Egypte, wat ging er mis vanmorgen?

Vanmorgen in GMN een gesprek tussen presentator Kurpershoek en Egypte correspondent Sander van Hoorn, n.a.v. het misdadig ingrijpen van het Egyptische leger tegen demonstranten, die de oude president terug in het zadel willen hebben. Kurpershoek vroeg van Hoorn, wat er nu mis was gegaan vanmorgen….. Het bleef even stil aan de andere kant, logisch met zo’n ongelofelijk domme vraag. Van Hoorn antwoordde heel diplomatiek: “het is maar hoe je er tegenaan kijkt”, eigenlijk had van Hoorn Kurpershoek moeten confronteren met z’n uiterst domme vraag, maar goed. Als je weet dat het leger gaat ingrijpen (dat ‘beloofde’ het leger immers al enige tijd geleden), weet je ook, dat het leger, dat niet in de straten van hun land thuishoort, zal ingrijpen met grof geweld, iets dat ze al veel vaker deden in het verleden, als het om religieuze tegenstand ging, m.a.w. er ging wat dit ingrijpen betreft, niets mis…… Dat ging er dus mis vanmorgen Kurpershoek, maar wel in jouw suffe kop, uilskuiken!

Kan Kockelman ajb eerder terugkomen van vakantie?

Dat ik dat moet vragen, jezus christus!

Trouwens waar zijn de ‘geweldige oorlogscorrespondenten’ Melissen en Eikelboom, met hun ‘uiterst deskundige commentaar……..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Albert Heijn ‘Puur & Eerlijk’

Hier een bericht van de site van Foodwatch, over het ‘Puur & Eerlijk’ label van AH. Deze producten zijn een stuk minder puur & eerlijk, dan AH doet voorkomen. Aan het eind van de laatste alinea vindt u een link naar de site van Foodwatch, daar kunt u tekenen voor een petitie aan AH, hun P&E producten echt puur en eerlijk te maken (tekenen mensen, we worden al veel te vaak besodemieterd, zonder dat wat voor instantie dan ook ingrijpt!)



Zo zit het echt

Albert Heijn belooft het jou makkelijk te maken om verantwoord boodschappen te doen. Op alle producten die ‘met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu’ zijn gemaakt, staat het logo puur&eerlijk van AH. Maar dit eigen merk is een allegaartje van biologisch, ecologisch, fairtrade, duurzaam en… gewoon onverantwoord. Een scharrelkip die een beroerd leven achter de rug heeft, krijgt het puur&eerlijk merk net zo makkelijk als haar biologische zusje. Puur&eerlijk is een soort keurmerk zonder de bijbehorende, onafhankelijke keurmerkorganisatie. AH is als de slager die zijn eigen vlees keurt.  Meer informatie >>



Dit is het probleem

Jij ziet waarschijnlijk net als de meeste consumenten door de keurmerkbomen het bos niet meer. Welke keurmerken doen ertoe en welke zijn in feite verkapte reclame? Albert Heijn doet alsof het de oplossing biedt voor jouw probleem. Maar niets is minder waar. Het logo puur&eerlijk zegt alleen dat minstens één ingrediënt verantwoord is. De rest kan net zo goed bestaan – en bestaat ook werkelijk – uit smaakversterkers, E-nummers, dieronvriendelijk vlees of melk uit de bio-industrie. AH biedt geen duidelijkheid, maar ontneemt je juist jouw keuzevrijheid. Want Appie bepaalt voor jou wat verantwoord is: alles waar AH het logo puur&eerlijk op plakt. . Meer informatie >>



Wat wil je zelf?

Als je echt eerlijk, veilig en gezond wilt eten, moet je zelf in actie komen. Voedselproducenten en supermarkten gaan je echt niet uit zichzelf eerlijk voorlichten over al hun producten. Maar wel als jij je consumentenstem laat horen. foodwatch helpt je daarbij. Met onthullende, eerlijke informatie én een e-mailoproep die je zelf kunt aanvullen of direct verzenden. Zo vechten we samen voor eerlijk, veilig en gezond eten.  Vraag Albert Heijn nu om een écht puur en eerlijk aanbod!>>

Koningshuis populariteit ‘groter’ dan ooit……..

Met de dood van Johan Friso blijkt weer eens hoe populair het koningshuis werkelijk is. Zojuist was het condoleance register door een overgrote meerderheid van het Nederlandse volk getekend, maar liefst……. 17.442 mensen hebben tot nu toe getekend!

Het is duidelijk, de oranje propagandamachine moet hoognodig gereviseerd worden!!!!!

Economische krimp plus 0,2%, maar wel in dalende lijn….. ha! ha! ha! ha! ha!

het CBS maakte vanmorgen het nieuwe record van Rutte 2 bekend: een aanhoudende economische krimp in het laatste kwartaal, van 0,2 procent. De woordvoerder van het CBS had het wel over een ‘positief puntje’, de negatieve cijfers vlakken af……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dus het is positief, dat de krimpcijfers niet stijgen… ongelofelijk! Dit alles betekent volgens het CBS, dat we nu ‘al’ een jaar lang een economische krimp hebben, van in totaal 1,2 procent. Ja, 1 jaar, door gegoochel met cijfers en termen, zonder die kunstmatige ingrepen, zitten we al meer dan 2 jaar in een economische krimp. ‘Leuk’ detail is, dat wij de enigen zijn in onze omgeving met economische krimp, zelfs Frankrijk, dat qua beleid altijd wordt afgekamd door Rutte en zijn wanpresterende collega’s, kent een economische groei! Boosdoener is de ‘hand op de knip’, dus het consumentenvertrouwen is verantwoordelijk voor deze krimp, aldus het CBS. Nee CBS, daar is het waardeloze afbraakbeleid van Rutte 2, één op één verantwoordelijk voor!!!!

In GMN vanmorgen na 9.30u. was ‘hoogleraar’ Lex Hoogduin te gast, oud-directielid van de Nederlandse Bank, dus één van de grote verantwoordelijken, voor de huidige slechte staat van de economie. Deze zak herhaalde een paar keer, dat een lange termijn beleid noodzakelijk is, dat is een minpuntje voor Rutte 2 vindt hij, maar verder is hij het eens met het wanbeleid dat Rutte 2 voert, wel 6 miljard bezuinigen, maar niet meer dan dat…….. ha! ha! ha! ha! ha! Hé sufferd, die 6 miljard bezuinigen is een garantie op nog veel meer ellende, snap je dat nu nog niet! Jezus, die lul moet lesgeven aan toekomstige economen……. De klungel Hoogduin wist op dat moment, de verwachting van het begrotingstekort voor volgend jaar nog niet, dat cijfer maakte het totaal disfunctionerend CPB om 11.00 u. vanmorgen bekend, en dat zou 3,9% worden; wedden dat Hoogduin’s mening nu al weer is bijgesteld?

De werkloosheid is gestegen met 19.000 en zit nu bijna op 700.000, met eenzelfde soort gegoochel, als hierboven beschreven, wel te verstaan. De echte werkloosheid zit al ver boven het miljoen……..

Attje Kuiken wil parkeertarieven omlaag, om zo de PvdA een stinkende veer in de reet te steken

Het wezenloze PvdA 2de Kamerlid Kuiken, liet vanmorgen weten, dat ze een wetsvoorstel gaat indienen, dat parkeergarages verplicht een tarief per minuut in te voeren. Per parkeerbeurt, kost het huidige uurtarief, de automobilist € 2,– extra en naar gelang de hoeveelheid parkeerbeurten, kan dit oplopen van tien euro, tot een paar honderd euro per jaar. Een mooi tijdstip, aangezien de PvdA wel wat ‘positief nieuws’ kan gebruiken, propaganda over de rug van de gezondheid van de burgers in de steden.

Immers de PvdA is één van de hoofdverantwoordelijken voor het grote aantal parkeergarages in de Haagse binnenstad, dus is de PvdA ook verantwoordelijk voor de vuile lucht in de stad, die bovendien hoog scoort op het gebied van fijnstof. De parkeergarages de stad uit, dat zou onbenul Kuiken moeten voorstellen, dat is in het belang van de volksgezondheid, maar ze gaat natuurlijk niet tegen het stedelijk PvdA beleid in, om nog maar te zwijgen over het auto-idiotie beleid van de regeringspartner van de PvdA, de VVD…….

Excuseer: godgloeiendegodverdomme!!!!!

Een leuk onderwerp voor Vroege Vogels, onderdeel van de PvdA propagandamachine de VARA, maar reken maar, dat dit bericht zondagmorgen niet terugkomt in het Vroege Vogels nieuwsoverzicht, laat staan dat men een ‘stichtelijk’ gesprek zal voeren met Kuiken……

Dat laatste doet men trouwens nooit in Vroege Vogels, als het om PvdA politici gaat!

Wietteelt oorzaak droogvallen rivieren in Californië

Vanmorgen in GMN (voor 10.00 u.) een kulverhaal over het droogvallen van rivieren in (Noord-) Californië. Een correspondent zat dit met droge ogen te vertellen, dit komt door wietteelt voor medicinaal gebruik en illegale wietteelt. Wat deze ‘deskundige’ er niet bij vertelde, is dat die rivieren voor een deel uit Nevada komen, een staat waar men vanwege de grote droogte en uitbreiding van stedelijk gebied, een veel groter beslag legt op water, dan pakweg zo’n 10 jaar geleden. Hetzelfde geldt voor Zuid-Californië, waarnaast het water dat men daar nodig heeft voor het verbouwen van bijvoorbeeld fruit, in grote mate wordt aangevoerd uit Noord-Californië. Verder werd er niet gesproken over de druiventeelt t.b.v. de harddrug alcohol (wijn), deze teelt heeft de laatste 10 jaar een nog grotere vlucht genomen.

Ach, je bent rechts presentator, dan moet wiet, of cannabis nu eenmaal altijd in een kwaad daglicht gesteld worden, alsof er niet vele medicinale toepassingen zijn voor deze softdrug en alsof alcohol niet de harddrug is, die de maatschappij het meest kost, zowel materieel, als immaterieel, zelfs zoveel, dat softdrugs daar niet eens bij in de schaduw kunnen staan……

Kurpershoek heeft z’n punt weer gemaakt……..

Muzikaal recept voor echte empathie en verdriet met/om de meer dan 1 miljoen mensen, die onder de armoedegrens moeten leven in dit rijke land

Hier weer een geneeskrachtig recept van blogdokter en druïde P. Pisser, in zijn eindeloze reeks sessies, om mensen de weg naar geluk, echte verlichting en opstand te wijzen. Voor diegenen, die daar allang zijn beland, zijn de recepten van de dr. een feest van herkenning, zo liet onlangs de Chinese dissident K. Lee, die intussen de 70 is gepasseerd, nog weten aan de dokter.

Compleet in hippie dracht en met een grommend pijporgel achterop zijn fiets, leverde dr dr. zijn recept af, vloekend en scheldend op de PvdA onbenul Timmermans, die het, zoals de dr. het stelde, in zijn rotkop had gehaald, de terroristische aanslagen met VS drones, een duivels dilemma te noemen.

Benieuwd of dit terug te horen is in het recept…

Ingrediënt 1: Eggs Laid By Tigers, een band die teksten van Dylan Thomas op hun album ‘Under The Mile Off Moon’ heeft gezet. Geraffineerde popmuziek met een psychedelisch ondertoontje, prachtig!!! Veel meerstemmige vocalen op dit album, dat zal wel de reden zijn, dat de dr. Simon & Garfunkel hierna heeft geprogrammeerd, met maar liefst 2 albums: ‘Sounds Of Silence’ en ‘Bookends’, ja, dat dit waanzinnig mooie muziek is, hoef ik natuurlijk niemand te vertellen, dat doe ik dan ook niet, al heb ik het nu wel gedaan… ha! ha! ha! Waarom? Je weet het nooit bij de dr. maar nu staat Asskickers op het menu met ‘Fishes Do Swim’, Belzenrock, niet zo maar rock, deze band beheerst meerdere stijlen, die ze combineren, zelfs klezmer, of elektrische Balkan , hoe je het maar wilt noemen, de band beheerst het en gebruikt het op een heel bijzonder manier, dit album is toch ook al weer 16 jaar oud, prachtig! Trouwens over Balkan, of klezmer, deze stijl kent veel overeenkomst met de muziek van Roma en Sinti, vandaar dat de dr. het album ‘Bhangra to the MAX’ heeft geprogrammeerd, een samenwerkingsverband met namen als Sardool Sikander, Surinder Kumar, Johnny Zee, Jessi Premi, Daljit Neer en anderen, prachtig veelzijdig album, waar je duidelijk zo nu en dan de oorsprong van klezmer, of muziek van Roma en Sinti in terug hoort. Bhangra to the MAX? Moet je het albumn ‘AlphaBhangraPsychedelicFunkin’ van Recycler horen, jezus christus, wat is dit sterk, een ware trip, geweldig! Om het geheel een beetje voorzichtig te laten indalen, tot slot de schitterende elektrobigbandjazz van Tovy Meshoulam met ‘Acoustics’, genieten piepels!!!

Tot de volgende sessie!

Veel plezier verder!

Smeets zegt onkundig te zijn op financieel gebied…… Bleef het daar maar bij!

Vanmorgen in zijn column bij GMN op Radio1, liet Smeets weten dat hij de ballen snapt van de economische crisis en wat dat voor zijn persoonlijke financiën betekent. Dat heeft hij allemaal niet bijgehouden en zo zei hij, daar schaamt hij zich niet voor……. Nee, dat laatste, het zich niet schamen, geldt ook voor zijn onkunde op het gebied van sport (en dopinggebruik).

Natuurlijk bedoelde Smeets, dat hij vanwege zijn ‘drukke werkzaamheden’ als ‘sportjournalist’, geen tijd heeft voor ordinaire zaken als de economie………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hé Smeets, waar bewaar jij tegenwoordig je Armstrong armbandje?

Werken door bemiddeling van de NCRV

In het Radio1 programma Lunch beweert men mensen aan het werk te helpen met tips van ‘professionals’ (zandzakken voor de deur!).

Gistermiddag na 13.15 u. had men de directeur van loopbaancoachingsbureau (ha! ha! ha!) ‘Carrière Switch’, Hugo van der Heide, te gast. Jurgen ‘jahahaha’ van den Berg, de zo ongeveer meest lullige presentator die de radio rijk is (hij staat op nummer 3 na nummer 1: Jeroen Wielaert van Radio1 en op 2: BNR van Liempt), kondigde aan dat er mensen willen veranderen van baan, zoals een arts, die bakker wil worden…….. ha! ha! ha! ha! ha! Maar ‘goed’ men had een slachtoffer en kwast van der Heide begon een gigantisch aantal opendeuren in te schoppen, zo van: “je moet het hebben van je netwerk”, ja want verder kan je het wel vergeten, zonder ervaring op een ander vakgebied in deze tijd van crisis, jezus christus!!!. Met 4 lullige stellingen, dacht de enorme zak z’n woorden kracht bij te zetten, waar hij vooral het woord ‘drive’ wel zeer interessant vond en dat dan ook een aantal keren herhaalde. Van den Berg wil nooit achterblijven als het om bijzonder ‘interessant’ taalgebruik gaat, dus die gooide er ‘een eye opener’ tegen aan. Na alle opendeuren van zijn kant, wist van den Berg er nog uit te persen, dat het ‘een helder verhaal’ was, wat de carrière verander tovenaar te berde bracht. Mensen hier de link, maar pas op, dat je geen beroerte krijgt van het lachen (dat begint al als de domme kop van van den Berg je aankijkt, snel naar beneden scrollen tot: ‘Een carrièreswitch, hoe doe je dat?’

Jezus wat een kul, alsof de banen voor het oprapen liggen.

O ja, huppellul ‘jahahahaha’ van den Berg, biedt de gasten aan het eind van het gesprek nog een gratis kop NCRV koffie aan…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Let wel, figuren als van der Heide graaien miljoenen aan belastinggeld binnen, met hun ‘heilzame werk’.

Catherine ‘by the way’ Keyl over herhaling…

Gistermiddag in het Media Forum in Lunch op Radio1, o.a. C. Kwijl te gast, zij vond Zomergasten maar matig, in een paar uur tijd, werd daar volgens haar, ‘by the way’, wel 4 keer hetzelfde gezegd. Nu is dat maar de vraag, of dat echt zo is, ik zag het programma niet en heb ook geen zin om het na te zien op het net, maar de beweringen van Keyl, kan je in 99,9% van de gevallen terzijde schuiven. Dit enorme leeghoofd zou voor de gein eens moeten turven, hoe vaak zij hetzelfde nietszeggende gezwets heeft laten horen, in al de jaren, dat ze de media vervuild heeft met haar aanwezigheid, jezus christus!!!

Ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!