Dierenbeulen van de varkenssector liegen kinderen voor: varkens hebben het reuze naar hun zin en weer een vrachtwagen met varkens verongelukt

Donderde gistermorgen weer eens met een enorme dreun van m’n stoel toen ik het
hieronder opgenomen artikel van Varkens in Nood onder ogen kreeg: de
dierenbeulen ofwel ‘varkensboeren’ (die varkens ongelofelijk martelen in volgepropte
stallen), hebben middels de Producenten Organisatie Varkenshouderij
(POV) reclame en zelfs lesmateriaal gemaakt dat is gericht op
kinderen, dit met de titel ‘The Pig Story……’

Pr-platform The Pig Story in de lucht 

Een foto uit The Pig Story, een leugen van jewelste, immers de biggen liggen niet op stro!!

Niet
voor niets daar steeds meer kinderen weigeren vlees te eten, logisch
daar hun geest nog niet is gehersenspoeld met leugens over de
intensieve veehouderij……. Uiteraard is er niets te vinden in dat
materiaal over het onverdoofd afknippen van staarten en het castreren
van biggen, dat laatste gebeurt nog wel verdoofd maar dan met CO2*, iets dat o.a. volgens Varkens in Nood uiterst stressvol is voor deze arme dieren…. 

Die staarten mogen alleen geknipt worden als daar een
dringende reden toe is, die moet zijn goedgekeurd door een dierenarts
en dat geteisem (ik bedoel niet de gewone dierenarts, maar die in
dienst van de intensieve veehouderij) stelt simpelweg massaal dat dit
nodig is….. De stallen zitten gewoon veel te vol waardoor deze arme
dieren in elkaars staart gaan bijten, ondanks dat de leugenaars van de
POV beweren dat er voldoende ‘speelgoed’ aanwezig is….

Het
schoftentuig van de POV durft zeugen die na de geboorte vast liggen tussen stangen,
lui te noemen, ze hebben gewoon geen zin om ook maar
wat te doen, aldus de oplichters van de POV, een leugen van enorme proporties, deze arme dieren kunnen zich zelfs niet bewegen als ze dat willen!! (walgelijke dierenmishandeling!!)

The Pig Story

Het ‘luie varken’ >> hoe kan je nog (varkens-) vlees eten als je alleen deze barbaarse dierenmishandeling al ziet???

Hier een foto uit het lesmateriaal, totaal tegenovergesteld aan de foto hierboven, terwijl die foto de dagelijkse werkelijkheid is voor ‘bijna 1 miljoen moedervarkens (zeugen):

 

Je
begrijpt dat men al helemaal niet spreekt over de enorme uitstoot van
methaangas door de intensieve martelveehouderij (methaangas is meer dan 80 keer zo sterk dan CO2) en ammoniak, die beiden de klimaatverandering enorm aanjagen, ja
zelfs zoveel dat de intensieve martelveehouderij ervoor zorgt dat
hoe klein Nederland ook is, het alsnog een onevenredig grote aanjager is van de
klimaatverandering……..

Uiteraard worden er geen foto’s of video’s getoond van de slachterijen, laat staan van de systematische marteling van varkens voor ze worden vermoord, zoals het levend koken van varkens…… Hetzelfde geldt voor het vervoer van varkens, hoorde in het Radio1 nieuws van 14.30 u. dat er weer een ongeluk is gebeurd met een vrachtwagen propvol varkens, zo krijgen deze arme en slimme dieren nog een extra trauma te verwerken, voor ze barbaars worden vermoord…….**

Varkens ontsnappen uit gekantelde aanhanger op N33 [+foto]

Ongeluk met vrachtwagen met varkens, niet bekend hoeveel varkens zijn omgekomen en (zwaar) zijn verwond…. In de gekantelde aanhanger zaten 100 varkens zo kan je wel nagaan hoe propvol die zat….. 

Lees en
teken ajb de petitie van Varkens in Nood en geeft het door!! Kom je
het bewuste lesmateriaal tegen op de school van je kind trek dan
onmiddellijk aan de bel bij de directie, het kan niet de bedoeling
zijn dat kinderen zo grof worden voorgelogen!!!! (en vergeet niet dat vleeseten zonder meer slecht is voor een groot aantal organen in je lichaam en uiteindelijk zelfs tot een dodelijke ziekte als maag- en darmkanker kan leiden…..)

26
augustus 2020

Kindermarketing
door de Nederlandse varkenshouderij – Varkens in Nood dient klacht
in bij Stichting Reclame Code

Een walgelijke video waarin vragen over varkens worden beantrwoord door een ander kind, met een fluitende dierenbeul op de achtergrond: 

The
Pig Story’, een pr-campagne van de Nederlandse varkenssector,
gebruikt misleidende en onjuiste informatie om jonge kinderen te
beïnvloeden. Stichting Varkens in Nood dient daarom een klacht in
bij de Reclame Code Commissie (RCC). “Jongeren eten omwille van het
klimaat en dierenwelzijn steeds vaker plantaardig. Deze schaamteloze
kindermarketing is bedoeld om de jeugd een onterecht rooskleurig
beeld van varkensvlees te geven.” aldus Varkens in Nood.

Misleiding

The Pig
Story is onderdeel van een pr-campagne met een budget van 200.000
euro, opgezet door de Producenten Organisatie Varkenshouderij
(POV). Naast een website is er een boekje vol misleidende en
onjuiste informatie dat naar alle lagere scholen is gestuurd als
lesmateriaal.

In het
boekje worden bewezen welzijnsproblemen niet benoemd. Er wordt niets
gezegd over de kraamkooi waarin de zeug wordt opgesloten met veel
stress en verveling tot gevolg. Het kraamhok wordt omschreven als een
plek “om samen te zijn met de biggen” waar het “luie varken”
“slapend en dommelend” zo’n 16 tot 19 uur op een dag ligt. Een
zeug die de keuze krijgt is juist een actief dier, dat het grootste
deel van de dag loopt en onderzoekt.

The Pig
Story schrijft dat varkens “samen kunnen spelen met het speelgoed,
dat er in elk hok is.” Het zogenaamde speelgoed bestaat meestal uit
een ketting met een stuk plastic, waar varkens snel op uitgekeken
zijn en die absoluut niet voorziet in de natuurlijke behoefte om te
wroeten en te onderzoeken.

Volgens
The Pig Story zijn de biggen op een leeftijd van vier weken “oud
genoeg om op eigen benen te staan.” Biggen op deze jonge leeftijd
weghalen bij de zeug veroorzaakt echter verstoord gedrag en
speendiarree en andere ziektes, die vaak met antibiotica verholpen
moet worden.

De
klacht tegen thePigStory.nl

Directeur
Frederieke Schouten: “Vlees is ongezond, draagt bij aan de
opwarming van de aarde en leidt tot veel dierenleed. Steeds meer
mensen weten dit en vooral jongeren kiezen vaker voor plantaardig. De
vleessector verkeert in ontkenning en verzet zich. Deze pr-campagne
is schaamteloze kindermarketing en gaat veel te ver. Hopelijk maakt
onze klacht een einde aan de propaganda gericht op deze kwetsbare
groep.”

Als je wat geld kan missen, steun dan Varkens in Nood:

IBAN: NL49 TRIO 0212 1888 87
BIC: TRIONL2U

==================================

Zo zijn ook Joden, Roma en Sinti door de nazi’s in vrachtwagens vergast tijdens WOII…..

** Nog zo’n ongeluk, al was daar nog een extra stressvolle situatie: een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius…..:

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……
(en zie de links in dat bericht) Ook uit dat bericht blijkt dat
Nederland ‘uiterst deskundig’ is op gebied van dierenmishandeling of
beter gezegd ‘deskundig’ in het martelen van dieren…..

Zie ook:

Horens worden afgesneden, verbrand en afgescheurd: onverdoofde behandeling van vee in West-Australië

Derving is winstgevend!‘ (supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!)

Met dank aan Puck van der Wiel van Varkens in Nood. 

 Update op 2 oktober 2020.

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……

Vanmorgen
in het nieuws een vrachtwagen met varkens die in brand was gevlogen
en daardoor voor een fikse file zorgde…….

Het was
zelfs in Den Haag vanmorgen al boven de 30 graden Celsius, laat staan in de buurt van Renkum waar e.e.a. gebeurde….. Hoe is het
mogelijk dat deze arme dieren dan vervoerd mogen worden…???

Een
tiental
varkens kwam om in de brand en een tiental varkens
moest vanwege ernstige verwondingen ter plekke worden afgemaakt
door dierenartsen…… Het hieronder opgenomen artikel komt van
Transport online en het is dan ook de vraag hoeveel varkens er
werkelijk zijn omgekomen…… Transport online heeft geen behoefte om kritiek te leveren op het vervoer van varkens en andere dieren, of het nu snikheet of steenkoud is, immers degenen die zich daar schuldig aanmaken zijn haar lezers…. In het artikel wordt gesteld dat er
195 varkens in de vrachtwagen zaten, terwijl men met hitte minder
dieren zou vervoeren….. Het gaat om volwassen varkens, dus de wagen
moet propvol hebben gestaan……

Varkens in een snikhete vrachtwagen……..

Het is
te schunnig voor woorden dat men met deze temperaturen varkens durft
te vervoeren…… Men zou het tuig dat hiervoor verantwoordelijk is,
een paar dagen lang op dezelfde manier
moeten vervoeren en dat ook met temperaturen boven de 30 graden C.!!!
De hoofdverantwoordelijken voor dit uiterst misdadige handelen zijn: -varkensboeren, -de top van
slachterijen, -de top van de transportbedrijven die dit barbaarse werk
aannemen, -de top van overheidsinstanties die zich hier mee bezighouden als de
NVWA, plus -minister Schouten van de ChristenUnie……
‘Mensen’ die verantwoordelijk zijn voor deze misdaden kan je in feite geen mens
meer noemen, immers ze missen elke humaniteit!! 

 En ja, als je vlees
eet ben je medeverantwoordelijk………

Varkens
overleden na brand in vrachtwagen op A50

Varkens overleden na brand in vrachtwagen op A50 [+foto]

HEELSUM – Op de A50 net
voorbij de afrit van Renkum is brand ontstaan in een vrachtwagen
met levende varkens. Bij de brand zijn een tiental varkens overleden.
Er is veel vertraging ontstaan in de richting van Oss.

De brand werd iets na 07:00 uur
gemeld, waarna zeker twee brandweervoertuigen uitrukten. De
vrachtwagen had last van een vastgelopen rem, die de brand
veroorzaakte. 

Een toevallig passerende zuigwagen heeft een eerste
bluspoging gedaan, waarna de brandweer het overnam.

In de vrachtwagen zaten 195
varkens. Daarvan zijn er een paar overleden door de brand.
Daarnaast, zo meldt de politie ter plekke, zijn er een tiental
varkens afgemaakt door een dierenarts door de zware verwondingen die
ze hadden opgelopen als gevolg hiervan.

De vrachtwagen kan niet meer verder
rijden en de varkens worden op de snelweg overgeladen in een andere
vrachtwagen. Voordat de weg weer vrijgegeven kan worden, moet het
wegdek eerst worden gereinigd van de olie en andere stoffen die niet
op de weg horen zoals de uitwerpselen van de dieren.

Dit incident zorgt voor veel
vertraging op de snelweg A50 in de richting van Heteren/Oss. Om 08:20
uur stond er zeker 7 kilometer file met een vertraging van bijna 40
minuten. Het verkeer wordt aangeraden om te rijden via de A15, N325
en de A15.

======================================

Hier nog een link naar een bericht van Hart van Nederland, waarin een video opname is te zien: ‘Vrachtwagen vol varkens vliegt midden op de A50 in brand, meerdere dieren overleden

Zie ook:

Dierenbeulen van de varkenssector liegen kinderen voor: varkens hebben het reuze naar hun zin en weer een vrachtwagen met varkens verongelukt

Hitteprotocol is een wassen neus‘ 

56.000 schapen zullen levend worden geroosterd‘ 

Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ 

Minister Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt‘ 

Carola
Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot
buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt
gehouden door die transporten….
‘ 

Veetransporten naar buitenland moeten onmiddellijk worden gestopt

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd

Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal

Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

Commissie Remkes: stikstofplan Rutte 3 volkomen onvoldoende

Stikstof: de feiten op een rij‘ (zie ook de links in dat bericht)

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt‘ 

Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland

Coronavirus: 2 miljoen kippen vermoord in de VS terwijl mensen daar honger lijden

Coronavirus als excuus om door te gaan met grootschalige vervuiling

Boeren
zijn al dagen bezig met het ‘oplossen van het stikstofprobleem’: de
stank daarvan is tot in het centrum van Den Haag te ruiken

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..
 

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft 

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen

Varkens
in Nood wil een verbod op de nieuwbouw van mestkelders. Jaarlijks
zakt een aantal varkens door de vloer van hun stal waardoor ze in de
mestkelder terechtkomen en daardoor meestal op een vreselijke manier overlijden, in 2019
gebeurde dit bijna 5 keer per week, minstens 240 keer op
jaarbasis…..

Het
beton van de vloeren waarop deze arme dieren moeten staan
verzwakt door de zuren in de ontlasting, dit gaat
door totdat de vloer instort……
(terwijl deze arme dieren al in de drek
en urine staan waardoor een overgroot deel van de varkens lijdt aan [ernstige]
longklachten)

Snap wel
dat Varkens in Nood pleit voor innovaties en een verbod op de
nieuwbouw van stallen met daaronder een mestkelder, echter het zou
beter zijn om te pleiten voor de sluiting van bedrijven die zo’n
mestkelder onder de megastallen hebben….. (megastallen: de hel op
aarde voor dieren….) Waarom deze varkensboeren (lees: dierenbeulen)
nog met zijden handschoenen aanpakken? ‘Boeren’ die hun dieren groot
martelen, waarna ze worden doodgemarteld in slachterijen…… Hoofdverantwoordelijke op dit moment ChristenUnie minister Schouten, die blijkbaar in de bijbel heeft gelezen dat je dieren groot en dood mag martelen
(dieren zijn volgens Schouten de schepping van haar god….)

Als we
werkelijk iets willen doen aan de klimaatverandering en problemen als
die met stikstof, nitraat en mestoverschotten, is het zaak deze hele
doodsindustrie en niet de dieren zo snel mogelijk de nek om te draaien! Ten eerste
wordt daar enorm dierenleed mee bespaard en ten tweede zal door het stoppen met het eten van vlees ook de
volksgezondheid sterk vooruitgaan!! Er zijn nu zelfs bodybuilders die op het veganistische pad zijn gegaan en daar naar eigen zeggen enorm voordeel mee boeken.

Maar
goed, na lang nadenken heb ik toch maar besloten te tekenen, om nog eens een dom cliché aan te halen:
iets is
beter dan niets…….
Lees de petitie en zie of je deze wilt tekenen:  

Varkens
in Nood wil verbod op mestkelders

Onderzoek
van Varkens in Nood toont aan dat de brandweer in 2019 gemiddeld
bijna 5 keer per week moest uitrukken om dieren te redden uit
mestkelders. Jaarlijks zakken honderden dieren door een stalvloer,
velen daarvan overleven dit niet. Ze verdrinken in hun eigen mest of
stikken in de giftige gassen. Varkens in Nood pleit voor een verbod
op mestkelders bij nieuw te bouwen stallen en roept op tot het
stimuleren van innovatieve en diervriendelijke alternatieven.

240
ongelukken in één jaar tijd

In de
intensieve veehouderij leven varkens en runderen op roostervloeren
boven een diepe put die gevuld is met hun eigen uitwerpselen.
Regelmatig storten deze vloeren in doordat het beton wordt aangetast
door de zuren in de ontlasting. Uit onderzoek door Varkens in Nood
blijkt dat in 2019 tenminste 240 incidenten zijn gemeld waarbij
dieren in een mestput stortten. Dat zijn bijna vijf meldingen per
week. Waarschijnlijk ligt het werkelijke aantal incidenten veel
hoger, de brandweer wordt alleen opgeroepen als het ongeluk op tijd
is ontdekt en de dieren nog in leven zijn.

Ja, ik help dieren uit de (mest)put!
>>
 

Milieuproblemen

Instorting
is overigens niet het enige probleem van mestputten. De combinatie
van poep en urine vormt grote hoeveelheden ammoniak. Dit veroorzaakt
luchtwegproblemen bij dieren en mensen en leidt tot overlast voor
omwonenden en verzuring van de omgeving. Het is een van de
belangrijkste oorzaken van de huidige stikstofcrisis en meer dan 90
procent van de uitstoot komt uit de agrarische sector. Daarnaast
vergroten ammoniak en andere mestgassen het risico op stalbranden,
explosies en verstikking.

Verantwoordelijkheid

Frederieke
Schouten, directeur van Varkens in Nood: “De veehouderij staat aan
de vooravond van grote veranderingen. Het huidig systeem is
onhoudbaar en duurzame landbouw lijkt de toekomst. Dieren huisvesten
op roosters boven een gevaarlijke kelder gevuld met hun eigen
uitwerpselen is dieronvriendelijk, milieuonvriendelijk en niet
toekomstbestendig.”

Varkens in
Nood roept minister Schouten op om haar verantwoordelijkheid te nemen
voor de veiligheid van de dieren. De organisatie is een petitie
gestart voor een verbod op het huisvesten van dieren boven
mestkelders.

Ja, ik help dieren uit de (mest)put!
>>

Bekijk
hier
de campagnevideo en hier
de campagnepagina.

Rapport
Dieren in de put JUNI 2020.pdf
1.3
MB

Sarah PesieDierwetenschappersarah@varkensinnood.nl
020 617 7757
06 28 28 99 47
 

Varkens in
Nood

Tilanusstraat 8b 1091 BH Amsterdam
www.varkensinnood.nlwww.linkedin.com/company/stichting-varkens-in-nood 

Meer
doen?

  • Download
    de poster
    , hang deze op een zichtbare plek of deel deze met
    vrienden en familie.

  • Bekijk en deel de video:

Voor meer berichten over vleeseten, varkensboeren, dierenmishandeling en/of de intensieve martelveehouderij, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Schiphol dat voor elk geland vliegtuig € 80,– betaalt, schrijft geheel hypocriet ‘groene obligaties’ uit

Een
ongelofelijk staaltje volksverlakkerij: Schiphol geeft voor 750
miljoen euro aan groene obligaties uit.

Volgens
DeBeurs.nl dat dit bericht vanmorgen bracht, wil
Schiphol dat geld gebruiken om o.a. de luchthaven te verduurzamen, voorts zou
de uitgifte van die obligaties het vliegveld wat extra financiële steun
geven tijdens het voortduren van de Coronacrisis.

Als
Schiphol wat financiële steun nodig heeft vanwege de Coronacrisis
moet het eerst eens ophouden met het betalen van € 80,– per geland
vliegtuig, de zotheid ten top! Schiphol doet dit voor de KLM dat
passagiers van relatief dichtbij vervoert naar Schiphol, waarna de
KLM deze mensen verder vervoert op lange vluchten……. Kortom de
hub-functie van Schiphol kost een enorme bak geld en nogmaals is
bedoeld om de KLM winst te laten maken……*

Schiphol
wil verduurzamen? Dan moet het zeker stoppen met deze verkapte steun
voor de KLM, dat zorgt meteen voor een flinke teruggang van het
aantal vluchten, winst voor de omwonenden van Schiphol, plus winst
voor het milieu en het klimaat….. Bovendien

is Lelystad Airport dan volledig overbodig en kunnen de vogels, waaronder zeearenden, in de aanpalende Oostvaardersplassen, bij wijze van spreken rustig ademhalen…….

Bijzonder veel zeearenden in de Oostvaardersplassen ...

Schiphol
heeft een visie voor 2050, dan wil het de meest duurzame en
hoogwaardige luchthavens ter wereld creëren…… Weet niet of de
redactie van DeBeurs.nl goed heeft opgelet, immers als je deze zin in
het artikel leest zou je waarachtig denken dat Schiphol ook in het
buitenland luchthavens wil bouwen, wat daar duurzaam aan is, is me
niet duidelijk, voorlopig is Schiphol een plaag voor de omwonenden en
die hebben geen tijd om tot 2050 te wachten op een fikse vermindering
van het aantal vluchten!!

De
Coronacrisis duurt nu al een paar maanden en buiten het feit dat veel
bedrijven de deuren hebben gesloten, blijkt nu wel dat veel meer
mensen kunnen thuiswerken en geen dagelijkse tocht in plofblik nodig
hebben om hun werk uit te kunnen voeren……

Laten we
daarom inzetten op een veel duurzamere manier van leven, dus minder
autorijden, vliegen en cruises maken, wellicht kunnen we dan de
klimaatverandering echt enigszins afremmen, want met alle peperdure
en uiterst vervuilende klimaattoppen zal dit niet gebeuren….. Wat
die klimaattoppen niet voor elkaar kunnen krijgen, lukt een virus
wel, anders gezegd: we kunnen pas echt wat betekenen voor het klimaat
als we min of meer gedwongen thuiszitten en het gevaar lopen een (dodelijke) besmettelijke ziekte op te lopen…… Laten we deze crisis
gebruiken om onze manier van leven aan te passen!!**

Hier het
artikel van DeBeurs.nl:

Schiphol
geeft voor 750 miljoen euro aan groene obligaties uit

Gepubliceerd op 2 april
2020 09:12

AMSTERDAM (AFN) – Schiphol heeft
voor 750 miljoen euro aan groene obligaties uitgegeven. Het geld dat
daarmee is opgehaald is onder meer bedoeld voor het verder
verduurzamen van de luchthaven. Verder geeft de uitgifte de
luchthaven wat financiële lucht in de huidige coronacrisis.

De stukken hebben een looptijd van
9 jaar tot 6 april 2029 met een coupon van 2 procent. Volgens
Schiphol was de obligatie ruimschoots onderschreven. De stukken
werden geplaatst bij verschillende institutionele beleggers.

De uitgifte van de groene obligatie
geeft volgens de luchthaven invulling aan Schiphol’s Visie 2050 om
de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld te creëren.

====================================

* Zie: Schiphol winstgevend en uiterst belangrijk voor de Nederlandse economie? Lees dit!

** Onze
manier van leven aanpassen is niet besteed aan de dierenbeulen van de
intensieve martelveehouderij, gistermiddag werd gemeld
dat de boeren het overleg met de disfunctionerende minister van Landbouw, Carla Schouten hebben
opgezegd. Dit terwijl zij er NB voor heeft gezorgd dat de boeren amper wat
hoeven te doen aan de meer dan enorme veestapel van rond de
500 miljoen dieren die hier jaarlijks worden groot en
doodgemarteld en waarbij niet alleen een enorme berg methaangas wordt uitgestoten, behorend tot de sterkste broeikasgassen op aarde, maar waarbij ook een gigantische hoeveelheid stikstof wordt geproduceerd…… (door die methaangasuitstoot behoort Nederland tot de grootste aanjagers van de klimaatverandering……) Men krijgt een bak geld als men wil stoppen
met het dieren mishandelen, terwijl bijvoorbeeld de varkensboeren een gemiddeld jaarlijks inkomen
hebben van rond de € 250.000,– netto…. ‘Boerenorganisatie’ LTO Nederland is zo godvergeten brutaal dat men daar wil dat de rechten van uitgekochte
dierenbeulen naar andere beulen gaan……. Ofwel naar ‘boeren’ die wel doorgaan met
het martelen van hun dieren in veel te kleine, volgepropte stallen
waarvan de dieren alleen daglicht te zien krijgen als ze op transport
gaan naar het slachthuis, of als ze veel te lang in veewagens naar
het buitenland gaan, tochten waarop altijd dieren doodgaan van
uitputting, uitdroging, of door verwondingen opgelopen toen ze de
vrachtwagens in werden geschopt…….. ChristenUnie minister Schouten heeft er overigens geen probleem mee als deze arme dieren zelfs nog met 30 graden C. in zo’n vrachtwagen worden vervoerd…… Men zou deze ploert zelf eens een volledige dag in zo’n veewagen moeten zetten als het zelfs ‘maar’ 25 graden C. is en op dezelfde manier als die arme dieren, dus de wagen ingeschopt, waarna ze zo vastzit dat ze haar vieze reet niet kan roeren en amper water te drinken krijgt……. Schouten vindt het in feite normaal als men zo met dieren omgaat, dieren die tot de ‘schepping’ van de door christenen bedachte god behoren, een god die zij als boerendochter ook aanbidt (verafgoodt)……

Zie ook: 

Schiphol mag groeien aldus o.a. Maxim Verhagen (ex-CDA-minister en voorzitter Bouwend NL)

Nederland trots op de KLM aldus de VPRO: leve de miljarden aan belastinggeld die in dit ‘duurzame bedrijf’ worden gestoken

Remco Dijkstra (VVD 2de kamer) eist bijna jankend extra vluchten Schiphol en opening Lelystad Airport‘ 

Schiphol goed voor economie? Heel wat minder dan men je wil doen geloven

Vliegreizen vanaf Schiphol goedkoper dan die vanaf Duitse vliegvelden

Schiphol winstgevend en uiterst belangrijk voor de Nederlandse economie? Lees dit!‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde) 


Schiphol
verlaagt tarieven vanwege grote aantal reizigers, dat weer zorgt voor
meer reizigers en het opnieuw verlagen van de tarieven……… ha! ha!
ha! Uh, o ja, gecondoleerd Eindhovenaren……

 

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie‘ (zie ook de links in dat bericht voor meer artikelen over het klimaatakkoord dat geen zoden aan de dijk zet)

Lelystad Airport: 47% van 1.200 inwoners in Gelderland, Overijssel en Flevoland ‘is voor vakantievluchten op Lelystad Airport’‘ (zie ook de links in dat bericht) 

Schiphol vluchten moeten kunnen groeien en Lelystad Airport moet open, juist vanwege de duurzaamheid aldus Elbers (KLM)‘ (ja ja, deze grofgraaiende leugenaar durft wel……) 

Oostvaardersplassen: wel vliegtuigen, geen grote grazers………

Dijsselbloem: Nijhuis, grofgraaier van Schiphol heeft de 9 ton, die hij vorig jaar bij elkaar graaide, meer dan verdiend!!!

Mansveld houdt rekening met het afschieten van grote hoeveelheden ganzen, bij uitbreiding Lelystad ‘Airport…’

Lelystad
Airport: Kees Linse kritisch over uitbreiding van dit vliegveld, maar
vindt het onderzoek naar uitbreiding ‘goed werk…’ ha! ha! ha! ha!

Attje Kuiken voor uitbreiding vliegveld Lelystad……..‘ (Kuiken 2de Kamer PvdA)

Lelystad ‘Airport’ moet tegen de trent in uitbreiden…………..

Lelystad Airport: Hans Alders heeft schijt aan het milieu en de burger

En dan nog een bericht over het stikstofprobleem:

Boeren- en bouwersprotest, gezamenlijk tegen de aarde en het voortbestaan van de mens‘ (en zie de links in dat bericht voor meer over de ‘boeren’ en dierenleed in de intensieve veehouderij)

Geert Wilders (PVV leider) staat achter de ‘boeren’ die hun dieren mishandelen

Hoorde vanmorgen tussen neus en lippen door dat fascist Geert Wilders achter de ‘boeren’ staat…. Terwijl zijn beweging, in de persoon van Dion Graus, het voor elkaar kreeg dat er een dierenpolitie werd opgericht om dierenmishandeling op te sporen en tegen te gaan…..

Hoe kan Wilders dan zeggen dat hij achter de ‘boeren’ staat, terwijl juist in de intensieve veehouderij de dieren alleen al door de manier waarop ze opgestapeld worden gehouden, vreselijk worden mishandeld……..  Dan is er nog de slacht en het vervoer van deze arme dieren, zaken waar met de regelmaat van de klok vreselijke berichten over naar buiten komen……

Meneer Graus, bent u het met me eens dat deze gang van zaken zo snel mogelijk afgelopen moet zijn?  En meneer Graus, wat vindt u van de woorden die uw leider Wilders gebruikt ten aanzien van de ‘boeren’ die hun dieren in feite groot en dood martelen?? (immers een fiks aantal dieren haalt de slacht niet eens, doordat ze wegens verwaarlozing eerder sterven, om nog maar te zwijgen van de kippenboeren die haantjes nog steeds verhakselen…..) 

Meneer Graus, als u nog een beetje fatsoen in uw donder heeft zegt u de PVV vaarwel!!

Voor meer berichten over dierenmishandeling, intensieve martelveehouderij, Graus en/of Wilders, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Dierenmishandeling: Duitsland wil martelen van zeugen met wetgeving blijvend legaliseren

In
Duitsland ligt een barbaars wetsvoorstel ter ondertekening, daarmee
wordt een uitspraak van de rechter teniet gedaan. Een Duitse rechter
stelde eerder dat het vastleggen van zeugen in een stangenkooi
tegen de Duitse wetgeving ingaat, waarmee deze marteling in feite
werd verboden.

Ongelofelijk
maar waar: boeren, politici die als lobbyist voor de ‘vleesindustrie’
fungeren, lobbygroepen van de intensieve martelveehouderij en van de
rest van de doodsindustrie hebben de regering Merkel zover gekregen
dat er een wetsvoorstel werd gefabriceerd waarmee het martelen van
moedervarkens in wetgeving wordt gelegaliseerd…….. (en dat door
een regering van christenen en sociaal democraten!!)

Deze
arme dieren moeten een aantal keren biggen werpen en dat zo snel
mogelijk na elkaar, zodat deze dieren in feite het grootste deel van hun veel te korte leven
vastliggen, zich niet kunnen omdraaien en zelfs de poten niet kunnen
strekken….. Aan deze praktijk moet zo snel mogelijk een eind worden
gemaakt, i.p.v. deze zware dierenmishandeling te legaliseren!!!

Duitsland
wordt gezien als zijnde een voorbeeld voor andere EU landen en als
deze wetgeving wordt aangenomen in het Duitse parlement, zal dit
weerslag hebben op alle varkenshouderijen (de hel op aarde voor deze arme dieren) in de EU. De laatste jaren
hebben milieugroeperingen, dierenbeschermingsorganisaties en anderen
het voor elkaar gekregen dat men in de EU meer oog heeft wordt voor
dierenwelzijn, als deze wetgeving ingevoerd zal worden valt dan ook
te vrezen dat de opgebouwde compassie met dieren verloren zal
gaan…… (immers als iets dergelijks in wetgeving wordt vastgelegd,
kan het voor velen niet anders betekenen dan dat deze manier van
varkens houden veel minder erg is dan men tot nu toe werd
voorgehouden door dierenrechtenorganisaties en door activistische dierenbeschermingsorganisaties……)

Moet
overigens zeggen dat ik niet weet of er ook maar één EU-lidstaat
is, waar het houden van zeugen in een martelkooi is verboden, ben
bang dat zo’n land niet bestaat…… Des te erger als Duitsland deze
marteling gaat legaliseren, daar ook andere landen met deze wetenschap, dit soort zware dierenmishandeling niet zullen verbieden en na lobby wellicht zelf zullen overgaan op het vastleggen in de wet van deze barbaarse manier van dierhouderij…… Sterker nog: het zou zelfs op EU niveau gelegaliseerd kunnen worden…..

Lees en
teken de petitie van Compassion in World Farming (CIWF) ajb en geeft het door (als je een Twitteraccount hebt, verstuur dan de getoonde links naar Duitse politici, zo gebeurd), het martelen van deze slimme
dieren moet afgelopen zijn! De boeren die dit doen, maken zich
schuldig aan zware dierenmishandeling en zouden voor het gerecht
moeten worden gesleept, precies als de transportbedrijven en slachthuizen die deze dieren vreselijk martelen!!* (zoals onlangs weer bekend gemaakt) Je begrijpt dat hetzelfde zou moeten gelden voor politici die willens en wetens deze vorm van dierenmishandeling promoten >> strafrechtelijk vervolgen dat tuig!!

Urgent: Duitse moedervarkens in gevaar. Kom in actie!

Het welzijn van miljoenen
moedervarkens in Duitsland is in gevaar. Deze week stemmen de Duitse
leiders over een schokkend wetsvoorstel: als dat wordt aangenomen,
mogen
moedervarkens nog
jarenlang in illegale, krappe kooien

worden gehouden.

Wij mogen dit niet
toestaan. Spreek je nu uit en laat Duitsland weten wat jij ervan
vindt!
Teken
de petitie

(in het Duits) en/of
stuur
een tweet

naar Duitse politici.

Teken de petitie

 Pigs

STUUR
EEN TWEET NAAR DUITSE POLITICI

Als je
Twitter gebruikt, kun je gemakkelijk onderstaande (Duitse) tweets
versturen. Daarmee roep je verschillende Duitse politici op om
aanstaande vrijdag, Valentijnsdag, tegen het wetsvoorstel te stemmen.
Natuurlijk kun je de tekst ook zelf aanpassen.

Twitter Tweet 3
Twitter Tweet 4
Twitter Tweet 5
Twitter Tweet 6
Twitter Tweet 7
Twitter Tweet 8
Twitter Tweet 9
Twitter Tweet 10
Twitter Tweet 1
Twitter Tweet 2

EEN
STAP TERUG IN DE TIJD

Een
moedervarken in de Europese vee-industrie staat een groot deel van
haar leven opgesloten tussen stalen stangen.
De
kooien zijn zo klein dat ze nog niet eens haar poten kan strekken.

Om die
reden oordeelde de hoogste Duitse rechter eerder dat deze kooien in
strijd met de Duitse wet zijn en moeten worden afgeschaft. Nu willen
Duitse politici echter de wet aanpassen en de kooien alsnog
legaliseren.
Een ramp
voor de dieren.
En een
stap terug in de tijd.

Niet
alleen in Duitsland maar in heel Europa komen mensen en organisaties
in actie.
Laat
Duitsland voelen dat heel Europa meekijkt en laat je horen!

Teken de petitie 

Pigs

Duitsland
heeft een voorbeeldfunctie in Europa.
Als
dit doorgaat, kan het welzijn van nog veel meer moedervarkens in
andere landen in gevaar komen.

Het is
daarom heel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich nu uitspreken:
dit is niet de
veehouderij zoals we die willen in Europa. De toekomst is zonder
kooien.

Ik teken

Hartelijk dank voor jouw steun.

Met vriendelijke groet,

Annemarie
Brijder

Campaigner

PS:
Opgesloten in een stalen kooi kan een moedervarken zich niet eens
omdraaien of haar poten strekken. Vele worden gek van frustratie.
Kom
nu in actie en spreek je uit voor de moedervarkens.

Dankjewel.

==================================

Hier de
petitietekst in het Duits, opgesteld door Animal Equality Germany,
overgenomen van change.org:

Animal
Equality Germany
started this petition to Mitglieder
des Bundesrates
and 16 others

Fordern
Sie jetzt vom Bundesrat: Rechtsbruch von Ministerin Klöckner
verhindern!

Grausamer Alltag für Millionen von
Sauen: Eingesperrt in Metallkäfigen können sich die Tiere kaum
bewegen. In Deutschland müssen über zwei Millionen „Zuchtsauen”
die Hälfte ihres kurzen Lebens in diesen Kastenständen verbringen.
Grund: die Industrie will in dieser Maschinerie so viele Ferkel wie
möglich so reibungslos wie möglich produzieren.
Weder
können sich die Sauen umdrehen noch im Liegen wenigstens die Beine
ausstrecken.
 

Auch den
Kontakt zu ihren Artgenossen und die Pflege ihres Nachwuchses bleiben
ihnen verwehrt. In diesem System darf die Sau keine Mutter sein,
sondern wird lediglich als „Stück Fleisch“ betrachtet, mit dem
man Umsatz macht.

Kastenstände sind
Tierqual!

Das sogenannte Magdeburger Urteil
vom 24. November 2015 schaffte Rechtssicherheit über die Auslegung
von § 24 der Nutztierhaltungsverordnung. Dieser besagt, dass
„Kastenstände so beschaffen sein müssen, dass jedes Schwein
ungehindert aufstehen, sich hinlegen sowie den Kopf und in Seitenlage
die Gliedmaßen ausstrecken kann“ und dass deshalb der Umbau der
Kastenstände unverzüglich und ohne langjährige Fristen erfolgen
muss. 

Ministerin Klöckners
Vorhaben ist verfassungswidrig!

Diese Vorgabe wird jedoch von den
meisten Betrieben nicht eingehalten und entsprechende Rechtsprechung
ignoriert. In der geplanten Neuregelung zur Kastenstand-Haltung soll
dieser Satz nun aus der Tierschutz-Nutztierhaltungsverordnung
gestrichen werden.
Damit
würde Bundeslandwirtschaftsministerin Klöckner die bislang
illegale, aber gängige Praktik legalisieren und die
Tierschutzvorgaben in Deutschland sogar verschlechtern.

Dieses Vorhaben ist eindeutig verfassungswidrig, da im Tierschutz das
Verschlechterungsverbot gilt.

Der breite Protest von über 20
Tier- und Umweltschutzorganisationen hat dazu geführt, dass die
ursprünglich für Dezember geplante Abstimmung im Bundesrat
verschoben wurde. Der neue Zeitplan sieht vor, dass der Bundesrat am
14. Februar abstimmt.

Fordern Sie jetzt, diese
Verordnung abzulehnen und Kastenstände endlich abzuschaffen!

Mitzeichnend:

Albert Schweitzer Stiftung für
unsere Mitwelt
Bundesverband Tierschutz e.V.
Compassion in
World Farming
Menschen für Tierrechte – Bundesverband der
Tierversuchsgegner e.V.
PROVIEH e.V.
VIER PFOTEN – Stiftung
für Tierschutz

=================================

* Waar
Nederland een fiks aantal van deze dierenbeulen uit ons belastinggeld
een bak geld geven om hen uit te kopen, terwijl een gemiddelde
‘varkensboer’ een netto inkomen heeft van € 250.000,– per jaar!!!
Ofwel deze dierenbeulen worden beloond voor het jarenlang dieren
martelen waar ze ook nog eens een hele bak geld aan over hebben
gehouden, terwijl deze schoften zelfs te beroerd zijn om wat geld uit
te geven zodat varkens niet langer omkomen in stalbranden!! 

 

Voor meer berichten over het martelen van dieren, ofwel zware dierenmishandeling enz., klik op één van de labels, direct onder dit bericht.

Azijnpisser ‘familiäre getränke Störung’ en de ‘beslommeringen’ van de dag

Burps, beste bezoeker,
heb iets te diep in het wodka glas gekeken, was gezellig, had
nog wat willen publiceren, maar wat geldt voor de weg van de fiets en
de auto, geldt op die ‘momenten’ ook voor het internet: beter niet betreden…….

Had (burps) nog willen
schrijven over het zoveelste slachthuisschandaal waar de zogenaamd
‘Beter Leven Ster’ varkens vreselijk worden gemarteld en dat minister
Schouten tegelijkertijd nog steeds niet heeft doet besluiten om alle
slachthuizen ten allen tijde onafhankelijk en van buiten via camera’s
te kunnen laten controleren (op elke stap die de arme dieren naar hun
ver voortijdige dood doen)… Zodat je kan zien hoe vreselijk de
dieren worden mishandeld….. (wellicht voor jouw bordje kadaver)
Nee, morgen zit Schouten weer vooraan in de kerk gods schepping
(zoals de varkens), te bejubelen……

Of wat dacht je van de
demonstraties in Chili, waar de reguliere media amper aandacht voor
hebben, terwijl er al tientallen doden zijn gevallen……
Slachtoffers niet onder de ‘orde troepen’ (ook het leger schijnt weer
veelvuldig in het straatbeeld aanwezig te zijn), maar onder de
demonstranten die de corruptie en de baantjescarrousel aan de top van
de landelijke, regionale en stadsbesturen spuugzat zijn, mensen die
echt verandering eisen omdat ze niet meer rond kunnen komen…..

Dan nog de nieuwste
problemen met de peperdure JSF, waarvan de behuizing kraakt, het
boordkanon niet goed functioneert, dit nog naast alle ellende met
sofware: waarin men maar liefst 800 fouten vond…….
Het voorgaande terwijl
die JSF zich nog net kan meten met een A-10 Thunderbolt uit de 70er
jaren van de vorige eeuw, daar deze peperdure en super lawaaimaker
niet snel genoeg rent, wendt en stijgt….. Daarnaast kan de VS het
gebruik van deze nepstraaljager op afstand uitschakelen voor gebruik,
als de missie hen niet aanstaat……. ha! ha! ha! ha! ha! Welke zot
koopt zo’n toestel??

En de Brexit? Ach ik kan
de Britten alleen maar feliciteren, daar de EU uiteindelijk alleen
middels een dictatoriaal bewind kan worden geregeerd, al zal een
dergelijk bewind ook GB willen inlijven (zal niet makkelijk zijn daar dit land nog steeds
de beschikking heeft over kernraketten en ik moet toegeven dat Groot-Brittannië al trekken krijgt van een fascistisch geregeerd land onder opperploert
Johnson…….)

Beste bezoeker, (burps)
veel plezier vanavond (althans als het enigszins mogelijk is).

Boeren- en bouwersprotest, gezamenlijk tegen de aarde en het voortbestaan van de mens

Vandaag weer een boerenprotest in combinatie met een protest van de bouwers, die zich gezamenlijk verzetten tegen het stikstofbesluit van de Raad van State. Deze boeren- en bouwbedrijven kunnen flikken wat ze willen, waar milieuorganisaties die demonstreren voor het behoud van de wereld, de natuur daarop, plus het dierlijk en menselijk leven, al snel van de straat worden gemept door de politie…….

Waar anderen die de studio’s van de publieke omroepen durven binnen te vallen om in een uitzending hun grieven te verwoorden, al snel worden beschuldigd van terreur of ander misdadig optreden, kunnen de boeren zonder enig probleem inbreken in diezelfde studio’s en een uitzending verstoren…….

De boeren stellen dat ze al meer dan voldoende hebben gedaan, waar ze vergeten dat de bodem op een groot aantal plekken is verzuurd door het injecteren van meststoffen en we al jaren op de vingers worden getikt voor het enorme mestprobleem, waar Nederland de EU regels t.a.v. mest al evenveel jaren overtreedt…… Daarnaast zijn de ‘boeren’ (lees: dierenbeulen) verantwoordelijk voor een enorme uitstoot aan methaangas, een gas behorend tot de sterkste broeikasgassen op aarde, veel sterker dan CO2……

Het voorgaande daar deze dierenbeulen verantwoordelijk zijn voor het groot- en doodmartelen van 500 miljoen dieren op jaarbasis, ja je leest het goed: een half miljard dieren en dat voor een zo’n klein land als Nederland…… Met die methaangas-uitstoot is Nederland een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering (in Australië verwacht men vandaag de 50 graden Celsius te overschrijden en de zomer moet daar nog beginnen, terwijl grote delen van de bossen in dat land in brand staan….)

Over bosbranden gesproken: de
boeren zijn medeverantwoordelijk voor de bosbranden in Brazilië, daar de
door brand vrijgekomen grond wordt gebruikt voor de teelt van gentech soja, waarvan
Nederland na China de nummer 2 importeur is…. (80% van de
wereldsojaproductie gaat naar diervoer….) Kortom de zogenaamde boeren
zijn dubbel verantwoordelijk voor de snelle klimaatverandering….. Dezelfde boeren die ook nog eens verantwoordelijk zijn voor het enorme
dierenleed in de intensieve martelveehouderij…….

Bij die uitstoot van methaangas zit ook fijnstof en ultrafijnstof, de laatste is kankerverwekkend, precies als asbest…. Ofwel de ‘boeren’ zijn daarmee ook nog eens verantwoordelijk voor het opjagen van de zorgkosten en dus niet alleen daar vleeseten slecht is voor het lichaam (het tast zo ongeveer alle organen van het lichaam aan (met aandoeningen als maag- en darmkanker, hartinfarcten en zelfs hersenaandoeningen, doordat de lever ook wordt aangetast door vleeseten….. Neem de ziekte BSE, veelal aangeduid als gekkekoeienziekte..)

 

De kwaadaardige ‘boeren’ hadden het gore lef te stellen dat ze net zo worden vervolgd als de Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog, terwijl juist de boeren hun dieren houden in veel te volle enorme stallen, die de vergelijking met de dodenkampen van de nazi’s wel legitimeren, zoals Robert Long al jaren geleden stelde over de varkenshouderij in megastallen……. CDA hufter Oplaat, die ook werkt als voorzitter van de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders (NVP), liet vanmorgen op Radio1 na 9.30 u. weten dat de uitlatingen van de boeren in het vergelijk met het vervolgen van Joden eigenlijk niet kunnen, maar dat hij e.e.a. wel begrijpt, daar anderen de boeren vergelijken met de bewakers van de dodenkampen…… Alsof boeren in grote stallen worden groot en doodgemarteld…. Ze zouden dat tuig eens met z’n allen een week lang in zo’n overvolle stal moeten opsluiten!!!

Intussen is het duidelijk dat de boeren niet zullen worden aangepakt voor het enorme aantal dieren dat hier wordt gehouden, ze zullen niet gedwongen hun bedrijf moeten sluiten en alleen op vrijwillige basis zullen bedrijven verdwijnen, waarvoor die boeren nog eens een extra bak subsidie van ons belastinggeld krijgen, dit bovenop alle subsidies die ze al krijgen en toch gaan deze ‘boeren’ weer protesteren….. 

Ach het is wel duidelijk dat ook ChristenUnie minister Schouten, die verantwoordelijk is voor wat de boeren flikken, het normaal vindt dat de volksgezondheid ondergeschikt is aan de economie (en niet een klein beetje!), daarnaast vindt zij het normaal dat de dieren, toch de schepping van de god die zij aanbidt, worden groot en doodgemarteld in veel te grote stallen en dat in veel te groten getale……. Alsof dat de opdracht is van haar god…..

De bouwmaffia zou eens de hand in eigen boezem moeten steken: waarom lobbyen zij bij lokale en regionale overheden om zoveel mogelijk huizen en kantoorgebouwen te slopen voor nieuwbouw, terwijl sloop al een enorme belasting is voor het milieu, is nieuwbouw dat uiteraard ook…… Trouwens de bouwmaffia maakt nog immer onderlinge prijsafspraken, dit bijna 20 jaar na de grote Bouwfraude…… Daarnaast behandelt dit geteisem het personeel als was het vuilnis: -veel te lage lonen, -de inzet van grote aantallen Oost-Europeanen, die nog minder verdienen dan hun Nederlandse collega’s en -een enorm aantal bouwvakkers die gedwongen zzp’er moesten worden, maar amper het hoofd boven water kunnen houden….. (niet voor niets is het aantal suïcides onder bouwvakkers groot…)

De hoogste tijd dat men de bezem door de top van de grote bouwbedrijven haalt en een groot strafrechtelijk onderzoek start naar: -gemaakte prijsafspraken, -het onderbetalen van vast personeel (voor zover nog aanwezig) en -het uitbuiten van Oost-Europeanen en gedwongen zzp’ers!!

Eén ding is zeker:  de protesten van de boeren en de bouwers hebben een enorme uitstoot aan
uitlaatgassen
‘opgeleverd’, alsof dat de normaalste zaak van de wereld
is……..
(uitlaatgassen bestaande uit CO2, fijnstof, kankerverwekkend ultrafijnstof en ander kankerverwekkend gif waaronder zware metalen…..)   

Zie ook:

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel

Filipijnen geen orkaanseizoen, maar het jaarrond tropische cyclonen‘ 

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

World Vegan Day, een dag die het bloed doet koken bij een fiks aantal lijkeneters

Geen halvering veestapel, terwijl de import van vleeskalveren jaar op jaar toeneemt

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Stikstof, het woord dat niet in de Miljoenennota staat: verbazing alom

Dierenmishandeling: kooientijdperk intensieve veehouderij moet eindelijk worden afgesloten

Stikstofadvies Commissie Remkes onbehoorlijk en hypocriet

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Dierenmishandeling: kooientijdperk intensieve veehouderij moet eindelijk worden afgesloten

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd
(het is ronduit misdadig om dieren opgepropt in vrachtwagens te
vervoeren bij meer dan 25 graden Celsius, daarmee is Schouten wat mij
betreft een heel smerige misdadiger!)

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord‘ (zie ook de andere links in dat bericht naar meer dierenleed in Nederland en elders)

Dierenmishandeling: kooientijdperk intensieve veehouderij moet eindelijk worden afgesloten

Wellicht
denk je dat na het stoppen met legbatterijen er geen dieren meer
in kooien worden gehouden, echter dat is niet zo, in de intensieve
martelveehouderij worden ook in Nederland tienduizenden dieren in
kooien gehouden, zo worden ‘vleeseenden, konijnen en varkens (buiten
Nederland ook kippen) nog steeds in kooien gehouden, kooien die een
hel op aarde zijn voor de arme dieren die daarin moeten leven…..

Afbeeldingsresultaat voor Official EU petition to End the Cage Age ends 11 September

Op 11
september beslist men in de EU of het eindelijk afgelopen moet zijn
met het intensief houden van dieren in kooien. Een aantal NGO’s
waaronder SumOfUs zijn een campagne gestart tegen het nog langer
houden van dieren in kooien. Met 1 miljoen handtekeningen maken we
kans op een kooienvrij-tijdperk in de EU.

Afbeeldingsresultaat voor hokken voor vleeseenden

We
hebben nog maar een paar dagen, dus lees en teken de petitie ajb en
geeft het door, aan deze zware dierenmishanndeling moet eindelijk een
eind worden gemaakt!

Afbeeldingsresultaat voor hokken voor varkens

Spread
the word: Official EU petition to End the Cage Age ends 11 September

Friends,

Cages
inflict suffering on enormous numbers of farm animals like pigs,
chickens and rabbits, every year

only to increase agribusiness profits. But a massive coalition of
NGOs has come together to push the EU this year to end the cage age.

If
you are a voting-age British or EU citizen, you can add your name
now! (And if you’re not, you can still help, just read on…)

There’s
only 9 days left, but we can do it:
 We
need one million people to join the campaign and sign our European
Citizens’ Initiative (ECI) to ban the use of cages in animal
farming. In fact, we want to gather way more than one million
signatures by Wednesday 11 September, so we’ll have a good buffer in
case some signatures are rejected.

A
successful ECI petition guarantees us a right to a public hearing in
the European Parliament, and 
compels
the Commission to spell out what action it will take in response.

Sign
the European Citizens Initiative calling for a ban on the use of
cages in animal farming.

We
can win this! SumOfUs members were instrumental in getting more than
a million signatures on the official ECI to ban glyphosate —
Monsanto’s infamous weedkiller. 

This
is a little more complicated than usual though, because it is an
official EU petition.

For
legal reasons, signing is a two step process: First sign with SumOfUs
here so we can keep you updated. Then you can sign officially on the
next page. Your government decides what information is requested and
will use it to validate your signature (e.g. your place and date of
birth). SumOfUs cannot access your data from that form — it’s just
for your government.

To
support a European Citizens’ Initiative, you must be an EU citizen
(national of an EU member state, which right now includes the UK too)
and be old enough to vote in European Parliament elections (18 except
Austria where the voting age is 16).

Not
eligible to sign, but want to help?
 Please
forward this email or 
share
the page on social media
 with
people you know who can sign.

SIGN THE PETITION 

Thanks
for all that you do,
Eoin and the team at SumOfUs

More
information:

EU
citizens call for an end to the use of cages for farm
animals
 Euractiv.com,
September 2018.

Why
the EU must stop caging farm animals (PDF)
 CIWF,
1 October 2018.

===================================

Zie ook:

World Vegan Day, een dag die het bloed doet koken bij een fiks aantal lijkeneters

Geen halvering veestapel, terwijl de import van vleeskalveren jaar op jaar toeneemt

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd‘ (het is ronduit misdadig om dieren opgepropt in vrachtwagens te vervoeren bij meer dan 25 graden Celsius, daarmee is Schouten wat mij betreft een heel smerige misdadiger!)

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord‘ (zie ook de andere links in dat bericht naar meer dierenleed in Nederland en elders)

Wat betreft het milieu:

Boeren- en bouwersprotest, gezamenlijk tegen de aarde en het voortbestaan van de mens‘ 


Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Stikstof, het woord dat niet in de Miljoenennota staat: verbazing alom

Stikstofadvies Commissie Remkes onbehoorlijk en hypocriet

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken‘ (en zie de links in dat bericht, ook naar berichten over de stikstofuitstoot)

Ormel (CDA 2de Kamer) spreekt schande van de dierenactivisten in megastal Boxtel

CDA opperhufter Ormel had vorige week zaterdag het gore lef om de dierenactivisten van Meat the Victims de maat te nemen, waarbij hij een paar keer stelde dierenarts te zijn (even onthouden bezoeker).

Volgens Ormel ging het hier om huisvredebreuk, daar boerengezinnen nu eenmaal op het bedrijf wonen en deze mensen doen nooit de deur op slot…… Gelul, daar maar al te vaak blijkt dat bij stalbranden de deuren van megastallen voor een groot deel op slot zitten……

‘Dierenarts’ Ormel durfde te spreken over een traumatiserende ervaring voor het gezin en dierenleed voor de dieren, daar er besmetting plaats heeft kunnen vinden, waardoor de dieren vermoord moeten worden (het woord ‘moord’ gebruikte deze dierenarts natuurlijk niet in combinatie met dieren)……. Alsof het houden van dieren in een megastal diervriendelijk is en het slachten van dieren niet uiterst traumatiserend waarbij deze dieren in doodsangst moeten wachten tot ze worden vermoord……

Slachten is nu eenmaal nodig aldus Ormel, die stelde dat we niet zonder vlees en zuivel kunnen leven…… Je had al begrepen dat dit je reinste flauwe kul is, onze darmen zijn zelfs niet geschikt voor het eten van vlees en vleeseten kan een enorm aantal klachten veroorzaken, waarbij de minste zeker niet maag en darmkanker is……

Over dat slachten stelde Ormel verder dat dit nu eenmaal onontkoombaar is daar het om onze voedselvoorziening gaat…. In Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren groot en doodgemarteld in de intensieve veehouderij, waar het overgrote deel van de vermoorde dieren naar het buitenland gaat, tja liegen is dan ook een specialiteit van  Ormel……

Zonder vleeseten zou er voor iedereen op aarde meer dan voldoende voedsel zijn, het grootste deel van groente gaat dan ook naar diervoer……. Bij soja is dat zelfs 80% van de wereldproductie, gentech soja waarvan Nederland na China de nummer 2 importeur is…….

Volgens Ormel zijn er zichtstallen waarbij het publiek op afstand kan zien dat de dieren het daar goed hebben en hij raadt iedereen aan te gaan kijken….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja, als de modelkampen van de nazi’s voor WOII!! Ormel sprak maar niet over de foto’s die na de actie van de dierenactivisten werden vrijgegeven en waar je zeugen vast ziet liggen tussen stangen, alsof het publiek dat te zien zal krijgen, de vuile leugenaar!!

Zoals gezegd, de dieren in de intensieve veehouderij worden groot en doodgemarteld, iets waar Ormel niet warm of koud van wordt, het zal ‘m aan de vieze christelijke reet roesten, alsof zijn god die de dieren zou hebben geschapen, de wil had dat de mens deze dieren in mega- en gigastallen zou groot martelen……. (god zou de mens geschapen hebben, zo bezien zou god de mens moeten hebben gewaarschuwd geen vlees te eten, daar onze maag en darmen daar niet op zijn gebouwd)

Ormel stelde voor de zoveelste keer dat hij dierenarts is en dat hij dit is geworden omdat hij van dieren houdt, net als de boeren die van hun dieren houden….. ha! ha! ha! ha! Ja en als dierenliefhebber vinden Ormel en de intensieve boeren dat ze het recht hebben de dieren te martelen……

Ormel reutelde nog wat leugens op, zoals de vervuiling door dieren die erg meevalt aldus de schoft, terwijl veel varkens long- en/of luchtwegklachten hebben door de ammoniak uit de urine in hun benauwde stallen, ammoniak die uiteraard ook de stal uitlekt, evenals het door deze enorme veestapel geproduceerde methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op aarde, waarmee Nederland onevenredig veel bijdraagt aan de klimaatverandering……

In het begin nam Ormel nog het woord ‘terrorisme’ i.v.m. de dierenactivisten in de mond, later nuanceerde hij dit en stelde niet te weten of deze activisten kwaadwillend zijn, of echt begaan zijn met de dieren, dat laatste kan hijzelf nooit meer claimen, maar toch doet de ploert niet anders!

Ormel vertelde over dierenactivisten die in het verleden gedreigd hebben mond en klauwzeer te verspreiden op veemarkten in de VS, wat hij ziet als een vorm van terreur.

Nee, de boeren zijn trots op hun werk, zo stelde Ormel, ofwel die boeren zijn trots op het feit dat ze dierenbeul zijn…. Nee, niet volgens Ormel, volgens hem willen deze boeren niet als dierenmishandelaars te boek staan…..

Verder maakte Ormel een pleidooi om dierenartsen, boeren en inlichtingendiensten onderzoek moeten doen naar dierenactivisme, hij wil zelfs een EU toezichtsorgaan, niet om dierenmishandeling tegen te gaan, maar om te voorkomen dat die mishandeling op straat komt te liggen, dus een orgaan dat ‘dierenextremisme’ moet tegengaan……. Nou, dat zal een succes worden, zelfs als mensen in het vizier staan van diensten als de AIVD, weten deze diensten aanslagen niet te voorkomen…… Ormel is met al zijn smerige pleidooien en handelen (klik op het label met zijn naam direct onder dit bericht) zelf verantwoordelijk voor grootschalige dierenmishandeling, hoe kan je als dierenarts achter de intensieve veehouderij staan…????

Ormel gaat op voor het EU parlement, terwijl deze schoft werkt voor de FAO, de voedselorganisatie van de VN, dat NB bezig zou moeten zijn de honger de wereld uit te krijgen, terwijl daar al 2 grootlobbyisten van de intensieve martelveehouderij hun werk doen, zoals gezegd Ormel en CDA moordenaar Verburg (moordenaar v.w. het onder de pet houden van de Q-koorts)…. De intensieve veehouderij, die het grootste deel van de wereldgroenteproductie misbruikt voor ‘vleesproductie’, een uiterst inefficiënte manier van voedselproductie, immers voor elke kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente nodig….. Zonder het eten van vlees zouden we geen wereldvoedselprobleem hebben en zou er een enorme vorm van dierenmishandeling (over terreur en extremisme gesproken) verdwijnen……

Dan nog het volgende: Ormel vindt het ook de normaalste zaak van de wereld is dat koeien in hun veel te korte leven (deze dieren kunnen 25 jaar oud worden, maar halen meestal niet eens 6 jaar…) continu aan de diarree zijn, dit komt door het krachtvoer (o.a. de al eerder genoemde soja) om zo de vlees- en melkproductie zo groot mogelijk te maken….. Ze zouden figuren als Ormel een maand lang in zo’n megahel moeten opsluiten, kijken wat zijn mening over deze hel op aarde daarna is…..

Zie ook: ‘Hysterie over actie in Boxtelse hel voor varkens