Gemeenteraadsverkiezingen: Nederlandse uitsluiting van minderheden, geen punt >> Rutte is er niet voor gekleurde Nederlanders………

Gisteren
schreef ik al over VVD oplichter Mark Rutte*, godbetert premier van
ons land, waar we ons dan ook danig voor moeten schamen. In een
spotje voor het sleepwet referendum durfde de kwal te zeggen dat deze
goed is voor de veiligheid in de buurt…… ha! ha! ha! ha! ha!

Gisteren
ontving ik een update van de petitie tegen zwarte piet, geschreven
door J. van L. uit Utrecht (ja dit kun je niet zomaar onder eigen
naam doen, daar je anders doodsbedreigingen aan je adres krijgt en
belaagd kan worden op straat……)

De
VVD heeft voor de verkiezingen een video opgenomen, waarin NB door
Rutte wordt gesteld dat zwarte piet onderdeel is van een traditioneel
kinderfeest en niet racistisch is….. Kijk de VVD kan het weten,
daar de hele top van die misdadigers partij zwart gekleurd is (of
vergis ik me nu?)

Wat
een vernedering en enorme belediging voor de gekleurde Nederlanders!
Is deze onzelfstandige zakkenwasser nu helemaal gek geworden??!!!
Rutte is premier voor alle Nederlanders, dus ook voor de gekleurde
Nederlanders……..

Ugbaad
Kilincci, een gekleurde politicus uit Emmen, die folderde voor de
verkiezingen, werd uitgemaakt voor zwarte piet…… Dit geeft nog
eens aan hoe beledigend en racistisch die hele zwarte piet figuur is
en dat dit walgelijke stereotype ook buiten de sinterklaasperiode
wordt gebruikt als scheldwoord, dit om gekleurde medeburgers (en hun kinderen) te
beledigen en vernederen……..

Mark
Rutte is een walgelijke neoliberale racistische schoft, hetzelfde geldt voor alle politici aangesloten bij zijn VVD!


Stem niet op de VVD en andere partijen die zwarte piet willen behouden en op partijen als de VVD die voor de sleepwet zijn**, NB een wet waarmee het laatste beetje onafhankelijke journalistiek de nek wordt omgedraaid, daar er geen bescherming meer zal bestaan voor klokkenluiders en anderen die smerige (ook politieke) zaken aan de media melden!! Met de sleepwet wordt de bijl nog dieper in de democratie gezet….

Blackface
racism not taken seriously during local council elections

J.
van L.

Utrecht,
Netherlands

MAR
19, 2018 — 
The
issue of the racist Zwarte Piet caricature has reared it’s ugly
head within the context of the Dutch local election
s.


The
VVD political party have issued a party political promotional film
featuring Mark Rutte, the prime minister.


The
film states that people who celebrate Sinterklaas, a Dutch national
children’s tradition, aren’t racist. 

But
the blackface caricature in that celebration, Zwarte Piet, is
racist. 


The
Dutch government, lead by Mark Rutte, subsidise the making of a
children’s television programme, called Het Sinterklaasjournaal,
which promotes this racist imagery.


The
party political promo-film alleges that the VVD political party, want
to concentrate on ‘real problems.’ 

But
racism is a real problem. It involves a fundamental right to be
treated with dignity. There is a reason why the VVD ironically
focuses on this issue, which it pretends is unimportant.


The
children’s television programme Het Sinterklaasjournal not only
normalises this racism, it also popularises this racism. 


The
fact is that the VVD know that it’s a real problem but are using a
cheap populist strategy to gain public support, because the practise
of blackfacing is already popular amusement in the Netherlands.


When,
Ugbaad Kilincci, a brown skinned political candidate in Emmen (the
capital city of the Dutch province of Drente), was verbally abused
while out canvassing for votes, it brought her to tears. 


Passers
by called Kilincci, amongst other things, an ape, or ‘Zwarte Piet’
(the blackface caricature.) 

When
this racism was reported in the Dutch newspapers, the press omitted
the fact that the political candidate was also name-called ‘Zwarte
Piet’. 


It
appears that Dutch society, even though it is patently obvious. still
has a problem with acknowledging that the blackface caricature called
Zwarte Piet, is racist.


To
make matters worse, the VVD, on their Facebook page, referred to
anti-Zwarte Piet protesters as “shouters.” The VVD not only
refuse to see racism as a serious human rights problem, but they
continue to subsidise racism, and frame the people who strive for
social justice as divisive.


Imagine
if the US schoolchildren who protested for more gun control, were
dismissed and demonised as ‘a small group of shouters’ instead of
the concerned, caring, members of society that they are? 


The
patently obvious racism within Dutch politics has lead to situations
of great absurdity. 


For
example, a candidate for the FvD, a racist party, was recently
criticised in the press for making (self-loathingly) racist, and
homophobic remarks. It lead to his withdrawal as candidate. 


But
another candidate, Annabel Nanninga, who has made various antisemitic
remarks, has not been criticised by the Dutch press.


It
reminds me of the recent situation in India, in which a children’s
book was published featuring world leaders who have “devoted their
lives for the betterment of their country and people.” 


The
problem is that Hitler was included in the book as one of the leaders
in that category.


The
fact that Hitler was responsible for mass murder was not sufficient
for the Indian publisher to withdraw the book.

The
publisher didn’t take the criticism seriously, just as Dutch
politicians and media don’t take the very real problem of racism
seriously. We need to continue to make our voices heard, even if it
means that we need to shout before we’re heard.

=================================

*  Zie: ‘Ruttes valse praatje om a.s. woensdag voor de sleepwet te stemmen……

** Voor de sleepwet zijn: VVD, CDA, D66, PvdA, ‘Christen’Unie, SGP, plus de PVV en de andere, veel kleinere fascistische fracties. Later met schaamrood op de kaken toegevoegd: 50PLUS.

Ramautarsing (Forum voor ‘Democratie’ en homohater) en de rel over zijn koppeling IQ – huidskleur

Kandidaat raadslid voor het FVD in Amsterdam,Yernaz Ramautarsing, heeft zijn kandidaatstelling ingetrokken, niet alleen vanwege zijn belachelijke opmerkingen t.a.v. homofilie (‘links’ zou homofiliteit pushen…), maar vooral vanwege de rel die ontstond na zijn koppeling tussen IQ en huidskleur.

Alsof er ook maar één aanwijzing is die deze koppeling zou ondersteunen…… Ramautarsing had het gore lef te stellen dat hij met deze uitlating advocaat van de duivel speelde…… Deze Ramautarsing is één van de vele gezichten van de duivel die fascisme wordt genoemd, dit is meer dan duidelijk!

Hoorde eerder al dat Annabel Nanninga de nummer één op de Amsterdamse lijst is, gezien al haar uitlatingen in het verleden*, is dit wel het teken dat het FVD een ordinaire fascistische partij is…..

D66 veilingmeester Pechtold dacht met de golf van verontwaardiging, opgewekt door de uitlatingen van Ramautarsing, de aandacht voor de smerigste D66 streek van de laatste jaren af te kunnen leiden: het referendum ten grave dragen, zelfs zonder dat de bevolking gebruik kan maken van dit democratisch gereedschap……. Verantwoordelijk is één van de D66 opperhufters, Kasja Ollongren, die godbetert minister mag spelen…….

Pechtold beklaagde zich erover dat zelfs zijn kinderen werden benaderd door het Forum voor Democratie, met de vraag of zij hen mochten volgen op Instagram. Pechtold noemt dit ‘het lastigvallen van zijn kinderen….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hé Pechtold: jouw partij, die NB eerder het referendum als een kroonjuweel van de partij zag, maakt het jouw kinderen onmogelijk op latere leeftijd hun democratisch recht op een volkscorrectie t.a.v. van wet- en regelgeving uit te kunnen oefenen middels een referendum….. Me dunkt, dit gaat wel wat verder dan de vraag aan jouw kinderen of zij gevolgd mogen worden op Instagram!!

* Zie: ‘‘Het Marokkanen probleem’: fascistisch ‘oproer’ in De Balie……….

Zie ook: ‘Annabel Nanninga en Forum voor Democratie waarschuwen in video voor eigen jodenhaat….

Bulgaarse neonazi’s en fascisten uit andere EU landen eren voor de 15de keer een generaal die joden liet deporteren…..

Ongelofelijk maar alweer waar: sinds 2003 marcheren neonazi’s uit Bulgarije en andere EU landen ter ere van de fascistische oud-generaal, Hristo Lukov, die tijdens WOII mede verantwoordelijk was voor het jagen op joden en het op transport zetten van Bulgaarse joden richting vernietigingskampen. BBC World Service bracht dit nieuws gisteren in het radionieuws van 12.00 u. (CET).

Fijn ook dat de reguliere media in Nederland ‘zoveel aandacht besteedde aan dit onderwerp’, blijkbaar is het niet belangrijk dat de nazi’s zich weer roeren in Europa, alsof WOII een akkefietje van niets was….. Alsof we gvd niets hebben geleerd en het als de normaalste zaak ervaren als (neo-) nazi’s weer met fakkels door de straten lopen en openlijk hun gif kunnen spuien……

De Opvolgende Bulgaarse regeringen hebben blijkbaar ook geen probleem met deze nazi’s, daar ze deze mars al sinds 2003 toestaan….. Niet voor niets dat Rusland na WOII het grootste deel van Midden- en Oost-Europa onder haar invloedssfeer hield, immers de meeste van die landen werden al fascistisch bestuurd, voordat de nazi’s hun landen binnenliepen……

Hoe is het mogelijk dat EU dit soort marsen van lidstaten telkens weer tolereert, marsen zoals deze ook plaatsvinden in Duitsland, Hongarije, Polen, Roemenië en in de toekomstige EU nazi-staat Oekraïne, al is dit meteen het teken dat de EU wel brood ziet in extreemrechts, om niet te zeggen in fascisme………

Van de EU valt dan ook niets goeds te verwachten in de toekomst, terwijl deze duistere, in feite ondemocratische organisatie met het jaar stilletjes meer macht vergaart en krijgt toegespeeld, zoals door de kabinetten Rutte 1 en 2 (en 3, al hebben die nog niet veel kunnen verzieken voor de gewone burgers, als het om de EU gaat….)…..

Echter ‘niet getreurd’ de schade wordt straks meer dan goed gemaakt door dit reli-neoliberale kabinet, dat op zich al steeds rechtser wordt en op sommige gebieden al als extreem rechts kan worden gezien, neem het smerige inhumane beleid tegen vluchtelingen…..)…..

Het volgende bericht over deze zaak komt van Sputnik, het mediaorgaan dat door de reguliere westerse media als ‘fake news’ brenger wordt gezien, echter Sputnik is amper te betrappen op missers in haar berichtgeving, terwijl de reguliere media bomvol ‘fake news’ staan, zoals telkens weer blijkt, zeker als het om internationale politiek en ‘conflicten’ gaat……

WATCH
Right-Wing Bulgarians Stage Demonstration in Honor of Pro-Nazi
General

Members of nationalist organizations march with torches during a march to commemorate Bulgarian General and politician Hristo Lukov, in the centre of Sofia on February 17, 2018

13:21 18.02.2018(updated
14:20 18.02.2018) 

Hundreds
of young people wearing dark clothes and carrying torches have
marched through the streets of the Bulgarian capital of Sofia to pay
tribute to General Hristo Lukov, who served as war minister in the
country in 1935-1938.

The march, which stirred controversy in local media, has ended in laying wreaths near the house of Lukov who was known for fostering Bulgaria’s ties with the Third Reich and limiting the rights of local Jewish communities.

The event was also attended by right-wing activists from the European countries, such as Germany, Sweden, Hungary and Estonia. They called Lukov a “Bulgarian war hero.”

Mariya Petkova@mkpetkova

People gathering for far-right Lukov march in downtown Sofia

Moving Europe@MovingEurope

are holding a banner which shows the sign of the fascist Union of Bulgarian National Legions (which was led by ) together with the sign of the march’s organizers /.

Borislav Troshev@TroshevBorislav

A woman holds the portrait of General Hristo Nikolov Lukov, as some few hundred members of several nationalist organizations march in central Sofia, Bulgaria, 17 February 2018. The annual march is commemorating General Hristo Nikolov Lukov. EPA-EFE/BORISLAV TROSHEV

dokmz – #SpeakOutAgainstHate@dokmz

Lukov March: Far-right supporters rally in Bulgaria – https://goo.gl/QGgon2  – More than 1,000 far-right supporters have rallied in Bulgaria’s capital, Sofia, to pay tribute to a fascist general with close ties to…

Ali Özkök@Ozkok_

Ein Führer einer deutschen Rechtsextremistengruppe macht während des “Lukov-Marsches” in der Innenstadt der bulgarischen Hauptstadt eine Ansprache auf Deutsch. Via @mkpetkova pic.twitter.com/TXeM7rcsoi

Ali Özkök@Ozkok_

A leader of a German right-wing extremist group makes a speech in during the “Lukov march” in the city centre of the |n capital . Via @mkpetkova pic.twitter.com/wsexHyflrs

 The World Jewish Congress, that states it represents Jewish communities in some 100 countries, has slammed the march, saying that thousands of Jews were either killed or deported with Lukov’s support in Bulgaria during the Holocaust.

(((WJC)))

@WorldJewishCong

Hristo ’s Bulgarian National Legions supported the deportation and murder of thousands of Jews during the .

This is happening today.


View image on TwitterView image on TwitterView image on Twitter

(((WJC)))

@WorldJewishCong

and know no bounds. Familiar faces have come to Sofia from across Europe. These are the flags of Swedish and German neo-Nazi groups.

(((WJC)))

@WorldJewishCong

Did the little girls in this video ask to be a part of a neo-Nazi march? Children aren’t born to hate.

They are taught to hate.

In
the run-up to the procession, several hundred counter-protesters
staged their demonstration in the central Sofia under the
motto “No Nazis on the streets.” A heavy police presence was
on hand to prevent clashes.

=======================================

Voor video’s in de hierboven staande Twitterberichten, zie het origineel.

PS: het is de van levensbelang dat echt links zich organiseert tegen het steeds verder oprukkende fascisme!

Excuus voor de belabberde weergave.

Vandalisme na Super Bowl door massamedia o.a. afgedaan als pure poëzie, waar protesten van gekleurden na zoveelste moord door politie worden afgedaan als terreur………

Ongelofelijk maar waar: afgelopen zondag werd de Super Bowl gespeeld in Philadelphia. Na afloop was het één grote chaos en rellen geblazen, waar overigens op de Nederlandse radio (Radio1 en BNR) niet over werd gerept de daaropvolgende maandagmorgen, nee daar kregen de (smakeloze) reclames in de pauzes van de Super Bowl de meeste aandacht……

In de VS was het nog gekker, daar sprak men bagatelliserend over de grote vernielingen die werden aangericht na de wedstrijd, vernielingen aangericht door de supporters van de winnende club….. CNN sprak over pure poëzie op de politiescanner……..

Als er weer een gekleurde onterecht wordt doodgeschoten door de politie in de VS (dat is altijd onterecht, ‘maar goed….’) en de gekleurde VS bewoners gaan de straat op, durft men zelfs van terreur te spreken als deze demonstranten een weg of een kruispunt blokkeren….. Voor dat laatste is in een paar staten al wetgeving aangenomen, die automobilisten vrijwaart van strafvervolging als ze op dat moment iemand doodrijden………

Het is als met de schietpartijen in de VS waarbij veel mensen worden verwond of vermoord (iets dat met een paar slachtoffers bijna dagelijks gebeurt), je keer op keer te horen krijgt dat het niet om terrorisme gaat……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Uiteraard is het vermoorden van mensen de ultieme vorm van terreur!!

Acht jaar Obama hebben totaal geen verbetering gebracht voor de gekleurden in de VS, zij behoren nog steeds tot een minderheid waarvan men vindt dat die wel uitgedund mag worden middels moord of gevangenneming…..

Lees het volgende relaas van Nick Bernabe, zoals geplaatst op Anti-Media:

America:
Your Hypocrisy on Philadelphia’s Super Bowl Riot Is F*cking
Outrageous

February
5, 2018 at 1:03 pm

Written
by 
Nick
Bernabe

(ANTIMEDIA Op-ed) —
We’ve
all seen 
those comments
when all-too-familiar fatal police shootings in America trigger
protests that lead to riots. “
Those
Black Lives Matter thugs are destroying their own neighborhoods,

people
shout on social media. “
BLM
ARE TERRORISTS!

Black
on black crime” suddenly becomes a topic of expertise for Facebook
commentators. Never mind the epidemic of police killing 
over
a thousand
 Americans
every year, with black males 
facing
the highest 
per-capita
execution-by-police rates of any group.

Media
commentators are 
quick
to condemn
 the
riots as misplaced anger that simply destroys the rioters’ own
communities. Focus shifts away from the peaceful protests against
police killings, instead devoting a bulk of their coverage on the
merits (or lack thereof) of rioting, watering down 
what
causes them
.
The media fails to make any mention of the fact that many political
riots begin as regular protests and 
become
riots after heavy-handed police tactics provoke
 a
response from the attendees.

If
you’re fighting for your right to not be killed by the government,
riots are apparently an act of terror, 
according
to many Americans
.
Fighting for your freedom, these commentators often say, are cowardly
acts of vandalism and looting, punishable by the utmost severity.
Blocking a street is punishable by death, some Facebook 
commenters
say
.
Many politicians agree with that sentiment, and running over
protesters may 
soon
be legal
 in
some states.

But
when Americans riot over sports games, which is actually 
much more
common
 than
anti-police brutality rioting, those same commentators are nowhere to
be found.

Somehow,
it seems there’s a line drawn in the sand where destruction of
property because of a sports victory is OK and acceptable in America.
However, if you have people who are fighting for their most basic
human right, the right to live, they will be condemned,”
 Black
Lives Matter New York President Hawk Newsome 
told Newsweek. “You
can riot if you’re white and your team wins, but if you’re black
and being killed, you can’t speak out… I wish they wouldn’t
riot, but I can’t condemn them and neither can anyone else,
especially not the media, especially not politicians when they
condone people who are just drunk and destroying property because
their team won.

PopRelics@PopRelics

“A guy in a four-wheeler just ran over a cop.”

“We need more shields and riot gear.”

“Some kids just flipped over an SUV and set it on fire.”

“We got a couple hundred people on this light pole.”

But football players kneeling is disprespectful.

All
too often, sporting events cause riots, but they are met with
different coverage by the media, and the outrage against rioting on
social media seems to be missing in action. Sports riots are simply
alcohol-fueled celebrations that became rowdy. It’s just boys being
boys. It’s just happy people showing their joy.

On
Sunday, a local ABC affiliate described the rioting
as “rowdy” “celebrations” as a car was flipped over.

Keeping
with this theme, 
Fox
News’ 
coverage
 of
the Philadelphia Eagles riot was not critical at all. “
Flipping
a car and celebrating in the streets. That’s some way to celebrate,
huh?”
 the Fox anchor
said.

riots riot super bowl philadelphia eagles

CNNs
top story on the Philadelphia riot called the chaos an act of “pure
poetry.”

riots riot super bowl philadelphia eagles

As
was expected, the city of Philadelphia reacted to their well-earned
Super Bowl win with brotherly grace and aplomb,”
 CNN reported this
morning. “
LOL,
you see it’s a funny joke because frankly it’s a miracle that
place is still standing.”

Is
it possible that Americans and the mainstream media don’t actually
oppose rioting as a principle, but rather, grant their approval based
on who is rioting and for what reason? It certainly appears that way.

As
if to highlight my point, the arrest counts are in from the Super
Bowl. In Minneapolis, 17 Black Lives Matter activists 
were
arrested
 for
peacefully protesting the big game. In Philadelphia, 
three
people
were
arrested after lighting the city on fire.

The
message is clear: Don’t stand up for your rights because if you’re
black and protest in a way we disagree with (
or
protest at all
),
you’re a traitor who should be run over in the street. But if you
light your city on fire after winning the Super Bowl, it’s all just
innocent fun, right? There’s no other way to say this: The
hypocrisy over the Super Bowl riot — from the media and the
public in general — is fucking outrageous.

Op-ed
Creative
Commons
 / Anti-Media / Report
a typo

=============================

PS: er mist één video die ik niet over kan nemen, om deze te zien klik op de volgen de link (die ook in de tekst hierboven terug is te vinden): Fox News’ coverage.

Zie ook: ‘Massamedia VS vergeven van CIA ‘veteranen’, alsof die media nog niet genoeg ‘fake news’ ofwel leugens brengen……..‘ (klik ook op de links in dat bericht, links over de macht van de media en het ‘fake news’ dat door deze media wordt gebracht)

‘Minister’ Koolmees (D66) gaat bekijken of Oriëntatie op de Nederlandse Arbeidsmarkt kan worden geschrapt voor werkende migranten…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Dacht dat ik er in bleef beste bezoeker, toen ik in het nieuws van 8.00 u. gistermorgen op BNR hoorde. Koolmees, die minister van Asociale Zaken en Werkgelegenheid mag spelen in krukkenkabinet Rutte 3, zal bekijken of de Oriëntatie op de Nederlandse Arbeidsmarkt (ONA), onderdeel van het inburgeringsproces voor migranten, kan worden geschrapt als zij al werk hebben……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hoezo moet jij dat nog bekijken Koolmees? Omdat het misschien toch nodig is om mensen te treiteren met flutlessen, die al werk hebben in ons land????

Koolmees wil het eindgesprek over ONA schrappen voor alle migranten, als ze deze onzin minstens 64 uur hebben gevolgd…….. 64 uur les Oriëntatie op de Nederlandse Arbeidsmarkt?? Koolmees kan beter de werkgevers eens aanpakken, die nog steeds massaal ‘bepaalde’ migranten weigeren aan te nemen, alleen vanwege hun afkomst! (en daar is in de meeste gevallen de naam al genoeg voor een afwijzing…)

Koolmees wil dat nieuwkomers zo snel mogelijk ‘kunnen meedoen’ en aan het werk gaan…….. Het was Koolmees nog niet opgevallen dat het gros van de nieuwkomers al een paar jaar nodig heeft voor ze weten dat ze mogen blijven, daarnaast zitten ze veel te lang in de opvangcentra daar er veel te weinig woningen zijn (het gevolg van wanbeleid op woningbouwgebied, puur en alleen om de huizenbubbel op grootte te houden en de huurders zoveel mogelijk uit te wringen…. Uitwringen met bedragen aan huur, die al lang niet meer in verhouding staan tot de werkelijke waarde van het huis en dat voor veelal niet of slecht geïsoleerde huizen, die vaak minstens 2 keer zijn afbetaald, gezien de bouwkosten…)

Ach wat wil je met een leeghoofd als Koolmees, ongelofelijk wat een domme plork! Tip voor Koolmees: doe eens wat minder aan onaneren! (misschien dat je de zaken dan wat scherper ziet; al moet ik zeggen dat het me uiterst moeilijk lijkt nog iets te verbeteren aan de intelligentie van deze neoliberale hufter)

Trouwens gezien het onderwerp: het cijfergoochelinstituut CBS vond het vorige week wel kies om de Nederlanders te vertellen dat veel te veel mensen van buiten Nederland onze taal niet beheersen……… Voor zover dit waar is (wat maar zeer de vraag is), kan je stellen dat dit niet zo vreemd is, als mensen de eerste jaren in asielzoekerscentra moeten wonen, waar ze pas Nederlands les mogen volgen, als ze erkend zijn als vluchteling en dus mogen blijven……… Het is blijkbaar de taak van het CBS haat te zaaien tegen minderheden en daarmee de fascisten van PVV, FVD (Forum voor Democratie) en anderen de wind in de zeilen te geven……..

Marion Derckx (NL ambassadeur Filipijnen) vindt moordenaar Duterte een charmante man………..

Ongelofelijk maar waar: de Nederlandse ambassadeur voor de Filipijnen, Derckx liet zich gematigd positief uit over president Duterte in het programma ‘Met het Oog op Morgen’.

Hoorde vanmorgen e.e.a. op BNR rond 8.10 u., dus naar de site van de NOS, die het programma uitzendt. Daar valt het volgende te lezen:

Nederlandse ambassadeur op Filipijnen: Duterte ook een charmant man

Marion Derckx (links) bij haar beëdiging als ambassadeur in 2014 ANP

De Filipijnse president Rodrigo Duterte haalt vaak het nieuws vanwege zijn spijkerharde antidrugsbeleid en controversiële uitspraken. Maar in diplomatieke gesprekken komt hij sympathiek over, zegt Marion Derckx, de Nederlandse ambassadeur op de Filipijnen. “Het is een heel charmante man.”



Derckx is sinds 2014 werkzaam op de ambassade in de Filipijnse hoofdstad Manilla. Duterte ontmoette ze sinds zijn aantreden in 2016 meerdere keren. In radioprogramma Met het Oog op Morgen vertelt ze dat ze goede gesprekken met hem heeft gehad. “Ik ben ervan overtuigd dat hij het beste wil voor zijn volk. Alleen de manier waarop hij dat doet, is niet de manier waarop wij in Nederland het zouden doen.”



Duterte krijgt geregeld kritiek vanwege zijn oorlog tegen drugs, die aan duizenden mensen het leven kostte. Derckx zegt dat ze bij haar ontmoetingen met de president eigenlijk altijd de mensenrechtensituatie ter sprake brengt. “Daar probeer je een gesprek over te voeren. Dat is mijn taak. Ik moet bruggen slaan.”



Hij is heel populair in zijn land en dat merk je ook aan hem“.

Marion Derckx, Nederlandse ambassadeur op de Filipijnen



De Filipijnse leider staat erom bekend dat hij geen blad voor de mond neemt. Zo vergeleek hij zichzelf met Hitler en noemde hij oud-president Obama een hoerenzoon. Volgens Derckx is Dutertes onomwonden taal een gevolg van zijn bevlogenheid. “Als hij een speech houdt, dan praat hij gewoon voor de vuist weg. Hij spreekt de taal van het volk. Dan gaan er allerlei scheldwoorden doorheen waarvan wij zeggen ‘jeetje mina’.”



Maar juist doordat hij de taal van de gewone man spreekt, is hij zeer geliefd onder de Filipijnse bevolking, zegt de ambassadeur. “Hij is heel populair in zijn land en dat merk je ook aan hem. Hij is iemand die je raakt. Hij kijkt je aan. Maar hij kijkt niet naar de oppervlakte. Hij kijkt achter je ogen. Zeer indringend.”



Derckx benadrukt dat ze als ambassadeur van EU-lidstaat Nederland vindt dat alle Filipino’s recht hebben op een eerlijk proces, dus ook drugsdealers en -gebruikers. De Filipijnen zijn een bevriende staat, maar de EU staat wel voor bepaalde waarden, zegt ze. “Duterte weet dat ik in onze gesprekken de mensenrechten zal aankaarten. Ik spreek altijd vanuit mijn functie.”

===========================

Duterte bekend om zijn spijkerharde antidrugsbeleid? Een eufemisme van formaat, immers Duterte heeft de politie en ‘buurtwachten’ in zijn land een vrijbrief gegeven om iedereen die met drugs te maken heeft te vermoorden en dat is op grote schaal gebeurd en is zelfs nog steeds aan de hand, ook al hebben de reguliere media hiervoor geen belangstelling meer……. Verslaving is nog steeds een ernstige ziekte, daarmee laat Duterte in feite patiënten vermoorden…… ‘Normaal toch, Nederland (en andere zogenaamde beschaafde westerse landen) doet nu eenmaal graag zaken met de Filipijnen en zoals je wellicht weet: onze huidige ‘minister van Buitenlandse Zaken’ superlangstudeerder en één van VVD’s opperhufters, Zijlstra wenst in het geheel geen rekening te houden met mensenrechtenschendingen, zolang er maar geld verdiend kan worden………..

Niet alleen heeft Duterte die vrijbrief op het vermoorden van verdachten gegeven, maar heeft zelf toegegeven dat hij meermaals drugsverdachte’ heeft vermoord, Ach dat kan Derckx allemaal niet weten, ‘ze is immers pas ambassadeur voor de Filipijnen sinds 2014‘ en Duterte is president sinds 2016…….

Ja Duterte wil het beste voor zijn volk en als hij daarvoor een deel van de bevolking (gruwelijk) laat vermoorden, een kniesoor die daar op let, ja toch…??? Nee hè mevrouw Derckx, in Nederland zouden we dat niet doen, maar je moet je als ambassadeur natuurlijk aan de cultuur van het land aanpassen……

De niet door de beugel kunnende uitlatingen van Duterte zijn het gevolg van zijn bevlogenheid, aldus Derckx, zo vergeleek deze psychopaat zichzelf met Hitler…….. Duterte doet zijn toespraken uit het hoofd en dan krijg je dergelijke uitspraken, aldus Derckx……. Duterte deed zijn uitspraken over het vermoorden van drugsgebruikers en kleine dealers ook uit het hoofd en weet u mevrouw Dercks, dat was geen ‘bevlogen uitspraak’, maar een gemeende uitspraak, zo heeft de recente geschiedenis uitgewezen……

Trouwens zijn vergelijking met Hitler houdt wel degelijk steek, ook Hitler liet zijn bruinhemden (Sturmabteilung of SA opgericht in 1921) al voor 1933 toen hij de macht overnam in Duitsland, mensen als joden, homo’s en politieke tegenstanders vermoorden……. Voor velen in Duitsland sprak ook Hitler de taal van het volk…….

Hoe geliefd de corrupte schoft Duterte werkelijk is, kan maar moeilijk bepaald worden, daar het grootste deel van de Filipino’s als de dood is voor deze psychopathische moordenaar en zijn trawanten……….

Dan durft Derckx nog te zeggen dat ze telkens weer de mensenrechten aanhaalt in gesprekken met Duterte……. Ben benieuwd hoe vaak ze hem één op één heeft gesproken, ik wed dat dit de 2 keer niet overstijgt……. Bovendien wat daar besproken wordt is niet te controleren en is een dooddoener die Nederlandse ministers en ambassadeurs keer op keer gebruiken, als ze aangesproken worden op de goede betrekkingen met schoften als Duterte….. Kortom ook deze uitspraak is van nul en generlei waarde en werd door Derckx alleen gedaan om aan te geven dat ze zich ‘werkelijk druk maakt over mensenrechtenschendingen’, zo kan ze haar vieze handen in onschuld wassen, iets dat ook in dit geval onmogelijk is!!

Derckx had het gore lef te zeggen dat de Filipijnen een bevriende staat zijn…… Het is een schande dat we nog een ambassadeur in de Filipijnen hebben, een land waar zelfs kinderen vermoord worden als ze verdacht worden van drugsgebruik! Trouwens ook de EU heeft een berg boter op de kop, maar van dat ondemocratische orgaan hebben we dan ook niets te verwachten en al helemaal niet op het gebied van mensenrechten……….

Onbegrijpelijk wat een enorm leeghoofd die Derckx!

PS: Derckx pas maar op, als Duterte het morgen weer in de bol slaat, zou hij best eens zijn pijlen op obesitas kunnen richten….. Daarover gesproken: waarom zegt Derckx niet dat alcohol de meest dodelijke harddrug is op onze aarde? Tegen die harddrug onderneemt Duterte geen bliksem zoals je begrijpt……..

Boycot de Filipijnen als vakantieland! Ga je toch en ben je jong? Niet gaan >> de kans dat je geklist wordt, met door handlangers van de politie geplante drugs in je bagage, is levensgroot….. Overigens als je vlak voor je reis een stevige joint hebt gerookt, zou je ook gepakt kunnen worden door de moorddadige Filipijnse politie, daar dit tot meer dan 20 uur na roken terug te vinden is in je bloed….. (om over gebruik van cocaïne e.d. drugs maar te zwijgen……)

Martin Bosma (PVV Tweede Kamer) snapt niet waarom (echte) politieke partijen weigeren samen te werken met de PVV……..

Stemde gistermiddag rond 15.45 u. af op Radio1. Daar was een gesprek bezig over de PVV en de uitsluiting van deze fascistische beweging door de meeste politieke partijen.

Men liet de PVV’er Martin Bosma aan het woord, die zich beklaagde over de SP die in een van de gemeenteraden de PVV zou hebben uitgesloten, daar ze tegen uitsluiting zijn. Uiteraard is dit de weergave van zaken door een PVV’er en ik kan me hier niets bij voorstellen….. Je begrijpt dat Bosma nog even moest tamboereren tegen linkse politiek, zeg maar zoals het fascisten betaamt……

Waar ik me wel wat bij voor kan stellen, is het uitsluiten van de PVV voor politieke samenwerking, immers het fascisme heeft bewezen een uitermate gevaarlijk ideologie te zijn, die zo’n 78 jaar geleden een flink deel van de wereld in een inferno veranderde……..

Bosma had het over democratie en vrijheid van meningsuiting, echter vrijheid van meningsuiting die is gericht op het haat- en angstzaaien tegen/voor minderheden…… Praten over democratie terwijl je uit een beweging komt, die qua opzet al niets met democratie te maken heeft, is uiteraard een gotspe!!

Overigens hoorde ik dat CDA volksverlakker van Haersma Buma geen bezwaar heeft tegen samenwerking met de PVV…….. Weet je nog wat hij eerder stelde over een eventuele samenwerking met deze fascisten? Juist, dat zou het CDA nooit herhalen na het debacle met deze beweging in Rutte 1, een zaak die het CDA destijds tot op het bot verdeelde….. Let wel: het ging destijds om gedoogsteun van de PVV voor Rutte 1, dat is iets anders dan samen regeren of samenwerking in regionale dan wel lokale ‘colleges….’

Blijkbaar vindt van Aersma Buma het nu weer tijd om in te binden, men is de ellende van weleer al lang vergeten (althans volgens het denkraam van van H.B.), bovendien staat hij achter Orbán van de fascistische partij Fidesz, de premier van Hongarije, dus waarom het niet opnemen voor de PVV…..??? Wat een oplichter!! (Het CDA werkt in de EVP samen met de Fidesz, de EVP is de fractie in de EU waarvan het CDA als één van de landelijke partijen onderdeel is. ook Fidesz maakt daar deel van uit, zoals je al begreep….)…….

Zie ook: ‘Martin Bosma (PVV Tweede Kamer): het programma Pauw en de publieke omroep in het groot, zijn links……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

PS: onlangs maakte Bosma zich druk over de uitlating ‘witte Nederlanders’ bij de NOS, alsof de witte mens ooit is gediscrimineerd door gekleurde mensen en vervolgd is voor alleen het wit zijn…….. Wat een idioot!

‘Psychiatrie’ in nazi-Duitsland en het niet aanpakken van daders, één van de redenen voor het ontstaan van Baader Meinhof Gruppe en Rote Armee Fraction……

Gistermiddag op WDR 5 in het programma ‘Leonardo’ aandacht voor de massamoord op psychiatrisch zieke mensen, geestelijk minder validen enz., in nazi-Duitsland

Deze mensen zouden volgens de nazi wetten een levens onwaardig leven leiden en moesten derhalve uitgeroeid worden (zich vermenigvuldigen mocht uiteraard al helemaal niet, al was dit niet alleen in nazi-Duitsland verboden….).

Psychiaters, professoren in psychiatrie en andere specialisten beoordeelden deze mensen, waarop ze in grote getale werden onderworpen aan vergiftiging, verhongering of vergassing……..

Een aantal van  deze professoren en specialisten kregen na de oorlog een dik betaalde baan in de Deutschen Gesellschaft für Psychiatrie Psychotherapie und Nervenheilkunde (DGPPN), anderen konden gewoon doorgaan met hun werk……….

Eén van de psychiatrische patiënten, die de nazi-massamoord overleefde, is Dorothea Buck. In 1936, toen ze 19 jaar oud was, werd bij haar schizofrenie geconstateerd. Dorothea was één van de velen die tegen haar wil werd gesteriliseerd………Zelfs na de oorlog werd Dorothea Buck geconfronteerd met een uiterst inhumane psychiatrie, veelal geleid door voormalige nazi-artsen en psychiaters, maar ook dat heeft ze overleefd. Het heeft tot 2010 geduurd voor de DGPPN haar nazi verleden erkende en daar aandacht aan besteedde……

Dorothea, intussen 100 jaar oud, is beeldhouwer en werd gedecoreerd voor haar inzet op humane psychiatrie.

Die Bildhauerin und Autorin Dorothea Buck

Dorothea Buck

Precies dat, het wegkijken van het nazi verleden, was één van de redenen waarom de de Baader Meinhof groep ontstond, die later opging in de Rote Armee Fraktion. Zij zagen als student dat de schoften die in WOII voor zoveel ellende en dood hebben gezorgd, als hoge politiefunctionarissen en rechters (de laatsten hebben vanaf 1933 tot mei 1945 ongelofelijk veel doodstraffen al spugend uitgesproken) gewoon in functie konden blijven, sterker nog zelfs hoge functies werden toebedeeld, zoals in het geval van de DGPPN…… Nogmaals: dit ondanks de onbeschrijfelijke barbaarse misdaden die dit geteisem tegen de menselijkheid heeft begaan………

Afbeeldingsresultaat voor baader meinhof

Wat een belachelijke bijgevoevoegde tekst, ‘maar goed…’

‘Toch mooi hè’: over die nazi’s die na de oorlog gewoon in functie bleven, lullen we liever niet, maar zo gauw het over de RAF of de Baader Meinhof groep gaat, is de wereld te klein en vallen termen als terroristen en misdadigers die de doodstraf verdienden……..


Hier de link naar de uitzending, m.n. een gesprek met Dorothea Buck (een aanrader, althans als u Duits verstaat)

‘Meneer de fascist, ik moet u helaas onderbreken…’

Afgelopen donderdag luisterde ik voor 13.00 u. naar WDR 5. Op die tijd altijd het politieke programma ‘Tagesgespräch’ waarop luisteraars kunnen inbellen met vragen en/of opmerkingen.

Vlak voor het nieuws van 13.00 u. een inbeller die ‘lekker losging’ op ‘het vluchtelingenprobleem…..’ Volgens deze hufter kreeg Duitsland de laatste 2 jaar ‘maar liefst’ 2 miljoen vluchtelingen binnen haar grenzen……. Zonder enige kritiek liet de presentator, Julia Schöning, deze fascist zijn haatpraat afmaken, althans tot het tijd was om over te schakelen naar het nieuws van 13.00 u. (geen reclames op die zender!)……. Daarop zei Julia Schöning vriendelijk tegen deze haat- en angstzaaier: “Leider muss ich dich unterbrechen……”

Mensen, dit in een land waar dergelijke haat- en angstzaaierij in het verleden leidde tot de nazi-dictatuur en de daarmee gepaard gaande extreem moorddadige vervolging van joden, Roma, Sinti, homo’s en politiek linkse mensen………

2018, is ‘t niet om te janken..??!!!

Henk Krol (50Plus) weigert excuses aan te bieden voor onbeschoft gedrag t.a.v. Iran……..

De over een paardendrol getilde 50Plus hufter Krol, liet voor de camera’s van PowNed weten, dat hij niet gesteld was een presentje van de Iraanse ambassade, een bakje pistachenoten…….. Dit was bedoeld als kerstgeschenk en als teken van goede wil.

De enorme flapdrol, om wie een nare geur van sjoemelarij blijft hangen, dacht dat deze noten alleen voor mannen waren bedoeld en kieperde daarom de noten in de vuilnisbak…….. ha! ha! ha! ha! ha! Dapper hè???

De noten waren echter voor fractieleiders en buitenlandwoordvoerders…… Krol gaf later toe dat hij fout zat, maar weigerde geheel pedant zijn excuus aan te bieden, daar Iran de rechten van vrouwen en homo’s schendt en lak heeft aan andere mensenrechten…….

Als Krol zo begaan is met de rechten van veel Iraniers, waarom neemt hij dan wel eerst pistachenoten aan??? Of hangt het van zijn bui af of hij wel dan niet e.e.a. aan zal nemen????

Hoe doet Krol dat als hij wordt uitgenodigd door een land als Iran, Saoedi-Arabië of Indonesië, zegt hij dan ook af, of kijkt hij eerst wat de economische belangen zijn?? Neem aan dat Krol als lid van een Kamercommissie minstens een paar keer in een land is geweest, waar de mensenrechten worden geschonden (gebeurt overigens ook in Nederland, neem de omgang met vluchtelingen…), weigert hij dan ook de hotels, diners en recepties??? Trouwens als je ziet hoe de VS met gekleurde mensen omgaat, zou Krol ook een bak pinda’s van de VS ambassade in de vuilbak omkeren….??

Over gekleurde mensen gesproken, heb Krol nooit gehoord over de voor gekleurden beledigende en vernederende figuur zwarte piet, zelfs niet nadat iemand onder zijn naam stelde dat Krol een ‘Pietenreferendum’ wenst in Nederland…… (waar hij tegen is….) Gooit Krol presentjes van zwarte piet ook in de bak?

Voorts is het juist in het belang van vrouwen, homo’s en andere vervolgden in Iran, dat Nederland goede banden onderhoudt met Iran, zeker daar uit de laatste verkiezingen blijkt, dat de gematigde krachten meer en meer aan macht winnen. Krol zou dan bijvoorbeeld tijdens een bezoek aan Iran de rechten van homo’s ter sprake kunnen brengen en zo iets voor hen kunnen betekenen…… Alleen het daar kenbaar maken van zijn homo zijn, zou al mensen aan het denken kunnen zetten……

Tot slot: deze handeling zegt wel iets over Krol, blijkbaar heeft hij er geen moeite mee gevolgen te trekken op basis van een hersenspinsel………

Wat een hypocriet, jezus!

Zie ook: ‘Teheran (Iran) zal islamitische ‘kledingcode’ niet langer afdwingen, met commentaar van Eefje Blankevoort….. Gelezen Henk Krol?