Verkiezingen 2021: waar zijn de jongeren van Fridays For Future?

Oké afgelopen zondag het klimaatalarm, maar verder hoor je niets van de fanatieke jongeren die zich verenigden in Fridays For Future…… Het klimaatalarm, een mak gebeuren dat allesbehalve de bevolking heeft wakker geschud, laat staan dat men niet zal stemmen op de partijen die niets dan wel veel te weinig doen om de klimaatverandering nog enigszins af te remmen, partijen als: de VVD, CDA, D66, PvdA, ChristenUnie en zelfs GroenLinks, dat wel hoog van de toren blaast, maar in de praktijk maar al te vaak aan AsGrauw gezicht laat zien in colleges van B&W, Provinciale Staten en de EU…… (compromissen sluiten is het devies en ja dan laat je ‘gewoon’ je ‘idealen’ thuis…..)

Ding dong!! klimaatalarm in Weert, ‘echt een waanzinnig succes…..’

Had voor de verkiezingen nog wel wat meer actie verwacht, zeker van Fridays For Future (FFF) en Extinction Rebellion, maar helaas hebben deze groepen zelfs de media niet gezocht…….

Voor de klimaatsceptici nog het volgende: vreemd dat ‘onverdachte partijen’ als oliemaatschappijen Exxon en Shell respectievelijk in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw uit eigen diepgravend onderzoek wisten dat de snelle klimaatverandering waar we ook toen al mee te maken hadden, wordt veroorzaakt door de verbranding van fossiele brandstoffen….. Shell heeft dat rapport nog even ter beschikking gesteld aan het voortgezet onderwijs, maar na een paar jaar weggestopt in een heel diepe en donkere kluis…… Daarna hebben Exxon en Shell, als de andere grote oliemaatschappijen, wetenschappers omgekocht om het tegenovergestelde te beweren, dus dat de mens en daarmee fossiele brandstoffen niet de oorzaak zijn van de klimaatverandering, zie o.a.: ‘Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel‘ (deze Böttcher wordt nog steeds door klimaatsceptici aangehaald als wetenschapper die het bewijs gaf dat de mens niet verantwoordelijk is voor de klimaatverandering…..)

Echter het ergst is wel dat deze klimaatsceptici geen rekening houden met de mensen die jaren eerder overlijden door de langdurige inademing van middels verbranding van fossiele brandstoffen geproduceerde uitstoot……. (blijkbaar hebben ze daar schijt aan….) In ons land overlijden jaarlijks rond de 18.000 mensen jaren eerder door alleen al de langdurige inademing van auto-uitstoot……. (en dat meestal na een akelig ziekbed….)

Zie ook:Democratie is meer dan verkiezingen alleen: tijd dat politici dat in hun oren knopen

PvdA reageert op oproep tot medemenselijkheid met vluchtelingen, ofwel de zoveelste waardeloze verkiezingsbelofte

Heb een
tijdje terug een petitie van de SOS Moria en Goede Zaak (wat een
vreselijke naam!!) getekend waarmee de PvdA werd gevraagd wat
medemenselijkheid te tonen met vluchtelingen, zoals die in kamp
Moria, dat vorig jaar bijna geheel afbrandde.

Kreeg
gisteren antwoord van de PvdA, althans via de Goede Zaak (‘je zou
bijna denken dat het een PvdA platform is…..). Volgens Pelle Koppen
heeft de PvdA gehoor gegeven aan die oproep (citaat): ‘Zij
steunen de oproep die wij samen met SOS Moria doen: zet je in voor
basale mensenrechten; het recht op een dak boven je hoofd, het recht
op onderwijs en het recht op gezondheidszorg. Voor iedereen; de
mensen hier én de mensen in Europese vluchtelingenkampen.’

Oh
dus mevrouw Kirsten van den Hul Tweede Kamerlid PvdA, die even later
wordt genoemd als degenen die reageerde, stelt dat iedereen recht
heeft op basale mensenrechten, waarna de opsomming van die basale
mensenrechten worden genoemd: recht op een dak boven je hoofd, het
recht op onderwijs en het recht op gezondheidszorg. Tot slot en houd
je vast: ‘voor iedereen; de mensen hier én de mensen in Europese
vluchtelingenkampen……’ Dus basale mensenrechten, ofwel geen tv,
koelkast of andere luxe als een douche en dat voor iedereen: de
mensen hier én de mensen in de Europese vluchtelingenkampen….. ha!
ha! ha! ha! Welnu, dan weet je het wel: als de PvdA onverhoopt mocht
meedoen in een te vormen kabinet, zal deze belofte onmiddellijk
worden gewist, maar mocht de PvdA in de oppositie belanden, ja dan
zal de PvdA ze een poepie laten ruiken!! Jezus wat een oplichters!!

Ook
de opmerking hier en vluchtelingenkampen in Europa is uiterst dubieus: ofwel laat ze daar maar zitten en dan probeert men nog te
verklaren dat dit beter is voor die vluchtelingen……. Zoals de PvdA ook voor de opvang was van vluchtelingen in Turkije (onder verantwoording van o.a. PvdA oplichter en hufter Ploumen), waar men een paar modelkampen had ingericht voor EU politici, maar waar de meeste kampen het best konden en kunnen worden vergeleken met concentratiekampen, waar het aan alles ontbrak en ontbreekt, dit in onherbergzame gebieden waar advocaten, mensenrechtenorganisaties en EU politici niet welkom waren en zijn….. En daarvoor kreeg Turkije in een periode van 7 jaar in totaal 9 miljard euro…. (3 miljard euro in 2013 en vanaf 2016 nog eens 6 miljard…..) Het is wel duidelijk dat een groot deel van dat geld in de zakken is gevloeid van de corrupte reli-fascist Erdogan en zijn misdadigersbende……

Oh
ja en als de PvdA mee mag doen in het volgend kabinet zal het zich
zonder probleem achter een nieuwe illegale oorlog van de VS scharen,
je weet wel de oorlogen die deze vluchtelingenstromen op gang brengen en die hebben gezorgd voor het vollopen van vluchtelingenkampen als
Moria…… (en ja ook voor die oorlogen ‘mogen’ wij betalen met ons belastinggeld en
dat gaat met hele bakken tegelijk, als ‘t even meezit meer dan een miljoen per
dag…..) Niet voor niets ook dat men net doet of de Syriërs de
oorlog in hun land hebben gewild en iedereen tegen Assad was, terwijl
hij in 2014 met fikse meerderheid is gekozen, in door onafhankelijke
toezichthouders als eerlijk en vrij beoordeelde verkiezingen……
Voor deze door de VS georganiseerde en geregisseerde oorlog leefden
meerdere geloofsgroepen door elkaar, nu durven velen niet terug, daar
de oorlog een wig heeft gedreven tussen die geloven, al zou het in
door het reguliere Syrische leger bevrijde gebieden wel goed gaan en
men bij wijze van spreken weer hand in hand leeft….)

Verantwoordelijk
voor het enorme aantal vluchtelingen (dus de voorstanders van oorlog
tegen Irak en later Syrië): VVD, CDA, PvdA en D66, de PvdA
aanvankelijk wel terughoudend maar eenmaal in een kabinet was men
voor verlengingen van missies, zowel onder Balkenende als
Rutte…………. Dacht dat de ChristenUnie, SGP en na 2006 ook de
PVV zich achter die oorlog stelden…. Dus als je vandaag of morgen
gaat stemmen: niet op voornoemde partijen, zij zijn verantwoordelijk
voor de grote vluchtelingenstromen!!! (en een enorme verspilling aan
geld, terwijl men al tijdens Balkenende begon met bezuinigen op de
zorg (militaire missies gaan maar deels ten laste van het Defensie
budget en kunnen daar zelfs voor een groot deel buitenvallen zet dat eens af tegen de campagne Psst.nl…….*)

Al zouden deze missies wel ten laste van het Defensiebudget zouden vallen >> we hebben niets te zoeken in landen als Afghanistan en Irak en dat nog als deelname aan illegale oorlogen (zonder een VN mandaat)….. Hetzelfde geldt uiteraard voor de illegale oorlogen tegen Libië en Syrië……Het leger wil maar al te graag meedoen aan die missies, daar het een afwisseling is van militaire oefeningen, of beter gezegd een oefening in het echt, waarbij je mensen aan stukken mag schieten….. Dan nog alle agressieve oefeningen langs de grens met Rusland, waar de NAVO zich illegaal ophoudt, als schending van een afspraak in 1991 gemaakt met de destijds laatste president van de Sovjet Unie, Michael Gorbatsjov die een eind maakte aan de Koude Oorlog…….. (op 2 maart jl. werd hij 90 >> link naar een artikel van Leefse…..!)

Overigens
ook de hypocrieten van de ChristenUnie beloven gouden
bergen als het gaat om vluchtelingen en kijk bij een volgende regeringsdeelname stellen ze dit niet als voorwaarde, maar
tekenen weer bezwaar aan als de rest van het kabinet geen
vluchtelingen wenst op te nemen, ‘zeg maar’ zoals christenbroeder
Segers dat al 4 jaar lang pleegt te doen**, zonder de consequentie daaruit te trekken en het kabinet vaarwel te wensen, de vrome huichelaar!!

Tot slot nog dit: Nederland en de andere EU lidstaten hebben met het verdrag dat ze met Turkije over opvang van vluchtelingen sloten en middels de omgang met vluchtelingenlanden Griekenland en Italië (het niet overnemen van vluchtelingen), het door hen getekende VN Vluchtelingenverdrag op grove manier geschonden!! (en ook daarvoor zijn de genoemde partijen verantwoordelijk!!)

Een reactie van de PvdA op jouw brief!

Pelle
Koppen via DeGoedeZaak <info@degoedezaak.org>

Beste
brievenstuurder, 

Afgelopen
maand stuurde jij een brief naar de PvdA met de vraag om een belofte
te doen voor meer medemenselijkheid. En we hebben goed nieuws: de
PvdA heeft daar gehoor aan gegeven! 

Zij
steunen de oproep die wij samen met SOS Moria doen: zet je in voor
basale mensenrechten; het recht op een dak boven je hoofd, het recht
op onderwijs en het recht op gezondheidszorg. Voor iedereen; de
mensen hier én de mensen in Europese vluchtelingenkampen. 

Tweede
Kamerlid Kirsten van den Hul heeft een videoboodschap opgenomen om je
te laten weten dat de PvdA die belofte van harte onderschrijft. Die
kun je
hier bekijken.
Vergeet deze vooral niet te delen met #IkBeloof! 

Helaas
zijn er ook nog een aantal partijen, vooral het CDA de VVD en D66,
die nog wel een extra duwtje in de rug kunnen gebruiken om ook voor
medemenselijkheid en compassie te gaan staan. Samen kunnen we hen
zover krijgen om ook een belofte te doen. Stuur jij hen ook een
brief? Dat kan 
hier

Samen
zorgen we ervoor dat de menselijkheid weer terugkomt in de politiek.
En samen houden we de politiek ook na de verkiezingen van 17 maart
aan die belofte! 

Strijdbare
groet, 
Team DeGoedeZaak 


SOS
Moria en DeGoedeZaak zijn deze petitie gestart op DeGoedeZaak. Als jij
je betrokken voelt bij een onderwerp waar je zelf campagne voor zou
willen voeren, dan kun je
je
campagne hier starten
.

Je ontvangt
dit bericht omdat je de petitie Stuur
de PvdA een brief om een belofte voor medemenselijkheid te doen!

hebt getekend. Als je in de toekomst geen emails wil ontvangen van de
“Stuur de PvdA een brief om een belofte voor medemenselijkheid
te doen!” campagne, ga naar
afmelden

========================================== 

*  Zie: ‘Psst.nl, oplichters uit het leger die het volk proberen op te jutten meer geld voor Defensie te eisen‘ en zie:

Niet Rusland en China zijn een gevaar voor de wereld, maar de VS met haar ongebreidelde agressie en meer dan 800 militaire bases over de aarde

** Zie: ‘Segers (‘Christen’Unie): zonder de CU had het asielbeleid er nog slechter uitgezien………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zie ook: ‘Kabinet moet eindelijk actie ondernemen voor vluchtelingen op Moria, NB op de vlucht geslagen voor westerse terreur……

Opname van 100 vluchtelingen kinderen en andere kwetsbare mensen is een schandelijke doek voor het bloeden (en dat op de herdenking van 9/11)‘ 

Vijf jaar geleden zei bondskanselier Merkel: “Wir schaffen das”, de opvang van een enorm aantal vluchtelingen‘ 

Turkije laat vluchtelingen op grote schaal oversteken naar Griekse eilanden als Lesbos‘ (in 2020!!)

Dijkhoff bezocht vluchtelingenkamp >> rellen na vertrek……… ha! ha! ha! ha! ha!‘ (een bericht uit 2016 over kamp Moria)

Ploumen
acht het mogelijk dat Nederlandse wapensystemen worden gebruikt door
S.A. in Jemen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

(
Ploumen,
de nieuwe ‘frisse leider’ van de PvdA en lijsttrekker voor de
verkiezingen in 2021…..
)
(Ploumen was destijds minister in Rutte 2 en had geen probleem met de genocide in Jemen die toen al werd uitgevoerd door de Saoedische terreurcoalitie, met hulp van de VS en Groot-Brittannië…….)

Paus Franciscus verbiedt rk priesters nog langer homohuwelijken in te zegenen

WDR 5 maakte vanmiddag in het nieuws van 13.30 u. bekend dat het Vaticaan, met de handtekening van paus Franciscus, elke inzegening van een homohuwelijk per direct heeft verboden……. 

Ofwel de baas van deze kerk, waarvan de ‘geestelijken’ zich op grote schaal schuldig hebben gemaakt aan grof kindermisbruik* (wat gegarandeerd nog steeds gebeurt), vindt het nu tijd dat het de enkele priesters die een homohuwelijk hebben ingezegend per direct moet worden verboden e.e.a. nog eens te herhalen……  

Franciscus zou het geestelijken hebben verboden haat tegen homo’s te prediken van de kansel echter nog steeds wordt er door bisschoppen en andere rk geestelijken haat gepredikt in arme rk landen, dit moet bekend zijn bij Fransiscus, echter deze oplichter doet daar verder niets tegen…… Gevolg: een aantal psychopaten denkt daarmee toestemming van god te hebben om homo’s te vermoorden…..

De enorme hypocriet en wolf in schaapskleren Bergoglio alias paus Franciscus, grote vriend van de intussen overleden fascistische dictator Videla en zijn maatje in misdaden tegen de menselijkheid Zorreguieta, de vader van ‘jouw pampakoningin….’

Ach ja wat wil je van een paus en diens kerk die anticonceptie verbieden waardoor nog steeds grote aantallen mensen in arme (overwegend katholieke) landen HIV oplopen en overlijden aan aids…… Lullig dat  daardoor jaarlijks een groot aantal kinderen wees wordt, maar ja die kan men dan in rk opvangtehuizen stallen, waar de geestelijken dan weer nieuwe slachtoffers voor hun seksuele frustraties kunnen selecteren…… Gezien het aantal doden dat valt door het anticonceptieverbod kan je de huidige en vorige pausen volkomen terecht massamoordenaars noemen……. Tuig dat vervolgd zou moeten worden door het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag, echter eer dat dat zal gebeuren moeten kerst, pasen en pinksteren op één dag vallen….. 

Wel moet ik toegeven dat deze Franciscus wel een heel slimme hufter is: hij heeft zich geafficheerd als een progressieve paus en zo beschrijft men hem ook in de reguliere westers media, terwijl hij in werkelijkheid zo conservatief is als zijn voorgangers……..

* Dat is deze ‘geestelijken’ nog veel zwaarder aan te rekenen dan ‘gewone’ pedofielen, daar zij een vertrouwenspositie hebben!! Verder is Franciscus voorstander van het celibaat en als je mensen seksueel wilt frustreren, waardoor niet alleen depressies kunnen optreden, maar waardoor ook zwaar seksueel geweld kan worden uitgelokt, moet je het celibaat vooral in stand houden…….

Zie ook: ‘Polen, het achterlijke EU broertje, heeft de nieuwe anti-abortuswet aangenomen

Argentinië staat abortus toe tot 14 weken, zeer tegen de zin van de paus en….. ‘onze koningin’ Maxima‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Paus Franciscus handhaaft het celibaat en de ondergeschikte rol van de vrouw in de rk kerk

Paus Franciscus doet hypocriete oproep kindermisbruik niet langer onder de mijter te houden‘ 

Pauspost: geen begrip van paus Franciscus voor mensen die hun geslacht laten veranderen…

Noa Pothovens suïcide reden voor paus commentaar te leveren op basis van foute berichtgeving

Paus Benedictus XVI: kindermisbruik gevolg van seksuele revolutie……‘ (de enorme fascistische idioot!!!)

Kindermisbruik: rk oproep in The Guardian, het biechtgeheim ook voor kinderverkrachters te eerbiedigen………..

Miskraam: Maria Teresa Rivera vrij na bijna 5 jaar gevangenschap……. Viva El Salvador & paus Franciscus………

‘Urbi et orbi…..’ hypocriete praatjes van een valse profeet!

Haagse politie oefent schunnig en fascistisch geweld uit op demonstranten tegen COVID-19 maatregelen >> burgemeester van Zanen moet aftreden!

Gisteren sloot de Haagse politie het Malieveld af voor mensen tegen de belachelijke en zinloze Coronamaatregelen wilden demonstreren, kijk als dat nu boeren waren geweest had men ze begeleid naar het Malieveld…… Doordat zich op Plein 1814 ‘onregelmatigheden’ voor zouden hebben gedaan, trok de politie wat agenten terug van het Malieveld, waardoor de demonstranten hun kans schoon zagen en zich op het malieveld begaven, alles geheel geweldloos. 

Echter de politie was daar danig ontstemd over en greep in en dat met
ronduit psychopathisch, fascistisch geweld, zelfs tegen mensen die al op
de grond lagen en zich niet verweerden…..

Je hoeft niet te vragen wat de ‘heldhaftige agenten’ met de op de grond liggende man doen….. 

Schandalig te zien ook hoe een agent in burger een vrouw met geweld voor een rijdende ME bus duwde……..

Een hondengeleider van de politie vond het nodig om ‘zijn hond’ tot bij een op de grond liggende man te trekken, een man die toen al door minstens 2 van zijn collega’s met de wapenstok werd geslagen, de hondengeleider zette de hond aan deze man te bijten, terwijl deze zich duidelijk op video te zien niet verweerde……. Is dit gvd rechtsstaat Nederland anno 2021??!!!!

Zoals al vaker op deze plek gezegd: het is een schande dat men nog steeds honden en paarden inzet tegen mensen, alleen dat al hoort in een fascistische geregeerd land thuis en niet in een moderne rechtsstaat…….. (voor zover je daarvan nog kan spreken….)

GroenLinks zit o.a. in het Haagse college en als deze partij geen stennis schopt mag het van mij verkassen naar de Noordpool!!

Ongelofelijk dat over deze zaak vanmorgen niet werd bericht op Radio1 en BNR, de 2 landelijke nieuwszenders……

Hier een paar citaten uit het Dagblad van het Noorden: 

De politie doet onderzoek naar een
waarschuwingsschot dat tijdens de demonstratie op het Malieveld is
afgevuurd. ,,De toedracht van dit incident wordt onderzocht”, meldt
de politie op Twitter.


Twee demonstranten raakten gewond
nadat politiehonden tegen hen waren ingezet omdat zij weigerden te
vertrekken. Bij een ander incident werd een vrouw geraakt door een
bus van de ME.,,Dit was nadrukkelijk niet de bedoeling”, aldus de
politie in een verklaring.


De actie op het Malieveld,
georganiseerd door Nederland in Verzet, mocht vanwege de
coronamaatregelen met maximaal tweehonderd mensen doorgaan. Maar vele
duizenden actievoerders begaven zich naar het Malieveld om te
demonstreren tegen het kabinetsbeleid. Toen velen van hen weigerden
gehoor te geven aan het verzoek te vertrekken, greep de politie in.

Zwaar vuurwerk


Omdat er zwaar vuurwerk naar
agenten werd gegooid, werd de ME ingezet. Omdat sommige demonstranten
volgens de politie uit waren op confrontatie, moest er geweld
gebruikt worden. ,,Als de politie geweld gebruikt, ziet dat er naar
uit. Het gebruikte geweld is aan strenge voorwaarden verbonden en
wordt achteraf altijd getoetst.”

De politie doet onderzoek waarom er een waarschuwingsschot werd afgevuurd??? ha! ha! ha! Welnu ik zal de uitkomst van dat ‘onderzoek’ alvast verklappen: dat waarschuwingsschot wordt uiteraard als volkomen terecht beoordeeld door de politie….. 

Twee demonstranten raakten gewond nadat politiehonden tegen hen waren ingezet omdat zij weigerden te
vertrekken
‘ Zoals gezegd één van de twee was al door de politie tegen de grond gewerkt en de hondengeleider moest de hond naar deze man trekken om het dier de man te laten bijten……. Voorts mepten minstens twee agenten in op deze weerloze demonstrant…… 

Een vrouw werd geraakt door een ME bus? De vrouw werd zoals gezegd door een fascistoïde, psychopathische stille voor de rijdende bus geduwd en dat met grof geweld!!! Op Facebook zijn er vanuit meerdere gezichtspunten video’s van het gebeuren te zien en dat heeft niets met een ongeluk te maken, maar alles met een poging tot doodslag!!

Van die strenge voorwaarden, die aan politiegeweld zijn gebonden en achteraf worden getoetst, is zeker in deze, maar ook in talloze andere voorbeelden maar weinig te merken…… En die toetsingen stellen mij allesbehalve gerust….. 

VVD
burgemeester en leeghoofd van Zanen dient onmiddellijk op te stappen,
hij is de eindverantwoordelijke voor het geweld, bovendien dient de
verantwoordelijke politiecommissaris per direct uit zijn functie te
worden gezet en de verantwoordelijke psychopathische agenten moeten per
direct geschorst worden en strafrechtelijk worden vervolgd!!! 

Dit politie optreden is ronduit fascistisch en hoort niet thuis in het zogenaamd beschaafde Nederland van 2021!!

Ik weet niet hoe de video’s van Facebook over te nemen dus hier de link naar het bericht dat mij werd toegestuurd door Joost van der Zwan, in het bericht legt Mordechai Krispijn uit wat er gebeurde op het Malieveld en krijg je meerdere video’s over het gebeuren te zien. Hier de begeleidende tekst van Krispijn:

Zoveel mogelijk delen. Mensen moeten zien wat er gebeurt in Nederland.

Malieveld 14 maart 2021 gaat de geschiedenis in als een zwarte dag.

De politie heeft zich schuldig gemaakt aan buitenproportioneel geweld, mishandeling van onschuldige mensen en zelfs poging tot doodslag! Er is zelfs een waarschuwingsschot afgevuurd zonder dat er sprake was van een dreigende situatie.

De eindverantwoordelijke voor deze complete chaos is burgemeester van Zanen en natuurlijk alle individuele agenten die zich hier schuldig aan hebben gemaakt.

Het doel is duidelijk; zo hard ingrijpen dat mensen zo bang worden dat mensen het niet in hun hoofd halen om nog een keer te komen demonstreren.

Mijn oproep aan een ieder is om aangifte te doen tegen de agenten en tegen de burgemeester. Ik zal een voorbeeld beschikbaar stellen de komende dagen.

Let op: beelden niet geschikt voor jonge kijkers

Ook naar dit optreden van de politie en de opdrachten van de burgemeester moet een onderzoek komen. Teken daarom de petitie: https://lijst30.nl/petities/petitie-parlementaire-enquete/

——————————————

Wat was er tegen geweest deze demo te laten lopen? Men richtte geen vernielingen aan en ‘zwaar vuurwerk’ was niet te horen, dus waarom ingrijpen??? Op een video van PowNed is het moment te zien dat de politie begon met de charge, echter de minuten daaraan voorafgaand was er geen zwaar vuurwerk te horen en toch zou dat één van de hoofdredenen voor ingrijpen zijn geweest…… 

Hier de video van PowNed:

Zie ook: ‘Buitenlandse journalisten geschrokken door extreem politiegeweld op Malieveld: ‘Zo ziet fascisme eruit!’‘ (ook in dat bericht video’s met zinloos maar uiterst agressief politiegeweld……)

VS gezant voor Jemen liegt over de blokkades die al aan aan paar honderdduizend Jemenieten het leven hebben gekost….

Nadat
CNN eindelijk heeft bericht over de blokkades van door Houthi
rebellen gecontroleerd gebied, heeft Tim Lenderking, Joe Bidens
gezant voor Jemen, ontkent dat e.e.a. de oorzaak is voor het grote
aantal doden in Jemen…… Als gevolg van bombardementen, honger, cholera en difterie, zijn er in Jemen in totaal 500.000 mensen omgekomen, waaronder minstens 100.000 kinderen……

CODEPINK
is een petitie gestart om Lenderking te bewegen zijn leugens terug te
trekken en aan te dringen op een beëindiging van de blokkades op
land en zee, waarbij de VS NB op zee de Saoedische terreurcoalitie
meehelpt om ‘wapentransporten’ naar Houthi gebieden tegen te houden……..
‘Wapentransporten?’ In werkelijkheid worden humanitaire goederen en
transporten met brandstof tegengehouden…… Een paar jaar geleden lieten de VS en
Saoedi-Arabië weten twee Iraanse schepen met wapens te hebben tegengehouden echter toen die schepen in een Noord-Afrikaanse binnen waren gelopen, trof men louter humanitaire hulpgoederen aan in deze schepen…….  

Opperploert Tim Lenderking naast de vervloekte VS vlag die staat voor massamoord en andere grootschalige terreur……

Door bijvoorbeeld het tegenhouden van tankers met brandstof, kan er als er al
voedsel en medicijnen worden aangevoerd, deze niet worden verspreid
vanwege grote tekorten aan brandstof….. De door de
reli-fascistische terreurstaten Saoedi-Arabië en de Verenigde
Arabische Emiraten ingestelde ‘regering’ (ofwel: junta),
heeft
zelfs gelast dat men naast brandstof ook humanitaire hulpgoederen
moet tegenhouden…… Deze junta wordt door
de VS en
de rest van het westen gezien als ‘legitieme regering……..’

Mensen
het is weer te zot en triest voor woorden dat men deze genocide (want dat is
het) niet wil stoppen en dat Lenderking liegt dat het gedrukt
staat…. Ach e.e.a. was te verwachten met oorlogsmisdadiger Biden in
het Witte Huis, hij mompelde nog wat over een boycot van wapenexport
naar Saoedi-Arabië (S-A), maar stelde tegelijk dat hij S-A zal
verdedigen tegen ‘buitenlandse terreur……’* Kortom de gesloten
wapencontracten die door Trump werden getekend, worden gewoon
uitgeleverd aan S-A en als die leveringen zijn gedaan zal Biden
besluiten dat S-A zich netjes gedraagt en weer wapens mag kopen in de
VS……

Lees en teken de petitie van CODEPINK ajb en zegt het voort: Saoedi-Arabie
en de andere terreurstaten moeten stoppen met de genocide, door onmiddellijk te stoppen met de blokkades op land en zee: de VS moet daar actie op ondernemen, daarnaast moet Lenderking zijn smerige leugens terugnemen!!

Liar!

Danaka,
CODEPINK

US
Envoy to Yemen denied the blockade on Yemen after CNN covered Yemen’s
fuel and food shortages. Call him out!

When
a six-year, US-supported blockade that has caused unimaginable
suffering in Yemen is finally covered by a major US news outlet, the
new US envoy to Yemen has the nerve to
lieabout
the realities of the blockade.
We
are calling on Biden’s Yemen Envoy Tim Lenderking to admit that the
Saudi blockade of Yemen’s main port is causing mass starvation and
insist that the Saudis lift the blockade.
Add
your name!

A
few days ago,
CNN
reported
on
the horrific blockade on Yemen. CNN’s Senior International
Correspondent Nima Elbagir went to Yemen and saw firsthand the effect
of the blockade on healthcare, food availability, and fuel supply.
The report noted that since early January, the Saudi coalition has
not allowed fuel ships to dock at Hodeidah port, which has caused a
massive fuel shortage that is felt in every aspect of life in Yemen.
The blockade has also stopped food from being delivered, causing
severe malnutrition among children.
Elbagir’s
coverage on the blockade shows hospitals overflowing with
malnutrition cases.

CNN’s Jake Tapper was so infuriated by the report that he tweeted:
“The US government is complicit in starving these children.”

 Add your name!

After
Nima Elbagir’s story aired, Jake Tapper asked her about the
response she has received from the United States. Elbagir said that
Tim Lenderking, the US envoy to Yemen, flat out denied the blockade.
Lenderking told Elbagir that the fuel ships were allowed to enter the
port, but the waters are currently patrolled by Saudi Arabia and have
not been allowed to dock at Hodeidah port since January 3. Lenderking
also claimed that food is able to flow in and out of Hodeidah freely.
But
that is also a lie.
If
food were able to come in and out of Yemen, then millions of Yemenis
wouldn’t be dealing with food insecurity and famine. 

It
is outrageous that Tim Lenderking has chosen to lie about the reality
of this horrific blockade. How can we expect the envoy to be an
honest broker if he is lying about the most basic realities of the
crisis?
Call
on Lenderking to apologize, tell the truth about the blockade on
Yemen, and insist that the Saudis lift it immediately!

Peace,
Danaka,
Ariel,  Ann, Angela, Carley, Ciara, Cody, Emily, Farida, Grace,
Jodie, Kelsey, Leila, Leonardo, Maxine, Mary, Medea, Nancy, Paki,
Sana, and Teri
 

P.S.
Make sure to join CODEPINK as we go “Beyond the War” in our Yemen
cultural series. On March 18, we will be talking to Yemeni artist
Noor Qwfan. 
RSVP
here!

P.P.S. Stay
safe in style with our
feminist
face mask
,
just in time for Women’s History Month!

==============================================

* Terwijl
de junta in Jemen Al Qaida en ISIS beschermt tegen de Houthi rebellen,
die deze terreurgroepen voor het ingrijpen van S-A met succes hebben
bestreden…… (Al Qaida en ISIS kregen toestemming
van Abd Rabbuh Mansur Al-Hadi, zich in Jemen te vestigen; al-Hadi is de leider van de junta, die destijds ‘president’ was……..)

Zie ook: ‘Joe Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt andermaal de werkelijke VS buitenlandpolitiek bloot en die is niet gericht op vrede of democratie

Joe Biden (VS president) zegt oorlog in Jemen te willen stoppen, echter ‘de oorlog tegen terreur’ in Jemen gaat gewoon door‘ (en zie de links in dat bericht)

EU staat niet voor mensenrechtenbevordering en het behouden dan wel brengen van vrede

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

De
laatste beslissing van Trump t.a.v. Jemen gaat wat betreft schunnig
handelen mijlen verder dan de Capitol Hill rel en zal niet worden
teruggedraaid door Biden
‘ (hier ging ik ‘iets te snel door de bocht, Biden heeft die beslissing terugggedraaid)

Jemen: zijn wij niet met z’n allen de terroristen die zovelen al een afschuwelijke dood bezorgden?‘ (en zie de links in dat bericht)

Groot-Brittannië heeft 145 militaire bases in 42 landen‘ (de VS heeft er meer dan 800 over een groot deel van de wereld….)

Oorlogshelden bestaan niet, alleen oorlogsslachtoffers: met de loep o.a. gericht op Jemen

Jemen: Biden zal als president de genocide niet stoppen

Biden
zal de VS hegemonie over de wereld ‘redden’, ofwel nog gewelddadiger
optreden dan Obama en Trump samen….. ‘business as usual: US terror’

Jemen, Pogingen van de VS om een conflict te provoceren met Iran zijn bedoeld om de herverkiezing van Trump veilig te stellen

Vredesakkoord Israël, VAE en Bahrein gericht op oorlogsvoering en doodshandel‘ 

“A
new era of peace”, aldus Netanyahu over de aangeknoopte
politieke banden met de VAE, even vergetend dat Israël bijna
dagelijks illegaal oorlog voert
‘  

BBC: Houthi rebellen veroorzakers honger in Jemen……..
(een beproefd middel waarmee de al lang niet meer onafhankelijke BBC de
zaken op een schunnige manier volkomen omdraait en fake news brengt….) (dit bericht komt
uit 2017 zie de wat oudere links in dat bericht naar artikelen over de
smerige oorlog in Jemen, die al vanaf 2015 is veranderd in een genocide
op de sjiitische bevolking van Jemen……) 

USAID weer betrapt op wapensmokkel tussen ‘humanitaire hulp’, dit keer voor Jemen‘ (eerder o.a. voor Venezuela)

Houthi
aanval op Saoedische raffinaderijen: een grote blunder van de VS

Genocidepleger
Saoedi-Arabië klaagt Houthi’s en Iran aan bij VN Veiligheidsraad
vanwege terreur

Frankrijk
dreigt journalisten met gevangenisstraf voor openbaarmaking
documenten Jemen

Jemen:
hongersnood veroorzaakt door Saoedi-Arabië en VS >> weg de
aandacht van westerse reguliere media en politici………

Giro
555: honger en oorlog in Jemen: waarom worden Saoedi-Arabië, de VS en
GB niet aan de paal genageld wegens enorme oorlogsmisdaden?
?’

Jemen: elke 10 minuten sterft een kind onnodig >> verantwoordelijken: Saoedi-Arabië, de VS en GB

Saoedische
coalitie vermoord met 2 bombardementen op Jemen, 9 vrouwen en 1
kind……… Aanvallen gesteund door het westen…….

Jemen en Saoedi-Arabië: leugens van de ‘onafhankelijke’ NOS voor ‘het goede doel……….’

Ploumen acht het mogelijk dat Nederlandse wapensystemen worden gebruikt door S.A. in Jemen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (Ploumen, de nieuwe ‘frisse leider’ van de PvdA en lijssttrekker voor de verkiezingen in 2021…..)

Saoedi-Arabië bombardeert begrafenis ceremonie in Jemen, VS ‘heroverweegt’ wapenleveranties………

Witte Huis juristen waarschuwden Obama al in 2015 voor aanklachten wegens oorlogsmisdaden

(met mogelijkheid tot vertaling in ‘Dutch’): ‘U.S. and U.K. Continue to Participate in War Crimes, Targeting of Yemeni Civilians

VS heeft reden gefabriceerd om de Houthi rebellen in Jemen te bombarderen…….

Ali Al Shihabi: Saoedi-Arabie begaat geen oorlogsmisdaden in Jemen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Blok
(VVD ‘minister’ van BuZA) wenst in VN geen oproep tot wapenboycot te
doen i.z. Jemen, in de VS blokkeerde huis van afgevaardigden een debat
over de genocide in Jemen
‘ (en zie de links in dat bericht) (nogmaals een teken dat je vooral niet op de VVD moet stemmen!!)

Van Dueren, de Nederlandse ambassadeur ‘in Jemen’ slaat de plank bijna volledig mis…….‘ (en zie de links in dat bericht)

————————————————————

Zie voor meer VS terreur: ‘De illegale oorlogen van de VS deze eeuw hebben niet 2,5 miljoen levens gekost, maar minstens 5 miljoen

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
(intussen zijn daar deze eeuw al ruim meer dan 2,5 miljoen moorden aan teoe te voegen, morden begaan door
de VS of haar NAVO -partners, zoals Nederland, let
wel NAVO-partners onder bevel van de VS, nogmaals verreweg de grootste
terreurentiteit op onze kleine planeet….)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

VS heeft Rusland al 3 keer met oorlog gedreigd, de laatste 2 keer in de afgelopen 1,5 week……‘ (bericht van 5 oktober 2018)


Bang voor Amerika‘ (met een gedicht van vjbasil (47). In hetzelfde bericht o.a. een link naar het album ‘Earthling’ van David Bowie met daarop het nummer: I’m Afraid of Americans.

Niet Rusland en China zijn een gevaar voor de wereld, maar de VS met haar ongebreidelde agressie en meer dan 800 militaire bases over de aarde

Op alle
mogelijke manieren worden Rusland en China afgeschilderd als de demonen
van de wereld, op zo’n manier dat je gerust van hersenspoelen kan spreken, e.e.a. middels: -(Hollywood) films en tv series, -de
westerse politici en geheime diensten en zelfs figuren die zich
buiten het openbare debat hebben te houden >> de militaire top,
die Rusland en China afschildert als een
groot gevaar* voor de ‘stablitiet en ‘vrede’ (stabiliteit en vrede die in feite niet bestaan als je ziet
dat een deel van de wereld in VS/NAVO oorlogsbrand staat) en tot slot middels
de westerse media die de hiervoor beschreven leugens herhalen en
daarbij met grote graagte ook de westerse geheime citeren
als zouden Rusland en China het kwaad van de wereld zijn en zo ongeveer alles en iedereen hacken,
manipuleren en bedrijfsgeheimen stelen…….

In
werkelijkheid is het juist het westen die zich aan de hiervoor
beschreven zaken beschuldigt, tot en met het hacken en tappen van
computers en telefoons, zelfs van bevriende staatshoofden, daarvoor bestaan
inmiddels meters aan dossiers (niet in de laatste plaats op Wikileaks) en wat betreft de films en
tv series behoef je alleen maar een fiks gedeelte van de films en
series te zien die de publieke en commerciële tv kanalen
in ons land uitzenden…..

De VS
een gevaar voor de vrede? Jazeker het is zelfs zo dat de meeste
‘conflicten’ (lees illegale oorlogen, opstanden en staatsgrepen) over de
aardbol werden en worden begonnen door de VS, waarbij de VS en haar
oorlogshond de NAVO deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen hebben
vermoord….. Zoals in de kop al vermeld: de VS heeft meer dan 800
militaire bases over de wereld, reken maar eens uit hoeveel militaire
bases Rusland en China buiten hun grenzen hebben en je bent snel
klaar: nul komma nada!! (al heeft Rusland nu een paar bases in Syrië, ingegeven door de westerse agressie in dat land, waar de VS haar zoveelste illegale oorlog begon, voorbereid vanaf 2006….)

De VS zegt voor vrede, veiligheid en democratie te vechten, echter de praktijk laat een heel ander gezicht zien, zo steunt de VS zelfs de genocide die de Saoeiscdhe terreurcoalitie in Jemen uitvoert en dat zowel politiek als militair……. (ook onder oorlogsmisdadiger Joe Biden…)

In het
volgende artikel van CounterPunch gaat Paul Atwood veel
verder in op deze zaken, lees het duidelijke schrijven van Atwood en
zegt het voort, de westerse wereld moet uit haar door de VS
veroorzaakte coma ontwaken en eindelijk actie ondernemen tegen deze
psychopathisch fascistische vereniging van terreurstaten, die zelfs het voortbestaan van de mens in de waagschaal stelt, niet voor niets is de VS de grootste
terreurentiteit op ons aller thuis de aarde!! Atwood haalt een uitspraak aan van
William Perry, minister van defensie van 1994 tot 1997, die stelt dat we dichter bij een nucleaire holocaust staan dan ooit tevoren, Atwood beëindigt zijn schrijven dan ook met de vraag of we op de rand van totale vernietiging staan……

March
5, 2021

Full-Spectrum
Extinction

by Paul
Atwood

Photograph
Source: Matt Brown – CC
BY 2.0

Last week General Tod Wolder, top
gun of the U.S. European Command, declared that “Russia remains an
enduring existential threat to the United States and our European
allies.” On February 23 President Biden’s choice for Central
Intelligence Director, William Burns, testified that “adversarial,
predatory Chinese leadership poses our biggest geopolitical
test…out-competing China will be key to our national security in
the days ahead…requiring intensified focus and urgency.” Newly
minted Secretary of Defense, former 4-star General Lloyd Austin,
chimed in that China posed the “most significant threat” to the
U.S. Military.

Well, which malicious “adversary”
is it? Will the Putinoids shortly sink the next American vessel to
transit the Black or Barents Seas? Are the ever more malevolent
Chinese aiming their new supersonic missile ship killers at the next
U.S. carrier to transit the straits of Taiwan?

The Pentagon’s push for “full
spectrum dominance” was extolled in the 1990s and it has proceeded
full speed. Peace President Obama , having won the Nobel prize before
doing anything peaceable, soon asserted his “pivot to the east”
in fear of growing Chinese economic and military power. He also
initiated the $1 trillion nuclear expansion program, stage managed
the bombing and destruction of Libya, and armed the Saudi war in
Yemen. Trump may have come close to nuclear war with North Korea but
that issue is still on the burner. Not long ago the Pentagon called
for a $100 billion development of missiles better able to carry and
target nuclear weapons. Last week the U.S. Airforce dispatched B-1
Bombers to Norway that now overfly the Russian base in the Baltic and
earlier deployed combat Marine units there as well. Recall that
American armed forces are now stationed along Russia’s very borders
and the NATO Alliance has essentially encircled Russia and now keens
that it must urgently confront the Chinese peril.

It is estimated that the United
States spends 40% of the global total devoted to arms purchases. The
real military budget is far in excess of the official figure, given
numerous secret projects off limits to Congressional inquiry or
oversight. Washington easily outspends Russia and China combined.
What evidence exists that these two “adversaries” plan any
military actions against the U.S.? While we are at it let’s
consider the fact that no enemy has invaded the U.S. since 1812, nor
is it possible for any country to do. So, what IS the threat? Why are
the national security mandarins fixated on military threats? What
else could their deliberate employment of the term “existential”
mean, especially when their response is to mount and deploy more
military hardware to the national boundaries of the antagonists they
cultivate?

Russia has sought to dominate its
respective sphere for a millennium and China for at least four
millennia, both without any indication they are intent on military
global dominance. The U.S. has been doing the same in the Western
hemisphere by contrast for slightly more than two centuries 
and, like a punk adolescent, now believes itself the toughest guy on
the geo-political block. The fact of the matter is that neither U.S.
opponent threatens the U.S. They don’t station troops on the
Mexican border or sail their fleets within sight of Guantanamo or
build bases and station troops all over the planet. Primarily they
oppose the declared American agenda of global dominance economically
and politically, and they certainly are rapidly developing their own
capacities for military response to the threat they perceive from the
U.S. They do arm and support their own allies, and so does Washington
and far more of them.

The only real existential
jeopardies to Americans and the rest of the world are the
proliferated nukes and from climate change and the stream of critical
emergencies for all societies that are sure to ensue, and the
intergroup violence that will exacerbate nationalist paranoias and
provide fuel for more war. The current Pentagon call for improved
 nuclear missiles should illuminate, but woefully does not, the
very authentic existential menace that imperils us more critically by
the hour. That is if the Bulletin of the Atomic Scientists is to be
taken seriously. But who pays attention to them?

Obviously neither Russia nor China
are innocent of crimes against other peoples. But crucially for our
collective future is full acknowledgement that neither is the United
States. The American public education system writ large teaches most
students that their government has been opposed to both Russia and
China for the last century because their communist or otherwise
totalitarian system deprives their citizens of the freedoms and
rights Americans value most and has always posed “threats” to the
American way of life. How many pupils have ever learned of the
military incursion ordered by President Wilson in tandem with Britain
and Japan into Russia in 1918 in hope of strangling the communist
infant in its cradle? Had Russian troops ever been on U.S. soil
youngsters would learn that fact on the first day of the first grade.
How many learn of the incursion of American forces in China at the
dawn of the 20th century to throttle a Chinese rebellion
against ever increasing western occupation of their land? How many
become aware that the U.S threatened to nuke China during the Korean
War? Why should we be surprised that both nations have employed their
resources to attempt to match and contest the threats they feel from
the U.S.?

Flashback to 1940. FDR, the
president of the “neutral” U.S., orders covert naval actions in
the North Atlantic in support of the British war against the Nazis.
He anticipates that if an American vessel is attacked, or sunk, the
outrage will tip the public toward acceptance of war. Earlier he has
deployed the Pacific Fleet to Hawaii knowing full well that Japan
will see this as a threat to the empire it is building in East Asia
and so demands its withdrawal from China (or else!) and embargoes
Japanese oil and steel, certain that the land of the rising sun will
be forced to seek the indispensable fuel and other resources in the
Dutch East Indies and French IndoChina. These measures are intended
to provoke war. “Sooner or later” he avers, “the Japanese will
make a move that will lead to war. “ In fact, American
cryptographers have broken large parts of Japanese secret ciphers and
know that Japan has decided on war.  Key figures in the U.S.
government have prior knowledge of the attack to come at Pearl
Harbor. On November 25 FDR tells his top advisers that we are “likely
to be attacked as soon as next Monday.” On December 6 the last
coded transmission to Tokyo by Japanese spies reads” All clear…no
barrage balloons (air defenses) are up…there is an opportunity for
a surprise attack against these places.” That same evening before
the attack at Pearl harbor Roosevelt tells his closest aid. “This
means war.” No warning of imminent assult is sent to commanders in
Hawaii. The sacrifice of more than 2000 American lives, and
subsequently another 400,000, will be the price of entry into World
War II and the consequent prize of American ascendancy.

Of course, at the war’s outset no
American planner believed that the entire planet was in existential
danger and they also were positive that the U.S. would not suffer the
invasions or aerial bombings faced by all the other belligerents. The
real reasons the U.S. decided on war, all blather about human rights
and “democracy” to the contrary, involved the danger to the
American economy in a world shut off to American capital penetration
at the moment then of the world’s most critical economic slump. The
minor measures of social democracy enacted  throughout the Great
Depression had failed so war production was the answer. The Third
Reich and Japan posed every probability of creating autarkic zones
that would all but shut out American access to markets, resources and
cheap labor. The Soviet Union had already done too much of that and
since the late 19th Century the U.S. had visualized the “Great
China Market.” Japan’s takeover of East Asia precluded that
blueprint and threatened to forestall the “American century.”

Well, we know the outcome. Although
Japan was seeking surrender so long as the Emperor would not be tried
as a war criminal, Hiroshima and Nagasaki were vaporized anyway. FDR
had condemned the deliberate targeting of civilians by the other
belligerents before the U.S. entered the war but that was then. What
the Brits called the “Great Game” of empire proceeds apace.
Americans certainly learned little from the most dangerous conflict
in the species history. Soon to follow:  Korea, Vietnam, Central
America, Iraq, Afghanistan, Yemen and many others now all but
forgotten.

Daniel Ellsberg in an interview
with The Real News two years ago asserted that it was not the Allied
bombing campaign over Germany that thwarted Nazi development of the
atomic bomb but, startlingly, that Hitler himself ordered the nascent
project to be dropped. Why? Because he grasped the essential fact
that the development of such weapons, what Ellsberg calls the
”Doomsday machine” writ large, would lead to all out nuclear war
and the cessation of the human experiment on our planet, and
necessarily his plans for the 3rd Reich. Apparently he was
still naïve enough to think another emerging power would not
initiate the preparations for the final day of reckoning, soon to be
followed by nine other players, more than enough nukes to accomplish
the mission.

These questions beg the real
issues, which are that both Russia and China are much the same
economic and power obstacles to the “liberal world order” that
Germany and Japan did Washington has always claimed to desire and
promote but which serves as camouflage and decoy for the real
ambition which, to repeat, is Full Spectrum Dominance, a fool’s
errand if ever there was. There is nothing humane or liberal about
the global order the U.S. desires since the term is proclaimed to
mean that democracy and human rights and “free trade” are the
paramount values at stake. Tell that to a long list of those who have
been favored with America’s paternal care since 1945 wherein the
total numbers of deaths are in the millions. As for “existential
threat,” the only real such hazard is the increasing probability
that the mounting preparations for conflict in the immediate spheres
of our “enemies” will result in some spark that will trigger all
out war and escalation to species extinction. The geo-political
adolescents who wield the power in our country are consumed with its
arrogance and all but negate the authentic existential millstone that
hangs weightier by the day.

Since our leaders learned nothing
from the Cuban Missile Crisis (and many other near misses  like
the Able Archer  war “game” of 1983) ought we be surprised
 that neither have the mass of the American people. That truly
existential crisis is all but forgotten. Few of my undergrads can
speak accurately of it, and more than a few have never even heard of
it. I still carry the sense of dread I felt as a 15 year old during
those 13 days in October 1962. I recall the words of then Secretary
of Defense Robert McNamara that he went to bed on the last night of
the crisis fearing that he, and we, would not live to see the dawn. 
Members of the “defense” establishment do know something of the
extreme and awesome powers they wield. As even former U.S. SecDef
William Perry warns, we are far closer to a nuclear holocaust than
ever. Do we stand at the brink of Full Spectrum Destruction?

Paul Atwood is
the author of War
and Empire: the American Way of Life.

================================================

* Er wordt op Radio1 en BNR dagelijks meermaals een verkiezingsspot uitgezonden onder ‘de noemer’: psst.nl >> ‘Psst.nl, oplichters uit het leger die het volk proberen op te jutten meer geld voor Defensie te eisen‘ en zie:

LIMC
(leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief
gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten
‘ en zie:

LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!

———————————————-

Zie ook: ‘Coronavirus: militaire laboratoria werken aan biologische wapens als virussen >> waarom heeft niemand daar commentaar op?‘ (een volgende algehele holocaust kan zeker ook door biologische oorlogsvoering worden veroorzaakt, zoals mijn oude vriend ‘Tackel’ al in de 70er jaren van de vorige eeuw voorspelde…)

Bolivia: de staatsgreep in 2019 werd uitgevoerd door de CIA, Groot-Brittannië en de OAS met hulp van grote bedrijven

VN waarschuwt voor honger in Syrië, maar weigert de schuldige aan te wijzen: de VS…….‘ 

Tony Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland

Een tweede oorlog tegen terreur ligt op de loer, terwijl een film de ‘oorlogsmisdaden’ van de eerste laat zien

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

WikiLeaks toont aan dat VS en GB een gezamenlijke gewelddadige en bedrieglijke buitenlandpolitiek voeren‘ 

Trumps uitlating over de atoomknop en de onverschilligheid bij zijn achterban, een dictatuur waardig………

———————————————————–

Voor meer VS terreur zie:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Tot het jaar 2000, deze eeuw zijn er intussen meer dan 5 miljoen
moorden aan toe te voegen, moorden begaan door de VS en de rest van de NAVO-partners (waar
de NAVO terreurorganisatie altijd onder militair opperbevel stond en staat van de
VS…)….

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………

De kans op een ander Hiroshima is na 75 jaar groter dan ooit

Hiroshima en Nagasaki 74 jaar later: tijd om eindelijk de bom te bannen en de VS agressie tegen Rusland te onderzoeken

Hiroshima, monument van VS agressie

Bijna 70 atoomtesten later: straling op Marshalleilanden hoger dan in Tsjernobyl‘ 

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, morgen meer berichten. Maak er een mooie dag van, althans als het enigszins mogelijk is. (en laat je niet gek maken door alle belachelijke Coronamaatregelen die onze vrijheid, mensen- en burgerrechten ondermijnen en daarmee zelfs de democratie ondergraven!!)

Bescherm het Arctisch gebied tegen gasboringen!

De
Franse oliemaatschappij Total wil in het Arctisch gebied gaan boren
voor gas, het bedrijf heeft het gore lef de Franse
regering om subsidie te vragen, ofwel de belastingbetaler moet
opdraaien voor deze gevaarlijke gaswinning, waarmee een groot en kwetsbaar ecosysteem zware schade kan worden toegebracht en op zeker de klimaatverandering verder zal worden aangejaagd……

In het
geniep is de regering Macron serieus aan het overwegen om dit
destructieve plan te bekostigen……

Shell platform Polar Pioneer dat naar olie heeft geboord in het Arctisch gebied…..

Een ramp
in het Arctisch gebied zal internationaal zijn weerslag hebben op het
milieu en het leven in Arctisch gebied, of dat nu in zee of op land
is. Vandaar ook dat iedereen deze petitie van 350.org mag tekenen,
lees en teken deze petitie ajb en geeft het door!!

Total beloofde in 2016 nog het klimaatakkoord van Parijs te steunen en niet te zullen boren in Arctisch gebied….* Total en andere oliemaatschappijen zoals smeerpijp Shell mochten voor 95% van de tijd deelnemen aan de besprekingen die tot het waardeloze klimaatakkoord van Parijs hebben geleid, milieuorganisaties die de aarde willen redden van de ondergang, mochten amper 5% van de tijd aanzitten…… Niet voor niets dan ook dat het klimaatakkoord van Parijs (en later van Madrid) meer dan waardeloos is!!

Protect the Arctic from drilling!

Clémence Dubois –
350.org

Sometimes I wonder, is there no
limit to the greed of fossil fuel companies?

The French oil company
Total wants to drill for fossil gas in the Arctic. And on top of
that, they want the taxpayer to pay for it!

The French government is now seriously considering funding these
destructive plans, but the deals are being made in the shadows. Only
by shining a spotlight on their hypocrisy we can make them worried
about losing their “green” reputation – and stop the Arctic
fossil gas project from getting public funding.

If tens of thousands of us speak up
for the climate, nature and the people of the Arctic,
we
can put the French government under international pressure. Sign
the petition now to call on French President Emmanuel Macron and his
government to refuse to give financial support for Total’s plans to
drill in the Arctic!

Add your name!

The Arctic is already under massive
pressure from a changing climate. Ice cover is thinning, winters are
getting shorter and shorter and melting permafrost is leading to the
release of huge amounts of methane – further worsening the climate
crisis.
If the
construction of Total’s another massive fossil gas project goes
ahead, it would accelerate the destruction of this already fragile
ecosystem.

Instead of stopping this polluting
mega-project, the French Government is considering supporting Total
with public money. They’re looking into giving the project
financial guarantees worth 700 million euros through the Public
Investment Bank (BPI). [1]

But if enough of us speak up before
they make the decision, and help shine a spotlight on this shady
funding deal, the French government will have to choose between their
“climate leader” credentials — and literally paying for
the destruction of the Arctic. 

Add
your name now to stand up for the Arctic and call on the French
government to pull out of Total’s polluting fossil gas project.

Onwards,

Clémence,
Matilda, Julia and the 350.org
Europe team

Sources:

[1] Reuters
(in French)

Add your name!

=========================================

* Zie: ‘Total rules out Arctic oil drilling, citing 2C goal

Zie ook: ‘Een meer dan 1.400 km lange oliepijpleiding in Oost-Afrika een gevaar voor meer dan 30 miljoen mensen, een enorm aantal dieren en kwetsbare natuur‘ (waarin Total een belangrijke en smerige rol speelt….)

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika

Shell toont andermaal aan lak te hebben aan duurzaamheid met aanstelling van mijnbouwschoft Mackenzie

Ajax en PSV hebben lak aan bloedige slavernij in Qatar: WK Voetbal 2022…..‘ (ook Shell werkt mee aan de bouw van de stadions…)

Shell:
greenwashing door dit bedrijf ten overvloede nog eens door de mand
gevallen >> bedrijf steunt klimaatsceptische lobbygroep

Shell: een strijd van 13 jaar voordat dit ‘koninklijke bedrijf’ werd veroordeeld voor de enorme olievervuiling in de Nigerdelta

Negen Nigeriaanse milieuactivisten 25 jaar geleden opgehangen na een schertsproces met hulp van Shell

Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen

NRC, stop met de propaganda van Shell‘ (een artikel van Verbied Fossiele Reclame)

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen)

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’

Shell en BP op het valsgroene pad met ontkenners van de klimaatverandering(ja ja, men blijft ontkennen, hoewel Shell uit eigen onderzoek weet dat de verbranding
van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering heeft veroorzaakt
en verder aanjaagt….)

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….‘ (20 miljoen voor het naar de kloten helpen van de wereld en het belazeren van de kluit…..)

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen
die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Coronavirus: militaire laboratoria werken aan biologische wapens als virussen >> waarom heeft niemand daar commentaar op?

Hoe is het in ‘godsnaam’ mogelijk dat er sinds de COVID-19 uitbraak niemand in de reguliere westerse media en politiek (ook internationaal) geen schande heeft gesproken over het feit dat militaire laboratoria zoals die in de VS, Israël en Egypte werken aan biologische wapens als besmettelijke ziekten……… 

Hoe is het mogelijk dat de reguliere media amper of niet hebben bericht over het ontsnappen van een virus uit Fort Detrick in juli 2019, waarna de militaire basis waar dit laboratorium staat met de grootste spoed werd gesloten……. Een paar maanden later vonden de militaire wereldspelen plaats in het (oh ‘toeval’) Chinese Wuhan en weer een paar maanden later, in november 2019 werd voor het eerst het huidige Coronavirus gevonden niet in China maar in Frankrijk!! (al wist men dat destijds nog niet, in het voorjaar van 2020 werden eerdere stalen bloed nog eens opnieuw beoordeeld en toen vond men het intussen al bekende Coronavirus in die stalen uit november 2019……..)

Hoe is het mogelijk dat men in een aantal van de reguliere westerse mediaorganen wel het bericht brachten dat de VS Centers for Disease Control and Prevention (CDC) in april vorig jaar de basis Fort Detrick weer vrijgaf voor verder onderzoek naar biologische wapens, maar totaal geen kritiek gaven op het onderzoek naar besmettelijke ziekten als virussen…??!!! Dat men in Fort Detrick stelde dat men alleen onderzoek doet naar virussen om daarmee de bevolking te helpen is uiteraard van een lachwekkendheid waar je het bloedheet van krijgt…… 

Fort Detrick

Nee, als je deze zaken aanhaalt wordt je uitgemaakt voor complotdenker en geen hond die wil begrijpen dat mensen daadwerkelijk onderzoek doen naar besmettelijke ziekten om die in te zetten tegen een ander land en daarmee niet alleen tegen het leger van zo’n land maar tegen de hele bevolking!!!  

Dit soort onderzoek is zo schandalig en inhumaan dat je werkelijk niet begrijpt dat de politiek en de media daar hun mond over houden en niet eisen dat dit soort laboratoria onmiddellijk worden gesloten, zeker als je ziet wat de hysterie over het Coronavirus heeft teweeggebracht en wat de politiek en media daar over hebben gezegd en nog zeggen!! Elk weldenkend zou zich tegen dergelijk schandalig en inhumaan onderzoek moeten uitspreken!!

Gezien het voorgaande kan je dan ook concluderen dat het de politiek en de media totaal niet interesseert dat we te maken kunnen krijgen met een echte dodelijke pandemie, want dat is COVID-19 niet!!! Zie ook het verdedigen in de media van alle mensenrechtenschendende maatregelen tegen het Coronavirus, waarom is daar geen letter aan kritiek te vinden op het uitkleden van burgerrechten en verdedigt men alleen het meer dan achterlijke gevoerde beleid dat ook nog eens allesbehalve consequent is??? Neem de meer dan belachelijke avondklok: de media doen hun best elkaar af te troeven met het voorstander zijn van deze totaal nutteloze maatregel (dat nutteloos zijn toont het stijgende aantal besmettingen wel aan sinds die ‘klok’ werd ingevoerd!!)…… 

Dan te bedenken dat de Coronatesten totaal ontoereikend zijn en meer dan 50% vals positieve resultaten geven en let wel: dan spreek ik over de zo door de politiek en media als geweldig gepropageerde PCR test, waarvan de maker voor zijn dood heeft aangegeven deze niet te gebruiken voor besmettelijke ziekten……. Nu wil CDA minister de Jonge dat men thuis ook kan beschikken over zelftests en dat men middels testen kan aantonen niet besmet te zijn om diverse zaken te kunnen bezoeken, zoals popfestivals……. Deze zelftests zijn nog slechter dan de PCR test dat geeft zelfs de Jonge toe (al ziet deze wanpresterende hufter de PCR test als geweldig, ondanks dat hij weet dat o.a. de CDC in de VS deze test al heeft afgebrand……)….. ‘Je zou bijna denken dat de Jonge lobbyt voor de farmaceuten die deze tests fabriceren……’

Zie ook: ‘Coronavirus: Zweden minder oversterfte zonder enige aantasting van burger- en mensenrechten……..‘(!!!!)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus: alles wijst erop dat dit virus uit een militair laboratorium van de VS komt‘ (en zie de links in dat bericht!!)

———————————————————

Wat betreft Coronatesten e.d. zie: ‘Rutte (VVD premier) met correcties en kleine aanpassingen, ondertussen is het kabinet bezig aan een nieuwe Coronawet‘ (o.a. met aandacht voor de tijdelijke wet testbewijzen COVID-19)

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

Epidemioloog Rosendaal (LUMC) 40% van de sneltesten onbetrouwbaar en dat op basis van de al niet werkende PCR test!!

CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media

Coronavirus, PCR test: leugens en onzin

Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos

——————————————————-

Wat betreft vaccins en vaccinaties zie: ‘Hugo de Jonge (CDA minister volksgezondheid) belooft dat iedereen per 1 juli zal zijn gevaccineerd‘ (ongelofelijk dat deze blundersukkel ook nog maar 1 belofte durft te doen….)

Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’‘ (en zogenaamd niet vanwege het Coronavaccin dat ze voor hun dood kregen…..)

Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘ 

AstraZeneca en de late uitlevering van vaccins plus de vroege aankoop door Trump van 1 miljard dollar aan AZ vaccins

Moderna vaccin volgens Nederland getest op ouderen, een leugen van formaat!!

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes
‘ (met o.a. de aankoop van vaccins door Trump bij AstraZeneca en zie de oudere links in dat bericht!) 

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?
(en van landen waar het door deze fabrikant geproduceerde vaccin wordt
verspreid en waar deze fabrikant eist niet vervolgd te kunnen worden
voor ernstige bijwerkingen; dit geldt voor alle in het westen
geproduceerde vaccins……)

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting
(op 20 januari 2021 werden er in de VS meer dan 10 gevallen gemeld van
aangezichtsverlamming na vaccinatie, terwijl het aantal doden na
vaccinatie onder de pet wordt gehouden, laat staan dat men zal toegeven
dat gevaccineerden anderen hebben besmet; voorts zijn er al een aantal
oude mensen overleden, nadat deze een vaccin kregen toegediend…..)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)
(dit buiten de vraag of het vaccin wel of niet veilig is >> de
manier waarop men met arme landen omgaat heeft niets meer met
‘solidariteit’ of het misselijkmakende ‘samen’ te maken, nee hier is
het: eerst het westen en de rest moet maar zien……)

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!
(het zijn er uiteindelijk toch 2 geworden, maar met de toevoeging dat
men hoogstwaarschijnlijk jaarlijks opnieuw 1 of 2 injecties ‘nodig
heeft…’)

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’

Coronavirus: opmerking bij vaccins
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht…..

Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)

Verlenging lockdown omdat de huidige lockdown niet werkt…… ‘ (zie ook de waarschuwing voor het vaccineren van ouderen in dat bericht)

———————————————————– 

Meer berichten over de avondklok en andere schendingen van mensenrechten: Avondklok: petitie voor afschaffing van deze totaal zinloze schending van mensenrechten‘ (teken ajb mensen!)

Avondklok moet per direct worden opgeheven aldus rechter…. ha! ha! ha! ha! ha!

Coronavirus
lockdown, avondklok en andere burgerrechten inperkende maatregelen,
terwijl je met vakantie kan gaan en de tv reclames toont voor
verkoudheidsmedicijnen……

Anti-Coronamaatregelen ‘activisten’ worden vergeleken met neonazi’s

Rellen naar aanleiding van de avondklok gevolg van falend regeringsbeleid

Rutte
(demissionair VVD premier) vraagt OMT om advies over avondklok, een
advies dat hij al minstens 2 keer eerder ongevraagd kreeg en (nog) meer
Coronablunders
‘ 

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ 

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ 

The Science of Fear: How The Elitists Use it to Control Us & How to Break Free

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting  

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’‘ (zie ook de video’s in dat bericht)

——————————————————

 Voorts zie: Rutte (VVD premier): de overheid moet burgers beschermen en dat is faliekant misgegaan: oh is dat zo meneer Rutte

Achterstand in Onderwijs door Coronacrisis niet meer in te lopen aldus CU minister Slob‘ 

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie

Grote
farmaceuten hebben geen belang bij genezing van patiënten en het
goedkoop ter beschikking stellen van medicijnen aan arme landen

Bolivia: de staatsgreep in 2019 werd uitgevoerd door de CIA, Groot-Brittannië en de OAS met hulp van grote bedrijven

De
staatsgreep in 2019 tegen de democratisch gekozen regering Morales in Bolivia
was vooral ingegeven door de ‘wereldhonger’ naar lithium, de
belangrijkste grondstof voor accu’s, niet voor niets wordt lithium
witgoud genoemd.

Declassified UK heeft een uitvoerig schrijven van Matt Kennard gepubliceerd
(door mij overgenomen van Information Clearing House) waarin
hij beschrijft welke rol Groot-Brittannië heeft gespeeld in deze
smerige coup, die zoals zo vaak werd georganiseerd en geregisseerd
door de CIA……

Overigens
stond het hele westen inclusief de reguliere media achter deze coup,
met grote graagte werden in november 2019 de leugens overgenomen van
de Organisatie van Amerikaanse Staten (OAS) als zouden de zojuist
gehouden verkiezingen in Bolivia zijn gestoken door de partij van Evo
Morales…..(zo heeft Trouw en VPRO correspondent, zijne kwaadaardigheid Edwin Koopman, fiks lopen liegen over wat er wel en niet zou zijn gebeurd in Bolivia*) Die media en politici in het westen
durfden zelfs te stellen dat er geen sprake was van een staatsgreep,
maar dat Morales zelf was opgestapt na ‘massale protesten’ (waar het
overgrote deel van het Boliviaanse volk niet aan meedeed…..),
terwijl het leger hem heeft ontvoerd en met een militair vliegtuig
deporteerde naar Mexico…..

Deze
gang van zaken geeft ten overvloede nog eens aan dat de zogenaamde
onafhankelijke (massa-) media, in handen van oligarchen en steenrijke
investeringsmaatschappijen, de neoliberale status quo propageren en
daar maar al te graag voor liegen (dat het gedrukt staat…)…..
Schande overigens dat westerse regeringen (inclusief het
disfunctionerende kabinet Rutte 3) zich achter deze coup schaarden,
immers zij moeten via hun eigen geheime diensten hebben geweten dat
e.e.a. op grove leugens was gebaseerd….. (zo niet zijn die geheime diensten geen knip voor de neus waard… oh wacht even, dat zijn ze ‘ook niet…’)

Evo
Morales was de eerste president van de oorspronkelijke bewoners nadat
witte psychopaten een paar eeuwen geleden het land innamen….. Hij
was uiterst succesvol en heeft de arme oorspronkelijke bevolking (de
meerderheid in Bolivia, dit in tegenstelling tot andere
Latijns-Amerikaanse landen) uit de armoede getrokken, heeft deze
bevolking verder onderwijs, medische zorg en zoveel mogelijk goede
behuizing gegeven. De economie draaide prima, ondanks het
nationaliseren van een aantal bedrijven door Morales, bedrijven die
tegen een appel en ei de grondstoffen van Bolivia hebben
gestolen…… (die nationalisaties waren mede een reden voor de staatsgreep)

Oké het
was voor de mensen die verder nadenken dan de neus van de westerse
media lang is al duidelijk dat hier een heel smerige staatsgreep werd
uitgevoerd en waarbij schandelijk genoeg ook nog eens een aantal
mensen van de oorspronkelijke bevolking werden vermoord door politie
en leger, echter dat in feite de regering Johnson en de geheime
dienst van Groot-Brittannië zo’n grote rol hebben gespeeld was
althans voor mij een openbaring, wat een geteisem!!

Gelukkig
heeft de partij van Morales de verkiezingen van 2020 ruimschoots
gewonnen, echter het leed wat er werd aangericht met de coup is
daarmee niet weggewist…..

Lees het
artikel van Kennard en zegt het voort, daar men in het westen nog
steeds volhoudt dat de coup van 2019 wettig was…… (hoe zot in je
kop moet je zijn om dat te beweren…..)

Revealed:
The UK supported the coup in Bolivia to gain access to its ‘white
gold’
By
Matt Kennard

After
a coup in the South American country of Bolivia in November 2019,
democratically elected president Evo Morales was forced to flee.
Foreign Office documents obtained by Declassified show Britain saw
the new military-backed regime, which killed 18 protesters, as an
opportunity to open up Bolivia’s lithium deposits to UK firms.

  • Lithium
    – known as ‘white gold’ – is a key metal used in batteries
    and increasingly important to the world car industry

  • Britain’s
    Foreign Office appears to have paid Oxford-based company to optimise
    ‘exploitation’ of Bolivia’s lithium deposits the month after
    Morales fled country

  • UK
    embassy acted as ‘strategic partner’ to coup regime and
    organised international mining event in Bolivia four months after
    democracy overthrown

  • UK
    firm founded by British Army veteran was ‘now in line to offer its
    services’ to mining companies, Foreign Office noted after event

  • UK
    embassy provided data for the now discredited international report
    which was used to justify 2019 coup

  • UK embassy
    brought cybersecurity company with close links to the CIA to Bolivia
    in March 2019, eight months before the military takeover

March 09, 2021
Information
Clearing House

– On 10 November 2019, after the head of the army called
for his resignation, Bolivia’s socialist president, Evo Morales,
stepped down. It followed weeks of protests after the release of a
report by the Organisation of American States (OAS) alleging
irregularities in the election Morales had won the previous month.

Persecution from the
new regime forced Morales to flee
the country and an “interim president”, Jeanine Áñez, was
installed.
Widely condemned
as a coup, resulting protests were met with lethal force.

Days after taking
power, on 14 November, the Áñez regime forced through Decree
4078
which gave immunity to the military for any actions taken in
“the defence of society and maintenance of public order”.

The following day, on
15 November, Bolivian military forces shot and killed eight
protesters
in the city of Sacaba. On 21 November, regime forces
killed another 10
protesters
in the neighbourhood of Senkata just outside the
capital La Paz.

Despite the deadly
violence, which was condemned
by human rights groups, the British embassy in La Paz moved quickly
to support Bolivia’s new regime,
Declassified
can reveal from documents we have obtained.

We have seen a project
list for a Foreign Office programme in Bolivia called “Frontline
Diplomatic Enabling Activity”, which the UK government describes as
a “small pot of money that [embassies] receive and have authority
over to spend on projects supporting [embassy] activity”.

Interim
President’ of Bolivia Jeanine Añez speaks during a press
conference at the presidential palace on 15 November 2019 in La Paz,
Bolivia. (Photo: Gaston Brito Miserocchi / Getty Images)

The deposits

Bolivia has the
world’s second-largest
reserves of lithium, a metal that is used to make batteries and which
has become increasingly important due to the burgeoning electric car
industry.

The UK government has
stated that lithium battery technology is a priority for its
“industrial strategy”. In June 2019, it announced
it was investing £23-million in “electric car battery
development”.

The government has
further noted: “It’s estimated that South America holds 54% of
the world’s lithium resources, which are increasingly in demand to
manufacture batteries for electric vehicles and energy
diversification programmes.”

It added: “The UK
aims to have a thriving, sustainable battery industry, which would
translate to a £2.7 billion opportunity … and our bilateral
partnerships are essential to ensure this.”

In February 2019, Evo
Morales’ government had chosen
a Chinese consortium to be its strategic partner on a new
$2.3-billion lithium project which would focus on production from the
Coipasa and Pastos Grandes salars (salt flats under which the lithium
is deposited).

But after the coup,
the regime’s new minister for mining cast doubt
on whether the deal would be honoured by the new government.

These particular salt
flats were of interest to the UK embassy.

One project it
co-funded from 2019-20 sought to “optimise Bolivia’s lithium
exploration and production (in the Coipasa and Pastos Grandes salars)
using British technology”.

After the coup, this
project was quickly moved forward.

The abstract for the
project was authorised
by its main funder – the Inter-American Development Bank (IADB) –
on 25 November 2019, two weeks after the coup and days after the
Senkata massacre.

The project gained
full approval
for funding of $100,000 weeks later, in mid-December 2019.

The IADB told
Declassified:
“The implementation of [grant] activities are conducted in close
coordination with designated government authorities and their
technical teams.” At that point its “close coordination” would
have been with the Áñez regime.

A
woman shouts anti-regime slogans in front of a police line during a
funeral procession of the victims killed during clashes with police
at the Senkata fuel plant on 21 November 2019 in La Paz, Bolivia.
(Photo: Gaston Brito Miserocchi / Getty Images)

Satellite
Applications Catapult

The British embassy in
La Paz provided £5,000 towards this lithium project in 2019-20, but
the Foreign Office refused to tell
Declassified
if these funds were disbursed after the coup in November 2019.

The goal was to
“design and implement a satellite data-based application that can
optimise exploration and exploitation of large/best lithium sources
in the Coipasa and Pastos Grandes salars in Bolivia”, the documents
outlined.

The Foreign Office
noted that the project was to be implemented by Satellite
Applications Catapult, an Oxford-based organisation “helping
organisations harness the power of satellite-based services”.

The company receives
about a third
of its funding from the UK government but it did not respond to
Declassified’s
questions about the Bolivia project.

However, we found that
on 19 December 2019 – two days after the IABD gave final approval
to the project – the UK Foreign Office transferred
£33,220 to Satellite Applications Catapult, in a payment listed as
“programme spend”.

The department refused
to tell
Declassified
if this funding was for the lithium exploitation project in Bolivia.
The IADB told us: “Coordination with the British Embassy has been
particularly cooperative in search for synergies”.

A
picture of the Coipasa salt flats in Bolivia, photographed by an
Expedition 33 crew member on the International Space Station. (Photo:
Nasa)

International
seminar

Then, in March 2020,
four months after the coup, the British embassy in La Paz partnered
with the regime’s Ministry of Mining to organise an “international
seminar” for more than 300 officials from the global extractives
sector.

A British company,
Watchman, was brought in by the UK embassy to give the keynote
presentation and outline the “creative solutions” it had enacted
in Africa to bring local communities onside with mining projects.

The Foreign Office
documents note: “Watchman UK and other consultancies are now in
line to offer services in this important field to a number of Bolivia
mining companies who wish to achieve win-win solutions to their
controversies with indigenous inhabitants and towns located in the
area of influence of their activities”.

Watchman is a risk
management
company set up in 2016 by Christopher Goodwin-Hudson,
a nine-year veteran
of the British Army who was later executive director of global
security for the investment bank Goldman Sachs.

The company supports
corporate clients “across the extractive, agribusiness and capital
project sectors” who are having trouble operating because of local
resistance. Watchman’s website carries
the logo of the UK Foreign Office.

The firm’s associate
director, Gabriel Carter, has held a number of senior
roles
in the private security industry and in 2012 founded an
Afghanistan-focused security company that “supported numerous
British and US development projects”.

Carter, also a veteran
of risk management at Goldman Sachs, is a member
of the Special Forces Club, an exclusive and secretive private
members’ club for senior intelligence and special forces veterans
in Knightsbridge, London.

Watchman did not
respond to
Declassified’s
questions about the event and the UK Foreign Office refused to answer
questions related to it.

Voor deze documenten waar ik vreemd genoeg geen werkende link kan maken naar het PDF zie het origineel op Declassified UK. (en veiligheidsgordels vast voor je gaat lezen!!)

UK Foreign Office
documents from 2015-20 documenting a range of programmes run by the
British embassy in Bolivia.

A long courtship 

The quick moves of the
British embassy on the lithium project followed years of trying to
court Bolivia’s socialist government over the country’s reserves
of the metal, the new documents show.

Morales had moved
Bolivia away from the country’s traditional reliance on Western
corporations since taking power in 2006. His government was widely
praised for reducing
poverty and increasing investment in schools, hospitals and
infrastructure.

The Foreign Office
notes that its “first engagement with the Bolivian Lithium
Company”, known by its Spanish acronym YLB, was in 2017-18 when it
paid £31,500 to organise a scientific UK mission. It focused on
training the YLB on new technologies to explore and produce lithium
in a “sustainable” way.

The documents note
this project “allowed British organisations … to carry over
projects on lithium in Bolivia with [Inter-American Development Bank]
and [UK government] funding in the following years”.

The UK government
noted: “Relationship with the Bolivian Lithium Company might also
prove relevant as Bolivia becomes a supplier of lithium (a critical
material) to the UK”, and referenced its “effort to connect
Bolivia, Chile and Argentina (ie the Lithium Triangle) with the
London Metal Exchange”.

The following year’s
programme notes that “stronger links” developed between the YLB
and the British embassy in Bolivia.

The documents also
outline how in April 2019, the British embassy in Buenos Aires,
Argentina, hosted a “high-level technical meeting” with the
mining and lithium authorities of Argentina, Chile and Bolivia, as
well as senior representatives of the London Metal Exchange.

Those three countries
together share ownership of the “lithium triangle”, the region of
the Andes rich in lithium reserves. At the time Argentina and Chile
had right-wing governments friendly with the UK.

Also in attendance was
Bolivia’s vice-minister of lithium and the chief executive of YLB.
“The project from the British Embassy in Bolivia … consisted in
securing and facilitating the presence of the Bolivian authorities in
the meeting”, the Foreign Office documents note.

It added that, after
the meeting, the Bolivian government was now “aware of the
relevance of the London Metal Exchange” and particularly “its
interest to establish a lithium standard” which was to be based
upon the lithium triangle production. Such standards serve
“to promote understanding and communication between metal producers
and users”.

The following sections
in this passage are redacted under two exemptions related to
“international relations” and “commercial interests”. These
are the only redactions made on the programme documentation for the
five years of operations seen by
Declassified.

The
London Metal Exchange, the world centre for industrial metals
trading. (Photo: UK government)

Darktrace

There is further
evidence Britain was always priming the country for a change in
government. In the year before the coup, the British embassy was
promoting the UK cyber sector, bringing a company to Bolivia founded
by the UK intelligence community, and with close links to America’s
Central Intelligence Agency (CIA).

In 2009, Morales had
expelled
a US diplomat who he claimed was a CIA asset heading an operation to
infiltrate Bolivia’s state-owned oil company.

Eight months before
the coup, the UK embassy spent more than £4,500 organising a “major
event” in Laz Paz on cybersecurity for financial institutions,
attended by 150 executives and senior officials from the Bolivian
financial sector, according to the Foreign Office documents.

Delivered in
coordination with the Bolivian Stock Exchange, Bolivian banks were
said to “now be acquiring specialised services to protect their
systems from cybercrime”. Further, the bankers were now aware that
fighting cybercrime had to be “based upon adequate and
state-of-the-art technology”.

Presentations were
delivered by British company Darktrace, a cybersecurity firm set
up
by Britain’s domestic security service, MI5, and its signals
intelligence agency, GCHQ. The company was incorporated
the day after the first of whistle-blower Edward Snowden’s
exposures was published in
The
Guardian
.

Since its founding,
Darktrace has hired personnel from the US intelligence community,
including directly
from the CIA and the National Security Agency, where Snowden used to
work.

Recruits from
the CIA

Alan Wade, who sits on
Darktrace’s advisory council, is a 35-year veteran
of the CIA and its former chief information officer.

Darktrace also
recruited
Marcus Fowler, a former US Marine and 15-year veteran
of the CIA, as its “director of strategic threat”. At the CIA,
Fowler worked on “developing global cyber operations and technical
strategies” and “conducted nearly weekly briefings for senior US
officials”, he
says
.

In July 2013, Evo
Morales’ presidential plane was grounded
in Austria after US intelligence agencies suspected it had Snowden on
board.

Bolivian
President Evo Morales (C) speaks to the media at the airport in
Vienna, Austria, 3 July 2013. Morales’ plane landed in Vienna after
the aircraft was denied access to French and Portuguese airspace over
suspicions that US whistleblower Edward Snowden was on board. (Photo:
Helmut Fohringer/EPA)

Morales blamed
the US and other international actors for the November 2019 coup. “It
was a national and international coup d’état,” he said soon
after. “Industrialised countries don’t want competition.” He
added: “I’m absolutely convinced it’s a coup against
lithium.”  

The WikiLeaks
diplomatic cables show
that the US embassy in La Paz worked closely with the political
opposition in Bolivia to remove the Morales government after it took
power in 2006.

Morales expelled the
US Drug Enforcement Agency in 2008
and the US Agency for International Development in 2013,
accusing them of “conspiring” against his government.

For the March 2019
event, the UK embassy also brought an expert from the London-based
think tank Chatham House, whose co-president is Eliza
Manningham-Buller, a former director-general of MI5.

Its funders include
the US State Department, UK Foreign Office, the British Army, and the
oil companies BP and Chevron.

After the event,
Britain’s Foreign Office noted that “several companies in the
field [are] now being hired and consulted”. It is not known if
Darktrace was one of them.

The embassy kept up
the engagement soon after. “New dialogue with the Bolivian
government on cyber”, notes the Foreign Office in its 2019-2020
programme. It is unclear if this referred to the coup regime.

Important
input’

The day after the
Bolivian election on 20 October 2019, the Washington-based
Organisation of American States – the grouping of countries in
North and South America – released a report
on the vote which Morales had marginally won. It cited “an
inexplicable change” that “drastically modifies the fate of the
election”.

It also raised doubts
about the fairness of the vote and fuelled a chain of events that led
to the November coup.

However, a subsequent
study by independent
researchers
using data obtained by
The
New York Times

from the Bolivian electoral authorities found that the OAS
statistical analysis was flawed.

Its conclusion that
Morales’ share of the vote jumped inexplicably in the final ballots
relied on incorrect data and inappropriate statistical techniques,
the researchers found.

Declassified
can now reveal that the British embassy provided data for the OAS’s
discredited report.

The British embassy
spent £8,000 putting together an alliance of civil society
organisations which “coordinated an operation for citizens’
observation of the elections in 2019”.

This alliance carried
out a survey on voting intentions before the elections, which “was
an important input for the OAS mission report, which identified
irregularities in the process”, the Foreign Office notes.

The OAS failed to
respond to
Declassified’s
questions about the UK embassy’s role in its discredited report and
the Foreign Office refused to answer any questions about it.

The British embassy’s
projects to prepare for the election went even further. In February
2019, it spent £9,981 to bring the Thomson Reuters Foundation to the
country to train 30 Bolivian journalists on “verification
techniques and pre-planning an election on coverage that is balanced,
accurate and free of polarisation”. 

The Foundation said
that “ahead of the elections in Bolivia” it was teaching
“practical skills and tools to recognise fake news and attempts to
influence the electorate with false information”.
 

Declassified
previously
revealed
how the British government is using journalism as an influencing tool
in Latin America. Also recently revealed
was that the British government secretly funded Reuters in the 1960s
and 1970s at the behest of an anti-Soviet propaganda unit linked to
British intelligence.

Marxist
solidarity’

Days after the
November coup in Bolivia, the UK Foreign Office released a statement
saying: “The United Kingdom congratulates Jeanine Áñez on taking
on her new responsibilities as interim President of Bolivia.” It
added: “We welcome Ms Áñez’ appointment and her declared
intention to hold elections soon.”

UK
Foreign Secretary Dominic Raab arrives at 10 Downing Street on 3
February 2021 in London. (Photo: Hollie Adams / Getty Images)

Foreign Secretary
Dominic Raab stated:
“We hope that the current crisis in Bolivia can now be resolved
swiftly, peacefully and in a democratic way. The Bolivian people
deserve to have the opportunity to vote in free and fair elections.”

Then Labour leader
Jeremy Corbyn offered a completely different view, saying:
“I condemn this coup against the Bolivian people and stand with
them for democracy, social justice and independence.”

Raab proceeded to
attack Corbyn, quote-tweeting him and stating:
“Unbelievable. The Organisation of American States refused to
certify the Bolivian election because of systemic flaws. The people
are protesting and striking on an unprecedented scale. But
@jeremycorbyn puts Marxist solidarity ahead of democracy.”

But Raab and the
Foreign Office made no further comments as the new regime’s forces
carried out the Sacaba and Senkata massacres the following week.

Jeff
Glekin, Britain’s ambassador to Bolivia since January 2019. (Photo:
UK government)

In March 2020, four
months after Morales was overthrown, the new regime was organising a
series of new initiatives “with the UK as a strategic partner”,
the documents note.

That same month,
Britain’s ambassador during the coup, Jeff Glekin, offered a
glimpse of the UK interests involved in backing the new regime.

Glekin spoke
to the Bolivian media about British Week, which was bringing 12
British companies to the country for the first time.

Many are looking
for new markets in the world and Bolivia can be an opportunity to
grow,” he said. “Due to the political changes in Bolivia, a more
open environment for foreign investment is perceived and I believe
that this will open new doors to companies that want to share their
technology, their products and make alliances with different
companies.”

Glekin, who remains in
post, added: “We are working with the Santa Cruz Mayor’s Office …
and we invite Santa Cruz corporations to participate in the event.”

In the documents seen
by
Declassified,
a disproportionately high number of UK embassy projects have focused
on the eastern city of Santa Cruz, which was the centre of opposition
to Evo Morales’ government.

Glekin continued: “The
previous government was not very in favour of foreign investment. So,
with the changes that we are going to see, it will be easier to enter
the market and do business. The companies to come are from different
parts of Great Britain and from various sectors. They are modern
firms that are doing innovative things and want to enter the market
and share their services and products in Bolivia.”

Glekin added: “The
demand for lithium is growing and Bolivia must take advantage of that
opportunity.”

When new elections
took place in October 2020, Evo Morales’
Movimiento
al Socialismo

won 55%
of the votes against six rivals on the ballot, easily avoiding the
need for a runoff. The runner-up was former President Carlos Mesa
with just under 29%.

A Foreign Office
spokesperson told
Declassified:
“Presidential elections held in Bolivia in October 2020 were free
and fair. There was no coup. The UK has a strong and constructive
relationship with current and former Bolivian administrations.”
DM

Matt Kennard is
head of investigations at Declassified UK, an investigative
journalism organisation that covers the UK’s role in the world. 

Follow
Declassified on
Twitter,Facebook
and
YouTube.
Sign up to receive Declassified’s monthly newsletter
here.
You can become a member and supporter of Declassified by visiting
here.

Click for
Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

========================================
 

* Zie ook wat Edwin
Koopman heeft durven zeggen over deze
coup:
Bolivia: een jaar na de coup wint de socialistische partij alsnog de verkiezingen‘ Met daarin hetvolgende plus link naar een bericht van Trouw met daarin een voorbeeld van foute berichtgeving over Bolivia,
geschreven door de neoliberale fantast Edwin Koopman (werkt ook voor de
VPRO) die een uiterst gekleurd verslag
gaf over de situatie voorafgaand aan de verkiezingen in Bolivia, waarbij
hij verzweeg dat de OAS de coup van 2019 organiseerde op
basis van de uitslagen (waarbij Koopman de overwinning van Morales als
dubieus durfde neer te zetten) Zie ook andere fratsen van Koopman door
op het label met zijn naam te klikken, direct onder dit bericht….): ‘Bij de verkiezingen in Bolivia worden de kandidaten met stenen bekogeld en gaan aanhangers met elkaar op de vuist

 Zie verder ‘Bolivia: de coup is voorbij, tijd om secretaris-generaal Almagro van de OAS af te zetten en te berechten

Amnesty, Human Rights Watch, en massamedia doodstil over moord op journalisten in Bolivia‘ 

Bolivia: CIA en OAS hebben op valse gronden een coup tegen de Boliviaanse president Morales opgezet

Bolivia: OAS heeft gelogen over verkiezingen: Evo Morales onterecht afgezet middels staatsgreep!

Bolivia: de coup heeft alles te maken met grondstoffen‘ 

NOS liegt weer over Evo Morales (Boliviaanse president) die met coup werd afgezet

Bolivia coup een ‘CIA job’, aldus anonieme Duitse veiligheidsanalist, met lessen voor de toekomst

Bolivia: misdadigers die vechten voor het kapitalisme

The US EMBASSY in Bolivia continues carrying out covert actions to support the coup d’état against President Evo Morales. 

NOS met fake news over Bolivia

Bolivianen eisen hun president terug

Bolivia: staatsgreep maakt eind aan succesvol presidentschap Evo Morales

Bolivia: bewijs op tafel dat VS aanstuurt op een coup

Bolivia’s Evo Morales ‘unhurt’ after helicopter emergency landing



Bolivia Closes 2018 Among The Highest Economic Growth Rates



Bolivia’s Remarkable Socialist Success Story: President Evo Morales has transformed his country’s economy with an unapologetically left-wing agenda.

 

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO……..

VS couppleger in Venezuela belooft VS Venezolaanse olie als hij de macht heeft overgenomen‘ 

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela‘ (zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Venezuela)

9 ‘ex-FARC rebellen’ vermoord door leger Colombia: FARC-EP opgericht

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….

Koenders heeft vrijlating gegijzelde Spoorloos makers in Colombia bewerkstelligt……. AUW!!!

Paus Franciscus in Colombia om vrede te prediken……

People of Brazil: my sincere condolences with ‘your’ fascistic, psychopathic president Bolsonaro……

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

NAVO naar Zuid-Amerika? Weg met dit agressieve, terroristische bondgenootschap, NU!!!

Bolton geeft toe dat de VS een fascistisch beleid voert……

Bolsonaro,
de fascistische nieuwe president van Brazilië, werd volgens Avaaz en
fake news brengers als de NYT gekozen door manipulatie via WhatsApp

Bolsonaro wint Braziliaanse verkiezingen >> weer zijn we een fascistisch geleid land ‘rijker…’

Braziliaanse verkiezingen: democratie versus (neo-) fascisme, ook een groot gevaar in Europa

Katy Sherriff (Radio1 correspondent Z-Amerika) brandt socialistische partij Brazilië af……‘ (Sherriff was destijds correspondent voor de zogenaamd onafhankelijke NOS (!!), ze beschuldigde o.a. Lula da Silva, de voormalige socialistische president van Brazilie af als corrupt, toevallig werd afgelopen week, het is nu 13 maart 2021, bekend gemaakt dat Lula is vrijgesproken door het Hooggerechtshof in Brazilie!! Sherriff is nu werkzaam voor…: Amnesty International >> hoe is het gvd mogelijk..??!!!)

VN waarschuwt voor honger in Syrië, maar weigert de schuldige aan te wijzen: de VS…….

Afgelopen nacht in het BBC World Service radionieuws het bericht dat de VN waarschuwt dat 4,5 miljoen mensen in Syrië dreigen om te komen van de honger…… Een correspondent (kreeg z’n naam niet mee) stelde dat de situatie door de oorlog alleen maar is verslechterd….. Nu waren er voor de oorlog losbarstte in Syrië (door de VS georganiseerd) wel wat problemen vanwege de grote droogte, maar over honger hoorde je destijds niets…..

Volgens de VN en het Rode Kruis dreigt er honger voor in totaal meer dan 12 miljoen mensen in Syrië, dat is 60% van de bevolking……

Niets in de berichtgeving op BBC W.S. of het Rode Kruis over de wurgende sancties van de VS, dat als klap op de vuurpijl ongeveer één derde van het land bezet houdt, een olierijk gebied, waar de VS de olie verkoopt en daarmee een ernstige oorlogsmisdaad begaat, echter wat nog veel ernstiger is, is het feit dat hetzelfde gebied uitermate belangrijk is voor de voedselvoorziening van het land…… Daarbij heeft de VS de rest van Syrië gesanctioneerd zodat er geen voedsel en medicijnen het land binnenkomen……. De VN weigert de VS aan te wijzen als schuldige maar durft wel te stellen dat honger als wapen wordt gebruikt……. (bijna met de vinger wijzend naar de democratisch gekozen regering van Syrië)……

Ondanks dat de VS telkens weer liegt dat het medicijnen en voedsel niet sanctioneert, doet de VS dit wel degelijk, Blinken heeft zelfs toegegeven dat dit een belangrijk middel is om een VS onwelgevallig bewind te wippen, immers het veroorzaakt grote ontevredenheid onder de bevolking en die zou volgens de VS kunnen leiden tot het omverwerpen van zo’n bewind….. 

Het interesseert de VS hoegenaamd geen zier dat daardoor een enorm aantal mensen overlijden, feitelijk vermoord door de VS!! Zo hebben sancties van de VS tegen Venezuela al aan ruim meer dan 50.000 mensen het leven gekost, een getal van een paar jaar geleden, het zal me dan ook niet verbazen als dit getal intussen boven de 60.000 ligt (waaronder heel veel kinderen….)

Ook in Iran is de nood hoog door de illegale sancties van de VS (de sancties die de VS oplegt zijn unilateraal, ofwel die worden niet gelegitimeerd door de VN, maar hebben wel verstrekkende gevolgen, daar de VS overtredingen zwaar bestraft en dat kan voor bedrijven het faillissement betekenen…….)

Ongelofelijk dat zo’n BBC verslaggever niet spreekt over de smerige sancties van de VS en het bezet houden van belangrijke landbouwgebieden….. Overigens bevinden zich in dat gebied naast een aantal terreurgroepen (‘gematigde rebellen’) ook een groot aantal ISIS strijders die worden beschermd door de VS troepen…..

Tegelijkertijd liegt de VS dat het gedrukt staat als het beweert dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren, terwijl dezelfde VS niet alleen illegale sancties heeft opgelegd aan Venezuela, Iran en Syrië, waardoor grote aantallen mensen om het leven komen, maar helpt daarnaast de Saoedische terreurcoalitie met het uitvoeren van een echte genocide op de sjiitische bevolking van Jemen, waar intussen al meer dan 600.000 mensen moeten zijn omgekomen van honger, cholera en difterie, onder die 600.000 ook nog eens meer dan 100.000 kinderen…… 

Hoe is het mogelijk dat de westerse media zo weinig belangstelling hebben voor de genocide in Jemen en als ze al een bericht over Jemen plaatsen, is dat in 99% van de gevallen ondersteund met leugens die het Pentagon en de geheime diensten van de VS op grote schaal verspreiden……Men wil zelfs niet spreken over een genocide in Jemen……

De VS maakt zich in Syrië niet alleen schuldig aan vreselijke
oorlogsmisdaden, maar ook aan misdaden tegen de menselijkheid…… Ongelofelijk dat zoveel mensen niet zien (of willen zien) dat de VS de grootste terreurentiteit op aarde is…… Het Internationaal Strafhof (ICC) zou eens wat beter haar best moeten doen om de enorme oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid van opvolgende VS regeringen aan de paal te nagelen….. Alleen deze eeuw is de VS al verantwoordelijk voor de moord op meer dan 5 miljoen mensen…….. (met hulp van NAVO partners in oorlogsmisdaden als Nederland….)

Zie ook: ‘Tony Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland

VS zegt uit zelfbescherming doelen in Syrië te hebben gebombardeerd……..‘ (en zie de links in dat bericht)

Tulsi Gabbard (2de Congreslid voor Hawaï) stelt dat de VS een smerige oorlog voert in Syrië

Russische terughoudendheid t.a.v. aanvallen door de VS en Israël op Syrië bereikt het tegenovergestelde effect: oorlog!!

Idlib: westerse anti-Syrische en -Russische propaganda

Syrië: uitleg over de geologische en psychische oorlogsvoering tegen dit land

Turkije vermoordt meer dan 50 Syrische militairen: artikel 5 van de NAVO komt in beeld…. (waar het westen met verontwaardiging reageert als Syrië Turkse militairen op haar eigen grondgebied aanvalt, terwijl
het westen stil is als er Syrische militairen worden vermoord in Syrië door
terreurstaat Turkije en de terreurgroepen die dit land steunt….)

Pompeo liegt keihard dat Iran Al Qaida steunt en onderdak geeft‘ (terwijl hij Al Qaida Syrië van de terreurlijst haalde…)

VS beschuldigingen dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren zijn gebaseerd op leugens
(terwijl de VS de echte genocide, die de saoedische terreurcoalitie in
Jemen uitvoert, politiek en militair steunt……!!!) (en zie de links
in dat bericht!!)

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

Republikeinen noemen Biden een Xi marionet, terwijl hij de koude oorlog met China verder zal uitbouwen‘ 

Aanstelling Michele Flournoy als minister van ‘defensie’ onder Biden, heeft niets met feminisme van doen

VS bezig geheime basis uit te breiden als voorbereiding op oorlog met China en/of Noord-Korea

VS gaat door met destabiliseren Irak: 5 aanvallen, waarvan één op een Iraakse militaire basis‘ (een bericht van 13 maart 2020) (zie de links in dat bericht!!)

Meer voorbeelden van VS terreur op grote schaal:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (tot het jaar 2000, deze eeuw zijn daar al meer dan 5 miljoen dodelijke slachtoffers aan toegevoegd…..)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

Venezuela: onafhankelijke journalisten ontmaskeren leugens over dit land bij presentatie voor de VN