Aandelen wapenfabrikanten: stijging met 500% sinds 2011……

Oorlog
is goed voor de aandeelhouders van wapenfabrikanten, daaronder vallen
ook de makers van ‘militaire hardware’ zoals de JSF van Lockheed
Martin….. 

Sinds
2011 werden er automatische bezuinigingen op de VS defensie doorgevoerd, zo meldt men in de video van Brasscheck TV, die hieronder is weergegeven. Je zou dus verwachten dat de aandelen omlaag zouden zijn gegaan, echter het
tegenovergestelde gebeurde, de aandelen stegen juist enorm, sinds
2011 zelfs met 500%!!!

De
reden daarvoor is de reactie van dit moorddadig tuig van de wapenfabrikanten: men ging investeren in de medische zorg, dit vanwege Obamacare, daar werden
immers enorme contracten afgesloten met o.a. de farmaceutische
maffia en vielen er kapitalen te verdienen….. (al moet ik wel opmerken, dat de zogenaamde bezuinigingen in de VS op oorlogstuig, in feite maar minimaal waren en onder Trump al lang zijn weggewerkt……)

Kortom
wapenfabrikanten die vooral inzetten op het vermoorden van mensen,
halen hun winsten voor onderzoek en ontwikkeling nu uit de
gezondheidszorg, die juist mensen wil genezen, dan wel medicatie fabriceren voor chronische klachten, zodat deze nog enigszins te verdragen zijn, of het nu gaat om lichamelijk dan wel
geestelijk klachten (of een combinatie, zoals vaak te zien bij leger
veteranen. Overigens kunnen chronische lichamelijke  [pijn-] klachten resulteren in een chronische geestelijke kwaal, zoals depressie…….)


Ben het niet helemaal eens met het gestelde in de video en tekst daaronder, immers de aandelen van wapenfabrikanten stijgen wel degelijk door oorlogsvoering, zie o.a. de links onder de tekst van Brasscheck TV.

Maakt niet uit >> zie
deze toch enigszins humoristische video van Brasscheck TV, de duur is
25 minuten, deze minuten zijn meer dan de moeite waard! (en die
25 minuten zijn zo om):

Why
have defense stocks done up 500% since 2011?

HEALTHCARE”:
THEIR LATEST SCAM

THE
FED PRINTS THE MONEY AND THE PENTAGON BLOWS IT UP”


Why
have defense stocks done up 500% since 2011?

The
Keiser Report takes a look and comes up with a surprising answer.

In
2011, automatic cuts to defense spending kicked in.

That
should have reduced their profits and their share prices – but it
didn’t.

Here’s
what happened.

==================================

Zie ook:  ‘Aanval op Syrische doelen door VS, GB en Frankrijk op moment dat de beurs 2 dagen is gesloten….

        en: ‘Wapenfabrikanten die de illegale raketbeschietingen op Syrië mogelijk maakten, zagen hun aandelen met 10 miljard stijgen………

        en: ‘Oorlogen VS o.a. om smerige zaken te verbergen……..

Artiesten met wel een geweten en gevoel voor moraliteit, boycotten het grootste Britse evenement voor 2018!

Het volgende artikel vond ik op theCanary. Hierin aandacht voor de artiesten die het grootste evenement voor 2018 in Groot-Brittannië boycotten, daar een grote wapenfabrikant, BAE Systems deels geld steekt in dit evenement genaamd: The Great Exhibition of the North.

Met de wapens van BAE, de derde grootste wapenproducent ter wereld, werden en worden bijvoorbeeld grote aantallen mensen in Jemen vermoord……. Het zijn letterlijk de wapens in de hand van Saoedi-Arabië waarmee het een genocide uitvoert op de sjiieten in Jemen…..

Wapenfabrikant BAE Systems sponsort meer en meer evenementen en zelfs een school, dit in een poging wapenfabricage en export van wapens als de normaalste zaak van de wereld te laten zien……

Gelukkig verzetten velen zich tegen de wapenindustrie en deze foute sponsoring. Artiesten nemen zelfs het voortouw! Lees hoe men zich ook hier kan verzetten tegen verkeerde sponsoring (mede gericht aan het grootste deel van de Nederlandse artiesten, die lak hebben aan wat er gebeurd in de wereld):

The Canary

England’s
biggest event in 2018’ faces backlash after artists pull out due to
links with the arms trade

‘England’s biggest event in 2018’ faces backlash after artists pull out due to links with the arms trade

MARCH
3RD, 2018
ANDREA
NEEDHAM
ANALYSISUK

Organisers of
‘England’s biggest event in 2018’ are coming under attack for
accepting sponsorship from BAE Systems, the world’s 
third
largest
 weapons
manufacturer.

The Great
Exhibition of the North 2018
 is
a “free, summer-long celebration of the North of England’s
pioneering spirit”, with venues around Newcastle and Gateshead. But
it has run into trouble over accepting 
sponsorship from
BAE Systems, who claim it is a ‘premier partner’ for the event.

I
am disgusted”

Singer Nadine
Shah
 has
already announced that she is pulling out of the event:

Nadine Shah

@nadineshah

I will no longer be playing the @getnorth2018 festival now that I have discovered BAE Systems are a sponsor. I am disgusted to hear of their involvement and refuse to be in any way associated with them. I encourage all artists involved to follow suit ✌🏾
❤️

The Commoners
Choir
 from
Leeds has also pulled out, 
saying:

We
felt completely unhappy being represented alongside a corporation
with a track record in supplying weaponry to countries waging war on
their own people and boasting appalling human rights records.

And
folk group 
The
Unthanks
 have said they’re
“prepared to pull out if nothing changes”.

Petition

A
group of Northern artists has also set up a 
petition calling
on organisers to refuse sponsorship. Petition organisers told 
The
Canary
:

We
are concerned that BAE Systems is using an arts festival to
masquerade as ‘family friendly’ while selling weapons to Saudi
Arabia, a regime bombing schools and hospitals in Yemen.

5,000
children killed or injured in Yemen

BAE
Systems has been widely criticised for selling weapons to Saudi
Arabia for use in their war against 
Yemen.
UNICEF 
reported in
December 2017 that more than 5,000 children have been killed or
injured in Yemen since the conflict began in March 2015. Cholera and
acute diarrhoea have affected over 
a
million
people
and over 
seven
million
 people
are at risk of famine.

There
is 
no
dispute
 that
Typhoon and Tornado aircraft sold by BAE Systems to Saudi Arabia have
been deployed on combat missions in the war on Yemen. Yet the
government continues to support these sales. Former defence secretary
Michael Fallon even 
said in
October 2017 that criticism of Saudi Arabia is “not helpful” when
the government is trying to encourage the regime to buy more weapons.

Normalising
weapons through PR

Sponsorship
of high-profile events is an important part of BAE Systems’ public
relations programme. Last year it sponsored the 
New
Scientist Live
 festival.
It sponsored a major 
bike
race
,
rowing
race
,
and  – perhaps somewhat ironically – a 
“walking
with the wounded”
 event.
The company even sponsors a 
secondary
school
.
It’s all part of normalising the selling of weapons.

Trouble
ahead?

But
there may be trouble ahead for the Great Exhibition of the North if
they don’t say no to BAE Systems. Campaigners have already set up a
spoof 
Twitter account
complete with promotional videos showing attack aircraft blowing
various things up. Artists are pulling out. A petition is gathering
momentum. A PR coup for BAE Systems may turn out to be a PR disaster
for the Great Exhibition of the North.

Get
involved!

– Sign the
petition.

– Tweet the
organisers.

– Support Campaign
Against Arms Trade in its ongoing work against arms sales.

– Attend a
protest on March 7/8 against the visit of Saudi Crown Prince Mohammad
bin Salman.

– Support people
on trial on March 7/8 for trying to stop the DSEI arms fair.

featured
image 
Alisdare
Hickson/Flickr

==========================================

Helaas kunnen wij de petitie niet tekenen, kent u een Britse burger, geeft het door!

Dat was het voor deze dag, morgen meer berichten, maak er als het even kan een mooie dag van!

NRA verslaat ISIS met grote voorsprong wat betreft het aantal slachtoffers in de VS….

Weer één van Carlos Latuffs (geweldige) cartoons.

Verified account @LatuffCartoons  Oct 13

Who’s the best mass murder after all?
Via

Mocht u het niet weten: NRA staat voor ‘National Rifle Association’, een club van psychopaten die koste wat kost het wapenbezit in de VS, niet alleen overeind willen houden, maar zelfs willen uitbreiden…. 

Aanslag Las Vegas: aandelen wapenfabrikanten met procenten omhoog……..

Gisteren kreeg ik van het Care2 team een bericht over de terreuraanslag in Las Vegas. De vraag die in het bericht werd gesteld was, wie er profiteerde van deze vreselijke massamoord.

In tegenstelling van wat je zou verwachten, zijn het de wapenfabrikanten van wie de aandelen met procenten omhoog gaan na een dergelijke aanslag……. Dit is volgens het artikel te danken aan het tweede amendement van de VS grondwet, gekoppeld aan ‘de mythe van de goede mens’ met een wapen, die kwaadwillenden zouden stoppen met vuurwapengeweld. M.a.w. velen zien zichzelf als die goede persoon en denken met de aanschaf van een vuurwapen een aanslag als die in Las Vegas te kunnen stoppen……..

Ongelofelijk dom natuurlijk, daar in de werkelijkheid ook je eigen hersenen bij een dergelijke aanslag op de automaat gaan en het natuurlijke besef van levensbehoud (bij de meeste mensen) voorrang krijgt. Kortom die bewapende mensen vluchten voor het overgrote deel precies even hard, als het niet bewapende publiek….. Hier komt nog bij, dat de dader (s) vanuit een hotelraam schoot, om zo’n schutter te raken heb je geen pistool nodig maar een geweer, waarbij de eigenaar ook nog eens scherpschutter moet zijn……..

Wat betreft die ‘goede bewapende mens’: geen mens is gevrijwaard van een geestelijke aandoening, die het karakter van een persoon fiks kunnen veranderen. M.a.w.: die ‘goede mens’ kan in een bijzonder korte tijd veranderen in een terrorist, die een bloedbad aanricht met het wapen dat bedoelt was om een dergelijke aanslag te voorkomen……..

Te zot voor woorden trouwens dat de lobbyisten van wapenbezit (en daarmee lobbyisten van de wapenindustrie) na de aanslag mensen vervloekten die het debat over het wapenbezit wilden openen, daar het een tijd van rouw zou zijn…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wanneer mag je er dan in godsnaam wel over spreken…?? Dan nog: wat men in de VS een ‘mass shooting’ noemt, een aanslag waarbij minstens 5 mensen zijn vermoord, vindt daar meer dan 365 keer per jaar plaats!!! 

Nog steeds begrijp ik niet waarom de gewone politieagenten in de VS niet massaal in verzet komen tegen het ongebreidelde wapenbezit, immers een fiks aantal van het wordt jaarlijks verwond door wapenbezitters, waar een aantal van hen overlijden…..

Ach wat wil je, het gaat om de VS dat zogenaamd vecht tegen terreur, terwijl het zelf de grootste terreurentiteit op aarde is, waarmee dit land terrorisme creëert en …. Niet vreemd dus dat ook binnen de eigen grenzen een leger aan maffe terroristen met wapens het ene bloedbad na het andere aanrichten…… 

Ondanks dat de VS bevolking maar 5% uitmaakt van de totale wereldbevolking, vindt daar 31% van de wereldwijde ‘mass shootings’ plaats….!!!

Tijd om alle namen bekend te maken van mensen en organisaties die beleggen in de wapenindustrie!

Overigens is het nog net duidelijk of er één of meerdere schutters bezig waren in Las Vegas. Wel is duidelijk, dat de VS overheid en de opvolgende regeringen door hun onwil het wapenbezit aan te pakken, één op één verantwoordelijk zijn voor al de aangerichte bloedbaden!!

Who’s
Profiting From the Las Vegas Shooting? Gun Makers

Following
the 
horror
in Las Vegas
 earlier
this week, many people are struggling to process the tremendous,
swift loss of life. And, sadly, at the time of writing, these losses
continue to climb, with 59 people currently dead and more than 500
others hospitalized.

Despite
the tragedy, some individuals have profited in the massacre’s
wake – namely firearm and ammunition manufacturers.

Sturm
Ruger saw their stocks bumped by 
4
percent
,
while Smith & Wesson’s parent company, American Outdoor Brands,
experienced a 
3
percent
 jump.
Vista Outdoor witnessed their stocks hit a 
six-week
peak
 with
nearly a 2 percent growth. And the manufacturer of Winchester’s
official ammunition, Olin, celebrated an all-time high stock price
after a 
6
percent
 gain.
These changes all came immediately after news broke of the shooting.

Unfortunately,
this is not an unusual phenomenon. After the mass shooting in 
San
Bernardino
,
I wrote about how firearm companies found profit in the
bloodshed.

On
first pass, it might seem intuitive to expect the opposite to happen
— but this is the land of the Second Amendment, after all. It is
also the home of the “good guy with a gun” mentality — the
curious argument that the only way to stop a “bad guy with a
gun” is by arming other people.

Of
course, some anecdotes describe situations in which an armed
citizen successfully stops a violent criminal in his tracks,
but this is not the usual outcome of such incidents.

Let’s
examine what is now officially the worst mass shooting in modern U.S.
history, the Las Vegas massacre.

What
would have happened had more people been carrying firearms? Should
those people have returned fire with their handguns, blindly shooting
at a hotel that was likely to have other people in it?

Handguns
are notoriously inaccurate, even at a relatively close range.
Thinking otherwise seems to come from fantastical action movies. But
James Bond and his peers are just that — fictional.

Should
all people be carrying high-powered, long distance rifles then?
Perhaps rocket launchers?

Clearly,
the “good guy with a gun” argument quickly enters the realm of
the absurd and impractical. It holds little water outside of
Hollywood flicks.

No,
instead, the same people who promote this fantasy have supported
the lax U.S. and state gun laws that allowed the Las Vegas shooter to
purchase thousands of rounds of ammunition, as well as the 
23
firearms
 found
in his hotel room and the 19 more found at his home.

Were
all of this illegal, the Las Vegas shooter absolutely would not have
been able to shoot over 500 people in a matter of seconds. There is
little room to debate against this reality, given what investigators
have discovered about the shooter’s arsenal and methods.

How
many more Americans must needlessly die before we
understand that human life trumps a self-righteous fantasy and the
value of corporate stocks?

Photo
Credit: 
wongaboo/Flickr

=================================

Zie ook: ‘Las Vegas aanslag op country festival: Trump geschokt en spreekt van een duivelse daad………

Las Vegas aanslag op country festival: Trump geschokt en spreekt van een duivelse daad………

Het kan u niet ontgaan zijn, de ‘schietpartij’ (alsof het een feest is…), ofwel massamoord gisteren in Las Vegas…… Een kolfje naar de hand van de reguliere media, waarbij BBC World Service (radio) wat mij betreft, de grootste sensatiebrenger was……..

Het fragment waarin je een countryband hoort spelen, waar na een paar seconden het geratel van een automatisch wapen is te horen, werd op de tijden dat ik naar BBC W.S. luisterde, minstens 10 keer uitgezonden. Men had zelfs een audiofragment van een verslaggever die de gebeurtenissen op een rij had gezet, daaronder liet men continu het geratel van voornoemd wapen horen……… (rond 14.10 u. gistermiddag)

BBC World Service bracht afgelopen nacht in het radionieuws van 1.00 u. het bericht dat Trump en ene Mitchell (er zijn meerdere politici in de VS met die achternaam) hun afschuw over de ‘schietpartij’ hebben uitgesproken, ze zeiden geschokt te zijn en Trump sprak over een duivelse daad……….

Voorts zeiden de 2 dat hun gedachten bij de slachtoffers en hun nabestaanden zijn. Daar zou ik de wapenfabrikanten aan toe willen voegen, die op de verkoop van wapens in de VS enorme kapitalen verdienen….. Niet dat ik verwacht dat er een verbod op het bezit van wapens zal volgen, niet nu, noch in de nabije toekomst…….

Vandaar ook dat de woorden van Trump en anderen een hypocriet praatje voor de vaak zijn, daar dezelfde politici de wapenverkoop aan particulieren niet willen verbieden, noch aan banden willen leggen, sterker nog men heeft zelfs een aantal belemmeringen teruggedraaid……..

In de VS sterven jaarlijks 30.000 mensen ten gevolge van vuurwapengeweld, daarmee laat het land andere landen ver achter zich……. Het is dan ook meer dan duidelijk, dat dit aantal doden juist wordt veroorzaakt door ‘het recht’ op wapenbezit dat men in de VS claimt via de grondwet…….

Trumps reactie is wel de meest zotte die ik hoorde, zeker als je bedenkt dat Trump sinds zijn aantreden verantwoordelijk is voor meer dan 50 moorden per dag, al vallen die niet in de VS, maar in de illegale oorlogen die de VS voert en de andere grootscheepse terreur van de VS middels drones, standrechtelijke executies, waarbij meer dan 90% van de vermoorde mensen, niet eens verdacht is…….

Als er één land duivels bezig is, is het de VS wel, waarbij de huidige president (en zijn militaire staf) kan worden aangemerkt als de duivel zelf!!

Overigens is de VS politiek (en in de huidige tijd, president Trump), één op één verantwoordelijk voor alle moorden gepleegd met wapens in de VS, immers politici (ook een aantal Democraten) weigeren een verbod op vuurwapens door te voeren!!

De VS: de grootste terreurentiteit op onze kleine aarde!!

Voor meer berichten over dit soort massamoorden, klik op het label ‘schietpartij VS’, direct onder dit bericht.

PS: weer stelt de VS overheid (en daarmee de reguliere westerse media) na deze massamoord, dat het in Las Vegas niet om een terroristische aanslag ging…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Uiteraard is een dergelijke massamoord een terroristische aanslag!!

Willem Alexander en Maxima op bezoek bij ‘het morele geweten van de wereld’: paus Franciscus……….

Ons nationale waterhoofd Willem Alexander en zijn pampakoningin Maxima, brachten gisteren een bezoek aan paus Franciscus, alias Bergoglio de massamoordenaar, in het Vaticaan.

BNR berichtte daar gistermorgen over rond 8.38 u. Jan Willem Wits, een theoloog, ‘communicatiedeskundige’ en katholiekenlikker sprak over het toen nog aanstaande koninklijk bezoek. Volgens Wits is de paus het morele geweten van de wereld, iets waar Maxima en W.A. ook achter zouden staan…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Als de paus het morele geweten van de wereld is, waarom heeft hij dan niet al lang anticonceptie toegestaan?? Door de meer dan achterlijke houding, het verbieden van anticonceptie door Franciscus en diens voorgangers, zijn er minstens een paar miljoen katholieken overleden aan aids en is er een enorm aantal kinderen wees geworden……. Een zaak die nog steeds plaatsvindt en zoals u wellicht weet, aids is in ontwikkelingslanden nog steeds een dodelijke ziekte…….

Als Franciscus het morele geweten van de wereld is, hoe kan het dan, dat hij niet al lang de priesters, kardinalen en bisschoppen heeft geëxcommuniceerd, die homo vervolging aanmoedigen, of nog steeds homofilie verbieden????

Wat een gelul in de kranten overigens, het AD maakte er een wedstrijd van: het koninklijk paar zou langer met de paus hebben gesproken dan Trump….. Lekker belangrijk…… Leuk detail: de paus sprak zo ongeveer het hele gesprek met Maxima en dat in het Spaans….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Kortom W.A. zat er voor piet snot bij! (die rol past hem wel!)

 De Volkskrant sprak niet alleen over het bezoek aan de paus, maar merkte ook op dat de aan dit bezoek gekoppelde handelsmissie o.l.v. W.A. en Maxima (aan Italië), van groot belang is voor Nederland…….. ha! ha! ha! ha! ha! Als ik me niet vergis, plaatste de Volkskrant al eens de uitkomst van een onderzoek, waaruit bleek, dat de deelname van W.A. en Maxima aan die handelsmissies, nul komma nada hebben toegevoegd aan de uitkomsten van een dergelijke missie……..

Zeg Bergoglio hoe kunnen we de wereld laten geloven, dat het ons ernst is met het milieu…… grinnik grinnik…….

Franciscus zou overigens een encycliek over milieubescherming aan Willem Alexander en Maxima hebben gegeven, Maxima bedankte de paus daarvoor en dat is volgens het Katholiek Nieuwsblad het teken dat beiden het belang onderstrepen van een gezamenlijke inzet voor het milieu……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Oh vandaar dat het koningshuis grootaandeelhouder van Shell is en jaarlijks een record aantal vliegreizen onderneemt……

De paus zou zich ook inzetten voor vrede, het zou me niet verbazen als datzelfde koningshuis aandelen in de wapenindustrie heeft, immers dat is de zo ongeveer smerigste belegging die men kan doen, maar wel een heel veilige……….

Willem Alexander en Maxima hebben met hun bezoek aangetoond, tegen homo’s en anticonceptie te zijn, waarmee ze massamoord moreel steunen……..

Van Uhm, generaal b.d., beloond voor jarenlang lobbywerk met vette baan bij Thales Group……

De openlijke onbeschoftheid van veel figuren die zich na hun overheidsloopbaan laten fêteren door het bedrijf, of één van de bedrijven waar ze jarenlang voor gelobbyd hebben, kent geen grenzen meer.

Zo hoorde ik vrijdag 16 juni jl. dat generaal b.d. (met de koperen fluit van verdienste) van Uhm, een functie als commissaris heeft aanvaard bij Thales, een bedrijf dat o.a. wapengeleidesystemen voor Defensie, dus oorlogvoering maakt….. (ook voor het buitenland)

Niet alleen is het duidelijk dat van Uhm met deze aanstelling door Thales wordt beloond voor zijn lobbywerk, maar bovendien heeft deze oplichter goede ingang bij Defensie en kan als zodanig andere militairen overhalen te lobbyen voor het militair-industrieel complex!!!

De hoogste tijd, dat er voorgoed een eind komt aan deze ronduit misdadige praktijken, iedere hoge militair, of ambtenaar bij Defensie zou moeten worden doorgelicht op banden met deze doodsindustrie en zou bij aantreffen van dergelijke banden, strafrechtelijk moeten worden vervolgd!!

Moet u nagaan, dan durven dergelijke militairen in functie rustig de media op te zoeken en te schreeuwen om meer geld voor Defensie, terwijl Nederland sinds het begin van deze eeuw al vele miljarden kwijt is aan de deelname in illegale oorlogen, dit in landen waar we niets te zoeken hebben………. Sterker nog: de terreur op de EU straten, is één op één het gevolg van die illegale westerse oorlogsvoering (zo ongeveer de hoogste vorm van terreur…) o.l.v. de VS en de NAVO (dat op haar beurt ook nog eens wordt geleid door de VS)……

Klik op het label ‘van Uhm’, dat u direct onder dit bericht aantreft, daarmee komt u op een bericht, als reactie op van Uhm, die eerder durfde te stellen dat wanneer Nederland meer aan defensie had uitgegeven, Nederland de nazi-Duitse inval had kunnen stoppen……… (het gore lef!)

Ed Nijpels (VVD): als je je niet aan het klimaatakkoord houdt, ben je een paria…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gistermorgen in Standpunt NL (Radio1), de laatste ronde voor 11.30 u., de ‘zwaar deskundige’ VVD groengoeroe Ed Nijpels*. Natúúúúúrlijk was ook Nijpels heééééél erg tevreden met het in Parijs gesloten klimaatakkoord. Volgens Nijpels is het zo’n succes, daar je, hoewel er geen verplichting is, de paria bent als je je niet aan de afspraken houdt als land……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het was Nijpels nog niet opgevallen, dat Nederland als één van de rijkste EU landen, al jarenlang de paria is op klimaatgebied in diezelfde EU….. We bungelen godverdomme bijna onderaan, als het gaat om de luchtkwaliteit en al jarenlang interesseert het de opvolgende regeringen in dit land geen zier, dat we een paria zijn op klimaatgebied!!!

‘Je kan als land dit akkoord niet terzijde schuiven’, aldus de parmantige valsgroene kwast Nijpels….. Dit stelde hij op de vraag: wat als de volgende regering in de VS lak heeft aan dit akkoord…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! De zakkenwasser is echt wereldvreemd, als er goddomme een land is wat schijt heeft aan dergelijke afspraken, is het de VS wel, daar vertrekt men geen spier, bij het overtreden van niet verplichtende internationale regels, zelfs niet al zouden ze wel verplichtend zijn………

Nijpels heeft blijkbaar nooit zijn republikeinse vrienden in de VS tekeer horen gaan…..  Eén van die republikeinse senatoren, McConnell heeft al letterlijk gezegd: “The president should remember that this historic agreement, is subject to being shredded in 13 months….” (als er een republikeinse president zou zitten, Ap)…….. Oh, nogmaals: als de rest van de wereld de VS als paria ziet, zal ze dit daar aan hun reet roesten!!

Nijpels stelde verder, dat de kolencentrales snel gesloten kunnen worden (als u maar betaalt!) terwijl Kamp en de rest van Rutte 2 daar niet eens over willen praten!!! De 20% duurzame energie gaan we halen in 2020, aldus Nijpels, dat zou zijn vastgelegd in het door hem mede opgestelde valse energieakkoord…. Nu ‘dacht’ ik toch echt, dat dit akkoord spreekt over 14% in 2020 en 16% in 2023….. Nijpels moet het energieakkoord borgen, ofwel bewaken……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nijpels ga je schamen, trek je terug uit de politiek en uit alle bestuurlijke functies, jij hebt daar de capaciteiten niet voor, zoals jij in het verleden uit en te na hebt bewezen (lees de noot hieronder)…….

* U weet wel Nijpels o.a. de bestuursvoorzitter van de ‘uitermate groene omroep’ TROS, ex-commissaris DSB (ook al een geweldig succes), bestuursvoorzitter SENA (stichting ter Exploitatie van Naburige Rechten), waar hij een enorme bok schoot, toen hij de directeur ontsloeg vanwege factuurfraude, maar waar het bestuur NB zelf schuldig was. De rechter oordeelde toen, dat de directeur een schadevergoeding kreeg van € 500.000,– en smartegeld van € 25.000,–………. Tot het debacle bij DSB, was Nijpels ook nog bestuursvoorzitter bij het ABP, u weet wel, zeker toen nog (tot 2009) de ‘groene beleggers’ in wapenindustrie en fossiele brandstoffen, dit terwijl zijn ziel door de reguliere media al in de 80er jaren was groengewassen…!!!!

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de volgende labels, die u terugvindt onder dit bericht: klimaattop, klimaatverandering, opwarming, luchtvervuiling, energie akkoord, ABP, DSB, wapenhandel, wapenexport, militair-industrieel complex, Nijpels en/of VS.

Wortmann (CDA) vindt dat Pax overdrijft, met beschuldiging aan adres ABP…….. AUW!!!

Corien Wortmann, CDA leeghoofd en godbetert hoofdgrofgraaier bij ABP, had gistermorgen een grote bek over Pax. Deze ‘vredesorganisatie’, Pax (Christi) stelde dat het ABP nog steeds investeert in atoomwapens, hoewel het grootste deel van de ABP pensioenfondsleden daarop tegen is……

Wortmann stelde dat het ABP investeert in Boeing en tja, dat die ‘onderdelen’ maken voor kernraketten, een kniesoor die daar op let………. Je zou bijna wensen, dat ze ooit zo’n ding op haar domme kop zou krijgen, helaas zou dat de dood van velen betekenen….. We moeten van die rotdingen af en dat doe je niet door bedrijven te steunen, die de fabricage van dit soort massavernietigingswapens mogelijk maken!!! Is de trut nou helemaal bedonderd???!!!!

Bovendien loog Wortmann: Boeing maakt o.a. Minuteman raketten, dat zijn intercontinentale kernraketten, die binnen 1 minuut gelanceerd kunnen worden (vandaar de naam), verder maakt Boeing atoombommen en militaire vliegtuigen……..

Voor meer berichten over/met Wortmann, ABP, pensioen, wapenhandel, kernraketten, atoombom, kernwapentaak, massavernietigingswapens, militair-industrieel complex, aandeelhouders en/of Boeing, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Corien Wortmann (CDA), de nieuwe topgraaier bij ABP, over ‘duurzame investeringen………..’ OEI!!

Bent u als deelnemer in het ABP pensioen gevraagd of u het een goed plan vond, dat de mislukte CDA parlementariër en leeghoofd de luxe Wortmann directeur mag spelen van uw pensioenfonds??? Ik niet en ik donderde dan ook behoorlijk hart uit m’n stoel afgelopen maandagmorgen, toen ik op BNR hoorde, dat Wortman i.d.d. tot directeur ABP is bevorderd, weer een vuil staaltje politieke benoeming, waar geen hond om heeft gevraagd. De kuttekop was vanaf 9.30 u. te horen en ik heb het zo lang mogelijk uitgehouden, totdat ik projectiel kotsend naar de wc moest.

Jéééézus wat is die Wortmann dom, ongelofelijk!! Eerst werd het CDA dingdonghoofd gevraagd naar de actualiteiten, in dit geval die met vluchtelingen. ‘Gelukkig is er nu draagvlak voor het opnemen van vluchtelingen uit Hongarije’, zo zei deze oud-topgraaier uit de EVP, zeg maar het CDA voor de EU. Laat nu juist die fractie bomvol fascistoïde figuren uit Oost-Europa zitten, die zelfs niet één vluchteling op hun grondgebied wensen te zien. Het is dat Hongarije al vluchtelingen op haar grondgebied heeft, anders had de zusterpartij van het CDA, de Fidesz ook geweigerd vluchtelingen op te nemen. Vandaag werd bekendgemaakt, dat de regering Orbán heeft besloten het leger in te zetten, tegen vluchtelingen…… De Fidesz, u weet wel de ultra rechtse partij van de ‘christelijke’ dictator Orbán, zit ook in de EVP fractie……

Wortmann durfde te zeggen, dat het ABP bewust naar duurzame investeringen zoekt, omdat de leden dat willen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat doet het ABP na ongelofelijke druk uit de maatschappij, omdat het niet normaal is winst te behalen op oorlogstuig, laat staan clusterbommen!!! Wortmann vervolgde met te zeggen, dat het ABP twee keer per jaar controleert of de bedrijven waarin wordt geïnvesteerd, nog wel duurzaam bezig zijn*…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Zo’n bedrijf is fout bezig of niet, alsof een bedrijf binnen een half jaar tijd, ineens oorlogsmateriaal zou kunnen fabriceren, zoiets beslis en doe je niet op een namiddag…. Met andere woorden, het ABP belegt wel degelijk in foute bedrijven, maar twee keer per jaar kijkt men, of alles nog net binnen bepaalde grenzen ligt…….. Allemachtig!!

Wortmann is van het CDA, dus die hebben altijd iets met dierenbeulen (die zich nog boer durven noemen), akkerbouwers en tuinders. Trots vertelde de paardenkut dat het ABP investeert in een bloemenbedrijf, dat internationaal bloemen verkoopt op het internet……. Echt mensen, het CDA leeghoofd was ervan overtuigd dat dit een ‘duurzame investering’ was….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Bloemen het meest onzinnige tuinbouwproduct dat er is, je koopt een stervend product….. Bovendien worden voor de bloementeelt stukken oerwoud gekapt (in Zuid-Amerika) en vindt die teelt plaats na landjepik in Afrika…… De bloemen worden ‘s nachts vanuit bijvoorbeeld Kenia naar Nederland gevlogen, waarna ze dezelfde middag op het vliegtuig naar Japan gaan…… Hoe wil je de wereld nog sneller (en dat voor een onzin product) naar de kloten helpen???!!! Knettergek!!

* Dus een controle of ABP beleggingen nog wel door de ‘duurzame beugel’ kunnen en daarmee natuurlijk de bedrijven, waarin wordt belegd.

Voor meer berichten met/over Wortmann, ABP, vluchtelingen, Hongarije, Fidesz, Orbán, EVP, clustermunitie, wapenindustrie, militair-industrieel complex, duurzaamheid,  bloemenkweek, landjepik, klimaatverandering, oerwoud en/of tuinders, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.