Een
groot aantal mammoettankers ligt vooral voor de kust van Californië,
terwijl de lading niet kan worden gelost. Het gaat hier om een
hoeveelheid die gelijkstaat aan 20 miljoen vaten ruwe olie. Door het
Coronavirus ligt de industrie en het ‘kantoorleven’ ook in de VS voor een fiks deel op haar gat en is de
vraag naar olie op een niveau dat niet eerder werd gezien (uiteraard
in verhouding tot het verbruik in het verleden).
(Twitterbericht uit een Zero Hedge artikel*🙂
Javier Blas ✔ @JavierBlas
VIDEO: US Coast Guard says it’s keeping an eye on 27 oil tankers anchored off the coast of Southern California. Another great example of floating storage build-up as demand for oil and refined products plunge | #OOTT#Contango video via @USCGLosAngeles
Dit zet
overigens nog eens een heel groot vraagteken bij de claim dat de VS
zelf voorziend is wat betreft olieverbruik, blijkbaar is ook dat een
onderdeel van de tactiek die de grootste leugenaar op aarde, Trump
hanteert om zijn achterban te besodemieteren….
Om e.e.a. in verhouding te zien: het gaat in die mammoettankers
om een hoeveelheid olie die 20% vertegenwoordigt van het dagelijkse
wereldwijde verbruik aan olie (althans in ‘normale tijden’)…….
Het is
de vraag hoelang deze tankers voor anker moeten blijven liggen, waar
de meeste van deze tankers zich al vanaf half april bevinden, waar de
kans dat er iets misgaat groeit met de dag, als één van die tankers
bijvoorbeeld door zwaar weer zou vergaan, is de ramp voor het
zeeleven niet te overzien…..
Voor de kust van Singapore liggen zelfs honderden olietankers voor anker….*
21 april 2020 23:31
CEST Updated on 22 april 2020 23:06 CEST
Total
of 20 million barrels of oil floats off U.S. West Coast
Tankers float off coast as
fuel demand plummets amid virus
A tanker sits beyond
an oil rig in Huntington Beach, California, on April 20.
Photographer: Michael
Heiman/Getty Images North America
Oil tankers carrying enough crude
to satisfy 20% of the world’s daily consumption are gathered off
California’s coast with nowhere to go as fuel demand collapses.
Almost three dozen ships —
scattered in waters from Long Beach to the San Francisco Bay — are
mostly acting as floating storage for oil that’s going unused as
the coronavirus pandemic shutters businesses and takes drivers off
the road. Marathon
Petroleum Corp.’s (MPC) refinery in Martinez, California, has been
idled and others, including Chevron
Corp.’s El Segundo refinery, have curtailed crude processing as
the state orders residents to stay at home.
The more than 20 million barrels of
crude is the highest volume of crude to ever float off the West Coast
at one time, according to Paris-based Kpler
SAS, which tracks tanker traffic.
About three quarters of those
tankers are holding oil in storage, meaning they have been floating
steadily for seven days, also a record.
Storage has become increasingly
scarce as a growing supply glut collides with collapsing fuel demand.
As traditional tanks have filled, oil has been pushed onto tankers to
float off Singapore, the U.S. Gulf Coast and, now, the U.S. West
Coast.
The slowdown in oil deliveries into
California was already becoming evident last quarter, when 38.8
million barrels of crude was delivered into Long Beach, down from 42
million barrels a year earlier, according to Port of Long Beach data.
The Seaexpress, a tanker that
normally carries fuel, is currently
holding crude for Royal
Dutch Shell Plc. for at least a month in Puget Sound, Washington,
after data on the ships draft indicated it loaded up at the company’s
Anacortes refinery.
De Trump
administratie heeft zo slecht op de Coronacrisis gereageerd dat het
aantal slachtoffers in de VS die van alle andere zwaar getroffen
landen overtreft. Om de aandacht van het disfunctioneren op COVID-19
af te leiden zoekt die administratie schuldigen buiten de VS en is
met een nieuwe anti-Chinese propagandacampagne begonnen……
Eén en ander wordt gecombineerd met de lastercampagne van Trump tegen de Wereld Gezondheidsorganisatie
(WHO), waarin hij deze organisatie o.a. beschuldigt van het
achterhouden van informatie….. Lullig voor Trump en z’n
psychopathisch gewelddadige maten, maar 16 VS specialisten zijn
verbonden aan (’embedded with’) de WHO in Genève, die van nieuwe feiten, inzichten en adviezen, als
de rest van het WHO team in die stad, als eerste op de hoogte worden gebracht van
wat deze organisatie aan informatie ontvangt en zijn uiteraard ook betrokken bij
wat de WHO naar buiten brengt!!
Niet het
voorgaande, maar de weerstand van de Democraten tegen het liegen van Trump over de WHO zorgden ervoor dat de Trump administratie een ander zwart schaap zocht en daarvoor was China het
aangewezen land….. Let wel: vanaf het begin heeft Trump China de
schuld gegeven, althans toen het tot z’n botte hersenen doordrong dat
COVID-19
geen gewone verkoudheid was, zoals hij in eerste instantie heeft
gezegd…..
Echter ook Mexico werd al aangewezen als land dat de VS aan het Coronavirus heeft geholpen……. De Russen hebben een grote zending van hulpgoederen aan het totaal onvoorbereide VS gezonden, inclusief deskundigen op het gebied van virologie, waarna de Trump administratie het gore lef had Rusland te beschuldigen van spionage met de opzet te zien hoe kwetsbaar de VS is door de Coronacrisis en dat te gebruiken voor een aanval op de VS……* ha! ha! ha! ha! Ongelofelijk onbeschoft overigens, een land beschuldigen dat de VS in een noodsituatie te hulp schiet……
Moon of
Alabama is de publicist van het hieronder opgenomen artikel dat ik
overnam van Information Clearing House. Daarin o.a. meer over de
agressie tegen China, die doet denken aan de aanloop naar de illegale
oorlog van de VS tegen het Irak van Saddam Hoessein, ‘een hele berg
slecht gebakken leugens’ over massavernietigingswapens, waar deze term wordt ingewisseld voor het Coronavirus……
Zo wordt
er (ook buiten de VS) gesteld dat het Coronavirus is te danken aan
het eten van vleermuizen, gelul van een dronken aardbei, daar op de
‘wet markets’ van Wuhan geen vleermuis is te vinden, daarvoor moet je
naar de zuidelijk gelegen provincie Yunnan en niet in het centraal
gelegen Wuhan (in de provincie Hubei)…… Bovendien zien wetenschappers geen verband tussen
COVID-19 en het veel eerder geconstateerde vleermuisvirus…..
Daarnaast is het aanhalen van ‘wet markets’ belachelijk, deze markten zijn precies zo ‘nat’ als markten elders in de wereld….. Goed
dat in het artikel nog eens wordt uitgelegd wat een ‘wet market’ is:
de Chinezen hebben nog lang niet zoveel supermarkten als wij in het
westen, een groot deel van het Chinese volk is dan ook aangewezen op
markten, die heel wat minder nat zijn dan men je wil doen geloven,
sterker nog (en zoals gezegd): ze lijken precies op onze markten en de markt in Wuhan heeft dezelfde ‘hygiëne problemen’ als markten in Nederland, ofwel deze markten voldoen aan alle hygiëne maatregelen…… (zo kunnen de Chinese lokale overheden het zich niet permitteren deze markten niet op hygiëne te controleren, immers dat zou onmiddellijk woede opwekken bij de bevolking!)
Gelukkig
is één positief effect van de Coronacrisis dat de markten waar men wel wilde
dieren verkoopt ter consumptie, na de uitbraak van het
Coronavirus, verboden zijn en blijven, hetzelfde geldt nu in Vietnam
en in andere landen in dat deel van de wereld wordt een verbod op
deze markten overwogen……
Ik ben
het overigens niet geheel eens met het artikel van Moon of Alabama waarin wordt gesteld dat China opnieuw met VS propaganda van de VS wordt
aangevallen, immers het lijkt er juist zwaar op dat de VS zoals gezegd meer en meer met de
beschuldigende vinger naar Rusland wijst….* (natuurlijk met steun van de Democraten die nu al gillen dat Rusland de presidentsverkiezingen van a.s. november in de VS manipuleert….)
The
New Anti-China Campaign Is Built On Lies
By
Moon Of Alabama
April 20, 2020
“Information
Clearing House”
– To avoid self-examination of the failures that let the U.S. exceed
the covid-19 casualty numbers of every other nation the powers that
be decided to blame someone else.
Trump’s first attempt
was to blame the World Health Organization for not providing all
information. But 16 U.S. administration officials were
embedded with the WHO in Geneva. They relayed real time updates
of all information the WHO received.
As the Democrats and
the media did
not join Trump in blaming the WHO another scapegoat was needed.
Everyone then agreed that it China would be the most convenient
target.
The intensity of the
current anti-China campaign reminds one of the run up to the war on
Iraq. The people who now claim that ‘China lied, people died’ are the
very same who ran the Iraq WMD campaign. But all the reports
claiming Iraqi weapons of mass destruction were just fantasy. The
reports of Chinese culpability are similar nonsense.
“Donald
Trump sent critical medical supplies to China as Americans continue
to suffer. He needs to follow his supposed motto of America First,”
American Bridge President Bradley Beychok said in a statement. “We’re
making sure that voters across Michigan, Pennsylvania, and Wisconsin
know full well not only how badly Trump botched this crisis, but also
how badly he bent the knee to China in the midst of it as
well.”
…
“We are more than happy to let the American
public decide whom they trust, President Trump or Beijing Joe Biden,
to get tough on China,” said Brian O. Walsh, president of America
First, in response to the new ad campaign by American Bridge.
American Bridge said the ad is the first of its new offensive
campaign targeting Trump, his company, business associates and adult
children over their ties to China and other foreign investments.
The group
said it plans on rolling out microtargeted digital ads on that theme
as part of “an all-out assault on Trump and his family over their
corruption — in China and other countries — involving foreign
bribes, political favors, shady real estate investments, and parties
with dictators.”
This will be bad for
other important political issues:
The anti
China hawkishness is going to drown out progressive momentum for
universal healthcare and cancelling student debt. Like Russiagate,
this new yellow peril will lead to greater military spending and more
war. Sad so many who should know better can’t see that.
Some lawmakers want
to allow random people to sue China over the ‘damage it caused’.
Other seek
to default on the $1.2 trillion of debt the U.S. owns China.
To blame China the
hawks are accusing it of three issues:
Lack
of public hygiene
Insufficient
information
Creating or
spreading the virus by accident
The “wet market”
in Wuhan did not have hygiene problems. A “wet market” is comparable to a
farmers market (vid). It is “wet” in that it provides
fresh products like fruits, vegetables, meat and fish. A “dry
market” provides the complementary products like rice, flour,
tea and sugar. China has yet to be overrun by super market chains.
Some 40% of the Chinese people source their daily food at the wet
markets.
The wet market in
Wuhan was not the source of the epidemic. It did not and does not
sell bats. The epidemic started in December at a time when bats
hibernate. The first known case was
not related to the market at all.
The U.S. claims that
China did not inform it sufficiently. The timeline
as published by China and confirmed by media reports does not support
that claim.
On January 3 the head
of the U.S. Center of Disease Control (CDC) was personally informed by his
Chinese counterpart that there was an outbreak of pneumonia of
unknown cause in Wuhan. On January 8 the “unknown cause”
was identified as a novel coronavirus. A full genome sequence of the
virus was published on January 12 and preliminary testing kits were
developed and made available in Wuhan. By January 13 another test
and test protocol had been developed in Germany and on January 17
the WHO adopted its
refined version.
In the U.S. the CDC
insisted on developing its own test and failed by contaminating
its test components. It then failed for more than a month to
correct the issue.
The German Federal
Health Ministry was recently asked if it perceived a lack of
information from China or saw reason to criticize China over its changing
case numbers. It responded
(in German, my translation):
“The
federal government is not aware that China held back any data.”
… “Considering the interim development the adoption of
different definitions of cases during the epidemic in China is
comprehensible.”
Another claim is that
China somehow created the virus or let it escape from a laboratory in
Wuhan where it was researching bat viruses.
Edward
Holmes, a biologist at the University of Sydney and a fellow of the
respected Royal Society in London, said the Wuhan laboratory blamed
by some for the pandemic does have specimens of the bat virus RaTG13,
the closest relative of Covid-19 source SARS-CoV-2, but the two are
not genetically linked.
RaTG13
strains, he says, are from the southern Chinese province of Yunnan,
not the central city of Wuhan, the pandemic’s initial
epicenter.
…
Genome tracing has revealed that the bat virus
RaTG13 has at least 20 years of genetic divergence, or evolutionary
change, from SARS-CoV-2, and possibly as much as 50 years, ruling it
out as the source of the pandemic.
The claims against
China made by both U.S. parties do not have a factual basis.
Vanmorgen op CBC radio het bericht dat een snel groeiend aantal mensen in de VS afhankelijk is van voedselbanken, dit daar zij hun baan verloren door de Coronacrisis en nee voor die mensen heeft Trump geen geld om hun inkomen te garanderen, hoewel hij intussen al honderden miljarden aan dollars heeft laten bijdrukken voor de (grote) bedrijven…….
In de VS zouden volgens het bericht 16 miljoen mensen afhankelijk zijn van voedselbanken, denk echter dat hier een dikke fout is gemaakt, daar minstens 50 miljoen VS burgers afhankelijk zijn van voedselbonnen……. (als het er niet 60 miljoen zijn….) Deze bonnen kunnen worden ingeleverd bij de voedselbanken, waarvan de VS er…. 200 heeft! 200 voedselbanken voor een zo groot land, schande!!!
200 voedselbanken, ofwel velen zullen deze banken eenvoudigweg niet kunnen bereiken, waardoor ze afhankelijk zijn van de liefdadigheid, of mensen die hen willen vervoeren naar die voedselbanken……
Ongelofelijk dat een groot aantal mensen dat afhankelijk is van die voedselbanken, stemmen op Trump, terwijl deze opperploert mede verantwoordelijk is voor hun ellende en niets doet om hun situatie te verbeteren…….. (trouwens van de Democraten behoeven deze mensen ook al niets te verwachten, zeker nu Sanders is afgeserveerd door de reguliere media in de VS en de top van zijn partij, die er alles aan hebben gedaan te voorkomen dat hij werd gekozen tot Democratisch presidentskandidaat…..*)
De VS, het land van de ongekende mogelijkheden….. (voor de welgestelden)
Voor meer berichten over voedselbonnen, armoede in de VS en/of het Coronavirus, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. (het label ‘voedselbanken’ verwijst naar deze banken in ons land)
Op CBC radio afgelopen zaterdagmiddag een deskundige (kreeg z’n naam niet mee) die stelde dat niet alleen de winning van schalie-olie winning, maar ook die van teerzanden op de reet ligt, daar de prijs per vat olie minstens 40 Canadese dollars moet zijn om nog enigszins winst te kunnen behalen op de kosten van winning. Door de ruzie tussen Rusland en de reli-fascistische terreurstaat Saoedi-Arabië is de olieprijs bijna de helft lager dan die 40 dollar, bovendien zorgt het platleggen van industrieën en zelfs hele landen door de Coronacrisis ervoor dat de vraag naar olie fiks is afgenomen.
Daar bedrijven niet langer wensten mee te doen aan de uitbreiding van een grote pijpleiding heeft Trudeau, de minister-president van Canada, de betaling voor de uitbreiding van deze Trans Mountain Pipeline (TMP) op de schouders van de belastingbetaler gelegd…. Dit soort pijpleidingen worden zoals gewoonlijk ook aangelegd over gebieden die alleen bestemd zijn voor de oorspronkelijke volkeren van Noord-Amerika en vervuilen daar wateren en bodem……* In dit geval gaat het om gebieden van de oorspronkelijke volkeren die Canada rijk is**.Oorspronkelijke volkeren die worden aangeduid als ‘indianen’.
De deskundige pleitte er dan ook voor om te stoppen met de aanleg van deze peperdure pijpleiding, laten we hopen dat dit inderdaad gebeurt, echter als je het fanatisme ziet waarmee de Canadese premier Trudeau op dit dossier ziet, zal de aanleg hoogstwaarschijnlijk ‘gewoon’ doorgaan……
Heb aan de links hieronder ook die van pijpleidingen in de VS toegevoegd, ook deze gaan voor een groot deel over middels waardeloze verdragen aan oorspronkelijke bewoners toegekend land……** Het gaat dan om uitbreidingen of aanleg van pijpleidingen met namen als Keystone XL en de Dakota Access Pipeline.
*
Immers alle pijpleidingen lekken binnen de kortste keren en vernietigen
daarmee hele ecosystemen, ofwel extreme vervuiling van grond en
water…….
** Gebieden
die aan die volkeren werden toegekend middels waardeloze verdragen van
de Canadese overheid en die van de VS, zo gauw daar delfstoffen worden gevonden, of men heeft die gebieden zoals in dit geval nodig voor de aanleg van pijpleidingen, blijken
deze verdragen geen enkele juridische waarde te hebben….. Ofwel ondanks dat deze overheden de oorspronkelijke volkeren middels een genocide hebben gedecimeerd, is men zo onbeschoft om gewoon schijt te hebben aan de rechten van deze zo vervolgde volkeren…….
De VS (het land van de ongekende mogelijkheden, althans als je schathemelrijk bent) en dan met name de staat Texas, slaat internationaal alweer een enorm pleefiguur door abortussen tijdens de Coronacrisis te verbieden, één uitzondering zijn abortussen die het leven van de moeder sparen, m.a.w. ook zwangerschappen door verkrachtingen mogen niet worden afgebroken…….. (‘beschaving’ anno 2020….)
Gouverneur Greg Abbott liet weten dat alle onnodige medische verrichtingen moeten wijken voor de strijd tegen het Coronavirus, waarna Ken Paxton procureur-generaal van Texas, een dag later liet weten dat alle abortussen illegaal zijn, met het eerder genoemde voorbehoud: als het leven van de moeder gevaar loopt……..
Nu was het al zo dat het voor de arme bevolking van Texas vrijwel onmogelijk was een abortus te ondergaan vanwege alle regels die zijn opgeworpen om het vrouwen zo moeilijk mogelijk te maken in aanmerking te komen voor een abortus….. Zo moeten ook arme vrouwen als onderdeel van de aanloop naar een abortus lange afstanden afleggen om een zoveelste belemmering van abortus aan te kunnen vechten, ofwel waar ze moeten smeken om een abortus, terwijl hen het geld ontbreekt om zo’n reis te maken…… Ook het niet of slecht verzekerd zijn voor zorgkosten is een belemmering voor vrouwen om in aanmerking te komen voor een abortus….. (een ‘godgeklaagd’ schandaal!!!)
Je snapt werkelijk niet dat een bestuur zo ongelofelijk inhumaan kan zijn en liegt dat abortussen niet nodig zijn tijdens de Coronacrisis…… Uiteraard is het zwanger zijn tijdens de Coronacrisis een hachelijke zaak, zeker als men arm is of net werkloos is geworden, of als de moeder het Coronavirus oploopt en die kans is tijdens een zwangerschap uiteraard groter……. Het meest walgelijke aan e.e.a. is wel dat wanneer vrouwen toch een abortus willen, zij zich zullen verlaten op mensen die niet bevoegd zijn, waarbij (zoals je ongetwijfeld weet) regelmatig de moeder om het leven komt…… (nogmaals: ‘beschaving’ anno 2020….)
Hoe is het mogelijk dat andere westerse landen nog steeds hijgend achter de VS aanlopen en die federale terreurstaat zelfs als voorbeeld nemen, een uiterst smerige vereniging van staten, die ongekende terreur uitoefent op een groot deel van de wereld en alsof dat niet genoeg is ook nog eens de eigen bevolking terroriseert, zoals in het hiervoor gegeven voorbeeld over abortus in Texas….. Benieuwd hoe e.e.a loopt in andere staten waar men het vrouwen uitermate moeilijk maakt om een abortus te ondergaan (in totaal 9 staten), in Ohio heeft procureur-generaal Dave Yost de abortusklinieken opdracht gegeven alle procedures te staken…….
VS bedrijven kopen al een paar jaar eigen aandelen op als het goed gaat met het bedrijf, een goede zaak zou je zo zeggen, echter dat opkopen heeft een keerzijde.
Die keerzijde komt nu naar boven door de Coronacrisis, immers dezelfde bedrijven verkeren nu in zwaar weer doordat de aandelen die ze opkochten zwaar zijn verminderd in waarde……..
Als deze bedrijven die aandelen niet hadden opgekocht hadden ze nu meer dan voldoende geld om de negatieve gevolgen van de Coronacrisis op te vangen…….
Kortom deze bedrijven hebben in feite eigen aandelen opgekocht ten koste van de belastingbetalers…….
Ook in ons deel van Europa hebben een aantal bedrijven de laatste jaren eigen aandelen ingekocht en reken maar dat zij daardoor nu in de problemen zijn gekomen en ook hier mag de belastingbetaler opdraaien voor de door het bedrijf zelf veroorzaakte ellende…… Dom te denken dat deze bedrijven geen belastinggeld nodig hebben om op de been te blijven…… Aandeelhouders zijn er fiks op vooruitgegaan met het opkopen van eigen aandelen door bedrijven, immers de aandelen worden boven de laatste koers verkocht. Nogmaals: wij mogen via de belasting betalen voor de ontstane financiële strop, die ervoor zorgt dat men het bedrijf niet op de been kan houden met het geld dat deze bedrijven hebben verspild met het opkopen van eigen aandelen…. Bedrijven die maar al te vaak een top hebben die zichzelf onbeschoft heeft verrijkt, terwijl ze de arbeiders al sinds 2008 hebben afgeknepen…….
Het voorgaande en dan te bedenken dat deze bedrijven ook nog eens schunnig weinig belasting betalen, dit door ingrijpen van de neoliberale afbraakkabinetten Rutte 1, 2 en 3…. De partijen die daar verantwoordelijk voor zijn: VVD, CDA, PvdA, D66, PVV, ChristenUnie en de ‘gedogers’ van de fundamenteel-christelijke SGP….. Onthoud dit als je weer moet stemmen!
Wanneer zal de dag komen dat de macht van bedrijven wordt gebroken en dat neoliberale regeringen die hen vrijbaan gaven zullen worden veroordeeld voor hun smerige lobbyisme t.b.v. (grote) bedrijven…?? Die dag zullen we niet snel meemaken omdat we daarvoor eerst met een revolutie een eind zullen moeten maken aan het misselijkmakende, ijskoude en inhumane neoliberalisme, waar de burgers heden ten dage zich als makke schapen laten uitnemen met de ene huurverhoging na de andere en kopers te bang zijn om ook maar een cent te verliezen op hun bezit……
Deze huizenbezitters beseffen niet dat wanneer deze crisis doorzet en dat zal ongetwijfeld gebeuren, hun huizen scherp zullen dalen in prijs en ze met een veel te dure hypotheek blijven zitten…… Zoals de zzp’ers nu al beginnen te begrijpen dat hun ‘ondernemerschap’ in feite een heel smerige vorm van uitbuiting is en ze het nakijken hebben als er moet worden bezuinigd in de bedrijven voor wie ze werken….. Terwijl deze zzp’ers voor het overgrote deel niet zijn verzekerd tegen werkloosheid, arbeidsongeschiktheid en niet sparen voor de pensionering….. Geloof mij maar beste bezoeker, jij en ik moeten middels de belasting opdraaien voor de kosten die zzp’ers maken als ze failliet zijn gegaan, arbeidsongeschikt raken en als ze te weinig pensioen* hebben opgebouwd……. Intussen lachen de bazen van bedrijven die deze zzp’ers contracteerden zich de pleuris (je zou bijna hopen dat ze dat doen na het oplopen van het virus…)
Over hypotheken gesproken: er wordt nu al een paar dagen gesproken over de problemen die huizenkopers hebben met het betalen van de hypotheek, echter geen hond die het heeft over de huurders, zij hebben alweer een fikse huurverhoging te betalen dit jaar, terwijl de huizenprijs gegarandeerd zal inzakken….. Hetzelfde gebeurde nadat de bankencrisis in alle hevigheid losbarstte in 2008, de huizenkopers werden ontzien daar de waarde van hun huis daalde, terwijl de huurders die in feite nog harder werden getroffen door die crisis, jaar op jaar dikke huurverhogingen kregen, NB verhogingen gebaseerd op een veel te hoge koophuizenprijs en op de gestegen consumentenprijzen, waar oh schande de huurverhoging van het jaar ervoor als leidraad werd genomen voor de nieuwe huurverhoging!!! (dat gebeurt overigens nog steeds met de nieuwe huurverhogingen….)
* De pensioenfondsen hebben intussen weer een kapitaal verloren door het inzakken van de beurs, waar Rutte 3 hen toestemming gaf nog meer van door ons gespaard geld te vergokken op de beurs……. Je kan er op rekenen dat de pensioenen binnen afzienbare tijd zullen worden gekort….. Schandalig!!!
Waarschijnlijk
jaloers op Israël dat Palestijnse mensen rustig jaren vastzet zonder
vorm van proces, heeft het VS ministerie van Justitie verzocht dat
ook te mogen doen, althans ten tijde van een noodtoestand,
‘toevallig’ onlangs door Trump uitgeroepen vanwege het
Coronavirus……..
Al moet gezegd worden dat zogenaamd illegale vluchtelingen nu al voor lange tijd vastzitten voor ze een proces krijgen, terwijl de VS volwassen vluchtelingen nog steeds hun kinderen afpakt……. Vorig jaar ging het zelfs om 70.000 kinderen die werden gescheiden van hun ouders (die vervolgens worden vastgezet in kampen die het best te vergelijken zijn met concentratiekampen….)….
De VS
functioneert in feite al als een politiestaat, het vastzetten van
mensen voor onbepaalde tijd (illegale gijzeling) is dan ook een volgende stap die
terugkeer naar een echte democratische staat alleen maar moeilijker zal maken,
daar de activisten voor terugkeer naar zo’n staat, als eerste zullen worden
vastgezet……..
Het ministerie van justitie zal wanneer het
haar zin krijgt, op zeker eisen deze nieuwe mogelijkheid ook
buiten een noodtoestand toe te mogen passen, niet voor niets is iedere VS
burger, zeker als deze voor links wordt versleten, doel van
afluisteren en van hacken door geheime diensten op diens
telefoon en computer……
Reken maar ‘gerust’ dat de westerse geheime diensten helemaal
uit de bol gaan van alle maatregelen die nu worden genomen tegen burgerlijke vrijheden, maatregelen die bovendien ten koste gaan van het recht op privacy en dat alles vanwege het Coronavirus (waar het recht op privacy in de VS al bijna geheel is afgebroken, wat overigens ook geldt voor EU-lidstaten….)…. Uiteraard wordt ten tijde van een noodtoestand de vrijheid van meningsuiting ook slachtoffer van de wil tot het beheersen en onder de duim houden van mensenmassa’s….
Kortom de wil van het VS ministerie van justitie is een volgende trede in de richting van een totale dictatuur, al heb je nu al geen fantasie meer nodig om de VS te bestempelen als politiestaat en heeft de VS al lang niets meer te maken met een rechtsstaat, terwijl de democratie is uitgehold door het kopen van het presidentschap door enorme donaties van grote bedrijjven en miljardairs, dit nog naast restricties voor een groot aantal burgers om te mogen stemmen……
In
Sweeping Power Grab, DOJ Seeks Ability To Detain People Indefinitely
Without Trial
(Politie? Dit is zonder meer militaire uitrusting, ach dat past wel bij een politiestaat…..)
In
a sweeping power grab, the Department of Justice has asked Congress
for the ability to go directly to chief judges in order to detain
people indefinitely without trial during emergencies.
The move is part of a recent push
to expand government powers during the coronavirus pandemic,
according to Politico,
which has reviewed documents that detail the DOJ’s requests to
lawmakers on this and a host of other topics – including
state of limitations, asylum, and how court hearings are conducted.
The
move has tapped into a broader fear among civil liberties advocates
and Donald Trump’s critics — that the president will use a moment
of crisis to push
for controversial
policy changes. Already, he
has cited the pandemic as a reason for heightening border
restrictions and restricting asylum claims.
He has also pushed for further tax cuts as the economy withers,
arguing that it would soften the financial blow to Americans. And
even without policy changes, Trump
has vast emergency powers that he could legally
deploy
right now to try and
slow the coronavirus outbreak. –Politico
Politico
notes that the requests are unlikely
to make it through the Democratic-controlled House.
As part of the requests, the DOJ
proposed that Congress grant the attorney general the ability to ask that any chief judge of
any district court to pause court proceedings
“whenever the district court is fully or partially closed by
virtue of any natural disaster, civil disobedience, or other
emergency situation.” Similarly, these top judges would have
broad authority to pause court proceedings during emergencies.
Additionally, the requested changes
would explicitly say that people with COVID-19 cannot apply for
asylum – a request that comes on the heels of a Friday announcement
by the Trump administration that it would begin denying entry to all
illegal immigrants at the southern border – including those seeking
asylum.
According to Politico,
the changes would apply to “any statutes or rules of procedure
otherwise affecting pre-arrest, post-arrest, pre-trial, trial, and
post-trial procedures in criminal and juvenile proceedings and all
civil process and proceedings.”
As we have heard from those in the
legal profession, however, the
courts have already ground to a virtual halt amid the Chinese
coronavirus outbreak –
as jurors aren’t coming in, and face-to-face depositions aren’t
happening right now in many parts of the country.
The proposed changes have
raised concerns over the implications for habeas corpus
–
the right to appear before a judge and seek release.
“Not only would it be a
violation of that, but it says ‘affecting pre-arrest,” said
Normal L. Reimer, who heads up the National Association of Criminal
Defense Lawyers (NACDL). “So that means you could be arrested and never
brought before a judge until they decide that the emergency or the
civil disobedience is over. I find it absolutely terrifying.
Especially in a time of emergency, we should be very careful about
granting new powers to the government.”
Reimer added that the notion of
chief judges suspending court rules during an emergency indefinitely
is deeply disturbing.
“That is something that should
not happen in a democracy,” he said.
The
department also asked Congress to
pause the statute of limitations for criminal investigations and
civil proceedings during national emergencies,
“and for one year following the end of the national emergency,”
according to the draft legislative text.
Trump
recently declared
the coronavirus crisis a national emergency.
Another
controversial request: The department is looking to change the
Federal Rules of Criminal Procedure (FRCP) in some cases
to expand the use of videoconference hearings,
and to let some of those hearings happen without defendants’
consent, according to the draft legislative text.
“Video
teleconferencing may be used to conduct an appearance under this
rule,” read a draft
of potential new language for Federal Rule of Criminal Procedure
5(f), crossing out the phrase “if the defendant consents.”
“Video
teleconferencing may be used to arraign a defendant,”
read draft text of rule 10(c), again striking out the phrase “if
the defendant consents.” –Politico
According to Reimer, forcing people
to have hearings over videoconference vs. in-person would threaten
civil liberties.
“If it were with the consent
of the accused person it would be fine,” he said, adding “But
if it’s not with the consent of the accused person, it’s a
terrible road to go down. We have a right to public trials. People
have a right to be present in court.”
==================================
Voor meer berichten aangaande het Coronavirus, privacy en politiestaat, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.
Brasscheck TV bracht enige tijd geleden een video over de schenkingen die de super welgestelden doen aan goede doelen. Een zaak waarover de media in de VS (en de rest van het westen) berichten als zou het gaan om een enorme aderlating voor zo’n filantroop, terwijl de werkelijkheid er ‘iets anders’ uitziet.
Deze zogenaamde filantropen doen deze enorme schenkingen zodat ze praktisch geen belasting meer hoeven te betalen over hun enorme vermogen…… Financieel deskundigen stellen dan ook dat deze plutocraten beter een eerlijk percentage (van meer dan 70%) belasting kunnen betalen over hun vermogen (in de VS is dit zelfs minder dan 20%….), daar dit om bedragen gaat die veel groter zijn dat de zogenaamde giften van deze topgraaiers…. In feite is deze manier van geld weggeven niet anders dan een vorm van belastingontduiking, hier o.a. gepropageerd door opperhufter Louise Fresco……*
De video waar het om gaat is door de VPRO gemaakt en lullig genoeg is het waarschijnlijk deze eertijds progressieve omroep die de video heeft laten verwijderen van het net, bepaald niet ondenkbaar dat de top van de VPRO, om het maar zachtjes te zeggen, niet blij was met het feit dat hun ‘vrinden’ van de golfclub werden belasterd in deze video…… Ook is het mogelijk dat de NPO de video ‘offline’ heeft gehaald, de NPO die burgers dubbel wil laten betalen voor het nazien van o.a. eerder uitgezonden documentaires…… (immers we betalen via de belasting al voor de producties van de publieke omroep…)
Hoe dan ook: totaal belachelijk dat men het gore lef heeft een dergelijke video van het net te halen, immers het is juist in het belang van het volk dat er grote transparantie is over het ‘reilen en zeilen’ van plutocraten, die al een grote stem hebben in hoe wij en andere westerse volkeren worden geregeerd…… Ik kan een dergelijke handeling dan ook niet anders zien dan censuur en zoals je weet: dat past niet in een democratie, maar in een dictatuur…….
Hier wel de link naar het boek ‘Winners Take All’ van Anand Giridharadas, waarop de VPRO video is gebaseerd (op de bewuste pagina even naar benden scrollen voor het begin van het boek).
The charade of
elite philanthropy
“It’s
a fraudulent religion”
How it works
Anand Giridharadas on his new book
‘Winners Take All’
The charade of elite philanthropy.
They give with one hand – and
take back with truckloads.
Alex
Azar is een Republikeinse schoft die eerder als CEO werkte voor
farmareus Eli Lilly, waar hij in een paar jaar tijd de prijs van
insuline heeft verdriedubbeld, wat een groot aantal mensen het leven heeft gekost*. Deze ploert die over lijken gaat,
heeft zelfs ten tijde van een pandemie geen probleem om de winsten
van de grote farmaceuten voor te laten gaan op mensenlevens…….
Azar durfde
in het congres te stellen dat wanneer er een vaccin tegen het huidige
Coronavirus zal zijn ontwikkeld, deze niet ter beschikking zal worden gesteld
aan heel het volk, volgens Azar is het nodig dat de privésector
investeert in dit vaccin en omdat velen het vaccin gewoonweg niet kunnen betalen, kan je in veel gevallen sterven in de VS, het land van de ongekende mogelijkheden, voor ‘de beter gesitueerden’ wel te verstaan (om het maar ‘voorzichtig’ te stellen)……
Opperschoft
Azar ‘vergat’ erbij te vertellen dat de VS overheid al 1 miljard
heeft gestoken in het zoeken naar een vaccin tegen het Coronavirus….. Ofwel
alle burgers in de VS hebben via de belasting al betaald voor het
onderzoek naar een vaccin en toch zegt Azar dat een deel van de bevolking geen vaccin zal krijgen…… Vergelijk dat eens met de mazelen hysterie, waar men in de VS (en elders) eist dat alle kinderen ingeënt moeten worden……
Onbegrijpelijk
dat Alex Azar in de eerste plaats al is aangesteld als minister van
volksgezondheid!! Deze ploert die zoals gezegd als grofgraaier voor de farmaceutische maffia de prijs van insuline verdriedubbelde…. De brutaliteit van Trump kent werkelijk geen
grenzen meer en de mensen die er de dupe van zijn, bestaan voor een fiks
deel uit aanhangers van Trump, die blijkbaar te dom zijn om te
begrijpen dat ze continu worden belazerd door de Trump administratie
en dat dit zelfs ten koste gaat van hun gezondheid >> hoe is ‘t gvd
mogelijk??!!!
The
Other 98% eist dan ook dat een vaccin gratis ter beschikking zal
worden gesteld aan het volk in de VS. Wij kunnen deze petitie niet
tekenen, heb de tekst dan ook overgenomen om nog eens (ten
overvloede) te laten zien door wat voor inhumaan en ijskoud
schoftentuig de VS neoliberaal wordt geregeerd….
Doet me
overigens ook denken aan Mike Pompeo, deze ploert die niet eens
gelooft in wetenschap en zelfs niet in medische wetenschap, is door
Trump aangesteld als coördinator voor de ‘Coronacrisis…’ Niet
vreemd dan ook dat het de VS ontbreekt aan voldoende testsetjes om
aan te tonen of iemand wel dan niet is besmet met het Coronavirus,
anders gezegd: de autoriteiten hebben geen idee hoeveel
Coronapatiënten de VS werkelijk heeft……. Verder gaf de Trump
administratie eerder al aan zwaar te willen bezuinigen op medische
kenniscentra, die zich o.a. bezighouden met uitbraken van
besmettelijke ziekten en met pandemieën………
Ondanks
deze zaken hebben VVD sukkels Rutte en van Nieuwenhuizen niet
besloten om vluchten uit de VS te weigeren, terwijl vooral deze 2 op
de hoogte hadden moeten zijn van het gevaar dat passagiers uit de VS
heel goed het Coronavirus onder de leden kunnen hebben…… Immers
de kennis over hoe het ervoor staat in de VS wat betreft het
Coronavirus moet allang bekend zijn, zeker bij de ambtenaren van
Volksgezondheid en Buitenlandse Zaken……… Maar nee, Nederland heeft na meer dan 2 maanden eindelijk besloten vliegverkeer uit China te weren, dit bij monde van VVD leeghoofd van Nieuwenhuizen, die tevens Zuid-Korea, Italië en Iran heeft toegevoegd als landen van waaruit vliegverkeer moet worden geweerd, kortom alweer veel te laat en veel te weinig…..
We can’t have a Pharma Bro in charge of a pandemic
John
Sellers, The Other 98% info@other98.com via email.actionnetwork.org
Health Secretary Alex Azar is one
of Trump’s worst appointees — and that’s saying a lot!
As CEO of big pharma giant
Eli Lilly when the company, Azar doubled the price of insulin.
Naturally, Trump thought he was the perfect person to put in charge
of regulating big pharma.
Even in the midst of a
global pandemic, Azar is protecting pharma profits over human lives.
Recently, he told Congress that when a vaccine against the
coronavirus is developed, it won’t be available to all Americans
because “we need the private sector to invest.”
What he didn’t mention?
$1 billion in taxpayer money is being used to develop a vaccine for
the coronavirus! We
the people are the ones who are investing, and we demand a vaccine
that’s cost free for everyone.
* Zo is de privatisering van de gezondheidszorg hier (naar VS model), die ons al zoveel ellende heeft gebracht, er door politici van VVD, CDA, D66, PvdA en ChristenUnie doorgedrukt en zitten we nu met een peperdure gezondheidszorg opgezadeld, waar de verzekeraars een fiks stuk van de zorgtaart opvreten voor peperdure designkantoorgebouwen, een loodzware onbeschoft veel ‘verdienende’ top, plus een belachelijk budget voor reclames en andere marketing…… Zorgverzekeraars die ziekenhuizen failliet laten gaan, hoe is dat mogelijk in een (zogenaamd) beschaafde democratie??? (door dit neoliberale beleid op de gezondheidszorg zijn we aardig wat bedden in het ziekenhuis kwijtgeraakt, bedden die wellicht nodig zijn mocht de Coroncrisis hier uit de hand lopen……)
‘A Most Convenient Virus‘
(een ICH artikel, waarin de stelling is dat dit virus uit een VS
laboratorium komt, onder dat artikel vind je een mogelijkheid voor een
vertaling [Dutch], dit neemt wel enige tijd in beslag)
Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooie dag van (voor velen helaas zonder cafés en restaurants….) En laat je niet gek maken, aan de gewone griep zijn intussen heel veel meer mensen overleden dan aan het Coronavirus! (en ga ajb niet hamsteren, totale waanzin!)
Het Care
2 team heeft het hoogste alarm geslagen (‘three alarm fire’) over de
klimaatverandering, dit naar aanleiding van een CNN artikel waarin
wordt gesteld dat wanneer er niet heel snel actie wordt ondernomen
door de ondertekenaars van het Klimaatakkoord van Parijs (PCA: Paris
Climate Agreement) en de VS, de gevolgen voor dieren en planten desastreus zullen zijn…… De VS heeft zich middels Trump
teruggetrokken uit het
PCA….. Als er niet veel sneller maatregelen worden getroffen zou rond 2070 maar ‘liefst’ 33% van het aantal plant- en
diersoorten zijn uitgestorven, aldus het CNN artikel…… Sterker nog: als de aangesloten
regeringen van het PCA doorgaan op de huidige voet, dus veel lullen
maar weinig of niets doen, kan het percentage zelfs oplopen tot 55%!!
Volgens
een studie van de universiteit van Arizona zou het percentage
aan uit te sterven planten en dieren teruggebracht kunnen worden tot 16% van het totaal aantal plant- en
diersoorten, echter zoals gezegd mits men onmiddellijk actie onderneemt op de beloften
gedaan op het PCA…… Als je ziet dat sinds de 70er jaren van de
vorige eeuw al meer dan twee derde van het aantal insecten is
uitgestorven, lijkt me dit wel heel erg optimistisch…..
De
klimaatverandering is als een mammoettanker op volle snelheid die
moet keren, anders gezegd: zelfs al zouden we onmiddellijk actie
ondernemen (wat niet zal gebeuren) zijn we al dik te laat…. Er zijn
cumulatieve effecten die al een paar decennia bezig zijn, neem het
steeds meer afsmelten van gletsjers en het ijs op de beide polen door de klimaatverandering, daardoor komt er steeds meer ruimte voor het opnemen van
zonnewarmte (immers de zonnestralen worden niet meer weerkaatst door ijs en sneeuw)…..
Gevolg daarvan: een verdere temperatuurstijging waardoor er nog meer ijs en gletsjers
afsmelten, enz. enz. Hetzelfde geldt voor de permafrost, deze smelt
op steeds grotere snelheid af, waardoor er enorme hoeveelheden
methaangas vrijkomen, ook daardoor wordt het steeds warmer en komt er nog meer
methaangas vrij enz. enz. (methaangas is één van de sterkste
broeikasgassen op aarde…)
Ik vrees
dan ook dat die 33% niet in 2070 zal zijn uitgestorven maar al rond
2040, of wellicht zelfs eerder…… Niets doen is echter geen optie,
dus lees en teken de petitie van Care2 ajb en geeft het door, het
gaat om ons aller huis!! (en daarmee bedoel ik alle bewoners op aarde, dus mens, dier en plant….)
There’s
a Three Alarm Fire on Our Planet, And It’s About to Kill 33% of Our
Plant and Animal Species.
ontvanger: Paris Climate
Agreement Signatories, President Trump
“Take
a moment to cherish your plants and appreciate the animals you see
around you. In 50 years, a third of them may no longer exist.”
That’s how CNN
begins a worrying article about the repercussions of a warming
planet.
If the
world fails to act fast, entire species of plants and animals will
disappear. Sign now to
ask signatory countries to adhere to the Paris Climate Agreement
(PCA) and urge the U.S. to rejoin the vital treaty.
A
recently released survey studied the survival chances of more than
500 animals from nearly 600 sites around the world, and suggested
some dire consequences if nations don’t act to reign in global carbon
emissions. By 2070,
around 33% of worldwide plant and animal life could disappear. That’s
the “good” news. The study also warns that if emissions
continue unabated as they have for the last few decades, the species
extinction rate could jump to 55%.
Tragically, scientists don’t think we can avoid this scenario
altogether, but there are ways to decrease the number of species that
are likely to be affected. According to a study performed by
researchers from the University of Arizona, if governments adhere to
the guidelines they set out for themselves in the PCA, the number of
plant and animal species that go extinct could be cut to just 16%.
The PCA was a landmark global accord between 195 nations to
mitigate and reduce greenhouse gas emissions. But while scientists
say there is hope to do just that, currently, not one major country
is on track to fulfill their promises. Countries
like Peru, DR Congo, and Indonesia have yet to stop destroying their
forests, Brazil’s president expresses open disdain for the PCA, and
President Trump has already initiated the withdrawal of the United
States from the agreement altogether.
The
world population needs to reduce emissions to halt climate change
soon, or plants and animals worldwide will disappear. But it’s our
governments that have the power to do so through leadership and
policy.
Sign now
and tell the U.S. to re-enter the Paris Agreement and those countries
that have signed to uphold their end of the bargain!