Greenpeace stelt dat de klimaatverandering is te stoppen ha! ha! ha! ha!

Kreeg op 1 januari een korte video van John Sauven die voor Greenpeace werkt, een video die laat zien wat er gebeurt als we niets doen tegen de klimaatverandering, overigens beelden die de meesten van ons al eerder zullen hebben gezien. In de begeleidende tekst valt op te maken dat we nog 10 jaar hebben om actie te ondernemen tegen de klimaatverandering en ons huis (de aarde) kunnen redden van de gevolgen van de klimaatverandering…….

Jammer dat Greenpeace zich meer en meer schikt naar de westerse regeringen die met veel overleg tonnen CO2 verstoken, waarna men met ‘mooie woorden’ denkt de bevolkingen te kunnen overtuigen dat de klimaatverandering is te stoppen….. De klimaatverandering is al een fiks aantal decennia bezig en is te vergelijken met het cliché van een volledig afgeladen mammoettanker die niet zomaar stopt….. Sterker nog, die mammoettanker zal langzamer varen als men deze wil stoppen, echter de klimaatverandering zal zich juist steeds sneller voltrekken, waarbij de rampen die het gevolg zijn van die klimaatverandering zullen verergeren, rampen als orkanen en bosbranden (zie Australië, Brazilië, de VS en zelfs noordelijk gelegen gebieden krijgen steeds vaker met bosbranden te maken, al zijn de branden in het Amazonewoud veelal aangestoken…..)…..

Waar bosbranden zijn komen enorme hoeveelheden CO2 vrij, bij bosbranden in het Amazonegebied komen ook nog eens gigantische berg methaangas vrij, deze gassen jagen de klimaatverandering verder aan (waar methaangas ook nog eens een veel sterker broeikasgas is dan CO2), daardoor stijgt de temperatuur verder en zullen nog meer bossen in brand vliegen, enz. enz. In Siberië en andere noordelijke streken ontdooit de permafrost, waarbij ook al grote hoeveelheden methaangas vrijkomen, en hoe meer van dat gas vrijkomt, hoe sneller de temperatuur verder oploopt en er nog meer permafrost ontdooit enz. enz. Hetzelfde geldt voor de poolgebieden waar ijs verdwijnt, waardoor zonlicht niet wordt teruggekaatst en dit licht de bodem of zeewater verder opwarmt, waardoor de temperatuur nog verder stijgt en er nog meer ijs en gletsjers afsmelten, enz. enz……

Greenpeace moet simpelweg eerlijk blijven en de mensen waarschuwen dat bepaalde zaken al niet meer te keren zijn, wellicht dat politici dan eindelijk wakker worden en er echt actie wordt ondernomen, i.p.v. het jaar in jaar uit lullen over de klimaatverandering en verder zo goed als niets ondernemen……. (overleg waarbij de oliemaatschappijen voor het grootste deel van de tijd mogen aanzitten, terwijl organisaties als Greenpeace blij mogen zijn als ze voor 5% van de tijd dat zo’n top duurt mogen deelnemen aan de besprekingen….)  

We kunnen niets anders doen dan proberen de klimaatverandering af te remmen, deze stoppen is onmogelijk!!! Dan te bedenken dat ons ‘groenste kabinet ooit’ (ha! ha! ha!) niets wenst te doen aan de achterlijk grote veestapel in ons land, waar jaarlijks 500 miljoen dieren worden groot en doodgemarteld…. Deze veestapel stoot enorm veel methaangas uit, zoveel dat Nederland een onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering…. Bovendien wordt voor het veevoer soja verbouwt in het Amazonewoud, waarvoor jaarlijks grote gebieden in brand worden gestoken….. De wereldsojaproductie gaat voor 80% naar veevoer, niet voor niets is Nederland na China de nummer 2 importeur van deze gentech soja…..

Hier het halfslachtige schrijven van Greenpeace: 

This is how we end climate change

Happy New Year!

Let me start by saying a HUGE thank
you for your support last year.
I
wanted to give you a first look at our latest video – which shows how
this is the decade we can create radical change for our planet.

It gave me goosebumps watching it
just now. It shows what this decade could be – if we pressure
governments and corporations to break their addiction to fossil
fuels, switch to clean renewable energy and protect our oceans and
forests.

We have just one decade
left – a single childhood – to save our home from the climate and
nature emergency. Let’s make it happen.

Will
you watch and share this video, to get more people standing up for
the planet in 2020?

===========================

Zie ook:

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘   

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel

Australië: steenkoollobby werkt samen met de regering nog veel meer bosbranden in de hand‘ 

Boris
Johnson (Britse premier) ‘schrapt alle buitenlandse investeringen in
steenkool’, tegelijkertijd investeert de staat in fossiele brandstoffen
‘ 

Het ‘groenwassen’ van de scheepvaart, of hoe autoriteiten doorgaan met het verkankeren van de aarde

De wereld van astroturf: professionele leugenaars die de belangen van grote vervuilers e.d. promoten 

Australische bosbranden: 500 miljoen dieren dood en een rookpluim die groter is dan Europa
Intussen is het aantal dieren dat omkwam bij de bosbranden opgelopen
tot boven de `1 miljard…

Temperatuur in West-Noorwegen en Moskou dik boven het gemiddelde

Vliegreizen vanaf Schiphol goedkoper dan die vanaf Duitse vliegvelden‘ (en zie de links in dat bericht over de Nederlandse vliegvelden en luchtvaart)          

Scott Morrison (premier Australië) moest bezoek aan door bosbrand getroffen gebied afbreken en vertrok met de staart tussen de benen

Australië
staat in brand terwijl de regering milieuactivisten straft voor het
zich uitspreken tegen de oorzaken van de klimaatverandering
(voor meer berichten over de bosbranden in
Australië, zie de links in dat bericht)

Australië staat olieboringen toe in de Grote Australische Bocht, inclusief seismische ontploffingen‘ 

Duitsland stelt CO2  belasting op € 25,– in plaats van € 10,– >> heibel in de deelstaten‘ (terwijl die € 25,– per ton CO2 een veel te lage belasting is…)

Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) wil de Nederlandse kolencentrales openhouden

Filipijnen geen orkaanseizoen, maar het jaarrond tropische cyclonen

BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….

Australië slaat alarm over koraalriffen…….. AUW!!!

Australië geeft toestemming tot uitbaten enorm grote kolenmijn

Redt het Groot Barrièrerif, zet uw handtekening a.u.b.!

Het Groot Barrièrerif, dreigt te worden gesloopt voor een grote kolenhaven……..

Australië heeft VN gedwongen een passage uit een klimaatrapportage te verwijderen………..

Leard Forest: grootste kolenmijn ooit dreigt gerealiseerd te worden in dit vele duizenden jaren oude Australisch bos……… 

Australië exporteert dagelijks één miljoen ton steenkool, dit i.h.k.v. de klimaatverandering en de afgelopen klimaattop……..‘ (daar wordt jaarlijks nog eens 10 miljoen ton aan toegevoegd….)

Coca-Cola betaalt wetenschappers om haar producten te promoten en voor weerleggen kritiek……

Shell, ExxonMobil en andere oliemaatschappijen gaan 180 miljard dollar investeren in plasticproductie………

Bas Heijne weet, geenszins ‘onbehagelijk’, niet wat te denken van de klimaatverandering……. OEI!!!

ExxonMobil vervolgd voor ‘misleiding…’ Nou zeg maar het op grote schaal bedonderen van de kluit!!

Shell was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….

Exxon lobbyist (politicus) dagvaardt milieugroepen voor kennis bij Exxon over klimaatverandering…….‘ (ongelofelijk ook…..)

Fatale brand lift Arnhem, twee jongens na twee dagen vrijgelaten

Ongelofelijk wat een zootje, de brand in de hal van een flat die aan twee leden van een gezin, een vader en zijn zoon het leven koste, terwijl de andere twee, de moeder en dochter intussen uit het ziekenhuis zouden zijn ontslagen….. Vreselijk het lot dat dit gezin heeft getroffen en het heeft eveneens de ouders/grootouders getroffen, bij wie het gezin op bezoek was…….. Je kan niet anders dan de nabestaanden heel veel sterkte te wensen.

Nu blijkt dat de bewuste bank die in brand was gevlogen al langer in de hal stond en dat men daarover de woningcorporatie meerdere keren had gebeld, tevergeefs….. 

Niet alleen de bank vatte vlam, ook een deel van het interieur en dan met name de plafondplaten zouden in brand zijn gevlogen, je ziet dan ook regelmatig in flats en portieken brandbaar materiaal aan de plafonds….. Nog een wonder dat daardoor al niet eerder, bijvoorbeeld door kortsluiting brand is ontstaan….  

Dan nog het volgende: er was buiten de lift maar één vluchtweg, hoe is dat gvd mogelijk, het is vragen om heel veel doden bij een grote brand….. Overigens ook dat zie je zeer regelmatig in Nederland, je vraagt je werkelijk af hoe het mogelijk is dat dit al niet veel eerder tot een enorme ramp heeft geleid, immers veel van de flatwoningen en portieken die in de 70er, 80er en 90er jaren van de vorige eeuw zijn gebouwd, beschikken maar over 1 vluchtweg met daarnaast een lift als het gebouw meer dan vier verdiepingen telt (een lift die je niet mag gebruiken tijdens brand, althans als je weet dat er brand is…..)

Dan de jongens van 12 en 13 jaar: wie haalt het in zijn/haar hoofd om deze jongens dik twee dagen vast te zetten, terwijl ze psychische hulp hadden moeten hebben, weet je wat er door een kind heengaat na zo’n gebeurtenis??? Deze jongens zitten hun leven lang met een vreselijk trauma…. We hebben nog steeds zoiets als kinderrechten, ook al worden die keer op keer geschonden in Nederland (neem de kinderen van vluchtelingen)……..

De eerst verantwoordelijke voor alle doden met oud en nieuw (die men in de reguliere media liever niet noemt) is het kabinet Rutte 3 dat vuurwerk al bij aantreden had moeten verbieden, wat zeg ik? Dat hadden Rutte 1 of 2 al moeten doen….. Een strafrechtelijk onderzoek meer dan waard, zeker nu blijkt dat e.e.a weer tot doden heeft geleid en je Rutte en zijn kabinet zou moeten vervolgen voor moord…… Ook Akerboom is e.e.a. aan te rekenen, immers hij had bij aantreden als hoofd van de Nationale Politie moeten eisen dat voor zijn aantreden eerst vuurwerk zou worden verboden, al was het alleen vanwege zijn personeel, de agenten die op straat die worden bestookt met donderslagen en vuurpijlen voor en tijdens oudejaarsnacht……. 

Je snapt dat het voorgaande nog meer telt voor CDA plork Grapperhaus, de minister met interessante hoed, terwijl zijn partij, zoals de VVD van zijn sidekick nitwit Dekker, zich meermaals hebben uitgesproken tegen een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen, zaken waarmee zoals gezegd agenten en andere hulpverleners worden bestookt……. 

Het zijn vooral het CDA en de VVD die tegen een verbod zijn op knalvuurwerk en vuurpijlen, ofwel deze partijen lobbyen voor geweld en het verder verkankeren van de luchtkwaliteit, plus het aanjagen van de klimaatverandering, immers alleen al in de nacht van oud & nieuw gaat er meer en zwaarder gif de lucht in dan bijna 2 jaar uitstoot van de kolengestookte hoogovens in IJmuiden…… (al drie dagen voor oud en nieuw leek het wel alsof het oudejaarsdag was in de buurt van het Haagse centrum, ofwel ook toen verdween er al het nodige in de lucht…..) 

Wat betreft de schuld van VVD en CDA dat er geen vuurwerkverbod komt, neemt niet weg dat ook D66 en ChristenUnie schuldig zijn, me dunkt dat doden door fout beleid toch echt een reden zou moeten zijn om een kabinet te laten vallen, ofwel zij zouden uit dit verderfelijke kabinet moeten stappen, zo niet zijn ze even schuldig aan moord (en dat is met voorbedachte rade!)

Ook de woningcorporatie moet strafrechtelijk aan de tand worden gevoeld, men had hen immers al op het brandgevaar gewezen en toch ondernam men geen actie (ach ja woningcorporaties zijn alleen goed in het leegzuigen van de portemonnees van de huurders…)

Intussen kan het gezin van één van de jongens die in de flat woonde niet terug naar hun woning daar de jongen en de vader op de sociale media zijn bedreigd…..

In totaal zijn 1.300 mensen in meer of mindere mate gewond geraakt door vuurwerk. ‘Veiligheid.NL spreekt over 2 doden, inderdaad de vader en zijn zoon in de lift… Hier de tekst uit het PDF van Veiligheid.NL: 

Tijdens
de jaarwisseling 2019-2020 vielen twee doden door vuurwerk. In Arnhem
kwamen twee personen om het leven door een brand die door vuurwerk
was ontstaan. Sinds de jaarwisseling 2003-2004 overleden in totaal
vijftien personen als gevolg van vuurwerk. 

Lullig voor Veiligheid .NL, maar er vielen met afgelopen oud en nieuw en de dagen ervoor nog zeker 2 doden…… Nog lulliger, de NOS bracht het bericht van Veiligheid.NL en sprak niet eens over de doden, overigens ook een paar andere grote media in Nederland spraken daar niet over….. Tja, als je over doden spreekt kan je toch eigenlijk niets anders doen dan vuurwerk voorgoed verbieden, maar dat wil Rutte 3 zoals gezegd niet en dat kabinet wordt trouw gediend door de reguliere media, ook door de zogenaamd onafhankelijke NOS…… 

Het is me een raadsel waarom Veiligheid.NL bericht over het totaal aantal doden, zo van over de jaren gezien valt het toch heel erg mee, ‘vind je ook niet?’

Als je één of meerdere huisdieren hebt, moet je dus nooit weer op VVD, CDA, D66 en CU stemmen!! (overigens ook de PvdA was eerder tegen een vuurwerkverbod en gegarandeerd dat ze bij aantreden in een nieuw kabinet weer tegen zijn….) 

Nederland anno 2020, in en in triest…..

EEN VUURWERKVERBOD NU!!!!!!

Zie ook:

Vuurwerkslachtoffers: Rutte 3 hoofdverantwoordelijke….

Vuurwerk groenwasserij met Actie Knetterbal

Vuurwerk:
ook dit jaar zullen hulpverleners worden blootgesteld aan
kankerverwekkend vuurwerk, ‘het groenste kabinet ooit’ wenst hier niets
tegen te doen……

Rutte
wil het liefst raddraaiers in elkaar slaan, terwijl hij het
vuurwerkgeweld voor en tijdens oud en nieuw keer op keer weigert aan te
pakken

Vuurtornado’s en met oud en nieuw zie je pas goed waar de gemiddelde leeftijd van de Nederlander ligt: rond de 14 jaar

Rutte
vindt ‘t onaanvaardbaar dat hulpverleners met vuurwerk worden bestookt,
maar is tegen een vuurwerkverbod…. ha! ha! ha! ha! ha!

Vuurwerk: Rutte 3 plus burgemeesters en wethouders verantwoordelijk voor alle ellende met oud & nieuw!

VVD voor het bestoken van dienstverleners als politie met (zwaar) knalvuurwerk……..

Van der Steur vindt eigen nalatigheid op vuurwerkgeweld ‘onacceptabel….’ ha! ha! ha! ha! ha!

RIVM ziet maar weinig vervuiling vanwege vuurwerk in glazen weekeind-bol….. AUW!!!

RIVM voorspelde maar weinig luchtvervuiling op oudejaarsavond en tijdens de jaarwisseling……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!’

Rutte
2 ‘waakt over uw veiligheid’: vuurwerk mag tot 120 decibel
knallen………. Alweer gaan de centen voor op de gezondheid………
Teken het Vuurwerkmanif’est!

Illegaal vuurwerk ‘ziet dip in verkoop….’ Vuurwerkterreur zat? Zet uw handtekening!

Vuurwerkverbod is dictatoriaal, aldus advocaat Willem Jan Ausma

Vuurpijlen zijn het best in voorkomen luchtvervuiling, ‘denkt’ hoogleraar Krol…….

2016, alweer een jaar dat begon met terreur……….

Vuurwerk afsteken is cultureel erfgoed…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Rutte 3 laat zich commanderen door VS: ASML mag niet leveren aan China

Alsof ‘we’ (het westen) al in oorlog zijn met China, heeft Rutte 3, onder druk van de
uiterst agressieve Trump administratie, chipmachinemaker ASML
verboden nog langer te leveren aan China…… Ofwel de exportvergunning
voor ASML naar China is voor onbepaalde tijd ingetrokken
(‘opgeschort’ noemt het meer dan belachelijke Rutte 3 kabinet deze
door de VS terreurentiteit per order opgelegde exportstop…)….

Hoe is
het mogelijk dat Nederland zich laat commanderen door een vereniging
van staten die met grootschalige terreur dood en verderf zaait over een flink deel van de
wereld??? Alsof China daar verantwoordelijk voor is….. Dezelfde VS
die meer dan 800 militaire bases heeft over de wereld, waarvan er
meer dan 200 in de directe nabijheid van China staan….

Als er
één land is waarvoor per direct een exportverbod zou moeten worden
ingesteld is dat de VS, het ‘land’ dat alleen deze eeuw al meer dan 2,5 miljoen
mensen heeft vermoord, of daar direct verantwoordelijk voor is,
e.e.a. in illegale oorlogen en bij standrechtelijke executies met drones (ronduit moord, waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht)….. 

Het voorgaande moet bekend zijn bij de geheime
diensten AIVD en MIVD en daarmee ook bij de ‘bewindslieden’
van Rutte 3…….. Een woordvoerder van VS hielenlikker Rutte
weigerde commentaar te leveren op deze belachelijke beslissing, die in feite neerkomt op smerige chantage, immers als Nederland niet gehoorzaamd zal ten eerste ASML getroffen worden door sancties en is het zeer waarschijnlijk dat Nederland door andere sancties van de VS zal worden getroffen…… Rutte heeft overigens zelf afgelopen zomer, bij zijn bezoek aan het Witte Huis, de sancties van de VS tegen China besproken en uiteraard kwam ook ASML daar ter sprake, kortom Rutte is één van de hoofdverantwoordelijken voor de huidige chantage van de VS tegen ASML……

Het
volgende artikel werd vandaag gepubliceerd op
DeBeurs.nl:

‘Exportvergunning
ASML opgeschort na druk VS’

Gepubliceerd op 6 jan
2020 om 08:07 | Reacties: 10 | Onderwerpen: Verenigde
Staten
 

WASHINGTON (AFN) – Een
exportvergunning voor chipmachinefabrikant ASML naar China werd door
Nederland opgeschort na sterke druk vanuit de Verenigde Staten. Dat
meldt persbureau Reuters op basis van ingewijden. Het ging om een
vergunning voor de levering van de modernste chipmachines van het
Nederlandse bedrijf.

De kwestie draait om zogeheten
EUV-machines, die de productie van snellere microprocessoren en
geheugenchips mogelijk maken. Nederland gaf ASML in 2018 een
vergunning voor export van de peperdure apparatuur naar een Chinese
klant, maar verlengde die vorig jaar niet.

Die beslissing volgde op druk van
de Amerikanen, zeggen ingewijden. De ASML-levering werd besproken
tijdens het bezoek van premier Mark Rutte aan het Witte Huis
afgelopen zomer. Rutte zou ook een vertrouwelijk Amerikaans rapport
hebben ingezien over de mogelijke consequenties van de technologie in
handen van de Chinezen.

Blokkeren

Aanvankelijk zouden de Amerikanen
hebben geprobeerd de verkoop van het materieel zelf te blokkeren,
maar dit bleek niet mogelijk. Nederlandse en Amerikaanse ambtenaren
bespraken de kwestie vervolgens naar verluidt minstens vier keer.

In het najaar van 2019 berichtte de
Japanse zakenkrant Nikkei Asian Review al dat ASML de levering van de
machines aan het Chinese Semiconductor Manufacturing International
(SMIC) had opgeschort. Het Veldhovense bedrijf zelf wil de naam van
die klant niet bevestigen, maar laat weten nog steeds te wachten op
een exportvergunning voor China.

Technologie

EUV-machines vallen onder het
Wassenaar Arrangement. Deze afspraak tussen tientallen landen beperkt
de export van wapens naar bepaalde landen, maar ook van moderne
technologie die voor militaire doeleinden kan worden gebruikt. Voor
de uitvoer daarvan is daarom eerst goedkeuring uit Den Haag nodig.

Een woordvoerder van Rutte wilde
tegenover Reuters geen commentaar geven. Ook het Witte Huis wilde
niet op de kwestie ingaan.

=======================================

Voor meer berichten over sancties, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Vuurwerkslachtoffers: Rutte 3 hoofdverantwoordelijke…..

Als na deze jaarwisseling vuurwerk nog niet verboden wordt kan je niet anders meer dan van uiterst kwade opzet spreken, kwade opzet van ‘ons’ afbraakkabinet Rutte 3 (VVD, CDA, (‘het groene’) D66, ChristenUnie en gedoogsteun van andere christenen, de SGP….. (wat zullen ze allemaal bidden voor de slachtoffers, de vuile hypocrieten) Al moet ik zeggen dat ook de slachtoffers uit eerdere jaarwisselingen te danken zijn aan meer dan achterlijk regeringsbeleid van kabinetten tot een aantal decennia geleden, immers men weet dat er elk jaar een fiks aantal slachtoffers te betreuren zijn, die ofwel blind zijn dan wel heel slecht zicht over hebben na getroffen te zijn door vuurwerk of delen daarvan….. Echter ook ander lichamelijk letsel wordt veroorzaakt door het totaal belachelijke regeringsbeleid op het afsteken van vuurwerk door consumenten…… Het argument dat de meeste slachtoffers te betreuren zijn door illegaal vuurwerk is een enorme leugen, meer dan 70% van de slachtoffers zijn getroffen door legaal vuurwerk……

Zoals op deze plek al vaak betoogd: Heel Rutte 3 is wat mij betreft schuldig, immers de staatssecretarissen, ministers en de grijnzende leugenaar Rutte weten donders goed dat er elk jaar een fiks aantal mensen gewond raken en er meestal zelfs doden te betreuren zijn, zoals ook deze jaarwisseling weer….. Ofwel je kan zelfs spreken van moord en dat betekent dat in geval van doden je dit kabinet zonder meer van moord met voorbedachte rade kan beschuldigen….

De doden die
in een lift van een Arnhemse flat vielen, een vader en zijn zoon, terwijl de moeder en de
dochter van het gezin in kritieke toestand in het ziekenhuis zijn
opgenomen, zijn
het
slachtoffer van het afsteken van vuurwerk in het trappenhuis van een flat….. Zij
werden het slachtoffer daar ze niet anders weg konden komen dan met een
lift, het enige trappenhuis van de flat stond in brand, een zware
tekortkoming van die flat en vele andere flats in Nederland……
(je moet nooit een lift gebruiken tijdens een brand) De
brand zou zijn veroorzaakt door het spelen met vuurwerk door een 12 en
13 jarige jongen….. Verder zijn er nog zeker 2 andere dodelijke
slachtoffers te betreuren door het vuurwerk…. (lullig dat de NOS hier
vanmorgen niet over berichtte….)

Kortom
weer zijn Rutte en zijn maten in misdaad aan te merken als
moordenaars…… Bovendien zijn het enorme hypocrieten, men durft het
eigen kabinet het groenste ooit te noemen, maar vuurwerk verbieden doet men niet, terwijl alleen in de nacht van oud & nieuw er meer en
zwaarder gif de lucht ingaat dan de hoogovens in IJmuiden in bijna 2
jaar tijd produceren……. (overigens is dit nog maar één van de vele
bewijzen dat Rutte 3 allesbehalve goed bezig is op milieugebied…..)
Vergeet daarbij niet dat de Nederlandse luchtkwaliteit al tot de
slechtste van de EU behoort…..

Politici die toetreden tot een kabinet dat niets wenst te doen aan de zogenaamde traditie van vuurwerk afsteken, zijn daarom allen verantwoordelijk (welke portefeuille ze ook hebben) voor alle ellende die vuurwerk afsteken teweegbrengt……. 

Gistermorgen was het al duidelijk dat een groot aantal mensen met long- en/of luchtwegklachten (o.a. COPD slachtoffers) bijzonder veel klachten zouden krijgen vanwege het vuurwerk afsteken, zo stond er bijzonder weinig wind en was het mistig, het recept voor een uiterst giftige luchtkwaliteit en toch deed het RIVM pas vanaf gistermiddag een waarschuwing uitgaan voor deze mensen….. Overigens ook voor kinderen en ouderen die naar buiten zijn gegaan, was de luchtkwaliteit bijzonder slecht, zwaar kankerverwekkende stoffen, die o.a. in de vorm van ultrafijnstof in de longen worden opgeslagen, ook al kankerverwekkend daar dit fijnstof zich gedraagt als asbestdeeltjes……. En ja, ook daarvoor is Rutte 3 in het geheel verantwoordelijk…….

De topgraaier van de ramp die Nationale Politie wordt genoemd, Akerboom had vandaag een grote bek over geweld tegen hulpverleners als zijn eigen agenten op straat….. Dit terwijl dit jaar na jaar weer gebeurt, ofwel hij had al bij zijn aantreden moeten stellen dat hij de functie alleen zou accepteren als vuurwerk afsteken door particulieren verboden zou worden en dat heeft deze zakkenwasser met de koperen fluit niet gedaan, ofwel hij is mede verantwoordelijk voor de aanvallen op zijn eigen personeel……..

Intussen is het illegaal afsteken van vuurwerk niet meer tegen te gaan, ‘volwassen mannen’ geven kleine kinderen wat geld of vuurwerk als zij op strategische punten met hun smartphone in de gaten houden of er politie aankomt….. Dit heeft ervoor gezorgd dat we in Den Haag al drie dagen voor oud & nieuw de hele dag van vuurwerk konden ‘genieten’, waar de arme dieren (binnen en buiten) niet weten waar ze het moeten zoeken……. Vannacht ging het tot 03.00 u. door met enorm zware knallen en ook vandaag zijn de knallen niet van de lucht…..

Aan deze meer dan achterlijke situatie moet een eind worden gemaakt en wel dit jaar!! En de politici die nog durven te zeggen dat ze het feestje voor het volk niet willen verzieken zou men voor het gerecht moeten slepen, het gaat om een enorme drogreden: men is gewoon bang om kiezers kwijt te raken en dat voor zoveel ellende, ellende die met het jaar groeit….

De hoogste tijd dat vuurwerkslachtoffers en nabestaanden de overheid verantwoordelijk stellen voor de ellende die hen is overkomen!!! Zo zijn ze zoals gezegd verantwoordelijk voor de moord op burgers en een groot aantal pogingen tot moord……

In Duitsland kwamen 14 apen om bij brand in een opvang voor primaten, alweer was vuurwerk de oorzaak van de brand…. Later toegevoegd: het gaat om een dierentuin in Krefeld en niet zoals ik heb gemeld een opvangcentrum voor primaten; mijn excuus.

Stop deze waanzin voor eens en altijd!!

Zie ook:

Vuurwerk:
ook dit jaar zullen hulpverleners worden blootgesteld aan
kankerverwekkend vuurwerk, ‘het groenste kabinet ooit’ wenst hier niets
tegen te doen……

Vuurwerk groenwasserij met Actie Knetterbal

 

Rutte
wil het liefst raddraaiers in elkaar slaan, terwijl hij het
vuurwerkgeweld voor en tijdens oud en nieuw keer op keer weigert aan te
pakken

Vuurtornado’s en met oud en nieuw zie je pas goed waar de gemiddelde leeftijd van de Nederlander ligt: rond de 14 jaar

Rutte
vindt ‘t onaanvaardbaar dat hulpverleners met vuurwerk worden bestookt,
maar is tegen een vuurwerkverbod…. ha! ha! ha! ha! ha!

Vuurwerk: Rutte 3 plus burgemeesters en wethouders verantwoordelijk voor alle ellende met oud & nieuw!

VVD voor het bestoken van dienstverleners als politie met (zwaar) knalvuurwerk……..

Van der Steur vindt eigen nalatigheid op vuurwerkgeweld ‘onacceptabel….’ ha! ha! ha! ha! ha!

RIVM ziet maar weinig vervuiling vanwege vuurwerk in glazen weekeind-bol….. AUW!!!

RIVM voorspelde maar weinig luchtvervuiling op oudejaarsavond en tijdens de jaarwisseling……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!’

Rutte
2 ‘waakt over uw veiligheid’: vuurwerk mag tot 120 decibel
knallen………. Alweer gaan de centen voor op de gezondheid………
Teken het Vuurwerkmanif’est!

Illegaal vuurwerk ‘ziet dip in verkoop….’ Vuurwerkterreur zat? Zet uw handtekening!

Vuurwerkverbod is dictatoriaal, aldus advocaat Willem Jan Ausma

Vuurpijlen zijn het best in voorkomen luchtvervuiling, ‘denkt’ hoogleraar Krol…….

2016, alweer een jaar dat begon met terreur……….

Vuurwerk afsteken is cultureel erfgoed…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Vuurwerk: heel Rutte 3 is verantwoordelijk voor de doden, gewonden, enorme luchtvervuiling en voor de aanvallen op dienstverleners

In Den Haag, althans in de buurt van het centrum kon je al vanaf ongeveer 20 september ‘genieten’ van de donderslagen en enorme klappen van illegaal vuurwerk (waarvan ik de trillingen voel in de vloer, zelfs als dat vuurwerk op 60 meter afstand wordt afgestoken……)….

Nu is het al een paar weken bijna oorlog en je hoort bijna iedere minuut meerdere knallen, afgelopen zondagavond leek het bij tijd en wijle al oud&nieuw….. Gisteren was het de hele dag door bal, om gestoord van te worden, vannacht waren er zelfs om 2.00 u nog hevige knallen te horen……

Eén ding is zeker: het hele kabinet Rutte 3 maakt zich met voorbedachte rade schuldig aan moord en ernstige verwondingen, immers ook dit waardeloze kabinet heeft ronduit geweigerd iets te doen tegen dat vuurwerk en dat durft zich het groenste kabinet ooit te noemen…. Nogmaals alle leden van dit kabinet zijn verantwoordelijk voor de ellende die ontstaat door het afsteken van vuurwerk, immers men had als voorwaarde tot toetreding in dit kabinet kunnen eisen dat het afsteken van vuurwerk door particulieren zou worden verboden….. Waarom men dit weigert met de valse notie dat dit een zaak is van de lokale overheden? Simpel men is bang voor stemmenverlies en ja dat is mensenlevens waard in het Nederland van 2019…… (en 2020)

Daarmee is Rutte 3 ook verantwoordelijk voor het gooien met rotjes en afschieten van vuurpijlen op de dienstverleners van politie, brandweer en ambulancediensten…… Ofwel Rutte 3 is verantwoordelijk voor zwaar en gevaarlijk geweld tegen deze dienstverleners…. Ik vind het ronduit stuitend dat Akerboom, het opperhoofd met de koperen fluit van de Nationale Politie zijn baan niet op het spel heeft durven zetten, hij had het kabinet op deze manier onder druk moeten zetten het afsteken van vuurwerk door particulieren geheel te verbieden, daarmee kan je hem ook verantwoordelijk stellen voor het geweld tegen de politie en andere dienstverleners….. 

Rutte 3 is tevens hoofdverantwoordelijk voor een fiks aantal mensen
die last hebben van de luchtvervuiling geproduceerd door vuurwerk…… Daarover gesproken: het vuurwerk produceert een zwaardere en nog giftiger vervuiling dan de kolengestookte hoogovens in IJmuiden in bijna 2 jaar tijd uitstoten……. Een vuurwerkuitstoot die o.a. bol staat van het zwaar kankerverwekkende strontium en ultrafijnstof (dat zich in de longen als asbest gedraagt….)… Nogmaals: dan durft men Rutte 3 het groenste kabinet ooit te noemen, een leugen die dit kabinet gebruikt tegen critici en om in het buitenland Nederland groen te wassen, als zouden we goed duurzaam bezig zijn……

Gisteren werd bekend gemaakt dat de brandweer van Sydney, ondanks vele protesten, toch toestemming geeft voor een grote vuurwerkshow, dit terwijl een deel van de stad wordt bedreigd door immer doorgaande bosbranden en ondanks een groot aantal protesten tegen deze show, niet alleen vanwege de bosbranden, maar ook daar deze show extra traumatiserend is voor veel slachtoffers van het enorme aantal bosbranden in Australië, om nog maar te zwijgen over het door afsteken van vuurwerk verder vervuilen van de al extra slechte luchtkwaliteit door die bosbranden………. 

De burgemeester van Sydney durfde gisteren te zeggen dat de vuurwerkshow doorgaat omdat de brandweer de bosbranden onder controle heeft, een heel smerige leugen die haar haar baan zou moeten kosten. De brandweer kan de vuren niet onder controle krijgen daar vonkenregens met de straffe wind tot vele honderden meters verder worden gevoerd waar ze dan weer op bomen of de kurkdroge bodembegroeiing neerslaan……

Gisteren hoorde ik op WDR5 presentator Thomas Koch zeggen dat vuurwerk afschieten geen zinloze bezigheid is (zoals velen betogen) en dat wanneer je dat wel vindt en daarom vuurwerk verboden zou moeten worden, je ook andere zaken moet verbieden als autorijden…… Wat een ongelofelijke klootzak en het zou inderdaad een goede zaak zijn als autorijden door maatregelen flink zou worden beperkt…. Om over het lijkenvreten nog maar te zwijgen. Zo worden in de Nederlandse intensieve veehouderij jaarlijks 500 miljoen dieren groot- en doodgemarteld, daarmee is Nederland een onevenredige grote aanjager van de klimaatverandering, dit vanwege de grote uitstoot van methaangas door de arme dieren in die doodsindustrie…… Methaangas is een 20 keer sterker broeikasgas dan CO2……

Overigens, ook in België is de vuurwerkoverlast gigantisch met regelmatige berichten over het op straat gooien van voetzoekers, waar het er in Molenbeek en Antwerpen het ergst aan toegaat…..

Zie ook:

Vuurwerkslachtoffers: Rutte 3 hoofdverantwoordelijke…..

Vuurwerk groenwasserij met Actie Knetterbal

Vuurwerk:
ook dit jaar zullen hulpverleners worden blootgesteld aan
kankerverwekkend vuurwerk, ‘het groenste kabinet ooit’ wenst hier niets
tegen te doen……

 

Rutte
wil het liefst raddraaiers in elkaar slaan, terwijl hij het
vuurwerkgeweld voor en tijdens oud en nieuw keer op keer weigert aan te
pakken

Vuurtornado’s en met oud en nieuw zie je pas goed waar de gemiddelde leeftijd van de Nederlander ligt: rond de 14 jaar

Rutte
vindt ‘t onaanvaardbaar dat hulpverleners met vuurwerk worden bestookt,
maar is tegen een vuurwerkverbod…. ha! ha! ha! ha! ha!

Vuurwerk: Rutte 3 plus burgemeesters en wethouders verantwoordelijk voor alle ellende met oud & nieuw!

VVD voor het bestoken van dienstverleners als politie met (zwaar) knalvuurwerk……..

Van der Steur vindt eigen nalatigheid op vuurwerkgeweld ‘onacceptabel….’ ha! ha! ha! ha! ha!

RIVM ziet maar weinig vervuiling vanwege vuurwerk in glazen weekeind-bol….. AUW!!!

RIVM voorspelde maar weinig luchtvervuiling op oudejaarsavond en tijdens de jaarwisseling……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!’

Rutte
2 ‘waakt over uw veiligheid’: vuurwerk mag tot 120 decibel
knallen………. Alweer gaan de centen voor op de gezondheid………
Teken het Vuurwerkmanif’est!

Illegaal vuurwerk ‘ziet dip in verkoop….’ Vuurwerkterreur zat? Zet uw handtekening!

Vuurwerkverbod is dictatoriaal, aldus advocaat Willem Jan Ausma

Vuurpijlen zijn het best in voorkomen luchtvervuiling, ‘denkt’ hoogleraar Krol…….

2016, alweer een jaar dat begon met terreur……….

Vuurwerk afsteken is cultureel erfgoed…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Filipijnen geen orkaanseizoen, maar het jaarrond tropische cyclonen

Hoorde afgelopen donderdag (rond 12.15 u. CET) op BBC World Service een bewoner van de Filipijnen zeggen dat men vroeger maar een paar maanden last van orkanen had (orkaanseizoen), maar dat dit nu eigenlijk het hele jaar doorgaat….. De laatste orkaan die over de Filipijnen raasde is Phanfone, die afgelopen week aan minstens 16 mensen het leven heeft gekost, dit naast een enorme schade…….

Het is als de andere berichten van dit jaar, een record aantal bosbranden in het Amazonewoud, bosbranden zelfs bijna in het noorden van Noorwegen, Zweden, Canada, Rusland en Alaska, naast de bosbranden in Siberië zijn er ook deels ondergrondse branden van enorme omvang op de toendra’s daar, dan nog de enorme branden op Sumatra en Borneo….. Landen als Spanje en Italië hebben gebieden waar het zo warm wordt dat bewoning eigenlijk niet meer mogelijk is, hetzelfde geldt voor gebieden in Australië, een land waar momenteel meer dan 200 bosbranden woeden…….. (en dat zijn nog maar een paar van die gebieden op aarde, ofwel het topje van de smeltende ijsberg…..) 

De bosbranden in Australië en de de rest van de VS (de laatste, behalve Alaska, nog ontbrekend in het overzicht hierboven) zijn voornamelijk te danken zijn aan de verbranding van fossiele brandstoffen als steenkool, die de relatief snelle klimaatverandering opgang hebben gebracht…… Toevallig zijn de 2 genoemde landen verantwoordelijk voor de dumping van steenkool op de wereldmarkt, een feit dat hier heeft gezorgd voor het uitschakelen van de gascentrales en de bouw van 4 nieuwe kolencentrales….  Ofwel je zou kunnen zeggen dat deze landen een koekje van eigen deeg hebben gekregen, echter het past niet dit te zeggen, daar die bosbranden de klimaatverandering nog eens extra aanjagen en daar heeft de hele wereld last van……

De
bedrijven hebben de gascentrales uitgeschakeld en Rutte 3 wil ons
van het gas hebben, terwijl ze de kolencentrales pas in 2030 willen
sluiten….. Dan durft men Rutte 3 het groenste kabinet ooit te noemen…… (en dan was dit alweer maar één van de voorbeelden die het tegenovergestelde bewijzen, maar ja wat wil je met een premier die bewezen een enorme leugenaar is….??)

Daarover gesproken: 2019 het jaar dat hypocriete politici en zelfs de grote ondernemers durfden te pleiten voor maatregelen tegen de klimaatverandering (alsof die te stoppen zou zijn…), echter als je de klimaatakkoorden van de EU, Duitsland, Nederland en de wereld (de klimaattop in Madrid) naast elkaar legt, kan je maar één conclusie trekken, van de mooie praatjes is niets terug te zien en de maatregelen die genomen worden zijn totaal ondermaats, maar ja wat wil je als je de grootste vervuilers, zoals de oliemaffia laat meebeslissen…???

Zelfs de Fridays for Future veranderen aan het voorgaande niets, nee de ‘dames/heren’ politici en ondernemers doen of ze het helemaal eens zijn met een meid als Greta Thunberg, echter in werkelijkheid beziet men het geheel meewarig en laat de zoveelste foute wetenschapper aanrukken die stelt dat we geen andere keus hebben dan het verbranden van fossiele brandstoffen en reken maar dat velen een gevoel hebben van ‘die Thunberg piept wel anders als ze eenmaal volwassen is…..’  

Zie ook:

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Australische bosbranden: 500 miljoen dieren dood en een rookpluim die groter is dan Europa‘  

Greenpeace stelt dat de klimaatverandering is te stoppen ha! ha! ha! ha!‘ 

Scott
Morrison (premier Australië) moest bezoek aan door bosbrand getroffen
gebied afbreken en vertrok met de staart tussen de benen

Australië
staat in brand terwijl de regering milieuactivisten straft voor het
zich uitspreken tegen de oorzaken van de klimaatverandering

Duitsland stelt CO2  belasting op € 25,– in plaats van € 10,– >> heibel in de deelstaten‘ (terwijl die € 25,– per ton CO2 een veel te lage belasting is…)

Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) wil de Nederlandse kolencentrales openhouden

Australië staat olieboringen toe in de Grote Australische Bocht, inclusief seismische ontploffingen‘ 

BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….

Australië slaat alarm over koraalriffen…….. AUW!!!

Australië geeft toestemming tot uitbaten enorm grote kolenmijn

Redt het Groot Barrièrerif, zet uw handtekening a.u.b.!

Het Groot Barrièrerif, dreigt te worden gesloopt voor een grote kolenhaven……..

Australië heeft VN gedwongen een passage uit een klimaatrapportage te verwijderen………..

Leard Forest: grootste kolenmijn ooit dreigt gerealiseerd te worden in dit vele duizenden jaren oude Australisch bos……… 

Australië exporteert dagelijks één miljoen ton steenkool, dit i.h.k.v. de klimaatverandering en de afgelopen klimaattop……..‘ (daar wordt jaarlijks nog eens 10 miljoen ton aan toegevoegd….)

Boeren- en bouwersprotest, gezamenlijk tegen de aarde en het voortbestaan van de mens
(zie voor meer berichten over dierenleed en het aanjagen van de
klimaatverandering door onze enorme veestapel, de links in dat bericht)

Milieugroepen buitengesloten van klimaattop Madrid

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Het grootste olieveld ter wereld: niet in Saoedi-Arabië maar in de VS >> het Permian-bekken

Britse regering geeft na 2 jaar eindelijk rapport vrij over Britse schalie-olie- en schaliegaswinning

Britse banken steunen kolenverbranding met 25 miljard pond

Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) op de valsgroene tour

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Frans Timmermans (PvdA, Europese Commissie) wakker geschrokken: wil geheel hypocriet belasting op kerosine

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen
klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU) was vanuit Bonn wel tevreden over het Rutte 3 regeerakkoord……….
(dezelfde Eickhout die als grofgraaier in de EU stemde voor het langer
toestaan van het kankerverwekkende gif glyfosaat, onderdeel van
Roundup…..)

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering

Universiteit van Cambridge overstag: 6 miljoen pond voor onderzoek naar oliewinning t.b.v. Shell

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee‘ 

Kees Verhoeven (D66 2de Kamer) wil een grote EU, maar ‘alleen op de grote onderwerpen…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klaas
Valkering (CDJA en ‘hip haar’): het CDA heeft een eigen duurzaam
beleid……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

PvdA, CDA en VVD willen zich niet bij het klimaatakkoord van Parijs neerleggen!!!!

Vuurwerk groenwasserij met Actie Knetterbal

Vanmorgen in Vroege Vogels milieuactivisten Merijn Tinga en Dirk de Groot van Actie Knetterbal. Een knetterbal is vuurwerk dat in een plastic bal is verstopt en dat volgens de Vroege Vogels site het jaarrond kan worden gekocht (weet niet of dit echt zo is).

De ‘milieuactivisten’ de Groot en Tinga zijn een actie tegen deze knetterballen begonnen daar ze zoveel onnodig plastic in het milieu brengen…. Niets op tegen zou je zeggen totdat één van de twee, volgens mij de Groot, stelde dat er goede alternatieven zijn voor het gebruikte plastic….. Meneer de milieuactivist er zijn geen goede alternatieven voor vuurwerk, dat niet alleen de bodem verontreinigt met zwaar gif als zware metalen en zelfs met het zwaar kankerverwekkende strontium, maar ook de lucht en water worden vervuild door deze troep!!

Men stelde voorts dat er zelfs liefhebbers van vuurwerk zijn die niets van de knetterbal moeten weten….. Met een dergelijke uitspraak lijkt het verdomd wel alsof ‘gewoon’ vuurwerk duurzaam is….. Kan dit dan ook niet anders zien dan een poging om vuurwerk groen te wassen (‘greenwashing’), precies zoals men Rutte 3 denkt groen te wassen, met de woorden dat dit het groenste kabinet ooit is; walgelijk!!

Het voorgaande werd nog aangedikt met de mededeling dat de strijd tegen vuurwerk nog jaren zal duren….. Kortom men vindt het fijn als notoire vuurwerk afstekers zich achter de actie van hen scharen, alsof die niets op straat gooien….

Daarover gesproken, de twee zijn bezig met juridische stappen tegen de makers van de troep, die in feite promoten dat men zaken op straat gooit….. Alsof ander vuurwerk niet op straat wordt gegooid… Als je het ‘geluk’ hebt dat het na oud & nieuw regent zijn delen van straten wekenlang en soms zelfs maandenlang rood gekleurd, resten van het op de grond gegooide vuurwerk…..

De twee begrijpen blijkbaar niet dat alleen met oud & nieuw er meer en zwaardere vervuiling wordt geproduceerd, dan de kolengestookte hoogovens in IJmuiden in 1 jaar tijd uitstoten, een cijfer uit de 90er jaren van de vorige eeuw, ofwel dat moet intussen bijna of geheel zijn verdubbeld…… Te zot voor woorden!!

Volgens de Groot en Tinga is Actie Knetterbal een succes, waarom dan zijn deze 2 hun actie niet tegen het hele vuurwerk begonnen?? Immers intussen is een meerderheid van de Nederlanders tegen vuurwerk en als het ‘groenste kabinet ooit’, Rutte 3 (ha! ha! ha!) niet bang zou zijn voor stemverlies had men het vuurwerk afsteken door particulieren waarschijnlijk al lang verboden (hoewel de lobby van deze achterlijke tak van sport stevig is….)….

Rutte 3 is dan ook dit jaar weer verantwoordelijk voor de doden en zwaar gewonden, die door vuurwerk zijn te betreuren, ofwel Rutte 3 is mede verantwoordelijk voor moord…. (ook op langere duur daar de uitstoot van vuurwerk ook kanker veroorzaakt) En dan durft dit geteisem ook nog eens te stellen dat geweld tegen dienstverleners zwaar moeten worden gestraft, terwijl het tuig van Rutte 3 met oud & nieuw politie en brandweer laat bestoken met vuurwerk…… Anders gezegd, ook dit geweld is te danken aan en mogelijk gemaakt door Rutte 3 (en alle voorgaande kabinetten tot ongeveer de 50er jaren an de vorige eeuw)…..

Rutte 3 legt elke verantwoording bij gemeenten, terwijl de lokale autoriteiten vanaf 2021 pas het vuurwerk afsteken in hun gemeente of stad geheel mogen verbieden (nu alleen in aangewezen gebieden >> ook al te zot voor woorden!)….. Deze beslissing van Rutte 3 voor 2021 zal overigens niet werken, daar de politie dit onmogelijk kan handhaven, immers gemeenten liggen naast elkaar en je zal zien dat de ene gemeente het wel zal verbieden, maar de ander niet, tja en waar ligt dan de grens van een verbod…. Deze beslissing van Rutte 3 is een schandaal van jewelste!! 

Rutte 3, ‘het groenste kabinet ooit…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Er is maar een oplossing voor dit meer dan belachelijke ‘gebruik’: geheel verbieden en bij aantreffen van vuurwerk zwaar straffen!!

Het is in Den Haag al vanaf eind september bal met vuurwerk en dan bedoel ik geen knetterbal maar zware rotjes en vuurpijlen. Het kan dus niet anders dan in een groot aantal huizen moeten voorraden met vuurwerk liggen, ‘leuk’ voor de brandweer als er brand uitbreekt in zo’n pand……

Tot slot nog dit: er is meer vuurwerk waarin plastic is verwerkt, zoals zware knallers, waarvan het kruit in een hard plastic buisje is weggewerkt……

Zie ook:

Vuurwerkslachtoffers: Rutte 3 hoofdverantwoordelijke…..

Vuurwerk: ook dit jaar zullen hulpverleners worden blootgesteld aan kankerverwekkend vuurwerk, ‘het groenste kabinet ooit’ wenst hier niets tegen te doen……

 

Rutte
wil het liefst raddraaiers in elkaar slaan, terwijl hij het
vuurwerkgeweld voor en tijdens oud en nieuw keer op keer weigert aan te
pakken

Vuurtornado’s en met oud en nieuw zie je pas goed waar de gemiddelde leeftijd van de Nederlander ligt: rond de 14 jaar

Rutte
vindt ‘t onaanvaardbaar dat hulpverleners met vuurwerk worden bestookt,
maar is tegen een vuurwerkverbod…. ha! ha! ha! ha! ha!

Vuurwerk: Rutte 3 plus burgemeesters en wethouders verantwoordelijk voor alle ellende met oud & nieuw!

VVD voor het bestoken van dienstverleners als politie met (zwaar) knalvuurwerk……..

Van der Steur vindt eigen nalatigheid op vuurwerkgeweld ‘onacceptabel….’ ha! ha! ha! ha! ha!

RIVM ziet maar weinig vervuiling vanwege vuurwerk in glazen weekeind-bol….. AUW!!!

RIVM voorspelde maar weinig luchtvervuiling op oudejaarsavond en tijdens de jaarwisseling……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!’

Rutte
2 ‘waakt over uw veiligheid’: vuurwerk mag tot 120 decibel
knallen………. Alweer gaan de centen voor op de gezondheid………
Teken het Vuurwerkmanif’est!

Illegaal vuurwerk ‘ziet dip in verkoop….’ Vuurwerkterreur zat? Zet uw handtekening!

Vuurwerkverbod is dictatoriaal, aldus advocaat Willem Jan Ausma

Vuurpijlen zijn het best in voorkomen luchtvervuiling, ‘denkt’ hoogleraar Krol…….

2016, alweer een jaar dat begon met terreur……….

Vuurwerk afsteken is cultureel erfgoed…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Duits en Nederlands kernafval via Amsterdamse haven naar Rusland

Het
is weer zover beste bezoeker*:
er is momenteel een treintransport met kernafval onderweg van Duitsland naar de
Amsterdamse haven, zo meldde WDR in het nieuws van 13.00 u……..
Het huidige transport maakt deel uit van meerdere transporten waarmee
in totaal duizenden tonnen kernafval zullen worden vervoerd……

Sinds
mei dit jaar wordt dit kernafval, afkomstig van ‘Duitse Urenco
fabrieken’, na transport naar de Amsterdamse haven, verscheept naar de haven van het Russische Sint Petersburg, daarna wordt het kankerverwekkende spul per trein richting Siberië vervoerd, waar dit kernafval in feite wordt gedumpt…… Zonder extra
bescherming tegen weer en wind wordt dit afval gewoon in de
buitenlucht opgeslagen, ofwel Urenco, de Duitse en de Nederlandse
overheid zijn verantwoordelijk voor een enorme schade die in de
nabije toekomst wordt aangericht in Rusland en dat tegen
verwaarloosbare kosten (althans vergeleken met het gevaar dat deze
troep oplevert voor mens, dier en natuur en in vergelijking met andere soorten van opslag, die overigens allemaal gevaarlijk zijn)………

Ook
de Russische overheid zou zich beter kunnen afvragen of ze een
dergelijk gevaar op eigen bodem wel moeten toestaan……

Transporten
met dergelijke troep zouden al verboden moeten zijn, zoals het
tegenwoordig verboden is nog kernafval in zee te dumpen, zoals
Nederland tot in de 80er jaren van de vorige eeuw toestond, terwijl
destijds al bekend was dat uit de vaten met kernafval radioactiviteit
weglekte, daar de vaten niet bestand waren tegen zeewater…….. Een
misdaad van formaat, waarvoor de verantwoordelijke ministers en
staatssecretarissen alsnog zouden moeten worden vervolgd, immers zij
waren op de hoogte van de risico’s…… Lullig dat niemand bij tijd
en wijle bekijkt hoe het ervoor staat met deze vaten kernafval, al is
zeker dat alle vaten intussen radioactiviteit lekken….

Hoe
haal je het in je psychopathische kop om dergelijk afval met
zeeschepen te vervoeren, immers de ramp is niet te overzien als zo’nb
schip vergaat…… Verantwoordelijk in deze de Nederlandse overheid
(en daarmee heel Rutte 3), de Duitse overheid en Urenco….. De
Nederlandse regering heeft laten weten dat er geen kernafval van de
Nederlandse Urenco fabriek in de transporten is te vinden, echter
dat is maar zeer de vraag, gezien de transportstromen tussen de
Urenco fabrieken….. Bovendien is het de vraag of er nog iemand is
die Rutte 3 serieus neemt en gelooft dat dit kabinet de waarheid
spreekt, gezien de enorme berg leugens van de 3 kabinetten Rutte
(waar Rutte zonder meer een leugenaar van formaat is, zie alleen al
zijn leugens over de inkomens in ons land, dit vooral na de
Prinsjesdagen)……

Het
weer in het noorden is deze en komende maanden bepaald niet rustig,
waarmee het gevaar niet ondenkbaar is dat zo’n schip met kernafval
vergaat……. ‘Maanden’ daar de transporten in delen worden
uitgevoerd en dat telkens weer via de Amsterdamse haven…. Hoe is
het mogelijk dat het Amsterdamse college toestemming heeft gegeven
voor deze transporten; alsof het debacle met het chemisch afval op de
Probo Koala nooit plaatsvond…… (Vos, destijds wethouder voor GL was daar verantwoordelijk voor) Momenteel zijn in het Amsterdamse
college de volgende partijen te vinden:
GroenLinks,
D66, PvdA en SP…… Hoe is het mogelijk dat
GroenLinks
en de SP toestemming hebben gegeven de haven van Amsterdam te
gebruiken voor deze letterlijke kankerzooi??? (van D66 en de PvdA kijk ik in deze niet op) 

Ach ja, GroenLinks heeft al lang niets meer van doen met ‘links en
groen’ en men schuift maar wat graag aan bij een volgende regering,
vandaar dat sinds enige tijd het commentaar op niet duurzaam beleid van de regering
amper of helemaal niet de website van GroenLinks haalt…… Triest!!

WDR
meldde in de nieuwsuitzending van 13.00 u., dat er een trein met
kernafval opweg is naar Amsterdam, maar dat actievoerders de boel
ophouden. WISE en Laka hebben gisteren al geprotesteerd tegen dit
transport, zowel in Hengelo (waar de Nederlandse Urenco fabriek
staat) en in Amsterdam, echter gezien het nieuwsbericht op WDR is het
transport pas vandaag onderweg…… Lullig ook dat WISE in haar
bericht (hieronder opgenomen) stelt dat Rusland dit afval kan
gebruiken voor militaire doeleinden; lijkt me flauwe kul daar Rusland
meer dan genoeg kernafval bezit……

Zeker
in een tijd dat Rusland continu onder vuur ligt, is het niet
verstandig dergelijke kul te publiceren….. Aan Rusland hebben we te
danken dat we niet in een volledige Derde Wereldoorlog zitten, als
Rusland hetzelfde zou hebben gedaan als het westen in Syrië heeft
geflikt tegen Rusland, was de Derde Wereldoorlog al lang een feit
geweest…. Hetzelfde geldt voor de voortdurende militaire oefeningen
van de NAVO-partners langs een groot deel van de westerse Russische
grens: dat zou Rusland eens moeten proberen langs de VS grens maar
dan in Mexico….

Terug
naar het kernafval: de hoogste tijd dat de Nederlandse bevolking
massaal de straat opgaat en eist dat het afgelopen moet zijn met
dergelijke uiterst gevaarlijke transporten!!

Hier
een artikel van
WISE over deze zaak, gisteren gepubliceerd:

Protestactie
tegen transport kernafval via Amsterdamse haven

Sinds
mei van dit jaar vervoert uraniumverrijker Urenco radioactief afval
naar Rusland. Komende dagen gaat er weer een treinlading met verarmd
uranium vanuit Urenco Duitsland via de Amsterdamse haven naar het
Russische Sint Petersburg. Maandag 9 december om 17:00 uur wordt
hiertegen geprotesteerd in Amsterdam bij het NS Station Sloterdijk.
Gelijktijdig wordt er ook in Hengelo geprotesteerd. Het protest in
Amsterdam is een initiatief Laka en WISE.

Goedkoop
dumpen zonder toezicht 

Veiligheidsvoorschriften
en handhaving van verarmd uranium zijn in Rusland minder gewaarborgd
dan in Europa. Bovendien is het een omstreden materiaal vanwege de
mogelijke de militaire toepassingen ervan. Dirk Bannink van Laka:
“Het ‘alibi’ voor deze transporten, hergebruik, is in de
Russische plannen zeer twijfelachtig, en dan nog blijft meer dan 90
procent als radioactief afval achter, zonder een oplossing in zicht.
Voor Urenco is de Russische route een goedkope manier om van vele
duizenden tonnen radioactief afval af te komen.” 

Verantwoordelijkheid 

De
Nederlandse regering en Urenco Nederland stellen dat er vanuit de
Urenco fabriek in Almelo geen verarmd uranium naar Rusland wordt
afgevoerd. Maar er is veel vervoer tussen de verschillende Urenco
verrijkingsfabrieken, waardoor het voor het Urenco-concern erg
eenvoudig is om verarmd uranium vanuit Almelo, via de andere
vestigingen, naar Rusland af te voeren. Kirsten Sleven, directeur
WISE: “De Nederlandse overheid is voor een derde in bezit van de
aandelen van Urenco en daarmee (mede)verantwoordelijk voor Urenco’s
radioactief afvaltransport naar Rusland. Hoog tijd dat Urenco en de
Nederlandse overheid hun verantwoordelijkheid nemen; de transporten
moeten met onmiddellijke ingang worden gestopt.” 

Protesten
in Duitsland en Rusland 

Het
vorige transport werd drie weken geleden door actievoerders in
Duitsland zeven uur tegengehouden. Uiteindelijk arriveerde het met
vertraging in de Amsterdamse haven, waar de containers met verarmd
uranium overgeladen werden op de  
Mikhail
Dudin 
.
Dat schip is afgelopen nacht opnieuw in de Amsterdamse haven
aangemeerd. Volgens betrouwbare berichten rijdt er maandag vanuit de
Urenco-vestiging in het Duitse Gronau weer een uraniumtrein naar
Amsterdam. 

Ook
in Rusland zijn protesten tegen de import van radioactief afval: in
Sint Petersburg, langs de 2.000 km lange treinroute, in Novo-Oeralsk,
en in de buurt van Jekaterinenburg, diep in Siberië. Ruim 50.000
mensen ondertekenden een Russische petitie tegen de import van
Urenco’s uranium.

=======================================

*
‘Het is weer zover’, zie: 

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag‘  

 

Duits kernafval via Amsterdam naar Siberië‘ 

Duits kernafval via Amsterdam naar Siberië deel 2 

‘Ongeluk’ in Canadese Pickering kerncentrale blijkt geen ongeluk te zijn‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde) 

BAM en Heijmans zijn prijsafspraken zat >> fusie asfaltdivisies

De Beurs.nl bracht gisteren het bericht dat BAM en Heijmans hun asfaltdivisies willen samenvoegen. Zo behoeven deze 2 bedrijven, die naast bouwactiviteiten ook groot zijn in het leggen van asfalt, geen onderlinge prijsafspraken meer te maken……. (je weet wel het enorme schandaal aan het begin van deze eeuw, toen bleek dat bouwbedrijven al decennia lang prijsafspraken maakten, een zaak die bekendstaat als de ‘Bouwfraude…..’)

Toezichthouder ACM (Autoriteit Consument en Markt) moet nog bezien of deze fusie haar toestemming krijgt, aldus de Beurs.nl….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja en als de ACM nee zegt, zegt het afbraakkabinet Rutte 3 ja en gebeurt het alsnog….* Rutte 3 behoort weliswaar tot de volksvertegenwoordiging, maar behartigt vooral de belangen van bedrijven, aandeelhouders en de welgestelden……

Eén ding is zeker: fusies zouden goed zijn tegen prijsverhogingen, echter de praktijk laat altijd zien dat de prijzen na een fusie stijgen en daar mogen in dit geval ook de niet-autobezitters via de belasting voor dokken….. Onlangs bleek na onderzoek nog eens dat Rutte 3, zoals voorgaande kabinetten aanzienlijk meer geld steekt in voorzieningen t.b.v. autorijden dan in het openbaar vervoer, dat nog lang  geen alternatief is voor de auto, integendeel……. Zo worden de naar schatting 4 miljoen mensen die tegen, op, of onder de armoedegrens moeten leven (dat is in alle 3 gevallen een leven in armoede…), nog verder kaal geplukt…… Schunnig!!

‘Geen
groot nieuws asfaltplan BAM en Heijmans’

Gepubliceerd
op 
5
nov 2019 om 09:38

AMSTERDAM
(AFN) – De update van bouwers BAM en Heijmans over hun geplande
samenvoeging van asfaltactiviteiten is geen groot nieuws. Het
betekent vooral dat toezichthouder ACM meer tijd nodig heeft om de
gevolgen in te schatten, zo meldt een analist van KBC Securities.

BAM
en Heijmans mogen hun asfaltcentrales nog niet bundelen. Volgens de
ACM is meer onderzoek nodig naar het samenvoegen van de
asfaltactiviteiten. KBC wijst erop dat het onderzoek zich toespitst
op twee van de tien betrokken asfaltfabrieken. “Het lijkt erop
dat het proces zich in de goede richting ontwikkelt.”

KBC
handhaaft zijn adviezen voor BAM (hold) en Heijmans (accumulate) met
koersdoelen van respectievelijk 3,75 
euro en
9,50 
euro.
BAM stond omstreeks 09.25 uur 1,5 procent hoger op 2,43 
euro en
Heijmans won 0,3 procent tot 7,50 
euro.

===============================

* Zie: ‘Herna Verhagen (Post NL) staat voor ‘een goed, bereikbaar en betrouwbaar postnetwerk……‘ (ACM had bezwaar tegen de overname van Sandd door Post NL, daaraan had het kabinet schijt)

CETA? Laat onze rechten en veiligheid als consument niet vernachelen door het Nederlandse parlement en de EU

Binnenkort
stemt Nederland over CETA, het vrijhandelsverdrag met Canada. Als
dit verdrag wordt ingevoerd, zullen onze rechten als consument nog
verder achteruit kachelen….. Bedrijven kunnen via geheime ‘onderhandelingen’ (lees: geheime rechtszaken) landen dwingen om bepaalde producten, die nu verboden
zijn in Nederland vanwege bijvoorbeeld de volksgezondheid, toch op de
markt toe te laten. Als Nederland dan alsnog zou weigeren moeten die
bedrijven schadeloos worden gesteld…… Ofwel wat er ook gebeurt, de
consument is altijd de klos, daar bij volharding van de weigering door
Nederland, de enorme schadevergoedingen van vele miljoenen ten koste gaan van door ons
opgebracht belastinggelden!!

De
onderhandelingen over dit soort zaken zijn geheim voor het enige
onderdeel van de EU dat wij ‘kunnen kiezen’ (‘t is maar hoe je het
bekijkt….) het EU parlement, dat geen inspraak heeft in de onderhandelingen……. 

Foodwatch noemt dom genoeg ook glyfosaat als voorbeeld, een landbouwgif dat mede verantwoordelijk is voor het uitsterven van insecten en een enorm aantal kankers heeft veroorzaakt bij degenen die het spul verspreiden…. Glyfosaat dat volop gebruikt wordt in
Canada (en hier dus niet, althans volgens foodwatch), echter de komende jaren mag glyfosaat, het
hoofdbestanddeel van Roundup, nog dik 4 jaar lang gebruikt worden
in de professionele land- en tuinbouw….. Ofwel het voorbeeld van
foodwatch zou pas gaan tellen na 2024. Maakt niet uit, immers het
geeft wel aan hoe ver e.e.a. gaat…… (overigens kunnen
landbouwproducten van buiten de EU ook behandeld zijn met gif dat
hier al lang is verboden……)

Laat je
niet langer in het pak naaien door ons kabinet en parlement en al
helemaal niet door de EU, zeg nee tegen CETA en laat onze
flutregering weten dat je niet akkoord gaat met dit verdrag! En geeft
het door ajb!

Nederland
heeft NU de kans om CETA af te keuren

Samen
stoppen we CETA! Doe je mee?

Stop CETA!
TEKEN NU!

Nederland
stemt bijna over het vrijhandelsverdrag CETA, waarmee het verdrag
tussen Canada en de EU volledig in werking zal treden. Als het
Parlement het afkeurt, kan ons land een streep trekken door een
verdrag dat ten koste gaat van mens, dier, klimaat en milieu.

Wij,
als consumenten, zullen de gevolgen van CETA moeten dragen. Maar toch
worden consumenten en volksvertegenwoordigers niet betrokken bij de
onderhandelingen. Die vinden plaats achter gesloten deuren en in
geheime comités. Dit is te absurd voor woorden!

Kom
op voor je rechten en 
teken
nu
.
Stop CETA!

Schadelijk
voor de consument

CETA
brengt consumentenbescherming in gevaar. Schadelijke stoffen als de
omstreden onkruidverdelger glyfosaat krijgen onder CETA een grotere
kans om op onze markt terecht te komen, aangezien glyfosaat in Canada
grootschalig wordt gebruikt. Gezien de risico’s is inspraak van
de bevolking en extra controle uitermate belangrijk, zou je denken?
Helaas is het omgekeerde waar.

Geen
bescherming

Het
Europees voorzorgsbeginsel, dat ‘beter voorkomen dan genezen’
centraal plaatst, krijgt onder CETA een grote deuk. We kunnen
risicovolle stoffen niet meer zomaar verbieden, tenzij we bereid zijn
om torenhoge schadevergoedingen te betalen aan bedrijven.

Geen
inspraak

De
onderhandelingen worden niet gevoerd door onze
volksvertegenwoordigers, maar door geheime ‘comités’ of
werkgroepen. Het Europees Parlement wordt buiten spel gezet, terwijl
dit de enige instelling van de EU is die direct door burgers wordt
gekozen. Hetzelfde geldt voor de nationale parlementen van de
verschillende lidstaten.

Geen
controle

De
leden van de verdrag-comités blijven geheim, net als wat zij
onderling bespreken. De leden kunnen dus in nauw overleg gaan met het
bedrijfsleven, zonder dat dit gecontroleerd kan worden. Dit is
achterkamertjespolitiek van de bovenste plank!

Nederland kan CETA stoppen. Teken nu!

We
mogen ons voedselbeleid niet overlaten aan geheime comités en
bedrijven. Nederland heeft nog een laatste mogelijkheid om CETA af te
keuren. Geen bescherming, inspraak en controle? Dan ook geen
goedkeuring! 
Teken
nu en stop CETA!

Met
vriendelijke groet,

Nicole
van Gemert,
Directeur

P.S.:
Wij zijn gelukkig niet de enigen die CETA willen stoppen. Daarom
maken wij ook al jaren deel uit van de alliantie ‘Wij Stoppen CETA’.
Samen kunnen we dit verdrag tegenhouden! 
Help
mee!