Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen

Een enorm schandaal, het bericht van vakbond CNV en anderen dat verpleegkundigen op schunnige manieren worden gedwongen een Coronavaccinatie te nemen. Zo wordt er gedreigd het salaris te verlagen (demotie) en ondanks het enorme tekort aan verpleegkundigen (vooral veroorzaakt door Rutte 2 en 3) wordt er zelfs gedreigd met ontslag……. 

Misschien nog wel smeriger: deze verpleegkundigen wordt voorgehouden dat ze als niet gevaccineerden patiënten en collega’s in levensgevaar brengen……. Zo worden de gevaccineerde verpleegkundigen opgezet tegen hun niet gevaccineerde collega’s……

Dan te bedenken dat dr. Fauci heeft gewaarschuwd dat gevaccineerden besmettelijk blijven, zelfs als ze het virus niet onder de leden hadden bij vaccinatie en dat deze besmettelijkheid wel eens heel lang kan aanhouden…… Anders gezegd: ook gevaccineerde verpleegkundigen kunnen COVID-19 overdragen op patiënten en collega’s en zullen dezelfde voorzorgsmaatregelen moeten treffen als hun niet gevaccineerde collega’s…… 

Hoorde vanmorgen trouwens dat er in de bijsluiters van Pfizer, Moderna en AstraZeneca is te lezen dat de test periode van het vaccin nog 7 jaar lang zal duren, als dat waar is (ik kan het niet vinden op het net), zijn de gevaccineerden ook nog eens ‘proefkonijnen…’ Vergeet hierbij niet dat de vaccinfabrikanten bij de regeringen van landen waar hun vaccin wordt ingezet, hebben bedongen dat ze niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor ernstige bijwerkingen…….

Niemand kan verplicht worden om zich met experimentele vaccins te laten inenten!! Je hebt nog altijd zoiets als de ‘lichamelijke integriteit’, ook wel aangeduid als lichamelijke onschendbaarheid en dat juridische begrip stelt dat je zelf mag beslissen over wat er met je lichaam gebeurt, dus ook of je wel of niet wilt worden gevaccineerd!! Gezien de tijd van ontwikkeling zijn alle vaccins op de internationale markt experimenteel, immers elk andere voorheen ingezet vaccin, met een paar uitzonderingen zoals die voor SARS en de Mexicaanse griep, hebben een onderzoeksperiode van rond de 5 jaar….. (bij vaccinaties voor de Mexicaanse griep zijn er internationaal een fiks aantal slachtoffers te betreuren die er een chronische slaapziekte aan hebben overgehouden, vooral kinderen, die wat betreft de slachtoffers in Nederland, zoals gisteren bekend werd gemaakt, schadeloos zullen worden gesteld door de staat [wat valt er nog schadeloos te stellen als je chronisch ziek bent geworden??!!!])

De staf van ziekenhuizen die hun personeel onder druk durven te zetten om zich te laten vaccineren, moeten strafrechtelijk worden vervolgd en per direct de straat op worden geschopt, zonder gouden handdruk en zonder recht op WW, ze hebben toch al veel te veel verdiend, zeker als je dat vergelijkt met wat de zich over de kop werkende verpleegkundigen aan inkomen overhouden….. Kan men meteen een strafrechtelijk onderzoek instellen naar de meer dan schunnige bezuinigingen op de gezondheidszorg door Balkenende 4 en de kabinetten Rutte 1, 2 en 3….. (wat betreft de laatste 2 hebben we nu 1.100 minder IC bedden, reden voor de hysterie rond het Coronavirus, de rest is mede verantwoordelijk voor het verdwijnen van ziekenhuizen en een groot aantal verpleegkundigen, waardoor de overgebleven verpleegkundigen zich over de kop moeten werken en daardoor minder weerstand hebben, gevolg daarvan: ze zijn bevattelijker zijn voor het oplopen van een besmettelijke ziekte als het zware griepvirus COVID-19……..) 

Tot slot: het is een mensenrecht dat je mag beslissen niet gevaccineerd te worden!!

Zie ook: ‘Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge‘ (het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een foute interpretatie van een bericht uit de VS…..)

Coronavirus: Cuba werkt aan een vaccin voor het arme deel van de wereld‘ (ook als je tegen vaccinaties bent is het alsnog een schande te zien hoe het westen zich de vaccins toe-eigent…..)

AstraZeneca vaccin: In Duitsland 7 extra doden in de leeftijd van 20 tot 50 jaar door bloedstolsels in Spanje 2‘ (ook over de eerdere 87 overlijdens in Nederland na vaccinatie onder ouderen, wat er intussen, 26 maart 2021 veel meer moeten zijn……)

Hugo de Jonge (CDA minister volksgezondheid) belooft dat iedereen per 1 juli zal zijn gevaccineerd

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (zeker lezen mensen!!)

Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..

Coronavirus: Zweden minder oversterfte zonder enige aantasting van burger- en mensenrechten……..

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten‘ (!!!!)

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘ 

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting
(nu: 20 januari 2021 worden er in de VS meer dan 10 gevallen gemeld van
aangezichtsverlamming na vaccinatie, terwijl het aantal doden na
vaccinatie onder de pet wordt gehouden, laat staan dat men zal toegeven
dat gevaccineerden anderen hebben besmet……)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht)

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’

Coronavirus: opmerking bij vaccins
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht…..

Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)

—————————————————-

Wat
betreft de aantasting van burgerrechten en zelfs mensenrechten (al gaan
die 2 op een paar vlakken samen op) door de Coronamaatregelen, waartoe
ook de link hier direct boven moet worden gerekend, vanwege censuur,
zie:
Censuur vanwege Trumps Twittergedrag en de rel op Capitol Hill is precies de weg die vooral niet moet worden ingeslagen‘ (ook weer met aandacht voor het virus)

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….

Demonstratie tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere leugens‘ (de demonstratie waar Kennedy sprak)

Robert F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn, gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen

Berlijn: demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de rechter!)‘ (in
dat bericht ook een staatje waarin aangegeven dat sinds begin juni het
aantal sterfgevallen t.o.v. voorgaande jaren nagenoeg hetzelfde is!
)

Demonstratie tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere leugens

 ‘Coronavirus en schending mensenrechten

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ (o.a. over het eerste bedrijf dat zo’n pas intussen heeft ontwikkeld.….. >> nog niet ten tijde van dat bericht)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ (wat intussen voor de tweede keer is gebeurd, hier een link naar de belangrijkste maatregelen)

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten
 
Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app‘ (die app werd na groot verzet niet verplicht, maar wat in het vat zit verzuurt niet, om nog eens een cliché aan te halen….)

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Viktor Orbán misbruikt Coronacrisis om het Hongaarse parlement en daarmee de democratie buitenspel te zetten

Chris Cuomo (CNN presentator) en Andrew Cuomo (gouverneur) maken zich schuldig aan corruptie en machtsmisbruik

Zal maar
weer beginnen met te zeggen dat het er niet toe doet of je wel of
niet gelooft in de Coronavaccinaties, daar het volgende artikel van
Glenn Greenwald alles heeft te maken met die vaccinatie gecombineerd met corruptie
en machtsmisbruik.

Greenwald
vertelt eerst over andere gevallen waarin bestuurders hun macht
misbruikten t.b.v. het virus, zoals in Brazilië waar een aantal hoge hufters uit het
bedrijfsleven het bij de hoogst corrupte fascistische regering
Bolsonaro voor elkaar kreeg dat ze hun eigen privé
hoeveelheid aan vaccins kregen, dus ook voor hun gezinsleden en
verdere familie, een schandaal dat nu fiks de aandacht zou
trekken in dat land….
(overigens zoals je wellicht weet: ook hier schandalen genoeg betreffende de Coronacrisis en ook dat ‘op hoog niveau!’)

In de VS
is onlangs naar buiten gekomen dat een groep jonge congresleden,
terwijl er schaarste was, zich vaccins hebben laten toedienen
(belangrijk als je erin gelooft, wat ik niet zou doen). Uiteraard een
schandaal van jewelste als je nagaat dat er ook in de VS schaarste is
aan vaccins….. (immers jongeren met een goede gezondheid hebben
nauwelijks last van het virus…..)

Maar zo
bont als de gouverneur van New York: Andrew Cuomo en zijn broer, CNN
presentator Chris Cuomo het hebben gemaakt is echt helemaal van de
gekke……. (al moet ik zeggen dat ik er fiks om heb moeten lachen,
de brutaliteit waarmee deze hypocriete schoften hebben gehandeld kan je
niet bedenken…….)

Hoge
figuren van het departement (ministerie) van gezondheid werden door
dr. Howard Zucker, het hoofd van het New York State Department of Health (NYSDH), aan het werk gezet: een deel van de familie,
inclusief z’n broer Chris en vrienden van Cuomo werden getest en
sommigen zelfs meerdere keren, zo ook Cuomo, terwijl er zoals gezegd een schaarste aan Coronatests was….. Het ging zover dat
deze test zelfs een paar keer onder politiebegeleiding naar het
laboratorium moesten worden gebracht, waar de medewerkers, die al
overwerkt waren, zelfs een keer moesten overwerken…… ha! ha! ha! ha!

Dit was
het nog lang niet, Greenwald noemt nog een paar ‘mooie voorbeelden’
van ronduit corrupt en ander misdadig gedrag…… De VS ten voeten
uit!!!

Het
meest lullige is wel dat de ‘beide heren’, dus de broers Cuomo al de
hele crisis het volk voorhouden zich aan de regels te houden en er
zelfs schande van te spreken als anderen zich er niet aanhielden,
zelfs op CNN…. Terwijl dezelfde Chris Cuomo er NB een aantal
keren zelf op is betrapt dat hij waar het verplicht was, geen
mondmasker droeg…….

Ook
toppunt van lulligheid was het commentaar van de top van CNN (vrij
vertaald dus alvast mijn excuus):

‘We
bemoeien ons normaal gesproken niet met de medische beslissingen van
ons personeel, echter het is niet verrassend dat in de eerste dagen
van een eens in de eeuw plaatsvindende (wereldwijd >> maar dat
is dubbelop) pandemie, toen Chris symptomen van het virus vertoonde
en bezorgd was voor mogelijke verspreiding, hij zich tot iedereen die hij
kende richtte voor advies en hulp, zoals ieder ander mens zou
doen…….’
(ha! ha! ha! ha)

Wat een
zootje, en dan zou de VS het land van de vrijen en het huis van de moedigen zijn……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Mensen
er valt nog veel meer te lachen, lees het artikel van Glenn
Greenwald!!

Glenn
Greenwald <greenwald@substack.com>

CNN’s
Defense of Chris Cuomo’s Special COVID Privileges is Grotesque

How
can a media outlet credibly claim to denounce abuse of power by
political officials when they defend and glorify their own anchor’s
participation in it?

CNN
host Chris Cuomo (l) “interviews” his brother, Gov. Andrew Cuomo
(D-NY), on CNN, May 6, 2021

Ever
since the COVID pandemic
subsumed
most countries on the planet, there have been numerous scandals and
controversies relating to those who corruptly obtain medical
privileges and other exemptions unavailable to ordinary citizens.
These scandals typically arise when someone uses their wealth, power
or connections to jump in front of others for access to potentially
life-saving procedures or medications or grant themselves and their
friends license to ignore what everyone else must endure.

Right
now in Brazil, for instance, there is
a
burgeoning scandal

from reports that a group of businesspeople with ties to the
government arranged to purchase their own private stash of vaccines
for use for themselves, families and friends in violation of the law.
In the U.S., people were outraged when very
young
members of Congress

were among the first to receive the vaccine (though the law permitted
them to do so); those young Congressmembers justified their
line-jumping on the ground that they were doing so selflessly to
encourage others. Meanwhile, other members of Congress
refused
this privilege

on the ground, as Rep. Ilhan Omar (D-MN) put it, that it is
“shameful” for young lawmakers to believe they “are more
important” than workers. Repeatedly in the U.S., politicians were
caught
exempting themselves

from lockdown orders they were imposing on everyone else.

Subscribe
now

But
those pale in comparison to the abuse of power by Gov. Andrew Cuomo
(D-NY) and his brother, CNN host Chris Cuomo, as reported on
Wednesday by
The
Albany-Times Union

and
The
Washington Post
.
“High-level members of the state Department of Health were directed
last year by Gov. Andrew M. Cuomo and Health Commissioner Dr. Howard
Zucker to conduct prioritized coronavirus testing on the governor’s
relatives as well as influential people with ties to the
administration,” reported the
Times-Union.
“Members of Cuomo’s family including his brother, his mother and at
least one of his sisters were also tested by top health department
officials — some several times,” it added.

In
particular, Gov. Cuomo abused state resources to ensure that his
then-49-year-old brother, Chris, received fast COVID testing at a
time when tests were very scarce. “The CNN anchor was swabbed by a
top New York Department of Health doctor, who visited his Hamptons
home to collect samples from him and his family,”
The
Post

reported. The article also contains these damning details:

The
same doctor who tested Chris Cuomo, Eleanor Adams, now a top adviser
to the state health commissioner, also was enlisted to test multiple
other Cuomo family members….The coronavirus test specimens were
then rushed — at times driven by state police troopers — to the
Wadsworth Center, a state public health lab in Albany, where they
were processed immediately, the people said. At times, employees in
the state health laboratory were kept past their shifts until late
into the night to process results of those close to Cuomo, two people
said.

All
of this commandeering of state resources to provide the CNN host with
very specialized medical attention occurred while “media reports
were full of accounts from New Yorkers desperate to get tested —
including some with symptoms and recent travel history who were
turned away because of scarcity.”

For
more than a year now, CNN’s promotion of “interviews” conducted
by Chris Cuomo
of
his own brother

— in which the CNN host repeatedly heaped lavish praise on Gov.
Cuomo and even hyped him as a presidential contender while the
Governor was corruptly and possibly criminally
covering
up COVID deaths

— was one of the most glaring breaches of journalistic ethics
imaginable. It was not cute or charming. It was corrupt. And it
aggressively deceived CNN’s audience. That they knew it was corrupt
was evidenced by the CNN host’s
recent
announcement

that he would not cover his brother’s recent scandals: what
conceivable framework makes it journalistically permissible for a
news host to shower his own brother with praise, but then not cover
his scandals?

But
now Chris Cuomo is directly involved in a serious abuse of power
scandal by his brother: in fact, he’s the prime beneficiary of that
scandal. He sought special medical favors from his brother, depriving
other sick people more in need of it than he, by exploiting the fact
that his brother is Governor and thus rules the state. That’s a
scandal by any measure — one involving not only the Governor but
also the CNN host.

What’s
even more remarkable is that on May 6 — just weeks after Gov. Cuomo
provided special COVID testing and treatment for him — Chris Cuomo
“interviewed” his brother and began the interviewing by noting
that
New
York State lacks the resources
to
provide COVID testing to the public at large. So not only did they
conceal that they had both just used state resources to get Chris
that scarce testing, but they both acknowledged that there was a
resource shortage to serve the general public, even as Gov. Cuomo was
lavishing those resources on his own family. Just watch the first
minute here:

Even
worse, Cuomo spoke openly on CNN about his COVID diagnosis and what
he was doing for it. But he concealed from the public the fact that
the Governor of New York arranged for him to have special treatment
and state-funded access to tests that were unavailable to most of the
public. Indeed, Cuomo has been repeatedly caught lying over CNN’s
airwaves about his COVID condition — such as when he was caught
outside
arguing
with a cyclist

while he claimed he was in quarantine with COVID, and another time
when he was shaming people on air for not using masks while he was
being
warned
by his own building

that he would be fined if he continued to circulate there without a
mask. But now something far worse is revealed: that he was the
beneficiary of exactly the kind of abuse of power that journalists
(at least in theory) exist to expose.

And
yet CNN — which has spent the year relentlessly shaming anyone who
is even slightly off-key when it comes to COVID — is
defending
and even
glorifying
what their host did in corruptly obtaining for himself medical care
unavailable to the broader public. This is the statement the cable
network provided to media outlets through its spokesman Matt Dornic:

We
generally do not get involved in the medical decisions of our
employees. However, it is not surprising that in the earliest days of
a once-in-a-century global pandemic, when Chris was showing symptoms
and was concerned about possible spread, he turned to anyone he could
for advice and assistance, as any human being would.

Ponder
what they are saying. It is
unsurprising
that someone in Chris Cuomo’s position would want special
privileges.
Of
course

it’s unsurprising: everyone has a motive for wanting special
privileges for themselves. The same exact defense CNN offered here
could be made if Chris Cuomo had instead bribed state officials to
provide him special medical treatment unavailable to the general
public, or if he had broken into the home of another sick person to
steal their medication that he could not obtain for himself. It would
be
understandable
that a person with COVID would want to do this, in the sense that it
is a rational motive. But the fact that Cuomo had a rational motive
for doing this does not make it less corrupt, unethical or amoral.
There are all sorts of things that it may be “understandable” for
us to want for ourselves that the law, morality and/or ethics
nonetheless prevents us from obtaining.

CNN’s
attempt to cast this as an invasion of Cuomo’s private medical
decisions is insultingly dishonest. Nobody cares about this because
they are interested in what took place in the intimate setting
between Cuomo and his physician. The issue — obviously — is that
this person who CNN presents as a “journalist” clearly abused his
influence and power, along with his brother, by using state resources
for his own benefit and jumping in front of a line that almost
certainly deprived people more in need of getting COVID tests at a
time when they were scarce. The issue is not Cuomo’s medical
privacy but the abuse of power in which he participated with his
brother, the Governor of New York.

The
hubris here on the part of the Cuomos is tawdry but, for them,
completely unsurprising. This entitlement complex is what one might
expect from two boys who grew up as the children of a popular and
powerful governor whose wealth and fame are due to their last name: a
good reason for the taboo against nepotism and dynastic politics,
which so often produces abuse of power. But CNN’s behavior is
something else entirely.

How
can a news outlet credibly claim to denounce and expose abuse of
power by political officials when they
defend
the participation in such corruption by their own on-air talent? CNN
is telling the public that they see nothing wrong with their rich and
well-connected anchors exploiting public resources or connections to
powerful politicians to corruptly obtain medical treatment at the
expense of everyone else. That is as grotesque as it is damaging to
CNN’s brand.

===================================================

Voor meer berichten over Andrew Cuomo, Chris Cuomo, corruptie, machtsmisbruik, Coronavirus  en/of vaccinatie, klik op het desbetrteffende label, direct onder dit bericht, hetzelfde geldt voor Glenn Greenwald, Bolsonaro en Ilan Omar. (Chris Cuomo komt niet veel terug in de labels, daar de ruimte beperkt is, als je alle artikelen wilt lezen waarin deze plork word genoemd, vul dan zijn naam in op het zoekvlak rechtsboven aan deze pagina, daarna kan je nog klikken voor de chronologische volgorde van de artikelen die je te zien krijgt)

Mijn excuus voor de vormgeving, krijg het niet op orde.

Gewetenloze en/of onnadenkende wetenschappers werken mee aan warbots, het fabriceren van dodelijke virussen en totale controle van de bevolking

Afgelopen zondag in Vroege Vogels (V.V.) wetenschapper David Lentink van de Stanford University (in samenwerking met de TU Eindhoven), die kolibries bestudeert en zijn kennis over de vliegkunsten van dit kleine vogeltje toepast in onderzoek voor de ontwikkeling van stille drones. In het schrijven op de site van V.V. staan meer toepassingen zoals het verminderen van geluid veroorzaakt door ventilatoren en stofzuigers, echter uit het gesprek in V.V. bleek toch vooral dat Lentink zich richt op drones. 

Stille drones, de natte droom van leger, politie en geheime diensten, kijk ‘daar kan zo’n arme wetenschapper natuurlijk geen rekening mee houden…..’ Kortom Lentink is de zoveelste wetenschapper ‘die zonder het te weten’ werkt voor het repressieve apparaat en zo gauw zo’n vinding in verkeerde handen valt, bijvoorbeeld na een rechtse staatsgreep, of als de huidige politiek verzandt in een politiestaat (bepaald niet ondenkbaar, neem de achterlijke mensenrechtenschendende maatregelen tegen het virus) zal de vinding van Lentink en zijn collega’s worden misbruikt om mensen te controleren en te vermoorden, hoe stiller en kleiner de drone hoe groter de kans op ‘resultaat…..’ 

Vanmorgen op BBC World Service radio onderwerp kunstmatige intelligentie (AI) en hoe wetenschappers bezig zijn deze toe te passen op warbots….. Met name vroeg men zich af of oorlogsrobots wel onderscheid zouden kunnen maken tussen burgers en vijandige militairen. De mens kan voor een beslissing te nemen zich afvragen of het gelegitimeerd is om een doel uit te schakelen waar oorlogsrobots deze mogelijkheid niet hebben, aldus een wetenschapper….. (alsof militairen in oorlogssituaties nooit burgers ombrengen, het tegenovergestelde is het geval: in een oorlog zijn vooral burgers de klos, zo blijkt telkens weer en dat al een paar duizend jaar lang….) 

Wetenschappers stelden dat het vrijwel onmogelijk is om warbots in te zetten, ze vergeleken deze inzet met computergestuurde auto’s, waar al aardig wat dodelijke ongelukken mee zijn gebeurd, echter ze vergeten dat wanneer de mens een dergelijke uitvinding heeft gedaan, deze onherroepelijk geperfectioneerd zal worden en daarna ook ingezet zal worden waarbij men ‘een bepaalde foutmarge accepteert…..’ Neem het doden van verdachten middels drones, nu nog op afstand door mensenhand bediend, toch werden meer dan 90% van de slachtoffers niet eens verdacht, maar zijn daarbij wel vermoord, waarbij het in heel veel gevallen om vrouwen en kinderen gaat, ofwel men accepteert daar een foutmarge van meer dan 90%!!!! Moet nog opgemerkt worden dat men naarstig opzoek is naar een volledig autonoom systeem ofwel dat drones zelf de slachtoffers aanwijzen en vermoorden……. (niet in de laatste plaats daar veel ‘drone piloten’ letterlijk doodziek worden van het moorddadige werk dat ze verrichten en er na verloop van tijd mee stoppen…) 

Een onbemande bestaande tank, als een autonome drone ook aan te duiden als warbot

Wat niet ter sprake kwam was of wetenschappers zich wel moeten lenen voor dergelijke zaken, alsof het normaal is dat wetenschappers een atoombom ontwikkelden, om maar eens een voorbeeld te noemen…….. Een ander actueel onderwerp zijn laboratoria voor biologische oorlogsvoering >> terwijl de wereld hysterisch op de kop staat vanwege het Coronavirus, werkt men in dergelijke laboratoria aan het ontwikkelen van virussen als middel om in te zetten in oorlogen…….. Mensen die stellen dat het virus uit een militair laboratorium komt worden afgedaan als ‘wappies’ terwijl degenen die deze mensen afdoen als gekken het volkomen normaal vinden dat wetenschappers van militaire laboratoria zich bezig houden met het ontwikkelen van dodelijke besmettelijke ziekten om in te zetten tijdens een oorlog…… In juli 2019 ontsnapte zo’n virus uit één van de militaire laboratoria van Fort Detrick in de VS, de basis werd met grote spoed gesloten en geen journalist die probeerde te achterhalen welk virus was ontsnapt, ook al zal dit moeilijk zijn daar de medewerkers van zo’n lab een geheimhoudingsplicht hebben getekend, echter om nog eens een gewelddadig gezegde aan te halen: niet geschoten is altijd mis…..

Een paar maanden nadat Fort Detrick werd gesloten vonden de militaire wereldspelen plaats in het Chinese….. Wuhan!!!  Een paar universiteiten in de VS hebben onderzoek gedaan naar de herkomst van het virus en zij zijn, anders dan de waardeloze missie van wetenschappers die een paar maanden geleden naar Wuhan vertrok, tot de conclusie gekomen dat het virus niet van de zogenaamde ‘wet market’ van Wuhan komt….. Ook zij ontdekten dat het virus al een paar maanden eerder mensen heeft besmet!! Waar de onderzoekers van deze universiteiten nog steeds China als bron aanwijzen waren er vorig jaar zomer al berichten dat het virus in november 2019 werd aangetroffen in Frankrijk, althans men wist toen nog niet van het bestaan van het huidige Coronavirus, daar kwam men pas vorig voorjaar achter, toen men bloedmonsters opnieuw beoordeelde…… (al zouden er bij nader onderzoek al gevallen van het virus nog eerder zijn gevonden dan november 2019….[met dank aan Joost van der Zwan])

De hoogste tijd dat men aan universiteiten de studenten leert na te denken over waarvoor zij hun kennis aanwenden en hen duidelijk maakt dat ze bepaalde wetenschappelijke vragen en ontdekkingen beter naast zich neer kunnen leggen…..

Wat betreft biologische wapens zie ook: ‘VS universiteiten stellen na onderzoek dat het Coronavirus al 2 maanden vóór december 2019 rondging‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus: militaire laboratoria werken aan biologische wapens als virussen >> waarom heeft niemand daar commentaar op?‘ (en zie de links in dat bericht!!!)

Zie voorts: ‘VS zet een nieuwe stap richting gerobotiseerde oorlog: een onbemande hybride tank

40 miljard euro subsidie (belastinggeld) voor de uiterst winstgevende wapenindustrie? Zeg ook nee!

Eric Prince (oprichter Blackwater en oorlogsmisdadiger) wil oorlog in Afghanistan privatiseren…..

Pentagon bezig met kunstmatige intelligentie te integreren in autonome gevechtssystemen, ofwel Skynet (van de film Terminator) in aanbouw……….

Australië op weg naar (fascistische) politiestaat: vrijheid van meningsuiting op de mestvaalt……….

‘Amerika’ en de werking van politiek en kapitalisme

Mirjam Sterk (CDA en PAX…) oorlog robots in handen van Assad zijn een grote bedreiging……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!’

———————————————————————————–

Hier nog een link naar het gesprek met Lentink wat verder best leuk was gezien zijn kennis van kolibries.

De namen van de grote banken die investeren in de vernietiging van de aarde

Rainforest
Action Network (RAN) komt met een mailactie voor de 6 grootste
banken die de klimaatverandering financieren, ondanks dat deze banken
en 54 kleinere banken de ‘Net zero by 2050’ hebben getekend doen ze
daar in de praktijk niets mee, sterker nog ze investeren nog steeds
in fossiele brandstoffen……

De
grootste banken die RAN noemt zijn: JPMorgan Chase, Citi, Wells Fargo, Bank of
America, Royal Bank of Canada, and MUFG.

Lees endoe ajb mee aan de mail actie van RAN, binnen 1 minuut gebeurd! (en geeft het
door, het is in ons aller belang en vooral die van de volgende generaties, wellicht jouw kinderen en kleinkinderen)

BREAKING: We’re naming the world’s worst banks

Alison
Kirsch – Rainforest Action Network

BREAKING! Hot off the press:
Our annual report is exposing the world’s biggest banks for
directly bankrolling the climate crisis.

What did we find? Big banks are still fueling the flames of the
climate crisis. 

The numbers are in. In just the last 5
years,
60
banks have poured $3.8 trillion into fossil fuel financing that’s
wrecking the climate, violating Indigenous rights, and fueling forest
fires around the world.
 

Climate chaos is escalating fast, and
our report proves that big banks aren’t putting their money where
their mouths are – they’re putting their money into dirty fossil
fuels instead!

Take
Action

We’re running out of time to prevent
runaway climate chaos. This November, world leaders will meet for the
UN climate conference in Glasgow, Scotland to make commitments to
accelerate climate action. But just three months into 2021, we’ve
exposed that while many big banks have made climate commitments on
paper, their actions have fallen far short. $3.8 trillion SHORT of
aligning with real climate action. 

We
need your help to put pressure on the worst of the worst in fossil
fuel financing, Willem.

JPMorgan Chase, Citi, Wells Fargo,
Bank of America, Royal Bank of Canada, and MUFG are the top six
bankers of climate chaos, accounting for more than 33% of fossil fuel
financing from 60 banks. These banks are raking in a profit from
bankrolling fossil fuels, deforestation, and human rights abuses. 

We’ve got news for them: Any
bank that makes a “net zero by 2050” commitment and continues
with business-as-usual fossil financing is greenwashing.

We don’t need vague promises about what banks might do in 30 years
— we need to see meaningful climate action NOW. Because we can’t
wait 30 years to stop burning fossil fuels! 

Big banks have to step up and switch
from bankrolling climate destruction to financing the green economy
we need. And we need to see EACH of these 6 banks make those
commitments before the UN climate conference this November.

With YOUR help, we can move these
banks and create a better future for our climate.
Tell
the CEOs of the six worst fossil fuel banks that their lack of
climate action won’t cut it, they must make a plan to phase out all
fossil fuel financing for good.

Take
Action

It’s time for big banks to clean up
their act and their path of climate destruction.

For a liveable climate,

Alison
Kirsch
Lead Researcher
Climate and Energy Program
Rainforest
Action Network

=======================================

Zie ook: ‘De meting van de luchtkwaliteit in de EU wordt eindelijk bijgesteld naar meer gezonde niveaus‘ (was dat maar waar: lees het bericht!!)

Shell toont andermaal aan lak te hebben aan duurzaamheid met aanstelling van mijnbouwschoft Mackenzie’ (en zie de links in dat bericht!!)

Op Facebook worden gebieden in het Amazonewoud verkocht‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Een
meer dan 1.400 km lange oliepijpleiding in Oost-Afrika een gevaar voor
meer dan 30 miljoen mensen, een enorm aantal dieren en kwetsbare natuur
‘ (waarin Total een belangrijke en smerige rol speelt….)

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……

Shell:
greenwashing door dit bedrijf ten overvloede nog eens door de mand
gevallen >> bedrijf steunt klimaatsceptische lobbygroep

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel 

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Fossiele brandstoffen-maffia krijgt Corona-subsidie
(alleen in Nederland krijgt deze maffia al 8,3 miljard aan subsidie op
jaarbasis en dan noemt men Rutte 3 het meest groene kabinet ooit…..
ha! ha! ha! ha!)

Milieudefensie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar’‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Fossil Fuel Industry Has Spent Nearly $2 Billion on Lobbying to Kill Climate Laws
(een artikel van OilChange, in de periode van 2000 tot 2016 gaf de
fossiele brandstof maffia 2 miljard dollar uit aan lobby tegen
klimaatwetten, geld wat ze met gemak kunnen betalen van de overheidssubsidies die ze krijgen, moet je nagaan…..)

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’
(met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2
en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen >>
lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet aan
initiatieven als Fridays For Future meedoen…..

VS ministerie van energie noemt fossiele brandstof ‘vrijheidsmoleculen en vrijheidsgas….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Ralph Hamers: ING belegt ‘nog maar’ voor 4 miljard in fossiele brandstoffen…… ha! ha! ha! ha! ha!

De betekenis en invloed die de Commune van Parijs nog steeds heeft

Peter
Storm heeft op Doorbraak een artikel geschreven over de Commune van
Parijs, die op 18 maart 1871 een aanvang nam en die op 28 mei van
datzelfde jaar uiterst bloedig de kop werd in gedrukt.

Storm
verbaast zich erover dat maar zo weinig mensen weten wat er destijds
echt is gebeurd, echter als je weet ‘hoeveel aandacht’ deze opstand
krijgt in het onderwijs blijft er wat mij betreft weinig verbazing
over.

In een
beknopt artikel probeert Storm de gebeurtenissen op een rij te zetten
en daar betekenis aan te geven. Een dappere poging, maar zoals het
woord beknopt al aangeeft ontbreekt er wel het e.e.a.

Bedenk
bij het lezen van Storms artikel wel dat de betekenis van de Commune
van Parijs gigantisch is en zoals Storm al aangeeft nog steeds mensen
wereldwijd inspireert om tegen dictatoriale machthebbers op te staan.
Storm zal het waarschijnlijk niet met me eens zijn als ik zeg dat de
Commune van Parijs, als de revoluties van 1789 en 1848, de
fundering is en deels de inspiratiebron
is geweest van/voor de revolutie in het Rusland van 1917 en die in het
China van 1949.

Lees het
artikel en vorm je eigen beeld van deze opstand die zo psychopathisch-moorddadig
werd neergeslagen (en lees de teksten/artikelen onder de in de tekst
opgenomen links):

De
Commune van Parijs? De Commune van Parijs!

Geplaatst
op 21
maart 2021

 

Honderdvijftig jaar plus
drie dagen geleden, op 18 maart 1871, begon de Commune van Parijs!
Zo, dat zinnetje staat er. Maar wat gaat er schuil achter die
woorden, “Commune van Parijs”? Vraag het op straat. Vraag het op
school. Vraag het aan collega’s en bekenden. Vraag het aan de
zojuist gekozen Tweede Kamerleden. Ik vermoed dat je wat gemompel
krijgt over opstand, arbeiders, rode vlaggen en bloedvergieten –
als je al iemand treft die het hele begrip iets zegt. Frankrijk, hè?
Daar zijn de mensen nu eenmaal altijd aan het rellen en aan het
staken. Vraag het aan linkse medestrijders, en het gemompel wordt
ietsje luider, de kans dat de naam Karl Marx in het gemompel opduikt
neemt wat toe. Maar een coherent verhaal? Ik denk niet dat je het
krijgt.

Mis ik iets?

Wat je wel krijgt, is
discussiebijdragen. Inzichten. Wat heeft de Parijse Commune ons
vandaag nog te vertellen? En dan lezen we over zelfbestuur, en de
combinatie van directe en representatieve democratie. We lezen over
federalisme versus centralisme, over de rol van vrouwen op de
barricaden, over de Commune van Parijs als een soort laboratorium van
de sociale revolutie, en tevens inspiratiebron. We zien marxisten,
anarchisten en mengvormen noeste ideologische arbeid verrichten om te
laten zien dat de Commune hun gelijk bevestigt en dat van de
ideologische rivalen weerlegt. Natuurlijk hebben de anarchisten meer
gelijk dan de marxisten, uitzonderingen daargelaten. Van mij verwacht
je niet anders dan die mededeling, en ik stel niet graag teleur. Maar
het gaat allemaal wel een beetje aan iets voorbij.

Het zijn nuttige teksten. Het is
goed dat zulke teksten juist in deze herdenkingsperiode onder de
aandacht komen. Mathijs van de Sande en Gaard Kets bespreken dit type
vragen in hun “Van
de Commune naar het communalisme”
, kortgeleden op Doorbraak
verschenen. Detlef Hartmann en Christopher Wimmer plaatsen de Commune
in een historische
context
, als deel van revolutionaire arbeiderstradities en
ervaringen in Frankrijk. Ze bespreken ook relevante verwantschappen
met recente strijdbewegingen als de Gele Hesjes. Op de website van
ROAR-magazine hebben ze een
speciale rubriek
waar allerlei historische en analytische teksten
rond de Commune staan. Daar kun je de visies van Kropotkin, van
Bakoenin en van Marx op de Commune lezen, maar bijvoorbeeld ook de
rol die de Commune speelde in discussies en ervaringen in de
Culturele Revolutie in China in de jaren 1960. Waardevol, smullen
voor de liefhebbers van radicale geschiedschrijving en theoretische
analyse, en beiden zijn wapens in de strijd. Maar er ontbreekt iets.
Dat ontdekte ik toen ik bezig was het artikel dat je nu leest, voor
te bereiden. Dat ging als volgt.

Enkele weken terug kreeg ik het
schrijfverzoek: hé, binnenkort is het 18 maart, kun jij dan iets
over de Parijse Commune gemaakt hebben? Nu zeg ik zelden nee tegen
schrijfverzoeken, en ook nu was het meteen – en onvoorzichtig –
ja. Al snuffelend en denkend kwam ik er niet alleen achter hoe weinig
ik wist over die Commune, hoe ernstig de hiaten in mijn kennis waren.
Ik merkte ook dat het niet mee viel om die hiaten op te vullen. In
alle artikelen rond de herdenking ontbrak veelal dat ene artikel: wat
is er nu eigenlijk gebeurd in die twee maanden dat de Commune van
Parijs realiteit was?

Dikke boeken zijn er over
geschreven. Van
ooggetuige/deelnemer Prosper Olivier Lissagaray
bijvoorbeeld, al
in 1876 uitgekomen, vertaald door Eleanor Marx en door haar
echtgenoot Karl nog nagekeken. Van
Dennis Bos
bijvoorbeeld, een dikke pil zoals het hoort. Voor geen
van beiden had ik nu tijd, en het werk van Bos betreft aan de titel
te oordelen ook weer meer de interpretatie naderhand van de Commune
dan die Commune zelf. Maar beloofd is bij deze beloofd: ik lees het
alsnog. Maar wat ik nog steeds mis, is een beknopt kritisch overzicht
van de gebeurtenissen zelf. Iets meer dan een op zich nuttige
timeline
graag, zoals Marxist Internet Archive die bijvoorbeeld
heeft. En graag ook iets meer dan het plat-pedagogische werk waar
trotskisten zo goed in zijn, waar vaak best
veel zinnigs
in staat, maar waar je na elke alinea Commune twee
alinea’s Marx, Lenin of Trotski met lessen over die Commune
riskeert. Ik overdrijf, maar toch. Nee gewoon, een mooi verslag
waarin je meegesleept wordt in de loop der gebeurtenissen die
tegelijk ook verhelderd worden zonder dat dat perse via citaten van
de Grote Goeroes moet. Moet ik dan werkelijk terugvallen op
Wikipedia?

Toen dacht ik: misschien moet ik
het schrijfverzoek dan zelf beantwoorden met zo’n verslag. Een
beknopt overzicht van de gebeurtenissen is dan ook wat hier volgt.
Zodat mensen die in de herdenkingsliteratuur en de analyses duiken,
misschien ietsje beter begrijpen waar naar wordt verwezen als die
fameuze Commune wordt opgevoerd als Bewijsstuk Nummer 1871 in het
zoveelste linkse dan wel radicale betoog . Nee nee, geen “discours”,
en al helemaal geen “narratief”. Aan die links-academische
woorden heb ik de oorlog verklaard; zelfs Marx kon uitstekend zonder,
om over Bakoenin en Kropotkin maar te zwijgen. Hoe dan ook, wat mij
betreft gaat de geschiedenis van historische episoden aan de analyse
ervan vooraf. Het historische zijn dient het analytische bewustzijn
te bepalen. Naar de geschiedenis dus, en rap! Waar kwam die dekselse
Commune die de gemoederen maar blijft bezig houden vandaan?

Van 1848 naar 1871

We beginnen ons verhaal in de
nasleep van 1848, het jaar dat Frankrijk ook al een revolutie
beleefde. De radicale arbeidersvleugel daarin was vrij snel en
bloedig neergeslagen door de burgerlijke republikeinen die aan de
macht waren gekomen. In het politieke geharrewar dat enkele jaren
voortsleepte, kwam een neef van keizer Napoleon als sterke man naar
voren. Hij liet zich tot president kiezen en vervolgens tot keizer
kronen, Napoleon III. Het Tweede Keizerrijk was een feit.

De arbeidersbeweging was met
repressie goeddeels gebroken, de kapitalistenklasse had geen
rechtstreekse politieke macht en richtte zich op zaken doen, en hoe!
Er volgde een periode van snelle industrialisatie en economische
groei. Het was een feest, maar bepaald niet voor iedereen. De
corruptie was berucht. De geheime politie was gevreesd. Het was een
kapitalistische dictatuur, ook al hadden de kapitalisten die
staatsmacht uitbesteed aan een Sterke Man, de keizer.

In de jaren 1860 kwam er de klad
in. Niet alleen regende het schandalen aan de top. De
arbeidersbeweging begon ook weer te bewegen. Je kunt nu eenmaal geen
land in ijltempo industrialiseren zonder dat je er een snel groeiende
arbeidersklasse bijgeleverd krijgt die voor betere lonen en
arbeidsvoorwaarden gaat opkomen. Die arbeidersbeweging was deels
geïnspireerd door Proudhon, de eerste die zich het etiket
“anarchistisch” positief toeëigende. Hij pleitte voor zaken als
arbeiderszelfbestuur buiten de staat om, waarbij
arbeiderscollectieven zich via federaties verbonden en uiteindelijk
de hele productie in de maatschappij op zich zouden nemen.
Federalisme en zelfbestuur waren dan ook concepten die onder
arbeiders in Frankrijk rond gingen. Proudhon had dit allemaal niet
zomaar bedacht, maar ook weer uit eerdere ervaringen van zich
organiserende ambachtslieden opgepikt en er een theorie uit
ontwikkeld.

Intussen groeide de impasse van het
keizerrijk, dat de vlucht vooruit koos. Een oorlog! Dan schaart
iedereen zich om de vlag, dan verdwijnt elke oppositie als sneeuw
voor de zon. Een aanleiding is altijd wel te vinden. Zo ging in de
zomer van 1870 het keizerrijk ten strijde tegen Duitsland, dat zich
op instigatie van kanselier Bismarck en onder Pruisische leiding tot
keizerrijk aan het omvormen was. Een makkie, dacht Napoleon
kennelijk. Dat werd het ook, maar niet voor Napoleon. Nederlaag
volgde op nederlaag, de arme Franse keizer werd zelfs
gevangengenomen, en de Pruisische troepen sloegen het beleg om
Parijs. Daar heerste niet zozeer de regering, maar de honger. En de
ontevredenheid onder arbeiders en ambachtslieden die na een verloren
oorlog nu ook een bezetting van het radicale, republikeinse Parijs
door keizerlijke troepen tegemoet konden zien.

De Franse regering was intussen
niet meer de oude. Het keizerrijk was onder druk van een eerste
opstand afgeschaft en vervangen door een republiek. Die werd geleid
door conservatieve, deels zelfs monarchistische politici waaronder
Adolphe Thiers zich als aanvoerder profileerde. Het hoogste doel van
die politici? Een snelle vrede met Duitsland, en een afrekening met
de steeds rebelser wordende stadsbevolking van Parijs. In de hoofden
van klassenbewuste Franse politici en Duitse generaals vormde die
stadsbevolking een revolutionair gevaar van onderop dat elk soort van
gevestigde orde in gevaar bracht. Tegenover dat gevaar stonden Franse
en Duitse heersers aan dezelfde kant van de barricade.

Dat bedwingen van Parijs viel
echter niet mee. De bevolking beschikte namelijk over een gewapende
georganiseerde macht in de vorm van de Nationale Garde, een soort
stadsmilitie die niet enkel geweren, maar ook kanonnen ter
beschikking had. Die kanonnen werden nu het doelwit van pogingen om
de orde te herstellen. Op 18 maart 1871 vaardigde Thiers een
proclamatie uit waarin maatregelen tot ontwapening van de Nationale
Garde en herstel van de ‘orde’ werden opgeroepen. Generaal
Lecomte rukte aan het hoofd van regeringsgetrouwe troepen op en
slaagde er via een bliksemactie in om de kanonnen inderdaad aan de
Nationale Garde te ontfutselen. Maar daarmee begon het gedonder pas.

Van opstand naar bloedbad

De regeringstroepen hadden vergeten
om paarden mee te nemen om de kanonnen weg te slepen. Die stonden dus
op een heuvel, de Montmartre, met regeringssoldaten er omheen.
Intussen was Parijs wakker aan het worden, en sloegen verdedigers van
de Nationale Garde alarm. Al snel verzamelden zich menigten om de
nerveuze regeringstroepen, vrouwen vooraan in de menigten, waaronder
de
latere anarchiste Louise Michel
. Wat zijn jullie met onze
kanonnen van plan? Aan die Pruisische bezetters overdragen of zo?
Uiteindelijk gaf Lecomte opdracht het vuur te openen. Soldaten
weigerden, en het was Lecomte en nog een andere officier die de
opstandige woede niet overleefde. Dit was het symbolisch begin van de
Commune van Parijs: de poging tot ontwapening van de Parijse
stadsbevolking, die mislukt was omdat die stadsbevolking tot
revolutionaire daden was overgegaan.

Paniek in regeringskringen was het
gevolg. Parijs was en bleef in handen van de bewapende
stadsbevolking, met de Nationale Garde als ruggengraat. De regering
was intussen gevlucht naar het naburige Versailles, rijke en
conservatieve Parijzenaars volgden dat voorbeeld. Parijs kwam daarmee
in handen van de armere stadsbevolking, arbeiders maar vooral
ambachtslieden en kleine middenstanders. De Parijse Commune als
arbeidersopstand is een mythe. Dat de beginnetjes van de
socialistische arbeidersbeweging – met name aanhangers van
Proudhon, maar er liepen ook een paar supporters van Karl Marx rond –
invloed op de gang van zaken uitoefenden, is onmiskenbaar. Maar de
belangrijkste stroming onder de bevolking greep terug op de Franse
revoluties van 1789 en 1848. Ze stonden bekend als Jacobijnen, waren
radicaal-republikeins gezind, en streefden een gecentraliseerde
democratische republiek na, geen socialistische revolutie.

Nu kwam het erop aan om de opstand
vorm en richting te geven. Aanvankelijk had de opstandige Nationale
Garde het heft in handen. Op 26 maart koos de bevolking een nieuwe
gemeenteraad, de eigenlijke Commune van Parijs. Er kwam een reeks van
decreten: politie en leger werden ontbonden verklaard, de enige
gewapende macht was nog de Nationale Garde. Er kwam een
maximumsalaris voor functionarissen van de Commune. Er kwamen
maatregelen om bedrijven waarvan de eigenaars de benen hadden
genomen, over te dragen aan collectieven van arbeiders. Er kwam een
verbod op nachtarbeid voor bakkers. De scheiding tussen kerk en staat
was afgekondigd. Het was een reeks van radicaal-democratische
stappen, waarvan een deel ook in socialistische richting ging, omdat
de noden van een arme stadsbevolking de door die bevolking gedragen
Commune, ook de niet-socialistische meerderheid ervan, die kant op
duwden.

Het democratische stadsbestuur was
niet alleen gekozen, maar ook tussentijds terug te roepen en af te
zetten door de kiezers. Dat maakte het tot op zekere hoogte anders
dan zomaar een staatsinstelling en gaf Marx en latere marxisten het
argument om er een “staat die al eigenlijk geen staat meer is” in
te zien. Dat is nogal overdreven. Het stadsbestuur gedroeg zich als
staatsinstelling, alleen een stuk democratischer dan gebruikelijk. Al
snel waren er de bekende ellenlange vergaderingen, resoluties,
besluiten die het papier nauwelijks weten te verlaten. Die overdracht
van leegstaande fabrieken aan arbeiders was een besluit. Dat
arbeiders ook zonder zo’n besluit tot bezetting van die fabrieken
hadden kunnen overgaan, paste in dit besluit echter niet. Hier was
gewoon een gemeentelijke overheid aan het werk, democratischer dan
gewoonlijk maar nog altijd een overheid.

Wat echter revolutionair anders
was, dat waren de verhoudingen zowel “onder” als ‘boven” die
gemeentelijke autoriteit. De Parijse Commune erkende naar boven toe
niet langer het centrale staatsgezag, maar riep ertoe op om heel
Frankrijk tot federatie van soortgelijke zelfbesturende communes om
te vormen. Daarin herkennen we de federalistische concepten waar
Proudhon eerder voor pleitte en die onder Franse arbeiders kennelijk
waren aangeslagen. En wie naar onder keek, zag allerlei clubs en
vergaderingen en initiatieven van de stadsbevolking die eigenlijk het
kloppende hart van de Commune waren. Daar gebeurden de echt
revolutionaire en belangwekkende zaken! En precies daarvan krijg je
slechts met moeite een helder beeld.

De anarchist Kropotkin
stelde later vast
dat de Commune het principe van de centrale
staat op landelijke schaal aanviel en overboord gooide. Dat was een
anarchistisch aspect van de Commune. Maar hij schreef ook: “Er was
niet meer reden voor een regering binnen de commune dan voor een
regering daarbuiten.” Maar de regering binnen de commune werd dus
niet afgeschaft, en dat hielp niet echt. De stadsregering zat in haar
kantoren, raakte geïsoleerd van de bevolking namens wie ze haar werk
zei te verrichten, en liep in zekere zin meer in de weg dan dat ze
bijdroeg.

Het initiatief van hogerhand werkte
niet efficiënt, terwijl het initiatief van onderop erdoor verstopt
raakte. Dat droeg aan de slagvaardigheid bepaald niet bij. Natuurlijk
trokken marxisten en vooral leninisten juist de tegenovergestelde
conclusie: de weinig slagvaardige Commune-regering had in een echt
doortastende arbeidersregering moeten worden omgevormd. Alsof dat de
vervreemding tussen stadsbevolking en ‘hun’ bestuurders had
opgeheven.

Aanvankelijk domineerde in de
Commune ook nog het idee dat er een compromis met Versailles mogelijk
en nodig was. Doortastende maatregelen – het in beslag nemen van de
centrale bank en haar tegoeden, bijvoorbeeld – bleven uit. Het
beoogde compromis echter ook: Versailles wilde de opstand
verpletteren. Pogingen om vanuit de Commune tot offensieve actie over
te gaan, mislukten. Intussen begon de regering van Thiers troepen
samen te trekken en de stad met eindeloze artilleriebombardementen te
bestoken. Vanaf 21 mei drongen regeringstroepen het revolutionaire
Parijs binnen. Dat werd het begin van een bloedig einde. De gevechten
duurden een week. Communards – zoals de verdedigers van de Commune
bekend kwamen te staan – verdedigden met heldenmoed straat voor
straat, wijk voor wijk, barricade voor barricade. De Commune doodde
in deze fase enkele gijzelaars, waaronder een bisschop. Vergeleken
bij het bloedbad dat de oude machten aanrichtten om hun orde en
heerschappij te herstellen, stelde het “bloedige optreden” van de
Commune weinig voor.

Op 28 mei was de strijd voorbij.
Maar het bloedvergieten niet. Regeringssoldaten doodden strijdende
communards. Ze doodden communards die zich hadden overgegeven. Ze
doodden mensen die ze van sympathie voor de Commune verdachten. Ze
doodden mannen, vrouwen, kinderen. Zij, en hun rechtse
sympathisanten, gingen nog dagen door met het afmaken van arme
Parijzenaars, vanwege de misdaad van die Parijzenaars: dat ze waren
opgestaan en waren opgekomen voor een vrij en gelijkwaardig bestaan.
Het was een gigantische wraakoefening van rechts, conservatief en
rijk Frankrijk tegen de revolutie, tegen de arbeiders en stedelijke
armen, en tegen hun republikeinse en socialistische en anarchistische
bondgenoten. De wraakoefening kostte enkele tienduizenden mensen,
vermoord door regeringstroepen, meteen het leven. Vele tienduizenden
opgepakte mensen werden langdurig gevangen gezet, in ballingschap
gestuurd en dergelijke. Een van hen was Louise Michel, die er bij was
in de strijd om de kanonnen waarmee de opstand ontvlamde.

En nu?

De Commune was verslagen. De
discussie over haar betekenis was echter nog maar net begonnen, Die
discussie gaat voort, ook vandaag. In Frankrijk maakten rechtse en
linkse politici de afgelopen weken ruzie over de vraag of en hoe
je de Commune moest herdenken
. Waar linkse stadsbestuurders niet
te beroerd waren om met de mythe rond de Commune aan de haal te gaan,
daar zag rechts er een eerbetoon in aan een verwerpelijke
gewelddadige beweging. Rechts veegt daarmee het bloedvergieten dat de
Franse gevestigde orde had bedreven tegen de Commune onder de mat.

Maar rechts heeft wel iets door: de
Commune herdenken is de vijanden van rechts herdenken. De herinnering
aan de Parijse Commune is munitie voor al diegenen die de hoognodige
vrijheidsstrijd blijven voeren tegen bloedige verdrukking in. Onder
hen de dappere demonstranten en stakers in Myanmar bijvoorbeeld. Daar
leeft de Commune van Parijs.

Peter Storm

(Schrijver van het
anarchistische weblog Ravotr.)

Arbeidersstrijd,
Internationaal,
Repressie,
Vrouwenstrijd

Links
naar de nieuwste artikelen op Doorbraak vind je altijd onderaan deze
pagina.

=========================================

Zie ook: ‘La Marseillaise als wereldvolkslied…..

Massamoord veroordelen maakt je geen radicaal of extremist: in een gestoorde wereld is revolutie de gematigde positie

651 miljardairs in de VS zijn sinds maart 1 biljoen dollar rijker geworden o.a. door de Coronacrisis

Paus Benedictus XVI: kindermisbruik gevolg van seksuele revolutie……‘ 

Bolton ‘feliciteert’ Iran vanwege het 40 jarige revolutie jubileum met een oorlogsdreiging……

Cuba na Castro en…. de media tijdens en na Castro‘ (in een VPRO programma)

Extreme armoede >> One.org: houdt ‘druk op de ketel’

Russische revolutie: Bernard Hammelburg >> er was geen aandacht in Nederland voor de herdenking van de Russische revolutie 100 jaar geleden……..‘ 

Michal Citroen (VPRO OVT Radio1) verbaasd over haat tegen de Romanovs (tsaristische familie) in het Rusland van 1917…. AUW!!

Van Haersma Buma en zijn morele revolutie, die geen veroordeling van Trump duldt……..

Gert Oostindie met ongezouten Castro kritiek op de landelijke ‘nieuws en actualiteitenzender……’‘ (alweer in een programma van de eertijds progressieve omroep VPRO)

Dijksma (PvdA) wil ‘groene revolutie’ ontketenen…… OEI! Zandzakken voor de deur en blindeer uw ramen!!

Het is overigens de hoogste tijd voor een wereldwijde revolutie tegen het inhumane neoliberalisme en neokolonialisme, kunnen we eindelijk echt stappen ondernemen tegen de enorme ongelijkheid en de vernietiging van ons aller thuis: de aarde!!

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

Op 17
januari jl. besteedde ik al een bericht aan een petitie van WeMove
Europe om de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der
Leyen, te vragen de nieuwe landbouw deal met de naam: Common
Agriculture Policy (CAP) niet te tekenen, echter het ziet ernaar uit
dat von der Leyen deze deal wel zal tekenen, heel slecht nieuws voor
de biodiversiteit, het Amazonewoud, kleine boeren, insecten, vogels……..  Tevens zal daarmee de klimaatverandering verder worden aangejaagd, i.p.v.
te pogen deze nog enigszins af te remmen….. (het is ronduit een leugen dat deze kan worden gestopt!!) Terwijl de Europese
Commissie tegelijkertijd de groene duurzame boodschap predikt,
middels de enorme PvdA oplichter Timmermans, die fungeert als
vicevoorzitter van dezelfde commissie (met een bijna nog grotere
oplichter aan zijn zij: PvdA plork Samsom…..)

Voor
degenen die mijn eerdere bericht hebben gemist zal ik de tekst
hierbij herhalen (in het artikel van WeMove Europe onder het volgende schrijven wordt je gevraagd de video met zoveel mogelijk mensen te delen, doe dat ajb, het ziet ernaar uit dat CAP toch wordt getekend, wellicht dat delen van de video door een paar miljoen EU burgers, von der Leyen op andere gedachten brengt…..):

EU
staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan
uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

WeMove Europe kwam
gisteren (16 januari 2021) met een petitie waarin wordt opgeroepen te
tekenen tegen het plan van de EU om alweer miljarden te steken in de
intensieve landbouw en veeteelt, alsof je belasting betaalt om de
wereld naar de kloten te helpen……. Trouwens op z’n zachtst gezegd
toch al vreemd dat je zelfs als veganist belasting moet betalen voor
de intensieve veehouderij…… Wat betreft de subsidie (met het
belastinggeld van EU burgers) voor intensieve veehouderij wordt ook
nog eens de klimaatverandering heftig aangejaagd, dit niet alleen
door het platbranden van oerwoud voor soja t.b.v. die veehouderij,
maar ook vanwege de enorme uitstoot van methaangas, waardoor
Nederland een onevenredig grote aanjager is van die
klimaatverandering doordat hier op jaarbasis 600 miljoen dieren
worden groot en doodgemarteld……. (methaangas is een 80 keer zo
sterk broeikasgas dan CO2…….)

Het
budget voor deze EU landbouwsubsidies was in het najaar eigenlijk al
rond toen jonge milieuactivisten uit de EU in protest aan de bel
trokken. PvdA plork Frans Timmermans, de enorme oplichter, heeft zich
achter deze jongeren geschaard met z’n valse ‘green deal’ (hij kon
niet anders nadat hij zich bij de EU verkiezingen gedroeg als een
mislukte puber en jongeren vanaf 16 jaar al bijna kiesrecht gaf
zonder daar de bevoegdheid voor te hebben’, alles n.a.v. Gretha
Thunberg en Fridays For Future >> FFF)

De
Europese Commissie, waarvan Timmermans vicevoorzitter is, heeft met
de hulp van o.a. GroenLinks EU grofgraaier Bas Eickhout het gebruik
van het kankerverwekkende glyfosaat (hoofdbestanddeel Roundup) langer
toegestaan voor de professionele landbouw….. Nee, de Europese
Commissie is echt hééééél groen……..

Naast
de enorme vernieling van natuur, vervuiling van lucht, grond,
ondergrond en water, zijn de EU landbouwsubsidies ook nog eens funest
voor kleine boeren in arme landen, immers de EU landbouw dumpt jaar
in jaar uit enorme hoeveelheden gesubsidieerde landbouwgewassen en
vlees op de markten van deze arme landen, waardoor de kleine boeren
in die landen niets meer kunnen verdienen, immers zij kunnen niet
concurreren met de prijzen van de boeren in de EU (en die in de VS,
Canada en Australië……)…… (wat overigens ook een reden is
voor mensen om naar Europa te vluchten: tja wat zou jij doen als je
zag dat je kinderen anders blijvend honger moeten lijden, gedoemd
zijn om in armoede te leven en nooit een beter leven door middel van
onderwijs kunnen bereiken, daar er geen geld is voor alleen al basis
en voortgezet onderwijs, althans als de mogelijkheid er al is om naar
school te gaan……)

Laat
ook de EU weten dat je tegen deze enorme verspilling van
belastinggeld bent, dat je tegen het verder aanjagen van de
klimaatverandering bent en niet langer wenst mee te werken aan het
vernietigen van vogels en insecten, om het martelen van dieren in de intensieve veehouderij al helemaal niet te vergeten en
teken
de petitie ajb!

(petitie is inmiddels gesloten)

Hier de link naar het bericht waaraan zoals je kon lezen een petitie was verbonden: EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

Big
decision on agriculture

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

This week EU
leaders are rushing to close an agriculture deal that is bad news for
small farmers, the birds and bees, and our health.
It’s called
the Common Agricultural Policy. It could fund mass-scale
factory farms for years to come.

And there is one
person who can stop it — European Commission President Ursula von
der Leyen.
Even at this late stage, she has the power to stop the
deal that was set up before she became president.

Over 150,000 of us
have signed a petition asking her to do just that – withdraw this
CAP. In its place, we’re asking for
a
better way of doing agriculture. One that’s green, healthy, and fair.

And today, to up the
pressure on President von der Leyen ahead of this important meeting,
we’re broadcasting
a
powerful video, funded by WeMove Europe members,

all over social media about the dangers of CAP.

If thousands of us
share it, we could double our impact instantly. And everywhere
President von der Leyen looks on social media today,

she’ll see one message: #Withdraw this CAP now.

Don’t have social media? You can still watch the video on Twitter and Facebook without logging in!

Share Video on Facebook
Retweet Video on Twitter

Not on social media? Share by forwarding this email to your friends!

The current farming
policy has had disastrous effects on small farmers, nature, and the
climate. And too few people know about it. But agribusiness knows
exactly what’s at stake. So they’ve gone into overdrive lobbying
to get this through.

Even at this final
stage of negotiations, Commission president Von der Leyen has the
power to propose an alternative sustainable and greener package. It
will take a massive, joint effort from all of us. We have strong
partners from youth climate activists to BirdLife Europe. Together
we can put pressure on the Commission to stop the CAP.

It takes less than a minute for you to share this video. You
could even write a short, personal message about why you don’t want the
CAP.

Share Video on Facebook
Retweet Video on Twitter

With hope,

David (London),
Annemarie (Berlin), and the entire WeMove team

PS: Together with
young activists we have also organised a small protest action
demanding leaders to #WithdrawTheCAP, in front of the European
Commission in Brussels this Wednesday.
We have done everything to
make this safe and the protest is strictly in line with social
distancing rules. Billions of Euros will be invested, we simply can’t
let this opportunity to demand healthy agriculture for Europeans slip
away.

=======================================

Zie ook: ‘Von der Leyen (voorzitter Europese Commissie) heeft geen tijd voor protest tegen CAP maar wel voor de peperdure lobby van de grote landbouworganisaties

EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt

Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ 

Timmermans (PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding‘ 

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

Fossiele brandstoffen-maffia krijgt Corona-subsidie‘ (alleen in Nederland krijgt deze maffia al 8,3 miljard aan subsidie op jaarbasis en dan noemt men Rutte 3 het meest groene kabinet ooit….. ha! ha! ha! ha!)

Milieudefensie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar’‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Fossil Fuel Industry Has Spent Nearly $2 Billion on Lobbying to Kill Climate Laws
(een artikel van OilChange, in de periode van 2000 tot 2016 gaf de
fossiele brandstof maffia 2 miljard dollar uit aan lobby tegen
klimaatwetten, geld wat ze met gemak kunnen betalen van de overheidssubsidies die ze krijgen, moet je nagaan…..)

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’
(met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2
en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen >>
lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet aan
initiatieven als Fridays For Future meedoen…..)

Mansveld en Dijksma willen import fout hout uit Maleisië definitief toestaan……….‘ (een bericht uit 2015, destijds waren deze 2 PvdA hufters politici bewindslieden in Rutte 2)  

Zie verder: ‘Ursula von der Leyen: Brussel is het hart van de democratie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Europese Commissie dreigt te besluiten tegen het belang van de volksgezondheid: een verbod op kankerverwekkend glyfosaat wordt waarschijnlijk van tafel geveegd

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking

Op 15 maart jl. liet NOS/NTR Radio1 presentator Lara Rensen in het programma ‘Nieuws en co’ (‘leuk verzonnen’ hè die naam, maar waar slaat ‘t in thorsnaam op??) weten dat de Russische oppositieleider Navalny werd getransporteerd naar een strafkamp, waarbij ze zei dat Navalny somber kijkt op een foto…..

Navalny oppositieleider…… ha! ha! ha! ha! ha! Als je Navalny zo noemt kan je SGP plork van der Staaij ook oppositieleder noemen, daar Navalny tijdens verkiezingen goed is voor 2 à 3% van de stemmen!!

Waarom de toevoeging door Rense dat hij somber kijkt op een foto?? Ze had beter kunnen vertellen dat Navalny een fascist is, al is dat een feit, terwijl een somber kijken op een foto een interpretatie is van Rense en haar manke redactie….. Nieuws en co is zogezegd van de NOS/NTR, en dat zouden onafhankelijke zendgemachtigden zijn….. ha! ha! ha! ha! ha! Waarom niet ook meteen vertellen dat Navalny zich niet aan de afspraken tot zijn vrijlating had gehouden, niet omdat hij buiten bewustzijn was, maar omdat hij na te zijn ontslagen uit het ziekenhuis nog een paar maanden in Duitsland is gebleven en z’n gang naar Rusland was er dan ook puur op gericht om zieltjes voor z’n foute idealen en partij te winnen….. Hij wist dan ook dat hij gearresteerd zou worden!!

Een dag later zag ik op de BBC de aankondiging van de tv serie ‘The Salisbury Poisonings’, een programma waarin Rusland wordt aangewezen als dader van de vergiftiging met novitsjok van Sergej Skripal en zijn dochter, terwijl dat een leugen van enorme proporties is, alleen al vanwege het feit dat je een vergiftiging met novitsjok onmogelijk kan overleven, ofwel een zelfde leugen als over de vergiftiging van Navalny…… De Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (of: Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons >> OPCW) stelde aanvankelijk dat Rusland niet beschikte over novitsjok en dat naar het weten van deze organisatie alleen Oekraïne beschikte over het gif, maar toen de hysterie fiks was opgelopen (en de OPCW onder druk was gezet) nam de OPCW haar eerdere woorden terug en vertelde de wereld dat de Skripals inderdaad door de Russen waren vergiftigd met novitsjok (als dat zo was waren ze zelfs met een uiterst minimale hoeveelheid zoals gezegd al lang en breed overleden). 

Echter de OPCW ging nog verder en stelde dat de gebruikte novitsjok uit Rusland moet zijn gekomen, waar deze zogenaamde onafhankelijke organisatie eerder liet weten dat Rusland nooit novitsjok had gefabriceerd vanwege de gevaren bij productie, maar zoals gezegd werd het wel door Oekraïne geproduceerd, bovendien zijn er een paar EU landen waaronder Groot-Brittannië die een monster van dit uiterst dodelijke gif in hun bezit hebben!!! Vergeet hierbij niet dat Oekraïne de grote vijand is van Rusland, waar men sinds de door de VS betaalde en geregisseerde opstand en coup tegen de democratische gekozen president Janoekovitsj, de ene na de andere leugen bracht over Rusland…….

De VPRO heeft deze fantasie flutserie in Nederland uitgezonden, althans dat neem ik aan gezien de tekst daarover op de VPRO site, hier een deel van de tekst: 

Drie dagen eerder zijn twee agenten van de Russische militaire
inlichtingendienst GROE naar Engeland gevlogen met twee kleine flesjes
Premier Jour van Nina Ricci in hun handbagage. Zorgvuldig geseald in een
taxfree tas om geen argwaan te wekken. In plaats van parfum bevatten de
flesjes namelijk het zenuwgif novitsjok. De hoeveelheid is meer dan
genoeg om duizenden mensen om het leven te brengen, maar het tweetal
komt voor slechts één man: Sergej Skripal, een voormalige Russische
spion die als dubbelagent voor de Britten werkte.

Ha! ha! ha! ha! Ja goed hè, die twee Russische GROe agenten met hun parfumflesjes gevuld met het gif, en toch overleefden deze agenten en de Skripals deze novitsjok vergiftiging, terwijl echte deskundigen stellen dat je een vergiftiging (nogmaals zoals gezegd) met novitsjok onmogelijk kan overleven. De 2 agenten zouden te zien zijn geweest op video van het Britse vliegveld waar ze aan zijn gekomen en daar zag men blijkbaar door de koffers heen dat zich parfumflesjes met novitsjok in de bagage bevonden…..

Dergelijke series zijn zonder meer een vorm van hersenspoeling waarmee
het volk nogmaals moet worden overtuigd ‘dat Rusland de schuldige is’ en dat Rusland een gevaarlijk land is voor burgers in het westen (een hersenspoeling die ook wordt uitgevoerd door de reguliere westerse media die zonder enig onderzoek de leugens overnemen die tegen Rusland in het leven zijn geroepen…..)

Propaganda buiten oorlogstijd: te triest en ziek voor woorden!!! 

Zie ook: ‘Alarm Code Geel: Lara Rense (NOS) voedt Rusland-haat‘ (en zie de links in dat bericht naar meer westerse anti-Russische propaganda!!)

Duitsland in de ban van de 2 keer (!) met dodelijk novitsjok vergiftigde Navalny, NS2 en dreigementen uit VS‘ (ook met een somber kijkende Navalny….) (en zie de links in dat bericht!!)

Nieuwe ‘novitsjok aanslag’ nadat de Skripal vergiftiging definitief kan worden afgeschreven als false flag operatie

Novitsjok Skripal sprookje? Lees dit bericht!

Joël Voordewind (ChristenUnie, Tweede Kamer) eist actie n.a.v. false flag actie Skripal

Skripal:
GB klaagt 2 Russen aan voor vergiftiging middels een sci-fi techniek:
de 2 waren tegelijk op 1 plek, waar 1 Rus te zien was……. ha! ha! ha!
ha! ha! ha! ha! ha!

Skripal vergiftiging roept steeds meer vraagtekens op…..

Rusland
schuldig verklaard voor aanslag op Skripal, echter onafhankelijke
controle van ‘het bewijsmateriaal’ wordt geweigerd……
‘ (!!!!!)

Novitsjok
(Novichok) een Russisch chemische wapen >> één grote leugen,
zoals de massavernietigingswapen van Saddam Hoessein

Rusland mag niet deelnemen aan onderzoek naar ‘aanslag met novitsjok’ op Skripal‘ (!!!!!)

Rusland verlangt terecht een excuus van de Britse regering voor valse beschuldiging ‘aanslag’ op Skripal…..

Novitsjok (novichok) uitgelegd door wetenschappers, Groot-Brittannië zit ‘goed fout….‘ (!!!!!)

Stef Blok (VVD minister BuZa): de Russische schuld voor de aanslag op Skripal is ‘plausibel…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Brits
ministerie van Buitenlandse Zalen geeft toe dat Porton Down niet heeft
gezegd dat ‘novitsjok’ uit Rusland komt….. Blok (VVD) alweer met 10
km/u. finaal uit de ‘novitsjok-bocht’

Skripal: geen (onomstotelijk) bewijs voor Russische schuld en toch stuurt Rutte 2 Russische diplomaten het land uit……..

Skripal: wat journalisten echt zouden moeten vragen aangaande ‘de aanslag met gifgas’

Russisch zenuwgas verhaal is nonsens ook aldus Jeremy Corbyn….. Jimmy Dore met commentaar!

OPCW bevestigt: novitsjok (novichok) van aanslag op Skripal komt uit Rusland……

Skripal false flag operatie zakt als soufflé in elkaar…….

‘False flag terror’ bestaat wel degelijk: bekentenissen en feiten over heel smerige zaken……….‘ 

——————————-

Terzijde verdere berichten over demoniseren van Rusland:

‘Fake
News’ hysterie willens en wetens gelanceerd om sociale media tot
zwijgen te brengen, Rusland te demoniseren en daarmee de waarheid te
verbergen……..

‘Rusland
heeft niets van doen met manipulaties van de VS presidentsverkiezingen
via Facebook, wel maakt Facebook meer kapot dan je lief is…….

‘Russiagate’ een complot van CIA, FBI, Hillary Clinton en het DNC………..

CIA en 70 jaar desinformatie in Europese opiniebladen…………

CIA deed zich voor als het Russische Kaspersky Lab, aldus Wikileaks Vault 8…..‘ (zie ook de andere links onder dat bericht)

Clinton
te kakken gezet: Donna Brazile (Democratische Partij VS) draagt haar
boek op aan Seth Rich, het vermoorde lid van DNC die belastende
documenten lekte

Russia Is Trolling the Shit out of Hillary Clinton and the Mainstream Media

Russische ‘hacks’ door deskundigen nogmaals als fake news doorgeprikt >> Intel Vets Challenge ‘Russia Hack’ Evidence

Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Russiagate, of: hoe de media u belazeren met verhalen over Russische bemoeienis met de VS presidentsverkiezingen……..‘ 

Publicly Available Evidence Doesn’t Support Russian Gov Hacking of 2016 Election

Wall Street Journal wil punt achter Russiagate

Een gelekt memo uit 2017 geeft aan dat de VS werkelijk mensenrechten misbruikt om landen als China te demoniseren

Oké, e.e.a.
was al bekend maar volkomen terecht dat Caitlin Johnstone nog eens
de aandacht vestigt op het feit dat uit een in december 2017 gelekt memo van
Brian Hook* aan destijds minister van BuZa Rex Tillerson blijkt dat de
VS inderdaad mensenrechten misbruikt om landen als
Rusland en China (en Iran plus Noord-Korea uiteraard) te demoniseren
wegens mensenrechtenschendingen, of die nu wel of niet
plaatsvonden of -vinden….. In hetzelfde memo wordt gesteld dat de VS
natuurlijk goede banden zal blijven onderhouden met landen als als Saoedi-Arabië, Egypte en de
Filipijnen……
(deze drie landen zijn zware
mensenrechtenschenders) Jammer dat Caitlin Israël daar niet aan heeft toegevoegd, immers dat land begaat zelfs massamoorden op vreedzame demonstranten en heeft totaal geen probleem om ernstige misdaden tegen de menselijkheid te begaan >> deze fascistische apartheidsstaat ontvangt jaarlijks vele miljarden aan steun van de VS!!

Brian
Hook geeft voor de tegengestelde houdingen aan welke drijfveren men
daarbij heeft, zoals strategische en economische belangen. Bijna
letterlijk wordt gezegd dat het de VS aan de reet zal roesten als
mensenrechten worden geschonden in de eerst genoemde landen, maar dat
dit uitstekend gebruikt kan worden om druk uit te oefenen, de landen
op kosten te jagen en strategisch initiatief overwicht te houden
(Hook stelt: voor het herwinnen van het initiatief op gebied van
strategie). Je begrijpt waarschijnlijk al dat die kosten dan vooral
te maken hebben met sancties tegen één of meerdere van die landen. Dit alles terwijl de VS zelfs in eigen land ernstige mensenrechtenschendingen begaat, neem alleen al het enorme aantal politiemoorden op de gekleurde bevolking……

Uiterst
actueel gezien de nieuwe VS sancties tegen China, zoals gewoonlijk
gesteund door haar schoothondjes Canada, de EU en Groot-Brittannië…… De zogenaamde bewijzen van een genocide tegen de
Oeigoeren zijn van het leugen niveau die de VS gebruikte om de
illegale oorlog tegen Irak te beginnen…… Terecht merkt Caitlin op
dat China bepaald geen heilige staat is, maar deze manier van landen
demoniseren, waarbij 2 van de staten NB kernwapen grootmachten zijn, is
flirten met een totale vernietiging van de wereld…… Over genocide gesproken: de VS steunt NB militair de genocide die de Saoedische terreurcoalitie uitvoert in Jemen, waarbij intussen meer dan 500.000 mensen zijn omgekomen, door militair geweld, met opzet veroorzaakte honger (middels blokkades op zee en land en bombardementen van landbouwgronden) en door met bombardementen van bepaalde voorzieningen veroorzaakte cholera en difterie……

En
vergeet niet dat de VS alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen
heeft vermoord (met hulp van andere NAVO-partners) in illegale oorlogen, ofwel oorlogen die de VS zonder een VN resolutie begon en dat ‘gelegitmeerd’ met smerige leugens…… Verder: zie hoe de VS in eigen land omgaat
met de gekleurde bevolking en vluchtelingen (zelfs kinderen in
kooien, ofwel in een concentratiekamp….) en je ziet dat zowel de
Republikeinen als de Democraten schijt hebben aan mensenrechten of
internationaal recht, immers zoals gezegd de oorlogen van de VS en haar
NAVO-partners waren allen illegaal >> niet gesteund door een VN resolutie!!!

Tot
slot wil ik nog wijzen op de vele pogingen door de VS gedaan om de
regeringen van haar niet welgevallige landen te laten vallen, waarbij
de VS demonstraties en opstanden organiseert en regisseert, en mocht
dat niet leiden tot het opstappen van maar al te vaak democratisch
gekozen regimes, draait men er in de VS de hand niet voor om de
officieren van het leger van zo’n land om te kopen en een door de VS
geregisseerde coup uit te voeren, voorbeelden te over….. Mocht
zelfs dat niet lukken gebruikt de VS niet zelden een false flag
operatie desnoods tegen een eigen oorlogsschip om de schuld in de
schoenen te schuiven van zo’n regime en daarna zo’n land aan te
vallen…….

Lees
het artikel van Caitlin en haar terechte conclusie, benieuwd of je
het daarmee eens bent.

That
Time A Leaked Memo Proved The US Weaponizes ‘Human Rights’
Against Nations Like China

by Caitlin
Johnstone

The
US, UK, EU and Canada have simultaneously 
implemented
new sanctions

against Chinese officials in yet another reminder that these nations
consistently function as member states of
a
single empire

on foreign policy, and that the Biden administration is
continuing
right where the Trump administration left off

on
anti-China
hawkishness
.

The
basis for these sanctions is listed as “human rights”
violations in Xinjiang province, as US Secretary of State Tony
Blinken
explains:

“Amid
growing international condemnation, the PRC continues to commit
genocide and crimes against humanity in Xinjiang.  The United
States reiterates its calls on the PRC to bring an end to the
repression of Uyghurs, who are predominantly Muslim, and members of
other ethnic and religious minority groups in Xinjiang, including by
releasing all those arbitrarily held in internment camps and
detention facilities.”

Blinken’s
allegations are unfounded, as explained in
this
recent article from 
The
Grayzone
 and
in
this
comprehensive video
 by
the Youtube channel 
Bay
Area 415
.
While it’s entirely possible that human rights violations could be
happening in Xinjiang in some form and to some extent, the extremely
flimsy and blatantly manipulated evidence we’ve seen so far for
western claims of “genocide” and “crimes against
humanity” should draw immediate incredulity from anyone who
remembers the lead-up to
the
Iraq invasion
.
The only sane response to unfounded claims by known liars is
skepticism and agnosticism until we are presented with proof that
rises to the level required in a post-Iraq invasion world.


 (zie de video waarin gehakt wordt gamaakt van de westerse propaganda claims over de Oeigoeren!!)

These
talking points issued by the State Department chief look even more
off-base when we remember that a leaked 2017 State Department memo
confirmed that the United States has a standing policy of using
allegations of human rights violations as a bludgeon against nations
like China while ignoring known human rights violations against
member states of the empire like Egypt and Saudi Arabia.

In
December 2017
Politico
published

an internal
memo
that had been sent the previous May to then-Secretary of State Rex
Tillerson by
virulent
neocon

Brian Hook. The memo provided useful insight into what it looks like
when a toxic swamp monster orients a political neophyte to the inner
mechanics of the empire, explaining the way “human rights”
are really just a tool to be cynically exploited to advance the goal
of planetary hegemony like an old veteran explaining the backstory to
the new guy in the pilot episode of a new TV series.

“In
the case of US allies such as Egypt, Saudi Arabia, and the
Philippines, the Administration is fully justified in emphasizing
good relations for a variety of important reasons, including
counter-terrorism, and in honestly facing up to the difficult
tradeoffs with regard to human rights,” Hook explained in the
memo.

“One
useful guideline for a realistic and successful foreign policy is
that allies should be treated differently — and better — than
adversaries,” Hook wrote. “We do not look to bolster
America’s adversaries overseas; we look to pressure, compete with,
and outmaneuver them. For this reason, we should consider human
rights as an important issue in regard to US relations with China,
Russia, North Korea, and Iran. And this is not only because of moral
concern for practices inside those countries. It is also because
pressing those regimes on human rights is one way to impose costs,
apply counter-pressure, and regain the initiative from them
strategically.”


Ben Norton



@BenjaminNorton

A leaked State Department memo officially confirms the open secret we all knew: when the US government expresses concerns about so-called “human rights,” it doesn’t actually care about human rights; it’s just a cheap political tactic to demonize US enemieshttps://www.politico.com/story/2017/12/19/tillerson-state-human-rights-304118 

View image on Twitter1,057

1,066 people are talking about this

So
if it wasn’t already clear to you that the US empire is faking its
concern for the wellbeing of Muslim lives (and a quick glance at
America’s actions in the Middle East should make that read like the
punchline of a bad joke anyway), it should be clear to you now.
Neither Washington nor its vassal states harbor any interest in
protecting the interests of the Uyghurs in Xinjiang, they are only
using that narrative to, as Brian Hook put it, “impose costs,
apply counter-pressure, and regain the initiative from them
strategically.” This is exactly what a steadily escalating
international sanctions campaign helps accomplish.

The
illusion is that the US and its allies have seen evidence of genocide
and crimes against humanity and taken action against China in the
interest of human rights. The reality is that actions against China
were already planned, and a narrative was used to justify it.

Meanwhile
we ordinary people are watching two nuclear-armed nations escalate
against one another with increasing aggression, with escalations
against nuclear-armed Russia
complicating
things even further
.
This incredibly dangerous flirtation with
the
unthinkable

is the most important thing happening in our world, and we should all
oppose it tooth and claw.

You
don’t need to believe that the Chinese government is run by a bunch
of saints to understand that these great power confrontations serve
no one and threaten everyone–economically, politically, and
existentially. There is no legitimate reason we can’t all begin
collaborating with each other toward the common good of humanity
instead of brandishing armageddon weapons at one another with
increasing recklessness in the name of unipolar hegemony.

____________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter,
or throwing some money into my tip jar
on 
Ko-fiPatreon or Paypal.
If you want to read more you can buy 
my
new book Poems For Rebels
 (you
can also 
download
a PDF for five bucks
)
or my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| March 23, 2021 at 11:57 am | Tags:
china,
imperialism,
sanctions,
state
department
,
Uyghur,
Xinjiang
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2w7

=====================================

* (toegevoegd op 31 juli 2021) Hook was adviseur van Pompeo en speciaal gezant voor Iran van 2018 tot 2020.

Zie ook: ‘VS chanteert de wereld: geen olie import uit Iran, anders……..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Protesten Hongkong krijgen veel media aandacht, terwijl protesten in landen die westers gezind zijn vaak worden genegeerd…..

VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van zaken die VS zelf op grote schaal begaat

 BLM in de labels onder dit bericht staat voor Black Lives Matter. Voor meer berichten over de genocide in Jemen, vul de naam van dit land in op het zoekvlak rechtsboven aan deze pagina, klik daarna op datum voor een chronologische volgorde. (het aantal tekens voor de labels is beperkt, vandaar)

Amnesty International vindt een boycot van het WK in Qatar niet nodig!!

Ongelofelijk: gistermorgen het bericht in het nieuws dat Amnesty International (AI) een boycot van het WK voetbal in Qatar (2022) niet nodig vindt…… Blijkbaar zijn de inkomsten van donateurs bij AI belangrijker dan een duidelijk punt maken van de slavernij in Qatar, waarbij al 6.500 mensen zich letterlijk hebben moeten doodwerken (en dat voor een appel en een ei) en dan te bedenken dat dit nog maar de arbeiders uit een paar landen zijn, de doden uit andere landen worden niet eens geteld, kortom de kans dat het werkelijke cijfer de 10.000 ver overstijgt is levensgroot!!!

Volgens AI kan je beter ter plekke aandacht voor de wantoestanden vragen…… Alsof dat ook maar één keer heeft geholpen, bij alle toernooien en ander sportwedstrijden in foute landen waarover men hetzelfde heeft geopperd…… 

Ruud Bosgraaf was ‘s morgens al op ik dacht BNR te horen en daar durfde deze hufter te stellen dat wanneer de spelen worden geboycot die arbeiders ook nog eens niet betaald krijgen!!! Een heel groot deel van de arbeiders heeft na veel moeite met het bij elkaar rapen van geld voor de terugreis alsnog niet betaald gekregen, althans als ze de kans kregen het land te verlaten, daar de bazen de paspoorten afnemen en de arbeiders zich na werktijd (12 uur per dag in de vreselijke hitte) niet vrij mogen bewegen, ofwel hier is echt sprake van slavernij en gevangenschap en dat vindt AI blijkbaar normaal…….

Oh wacht even Azijnpisser: op de Radio1 site staat bij het onderdeel ‘Standpunt NL te lezen dat AI de FIFA oproept om de omstandigheden van de arbeiders te verbeteren en dat direct en concreet….. Voorts vraagt AI de KNVB deze oproep te steunen…… Zoals bekend zou moeten zijn bij AI is een dergelijke eis neer te leggen bij de FIFA totaal zinloos, daar men daar keer op keer met de dooddoener komt dat voetbal niets met politiek te maken heeft……. Het valt me nog mee dat de FIFA in de toekomst rekening zal houden met de mensenrechtensituatie in aan te wijzen landen voor het WK Voetbal of andere voetbaltoernooien……. Beter zou AI zelf ook oproepen tot een boycot, hoe kan
je dergelijke barbarij tolereren en dat anno 2021??!!!


Benieuwd hoeveel doden er door de bouw van dit stadion in Qatar zijn te betreuren…….

Bosgraaf was later in Standpunt NL te horen en daar stelde hij dat de kleine verbeteringen die de afgelopen jaren werden doorgevoerd, de komende 1,5 jaar flink door moeten worden gevoerd, door Qatar en de FIFA daar flink (ja alweer) op aan te spreken (de zin die hij in sneltreintempo uitsprak klopte van geen kant, het voorgaande geeft wel aan wat hij bedoelde) Verder moet de FIFA zelf ‘dingen’ aankaarten en zelf controleren wat daar gebeurt, wat tot nu toe nauwelijks is gebeurd, aldus de flapdrol….. (daar had hij in de pers wel eens eerder op kunnen hameren, maar ja dat kost AI donateurs…..) 

Telkens kwam Bosgraaf weer met de FIFA op de proppen, terwijl je amper iets kan verwachten van deze organisatie, al zei Bosgraaf dat de FIFA een paar jaar geleden door AI is aangesproken op het feit dat arbeiders maandenlang niet werden betaald en daardoor uiteindelijk wel betaald zouden zijn (hij noemde maar niet het bedrag dat per arbeider uh slaaf betaald moest worden, maar veel meer dan een appel en ei kan dat niet geweest zijn en dat voor verplicht hard en lang werken, dit feitelijk in onmogelijke omstandigheden……. Volgens de druk kwekkende kwezel Bosgraaf zullen de normen wat betreft arbeid niet als in Nederland worden, zo vreest AI……. ha! ha! ha! ha! Die gaat wel op voor het eufemisme van het jaar, gvd!! Aan zijn woorden voegde hij trouwens toe dat elke verbetering is meegenomen, dus als de slaven daar morgen een half uur korter mogen werken is Bosgraaf blij….. 

Het zijn doodarme mensen die daar onder slechte omstandigheden moeten werken en die omstandigheden moeten verbeteren, maar zonder inkomen is helemaal slecht, aldus Bosgraaf….. Vraag me af of de overleden slaven of hun familie/gezin het daar mee eens (zouden) zijn….. Het is al jaren bal in Qatar wat betreft de mensenrechten en als er door een aantal landen eerder tot een boycot was besloten, zouden velen van de buitenlandse arbeiders niet zijn vervoerd naar slavernij en niet zijn overleden in Qatar….. 

Trouwens Bosgraaf en presentator de Zwart vestigden geen aandacht op het feit dat ook o.a. Nederlandse bouwbedrijven meewerken aan de bouw van stadions en de bijbehorende infrastructuur…… Alsof die bedrijven niet al lang aan de schandpaal hadden moeten worden genageld, immers ook zij werken met onderaannemers die slaven voor zich laten werken, waarom heeft AI daar al niet veel eerder op gehamerd??!!! Oh ja dom van mij, daar zitten ook vast wel donateurs van AI tussen, die op zo’n manier ‘een aflaat’ voor ‘de hemel’ kopen……. 

Lullig ook dat de Zwart en Bosgraaf geen kritiek hadden op de trainingen van PSV en Ajax in Qatar, terwijl de Zwart de KNVB een aantal keren wel noemde (in positieve zin, zo zou de KNVB hebben gezorgd voor de nieuwe regel dat de FIFA rekening zal houden met de mensenrechten in  aan te wijzen landen voor toernooien). Tja als Bosgraaf daar wel op had gewezen zou dit ongetwijfeld een flink aantal AI donateurs hebben gescheeld en hij wil natuurlijk wel blijven genieten van z’n riante salaris…….

Ik was al geen fan van AI en al zeker niet van de Nederlandse tak en dat
gevoel heeft zich alleen maar versterkt door het walgelijke optreden
van Bosgraaf……

De ‘Spraakmaker van de dag’ was Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging en eertijds lid van de fascistische LPF en ongelofelijk maar waar deze figuur is ook nog eens SER kroonlid…. (dat fascistische in combinatie met kroon past dan wel weer helemaal). Voorafgaand aan het gesprek met Bosgraaf ratelde hij op ADHD niveau dat (ook Nederlandse) bedrijven in de olie- en gasindustrie (meestal dezelfde bedrijven, ‘maar goed’) en de chemische sector werkzaam zijn in Qatar en dat die ook veel goeds kunnen doen…… Alsof die bedrijven zich ooit maar iets hebben aangetrokken van mensenrechten als ze kapitalen kunnen verdienen in een dictatuur, zo was Shell medeverantwoordelijk voor het ophangen van mensenrechtenactivisten toen Nigeria nog een volledige dictatuur was…….

Ook van Eijck stelde dat niet gaan geen optie is, daar de situatie van de slaven daarmee niet verbeterd zal worden……. (je zal begrijpen dat Bosgraaf, van Eijck en de Zwart het woord slaaf niet in de mond namen) 

Als je lult zoals Bosgraaf en van Eijck kan je overal slaven onder erbarmelijke omstandigheden aan het werk zetten en daarbij kunnen deze 2 dan telkens proberen om de situatie iets te verbeteren, terwijl collega’s van die slaven als vliegen sterven…… Schande!!!!!

Het beste signaal aan dit soort fascistische schoftenstaten is een totale boycot!!! 

Zie ook: ‘Ajax en PSV hebben lak aan bloedige slavernij in Qatar: WK Voetbal 2022…..

Revealed: 6,500 migrant workers have died in Qatar as it gears up for World Cup

“How Can We Work Without Wages?”‘ (van Human Rights Watch)

WK 2022 in Qatar: duizenden doden voor een voetbaltoernooi‘ (ook met aandacht voor Nederlandse bouwbedrijven die daar gebruik maakten van slavenarbeid…..)

FIFA wil macht spelersmakelaars aanpakken

FIFA macht over rechtspraak >> klasse justitie terug van nooit weggeweest!!

WK voetbal beschermd door speciale troepen, ingehuurd door de FIFA……… 

WK voetbal 2022 in Qatar niet in de zomer

Voetbal: subsidie en ‘sponsoren’

En terzijde maar van groot belang: ‘Nederland
en EU weigeren anno 2016 VN verdrag te tekenen, waarin bedrijven
verantwoordelijk worden gehouden voor moord………..
‘ 

Toon Gerbrands (PSV) neemt het op voor arme voetbalsupporters die daklozen vernederden………‘ 

Hier nog een leuke met van Eijck: ‘Steven van Eijck: welgestelden moeten belastingvrijstelling krijgen, de arme sodemieters……… ha! ha! ha! ha! ha!

Prem Radhakishun gebruikt geen verdovende middelen en drinkt uitsluitend bruine rum…… ha! ha! ha! ha! ha!

De enorme sufferd Prem Radhakishun liet in zijn Radio1 programma ‘Zwarte Prietpraat’ ten overvloede nog eens weten een dombo van groot formaat te zijn. 

In de nacht van zondag op maandag (op Radio1 na 00.00 u.) liet deze mislukte zakkenwasser weten dat hij geen verdovende middelen gebruikt, ach in de jaren 90 heeft hij in Suriname wel eens een joint gerookt, maar verder niet…… Terwijl er in werkelijkheid geen uitzending voorbijgaat waarin hij niet zegt een liefhebber te zijn van bruine rum…… ha! ha! ha! ha! ha! Alsof alcohol geen verdovend middel is!!

Hé Prem: weet je dat er dagelijks 12 mensen overlijden aan de gevolgen van overmatig alcoholgebruik en dat niet in één keer, maar door jarenlang te veel drinken, ofwel wat men noemt drankmisbruik……. En nee dan gaat het niet om mensen die omver worden gereden door een dronken chauffeur……. Dat cijfer 12 is overigens een cijfer uit 2013, de kans is dan ook groot dat het aantal doden nu hoger ligt…… Alcohol is de harddrug die wereldwijd verreweg het grootste aantal doden maakt……

Voorts vond kwal Prem het nodig om te laten weten dat je varkens en koeienvlees moet eten, kan hem het schelen dat deze dieren op een afschuwelijke manier worden groot en doodgemarteld……  Vanwege zijn reclame maken voor vleeseten, zal ik er dan ook niet om rouwen als hij door z’n kadavervreten een maag en darmkanker oploop. (vleeseten kan trouwens nog veel meer onherstelbare schade aanrichten in het lichaam en praktisch geen orgaan is daarvan ‘vrijgesteld’, zo kan je er ook een hart- of herseninfarct van oplopen……)

De zelfingenomen sufferd Prem heeft er blijkbaar schijt aan dat er in Nederland jaarlijks 600 miljoen dieren worden groot en doodgemarteld…… Die meer dan een half miljard dieren produceren een enorme hoeveelheid methaangas, een broeikasgas dat meer dan 80 keer zo sterk is dan CO2….. Over CO2 gesproken, de totale veestapel in de EU produceert meer CO2 dan het totale autoverkeer in hetzelfde gebied….. De meer dan een half miljard dieren in ons land zijn er verantwoordelijk voor dat Nederland een onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering…… Prem heeft kinderen dus je zou verwachten dat hij voor zijn kinderen een leefbare wereld wil nalaten, echter zelfs dat vindt deze schertsfiguur blijkbaar niet belangrijk……. 

Verder wordt een heel groot deel van het Amazonewoud platgebrand om daar soja te telen voor onze enorme veestapel, Nederland is na China zelfs de nummer 2 importeur van genetisch gemanipuleerde soja uit voornamelijk het Amazonegebied…… (meer dan 80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer……) Bij het verbranden van het Amazonewoud komt niet alleen een enorme hoeveelheid CO2 vrij, maar ook nog eens een gigantische hoeveelheid methaangas……

Nog een belangrijk punt betreffende vleeseten: door het eten van vlees wordt het wereldvoedselprobleem in stand gehouden, logisch daar er voor de ‘productie’ van 1 kilo vlees gemiddeld 5 kilo groente nodig is, om over de enorme hoeveelheid drinkwater voor de veestapel nog maar te zwijgen…. Ofwel door het eten van vlees houd je ook nog eens honger in de wereld…..

Onbegrijpelijk dat deze rechtse kwal middels door ons betaald belastinggeld een salaris kan binnenharken, benieuwd hoeveel Radhakishun krijgt voor het programma dat hij presenteert op Radio1.

Voor meer berichten over Prem (Radhakishun) klik op het label met zijn  naam, direct onder dit bericht.