VS verbruikt voor kerstverlichting 6,6 biljoen kilowattuur………

Het BBC World Service nieuws, van gisteren (1.00 u.), meldde dat men in de VS alleen voor kerstverlichting (binnen en vooral buiten) 6,6 biljoen kilowattuur verbruikt…… Dat is meer dan ontwikkelingslanden als El Salvador, Ethiopië, Tanzania, Nepal of  Cambodja in één jaar tijd verbruiken…….

Op die 6,6 biljoen kilowattuur kan je 14 miljoen koelkasten een jaar lang laten draaien…. De cijfers komen van het Center for Global Development (CGD) en dateren van 2008, we kunnen er dus vanuit gaan, dat dit cijfer intussen een stuk hoger is…..

Toch is dit verbruik maar 0,2% van het totale elektriciteitsverbruik in de VS. Verlichting alleen in de VS, is goed voor 14% van het totale elektriciteitsverbruik……..

Het is als met brandstof voor auto’s: ook elektriciteit is spotgoedkoop in de VS en het zal me niet verbazen, dat bij overmatig gebruik er een korting volgt op de rekening, zoals dit hier bijvoorbeeld geldt voor de teelt van een onzinnig product als snijbloemen, of het verbruik van water……..

Dit alles zet nog eens extra vraagtekens bij de meer dan vals emotionele praatjes, die Obama hield op de klimaattop in Parijs…..

Voor meer berichten, n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terugvindt. Dit geldt niet voor het label CGD.

Vrouw rijdt met auto in op mensenmassa, dat is geen terreur……….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Dat men in de VS de weg volledig kwijt is, wordt bijna dagelijks bewezen. Afgelopen zondag reed een vrouw, expres met haar auto in op niets vermoedende voetgangers, dit gebeurde op de Las Vegas Strip (in wonder oh wonder Las Vegas)…….. Veel gewonden en 1 dode, als ik goed ben ingelicht. De politie liet al heel snel weten, dat het niet om een terroristische aanslag ging, de politie noemt dit een ‘mass casuality incident’ (‘MCI’)……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Mooie woorden voor een moordaanslag op niets vermoedende mensen………

Dus het is geen terreur als je met een aantal andere voetgangers, op het trottoir expres door een automobilist omver wordt gereden……… ha! ha! ha! ha! ha!

Het is als met de wapenwet, of beter gezegd, het ontbreken van een beschaafde wapenwet in de VS, waarom zou je het terreur noemen, als per jaar meer dan 1.000 (onschuldige) mensen worden vermoord…….. Let wel, die 1.000 is uiteraard een veel te laag cijfer, dat zijn er per jaar gemiddeld 11.000 (over de laatste 40 jaar)…………

Door de aanslagen op de Twin Towers (geregisseerd door o.a. CIA) vielen er 3.000 doden, daar werden door de VS en haar westerse NAVO partners, in feite twee illegale oorlogen voor gevoerd, waarbij het aantal slachtoffers de miljoen ver overschreed……. Sinds 911 heeft de VS een ongelofelijk aantal standrechtelijke executies* (drones), ontvoeringen, martelingen en wederrechtelijke vrijheidsberovingen begaan. Voorts werden er een ongelofelijk aantal maatregelen genomen, die de privacy en de vrijheid van mensen sterk inperkte, overigens ook in een ongelofelijk aantal andere landen, zoals Nederland…….. Maar als het echt om veel doden gaat, zoals door wapenbezit, wordt er niets ondernomen in de VS…..

Knettergek!!

* Waarbij naast verdachten, met name veel omstanders worden vermoord, maar liefst 90%!!!! Of hoe kweek je terrorisme……..

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de labels onder dit bericht. Alleen MCI geeft geen eerdere berichten.

Obama’s woorden zijn nauwelijks verstomd, of de VS dumpt ruwe olie op de wereldmarkt……

De woorden van de slang Obama op de klimaattop, met zijn valse oproep aan de wereld, de uitstoot drastisch te verminderen, zijn nog niet verstomd, of de leiders van de republikeinen en democraten in de VS namen een besluit, dat de uitstoot nog verder zal opjagen…….

Deze republikeinen en democraten besloten afgelopen dinsdag, dat het verbod in de VS op de export van ruwe olie, na 40 jaar, wordt opgeheven…….. Samen met Australië, heeft de VS de laatste jaren enorme hoeveelheden steenkool op de wereldmarkt gedumpt, zodat de prijs belachelijk laag is geworden en dat van een fossiele brandstof, die zo mogelijk nog meer vervuilt dan aardolie……… Nu gaan de oliemaatschappijen in de VS, met de zegen van lobbyisten in de regering, dus hetzelfde doen met ruwe olie……

Maar god god wat zijn ze in de VS, met Obama voorop, begaan met het klimaat en het milieu, godverdomme wat een bedriegers!!! (datzelfde geldt overigens voor alle ‘westerse’ landen!)

Dat de VS ruwe olie in overvloed heeft, komt door de winning van grote hoeveelheden schalie-olie. Deze is lichter, dus makkelijker te raffineren, dan ruwe olie…..

Gevolg van deze winning: een gigantisch gebied, dat zonder enige financiële belasting, in een rampgebied mocht worden veranderd, waar intussen al enorme hoeveelheden grondwater zijn verpest…….

Zie ook: ‘Obama op de klimaattop: uiterst vals!!!‘ (klimaattop 2014)

Remco de Boer is ‘objectief’ voor het winnen van schaliegas……

 VS wil grootste kolenexport terminal aanleggen…. Weet u nog Obama en de klimaattop in Parijs…?

John Kerry tekent klimaatakkoord, terwijl de VS twee kolencentrales in Bangladesh dreigt te financieren………

Aarde nu al 1,5 graad C. opgewarmd…… Wiebes schrapt subsidie op hybride auto’s

Klik voor meer berichten n.a.v. van het voorgaande, op één van de volgende labels, die u onder dit bericht aantreft: klimaattop, klimaatverandering, oliewinning, schalie-olie, fracken, steenkool, milieuvervuiling, waterverontreiniging, bodemverontreiniging en/of luchtvervuiling.

Ed Nijpels (VVD): als je je niet aan het klimaatakkoord houdt, ben je een paria…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gistermorgen in Standpunt NL (Radio1), de laatste ronde voor 11.30 u., de ‘zwaar deskundige’ VVD groengoeroe Ed Nijpels*. Natúúúúúrlijk was ook Nijpels heééééél erg tevreden met het in Parijs gesloten klimaatakkoord. Volgens Nijpels is het zo’n succes, daar je, hoewel er geen verplichting is, de paria bent als je je niet aan de afspraken houdt als land……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het was Nijpels nog niet opgevallen, dat Nederland als één van de rijkste EU landen, al jarenlang de paria is op klimaatgebied in diezelfde EU….. We bungelen godverdomme bijna onderaan, als het gaat om de luchtkwaliteit en al jarenlang interesseert het de opvolgende regeringen in dit land geen zier, dat we een paria zijn op klimaatgebied!!!

‘Je kan als land dit akkoord niet terzijde schuiven’, aldus de parmantige valsgroene kwast Nijpels….. Dit stelde hij op de vraag: wat als de volgende regering in de VS lak heeft aan dit akkoord…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! De zakkenwasser is echt wereldvreemd, als er goddomme een land is wat schijt heeft aan dergelijke afspraken, is het de VS wel, daar vertrekt men geen spier, bij het overtreden van niet verplichtende internationale regels, zelfs niet al zouden ze wel verplichtend zijn………

Nijpels heeft blijkbaar nooit zijn republikeinse vrienden in de VS tekeer horen gaan…..  Eén van die republikeinse senatoren, McConnell heeft al letterlijk gezegd: “The president should remember that this historic agreement, is subject to being shredded in 13 months….” (als er een republikeinse president zou zitten, Ap)…….. Oh, nogmaals: als de rest van de wereld de VS als paria ziet, zal ze dit daar aan hun reet roesten!!

Nijpels stelde verder, dat de kolencentrales snel gesloten kunnen worden (als u maar betaalt!) terwijl Kamp en de rest van Rutte 2 daar niet eens over willen praten!!! De 20% duurzame energie gaan we halen in 2020, aldus Nijpels, dat zou zijn vastgelegd in het door hem mede opgestelde valse energieakkoord…. Nu ‘dacht’ ik toch echt, dat dit akkoord spreekt over 14% in 2020 en 16% in 2023….. Nijpels moet het energieakkoord borgen, ofwel bewaken……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nijpels ga je schamen, trek je terug uit de politiek en uit alle bestuurlijke functies, jij hebt daar de capaciteiten niet voor, zoals jij in het verleden uit en te na hebt bewezen (lees de noot hieronder)…….

* U weet wel Nijpels o.a. de bestuursvoorzitter van de ‘uitermate groene omroep’ TROS, ex-commissaris DSB (ook al een geweldig succes), bestuursvoorzitter SENA (stichting ter Exploitatie van Naburige Rechten), waar hij een enorme bok schoot, toen hij de directeur ontsloeg vanwege factuurfraude, maar waar het bestuur NB zelf schuldig was. De rechter oordeelde toen, dat de directeur een schadevergoeding kreeg van € 500.000,– en smartegeld van € 25.000,–………. Tot het debacle bij DSB, was Nijpels ook nog bestuursvoorzitter bij het ABP, u weet wel, zeker toen nog (tot 2009) de ‘groene beleggers’ in wapenindustrie en fossiele brandstoffen, dit terwijl zijn ziel door de reguliere media al in de 80er jaren was groengewassen…!!!!

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de volgende labels, die u terugvindt onder dit bericht: klimaattop, klimaatverandering, opwarming, luchtvervuiling, energie akkoord, ABP, DSB, wapenhandel, wapenexport, militair-industrieel complex, Nijpels en/of VS.

Robert Jones na 23 jaar onschuldige gevangenschap, op borgtocht vrij……….

Afgelopen nacht na 1.30, op BBC World Service (radio) in het programma ‘Assignment’, aandacht voor Robert Jones, die onterecht voor 23 jaar vastzat, v.w. de moord op de Britse toerist Julie Stott in 1992. Na een lange strijd, werd Jones op 23 november jl. op borgtocht vrijgelaten……..

Jones heeft jaren gevangen gezeten, hoewel de echte dader had bekend en was veroordeeld, niet alleen voor die moord, maar ook de andere misdaden, die men Jones had aangerekend. Tijdens het proces tegen Jones, heeft de aanklager ontlastend bewijs voor Jones, willens en wetens achtergehouden…..

Eerder dit jaar, voor de vrijlating van Jones, weigerde de toenmalig aanklager Jones vrij te laten, hoewel alle gegevens, zoals de werkelijke dader, al bekend waren….. In een interview met een BBC verslaggever, stelde deze witte ploert, dat Jones weliswaar onschuldig lijkt te zijn, maar dat daar toch eerst een proces over gevoerd moest worden…….

Op 23 november jl. werd Jones op borgtocht vrijgelaten, m.a.w. alsnog weigert men te erkennen dat Jones onschuldig werd veroordeeld en volgt er inderdaad een nieuw proces…..

Als u dacht, dat Jones een uitzondering is, heeft u het mis en uiteraard net als Jones, zijn dat bijna zonder uitzondering gekleurde VS burgers!

Ongelofelijk, dat Nederland haar burgers uitlevert aan een land, waar geen recht wordt gesproken. Mede verantwoordelijk daarvoor was de zwaar disfunctionerende VVD pad Opstelten, die nu is vervangen door de potsierlijke VVD kwast van der Steur….. De VS waar men het perfide ‘plea bargain’ hanteert: schuld bekennen, ook al heb je niets gedaan, daar je anders grote kans loopt echt voor vele jaren gevangen te worden gezet…… Over onafhankelijke rechtspraak gesproken……..

Voor meer berichten over/met discriminatie, racisme, onrecht, plea bargain, onafhankelijke rechtspraak, uitlevering, gevangenis en/of VS, klik op het desbetreffende label, uit dit bericht.

Aantal bloedbaden dit jaar in VS tot nu: meer dan 350, waarvan 40 met meer dan 4 doden……… Leve de NRA!!

Na het zoveelste bloedbad afgelopen week, komt er geen verandering in de wapenwetgeving……. Nou Azijnpisser, dat klopt niet, want voorafgaand aan de laatste massamoord, stond het verbod op ‘assault weapons’ (semi-automatische wapens) ter discussie in de senaat. Als ik goed ben ingelicht, staat dit punt nog steeds op ‘de rol’.

In 1994 werd er een verbod op semi-automatische wapens van kracht in de VS en hoewel het aantal doden flink daalde, zou dit niet één op één gelinkt kunnen worden aan dit verbod, maar bijvoorbeeld aan lokaal wapenbeleid…… Ofwel de armen van de wapenindustrie reiken ver, zover dat deze schoften een duidelijk verband, totaal onduidelijk hebben gemaakt, met foute ‘wetenschappers’, ofwel lobbyisten van de NRA…….

Over cijfers gesproken, daar schijnt men moeilijk aan te kunnen komen in de VS, ofwel ook hier reiken de armen van de wapenindustrie en de politieke lobby voor de de National Rifle Association (NRA) flink ver. The Guardian stelde op de cijfers van ShootingTracker.com, dat na het bloedbad in San Bernardino, het totaal aantal bloedbaden in de VS in 1.066 dagen*, op 1052 staat, met 1.347 doden en 3.817 gewonden. Voor de aanslagen van 911 ondernam de VS 2 oorlogen, waarvan één, die tegen Irak, zelfs totaal illegaal was, maar op deze cijfers, die bijna wekelijks stijgen, wordt geen actie ondernomen, terwijl het aantal doden door wapenbezit in de VS, het aantal doden dat bij de aanslagen van 911 viel, sinds die datum al mijlenver is overschreden……..

Gisteren berichtte Care2, dat 1 dag na het bloedbad in San Bernardino, de Republikeinen in de senaat, tegen een verbod op de verkoop van wapens en explosieven stemden, aan personen die op de FBI lijst van terreurverdachten staan. Dit klopt niet helemaal: zegge en schrijve 1 republikeinse senator stemde tegen: Mark Kirk uit Illinois………. Hier het zoveelste bewijs, ‘dat het de VS ernst is’, met de bestrijding van terreur……

In het onvolprezen suffe Mediaforum op Radio1 (op 3 december jl.), stelde de neoliberale supergrofgraaier en afhankelijk ‘journalist’ Groenhuijsen, dat het wapenbezit in de VS sinds de 90er jaren sterk is gestegen, maar het aantal moorden is gehalveerd…….. Uiteraard vertelde Groenhuijsen er niet bij, dat er in de 90er jaren een verbod op de verkoop van semiautomatische wapens werd ingevoerd, zoals hiervoor gemeld…… Volgens Groenhuijsen is dat het sterkste argument voor de NRA, waar hij ook nog eens de cijfers van de NRA lobbyisten gebruikte………

De VS: het land van hoop en glorie, lees: het land van wanhoop en diepe ellende!

* Het aantal dagen na 14 december 2012 tot het drama in San Bernardino. Op 14 december 2012, werden op een school in Sandy Hook, 20 kinderen vermoord, het grootste aantal doden in één bloedbad, sinds die tijd……

Voor meer berichten over/met wapenhandel, wapenbezit, NRA, massamoord, seriemoord en/of Charles Groenhuijsen, klik op het desbetreffende label, dat u onder dit bericht vindt.

911, de beurs en geschiedvervalsing…….

Zag afgelopen weekeinde een stuk van de film Casino Royale met Djeems Bomb. En verdomd, op een gegeven moment wordt er in de film gesteld, dat de beurs instortte na 911, terwijl de beurs al lang bijzonder laag stond, waar de extra min op 12 september 2001 amper iets aan veranderde……

Overigens was de beurs in de VS gesloten op 12 september 2001…….. Vooral aandelen van luchtvaartmaatschappijen en aanverwante bedrijven, zakten behoorlijk in koers, de AEX zakte met tien punten, maar dat verlies was binnen een maand na de gebeurtenis alweer goedgemaakt, toen de AEX alweer op het niveau van voor 11 september 2001 stond. De koersen in de VS (en daarmee in de rest van de wereld) zakten uiteindelijk verder, maar dat had puur financieel economische redenen…….. In feite zat een groot deel van de wereld op 11 september 2001 nog in recessie vanwege de internetbubbel…..

De economie van de VS was in het tweede half jaar van 2001 in het slop geraakt en veel deskundigen stellen, dat die neergang enigszins werd geremd door de aanslagen op de Twin Towers, daar er door de overheid kapitalen werden uitgegeven aan het militair-industrieel complex en aan patriottische troep (waar de bevolking ook grote bedragen aan spendeerde)….. Het is dan ook helemaal niet vreemd, dat een flink aantal mensen gelooft, dat de aanslagen werden voorbereid en geregisseerd door geheime diensten uit de VS….. Niet in de laatste plaats, omdat het militair-industrieel complex met smart op nieuwe internationale spanningen en oorlogen zat te wachten, ‘zaken’ waar ook de financiële maffia wel bij vaart en die geheime diensten zelf uiteraard…… Ja, wie hadden er belang bij deze aanslagen en wie verklaarde de oorlog aan terreur….??

Naar aanleiding van deze aanslagen werd Afghanistan aangevallen en later Irak, dat ‘leverde’ ruim meer dan 1 miljoen slachtoffers op. Ook de huidige oorlog in Syrië en Irak is een direct gevolg van de illegale oorlog die de VS tegen Irak voerde, zelfs het ontstaan van IS houdt hier verband mee……..

Maar wat een smerige geschiedvervalsing, dezelfde leugen wordt hier overigens vaak genoeg in de reguliere media als waarheid opgelepeld………. Het zou me niet verbazen, als deze leugen als feit wordt onderwezen op onze scholen….

Zie ook:

9/11 forum geblokkeerd, de waarheid mag niet gezegd worden……..

9/11: de leugens over smeltend staal van de Twin Towers

9/11 getuigen totaal genegeerd door media (en overheid)

9/11 Israël nogmaals aangewezen als hulp- bij het neerhalen van de Twin Towers en gebouw 7 van het WTC

9/11: Al Qaida tjokvol agenten van Saoedi-Arabië, VS, Israël en Egypte

9/11 voorafgegaan door CIA visa fraude…..

9/11: Palestijnen hebben niet gejuicht voor de aanslagen op de Twin Towers

9/11 eerst de explosie waarna de ‘vliegtuigen’ de Twin Towers raken

9/11: professor stelt dat WTC-gebouwen gecontroleerd zijn gesloopt, de bewijzen daarvoor zijn overweldigend

Pearl Harbor (7 december 1941) en de aanslagen van 9/11 hebben veel overeenkomsten………

9/11 de verklaring van de VS overheid aangaande het instorten van WTC gebouw 7 is vals……….

911 samenzweringstheorie wint nog meer aan geloofwaardigheid……

9/11, WikiLeaks, Prism en ‘complottheorieën’

911, een ‘leuk’ feit

Klik voor meer berichten aangaande dit onderwerp, op één van de volgende labels, onder dit bericht: 911, aanslagen, geheime dienst, oorlog tegen terreur, ISIS (= IS), militair-industrieel complex, banken, verzekeringen, de beurs, aandeelhouders, AEX, recessie, VS en/of film.

VS stuurde in 1939 een schip met Joodse vluchtelingen terug naar Europa…………

Gisteravond sodemieterde ik weer eens van m’n stoel, toen ik John Oliver (‘Last Week Tonight’) hoorde vertellen dat de VS in 1939 een schip met 900 gevluchte Joden terugstuurde naar Europa. Oliver haalde de toenmalige berichtgeving in de VS aan, waar men doodleuk stelde, dat deze vluchtelingen dankzij de VS onderdak kregen in Nederland, België en Frankrijk……..

Dit bericht werd uiteraard gebracht n.a.v. de totale hysterie in de VS (zoals hier) over de Syrische vluchtelingen. Vluchtelingen waarvan men ook daar stelt, dat minstens 1 van de terroristen, die op 13 november jl. tekeergingen in Parijs, met andere vluchtelingen de EU was binnengekomen…. Niet dat daar ook maar een millimeter bewijs voor is, maar dat schijnt niet uit te maken (dat is hier overigens ook al hetzelfde…)……

Maar ongelofelijk hè, zo’n feit uit 1939……. Trouwens ook hier werden voor de oorlog Joden geweerd aan de grens , daar kwam even verandering in na de Kristalnacht (al wilde koningin Wilhelmina geen opvang van deze vluchtelingen, in een straal van 50 km. rond haar Apeldoornse paleis Het Loo), helaas duurde die omslag niet lang…… Bijna te vergelijken met de omslag in de stemming, nadat de jongen Aylan een paar maanden geleden werd gevonden op een Turks strand, ook die omslag was van korte duur………

Voor meer berichten over/met vluchtelingen, vreemdelingenhaat, Middellandse Zee, Aylan, Hongarije, Jodenvervolging, WOII, vluchtelingenbeleid, Syrië en/of aanslagen P, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Charles Groenhuijsen ‘schreef een boek’, o.a. over psychopaat Trump

Topgraaier en totaal afhankelijk ‘journalist’ Groenhuijsen was vanmorgen te horen op BNR (rond 11.35 u.). Hier liet hij zijn ‘licht’ schijnen op de Republikeinse presidentskandidaat en psychopaat Trump. Veel oeverloos gelul, zoals we gewend zijn van de vervelende praatjesmaker Groenhuijsen, uiteraard met veel reclame voor z’n laatste waardeloze boek…..

Uiteindelijk concludeerde Groenhuijsen, dat Trump best wel mee valt, want zo stelde Groenuijsen, hij was niet zo rijk geworden, als hij als een olifant door de porseleinkast zou zijn gelopen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een inzicht!! De meeste van de grote bedrijven, zijn dit juist geworden, door als een oilifant door de spreekwoordelijke porseleinkast te banjeren…. Groenhuijsen gaf als voorbeeld, de belastingvoordelen, die Trump binnenhaalt voor zijn bedrijven, dat kan hij alleen voor elkaar krijgen, door heel omzichtig te werk te gaan……… ha! ha! ha! ha! ha! Een heel leger advocaten zorgt daarvoor Groenhuijsen en de Republikeinen in het parlement (en voormalige VS regeringen) doen de rest!!!

As u erover dacht, het boek van deze fantast aan te schaffen, bespaar u de centen!!!

Voor mer berichten over/met Charles Groenhuijsen, VS, Republikeinse partij, Donald Trump, neoliberalisme en/of verkiezingen, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Kerncentrales De Krim doelwit Oekraïense terroristen…..

Gisteren schreef ik een artikel over de selectieve belangstelling voor gebeurtenissen door o.a. de reguliere media, dit i.v.m. de westerse aandacht voor de neergeschoten Russische straaljager*. Later op de dag, kwam ik een artikel van Harvey Wasserman op EcoWatch tegen, waarin hij het totaal negeren door de westerse media, van het opblazen van hoogspanningsmasten in De Krim hekelde. Volgens Wasserman waren dit hoogspanningsmasten, die stroom afvoeren uit twee kerncentrales en bestond het reële gevaar, voor kernsmelting, dan wel een explosie van de kern als in de kerncentrales van Fukushima……… Voorts wijst Wasserman er nog eens op, hoe gevaarlijk en kwetsbaar kerncentrales eigenlijk zijn, ook door terroristische aanslagen…….

Volgens de autoriteiten in De Krim en Rusland, is deze terroristische daad alleen toe te schrijven aan het fascistische bewind in Oekraïne, de door neonazi’s gecontroleerde regering van de corrupte grofgraaier Porosjenko, ik ‘vrees’ dat ze daar het gelijk aan hun kant hebben………

Porosjenko, de enorme misdadiger en marionet van de VS, die z’n ‘eigen’ burgers massaal vermoord, mag godbetert ons land bezoeken….. Nederland dat zich afficheert als land van internationaal strafrecht…… De neonazi junta, die Porosjenko leidt, maakte gisteren op de beschuldigingen van voornoemde autoriteiten bekend, dat het geen gas meer zal afnemen van Rusland en dat het luchtruim van Oekraïne gesloten zal worden voor Russische vliegtuigen. Wat betreft dat gas: Oekraïne heeft een enorme schuld opgebouwd met het niet betalen voor de leveringen van dit Russische gas, vorig jaar was die schuld nog 14 miljard euro, reken maar, dat dit bedrag intussen een stuk hoger is………

Hier het artikel:

Nuclear
Reactors Make ISIS an Apocalyptic Threat

Harvey
Wasserman
 | November
25, 2015 10:22 am | 
Comments

As
you read this, a terror attack has put atomic reactors in Ukraine at
the brink of another Chernobyl-scale apocalypse.

Transmission
lines have been blown up. Power to at least two major nuclear power
stations has been 
“dangerously”
cut
.
Without emergency backup, those nukes could lose coolant to their
radioactive cores and spent fuel pools. They could then melt or
explode, as at 
Fukushima.

Yet
amidst endless “all-fear-all-the-time” reporting on ISIS, the
corporate media has remained shockingly silent on this potential
catastrophe.

Ukraine's Rivne Nuclear Power Plant in the country's northwest. Photo credit: Wikimedia commonsUkraine’s
Rivne Nuclear Power Plant in the country’s northwest. Photo credit:
Wikimedia commons

Nor
has it faced the most critical step needed to protect our planet
in a time of terror: shutting all atomic reactors.

The
world’s 430-plus licensed commercial 
nuclear
plants
 give
terrorists like ISIS the power at any time to inflict a radioactive
Apocalypse that could kill millions, destroy huge parts of the Earth
and devastate the global economy.

Fallout
from Chernobyl’s 1986 disaster has killed more than a
million people.

Cancer
rates among children
 and
others near Fukushima are soaring.

Americans
downwind from Three Mile Island 
died
in droves
.

Major
scientific studies in Germany and elsewhere 
link soaring
cancer and other human death rates to nearby reactor emissions even
without an accident.

The
1966 melt-down at Fermi I, near Detroit, cost at least $100 million.
Three Mile Island’s 1979 melt-down converted a $900 million asset
into a $2 billion liability. Chernobyl has cost Ukraine, Belarus and
the former Soviet Union at least $500 billion. Fukushima wiped out a
$60 billion asset and may cost Japan trillions, permanently crippling
its economy.

All
imposing inestimable damage to the global ecology. The radioactive
carbon and raw heat reactors emit unbalance our weather, irradiate
the oceans, create waste that cannot be managed.

The
ability of ISIS and other terrorists to cause more such catastrophes
is unquestioned and escalating.

Despite ISIS’s
bloody warning in Paris
,
all commercial reactors are still at risk.

They
are crumbling on their own. The shield building at Ohio’s
Davis-Besse is 
literally
disintegrating
.

Diablo
Canyon is surrounded by a dozen 
California
fault lines
.

Fort
Calhoun in Nebraska has been 
flooded.

Earthquakes
have 
damaged Ohio’s
Perry and North Anna, in Virginia.

And
official reports on the 9/11 attacks on New York’s World Trade
Center confirm that Al Quaeda also c
onsidered
targeting atomic reactors
.

Had
they hit Indian Point, 45 miles north of the twin towers, millions of
Americans would now be dead. Trillions in property damage would have
decimated the nation’s economy. Billions of acres would be
contaminated, along with countless lakes, rivers and much of the
Atlantic Ocean.

The
screaming heads at CNN, Fox et. al. say this kind of Apocalyptic
event is exactly what ISIS seeks. But they avoid the
obvious connection to the world’s increasingly fragile
reactors.

In
Ukraine, Deputy Director Yuri Katchich of the Ukrenergo power
company 
said the
“emergency unloading” at the South Ukrainian and Zaporozhskaya
nuclear sites forced by terror attacks on far-away power
lines is “very dangerous.” We can only imagine the damage
direct attacks on the reactors themselves might have done.

The
2011 earthquake and tsunami took out back-up generators at 
Fukushima,
followed by three melt-downs and four explosions.

Tsunami-like
flooding caused by busted dams upriver from at least three dozen U.S.
reactors could replicate much of what happened at Fukushima.

There
are 58 reactors in France, 99 in the U.S. If ISIS is as reckless and
relentless as it seems, the safety of none of them can be guaranteed.

So
as our governments, politicians and media scream for security, we
must free ourselves from the nuclear curse.

We
must also remember that ISIS grew out of an U.S. invasion of Iraq
based largely on our corporate addiction to fossil fuels.

The
obvious answer to this global nightmare is to speed the transition to
a
renewable energy world.

No
terror group can ever cause an apocalypse by blowing up a solar
panel.

Harvey
Wasserman
 wrote
SOLARTOPIA! OUR GREEN-POWERED EARTH. His AMERICA AT THE BRINK OF
REBIRTH: THE ORGANIC SPIRAL OF U.S. HISTORY will be published next
year.

* Zie: ‘Het Syrische leger haalt een straaljager van de VS uit de lucht………

Voor meer berichten over/met De Krim, Oekraïne, Porosjenko, VS buitenlands beleid (de VS heeft de opstand en staatsgreep in Oekraïne gefinancierd en geregisseerd…), terreur, kerncentrale, kernenergie, Fukushima, Tsjernobyl, ISIS (= IS), Irak en/of illegale oorlog, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.