De VS draait de Iran-deal deels terug……..

Gisteren op Information Clearing House het bericht, dat het Huis van Afgevaardigden in de VS een streep wil zetten, door een contract dat Boeing met Iran sloot over de levering van vliegtuigen.

Deze deal voor 100 vliegtuigen, heeft een waarde van 25 miljard dollar. Het Huis vindt de deal te riskant, zo zou Iran onderdelen uit die vliegtuigen kunnen gebruiken, voor andere doeleinden of vliegtuigen……. ha! ha! ha! ha! ha! Ja logisch, je koopt een passagiersvliegtuig voor een smak geld, alleen om onderdelen te bemachtigen voor andere vliegtuigen, of bijvoorbeeld een vliegende bom te maken, alsof Iran die onderdelen bijvoorbeeld niet veel simpeler kan kopen in China, waar men al jaren kampioen namaken is………

Gevreesd moet worden, dat dit de zoveelste hap van de VS uit het verdrag met Iran wordt, iets dat men in Israël zal vieren met hectoliters champagne……. Hoeveel een deal met Iran ook kan opleveren, het blijft klein bier, vergeleken met de winsten die het militair-industrieel complex in de VS maakt, tja en die winsten komen in gevaar als er vrede ‘dreigt…..’

‘Pikant detail’: Boeing maakt met haar civiele tak passagiersvliegtuigen, maar is tegelijk ook onderdeel van van het militair-industrieel complex! Een woordvoerder van het bedrijf heeft al laten weten, dat iedereen die een contract afsloot met Iran, kan rekenen op tegenwerking van het Huis van Afgevaardigden……….

Ben benieuwd hoe dit zal aflopen, al vrees ik, zoals gezegd, dat het verdrag met Iran uiteindelijk zal sneuvelen, immers naast de immense lobby voor het militair-industrieel complex, is de Israël-lobby nergens groter dan in de VS……….. Zoals u wellicht weet: Israël was zwaar verontwaardigd over het verdrag tussen de VS en Iran…….

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Guy Verhofstadt ontpopte zich als ADHD gesel van de activisten voor een Brexit……..

De Belgische ex-premier en praatjesmaker Verhofstadt, die nu voor de neoliberalen in de EU grofgraait, hoorde ik gistermorgen op Radio1, in Standpunt NL, tekeer gaan tegen voorstanders van een Brexit. In Standpunt NL had men een stelling over het Britse EU referendum. Nadat ik had afgestemd op de zender hoorde ik deze versleten sierkwast stellen, dat de EU tien man nodig heeft, die eens wat orde op zaken zouden moeten stellen. Fiks driftig en in ADHD tempo kwam e.e.a. eruit rollen, ik neem dan ook aan, dat hij woorden met deze of geen achter de rug had (er waren meerdere gasten, ook per telefoon zoals Verhofstadt zelf).

Volgens Verhofstadt willen de meeste burgers de EU, maar wel een slagvaardiger EU…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nog slagvaardiger? ‘Zeg maar’ bij een ‘volgend Griekenland’ onmiddellijk een tactisch kernwapen inzetten!!

Mensen het viel me mee, dat Verhofstadt niet stelde, dat we voorlopig de democratie maar eens moeten vergeten en dat we een sterke leider (Führer) nodig hebben in de EU……. Waar hij zich waarschijnlijk wel beschikbaar voor houdt, nee niet voor die functie van Führer, maar voor die tienkoppige leiding…… Hoewel???

De zakkenwasser haalde er zelfs de moord op Kennedy bij. Verhofstadt is ‘fan’ van de VS en het neoliberalisme dat men daar demonstreert zal hem wel jaloers maken….. Verhofstadt vroeg in het algemeen aangaande de VS (nog steeds pissig), “U denkt toch niet dat ze daar gek zijn??!!!”

Nou Verhofstadt, als je psychopathisch een land leiden als ‘gek’ ziet……..

Even een paar zaken uit het ‘mooie voorbeeld’ VS:

  • Een politiestaat die ongekende terreur uitoefent, (bijna) waar het maar wil op de wereld, zoals illegale oorlogsvoering, ontvoeringen, martelingen en standrechtelijke executies (middels drones, waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens verdacht is…)……
  • Een politiestaat die er geen moeite mee heeft in landen, die niet VS gezind zijn, een opstand op poten te zetten en daar zelfs training, bewapening en financiën insteekt, zodat het doel behaald wordt: een staatsgreep!! Zelfs een burgeroorlog uitlokken roest het Pentagon en de president aan de smerige reet!!
  • Een politiestaat die eigenlijk failliet is, nooit eerder in de geschiedenis was er een staat die zo ongelofelijk grote schulden had, als de VS, dat lukte zelfs Duitsland niet na WOI en later het nazibewind tijdens de oorlog……
  • Een politiestaat met een infrastructuur, die meer en meer die van een ontwikkelingsland evenaart……
  • Een politiestaat die nu bijna regeringslam is, vanwege de achterlijke verdeling van macht…
  • Daarover gesproken: hoe kan je een staat nog democratisch noemen, als de machtige politieke posities alleen met een grote zak geld te winnen zijn???
  • Dan heb je nog het wapenbezit, waardoor er jaarlijks een gigantisch aantal doden vallen, waarbij het aantal terreurslachtoffers daar in het niet verdwijnen. Al moet ik daar direct bij zeggen, dat de vele schietpartijen in de VS als terreur aangemerkt dienen te worden………
  • Een politiestaat waar men tentsteden heeft, waar de armoede enorm groot is, en waar dagelijks zelfs meer dan 60.000.000 mensen (!!!) afhankelijk zijn van voedselbonnen, dat is 20% van de bevolking……..
  • Een politiestaat waar nog steeds een fiks aantal mensen geen toegang tot de normale gezondheidszorg heeft…….
  • Een politiestaat waar de gekleurde bevolking nog steeds als tweede klas burgers worden behandeld en waar de gevangenissen vol zitten met voor het merendeel deze bevolkingsgroep…. Gevangenissen waar de gevangenen worden gebruikt als slaven, die werk voor de industrie verrichten, tegen een salaris (als ze geluk hebben) van 50 cent per uur……..
  • Tot slot een land, waar de mensen in de enorme onderlaag, (alweer) als ze geluk hebben, drie banen hebben, zodat ze niet in de schulden geraken, terwijl ze zelfs met drie banen amper rond kunnen komen

Nee, echt een land om jaloers op te zijn, dat wil gegarandeerd de meerderheid van de EU burgers ook in eigen land….. ha! ha! ha! ha!

Wat een zulthoofd die Verhofstadt, jezus!!

Zie ook: ‘Sofie in ‘t Veld wil als reactie op de Brexit, de EU alle macht geven…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Van Haersma Buma over de Brexit……. Zandzakken voor de deur en sluit de luiken!!

       en: ‘Brexit zou oorzaak zijn voor volgende financiële crisis…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Jeremy Corbyn krijgt schuld voor Brexit……

       en: ‘Rutte, Pechtold en Samsom hebben geen trek in het ultieme democratische ‘instrument’: een (EU-) referendum………

Lees voor analyses die er toe doen, wat betreft de Brexit: ‘Why The British Said No To Europe‘ en: ‘BREXIT – A New Dimension – New Hope for Europe

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht aantreft.

TTIP en CETA moeten van de baan, in ons aller belang en dat van dieren!!!

Beste bezoeker, het volgende bericht vond ik op Dier & Recht (Advocaat van de dieren). Deze organisatie wil een referendum tegen TTIP en CETA (eenzelfde vrijhandelsverdrag met Canada). Bij mijn weten is dit de tweede petitie om tot een referendum te komen en gezien de resterende tijd, is dat bepaald geen overbodige luxe……..

Dier & Recht spreekt met TTIP en CETA over een achteruitgang in dierenwelzijn en dat is het zeker. Echter niet alleen dieren zijn de klos met TTIP en CETA, ook onze rechten als consument zullen zware schade oplopen, evenals onze voedselveiligheid en daarmee onze gezondheid.

Lees en teken de petitie a.u.b. en geef het door aan familie, vrienden en bekenden. Weg met TTIP en CETA, waar alleen de grote bedrijven profijt van hebben, maar waar onze rechten als consument en het dierenwelzijn verkwanseld worden:

Teken
voor een referendum over TTIP en CETA

Time to chicken out!

Beste
dierenliefhebber,

De
situatie voor de dieren in de vee-industrie in de EU is slecht te
noemen, maar de omstandigheden waarin veel dieren in de VS en Canada
leven, zijn helemaal bar en boos. Door handelsverdragen TTIP en CETA
dreigt het Amerikaanse dierenwelzijnsniveau ook bij ons de norm te
worden. Hoog tijd dus om in actie te komen!

Handelsverdragen
De
EU is van plan om handelsverdragen af te sluiten met de VS (TTIP) en
Canada (CETA). Nederland werkt daar hard aan mee, want economische
groei gaat boven alles, zeker boven dierenwelzijn.

Prijs
Als
TTIP en CETA er door komen, zullen de dieren daar een hoge prijs voor
betalen. De VS en Canada kennen namelijk nog minder
dierenwelzijnswetten dan de EU. Zo zijn legbatterijen toegestaan en
zitten zeugen hun hele leven vast in een kooi. Het vlees van dieren
die onder deze omstandigheden zijn gehouden, kan door TTIP en CETA in
onze winkels belanden. En wel voor zó weinig geld, dat Europese
vleesproducenten en politici maar op één manier kunnen reageren:
door ook hier het dierenwelzijnsniveau en de milieueisen omlaag te
brengen.

Wetgeving
Het
internationale bedrijfsleven krijgt volgens TTIP en CETA bovendien
het recht om mee te denken bij nieuwe wetgeving. Daardoor krijgen zij
invloed op onze regelgeving. Gelukkig wordt er op dit moment nog
onderhandeld over TTIP. De onderhandelingen over CETA zijn echter al
afgerond en invoering van dit verdrag dreigt al op korte
termijn.
Wat
kun jij doen?

Voorkom
dat we straks weer terug bij af zijn. Teken nu de petitie voor een
referendum over TTIP en CETA.

Hier de link naar de petitie:

 Stop deze dreiging nu het nog kan

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Orlando bloedbad >> Obama: ‘daad van terreur en haat………’

BBC World Service meldde gisteren in het nieuws van 2.00 u. (onze tijd), dat Omar Mateen, de psychopaat die in een homo nachtclub in Orlando 49 mensen doodschoot, een daad van terreur en haat beging……. De zoveelste slachting in de VS, die direct gelinkt is aan het vrije wapenbezit en de enorme haat tegen homo’s in de meeste staten…….

In feite stelt Obama hiermee, dat godsdiensten haat en terreur teweegbrengen…… Immers de dader was een gelovige moslim van Afghaanse komaf, die vanwege zijn geloof homo’s haat (een gehersenspoelde)……… In de VS zijn meerdere ‘christelijke’ geloofsgroepen (over het algemeen protestants), die homo’s nog steeds als een gruwel in de ogen van god zien……… Het is zelfs zo zot, dat deze groepen agressief demonstreren, tijdens de begrafenis van een homoseksuele militair…….

Daarom kon Obama in feite niet anders doen, dan met deze uitleg elk geloof dat homo-zijn veroordeeld als een doodzonde, aan de paal nagelen als (extreem) gevaarlijk en uitermate haatdragend. Althans als je zijn redenering volgt, natuurlijk zal Obama dit nooit hardop zeggen, hoewel zijn uitlating wat dit betreft ‘niets te wensen overlaat………’

Dank Obama! Eindelijk verstandige woorden!!

Overigens duiken nu verhalen op, waarin wordt gesteld dat er meerdere schutters actief waren……*

Eén ding is zeker, de FBI had Mateen al langer ‘in het vizier’, waarmee voor de zoveelste keer wordt bewezen, dat alle aantastingen van de privacy i.h.k.v. terrorismebestrijding en de vergroting van de budgetten voor de FBI of andere politie en geheime diensten, totaal zinloos is……. Immers keer op keer blijkt, dat aanslagplegers allang bekend waren bij geheime diensten en/of politie (ook in de EU), die deze figuren gewoon laten begaan………….

* Zie het volgende bericht op Information Clearing House (inclusief video): ‘Witness: “America Needs To Stop Bombing ISIS” – Orlando Shooter

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dat geldt niet voor de labels: Mateen en Orlando.

Laatst bijgewerkt op 17 juni 2016: naam dader fout, zag twee berichten met de naam Marteen, terwijl dit Mateen moet zijn…. Mijn excuus, ik had meer berichten moeten lezen, voor plaatsing van dit bericht.

VS wil grootste kolenexport terminal aanleggen…. Weet u nog Obama en de klimaattop in Parijs…?

Friends of the Earth is een petitie begonnen tegen het plan om in de VS staat Washington, de grootste kolenexport terminal van de VS te bouwen, de ‘Millenium Bulk Terminal……..’

Hier de tekst bij de petitie, die wij als niet VS-ingezetenen, helaas niet kunnen tekenen:

If
the Millennium project is approved, it would mean 1,680 more transits
of massive coal ships in the Columbia River. We’d send 44 million
tons of coal to Asia every year. That would be the equivalent of
adding 600,000 new cars to the road each year!


And
when you account for operations and all the coal that would be burned
in Asia, we’re talking an increase of more than 2.5 million metric
tons of global warming pollution per year. 


There’s
really only one way to characterize such a dirty proposal: Climate
Killer. 


Scientists
from the Washington Department of Ecology determined that this
project would be bad for the environment. Now, it’s time for our
government to start listening. 

Weet u nog: alle vrome en ‘duurzame’ praatjes van de valse slang Obama die hij vooraf, tijdens en na de klimaattop in Parijs heeft gemaakt?? Dit is nog maar één voorbeeld, hier nog zo één: onlangs nog het bericht, dat de VS twee gigantische kolencentrales in Bangladesh gaat financieren……. Zie: ‘John Kerry tekent klimaatakkoord, terwijl de VS twee kolencentrales in Bangladesh dreigt te financieren………

Gelukkig is de eerste winst voor tegenstanders binnen: The US Army Corps of Engineers heeft zich tegen de aanleg van deze kolenhaven uitgesproken, dit daar de Lummi Nation (oorspronkelijke bevolking, nog steeds ook wel ‘indianen’ genoemd) hier actie voor voerde.

Hier de link naar een uitvoerige update in deze zaak, op de webpagina Friends of the Earth.

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geld niet voor de labels: Lummi Nation en Millenium Bulk Terminal. Toegevoegd het label Australië, daar dit land, precies als de VS enorme hoeveelheden steenkool dumpt op de wereldmarkt. Terwijl Australië nu al dagelijks 1 miljoen ton steenkool per dag exporteert…!!! Bovendien wil men daar ‘s werelds grootste kolenexport terminal bouwen, met een vaargeul dwars door het Groot Barrièrerif…….. Zie: ‘Red het Groot Barrièrerif! Help mee en zet de Australische regering van Abbott vandaag nog onder druk, zodat deze stopt met onzalige plannen!!!

Hernieuwbare energie uitgaven in opkomende markten hoger dan in westerse landen…….

In het nieuws van BBC World Service (radio) van 2.00 u. afgelopen nacht, het bericht dat de landen met opkomende markten in 2015 voor het eerst meer uitgaven aan hernieuwbare energie, dan de stinkend rijke westerse landen……..

Dit terwijl Australië en de VS op grote schaal steenkool dumpen op de wereldmarkt en dat tegen afbraakprijzen……. Goed te horen, dat dit de vergroening in opkomende markten niet heeft kunnen stuiten, iets dat wel de bedoeling was!!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Australië exporteert dagelijks één miljoen ton steenkool, dit i.h.k.v. de klimaatverandering en de afgelopen klimaattop……..

Voor meer berichten, bijvoorbeeld over het dumpen van steenkool tegen afbraakprijzen op de wereldmarkt door Australië en de VS, klik op één van de labels die u onder dit bericht terug kan vinden, zoals het label ‘Groot Barrièrerif’. Overigens is men in Australië allesbehalve blij met die lage kolenprijs, daar een aantal mijnen niet langer rendabel is……… ha! ha! ha! ha! ha! Wat een zootje!!!

Zie ook: ‘Leard Forest: grootste kolenmijn ooit dreigt gerealiseerd te worden in dit vele duizenden jaren oude Australisch bos……… ‘ (Ja, ze zijn in Australië ‘lekker bezig’ hè….???!!)

       en: ‘Het Groot Barrièrerif, dreigt te worden gesloopt voor een grote kolenhaven……..

      en: ‘Australië heeft VN gedwongen een passage uit een klimaatrapportage te verwijderen………..

Willem Post, ‘Amerika deskundige’: “Elke zin die Trump uitspreekt staat……..” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, als een drol in de wc!

‘Amerika deskundige’, lees: een VS ‘deskundige’: in een deel van Noord-Amerika, durft men zich ‘Amerikaan’ te noemen, terwijl dat maar een klein deel is van Noord-, Midden- en Zuid-Amerika….. Een deel dat ook nog eens middels een enorme genocide werd gestolen van de oorspronkelijke bewoners……

Voor meer leeghoofdigheid door Post in de media uitgepoept, klik op het label met zijn naam, onder dit bericht.

Van Dam (PvdA staatssecretaris) over Nederland doorvoerland dieren trofeeën……..

Uit onderzoek is gebleken, dat een flink deel van de wereldwijd verhandelde dieren trofeeën (zoals de hoorns van neushoorns en ivoor), de Rotterdamse haven en Schiphol passeren. PvdA zakkenwasser van Dam werd om een reactie gevraagd, hij stelde dat ‘we’ streng controleren, maar dat ‘het systeem’ (van controle) niet waterdicht is…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Die opmerking van van Dam, gaat op voor het eufemisme van de maand en misschien wel voor heel 2016!! ‘Het systeem’ is zo lek als een mandje!! Dat werd onmiddellijk nog duidelijker gemaakt door de PvdA volksverlakker, toen hij meldde dat de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit) zich bezig houdt met de controle op deze trofeeën in onze havens…… ha! ha! ha! ha! ha! De NVWA die we hebben, is de erfenis van één van de waardeloze kabinetten Balkenende, die de inspectiediensten terugschaalde tot een niveau, dat tot dan toe voor onmogelijk werd gehouden (door deskundigen). Bijna alle inspectiediensten werden in één dienst gepropt >> de NVWA. Dat inspectieorgaan is zo onder bemenst, dat men daar alleen nog prioriteiten stelt, zoals met stinkauto’s kleine café’s controleren op rokers……….

Dagelijks komen er duizenden containers aan in Rotterdam en elke politieke kwezel, die durft te beweren, dat we daar zo ongeveer alle smerige handel er uit kunnen vissen, liegt dat het gedrukt staat!!!

Als van Dam zijn werk serieus zou nemen, had hij vorige week aan de bel van Buitenlandse Zaken en de EU getrokken, toen in de VS het jagen op neushoorns en olifanten en de handel in trofeeën niet werd verboden, maar wettelijk toegestaan!!! Uiteraard durft van Dam dat niet, veronderstel dat hij uit de VS (het voorbeeldland voor het grootste deel van de Nederlandse politici) een uitbrander zou krijgen, op een volkomen legitieme en terechte klacht!!

Afbeeldingsresultaat voor foto dode olifant vanwege slagtanden

Elke 15 minuten wordt er een olifant vermoord voor diens slagtanden…………

Tot slot: waarom heeft van Dam nooit vragen gesteld aan Rutte 2, over het te koop aanbieden van ivoor op internetsites als Marktplaats??????

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht aantreft.

Dijsselbloem: de economieën van de EU en de VS laten tekenen van herstel zien……. ha! ha! ha! ha! ha!

PvdA sierdrol en zwaar disfunctionerend minister van Financiën Dijsselbloem, was afgelopen weekeinde te gast op de G20 conferentie. Na afloop sprak de mislukte putjesschepper met het Duitse Handelsblatt. Nadat Dijsselbloem de laatste 2 jaar niet anders stelde, dan dat we uit de crisis waren, vertelde hij nu, dat de economieën van de EU en de VS tekenen van herstel laten zien………. ha! ha! ha! ha! ha!

Maarrrr, zo voegde drollenpoetser Dijsselbloem toe, dat wil niet zeggen dat we in een crisis modus zitten……… ha! ha! ha! ha! ha! Nee, hoe kom je erbij??? Alsof we niet nog steeds flink onder het niveau van 2007 zitten, het jaar voordat de bankencrisis begon……….

Terwijl China langzaam maar zeker van haar economische ‘groei-sokkel’ lazert, ziet Dijsselbloem daar nog steeds een groot groeipotentieel……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, ‘potentieel’ zou China misschien, wie weet en eventueel de doodstraf af kunnen schaffen in de toekomst……… Jéééééézus!!!

Uiteraard liet de neoliberale PvdA hufter Dijsselbloem weten, dat het belangrijk is, dat er in de EU ‘structurele hervormingen’ moeten worden doorgevoerd, om economische groei te bevorderen…. ‘Structurele hervormingen’, lees: de arbeiders (en daar reken ik alle werknemers toe, die minder dan € 30.000,– per jaar verdienen) moeten hun rechten inleveren, moeten bereid zijn salaris in te leveren, moeten afzien van gunstige arbeidsvoorwaarden en moeten bereid zijn tot hun dood te werken!! Dit alles tot meerdere ‘eer en glorie’ van de werkgevers, die nog steeds misdadig zo’n 30 miljard euro (!!) op jaarbasis aan Nederlandse belastingontduiken, gelegaliseerd door belachelijk kromme en onrechtvaardige wetgeving……….

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de labels, die u onder dit bericht aantreft.

Bron: De Beurs.nl