Cornonavirus ‘taskforce’ heeft laten weten dat 80 plussers opname op een IC afdeling kunnen vergeten (‘da’s lief’)

De ‘taskforce’ Coronacrisis, dus VVD beroepsleugenaar Rutte, CDA hufters de Jonge en Grapperhaus, plus ‘deskundig advies’ van het RIVM, heeft huisartsen laten weten dat wanneer het aantal IC opnamen vanwege het Coronavirus (COVID-19) veel groter zal worden, mensen van 80 jaar en ouder het kunnen vergeten dat ze opgenomen zullen worden op een intensive care (IC) unit…… Als het geheel en al de spuigaten uit zal lopen zullen mensen van 70 jaar en ouder ook worden uitgesloten…… Het is vrijwel zeker dat dit soort maatregelen eerder vielen onder het geheim houden van de besprekingen over het Coronavirus, zoals Rutte dat eerder aan de pers heeft laten weten…… 

Kortom, mensen van 70 en 80 jaar oud kunnen het straks vergeten dat ze nog worden geholpen op de IC afdelingen van ziekenhuizen, vanwege een groot tekort aan IC bedden, gecreëerd door de laatste kabinetten Balkenende en de 3 kabinetten Rutte…..

Hier de uitleg: het nieuwe zorgstelsel met een prominente rol voor particuliere verzekeraars (die een fiks deel van de ‘zorgtaart’ opvreten) hebben ervoor gezorgd dat ziekenhuizen failliet zijn gegaan dan wel zijn gesloten uit bezuinigingsoverwegingen…. Voorts hebben de hiervoor genoemde kabinetten niets gedaan met het tekort aan verpleegkundigen, integendeel…… Dan is er nog de waarschuwing van de geheime diensten aan het kabinet Rutte 2 (en daarmee ook aan Rutte 3), gedaan in 2016, de waarschuwing dat Nederland veel te weinig IC bedden en beademingsapparatuur heeft mocht er een pandemie uitbreken….. Verantwoordelijke partijen (en onthoudt dat ajb beste bezoeker, als je weer eens in het stemhok staat): VVD, PvdA (Rutte 2 en Balkenende 4), CDA, D66 en ChristenUnie (e.e.a. gesteund door de fundi-christenen van de SGP).

En dan hebben Rutte en z’n valse maten het gore lef saamhorigheid en solidariteit te propageren…… Wat een zootje!!!

Zie ook:

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: Buma Cultuur wil alleen Nederlandse artiesten op de radiostations‘ 

 

Coronavirus: massagraven in New York City‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Coronavirus-boete € 399,—….. Da’s lief……

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app

Cornonavirus ‘taskforce’ heeft laten weten dat 80 plussers opname op een IC afdeling kunnen vergeten (‘da’s lief’)

Texas mag abortus verbieden tijdens de Coronacrisis………

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

Avaaz belazert de kluit en daarvoor worden Antonio Guterres (VN baas) en het Coronavirus misbruikt‘ 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Politie schiet 13 jarige jongen dood bij handhaven avondklok i.v.m. Coronavirus

Viktor Orbán misbruikt Coronacrisis om het Hongaarse parlement en daarmee de democratie buitenspel te zetten

Coronavirus: VS sancties tegen andere landen zijn zeker nu met de Coronacrisis sadistisch en barbaars‘ 

NAVO uitgaven gaan ten koste van de gezondheidszorg, één van de redenen dat het Coronavirus zo hard kan toeslaan‘ 

Ton Wilthagen (universiteit Tilburg) wil dat de verkiezingen voor de Tweede Kamer worden uitgesteld‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Nederland zou deel moeten uitmaken van de landen die tekenen voor een wereldwijde wapenstilstand

Coronavirus
verspreiding door ziekenhuisverpleegkundigen en de onmogelijkheid voor
velen in de VS om te stemmen vanwege het virus
‘ 


Brekend Coronanieuws: eerste Nederlandse Coronapatiënten naar Duitsland

Ton Wilthagen (universiteit Tilburg) wil dat de verkiezingen voor de Tweede Kamer worden uitgesteld

Afgelopen dinsdag was prof. dr. Ton Wilthagen te horen op BNR (rond 8.43 u.), waar hij voorstelde de Tweede Kamerverkiezingen uit te stellen vanwege het Coronavirus….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Volgens Wilthagen komen de politici in tijdnood door de Coronacrisis…..

De strijd tussen de oplichters, die de meeste Kamerfracties bevolken, zou op 21 december beginnen, op die datum zouden politici beginnen met het grote volksverlakker spel, ofwel de bevolking proberen te verleiden op hen te stemmen, dit met beloften die voor het overgrote deel niet worden nagekomen als men eenmaal is gekozen……

Echter volgens prof. dr. Wilthagen zou de campagne normaal gesproken nu al beginnen en is het dus zaak de verkiezingen uit te stellen…..

Het is duidelijk dat ‘prof. dr.’ Wilthagen een grote fan is van het meer dan waardeloze kabinet Rutte 3, dat geheel ten overvloede sinds de Coronacrisis nog eens heeft laten zien, volkomen achter de feiten aan te lopen…… Als de verkiezingen wel worden gehouden op 17 maart 2021 zou de huidige coalitie van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie (met gedoogsteun van de SGP fundi-christenen) heftige klappen krijgen, althans als de gemiddelde Nederlander eindelijk de roze-Rutte-bril wil afzetten en zou zien hoe dit kabinet heeft lopen blunderen tijdens de Coronacrisis…… Zulke grote blunders dat er nu al veel meer slachtoffers zijn te betreuren dan ‘nodig zou zijn geweest’, had men wel professioneel op dit virus gereageerd…..*

Ja Wilthagen, de campagne is nu al begonnen, alleen iets anders dan het wanpresterende kabinet Rutte 3 voor ogen had en ik hoop dat de mensen nu onthouden dat ze jaarlijks worden voorgelogen door Rutte, met zijn belofte dat iedereen er volgend jaar op vooruit gaat (als met een koffietent waar buiten een bord staat dat morgen de koffie gratis is, waar dat bord gewoon blijft staan en de belofte dagelijks wordt opgeschoven…..)…. Of neem de stikstofcrisis, ook op dat dossier heeft Rutte 3 zwaar geblunderd, waar de boeren zich doodlachen en net doen of er niets is veranderd, zo is er op grote schaal mest uitgereden en geïnjecteerd in de bodem, de meur daarvan was in het centrum van Den Haag te ruiken, ook naast het Tweede Kamergebouw….. Waar ik voorts hoop dat men inderdaad zal zien hoe slecht Rutte 3 op de Coronacrisis heeft gereageerd en het uit het hoofd laat ooit nog eens op voornoemde partijen te stemmen…..

Verkiezingen uitstellen? Dat zou Rutte wel willen, laten we hopen en eisen dat dit niet gebeurt!

* In eerste instantie zou het Coronavirus Nederland hoogstwaarschijnlijk niet bereiken (VVD leeghoofd Bruins opperde dit in januari). Evenementen zouden gewoon doorgang kunnen vinden, daarna was het met maximaal 100 personen en intussen zitten we op een samenzijn van maximaal 3 personen….. Het carnaval had afgelast moeten worden, maar ook dat gebeurde niet (zo oordeelden het RIVM en Bruins), gevolg: Brabant is de zwaarst getroffen provincie…… En beste bezoeker dat zijn nog maar een paar voorbeelden……      

Zie ook:

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Politie schiet 13 jarige jongen dood bij handhaven avondklok i.v.m. Coronavirus

Coronavirus: VS sancties tegen andere landen zijn zeker nu met de Coronacrisis sadistisch en barbaars 

Nederland zou deel moeten uitmaken van de landen die tekenen voor een wereldwijde wapenstilstand

NAVO uitgaven gaan ten koste van de gezondheidszorg, één van de redenen dat het Coronavirus zo hard kan toeslaan

Coronavirus
verspreiding door ziekenhuisverpleegkundigen en de onmogelijkheid voor
velen in de VS om te stemmen vanwege het virus
‘ 


Brekend Coronanieuws: eerste Nederlandse Coronapatiënten naar Duitsland


Viktor Orbán misbruikt Coronacrisis om het Hongaarse parlement en daarmee de democratie buitenspel te zetten

Coronavirus: Rutte’s beleid krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders……

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden

Israël vernielt een Palestijnse Coronavirus noodkliniek……..

Coronavirus: farmaceuten zijn nu al doende de prijs voor een vaccin op te drijven‘ 

Facebook kan geen Nederlandse ‘factcheckers’ vinden, terwijl het pertinente leugens van politici toestaat op haar platform

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Twitter ondermijnt met censuur Venezolaans regeringsbeleid op het Coronavirus‘   

CBS let op: in Duitsland is het consumentenvertrouwen wel onderuit gegaan door de Coronacrisis’

Coronavirus: Roche laat zien waar farmaceuten voor staan: inhumaniteit, zelfzucht en bakken geld verdienen

Rusland,
China en Cuba (echt) solidair met Coronaslachtoffers: zij helpen
Italië, terwijl China zegt snel een vaccin te zullen hebben ontwikkeld

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

Coronavirus: geld gaat ver voor op de gezondheid van Amazon arbeiders‘ 

Coronacrisis: miljarden voor bedrijven en steun voor hypotheekhouders? Stop de huurverhoging per 1 juli a.s.!!

Coronavirus: Franse artsen dienen klacht in tegen de minister-president wegens liegen over virus

Coronavirus: in tijden van crisis moet het kabinet totale openheid geven

Beursgenoteerde bedrijven hebben eigen aandelen ingekocht en hebben nu door de Coronacrisis steun nodig van de overheid‘ 

Grote bendes met apen vechten voor voedsel op de straten van Thailand

Coronavirus: Bruno Bruins slachtoffer van overwerken? ‘Slachtoffer’ van disfunctioneren zal je bedoelen!‘ 

Huiselijk geweld: vrouwen worden vermoord ‘door de maatregelen’ tegen het Coronavirus

Coronavirus advies voor ouderen van ANBO directeur den Haan‘ 

VS roept alle burgers op terug te keren naar huis‘ (was dat maar waar: alle VS burgers, inclusief de militairen…)

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend

Coronavirus: de eerste patiënten met het virus gemeld in openluchtgevangenis Gazastrook

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid‘ 


Coronavirus: ‘Ik hoef mijn geld niet terug’


CBS: consumentenvertrouwen ondanks Coronavirus niet gezakt sinds januari…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus onzin: groepsimmuniteit en het ad hoc beleid van Rutte‘  

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden (en klik voor oudere Corona artikelen op de links in dat bericht) 

Nederland zou deel moeten uitmaken van de landen die tekenen voor een wereldwijde wapenstilstand

Antonio
Guterres, secretaris-generaal van de VN, heeft de wereld
opgeroepen om vanwege het Coronavirus alle gewelddadigheden te
stoppen. Een mooi maar naïef streven, echter meer dan de moeite
waard om te proberen! Nederland wordt door World Beyond War
opgeroepen mee te doen en heeft daarom voor de Nederlanders een
petitie opgesteld waarmee Rutte 3 wordt gevraagd onmiddellijk alle
vijandigheden te staken en zich te voegen naar de oproep van
Guterres. 

Netherlands at UN (@NLatUN) | Twitter 

Nederland
is één van de landen die weigeren om Irak te verlaten, hoewel de
meerderheid van de bevolking daar de buitenlandse troepen zo snel
mogelijk het land uit wil hebben…… Ja ja, Nederland doet nog
steeds mee aan een illegale oorlog, één van de ergste
oorlogsmisdaden op onze kleine planeet…….

Benieuwd
wat Hennis-Plasschaert vindt van de oproep van haar baas (Guterres), immers
zij is speciaal VN gezant voor Irak, ook al is zij medeschuldig aan
de vele oorlogsmisdaden die in dat land plaatsvonden, een schoffering
van de Iraakse bevolking die z’n weerga niet kent……. (wat ook Guterres is aan te rekenen…)

United Nations Secretary-General Antonio Guterres speaks during an interview at United Nations headquarters on May 7, 2019.

Antonio Guterres (archief foto)

Beste
bezoeker, het is vast en zeker niet nodig dat ik uitleg hoe
belangrijk het is, juist nu tijdens de Coronacrisis alle
vijandigheden te staken. Lees en teken de petitie ajb en geeft het
door!! (één ding is zeker: als Rutte 3 weigert te voldoen aan de
oproep van Guterres en aan de petitie die wij hebben getekend, kunnen de
leden van dit disfunctionerende kabinet nooit zeggen: “Wir haben es nicht
gewusst…”)

Netherlands can be part of the global ceasefire

World
BEYOND War <info@worldbeyondwar.org>

We need
Netherlands to be part of the global ceasefire!

United Nations
Secretary General Antonio Guterres proposed this global ceasefire:

Our world faces a common
enemy: COVID-19.

The virus does not care
about nationality or ethnicity, faction or faith. It attacks all,
relentlessly.

Meanwhile, armed conflict
rages on around the world.

The most vulnerable —
women and children, people with disabilities, the marginalized and
the displaced — pay the highest price.

They are also at the
highest risk of suffering devastating losses from COVID-19.

Let’s not forget that in
war-ravaged countries, health systems have collapsed.

Health professionals,
already few in number, have often been targeted.

Refugees and others
displaced by violent conflict are doubly vulnerable.

The fury of the virus
illustrates the folly of war.

That is why today, I am
calling for an immediate global ceasefire in all corners of the
world.

It is time to put armed
conflict on lockdown and focus together on the true fight of our
lives.

To warring parties, I say:

Pull back from
hostilities.

Put aside mistrust and
animosity.

Silence the guns; stop the
artillery; end the airstrikes.

This is crucial…

To help create corridors
for life-saving aid.

To open precious windows
for diplomacy.

To bring hope to places
among the most vulnerable to COVID-19.

Let us take inspiration
from coalitions and dialogue slowly taking shape among rival parties
in some parts to enable joint approaches to COVID-19. But we need
much more.

End the sickness of war
and fight the disease that is ravaging our world.

It starts by stopping the
fighting everywhere. Now.

That is what our human
family needs, now more than ever.

1)
Sign
the petition for a global ceasefire
.

2) Contact your nation’s
government and get a clear commitment to engaging in the ceasefire
(not just urging others to do so).

3) Use
the Comments section on this page to report on what you learn

Here
is a running list of the nations committed to it
.

Help us update the list!

World BEYOND War is a
global network of volunteers, activists, and allied organizations
advocating for the abolition of the very institution of war. Our
success is driven by a people-powered movement –
support
our work for a culture of peace.

==================================

Zie ook:

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Politie schiet 13 jarige jongen dood bij handhaven avondklok i.v.m. Coronavirus

Coronavirus: VS sancties tegen andere landen zijn zeker nu met de Coronacrisis sadistisch en barbaars 

Nederland zou deel moeten uitmaken van de landen die tekenen voor een wereldwijde wapenstilstand 

NAVO uitgaven gaan ten koste van de gezondheidszorg, één van de redenen dat het Coronavirus zo hard kan toeslaan‘ (en zie de links in dat bericht voor oudere Corona artikelen)

Voor meer berichten over het Coronavirus, Irak, illegale oorlog, oorlogsmisdaden, wapenstilstand en/of Hennis-Plasschaert, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

Uiteraard niet een drama in wording, daar het drama al daar is als het om het Coronavirus gaat en Rutte 3 dat achter de feiten aanholt en zelfs had kunnen weten dat we veel te weinig IC-bedden hebben (zo meer daarover)……. De Jonge is één van de regisseurs van dit drama, deze flapdrol was afgelopen vrijdag te horen op Radio1 (rond 15.50 u.).

De Jonge eindigde z’n lulpraatje met de woorden; “We doen wat we kunnen…” Ja dat zien we de Jonge en gelukkig wisten we al dat jij en de rest van rampenkabinet Rutte 3 er een zootje van maken als het gaat om het Coronavirus*. Jouw collega VVD minister Bruno Bruins verdween met de staart tussen de benen, daar hij in feite alleen maar had geblunderd op dit dossier….** Mijn advies (aan de Jonge): volg het voorbeeld Bruins en dat graag zo snel mogelijk!!

Nu wat vooraf de laatste uitspraak van de Jonge nog werd gezegd door deze disfunctionerende zak patat. Volgens de Jonge is de pers geneigd om cijfers naast elkaar te leggen (klinkt al hééééél slim hè?) en daar conclusies aan te verbinden (wat hij dan wel weer begreep…. ha! ha! ha!). Het ging hier om het laatste cijfer aan dodelijke Coronaslachtoffers in Nederland, dat waren er 112, terwijl het er de dag daarvoor 78 waren……. Lullig voor de Jonge, maar het RIVM liet diezelfde dag eerder nog weten dat de boel in Nederland leek te zijn gestabiliseerd wat betreft het aantal Coronadoden, daar het aantal slachtoffers niet groeide……. Over het naast elkaar leggen van cijfers en daar conclusies uit trekken gesproken……

Nu komt de meest maffe opmerking (houd je vast!): je kan de brandweer tijdens het blussen niet vragen hoe het gaat…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hé de Jonge dat kan nu juist wel, sterker nog bij een grote brand heeft de brandweer iemand die de pers te woord staat om over eventuele vorderingen te spreken………. 

Eerder deze week moest de Jonge al zijn excuus aanbieden in de Kamer voor uitlatingen als zou men in Noord-Nederland een asociaal testbeleid voeren. Zo zou het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) ervoor hebben gekozen om meer zorgpersoneel te testen dan elders, echter na een gesprek met het UMCG moest hij erkennen dat de zaak genuanceerder ligt….. Ofwel de Jonge roept maar wat, zonder eerst contact op te nemen met het ziekenhuis dat hij beschuldigde van asociaal testbeleid….. ‘Een echte minister waardig…..’ (niet dus!)

De Jonge stelde dat het noorden geen eigen koers vaart en juist bereidwillig is om patiënten over te nemen uit het zuiden, zo was het juist het UMCG dat als eerste reageerde op een noodkreet van de ziekenhuizen in Brabant dat ze geen capaciteit over hebben (het UMCG bood juist aan aan patiënten over te nemen…)… Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging van Intensive Care (NVIC) en zelf intensivist aan het Erasmus Medisch Centrum had een dag eerder nog gesteld dat desnoods op bevel van hogerhand het noorden gedwongen zou moeten worden patiënten uit Zuid-Nederland over te nemen…… Je snapt werkelijk niet waar figuren als Gommers en de Jonge zich mee bezig houden in deze periode van de Coronacrisis, hebben ze gvd geen tijd om echt wat nuttigs te doen??? (blijkbaar niet!)

Het noorden maakt gebruik van een andere manier van testen dan voorgeschreven door het RIVM, nou ja voorgeschreven? Het gaat bij het RIVM altijd om een advies en gezien de desastreuze staat van dienst van dit peperdure instituut, kan het geen kwaad zo’n advies eerst eens onder de loep te nemen en blijkbaar heeft men dat in het noorden gedaan! Op grond daarvan deed de Jonge zijn uitspraak over een asociaal beleid……

Als de Jonge nog enig ethisch besef in zijn donder heeft treedt hij zo snel mogelijk af, allemachtig wat een disfunctionerende zakkenwasser!!!

*  Al in 2016 werd het kabinet Rutte 2 gewaarschuwd door de geheime diensten dat Nederland veel te weinig IC-bedden had om een crisis als de huidige het hoofd te kunnen bieden, daar heeft men in Rutte 2 en 3 niets aangedaan, sterker nog in deze kabinetten en dan m.n. onder VVD leeghoofd Schippers (minister Volksgezondheid in Rutte 2) en daarna onder de Jonge (idem in Rutte 3) werden NB ziekenhuizen gesloten!!! 

** Zie: Coronavirus: Bruno Bruins slachtoffer van overwerken? ‘Slachtoffer’ van disfunctioneren zal je bedoelen!‘ (en zie de links in dat bericht voor meer artikelen over het Coronavirus, of klik op het label Coronavirus, direct onder dit bericht)

Zie ook:

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ (en zie de links in dat bericht)

Israël vernielt een Palestijnse Coronavirus noodkliniek……..

Facebook kan geen Nederlandse ‘factcheckers’ vinden, terwijl het pertinente leugens van politici toestaat op haar platform

Coronavirus: farmaceuten zijn nu al doende de prijs voor een vaccin op te drijven‘ 

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Coronacrisis: miljarden voor bedrijven en steun voor hypotheekhouders? Stop de huurverhoging per 1 juli a.s.!!

Coronavirus: Roche laat zien waar farmaceuten voor staan: inhumaniteit, zelfzucht en bakken geld verdienen

Je snapt werkelijk niet hoe dom een bedrijf kan reageren op een wereldwijde crisis: het topgeteisem van Roche weigert een patent vrij te geven voor een set waarmee men de bevolking snel kan testen op het Coronavirus…… Oké, je kan regeringen kwalijk nemen dat ze een totaal fout beleid hebben gevoerd, zoals Rutte en zijn flutkabinet hier, maar om daar de bevolking voor te straffen…??? Schande!! Juist het testen van de bevolking is van het grootste belang, zo wijst de aanpak van het Coronavirus door China, Taiwan, Zuid-Korea en Japan uit: testen, testen en nog eens testen!! (naast het zo min mogelijk toestaan van menselijk verkeer) Zoals de dagelijkse werkelijkheid in die landen toont: deze aanpak werkt!

Ach ja de farmaceutische maffia, ploertentuig dat alleen is geïnteresseerd in hele bakken geld verdienen tegen zo min mogelijk uitgaven…. Zo is het al weer jaren bekend dat deze farmaceuten tot 30 keer meer uitgeven aan marketing, dan aan het ontwikkelen van een medicijn….. Ondanks dat blijven dezelfde farmaceuten volhouden dat de ontwikkelingskosten zo hoog zijn dat de prijzen van medicijnen werkelijk tot in de hemel rijzen (en waar patiënten die deze medicijnen niet vergoed krijgen, dan wel die deze niet kunnen betalen, mogen sterven [‘hemelen’] wat dit misdadige geteisem betreft….)…..

Als de farmaceuten het zouden willen, zouden er volgend jaar bijna geen malaria slachtoffers meer vallen, daar de prijs van medicatie tegen malaria voor velen in ontwikkelingslanden nu veel te hoog is, zelfs al wordt de bewuste medicatie maar voor een paar dollar verkocht in zo’n land…… Huidige cijfers kan ik niet vinden, maar in 2013 verdienden de grote farmaceuten maar liefst 1 biljoen dollar!! (dat is 1 triljard in VS cijfers) De hoogste tijd om farmaceuten strafrechtelijk te vervolgen door het Internationaal Strafhof (ICC) voor dood door schuld >> malaria kost op jaarbasis aan 450.000 mensen het leven, wat zeg ik dood door schuld? Massamoord zal je bedoelen Azijnpisser!! 

Dan nog dit: onbegrijpelijk dat CDA plork de Jonge, die godbetert minister van Volksgezondheid mag spelen, heeft gesteld dat hij nu nog geen reden ziet om internationaal aan te dringen op het aanpakken van Roche…… Is de Jonge ‘toevallig’ lobbyist voor de farmaceutische maffia? Het zou me niet verbazen… Hoeveel doden moeten er nog vallen voordat deze mislukte praalhans actie onderneemt…??? 

De Jonge is toch al onderdeel van een kabinet dat volkomen achter de feiten aanloopt als het gaat om het Coronavirus, waar nog aan toegevoegd moet worden dat Rutte 2 al in 2016 wist dat Nederland niet genoeg IC-bedden had om een pandemie als het Coronavirus het hoofd te bieden….. Natuurlijk heeft de Jonge deze info onder ogen gekregen toen hij in 2017 aantrad als minister (e.e.a werd vanmorgen bekend gemaakt: de geheime diensten hebben al in 2016 de regering gewaarschuwd voor het tekort aan IC-bedden, mocht er een pandemie uitbreken….)….. 

Sterker nog: ook de Jonge heeft toegestaan dat ziekenhuizen failliet zijn gegaan of heeft domweg uit bezuinigingsoverwegingen niet ingegrepen toen ziekenhuizen werden gesloten……. Voorts heeft ook hij als zijn voorgangers (waaronder VVD ploert Schippers en CDA moordenaar Klink*) het verplegend personeel afgeknepen en hen geen normale loonsverhogingen geboden, waardoor we nu met een chronisch tekort aan verpleegkundigen zitten…… 

Kwezel de Jonge zou per direct de straat op moeten worden geschopt (uiteraard zonder wachtgeld), waarna men een strafrechtelijk onderzoek kan instellen naar zijn handel en wandel die tot zo’n afbraakbeleid hebben geleid, samen met alle blunders van Rutte 3, zal dat bijna zeker een fiks aantal mensen het leven kosten (of zelfs al het leven hebben gekost)…… 

* Klink is als zijn partijgenoot Verburg verantwoordelijk voor in eerste instantie 74 Q-koorts doden, intussen is dat aantal gestegen naar 95 (een groot aantal mensen is chronisch ziek geworden door de Q-koorts en daarvan zullen er nog meer overlijden in de nabije toekomst), daar hij en Verburg weigerden om de namen te noemen van intensieve geitenboerderijen waar Q-koorts werd geconstateerd….. Ofwel deze destijds CDA ministers zijn verantwoordelijk voor massamoord……

Zie ook:

Facebook kan geen Nederlandse ‘factcheckers’ vinden, terwijl het pertinente leugens van politici toestaat op haar platform

Coronavirus: farmaceuten zijn nu al doende de prijs voor een vaccin op te drijven‘ 

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……

Twitter ondermijnt met censuur Venezolaans regeringsbeleid op het Coronavirus‘ 

Rusland, China en Cuba (echt) solidair met Coronaslachtoffers: zij helpen Italië, terwijl China zegt snel een vaccin te zullen hebben ontwikkeld

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

Coronavirus: geld gaat ver voor op de gezondheid van Amazon arbeiders‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Coronacrisis: miljarden voor bedrijven en steun voor hypotheekhouders? Stop de huurverhoging per 1 juli a.s.!!

Coronavirus: Franse artsen dienen klacht in tegen de minister-president wegens liegen over virus

Coronavirus: in tijden van crisis moet het kabinet totale openheid geven

Beursgenoteerde bedrijven hebben eigen aandelen ingekocht en hebben nu door de Coronacrisis steun nodig van de overheid‘ 

Grote bendes met apen vechten voor voedsel op de straten van Thailand

Coronavirus: Bruno Bruins slachtoffer van overwerken? ‘Slachtoffer’ van disfunctioneren zal je bedoelen!‘ 

Huiselijk geweld: vrouwen worden vermoord ‘door de maatregelen’ tegen het Coronavirus

Coronavirus advies voor ouderen van ANBO directeur den Haan‘ 

VS roept alle burgers op terug te keren naar huis‘ (was dat maar waar: alle VS burgers, inclusief de militairen…)

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend

Coronavirus: de eerste patiënten met het virus gemeld in openluchtgevangenis Gazastrook

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid‘ 


Coronavirus: ‘Ik hoef mijn geld niet terug’


CBS: consumentenvertrouwen ondanks Coronavirus niet gezakt sinds januari…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus onzin: groepsimmuniteit en het ad hoc beleid van Rutte‘  

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden 

Coronavirus en carnaval: ‘een gouden combinatie’ en BBC W.S. verslaggever voor Iran hekelt de aanpak van het virus in dat land

Voor meer berichten over het Coronavirus, Roche en/of de Jonge, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Boeren zijn al dagen bezig met het ‘oplossen van het stikstofprobleem’: de stank daarvan is tot in het centrum van Den Haag te ruiken

De aanpak van het stikstofprobleem* door het waardeloze kabinet Rutte 3 is nul komma nada, men wil wel boeren uitkopen, maar daar blijft het bij….

Al een paar dagen stinkt het buiten naar koeiendiarree (de arme dieren zijn bijna hun veel te korte leven lang aan de diarree), ofwel de boeren zien de kans schoon: minder verkeer en bouwactiviteiten door de Coronacrisis, dus uitrijden en injecteren die koeienstront!! 

Overigens als je de gevolgen ruikt van het uitrijden dan wel injecteren in de bodem van koeienstront, ruik je tevens ammoniak, ook al ‘geweldig voor de natuur en de klimaatverandering….’

* Zie: ‘Stikstof: de feiten op een rij‘ (zie ook de links in dat bericht)

Voor meer berichten over het Coronavirus, stikstof en/of de intensieve martelveehouderij, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. 

Coronavirus: in tijden van crises moet het kabinet totale openheid geven

Te gek voor woorden dat Rutte buiten de praatjes voor tv en radio over het Coronavirus, ook geheim overleg voert over deze crisis. Juist in tijden van zo’n crisis moet het kabinet volledige openheid van zaken geven, dit om paniek en ronselen van producten te voorkomen!! Maar nee, Rutte probeert met z’n uitgestreken vals serieuze kop het volk duidelijk te maken dat hamsteren niet nodig is, terwijl zoals gezegd juist zaken als geheim overleg dit hamsteren in de hand werkt……

Ach ja, Rutte 3, het derde waardeloze afbraakkabinet van de grijnzende leugenaar Rutte, dat sinds het aanvang van de Coronacrisis de ene blunder na de andere beging en begaat…… Hapsnapbeleid dat het vertrouwen van de burgers zwaar op de proef stelt en zelfs afbreekt…… 

Zie ook:

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!‘ (met links in dat bericht die meer over de situatie in Nederland gaan)

Coronavirus: Democratische Partij omarmt oorlogsmisdadiger George W. Bush

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ (zie de links in dat bericht met nieuwere artikelen dan de hieronder getoonde) 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘ 

Beursgenoteerde bedrijven hebben eigen aandelen ingekocht en hebben nu door de Coronacrisis steun nodig van de overheid‘ 

Grote bendes met apen vechten voor voedsel op de straten van Thailand

Coronavirus: Bruno Bruins slachtoffer van overwerken? ‘Slachtoffer’ van disfunctioneren zal je bedoelen!‘ 

Huiselijk geweld: vrouwen worden vermoord ‘door de maatregelen’ tegen het Coronavirus

Coronavirus advies voor ouderen van ANBO directeur den Haan‘ 

Coronavirus: VS roept alle burgers op terug te keren naar huis‘ (was dat maar waar: alle VS burgers, inclusief de militairen…)

Coronavirus: alles wijst erop dat dit virus uit een militair laboratorium van de VS komt

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend

Coronavirus: de eerste patiënten met het virus gemeld in openluchtgevangenis Gazastrook

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid‘ 


Coronavirus: ‘Ik hoef mijn geld niet terug’


CBS: consumentenvertrouwen ondanks Coronavirus niet gezakt sinds januari…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus onzin: groepsimmuniteit en het ad hoc beleid van Rutte‘ 

Coronavirus:
Netanyahu probeert zich sociaal voor te doen, ‘we’ zitten allemaal in
dezelfde ‘Corona-boot’, jammer dan dat hij de Palestijnen overboord
heeft gezet

Coronavirus: Center for Disease Control in VS ontvangt 11 miljard dollar tegen 738 miljard voor oorlogsvoering

Coronavirus:
Netanyahu probeert zich sociaal voor te doen, ‘we’ zitten allemaal in
dezelfde ‘Corona-boot’, jammer dan dat hij de Palestijnen overboord
heeft gezet
‘ 

Coronavirus: Duitsland verplicht alle openbare gelegenheden de poort te sluiten, behalve religies

Coronavirus: Iran extra getroffen vanwege illegale VS sancties‘ 

Coronavirus: tradities van de Nederlandse (fascistische) onderbuik

Coronavirus en de sluiting van koffieshops, waar supermarkten met een horecagelegenheid open mogen blijven

Coronavirus:
Alex Azar, ex-farmaceutische maffia en huidig VS minister
volksgezondheid, stelt dat een vaccin niet bedoeld is voor het hele volk

Coronavirus: Trump leest de EU de les, terwijl men niet weet hoeveel patiënten er in de VS zijn

Coronavirus: Rutte heeft de regie…. ‘God zij dank!’ Deel 2‘ 

Coronavirus: Iran extra getroffen vanwege illegale VS sancties‘ 

Coronavirus als excuus om de stresstest van banken niet uit te voeren

Coronavirus en WOIII‘   

Coronavirus: Rutte heeft de regie, ‘god zij dank……’

Corona antivirusbescherming

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden 

Coronavirus en carnaval: ‘een gouden combinatie’ en BBC W.S. verslaggever voor Iran hekelt de aanpak van het virus in dat land

Coronavirus sensatie op Radio1: een thema-uitzending……‘ 

Coronavirus: ‘een probaat middel’ tegen de klimaatverandering en de luchtvervuiling…..‘  

Coronavirus tragedie misbruikt voor racisme en het zaaien van haat‘ 

Coronavirus: Bruno Bruins (VVD ‘minister’ Volksgezondheid) slaat rood uit(ja ik weet het, Bruins is minister ‘Medische Zorg’, of beter gezegd: was, daar hij inmiddels [19 maart 2020] is afgetreden)

Coronavirus hysterie: Corona vs. griep

In de kop stond ‘crisis’ dit moet uiteraard het meervoud, dus crises zijn, mijn excuus >> update 29 oktober 2020.

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend

Doorbraak
bracht gisteren o.a. een artikel over het RIVM en haar adviezen, die
volgens het artikel onvoldoende en misleidend zijn. Onder andere
wordt gewezen op het beleid in het noorden van Nederland, waar men de
adviezen van het RIVM niet langer volgt, maar een veel strenger
beleid voert, een beleid dat conform de adviezen is van de
Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)… Men stelt zelfs dat de
veronderstellingen van het RIVM niet waar zijn, zoals het niet
besmettelijk zijn van mensen als zij nog geen tekenen vertonen van
het Coronavirus…… Zie wat dat betreft ook Brabant waar men het
carnaval gewoon liet doorgaan, terwijl de mensen dan werkelijk op
elkaars lip staan, nu is Brabant de zwaarst getroffen provincie in
ons land…..

Het RIVM
durft ook te stellen dat kinderen het Coronavirus niet kunnen
doorgeven, waar de praktijk laat zien dat dit onzin is…..

Doorbraak
vraagt aan de hand van het voorgaande aan de GGD te breken met het
RIVM, een organisatie die betaald door de overheid, voor 95% van de
gevallen doet wat de regering van haar eist, zodat het RIVM zelfs
wanbeleid van het zittend kabinet verdedigt dan wel als juist
beoordeelt, ofwel het RIVM is in feite een lobbyorgaan van de
regering…. Zie wat dat betreft ook de omgang van het RIVM met de
Q-koorts, dat werd gebagatelliseerd door het RIVM, gevolg van dat
wanbeleid 74 doden en een groot aantal chronisch zieken, die tot het
eind van hun leven ernstige lichamelijke klachten ondervinden…… (daarvoor
zouden de destijds CDA ministers Klink en Verburg alsnog
strafrechtelijk moeten worden vervolgd: moord en het opzettelijk
aanbrengen van ernstig letsel!)

Het RIVM
durft zelfs te stellen dat het testen op het Coronavirus, anders dan
bij zorgmedewerkers, zinloos is, terwijl de praktijk laat zien dat
grootschalig testen van de bevolking juist wel zinnig is……
Uiteraard is de grote schuldige VVD leeghoofd Bruins, die men zo
bejubeld in de media en politiek, terwijl deze zakkenwasser eerder
zelfs durfde te zeggen dat het Coronavirus Europa niet zou bereiken
en dat is nog maar één van zijn grote uitglijders (wellicht op een later
tijdstip nog een bericht over deze plork die zogenaamd vanwege
vermoeidheid is afgetreden, terwijl hij werkelijk nergens meer zijn neus kon vertonen waar echte virus
deskundigen aanwezig waren, zonder als
volkomen belachelijk te worden gezien……)

Lees en
teken de petitie ajb en geeft het door!

Testen,
testen, testen: waarom wij GGD’s vragen om te breken met het RIVM
(petitie)

Geplaatst
op 23
maart 2020

De strategie
van de Nederlandse overheid – op basis van adviezen van het RIVM –
om het coronavirus te bestrijden, wijken af van richtlijnen van de
Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het beleid van landen die
aantoonbaar succesvoller waren in de bestrijding van het coronavirus.
Nu de noordelijke provincies breken met het landelijke beleid en de
veronderstellingen van het RIVM als “onwaar” bestempelen, roepen
wij de Nederlandse GGD’s op om het Groningse voorbeeld te volgen.

Wij willen:

  • GGD’s
    hun eigen afweging laten maken en GGD-directeuren kritisch laten
    evalueren of het zinvol en mogelijk is om het voorbeeld van
    Groningen te volgen;

  • weten
    van de verantwoordelijke diensten (overheid, RIVM en/of GGD) welk
    doel wordt nagestreefd: uitdoven of gecontroleerd verspreiden van
    het virus?;

  • dat
    adviezen van de WHO worden gevolgd. We hebben onvoldoende vertrouwen
    in de huidige maatregelen, omdat deze te vrijblijvend zijn;

  • opschaling van testcapaciteit.

De
Groene Amsterdammer meldt
: “Noordelijke provincies laten
landelijk beleid los”. De aanpak van Alex Friedrich,
arts-microbioloog in het UMCG in Groningen, is in lijn met het advies
van de WHO om te ‘testen,
testen, testen
‘.

Het gaat in Groningen weliswaar om
het intensiever testen van zorgmedewerkers
,
maar relevant is hier de onderkenning dat grootschaliger testen
zinvol
is, evenals überhaupt mógelijk – en dat dit dermate strijdig is
met RIVM-beleid dat dit wordt geformuleerd als een “loskoppeling”
van de landelijke richtlijnen.

Friedrich noemt diverse
veronderstellingen waarop RIVM-advies is gebaseerd zelfs ronduit
“onwaar”; de kritiek van experts op het RIVM is daarmee dermate
expliciet dat het vertrouwen van burgers in de aanpak van de
coronacrisis ernstig is beschadigd.

Want: preventief testen was volgens
het RIVM “zinloos
en “niet
doelmatig
“. Het AD meldde dat patiënten voor tests werden
geweigerd, terwijl
het lab dat gewoon aankon.
“Als
meteen in het begin meer was getest, dan had de ziekte zich niet zo
onder de radar verspreid, zeggen medici”

eveneens in
het AD
.

Friedrich stelt
tevens in De Groene
dat het RIVM-beleid op meer onjuistheden is
gestoeld: het idee dat patiënten pas besmettelijk zijn zodra zij
symptomen hebben, noemt hij “
gewoon
niet waar
, net zoals
dat het niet waar is dat kinderen het virus niet kunnen overdragen”.

Of zijn er materiaaltekorten? Het
blijft gissen. Er zou een tekort zijn aan bepaalde
reagenten
, of aan bepaalde plastic
plaatjes
. Friedrich stelt:
“Het kan dat een bepaald lab een tekort heeft aan bepaalde
materialen, maar dat is
business
as usual
, dat los je op”.
En: 

“Deze tests kun je in vrijwel ieder gewoon lab doen”. Deze
lezing wordt ondersteund door dit verhaal in The
New Yorker
:

We’ve built three completely
independent testing pathways in our laboratory, so that if there’s
a shortage of a reagent or a bit of plastic, we have other ways to do
the testing.”

Hoewel veelvuldig testen de
belangrijkste maatregel schijnt te zijn om deze crisis te bestrijden,
is volstrekt onduidelijk waarom deze in Nederland geen prioriteit zou
verdienen. 

Het RIVM maakt niet duidelijk of het wel zou willen
testen, laat staan dat het aanvoert waarom het niet of onvoldoende
kan
testen, of dat het overtuigende argumenten heeft waarom het niet zou
moeten
testen. Daarom is een publieke roep om alsnog in te zetten op
maximaal testen volgens ons gerechtvaardigd.

Het virus lijkt wél te
stoppen

Daarbij komt dat er goede reden is
om aan te nemen dat niet het stoppen van het virus, maar hooguit een
afremming van de verspreiding het doel is van de Nederlandse
regering. 

Dat is een belangrijk verschil, want in het eerste geval
raakt een groot deel van de bevolking besmet, in het tweede geval
niet.

Minister-president Mark Rutte
stelde
in zijn toespraak
toch echt dat de meeste Nederlanders met het
virus besmet zullen raken, en dat het de bedoeling was om te zorgen
dat eerst de gezonde mensen geïnfecteerd worden, opdat een
meerderheid van de Nederlanders immuun wordt.

Hoewel dat later
werd genuanceerd
, is onduidelijk of het doel is om het virus te
stoppen, of om slechts de groei te remmen en te accepteren dat het
niet mogelijk zou zijn de verspreiding tot 0 te reduceren. De
toespraak van koning Willem-Alexander impliceert echter wederom het
tweede scenario: “Het
coronavirus kunnen wij niet stoppen
“.

Maar dat lijkt aantoonbaar onjuist.
In bijvoorbeeld China zijn er nu geen
nieuwe coronagevallen bijgekomen
, terwijl het land nog
geen 82 duizend gevallen telt
, goed voor 0,00006 procent van de
bevolking. Omgerekend naar Nederlandse begrippen zijn dat slechts
1.000 mensen. Het land telt op 22 maart 3.261 sterfgevallen die aan
COVID-19 zijn toegeschreven; omgerekend naar Nederlandse verhoudingen
zijn dat er 41.

Er blijft een risico op een latere
uitbraak, maar zoals Ab Osterhaus meldde
bij OP1
, is dat niet per se het geval. Door te blijven testen kun
je mogelijk elke nieuwe brandhaard opnieuw opsporen. Hier geldt ook
gezond verstand: dit is op zijn minst het proberen waard. Al is het
maar omdat het
risico op overlijden onder alle mensen die symptomen vertoonden in
Wuhan 1,4% bedroeg
.

De experts zijn het oneens

Wij zijn geen experts of virologen,
maar we zijn wel in staat om te constateren dat de experts en
virologen het oneens zijn. Toch lijkt er overeenstemming tussen de
WHO, de eerder genoemde experts als Osterhaus en Friedrich, de
ervaringen van landen als China en Zuid-Korea, evenals buurlanden
zoals Duitsland dat een veel lager sterftecijfer kent,
waarschijnlijk
door intensief testen
“.

Aan de andere kant is er… het
RIVM
.

Maar het lijken geen gelijke
partijen. De lijn van het RIVM, voor zover het mogelijk is te
ontcijferen wat het doel ervan is en wat de beweegredenen en
legitimaties voor maatregelen zijn, zorgt voor meer slachtoffers en
economische schade – het aantal slachtoffers is in Nederland nu al
hoog, en de piek is nog lang niet in zicht. Bovendien is het
RIVM-beleid gestoeld op aannames waarvan ook leken kunnen constateren
dat deze later worden bijgesteld, ingetrokken, genegeerd of door
andere experts ronduit als “onwaar” worden bestempeld.

Ondertussen heeft het RIVM geen
overtuigend bewijs aangevoerd dat zij het bij het rechte eind hebben.
Sterker, er zijn geen goede argumenten gegeven voor het lage aantal
uitgevoerde testen in Nederland. Alle gegeven argumenten kunnen bij
nadere inspectie worden weerlegd. Dit schaadt ons vertrouwen in de
aanpak van deze crisis. Daarom roepen wij op tot het volgende.

Teken
de petitie: testen,
testen, testen!

Hoewel het niet aan burgers is
om gezondheidsbeleid te dicteren, baren de inconsistenties in beleid
en communicatie van de landelijke overheid en het RIVM ons grote
zorgen.

Onze zorgen zijn talrijk: deze
variëren van het relatief hoge sterftecijfer in Nederland en de
gebrekkige afstemming tussen ziekenhuizen tot de ontoereikende
bescherming voor huisartsen en ander personeel in de zorg. Bovenal
zijn wij bezorgd om de afwijzing van ervaringen en richtlijnen van
andere landen en de WHO. Mede omdat noordelijke provincies nu breken
met de RIVM-richtlijnen, roepen wij op tot het volgende:

  • aangezien
    GGD’s op regionaal niveau kennelijk hun eigen afweging kunnen
    maken, roepen wij alle GGD-directeuren op om kritisch te evalueren
    of het zinvol en mogelijk is om het ‘Groninger model’ te volgen
    en in te zetten op veelvuldig testen.

  • Daarnaast
    willen wij weten van de verantwoordelijke diensten – overheid,
    RIVM en/of GGD – welk doel wordt nagestreefd: is het de bedoeling
    dat elke besmette persoon gemiddeld minder dan 1 ander persoon
    besmet, zodat het virus ‘uitdooft’, of is het doel om dit getal
    boven de 1 te laten, waarbij het zich blijft verspreiden?

  • We
    hebben onvoldoende vertrouwen dat de huidige maatregelen zorgen voor
    het uitdoven van het virus. Niet omdat mensen geen richtlijnen
    opvolgen, maar omdat de richtlijnen onduidelijk en te vrijblijvend
    zijn, en het doel onbekend. We roepen op om maatregelen te nemen die
    erop gericht zijn het virus te stoppen, door het voorbeeld van
    andere landen en de adviezen van de WHO te volgen.

  • Wij verzoeken om de
    onmiddellijke opschaling van testcapaciteit. Wij vertrouwen op de
    richtlijnen van de WHO en verzoeken om deze onverkort op te volgen.

Labels:
Bevolkingspolitiek,
Ecologie,
Kapitalisme,
Uitsluiting

================================

Zie ook:

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!‘ (met links in dat bericht die meer over de situatie in Nederland gaan)

Coronavirus: Democratische Partij omarmt oorlogsmisdadiger George W. Bush

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ (zie de links in dat bericht met nieuwere artikelen dan de hieronder getoonde)

Coronavirus: in tijden van crisis moet het kabinet totale openheid geven

Beursgenoteerde bedrijven hebben eigen aandelen ingekocht en hebben nu door de Coronacrisis steun nodig van de overheid‘ 

Grote bendes met apen vechten voor voedsel op de straten van Thailand

Coronavirus: Bruno Bruins slachtoffer van overwerken? ‘Slachtoffer’ van disfunctioneren zal je bedoelen!‘ 

Huiselijk geweld: vrouwen worden vermoord ‘door de maatregelen’ tegen het Coronavirus

Coronavirus advies voor ouderen van ANBO directeur den Haan‘ 

Coronavirus: VS roept alle burgers op terug te keren naar huis‘ (was dat maar waar: alle VS burgers, inclusief de militairen…)

Coronavirus: alles wijst erop dat dit virus uit een militair laboratorium van de VS komt‘ 

Coronavirus: de eerste patiënten met het virus gemeld in openluchtgevangenis Gazastrook’

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid‘ 


Coronavirus: ‘Ik hoef mijn geld niet terug’


CBS: consumentenvertrouwen ondanks Coronavirus niet gezakt sinds januari…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus onzin: groepsimmuniteit en het ad hoc beleid van Rutte‘ 

Coronavirus:
Netanyahu probeert zich sociaal voor te doen, ‘we’ zitten allemaal in
dezelfde ‘Corona-boot’, jammer dan dat hij de Palestijnen overboord
heeft gezet

Coronavirus: Center for Disease Control in VS ontvangt 11 miljard dollar tegen 738 miljard voor oorlogsvoering

Coronavirus:
Netanyahu probeert zich sociaal voor te doen, ‘we’ zitten allemaal in
dezelfde ‘Corona-boot’, jammer dan dat hij de Palestijnen overboord
heeft gezet
‘ 

Coronavirus: Duitsland verplicht alle openbare gelegenheden de poort te sluiten, behalve religies

Coronavirus: Iran extra getroffen vanwege illegale VS sancties‘ 

Coronavirus: tradities van de Nederlandse (fascistische) onderbuik

Coronavirus en de sluiting van koffieshops, waar supermarkten met een horecagelegenheid open mogen blijven

Coronavirus:
Alex Azar, ex-farmaceutische maffia en huidig VS minister
volksgezondheid, stelt dat een vaccin niet bedoeld is voor het hele volk

Coronavirus: Trump leest de EU de les, terwijl men niet weet hoeveel patiënten er in de VS zijn

Coronavirus: Rutte heeft de regie…. ‘God zij dank!’ Deel 2‘ 

Coronavirus: Iran extra getroffen vanwege illegale VS sancties‘ 

Coronavirus als excuus om de stresstest van banken niet uit te voeren

Coronavirus en WOIII‘   

Coronavirus: Rutte heeft de regie, ‘god zij dank……’

Corona antivirusbescherming

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden 

Coronavirus en carnaval: ‘een gouden combinatie’ en BBC W.S. verslaggever voor Iran hekelt de aanpak van het virus in dat land

Coronavirus sensatie op Radio1: een thema-uitzending……‘ 

Coronavirus: ‘een probaat middel’ tegen de klimaatverandering en de luchtvervuiling…..‘  

Coronavirus tragedie misbruikt voor racisme en het zaaien van haat‘ 

Coronavirus: Bruno Bruins (VVD ‘minister’ Volksgezondheid) slaat rood uit(ja ik weet het, Bruins is minister ‘Medische Zorg’)

Coronavirus hysterie: Corona vs. griep

Coronavirus: Center for Disease Control in VS ontvangt 11 miljard dollar tegen 738 miljard voor oorlogsvoering

Het
CODEPINK team is een petitie begonnen in de VS waarin men van de VS overheid eist het budget voor
oorlogsvoering te verlagen ten gunste van het Center for Disease
Control (CDC) . CODEPINK merkt op dat ze al vanaf de oprichting, intussen 20 jaar geleden, uit en te na heeft geroepen
dat er meer geld naar het CDC moet en veel minder naar
oorlogsvoering!

Trump
had zo’n grote bek over de aanpak van het Coronavirus in Europa terwijl men in
de VS zelfs niet genoeg testsetjes heeft om Coronavirus besmetting
vast ter stellen, met andere woorden: men heeft in de VS geen idee
hoeveel besmettingen met het Coronavirus er zijn, een uiterst
belachelijke en zeer gevaarlijke situatie……. Als ik me niet
vergis heeft Cora van Nieuwenhuizen, de grote VVD nitwit die
ministertje mag spelen, geen verbod op invliegend verkeer uit de VS
gelegd, terwijl de VS dat allang heeft gedaan voor vliegtuigen uit
Europa…… Nogmaals een teken dat Rutte 3 volkomen achter de feiten
aanholt en met de ene ad hoc maatregel na de andere komt, te laat en
te weinig…..

Ach ja
voor alle kabinetten Rutte en Balkenende geldt dat men de centen ver
voor laat gaan op de volksgezondheid, neem de Q-koorts onder
Balkenende die aan een aantal mensen het leven kostte, waar anderen zijn achtergebleven met een zware chronische ziekte….* Waar Rutte 3 o.a. verantwoordelijk is voor het nog steeds niet verbieden van het uiterst kankerverwekkende
middel glyfosaat t.b.v. de professionele land- en tuinbouw, glyfosaat verwerkt in RoundUp van Bayer (-Monsanto)…….

Terug
naar de VS dat alleen voor de meer dan 800 militaire bases in 70
landen over de wereld jaarlijks een bedrag van 156 miljard dollar uitgeeft….. (zoals in de kop van dit bericht ons miljard, ofwel
‘billion’ in VS) De Trump administratie heeft voor 2020 het
oorlogsbudget verhoogd met 82 miljard tot het meer dan belachelijke
grote bedrag van 738 miljard dollar…… Tegelijkertijd heeft Trump voor dit jaar het
budget van het CDC met 20% verlaagd……

Irak wil
dat de buitenlandse troepen het land verlaten en alsof die bevolking
en hun regering niet bestaan, weigeren de VS en haar coalitietroepen
(andere NAVO-lidstaten waaronder Nederland…) het land te verlaten >> te zot voor
woorden!!! Als de VS zich eindelijk na 17 jaar zou terugtrekken uit
Irak zou dit een bedrag van honderden miljoenen dollars vrijmaken
voor het CDC……

Terecht wijst CODEPINK nog eens op de desastreuze situatie in Iran, dat al zwaar was getroffen door de illegale sancties van de VS, waar men nu een enorm tekort heeft aan medicijnen en medische hulpmiddelen…** 

Nogmaals:
het is overduidelijk dat de Trump administratie schijt heeft aan de
bevolking en alleen de belangen behartigt van de welgestelden,
(grote) bedrijven, de bankensector en zoals je kon lezen de
wapenindustrie……. Lees het schrijven van CODEPINK bij haar
petitie en geeft het door beste bezoeker, de wereld moet eindelijk de VS zien zoals
het echt is: de grootste terreurentiteit ter wereld!!

CDC: $11 billion vs. Pentagon: $738 billion

Medea,
Jodie, & Ariel, CODEPINK

From
the time we started CODEPINK almost 20 years ago, we have been
saying, “Fund Healthcare, Not Warfare.” Now we see the results of
pouring 55% of our discretionary budget into the military—$738
billion— while allocating a mere 1.5% of that — $11 billion —
to the Centers for Disease Control.
Tell
Congress to double the CDC’s budget by cutting money to the
Pentagon.

https://www.codepink.org/doublecdc?utm_campaign=coronavirus_budget_alert&utm_medium=email&utm_source=codepink The
coronavirus pandemic is sweeping across America, and our public
health system is totally unprepared and underfunded.

Meanwhile, our government keeps pouring more money into the military
to wage endless wars. This week marks 17 years since the U.S.
military has been in Iraq. Rather than putting all our energy into
fighting coronavirus, the U.S. just carried out another round of
senseless airstrikes in Iraq and is increasing tensions with Iran—a
country wracked by coronavirus. If there was ever a time to bring our
troops home, use diplomacy and work together to fight this tragic
pandemic, it is now!

Join us in telling Congress to double the CDC’s budget and free up
billions to fight coronavirus by bringing our troops home from Iraq.

 In
2018 the Trump administration disbanded its global health security
team and in 2020 it cut the CDC’s center for animal-to-human
transmitted infectious diseases by 20 percent.

As the CDC’s budget was being slashed, the U.S. military budget
increased by
$82
billion

in 2020. We spend
$738
billion

on the Pentagon (even before the Trump administration, enormous
military spending was the order of the day),
while
the CDC budget languishes with only $11 billion — 1.5% of what the
military receives.
Join
us in telling Congress to double the CDC’s budget by bringing our
troops home from Iraq and implementing other actions to reduce
military spending.

Representative
Ro Khanna isn’t holding back and neither should we. “We have
underfunded our public health system for decades, directly leading to
the mismanagement of the COVID-19 crisis. We need to step up and
support our doctors + scientists so they can save lives,” he said
Wednesday, March 11.

 Double the CDC Budget

Out
of concern for public health during the COVID-19 pandemic, the Peace
Corps is bringing all its volunteer workers home. So why is the U.S.
continuing to fight never-ending wars that have no military solution?
Why do we continue to operate 800 U.S. military bases in 70 countries
around the world at an estimated cost of $156 billion a year?

The
Iraqi parliament voted overwhelmingly for U.S. troops to leave Iraq,
the American public wants U.S. troops to leave Iraq, and if there was
ever a time that the U.S. should be using all of its resources to
care for its people at home, it is now! By pulling our troops out of
Iraq, hundreds of millions of dollars could be moved to address
coronavirus in the U.S.
Contact
Congress right now and tell them to double the budget for the CDC by
cutting the Pentagon budget.

The
coronavirus situation in Iran is dire:

Infections are now over 14,500, there are over 850 deaths, and the
virus is far from contained. Decades of U.S. war and interventions
have devastated the Middle East, creating a tinderbox for the
coronavirus pandemic. Now, more than ever, it is time for the world
to come together to care for each other. Let’s start this at home
by moving our budget from war to health care.
Contact
Congress now.

Towards
peace,

Medea,
Jodie, Ariel, Ann, Asia, Ayanni, Camille, Carley, Caty, Cody, Emily,
Jodie, Kelsey, Leonardo, Makena, Medea, Michelle, Nancy, Paki, Teri,
and Yousef

==================================

* Doden en chronisch zieken die dit één op één te danken hebben aan de CDA schoften van het CDA Klink en Verburg, destijds minister van resp. Vollksgezondheid en Landbouw….. Deze 2 CDA plorken had men strafrechtelijk moeten vervolgen voor moord en het toebrengen van ernstig letsel, daar zij weigerden de adressen van geitenhouders vrij te geven waar de bacteriën, die  q-koorts veroorzaken ‘tekeer gingen’, ondanks meerdere verzoeken van de GGD top in Brabant……. 

** Zie: Coronavirus: Iran extra getroffen vanwege illegale VS sancties‘  

Zie ook:

Coronavirus: de eerste patiënten met het virus gemeld in openluchtgevangenis Gazastrook’ 

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid

Coronavirus: ‘Ik hoef mijn geld niet terug’


CBS: consumentenvertrouwen ondanks Coronavirus niet gezakt sinds januari…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus onzin: groepsimmuniteit en het ad hoc beleid van Rutte‘ 

Coronavirus:
Netanyahu probeert zich sociaal voor te doen, ‘we’ zitten allemaal in
dezelfde ‘Corona-boot’, jammer dan dat hij de Palestijnen overboord
heeft gezet
‘ 

Coronavirus: Duitsland verplicht alle openbare gelegenheden de poort te sluiten, behalve religies

Coronavirus: tradities van de Nederlandse (fascistische) onderbuik

Coronavirus en de sluiting van koffieshops, waar supermarkten met een horecagelegenheid open mogen blijven

Coronavirus:
Alex Azar, ex-farmaceutische maffia en huidig VS minister
volksgezondheid, stelt dat een vaccin niet bedoeld is voor het hele volk

Coronavirus: Trump leest de EU de les, terwijl men niet weet hoeveel patiënten er in de VS zijn

Coronavirus: Rutte heeft de regie…. ‘God zij dank!’ Deel 2‘ 

Coronavirus: Iran extra getroffen vanwege illegale VS sancties

A Most Convenient Virus
(een ICH artikel, waarin de stelling is dat dit virus uit een VS
laboratorium komt, onder dat artikel vind je een mogelijkheid voor een
vertaling [Dutch], dit neemt wel enige tijd in beslag)

Coronavirus als excuus om de stresstest van banken niet uit te voeren

Coronavirus en WOIII‘   

Coronavirus: Rutte heeft de regie, ‘god zij dank……’

Corona antivirusbescherming

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden 

Coronavirus en carnaval: ‘een gouden combinatie’ en BBC W.S. verslaggever voor Iran hekelt de aanpak van het virus in dat land

Coronavirus sensatie op Radio1: een thema-uitzending……‘ 

Coronavirus: ‘een probaat middel’ tegen de klimaatverandering en de luchtvervuiling…..‘  

Coronavirus tragedie misbruikt voor racisme en het zaaien van haat‘ 

Coronavirus: Bruno Bruins (VVD ‘minister’ Volksgezondheid) slaat rood uit(ja ik weet het, Bruins is minister ‘Medische Zorg’)

Coronavirus hysterie: Corona vs. griep

PS: laat je niet gek maken, de normale griepgolf van 2019-2020 heeft al oneindig meer slachtoffers gemaakt dan het Coronavirus.

VS verder op pad van censuur passend in een reli-politiestaat: verboden woordgebruik……

Dacht
dat is ik het niet goed had gelezen, de kop van een nieuwe petitie
van het Care2 team. De Centers for Disease Control and Prevention
(een onafhankelijk VS overheidsorgaan, althans dat zou zo moeten
zijn), heeft haar medewerkers geboden de volgende woorden niet meer
te gebruiken: transgender, fetus, vulnarable, entitlement, diversity,
evidence-based en science-based…….

Kortom
de wetenschappers van dit instituut mogen in het vervolg bijvoorbeeld
niet meer aangeven dat hun gegevens zijn gebaseerd op praktijk bewijs, of op een wetenschappelijk bewijs…… Het verbod van de woorden transgender en fetus maakt
duidelijk dat de landelijke VS overheid en dan m.n. de Trump
administratie, niet langer duldt dat de centra voor preventie en
ziekte controle spreken over mensen die transgender zijn, een zonde volgens o.a. het christelijk geloof…… Het
verbod op het woord foetus geeft aan dat men niet langer wenst te
worden geconfronteerd met abortus, ook al een vloek in de kerk, abortus dat intussen in een aantal staten
is verboden, zoals daar ook vergoedingen voor anticonceptie zijn geschrapt……(en zelfs vaak niet meer zijn te krijgen….)

Dat het
woord ‘kwetsbaar’ (vulnarable) niet meer gebruikt mag worden duidt
erop dat men niet langer onderzoeken wenst naar de gezondheid van
kwetsbare groepen, die in veel gevallen niet verzekerd zijn, of die
binnenkort hun ziektekostenverzekering kwijt zullen raken…… Het
is duidelijk dat deze kwetsbare groepen zo’n slechte gezondheid
zullen ontwikkelen dat ze zullen overlijden en kijk dat hang je niet
aan de grote klok….. (althans als je een psychopathische rotschoft
bent die over lijken gaat, ofwel als jouw naam Donald Trump is….)
‘Logisch’ het is verkiezingsjaar en dan wil je je achterban niet
confronteren met verhalen over mensen die het financieel even slecht hebben als jouw kiezers en
die nu overlijden als gevolg van uiterst inhumaan beleid, of beter
gezegd: het reli-fascistisch beleid gevoerd door die Trump administratie…….. (waar je als kiezer op deze ploert mede verantwoordelijk bent voor de doden die door zijn inhumane wanbeleid vallen….)

Onder mijn schrijven de
Care2 petitie die wij helaas niet kunnen tekenen. Echter belangrijk
genoeg om onder de aandacht te brengen daar veel prominente VVD’ers al een paar
decennia jaloers kijken naar wat men in de VS de burgers aandoet en
dat ten gunste van de (super) welgestelden (ofwel
belastingverlagingen voor deze groep en de ondernemers die daartoe
behoren….)….. Met de belastinghervorming door Rutte 3 wordt de grote onderlaag
in ons land getroffen, terwijl de welgestelden een belastingverlaging
krijgen….. (inderdaad naar voorbeeld van de VS en dan zitten er 2 christelijke partijen in Rutte 3, het CDA en de Christen Unie, een afbraakkabinet dat wordt gesteund door de fundi-christelijke partij, de SGP……)

Moet je
nagaan dan zijn er nog mensen die zeggen dat er in Nederland geen
grote inkomensverschillen bestaan, een leugen, die als deze door
politici wordt gedaan, vervolgd zou moeten worden!! Ga maar na wat je
overhoudt van een inkomen op het minimumloonniveau, waar maar liefst
37% aan belasting afgaat en waarvan je vervolgens een achterlijk hoge
huur moet betalen (woonkosten die bijna 10% hoger liggen dan die van
kopers), een belachelijk dure zorgpolis, de kosten voor gas en licht
(veel huurders hebben een slecht geïsoleerd huis, deze mensen
betalen zich scheel aan de kosten voor gasgebruik) en dan nog alle belastingen die van zo’n klein inkomen moeten worden betaald….. Vergelijk dat eens met mensen die meer dan 2 ton verdienen en die i.p.v. 51% dit jaar 49% gaan betalen……

Terug naar het onderwerp van dit bericht: met het
verbod op de genoemde woorden gaat de VS verder op het doodlopende
pad van een fascistische reli-politiestaat, een staat die niet alleen in
eigen land terreur uitoefent, maar ook op meerdere plekken over de
wereld….. Terreur waarbij in het buitenland, deze eeuw alleen al, meer dan 2,5
miljoen mensen door de VS werden vermoord in haar illegale oorlogen, of door één van haar
NAVO-partners die zonder probleem meedoen aan deze oorlogen, zoals Nederland dat zich daarmee ook als
oorlogsmisdadiger heeft ontpopt…….

The
CDC Banned “Transgender,” “Fetus,” and Other
Words in a New Repressive Crackdown. Demand the Health Agency Reverse
Course Now!

The
Centers for Disease Control and Prevention (CDC) is the leading
public health agency in the U.S. government. It does everything from
conducting research on cures for illnesses to providing public
service information. To be clear,
its
mission is based on science and health — not politics or
religion.

Yet
this year, the CDC told its scientists and other employees that they
are now officially banned from using seven specific words or phrases
in any of the official documents they’re preparing for their 2020
budget. You might think these words must be focused on outdated or
unscientific ways of thinking. Nope!

The
seven phrases
that CDC staff are prohibited from using are:
“vulnerable,”
“entitlement,” “diversity,” “transgender,”
“fetus,” “evidence-based” and
“science-based.”

This
new rule shows how fundamentalism is creeping further and further
into our nation’s government — and that is truly frightening. Tell
the CDC they must backtrack on their ideological hamstringing of the
nation’s top scientists.

When
one CDC analyst found out
about the new rules during a meeting,
they said it was an eye-popping-out-of-the-head type moment.
According to the analyst, people in the room were “incredulous,”
responding to the agency leaders by saying, “‘Are you serious?
Are you kidding?'”

This same analyst said they could not
remember a single previous occasion when the CDC had forbidden words
or phrases like these from being used in budget documents.

It’s
exceedingly clear that the CDC only banned these seven words as part
of the Trump administration’s aggressive right-wing agenda. This
is a direct attack on the LGBTQ community, reproductive rights, civil
rights, and of course, on scientific and health research
overall.

The
CDC has no business muzzling its health researchers or turning
science into some sort of fanatical, theocratic arm of the state.
Demand that the
CDC reverse course on its prohibited words list and just focus on the
nation’s health!

===================================

Mijn excuus, bij plaatsing een fout in de kop over het hoofd gezien.