Hysterie over actie in Boxtelse hel voor varkens

Ongelofelijk de totale hysterie over de actie van ‘Meat the Victims’, een dierenactiegroep die volkomen terecht de ogen van de consument willen openen voor het enorme dierenleed dat schuilgaat achter de muren van mega- en gigastallen…….

Minister Schouten die o.a. over het martelen van dieren in de intensieve veeteelt (beter: veelteelt) gaat liet weten dat het onacceptabel is dat één van de bedrijven werd getroffen die ‘ons dagelijks voorzien van voedsel’, boeren moeten niet over hun schouder moeten hoeven te kijken tijdens hun werk…. Waar ik aan toe zou willen voegen: boeren die niet over de schouder moeten hoeven te kijken als ze dieren groot en dood martelen, daar wil je geen pottenkijkers bij hebben, zeg nou zelf…….

Deel van de actie in een stal voor zeugen, die zich amper kunnen bewegen, blijkbaar vindt schoft Schouten dat een normale gang van zaken……..

Nee hè mevrouw Schouten en zondag weer vooraan in de kerk gods schepping bejubelen, god ‘die de opzet had dat de mens in Nederland jaarlijks 500 miljoen dieren groot en doodmartelt….’ God die ons zou hebben geschapen, maar zo dom was geen rekening te houden met ons maag en darmstelsel dat in feite niet is toegesneden op het eten van vlees……..

Schouten stelde zoals gezegd dat deze boeren ‘ons’ dagelijks van voedsel voorzien: dit geeft eens te meer aan dat Schouten een beroepsleugenaar is, immers het overgrote deel van het in Nederland grootgemartelde vlees verdwijnt naar het buitenland en hoeft ‘ons’ bepaald niet dagelijks te voeden…….. (bovendien als je echt goed wilt zorgen voort je lichaam moet je onmiddellijk stoppen met het eten van vlees en zuivel!)

Jaco Geurts, ook al ‘een goed christen’ was zo boos toen hij van de actie hoorde, dat hij z’n auto pakte om zijn medeleven te tonen met de boer die jaarlijks een groot aantal varkens groot en dood martelt (jaarlijks overlijden in de hel voor deze arme dieren, de megastal rond de 8 miljoen varkens, o.a. aan long- en luchtwegklachten door de enorme hoeveelheid opgehoopte ammoniak in die megaschuren…..)

Leonard Ornstein aanwezig in de Radio1 studio voor Spraakmakers, stelde dat hij als biograaf van Pim Fortuyn op dat soort momenten (waarop echte mensen zich inzetten voor weerloze gemartelde dieren, Ap) altijd moet denken aan de moordenaar Volkert van der G., waar hij aan toevoegde dat je dit natuurlijk niet kan vergelijken….. Nee, waarom het dat dan toch zeggen enorme hufter, alsof alle dierenactivisten moordenaars zijn…..

Als je het over moord en mishandeling wilt hebben Ornstein, moet je voor de gein eens in een groot slachthuis kijken, of onaangekondigd bij een intensieve dierenbeul langs gaan en in diens stal kijken, benieuwd wat je daarna te vertellen hebt……. Maar nee, Ornstein vindt dat de dierenactivisten eens naar de eigen acties moeten kijken……

De foto hierboven is genomen in een Britse stal, waar de zeugen ook door een hekwerk de hele dag in bedwang worden gehouden……

“Ik ben heel kritisch op dit soort zaken waarbij je de rechtstaat aanvalt”, aldus Ornstein, die het blijkbaar normaal vindt dat dieren groot en dood gemarteld mogen worden en dat met zoveel mogelijk dieren op elkaar gepakt, alsof dierenmishandeling een recht is van figuren die zich boer durven te noemen, maar wel handelen in de geest van de rechtsstaat…… Jezus wat een klootzak!!

Trouwens het aantal acties van dierenactivisten is wel zeer beperkt, als je ziet dat hier zoals gezegd op jaarbasis 500 miljoen dieren, ja een half miljard dieren worden groot en doodgemarteld…… Om nog maar te zwijgen over het enorme aantal dieren die jaarlijks levend verbranden in Nederlandse megastallen, daar de megaboer te besodemieterd is om echte maatregelen te treffen die dit soort branden voorkomen, immers dan wordt een kilo vlees zomaar een cent duurder in prijs…….. En dan durven figuren als Schouten en Geurts te zeggen dat deze boeren begaan zijn met hun dieren……

Daarover gesproken, het begaan zijn met dieren: men durfde vanmorgen al te stellen dat de dieren door de actie van ‘Meat the Victims’ gestrest zouden zijn geraakt…… ha! ha! ha! ha! ha! Dan heeft men dus plotseling wel oog voor dierenwelzijn, terwijl dezelfde figuren schijt hebben aan het leed van de 500 miljoen dieren die een vreselijk en veel te kort leven hebben in ons land……. Te smerig en te achterlijk voor woorden!!

Ghislaine Plag liet zich ook weer eens van haar beste boerenkant zien, ze was duidelijk tegen de acties van Meat the Victims en verweet hen ook geweld, waar ze tegelijkertijd stekeblind is voor het enorme leed dat megaboeren ‘hun’ dieren aandoen, leed dat niet in verhouding staat tot de actie van Meat the Victims……

Nogmaals: hoe is het mogelijk dat men zich druk maakt over de dierenactivisten en geen oog heeft voor het enorme dierenleed in ons land, waar dierenmishandeling in andere gevallen kan rekenen op grote verontwaardiging, houdt men over deze grootschalige dierenmishandeling de mond stijf dicht…… Onbegrijpelijk…..

De mens is een parasiet, die zich het ‘recht’ heeft toegeëigend dieren te martelen. te vermoorden en op te eten……. De hoogste tijd voor een ziekte onder dieren die niet is uit te roeien en waarbij het eten van vlees tot miljoenen doden leidt…… (van vleeseten kan je trouwens met gemak maag- en darmkanker oplopen en dat is nog maar 1 van de aandoeningen die je van vleeseten kan oplopen……

Meat the Victims dank voor jullie geweldige actie en ga zeker zo door!!

Zie ook: ‘Ormel (CDA 2de Kamer) spreekt schande van de dierenactivisten in megastal Boxtel

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Afgelopen
dinsdag op BNR het bericht dat de laatste jaren het aantal
megastallen met ‘maar liefst’ 76% is gestegen, waar vooral het aantal
megastallen voor koeien zijn gestegen, stallen waar de koeien het
hele jaar binnen staan…… 

Volgens presentator Bas ‘uh uh uh petrolhead*‘ van
Werven zijn er in de VS megastallen voor 15.000 koeien,
waar volgens hem nooit iets aan de hand zou zijn, terwijl wij problemen hebben met stallen waar 1.500 koeien staan….. Van Werven weet nog niet dat je dergelijke stallen als in de VS gigastallen noemt, maar ja wat wil je: van Werven…….

Tja,
je roept als van Werven wat, zonder huiswerk te hebben gedaan en
denkt daar mee weg te komen, uiteraard is er ook in de VS van alles
mis met de intensieve martelveehouderij, echter in tegenstelling tot
Nederland is het veel moeilijker om daar achter cijfers te
komen…… Ook daar veel stalbranden en dierenleed. Het grote
verschil met ons land is dat men daar volop antibiotica (nog veel
meer dan de al te grote hoeveelheid die hier nog wordt gegeven) en
andere medicatie mag verstrekken en ziekten dus veel minder kans
hebben……

Over
stalbranden gesproken: vorig jaar zijn in Nederland bij dit soort branden 120.000 dieren in hun
al letterlijke hel omgekomen…… De zogenaamde boeren zijn te
beroerd om ook maar één cent extra te besteden aan maatregelen om
brand te voorkomen……

Ronduit
stuitend was een ‘reportage’ die eerder die dag (rond 8.10 u.) in het
NOS Journaal op Radio1 was te horen. Verslaggever Roel Pauw was op
bezoek in een megastal voor varkens, een stal waar men oog zou hebben
voor dierenwelzijn…… ha! ha! ha! ha!

Het
bewijs dat het goed zou gaan met het dierenwelzijn, zijn de staarten
die de dieren nog hebben….. In Zweden noemt men dit varkensvlees
‘longtail varkensvlees’ (waar de toevoeging varkensvlees daar uiteraard
in het Zweeds wordt weergegeven). Volgens de boerin, waarmee Pauw
veel lol had, is het feit dat men in Zweden dit vlees graag eet, een
teken dat het wel goed zit met het dierenwelzijn…….. De Zweden zouden eens moeten weten wat ze werkelijk eten…….

Over eten gesproken: de ‘boerin’ behoort niet tot de slimste Nederlanders, e.e.a. bleek wel toen ze stelde dat de dieren ‘een gevarieerd menu’ krijgen, een menu dat dagelijks uit een brei van brood melk en andere troep bestaat, maar dat wel elke dag hetzelfde is, althans dat was op te maken uit haar woorden…….

De arme
dieren in die stal komen nooit buiten, alleen dat is al een fikse
vorm van dierenmishandeling!! De boerin noemde dit niet naar buiten
kunnen van de dieren ‘een kleine prijs…’ Godallemachtig, waar haalt
ze het gore lef vandaan!!

Uiteraard geen negatieve vraag van Pauw, bijvoorbeeld over het gebruik van antibiotica, terwijl deze dierenbeul dat gegarandeerd wel aan deze arme dieren geeft….. Als je vlees eet, krijg je deze antibiotica ook binnen en help je mee aan de antibioticaresistentie, waar deze resistentie als we niet uitkijken, de wereldbevolking flink kan uitdunnen……. 

Als
je de documentaire hoorde zou je denken dat je rustig varkensvlees
kan eten, zonder je schuldig te voelen over het veel te korte leven
van het varken en het feit dat deze dieren in veel te krappe stallen
staan…..

Hier een
oproep van Compassion in World Farming de petitie te tekenen tegen de
bouw van een megastal voor 14.000 biggen in de gemeente Ommen, lees en
teken de petitie ajb en geeft het door:

Compassion in World Farming

URGENT!
Kom nú in actie tegen bouw megastal voor 14.000 biggen!

MEGADIERENLEED EN MEGAVERVUILING

In
Ommen zijn er plannen voor een nieuwe stal voor maar liefst 14.000
biggen. Een megaproject dat leidt tot megadierenleed en
megavervuiling. Kom daarom nu in actie en teken tegen de bouw van
deze megastal!

 Stop de megastal 

In
een dergelijke megastal zijn de dieren niets anders dan producten. 
Ze
staan op elkaar gepakt in kale hokken, komen nooit buiten en hebben
geen enkele ruimte om zichzelf te zijn.
 En
als er brand of een ziekte uitbreekt, is het aantal slachtoffers
enorm.

Naast
megadierenleed leidt de stal ook tot megavervuiling. Niet alleen in
Ommen maar ook ver daar buiten. Denk aan de mest, de uitstoot van
broeikasgassen, maar ook de miljarden liters water die nodig zijn om
het voer voor de dieren te verbouwen.

Deze
megastal gaat niet alleen de inwoners van Ommen, maar heel Nederland
aan.
 Laat
je daarom horen en teken de petitie tegen de bouw van deze megastal!

 Teken tegen de megastal 

Deze
week werd bekend dat er in de afgelopen jaren heel veel megastallen
in Nederland zijn bijgekomen. Dit is een heel slechte ontwikkeling
die we nu moeten stoppen.

In
Ommen is er al veel protest, maar de gemeenteraad lijkt verdeeld.
Binnenkort zal ze een beslissing nemen. 
Kom
daarom nú in actie en laat Ommen weten dat dit niet de veehouderij
is die wij in Nederland willen.

 Stop de megastal 

========================

*  Petrolhead, zo noemt van Werven zich, hij is er trots op dat hij van auto’s houdt die op benzine dan wel diesel rijden, ook al heeft hij kinderen en hij met dit autorijden letterlijk en figuurlijk ook hun toekomst verknalt……….

** Als er geen werkend antibioticum over is kan je aan de meest simpele ziekten overlijden, ziekten die nu nog goed te behandelen zijn met antibiotica…. Niet vreemd ook dat deze dierenbeulen (‘boeren’) als zij of één van hun gezinsleden in het ziekenhuis worden opgenomen, onmiddellijk in quarantaine worden geplaatst….

Zie ook:

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken


Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Jaarlijks overlijden er naar schatting 5 miljoen biggen, o.a. aan ondervoeding……. 

Ondanks
dat dit onderwerp al jaren op de agenda staat en de sector
aanvankelijk nog beterschap beloofde, is de verantwoordelijk
minister Schouten (NB van de 
ChristenUnie!!) nog steeds van mening dat de sector de problemen zelf kan oplossen…… Zondag zit ze
gegarandeerd weer vooraan in de kerk de schoonheid van ‘gods
schepping’ te bejubelen…Een ‘schepping’ die mede door haar toedoen
zoveel heeft te lijden onder de hand van de mens…..) Nee, Schouten is niet van zins
de sector aan te pakken en dit probleem nu eindelijk uit de weg te
ruimen, door bijvoorbeeld te verordonneren dat er niet langer wordt
gezocht (door o.a. de Wageningen Universiteit) naar manieren waarmee
zeugen nog meer biggen kunnen werpen……..

Niet
alleen moet dat onzalige, inhumane onderzoek stoppen, nee wat mij
betreft heeft de Wageningen Universiteit de plicht om middels
onderzoek te zorgen dat er minder biggen worden geboren……

Overigens
zou de hele intensieve veehouderij ontmanteld moeten worden, immers
wie heeft de mens het recht gegeven dieren zo inhumaan en schunnig te houden en deze dieren daarna te vermoorden? God? Beetje
vreemd dan dat hij zijn schepping de mens niet veel beter heeft
uitgerust voor het eten van vlees, bijvoorbeeld met een aangepast
darmstelsel…… Bovendien worden er grote stukken oerwoud gekapt
dan wel verbrand om daar genetisch gemanipuleerde soja te telen voor de
enorme Nederlandse veestapel van 500 miljoen dieren….. 80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer, waar Nederland de
nummer 2 importeur is van deze soja, China staat op nummer 1……
Waarin een klein land al niet goed fout kan zijn,
ongelofelijk………

Mensen
lees het artikel plus de brandbrief van Frederieke Schouten van
Varkens in Nood, teken deze ajb en geeft het door!

Teken
de brandbrief tegen biggensterfte!

dode big

Op
donderdag 24 januari vond in de Tweede Kamer een groot debat plaats
over dierenwelzijn. Veel Kamerleden uitten hun afschuw over de
massale 
biggensterfte


Varkenssector
faalt
Al
tien jaar lang belooft de varkenshouderij om de enorme biggensterfte
te bestrijden. En al tien jaar lang sterven elk jaar steeds meer
biggen! De varkenssector reageert gelaten: ‘Wij weten het ook niet
meer, misschien zijn de doelen te ambitieus.’

Kamerleden
zijn boos
Veel
Kamerleden hebben genoeg van die lakse houding van de varkenssector,
zij vinden het hoog tijd dat de overheid de regie
overneemt!

Minister ‘is boos’De
minister belooft actie te ondernemen maar er komen nog steeds geen
wetten en dus ook geen handhaving. Waarom laat de minister de
verantwoordelijkheid steevast over aan de sector die al tien jaar
bewijst dat ze daar niet mee om kan gaan?

Ben
jij ook boos?
Laat
de minister weten dat jij ook genoeg hebt van de enorme biggensterfte
en dat je na tien jaar geen vertrouwen meer hebt in het
zelfregulerende vermogen van de varkenssector. Teken de brandbrief en
eis wetgeving en handhaving tegen de biggensterfte!


Ja, ik teken de brandbrief!

Hier de brandbrief, lees deze ajb en
teken, geeft het daarna aan zo veel mogelijk mensen door!

Miljoenen
biggen sterven door tien jaar falend beleid

Per
jaar sterven ruim vijf miljoen varkens nog voor de slacht. De
varkenssector belooft al tien jaar beterschap, maar in plaats van te
dalen, is de biggensterfte alleen maar gestegen. Nu legt de sector
zich er schijnbaar maar bij neer. Minister Schouten, grijp nu
eindelijk in!

Steeds
meer biggen per bevalling

De
hoge biggensterfte komt doordat moedervarkens door doorfokken
inmiddels meer dan dertig biggen per jaar krijgen. Dat zijn er
ongeveer vijf keer zoveel als in de natuur! Door de toename
is het gemiddelde geboortegewicht van de biggen gaandeweg afgenomen
en zijn de biggen zwakker en kwetsbaarder geworden. Deze biggen
worden snel ziek, raken eerder onderkoeld of gewond en hebben een
grotere kans om te verhongeren.

Overheid
neemt al tien jaar geen verantwoordelijkheid

Al
in 2009 en 2016 luidde Varkens in Nood de noodklok over de hoge
biggensterfte. De verantwoordelijke politici bleven echter stug
inzetten op zelfregulatie van de sector. Ook nu heeft minister
Schouten alweer aangegeven dat de varkenssector het zelf moet
oplossen. En dat terwijl de biggensterfte de laatste tien jaar alleen
maar is toegenomen!

Kom
in actie!

In
de varkenshouderij staat alles in het teken van een zo hoog mogelijke
productie. De gevolgen daarvan zijn onacceptabel en de sector is
duidelijk niet in staat, of zelfs nog van plan, om dit probleem aan
te pakken. De minister móet weten dat het van het uiterste belang is
dat zij nu ingrijpt. Help ons de biggen te helpen en onderteken de
brandbrief aan de minister!

Ja, ik teken de brandbrief!



Rapport
2016 ‘Zes miljoen varkens sterven nog voor de slacht’

Boerderij.nl
– SP en VIN willen overheidsingrijpen bij aanpak biggensterfte

Vroegevogels.vara.nl
– Varkens in nood luidt noodklok over biggensterfte

Nieuweoogst.nu
– Pluimvee- en varkenshouderij onder vuur

Nieuweoogst.nu
– Varkens in Nood stelt toomgrootte opnieuw ter discussie


Pigbusiness.nl
– Janssen: ‘2009 doelstelling biggensterfte was te ambitieus’

Boeddhistischdagblad.nl
– ‘Varkens in Nood luidt noodklok over biggensterfte’

Agriholland.nl
– Varkens in Nood luidt opnieuw de noodklok over biggensterfte

Animalstoday.nl
– Nog steeds jaarlijks vijf miljoen biggen dood in kraamstal

npo
radio1.nl – Kunnen we wat doen aan de biggensterfte?

====================================

Zie ook:

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Vorige week dinsdag was IJsbrand Velzeboer, ‘voedingsmiddelentechnoloog’, te gast op Radio1 rond 14.00 u. Hier sprak Velzeboer o.a. over de fraude met
halalvlees, de één of andere joker heeft vervalste
halalverklaringen gebruikt en zo een berg kadavers afgezet.

Velzeboer
stelde dat het verder prima gaat met de ‘vleessector’, al bedoelde hij
niet de inkomsten uit de waanzinnig grote vleesexport van Nederland, waarvoor 500 miljoen dieren uit
de intensieve martelveehouderij jaarlijks worden groot en
dood gemarteld………. Nee Velzeboer doelde op alle misstanden die
we telkens weer over ons heen krijgen……

Nogmaals: de ‘vleesindustrie’ of zoals op een nog eufemistischer manier ‘vleessector’ genoemd, is op de goede weg
aldus Velzeboer, al moet er hier en daar nog wel wat gebeuren…….
ha! ha! ha! ha! ha! Over eufemisme gesproken: deze gaat op voor het eufemisme van de maand!

Velzeboer
had het waarschijnlijk niet door (de figuur is heel blij met
zichzelf, zag ik op het internet) maar met een opmerking
die hij maakte over de NVWA blijkt eens te meer dat deze organisatie het werk niet
aankan: de NVWA heeft de sector verzocht zelf aangifte van misstanden
te doen bij de NVWA, aldus de praatjesmaker…… ha! ha! ha! ha! ha! Weg met de NVWA en
terug met de kwaliteitscontroles die we voorheen hadden! (en die
schoten met ongelofelijk veel mensen meer soms al tekort…..)

Velzeboer was nog niet klaar met zijn lobbypraatje t.b.v. de intensieve doodsindustrie, of dezelfde dag ontving ik een schrijven van Varkens in Nood,
waarin wordt gemeld dat veel dierenbeulen die zich ‘varkensboer’
noemen, tot miljoenen biggen en varkens niet hebben
geregistreerd…… Ofwel het zoveelste schandaal heeft zich
aangediend……. Deze dierenbeulen behoeven zich niet druk te maken
over de NVWA daar de kans op controle 2% is en er enorm wordt verdiend aan het illegale surplus aan arme dieren…….. 

Ja Velzeboer
‘het gaat echt de goede kant op met de doodsindustrie die men
eufemistisch vleessector noemt……..’ Mafketel!!

Hier het bericht van Varkens in Nood:

22
januari 2019

Miljoenen
illegale biggen en varkens in Nederland

Ilegale varkens

Door
falende registratiesystemen blijft onontdekt dat er miljoenen varkens
meer opgehokt zitten dan de overheid denkt. Uit een vergelijking van
Varkens in Nood tussen databases van de overheid en informatie uit de
varkenssector, blijkt dat er minstens twee miljoen varkens illegaal
in Nederland gehouden worden.

Illegale
varkens

Uit
berekeningen van deskundigen in opdracht van Varkens in Nood blijkt
dat er per jaar tussen de twee en drie miljoen illegale biggen en
varkens zijn. De gevolgen zijn nog meer overbevolking in de stallen,
mestfraude en mogelijk overtreding van de EU-emissienormen. Varkens
in Nood heeft een uitgebreid rapport geschreven, met daarin een
onderbouwing van de fraude.

Geen
controle van oormerken

In
Nederland hebben varkens geen individueel oormerk. Anders dan bij
runderen en anders dan in bijvoorbeeld België, is er geen
registratie van individuele varkens. Hierdoor heeft de overheid geen
zicht op het werkelijk aantal varkens.

Falende
registratiesystemen

Nederland
heeft een groot aantal systemen waarin varkens en varkensrechten
worden bijgehouden. Die systemen werken allemaal langs elkaar heen.
Exportcijfers zijn bijvoorbeeld niet gekoppeld. Zo importeert
Duitsland volgens eigen cijfers circa één miljoen Nederlandse
varkens méér dan volgens de Nederlandse cijfers voor export.

Pakkans

De
enige controle op aantallen dieren gebeurt door de NVWA. Buiten een
aantal risicobedrijven wordt maar 2% van alle bedrijven
gecontroleerd. De pakkans is minimaal. De opbrengsten van het
illegaal houden van varkens zijn groot.

Rapport
miljoenen illegale biggen en varkens [verkort].pdf
 1.11
MB

Dropbox
met uitgebreid rapport en rechtenvrij beeldmateriaal.

=================================================

Moet je nagaan: er werd ook door mij niet eens gesproken over het enorme aantal stalbranden in de intensieve veehouderij, waarbij jaarlijks duizenden dieren omkomen….. Vreemd trouwens, de laatste anderhalve maand zijn er geen stalbranden gemeld, benieuwd of dat toeval is…… (voor berichten over stalbranden, klik op het label ‘brand in dierenopslag’, direct onder dit bericht)

Zie ook een aantal gevallen van dierenmishandeling die Velzeboer heeft gemist en dat zijn  berichten van nog geen 2 maanden geleden (en het is maar de vraag of deze lijst compleet is…..):

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Zie ook:

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Wat betreft Velzeboer, zie: ‘Eieren met fipronil nu toch acuut gevaar voor de volksgezondheid, aldus de NVWA……… Hoewel Bruggink van dezelfde NVWA daar anders over denkt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (zie ook de links in dat bericht)

Terzijde: ‘Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

PS: door vlees te eten houd je de doodsindustrie draaiend die men intensieve veehouderij noemt…….

Dierenmishandeling verder gelegitimeerd in Duitsland: biggen mogen nog 2 jaar lang onverdoofd worden gecastreerd

WDR 5 bracht vannacht het bericht dat het Duitse parlement heeft besloten dat biggen nog 2 jaar lang onverdoofd mogen worden gecastreerd…….

In het nieuwsbericht werd gezegd dat ‘boeren’ (lees: dierenbeulen) het argument gebruiken dat het verdoven van biggen te duur is……… Tja, dan mag je zware dierenmishandeling gebruiken…..

Gistermiddag sprak men al over deze zaak op WDR 5, waar nog een paar ‘redenen’ werden gegeven voor het onverdoofd castreren. Zo zouden er te weinig dierenartsen zijn om de biggen te verdoven…… Anders gezegd: de zogenaamde boeren castreren de biggen zelf, terwijl dat werk is van dierenartsen……. Ook zou er een tekort aan verdovingsvloeistoffen zijn om het enorme aantal biggen te verdoven…..

Foto van Varkens in Nood

Al jaren wordt er over deze uiterst schunnige dierenmishandeling gesproken en al even lang weten de boeren via hun lobbyclubs deze mishandeling overeind te houden en ook nu heeft deze lobby weer een overwinning behaald……

Men stelt dat het vlees van niet gecastreerde biggen gaat stinken, echter de kans daarop is minder dan 2%. Door een heet ijzer tegen een dode big te houden, weet de slachter of het vlees stinkt. Op deze grond wisten Dier&Recht en Varkens in Nood het voor elkaar te krijgen dat biggen voor de Nederlandse markt niet langer worden gecastreerd….. De twee organisaties willen dit nu uitrollen op EU niveau, echter zoals dit bericht al aangeeft, tevergeefs in Duitsland…..

Het voorgaande betekent ook dat Nederlandse biggen voor de export nog steeds worden gecastreerd en dat veelal onverdoofd, zoals vorig jaar bleek uit een onderzoek…….

Hoe is het mogelijk dat de intensieve veehouderij zo machtig is (ook via politieke lobby, zoals de ‘christelijke partijen’) dat dierenmishandeling wordt gefaciliteerd…???

Mensen stop met het eten van vlees, goed voor je lichaam, het milieu, het klimaat en vooral voor de dieren!

Stop de inhumane intensieve martelveehouderij!! (die in Nederland goed is voor het groot- en doodmartelen van 500 miljoen dieren op jaarbasis…… Hoezo: Nederland is vol….???)

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Schouten, minister van de ‘Christen’Unie onderneemt niets tegen stalbranden,
vorig jaar stond de teller al op meer dan 220.000 dieren die omkwamen
bij een stalbrand of daarna (zo meer daarover)……..

Schouten
weet in wat voor hel deze dieren al moeten leven in de intensieve martelveehouderij (waar ze ook al niets tegen onderneemt), dezelfde dieren die bij een
stralbrand in een nog pijnlijker hel terechtkomen….. Schouten heeft zegge en schrijve één maatregel genomen: een
verplichte keuring van de elektra, godbetert eens in de 5 jaar,
terwijl dat maximaal 2 jaar zou moeten zijn, zeker gezien het
intensieve gebruik van elektra in de intensieve
martelveehouderij en de vochtige omstandigheden in zo’n walgelijke dierenopslag………

Volgens
het hieronder opgenomen artikel van Varkens in Nood, zijn de ergste
slachtoffers de dieren die een brand overleven, daar er meestal te
weinig euthanasievloeistof is om de dieren uit hun lijden te
verlossen….. Zo kan het gebeuren dat dieren soms tot een paar dagen
vreselijke pijn moeten lijden, dit kan ook het gevolg zijn van het feit dat bij instortingsgevaar de
dierenartsen de stal niet in mogen…….

Waarom
hebben de zogenaamde boeren niet overal deuren in hun stallen zitten,
zodat de dieren tenminste naar buiten kunnen…???

Ach,
zelfs een brandalarm is blijkbaar te duur voor de dierenbeulen die
als ze in beeld van een tv camera komen, altijd laten weten hoe
begaan ze wel niet zijn met het vreselijke lot van ‘hun’ dieren……..

Zondag
zingt Schouten, samen met ‘boeren’ uit de intensieve veehouderij,
jubelend vooraan in de kerk over ‘gods schepping’, terwijl ze een
belangrijk deel van die schepping, de dieren overlaat aan de
dierenbeulen die net zo hard mee jubelen……… Blijkbaar is god blij zoals men met zijn/haar dieren* om durft te springen……

2018
hoe is ‘t mogelijk mensen…???

23
oktober 2018

Zoveelste
stalbrand smeekt om verplichtende maatregelen

Bij
een stalbrand in het Brabantse Asten-Heusden zijn vandaag minimaal
4.000 varkens omgekomen. Ondanks een vernieuwd actieplan van de
varkenssector om stallen brandveiliger te maken, is het aantal
stalbranden de afgelopen jaren sterk toegenomen. En daarmee ook het
aantal slachtoffers.

Ernstig
dierenleed

Het
dierenleed bij een stalbrand is enorm. Dieren stikken of
verbranden levend terwijl ze proberen te vluchten. Dieren die een
brand overleven zijn vaak de grootste slachtoffers omdat zij kampen
met ademhalingsproblemen of (ernstige) brandwonden. Regelmatig komt
het voor dat deze dieren uren tot soms dagen moeten wachten voordat
ze uit hun lijden worden verlost, omdat er onvoldoende
euthanasiemiddel beschikbaar is of omdat de dierenartsen het
varkensbedrijf niet mogen betreden vanwege instortings- of
asbestgevaar.

Actieplan
faalt, tijd voor verplichtende maatregelen

Sinds
2012 heeft de varkenssector twee actieplannen gepresenteerd om
stalbranden te verminderen. Stijgende aantallen stalbranden en
sterftecijfers tonen aan dat deze plannen structureel falen.
Frederieke Schouten, dierenarts van Varkens in Nood, wijdt het falen
aan de naïeve houding van minister Carola Schouten van Landbouw:
“Hoe lang blijft de minister nog vertrouwen op de zelfregulering
van de sector terwijl duizenden dieren levend verbranden of stikken
in de rook? Het wordt tijd dat de minister inziet dat de
brandveiligheid niet overgelaten kan worden aan de sector. Wij eisen
verplichtende maatregelen!”

Blind
vertrouwen in zelfregulering

Het nieuwste
actieplan
,
dat deze zomer is gepresenteerd, erkent dat er nog veel actie nodig
is om de brandveiligheid van bestaande stallen te vergroten. Behalve
een verplichte elektrakeuring – die eens in de vijf jaar wordt
uitgevoerd – rept het rapport met geen woord over verplichte actie
voor bestaande stallen. Het plan hangt van adviezen,
stimuleringsacties en voorlichtingsbijeenkomsten aan elkaar.
Frederieke Schouten vervolgt: “Dit zogenaamde actieplan getuigt van
weinig gevoel van urgentie. Hoeveel onschuldige dieren moet er
omkomen voordat de overheid eindelijk ingrijpt en dieren beter gaat
beschermen?”


Bron:
Wakker Dier

==============================

* Volgens het christelijk geloof, waarvan Schouten een groot aanhanger is, zijn dieren een schepping van de door haar aanbeden god.

Zie ook:

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Annie Schreijer-Pierik (CDA EU) maakt zich hypocriet druk om Natura 2000 n.a.v. verhongerende grote grazers….

Donderde afgelopen donderdagmiddag bijna van m’n stoel toen ik CDA EU grofgraaier Annie ‘keukentafel’ Schreijer-Pierik zich volkomen hypocriet druk hoorde maken over de verhongerende grote grazers op de veel te kleine natuurgebieden voor deze dieren…..

Schreijer-Pierik had het gore lef de Natura 2000 plannen aan te halen, een EU plan om natuurgebieden van de diverse lidstaten met elkaar te verbinden. Uiteraard sprak S-P niet over de Ecologische Hoofdstructuur, een plan als Natura 2000 maar dan voor Nederland. Een plan waar al aan was gewerkt, toen onder een CDA kabinet Balkenende, de Groningse CDA sjoemelaar en pony verkoper Bleker een streep door deze Ecologische Hoofdstructuur zette (terwijl hij zelf een fiks bedrag had opgestreken ‘door een stuk grond terug te geven aan de natuur’, een stuk grond dat onderdeel van die Ecologische Hoofdstructuur had moeten worden…..)…..

Nee, volgens Schreijer-Pierik moet er ingegrepen worden, alsof ze niet weet, dat in Nederland uiteindelijk 75 tot 80% van deze grote grazers worden afgeschoten……..

Daarnaast is het smerigste nog wel dat Schreijer-Pierik een groot lobbyist is van de intensieve martelveehouderij, de dieren in deze doodsindustrie ondergaan een vreselijke dood na een vreselijk leven, me dunkt, dan kan je als grote grazer nog beter in een afgezet natuurgebied leven……… Zelf was S-P (zoals gezegd nu grofgraaier in de EU fractie van het CDA >> de EVP) ‘boerin’ en wel varkenshouder, benieuwd hoeveel dieren zij hield en of ze te vergelijken is met de dierenbeulen die zich boer op een intensieve veehouderij durven te noemen, terwijl deze ‘boeren’ van vele honderden tot zelfs ver boven de 20.000 dieren in stallen houden (bij kippen kunnen de aantallen nog veel groter zijn…)…. Je kan er bijna donder op zeggen dat dit zo was……

Schreijer-Pierik? Ach CDA: de hypocrisie, valse verontwaardiging en het liegen zit ze in het bloed!

Zie ook: ‘75 tot 80% van het grotere wild wordt afgeschoten in Nederland, terwijl de grote grazers nu verhongeren………

Stalbranden: er hangt een prijskaartje aan passende maatregelen tegen stalbrand……. AUW!!!

De uitspraak in de kop komt uit de vuilbek van Ingrid Jansen, voorzitter van de Nederlandse Vakbond Varkenshouders (NVV), varkenshouders, ofwel ‘ boeren’ (beter gezegd: dierenbeulen!!) die zoveel mogelijk varkens in 1 stal proppen,

Jansen deed haar uitspraak gisteren in Standpunt NL, waar de stelling ‘We moeten af van de megastallen’ werd verdedigd door Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren.

De presentator Carl-Johan de Zwart stelde dat er dit jaar al meer dan 225.000 dieren bij stalbranden omkwamen, echter dat waren er op dat moment al meer dan 300.000!!* Vreemd genoeg corrigeerde Ouwehand hem niet……..

Zoals gezegd, volgens Jansen hangt er een prijskaartje aan passende maatregelen tegen stalbranden, een prijskaartje dat de boeren niet wensen te betalen, nee de lijkeneters moeten ervoor betalen in de winkel…… Daar die dit niet wensen, worden er geen afdoende maatregelen getroffen…… Alsof het gaat om kapitalen aan investeringen. Jansen durfde nog te stellen, dat de boeren verzekerd zijn tegen brand, alsof dat een garantie is voor de veiligheid van de dieren bij brand…….. Toevallig lieten de verzekeraars gisteren weten dat ze strenger op de verzekerde intensieve veeboeren, uh dierenbeulen zal gaan toezien……..

Volgens Jansen is een stalbrand heel ingrijpend voor de ‘boeren’ en hun gezin, die dit ‘overkomt……’ Alsof het gaat om een natuurverschijnsel (daarover zo meer)  Ze durft wel hè? Die ‘boeren’ staan te janken als hen dit overkomt, terwijl ze te bedonderd zijn om voldoende maatregelen te nemen…… Dat janken is dan ook voor het verlies aan inkomsten (waar wij, de belastingbetalers mogen bijspringen, ook als je veganist bent!)

Ouwehand stelde volkomen terecht, dat de ‘boeren’ vooral ‘produceren’ voor de buitenlandse markt en dat men nooit zal kunnen concurreren met de prijzen die op de wereldmarkt worden betaald (althans niet zonder subsidie…)… M.a.w. de echte boeren, met hart voor hun dieren**, zullen nooit aan deze smeerpijperij meedoen!!

Jansen probeerde nog even te stellen dat veel stalbranden worden veroorzaakt door blikseminslag……. Alweer: of een bliksemafleider een boer de kop zal kosten! Een inbeller, die zich uitgaf als inseminator voor kippen (met recht een kippenneuker) stelde dat de dieren die een brand overleven, niets meer waard zijn na zo’n brand, dit vanwege alle stress. Een sprinklerinstallatie zou alleen maar longontstekingen veroorzaken, aldus de schoft…….

Ja, de kippen in megastallen, die geen vrije uitloop hebben en de vleeskuikens, die al niet eens naar buiten mogen, hebben een zo slechte gezondheid dat ze van een beetje water onmiddellijk een longontsteking krijgen…… Volgens deze figuur zouden de kippen dan weer antibiotica nodig hebben…. De smerige oplichter! De ‘kippen’ krijgen al antibiotica en bij een fikse longontsteking zijn ze inderdaad ten dode opgeschreven……

‘Het mooiste’  moet nog komen: de inseminator stelde desondanks wel voor megastallen te zijn…….. Ofwel: stop er zoveel mogelijk in een stal, maar probeer ze bij brand vooral niet te redden………..

* Zie: Stalbranden:
dit jaar al 185.000 dieren vreselijk aan hun einde gekomen……..

(bericht van 10 augustus 2017; met de stalbranden in Agelo, Nederweert en die in Swifterbant van afgelopen woensdagmorgen, is dit aantal gestegen tot in totaal 311.000 dieren!!!)


** Zelfs dat is discutabel, immers ook die boeren maken een aantal jaren gebruik van een dier, waar deze dieren ver voor de ‘pensionering’ worden vermoord, daar ze niet productief genoeg zijn…….. Voor vleesproductie geldt hetzelfde. Wel hebben de dieren bij deze boeren een betere kwaliteit van leven.

A.u.b.
lees en teken 
de
petitie voor een permanent beroepsverbod
 op
het houden van dieren door opperploert Straathof (de dierenbeul van de 24.000 varkens, zie ook de link direct hierna)

Zie
ook: ‘
24.000
varkens omgekomen in brand, varkenshouder kreeg eerder in Duitsland
een verbod opgelegd voor het houden van dieren……


van de Riet (o.a. vlees.nl) veiligheid en welbevinden van dieren
heeft niets te maken met de grootte van de stal……. ha! ha! ha!
ha! ha! ha! ha!
‘ 

 

Varkensboer
die 400 varkens doodhongerde krijgt taakstraf en mag 3 jaar (!!)
geen dieren houden…….
Megastal
voor 18.000 varkens (!!!) krijgt groen licht van
dierenmishandelingscollege en raad van Meierijstad……
Dierenmishandeling:
brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen (!!!) ‘gecontroleerd
uitbranden…….’

Stalbranden: dit jaar al 185.000 dieren vreselijk aan hun einde gekomen……..

Wakker Dier deed gisteren een oproep aan de onderhandelaars voor Rutte 3, de intensive martelboeren te verplichten een sprinklerinstallatie in hun hel voor dieren aan te leggen.

Wakker Dier maakte bekend dat tot nu toe dit jaar al 185.000 dieren zijn omgekomen in een stalbrand……

Moet u nagaan: afgelopen dinsdag had het ‘onafhankelijke’ NOS-Radio1-Journaal, betaald met ons belastinggeld, een verslaggever afgestuurd naar de eigenaar van de varkensstal (ene Straathof), waarin volgens de redactie 20.000 varkens omkwamen* in een stalbrand (terwijl dat er 24.000 waren), dit ‘om diens kant van het verhaal te horen…….’ GGGVD!! Deze vent mocht vanwege zware dierenmishandeling in Duitsland geen dieren meer houden……….

Had geen zin om te luisteren naar wat die misselijkmakende schoft te vertellen had, maar u kan van mij aannemen, dat de NOS-verslaggever (zoals gewoonlijk) geen echt kritische vraag heeft gesteld…..

Kortom: ook de zogenaamd onafhankelijke NOS lobbyt voor de intensieve martelveehouderij

A.u.b. lees en teken de petitie voor een permanent beroepsverbod op het houden van dieren door opperploert Straathof

* Zie: ‘24.000 varkens omgekomen in brand, varkenshouder kreeg eerder in Duitsland een verbod opgelegd voor het houden van dieren……

Zie ook: ‘Varkensboer die 400 varkens doodhongerde krijgt taakstraf en mag 3 jaar (!!) geen dieren houden…….

       en: ‘Megastal voor 18.000 varkens (!!!) krijgt groen licht van dierenmishandelingscollege en raad van Meierijstad……

       en: ‘Dierenmishandeling: brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen (!!!) ‘gecontroleerd uitbranden…….’

      en: ‘Dé van de Riet (o.a. vlees.nl) veiligheid en welbevinden van dieren heeft niets te maken met de grootte van de stal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hier nog een deel van de tekst bij de petitie van Varkens in Nood voor een beroepsverbod op het houden van dieren door Straathof:

Varkenshouder
Straathof is berucht. In 2009, 2013, 2014 en 2016 zijn er door
dierenbeschermers en door de Duitse politie veel misstanden en
wetsovertredingen aangetroffen in meerdere Duitse en Nederlandse
stallen. In Duitsland kreeg Straathof al een beroepsverbod opgelegd.
Met de brand in Erichem waarbij 24.000 varkens overleden,
kwam Straathof weer negatief in het nieuws. Wanneer is genoeg genoeg?
De maatschappelijke roep om een algeheel beroepsverbod voor Straathof
is sinds de brand van afgelopen donderdag groot. Gehoor gevend aan de
grote verontwaardiging is Varkens in Nood een 
petitie gestart.

24.000 varkens omgekomen in brand, varkenshouder kreeg eerder in Duitsland een verbod opgelegd voor het houden van dieren……

Gistermorgen in het 8.00 u. nieuws van BNR het bericht dat er 20.000 varkens waren omgekomen, bij een brand in een varkensstal………. Deze brand in Erichem (in de buurt van Geldermalsen) is de tweede brand in korte tijd, die de levens van duizenden dieren op een gruwelijke manier aan een eind bracht…… Onlangs kwamen 18.000 kippen om bij een brand in een megastal, dit zijn stallen die het best zijn aan te duiden als de hel op aarde voor weerloze dieren………

Deze stalbranden zijn te voorkomen en de verantwoordelijke boeren die dit overkwam zijn zonder meer moordenaars, daar ze het voor die brand verdomden een sprinklerinstallatie aan te brengen, puur en alleen vanwege de kosten……. Als dat niet uit kan, hadden ze hun bedrijf op moeten geven, immers een echte boer zorgt goed voor zijn/haar dieren!! Overigens zou een echte boer al nooit willen werken in de duurzame veehouderij, daar dit niets anders is dan dierenmishandeling op een enorme schaal……..

Op Radio1 gistermiddag na 15.30 u. aandacht voor deze vreselijke branden, waarbij een anonieme boer wiens stal een paar jaar gelden afbrandde en Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren hun standpunten verdedigden.

Ouwehand wist toen te melden dat het niet om 20.000 varkens ging, maar om 24.000 van deze arme dieren…….. Terecht merkte ze op dat de dieren een vreselijke dood zijn gestorven, waarbij ze aangaf hoe vreselijk het moet zijn, om deze dieren letterlijk te horen gillen in doodsnood >> de vreselijke pijn en de angst bij deze arme dieren……..

De politiek weigert de boeren maatregelen op te leggen, om dergelijke vreselijke ‘ongelukken’ te voorkomen…… Met name het CDA, de VVD en D66* weigeren systematisch moties te ondertekenen waarin e.e.a. wordt voorgesteld…….. Ouwehand merkte terecht op dat de politici van die partijen het prima vinden als dieren zo aan hun eind komen……….

Beste bezoeker, wat een ongelofelijke ploert en psychopaat moet je zijn, als je dit wel best vindt……. Overigens is ook de wanpresterend PvdA staatssecretaris van Dam verantwoordelijk voor dit enorme leed……… Dat zijn baas VVD Obersturmbannführer Kamp een schoft zonder hart is, zal intussen een ieder in dit land wel duidelijk zijn, van hem valt dan ook helemaal niets te verwachten………

Esther Ouwehand vertelde nog, dat de boer die de 24.000 varkens in de afgebrande stal hield, eerder in Duitsland een verbod op het houden van dieren werd opgelegd, dit wegens dierenmishandeling……. Je denkt misschien, hoe is het dan mogelijk dat hij in Nederland door kan gaan met het groot en doodmartelen van dieren en dat in een megastal….?? Simpel: daar de VVD, het CDA, D66, de PvdA, ‘Christen’Unie en SGP weigeren om een beroepsverbod in te stellen op het houden van dieren voor figuren die zich schuldig hebben gemaakt aan (zware) dierenmishandeling……….. Misschien ook wel logisch, daar ze anders inderdaad alle intensieve veehouders zouden moeten vervolgen wegens dierenmishandeling……

De houding van de zogenaamde christenen van het CDA, CU en SGP, is al helemaal niet te begrijpen, zij zouden als ‘rentmeester van god’ al tegen grote stallen moeten zijn, immers hun god draagt hen op in het grote boze sprookjesboek, de bijbel, goed met hun dieren om te gaan……. Als je beweert dat je goed kan zorgen voor je dieren in deze hel op aarde (in mega- of gigastallen), ben je naast een smerige dierenbeul, een gore leugenaar en oplichter, iets waar de god die ze aanbidden niet blij mee kan zijn, gezien de citaten daarover in de bijbel….. Overigens is het eten van vlees wel het bewijs dat god niet bestaat, immers hoe kan hij/zij/het het goed vinden dat mensen vlees eten, terwijl hij/zij/het de mens daar niet eens voor heeft uitgerust, immers hij/zij/het zou de mens hebben ‘geschapen!!’

Oh ja, de VVD, het CDA en D666 waren alle 3 tegen een motie die van Dam moest aanzetten actie te ondernemen tegen deze stalbranden……. Je zou ze godverdomme een half jaar op moeten sluiten in zo’n stal en dan net zo dicht op elkaar als de weerloze dieren, die ze zelfs bescherming tegen een nog vreselijker dood ontzeggen………

* D66, dezelfde partij die zich volkomen ten onrechte prijst als duurzaam en groen……

Later toegevoegd:

A.u.b. lees en teken de petitie voor een permanent beroepsverbod op het houden van dieren door opperploert Straathof

Zie ook: ‘Varkensboer die 400 varkens doodhongerde krijgt taakstraf en mag 3 jaar (!!) geen dieren houden…….

       en: ‘Megastal voor 18.000 varkens (!!!) krijgt groen licht van dierenmishandelingscollege en raad van Meierijstad……

       en: ‘Dierenmishandeling: brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen (!!!) ‘gecontroleerd uitbranden…….’

      en: ‘Dé van de Riet (o.a. vlees.nl) veiligheid en welbevinden van dieren heeft niets te maken met de grootte van de stal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

      en: ‘Stalbranden: er hangt een prijskaartje aan passende maatregelen tegen stalbrand……. AUW!!!

Hier nog een deel van de tekst bij de petitie van Varkens in Nood voor een beroepsverbod op het houden van dieren door Straathof:

Varkenshouder Straathof is berucht. In 2009, 2013, 2014 en 2016 zijn er door dierenbeschermers en door de Duitse politie veel misstanden en wetsovertredingen aangetroffen in meerdere Duitse en Nederlandse stallen. In Duitsland kreeg Straathof al een beroepsverbod opgelegd. Met de brand in Erichem waarbij 24.000 varkens overleden, kwam Straathof weer negatief in het nieuws. Wanneer is genoeg genoeg? De maatschappelijke roep om een algeheel beroepsverbod voor Straathof is sinds de brand van afgelopen donderdag groot. Gehoor gevend aan de grote verontwaardiging is Varkens in Nood een petitie gestart.