Bussemaker: geen boycot Winterspelen en reflectie op wat je vroeger hebt gedaan is belangrijk……. ha! ha! ha! ha! ha!

Vanmorgen in Kots Kamerbreed PvdA nitwit en zwaar disfunctionerend minister van Onderwijs Bussemaker, bijna een uur lang (over die duur straks meer….).

Reflectie op wat je vroeger hebt gedaan is belangrijk, aldus deze volksverlakker, ze zei dit op de uitlatingen van haar partijgenoot en hypocriet Vermeent. Deze zei gisteren, dat KPN niet overgenomen zou moeten worden door América Môvil en dat hij achteraf spijt heeft voor zijn steun aan privatisering van dit bedrijf.

Natuurlijk staat zij als deelgenoot aan het afbraakkabinet Rutte 2, achter de overname van KPN, door dat bedrijf….

Het grofst zat dit takkewijf te liegen en fantaseren over de Olympische Spelen in China, zij zat in het toenmalige kabinet Balkenende. Zij was toen ook tegen een boycot en het meedoen heeft zaken daar veranderd, die nooit meer terug te draaien zijn, ze doelde natuurlijk positieve veranderingen in de mensenrechten. Helaas zijn die mensenrechten sinds die tijd achteruit gegaan, volgens onderzoek van mensenrechtenorganisaties. Wat niet meer terug te draaien is? Nou, de mensen, die in aanloop van die Spelen hun huis werden uitgedonderd, waarna deze huizen gesloopt werden, i.d.d. die huizen zijn voorgoed weg en een aantal van die oorspronkelijke huizenbezitters, die iets te ‘fanatiek’ protesteerden, zitten nog steeds vast…. Maar Bussemaker kreeg een Chinese ‘studente’ (ha! ha! ha!, waarschijnlijk met de rang van kolonel) toegewezen, die haar tijdens de Spelen aldaar begeleidde en met die ‘studente’ heeft ze nog steeds goed contact…… Wat ook niet meer terug te draaien is, is de mooie sier, die China met die spelen maakte, net zoals Hitler dat in 1936 in Berlijn deed, al is bij de laatste, de mooie sier wel ‘enigszins’ vervaagd en vermoordde deze een groot aantal homo’s naast alle andere slachtingen… Je moet gaan naar Sotsji, dan kan je daar de boel aan de orde stellen, aldus Bussemaker (net zoals Balkenende dat toen bij de Chinese top deed….. ha! ha! ha! ha!). Wat deze PvdA hypocriet erg goed vindt, is de discussie, die is ontstaan……. ongelofelijk, godverdomme, alsof dat ook maar iets uithaalt. Bussemaker wil homo’s niet verplichten een statement te maken in Sotsji, maar als Irene Wüst, die er onlangs voor uitkwam, dat ze biseksueel is, daar een statement maakt, heeft dat héééééél vééééél invloed…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Meer argumenten om de Spelen in Sotsji wel te boycotten.

Als je op een dergelijke blinde manier, als Bussemaker, reflecteert op jouw handelen in het verleden, is dat niet belangrijk, maar volkomen zinloos, paardenkut!

Bussemaker wil af van de OV-jaarkaart voor studenten, ‘misschien niet meer voor festivals en dergelijke..’, hé tyfustrut, je kan alleen een OV-jaarkaart voor een deel van de week krijgen, in de vakanties is deze niet geldig, maar zelfs dat is nog te veel? Jij hebt zo te zien meer dan 10 jaar gestudeerd, welgestelde ouders neem ik aan. Veel studenten hebben tegenwoordig geen nagels om hun kont te krabben en werken zich een bult naast hun studie, laat ze godverdomme het hele jaar met die kaart reizen, de NS bijvoorbeeld is van de overheid, kwestie van vestzak – broekzak. Jezus wat een asociaal!

Hetzelfde met het (a)sociaal leenstelsel, dat is volgens Bussemaker, niet zo heel veel anders, dan de huidige situatie, die huidige situatie is al asociaal en met het asociaal leenstelsel, wordt het nog erger, maar jij kon studeren, tot boven je dertigste jaar, smerige volksverlakker!

Over de leraarssalarissen durfde de kuttekop ook nog haar gore bek open te trekken: ‘Het beroep van leraar gaat niet alleen over centen’, dat was haar verweer over het handhaven van de nullijn. Het salaris van de Nederlandse leraar is niet slecht vergeleken met het buitenland, wat ze er niet bij vertelt, is dat dit vergeleken is met het Europese gemiddelde…….. Maar ze durft, dus zegt ze, dat het ook om de liefde voor het vak gaat, de roeping…. godverdomme!!!! Kijk naar je eigen veel te hoge salaris, tyfuswijf, als jij nooit in de politiek had gewerkt, ‘verdiende’ je, gezien je ‘capaciteiten’ hoogstwaarschijnlijk, niet veel meer dan € 1.000,– per maand!!! Het politieke ‘bedrijf’ zou ook een roeping moeten zijn, dan zeggen, dat leraren een goed salaris hebben, terwijl je zelf zo’n 150.000 euro binnen graait voor een jaar disfunctioneren, is werkelijk een gotspe!!!!

U zult het mij niet kwalijk nemen, maar na een half uur ben ik schijtziek naar de wc gegaan en heb BBC World Service maar opgezet, gadverdamme wat een teringwijf van een klotepartij!

Lex Hoogduin over de economie in ons land en wel of niet bezuinigen

Lex Hoogduin hoogleraar Economie van complexiteit en onzekerheid in financiële markten en financiële instituten, zo wordt deze kwast aangekondigd bij de RUG, voorts is hij parttime hoogleraar bij de UvA, voorts heeft hij een paar directeursfuncties gevoerd bij de Nederlandse Bank, een topfunctie bij de oplichters van Robeco en hij heeft nog een aantal andere nevenfuncties. Deze ‘financieel deskundige’, die aan de wieg van de huidige crisis heeft gestaan, geen ellende zag aankomen, sterker nog veel ellende heeft gestimuleerd, was vanmorgen te gast op Radio1 bij de Kots Nieuwsshow. Je zou het programma voor de gein na moeten luisteren, je weet niet wat je hoort, dit zwaar disfunctionerend kereltje spreekt zich in een gesprek van nog geen 15 minuten wel 10 keer tegen. Zo moet je niet bezuinigen , maar even later toch wel weer……..

Somberen doet Hoogduin niet, nee vind je ‘t gek? de lul verdient zich helemaal scheel zo te zien.

Onbegrijpelijk, dat men dit soort figuren, die de boel hebben helpen verkloten, de ellende voor 2008 niet zagen aankomen, telkens weer uitnodigt en aankondigt als deskundige………

Lex hoogduin pleitte eerder voor een groene investeringsbank

STER Extra, i.p.v. wegzappen als de reclames beginnen, wil de STER, dat je met een door hen geïntroduceerde gratis app voor smartphone en tablet, naar die reclames kijkt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Timmermans wil geen boycot Spelen Sotsji

PvdA kleuter en happende vissenbek Timmermans, liet gisteren weten, dat hij geen boycot van de Olympische Winterspelen in Sotsji wil. De homo-sporters moeten maar een gebaar maken, als ze daar zijn…..

Dat zegt de ‘minister van Buitenlandse Zaken’, die bij zijn aantreden durfde te zeggen, dat mensenrechten een leidraad in zijn buitenlandbeleid zouden zijn…..

Ach ja, PvdA en beloftes, dan weet je ‘t wel!

Terreur dreiging: oorzaak en gevolg…..

Is het nu eindelijk voor iedereen duidelijk? De VS richten bloedbad na bloedbad aan en waarschuwen intussen de halve wereld voor aanslagen. Snowden en andere klokkenluiders worden gedemoniseerd, zij stellen de VS voor als politiestaat, waar ze alle gelijk van de (hele) wereld hebben, maar om die demonisering te vervolmaken, pleegt de VS de ene terroristische aanslag na de andere, zodat er op zeker een reactie zal volgen. Alsof dat nog nodig is, de VS zwemt in het bloed van onschuldigen en verdachten, denken dat dit, een ieder die ermee te maken krijgt en het overleeft, onberoerd laat, zou te dom voor woorden zijn. De hoeveelheid onschuldigen die door handen van de VS zijn gevallen is zo groot, dat er natuurlijk een behoorlijk leger aan nabestaanden rondloopt, die t.z.t. wraak zullen nemen, of dat nu op de VS is, of op haar handlangers….

Gisteren waarschuwde de VS de wereld voor aanslagen in Pakistan en om haar waarschuwing nog meer kracht bij te zetten, stelde de VS dat de aanvallen met drones verhevigd zullen worden. Niet om Pakistan, of de de wereld een veilige plek te maken, maar om het militair industrieel complex te behagen, hoe meer ellende, hoe hoger de omzetten, hoe meer de burgerlijke vrijheden ingeperkt kunnen worden en het recht op privacy te grabbel kan worden gegooid…..

Nederland reageerde veel te slap op de ‘dreiging’ die de VS liet uitlekken over Jemen, dus werd Nederland nog eens extra gewaarschuwd, wij zouden bovenbaan het ‘wensenlijstje’ staan van Al Qaida in Jemen. Als een mak schaap volgde Nederland deze nieuwste dreiging, die door de VS werd ‘opgevangen’ en Nederland evacueerde het grootste deel van de ambassade….

In de Kots Nieuwsshow vanmorgen ene Glenn Schoen, een ‘terreurdeskundige’ (deze ‘terreurdeskundigen’ zijn er in Nederland intussen meer, dan dat er wereldwijd terroristen zijn). ‘Deskundige’ Schoen hekelde de vergelijking van terrorisme met vuurwapengeweld: de laatste 13 jaar zijn 300.000 mensen in de VS omgekomen door vuurwapengeweld en in dezelfde tijd 3.000 door terrorisme (het grootste deel door 9/11), volgens Schoen, worden daarbij de terrorisme slachtoffers in Irak en Afghanistan vergeten. Ten eerste zijn dit slachtoffers buiten de VS, ten tweede, is dat terrorisme aangejaagd door de VS, bijvoorbeeld met de illegale oorlog tegen Irak, ‘resultaat’ meer dan 1 miljoen slachtoffers (echte cijfers, bijgehouden door het aantal begrafenissen te tellen en door telling van slachtoffers in massagraven). Met andere woorden, die terreurslachtoffers zijn juist te danken aan de terreur van de VS!!!!

Een groot deel van de wereld zou dagelijks gewaarschuwd moeten worden voor de totalitaire terreurstaat, die zich VS noemt!!!

De kleurencode daarbij? Knalrood!!!

Muzikaal recept voor het eindelijk pakken van welgestelde belastingontduikers en voor echte onafhankelijke journalistiek

Een volgende sessie in de voortdurende reeks, met geneeskrachtige muzikale recepten, gevoerde therapie voor jong en oud en alles daartussen in. Volg deze recepten nauwgezet en zie hoe je beeld op de wereld veranderd van onverschillig in betrokken, merk hoe deze blik een heilzame werking heeft op je gevoel van welbehagen, merk hoe snel je vragen zult gaan stellen, bij zaken die bijvoorbeeld de overheid wil doorvoeren, waar je eerst schouderophalend aan voorbij zou zijn gegaan. Zie hoe deze nieuwe kijk je 100% meer voldoening geeft in het leven.

Vandaag begint de dr. rustig met een album van The Jazz Passengers Featuring Deborah Harry (o.a. Blondie) en ‘Live In Spain’ (1998), waanzinnig mooie jazz met een psychedelisch ondertoontje, prachtig!! Door met de hypnotiserende muziek van Baked Beans met hun gelijknamig album op het illustere ‘Recycle or Die’ label, luister en huiver, een huivering van pure schoonheid, hypnotiserende ambient met zwaar psychedelische saus!! Hypnotiserend? L2W met ‘ Organics, godvergeten schitterende jazzfunkdrumrock’nbass met alweer een prachtige uitvoering van het Gershwin nummer ‘Summertime’, genieten mensen!!! Beetje in de sfeer? Moodorama met ‘Music For Collapsing People’, en nee dit heeft niets met Frank Tovey, alias Fad Gadget te maken en ja, het is waanzinnig mooie jazz’o’lectric!! Mooi voorbereidend werk, waarmee we op het volgende ingrediënt van dit recept belanden: Crystal Castles met hun gelijknamig eerste album, een waanzinnige mix van retro synthesizerpop, nooit eerder vertoonde synthesizer punk, nou ja, dat is niet helemaal waar, neem sommige nummers van Fad Gadget, zo waren er nog een paar, maar allen zonder veel succes in de 80er jaren, volkomen onterecht overigens. Verder met C.C :  ook mooie golvende geluidslandschappen,  vindt je op dit album, het geheel overgoten met een dikke psychedelische nevel, heerlijk!!! Retro? Vlad met ‘Secret Language’, die we als het zo doorgaat met de schending van ons recht op privacy en de ronduit misdadige inbreuk op ons privé domein, wel eens heel nodig kan zijn…

Dit was de sessie voor deze dag, morgen die voor een andere, of anders overmorgen voor weer een andere,

Veel plezier!

Brap!!!

‘Leuke weetjes’: gekleurde vrouwen in de VS hebben minder kans borstkanker te overleven

In de VS lopen gekleurde vrouwen met borstkanker, minder kans deze aandoening te overleven dan witte vrouwen. Dat is te danken aan het minder toegang hebben tot medicatie en de gezondheidszorg in het algemeen, voor gekleurde vrouwen………

Bron: Care2.

‘Gelukkig’ hebben gekleurde mensen in de VS, wel een veel grotere toegang tot het gevangeniswezen daar, veel groter dan de witte mensen…….

Wientjes blij met pakken van huurders……

Telkens sta je weer te kijken, hoe onbeschoft en super asociaal de grootgraaiers durven te zijn. Vanmorgen in GMN (na 10.00 u.) werkgeversvoorzitter (VNO-NCW) Wientjes, die zijn ‘licht’ liet schijnen over onze economie en de algehele toestand van ons land. Wientjes is in zijn nopjes met de grote order voor een Nederlands bedrijf in Saoedi-Arabië (zoals eerder deze week FME voorzitter Dubelaar), dat dit een religieuze terreur staat is, waar de mensenrechten dagelijks worden geschonden, interesseert deze grootgraaier niet. Volgens Wientjes zijn dit soort orders goed voor onze economie en hij ziet de toekomst dan ook zonnig tegemoet, de vraag is hoe goed deze order van Strukton is voor onze economie, m.a.w. heeft dit bedrijf geen ‘brievenbus’ in een belastingparadijs, zoals veel grote Nederlandse bedrijven die hebben en waar naar schatting, per jaar, voor 30 miljard aan belasting wordt ontdoken, via een dergelijke constructie………

Voorts is Wientjes blij met de aanpak van de huurders, al sprak hij eerst over scheefhuurders, dat elke huurder daardoor de klos is, interesseert deze grofgraaikloot niet, zo weet hij, dat de hogere inflatie vooral bij de huurders terecht komt. Natuurlijk weet Wientjes ook wel, dat ‘scheefhuurders’ niet verantwoordelijk zijn, voor de vastgelopen huizenmarkt en dat met name de laagstbetaalden de hoogste tol betalen, voor jarenlang wanbeleid gevoerd door wethouders (veelal PvdA), hand in hand met de financiële-maffia en de bouwmaffia, die al zo’n 20 jaar lang goede en goedkope sociale huurwoningen hebben gesloopt, om daar veel te weinig en veel te dure huizen voor terug te bouwen. Diezelfde 3 groepen zijn verantwoordelijk voor de veel te hoge grondprijs en de veel te hoge prijs voor nieuwbouw, die aan de andere kant van de grens vaak niet eens de helft is, van het bedrag, waar de bouwmaffia huizen voor bouwt, aan onze kant van de grens. Dezelfde 3, die willens en wetens de huizenbubbel in stand willen houden en de huurders eenzelfde waanzinnig hoog bedrag per maand willen laten betalen, als de huizenbezitter, die zijn huis 3 keer voor 100% in ‘waarde’ zag stijgen…..

Wientjes vindt de 3% begrotingstekort regel van de EU belangrijk, maar nog belangrijker is de staatsschuld, die moet van 70%, naar 60% van het BNP. Dus verkoop de banken en verzekeringsmaatschappijen maar, die met staatssteun overheidsbezit werden, zodat ze lekker door kunnen gaan met hun ‘heilzame werk’.

Met dit alles vindt Wientjes, dat het ‘sociaal akkoord’ wel degelijk blijft staan en hij is ervan overtuigd, dat dit ook voor de vakbond geldt, want zo stelt hij: er is nooit een afspraak gemaakt, dat de 4,3 miljard aan bezuinigingen van tafel gaan (bij verdere bezuinigingen)……..

Wientjes? Ach, belastingontduiken is nu eenmaal een ‘part of the game’, net als de honderden miljarden die de bouwmaffia heeft gestolen van de burger en de staat (waarmee die burgers dus dubbel bestolen zijn….) en waarvoor ze zijn gestraft met taakstraffen en boetes, die niet eens in de schaduw van het gestolen bedrag kunnen staan……

Wat een schoft!!!!!

Aegon boekt verlies

De ‘bankverzekeraar’ Aegon boekte, ondanks een grotere omzet, toch een verlies, dit was te danken aan een ‘indekking’ tegen koersschommelingen, m.a.w. een derivaat*, dit werd gisteren bekend gemaakt.

Laat ik nu in de veronderstelling zijn, dat Aegon een paar jaar geleden staatssteun kreeg? Vreemd, dat men zich bij Aegon, dan toch weer van een beproefd, fout financieel product bedient……..

*Opvallend, dat je de laatste tijd, als er sprake is van dit soort ‘indekkingen’, het woord ‘derivaat’ niet meer hoort noemen……

Journalistiek steeds minder onafhankelijk, of wat de media u liever niet voorschotelen………

Hier een belangrijk bericht , dat ik van de site van Stan van Houcke heb gehaald. Het artikel bericht over de media in de VS, die via zelfcensuur, geen artikelen plaatst, waaruit blijkt hoe zwaar misdadig, om niet te zeggen terroristisch en staatsondermijnend, het handelen van de VS in hun (en ons) buitenland is.

Het artikel is in het Engels (helaas voor diegenen, die het Engels niet beheersen), maar goed te volgen en te lezen. Ook van belang voor Nederland, daar meer en meer ‘journalisten’ hardop durven te zeggen, dat je sommige zaken niet met het publiek moet delen, of ‘journalisten’ die met grote graagte de mening van de regering, of die van de VS overheid*, ventileren als onafhankelijke journalistiek…..

*Zoals Max van Weezel nog niet zo lang geleden deed.

Hier het artikel, (overigens onderaan deze pagina, vindt u een link naar Stan van Houcke’s site):

WOENSDAG 7 AUGUSTUS 2013

Western Mass Media

MASS MEDIA HELPS KEEP AMERICANS IN THE DARK ABOUT US FOREIGN POLICY

Tuesday, 06 August 2013 13:24

By Mark Weisbrot, The Guardian | Op-Ed

Juana Brito prays over the bodies of her father and an unidentified youth, both killed by Guatemalan soldiers in the civil war 30 years ago, as a team from the Guatemalan Forensic Anthropology Foundation exhumes their remains in the El Quiche Department of Guatemala, Feb. 13, 2013. (Photo: Victor J. Blue / The New York Times)

Juana Brito prays over the bodies of her father and an unidentified youth, both killed by Guatemalan soldiers in the civil war 30 years ago, as a team from the Guatemalan Forensic Anthropology Foundation exhumes their remains in the El Quiche Department of Guatemala, Feb. 13, 2013. (Photo: Victor J. Blue / The New York Times)

The United States still has military spending that is higher in real, inflation-adjusted terms than it was during the peak of the Reagan Cold War build-up, the Vietnam War, and the Korean War.  We seem to be in a state of permanent warfare, and – we have recently learned —  massive government spying and surveillance of our own citizens.  This is despite an ever-receding threat to the actual physical security of Americans.  Only 19 people have been killed acts of terrorism in the United States since September 11, 2001; and none or almost none of these were connected to foreign terrorists.  And there are no “enemy states” that pose a significant military threat to the United States – if any governments can be called “enemy states” at all.

One of the reasons for this disconnect is that most of the mass media provide a grossly distorted view of U.S. foreign policy. It presents an American foreign policy that is far more benign and justifiable than the reality of empire that most of the world knows.  In a well-researched and thoroughly documented article published by the North American Congress on Latin America (NACLA), Keane Bhatt provides an excellent case study of how this happens.

Bhatt focuses on a very popular and interesting National Public Radio (NPR) show, “This American Life,” and most importantly an episode that won the Peabody Award.  The Peabody Award , for distinguished achievement in electronic journalism, is a prestigious prize; so this makes the example even more relevant.

The episode was about the 1982 massacre in Guatemala. The story gives compelling eyewitness accounts of a horrendous slaughter of almost the entire village of Dos Erres, more than 200 people. The women and girls are raped and then killed, the men are shot or bludgeoned with sledgehammers, and many, including children, are dumped into a dry well – some while still alive – that would become their mass grave.  The broadcast walks the listener through a heroic investigation of the crime – the first ever to win punishment for such murders.  And finally, it provides a moving account of one survivor who was three years old at the time.  Three decades later, while living in Massachusetts, he discovers his roots and his biological father as a result of the investigation. The father lost his wife and his eight other children but survived because he happened to be out of town on the day of the massacre.

The story makes it clear that this bloodbath was one of many:

“This happened in over 600 villages, tens of thousands of people. A truth commission found that the number of Guatemalans killed or disappeared by their own government was over 180,000.”

But there is one striking omission – the U.S. role in what the UN Truth commission in 1999 later determined to be genocide.  The UN specifically noted Washington’s role and President Clinton publicly apologized for it – the first and to my knowledge the only apology from an American president for U.S. involvement in genocide.  The U.S. role in providing arms, training, ammunition, diplomatic cover, political and other support to the mass murderers is well-documented and has gotten some more documentation and attention as a result of the recent trial of former military dictator General Efraín Ríos Montt, who ruled from 1982-83.  (As Bhatt notes, the program states that the U.S. embassy had heard reports of massacres during this time but “dismissed” them; but this is very misleading at best — there are cables showing that the embassy clearly knew what was going on).

In fact, one of the soldiers who participated in the Dos Erres massacre, Pedro Pimentel, who later was sentenced to 6,060 years in prison, was airlifted the day after the mass murder to the School of the Americas, the U.S. military facility known for training some of the region’s worst dictators and human rights violators.

It is astonishing that one of the worst genocides of the post-World War II era was allowed to reach its peak, just a couple of hours of flying time from the U.S. mainland, with almost no media reporting on it. Here you can find investigative journalist Allan Nairn interviewing a Guatemalan soldier in 1982, who describes how he and his comrades murdered whole villages, as in Dos Erres. And yet the major media ignored it, allowing Ronald Reagan to promote Rios Montt as “a man of great personal integrity and commitment.”  So the omissions of This American Life are ironic in this historical context as well.

It is clear from the piece that Ira Glass, the show’s host, was well aware of the U.S. role in the Guatemalan genocide.  In the 1980s, it appears, he travelled to Central America and was active against the U.S. –funded wars and war crimes in the region.  In an email correspondence with Bhatt, he acknowledges that “maybe we made the wrong call” in leaving out the U.S. role.

That is an understatement, but a vitally important one.  For a program broadcast in English throughout the United States, this is arguably the most important thing that Americans need to know about the genocide.

I’m not faulting Glass. He may well have guessed that if he had made a point out of the U.S. role, and maybe questioned some of the U.S. officials who were responsible for it, the story would have run into trouble at NPR. It certainly wouldn’t have gotten a Peabody award.

That’s what makes this such a compelling illustration of how censorship and self-censorship operate in the U.S. media.  It demonstrates, at the micro level, something that I have seen countless times in the past 15 years of talking with journalists about these issues.  They have a good idea what the boundaries are and how much truth they can get away with.  I have met many good journalists who try to cross these boundaries, and some succeed — but they often don’t last very long.

Scott Wilson, who was a foreign editor at the Washington Post and covered Venezuela during the short-lived coup against the democratically elected government of Venezuela in 2002, stated in an interview that “there was U.S. involvement” in the coup.  Yet this important fact never appeared anywhere in the Post, nor was it reported by any of the major U.S. media, despite considerable evidence from U.S. government documents that it was true.  Again, this is arguably the most important part of the story for a U.S. audience – especially since it played a major role in poisoning relations between Washington and Caracas over the past decade, and probably had a significant impact on relations with the whole continent of South America.  But, as in the Dos Erres story, the U.S. role in the crime is considered unmentionable.

The same is true for the U.S. role in the coup that destroyed Honduran democracy in 2009. The Obama administration’s considerable efforts to support and legitimize the coup government were not considered to be newsworthy by U.S. journalists.  (A program on Honduras was Bhatt’s other shot at “This American Life,” where they left the U.S.-supported coup out of a picture in which it should have had a prominent place). But this too, is off limits for the U.S. media.

What would U.S. foreign, military, and so-called “national security” policy look like if the media reported the most important facts about it?  There would be a lot fewer corpses abroad and returning home.  And we wouldn’t be cutting “meals on wheels” or other nutrition programs for the poor or elderly in order to sustain the world’s most fantastically bloated military budget.

This piece was reprinted by Truthout with permission or license. It may not be reproduced in any form without permission or license from the source.

MARK WEISBROT

Mark Weisbrot is co-director of the Center for Economic and Policy Research, in Washington, DC. He is also president of Just Foreign Policy.

Zie ook: ‘VS steunt rechtse coalitie (MUD) in Venezuela………