Ramadan: een glas water, een geschenk van god!

Deze week in Lunch (Radio1 voor 13.30 u.) aandacht voor de Ramadan. Vanmiddag werd er aan een imam gevraagd, of hij wel eens ‘leuke’ vragen krijgt. Nou, die had de imam wel, zo wordt hem wel gevraagd: ‘ik heb per ongeluk een slokje water gedronken, ik stond er niet bij stil’ (een automatisme dus), ‘heb ik daarmee de ramadan teniet gedaan?’. De imam vindt dat een zwakheid van de mens….. en met die zwakheid heeft god geen probleem, dus dat betekent dat je een extra glas water van god hebt gekregen. Je zou toch van zo’n ‘verslaggever’ verwachten, dat die de aandacht vestigt, op het feit, dat wij in de zomer een veel langere dag hebben, dan die in de landen, waar de islam oorspronkelijk vandaan komt en of het misschien eens een punt van overwegen zou zijn, om de ramadan aan te passen, aan de tijden in het land van herkomst. 

Benieuwd hoeveel mensen deze ramadan periode fikse lichamelijke schade hebben opgelopen, doordat ze vooral tijdens de hitte, veel te lang zonder vocht hebben gezeten. Al is zelfs bij veel lagere temperaturen, de periode dat je niets mag drinken, veel te lang en bijvoorbeeld nierschade is daardoor niet ondenkbaar….. 

Goh, wat een leuke vraag was dat zeg……

De ‘verslaggever’ ging nog even mee de moskee in: eerst de rechtervoet, het linker deel van het lichaam is onrein……. Als je naar de wc gaat, moet je eerst je linkervoet naar binnen zetten…… Benieuwd wat dit betekend voor linkshandige moslims……….

Natuur is niet aaibaar, de natuur is keihard!

In Standpunt NL vanmiddag aandacht voor het afschieten van dieren, dit om de ‘natuur in balans te houden’. Een jager werd geciteerd, die durfde te zeggen, dat de natuur niet aaibaar is, de natuur is hard.

Dus is jagen nodig om de natuur in balans te houden. Dit stelt eens te meer grote vragen, bij het beleid van de Groningse paardenbeffer Bleker in Rutte 1, die de verbindingen* tussen de natuurgebieden ‘afschoot’, immers, door natuurgebieden te verbinden, is er minder wild, dat een te klein gebied verlaat, om aan voeding en een partner te komen. Bovendien zouden verbonden natuurgebieden, de kans voor predatoren als de wolf vergroten, predatoren, die groot wild kunnen bejagen, waardoor afschot een nog grotere ‘misser’ zou zijn.

Even terug naar de uitspraak van de schietende ‘dierenvriend’, die sprak over de natuur in balans houden. Als je de natuur in balans wil houden, zou je de grote natuur vernietigers moeten bejagen, wie dat zijn? Dat is de mens!!!!

*De zogenaamde ecologische hoofdstructuur

Huren nog veel verder omhoog!!

Je zou het godverdomme bijna vergeten, maar op 30 juli jl. in Lijn 1, bij de rechtse trut Aurangzeb, het onderwerp huren. De neoliberale kuttekop, had een emeritus hoogleraar volkshuisvesting uit Delft gevonden, Hugo Priemus, die wel even wilde verklaren, dat de huursubsidie afgebouwd moet worden. De hufter stelde daar nog wel bij, dat de laagste inkomens een woongarantie moeten krijgen, degenen die net iets meer inkomen hebben, komen vanzelf op het laagste niveau, met de voorgenomen ‘huurliberalisatie’…… Benieuwd wat deze plork als laag ziet, met zijn eigen flinke inkomen…… Huurders alleen moeten boeten voor de crisis op de huizenmarkt, de kopers moeten een half procent hypotheekaftrek per jaar inleveren, terwijl de meeste huurders aan de onderkant, per 1 juli jl. een huurverhoging voor hun kiezen kregen van maar liefst 4%!!!!!!!!!!!

De hoogleraar zat lekker op de praatstoel en babbelde lustig verder, over huren, die op de marktwaarde gebracht moeten worden, de vuile smeerlap bedoelde op het zwaar overspannen prijspeil van de koophuizen, waarvan de echte waarde, zelfs in deze crisis, amper de helft is van de gemanipuleerde waarde, die men nu rekent…. Een klootzak van de Woonbond, ene Hans Roseboom, ook aanwezig, sputterde nog wat tegen, terwijl zijn ‘belangenorganisatie’*, akkoord ging met het onbeschofte woonakkoord: de met een paar pennenstreken gelegaliseerde diefstal van de woningbouwcorporaties, de spaarpot van de huurders zou je kunnen zeggen, ware het niet, dat dit geld eerst de huurders is ontstolen met onbehoorlijk hoge huren, die zelfs nog verder verhoogd mogen worden met dit schunnige woonakkoord…………

*Zie ook het eerdere bericht van deze dag, waarin o.a. de rol van belangenorganisaties aan de kaak werd gesteld.

Politiechefs, een lichtend voorbeeld van grootgraaien……

Het is al weer wat dagen geleden, dat bekend werd gemaakt, dat 5 politiechefs weigeren met minder inkomen akkoord te gaan. De 5 verdienen ruim boven de Balkenende-norm, een norm die al net zo knotsgek is als de naamgever en die ruim 100.000 euro te hoog is. De grootste graaier van het stel, is oud opperhoofd van de Amsterdamse politie, Welten, die verdient maar liefst € 300.000,– per jaar. Waarom is er trouwens niet een groot aantal van deze wanpresterende grootgraaiers op straat geschopt, nu we toch een vermaledijde Nationale Politie hebben?

‘Maar goed’, deze lieden van ‘waarden en normen’, weigeren dus met minder genoegen te nemen. En dan wel een grote bek hebben over ontsporende ‘kut Marokkaantjes’, die zien hoe hun opa en vader, die zich letterlijk kapot hebben gewerkt, jaarlijks met minder moeten zien rond te komen. Wat denkt u dat er in die hoofden rondspookt, als zij dit soort berichten horen????

NB: de inkomens van ‘gewone’ ministers zijn trouwens al veel te hoog, een inkomen van € 60.000,– per jaar lijkt me meer dan genoeg, het is een eer het volk te mogen vertegenwoordigen en dienen. Het argument van ‘grote verantwoordelijkheid’ gaat bij deze lieden niet op: al vallen er onder het bewind van deze figuren doden, zelfs dan zijn ze niet verantwoordelijk te stellen, het ‘ergste’ wat ze kan overkomen, is dat ze op moeten stappen, zoals CDA hufter Donner bij de Schipholbrand, waarbij, onder zijn verantwoording, 11 doden vielen, deze schoft vond het geen punt, een paar jaar later gewoon weer plaats te nemen op een ministerspost. Hij is intussen zelfs gepromoveerd naar de functie van vice-voorzitter van de Raad van State…… Elk ander mens, met een half procent ethisch gevoel, had zich wel 10 keer beschaamd geheel teruggetrokken uit het openbaar bestuur, of welk ander bestuur dan ook!

ZZP Nederland, alweer een ‘belangenorganisatie’ die de belangen van haar leden wel erg ruim interpreteert

Op 31 juli jl. hoorde ik een woordvoerder van ZZP Nederland vertellen, dat zijn organisatie blij is met de verruiming voor de toelating van buitenlandse ZZP’ers, op de Nederlandse arbeidsmarkt……. De woordvoerderhufter durfde te zeggen, dat dit goed is voor de marktwerking, lees lagere tarieven en dus lagere inkomsten voor Nederlandse ZZP’ers…..

Wat moet je in godsnaam met dit soort ‘belangenorganisaties? De zorg is intussen ook al vergeven, van patiënten-belangenorganisaties, die vooral niet de belangen van patiënten behartigen, veelal worden de belangen van farmaceuten en zorgkoepels behartigd. Onlangs deed de ANBO, de belangenorganisatie voor ouderen, ook al bijzonder vreemde uitlatingen over ouderen, …..

Hier nog een link naar een later bericht van deze dag, over de Woonbond, ook zo’n geweldige ‘belangenorganisatie‘.

Muzikaal recept voor het respecteren van de privacy regels en een totale boycot van fastfoodketens uit de VS

Voor velen het lichtpunt van de dag, een nieuw recept in de eindeloze sessie van blogdokter P. Pisser. Een geneeskrachtig muzikaal recept, dat met goed gebruik, je hersenen openstellen voor de echte wereld, niet die van het ‘vrije markt’ kapitalisme, die alleen gericht is op meer geld, meer uitputting en vervuiling van de aarde en totale uitbuiting van ‘consumptiedieren’. Een kapitalisme zonder oog voor de ‘minder’ succesvolle’ mens, of dat nu hier is, of bijvoorbeeld in een Afrikaans land. Op deze aarde zijn we veroordeeld tot elkaar en dat voor een zeer korte tijd, laten we dan eindelijk godverdomme, die verantwoordelijkheid oppakken en een wereld scheppen, waar iedereen gelukkig in kan zijn, onafhankelijk van welk leefgebied op aarde dan ook. Helaas zullen we daarvoor alle religies overboord moeten kieperen.

De dokter, is gisteren zonder arrestatie teruggekomen uit Amsterdam en is vandaag vooral gekleed in z’n Joe Zawinull petje, dat belooft o.a. jazz!

Als eerste: Roman Schwaller Sextet met ‘The Turgovian Suite’, geweldige blaasjazz, met meesterblazers, een groots album. Op het moment dat het laatste nummer bijna afgelopen was, ging de bel bij de dr. Daar stond Lucos Bravos Primeros, met het album ‘Ike Yard’ van de gelijknamige band uit 1982. Godverdegodver mensen, ongelofelijke muziek, synthesizerrock a la D.A.F., maar met mede gebruik van gewone muziekinstrumenten, waanzinnig goed, ongelofelijk, de dr. en jullie Azijnpissser waren al een paar jaar op zoek naar, in de tijd zoekgeraakte, muziek van deze band! Geheel in sfeer sloot het volgende album aan: ‘KUN’ van Don Li, Zwitserse jazz met de precisie van een idem horloge, meer dan geweldig, grandiosio!! (zou Purno de Purno zeggen). LBP wilde graag Goldfish en hun gelijknamige album horen en de dr. die daar normaal gesproken schijt aan heeft, stapte over zijn eigen schaduw heen en voldeed aan dit verzoek. Dat overigens meteen protest uitlokte bij LBP, eerst iets anders, daar de overgang anders te groot zou zijn. Het enige dat de dr. daarop zei, was luister maar! En ja hoor, na een paar nummers daagde het bij LBP, hoewel Don Li nooit samples, of andere elektronische foefjes gebruikt, was duidelijk de Zwitserse precisie terug te horen bij Goldfish, pwrachigj!! Tied veur Moloko en het album Statues, mensen wat is dit nog steeds akelig goed, jezusmina! Goed in sfeer besloten de heren er een Panda Dub tegen aan te gooien, het prachtige, veel te korte album ‘Bamboo Roots’, geniaal mooie reggae!!! De dokter kon het niet laten en een groter contrast met ‘t voorgaande is best te bedenken, maar ‘DMT’ van Kubus en Rico, staat wel in een behoorlijk contrast tot Panda Dub, maar jezus wat on-Nederlands mohohoooi!! Elektronicatrance-experidubrap van grote hoogte en geweldige, kritische en humoristische teksten, genieten mensen, trouwens, dat was het weer voor vandaag, tot de volgende transcederyptale sessie (ha! ha! ha! ha!).

Veel plezier!

Brap!

Terreur alarm, wat een toeval

De NSA en meerdere geheime diensten liggen wereldwijd zwaar onder vuur, daar zij volkomen schijt hebben regels en wetten van andere landen wereldwijd, trouwens ook in eigen land, worden de regels zwaar overtreden. Wat een ongeloóóóóóóófelijk toeval, dat de VS afgelopen vrijdag waarschuwde voor terroristische aanslagen van Al Qaida in Pakistan, het Midden Oosten en Noord-Afrika….. ha! ha! ha! ha! De VS rekenen ook Afghanistan tot het Midden-Oosten, in dat land vinden dagelijks aanslagen plaats (waar wij meestal niets over horen), hetzelfde geldt voor Pakistan, Irak, Jemen en Syrië (en vergeet de onrust en ellende in landen als Egypte en Libië niet) Natuurlijk zegt de overheid van de VS, dat zij deze info hebben verkregen door illegaal afluisteren en inbraken op computers. Uw Azijnpisser kan u voor de genoemde landen verzekeren, dat daar met de regelmaat van de klok aanslagen plaats zullen vinden, zonder dat ik daarvoor telefoons aftap, of in de computer van anderen hoef te kijken!

Is er iemand, die ajb die Kees van de minder fileberichten, per ongeluk kan asfalteren? Als u toch bezig bent, neem dan meteen de idioot van 50 dagen gratis leasen mee! Alvast mijn innige en welgemeende dank!

Wat de kan kan en wat de kan vaak niet kan

Een kan kan zo duur niet zijn, of de kan lekt wel tijdens en/of na het inschenken. De mensheid kan, naar ik schat, al zo’n 15.000 jaar kannen maken, kan er dan nu eindelijk eens een ‘kannenregel’ gemaakt worden, die de consument het recht op teruggave van het aankoopbedrag voor die kan geeft, als deze kan slecht functioneert als kan. Kan u het nog volgen? Het moet toch godverdomme heden ten dage, met alle technologische mogelijkheden, simpel zijn, om eindelijk een kan te maken, die tijdens en/of na het schenken niet lekt?

Alvast mijn kank, uh ik bedoel dank!

Draai hier het nummer ‘Can-Can’ van Can maar na, beter nog, speel het hele album ‘Inner Space’ af, waar dat nummer op staat.