Afgelopen woensdag in het Radio1 nieuws van 10.00 u. het bericht dat Sint Maarten een klacht heeft ingediend bij de VN over racistisch en neokoloniaal optreden, dit daar zijne CDA kwaadaardigheid Knops, o.a. staatssecretaris Koninkrijksrelaties het eiland chanteert door te eisen dat er hervormingen moeten worden doorgevoerd voordat Nederland met hulp over de brug komt en dat tijdens wat Knops en de rest van het meer dan waardeloze demissionaire kabinet Rutte 3 een dodelijke pandemie noemen, waarmee ze belachelijk genoeg de Coronacrisis bedoelen…….. Ofwel: hoe kan je weigeren hulp te geven, ja zelfs een eiland te chanteren, tijdens wat jezelf een dodelijke pandemie noemt??!!! Eén van de hervormingen die Knops doorgevoerd wil hebben zijn de belastingen op het eiland…… (daar kom ik zo op terug)
Sint Maarten maakt deel uit van het
‘Koninkrijk der Nederlanden’ en heeft als zodanig recht op hulp uit
Nederland, al helemaal als er sprake is van een natuurramp, of een
uitbraak van een besmettelijke ziekte……. Ook na orkaan Irma stelde Nederland dat Sint Maarten moest hervormen en kreeg het eiland pas een jaar later wat hulp, waardoor VVD opperhufter Rutte bij een bezoek aan het eiland in de zomer van het jaar na de orkaan durfde te stellen dat het eiland niet klaar was voor het volgende orkaanseizoen…… (waarvoor Nederland NB de schuldige was!!) Schande ook dat Nederland nooit heeft gezorgd dat de bewoners van de Antillen niet beschikken over orkaanbestendige huizen, vooral de rijke witte Nederlandse belastingvluchtelingen beschikken over dergelijke behuizing en het zal me niet verbazen als ze daarvoor zelfs subsidie uit Nederland hebben ontvangen…….
De verwoesting door orkaan Irma en dan als rijk Nederland het eiland durven te chanteren….
Afgelopen woensdag op Radio1 een gesprek van een presentator met Xavier Blackman, vertegenwoordiger van de Verenigde Volkspartij* (UP) op Sint Maarten, deze legde op rustige manier uit hoe Nederland in feite misdadig racistische gedrag vertoont, had overigens niet de idee dat het kwartje viel bij de presentator…… (hier de link naar de gemist site van Radio1 van afgelopen woensdag, even het programma opzoeken dat om 18.00 u. begon, door op dat tijdstip te klikken, daarna de schuif op 7.17 min. zetten waarop het fragment begint)
Knops durfde te stellen onaangenaam verrast te zijn door de stap van Sint Maarten (een klacht indienen bij de VN), ja ‘logisch toch’ kolonialen wensen geen klachten te horen van onderhorigen……. Oh ja bijna vergeten: zelfs ten tijde van de Black Lives Matter (BLM) protesten had Knops er geen probleem mee om Sint Maarten en andere Antilliaanse eilanden te schofferen……
De meer dan asociale oplichter Raymond
Knops van het CDA geeft Sint Maarten maar mondjesmaat hulp,
daar hij zoals gezegd eerst wil dat Sint Maarten haar belastingen hervormt……
Dat is chantage op hoog niveau en dat zoals gezegd ten koste kan gaan van mensenlevens
(‘als het even mee zit…..’)….. Nederland mag dit volgens
internationale wetgeving helemaal niet doen, maar dat interesseert
Knops geen zier….. Moet je nagaan: Nederland is een
belastingparadijs, waar grote bedrijven voor honderden miljarden aan
belasting in eigen land ontduiken…..
Dat was het nog niet, nee op de
Antillen en dus ook op Sint Maarten wonen witte Nederlanders die voor
2011 allen geheime bankrekeningen hadden op de Antillen, waardoor ze de
Nederlandse belasting op een vreselijke manier hebben getild, wat ze
overigens vele decennia hebben gedaan….. VVD opperhufter Kamp heeft
destijds zelfs een paar maanden op de Antillen gezeten, vooral voorafgaande aan het afschaffen van het bankgeheim, waarbij hij de witte belastingontduikers heeft
geholpen om hun geld te verkassen naar ‘veilige oorden……’
In Nederland ontduiken welgestelden
voor rond de 20 miljard euro aan belastingen en dat op jaarbasis, grote
bedrijven verbeteren dat nog eens met bijna 10 miljard, dus 30 miljard op jaarbasis (in totaal bijna 50 miljard euro!!!),
al is dat niet zelden onder de noemer ‘belastingontwijking’, niets
anders dan gelegaliseerde belastingontduiking, mede mogelijk gemaakt
door het CDA van Knops!!!
Voorts zou Sint Maarten de politiek en
misdaad moeten aanpakken…… ha! ha! ha! ha! ha! Deed men dat maar
eens in Nederland!!
Was net thuis van ‘t stemmen en meteen
boodschappen doen, dus heb niet alles gehoord, maar wat ik wel hoorde
deed m’n hersens bijna op tilt slaan: Blackman vertelde dat
Nederland meer subsidie geeft voor scholing van de kinderen van witte ‘burgers op Sint Maarten’
(de eerdere belastingontduikers) dan voor de kinderen uit de andere
groep, de gekleurde burgers…… Dit is ronduit discriminatie en een
grove schending van mensenrechten!!
Twee maal heeft Nederland Sint Maarten
gechanteerd zoals hiervoor aangehaald na orkaan Irma toen het eiland pas in de zomer
het jaar daarop wat geld kreeg, op voorwaarde dat de regering moest
aftreden!!!! Hoe durft Knops (en eerder ook PvdA schoft Plasterk)
vreselijke ellende op zo’n manier te misbruiken…. Overigens het grootste deel van de Tweede Kamer staat achter deze chantage, inclusief de SP, waar Ronald van Raak dat nog eens expliciet heeft verwoord…… (logisch dat deze partij steeds meer stemmen verliest…..) Zo te horen is de
wederopbouw nog niet voltooid en moet Nederland Sint Maarten nog
steeds een deel van het beloofde geld voor de verwoestende orkaan Irma betalen…….
Blackman begon nog even
over zwarte piet en dat Nederland daarvoor op de vingers werd
getikt door de VN, moet je nagaan: VVD snotterbellenbeleid premier
Rutte was eerder niet voor het laten verdwijnen van zwarte piet, ‘dat
moest men maar aan de praattafels (op tv) bespreken….'(terwijl hij toch ook de premier zou zijn voor gekleurde Nederlanders, jezus wat een ploert!!)
Je moet je gvd schamen dat je
Nederlander bent!!!
* Verenigde Volkspartij >> op Sint Maarten spreekt men van de United People’s Party, afgekort UP.
Gisteren
schreef ik al een bericht over de nieuwe meer dan belachelijke
aantijgingen van de geheime diensten in de VS als zouden Rusland,
China, Iran, Venezuela en zelfs Hezbollah de verkiezingen in de VS
hebben gemanipuleerd of dat hebben geprobeerd en zoals gewoonlijk
zonder ook maar één nanometer aan bewijs……*
GlennGreenwald heeft een uitgebreid artikel over deze zaak gepubliceerd
op zijn site, waarin hij begint met het analyseren van de leugen gebracht door
geheime diensten en de reguliere (massa-) media in de VS over de het
lekken van gegevens afkomstig van de laptop van Hunter Biden, die in
handen kwam van de New York Post.
De
New York Post publiceerde documenten van deze laptop waaruit bleek
dat Hunter Biden en andere familieleden misbruik maakten van de naam
Joe Biden (die immers eerder vicepresident was onder
oorlogsmisdadiger Obama) om zaken te doen met Oekraïne, China en
andere landen.
Voormalige
hooggeplaatsten van de CIA en leden van andere geheime diensten in de
VS, stelden dat het om Russische desinformatie ging….. Twitter en
Facebook besloten daarop de New York Post de toegang tot hun platform
te ontzeggen……. John Brennan, CIA directeur onder Obama, heeft samen
met de al aangehaalde figuren uit de geheime diensten een brief opgesteld waarin
men stelde dat de zaak alle kenmerken had van Russische informatie
operaties….. Hoewel dezelfde figuren benadrukten dat ze niet
wisten of de gepubliceerde e-mails echt waren en dat ze geen bewijs
hadden van Russische manipulatie…… (moet je nagaan….)
Echter
deze toevoeging was voor de media die deze leugen brachten geen reden
om in te binden, integendeel men ging gewoon door en Facebook stelde
zelfs een algoritme in te zetten om berichtgeving over deze zaak
tegen te houden……. En dan te bedenken dat eerder een zogenaamde
Russische trollenfarm zich in de VS bevond, terwijl al lang bekend is
uit publikaties van de Wikileaks Vault 7
documenten dat de VS op grote schaal hackt en daarbij cyberterreur
begaat en spioneert maar dat op een slimme manier kan doen lijken alsof
bijvoorbeeld Rusland, China, Iran, of Noord Korea de dader is…….
Glenn
Greenwald, van The Intercept, die wel over deze zaak berichtte,werd
terechtgewezen door zijn meerderen die hem wilden dwingen om passages
over Biden weg te laten,waarop zijn artikel niet werd geplaatst
en Greenwald besloot The Intercept te verlaten.
Het
is zelfs zo zot dat een redacteur van de Washington Post stelde dat
‘we de Hunter Biden lekken moeten behandelen alsof ze van een
buitenlandse geheime dienst komen, zelfs als ze dat waarschijnlijk
niet zijn……’ (knettergek!!) De enige keer dat de regering van
de VS reageerde op deze zaak, middels de Director of National
Intelligence (DNI), stelde deze dat Bidens laptop geen deel uitmaakt van
een Russische desinformatie campagne……….
Ach
het is een herhaling van zetten in de Russiagate leugen, ook daarvoor
is totaal geen bewijs geleverd, echter men houdt gewoon driftig vol
dat dit wel zo is, overigens ook in de rest van het westen, waaronder
Nederland….. Gistermorgen op BNR rond 8.51 u. de meer dan belachelijke
‘buitenlanddeskundige’ Hammelburg, deze enorme flapdrol (letterlijk en
figuurlijk) sprak over de uitlating van Biden dat Putin een
moordenaar is. Daarbij noemde hij Sputnik de ‘roeptoeter van de
Russische overheid’, gelul >> op Sputnik wordt wel degelijk
kritiek geleverd op de overheid, maar zelfs als dat zo zou zijn, zie
de VS, waar niet 1 of 2 mediaorganen de overheid zouden dienen als
roeptoeter, maar een hele reeks, van de New York Times tot CNN en daarvoor is een dossierkast aan bewijzen te leveren…..
Volgens
Biden (en Hammelburg) is Putin een moordenaar als het gaat om Navalny…… Als Putin de neonazi Navalny had willen laten vermoorden was deze bewezen misdadiger al lang en
breed onder de zoden verdwenen, bovendien kan deze ploert niet zijn
vergiftigd met novitsjok daar hij dan dood zou zijn, immers een vergiftiging
daarmee is zonder meer dodelijk voor iedereen die er onbeschermd mee in aanraking
komt!!! Hammelburg durfde NB nog te stellen dat Putin ook een
moordenaar is vanwege het ontwikkelen in Rusland van biologische en
chemische wapens…… ha! ha! ha! ha! (vanmorgen herhaalde Hammelburg zijn leugens op BNR waar hij nu ook de Skripals aan toevoegde….)
Er
zijn 3 naties op de wereld die deze wapens vrij openlijk ontwikkelen
en dat zijn de VS (o.a. in Fort Detrick), Israël en Egypte….. In juli
2019 ontsnapte er ‘een virus’ uit één van de leger laboratoria van
Fort Detrick, waarop de basis werd ontruimd….. Een paar maanden
later vonden de militaire wereldspelen plaats in het Chinese Wuhan en
nog een paar maanden later werden de eerste gevallen van het
Coronavirus gevonden in Frankrijk, hoewel men dat toen nog niet wist,
een herbeoordeling van stalen bloed, afgenomen in november 2019
toonden aan dat deze mensen het… Coronavirus onder de leden
hadden…. Pas meer dan een maand laten, dus eind december 2019 werd
het eerste geval van Coronavirus ontdekt in China……… Ra ra hoe
is het allemaal mogelijk?? Intussen is zelfs bekend geworden dat het Coronavirus al eerder werd gevonden in later opnieuw beoordeelde bloedmonsters……
Uiteraard
herhaalde Hammelburg het verhaal van de geheime diensten in de VS
alsof Rusland, China, Iran e.a. de verkiezingen in de VS hadden
gemanipuleerd of daar een poging toe hadden ondernomen……. Zoals
Hammelburg nog steeds overtuigd is dat Russiagate bewezen is….. ha!
ha! ha! Ha! Deze mislukte zakkenwasser zou eens andere moeten
contacteren als hij weer eens een lulpraatje vertelt voor de radio!!
(hij gaf een aantal maanden gelden toe dat hij vrijwel altijd
‘deskundigen’ raadpleegt voor zijn columns en ander gekoekwaus……
Hé Hammelburg tijd voor echte deskundigen en eigen onderzoek,
waarbij je eens zou moeten zoeken of er bewijzen zijn voor wat je
durft te beweren, enorme hufter!!! (vorig jaar durfde hij mensen die
gebruik maken van de sociale media neer te zetten als kakkerlakken,
je weet wel zoals de nazi’s over minderheden spraken die ze het
liefst wilden uitroeien…….)
En
Hammelburg begin maar met het lezen van het artikel dat Glenn
Greenwald schreef, dan lees je eindelijk een artikel van een echte
deskundige!!
Eager
to obtain vindication for the pre-election falsehood they spread
about the Hunter Biden story, journalists falsely claim that the CIA
blamed Russia for it.
Hunter
Biden (L) and then-Vice President Joe Biden speak on stage at
Organization of American States on April 12, 2016 in Washington, DC.
(Photo by Teresa Kroeger/Getty Images for World Food Program USA)
Journalists
with the largest
and most influential media outlets disseminated an outright and quite
significant lie on Tuesday to hundreds of thousands of people, if not
millions, on Twitter. While some of them were shamed into
acknowledging the falsity of their claim, many refused to, causing it
to continue to spread up until this very moment. It is well worth
examining how they function because this is how they deceive the
public again and again, and it is why public trust in their
pronouncements has justifiably
plummeted.
The
lie they told involved claims of Russian involvement in the
procurement of Hunter Biden’s laptop. In the weeks leading up to
the 2020 election, The
New York Post
obtained that laptop and published a series of articles about the
Biden family’s business dealings in Ukraine, China and elsewhere.
In response, Twitter banned
the posting of any links to that reporting and locked The
Post
out
of its Twitter account for close to two weeks, while Facebook, though
a long-time Democratic operative, announced that it would
algorithmically suppress the reporting.
The
excuse used by those social media companies for censoring this
reporting was the same invoked
by media outlets
to justify their refusal to report the contents of these documents:
namely, that the materials were “Russian disinformation.” That
claim of “Russian disinformation” was concocted by a group of several
dozen former CIA officials
and other operatives of the intelligence community devoted to
defeating Trump. Immediately after The
Post
published its first story about Hunter Biden’s business dealings in
Ukraine that traded on his influence with his father, these career
spies and propagandists, led by Obama CIA Director and serial liar
John Brennan, published a
letter
asserting that the appearance of these Biden documents “has all the
classic earmarks of a Russian information operation.”
News
outlets uncritically hyped this claim as fact even though these
security state operatives themselves admitted:
“We want to emphasize that we do not know if the emails…are
genuine or not and that we
do not have evidence of Russian involvement
— just that our experience makes us deeply suspicious that the
Russian government played a significant role in this case.” Even
though this claim came from trained liars who, with uncharacteristic
candor, acknowledged that they did not “have evidence” for their
claim, media outlets uncritically ratified this assertion.
This
was a topic I discussed extensively in October when I announced
my resignation from The
Intercept
after senior editors — for the first time in seven years —
violated the contractual prohibition on editorial interference in my
journalism by demanding I significantly alter my reporting about
these documents by removing the sections that reflected negatively on
Biden. What I found particularly galling about their pretense that
they have such high-level and rigorous editorial standards —
standards they claimed, for the first time ever, that my article
failed to meet — was that a mere week prior to their censorship of
my article, they published an
article by a different journalist
which, at a media outlet we created with the explicit purpose of
treating government claims with skepticism, instead
treated the CIA’s claims of “Russian disinformation” as fact. Even
worse, when they quoted the CIA’s letter, they omitted the part
where even those intelligence agents acknowledged that they had no
evidence for their assertion. From The
Intercept
on October 21:
Their
latest falsehood once again involves Biden, Ukraine, and a laptop
mysteriously discovered in a computer repair shop and passed to the
New York Post, thanks to Trump crony Rudy Giuliani….. The U.S.
intelligence community had previously warned
the White House that Giuliani has been the target of a Russian
intelligence operation to disseminate disinformation about Biden, and
the FBI has been investigating whether the strange story about
the Biden laptop is part
of a Russian disinformation campaign.
This week, a group of former intelligence officials issued a letter
saying that the Giuliani laptop story has the classic
trademarks of
Russian disinformation.
Oh
my, marvel at those extremely rigorous editorial standards:
regurgitating serious accusations from ex-CIA operatives without
bothering to note that they were unaccompanied by evidence and that
even those agents admitted they had none. But, as they usually do
these days, The
Intercept
had plenty of company in the corporate media.
That
those materials were “Russian disinformation” became so
reflexively accepted by the U.S. media that it became the principal
excuse to ignore
and even censor the reporting, and it also helpfully handed the Biden
campaign an easy excuse to avoid answering any questions about what
the documents revealed. “I think we need to be very, very clear
that what he’s doing here is amplifying Russian
misinformation,” said Biden
Deputy Campaign Manager Kate Bedingfield when asked about the
prospect that Trump would raise the Biden emails at the debate. From
the CIA’s lips to the mouths of corporate journalists into the
hands of the Biden campaign.
As
the U.S. media disseminated this “disinformation” tale, nobody —
including the Bidens — has ever claimed let alone demonstrated that
a single document was anything other than genuine — something that
would be exceedingly easy to do if the documents were fraudulent.
“The Biden team has rejected some of the claims made in the NY
Post articles,but
has not disputed the authenticity of the [laptop] files upon which
they were based,” acknowledgedThe
New York Times.
Ample evidence corroborates
that the documents are genuine.
As
for the claims of Russian involvement in the laptop story, there was
never any evidence for it: none.
The CIA operatives who invented that storyline acknowledged that. The
week that tale emerged, The
New York Timesreported that
“no concrete evidence has emerged that the laptop contains Russian
disinformation” and the paper said even the FBI has “acknowledged
that it had not found any Russian disinformation on the laptop.” The
Washington Post
published an op-ed by Russia fanatic Thomas Rid who candidly
pronounced:
“We must treat the Hunter Biden leaks as if they were a foreign
intelligence operation — even if they probably aren’t.” And
the only time the U.S. Government has ever spoken on this question
was when the Director of National Intelligence stated:
“Hunter Biden’s laptop is not part of some Russian disinformation
campaign.”
These
documents raised important questions about the presidential
frontrunner’s knowledge of or participation in his family members’
attempt to profit off of their association with him, questions
implicating his integrity, ethics and honesty. Yet those documents
were suppressed by a gigantic fraud, perpetrated by the CIA and their
media allies, which claimed that the documents were forged and that
they came from Russia.
That
is the critical context
for the lie spread yesterday by numerous mainstream journalists. On
Tuesday morning, the Office of the Director of National Intelligence
declassified a short 12-page report
entitled “Foreign Threats to the U.S. 2020 Elections.”
It
reviewed the actions of numerous countries with regard to the 2020
election. The intelligence community claimed — without presenting
any evidence whatsoever — that “Russian President Putin
authorized…influence operations aimed at denigrating President
Biden’s candidacy and the Democratic Party, supporting former
President Trump, undermining public confidence in the electoral
process, and exacerbating sociopolitical divisions in the U.S.” The
New York Times’
largely credulous article
about this report contained this admission, one you would think (or,
rather, hope) would matter to journalists: “The declassified report
did not explain how the intelligence community had reached its
conclusions about Russian operations during the 2020 election.”
Despite
that glaring omission, media outlets predictably treated the
evidence-free assertions from the security state as fact. “Vladimir
Putin did it again,” trumpetedMother
Jones’ David
Corn without an iota of skepticism. CNN’s
Marshall Cohen actually said this:
Marshall Cohen @MarshallCohen
The report confirms what was largely assumed, and barely hidden, last year: Trump and his allies publicly embraced Russia’s disinformation campaign against Biden, met with Kremlin-tied figures who were part of the effort, and promoted their conspiracies
Think
about that: to a CNN
reporter, evidence-free assertions from the U.S. security state are
tantamount to “confirmation.” That they really do think this way
is nothing short of chilling. But that is the standard liberal media
posture of harboring reverence for the U.S. intelligence community
and treating its every utterance as Truth without the need for any
corroborating evidence. It is one of their defining attributes.
But
in this case, many of them went far beyond mere regurgitation of CIA
claims. Well beyond it: here, they fabricated a claim that report
also demonstrated that the Hunter Biden laptop materials were — as
they claimed before the election engineered by Russia. In
reality, the report did not even mention the Hunter Biden laptop
materials or allude to it, let alone claim that it was produced by
the Kremlin, let alone supply evidence that it constituted “Russian
disinformation.” But no matter: numerous journalists united to
spread the false claim far and wide that the report confirmed this
storyline.
The
first journalist to publish the falsehood was Patrick Tucker, an
editor at the journal Defense
One.
The tweet quickly went viral as liberals clicked “retweet” and
“like” so fast that at least several of them likely suffered
digital cartilage damage or at least a mild sprain:
The
claim that this report corroborated Russian involvement in the Hunter
laptop story picked up significant steam when MSNBC
host Chris Hayes endorsed it to his 2.3 million followers:
From
there, the claim was further spread by Hayes’ NBC
News colleague
Ben Collins, who — ironically — works in what the network calls
the “disinformation unit,” combatting the spread of
disinformation (by which Collins means tattling on 4Chan teenagers
and Facebook boomers, while never challenging the lies of real power
centers such as those from the intelligence community; those lies are
ones he amplifies):
With
this MSNBC host and the NBC disinformation agent on board, it was off
to the races. Journalists from across the corporate media sphere
spread this lie over and over. Here was CNN’s
Asha Rangappa:
Perhaps
the most embarrassing example was from S.V. Daté, the White House
correspondent of HuffPost
which, just last week, had dozens of its reporters laid
off
perhaps because, while they have numerous talented reporters, this is
the sort of thing they routinely do, causing them to lose trust among
the public. Daté did not just repeat the lie but used it to mock
those who actually did the reporting on these documents (note that
the section he underlined in red says nothing about the Hunter Biden
documents, nor does it say anything about Russia other than it
“amplified” various news stories):
S.V. Dáte @svdate
Hey, New York Post and everyone else who got suckered into the ridiculous Hunter Biden Laptop story.
As
this false claim went massively viral, conservativejournalists
— and only
they
— began vocally objecting that the report made no mention
whatsoever of the Hunter Biden laptop, let alone supplied proof for
this claim. That is because, with a few noble exceptions (such as The
Washington Post’s
media critic ErikWemple),
liberal journalists at corporate outlets will eagerly endorse but
never denounce or correct each other’s falsehoods. For that reason,
if you confine yourself to the liberal corporate media bubble, and
refuse to follow conservative journalists as well, you will be
propagandized and deceived.
Hayes,
to his credit, was one of the only journalists who helped spread this
falsehood and then quickly retracted it. He first acknowledged that,
upon reading the report, it did not appear that it actually made any
reference to the Hunter laptop, and then announced he would delete
his original tweet, conceding that the original claim was false. Note
how the original false claims go mega-viral, while the tweets which
subsequently acknowledge their falsity are seen by very few people:
With
one of his earliest boosters having jumped ship, Tucker himself, the
originator of this lie, first began backtracking while vowing he
would never delete the tweet, only to then relent and delete it,
acknowledging its falsity. Again compare the meager audience that
learns of the backtracking and acknowledgment of falsity compared to
the huge number exposed to the original false claim:
Patrick Tucker @DefTechPat
I’ve deleted a tweet that suggested that a recent ODNI report made explicit reference to the Hunter Biden laptop story. It makes reference to Andrii Derkach, a pro-Russian Ukrainian politician who was trafficking information remarkably similar to what showed up in the Post report
March 16th 2021
Thanks
to multiple journalists with large platforms spreading Tucker’s
original false tweet, it received thousands upon thousands of likes
and re-tweets. So, too, did the tweets of other journalists that
false claim, such as the one from HuffPost’s
White House Correspondent and this one from one of David
Brock’s goons
specifically claiming that the security state’s evidence-free
report somehow proves that my pre-election reporting on it was wrong.
Yet Tucker’s announcement that he was deleting his tweet on the
ground that the report does not make “explicit reference to the
Hunter Biden laptop story” has a grand total of three
retweets.
Indeed,
other than Hayes, it is difficult to find a journalist who
acknowledged that what they spread was a lie. Both CNN’s
Rangappa and NBC
News’
Collins simply allowed the tweet to quietly disappear from their
timeline when Tucker finally deleted his, saying nothing to the
thousands or tens of thousands of people they misled. Meanwhile, the
tweet from HuffPost’s
Daté is still
up
a full twenty-four hours after the key journalists who spread this
have acknowledged it was false.
Do
you see how
they behave? Take a look. Prior to the election, out of desperation
to ensure that Biden won, they censored and maligned this reporting
by mindlessly endorsing an assertion from life-long CIA operatives
that never had any evidence: ignore
these documents; they are Russian disinformation. They
not only invoked that claim to justify ignoring the story but also to
successfully agitate for its censorship by Twitter and Facebook. So
they spent weeks spreading an utter lie in order to help the
candidate that they favored win the election. Remember, these are journalists doing
that.
Then,
yesterday, the intelligence community issued a report that does not
even purport to contain any evidence: just assertions. And they all
jumped to treat it as gospel: no questioning of it, no skepticism, no
demands to see evidence for it, not even any notation that no
evidence was provided. They just instantly enshrined claims from the
CIA and NSA as Truth. How can you possibly be a journalist with even
minimal knowledge of what these agencies do and look in the mirror as
you do this?
But
so much worse, in this case, they just outright lied about what the
report said — just fabricated assertions that the report did not
even allude to, in order to declare their lies from last October to
be vindicated. Even if this report had asserted that the Hunter Biden
laptop materials were manufactured by the Kremlin, that
would prove nothing.
Evidence-free assertions from the U.S. intelligence community merit
skepticism, not blind faith — especially from people calling
themselves journalists.
But
the report did not even claim that. And when some of them realized
this, they did virtually nothing to rectify the severe disinformation
they had spent the day spreading. These are the people who claim to
be so profoundly opposed to conspiracy theories and devoted to
combating “disinformation”; as usual, they are the ones who
spread disinformation most recklessly and frequently.
The
fact that the false tweet from HuffPost’s
White House correspondent is still up is quite revealing, given that
that outlet just had to lay off a significant portion of its staff.
As newly arrived Substack writer Michael Tracey wrote in his
first article
on this platform (headlined: “Why Journalists Hate Substack”),
journalists are very good at lamenting when their outlets are forced
to lay off journalists but very poor at examining whether the content
their outlet is producing may be part of why it is failing:
So
when you see another round of layoffs, followed by another round of
exasperated Twitter lamentation about how horrible the industry is,
you have to wonder if these rituals ultimately function as an excuse
for journalists to forgo any kind of real self-examination. For
instance, why it is that the media organizations they inhabit always
seem to be in a constant state of free-fall? Sure, there are economic
factors at play that the journalists themselves cannot control. But
it would seem to behoove these journalists to maybe spend a little
bit less time complaining in the abstract about the depredations of
“the industry”—as though they are its hapless, beleaguered
casualties—and a little bit more time analyzing whether they have
contributed to the indisputable reality that huge cross-sections of
the public distrust
and despise the
media.
There
are multiple potential explanations for this dynamic worth
considering. Maybe it’s the tedious
hyper-partisanship and
weirdly outdated content
aggregation tactics
that much of the online media still employs. Maybe it’s the
constant five-alarm-fire
tone and incessant hyping of overblown threats that
was characteristic of the Trump years. Maybe it’s some combination
of all these and more—but you won’t see many axed journalists
offering up any kind of critical introspection, because when the
layoffs arrive it can never have anything to do with their own
ideological myopia or other shortcomings.
Indeed,
when anyone, including journalists, loses their job, it is
lamentable. But when one witnesses behavior like what these
journalists did yesterday, the only confounding part of the collapse
of this part of the media industry is that it is not happening
even more quickly and severely.
Het zat er al dik in, maar ondanks dat is het uitermate droevig te zien dat de Nederlandse kiezers zo blind zijn voor wat Rutte 3 in eigen land en in het buitenland heeft geflikt…….
Hoe kan je vooral stemmen op VVD en D66 als je weet dat Rutte 3 fiks heeft bezuinigd op de gezondheidszorg, een voortzetting van wat Rutte 1 en 2 daarvoor al hadden gedaan….. Zo is door wanbeleid van VVD premier Rutte met hulp van CDA, D66, PvdA en ChristenUnie het aantal IC bedden teruggebracht van 2.200 naar 1.100, is een fiks aantal verpleegkundigen uit de zorg bezuinigd en zijn ziekenhuizen gesloten zodat de aanrijtijden van ambulances op het platteland naar ziekenhuizen op veel plaatsen te lang zijn…….
Het gevolg van die bezuinigingen was dat de regering het volk angst heeft aangejaagd voor het Coronavirus, daar de overgebleven ziekenhuizen en IC bedden te vol zouden liggen en men zelfs patiënten naar Duitsland moest overbrengen…… Die angst werd door Rutte en de rest van zijn derde snotterbellenkabinet misbruikt om burgerrechten en zelfs mensenrechten op grote schaal te schenden middels o.a. lockdowns, avondklok en sociale contacten…..
Waar die lockdowns o.a de volgende zaken in gang hebben gezet: sluiting van scholen (waar de minister van onderwijs Slob heeft gezegd dat achterstanden bij leerlingen niet meer zijn in te halen en dat is logisch daar we al een enorm tekort hebben aan docenten, ook dat is mede te danken aan Rutte 1, 2 en 3….), sluiting van bedrijven waaronder horeca en andere meer dan belachelijke maatregelen die totaal geen zin hebben, maar wel enorme kapitalen hebben gekost en die bedrijven naar de rand van faillissement hebben gedreven en nog velen hun baan zullen kosten…….
En dan te bedenken dat Rutte vooral goed is in keihard liegen, wat iedereen toch duidelijk zou moeten zijn na 10 jaar met deze disfunctionerende zak……..
Het onderuit halen van sociale contacten heeft ervoor gezorgd dat een groot aantal jongeren is verzonken in een isolement en dat heeft weer gezorgd voor een enorme toename aan depressiviteit onder die jongeren, die bovendien een belangrijk deel van hun leven missen: het volwassen worden met andere leeftijdgenoten, zo zelfs dat je ook hier kan spreken van een achterstand die nog amper zal zijn in te halen………
De kabinetten Rutte 2 en 3 hebben het in 7 jaar tijd voor elkaar gekregen dat er 100.000 sociale huurwoningen zijn verdwenen, verkocht aan buitenlandse investeerders (Blok en zijn voorganger hebben daar zelfs voor gelobbyd in het het buitenland, terwijl men wist dat Nederland bukt onder een grote woningnood……)…. Deze woningnood heeft men met opzet in stand gehouden, om zo de huizenbubbel op spanning te houden……. Daaruit volgen dan onmiddellijk de onbeschofte huurverhogingen en de scheefwoonleugen…. Ondanks de bankencrisis van 2008 hebben Rutte 1 en 2 (als Balkenende 4) de huren jaar op jaar verhoogd en ook tijdens de Coronacrisis heeft hare D666 kwaadaardigheid Ollongren de huren verhoogt, ondanks een motie van de Eerste Kamer dit niet te doen en dat met een percentage dat hoger was dan de afgelopen 6 jaar!!!
Wat betreft de scheefwoonleugen nog het volgende: de kabinetten Rutte 1, 2 en 3 hebben mensen die in het huis wilden blijven wonen, ondanks een hoger inkomen, gedemoniseerd als scheefwoners die sociale huurwoningen bezet zouden hebben gehouden zodat anderen geen kans op een sociale huurwoning hadden…… Terwijl deze kabinetten zoals gezegd hebben geleurd met sociale huurwoningen bij buitenlandse investeerders, ofwel speculeren met huurwoningen……. Bovendien hebben Rutte 1 en 2 zo bezuinigd vanwege de bankencrisis dat de bouw op haar reet lag en er veel te weinig huizen werden gebouwd…… (en dan spreek ik niet eens over de grote afbraak van sociale huurwoningen onder Rutte 2 en 3…)
Nog een negatieve uitkomst van die bezuinigen: een groot aantal mensen verloor hun baan, volgens het CBS 100.000 echter dat zijn er veel meer, minstens 200.000, dit daar mensen met een partner die de baan wel hield en 10 cent teveel verdiende geen recht hadden op bijstand en deze mensen niet werden meegerekend als werkloos….. De hervormingen van de ziektewetgeving hebben er bovendien voor gezorgd dat mensen die 100% arbeidsongeschikt waren verdwenen in de bijstand en als zodanig ook al niet werden meegerekend als werkloos, een schande van gigantische proporties!! Lullig ook dat de meeste mensen die door het wanbeleid op de bankencrisis werkloos werden en die boven de 45 jaar waren, geen baan meer hebben kunnen vinden…..
Dan de jacht met etnische profilering op ontvangers van o.a. toeslag voor kinderopvang, neem aan dat ik daar geen woord meer aan hoef te besteden, anders dan het volgende: hoe is het mogelijk dat men op partijen stemt die hiervoor verantwoordelijk zijn, alsof dit schandaal niet heeft plaatsgevonden en bedenk daarbij dat ons ook op gebied van de huurtoeslag en de kindertoeslag nog een heel schandaal staat te wachten, daar ook op die dossiers een heel smerig beleid is gevoerd door o.a. VVD en D66…… De VVD is volgens haar verkiezingsprogramma van zins lijsten met fraudeurs van toeslagen te openbaren, niet alleen voor overheidsorganen, maar openbaar……. Dit zou voor de slachtoffers van de kinderopvangtoeslag betekenen dat ze ook nog eens met naam en al bekend komen te staan als misdadigers……
Het voorgaande terwijl zowel Rutte 1, 2 als 3 zo goed als niets doen tegen belastingontduiking en belastingontwijking (gelegaliseerde belastingontduiking…) door welgestelde particulieren en bedrijven, waardoor de schatkist op jaarbasis maar liefst rond de 50 miljard euro misloopt!!! Het was zelfs zo zot dat wanneer medewerkers van de Belastingdienst die een groot vermoeden hadden van belastingontduiking door welgestelden, van de leiding te verstaan kregen dat ze geen verder onderzoek mochten doen daar dit teveel tijd in beslag zou nemen en dan heeft de Belastingdienst ook nog eens kapitalen uitgegeven om medewerkers de dienst uit te werken…….
Verder wil ik nog wijzen op het omgaan met de Coronacrisis door Rutte 3, een snotterbellenbeleid dat werd geteisterd door de voorheen belachelijk doorgevoerde bezuinigingen op de gezondheidszorg, die ik hiervoor al even noemde (terwijl de geheime diensten Rutte 2 en daarmee Rutte 3 al in 2017 heeft laten weten dat er veel te weinig IC en gewone ziekenhuisbedden waren in geval van een epidemie!!!)….. Echter Rutte en zijn wanpresterende maten voerden en voeren ook nog eens een zwalkend beleid waarvan velen het slachtoffer zijn geworden en dat het virus alleen maar viraal heeft gehouden…… Het overgrote deel van de maatregelen zijn volkomen zinloos, zo is uit en te na vastgesteld door echte deskundigen, sterker nog en al opgemerkt: de maatregelen hebben heel veel schade veroorzaakt en het is vrijwel zeker dat later zal blijken dat de maatregelen hebben gezorgd voor veel meer doden dan wanneer we het Zweedse model hadden gevolgd (nu nog amper besmettingen en na een piek in het aantal doden in het begin van de afgelopen zomer zijn er daar in verhouding minder doden gevallen, terwijl men alles openhield en houdt….)……
Of je nu voor of tegen vaccinaties bent, ook daar is enorm geblunderd en dat is Rutte even hard aan te rekenen als CDA blunderkoning de Jonge…… Men zet alles op alles om zoveel mogelijk mensen te vaccineren en totaal belachelijk begint men met een groep die niet is getest op het vaccin, 14 dagen geleden waren er al 87 ouderen kort na vaccinatie overleden, benieuwd hoeveel dat er nu zijn, maar als dooddoener komt men met het belachelijke argument dat deze mensen aan onderliggende klachten zijn overleden, terwijl er praktisch geen 70 plusser is die niet 1 of meer onderliggende klachten heeft, bovendien als je dat stelt zou je juist moeten stoppen met het vaccineren van deze groep!!!
Mensen ik kan nog wel een half uur doorgaan maar het lijkt me wel duidelijk dat het onbegrijpelijk is dat zoveel mensen op VVD en D66 hebben gestemd, mensen die ziende blind zijn……
Het is een schande dat de media vanmorgen en afgelopen nacht het beleid van Rutte nog eens de hemel in hebben geprezen, ongelofelijk!
Voor meer berichten over de aanloop tot de verkiezingen, klik op dat label, direct onder dit bericht, dat geldt ook oor de labels Rutte, Ollongren, VVD, D66, PvdA, ChristenUnie, toeslag kinderopvang en andere weergegeven labels.
Duitsland meldde vandaag in totaal 7 vrouwen tussen de 20 en 50 jaar, die kort na vaccinatie met het AstraZeneca vaccin zijn overleden door bloedstolsels, Spanje meldde er 2 waar ik niet achter de leeftijd kan komen. Dit maakt in totaal 15 (bekende) overlijdens na inenting met het AZ vaccin en dat voor een groot deel overlijdens buiten de risicogroepen……
In Nederland waren er 2 weken geleden al 87 overlijdens na zo’n vaccinatie, al waren dat mensen op leeftijd, die men vervolgens afdeed als ‘overleden aan onderliggende klachten'(….)*, echter wie zegt mij dat onder deze overlijdens er niet een aantal waren die ook aan de gevolgen bloedstolsels zijn overleden??!!!
De EMA (het Europese Geneesmiddelenbureau) en de WHO (de Wereldgezondheidsorganisatie) dragen landen op om vooral door te gaan met het gebruik van het AstraZeneca vaccin, daar het risico van overlijden aan COVID-19 de gevolgen van het Coronavaccin (waarmee men ‘heftige bijwerkingen als de dood’ bedoeld) ver zou overtreffen, echter gezien de leeftijd van m.n. de slachtoffers in Duitsland, is dat maar zeer de vraag……. Immers onder deze groep zijn de overlijdens normaal gesproken al veel lager en mensen die min of meer ernstige klachten hebben worden uit voorzorg (nog) niet gevaccineerd…… Vergeet niet dat naast de veel te korte testperiode voor dit vaccin (normaal duurt dat 2 tot 5 jaar!!), men amper ouderen boven de 65 heeft getest en al helemaal geen ouderen met klachten, laat staan met zware lichamelijke klachten……
Als men zo doorgaat met vaccineren vraag ik me werkelijk af waarom men de boel niet helemaal opengooit en ouderen en anderszins zwakke mensen extra beschermt zoals in Zweden, waar men de boel gewoon heeft opengehouden en nu amper of geen overlijdens telt aan het Coronavirus……. Tel daarbij op dat het normale jaarlijkse griepvirus amper slachtoffers maakt en je kan uittellen dat veel van de hier positief geteste mensen griep onder de leden hebben, immers de PCR test is een slechte test die niet was bedoeld voor het achterhalen van besmettelijke ziekten (de PCR test geeft meer dan 50% vals positieve resultaten), deze test was o.a. gericht op het achterhalen van DNA (ook voor strafzaken), zo heeft ook de maker van deze test voor zijn dood gezegd….. Ofwel we hebben een groot aantal positief geteste mensen, die het Coronavirus helemaal niet onder de leden hebben…… (ik word moe van de herhalingen, maar het is te belangrijk om dit na te laten >>) Gevaccineerden met het Coronavaccin zijn besmettelijk, zo gaf ook dr. Fraudski (dr. Fauci) toe en daar voegde hij aan toe dat gevaccineerden nog heel lang met een mondmasker op moeten lopen, daar ze anderen kunnen besmetten….. Dat is zelfs zo als men het virus voorheen niet onder de leden had: heb je dat ooit gehoord over de griepprik?? Ik niet……
‘Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘
(op 20 januari 2021 werden er in de VS meer dan 10 gevallen gemeld van
aangezichtsverlamming na vaccinatie, terwijl het aantal doden na
vaccinatie onder de pet wordt gehouden, laat staan dat men zal toegeven
dat gevaccineerden anderen hebben besmet; voorts zijn er al een aantal
oude mensen overleden, nadat deze een vaccin kregen toegediend…..)
‘Coronavirus: opmerking bij vaccins‘
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht….. Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)
Alsof
Russiagate is bewezen i.p.v. met grote overtuiging naar de prullenbak
verwezen vanwege het ontbreken van zelfs maar één bewijs, komen de
geheime diensten in de VS met een volgend sprookje: Rusland, China,
Iran, Venezuela, Cuba en zelfs Hezbollah hebben geprobeerd de VS
presidentsverkiezingen van afgelopen november te manipuleren….. BNR bracht dit nieuws vanmorgen in het nieuws van 8.00 u., daarbij noemde men alleen
Rusland en Iran, maar nazoeken gaf aan dat het om nog ‘een paar’
vijanden van de VS gaat (althans door de geheime diensten, leger,
politiek en media als vijand aangewezen landen en zelfs een organisatie)….
Je snapt werkelijk niet dat deze geheime diensten nog het lef hebben om met dergelijke leugens te komen, zeker nadat ze eerder al zo vaak op liegen zijn betrapt, zeker als het om dit soort zaken gaat en Russiagate in het bijzonder….. Het valt me verdomd nog mee dat deze diensten niet meteen een eis tot een veel groter budget en uitbreiding van bevoegdheden hebben voorgelegd aan het congres (de senaat en het lagerhuis in de VS)…..
Als er
nu een ‘land’ op de wereld is dat alles en iedereen over de wereld
manipuleert en hackt is het de VS wel, men hackt daar zelfs de computers en
smartphones van bevriende naties….. Als de simpele manipulaties
niet helpen om een ‘vijandig regime’ weg te krijgen, bijvoorbeeld door verkiezingen te vervalsen, gaat de VS nog
‘iets verder’ door de CIA een opstand te laten organiseren en regisseren….. Als ook dat nog niet genoeg is om een ‘vijandige regering’ weg te
krijgen, koopt men desnoods het leger van zo’n land om zodat deze een
coup pleegt en als zelfs dat niet succesvol is regelt de VS desnoods
een false flag operatie (men doet alsof bijvoorbeeld het VS leger
werd aangevallen door het leger van de ‘vijandige natie’), zodat de VS
zich vals gelegitimeerd acht om grootschalig militair in te grijpen, ofwel een illegale oorlog te starten…… De voorbeelden daarvoor moeten intussen minstens 100 meter aan dossierkasten innemen, op Wikileaks raak je niet uitgelezen over deze zaken en dat beslaat in feite vooral de laatste 20 jaar…..
Het is
als met de claim van de geheime diensten over het 5G netwerk van
Huawei, China kan daar onmogelijk mee spioneren, zonder de servers
van bedrijven of overheden in te gaan, zoals nu al het geval is,
terwijl de VS toegang heeft tot elk netwerk over de wereld en meer
weet van elke burger die is aangesloten op het net, dan je lief
is…… (het is algemeen bekend dat in Groot-Brittannië een enorm datacentrum staat waarin de CIA en NSA vrijuit mogen grasduinen, in dat centrum zijn bijvoorbeeld ook gegevens over Nederlanders te vinden en dan bedoel ik gewone mensen, dus geen misdadigers of spionnen,…..)
Ongelofelijk
dat zich serieus nemende media niet alleen in de VS, maar ook in de rest van het westen, deze kulverhalen nog overnemen en dat
op een manier alsof de VS bijna onder de voet is gelopen…….
Het wachten is nu op demissionair minister en D66 oplichter Ollongren met beschuldigingen dat Rusland, China, Iran e.a. de Nederlandse verkiezingen hebben gemanipuleerd, zoals ze eerder Rusland beschuldigde van het manipuleren van de Tweede Kamerverkiezingen in 2017*, niet dat ze daar ook maar één bewijs voor kon leveren……. Alsof Rusland er belang bij zou hebben de verkiezingen hier te manipuleren, terwijl er tegelijkertijd geen bewijs kon worden geleverd voor de smerige Russiagate propaganda…….. (die moest verbergen dat Hillary Clinton op een zeer vuile manier de Democratische voorverkiezingen van 2016 heeft gestolen van Bernie Sanders, destijds de meest ‘linkse’ Democratische presidentskandidaat in vele decennia…..)
Caitlin
Johnstone heeft over deze zaak een uiterst sarcastisch, maar mooi
artikel geschreven, lezen mensen, deze zaak zal de media, ook in ons land, nog wel een
paar maanden bezighouden. Ongelofelijk te lezen dat die geheime diensten zelfs over ‘probably’ (waarschijnlijk) spreken, wat meteen aangeeft hoe geloofwaardig de laatste leugens van deze diensten zijn……
A new
report
from the US National Intelligence Council assesses that most of the
governments the US-centralized empire has targeted for destruction
are guilty of seeking to interfere in the nation’s 2020 election.
Ahem.
Yeah,
so, that’s the news. According to the US intelligence cartel, the
nations which sought to interfere in the outcome of the US election
include Russia, Iran, China, Lebanese Hizballah, Cuba, and
Venezuela. Interestingly, exactly zero nations aligned geopolitically
with the United States are listed as having interfered in its
electoral process.
“We
assess that Russian President Putin authorized, and a range of
Russian government organizations conducted, influence operations
aimed at denigrating President Biden’s candidacy and the Democratic
Party, supporting former President Trump, undermining public
confidence in the electoral process, and exacerbating sociopolitical
divisions in the US,” the report informs us. “A key element
of Moscow’s strategy this election cycle was its use of proxies
linked to Russian intelligence to push influence narratives-including
misleading or unsubstantiated allegations against President Biden-to
US media organizations, US officials, and prominent US individuals,
including some close to former President Trump and his
administration.”
“We
assess that Iran carried out a multi-pronged covert influence
campaign intended to undercut former President Trump’s reelection
prospects-though without directly promoting his rivals-undermine
public confidence in the electoral process and US institutions, and
sow division and exacerbate societal tensions in the US,” the
report adds. “We assess that Supreme Leader Khamenei authorized
the campaign and Iran’s military and intelligence services
implemented it using overt and covert messaging and cyber
operations.”
Aaron Maté ✔
@aaronjmate
Shoutout to Lebanese Hizballah, Cuba, and Venezuela for making it into the Russiagate 2021 Edition
The
report finds that China “considered but did not deploy influence
efforts intended to change the outcome of the US Presidential
election,” and that it “probably continued to collect
intelligence on election-related targets and topics” and “a
probably also continued longstanding efforts to gather information on
US voters and public opinion; political parties, candidates and their
staffs; and senior government officials.”
“We
assess that Hizballah Secretary General Hassan Nasrallah supported
efforts to undermine former President Trump in the 2020 US election,”
the report says. “Nasrallah probably saw this as a low-cost
means to mitigate the risk of a regional conflict while Lebanon faces
political, financial, and public health crises.”
“We
assess Cuba sought to undermine former President Trump’s electoral
prospects by pushing anti-Republican and pro-Democrat narratives to
the Latin American community,” the report adds. “Cuban
intelligence probably conducted some low-level activities in support
of this effort.”
“The
Venezuelan regime of Nicolas Maduro had an adversarial relationship
with the Trump administration and we assess that Maduro had the
intent, though probably not the capability, to try to influence
public opinion in the US against the former President,” the
National Intelligence Council claims.
Kylie Atwood ✔
@kylieatwood
New: The Biden admin is expected to announce sanctions related to election interference as soon as next week, 3 admin officials tell me. They didn’t disclose details related to the expected sanctions but said that they’ll target multiple countries including Russia, China & Iran.
2,847
872 people are talking about this
So
what the US intelligence cartel is asking us to believe this time
around is that America’s democracy has suffered yet
another invisible attack,
the evidence for which is of course top secret, and that the culprits
involved are most of the governments the US intelligence cartel
doesn’t like. Also, we’re being asked to believe that US-aligned
nations like Saudi Arabia and Israel have had no similar
interventions in the US electoral process at all.
And
of course we’re already getting reports that this narrative will be
used to justify sanctions against many of the accused nations,
including Iran (which would necessarily kill the nuclear deal Biden
campaigned on re-entering).
“The
Biden admin is expected to announce sanctions related to election
interference as soon as next week, three admin officials tell me,”
CNN’s Kylie Atwood reports
on Twitter.
“They didn’t disclose details related to the expected sanctions
but said that they’ll target multiple countries including Russia,
China and Iran.”
So
this completely unevidenced narrative is being used to justify
support for increased aggressions which have already been long sought
by the US intelligence cartel, which has an extensive
and unbroken record
of lying to us about exactly this sort of thing. The response to this
is of course disbelief absent the mountain of evidence required in a
post-Iraq invasion world, which (spoiler alert) will never surface.
We will never be given any solid evidence for these US spy claims,
yet US foreign policy and mainstream news coverage of it will march
on as though we have.
Caitlin Johnstone
@caitoz
BREAKING: Top secret evidence reveals the 2020 US election was attacked by Russia and Iran and China and North Korea and Venezuela and Syria and Hezbollah and Hamas and WikiLeaks and Jeremy Corbyn supporters and Substack journalists and anti-imperialists who have YouTube channels
1,546
446 people are talking about this
There
is no legitimate reason to trust any of these unproven claims, and
it’s also worth noting that even if those claims were true it would
not matter. The US interferes
in world elections more than any other nation on earth,
so foreign nations are fully entitled to interfere in US elections as
much as they like. You have no legitimate grievances about pushback
on your behavior when you are the clear aggressor.
Furthermore,
any claims of foreign nations pushing “influence narratives”
are dwarfed
by orders of magnitude
by the influence narratives being pushed by the media-owning
plutocratic class inside the United States. Claiming that any foreign
nation has anywhere near that degree of influence over the narratives
which Americans consume and believe is cartoonish. The only real
electoral interference in the United States was by the plutocratic
class.
This
continually recycled story is so unbelievably tedious. “Oh noes,
we’ve been attacked in an invisible way by an enemy we were already
preparing to slam with economic sanctions and new cold war
escalations! Believe us or you’re a conspiracy theorist!” Sure,
Jan. Cool story.
Whoever
controls the narrative controls the world. Those who control the
dominant narratives will keep adjusting them as they see fit to
advance whatever pre-existing agendas they have chambered up ready to
fire. Truth simply does not feature.
_______________________
Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at my
website or on
Substack,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is entirely
reader-supported,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on Facebook,
following my antics on Twitter,
or throwing some money into my tip jar
on Ko-fi, Patreon or Paypal.
If you want to read more you can buy my
new book Poems For Rebels (you
can also download
a PDF for five bucks)
or my old book Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, click
here.
Everyone, racist platforms excluded, has
my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.
Ongelofelijk: het NOS nieuws van 11.00 vanmorgen meldde dat CDA minister van Volksgezondheid, je weet wel de absolute blunderkoning, tevergeefs door een kiesstraat reed om te stemmen, daar hij een oud onklaar gemaakt paspoort bij zich had en wat de NOS blijkbaar niet opviel zelfs zijn rijbewijs niet bij zich had, immers daarmee mag je je ook legitimeren……. Dat paspoort moet wel heel oud zijn, daar je dit al jaren niet mag houden na een nieuwe te hebben aangeschaft……
Volgens de jonge had hij een verkeerd paspoort meegenomen, ofwel deze kwast loopt blijkbaar heel vaak met een oud paspoort op zak, immers hoe kan je je vergissen tussen een onklaar gemaakt paspoort en een nieuwe plastic kaart…… En zoals gezegd deze potsierlijke flapdrol rijdt dus rond zonder z’n rijbewijs…… Hoe is het in ‘thors naam’ mogelijk dat deze kwast minister is en dan ook nog van Volksgezondheid…??!!!
De Jonge liet in de video op de NOS site nog weten dat dit aangeeft dat: “I’m only human after all…” ha! ha! ha! ha! ha! Hé de Jonge er zijn heel wat Nederlanders die daar zwaar aan twijfelen, gezien jouw ‘geweldige staat van dienst’ en je irritaties als je weer eens op je vingers wordt getikt voor je zoveelste blunder!! Hier de link naar de NOS site waar je de video kan bekijken.
En je weet het hè: als het leven van je eventuele partner, kinderen en jezelf je lief is: stem dan vooral niet op het CDA, dat gewoon door wil gaan met de vernietiging van de wereld middels de intensieve veehouderij, die bovendien verantwoordelijk is voor besmettelijke ziekten en antibioticaresistentie….. Voorts is het CDA mede verantwoordelijk voor het tekort aan IC bedden, ziekenhuizen en het grote tekort aan verpleegkundigen (één van de hoofdredenen voor de hysterische en belachelijke Coronamaatregelen!!)……
Ook huurders en de grote onderlaag in ons land, oplopend tot modale inkomens met een inkomen van € 35.000,–, hebben niets te verwachten van ploertenpartij CDA…..
Voor blunders van de Jonge of smerigheden van het CDA, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.
VVD premier Rutte had het gore lef keihard te liegen dat hij niets wist van het kinderopvangtoeslagschandaal tot zomer 2019 en dat hij de slachtoffers zo snel mogelijk zal schadeloosstellen (terwijl ze zelfs nu nog wachten op die schadeloosstelling)…..
In het verkiezingsprogramma van de VVD staat o.a. te lezen dat men de namen van fraudeurs van toeslagen niet alleen binnen de overheid op lijsten wil hebben, maar deze lijsten ook algeheel openbaar wil maken…… Stel je voor dat men dit had gedaan met de zogenaamde fraudeurs van het kinderopvangtoeslagschandaal……. Terwijl bij de jacht van de belastingdienst op deze mensen ook nog eens etnisch heeft geprofileerd….. Je zal begrijpen dat een beweging als de PVV een partij als de FVD deze openbaarmaking van namen hadden aangegrepen om met de fascistische vingers te wijzen naar de minderheden als misdadige fraudeurs…….
Laat de VVD de namen van bedrijven en particulieren maar eens openbaar maken die de Nederlandse staat middels belastingontduiking en -ontwijking jaarlijks bestelen voor meer dan 40 miljard euro!!! (belastingontwijking is simpelweg gelegaliseerde belastingontduiking, deze manier van toegestaan frauderen hebben we te danken aan: VVD, CDA, D66 en PvdA…)
Tot slot: mocht de VVD weer de grootste partij worden, kunnen we de komende jaren voor de vierde keer zien dat Rutte keihard heeft gelogen met zijn verkiezingsbeloften…….. (al zal dit niet gelden voor het aanmaken van lijsten met zogenaamde fraudeurs…..)
‘Tamara van Ark (VVD staatssecretaris) wil ‘bijstandstrekkers’ pakken die mede dankzij de kabinetten Rutte werkloos zijn geworden‘
(de jacht op bijstandsgerechtigden is te vergelijken met de jacht op de
ouders met een toeslag voor kinderopvang, terwijl de fraude met
bijstand wat betreft het schadebedrag nog niet één procent uitmaakt van
de belastingontduiking door welgestelden [rond de 20 miljard op jaarbasis!!!], terwijl je tegelijkertijd onmogelijk op een normale manier kan rondkomen met een bijstandsuitkering…….)
Voor veel meer berichten met groothufter en bedrieger Rutte of de VVD, klik op het
betreffende label, direct onder dit bericht, dat geldt ook voor de
genoemde politieke partijen.
De verkiezingsspot van D66 telt niemand te laten vallen, vreemd dan dat ze dat nu juist de laatste 4 jaar wel hebben gedaan (en ook daarvoor met de gedoogsteun van Rutte 2)……
Als je eerlijk behandeld wilt worden moet je vooral niet op D66 stemmen, mede verantwoordelijk voor de bezuinigingen op het aantal IC bedden, ziekenhuizen en verpleegkundigen….. De oorzaak van de angstzaaierij over de te volle ziekenhuizen, de te geringe capaciteit van IC afdelingen en het gebrek aan verplegend personeel ten gevolge van het Coronavirus…….. Over niemand laten vallen gesproken……
D66 oplichter Kaag voor wie extra propaganda werd gemaakt, o.a. middels een documentaire die moest aangeven ‘hoe begaan ze wel niet is met Nederland…’
D66 is mede verantwoordelijk voor het zwalkende en meer dan waardeloze beleid dat de regering heeft gevoerd op het Coronavirus, waar men het blijkbaar belangrijker vond om democratische rechten te grabbel te gooien, dan het virus werkelijk bestrijden……
D66 hufter Ollongren weigerde de huurverhoging vorig jaar te bevriezen en voerde zelfs de grootste huurverhoging in 6 jaar tijd door…… Terwijl huurders al meer betalen voor een dak boven het hoofd dan kopers…..
Laat je niet inpakken door deze smerige propaganda en nogmaals: stem vooral niet op D66!! (dat geldt overigens ook voor de volgende partijen die mede schuldig zijn aan veel van het het voorgaande: VVD, CDA. PvdA, ChristenUnie en gedoogpartner SGP)
Wat een kul!!
Voor meer berichten over D66 en haar politici: Kaag, Jetten en Ollongren, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht
Zoals de regelmatige lezer van dit blog weet, heb ik me al vaak afgevraagd waarom zoveel mensen achter Rutte staan en zelfs op hem stemmen, dit terwijl hij als tijdens zijn 2 voorgaande kabinetten de ene blunder op de andere heeft gestapeld en bijvoorbeeld mede verantwoordelijk is voor de uiterst onbeschofte behandeling van burgers, zoals met het kinderopvangtoeslagschandaal, waarover hij het gore lef had te liegen dat hij pas in de zomer van 2019 op de hoogte was…..
Liegen dat het gedrukt staat is dan ook de specialiteit van de potsierlijke VVD kwast Rutte…. Onbegrijpelijk dat niemand opmerkt dat hij keihard heeft gelogen toen hij beloofde geen campagne te zullen voeren….. Dit terwijl ‘politiek deskundigen’ als Kees Boonman (Radio1) wel degelijk deze belofte ventileerden en daarbij stelden dat deze ‘geweldige premier’ geen campagne hoeft te voeren….. Niets van deze deskundigen of anderen over het feit dat Rutte juist enorm veel campagne heeft gevoerd, zoals met de maffe kartonnen weergave met z’n domme kop erop, waar vervolgens halve zolen naast gaan staan en de grijnzende hufter de hemel in prijzen (kon dat maar letterlijk!!)
‘Leuk hè?’
Ook uitermate lachwekkend zijn de woorden van Nederlanders die zo dom zijn dat ze stellen dat Rutte de Coronacrisis zo goed heeft aangepakt….. Het Coronadossier is een grote opsomming van blunders waarvoor Rutte als premier nog steeds de hoofdverantwoordelijke is, hoe dom moet je zijn om dat niet te zien (al moet ik zeggen dat er een verzachtende omstandigheid is: de reguliere media die zoals gezegd samen met hun ‘politiek deskundigen’ de grijnzende aartsleugenaar Rutte prijzen als een ‘geweldige premier’, ik heb zelfs al een paar keer het woord ‘staatsman’ (van formaat) horen vallen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Moet je nog stemmen? Denk na: lees Ruttes verkiezingsbeloften bij eerdere verkiezingen en zie dat het voor het grootste deel van de Nederlanders een grote leugen was en geef deze disfunctionerende hufter niet nog een kans!! Oh en als je een huurder bent moet je vooral niet op de VVD, CDA, D66, PvdA en ChristenUnie stemmen, deze partijen zijn verantwoordelijk voor het feit dat ook jij tot tien procent meer betaalt dan kopers voor een dak boven je hoofd, terwijl je nog amper rechten over hebt, mede dankzij die partijen, waar ook op dit dossier Rutte de hoofdverantwoordelijke is…….. (dankzij Rutte kon hare D66 kwaadaardigheid Ollongren afgelopen jaar de hoogste huurverhoging in 6 jaar tijd doorvoeren….)
Na plaatsing toegevoegd: geheel en al vergeten >> Rutte is de hoofdverantwoordelijke voor bezuinigingen op de zorg waardoor we nu ten opzichte van het begin van Rutte 1, maar liefst 1.100 van de 2.200 IC bedden over hebben en er op het platteland grotere aanrijtijden zijn voor ambulances naar het ziekenhuis, dit vanwege het schrappen van ziekenhuizen……Nee ‘echt een vent waar je op wilt stemmen’, die Rutte……
‘Tamara van Ark (VVD staatssecretaris) wil ‘bijstandstrekkers’ pakken die mede dankzij de kabinetten Rutte werkloos zijn geworden‘
(de jacht op bijstandsgerechtigden is te vergelijken met de jacht op de
ouders met een toeslag voor kinderopvang, terwijl de fraude met
bijstand wat betreft het schadebedrag nog niet één procent uitmaakt van
de belastingontduiking door welgestelden [rond de 20 miljard op jaarbasis!!!], terwijl je tegelijkertijd onmogelijk op een normale manier kan rondkomen met een bijstandsuitkering…….)
Voor veel meer berichten met groothufter en bedrieger Rutte, klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht, dat geldt ook voor de genoemde politieke partijen.
Schande!!
Nadat het Europese Octrooibureau (European Patent Office >>
EPO) vorig jaar heeft gesteld dat conventioneel geteelde gewassen
niet voor een patent in aanmerking komen, hebben Bayer-Monsanto,
DowDupont, Heineken en Carlsberg een maas in de wet gevonden en doen
opnieuw pogingen om voor iedere boer, tuinder en particulier
toegankelijke zaden van gewassen te patenteren…… Daarmee zou men bijvoorbeeld het patent krijgen op broccoli en zou iedereen die dat groentegewas teelt een bepaald bedrag moeten betalen aan de eigenaar van dat patent……
Dit
soort geteisem zou alleen al voor die poging aan de paal genageld
moeten worden, ze hebben met hun vieze grofgraai klauwen af te blijven van
gewassen die in feite van iedereen zijn!!!
Het is trouwens al zo dat de grote gifmengers in feite de meeste groentezaden in bezit hebben, dit door overname van een enorm aantal zaadbedrijven…….. Met hun (giftolerante) gentech zaden belazeren ze kleine boeren in arme landen, als die boeren een slechte oogst hebben bijvoorbeeld door droogte of andere omstandigheden, kunnen ze niet terugvallen op de eigen zaden die door vermeerdering zijn verkregen (zoals dat traditioneel ging) en gaan failliet, daar ze gedwongen hun zaden moeten kopen bij het bedrijf dat hen belazerde en dat zijn bedrijven als Bayer-Monsanto, DowDupont en Syngenta, echter die boeren hebben daar na een slechte oogst uiteraard het geld niet voor……
Na zo’n faillissement komt de grond in handen van deze bedrijven die na een aantal faillissementen enorme gebieden tot hun beschikking hebben, waar ze giftige groenten telen (middels gentech zaden waarvan de planten grote hoeveelheden van bijvoorbeeld het uiterst kankerverwekkende glyfosaat kunnen verwerken, zonder dat de plant sterft, maar vervolgens wel afgeladen is met dat gif……) Veel van de kleine boeren bijvoorbeeld in India hebben zich het leven benomen na zo’n faillissement…. Je zal begrijpen dat die gifmengers niet zelden boeren, die door hun toedoen failliet zijn gegaan, laten werken op hun akkers, voor een appel en ei wel te verstaan, met waardeloze arbeidsvoorwaarden en zonder afdoende bescherming als er met gif moet worden gespoten…… Tijd dat de eigenaren van de genoemde grote bedrijven strafrechtelijk worden vervolgd door het Internationaal Strafhof (ICC)!!
No one should be
able to own the exclusive right to grow and sell fruits and
vegetables. It sounds obvious but this is what we fought to
prevent for over four years. And we won. Last year, the European
Patent Office (EPO) officially accepted that conventionally bred
plants are not patentable. [1]
But companies like
Bayer-Monsanto, DowDupont, Heineken and Carlsberg have found ways to
undo that win by finding legal loopholes to register new patents
on melons or barley. [2]
What they are doing
is pretty sneaky: it’s called ‘technical topping’ and it’s
a way to exploit the loopholes introduced by the EPO. [3] While
patents on conventionally bred plants are prohibited, patents on
breeding by means of genetic engineering, including new methods such
as genome editing can be patented. [4]
Now companies can try
to blur the distinction between conventional breeding and genetic
engineering. In practice, this means that seeds to make beer or
melons can still be claimed as an invention.
We already got the
EPO to listen to us through a huge petition, filing thousands of
complaints against a patent on tomatoes, and a protest in Munich at
the Oktoberfest beer festival. [5]
As the EPO meets
next week, it’s time to remind them that we’re still here and we
won’t allow them to cancel our win. Right before they meet, our
partners will dress up as screaming vegetables (see photo below)
in front of EPO’s office in Munich and hand over our signatures.
Patents create
monopolies: fruits, vegetables and seeds claimed in patents cannot be
used by other farmers for further breeding without the permission of
the patent holder. This means that a handful of large corporations
get far-reaching control over our daily food production – they can
decide what we eat, what farmers produce, what retailers sell and how
much we all have to pay for it.
Our
partners “No patents on seeds” recently protested in front
of the German Ministry of Justice
and will soon bring their
screaming vegetables in protest in front of the EPO’s office in
Munich.
If these patents are
not stopped, small farmers will become more and more dependent on big
companies that can control access to seeds for further breeding. The
EPO needs to take action as soon as possible, before the likes of
Bayer-Monsanto and DowDupont own the exclusive rights to fruits,
vegetables and seeds. Let’s make sure the EPO stands strong, and
does not allow any more patents on seeds until they close these
loopholes.
After more than four
years of campaigning to stop patents on seeds, our efforts put an end
to years of complete legal absurdity and chaotic decision-making at
the EPO. Corporations fought tooth and nail, lobbying, spending a lot
of money to beat us, but our people power prevailed. As
corporations try to find loopholes, let’s make sure our voice stays
strong, again. Save the future of food, sign now!
With hope,
David
(London), Giulio (Rome), and the entire WeMove Europe team
WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet. To unsubscribe from WeMove Europe,
please click
here.
WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can
you chip in with a few euros a month and help make sure we can move
fast to win the campaigns that matter to all of us? Donate
Voor meer berichten over Monsanto, Bayer (nu één bedrijf maar vanwege de labels, blijf ik ze apart noemen), Heineken, Dupont en Dow Chemical (voor de laatste 2 geldt hetzelfde als voor Bayer-Monsanto) en Syngenta, klik op het label met de betreffende naam, direct onder dit bericht.