Essent doet klanten een cadeau van € 200,–, bekostigt door de belastingbetaler……

Hoorde onlangs in een elektronica winkel een gladde verkoopster melden, dat de klant bij de aankoop van zijn laptop, een cadeau van € 200,– euro kon krijgen, als hij een energie contract bij Essent zou afsluiten……… Het praatje bleef ergens in m’n gedachten hangen en ik vroeg me af, of Essent niet dezelfde leverancier is, die een nieuwe kolencentrale had gebouwd bij Eemshaven (Groningen) en inderdaad RWE-Essent heeft daar een nieuwe kolencentrale gebouwd (ja ik heb ik niet zomaar alle kennis voorradig, hoewel met een computer lukt ‘t aardig! ha! ha!) …….. Lekker goedkoop steenkool verstoken, steenkool dat door Australië en de VS op de wereldmarkt wordt gedumpt tegen afbraakprijzen…….* Australië wil zelfs de grootste kolenhaven ter wereld aanleggen en daarvoor ‘een kanaal’ graven, dwars door het Groot Barrièrerif (dat daarmee naar de kloten zal worden geholpen….)….. Klik voor dat bericht op het etiket Groot Barrièrerif, onder dit bericht.

Onlangs werd precies zo’n nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte geopend, die was van E-on**. Na het verhaal over deze centrale aangehoord te hebben, kwam ik erachter, dat die kolencentrales deels worden gefinancierd met subsidie van de overheid, om houtsnippers (of in de vorm van een soort pillen) te verbranden…….. Dit nog buiten alle andere subsidies, o.a. door het amper belasten voor de grote luchtvervuiling, die de viezeriken veroorzaken, door steenkool en andere fossiele brandstoffen te verbranden. Dus subsidie (belastinggeld van u en mij) voor het verbruiken van energie om dat hout bruikbaar te maken voor deze centrales, en dan nog eens subsidie voor de bijstook van die troep……… Dan het feit, dat houtverbranding nou niet echt milieuvriendelijk genoemd kan worden, om het maar zachtjes te stellen…….

Zo kan Essent nieuwe klanten werven, met in feite belastinggeld van het Nederlandse volk, is het godverdomme niet om te janken????!!!!!! Gesubsidieerd het klimaat naar de kloten helpen………. Het zal me niet verbazen als de topgraaier van RWE-Essent straks mag aanzitten bij de klimaattop in Parijs….

* Moet u nagaan: de slang Obama doet net of de VS het schoonste jongetje van de klas is…..



** Zie: ‘NOS: CO2 uitstoot gestegen en een nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte, die hadden we nu net nodig..!!!

Zie ook:

RWE (Essent) en Hambacher Forst: de eerste dode tijdens ontruiming bij val van hangbrug……..

RWE (Essent) en Innogy: boycot deze bedrijven, verantwoordelijk voor slopen 12.000 jaar oud bos t.b.v. bruinkoolverbranding >> anno 2018…….

Duitse ‘eco-terroristen’ en het Hambacher Bos, of hoe het zorg dragen voor het milieu wordt gedemoniseerd……

RWE vernield 12.000 jaar oud Duits bos, om bruinkool te kunnen verbranden………

Koning mede verantwoordelijk voor geheimhouding stukken, aangaande de nieuwe kolencentrales in de Eemshaven……..

Kamp is lobbyist voor RWE en eist opsplitsing energiemarkt….

Duitse belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en E-on…….

RWE schildert zich valsgroen in duurzame energie……..

Voor meer berichten over/met Essent, RWE, nieuwe kolencentrales, belastinggeld, subsidie, luchtvervuiling, steenkool, Australië, Groot Barrièrerif, waterverontreiniging, milieuvervuiling, klimaatverandering, opwarming, CO2 en/of klimaattop, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Parijs, de aanslagen en extra speciaal sensatienieuws op Radio1……

Gistermorgen van 9.00 – 10.00 u. niet het laatste uur van Vroege Vogels, maar een extra uitzending van het Radio1 Journaal, dit i.v.m. de aanslagen van vrijdagavond/nacht in Parijs……. Zoals ik een dag eerder al schreef: het lijkt gvd wel, of de aanslagen in Nederland hebben plaatsgevonden…..



Het ‘uiterst belangrijke nieuws’ waarvoor de reguliere programmering moest wijken was o.a. het bericht dat de potsierlijke PvdA kwast Koenders zaterdagavond gezegd zou hebben, dat de woorden van Rutte, dat we in oorlog zijn met IS**, niet volkenrechtelijk bedoeld waren, het is het gevoel dat we in oorlog zijn met IS……… ha! ha! ha! ha! Ja, excuus dat ik moet lachen mensen (rond zo’n vreselijke gebeurtenis), want of het nu wel of niet volkenrechtelijk is, wat de grijnzende VVD opperprutser te zeggen had, Nederland trekt zich daar niets van aan, als de VS daar openlijk schijt aan heeft…….. Zoals hier (ook) al eerder gesteld: het valt me echt mee, dat we niet allang Syrisch grondgebied bombarderen, maar ik vrees dat de regering de koe bij de horens vat en nu wel (uit solidariteit met Frankrijk….) doelen in Syrië zal willen bestoken……….

Bovendien heeft het westen onder aanvoering van de VS de oorlog verklaard aan Assad, iets dat men na ‘grondige voorbereiding’ vanaf 2011 in de Syrische praktijk bracht, helaas zonder het beoogde doel te hebben bereikt. Sterker nog in 2013 waren er verkiezingen in Syrië, die Assad alsnog aan een meerderheid hielpen….. Uiteraard was dit niet naar de wens van de VS, Saoedi-Arabië, Turkije, de Golfstaten, de Arabische emiraten, Egypte, Marokko en de hielen van de VS likkende westerse regeringen…….. Daarom bleef men de gematigde (lees: uiterst gewelddadige terreur-) bendes, die tegen Assad vechten, steunen met wapens en trainingen, zelfs vanuit en door Israël………..

Met andere woorden: ook Nederland steunde en steunt de terreuroorlog tegen Irak en Syrië dat zou je deelname aan illegale oorlogen kunnen noemen, ofwel staatsterreur op grote schaal, wat zeker geldt voor Irak!!! Hoezo Koenders, de oorlog tegen IS is een gevoel? Bovendien: gezien de steun die terreurgroepen als IS uit het westen krijgen, is het al helemaal kul, dat ‘wij’ de oorlog zouden verklaren aan IS. Rusland is nu ongeveer 1,5 maand bezig het Syrische leger te assisteren en in die tijd, heeft dat leger meer bereikt, dan de VS en de ‘geallieerden’ (waaronder Nederland) in meer dan één jaar tijd voor elkaar kreeg…………….. Zo bleek o.a. na verklaringen van de VS, dat het bombardementen had uitgevoerd op IS, men doelen in de woestijn had gebombardeerd, die doelen waren niet bewoond, er was zelfs geen tent, of plekken waar wapentuig lag opgeslagen: de doelen waren kale stukken woestijn………

Terug naar de Radio1 uitzending van gistermorgen: uiteraard weer ‘mooie sfeerbeelden’ uit Parijs, compleet met explosies en een verslaggever die vertelde dat er op een terras zand op de grond lag en dat dit een teken is, dat hier bloed heeft gevloeid……. ‘Lekker sensationeel hè???’ Verder nog meer herhalingen en krampachtige pogingen om mensen zo lang mogelijk aan het woord te laten, ook al had men verder niets te zeggen……..



*     Zie: ‘Parijs, de aanslagen

**    Zie: ‘Rutte verklaart de oorlog aan IS……… AUW!!!

Zie ook: ‘Israël helpt terreurgroepen in Syrie……….

Voor meer berichten over de aanslagen P, bomaanslagen, terreur, jihadstrijders, Syrië, Irak, sensatie radio, VS buitenlands beleid en/of Assad, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Israël helpt terreurgroepen in Syrie……….

Kwam gisteren op het blog van Stan van Houcke weer een bericht tegen over de hulp van Israël aan terreurgroepen die in Syrië vechten, dit bericht komt van Press TV. Israël heeft op de bezette Golanhoogten (Golan Hoogvlakte) veldhospitalen ingericht, om gewonde jihadstrijders van de Takfiri terreurgroep uit Syrië (en vele andere landen, zoals nu bekend*) op te lappen.

Het bericht begon met het bericht, dat Israëlische straaljagers doelen in de buurt van het internationale vliegveld van Damascus onder vuur hebben genomen…. Dit heeft afgelopen woensdag plaatsgevonden, afgelopen oktober heeft Israël al doelen van het Syrische leger op de Golanhoogten onder vuur genomen

Daarnaast hebben Syrische troepen grote hoeveelheden Israëlische wapens buitgemaakt, op de terreurgroepen, die zij hebben verdreven. Verder is er andere geavanceerde militair materiaal uit Israël gevonden…….

Volgens de VN zijn er intussen 250.000 mensen omgekomen in Syrië en raakten er meer dan één miljoen mensen gewond…………. Een ‘mooi’ resultaat van het westers stoken, dat in 2011 begon in Syrië, dit alles om Assad weg te krijgen en een pro-VS bewind in het zadel te helpen……

* Het is niet ondenkbaar, dat Nederlandse jihadstrijders, door Israëlische artsen worden opgelapt….!!!

Zie ook: ‘Rutte verklaart de oorlog aan IS……… AUW!!!

Voor meer berichten over/met Syrië, terreur, Israël, Golanhoogten, jihadstrijders, extremisme, ISIS (= IS), Al Qaida, al-Nusra en/of Assad, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

School in Texas, waar seksuele onthouding een plicht is, kampt met een chlamydia epidemie…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het volgende bericht vond ik gisteren op Daily Kos: de enige school in Texas waar seksuele onthouding een plicht is, kampt met een chlamydia epidemie…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het is als met de onthouding van seks voor rk geestelijken: vragen om extra ‘activiteit’ op seksueel gebied.

Jammer dat het zo lullig is voor degenen die besmet zijn, anders zou je je helemaal doodlachen!!

‘God straft meteen’, zullen we maar denken!

Dick Schoof lobbyt weer eens voor behoud van z’n grofsalaris…… De terreurdreiging is substantieel….. ha! ha! ha! ha! ha! h! ha! ha!

Gistermiddag was Dick Schoof in het nieuws van 17.00 u. bij BNR te horen en direct na het nieuws nog iets uitgebreider. U raadt ‘t al: Schoof heeft geen concrete aanwijzingen voor een aanslag, maar stelt wel z’n grofgraaibaan veilig, door te waarschuwen voor allerlei (grootschalige) aanslagen……… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Plork Schoof stelt zelfs dat de aanslag op het Russische toestel, met vluchtnummer 9268, dat neerstortte in de Sinaï woestijn, een directe dreiging voor Nederland is………. Voorts wilde Schoof even opgemerkt hebben, dat ‘Loon Woelf’ te romantisch is en hij deze uitermate gevaarlijke figuren als ‘Loon Ret’ wil aanmerken…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hé Schoof, misschien moet je een woordenboek voor geheime diensten (bomvol ratten) en fantasie dreigingen uitbrengen, wie weet heeft van Dale belangstelling!!

Het viel me alleszins mee, dat Schoof erachter is gekomen, dat er zich onder de vluchtelingen die naar Europa komen, geen terroristen bevinden….. Beter laat dan nooit, zullen we maar denken……… Vreemd dat Schoof nooit eens waarschuwt voor de aanjagers van het terrorisme, die dit middels staatsterreur doen, zoals de VS…..

Voor meer terreur en/of andere gerelateerde berichten, klik op de volgende labels onder dit bericht: terreur, terreuralarm, vliegramp S, vlucht 9268, jihadstrijders, Loon Woelf, Afghanistan, Irak, Libië, Oekraïne, Syrië (de laatste 5 landen, zijn voorbeelden van landen die door VS terreur geheel of gedeeltelijk naar de gallemiezen zijn geholpen), ISIS, Al Qaida (voorgaande twee ontvingen en ontvangen middelen, steun en training van o.a. de VS, Saoedi-Arabië, Groot-Brittannië en Turkije), Dick Schoof en/of nationaal coördinator terrorismebestrijding.

Arizona: vanaf nu levenslang recht op niet meer dan 12 maanden bijstand……..

In het land van hoop en glorie, ofwel stront en smurrie, heeft de staat Arizona besloten in het vervolg alleen nog een bijstandsuitkering voor 12 maanden te geven, let wel: dat geld voor je hele leven………

Hier een cartoon van Jen Sorensen ‘ter verduidelijking’:

Zie ook: ‘’90 jarige ‘activist’ in het land van hoop en glorie gearresteerd voor het uitdelen van voedsel aan daklozen…….

        en: ‘Willem Post en Hans Veldman met open deuren boek ‘De spiegel van Amerika…….’

        en: ‘Trump: VS heeft een geweldige prestatie geleverd met de hulp aan Puerto Rico na orkaan Maria………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘VS en de enorme armoede ‘in één van de rijkste landen’

       en: ‘‘Amerika het land van de onbegrensde mogelijkheden…. Arme patiënt uit ziekenhuis gezet!’

       en: ‘VS hypocrisie t.a.v. knielende footballspelers……….

       en: ‘Daklozen in de VS, het land van ‘hoop en glorie’, worden massaal gedeporteerd…………

Voor meer berichten in dit blog over armoede in de VS, klik op het label ‘armoede VS’, ‘tentsteden VS’ en ‘bijstand VS’ klikt (direct onder dit bericht) >> Deze tekstregel aangepast op 22 januari 2018

Verenigde Staten: ‘land of the free and home of the brave….’ Behalve als je kritiek hebt op de federale overheid, het neoliberale graaikapitalisme en/of de grote bedrijven……

‘Land of the free, home of the brave’ is een minstens zo’n leugenachtige spreuk, als de term ‘The American dream…..’ Uiteraard herkennen de meeste lezers wel dat dit leugens van formaat zijn.

Hier een video van Brasscheck tv, die nog eens uitermate  duidelijk maakt, dat je moet oppassen als VS burger, wanneer je kritiek levert op het uiterst inhumane neoliberalisme dat de VS in haar greep houdt….. Laat staan dat je ‘in alle vrijheid’ stelt socialist of communist te zijn….. De VS, een ‘land’ dat langzaam maar zeker afglijdt naar het niveau van een fascistische politiestaat….. Hier de link naar deze video. (duur 20 minuten, niet in het Nederlands ondertiteld).

Voor meer berichten over/met religieus radicalisme, vrijheid van meningsuiting, socialisme, communisme, neoliberalisme, fascisme, onafhankelijke journalistiek, propaganda, politiestaat en/of VS, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Rechter van de nieuwe orde in Alabama: mensen die hun boetes niet kunnen betalen, moeten bloed doneren……..

Soms geloof je je ogen niet, als je zaken op het internet leest, tot je even later beseft, dat er toch echt staat, wat je niet kon geloven. Zo ook gisteren: een rechter in Alabama, die ‘verdachten’ met openstaande boetes, verdachten zonder financiële draagkracht, veroordeelt tot het doneren van bloed…….. ha! ha! ha! ha! ha!

‘Welnu meneertje, u heeft dermate veel openstaande boetes, uw eigen schuld niet waar, dat ik u veroordeel tot het doneren van een nier. Zo dan kan u er weer een poosje tegenaan! Dank u wel, oh edelverachtbare!!’

Op naar een ‘nieuwe mooie neoliberale wereldorde!’

Beluister u hierna, of vanavond, of morgen als het uw dag is, een concert van Alabama3 in Sydney

EU heeft nieuw neonicotinoïden gif toegestaan op de markt!!!!

Gisteren vielen m’n ogen bijna uit m’n hoofd, toen ik op de site van SumOfUs het bericht las, dat de EU in de afgelopen zomer het neonicotinoïden gif Sulfoxaflor heeft toegelaten op de EU markt…… Leuk ook dat de reguliere pers hier ‘veel’ belangstelling voor had……. Ach wat maakt ‘t uit, dat er grote aantallen insecten, waaronder de voor de mens belangrijke bijen aan kapot gaan en dat de EU burgers ongemerkt grotere hoeveelheden van dit zenuwstelsel aantastend middel binnen krijgen, een kniesoor die daar op let…..!!! Ja toch??

De EU heeft dit middel toegelaten, niet na onderzoek door een onafhankelijk laboratorium, maar puur en alleen op de gegevens die de maker, Dow Chemical heeft opgegeven……. Dow Chemical, dat Union Carbide overnam, u weet wel het bedrijf dat in Bhopal (India) de vreselijke dood van velen veroorzaakte en daar nooit een fatsoenlijke vergoeding voor heeft betaald……… Een overname die uiteraard alles te maken heeft met het frustreren van schadeclaims, immers: in feite bestaat Union Carbide niet meer…….

Terwijl men dit middel in de VS heeft verboden en men in de EU al langer pleit voor een verbod op neonicotinoïden (in bijvoorbeeld Italië wel verboden), is er dus tussen neus en lippen zelfs een nieuw dodelijk middel toegevoegd aan de enorme hoeveelheden gif die in de land- en tuinbouw binnen de EU (en uiteraard daarbuiten) jaarlijks wordt gebruikt……

Dit kan maar één ding betekenen, gewetenloze politici, zeg maar gerust psychopaten, hebben zich op de één of andere manier door de lobbyisten van Dow en de tuinders- en boerenbelangenorganisaties laten spekken…… Kortom ronduit corruptie, over de rug van de natuur, insecten, vogels en de gezondheid van de burgers, wier belangen zouden moeten worden behartigd door die EU ‘volksvertegenwoordigers………..’

Dit bericht komt van SumOfUs, dat een petitie is gestart tegen dit waanzinnige besluit, hier de link, lees en teken deze a.u.b. en geeft het door aan familie, vrienden en bekenden!

Voor meer berichten over/met gif, neonicotinoïden, neonicotinen (hetzelfde gif), bijensterfte, ‘volksgezondheid en economie’ (versus) en/of Bhopal, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Putin heeft geprobeerd de Onderzoeksraad voor de Veiligheid te hacken………

De Onderzoeksraad voor Veiligheid voelt al wat nattigheid rond het uiterst vreemde rapport, dat ze hebben uitgebracht over de ramp met vlucht MH17. Vandaar dat men hersenstormde met de vraag: hoe kunnen we geloofwaardiger overkomen? Na 10 dagen hersenstormen en -orkanen, o.l.v. kakzever en nitwit Joustra, was men er uit: zeg dat de Russen, beter nog Putin zelf, heeft geprobeerd om de servers van de Onderzoeksraad en van andere instanties, die zich met het onderzoek bezighielden, te hacken ….. ‘Beetje vreemd’, vindt u ook niet???

Alsof de Russen hebben willen inbreken met het doel de gegevens te veranderen, zodat de uitkomst niet automatisch de Russen (volkomen onterecht) als schuldige aanwijst…… Belachelijk! Beetje bij beetje komt er meer naar buiten en zelfs het CDA begint vragen te stellen over het gepleegde ‘onderzoek’, zoals waar zijn de radarbeelden, van de dag dat MH17 werd neergehaald…… Ik moet eerlijk toegeven, dat ik even stil werd, toen ik de uit de mond van een CDA kwast hoorde, er is nog hoop………. Vreemd dat de Onderzoeksraad het niet vreemd vindt, dat de VS en Israël al tijdens het onderzoek inzage in alle ‘geheime gegevens’ hadden. Kijk als er nu één partij baat had bij foute uitkomsten van het totaal afhankelijke onderzoek, was het de VS wel, immers wat is er mooier, dan Rusland ongelofelijk zwart te maken, door hen de schuld van het neerhalen van een passagiersvliegtuig in de maag te splitsen?

Een korte samenvatting: terwijl de VS, middels de NAVO, een uitermate agressieve politiek voerde en voert in Oost-Europa, het tegen de afspraken met Gorbatsjov in (1991), verleggen van de ‘NAVO grenzen’ van Duitsland en Oostenrijk steeds verder oostwaarts, richting Russische. Toen de NAVO uiteindelijk aan de grens van Rusland stond, daar intussen al diverse raketbases had gebouwd (een raketschild zogenaamd tegen Iraanse raketten), bleef er nog één belangrijk stuk over, waar de NAVO geen voet aan de grond had: Oekraïne.

Eerst moest de democratisch gekozen regering van president Janoekovytsj van het toneel, deze liep niet blindelings achter de EU aan en onderhield goede banden met Rusland. De VS regisseerde de opstand en daarop volgende staatsgreep in Oekraïne, voorzag dit van verdere CIA hand en spandiensten, inclusief 4 miljard dollar, Waarmee de oorlog tegen de bevolking in Oost-Oekraïne een feit was, deze bevolking kwam in opstand tegen het afzetten van de mede door hen democratisch gekozen president. Uiteraard met de geweldige opzet van de NAVO (VS), dat Rusland zich de Krim niet zou laten afnemen door de prowesterse (neonazi) junta van Porosjenko, die na de staatsgreep in Kiev werd geïnstalleerd. Immers op de Krim bevinden zich voor Rusland uitermate belangrijke marinehavens: twee vliegen in 1 klap!!! Met andere woorden: de ‘annexatie’ van de Krim was allang voorzien door de NAVO, daarmee kon men Rusland als de agressieve en foute partij aanwijzen…….

Aangezien de junta van Porosjenko te weinig successen boekte tegen de opstandelingen (waaronder veel overgelopen officieren en soldaten van het Oekraïense leger) in Oost-Oekraïne, besloot men Rusland te beschuldigen van hulp aan de opstandelingen. Iets waar geen millimeter bewijs voor was, maar de propagandisten van de NAVO, de westerse politiek en de reguliere media brachten dit als onomstotelijk feit. Om Rusland nog verder te demoniseren, besloot men Rusland de schuld te geven voor het neerhalen van een westers passagiersvliegtuig, de rest is MH17 geschiedenis……..

‘Nu hebben de Russen dus de Onderzoeksraad voor Veiligheid gehackt…………’

Voor meer berichten met/over MH17, vliegramp, Onderzoeksraad voor Veiligheid, Oekraïne, de Krim, Porosjenko, Janoekovytsj, raketschild en/of NAVO, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.