Sacha Baron Cohen (Ali G) gaat achter de politiek aan!

In
een nieuwsbrief van Brasscheck TV maakt dit medium gewag van een
nieuwe serie programma’s met Sacha Baron Cohen, beter bekend als ‘Ali
G’, waarin hij laat zien hoe totaal verknipt de politiek is in de VS (en dat geldt uiteraard ook voor de rest van het westen, vooral
Nederland niet te vergeten met Pinokkio Rutte godbetert als VVD
premier…….).

Ben het overigens niet eens met de tekst van Brasscheck onder de video waarin wordt gesteld dat de leden van het VS congres niemand een plezier doen. Er zijn meer dan genoeg mensen en organisaties die deze politici een dienst bewijzen: de welgestelden, het grote bedrijfsleven, de financiële sector en natuurlijk het militair-industrieel complex (van dit lobbyisme genieten uiteraard ook de aandeelhouders, al zijn dit vooral weer de welgestelden…)

Zoals we gewend zijn van Cohen uiterst humoristisch, kijken mensen! (een video van 10 minuten)

A
MASTER OF DISGUISE

SACHA
BARON COHEN GOES AFTER THE POLITICAL CLASS

PART
OF A SERIES ON SHOWTIME


You
may know comedian Sacha Baron Cohen.

Also
known as “Ali G” and and the maker of the film “Borat.”

He’s
a master of disguise

He’s
got a new series on Show Time in which he reveals what true lunatics
many “public officials” are.

We
are for gun rights.

That
said, I don’t know any sane person who would even dream of training
4 year olds to use firearms, let alone count on them to use them
safely.

Yet
we have lunatics in Congress who think it is a good idea. These
“bought and paid for” stooges aren’t doing anyone a favor.

Gazastrook is een Israëlisch militair testgebied, waar de Palestijnen de proefdieren zijn…….

Israël
gebruikt de Gazastrook als militair testterrein, waar de Palestijnen als proefdier worden gebruikt, zo kan men de resultaten die in de praktijk werden geboekt met wapens, gebruiken bij de verkoop van die wapens…….. 

In 2015 exporteerde terreurstaat Israël maar liefst voor 5,7 miljard aan wapens en het dondert niet aan wie, althans zolang het niet de Palestijnen of Iran zijn, zo verkocht Israël in 1993 wapens aan Rwanda, wapens waarmee een genocide werd uitgevoerd…… (het is trouwens zeker dat Israël, als de VS en GB, ook wapens levert aan de Saoedische reli-fascistische dictatuur, die een genocide uitvoert in Jemen, Saoedi-Arabië, waarmee Israël vriendelijke banden onderhoudt….) Ook verkocht Israël wapens en munitie aan de neonazi’s in Oekraïne en aan de militaire junta in Birma…..* (terwijl voor de laatste een wapenembargo is ingesteld……)

Niet alleen wapens is een exportproduct van Israël, maar ook de training van politiepersoneel zoals die van de VS en GB, men leert bijvoorbeeld hoe grote mensenmassa’s er onder en gevangen te houden in een getto, ook al in de praktijk getest op de Palestijnen (in de Gazastrook)…… (overigens gebruikte het Israëlische leger eerder SS handboeken voor dit soort ‘technieken’, zo lieten een paar klokkenluidende legerofficieren begin 90 er jaren weten….. Ofwel politie uit een aantal landen wordt door Israël getraind o.a. op basis van SS handboeken…..**

Zo heeft de fascistische apartheidsstaat Israël de volgende tactiek ontwikkeld: het destabiliseren van de Palestijnse samenleving, zodat deze samenleving makkelijker te controleren is…….

Maar ‘liefst’ 60% van de wereldwijde drone export komt voor rekening van…. Israël! Drones die worden gebruikt voor standrechtelijke executies van verdachten, waarbij meer dan 90 % van de slachtoffers niet eens werden verdacht, dus veelal vrouwen en kinderen…….

Israël is voorts exporteur van slimme munitie, bijvoorbeeld granaten die in de lucht dienen te ontploffen om zo in een fiks gebied enorme schade aan te richten door dat kleine explosieve eenheden zich verspreiden bij de ontploffing van die granaat (een voortbouwen op clustermunitie…)….. Europa, ik neem aan dat hier de EU wordt bedoeld, kocht in 2015 voor 1,63 miljard aan wapens van Israël….

Oké niets nieuws
zal je denken, Israël als grote wapenexporteur, echter het is een goede zaak dat Chris Hedges hier op ‘On Contact’ nog eens extra de aandacht op vestigt, hier de video via Brasscheck TV. (zien die video mensen en geeft het door!):

GAZA
IS A TESTING GROUND FOR THE ISRAELI ARMS INDUSTRY

COMBAT
PROVEN” PRODUCTS

THE
“REPRESSION NATION” START UP FACTORY

Chris
Hedges and Rania Khalek talk about the dual purpose of Israel’s
periodic slaughter of Palestinians in Gaza:

    1.
    Destabilize the society to make it easier to control
    2. Test new
    weapons for sale on the international market

Industrial
scale” weapons are used on virtually defenseless people and then
marketed around the world as “battle tested.”

What
Silicon Valley is to computers, Israel is to the business of selling
the tools of repression.

If
that isn’t enough, Israel is becoming a major trainer of US police
departments. Cops are trained to treat Americans like Palestinians.

The
phrase “a cancer on humanity” comes to mind.

===============================

*  Zie: ‘Israël moet stoppen met wapenleveranties aan neonazi’s in Oekraïne

** Israël heeft de SS methodes daartoe vervolmaakt, methodes die de SS godbetert gebruikte tegen de joodse inwoners van het Warschau getto……..

PS: na plaatsing zag ik dat ik vergeten ben te berichten over het feit dat Israël, als Egypte, niet het non-proliferatieverdrag voor chemische wapens heeft getekend en nog steeds van deze wapens ontwikkelt, opslaat en verkoopt…… Naar grote waarschijnlijkheid heeft deze terreurstaat zelfs gifgas geleverd aan de terreurgroepen in Syrië (die met medeweten en instemming van westerse landen chemische wapens in hun bezit hebben……)

Untitled Post

40 miljard euro subsidie (belastinggeld) voor de uiterst winstgevende wapenindustrie? Zeg ook nee!

SumOfUS is een petitie begonnen tegen een EU subsidie (ons belastinggeld) voor de doodsindustrie die zich met wapenfabricage bezighoudt*. 40 miljard euro aan subsidie voor een industrie die enorme winsten maakt met het verkopen van wapens en technologieën waarmee massamoorden kunnen worden gepleegd en keer op keer ook daadwerkelijk worden gepleegd……..

Afbeeldingsresultaat voor Stop the EU from spending billions on the arms industry!

Subsidie voor de ontwikkeling van krachtige wapens, efficiëntere warbots als drones (zo is men bezig deze moordwapens te voorzien van kunstmatige intelligentie) en subsidie voor de veiligheidsdiensten en politie in o.a. dictaturen…… (en die van democratieën dictaturen kan maken..) 

We hebben nog een paar dagen de tijd en als je deze petitie nog niet hebt getekend, doe dat ajb en geeft het door! Voor degenen die al hebben getekend, Twitter een EU parlementariër en breng je zorgen ajb over!   

  SIGN THE PETITION 

  SEND A TWEET! 

40
billion subsidy for EU weapons? No Way!

Wow
— over 25,000 people have joined our appeal to the 
EU
to stop spending public money on the development of weapons
.
We know that increased spending on the military has never made our
world safer — now it’s time for European leaders to listen.

But
they are already 
getting
pounded by lobbyists from the arms industry
.
We don’t have much time left: EU parliamentarians are set to make a
decision on the new budget for military spending in just two days
(the official name is European Defence Industrial Development
Programme, and short: EDIDP).

Can
you make your voice heard and send a tweet to a European
parliamentarian?

We
know that when we band together, the European Union has to listen.
Just recently 
we
had an incredible win for people and the planet
 over
profits. Thanks to an amazing effort by SumOfUs members like you and
our partners, we got a Europe-wide ban on three key pesticides
contributing to the global bee die-off.

Let’s
make our voices heard again to get EU leaders to reject the deadly
proposal for more spending on the military.

===============================

* Lees het meer uitgebreide bericht: ‘EU pompt de komende 10 jaar 40 miljard euro extra in de wapenindustrie……

EU pompt de komende 10 jaar 40 miljard euro extra in de wapenindustrie……

Nadat
de EU bekend maakte een eigen leger te willen vormen, is nu bekend
geworden dat dezelfde EU de komende 10 jaar 40 miljard euro extra investeert in de ontwikkeling van drones, beveiligingstechnologie en
krachtige nieuwe wapens…… Alles voor een industrie waar enorme winsten worden gemaakt…..

De
wapenindustrie kan na ontwikkeling van o.a. dodelijke wapens deze
verkopen aan landen in conflictgebieden, iets waarin de
EU-wapenindustrie al één van de besten is >> de EU wapenindustrie is
de tweede wapenleverancier ter wereld en 40% van deze wapens gaan
naar het Midden-Oosten……

De
wapenindustrie heeft een uitermate machtige lobbymachine, waar ook
politici en militairen deel van uitmaken, neem de beslissing voor de
meer dan waardeloze, maar peperdure JSF…… Ondanks dat er een
groot aantal rapporten ligt over de slechte kwaliteit van de JSF, koos een flink deel van de politieke partijen voor de JSF, zoals: de VVD,
het CDA, de PvdA, 
PVV, D66, CU en SGP (de PvdA oplichters waren alleen voor de JSF, als ze deel uitmaakten van de
regering, zoals tijdens Rutte 2, waar ze zelfs de partij waren die deze keus mogelijk maakte)………. 

De 10 grootste
wapenfabrieken in de EU hebben hun lobby budget de laatste 5 jaar
verdubbeld…… de EU heeft van 2013 tot 2016 maar liefst 37 ontmoetingen gehad met lobbyisten van de wapenindustrie…… Dit nog buiten de hiervoor bedoelde militaire en politieke lobbyisten van deze doodsindustrie, die desnoods dag in dag uit kunnen lobbyen voor hun broodheer, van wie ze t.z.t. een ‘mooie vergoeding’ krijgen, als ze al niet een ‘mooi aandelenpakket’ in de wapenindustrie hebben geparkeerd bij familie, dit voor de duur van de politieke carrière…… Waar ze natuurlijk ook lobbyen voor familie en vrienden die een dergelijk aandelenpakket in het bezit hebben….

Wat
betreft de investeringen voor de beveiligingstechnologie, zal deze
niet alleen ten goede komen aan dictaturen, die zo nog makkelijker
ongenoegen onder het volk de kop kunnen indrukken, maar deze technologie zal
uiteraard ook worden ingezet tegen de EU bevolking, zodat we straks
 meer
en meer te maken krijgen met een staat die niet ver zal afstaan van
een politiestaat…*

Het
EU Defensie Fonds dat in juni 2017 in werking trad, zal de komende 10
jaar dus 40 miljard extra investeren in oorlogsvoering en
onderdrukking van bevolkingen, dat bedrag is 30 keer groter dan wat
de EU investeert in mensenrechten…….. Jammer dat het hieronder
opgenomen schrijven, bij een petitie van SumOfUS, niet spreekt over wat
de EU van plan is te investeren in bescherming van het milieu**. Het zou met niet verbazen dat ook het bedrag voor
milieumaatregelen, vergeleken met de investeringen in dood en
verderf, ver achter blijft bij die 40 miljard euro……..

Afbeeldingsresultaat voor Stop the EU from spending billions on the arms industry!

Uiteraard
wordt alles door ons bekostigd via de belastingen, zoals we nu al
betalen voor illegale oorlogsvoering in het Midden-Oosten, bedragen
die niet alleen middels het ministerie van ‘Defensie’ (lees: ministerie van Oorlog) worden betaald…..
Dat laatste zet nog eens extra vraagtekens bij het gezeur over te
lage bestedingen aan defensie, immers het bedrag dat we uitgeven aan
defensie wordt voor een deel ontzien als het gaat om militaire
missies in landen waar we absoluut niets te zoeken hebben…….
M.a.w. als je alle kosten bij elkaar optelt geven we veel meer uit
aan defensie dan op de begroting staat…..

Overigens lijkt me het plan voor 4 miljard extra investeringen per jaar in de uiterst profijtelijke wapenindustrie aan de lage kant, het zou me niet verbazen dat via een omweg er veel meer geld zal gaan naar de doodsindustrie die men wapenindustrie noemt…….

Mensen,
lees en teken de petitie ajb en geeft het door, er is haast bij daar er volgende week in het EU parlement wordt gestemd over het budget!

Stop
the EU from spending billions on the arms industry!

Afbeeldingsresultaat voor Stop the EU from spending billions on the arms industry!

Under
pressure from the arms lobby 
Europe
has launched an unprecedented programme that would give the military
industry billions of euros in public funding.

Instead
of spending money to protect our environment and human rights, the EU
wants to finance deadly drones, surveillance tech and powerful new
weapons that our governments will then be free to export to
conflict-heavy regions.

This is critical. If
we don’t voice our opposition now, the arms lobby will succeed in
hijacking European budgets. 
And
we don’t have much time left. The European Parliament will vote on
such funding for the next two years in the beginning of July.

Tell
the EU enough is enough: No public money for arms manufacturers!

The
top 10 European 
arms
companies have more than doubled their lobbying budget
 in
the last five years alone. And it seems to have worked. The new EU
Defence Fund, launched in June 2017, is set to put nearly €40
billion in these companies’ pockets over the next 10 years. That’s
over 30 times larger than the EU’s budget for human rights.

The
European Union is already the world’s second-largest supplier of
weapons, with about 40 percent of its exports going to the Middle
East. By setting up this fund, the
EU — which ironically won the Nobel Peace Prize in 2012 — is
putting the interests of arms dealers over a chance for real peace
.
It’s taking away funding from the global issues that actually
matter 
and giving
in to Trump, who’s criticised Europe’s low defence
spending.

 SIGN THE PETITION 

The EU Commission has listened to SumOfUs
members before: we’ve pushed them to take action on single-use
plastic and ban bee-killing pesticides across Europe. Fighting
the military industrial complex will be a huge challenge, but it’s
far from hopeless.

European
parliamentarians are voting on the budget next week, giving us just a
short window. We need to act right now to reject this deadly
proposal.

Tell
the EU to use its budget for peace, not war.

======================================

* Al is men daar in de EU op andere vlakken al langer mee bezig, neem de macht van overheden op computergebruik, ofwel het mogen inbreken op computers van burgers, zoals ook in Nederland van kracht wordt met de sleepwet en wat dacht je van het geschreeuw over tegengaan van nepnieuws (fake news), terwijl het echte nepnieuws voor het overgrote deel wordt gemaakt door de reguliere media… M.a.w. men is doende de kritiek op het inhumane neoliberale regeringsbeleid, oorlogvoering enz. van het internet te weren……

** In pogingen om de klimaatverandering nog enigszins af te remmen >> de klimaatverandering kan niet meer worden gestopt, deze is alleen nog enigszins te beperken, al is volgens echte deskundigen een stijging van dik meer dan 3% aan het eind van deze eeuw niet te voorkomen, zelfs al zouden we morgen alle maatregelen hebben genomen, die men tot uiterlijk 2050 heeft opgesteld……

Zie ook: ‘40 miljard euro subsidie (belastinggeld) voor de uiterst winstgevende wapenindustrie? Zeg ook nee!

PS: vergeet niet dat al het westers ingrijpen in bijvoorbeeld het Midden-Oosten enorme vluchtelingenstromen opgang hebben gebracht, dit nog naast het creëren van terreur op de EU straten, beide zaken die enorm veel belastinggeld extra kosten……..

Lockheed Martin, wapenfabrikant, opent joodse kleuterscholen in Jeruzalem……

Ontving een artikel van Anti-Media
(overgenomen van Middle East Monitor >> MEMO) waarin het nieuws
werd gebracht dat fabrikant van de dood, Lockheed Martin kleuterscholen in
Jeruzalem gaat openen….

Wat mij het meest trof in dit bericht is
het feit dat Lockheed Martin in andere Israëlische steden al veel
langer kleuterscholen heeft……..

Een wapenfabrikant die tot aan de
schoorsteen in bloed is gedompeld bouwt en financiert
kleuterscholen……. Ofwel: kinderen kunnen niet snel genoeg worden
geïndoctrineerd met leugens, zodat ze op volwassen leeftijd achter
het uitermate bloederige beleid van het gestolen land Israël staan,
goed voor de wapenindustrie en daarmee voor Lockheed Martin…….. 

Natuurlijk is e.e.a. ook een beloning
voor het feit dat Israël de producten van Lockheed Martin in de
praktijk test, zoals de peperdure JSF of F35, een straaljager die
naar de huidige maatstaven de aanduiding ‘straaljager’ niet mag
voeren, daar het toestel niet snel genoeg klimt, rent en wendt….. Daarnaast is de stealth technologie van het toestel al door de Russen
gekraakt en heeft China zelfs blauwdrukken van het toestel
bemachtigt…….

Israël mag blij zijn dat Putin te laf is om terug te slaan bij aanvallen van deze fascistische apartheidsstaat op Syrië, waar Israël bij de laatst (bekende) aanval JSF’s werden gebruikt, immers de Sukhoi 35 straaljager van de Russen is wel een echte straaljager en deze ziet bovendien de JSF wel op de radar, terwijl de Sukhoi 35 jager onzichtbaar is op de radar van de JSF……… 

Wat betreft de prestaties kan de JSF zich nog net meten met de A-10 Thunderbolt uit de 70er jaren en voor dat toestel heeft Rutte 2 het enorme bedrag van 4,5 miljard euro uitgetrokken, een bedrag dat hoogstwaarschijnlijk nog een flink stuk zal worden verhoogd, daar men het aantal bestelde JSF’s te laag vindt….. ‘Dank’ aan de politici, militairen en de reguliere media die hebben gelobbyd voor dit waardeloze toestel, zoals voormalig minister van Defensie, hare kwaadaardige VVD leeghoofdigheid Schippers…….

Met wapens van Lockheed Martin richt Israel het ene bloedbad na het andere aan onder Palestijnen…. Tijd dat de top van Lockheed Martin,
plus de voormalige top van dit bedrijf door het Internationaal Strafhof (ICC) worden vervolgd voor het
mogelijk maken van etnische zuivering, massamoord en genocide!!!

E.e.a. geeft nog eens aan dat bedrijven
geen invloed op scholen en universiteiten mogen hebben, laat staan
dat ze zelfs scholen bouwen en deze verder financieren, dit is
allesbehalve in het belang van het kind en in het groot van een moderne democratische
maatschappij!!

Kortom de hoogste tijd dat het
bedrijfsleven uit alle vormen van scholing wordt geweerd!! (zeker als het om basis-, voortgezet en universitair onderwijs gaat!)

Arms
Manufacturer Lockheed Martin Opening Preschools in Jerusalem

May
31, 2018 at 11:11 am

Written
by 
Middle
East Monitor

(MEMO) — One
of the biggest weapons manufacture in the world is setting up shop in
Jerusalem to deliver education programmes to children as young as
five.

Lockheed
Martin is famous for manufacturing the F-35 fighter jet, famed for
pummeling Palestinians in Gaza. The American aerospace and weapons
firm is now partnering with the Israeli education ministry to open a
“one of a kind” school in Jerusalem.

The
company known worldwide for developing state of the art killing
machines has several schools in Israeli cities. But the new school
will be the first in Jerusalem. It is due to open during the
2018/2019 school year and is said to be quite unique. Israeli sources
say that the “facility will seek to foster and boost advanced
technology” apparently “from the earliest age possible”.

Kids
as early as five or six will be provided with computers and state of
the art technology to develop what one presumes will be the finest
minds in the art of killing.

Lockheed’s
kindergarten will cost $250,000 with the American company footing
most of the bill.

CEO
of Lockheed Martin Israel, Joshua Shani, delighting over the new
school said: “Our preschools are an Israeli innovation in every
respect, and already, delegations have arrived from other countries,
like Korea and Germany, that are thinking of going in a similar
direction.”

Explaining
the partnership between a weapons manufacturer and early year
schooling, Shani admitted that the involvement in preschools “isn’t
logical”. Justifying the partnership Shani said:

But
the moment a commercial company wants to contribute to the community,
it becomes worthwhile. We could have set up a research institute on
military aviation worldwide, but we went in the direction of
education because that’s what fires us up.”

Israel
is famed for its state of the art weapons programme,
supplying 
“combat
tested”
 arsenal
around the world, including to 
despots
and dictators accused of committing genocide and ethnic cleansing
.
It’s partnership with one of the world’s largest manufacturer of
weapons to deliver education to young children is bound to raise
further moral and ethical questions over the country’s love affair
with the weapons industry.

Creative
Commons
 / Middle
East Monitor
 / Report
a typo

=========================

PS: naast dit alles ontwikkelt, produceert en verkoopt Israël ook nog eens chemische wapens……

Aanslag WTC 1993 >> YouTube wil niet dat video waarin FBI wordt aangewezen als mededader wordt uitgezonden………

Ontving
vandaag een video van Brasscheck TV, waarin de
FBI wordt aangewezen als mededader van de aanslag op het WTC in
1993…….

De
FBI wist ruim van tevoren van deze aanslag, heeft zelf een figuur gerekruteerd om de bom te maken, t.w. een oud legerofficier van het
Egyptische leger…… Voorts zou de FBI deze figuur hebben opgedragen geen
onschuldig poeder te gebruiken bij het maken van de bom, maar het
echte spul te gebruiken…… Kortom ook de aanslag op het WTC in 1993 was in feite een false flag operatie van de FBI

Brasscheck
TV kreeg een boodschap van YouTube waarin Brasscheck TV werd
gewaarschuwd deze video niet uit te zenden (ofwel op de site te
zetten) vanwege het kopierecht………  

Als
YouTube dit argument gebruikt, is er altijd een klager die zich heeft
gemeld (de kopierechthouder) bij YouTube, echter in dit geval is de
aangever anoniem……. ha! ha! ha! ha! ha! Ofwel: de aangever is YouTube en dat onder druk van de FBI!

The
FBI and terrorism

NEWS VIDEO “THEY”
DON’T WANT YOU TO SEE

WHY
DID WE GET A COPYRIGHT COMPLAINT ON THIS ONE?

We
don’t get many copyright complaints… so when we do, it’s
instructive.

For some
reason this video struck a nerve with someone who didn’t want you
to see it.

Who filed the
complaint on this one?

Believe it or
not, we are NOT allowed to see who it is.

I’ve never
seen this YouTube before. Normally, they tell you who is making the
complaint.

This time we
received this statement from YouTube (in red):

You
don’t have permission to view copyright information for that video 

Imagine that.
Someone or something is making a claim against our right to share
this video – and the identity of the complainant is a secret.

Bizarre.

=========================

Heb ook het label 911 toegevoegd, dit vanwege de aanslag die in 2001 op hetzelfde  WTC werd gepleegd. Ook daar was sprake van samenspanning van VS geheime diensten met de door hen gerekruteerde daders……. (wie had er het grootste belang bij de 911 aanslagen? Juist: de VS en dan m.n. de G.W. Bush administratie, plus de wapenfabrikanten uit de VS, ook de wapenfabrieken die vliegend, varend en rollend militair materieel fabriceren)…….

De oorlog tegen het arme deel van de VS bevolking

Beste bezoeker, het moet wel heel gek zijn gegaan als jij op school niet hetzelfde over dr. Martin Luther
King leerde als ik: Martin Luther King was een
voorvechter tegen de rassenscheiding en dus voor gelijke rechten van
de gekleurde bevolking t.o.v. het witte deel.

Echter
een paar jaar voor dat hij werd vermoord, waren King en anderen bezig één grote beweging op te zetten tegen vooral de
armoede in de VS, dwars door kleur, religie of politieke overtuiging,
al moet je dan wel bij voorbaat een deel van de democraten en
republikeinen uitsluiten, die alles behalve wensten (en nog steeds niet wensen) dat mensen
eindelijk eens eerlijk worden behandeld…….

De eerste Poor People’s Campaign, een strijd tegen armoede, systematisch racisme en militarisme (dat enorme kapitalen opslokt door eindeloze oorlogvoering), werd mede door King nog voor zijn dood gelanceerd

Kortom
King was wat men toen noemde: behoorlijk controversieel bezig en bepaald niet geliefd bij
de VS overheid, door wie hij dan ook in opdracht werd vermoord……

Volgens
een laatste onderzoek wonen er nu 140 miljoen mensen in armoede in de
VS, waartussen velen met één of meer banen en die desondanks een te
laag maandelijks inkomen hebben, om ook maar een stuiver over te kunnen
houden, sterker nog: het ontbreekt hen aan veel zaken, bijvoorbeeld geld om gezond voedsel te kunnen kopen (een ‘maaltijd’ van McDonald’s is in de VS een stuk goedkoper, dan zelf een maaltijd te maken met gezonde ingrediënten….)……..

Afbeeldingsresultaat voor Fighting Back in the War on the Poor

Je
zou dus verwachten dat de VS overheid wel veel geld in de armoede zal
steken, echter van elke belastingdollar gaat 53 dollarcent naar illegale
oorlogsvoering, terwijl 15 cent van die dollar naar
armoedebestrijding gaat, ofwel naar 140 miljoen VS burgers……..

‘Niet
vreemd ook’ dat men in de VS figuren als King vermoordt, immers hij
wist mensen op te roepen tot verzet en demonstraties, waarmee hij successen wist te boeken (al was het maar dat de hele wereld kon zien hoe barbaars en onbeschoft de VS omging met de gekleurde bevolking)…… Naast King kregen
anderen die uiterst kritisch staan tegenover de opvolgende VS regeringen (of het
nu democratisch of republikeins is) vreemde ongelukken, ofwel ze werden
vermoord, waar ook het middel ‘suïcide’ werd gebruikt, bijvoorbeeld een persoon
die zich tweemaal door het hoofd schoot….. (fysiek onmogelijk,
zelfs als je niet heel kwetsbare gedeelten van je hersenen raakt….)

Lullig genoeg is er voor de gekleurden in de VS niet veel ten goede gekeerd en als je bijvoorbeeld naar de populatie in de gevangenissen kijkt, staat het er nu nog slechter voor dan ten tijde van Kings laatste dagen……..

FIGHTING
BACK IN THE WAR ON THE POOR

If “the economy” can recover without real people recovering, then whose economy is it really? (Photo: Shutterstock)

MAY
5, 2018
 FRIENDS
OF GREED
MLKOWPOVERTY

United
States (
OW) 
What’s the first thing that you think of when you think of Martin
Luther King, Jr.? Perhaps the “I have a dream speech”?

That’s
what we learn about in school. But what was King’s dream at the end
of his life?

It
was to build a massive movement of all poor people, united across
lines of division, challenging conditions of poverty, systemic
racism, and militarism — which sucks our resources into endless
wars. Shortly before he was assassinated, King and many allies
launched the first Poor People’s Campaign.

In
many ways, the first Poor People’s Campaign marked a departure from
the broader civil rights movement up until that point.

For
King, it was a transformation in his thinking from a focus on the
civil rights of African Americans to the human rights shared by all.
It meant no longer addressing racism as an isolated issue, but
instead recognizing that systemic racism, poverty, and militarism are
closely connected. Together they keep people of all races down.

Poverty, Poor People’s Campaign

It
marked a shift from a period of reform to 
what
he called a period of revolution
.
These might sound like radical words — and indeed many people
around King at the time felt that this new campaign was a bit too
radical.

But
King and his allies could see that despite the huge victories of the
civil rights movement, major societal problems still weren’t
resolved. They realized that it would take a broad-based movement
of allstruggling people to change the conditions in our
communities.

In
many ways, conditions are worse now that they were 50 years ago.

According
to a 
new
Institute for Policy Studies report
,
140 million Americans are poor or low-income. Yet 53 cents of every
discretionary tax dollar goes to the military, compared to just 15
cents to fight poverty. Meanwhile, nearly half of all states have
passed laws making it harder for poor people and people of color to
vote.

People
are definitely feeling that in my state of Pennsylvania.

The
most recent 
State
of Working PA
 report
 finds
that the bottom 70 percent of Pennsylvania workers saw their wages
decline between 2009 and 2014, during what was termed the so-called
“recovery.” Pennsylvania is in the top four states for opioid
overdoses, and over 3 million people in our state are living below or
close to the federal poverty line.

Pundits
and politicians like to preach about what we should do to get out of
poverty while blaming us for experiencing it. But they haven’t
explained how it’s possible to have an economic recovery without
things getting better for our families.

If
“the economy” can recover without real people recovering, then
whose economy is it really?

What
can we do about all this? The first thing we can do is to change our
mentality, and drop the shame and stigma that’s associated with not
being able to make ends meet.

The
second thing that we can do is to connect with others. A new Poor
People’s Campaign is being organized to fight back against the war
on the poor today, and it’s coming to over 30 states — including
mine and maybe yours — this spring. To learn more, check
out 
poorpeoplescampaign.org.

This
report prepared by 
Nijmie
Dzurinko
 for OtherWords.

===================================

Zie ook: ‘Dr. Martin Luther King Jr.: 8 wijze lessen!

        en: ‘Martin Luther King jr. vermoord door de overheid, aldus rechter……..

        en: ‘Martin Luther King misbruikt door Radio1

        en: ‘De langzame moord op de ideeën van Martin Luther King…………….. Ofwel: Dr. Martin Luther Kings lessen willens en wetens verzwegen….

        en: ‘Martin Luther King: de moord van 50 jaar geleden door de VS overheid uiterst beperkt herdacht

        en: ‘Nam Kurt Cobain zijn eigen leven? Niet volgens een flink aantal mensen

       en: ‘Geëxecuteerd middels suïcide, de manier om van lastige VIP’s af te komen…….‘ (met Kurt Cobain interview)

        en:  ‘Paul Scheffer, het media-orakel met een ‘vlijmscherpe analyse’ over het racistische optreden van de politie in de VS……… AUW!!!

        en: ‘Willem Post over de zegeningen van het zero tolerance beleid in de VS en ach, het is misschien ietsje doorgeschoten…….

PS:
wij gaan trouwens dezelfde neoliberale kant op als de VS en intussen
leven in ons land 4 miljoen mensen (waaronder 600.000 kinderen) tegen, op of
onder de armoedegrens en dat is in alle 3 genoemde gevallen een leven in
armoede…….. Dit zijn mensen die letterlijk gesproken geen stuiver
meer kunnen missen, maar die jaarlijks met huurverhogingen te maken
krijgen waardoor ze wel degelijk hele euro’s per maand meer moeten
betalen, zelfs als hun huurtoeslag omhoog gaat……. Ook tussen deze
Nederlanders zitten mensen die wel degelijk een baan hebben, maar die
zo laag betaald worden dat ze er niet van rond kunnen komen (waar ze
veelal toch al snel een derde van hun inkomen moeten verwonen, o.a. met
toestemming van de SP…)….

Een half uur na plaatsing zag ik dat ik de links naar andere berichten was vergeten en heb deze toegevoegd.

VS vormt nieuwe Atlantisch vloot, terwijl Rusland haar militaire budget jaar na jaar verlaagt…..

Terwijl
de Russische militaire uitgaven jaar na jaar dalen, komt de VS met de
leugen dat ze vanwege de Russische dreiging een nieuwe Atlantische
marine vloot nodig heeft….. 
De VS doekte deze Atlantische vloot eerder op als overbodig. De top van de VS marine durft te stellen dat er op
marine gebied een wapenwedloop bezig is tussen de VS en Rusland….
Ach ja, als er een groep is die vrijwel altijd liegt, is het de
militaire top van de VS wel! (overigens hier kan men er ook wat van,
neem de roep om de meer dan waardeloze JSF van Lockheed Martin, waar ons vroeg of laat nog
een groot onderzoek staat te wachten naar de uitermate foute, door corruptie en lobbyen tot stand gekomen beslissing voor dit waardeloze, uitermate luidruchtige straalvliegtuig…….)

De
feiten zijn o.a. dat Ruslands vloot ouder en veel kleiner is dan die
van de VS, bovendien zou Rusland geen Atlantische vloot hebben,
alleen een Noord-Atlantische vloot die nabij de Barentszzee is
gestationeerd……

De
schrijver van het hieronder opgenomen artikel, Jason Ditz heeft het
niet over de wil van de VS om de wereld te beheersen, waar het zelfs
Rusland en China de loef af wil steken. Daarbij past uiteraard een
legermacht die meer moet zijn dan de gecombineerde Russische en
Chinese slagkracht….. Oké dat is die VS legermacht al jaren, er wordt in de VS zelfs veel meer uitgegeven aan oorlogvoering, dan China en Rusland gezamenlijk besteden aan defensie…… Echter voor de wapenfabrikanten (ook ‘hardware fabrikanten’ van marineschepen, straaljagers, raketten en rollend materieel) kan het nooit genoeg zijn, hoe meer ellende op de wereld, hoe meer deze bedrijven en daarmee hun aandeelhouders aan winsten overhouden…..

Kortom
we zijn voorlopig nog niet af van de ongebreidelde VS agressie, beter
gezegd: de grootschalige, niet in te tomen VS terreur……..

As
Russia’s Military Shrinks, US Navy Forms a New Fleet to ‘Counter’
Them

May
6, 2018 at 11:23 pm

Written
by 
Jason
Ditz

(ANTIWAR.COM) — Russia’s
military spending has been 
declining in
recent years, and is expected to shrink even more in the next few
years. Despite this, the US seems to have no problem using Russia as
an excuse to keep justifying more military spending. The latest move,
from the US Navy,
 is
to form an entire new naval fleet
.

The
US Second Fleet was dismantled in 2011, both to save money and
because there is realistically no need for them. This fleet, which is
responsible for the US East Coast and the northern Atlantic, is
making a comeback, with Navy officials claiming a “great power
competition” against Russia.

Even
a cursory examination shows this is nonsense. Russia’s Navy is much
older and far smaller than America’s. Moreover, Russia doesn’t
have a fleet in the Atlantic in the first place. The closest thing to
such a fleet would be Russia’s Northern Fleet, in the Barents Sea,
which is focused on the Arctic.

There
is no purpose to forming a new fleet on the American East Coast, to
counter Russia or anyone else. Yet there appears to be no public
debate against doing so. The US Navy knows that Russia can be used to
justify anything, and with President Trump promising to build more
warships, a new fleet fits nicely into the plan to continue the surge
in US military spending.

By Jason
Ditz
 /
Republished with permission / 
ANTIWAR.COM / Report
a typo

=============================

PS: onbegrijpelijk dat de meer dan 140 miljoen VS burgers die in armoede moeten leven en die het aan van alles ontbreekt, niet in de laatste plaats op gezondheidsgebied, niet massaal de straat opgaan en eisen dat hun overheid stopt met het storten van enorme kapitalen in de oorlogsindustrie en in oorlogsvoering in het algemeen >> dit in landen waar de VS niets, maar dan ook helemaal niets te zoeken heeft……… Overigens was Martin Luther King voordat hij werd vermoord met anderen bezig een organisatie op te zetten die zich bezig zou gaan houden met de strijd tegen de armoede in de VS, dwars door kleur, religie of politieke overtuiging heen. Het is dan ook daarom dat MLK werd vermoord (door de VS overheid……)……

Timmermans (PvdA EU) drinkt koppen koffie van rond de 120 miljoen euro!! Verhoging EU budget is minder dan een kop koffie……..

De zwaar over een ezel getilde PvdA hufter Timmermans sprak zich gisteren uit over de enorme verhoging die Brussel voor de komende periode wenst, men spreekt over een verhoging van 20%, maar hoor de één na de ander spreken over een huidig bedrag van 980 miljard dat na de verhoging een budget van 1.280 miljard euro moet worden…… Dan kom je toch echt op een verhoging van rond de 30%! En dat bovenop zo’n al schunnig hoog bedrag……. (ben trouwens wel benieuwd wat het verhuiscircus tussen Brussel en Straatsburg ons kost….)

Volgens Timmermans is deze budgetverhoging nog geen kop koffie per dag……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Uiterst kostbare koffie dus………….. Bovendien, veronderstel dat iedere Nederlander zeg een kop koffie van € 4,– per dag kwijt is aan de budgetverhoging in de EU: er zijn in Nederland verdomme 4 miljoen mensen die tegen, op of onder de armoedegrens moeten leven, deze mensen kunnen letterlijk geen cent meer missen……

En waar gaat ons belastinggeld aan op? Onder andere aan innovatie van militair materieel, ofwel voorwerk verrichten t.b.v. de wapenfabrikanten, die zich helemaal scheel verdienen aan enorme ellende in een groot deel van de wereld…. Onder die wapenfabrikanten reken ik ook fabrieken die militaire hardware als vliegtuigen, schepen en rollend materieel fabriceren….. Voorts zal de verhoging worden ingezet t.b.v. veiligheidsdiensten (en de onderlinge samenwerking van deze diensten), diensten die ons bestaan moeten beveiligen ‘tegen bijvoorbeeld terroristen’, ofwel nog minder privacy voor de EU inwoners…….. Waar deze geheime diensten (of: ‘inlichtingendiensten’) bijvoorbeeld niet één terrorist  kunnen tegenhouden, zelfs niet als ze deze in het vizier hebben………

Oh ja, deze mag niet ontbreken: geld voor de peperdure lobby in Washington om de Trump administratie zover te krijgen dat men het TTIP verdrag tekent, ‘echt iets waar we op zitten te wachten in de EU….’

Overigens gaat er alweer meer geld naar de grensbewaking (om vluchtelingen tegen te houden, vluchtelingen die op de loop gaan voor door het westen begonnen illegale oorlogen…) en wordt het budget voor landbouwsubsidies eindelijk verlaagd, waarbij er nog altijd meer dan een kwart van het totale budget naar landbouw gaat……

Oorlogen VS o.a. om smerige zaken te verbergen……..

Ontving van Brasscheck TV een video met de
titel ‘War as a cover up’, waarin het antwoord wordt gegeven op
vragen als wie profiteert er van oorlog op financieel gebied en wat
betekent het voor de rechten van burgers in de VS, bovendien kan je
door oorlogvoering heel wat andere smerige zaken verbergen……

Die vraag is van belang, daar de
rechtse top van de de zogenaamd linkse democratische partij, ofwel de aanhang van
Killary Clinton, akkoord gaat met (illegale) oorlogvoering door de Trump administratie en dat zelfs
aanmoedigt….* Die kant van de
democraten heeft dan zelf ook genoeg te verbergen aan smerige zaken, bijvoorbeeld i.p.v. vervolgd te worden voor allerlei schimmige zaken, zoals het stelen van de voorverkiezingen, kwam Clinton
er zonder aanmerkelijke kleerscheuren vanaf en werd de schuld voor dit geval en een hele bats andere ellende in de VS (en in de EU) bij de
Russen in de schoenen geschoven………

Oorlogen zijn vooral goed voor het militair-industrieel complex (de wapenfabrikanten, waaronder ook de bedrijven moeten worden gerekend, die zaken fabriceren als straaljagers, helikopters, marineschepen en rollend militair materieel) en de oliemaatschappijen, van wie de aandelen dan ook onmiddellijk stijgen bij een nieuw conflict dat kan eindigen in een oorlog, dan wel na de zoveelste grootscheepse illegale aanval van VS (en NAVO) tegen een soeverein land…**

Uiteraard worden het oorlogvoeren van de
VS en de agressieve voorbereidingen op oorlog dankbaar gebruikt om onder meer de
slachtingen die Israël aanricht onder ongewapende demonstranten en nu
al een tweede journalist, van de voorpagina’s te weren……. Vanaf vorige week vrijdag heeft de Israël meer dan 120 mensen neergeschoten (mensen die NB in de Gazastrook en niet in Israël demonstreerden….), van wie er 4 overleden……..Al moet ik zeggen dat de
Israëlische terreur al heel lang amper of niet de koppen haalt van de Nederlandse media (dat geldt overigens voor het grootste deel van de reguliere westerse massamedia),
terwijl een wanhopige Palestijn die ten einde raad een Israëliër
aanvalt meteen prominent in het nieuws komt……. Nog een ‘mooie bijkomstigheid’ van oorlogvoering en het schreeuwen om oorlog, zoals door de Israëlische psychopathische massamoordenaar Netanyahu, die daarmee de aandacht probeert af te leiden van zijn corruptie en de processen daarover….

Een andere bijkomstigheid van oorlogvoering, zeker als het gaat om de meer dan belachelijke oorlog tegen terreur, is het in feite afbreken van mensenrechten en de rechten van burgers zoals die in wetten van afzonderlijke landen zijn vastgelegd, neem het recht op privacy (terwijl aantasting van dit recht niets oplevert wat betreft de bestrijding van door het westen uitgelokte terreur, ook deze oorlog tegen terreur wordt ‘uiteraard’ geleid door de VS, NB de grootste terreurentiteit op aarde…)……

Why
war?

WHY
IS THE FAKE LEFT SUPPORTING THE WAR?

COVERING
THE MASSACRE IN ISRAEL

Why
war?

    1.
    It makes money for arms makers
    2. It justifies attacks on civil
    rights
    3. It covers up other misdeeds

Why
is the fake Left supporting the war?

Two
reasons:

    1.
    They’re providing cover for the massacres in Israel.

The
Israelis are now shooting journalists who have PRESS written clearly
on their chests and back.

And
not one at a time: SIX shot in one operation alone.

2.
The same week: Trump is quietly bringing back the TTP (the Trans
Pacific Partnership.)

And
what are you hearing about all this from the US news media?

Nothing.

=================================

* Zie o.a.: ‘Voorstel VS Senaat om Trumps oorlogvoeren te beteugelen, geeft hem juist meer macht om oorlog te voeren…….. Noodsprong van het Vierde Rijk?

**  Zie: ‘Aanval op Syrische doelen door VS, GB en Frankrijk op moment dat de beurs 2 dagen is gesloten….‘ en: ‘Wapenfabrikanten die de illegale raketbeschietingen op Syrië mogelijk maakten, zagen hun aandelen met 10 miljard stijgen………‘ en: ‘Aandelen wapenfabrikanten: stijging met 500% sinds 2011……‘ en: ‘Aandelen olie in de lift als reactie op afschieten Iran-deal door Trump……