gezinnen gaan betalen

We
zijn er ziek van. Anderhalf jaar hebben we onderhandeld over eerlijke
klimaatoplossingen. En er is vooruitgang. Toch kiest het kabinet voor
de grote vervuilers. Bijna de helft van de kosten van de
verduurzaming van de industrie komt terecht bij gewone Nederlanders,
kregen wij te horen van minister Wiebes.

Eerlijke
verdeling is breekpunt

Hij
had het nog zo beloofd, afgelopen december. Minister Wiebes
verzekerde de Tweede Kamer dat kleine bedrijven en huishoudens niet
zullen opdraaien voor de verduurzaming van de grote industrie. Nu
blijkt dat grote vervuilers jaarlijks toch een subsidie van 450
miljoen krijgen.

Voor
Milieudefensie is een eerlijke verdeling van lusten en lasten een
breekpunt in de onderhandelingen.

Gezinnen
betalen voor Shell en Tata Steel
Kleine
ondernemers en gezinnen betalen met dit Klimaatakkoord de subsidies
van grote vervuilers als Shell en Tata Steel. Dat is niet eerlijk. De
vervuiler moet juist betalen. Maar de industrie blijft allerlei
voordelen krijgen. Rutte komt zijn belofte van een ‘verstandige’
CO2-heffing dus niet na.

Nederland
heeft de kennis, de techniek en het geld om te kiezen voor goed
klimaatbeleid. Maar het geld gaat naar de verkeerde projecten en de
verkeerde partijen.

Gezinnen en kleine ondernemers betalen 450 miljoen euro mee.

Beste
oplossing valt af
Een
eerlijke prijs voor CO2-uitstoot is een van de belangrijkste
oplossingen. Maar daar kiest het kabinet niet voor. Teleurstellend.
Wij verliezen het vertrouwen dat deze plannen tot eerlijk en
effectief klimaatbeleid leiden.

Kabinet
zakt ook na herkansing

Minimaal
49% minder CO2-uitstoot
Eind
vorig jaar was het Klimaatakkoord nog niet eerlijk en groen genoeg.
Daarom besloten we toen uit de onderhandelingen te stappen. Afgelopen
maart werden de plannen doorgerekend. Ook daaruit bleek: het kabinet
zal de minimale CO2-reductie van ten minste 49% in 2030
waarschijnlijk niet halen.

Eerlijke
CO2-heffing
Hierop
kondigde Rutte een ‘verstandige CO2-heffing’ aan. Milieudefensie
gaf hem een herkansing. Maar nu lijkt die CO2-heffing een wassen neus
te worden: grote vervuilers worden ontzien. En kleine ondernemers en
gezinnen draaien op voor de kosten.

Wij
gaan door

De
meerderheid van de Nederlanders wil dat de regering de klimaatcrisis
aanpakt. Afgelopen maart gingen 40.000 mensen hiervoor de straat op
tijdens de Klimaatmars. Duizenden scholieren en studenten staken voor
het klimaat.

Het
kabinet probeert met deze halfzachte plannen de roep van een
groeiende en steeds bredere beweging te negeren. Dat zal niet lukken,
want wij gaan door. Doe je mee? Kijk hier voor onze gratis trainingen
en workshops. Iedereen is welkom!

DOE MEE

==================================

* RWE: de firma die ondanks alle protesten door wil gaan met het winnen en verbranden van bruinkool, mag hier aanzitten om mee te denken over het verminderen van de CO2 uitstoot….. ha! ha! ha! ha! ha! Voor het winnen van bruinkool zijn ook nog eens hele bossen en zelfs dorpen vernietigd door RWE……

De hoogste tijd dat echte milieuactivisten het roer overnemen van het meer dan lamme Milieudefensie……. Wellicht iets voor jou beste lezer.

Zie ook:

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘   

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel 

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……