Het werk van Mark Lombardi, een vijand van de staat die zich zogenaamd het leven benam

Gisteren
was het 21 jaar geleden dat politiek-artiest Mark Lombardi werd
vermoord, hij zou zich hebben gesuïcideerd……..

Mark
maakte jaren voor de aanslag op de Twin Towers een kunstwerk waarmee
hij de banden tussen de Bush en Bin Laden families en andere samenzweerders van 9/11 blootlegde en
daarmee in feite die aanslagen voorspelde…..

Waarom
zou iemand die net is doorgebroken met z’n werk zichzelf verhangen???
Suïcide de manier om ‘vervelende vips’ uit de weg te ruimen, een
specialiteit van de FBI en de CIA……

Valt me
alles mee dat de bijgaande video’s niet werden gecensureerd door
YouTube (al zou dat zomaar alsnog kunnen gebeuren….).

Hier het artikel van Brasscheck plus de begeleidende video’s: 

Today
is the anniversary of the “suicide” of Mark Lombardi in
2000.

He
was an artist – with a difference.

He
made a piece of art that laid out the connections between all
the conspirators of 9/11 – years before it happened.

The
work of Mark Lombardi

Another
“Enemy of the State” who ‘killed himself’

https://www.youtube.com/watch?v=Xz_TfsAgvHM

An artist on a
mission

Today is the anniversary of the
“suicide” of Mark Lombardi in 2000.

Eight months before an idiot son of
the Bush crime family “won” election for president…

A year before Osama bin Laden
became famous for 9-11…

Mark Lombardi, who had just
achieved a major breakthrough in his career as an artist, reportedly
hanged himself in his Brooklyn studio.

His art form?

Drawing intricately detailed
diagrams of the relationship between the Bush family and its allies,
the Bin Laden family, and other global criminals.

If there are people who commit
political murders and then stage them to look like suicides – and
there are – don’t you think that it’s quite a coincidence than
Aaron Swartz – a very positive, resourceful, and intelligent young
man who was co-owner of a major social media network – died the
very same way, “suicide” by hanging in New York City.

It’s all just a big coincidence.

We recently found the list of the
books that were in Mark Lombardi’s studio when he died.

You can see the list here: The
books in Mark Lombardi’s library

 https://www.youtube.com/watch?v=m4dc976GX0k

Click here
to 
support
Brasscheck

(hoognodig daar Brasscheck volkomen terecht Google ‘censurist’ op
straat heeft geschopt en ook is gekapt andere dubieuze adverteerders,
dus als je een centje overhebt……)

 ==========================================

Zie ook: ‘Geëxecuteerd middels suïcide, de manier om van lastige VIP’s af te komen…….

Martin Luther King jr. vermoord door de overheid, aldus rechter……..

J.F. Kennedy vermoord door Lyndon Johnson en z’n maten in misdaad, geheime diensten en politiek…..

John Lennon 9 oktober 1940 – 8 december 1980 Power to the People!

Aaron Swartz 8 november 1986 – 11 januari 2013. De moord op een (computer) genie…….

Martin Luther King: de moord van 50 jaar geleden door de VS overheid uiterst beperkt herdacht‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De
langzame moord op de ideeën van Martin Luther King……………..
Ofwel: Dr. Martin Luther Kings lessen willens en wetens verzwegen….

Nam Kurt Cobain zijn eigen leven? Niet volgens een flink aantal mensen

Georganiseerde
misdaad en overheid, wat is het verschil tussen die twee? Een uiterst
hilarische lezing van Michael Parenti over de moord op JFK!

Martin Luther King misbruikt door Radio1

Paul
Scheffer, het media-orakel met een ‘vlijmscherpe analyse’ over het
racistische optreden van de politie in de VS……… AUW!!!

Willem Post over de zegeningen van het zero tolerance beleid in de VS en ach, het is misschien ietsje doorgeschoten…….

Lees zeker ook het volgende bericht met MLK: ‘Dr. Martin Luther King Jr.: 8 wijze lessen!

PS: je zou je zelfs voor kunnen stellen dat een flink aantal
journalisten niet langer durven te schrijven wat ze voor ogen komt, daar
ook hen regelmatig een vreemde dood treft en dan bedoel ik in dit geval in westerse
landen….. (overgenomen van eerder bericht)

Sancties tegen China terwijl Saoedi-Arabië en de VAE ongestoord door kunnen gaan met genocide in Jemen

In het WDR5 nieuws van 13.00 u. het bericht dat de EU sancties heeft ingesteld tegen China, dit vanwege de behandeling van de Oeigoeren in de Chinese provincie Xinjiang….. Men stelt op voorspraak van de VS dat er een genocide wordt uitgevoerd op de Oeigoeren in de Chinese provincie Xinjiang, een leugen van gigantische proporties…..*

Sprak men maar met evenveel compassie over de echte genocide die Saoedi-Arabië (S-A), de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en Egypte uitvoeren in Jemen en dat NB politiek en militair gesteund door de hardste Oeigoeren-genocide-roeptoeter: de VS (de grootste terreurentiteit ter wereld), plus verdere hulp van Groot-Brittannië en Frankrijk, een genocide waar Nederland in feite ook aan meehelpt doordat we wapenonderdelen verkopen aan S-A…….. (Volgens VVD minister van BuZa en opperploert Blok en zijn minister collega van Defensie, hare CDA leeghoofdigheid Bijleveld voldoet Nederland daarmee aan het wapenembargo tegen S-A……. De smerige leugenaars!!) 

D66 sukkel Sjoerd Sjoerdsma de Oeigoerse genocide fantast, die het voor elkaar kreeg dat de Kamer nu ook spreekt over een genocide in Xinjiang en dat op basis van leugens die o.a. de CIA en NSA de wereld in hebben geholpen……

Bij de genocide in Jemen zijn intussen meer dan 500.000 mensen vermoord, door bombardementen, een met opzet uitgelokte hongersnood (zelfs akkers met te oogsten gewassen worden gebombardeerd!!) en de door grootschalige terreur opgewekte ziekten als cholera en difterie……. Onder de doden meer dan 100.000 kinderen…….

Ongelofelijk dat men China wel aanpakt terwijl er bewezen keihard wordt gelogen over China door de VS geheime diensten (die NB bekend staan vanwege hun enorme capaciteit tot liegen!!) Over de genocide in Jemen hoor je amper een onvertogen woord (terwijl daar overduidelijk sprake is van een genocide, weigert men in het westen de ongebreidelde en barbaarse terreur zo te noemen)….. 

Ongelofelijk, wat een stel smerige en ronduit misdadige hypocrieten!!!

* Zie: ‘VS beschuldigingen dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren zijn gebaseerd op leugens

Zie ook:China
rejects Uighurs genocide charge, invites UN’s rights chief

U.S.
accusation of China’s “genocide” relies on data abuse,
baseless claim by far-right: media

Westerse
propaganda doorgeprikt: de Keriya Aitica moskee in de provincie
Xinjiang is niet vernietigd maar gerenoveerd en uitgebreid

De EU moet zich inzetten voor de Tibetanen

De ‘nieuwste anti-Chinese propaganda’: de deportatie van Oeigoeren naar concentratiekampen

BBC bedient VS met het demoniseren van China‘ 

Tibet: geef dit volk haar taal terug! 10 december: internationale dag van de mensenrechten

Dalai
Lama in Nederland, Timmermans benadrukt, dat zijn gesprek met de Dalai
Lama alleen een religieuze dialoog zal zijn……… Teken de petitie
a.u.b.!
‘ (ja ja deze zogenaamde duurzame en maatschappelijk
bewuste clown van de PvdA vond destijds dat China niet voor de voeten
moest worden gelopen, de smerige hypocriet!!)

——————————————————–

Hier nog ‘een paar links’ naar berichten over de genocide in Jemen: ‘VS gezant voor Jemen liegt over de blokkades die al aan aan paar honderdduizend Jemenieten het leven hebben gekost….

Joe
Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt
andermaal de werkelijke VS buitenlandpolitiek bloot en die is niet
gericht op vrede of democratie

Joe Biden (VS president) zegt oorlog in Jemen te willen stoppen, echter ‘de oorlog tegen terreur’ in Jemen gaat gewoon door‘ (en zie de links in dat bericht)

EU staat niet voor mensenrechtenbevordering en het behouden dan wel brengen van vrede

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

De
laatste beslissing van Trump t.a.v. Jemen gaat wat betreft schunnig
handelen mijlen verder dan de Capitol Hill rel en zal niet worden
teruggedraaid door Biden
‘ (hier ging ik ‘iets te snel door de bocht, Biden heeft die beslissing terugggedraaid)

Jemen: zijn wij niet met z’n allen de terroristen die zovelen al een afschuwelijke dood bezorgden?‘ (en zie de links in dat bericht)

VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van terreur die de VS zelf op grote schaal uitoefent

VN bespreekt humanitaire hulp aan Jemen met bewind in Teheran; voorts: hoe de Saoediërs en de VS Jemen vernietigen

Blok
(VVD ‘minister’ van BuZA) wenst in VN geen oproep tot wapenboycot te
doen i.z. Jemen, in de VS blokkeerde huis van afgevaardigden een debat
over de genocide in Jemen
‘ (!!!!)

Pentagon: nieuwe geheime operatie voor steun aan Saoedische coalitie die genocide uitvoert in Jemen……

Trump administratie staat op het punt de Houthi’s in Jemen op de terreurlijst te zetten…….

Jemen: genocide en oorlog hebben tot nu toe al rond de 200.000 mensenlevens geëist…..

Amal
Hussain, het meisje van 7 dat voor het westen symbool stond voor
humanitaire crisis (lees: genocide) in Jemen, is overleden…….

Jemen: VS politici roepen uiterst hypocriet om een onmiddellijk eind aan de ‘oorlog……’

Saoedische
terreurcoalitie stuurt 10.000 militairen extra naar de Jemenitische
havenstad Hodeida >> de genocide in een hogere versnelling

Jemen
genocide: democratische oppositie steunt met bijna 100% Trumps
terreuragenda, terwijl ze hem aanvallen op niet bewezen Russiagate……

Jemen: VS wapenindustrie medeplichtig aan misdaden tegen de menselijkheid

Saoedi-Arabië bombardeert busstation in Jemen…….

Saoedische terreurcoalitie geeft eindelijk toe dat de aanval op een schoolbus niet gerechtvaardigd was……

Saoedische
terreurcoalitie raakt alweer een bus met kinderen, dit keer tijdens een
bombardement van een vluchtelingenkamp……..

Genocide Jemen: ‘eindelijk ontdekt’ door reguliere media VS, nu nog Nederland en de EU

Saoedische aanval op schoolbus in Jemen: 43 kinderen vermoord……

Aanval op schoolbus Jemen, door Saoedi-Arabië opzettelijk als doel gekozen, geen reden voor VS veroordeling……

Bom waarmee schoolbus in Jemen werd getroffen is van VS makelij

Democratisch congreslid eist antwoorden over de rol van de VS bij de massamoorden in Jemen, zoals de aanval op een schoolbus

Saoedi-Arabië woedend over VN rapport waarin de waarheid wordt verteld over S-A en de oorlog in Jemen

Trump wijst elke bezuiniging af op de hulp van de VS voor de genocide die Saoedi-Arabië uitvoert in Jemen

8 miljoen Jemenieten, inclusief een groot aantal kinderen, dreigen te sterven van de honger……..

Door VS geregisseerd bombardement op ziekenhuis Hodeida >> 50 doden……

Jemen, de gemartelde, vermoorde of ‘verdwenen’ Jemenieten, onder verantwoording van de Saoedische coalitie……

Jemen: de vergeten genocide en haar kinderslachtoffers………

Saoedi-Arabië geeft toe in Jemen gruwelijke oorlogsmisdaden te hebben begaan…. 
(en daarmee is ten overvloede nog eens duidelijk gemaakt dat ook de VS
meewerkt aan oorlogsmisdaden en die genocide in Jemen…..)

Agressie
vanwege een vermeende gifgasaanval op Douma, terwijl de tienduizenden
kinderen die in Jemen worden vermoord middels een genocide blijkbaar
niet meetellen……

Saoedische
coalitie valt in Jemen de laatste haven voor humanitaire goederen
aan…… Weer ziekenhuis met hulp van VS gebombardeerd………
‘            

Congres VS geeft akkoord voor verdere steun aan de Saoedische genocide in Jemen……

VS versterkt militaire terreur t.b.v. genocide >> deelname aan aanval op Jemenitische havenstad Hodeida…….

VS en Groot-Brittannië weigeren een onmiddellijk staakt het vuren op haven t.b.v. door genocide geterroriseerd Jemen…..‘ (zie ook de links in dat bericht)

VS vecht in Jemen, Pentagon loog weer eens >> Congres eindelijk ‘wakker’

Saoedi-Arabië vermoordde minstens 20 bruiloftsgangers in Jemen

Saoedi-Arabië dreigt Iran aan te vallen voor vanuit Jemen afgevuurde ‘raketten’ op Saoedische ‘doelen……….’

VS doet planning van de Saoedische genocide in Jemen…..

VS rol in Jemen gaat verder dan eerder gemeld, ofwel nog meer VS hulp bij Saoedische genocide op sjiieten…..

Jemen: meer VS steun voor genocide op sjiieten met grote levering ‘slimme munitie’ aan Saoedi-Arabië……

Jemen: BBC propaganda voor genocide door Saoedische coalitie……..

Mike Pompeo (ex-CIA, VS min. van BuZa en ‘christen’) liegt openlijk over genocide in Jemen‘ (zie ook de links in dat bericht)

Saoedi-Arabië heeft op verzoek van de VS intensief haar islam ideologie (en die van ISIS) verspreid…..‘ (soennitisch, terwijl het merendeel van de Jemenitische bevolking en haar beschermers, de Houthi’s sjiitisch zijn)

Watch: Yemeni Forces Strike Saudi Mercs With Missile, Destroy US Military Equipment

—————————————————

Zie wat een ongelofelijke hufter D66 plork Sjoerdsma is en wat hij durfde te zeggen over de Iraanse generaal Soleimani die met groot succes de door Saoedi-Arabië en de VS georganiseerde en gesteunde terreurgroep ISIS (dat is meermaals bewezen) bestreed, zowel in Irak als in Syrië….: ‘Iran oorlog: Rutte 3 heeft begrip voor de moord op Soleimani en hoopt dat de VS zich niet terugtrekt uit Irak, een soeverein land >> westerse propaganda……‘ en zie wat betreft Irak ook: ‘Irak: de illegale oorlog van de VS begon 18 jaar geleden

Voor meer berichten de Oeigoeren, klik op dat label, direct onder dit bericht, dat geldt ook voor berichten over oorlogslobbyist en NAVO/VS bipslikker Sjoerdsma, klik daarvoor op het label met zijn naam. (hij is intussen zelf gesanctioneerd door China).

VS universiteiten stellen na onderzoek dat het Coronavirus al 2 maanden vóór december 2019 rondging

Niets nieuws voor de regelmatige lezer van dit blog, maar de
Universiteit van Californië en die van Arizona, plus het bedrijf
Illumnia Inc, hebben na onderzoek geconcludeerd dat het Coronavirus,
of COVID-19 en ook aangeduid als het SARS-CoV-2 virus, al tenminste 2
maanden eerder viraal moet zijn geweest, al zou de mate van
besmetting in die 2 maanden zijn opgelopen……

Jammer
dat de onderzoekers alleen naar de de stad Wuhan in de provincie Hubei wijzen, daar er zich ook in Frankrijk al in november 2019
minstens 2 met COVID-19 besmette personen bevonden, zo bleek uit
herbeoordeling van bloedmonsters in het voorjaar van 2020….. (monsters
die men in november 2019 heeft afgenomen……..)

Voorts
stellen de onderzoekers dat het virus niet werd verspreid door vis en
ander zeevoedsel op de ‘natte markt’ van Wuhan……

Fort Detrick waar zich een paar van de VS militaire laboratoria bevinden

Langzaam
maar zeker gaat het verhaal richting wat men eerder een
complottheorie noemde >> het virus zou ontsnapt zijn uit het
laboratorium van Fort Detrick in de VS, daar in juli 2019 deze basis
met de grootste spoed werd gesloten, nadat een gevaarlijk virus was
ontsnapt, nooit heeft men gezegd om welk virus het hier ging, laat
staan dit met bewijzen heeft aangegeven…….

De
mogelijkheid dat het virus daarna door militairen is verspreid in
Wuhan is zeer groot, daar in oktober 2019 de Militaire
Wereldspelen plaatsvonden in Wuhan…… Wereldspelen, die bezocht
werden door militairen uit een groot aantal landen, waaronder
Frankrijk, ofwel….. 

Afbeeldingsresultaat voor world military games 

Vergeet
niet dat de mutatie die het virus onderging voordat deze toesloeg in
2019 een vreemde is, immers dit virus was al vele jaren bekend, maar
was nooit zo heftig als de variant die als eerste zou zijn opgedoken
in Wuhan, waarvan we nu moeten afwachten of deze daar als eerste is ontstaan……. Mutaties van virussen gaan over het algemeen geleidelijk, zo wordt het vaccin voor het griepvirus jaarlijks aangepast voor de mutatie die virussen het jaar daarvoor hebben ondergaan (het Coronavirus is m.i. ook en griepvirus, al gaat het dan wel om een heftig virus)

 

www.defensie.nl/binaries/content/gallery/defens...

(Nederlandse soldaatjes, kijk ze netjes marcheren ttijdens de opening van de spelen in Wuhan)

Veronderstel
dat binnen afzienbare tijd inderdaad zal blijken dat het virus uit
Fort Detrick komt, benieuwd of men dan ook mensen uit de VS zal
uitschelden op straat, zoals de Nederlanders van Chinese komaf
overkwam nadat men bekend maakte dat het Coronavirus uit China
kwam….. (reken maar niet dat dit dan zal gebeuren……)

Tot slot: de militaire basis Fort Detrick is ‘gelukkig weer geopend voor verder onderzoek naar biologische wapens als besmettellijke ziekten….’ (volgens de autoriteiten zoekt men daar naar middelen om de bevolking te beschermen tegen besmettelijke ziekten….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja nadat men eerst een dodelijk virus heeft ontwikkeld zoekt men naar een middel waarmee men de eigen bevolking kan beschermen tegen dat virus!!*)

Novel
coronavirus circulated undetected months before first COVID-19 cases
in Wuhan, China

Study dates emergence to
as early as October 2019; Simulations suggest in most cases zoonotic
viruses die out naturally before causing a pandemic

Date:
March 18,
2021
Source:
University of
California – San Diego
Summary:
Using
molecular dating tools and epidemiological simulations, researchers
estimate that the SARS-CoV-2 virus likely circulated undetected for
two months before the first human cases of COVID-19 were described
in Wuhan, China in late-December 2019.

Coronavirus
illustration (stock image).
Credit:
© rost9 / stock.adobe.com

Using molecular
dating tools and epidemiological simulations, researchers at
University of California San Diego School of Medicine, with
colleagues at the University of Arizona and Illumina, Inc., estimate
that the SARS-CoV-2 virus was likely circulating undetected for at
most two months before the first human cases of COVID-19 were
described in Wuhan, China in late-December 2019.

Writing in the March 18, 2021
online issue of
Science,
they also note that their simulations suggest that the mutating virus
dies out naturally more than three-quarters of the time without
causing an epidemic.

“Our study was designed to
answer the question of how long could SARS-CoV-2 have circulated in
China before it was discovered,” said senior author Joel O.
Wertheim, PhD, associate professor in the Division of Infectious
Diseases and Global Public Health at UC San Diego School of Medicine.

“To answer this question, we
combined three important pieces of information: a detailed
understanding of how SARS-CoV-2 spread in Wuhan before the lockdown,
the genetic diversity of the virus in China and reports of the
earliest cases of COVID-19 in China. By combining these disparate
lines of evidence, we were able to put an upper limit of mid-October
2019 for when SARS-CoV-2 started circulating in Hubei province.”

Cases of COVID-19 were first
reported in late-December 2019 in Wuhan, located in the Hubei
province of central China. The virus quickly spread beyond Hubei.
Chinese authorities cordoned off the region and implemented
mitigation measures nationwide. By April 2020, local transmission of
the virus was under control but, by then, COVID-19 was pandemic with
more than 100 countries reporting cases.

SARS-CoV-2 is a zoonotic
coronavirus, believed to have jumped from an unknown animal host to
humans. Numerous efforts have been made to identify when the virus
first began spreading among humans, based on investigations of
early-diagnosed cases of COVID-19. The first cluster of cases — and
the earliest sequenced SARS-CoV-2 genomes — were associated with the
Huanan Seafood Wholesale Market, but study authors say the market
cluster is unlikely to have marked the beginning of the pandemic
because the earliest documented COVID-19 cases had no connection to
the market.

Regional newspaper reports suggest
COVID-19 diagnoses in Hubei date back to at least November 17, 2019,
suggesting the virus was already actively circulating when Chinese
authorities enacted public health measures.

In the new study, researchers used
molecular clock evolutionary analyses to try to home in on when the
first, or index, case of SARS-CoV-2 occurred. “Molecular clock”
is a term for a technique that uses the mutation rate of genes to
deduce when two or more life forms diverged — in this case, when the
common ancestor of all variants of SARS-CoV-2 existed, estimated in
this study to as early as mid-November 2019.

Molecular dating of the most recent
common ancestor is often taken to be synonymous with the index case
of an emerging disease. However, said co-author Michael Worobey, PhD,
professor of ecology and evolutionary biology at University of
Arizona: “The index case can conceivably predate the common
ancestor — the actual first case of this outbreak may have occurred
days, weeks or even many months before the estimated common ancestor.
Determining the length of that ‘phylogenetic fuse’ was at the heart
of our investigation.”

Based on this work, the researchers
estimate that the median number of persons infected with SARS-CoV-2
in China was less than one until November 4, 2019. Thirteen days
later, it was four individuals, and just nine on December 1, 2019.
The first hospitalizations in Wuhan with a condition later identified
as COVID-19 occurred in mid-December.

Study authors used a variety of
analytical tools to model how the SARS-CoV-2 virus may have behaved
during the initial outbreak and early days of the pandemic when it
was largely an unknown entity and the scope of the public health
threat not yet fully realized.

These tools included epidemic
simulations based on the virus’s known biology, such as its
transmissibility and other factors. In just 29.7 percent of these
simulations was the virus able to create self-sustaining epidemics.
In the other 70.3 percent, the virus infected relatively few persons
before dying out. The average failed epidemic ended just eight days
after the index case.

“Typically, scientists use the
viral genetic diversity to get the timing of when a virus started to
spread,” said Wertheim. “Our study added a crucial layer on
top of this approach by modeling how long the virus could have
circulated before giving rise to the observed genetic diversity.

“Our approach yielded some
surprising results. We saw that over two-thirds of the epidemics we
attempted to simulate went extinct. That means that if we could go
back in time and repeat 2019 one hundred times, two out of three
times, COVID-19 would have fizzled out on its own without igniting a
pandemic. This finding supports the notion that humans are constantly
being bombarded with zoonotic pathogens.”

Wertheim noted that even as
SARS-CoV-2 was circulating in China in the fall of 2019, the
researchers’ model suggests it was doing so at low levels until at
least December of that year.

“Given that, it’s hard to
reconcile these low levels of virus in China with claims of
infections in Europe and the U.S. at the same time,” Wertheim
said. “I am quite skeptical of claims of COVID-19 outside China
at that time.”

The original strain of SARS-CoV-2
became epidemic, the authors write, because it was widely dispersed,
which favors persistence, and because it thrived in urban areas where
transmission was easier. In simulated epidemics involving less dense
rural communities, epidemics went extinct 94.5 to 99.6 percent of the
time.

The virus has since mutated
multiple times, with a number of variants becoming more
transmissible.

“Pandemic surveillance wasn’t
prepared for a virus like SARS-CoV-2,” Wertheim said. “We
were looking for the next SARS or MERS, something that killed people
at a high rate, but in hindsight, we see how a highly transmissible
virus with a modest mortality rate can also lay the world low.”

Co-authors include: Jonathan Pekar
and Niema Moshiri, UC San Diego; and Konrad Scheffler, Illumina, Inc.

Funding for this research came, in
part, from the National Institutes of Health (grants AI135992,
AI136056, T15LM011271), the Google Cloud COVID-19 Research Credits
Program, the David and Lucile Packard Foundation, the University of
Arizona and the National Science Foundation (grant 2028040).

====================================== 

* Zie o.a.: Coronavirus: militaire laboratoria werken aan biologische wapens als virussen >> waarom heeft niemand daar commentaar op?‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Zie
ook: ‘Study Suggests Covid-19 Was In The U.S. Weeks Earlier Than
Thought, Before First Public Cases In China
‘ (dit artikel van 1
december 2020 stelt wel dat het virus al weken eerder in de VS werd
gevonden, vóór de eerste melding in China, eind december 2020….)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ 

Coronavirus: alles wijst erop dat dit virus uit een militair laboratorium van de VS komt

VS
loopt achter de ‘Coronafeiten’ aan en geeft nu zelfs Rusland de schuld
van het manipuleren van de verkiezingen door haar humanitaire hulp
‘ (humanitaire hulp aan de VS wel te verstaan, een beschuldiging van uiterst onbeschofte proporties., maar ja het gaat dan ook om de VS, de grootste terreurentiteit ter wereld……)

Coronavirus: hysterische en belachelijke beschuldigingen aan adres China

Coronavirus tragedie misbruikt voor racisme en het zaaien van haat

Coronavirus hysterie: de nieuwe anti-Chinese campagne in de VS bestaat (alweer) uit leugens‘ 

Coronavirus? De intensieve veehouderij is een bron van gevaarlijke besmettelijke ziekten en antibioticaresistentie

Antrax ‘aanvallen’ na 911, de antrax kwam uit VS overheidsvoorraad, verspreid door………

Huizenprijs met hoogste stijging in bijna 20 jaar, terwijl huurders intussen tot 10% meer betalen voor een dak boven het hoofd dan kopers……

Volgens
Peter Hein van Mulligen van het CBS heeft de Coronacrisis een
gunstig effect op de huizenprijs, daar men meer heeft kunnen sparen,
immers amper vakanties en uitgaan is er ook al niet bij. Leuke
theorie, al zal de afschaffing van de overdrachtsbelasting tot 1
april a.s. daar een fikse ‘duit’ aan hebben bijgedragen, leuk voor de
kinderen van rijke ouders, die ook nog eens een ton mogen schenken
aan hun kinderen, die ze dan voor ik dacht 75% moeten gebruiken voor
de koop van een huis….. Zo heeft Rutte 3 de welgestelden op 2
manieren verder gespekt, terwijl de grote onderlaag nog amper de huur
kan betalen, daar huurstijgingen de maandlasten voor een dak boven
het hoofd t.b.v. de huurders tot 10 % hoger is dan voor
kopers…….. Niet voor niets dan ook dat door de Coronacrisis het aantal daklozen hoger zou zijn dan de laatste 20 jaar…… (en daarbij zijn niet eens de vluchtelingen meegenomen, die niet terug kunnen keren naar het thuisland, ofwel daar dit land hen niet erkent, dan wel daar ze grote kans lopen te worden opgepakt en gevangen te worden gezet of zelfs te worden vermoord….)

Terwijl
dezelfde huurders in vergelijking met kopers nog amper rechten over
hebben gehouden, neem alleen al de achterlijke regel dat je bij
verhuizing uit een corporatie woning je alles uit dat huis moet
trekken, zelfs als je een prima vloer hebt liggen in dat huis, een
kapitaalvernietiging van hier tot Jericho…..

Waar van
Mulligen al helemaal niet over spreekt is het feit dat vooral
buitenlandse investeerders huurhuizen opkopen als belegging, immers
de huren zijn hier onbeschoft hoog, in feite zelfs gebaseerd op de
totaal over de kop geslagen koophuizenprijs….. Deze veelal rijke
investeerders zijn vrijgesteld van de verhuurdersbelasting (of ook
genoemd: verhuurdersheffing), een diefstal die Rutte 2 (VVD en PvdA,
met gedoogsteun van D66, ChristenUnie en SGP) heeft ingevoerd en
waarmee de overheid jaarlijks 2 miljard euro steelt van de door
huurders gespaarde gelden……. Ofwel de minister voert
huurverhogingen door zodat de verhuurdersbelasting steeds meer
oplevert voor het rijk, een schande van formaat!!

Door in het buitenland te leuren met Nederlandse huurhuizen, ook die uit de
sociale huursector en dat door opvolgende ministers voor Volkshuisvesting
(sinds 2010 onder Binnenlandse Zaken >> verantwoordelijke ministers: VVD hufter Blok, PvdA kloot
Plasterk in Rutte 2 en Kasja Ollongren in Rutte 3) zijn er in minder
dan 8 jaar 100.000 huizen uit die sector verdwenen….. Daarmee werd
de woningnood verder vergroot, een garantie voor stijgende
koophuis prijzen en daarmee van de huren….. En dan durft het
geteisem in Den Haag te spreken over ‘scheefwoners’, als zouden die
verantwoordelijk zijn voor het tekort aan sociale huurwoningen >>
schandelijke demonisering van mensen die in het huis willen blijven
wonen, waar ze veelal hun kinderen hebben grootgebracht en mogen ze
ajb??!!!*

Men
vermoedt dat de woningmarkt een belangrijk onderwerp zal zijn bij de
formatie van een nieuw kabinet, echter gezien het feit dat VVD en D66
een groot aantal zetels hebben, belooft dit niet veel goeds voor de
huurders, die na ongelofelijk onbeschoft handelen door hare inhumane
D66 hufterigheid Ollongren, eindelijk één jaar geen huurverhoging
krijgen en dat zelfs voor het eerst nadat de bankencrisis van 2008
in volle kracht losbrak….** (maar wel na het jaar
2020 met de hoogste huurverhoging in 6 jaar tijd, terwijl de Eerste
Kamer een motie indiende de huren te bevriezen [dus géén
huurverhoging door te voeren], waar Ollongren gewoon schijt aan
had…..)

Nog een extra ‘fijn punt’: de jaarlijkse huurverhoging wordt gebaseerd op de prijsstijging het jaar eerder en de grootste prijsstijging in een jaar is meestal de huurverhoging, ofwel de huurders worden dubbel bestolen…….

Intussen zou ondanks alle onterechte gejubel over de aanpak door VVD premier Rutte en z’n misdadigersbende van de Coronacrisis, zoals eerder gezegd, de dakloosheid hoger zijn dan de laatste 20 jaar, dit als gevolg van die crisis……

Het volgende artikel komt van DeBeurs.nl:

Huizenprijzen
stijgen het sterkst in bijna 20 jaar

Gepubliceerd op 22 maart
2021 00:01

 

DEN HAAG (ANP) – De huizenprijzen
in Nederland zijn in februari het sterkst gestegen in bijna twintig
jaar. Volgens nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de
Statistiek (CBS) en het Kadaster waren koophuizen in doorsnee 10,4
procent duurder dan een jaar eerder.

Van een coronadip lijkt op de
woningmarkt absoluut geen sprake, geeft CBS-hoofdeconoom Peter Hein
van Mulligen aan. Sterker nog, hij denkt dat de coronapandemie de
huizenprijzen mogelijk zelfs een extra zetje heeft gegeven. Omdat
veel mensen vorig jaar bijvoorbeeld niet op vakantie konden is er
veel meer gespaard dan in andere jaren. Al dat extra geld kunnen
mensen nu gebruiken om meer te bieden op huizen.

De huizenprijzen bereikten in juni
2013 nog een dieptepunt en zijn daarna alleen maar gestegen. De
prijsstijging zwakte in 2019 wat af, maar trok vervolgens in de loop
van vorig jaar duidelijk aan.

Er wisselden in februari ook 9,4
procent meer huizen van eigenaar dan in 2020. Vorige maand
registreerde het Kadaster 16.871 woningtransacties. In de eerste twee
maanden van dit jaar zijn al 41.387 woningen verkocht, bijna 26
procent meer op jaarbasis. Dat heeft mogelijk te maken met de
afschaffing van de overdrachtsbelasting voor kopers tot 35 jaar per 1
januari. Dat belastingvoordeel geldt tot 1 april.

Grote krapte

Op de woningmarkt is nu al een tijd
sprake van grote krapte. Het aanbod aan te koop staande huizen is
flink geslonken, terwijl er nog wel veel mensen willen verhuizen. Ook
zijn de hypotheekrentes lager dan ooit. Daardoor bieden kopers flink
tegen elkaar op en hebben starters grote moeite om nog een huis te
bemachtigen.

Vooral in het Noord-Hollandse
Bloemendaal zijn huizenkopers heel veel geld kwijt. Volgens het CBS
verwisselden huizen daar vorig jaar gemiddeld voor 863.000 euro van
eigenaar. Daarmee was het de duurste gemeente van Nederland. In de
gemeente Pekela was de gemiddelde verkoopprijs met 164.000 euro
daarentegen het laagst.

Kenners roepen al langer dat er
eigenlijk veel meer huizen bijgebouwd moeten worden. Het lijkt erop
dat de woningnood een belangrijk thema kan worden bij de formatie van
een nieuw kabinet.

======================================= 

*  Je gaat kopers die veel meer verdienen dan het moment waarop ze hun
huis kochten toch ook niet verplichten te verhuizen, terwijl die na
een paar decennia werkelijk nog amper maandelijkse lasten hebben (al
zal elke bank of andere hypotheekverstrekker adviseren de hypotheek
nooit helemaal af te lossen en deze bijvoorbeeld nog iets op te
schroeven met een verbouwing dan wel renovatie, immers daarmee houd
je een aftrekpost voor de belasting….)

**
Kan op het net geen eerder jaar vinden dat de huurverhoging werd
bevroren, neem dan ook aan dat dit zeker de laatste 20 jaar niet is
gebeurd…….

Zie ook:
Rijk profiteert zelf van huurverhoging’ (een artikel van
Het Parool)

Jacques Monasch (PvdA 2de Kamer): verhuurdersbelasting werkt averechts, daarom gaan we dat volgend jaar evalueren……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (een bericht uit 2015 en hoewel Monasch een evaluatie beloofde, is deze smerige diefstal in de jaren daarna gewoon doorgegaan…. Sterker nog: eerder werd deze belasting op 1,75 miljard gezet, echter die schijnt nu 2 miljard euro op jaarbasis te bedragen……)

Irak: de illegale oorlog van de VS begon 18 jaar geleden

De
illegale oorlog van de VS tegen Irak begon op 20 maart 2003, ofwel sinds gisteren is het in Irak al 18 jaar lang oorlog…… Terwijl Buitenlandse Zaken met droge ogen durft te beweren dat het land veilig is om Iraakse vluchtelingen uit Nederland te deporteren naar hun moederland, hoewel dat intussen voor veel kinderen van die vluchtelingen Nederland is…… Nederland heeft de VS NB meegeholpen met de
voorbereiding van die illegale oorlog, Het kabinet ontkent dit na een ‘officieel onafhankelijk onderzoek'(ha! ha! ha!) te hebben laten uitvoeren, terwijl
iedereen kan weten dat een duikboot van Nederland in de maanden
voorafgaand aan die vreselijke oorlog voor de kust van Irak lag en
daarmee middels spionage gegevens verzamelde, met een paar figuren van waarschijnlijk de NSA aan boord die de boel coördineerden……..

Na de
illegale aanval op Irak, hebben CDA premier Balkenende en
CDA minister van BuZa, groothufter de Hoop Scheffer, bij de achterdeur van het Witte
Huis om 7.00 u. ‘s morgens de politieke steun van Nederland
toegezegd, later deed Nederland ook militair mee aan deze vreselijke
massamoord, waarmee deze 2 en de rest van het kabinet destijds moeten worden aangemerkt als oorlogsmisdadigers……… Als beloning mocht de Hoop Scheffer van de VS voor één
periode NAVO secretaris-generaal spelen, terwijl de VS wel altijd het
militaire opperbevel had en houdt over deze terreurorganisatie…….
De Hoop Scheffer zei een paar jaar geleden
(een moorddadige psychopaat waardig) dat hij nog steeds achter
deze op leugens gebaseerde illegale oorlog staat, ook al zijn in die illegale oorlog
meer dan 2 miljoen Irakezen vermoord……… (door het westen gaat deze oorlog door tot op de dag van vandaag >> zo meer daarover)

Drie vol-idioten bij elkaar, zie Balkenende en de Hoop Scheffer die als 2 boeren voor het eerst in de stad zijn en onzeker zijn bij een bezoek aan de burgemeester……

Velen
zullen zich nog het optreden herinneren van VS generaal Colin Powell
die in de VN met een groot aantal leugens en gefabriceerde ‘bewijzen’
probeerde deze illegale oorlog een legaal tintje te geven……..

Ondanks
dat VN Wapeninspecteur Hans Blix de studio’s van westerse tv kanalen bij
wijze van spreken plat liep om te vertellen dat Irak onmogelijk nog
voorraden massavernietigingswapens kon hebben, besloot het westen de
VS leugens te geloven en was de illegale oorlog tegen Irak een feit,
een oorlog die zoals gezegd zoveel mensenlevens heeft gekost……
Alle verantwoordelijken, waaronder Balkenende en de Hoop Scheffer
zouden strafrechtelijk moeten worden vervolgd door het Internationaal
Strafhof (ICC) en zouden voor het leven moeten worden opgesloten in
Scheveningen….. (moet je nagaan: oorlogsmisdadiger de Hoop Scheffer mag zelfs les geven aan de universiteit van Leiden…….)

Brasscheck TV komt andermaal met het verhaal wie er werkelijk achter de aanloop naar deze oorlog zat: de
NSA! Brasscheck bracht gisteren een bericht en video over dit onderwerp, daarin o.a. de herhaling van het feit dat de NSA (met medeweten van o.a. vicepresident Dick Cheney) de VN bespioneerde, ondanks dat dit al langer bekend is (in tegenstelling tot wat Brasscheck nu stelt), werd en wordt dit amper of niet gebracht door de reguliere massamedia….* Voorts wordt in de video gewezen op de hulp van de grote wapenfabrikanten, ofwel het militair-industrieel complex aan het werk ‘in optima forma…..’ (op zeker ook dat oorlogsmisdadiger George W. Bush, destijds president, op de hoogte moet zijn geweest van dit hele smerige spel……)

Hier een citaat uit een eerder bericht:

Katherine
Gun, destijds medewerker van een Britse inlichtingendienst, speelde
een hoofdrol in wat een vreselijke oorlog zou worden…..
Katherine
Gun ontving op 31 januari 2003 een mail van Frank Koza het hoofd van
een NSA afdeling. Hij vroeg hulp bij het afluisteren en chanteren van
de delegaties van 6 landen die tegen de oorlog in Irak waren en dat
in de VN volhielden. Het ging hier om Angola, Bulgarije, Kameroen,
Chili, Guinee en Pakistan. Gun was daardoor zo ongelofelijk pissig
dat ze de mail naar buiten bracht, echter pas op een later tijdstip
verscheen de mail in de pers…. Gun werd gearresteerd en na veel
gedoe zag de Britse regering uiteindelijk af van vervolging (een
vervolging die veel protest uitlokte, o.a. van Jesse Jackson, Daniel
Ellsberg van de Pentagon Papers en acteur en regisseur Sean Penn, die
haar een held noemde)…. De Britse regering stopte met de vervolging
daar men anders documenten had moeten vrijgeven die aantoonden dat
Gun volkomen gelijk had….. Vergelijk dit eens met hoe men nu omgaat
met Julian Assange, waar zelfs zijn collega’s zich tegen hem hebben
gekeerd en dat op uiterst valse gronden……

Vorig
jaar nam het Iraakse parlement met grote meerderheid een motie aan om
alle buitenlandse troepen de deur te wijzen, echter de VS en haar
terreurbondgenoten, waaronder Nederland, besloten dat dringende
verzoek op te rotten naast zich neer te leggen, sterker men ging (en
gaat nog) gewoon door met moorden in Irak, zo kwam ook de Iraanse
generaal Soleimani aan z’n eind, de generaal die met zoveel succes de
door de VS en Saoedi-Arabië gesteunde en georganiseerde terreurgroep ISIS heeft bestreden (voor die organisatie en steun van de VS zijn een groot aantal bewijzen >> o.a. in Wikileaks!!!)……

Alle
NAVO en VN troepen uit Irak en wel onmiddellijk!!! (Over die VN
troepen gesproken: de VN heeft de bewezen oorlogsmisdadiger in Irak, VVD
groothufter Hennis-Plasschaert, als VN gezant voor dat land
aangewezen…… Te cynisch voor woorden, wat een schande!!!)

The
NSA Lied Us Into Iraq

The
story you never heard

Produced by
RingofFireRadio.com

On this day in 2003 the US invaded
Iraq.

How did this “little” point get
lost in the NSA story?

The NSA’s JOB is to spy on the
communications of our enemies, not to listen to and record your phone
calls.

Here’s a case where they not only
got it massively wrong, it also looks like they remained silent while
their “evidence” was used to drive the US into a ruinous war.

Did they present false information
to the Bush criminals or did they merely sit back and do nothing when
that evidence was grossly misrepresented.

It hardly matters, does it.
Massively wrong in either case. (ja en met een massaal aantal moorden
tot gevolg…..)

Click here
to 
support
Brasscheck

(Brasscheck
heeft op 12 maart jl. Google en alle adverteerders bij het grofvuil
gezet, dus als je een ‘centje’ overhebt…….)

===================================================

* De reguliere westerse media hebben de illegale oorlog tegen Irak uit en te na gesteund, zonder enig onderzoek naar de leugens te doen en Blix niet serieus nemend, gesteund door wat je niet anders dan als pure propaganda kan zien (met ‘fake news’ >> nepnieuws) en ondanks dat die media al lang weten dat deze oorlog was gebaseerd op leugens, werd daarover nooit een rectificatie geplaatst in die media…..

Zie ook: ‘Tony Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland

VS zegt uit zelfbescherming doelen in Syrië te hebben gebombardeerd……..‘ (alsof Syrië aan de VS grenst….)

De illegale oorlogen van de VS deze eeuw hebben niet 2,5 miljoen levens gekost, maar minstens 5 miljoen

10
jaar geleden werden de Irak oorlogs-logboeken van de VS vrijgegeven,
voor de oorlogsmisdaden daarin vermeld moeten niet de daders Bush en
Blair boeten, maar journalist Julian Assange
‘ 

Nederland stuurt troepen naar Irak, zeer tegen de zin van de bevolking

VS maakte 10 keer meer slachtoffers, dan de reguliere media rapporteerden……..

Libië, het echte motief voor de illegale oorlog tegen dat land, met in de hoofdrol Hillary Clinton…..‘ (en zie de links in dat bericht)

VS moord op Qasem Soleimani is een oorlogsverklaring aan adres van Iran…….‘ 

Soleimani: Ron Paul >> Trump en Pompeo hebben gelogen over de reden om deze Iraanse generaal te vermoorden‘ 

Iran geeft toe vlucht 752 per ongeluk te hebben neergehaald: het westen speculeert op expres neerhalen……‘ 

Tienduizenden
VS burgers demonstreerden en zullen demonstreren tegen de illegale
oorlog van de VS tegen Iran (za. en zo. ook in Nederland)

Rutte
3 heeft begrip voor de moord op Soleimani en hoopt dat de VS zich niet
terugtrekt uit Irak, een soeverein land >> westerse
propaganda……
‘ 

KLM vliegt na ‘risicoanalyse’ niet meer in luchtruim van Iran en Irak

Oorlog tegen Iran: VS heeft lak aan democratie >> Irak wordt gedreigd met sancties en ‘herstelbetaling’

Iran stelt terecht dat het VS leger een terroristische organisatie is

Iran, de protesten en wat de media je niet vertellen………

De VS gaf meer dan 1 miljoen dollar uit om protesten tegen Iraans bewind uit te buiten (en te organiseren)

Iraakse regering pissig over VS beschuldiging dat Iraanse bewind corrupt is

US Views Iran’s Qassem Soleimani as “Equivalent” to ISIS Leader

Trump volgt het scenario van deep state: oorlog met Iran ‘is onvermijdelijk….’

Rudy
Giuliani viert het sterven van Iraniërs en stelt desondanks dat het
Iraanse bewind door de VS geweldloos zal ondergaan…….

Jeremy Bowen (BBC correspondent) vindt Iran een gevaar voor het Midden-Oosten


Iraanse protesten gezien door de propaganda bril van de VS en de rest van het westen……..


Protesten Iran opgezet door de VS en Israël


Iraanse protesten allesbehalve compleet spontaan (zoals VS ambassadeur bij de VN Haley durfde te stellen…)….

US Empire Is Running The Same Script With Iran That It Ran With Libya, Syria

Nikki Haley (VS ambassadeur in de VN) bedreigt sjiitisch Iran met militair ingrijpen……

VS liegt schaamteloos om het westen verder op te zetten tegen Iran……..

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden‘  

VS gaat door met destabiliseren Irak: 5 aanvallen, waarvan één op een Iraakse militaire basis

Joe Biden mede verantwoordelijk voor de oorlog tegen Irak in 2003 en verdere demonisering van Rusland

Defensie wist dat bestoken van bommenfabriek in Hawija een groot aantal slachtoffers zou maken

Bellincat wordt betaald door de VS overheid ha! ha! ha! ha!

Bernard Hammelburg rijp voor oorlogshitsclub Atlantic Council: Al Qaida opereert vanuit Iran

Na massamoord in Hawija: Nederlands fregat naar Golf van Hormuz

Joost Vullings (Radio1 ‘politiek verslaggever’) maakt grap over de rug van door Nederland ‘gedode’ Irakezen

Defensie wist dat bestoken van bommenfabriek in Hawija een groot aantal slachtoffers zou maken 

Ank
Bijleveld (CDA minister Defensie) komt met ‘excuus’ voor ‘wir haben es
nicht gewusst’ >> burgerslachtoffers F16 bombardement
 

Bijleveld (CDA minister) en Hennis-Plasschaert (ex-minister VVD): de burgerdoden door Nederland gemaakt in een illegale oorlog

Rutte ‘wist in 2015 niets over burgerdoden in Irak’
(een minister-president zonder geheugen aan belangrijke politieke
zaken, hoe is het mogelijk?? Hoe durft men deze flapdrol in de reguliere media nog
een geweldig premier te noemen???)


Middendorp: onze F16’s zijn in actie gekomen en er zijn geen……….. burgerslachtoffers gevallen!!

Irak, tussen 1 januari 2014 en 31 oktober 2015 door geweld 55.047 doden…

Irak gevangen door VS agressie richting Iran en daarnaast een opstand in eigen land

Meer bewijs voor VS betrokkenheid bij transport en bevrijding van IS leden

Al Qaida Jemen krijgt VS wapens van Saoedi-Arabië

Verenigde Arabische Emiraten bewapenen ISIS en Al Qaida‘ (in Jemen)

ISIL weapons traced to US and Saudi Arabia 


VS heeft Saoedische terreurcoalitie getraind hoe Jemen te bombarderen 

 

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, morgen meer berichten. Maak er als het enigszins mogelijk is een mooie dag van. 

Israëlische leger vermoordt vreedzame demonstrant op West Bank

Te
walgelijk voor woorden dat het Israëlische leger bij voortduring
ongewapende vreedzame demonstranten vermoordt en daarbij zelfs geen compassie toont voor kinderen, gehandicapten, vrouwen, medici en
journalisten…….

Kreeg gistermorgen een Twitterbericht onder ogen van Sarah Wilkinson (door zionisten*
gedemoniseerd als antisemiet) over het Israëlische leger
dat nu weer op de West Bank de 45 jarige Atef Yousef Hanaysha heeft
vermoord, terwijl deze volkomen legitiem demonstreerde tegen de
illegale uitbreiding van de al even illegale Israëlische nederzetting Beit Dajan, een
uitbreiding waarbij alweer illegaal land van Palestijnen werd
geannexeerd, land dat Palestijnen al voor een enorm aantal generaties
hebben bewerkt……

Sarah Wilkinson    @swilkinsonbc

No morals, no regard for human life as israeli “thugs” in uniforms open live fire on Palestinian civilians, killing a decent honourable man #BDS


Israeli forces kill Palestinian man in West Bank

​​​​​​​Israeli occupation forces shot dead on Friday Palestinian man taking part in peaceful anti-settlement protest near Beit Dajan village, east of West Bank city of Nablus, Palestinian Health…

ppost24.com

9:54 PM · Mar 19, 2021Twitter for iPad

401 Retweets 33  Quote Tweets  407 Likes

Het is
als met de Great Return March: de wereld kijkt gewoon weg als Israël
haar zoveelste misdaad tegen de menselijkheid begaat, vandaar ook dat
de fascistische apartheidsstaat Israël er totaal geen probleem mee
heeft om inderdaad kinderen, gehandicapten, vrouwen, medische
hulpverleners en journalisten te vermoorden, het kan ze zelfs niet
bommen als een camera alles registreert, immers het westen heeft
schijt aan de levens van Palestijnse mensen….. Het
voorgaande geldt ook voor een groot deel van de dictatoriaal
geregeerde arabische staten, die vorig jaar ‘vrede sloten’ met deze
fascistische apartheidsstaat……

Hier nog een Twitterbericht van Sarah Wilkinson* en ook deze werd gisteren gepost:

 

Sarah Wilkinson @swilkinsonbc

A 26 year-old Palestinian sufferes fractures and severe bruising after a gang of israelis violently assault him in Susya hamlet, south of al-Khalil


Jewish settlers attack, injure Palestinian in al-Khalil

A Palestinian young man on Friday evening was injured when a horde of Jewish settlers physically assaulted him in Susya hamlet, south of al-Khalil in the occupied West Bank.

english.palinfo.com

10:59 AM · Mar 20, 2021Twitter for iPad

728 Retweets  30 Quote Tweets  206  Likes

Syrië
of Iran zouden hetzelfde eens moeten flikken, de westerse wereld zou
op haar kop staan…..

Hoe is
dit allemaal mogelijk?? Walgelijk!!!

Palastine
24 News

Israeli
forces kill Palestinian man in West Bank

Mar
19,2021

The
Palestinian was shot with live bullet in the head by the Israeli
occupation forces. 

 

Israeli occupation forces shot
dead on Friday Palestinian man taking part in peaceful
anti-settlement protest near Beit Dajan village, east of West Bank
city of Nablus, Palestinian Health Ministry said.

The Ministry confirmed that Israeli
forces opened fire towards peaceful Palestinian protesters as they
were protesting against Israeli confiscation of their own lands, east
of the village.

Atef Yousef Hanaysha, 45, was
rushed by Palestinian Red Crescent Society (PRCS) medics to a
hospital in Nablus, where medics pronounced him dead shortly
afterwards.

Beit Dajan has become a scene for
weekly protests against the Israeli authorities move to construct new
colonial settlements and expand existing ones at the expense of
Palestinian territory.

Located 12 kilometers to the east
of Nablus city, Beit Dajan has a population of some 4,700 and
occupies a total area of 44,100 dunams, including 360 donums of
built-up area for the villagers.

A large part of the village lands
were seized for the construction of Al-Hamra and Mekhora (Mehola)
colonial settlements, east and southeast of the village, in 1971 and
1973.

The village depends on grains
plantation and fruitful trees, such as olive, figs and almonds.

Palestine Post 24

#West
Bank
#Settlements
#Israeli Crimes
#Nablus #Beit
Dajan
#Peaceful
Protest

=============================================

* Zionistische organisaties in en buiten het gestolen land Palestina dat men Israël noemt, proberen het woord ‘zionist’ gebruikt door iemand met kritiek op Israël als antisemitisch op de sociale media gecensureerd te krijgen……… Het zal me weer niet verbazen als ze dit nog lukt ook……. Sarah Wilkinson is door dergelijke organisaties meermaals uitgemaakt voor antisemiet, alleen omdat ze volkomen terecht commentaar levert op het bloedige Israëlische geweld tegen het weerloze verdrukte Palestijnse volk……. Overigens werd ook de destijds Britse Labourleider Jeremy Corbyn uitgemaakt voor antisemiet, ook in de reguliere Nederlandse media, een leugen van jewelste, de man had en heeft zelfs Joodse medewerkers en vrienden, maar toch hield men die leugen levend, een ongelofelijk smerig schandaal, dat Corbyn de verkiezingen kostte…… Men durft in het westen bij bepaalde zaken zelfs te spreken van ‘oorlog’ tussen Israël en de Palestijnen, zoals de ‘oorlog’ in 2014, terwijl de 2 partijen volledig onvergelijkbaar zijn, Israël beschikt over één van de modernste legers ter wereld, daarmee vergeleken staan de Palestijnen in feite met pijl en boog……. Het westen zou dan ook moeten spreken over bloedige Israëlische terreur!!!

Zie ook: ‘Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda‘ (een bericht van 30 maart 2019)

Israël ‘onderzoekt’ 11 van de 189 door haar gepleegde moorden tijdens de Great Return March‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk

Israël vermoordde doelbewust journalisten

Israëlisch leger ontkent moord op invalide Palestijn‘ (zie de links in dat bericht)

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ 

Bernard Hammelburg blubbert weer eens uit de ‘Palestijnse bocht’ (met een kilometer of 15!)……..‘ (Hammelburg is de ‘buitenlanddeskundige’ van BNR, deze ploert liegt makkelijker dan dat hij de waarheid vertelt…… Voorts noemt hij mensen die op de sociale media wel de waarheid vertellen kakkerlakken, je weet wel zoals de nazi’s minderheden noemden die ze het liefst dood zagen, zoals Joden…..)

BBC
W.S.: jonge Palestijn (lees: ‘baby…….’), vermoord door Jewish
settlers (= fascisten uit illegale nederzettingen)………
‘ (!!!!!)

De docu die de Belgen wél durven te vertonen: “Palestijnse kinderen als doelwit”

Israëlisch fascisme, nagespeeld in Londen: ‘No Way Through’

Turkije verder op weg naar eerdere barbarij: het land trekt zich terug uit verdrag tot bescherming van vrouwen tegen moord en verkrachting

Vanmorgen op Radio1 in het nieuws van 8.30 en 9.00 u. het bericht dat de zwaar corrupte Turkse president Erdogan ‘zijn land’ heeft teruggetrokken uit het Verdrag van Istanbul, een verdrag dat erop was gericht vrouwen beter te beschermen tegen moord door echtgenoten, exen en familieleden, waarbij de aangesloten landen hebben beloofd vrouwen te behoeden voor geweld (waaronder verkrachting ook door echtgenoten en vrouwenbesnijdenis), slachtoffers te beschermen en daders strafrechtelijk te vervolgen…… Voorts moeten de ondertekenaars zorgen voor gendergelijkheid, ofwel: gelijke behandeling van mannen en vrouwen (waar het ook in Nederland zwaar aan ontbreekt….), wat ook in wetgeving moet worden opgenomen……

Demonstranten tegen terugtrekking van Turkije uit Istanbul-verdrag, niet zelden worden deelnemers later thuis opgepakt door de politie, niet vanwege geweldpleging, maar ‘gewoon omdat het kan…….’

Vanmiddag op WDR 5 in het programma ‘Tiefenblick’ van 13.30 u. tot 14.00 u. aandacht voor deze zaak, maar niet vanwege de beslissing van de reli-fascistische psychopaat Erdogan, het programma was al een paar weken geleden aangekondigd, onderdeel van vier programma’s, volgende week de laatste en dat gaat over Nederland, waar men in de aankondiging op de WDR site spreekt over ‘deeltijd-feministen’, daar men stelt dat hoewel Nederlandse vrouwen bekend staan als geëmancipeerd en zelfbewust, er nergens in de EU zo weinig vrouwen werken……

Je zou bijna denken dat Erdogan tot vandaag heeft gewacht met de
terugtrekking van Turkije uit het Istanbul-verdrag, om tegenwicht te bieden aan het programma op WDR en daarmee de Turken in
Duitsland te herinneren aan ‘de goede oude islamitische waarden en
normen’, waar de vrouw haar mond heeft te houden en zich geheel dient te
onderwerpen aan de man, anders…………

Turkije was in 2011 één van de eerste ondertekenaars van de Istanbul Conventie. Nederland tekende het verdrag schandelijk genoeg pas in 2015, ondanks
dat ook destijds vrouwen ministers- en staatssecretarisfuncties
vervulden (verantwoordelijke partijen: VVD, CDA, PvdA, plus gedoogpartners D66, PVV en
ChristenUnie……), hoofdverantwoordelijke: de zo door de media en het volk bejubelde grijnzende VVD hufter en wanpresterende premier Rutte……

Erdogan en zijn AK Partij (AKP) stellen nu dat de Conventie van Istanbul ingaat tegen de traditionele familiewaarden in Turkije en bovendien zou gelijkheid van man en vrouw de weg banen naar vrije interpretaties van sekse en daarmee homoseksualiteit propageren….. 

Jaarlijks worden honderden vrouwen vermoord in Turkije, zoals gezegd door echtgenoten, exen en familieleden die vinden dat de familie eer is geschonden door het slachtoffer (…..), jaarlijks ook loopt het aantal moorden op, met een paar uitzonderingen: in 2011 toen Turkije de handtekening onder het verdrag plaatste en vorig jaar >> in 2019 ging het nog om 450 (veelal gruwelijk) vermoorde vrouwen en ondanks dat het cijfer in 2020 lager lag, ging het altijd nog om 300 vermoorde vrouwen……. De teller staat dit jaar al op 70 vrouwen, waarbij aangetekend dient te worden dat dit bekende gevallen zijn, ofwel het aantal doden ligt waarschijnlijk veel hoger, echter daarvan wordt de doodsoorzaak verdoezeld door schouwartsen en politie….. 

Verder moet niet vergeten worden dat in Turkije meisjes uit gezinnen van godsdienstwaanzinnigen voor een groot deel niet eens naar school mogen, daar wordt in het westen veel te weinig aandacht aan besteed……. (mede de schuld van media-correspondenten….) 

Ik zal de voorbeelden die in het programma werden genoemd niet herhalen, daar ze ziekmakend gruwelijk zijn……. 

Een groepje van een paar vrouwen, waaronder een stewardess, proberen zoveel mogelijk rechtszaken (althans als er na een moord op een vrouw al strafrechtelijk wordt vervolgd) te bezoeken als observator, waarbij men continu de rechter in de ogen probeert te kijken, daar dat een positief effect zou hebben op de hoogte van de straf en meer dan belachelijke strafverminderingen zou voorkomen >> zo kan een dader moordenaar strafvermindering krijgen als deze in de rechtszaal een stropdas draagt…… (je kan het niet verzinnen……)  

Met de stap van Erdogan en zijn reli-fascistische partij is de weg helemaal vrijgemaakt voor geweld tegen vrouwen voor en achter de voordeur…… 2021, is het gvd niet om te janken??!!! 

Benieuwd of de EU nu ook sancties treft tegen Turkije, echter de vraag stellen is haar beantwoorden: nee dus!! Men neemt liever sancties op ongefundeerde beschuldigingen tegen Rusland en China, waarvan we zeker in het geval van Rusland er al heel wat hebben gezien…….

Zie ook: ‘Turkije stapt uit Istanbul-verdrag, dat geweld tegen vrouwen bestrijdt‘ (een NOS artikel)

Turkse vrouwen straat op voor behoud Istanbul Conventie, ‘verdrag redt levens’(nog een NOS artikel, maar dan van juli vorig jaar toen de AKP, de partij van de reli-fascistische schoft Erdogan al aangaf dat Turkije zich terug moest trekken uit het verdrag…..)

Voor meer berichten over vrouwenonderdrukking, Turkije, Erdogan en/of de AK partij, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Coronavirus: Cuba werkt aan een vaccin voor het arme deel van de wereld

Of je nu
voor of tegen vaccinatie bent als het gaat om het Coronavirus, de
manier waarop het westen omgaat met vaccins is te schunnig voor
woorden, ondanks een jaar lang gezeur over ‘samen krijgen we het
virus eronder’, zorgt het westen dat zij de eerste vaccins krijgen en
de armste landen als laatst….. Gelukkig zijn Rusland, China en
zelfs India bezig om het enorme gat aan voorradige vaccins voor de
armste landen te dichten, als het moet geheel gratis.

Hetzelfde
geldt voor Cuba, waarover CounterPunch afgelopen maandag een artikel
bracht, geschreven door Beth Geglia, een documentaire maker. Ze
vertelt onder andere dat ze werd opgenomen op de intensive care van
het Calixto Garcia ziekenhuis in Havanna, waar ze een week werd
behandeld nadat ze werd geschept door een voorbijrazende ambulance.
Ze werd geheel gratis geholpen en middels een bestaand fonds voor
buitenlanders op Cuba werd ze met een speciaal vliegtuig overgebracht
naar de VS, alles geheel gratis. Was dan ook niet verbaasd dat Geglia in haar artikle schrijft over de tekst die bij dit ziekenhuis hangt en waarop staat
te lezen: ‘Het leven van slechts één persoon is belangrijker dan
alle bezittingen van de rijkste man
‘ (en zo is het maar net!!)

Cubaanse artsen worden wereldwijd in arme landen ingezet 

Verder
verteld Geglia over de enorme aantallen artsen uit meer dan 110
landen (waaronder de VS!!!) die door Cuba, niet zelden in eigen land
werden opgeleid en daarbij kost en inwoning gratis kregen,
‘uiteraard’ was ook de studie gratis!!

Cuba
heeft een heel voorzichtig beleid gevoerd met het Coronavirus, maar
of dat de oorzaak is voor weinig doden betwijfel ik, daar de
gezondheidszorg daar niet is geteisterd door bezuinigingen en de
bevolking in goede gezondheid verkeert….. (de meeste doden vallen
in landen waar men een grote arme onderlaag heeft, wat vrijwel
altijd weerslag heeft op de gezondheid, in negatieve zin wel te verstaan; wel logisch ook)

Cuba is
bezig met de fabricage van 4 vaccins waarvan er 2 het eind stadium
van testen naderen. Natuurlijk worden ook de vaccins, als die van
Rusland en China genoemd als kandidaat vaccins in het westen, niet
door dr. Fauci, de EMA (het Europees Geneesmiddelenbureau) of het RIVM en
al helemaal niet door CDA flapdrol de Jonge, hoewel de laatste 2
organisaties en de Jonge klagen over de bevoorrading van vaccins…..
Vergeet daarbij niet dat het Russische vaccin Sputnik V geen
experimenteel vaccin is zoals dat van Pfizer en Moderna. (overigens
ook het AstraZeneca vaccin is niet op basis van mRNA gefabriceerd,
maar op dat van een chimpanseevirus)

Cuba is
bereid haar formules door te geven aan andere landen (overigens ook aan westerse landen) en hen te helpen
bij de productie, ofwel wat men vorig jaar in het begin van de
Coronacrisis in het westen heeft bepleit, dus geen belemmeringen voor (arme) landen om
over een vaccin te beschikken, iets wat men in het westen al lang en breed is
vergeten, doen Rusland, China, India en straks dus ook
Cuba!! En dan liegt men in het westen keihard dat Rusland en China
doen aan vaccindiplomatie, de vuile schoften!!!

Lees het
artikel van Geglia en geeft het door!!

March
15, 2021

Cuba
Working on a ‘People’s Vaccine’: the US and the world should
get behind it

by Beth
Geglia

 

Photograph
Source: Marco Zanferrari – CC
BY-SA 2.0

The life of just one person is
worth more than the private property of the richest man.” This is
what’s written on the Calixto Garcia public hospital in Havana Cuba
as a testament to the country’s commitment to free public
healthcare, and to putting people before profit. I know this about
Cuba  because in March, at the onset of the global Covid-19
pandemic, I spent a week in the ICU at Calixto Garcia. I had been hit
by a speeding ambulance, and Cuban doctors saved my life, operated on
me twice, and nursed me to stability before putting me on a private
medical evacuation flight back to the U.S. All of this, including the
flight, was free of cost to me- covered by Cuba’s government-run
insurance for foreign visitors. From my hospital bed, as the global
emergency around me escalated, I witnessed  how the Cuban
government swiftly mobilized resources to protect its citizens from
Covid-19: at-home testing for anyone with symptoms, door to door
preventative education in the most vulnerable neighborhoods, and
coordinated isolation when necessary. While deaths soared toward
100,000 in the U.S., Cuba was able to get the average daily Covid-19
related deaths close to zero
for most of May-August.

Cuba’s humanist approach 
when it comes to health was not new to me. In 2013, I co-directed a
documentary on a free hospital in northern Honduras. The doctors
there, all from afro-indigenous Garifuna communities, had been
trained in Cuba at the Latin American School of Medicine (ELAM) for
free. Cuba created the ELAM in 1999 to train doctors from the poorest
regions of countries around the world (including the U.S.), providing
full scholarships of six years tuition, room, and board, with the
hope that these doctors would return and provide accessible and
preventative healthcare in their communities. The ELAM was born as a
response to the devastation of Hurricane Mitch in 1998, and has
trained tens of thousands of doctors from over 110 countries since
then.

Cuba is now poised to play an
important role in global efforts to curb the pandemic. New variants
in South Africa and Brazil, all with yet unknown implications for
vaccine effectiveness, have shown us that any effort to achieve herd
immunity is only as good as it is accessible equitably across the
globe. Yet, as predicted, the global
north is outpacing the global south dramatically
in vaccination.

On February 3, Anthony
Fauci said
, in an event hosted by the Journal of the American
Medical Association (JAMA) network, that developing COVID-19 vaccines
“is not a race.” “We want everybody to get over the finish
line,” he assured. Dr. Fauci mentioned the Russian and the Chinese
vaccines  and later suggested that the U.S. should help other
countries strengthen their vaccine manufacturing capacity to promote
more vaccinations globally. At no point did he mention Cuba.

Thanks to an established
publicly-funded biotechnology program, Cuba currently has four
vaccine candidates. One of those vaccines, Soberana 02, started Phase
3 clinical trials in early March. Another candidate, Abdala, started
Phase 2 trials in February. Both vaccines are being developed by
public research institutions and are the most promising candidates in
Latin America. The fact that Dr. Fauci failed to mention these
candidates is disappointing.

The U.S. and other governments
should set aside antiquated hostility toward Cuba and support the
development and distribution of its vaccines. The first step is to
take the vaccine candidates seriously and remove any barriers
presented by U.S. sanctions. Second, global actors should support
Cuba’s efforts to scale up manufacturing, should they decide to
pursue this. Unlike current vaccines which are hoarded by the Global
North, Cuba’s vaccine candidates have the potential to become the
“people’s vaccine” that activists and scientists around the
world have
called for
. For example, the World Health Organization’s (WHO)
Covid-19 Technology Access Pool (C-TAP) makes it possible to have the
first vaccine ever licensed openly on the global stage. While the
WHO’s better-known COVAX program aims to pool procurement and
distribute vaccine doses more equally, it does nothing to address the
underlying intellectual property regime that produces monopolies on
vaccines and limits their manufacturing.  The C-TAP was created
at the onset of the pandemic to
pool the rights to life-saving technologies
and facilitate a
truly equitable and effective vaccine roll out, but no country or
company has chosen to license through the C-TAP to date.

Regardless of the mechanism, Cuban
officials have stated a clear intention to, once again, place people
before profit.  “Cuba’s strategy to market the vaccine is a
combination of things; first comes humanity and the impact on health,
and in second place is our industry’s need to sustain sufficient
production of the vaccine and medicines for the country,” explained
Vicente Vérez of the Finlay Vaccines Institute in Cuba for
Prensa Latina TV
. “We are not a multinational where returns [on
investment] are the number one reason for existing, and improving
health is just a consequence. We work the opposite way. For us, it’s
about achieving health. The returns are a consequence of achieving
health, but they will never be the priority.”

Having an adequately tested and
accessible vaccine from Cuba will, as the Soberana 02 name suggests,
contribute to the autonomy of countries like Cuba and nearby Haiti to
safeguard their populations free from dependence on multinational
monopolies. But it also might be the saving grace for the botched
global vaccine rollout that leaves us all susceptible to new strains.
The US should support Cuban vaccine development because it is good
for us and it is good for the world.

Beth Geglia is a researcher and
documentary filmmaker. She is completing her Ph.D. in Anthropology at
American University. Her doctoral research focuses on ZEDE
development, governance, and land struggles in Honduras.

============================================

Zie ook: ‘Human Rights Watch liegt er weer eens op los: moedige Cubaanse artsen die o.a. het Coronavirus elders bestrijden zouden slaven zijn‘ 

Senator Rick Scott (vriend van Trump) wil sancties voor landen die i.v.m. het Coronavirus medische hulp krijgen van Cuba‘ (wat een enorme inhumane rotschoft moet je zijn om alleen al iets dergelijks te bedenken…..)

Voor meer berichten over het Coronavirus, vaccinatie en/of vaccins, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

De meting van de luchtkwaliteit in de EU wordt eindelijk bijgesteld naar meer gezonde niveaus

De kop
is te snel door de bocht, daar de EU nog moet
overleggen over het e.e.a., echter zeker is dat de huidige standaard in de EU van wat
nog wordt gezien als gezonde lucht, dat allesbehalve is…… In een
school in Warschau (Polen) geeft een grote rode punt aan of kinderen
buiten mogen spelen of dat ze binnen moeten blijven in de pauzes vanwege te grote luchtvervuiling…..
De hoogste tijd dat men dit in Nederland ook gaat doen, immers onze
luchtkwaliteit behoort tot de slechtste van de EU……

Volgens
WeMove Europe komen er in Europa (waarmee men de EU bedoelt) jaarlijks tien tot honderdduizenden kinderen om
het leven door luchtvervuiling, dat lijkt me overdreven, maar dat het er
een paar honderdduizend zijn is wel zeker!! In Nederland houdt men
12.000 doden per jaar aan en in tegenspraak tot wat men zegt, dat
dit mensen zijn die een paar maanden eerder overlijden, overlijden
deze mensen jaren eerder en dat meestal na een akelig ziekbed……
Echter het zijn niet 12.000 maar minstens 18.000 mensen en die overlijden
alleen al aan het langdurig inademen van auto-uitstoot!! (en dat is
nog een lage schatting als je de cijfers ziet….) Ter vergelijking:
aan roken overlijden jaarlijks 20.000 mensen en ook die overlijden
jaren eerder en na veelal zo’n zelfde ziekbed……

Wel
nieuw voor mij was het volgende:: volgens WeMove lopen jaarlijks een
groot aantal kinderen kanker op door luchtvervuiling, wel wist ik dat
en groot aantal kinderen in Nederland jaarlijks long en/of
luchtwegklachten oplopen door alleen al auto-uitstoot, echter ik ging uit van ziekten als bronchitis en astma.

Zoals gezegd: de Nederlandse luchtkwaliteit behoort al jaren op rij tot de slechtste in de EU en ook Rutte 4 met een zogenaamd groen D66 zal daar alweer niets aan veranderen…… Zie waar D66 de afgelopen jaren voor heeft gestaan en zelfs als gedoogpartner van Rutte 2, is deze partij verantwoordelijk voor de uitbreiding van de intensieve veehouderij, die in de EU een CO2 uitstoot produceert die alle autoverkeer in de EU overtreft…… Voorts is die veehouderij ‘garant’ voor een enorme uitstoot aan methaangas, een broeikasgas dat 80 keer zo sterk is dan CO2…… 

Onder Rutte 3 is de intensieve veehouderij in Nederland met 100 miljoen dieren gestegen tot het meer dan belachelijke grote aantal van 600 miljoen dieren (meer dan een half miljard dieren!!), die hier jaarlijks worden groot en doodgemarteld……  Met die waanzinnig grote veestapel is Nederland dan ook een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering….. En dan komt D66 met het plan om de veestapel te halveren….. Totaal ongeloofwaardig!! Ook is D66 mede verantwoordelijk voor de meer dan belachelijke verhoging van de maximumsnelheid naar 130 km/u. (die gelukkig is teruggedraaid vanwege het stikstof probleem) en de jaarlijkse subsidie van 8,3 miljard euro voor de fossiele industrie….. (exclusief  de miljarden subsidie voor biomassa bijstook van hout, waarvoor niet hout wordt gesprokkeld, zoals men de burgers wil laten geloven, maar waar men hele bossen voor kapt, terwijl de verbranding daarvan nog een fractie vuiler is dan steenkoolverbranding…..)

Als de luchtkwaliteitsmeting naar beneden wordt bijgesteld zal het duidelijk zijn dat de Nederlandse luchtkwaliteit nog slechter is dan eerder gedacht…….

WeMove Europe is een petitie gestart om EU politici die volgende week zullen debatteren over de luchtkwaliteit en hoe de standaarden te interpreteren die daarvoor worden aangehouden >> lees en teken de petitie ajb, een petitie om er bij de EU op aan te dringen de
regels zo snel mogelijk naar beneden toe bij te stellen!! (en geeft
het door!!)

The air we breathe

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

In many places in Europe, the air is so bad that it is literally unhealthy to breathe. But because of how the EU defines “clean” air, we think our air is clean when it isn’t. Next week, the EU Parliament will talk about this and it could be a game-changer.

 

(Warschau tijdens een smogalarm……)

In one of the schools
in Warsaw, there is a big red dot on a board next to the entrance. It
tells the kids whether they can play outdoors. On many days they
don’t: the air is so polluted that playing outside is too much of a
health risk.

Air pollution causes
asthma, childhood cancers, and chronic diseases in children. [1] And
it leads to
hundreds
of thousands of deaths in Europe every year.

[2]

The EU has standards
for air quality that are meant to protect us. But because they aren’t
100% based on science, the alarm levels are set far too high. [2]
This
makes us think our air is clean when it is not.

Next week, the
EU Parliament will discuss how to review air quality standards.
And
whatever they decide could be a serious game-changer for the air we
breathe. [3]

Before the vote, MEPs
who don’t know about the issue will have to learn about it, and
those on the fence will need convincing.

To do it, we have to put our names together to show how many
Europeans care about the air they breathe.
Add
yours now!

Sign
now for cleaner air

It is really
simple: if the air is polluted, it is not safe.
[4]
But over a decade ago, the alarm levels of pollution were set much
higher than suggested by science. So ‘officially’ most people in
Europe are breathing acceptable air, and politicians don’t have to
do anything to protect our health.

However, if we use the
World Health Organisation’s definition of clean air, the picture
changes abruptly:
75%
of people living in cities across the EU breathe health-threatening
air.
[5]
We have to show the EU Parliament and the politicians in all EU
institutions that we know about the air we breathe and that we won’t
turn a blind eye to it.

Right now, we have a
chance to let all children breathe safely.
We
can make our cities green and our air fresh.

Sign and ask the EU for better air quality in Europe.

Sign
now

For the health of the
kids,
David (London), Marta (Warsaw) and the entire WeMove team

PS: Air pollution is
not only dangerous for kids, but is a huge risk to us all. It has
been proven that its linked to heart and lung disease as well as
a rise in obesity and Alzheimer’s. [6] Make sure we are all
protected:
Sign
the petition!

References:
[1]
https://www.eea.europa.eu/themes/air/health-impacts-of-air-pollution
[2]

Air Quality


[3]
https://www.eea.europa.eu/publications/air-quality-in-europe-2020-report
[4]
https://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0006/189051/Health-effects-of-particulate-matter-final-Eng.pdf
[5]
About 4% of the EU-28 urban population was exposed to health-harming
levels of PM 2.5 (particulate matter with a diameter of 2.5 μm or
less) above the EU limit value in 2018. However, checked against WHO
air quality guidelines for PM2.5, the share increases to
74%
https://www.eea.europa.eu/publications/air-quality-in-europe-2020-report
[6]
https://www.eea.europa.eu/themes/air/health-impacts-of-air-pollution

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet. To unsubscribe from WeMove Europe,
please click

here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can
you chip in with a few euros a month and help make sure we can move
fast to win the campaigns that matter to all of us?
Donate

Follow
on Twitter
|
Like
on Facebook

|
Subscribe
on Youtube

WeMove
Europe SCE mbH | Planufer 91 Berlin |
www.wemove.eu
|
Privacy
policy

========================================

Hier nog de documentaire met dezelfde titel uit 2017:

 Zie ook: ‘Verkiezingen 2021: waar zijn de jongeren van Fridays For Future?

Shell toont andermaal aan lak te hebben aan duurzaamheid met aanstelling van mijnbouwschoft Mackenzie’ (en zie de links in dat bericht!!)

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3‘ 

Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona
Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft
de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is
gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’
>> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer
eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine
auto’s……

Dijksma (PvdA): snelheid verlagen op 130 km. wegen maakt de lucht niet schoner……… AUW!!!

RIVM: het gaat goed met de luchtkwaliteit in Nederland…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en dan neemt men dit peperdure blunder-instituut nu serieus als het gaat over de bemoeienissen met het Coronavirus……)

Schultz van Haegen zwaar nalatig: Nederland voldoet nog steeds niet aan de EU normen voor de luchtkwaliteit…….‘ (een bericht uit 2015, moet je nagaan: de EU standaard van de luchtkwaliteit was ook nog eens veel te ver opgerekt!!)

Tony Blinken (VS minister BuZa) dreigt bedrijven onmiddellijk te stoppen met de aanleg van Nord Stream 2

Om
Russische invloed in de EU te voorkomen’ (een leugen van jewelste maar dat lees je zometeen), doet Tony Blinken precies
waar hij vandaag voor waarschuwt volgens o.a. WDR: op onbehoorlijke en illegale manier invloed
uitoefenen op de EU, haar lidstaten en bedrijven en dat op een manier die niet anders dan als gewelddadig kan worden gezien…… ‘Precies
waar Blinken voor waarschuwt?’ Nee, Blinken gaat nog veel verder als hij
bedrijven dreigt met sancties!! (Ik snap werkelijk niet dat niet iedereen en zeker de journalisten van de reguliere westerse media dit niet meteen doorzien >> ongelofelijk!!)

Ach
ja, Blinken is een psychopathische rotschoft, die uit is op zoveel
mogelijk oorlog, immers dat is goed voor de wapenindustrie in de VS
(in de breedste zin van het woord, dus inclusief de fabrieken waar
men rollend, varend en vliegend oorlogstuig maakt), voor de bouwbedrijven van de VS die na VS bombardementen de boel ‘mogen’ heropbouwen en voor de grote
oliemaatschappijen in de VS…… (het Pentagon betaalt aan oliemaatschappijen in de VS voor brandstof t.b.v. oorlogsvoering niet zelden meer dan 5 keer de prijs die normaal in de VS wordt betaald!!!)

Voorts
is het dreigement ook nog eens bijzonder hypocriet, daar hij LNG
uit de VS wil verkopen aan de EU, gas gemaakt uit het uitermate vervuilende
proces van fracken voor schaliegas en daarbij moet dat gas ook nog
eens met uiterst vervuilende tankers worden vervoerd naar
Europa…….
Kortom LNG is niet alleen door het fracken, maar ook door het vervoer veel meer vervuilend dan het gas uit Rusland!! Zoals je zal begrijpen is LNG uit de VS veel duurder dan het
Russische aardgas en is de EU daarmee afhankelijk van VS leveringen met LNG en kan de VS de EU nog meer voorschrijven dan het nu al
doet…….

Een tanker die de lucht over een lange afstand vreselijk vervuild met het vervoer van LNG naar de EU……..

Het
wordt de hoogste tijd dat de VS zich geheel terugtrekt op eigen
bodem (en haar meer dan 800 militaire bases over de wereld ontmantelt), kan de wereld weer eens ademhalen zonder illegaal
oorlogsgeweld van de VS in meerdere landen…… Als dat gebeurt zal er een speciale politiemacht op poten moeten worden gezet die wereldwijd in de gaten houdt dat de VS zich niet nogmaals met interne politiek van andere landen bemoeit, de boel daar niet hackt en manipuleert, of daar zelfs uit eigenbelang opstanden organiseert, zoals het al zo vaak heeft gedaan en nog steeds doet

De
VS heeft zich niet te bemoeien met wat andere landen doen, laat het
eerst maar eens naar de balk in eigen oog kijken, voor deze grootste
terreurentiteit ter wereld naar de splinter van een ander kijkt……

Voorts is de VS al een grote gasleverancier voor een paar EU-lidstaten!! 

YANKEES
GO HOME!!!! (and stay there for at least a century!!)

Het volgende bericht komt van DeBeurs.nl:

VS
roepen bedrijven op onmiddellijk te stoppen met Nord Stream 2

Gepubliceerd op 18 maart
2021 20:21

WASHINGTON (ANP/AFP) –
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken roept
bedrijven die zijn betrokken bij de aanleg van de omstreden
gaspijpleiding Nord Stream 2 tussen Rusland en Duitsland op om
“onmiddellijk” te stoppen met de werkzaamheden. Anders
kunnen zij sancties van de Verenigde Staten opgelegd krijgen.

De Amerikaanse
overheid zegt dat de Russen door de gaspijplijn meer invloed krijgen
in Europa. Washington dreigde al herhaaldelijk met sancties voor
bedrijven die bij de aanleg van de pijplijn, die al bijna voltooid
is, betrokken zijn. Een daarvan is olie- en gasconcern Shell. Ook
Europese landen als Polen en Oekraïne zijn fel tegen het project.

“Nord Stream 2 is
een slechte deal, voor Duitsland, Oekraïne en voor onze bondgenoten
en partners in Midden- en Oost-Europa”, meldde Blinken. Volgens
hem is de pijpleiding onder de Oostzee “een Russisch geopolitiek
project dat Europa moet verdelen en de Europese energieveiligheid
verzwakt”.

Duitsland gaf vorige
maand aan vooralsnog achter de aanleg te blijven staan. Berlijn had
eerder al toestemming gegeven voor de hervatting van het project, na
het aflopen van de vorige vergunning. Met Nord Stream 2 wordt de
capaciteit van de bestaande Nord Stream-gaspijplijn onder de Oostzee
verdubbeld.

=============================================

Zie ook: ‘Duitsland in de ban van de 2 keer (!) met dodelijk novitsjok vergiftigde Navalny, NS2 en dreigementen uit VS

Shell gaat verdienen aan ‘bio-LNG’ een brandstof die even ‘duurzaam’ is als de bio-diesel van Neste MY Renewable Diesel‘ 

VS bezig concurrentie LNG met Nord Stream 2 de nek om te draaien door verregaande illegale sancties

Biden en Trump zijn voor het blijven winnen van schalie-olie en gas met een ‘mooie rol’ voor Shell

Shell
positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha!
ha!
‘ 

Trump past milieuwetgeving zo aan dat de grote vervuilers meer vrij spel krijgen dan eerder voor mogelijk gehouden‘