Fascisme nog steeds niet begrepen in de VS en de EU

Beste
bezoeker lees het volgende opiniestuk van Umair Haque.
Hierin legt hij uit dat de VS geen snars begrijpt van fascisme: de
opkomst en het grote gevaar van fascisme zoals we dat in Duitsland,
Italië, Spanje en aantal Latijns Amerikaanse landen hebben gezien.

Moet wel opmerken dat wat mij betreft de VS al een fascistoïde maatschappij is, neem de omgang van de politie met de gekleurde en zeker met de zwarte minderheid in de VS. Dan is er nog het frustreren van het kiesrecht voor gekleurden, die veelal niet eens kunnen stemmen als ze daartoe gemachtigd zijn (en aan die machtiging wordt ook nu weer flink geknaagd)…… Wat voorts te denken over het inperken van vrouwenrechten (zoals voor abortus en anticonceptie) in een aantal VS staten……. 

Lees
en geeft het ajb door, ook hier begrijpt men niet welk gevaar de
fascisten vormen voor onze toch al lamme democratie….. Hoewel wij
de les bij wijze van spreke aan den lijve hebben ondervonden, zie je
ook de neoliberale partijen als VVD, D66, CDA (in feite ook
neoliberaal), PvdA, CU en SGP meer en meer uiterst rechtse of beter gezegd fascistoïde denkbeelden omarmen, zie alleen al hoe men met vluchtelingen en hun
kinderen denkt om te kunnen gaan………. 

De CU sputtert nog wel wat op het gebied van vluchtelingen, maar deze hypocriete partij blijft wel achter  het inhumane waardeloze kabinet Rutte 3 staan, een kabinet waar het zelf aan deelneemt…… Sterker nog: dit kabinet kan niet zonder de steun van de ‘Christen’Unie…..

Ook het etnisch profileren in de VS en hier, is feitelijk een fascistische vorm van politie-inzet……

Bovendien is het
neoliberalisme uiteindelijk goed beschouwt niets anders dan een fascistisch
gedachtegoed! Daar is Haque het overigens niet mee eens, gezien het artikel dat hieronder is opgenomen. 

Verder stelt Haque dat de hang naar fascisme niet in de grote steden is te vinden, echter daar ben ik het niet met hem eens, zie alleen al de neonazi parades in diverse grote steden in de VS. 

Hooguit kan je uit het stemgedrag buiten de grote steden in de VS als meer rechts bestempelen dan in de grote steden, waar uiteraard het discriminerende gedrag tegen de gekleurde minderheid in die gebieden extremer is dan in de grote steden, ook al schiet de politie in de VS meer gekleurden neer in de grote steden van de VS…..

Vergeet verder het gevaar niet van de steeds verder toenemende macht van grote bedrijven die met een beroep op duurzaamheid intussen de wereld verder verrampeneren en de volksgezondheid ondergeschikt houden aan het maken van (mega) winsten……. Waar dit bedrijfsleven graag foute regimes steunt en van de VS regering eist dat consumenten zo min mogelijk te vertellen hebben over o.a. voedselveiligheid…… Ook hier is dit te zien, al helpen onze politici daar graag aan mee, neem het TTIP handelsverdrag*, een verdrag waarmee de consument wordt gereduceerd tot een lastige klant die zich vooral niet moet bemoeien met voedselveiligheid en zaken als genetische manipulatie……. Verder is het een feit dat het bedrijfsleven in Duitsland het prima deed in aanloop van WOII (vanaf 1933) en de eerste twee jaren van die oorlog…… Sterker nog: zonder het grote bedrijfsleven was Hitler (en de NSDAP) waarschijnlijk niet zo machtig geworden……..

Lees het volgende artikel van Umair Hague en oordeel zelf: 

umair
haque

vampire.
Sep 3

What America Still
Doesn’t Understand About Fascism

What
Happens When a Rich Society Suddenly Becomes a Poor One?

Today, I read, as you probably
did, 
that
Steve Bannon is to keynote the New Yorker’s Ideas Festival
.
LOL — it should go without saying that’s a pretty good
indication that a society is out of ideas. Yet I can almost hear the
reasoning in the New Yorker’s offices. Their problem is that
American thinkers have no real explanation for fascism — just
fairy tales — and that leaves you with…the fascists. Or maybe
they just wanted to stoke controversy and make money (I’d give them
more credit than that, but I digress.)

Let’s take the fairy tales Americans
tell themselves about fascism — there are three — one by
one, and then discuss what really causes fascism (and why American
thinkers are completely unable to get it, even at this late stage).
You can skip this part if you want the less nerdy stuff.

Fascism is caused by identity
politics. 
This
is what Francis Fukuyama suggests in his new book
 — and
I’d say he should be ashamed of himself, if it weren’t so funny
and laughable. I decide to be a gender-nonconforming them, not a he
anymore, and you respond by…cheering on Mexican babies as they’re
put in camps? LOL, you see why I think American thinkers don’t know
how to think anymore? It’s not just childishly absurd — it’s
a grotesque form of victim-blaming, that obviates freedom or liberty
in any genuine sense, every bit the equivalent of saying “well, you
shouldn’t have worn that dress…!”

Fascism is a cycle, a backlash
against “too much liberalism.” This seems to explain things — but
it doesn’t. What is “too much liberalism?” When we have
healthcare? Or just sewers and pipes? Does that mean that human
beings are doomed to be fascists? This is a kind of theology of
individualism — not really an explanation for fascism.

Fascism happens when white people
are afraid of becoming a minority. This explanation is trotted out
regularly by American pundits. But whites in Sweden are in no danger
of becoming a minority — yet extremism is in second place
there, in the upcoming election. That’s true in Italy, Poland,
Hungary, and Russia, too. So this theory is obviously false — it
can’t explain the global rise of fascism even a bit.

These three explanations lead to what
I call the meteor strike theory of fascism. Since we have no real
explanation, it becomes a random event, a kind of natural
catastrophe. But if it’s a natural catastrophe, then we have no
control over it. And if we have no control over it, then maybe the
best we can do is…invite the fascists to headline our festivals. As
a way to negotiate and bargain with them. Does that make sense?

Now. Let us try to look at all the
above from another perspective. Not the one of what we believe, but
simply what we know. What do we know about how America has changed
over the last thirty years?

80% of Americans now live paycheck to
paycheck. 70% have less than $1000 in savings. 70% expect their kids
to live worse lives. Life expectancy is falling. Real incomes are
shrinking. Suicides are skyrocketing. Depression and loneliness are
soaring. The old can’t afford to retire, and the young can’t
afford to start families. The middle class has imploded, and the
ranks of the poor have swollen. What does all this really say?

America is a rich country
that effectively became a poor one — in the space of a
generation
. Is it
any surprise that this sudden, unexpected, historic collapse would
massively, catastrophically destabilize society — and give rise
to fascism?

(Perhaps you object. The mistake many
Americans make is to think that flat-screen TVs and microwave ovens
somehow make them better off than people in poorer countries. They
don’t. People in Pakistan and Chile can afford those things, too.
Poverty — the experience of deprivation — is a truer
thing that not having a flat-screen TV. It’s about living at the
edge of perpetual ruin, which is something that most Americans now
face daily)

How might a society plunging from
riches into poverty destabilize into fascism, precisely? The social
bonds in a town or community get blown apart. People turn to fascism
for belonging. The sense of optimism and faith in the future people
have is destroyed. They turn to fascism for hope again. All the good
jobs are gone. People seek scapegoats to blame for their
miseries — the very ones they’ve barely learned to tolerate
living next to. Life is a frightening thing now — people seek
the soothing, comforting words of a demagogue.

You must work harder every year, just
to keep your head above water — the demagogue is the only one
who tells you this is wrong and unjust, while elites don’t seem to
notice or care much at all. You never expected to be poor — yet
here you are. Suicides and illnesses and drug use have come to
surround you. Everything seems broken — towns, communities,
cities, bonds, families, jobs, livelihoods, careers, even people. In
the end, you turn to fascism to restore all the things you feel have
been taken away from you — trust, meaning, purpose, belonging,
optimism, opportunity, fairness, dignity, pride, and strength.

Those things are what poverty is
really made of, and the new poverty that Americans face isn’t just
financial — it’s made of all the elements of a decent life.
In hard terms, poverty of human, intellectual, social, emotional, and
civic capital, to name just a few.

Now, if the theory is correct, we’d
expect to see fascism rising in places where all the above is
true — where poverty in all these forms has risen, where all
these real “capital deficits” have grown. Where are those places?
They are not places that have always been poor — but of
downward mobility. And that’s precisely what we do see. American
fascism isn’t rising in inner cities — but in Rust Belt
towns, in exurbs, in third-tier cities, in the regions where people
expected easy, comfortable lives, like their parents and
grandparents — but instead, are ending up elsewhere, and can’t
understand why, or what to do about it all. Bang! The fascist spark
is lit by the implosion of the middle class.

The fascist isn’t the
prole — he’s the frustrated bourgeoisie. The one whom
capitalism promised to make a capitalist — but only did it to
sell him on capitalism.
 It
had no intention of ever making him a true capitalist, like Bezos,
Gates, or Buffett — why would it? Capitalism isn’t there to
make him rich, it’s there to make them rich. So the prole turns to
tribalism, hierarchy, and predation, then, for the power and riches
and comfort he was promised — and still hungers for.

So now our theory goes something like
this. Capitalism promised proles bourgeois lives — it was the
best marketing trick in history, perhaps. But all it ever really
wanted to do was to squeeze the proles — and maximize profits.
Those disappointed would-be bourgeoisie, who are now poorer than
ever, enraged, losing trust and faith in the system, living at the
edge, turn to fascism. They band together into tribes of the pure—
so the prole, if he can’t be a real capitalist, a true bourgeois,
can at least be powerful enough to prey on the weak. The sudden,
jabbing sting of poverty, the feeling of being empty, hopeless, weak,
damaged, forgotten, abandoned, becomes a sense of of belonging,
meaning, purpose, safety, security, and strength. Now he is someone
again.

So the disappointed prole turns to
fascism to restore precisely the things that capitalism took away
from him — what it was impoverishing him of while he wasn’t
looking. But that means that he is at the mercy of tribal logic, in
all its fearfulness and cowardice and stupidity, too. The rage that
should be directed at capitalism is pointed at scapegoats. The anger
that should be directed at those above him is aimed below him. The
contempt he should have for the rich is turned into scorn of the
poor. The disappointment he should have in greed, egotism, and
self-concern instead turns to a vengeful resentment of the smallest
differences. He imagines that he is history’s great victim,
persecuted by malign forces, hunted, and hounded — and so
everything becomes an existential battle, in which only the strong
survive, and must act pre-emptively, to eliminate their enemies.
Self-preservation means that the price of survival is to become a
predator. Nobody will ever make him poor again — he will make
sure of it, by making everyone else less of a person at all.

Predatory
capitalism degenerates into fascism, by creating the glittering
expectation of riches, but the shattering reality of poverty.
Enraged, embittered, aggrieved, people turn on their neighbours,
colleagues, friends, and peers, preying on the weak, to gain back the
very things capitalism took away from them — even as it
promised them dreams of bourgeois wealth.
 If it can’t
live like the bourgeois, as capitalism promised, the tribe will take
whatever it can, by more vicious means, not to be poor in these ways
ever again. Democracy itself begins to wither and die. Society
shrivels. Norms and values are ripped apart. Everything seems to
shatter.

The world has seen all this before.
This was the story of Germany in the 1930s, almost exactly. A rich
society which had suddenly become poor. A middle class imploding.
People turning on their friends and neighbours. The tribe seizing for
itself what capitalism had promised — but never had any
intention of delivering. In more and more violent ways. Led by a
demagogue. Who made people feel strong and powerful and hopeful
again. Bang! Fascism.

That story is being retold in American
today. America can’t quite bring itself to believe it. It is too
busy telling itself fairy tales and fables. That is why Steve Bannon
can headline a festival of ideas — LOL — while a nation
seems to think fascism is the equivalent of a meteor strike. Fairy
tales, my friends, do not help you, in the deep, dark night, when the
monsters judder and screech. 
They are only there to lull us asleep.

Umair
 August 2018

Leadership
News
Politics
Economics
Life

=========================================

* Sinds Trump aan het bewind is, zijn EU ambtenaren en politici bezig met een peperdure lobby in Washington om het TTIP verdrag alsnog getekend te krijgen, let wel: de EU is een volksvertegenwoordiging en niet een bedrijvenvertegenwoordiging!

Untitled Post

Wilders (PVV) met een ‘wereldwijde’ cartoon wedstrijd over de islam en profeet Mohammed in het bijzonder, nu nog een ‘wereldwijde’ PVV borduurwedstrijd om het fascisme nog meer te promoten

Wilders doet nu al huilie huilie vanwege doodsbedreigingen aan zijn adres door de aankondiging deze wedstrijd, alsof dat een totale verrassing voor hem is…… ha! ha! ha! ha! ha! Kortom Wilders is nog valser dan ooit gedacht, immers de opzet was om moslims zwaar te beledigen, waar als reactie van een aantal fanatieke moslims altijd (doods-) bedreigingen op volgen, nogmaals alsof dit iets nieuws is voor deze fascist…….

Dan nog het volgende: een aantal politici heeft al zijn/haar ongenoegen uitgesproken over de bedreigingen aan het adres van Wilders, uiteraard ingegeven om de fascistoïde aanhang in de partij vast te houden, zodat ze niet overstappen naar de PVV, of andere fascistische fracties…….

VS dehumaniseert vluchtelingen en heeft de eerste ‘bouwstenen’ voor een genocide gelegd……..

Het
ministerie van justitie (DOJ) in de VS heeft een richtlijn uit doen gaan
waarin ambtenaren wordt voorgeschreven te spreken over illegale
vreemdelingen i.p.v. ongedocumenteerde immigranten…..

Het
is bij ons al weer even geleden dat men het woord vluchteling zoveel
mogelijk uit het publieke debat probeerde te halen door de
introductie van woorden als ‘asielzoeker’ (of de fascistische
aanduiding ‘gelukzoeker’), of zoals een variatie op het woordgebruik in de VS: ‘ongedocumenteerde
vreemdeling…….’ Waar we niet moeten vergeten dat men hier al lang spreekt over ‘illegalen…..’

Human Rights Watch (HRW) kwam tot publicatie van het hieronder opgenomen artikel n.a.v. een mail verzonden door het VS ministerie van justitie. In deze mail wordt zoals gezegd gesteld dat het woord ‘illegale vreemdelingen’ moet worden gebruikt i.p.v. ‘ongedocumenteerde immigrant….’

Met deze aanduiding worden vluchtelingen uit Latijns Amerika ontmenselijkt en wordt de bevolking in de VS te verstaan gegeven dat deze vluchtelingen eigenlijk misdadigers zijn, immers ze zijn ‘illegaal….’ (hoe kan je in godsnaam illegaal zijn als je op onze kleine aarde bent geboren..???) Uiteraard zijn de uiterst onbeschofte uitlatingen van het beest Trump over vluchtelingen uit Latijns Amerika debet aan deze nieuwe richtlijn, die dan ook door de Trump administratie werd doorgevoerd…..

HRW noemt in haar artikel tien voorwaarden die nodig zijn voor je kan spreken van een genocide, lullig genoeg zijn de eerste zeven van deze voorwaarden al van toepassing op het beleid van de VS tegen vluchtelingen… Hoewel je nummer acht ‘persecution’ (‘vervolging’) al deels van kracht ziet worden, bijvoorbeeld racistische moorden en het afpakken van zelfs kinderen door de overheid, daarnaast raken mensen die uitgezet worden en al lang in de VS wonen, hun huis en bezittingen kwijt bij deportatie……… Om nog maar te zwijgen over de concentratiekampen die in de VS zijn en worden ingericht voor de opvang van ‘illegale vreemdelingen…’

Het artikel hieronder werd geschreven door Dreisen Heath van HRW.

POLITICS
OF GENOCIDE IN THE UNITED STATES

JULY
28, 2018
FRIENDS
OF GREED 3
GENOCIDEHRWILLEGALIMMIGRANTSTRUMP
DEHUMANIZATION

Genocide

United
States (
HRW) – The
US Department of Justice (DOJ) sent an 
email mandating
that public information officials at the US attorney’s offices use
“illegal aliens” instead of “undocumented immigrants” in
their press materials.


During
a week when the Trump administration failed to meet a court-imposed
deadline to reunify families separated at the US border, it’s easy
to overlook this one email, sent on Wednesday.

We
should not.

The
DOJ’s determination to insist on use of the term “illegal alien”
is significant. The word illegal alone, in the context of
immigration, casts a dark and misleading cloud implying that
immigrants who cross a border without authorization have no 
rights.

President
Donald Trump has used 
“rapists”“animals” and “criminal
aliens”
 interchangeably
when talking about undocumented immigrants . Even on the world stage
he has defaulted to racial divisiveness, remarking 
that
immigration is “changing the culture” in Europe, and that
European countries need to “watch themselves.”

This
DOJ email has to be seen, in this larger context, as yet more
evidence of the Administration’s dangerous attitudes towards
immigration.

Words
have power
,
and perhaps the Trump administration hopes that by changing this
language, they can better justify their anti-immigrant policies, like
the 
traumatic
family separation at the Southwestern border
 and federal
funding increases
 to
arrest and lock up unprecedented numbers of deportable immigrants.

Even
the “Americanness” of naturalized US citizens is being
questioned. US Citizenship, and Immigration
Services 
announced earlier
this summer that a newly established office would investigate and
seek to denaturalize those who committed fraud on their citizenship
applications. 


Denaturalization cases have always been very rare, and
this new move gives reason to worry that this could change. The
initiative has already targeted a 
63-year-old
Miami grandmother
 for
not disclosing her minor involvement in her boss’s fraud scheme –
even though she had not even been charged with a crime at the time
she applied for citizenship.

Hateful
and dehumanizing rhetoric at every level is dangerous, and it lays
the groundwork for abusive policies.

This
report prepared by 
Dreisen
Heath
 for Human
Rights Watch

==============================================

PS: middels een enorme genocide is de VS als vereniging van terreurstaten gevestigd en heden ten dage werkt de VS mee aan de genocide die de Saoedische coalitie uitvoert in Jemen…… 

Israël: gevangenschap voor slaan van militair en vrijspraak voor doelbewust levend verbranden van een Palestijnse baby…….

Gevonden op het blog van Stan van Houcke, een prima weergave van hoe belachelijk gestoord de situatie er in de fascistische apartheidsstaat Israël voorstaat……..

Nog steeds steunt het westen Israël en kijkt weg van door deze apartheidsstaat gepleegde massamoorden, ofwel oorlogsmisdaden en enorme mensenrechtenschendingen…….

Zie ook:

Israël arresteert Palestijnen tijdens gewelddadige nachtelijke overvallen op de West Bank

Israëls huidige oorlog tegen de Palestijnen: o.a. de etnische zuivering van Oost-Jeruzalem

Israëlische ‘helden’ schieten invalide Palestijn in het achterhoofd

Ceremoniële beloning voor ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutters die ongewapende Palestijnse demonstranten vermoordden

TUI met reizen naar Israël: “Discover apartheid and the mass murders on Palestinians and smile….”

Vier spelende Palestijnse jongens werden doelbewust vermoord middels een Israëlische drone

Israël bestormt voor de zoveelste keer met groot machtsvertoon de Al-Aqsamoskee……

NOS (‘onafhankelijk’ zendgemachtigde) met pro-Israëlische propaganda n.a.v. vrijlating Ahed al-Tamimi…

Het ‘dappere’ Israëlische leger……

Palestijnen: beelden van vernederingen die dit volk zich op dagelijkse basis moet laten welgevallen door Israëlische militairen


Israël blokkeert toegang tot dorp Ahed al-Tamimi……

Israël nu officieel fascistische apartheidsstaat: natiestaat wet aangenomen………

‘Rechter’ houdt Palestijns meisje van 16 jaar in gevangenschap, verder een invalide in rolstoel vermoord: ‘leve het dappere Israëlische leger….’

Israëlische scherpschutters vermoorden met opzet kinderen en de witte westerse wereld blijft wegkijken…….

Israëlische ‘helden’ schieten weer een ongewapend kind dood

Bevrijd de 4 Tamimi vrouwen, inclusief een meisje van 16!‘ 

Israël zet snelle reactiemacht op poten tegen anti-Israëlische kritiek

Israël heeft de energielevering aan Gazastrook alweer gestopt, plus commentaar van de uitermate pro-Israëlische BBC…….’ 

Why Liberal Zionists Have Nothing to Say About Ahed Tamimi’s Slap and Arrest

Jerry Seinfeld valt keihard door de mand als zionist………..‘ (Seinfeld, ‘een liberale zionist’)

Heldhaftige Israelische militair‘, die op verdenking van het gooien met stenen, een 15 jarige jongen vermoordde, gaat vrijuit……..

Ahed al-Tamimi in Volkskrant ‘uitgelegd’ als terrorist, die klappen uitdeelt…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Ahed al-Tamimi (nu 17 jaar) nog steeds vast na slaan militair en ondergaat intimidatie van ondervragers……

16 jarige Ahed al-Tamimi is volgens militaire rechter te gevaarlijk om op borgtocht vrij te laten……..

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….

Israël sluit waterkraan voor Gazastrook, een enorme schending van mensenrechten en een misdaad tegen de menselijkheid…..

Israëlische rechtbank besloot proces tegen 17 jarig meisje Ahed al-Tamimi achter gesloten deuren te houden >> voor haar eigen bestwil….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Israël weigert 17 jarig meisje Ahed al-Tamimi vervroegd vrij te laten……..

Israël gebruikt nieuw chemisch wapen tegen Palestijnse demonstranten in de Gazastrook

Netanyahu misbruikt geheel hypocriet de Holocaust voor oorlogshitserij tegen Syrië en Iran……..

Toevoeging op 27 juli 2018: vanmorgen werd bekend gemaakt dat Ahed al-Tamimi morgen, na meer dan een half jaar, eindelijk zal worden vrijgelaten! Ahed werd uiteindelijk 2 dagen later vrijgelaten op 29 juli 2018 en dus niet op 28 juli.

Benjamin Ladraa en zijn 5.000 km. lange ‘vredes-voettocht’ richting Palestina

Pet af voor Benjamin Ladraa, hij is een Zweedse mensenrechtenactivist die bezig is met een 5.000 kilometer lange ‘vredes-voettocht’ naar Palestina. Benjamin Ladraa begon zijn tocht vorig jaar op 5 augustus. Momenteel bevindt hij zich in het Zuid-Turkije.

Volg zijn tocht en zie de vele mooie foto’s die hij onderweg heeft gemaakt. (en zegt het voort!) Hier nog een link naar het Twitteraccount van Ladraa.

Carlos Latuff heeft al een cartoon gemaakt voor het moment dat Ladraa aankomt bij de illegale Israëlische grens:

 1 hour ago

Tribute of Latuff for Benjamin Ladraa, peace activist, who walked 5,000 km during a year,

from Sweden To Palestine, to raise awareness about Palestinian people

Wereld Yoga Dag: premier Modi van India predikt voor de verandering harmonie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

21 juni is Wereld Yoga Dag. De Indiase premier Narendra Modi, van de nationalistische hindoe partij Bharatiya Janata-partij (BJP), nam vandaag de gelegenheid te baat om yoga te promoten, dat is goed voor de harmonie in de maatschappij, aldus de ijzervreter die de moslims in zijn land nog niet het licht in de ogen gunt…..

Ach ja: nationalisme gaat hand in hand met hypocrisie en fascisme……. Moet je nagaan, dan is de BJP ook nog eens een religieus radicale partij >> hoe fascistisch kan een regering zijn…??

Overigens kan je de Indiase maatschappij zelfs voor de hindoe’s allesbehalve harmonieus noemen, neem de minderwaardige rol van de laagste klasse in het hindoeïsme, de onaanraakbaren ofwel paria’s, of anders zoals de mensen in deze buitenkaste zichzelf noemen: dalit, de manier waarop deze mensen gediscrimineerd en vernederd worden is met geen (‘volle’) pen te beschrijven…….

Bron: o.a. WDR5 rond 13.50 u.

N.a.v. de reactie die Aaltje E. hier de link naar een interessant artikel over de gevaren van yoga:

Is yoga gevaarlijk?

Zie ook:

Trump prijst Modi’s (premier India) omgang met religies, terwijl er verderop 12 moslims werden vermoord……..

India op weg naar genocide 

India: hoge raad doet partijdige uitspraak over plek waar eerder een moskee werd vernietigd

Koning
W.A. met handelsdelegatie naar India waar een groot deel van de
bevolking zucht onder het reli-fascistische bewind Modi…….

(een ‘koninklijk bezoek’ terwijl op dat moment al duidelijk was dat
India duizenden moslims gevangen heeft gezet tussen moordenaars en
verkrachters in veel te kleine gevangenissen…..)

India zet en houdt duizenden in India geboren moslims gevangen daar ze illegaal zouden zijn

Dodenherdenking: twee minuten stilte of een half uur spreken……….

Sprak met mijn zoon over de ophef rond de 2 minuten stilte op de Dam en het lawaai protest dat Rogier Meijerink daaraan voorafgaand wilde laten horen. Meijerink ziet dit volkomen terecht als protest tegen de uitsluiting tijdens de Dodenherdenking van de slachtoffers die de Nederlandse bezetter in Indonesië maakte*, zoals de nazi-Duitse bezettingsmacht een paar jaar daarvoor in Nederland veel slachtoffers heeft gemaakt (wat dan weer wel op 4 mei wordt herdacht…)…… Sterker nog: de daders van de massamoorden in Indonesië worden wel herdacht tijdens de Dodenherdenking……..

Volgens mijn zoon kan je beter spreken i.p.v. stil zijn, immers er wordt veel te weinig gesproken over het leed wat wij bijvoorbeeld heden ten dage nog aanrichten in landen waar we niets te zoeken hebben…… Daarnaast blijft het noodzakelijk te blijven spreken over WOII, waar Nederlanders tot de slachtoffers behoorden en het spreken over andere oorlogen (illegale-) waar Nederland aan mee heeft gedaan of aan meedoet, plus het spreken over de aanloop naar WOII. Dit spreken is letterlijk van levensbelang, zodat we niet nog eens mensen als vee zullen behandelen, of andere minderheden zo behandelen (waar de omgang met vluchtelingen daar al behoorlijk op begint te lijken….. Al moet ik zeggen dat men vee normaal gesproken niet laat verhongeren….)

Bovendien kan je dan ook wijzen op het gevaar dat een beweging als de PVV vormt voor de democratie, zoals de partij van Hitler, de NSDAP in aanloop tot 1933 een gevaar was voor de Duitse democratie, 1933 het jaar waarin Hitler de macht overnam…. Hoewel de joden niet het doel zijn, heeft Wilders er geen geheim van gemaakt wat hij met de Marokkanen wil doen als hij het voor het zeggen zou krijgen >> deporteren naar Noord-Afrika! (en mocht dat niet lukken, wie weet wat er dan uit zijn totaal verrotte brein opduikt als ‘oplossing voor het Marokkanen vraagstuk….’)

Twee minuten stilte per jaar en daarna spreken we niet meer over vrijheid en zaken die juist de vrijheid van een enorm aantal mensen dag in dag uit aantasten, sterker nog als je daar op wijst word je afgedaan als zeikerd en als het even tegenzit zelfs als propagandist van terreur…….

* Terwijl de Nederlandse regering ook deze naar schatting meer dan 150.000 slachtoffers destijds zag als onderdanen van Nederland! (overigens lijkt me die schatting van 150.000 slachtoffers aan de veel te lage kant, zo dacht men tot voor een paar jaar terug volkomen onterecht dat de slachting door het Nederlandse leger in Rawagede een op zichzelf staand ‘incident’ was, waar we nu weten dat dit soort bloedbaden bijna aan de orde van de dag waren……)

Zie ook:

Dodenherdenking: Van Toorenburg (CDA 2de Kamer), echt heel beangstigend dat gevangenen ‘allahu akbar’ riepen tijdens de herdenking

4 mei de Dodenherdenking en de komende EU verkiezingen

Dodenherdenking 4 mei 2018: met een smerige, hypocriete stank……….

Luister ook naar de tekst van het nummer ‘Gekkenhuis’ van Opgezwolle:

Naast dit nummer op YouTube zie je, als alles goed gaat, ook de rest van de nummers die op het album ‘Eigen Wereld’ staan, wat mijn zoon en mij betreft een geweldig album! (luister en oordeel zelf)

Keppeltjes hysterie in Duitsland…….

Nadat in Berlijn een student met een keppeltje op het hoofd werd aangevallen, is de hysterie compleet in Duitsland. De berichtgeving, ook in Nederland, n.a.v. van dit voorval is minstens gekleurd zo meldt men keer op keer, dat deze student zijn keppeltje buiten opzette, om te zien wat de reactie zou zijn…….

Met het vorige suggereert men in de reguliere media dat er geen joden zijn die buiten lopen met een keppeltje op het hoofd, echter dat is ver naast de waarheid: in de grote steden (ook in Nederland) doen de ‘wat fanatiekere’ joden dit al jaar en dag. De echte fundamentalistische joodse gelovigen zijn al helemaal herkenbaar op straat (voor een groot deel joden die tegen de Israëlische bezetting van Palestijnse gebieden zijn en één groep verwerpt zelfs de staat Israël).

Nee. één student met een keppeltje op wordt aangevallen en de rapen zijn in praktisch heel Duitsland gaar.

Afgelopen zondag op WDR 5 meldde een (joodse) inbeller, dat keppeltjes normaal gesproken alleen in de synagoge en thuis worden gedragen, Deze vrouw vertelde dat sinds joodse kolonisten, die in feite illegaal Palestijnse grond bezetten, al langer dagelijks keppeltjes zijn gaan dragen, deze gewoonte naderhand werd overgenomen door de fanatieke zionisten, ook buiten Israël………

Kortom het dragen van keppeltjes in het openbaar is een politieke boodschap aan allen die kritiek uitoefenen op de fascistische apartheidsstaat Israël en de enorme oorlogsmisdaden die dit bewind keer op keer begaat……. Het voorgaande zet deze hele zaak zacht gezegd in een ander daglicht…….

In Duitsland afgelopen weekeinde een aantal demonstraties waarbij de manlijke deelnemers voor het overgrote deel keppeltjes op het hoofd hadden……. Duitsland, waar in het recente verleden aanvallen op herkenbare moslims in het openbaar nog amper een wenkbrauw deed fronsen………

Saoedi-Arabië pakt een enorm aantal mensen op…….

De Pakistan Daily meldde een paar dagen geleden dat de reli-fascistische dictatuur Saoedi-Arabië in een paar dagen tijd, om precies te zijn tussen 18 en 22 april, 994.000 mensen heeft opgepakt….. Lijkt me stug en kon daar dan ook gisteren geen bevestiging voor vinden.

Wel is duidelijk dat Saoedi-Arabië een groot aantal mensen heeft opgepakt, zo werden er bij controles in het land maar liefst 14.467 mensen opgepakt…… Deze mensen werden opgepakt wegens ‘illegale arbeid’, illegaal het land binnenkomen en voor ‘terroristische plannenmakerij……’

Te vrezen valt dat Saoedi-Arabië een groot aantal in het land wonende sjiieten heeft opgepakt, de Saoedische overheid voert al jaren een waar terreurbewind tegen deze mensen*, van wie velen zijn vermoord door Saoedische troepen en van wie er ‘uiteraard’ al een groot aantal zijn vastgezet……..

En weer geeft het westen niet thuis, wat betreft de Nederlandse regering en dan m.n VVD hufter Blok: ook deze is doodstil, tja de goede economische banden gaan nu eenmaal voor op: -de etnische zuivering van sjiieten in Saoedi-Arabië, -de massa-arrestaties in dat land en -de genocide die S-A uitvoert op de sjiieten in buurland Jemen………. (om nog maar te zwijgen over het grote aantal mensenrechtenschendingen in S-A en zaken als openbare executies…..)

GGGVD!!!

* Zie: ‘Saoedi-Arabië moordt eigen sjiitische burgers uit….. Tijd voor een handelsdelegatie met Koenders, Rutte en W.A.!!‘ en: ‘Koenders nog steeds stil: Saoedi-Arabië bezig met etnische zuivering op eigen bodem en nog steeds levert het westen wapens aan terreurstaat S-A…..

Zie ook: ‘Saoedi-Arabië probeert tevergeefs de executie van 14 demonstranten te verdedigen, een zaak waar we Koenders alweer niet over horen……

       en: ‘Saoedi-Arabië moordt eigen sjiitische burgers uit….. Tijd voor een handelsdelegatie met Koenders, Rutte en W.A.!!

        en: ‘Congres VS geeft akkoord voor verdere steun aan de Saoedische genocide in Jemen……

        en: ‘VS vecht in Jemen, Pentagon loog weer eens >> Congres eindelijk ‘wakker’

        en: ‘Saoedi-Arabië vermoordde minstens 20 bruiloftsgangers in Jemen

        en: ‘Agressie vanwege een vermeende gifgasaanval op Douma, terwijl de tienduizenden kinderen die in Jemen worden vermoord middels een genocide blijkbaar niet meetellen……

        en: ‘Saoedi-Arabië dreigt Iran aan te vallen voor vanuit Jemen afgevuurde ‘raketten’ op Saoedische ‘doelen……….’

        en:  ‘VS doet planning van de Saoedische genocide in Jemen…..

BBC World Service met Turkse anti-Koerdische propaganda over laatste aanslag in Zuidoosten Turkije………..

Hoorde gistermiddag toen ik rond 14.16 u. afstemde op BBC World Service (een ‘onafhankelijke zendgemachtigde’), de correspondent van de BBC in Turkije, Mark Lowen spreken over de aanslag van de Koerden (was nog niet zeker en is bij mijn weten nog steeds niet opgeëist) in het Zuidoosten van Turkije, waarbij 6 gemeentewerkers omkwamen en 3 anderen plus 4 soldaten gewond waren geraakt.

Zoals gezegd, de aanslag was (en is) nog niet opgeëist, maar toch ging Lowen daar al vanuit….. Omslachtig begon hij te vertellen over ‘de spanningen’ in het gebied (‘de spanningen’ ofwel de oorlog van het Turkse leger tegen de Koerden, waar pottenkijkers geweerd worden).

Het begon al goed toen Lowen onomstotelijk vaststelde dat de PKK een terreurorganisatie is, waarbij Lowen een opsomming gaf van het soort terreur……. Vervolgens stelde Lowen dat de YPG innige banden heeft met de PKK en het dus logisch is dat Turkije illegaal oorlog voert in Syrië tegen deze beweging en Koerden in het algemeen……. De YPG heeft nooit ook maar één aanslag gepleegd in Turkije, al zou de aanslag van gisteren de eerste kunnen zijn en dat met als oorzaak de grootschalige Turkse terreur in Syrië……

Ook de Koerden in Irak moesten het ontgelden bij Lowen en was de illegale Turkse inval in Noord-Irak (een oorlogsmisdaad van giga formaat) van een paar jaar geleden volkomen terecht……. (je begrijpt dat Lowen natuurlijk niet over een illegale inval, ofwel oorlog sprak)

Lowen sprak nog wel over de wapenstilstand die eenzijdig door Turkije werd opgezegd (al meldde hij dit er niet bij), wat toch duidelijk maakt dat er twee partijen geweld gebruiken, maar vertelde niets, dan ook helemaal niets over de uiterst wrede terreur van het Turkse leger in de Koerdische gebieden (in het Zuidoosten van Turkije), onderdrukking en terreur die de PKK terecht naar de wapens deed grijpen……….

Nee voor Lowen staat het vast: de PKK is een terreurorganisatie en alles wat Koerdisch is moet wel gelieerd zijn aan de PKK, alsof het vreemd is dat het ontstaan van de PKK in Turkije een reactie was op de onderdrukking en de bloedige terreur van Turkije tegen de Koerdische minderheid…….

Lowen is blijkbaar bang dat hij zoals alle journalisten met een millimeter kritiek, meteen het land wordt uitgezet, of domweg wordt gevangengezet, zoals het alle kritische Turkse journalisten (althans buiten de paar die zijn gevlucht…) en een aantal buitenlandse journalisten is vergaan………………

Turkije is een reli-fascistische dictatuur en het is ronduit een grof schandaal dat de zogenaamd onafhankelijke BBC op deze uiterst gekleurde manier durft te berichten!!! Moet je nagaan, dezelfde BBC die zo ongelofelijk tekeer ging tegen de Syrische wil Oost-Ghouta te bevrijden van de immense terreur van groepen tegen de bevolking van dat stadsdeel, terreurgroepen die hier ‘gematigde rebellen’ worden genoemd….. Waar de BBC Syrië en Rusland van oorlogsmisdaden beschuldigde, maar geen woord vuil maakte aan de terreur in dat stadsdeel tegen de bevolking en de beschietingen vanuit dat stadsdeel op o.a. Damascus…..

Wat dat laatste betreft, geldt voor wat Turkije uitvreet in Syrië, ook dat krijgt amper of geen aandacht van de BBC, terwijl het daar juist wel om oorlogsmisdaden gaat en er al een groot aantal burgers is vermoord door het Turkse leger en de door haar gesteunde terreurgroepen……

Kortom de BBC geeft de slachtoffers van de Turkse terreur de schuld voor die terreur in het Syrische gebied waar Turkije NB illegaal oorlog voert…..