Meghan Markle (voormalig lid van Brits koningshuis) komt met racisme beschuldiging terwijl ze onder vuur ligt voor omgang met personeel

In Groot-Brittannië is fikse ophef ontstaan nadat Meghan Markle één van de leden van het koninklijk huis beschuldigde van racisme, zonder een naam te noemen…..(die weigert ze te geven, dus ‘we’ moeten haar maar vertrouwen op de ‘blauwe ogen…’)

Opvallend dat Markle dit doet nadat ze onder vuur kwam te liggen over haar onbeschofte omgang met personeel, zo heeft ze in de eerste vijf maanden na de geboorte van Archie, drie babyoppassers ‘versleten’, vrouwen die opstapten vanwege het gedrag van deze hork…….. Uitermate vreemd dat dit gegeven niet meer wordt genoemd in de nieuwsprogramma’s en inbelprogramma’s die over het vermeende racisme gaan……. Maar ja dat heb je met een zo geweldige ‘onafhankelijke journalistiek…….’ De reguliere media zijn al lang niet meer onafhankelijk, ze verdedigen de huidige neoliberale status quo, daar dit in het belang is van de spuugrijke eigenaars van die media…….

ha! ha! ha! ha! Wat een poppenkast!! (de echtgenoot van Markle  prins Harry kwam eerder negatief in de pers daar hij voor een verkleedpartijtje zijn keus had laten vallen op een uitdossing waarmee hij moest lijken op massamoordenaar Hitler……..)

Het koningshuis is een instituut dat thuishoort in de middeleeuwen, meer dan belachelijk dat dit soort uitvreters nog steeds ‘in bedrijf zijn…’ Het aantal schandalen in dit soort families toont aan dat de houdbaarheid van dit belachelijke instituut al lang en breed is overschreden en dat met minstens 300 jaar….. 

In Nederland wordt telkens weer gezegd dat het koningshuis een verbindende functie vervult in de maatschappij, waarbij men het bij die woorden laat, zonder enige uitleg te geven….. Ook het nut van meegaan van het koningshuis op handelsmissies is door ondernemers al jaren geleden naar de prullenbak verwezen, sterker nog men stelt dat dit juist de missies tegenwerkt en toch blijft men in de media deze nonsens herhalen….. Het zijn dan ook vooral de reguliere media die het koningshuis zoveel mogelijk promoten, uiteraard met hulp van de sport, waar men de kleur oranje aanhoudt bij internationale competities (neem het meer dan walgelijke ‘oranje leeuwinnen’)…… De  familienaam Oranje slaat overigens al helemaal nergens op, daar het huidige koningshuis niets met de Oranjes van 500 jaar geleden te maken heeft, niet voor niets dat men resoluut een vergelijkende DNA test met de resten van de echte Oranjes weigert te laten uitvoeren…..

En dan te bedenken dat het Nederlandse koningshuis grootaandeelhouder is van Shell, ofwel het koningshuis verdient aan de vernietiging van ons aller thuis: de aarde!!

Zie ook: ‘Koningshuis propaganda vanwege huwelijk Harry en Meghan

Daklozen uit Windsor moeten worden opgepakt en weggestopt, dit voor de ‘koninklijke bruiloft……..’

Lia van Bekhoven (correspondent GB) schrok wakker en zag dat het Britse koningshuis bepaald niet populair is…….

Prins Harry had ‘gewoon’ een posttraumatische stressstoornis, bijvoorbeeld toen hij zich als Hitler verkleedde voor een feest………‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Tulsi Gabbard (2de Congreslid voor Hawaï) stelt dat de VS een smerige oorlog voert in Syrië

Al in
2017 werd het aantal gedode en gewonde militairen van het Syrische
leger op 100.000 geschat, in de 4 voorafgaande jaren vermoord door
terreurgroepen (‘rebellen’), die in het geheim werden bewapend en
getraind door de CIA……. De CIA kreeg daarvoor een budget van
‘maar liefst’ 1 miljard dollar….

In
Latakia probeerden door de VS gesteunde terreurgroepen een genocide
uit te voeren op de
alawieten
(ook
alavieten
genoemd)

In 2014
beschuldigde de huidige VS president Joe Biden de geallieerden
(dus de vrienden van de VS ofwel NAVO-partners) voor het met enorme bedragen aan
geld en wapens steunen van terreurgroepen (‘gematigde rebellen’) , dat deden die landen met de voorwaarde
dat ze tegen Assad moesten vechten (ofwel een verandering van regime bewerkstelligen)…… Biden bood later zijn excuses aan voor zijn
woorden, niet omdat de door hem genoemde feiten niet waar zouden zijn
(ook Nederland onder Rutte 2 gaf geld aan [ronduit]
terreurgroepen….), maar omdat hij geallieerden te schande had
gemaakt….. Dit alles terwijl Hillary Clinton al in 2012 als minister van BuZa
onder Obama (en Biden als vicepresident) openlijk stelde dat Al Qaida in Syrië een partner was
van de VS (de VS haalde Al Qaida Syrië zelfs van de terreurlijst die
het hanteert…)….. Met al die westerse steun (plus die van Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten [VAE]), vochten deze zogenaamde gematigde terreurgroepen niet alleen tegen het reguliere Syrische leger, maar ook tegen de Syrische bevolking, wat resulteerde in een waar terreurbewind……

Tulsi Gabbard

Echter
daar bleef het niet bij: de VS vond het prima dat ISIS (in de video
in het hieronder opgenomen artikel aangeduid als Daesh) Assad
bevocht en dat het succes leek te hebben om Damascus in te nemen, één
van de redenen waarom Rusland ingreep en met groot positief gevolg
ISIS wist terug te dringen!! Niet in de video het feit dat de VS ISIS
zelfs van wapens en ander oorlogstuig heeft voorzien (o.a. te vinden
in Wikileaks en in de links na het hieronder opgenomen artikel)……

Hoge
ambtenaren van Obama en nu Biden geven toe dat de VS Syrië
moedwillig heeft vernield, alleen om een verandering van regime te
bewerkstelligen……

Intussen
houdt de VS nog steeds één derde van Syrië bezet, een gebied waar
niet alleen de belangrijkste olievelden zijn te vinden, maar waar
zich ook belangrijke landbouwgebieden bevinden, belangrijk voor het
voeden van het Syrische volk…… De olie wordt zelfs verkocht door
de VS, een ernstige oorlogsmisdaad, die openlijk door Trump werd
ingezet en niet teruggedraaid door Biden…… Des te ernstiger daar Syrië geen geld meer heeft en de
illegale sancties van de VS en de rest van het westen (illegaal: niet
door de VN ingestelde sancties) dood en verderf zaaien in Syrië (en
dus weer mensen op de vlucht jagen….)…… Het zal je waarschijnlijk niet verwonderen dat het Coronavirus flink huishoudt onder de verzwakte bevolking…..

De
sancties en het bezetten van dit economisch belangrijke Syrische
gebied door de VS zijn erop gericht dat Syrië niet aan de
wederopbouw kan beginnen, dit doel werd zelfs toegegeven door een
belangrijke beambte van Biden, tevens vicevoorzitter van de Syria
Study Groep: Dana Stroul……. Ofwel in feite gaf deze Stroul toe
dat de VS enorme terreur uitoefent in Syrië!!!

Tulsi
Gabbard die zich met grote inzet heeft verzet tegen het moorddadige
beleid van de VS in Syrië werd en wordt vooral door oorlogsmisdadiger Kamala Harris gedemoniseerd in de Democratische
Partij als agent van het Assad bewind…… (hoorde vannacht nog op Radio1 dat
de enorme sufferd Prem een groot aanhanger is van deze ploert en haar
ziet als ‘rolmodel’ voor vrouwen; e.e.a. ook vanwege Internationale Vrouwendag,
welnu wat ‘een geweldig rolmodel…’) Harris gebruikte in die toespraak
woorden als kakkerlakken, je weet wel één van de favoriete woorden
die de nazi’s gebruikten voor mensen die zij als minderwaardig
(‘Untermensch’) zagen, mensen die zij hebben vergast….. (in de strijd tegen kakkerlakken wordt met name in de VS nog steeds ook gas ingezet…..)

Met het
voorgaande en het hierna volgende wordt ten overvloede nog eens
aangetoond dat de VS ook onder Biden de grootste terreurentiteit ter
wereld is en dit zal blijven……. Zie o.a. de video waarin Tulsi Gabbard de VS aan de schandpaal nagelt. Het volgende artiokel werd eerder gepubliceerd op The Grey Zone, ik nam het over van Information Clearing House.

Tulsi
Gabbard calls out the US dirty war on Syria

By
The Gray Zone

Watch
Biden and some of his most senior aides admitting to the horrific
realities of the US dirty war on Syria

While Joe Biden has
faced some mild Congressional pushback for bombing the Iraq-Syria
border, Tulsi Gabbard says her former colleagues are ignoring the
larger issue: the ongoing US dirty war on Syria. After a decade of
proxy warfare that empowered Al Qaeda and ISIS, the US is now
occupying one-third of Syria and imposing crippling sanctions that
are crushing Syria’s economy and preventing reconstruction.

Posted
March 07, 2021

While
Gabbard has been vilified for her stance on Syria, many top White
House officials — including Joe Biden himself — have already
acknowledged the same facts that she has called out. Aaron Maté
plays clips of Biden and some of his most senior aides admitting to
the horrific realities of the US dirty war on Syria, and argues that
Gabbard only stands apart in being wiling to criticize it.

Featuring video clips
from: Tulsi Gabbard, former Democratic Congressmember; President Joe
Biden; Brett McGurk, National Security Council coordinator for the
Middle East and North Africa; Martin Dempsey, former Joint Chiefs
chairman; Rob Malley, Special Envoy for Iran; John Kerry, Special
Envoy for Climate & former Secretary of State; former President
Donald Trump; Alena Douhan, UN Special Rapporteur on Sanctions; Dana
Stroul, Deputy Assistant Secretary of Defense for Middle East; Vice
President Kamala Harris.

Find more reporting at
https://thegrayzone.com

See
also

Biden’s
First Act Of War Hits 3 Countries

Biden’s
Airstrikes Against Facilities in Syria Is a Gift to Daesh, Report
Says

The
people of the United States don’t have a clue that U.S. troops are
occupying the oil rich parts of Syria.

Hier nog de link naar audio: ‘The Socialist Program with Brian Becker >> The Real Story: A Socialist Look at Syria and US Intervention

======================================

Zie ook: ‘Russische terughoudendheid t.a.v. aanvallen door de VS en Israël op Syrië bereikt het tegenovergestelde effect: oorlog!!

VS zegt uit zelfbescherming doelen in Syrië te hebben gebombardeerd……..

Idlib: westerse anti-Syrische en -Russische propaganda

Syrië: uitleg over de geologische en psychische oorlogsvoering tegen dit land

Turkije vermoordt meer dan 50 Syrische militairen: artikel 5 van de NAVO komt in beeld…. (waar het westen met verontwaardiging reageert als Syrië Turkse militairen op haar eigen grondgebied aanvalt, terwijl
het westen stil is als er Syrische militairen worden vermoord in Syrië door
terreurstaat Turkije en de terreurgroepen die dit land steunt….)

Pompeo liegt keihard dat Iran Al Qaida steunt en onderdak geeft‘ (terwijl hij Al Qaida Syrië van de terreurlijst haalde…)

NSA,Victoria Nuland, waarschijnlijk nieuwe VS staatssecretaris politieke zaken

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

Joe Biden (VS president) zegt oorlog in Jemen te willen stoppen, echter ‘de oorlog tegen terreur’ in Jemen gaat gewoon door

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

De
laatste beslissing van Trump t.a.v. Jemen gaat wat betreft schunnig
handelen mijlen verder dan de Capitol Hill rel en zal niet worden
teruggedraaid door Biden
‘ (hier ging ik ‘iets te snel door de bocht’, Biden heeft die beslissing teruggedraaid) (zie de links in dat bericht!!!)

Joe Biden heeft het Coronasteunpakket voor de arme bevolking gesaboteerd

Jemen: zijn wij niet met z’n allen de terroristen die zovelen al een afschuwelijke dood bezorgden?‘ (en zie de links in dat bericht)

Groot-Brittannië heeft 145 militaire bases in 42 landen‘ (de VS heeft er meer dan 800 over een groot deel van de wereld….)

Oorlogshelden bestaan niet, alleen oorlogsslachtoffers: met de loep o.a. gericht op Jemen

Jemen: Biden zal als president de genocide niet stoppen

Biden
zal de VS hegemonie over de wereld ‘redden’, ofwel nog gewelddadiger
optreden dan Obama en Trump samen….. ‘business as usual: US terror’

Jemen, Pogingen van de VS om een conflict te provoceren met Iran zijn bedoeld om de herverkiezing van Trump veilig te stellen

Vredesakkoord Israël, VAE en Bahrein gericht op oorlogsvoering en doodshandel‘ 

“A
new era of peace”, aldus Netanyahu over de aangeknoopte
politieke banden met de VAE, even vergetend dat Israël bijna
dagelijks illegaal oorlog voert
‘  

USAID weer betrapt op wapensmokkel tussen ‘humanitaire hulp’, dit keer voor Jemen‘ (eerder o.a. voor Venezuela)

Hillary Clinton manipuleert democratische voorverkiezingen‘ (waarmee ze vooral Tulsi Gabbard demoniseerde)

VS centraal commando werkt in Syrië samen met IS en verklaarde Rusland de oorlog………‘ 

Obama wist van bewapenen en ondersteunen terroristen in Syrië…….

The United States, Israel, and Saudi Arabia Created and Funded ISIS

CIA valt nogmaals door de mand als wapenleverancier van IS…….

VS steunt terreurgroepen als ISIS in Syrië………..

US weapons supplied to Syrian rebels ended up with Islamic State: report

Tracing ISIS’ Weapons Supply Chain—Back to the US


VS centraal commando werkt in Syrië samen met IS en verklaarde Rusland de oorlog………

————————————————————

Zie voor meer VS terreur: ‘De illegale oorlogen van de VS deze eeuw hebben niet 2,5 miljoen levens gekost, maar minstens 5 miljoen

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
(intussen zijn daar deze eeuw al ruim meer dan 2,5 miljoen moorden aan teoe te voegen, morden begaan door
de VS of haar NAVO -partners, zoals Nederland, let
wel NAVO-partners onder bevel van de VS, nogmaals verreweg de grootste
terreurentiteit op onze kleine planeet….)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

VS heeft Rusland al 3 keer met oorlog gedreigd, de laatste 2 keer in de afgelopen 1,5 week……‘ (bericht van 5 oktober 2018) 

Bang voor Amerika‘ (met een gedicht van vjbasil (47). In hetzelfde bericht o.a. een link naar het album ‘Earthling’ van David Bowie met daarop het nummer: I’m Afraid of Americans.

Internationale Vrouwendag 2021: “Armoede is gekleurd en gegenderd”

Het volgende artikel komt van Doorbraak en is een toespraak die Mariët van Bommel gisteren heeft gehouden, van Bommel is lid van ‘Heldinnen van de Arbeidersklasse’ en #Leidenvoor14. Verdere woorden van mijn  kant zijn overbodig, lees deze toespraak en geef deze door!

Mariët
van Bommel: “Armoede is gekleurd en gegenderd” (video)

Geplaatst
op 8
maart 2021

Gisteren voerden de
“Heldinnen van de Arbeidersklasse”, de vrouwen van #Leidenvoor14,
op maar liefst vier locaties in Leiden actie in het kader van
internationale vrouwendag. Hier de geweldige speech van Mariët van
Bommel, die ze gaf op het 5 Meiplein. (Later deed ze haar verhaal nog
een keer op de Haarlemmerstraat.)

Morgen is het internationale
vrouwendag 2021. Al 164 jaar strijden vrouwen op 8 maart voor
vrouwenrechten. En nog steeds nemen wij vrouwen meer dan mannen het
huishoudelijk werk, mantelzorg en de verzorging van kinderen op ons.
Deze verdeling van onbetaald werk is nu tijdens de corona-pandemie
zelfs weer schever geworden. Wij willen erkenning dat ons onbetaalde
werk cruciaal is voor de samenleving. We willen niet langer zelf de
schuld krijgen dat er niet genoeg vrouwen aan de top zijn, terwijl de
old-boys networks nog steeds in control zijn. Bovendien, de leiding
hebben over een bedrijf dat de mensen op de werkvloer uitbuit, moet
niet het hoogst haalbare doel in de samenleving zijn. Veel werk wat
de samenleving draaiende houdt is slecht betaald en enorm
geflexibiliseerd. Juist in deze sectoren werken veel vrouwen en
mensen van kleur. We zien dat armoede gekleurd en gegenderd is. We
willen een eerlijke welvaartsverdeling, we willen een minimumloon van
14 euro per uur. En we willen ook kunnen overleven als we een
bijstandsuitkering hebben of AOW.

We moeten ook tegen racisme
strijden. Racisme ontneemt vrouwen van kleur telkens weer keuzes en
mogelijkheden. Racisme zorgt voor onveiligheid en
bestaansonzekerheid. En racisme kost ontzettend veel energie, want
mensen van kleur moeten steeds opnieuw strijd voeren voor erkenning
en tegen achterstelling. Wij vrouwen moeten samen optrekken tegen
racisme. Witte vrouwen hebben daarbij een historische schuld, want
witte vrouwenbewegingen hebben vaak zwarte vrouwen niet gesteund in
de strijd tegen racisme. Maar we zijn alleen vrij als iedereen van
ons vrij is.

Vrouwen willen vrij kunnen kiezen
of we kinderen willen krijgen. We willen dat
zwangerschapsdiscriminatie stopt. We willen gratis kinderopvang, en
we willen langer vaderschapsverlof. We eisen ook de vrije keuze om
geen kinderen te willen. We willen niet langer horen dat het in onze
natuur zit om kinderen te krijgen. We willen financieel betaalbare
anticonceptie en toegankelijke abortus voor alle vrouwen.

We verzetten ons tegen de dwingende
ideeën over wat vrouw-zijn zou betekenen. We willen onszelf kunnen
definiëren als vrouw, ongeacht of we als vrouw herkend werden bij
onze geboorte. We willen dat vrouwen korte rokjes aan kunnen doen. We
vragen dan niet, we vragen
nooit
om seksueel geweld. We willen kunnen kiezen om een hoofddoek te
dragen, of niet. We willen make-up opdoen, of niet. We willen onze
benen wel of niet scheren. Dat is onze keuze, en die behoort ons
alleen toe. We willen geen oordelen van anderen over wat we moeten
doen met ons uiterlijk, met ons lijf en met onze seksualiteit. We
willen ook zelf kunnen kiezen wie we liefhebben, ongeacht gender.

We willen dat onze dochters niet
langer signalen krijgen dat jongens slimmer en sterker zijn dan zij.
We willen niet dat onze dochters het gevoel gegeven wordt dat zij
vooral lief en schattig moeten zijn. We willen dat onze dochters niet
langer meer denigrerende opmerkingen hoeven te horen over wat vrouwen
zogenaamd niet zouden kunnen. We eisen dat onze dochters niet hoeven
mee te maken wat wij hebben mee moeten maken aan seksuele intimidatie
en geweld.

We willen een toekomst voor de
wereld, voor de volgende generaties, en daarom moet de ecologische
vernietiging stoppen. We willen een einde aan de ontmenselijking van
alle vluchtelingen en migranten. Alle mensen horen dezelfde rechten
te hebben. Het rijke westen mag andere landen niet langer als lage
lonen-landen gebruiken, grondstoffen goedkoop weghalen en afval
straffeloos dumpen. We willen dat vrouwen overal ter wereld dezelfde
kansen en mogelijkheden hebben.

We willen een wereld waarin we
allemaal gelijkwaardig zijn, een wereld zonder onderdrukking. We
willen dat samen bereiken. Als vrouwen, met elkaar, met mannen samen,
als mensen.

Mariët van Bommel

Labels:
Arbeidersstrijd,
Samenvoor14,
Vakbond,
Vrouwenstrijd

=======================================

De link naar nieuwe berichten op Doorbraak kan je onderaan deze pagina vinden.

Zie wat betreft het minimumloon, waarover je kon lezen dat #Leidenvoor14 vecht voor een aanzienlijke verhoging van dat loon (inderdaad naar € 14,– per uur!): ‘Verhoging minimumloon in de VS weggestemd met hulp van 8 Democratische senatoren, zonder uitzondering miljonair…….

Zie voorts: ‘8 Maart 2021….. Vrouwen!!!‘ (een artikel van ‘Leefse…..!!!’; ook de link naar nieuwe berichten op dat blog vind je onderaan deze pagina)

Van der Staaij (SGP lijsttrekker en Tweede Kamerlid) vindt het verontrustend dat de islam is verbonden aan geweld…… ha! ha! ha! ha!‘ (van der Staaij, de spreekbuis en lijsttrekker van de uiterst vrouwonvriendelijke SGP)

Turkse regering breekt de rechten van vrouwen en meisjes af, terwijl het aantal moorden op deze groep groot is en met de dag groeit‘ 

Ploumen (PvdA Tweede Kamer) ‘geeft bedrijven nog 3 jaar de tijd’ om ongelijke betaling van vrouwen en andere werknemers recht te trekken…….‘ (Ploumen is lijsttrekker voor de PvdA, dus stem niet op deze neoliberale flutpartij die vrouwenonderdrukking nog langer wil toestaan!!)

Aanstelling Michele Flournoy als minister van ‘defensie’ onder Biden, heeft niets met feminisme van doen‘ (!!!!)

Polen, het achterlijke EU broertje, heeft de nieuwe anti-abortuswet aangenomen‘ (met een ‘mooie rol’ voor van der Staaij en zijn SGP)

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (genocides waar vrouwen altijd nog harder worden getroffen, zie wat dat betreft ook de genocide tegen de Rohingya in Birma ….) (met o.a. ‘vrouwen-rolmodel’ Janet Yellen) 

Bidens regering zal veel gewelddadiger zijn dan die van Obama: ‘linkse Democraten’ moeten nu al met verzet beginnen‘ (waar oorlogsmisdadigers als Kamala Harris worden voorgesteld als rolmodel voor vrouwen……) 

Transgenders in Groot-Brittannië slachtoffer van haatzaaien door media, rechtse partijen en zelfs vips als Rowling

G20
in vrouwonvriendelijk en mensenrechtenschendende Saoedi-Arabië (tevens
genocidepleger) waar tegelijk de W20 voor vrouwen plaatsvindt

Nelleke Noordervliet (schrijver) geheel hypocriet over de ‘generatie van 68’‘ 

Abortus: christen fundi’s willen nog steeds hun wil opleggen aan vrouwen die over hun eigen lichaam beslissen

Koenders waar blijft uw commentaar? >> VN-Vrouwenrechten Commissie met o.a. als lid……. Saoedi-Arabië!! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Verhoging minimumloon in de VS weggestemd met hulp van 8 Democratische senatoren, zonder uitzondering miljonair…….

Donderde
weer eens van m’n stoel toen ik afgelopen zaterdag het
hierna opgenomen artikel van Common Dreams (CD) las. Ik wist al wel
dat de verhoging van het minimumloon in de VS was gestrand in de
senaat, een loon dat nu ligt op een beschamende $7.25 per uur, een
bedrag waarvan je onmogelijk kan rondkomen in de VS….. Althans als
je gezond wilt eten en een nog enigszins fatsoenlijk (maar goedkoop)
huis wilt bewonen….. De VS waar een groot deel van de bevolking zelfs geen recht heeft op
vergoedingen op het gebied van medische zorg (er overlijden dagelijks fikse
aantallen mensen in de VS die gered hadden kunnen worden met
bijvoorbeeld een kankertherapie, echter dat is voor velen niet te betalen, zeker als je
daar een minimumloon hebt [en niet vanwege je beroep bent verzekerd], wat overigens ook geldt voor grote groepen
die meer dan het minimumloon verdienen…..)

Uit het
CD artikel blijkt ook nog eens dat de Republikeinen die allen tegen
waren, stemmen tekort kwamen maar uit ‘onverwachte hoek’ steun kregen
van 8 Democratische collega’s en die 8 zijn zonder uitzondering
miljonair…..

Waar
haalt dit geteisem het gore lef vandaan? Wat een onmens moet je zijn
om alleen al tegen verhoging van het minimumloon te zijn, laat staan
als je zelf miljonair bent!!! Ze zouden dat geteisem alles moeten
afnemen, inclusief huis (of huizen) en ze verplicht 10 jaar op straat
moeten laten leven, op dezelfde manier zoals ze dit anderen
toewensen, dus zo min mogelijk hulp……… Wellicht dat ze dan
begrijpen wat het betekent om een arm mens te zijn…….

Gelukkig zijn er ook miljonairs in de VS die zicht tegen dit onrecht verzetten, zij hebben zich georganiseerd in Patriotic Millionaires en hebben ook in deze zaak verontwaardigd van zich laten horen.

Begrijp
werkelijk niet waarom er niet al lang een enorme opstand is
uitgebroken in het land van ‘the Amercan Dream’ (beter: ‘American
nightmare’, want dat is het voor een enorm groot deel van het
volk…)…. De VS een land dat meer dan 700 miljard per jaar uitgeeft
aan oorlogsvoering en intussen meer dan 60 miljoen burgers heeft die
wat hun eten betreft afhankelijk zijn van voedselbonnen…… De situatie in de VS is intussen zo verslechterd dat meer dan 14 miljoen kinderen honger lijden…… (je begrijpt dat het totale aaantal mensen dat hongerlijdt vele malen groter is….)

Je zou
bijna oproepen dat geteisem neer te schieten, maar je mag nu eenmaal
niet oproepen tot geweld op het internet ‘en dat is maar goed ook…..’

Tot slot: vergeet niet dat het minimumloon ook in Nederland veel te laag is en zoals in de VS kan je ook hier niet rondkomen van zo’n salaris!!

Published
on Friday, March 05, 2021 by Common
Dreams

‘Shameful’:
Millionaire Senators Vote Against Popular Minimum Wage Raise That
Would Lift Millions Out of Poverty

By Kenny
Stancil, staff writer

“It
is despicable and unacceptable that there is not unanimous support
among Democrats in Congress for a $15 minimum wage,” said Rep.
Jamaal Bowman.

Sen. Chris Coons (D-Del.), worth
more than $10 million, was one of eight Democrats to vote against
including a federal minimum wage increase in the Senate’s coronavirus
relief package. (Photo: Demetrius Freeman/The Washington Post/AFP via
Getty Images)

After eight members of the
Democratic caucus joined all 50 Republicans in the U.S. Senate on
Friday to kill
an amendment
reattaching a $15 minimum wage provision to the
Senate’s coronavirus relief package, progressives pointed out that
nearly every single one of the lawmakers who voted against the raise
for low-paid workers nationwide is a millionaire.

“Today’s vote on Senator
Sanders’ $15 minimum wage amendment is incredibly sad,” Morris
Pearl, chair of the Patriotic Millionaires and author of the
forthcoming book
Tax the
Rich
, said
in a statement.

“$15 per hour is the bare
minimum anyone in this country needs to survive,” Pearl
continued, “and it is baffling that any member of the U.S.
Senate, much less a number of Democrats, could look at the crisis
this country is enduring and decide that tens of millions of
low-income workers, including millions of frontline workers who put
their lives on the line every day in the midst of a global pandemic,
should not get a raise.”

Nina Turner, co-chair of Bernie
Sanders’ 2020 presidential campaign and current candidate running for
election to the U.S. House in Ohio’s 11th district, responded to the
vote by tweeting:
“every single one of the senators who voted against raising the
minimum wage is a millionaire.”

Journalist Ken Klippenstein shared
the net worth, according
to
the most recent financial disclosures compiled by the Center
for Responsive Politics, of the eight Democrats who voted
against Sanders’ (I-Vt.) $15 minimum wage amendment.

Ken Klippenstein

@kenklippenstein

Net worth of the 8 Democrats who just voted down $15 minimum wage: 

Chris Coons: $10.13 million 

Angus King: $9.49 million 

Joe Manchin: $7.62 million 

Tom Carper: $5.73 million 

Jeanne Shaheen: $3.82 million 

Jon Tester: $3.67 million 

Maggie Hassan: $3.47 million 

Krysten Sinema: N/A

7:37 PM · Mar 5, 2021

59.6K 22.1K

While
her present net worth may trail that of other lawmakers, Sen. Kyrsten
Sinema (D-Ariz.), was especially enthusiastic about denying a raise
to millions of poorly paid U.S. workers. With her $174,000 annual
salary
, Sinema is well on her way to joining her wealthier
colleagues in the millionaire ranks.

 

RootsAction   @Roots_Action

Senator Sinema a little too happy for poverty wages to remain

7:33 PM · Mar 5, 2021

47.6K 12.2K

(voor de video in dit bericht, zie het origineel)

 

Medea Benjamin    @medeabenjamin

The 8 Senators who just voted against the $15/hr minimum wage voted to keep 1 million people in poverty and voted AGAINST the wishes of 2/3 of Americans who want working people to get a living wage. #fightfor15

7:09 PM · Mar 5, 2021

680   265

 

In his statement, Pearl said that
“the Senate failed the American people today.
 

 

“Every single Republican
Senator who voted against $15 today failed their constituents,”
he continued. “The Democrats who voted against $15 today not
only failed their constituents, the decision they made—to put some
ancient Senate tradition ahead of the priorities that they ran on and
that they stand for—was wrong economically, morally, and
politically.”
 

 

Pearl was referring to the fact
that Senate Democrats removed the $15 minimum wage provision
from their version of the Covid-19 relief bill after the White
House made clear that Vice President Kamala Harris would
not be willing
 to exercise her authority to override a
widely condemned advisory
opinion
 of the Senate parliamentarian—an unelected
official with zero constitutional authority—that deemed the
proposed pay hike a violation of budget reconciliation rules.
 

 

Sanders’ attempt to use the
amendment process to add a federal minimum wage increase to the
coronavirus relief legislation came in the wake of that decision.

Mondaire Jones    @MondaireJones

Shameful. The American people deserve a $15 minimum wage, and they deserve Senators who actually fight for them.

Luke Broadwater   @lukebroadwater

After so much angst over the Senate parliamentarian’s decision, there were just 42 Dem votes for the $15 minimum wage in the Senate.

Dem votes against including the $15 min wage in the $1.9T stimulus bill:

Manchin, Sinema, Coons, Carper, Tester, Shaheen, Hassan, King

6:57 PM · Mar 5, 2021

1K  236

“It is despicable and
unacceptable,” said
Rep. Jamaal Bowman (D-N.Y.), “that there is not unanimous
support among Democrats in Congress for a $15 minimum wage.”

“There is no excuse,”
Pearl added. “Senator Kyrsten Sinema, Senator Jon Tester,
Senator Joe Manchin, Senator Chris Coons, Senator Jeanne Shaheen,
Senator Tom Carper, Senator Maggie Hassan, and Senator Angus King
failed both their people and their party. Neither those voting next
year nor those reading the history of the next generation will
appreciate those senators who could have changed the course of
history—but chose not to.”

Undeterred, Sanders
said
Friday that “if any senator believes this is the last
time they will cast a vote on whether or not to give a raise to 32
million Americans, they are sorely mistaken. We’re going to keep
bringing it up, and we’re going to get it done because it is what the
American people demand and need.”

Joining Sanders was Rep. Pramila
Jayapal (D-Wash.), who tweeted
that she “will never stop fighting to make the minimum wage a
living wage.”

“It’s long overdue that we
give 32 million workers a raise and lift a million people out of
poverty,” Jayapal added.

Our work
is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
License. Feel free to republish and share widely.

=================================

* Zie o.a.: ‘Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Zie ook: ‘Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (de Coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat het aantal mensen dat hongerlijdt in de VS fiks is gegroeid, waarbij niet vergeten moet worden dat mensen die honger lijden een slechte weerstand hebben tegen besmettelijke ziekten als het Coronavirus, niet voor niets dat er zoveel dodelijke slachtoffers zijn gevallen in de VS en in een ander westers land: Groot-Brittannië, waar al voor de Coronacrisis dagelijks 4 miljoen kinderen met honger naar school moesten, dat aantal is intussen ook flink gegroeid [de ouders van die kinderen zijn aangewezen op liefdadigheid van particuliere organisaties…..]…….)

Kinderen in kwetsbare situaties lopen een grote kans zieke volwassenen te worden

Joe Biden heeft het Coronasteunpakket voor de arme bevolking gesaboteerd

The American Dream’: miljoenen mensen hebben niet voldoende te eten en dat tijdens de Coronacrisis‘ 

Trump
administratie wil voedselhulp sterk terugbrengen, na de welgestelden
een belastingcadeau te hebben gegeven van 1,5 biljoen dollar

688.000 arme VS burgers raken voedselbonnen kwijt door bezuiniging inhumane Trump administratie……‘ 

I grew up on food stamps. I’ll never forget the sneering looks‘ (vergeet nooit dat dakloosheid en armoede traumatiserend zijn voor kinderen…..)

Trump met een niet eerder vertoond hoog oorlogsbudget wil 3 miljoen burgers voedselbonnen afnemen

‘Amerika het land van de onbegrensde mogelijkheden….’ Arme patiënt uit ziekenhuis gezet!‘ 

Arizona: vanaf nu levenslang recht op niet meer dan 12 maanden bijstand……..

’90 jarige ‘activist’ in het land van hoop en glorie gearresteerd voor het uitdelen van voedsel aan daklozen…….

Willem Post en Hans Veldman met open deuren boek ‘De spiegel van Amerika…….’

Trump:
VS heeft een geweldige prestatie geleverd met de hulp aan Puerto Rico
na orkaan Maria………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

(en zie de links in dat bericht, o.a. meer over de schade die deze
orkaan aanrichtte, maar ook over orkaan Irma die Sint Maarten eerder
trof) 

Kinderopvangtoeslagschandaal: procureur-generaal Hoge Raad adviseert geen strafvervolging in te stellen tegen verantwoordelijke bewindslieden…….

Jos Silvis, procureur-generaal van de Hoge Raad heeft afgelopen vrijdag laten weten geen aanknopingspunten te kunnen vinden om tot een eventuele strafvervolging van de verantwoordelijke ministers en staatssecretarissen over te gaan, bewindslieden die verantwoordelijk zijn voor het meer dan schunnige kinderopvangtoeslagschandaal. 

Procureur-generaal Silvis, die zich NB eerder ongerust maakte over het onder druk staan van het mensenrechtenverdrag….. Me dunkt dat in de zaak van de kinderopvangtoeslag de mensenrechten van de slachtoffers op een zeer ernstige en grove manier zijn geschonden!!!  

Advocaat Vasco Groeneveld heeft op 12 januari jl. namens 80 slachtoffers aangifte gedaan tegen: VVD minister Medische Zorg Tamara van Ark (eerder staatssecretaris Sociale Zaken in Rutte3), CDA minister van Financiën Wopke Hoekstra (Financiën), VVD minister Economische Zaken Eric Wiebes, voormalig D66 staatssecretaris Financiën en PvdA ex-minister Sociale Zaken Lodewijk Asscher. Op 3 februari voegde Groeneveld een aangifte tegen VVD premier Rutte toe aan de lijst van misselijkmakende rotzakken die zovelen in ellende hebben gestort………  

Silvis stelt onder meer dat de getuigenissen (onder ede of belofte gedaan) gedaan voor de parlementaire ondervragingscommissie kinderopvangtoeslag niet gebruikt mogen worden bij strafvervolging……. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat deze meer dan achterlijke gang van zaken nog steeds gevolgd mag worden, zo kan je immers nooit de grootste schoften aanpakken die hun minister- dan wel staatssecretarisschap hebben misbruikt om mensen willens en wetens in de ellende te storten??? Uit het rapport dat de commissie heeft gepubliceerd blijkt dat er meer dan voldoende aanknopingspunten zijn om het genoemde geteisem strafrechtelijk te vervolgen…….

Kortom: nogmaals blijkt dat je als burger bent overgeleverd aan een de willekeur van de overheid die kan doen en laten wat het wil en als daarbij slachtoffers vallen, hebben die vette pech: er zal geen recht worden gedaan!!! Het voorgaande nog naast het meer dan schandalige feit dat je geen zaak kan aanspannen tegen de belastingdienst als je vindt dat je onrechtvaardig bent behandeld…. Dacht toch echt dat we leefden in een rechtsstaat…… (hoewel?) En dan te bedenken dat de slachtoffers na zoveel tijd nog steeds niet schadeloos zijn gesteld…… 

Dan nog het volgende: naar nu blijkt is er ook op gebied van huur- en kindertoeslag een schandalig beleid gevoerd door de belastingdienst en dat die dienst als met de jacht op ontvangers van kinderopvangtoeslag ook daar misdadig heeft gehandeld, de jacht op deze 3 groepen gaat zelfs terug tot 2005…… 

Vergeet bij het voorgaande niet dat medewerkers van de Belastingdienst herhaaldelijk hebben geklaagd over het feit dat ze van de top geen onderzoek mochten instellen naar welgestelden waarvan ze bijna zeker wisten dat die belasting ontdoken (en nog ontduiken) in het buitenland en let wel: daarbij ging en gaat het om naar schatting bijna 20 miljard euro op jaarbasis!!! (wat betreft de grote bedrijven gaat het om zelfs 30 miljard euro op dezelfde jaarbasis) 

Tot slot: onbegrijpelijk dat zoveel Nederlanders nog steeds achter schoften als Rutte en Hoekstra staan, wat betreft Rutte komt daar ook nog eens een enorm falen bij op het Coronadossier……. En vergeet niet dat voor deze zaken de volgende partijen hoofdverantwoordelijk zijn: VVD, CDA, PvdA, D66 en de ChristenUnie, dus als je op 17 maar a.s. in het kieshok staat, of als je 1 of 2 dagen eerder mag stemmen of je stem per post mag indienen >> stem ajb niet op die partijen!!

Zie ook: ‘Rutte (VVD premier): de overheid moet burgers beschermen en dat is faliekant misgegaan: oh is dat zo meneer Rutte

UWV vordert keihard harteloos zelfs de centen op van de armste burgers‘ 

Kinderopvangtoeslagschandaal: Rutte met ingebakken grijns op vernietigend commentaar zoals het achterhouden van informatie

Aftreden Rutte 3: Hoekstra laat z’n ware gezicht zien en Kees Boonman begaat tienduizendste blunder een waar record!!

Kinderopvangtoeslagschandaal: Asscher stapt op en Rutte 3 gooit de handdoek in de ring

Kabinet Rutte 3 overlegt over kinderopvangtoeslagenschandaal i.p.v. onmiddellijk af te treden

Rutte (VVD premier) zegt pas in juni 2019 over de problemen met de toeslag voor kinderopvang te hebben gehoord
(als dat waar zou zijn, wat het niet is, zou dit een zo zwaar brevet
van onvermogen zijn, dat hij per direct op had moeten stappen!!)

Kinderopvangtoeslagen invordering ook een drama op Radio1 dankzij de ‘o zo leuke’ Marc-Robin Visscher

Belastingdienst blijft jacht maken op de gewone mens

Tamara van Ark (VVD staatssecretaris) wil ‘bijstandstrekkers’ pakken die mede dankzij de kabinetten Rutte werkloos zijn geworden
(de jacht op bijstandsgerechtigden is te vergelijken met de jacht op de
ouders met een toeslag voor kinderopvang, terwijl de fraude met
bijstand wat betreft het schadebedrag nog niet één procent uitmaakt van
de belastingontduiking door welgestelden,
terwijl je tegelijkertijd onmogelijk op een normale manier kan rondkomen met een bijstandsuitkering…….)

Asscher
(PvdA ex-minister) en Wiebes (VVD ex-staatssecretaris) waren op de
hoogte van de jacht op kindertoeslag ontvangers en deden niets

Snel heeft weer gelogen over toeslag kinderopvang en mist elk ethisch besef

Menno Snel (staatssecretaris D66) overleeft zonder enig ethisch besef debat over toeslag kinderopvang

Helma Lodders (VVD 2de Kamer) neemt het op voor belastingdienst klokkenluider i.z. kinderopvangtoeslag

Voorts zie: ‘Belastingontduiking: 620.000 Nederlanders met een ‘verhuld vermogen’ in het buitenland‘ (voor meer berichten over belastingontduiking, klik op dat label, direct onder dit bericht)

Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er als het enigszins mogelijk is een mooie dag van. 

Liane den Haan (lijsttrekker 50PLUS) liegt tegen tegen achterban 50PLUS en de rest van het volk

Hare neoliberale kwaadaardigheid Liane den Haan heeft een verkiezingsspot voor 50PLUS ingesproken waarin deze enorme oplichter het gore lef heeft te stellen dat ‘haar partij’ voor een eerlijk pensioen is en tegen kortingen op de pensioenuitkeringen….. ha! ha! ha! ha! Ja om zulke kwaadaardige leugens moet ik lachen. 

Den Haan heeft als voorzitter van de Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen (ANBO) de meer dan schunnige hervorming van het pensioenstelsel uit en te na verdedigd en als er één ding zeker is, is het wel dat korten op de pensioenen vanaf 2026 een zekere zaak is…… Al wordt er al lang gekort op een aantal pensioenen, iets waar men liever niet over spreekt in de politiek en de reguliere media…..

Den Haan was als voorzitter van ANBO grootlobbyist van de VVD en dat is ze als voorzitter van 50PLUS nog steeds, al doet ze in de verkiezingsspot net alsof ze zich altijd heeft ingezet voor het pensioenbeleid waar 50PLUS eerder voor was en dat is een fiks verschil met de pensioenhervorming waar deze leugenaar zich eerder voor heeft ingezet (tot groot verdriet van een enorm aantal ANBO leden….)….. (zo meer daarover)

Op 27 februari jl. maakte het Radio1 nieuws van 1.00 u. bekend dat er grote ophef was ontstaan in een 50PLUS WhatsApp groep, een groep van 10 prominente leden die het vooral niet eens was met de draai die den Haan maakte op AOW en pensioengebied en daarmee 50PLUS ongeloofwaardig maakte…..

50PLUS trol den Haan (foto NOS)

Zo heeft den Haan het standpunt van 50PLUS dat de AOW leeftijd op het 65ste levensjaar moet ingaan, op eigen inzicht losgelaten en daar 67 jaar van gemaakt, volgens den Haan logisch daar er een nieuwe wet ligt die dit verordonneert, 67 jaar precies de leeftijd waar o.a. de VVD groot voorstander van was (en uiteraard nog is) en die in een aantal jaren moet worden bereikt (nu is die leeftijd al 66 jaar en 4 maanden)….. Ook vindt den Haan het geen probleem als de koppeling lonen en uitkeringen zoals de AOW kan worden losgelaten, iets waar de VVD al jaren voor pleit…… Na de ophef in de partij stelt ze nu dat 50PLUS een AOW leeftijd voor 65 jaar mogelijk wil houden….. ha! ha! ha! ha! ha! Dus ze vindt dat men zich aan de wet moet houden (die in een aantal jaren 67 jaar als AOW leeftijd ziet) en stelt tegelijkertijd dat een volledige AOW vanaf 65 jaar mogelijk moet blijven….. Hoe totaal ongeloofwaardig kan een politicus zijn!!

Je begrijpt werkelijk niet hoe de top van 50PLUS voor den Haan als voorzitter kon kiezen, had men even gekeken wat deze kwaadaardige trol heeft gepresteerd bij ANBO, had men kunnen weten dat met den Haan 50PLUS geheel wordt ontmantelt, zoals ze van ANBO een totaal ongeloofwaardige organisatie heeft gemaakt…… Door den Haan hebben 80.000 van de 180.000 leden ANBO vaarwel gezegd….. (eerder heeft ze ook het als voorzitter van het COC deze organisatie allesbehalve goed gedaan…..)

De WhatsApp groep is door den Haan ten grave gedragen en in een volgende WhatsApp groep wil ze niet langer discussies zien (die haar positie ondergraven…..)…… Men vergelijkt den Haan met de Russische president Putin, echter een betere vergelijking zou Stalin zijn, een absolute alleenheerser!! 

Tot slot, ben je 50 plus: stem dan op 17 maart a.s. (of wellicht nu al per brief) vooral niet op de partij met die naam, daarmee ga je in tegen je eigen belangen!!!

Zie ook: ‘Liane den Haan amper voorzitter 50PLUS en de partij schaart zich achter de schandelijke hervorming van het pensioenstelsel

Liane den Haan de nieuwe sloper van 50PLUS

Liane den Haan wil als lijsttrekker en VVD lobbyist ruzies binnen 50Plus beteugelen‘ 

Coronavirus advies voor ouderen van ANBO directeur den Haan‘ 

ANBO’s Liane den Haan schiet haar 100ste bok!! Extra geld voor verpleeghuizen moet naar thuiszorg…….

Dennis Wiersma (VVD Tweede kamer) en Liane den Haan (ANBO) voor uitbuiting van ouderen via ‘doorstartbaan’

Ouderenzorg en ANBO: Den Haan lobbyt voor de VVD……. Lid van ANBO? Zeg uw lidmaatschap per direct op!!!

Liane den Haan (ANBO) is tevreden over participatie wanbeleid…….‘ 

ANBO: één grote financiële chaos, die opperhoofd den Haan ontkent……. ha! ha! ha! ha! ha!

ANBO wil ouderen uit hun huis (2): SORRY DAT IK ‘NOG’ BESTA!

ANBO lid? Zeg onmiddellijk uw lidmaatschap op! ANBO is blij met de bezuinigingen op de ouderenzorg………...’ 

ANBO, met zo’n vriend hebben de ouderen geen vijand nodig……….

ANBO: ouderen houden huizen voor gezinnen bezet

Vakbond ICE agenten sloot een akkoord dat deportaties van vluchtelingen vergemakkelijkt

Doorbraak
komt vandaag met een artikel waarin wordt
bericht over de vakbond voor agenten van de VS immigratiedienst
>> Immigration and Customs Enforcement (ICE), een organisatie die ervoor zorgt dat
door hen vastgezette vluchtelingen zo snel mogelijk worden
gedeporteerd…… Deze vakbond steunt dit smerige beleid, terwijl je zou denken dat dit het tegenovergestelde is van
wat een vakbond zou moeten doen, echter deze vakbond steunt precies wat haar
leden het liefst doen: zoveel mogelijk vluchtelingen uitzetten, zoals
zelfs het deporteren van 22 kinderen naar Haïti, waar het voor
kinderen zonder ouders zonder meer een gevaarlijk leven is, wat zeg
ik: het leven is daar voor het overgrote deel van de bevolking
gevaarlijk…..

Werkgever ICE heeft ermee ingestemd dat er geen enkele
beleidsverandering kan worden doorgevoerd zonder toestemming van de
vakbond……. Deze verandering van beleid werd getekend door een
politieke topfiguur van ICE die op het punt stond te vertrekken aan
de vooravond van de inauguratie van Biden (veel topambtenaren worden,
nadat een andere president aantreedt, vervangen door figuren die
tot de politieke partij van de nieuwe president behoren)

De
schrijver van het hieronder opgenomen artikel van Solidariteit.nl (door mij overgenomen van Doorbraak),
Alexandra Bradbury, stelt terecht dat e.e.a. een valstrik is om het
door Trump ingevoerde anti-immigratiebeleid te verankeren, daar Biden
in zijn campagne beloofde dit beleid te zullen veranderen; voor wat
diens beloften waard zijn…. Biden heeft gelukkig wel gepoogd iets
te veranderen door een moratorium in te stellen op die deportaties,
echter deze werd door een rechter tijdelijk geblokkeerd…… ICE nam
deze kans waar en heeft zoveel mogelijk mensen uitgezet, zoals de
hiervoor aangehaalde 22 kinderen uit Haïti en bijvoorbeeld ook een
gevluchte burger uit Kameroen, die op zeker zou zijn gemarteld als
hij was uitgezet naar dat land, echter dat zou zijn voorkomen gezien
wat Bradbury daarover zegt. Sinds Biden in het Witte Huis zit zijn er
26.248 vluchtelingen gedeporteerd…… Hierbij moet ik wel een
aantekening maken: ook onder Obama, werd en enorm aantal mensen
gedeporteerd en de concentratiekampen voor vluchtelingen die aan
Trump worden toegeschreven werden ingericht door de Obama
administratie en ook toen werden kinderen van vluchtelingen afgenomen
en elders ondergebracht…. En wie maakte deel uit van die
administratie? Juist: Joe Biden als vicepresident!!! Bradbury haalt
dat later in haar artikel ook aan met het voorbeeld dat in 2016
plaatsvond: in een stadje werd door ICE 10% van de bevolking opgepakt…..

Bradbury
stelt kwaad te worden als vakbondsverworvenheden worden ingezet om
racistisch geweld aan te jagen en hervormingen te dwarsbomen, waarna
ze uitlegt dat je een vakbond gerust mag bekritiseren als deze zich
beschuldigt aan dergelijke zaken. Wat mij betreft een nutteloze
verdediging daar bijvoorbeeld de Nederlandse vakbonden al ‘iets te
vaak’ hebben laten zien bijvoorbeeld niet de belangen van de leden te
behartigen, neem de pensioenhervorming waarmee de vakbonden akkoord
gingen…….. Bradbury stelt dat het verschil in vakbonden is te
verklaren uit politiek oogpunt, waarbij ze het verschil aanhaalt wat de
bevolking ziet tussen vakbonden van politie en grensbewakingsdiensten en vakbonden voor onderwijs en (openbare)
vervoersdiensten. In Nederland gaat het m.i. nog wel een stuk verder,
niet alleen wat betreft het akkoord gaan met de pensioenhervorming,
die bepaald niet in het belang is van de leden, maar dit gaat voor
vele vlakken op, zoals het verminderen van de bonus op het al zeer karige salaris voor supermarktmedewerkers in avond- en weekeinddiensten…..

Zoals al
zo vaak op deze plek gesteld: het is zonder keer een schande dat
vakbondsleden overstappen naar de politiek, waarmee ze in feite
aangeven al tijdens hun vakbondsleven te hebben gelobbyd voor die
politieke partij….. Dit zou in feite verboden moeten worden, daar
het de dood in de pot is voor het bestaan van vakbonden, immers
waarom zou je de bonden nog geloven als de top van die bonden op enig
moment overstapt naar de politiek……. Hetzelfde geldt overigens voor vakbondsleiders die overstappen naar werkgeversfuncties of zelfs naar werkgeversorganisaties……. Hare PvdA hufterigheid Klijnsma heeft de FNV ‘hervormd’ waardoor die vakbond nog meer een aanhangsel van de PvdA werd en daarmee in feite de belangen van de leden geweld heeft aangedaan; hoe kon de FNV akkoord gaan met een een politicus die de bond moest hervormen…???

Ondanks
mijn kritiek kan ik niet anders dan me achter de rest van Bradbury’s
artikel scharen, waarbij ze onder meer het grote aantal Coronadoden
aanhaalt, doden die vooral vallen onder de arme immigranten die de
smerige en slecht betaalde banen vervullen….. In de VS was het lang
zo dat je lid moest zijn van een vakbond als je een nieuwe baan
aanvaarde, deze plicht is een aantal staten afgeschaft waardoor de
bonden zo goed als niets kunnen doen voor de werknemers in vooral de
slecht betaalde banen, waarmee de armoede wordt gestimuleerd en
waarbij tevens de situatie voor illegale immigranten uitzichtloos
wordt gehouden…..

Hetzelfde
zie je in Nederland met de arbeiders uit Oost-Europese landen, hoewel
deze mensen legaal in Nederland mogen werken, is er amper aandacht
voor de slechte situatie waarin deze mensen zich bevinden, hoe hard
de politiek ook roept dat het afgelopen moet zijn met de uitbuiting
van die mensen, verandert er geen bliksem. Als deze mensen misstanden
willen aankaarten bij hun baas worden ze simpelweg ontslagen en als
ze nog geen 5 jaar in Nederland zijn, kunnen ze nergens recht op doen
gelden…. De politiek is verantwoordelijk voor deze schunnige gang
van zaken en houdt daarmee de uitbuiting van deze mensen in stand,
hoe hard ze ook (uiterst hypocriet) roepen dat het afgelopen moet
zijn met de uitbuiting van die mensen……. Echter ook de vakbonden
zijn verantwoordelijk immers zij hadden al veel langer moeten
aandringen op directe verandering van de rechtspositie van deze
buitenlandse arbeiders, terwijl de vakbonden in de praktijk zo goed
als niets doen voor die arbeiders en akkoord zijn gegaan met de
periode van 5 jaar waarin deze arbeiders geen rechten kunnen doen
gelden op WW en andere zaken die voor elke andere arbeider de normaalste
zaak van de wereld zijn…..

Vakbond
agenten Amerikaanse migratiepolitie sluit bijzonder akkoord

‘Vakbond’
die aanzet tot deportatie: tegenstander vakbeweging

Alexandra Bradbury *)

Wat gaat er door je heen, als ik
je vertel dat een werkgever ermee heeft ingestemd dat hij geen enkele
beleidsverandering in gang kan zetten zonder vooraf bevestigde
toestemming
van de vakbond? Je zou misschien zeggen: Zo! Dat
is nog eens arbeidersmacht!
Maar wacht nog maar even met juichen
tot je hoort wie deze werkgever is. Het gaat namelijk om de
Immigration and Customs Enforcement (ICE), de federale, Amerikaanse
politiedienst die immigranten vastzet en deporteert.

Deze overeenkomst werd ondertekend
door een afzwaaiende politicus aan de vooravond van de inauguratie
van Joe Biden. Het was een valstrik in een poging om Trumps
anti-immigratiebeleid beter te verankeren. Je kan je eigenlijk ook
geen andere situatie voorstellen, waarbij een werkgever zo gretig
dergelijke voorwaarden zou accepteren. Veel werknemers bij publieke
diensten hebben immers niet eens het wettelijke recht om collectief
over hun lonen te onderhandelen.

Politiek verschil

De agenten van de ICE staan erom
bekend dat ze sterke voorstanders zijn van deportatie, nog meer dan
hun nieuwe baas Tae D. Johnson. Recentelijk werd Joe Bidens
moratorium [verklaring van uitstel] op deportaties tijdelijk
geblokkeerd door een rechter. De ICE liet er toen geen gras over
groeien en zond snel 22 kinderen terug naar Haïti en probeerde nog
een asielzoeker terug te sturen naar een zekere marteling in
Kameroen. Sinds Biden in het Witte Huis zit, zijn er 26.248 mensen
gedeporteerd.

In de
avond van 17 februari werd gedemonstreerd bij het hoofdkantoor
van
Immigration
and Customs Enforcement (ICE)
.
De dienst heeft sinds Bidens aantreden 26.248 mensen
gedeporteerd. Foto: United
We Dream

Ik word er kwaad van als
vakbondsverworvenheden worden ingezet om racistisch geweld aan te
jagen en hervorming te dwarsbomen. Maar kunnen we deze ‘vakbond’ wel
bekritiseren zonder in anti-vakbondspraat te verzanden? Jazeker wel.

Dit is geen hellend vlak. Het is juist een kans helder uiteen te
zetten wat een vakbeweging niet is. We hoeven ons niet
schuchter te gedragen vanwege het feit dat we een andere houding
aannemen tegenover bonden van politie- en grensbewakingsdiensten dan
tegenover onderwijs- of vervoersbonden. Er is een fundamenteel
verschil. En dat verschil is politiek.

Dodelijke terreur

Arbeiders die macht opbouwen op hun
eigen werkplek, om op te komen voor hun eigen belangen, zijn een
cruciale bouwsteen van de arbeiders- en vakbeweging. Maar het is in
het geheel geen beweging als het daar ophoudt. Het doet er namelijk
toe of we die macht opbouwen voor het gemeenschappelijke belang of om
samen te spannen in de onderdrukking van andere arbeiders. 

Immigratiebeleid is in de kern arbeidsbeleid. De deportaties, de
invallen en de permanente ellende vormen een samenspel dat ervoor
zorgt dat een groep arbeiders marginaal genoeg blijft om slechte
lonen en slechte arbeidsomstandigheden te willen accepteren. Er wordt
wel gezegd dat immigranten het werk doen dat Amerikanen niet doen
en dat wordt dan soms zelfs sympathiek bedoeld. Maar dan klinkt het
wel alsof immigranten op de één of andere manier fundamenteel
anders zijn dan niet-immigranten. Misschien dat ze sterker zijn,
harder werken of dat ze juist minder trots en minder
veiligheidsbewust zijn. Dat is echter niet waar. Immigranten en
niet-immigranten zijn dezelfde soort mensen, maar onder verschillende
omstandigheden.

In één dag in 2016 verwijderde de
ICE met zijn invallen tien procent van de inwoners van het stadje
Merton in Mississippi. Het ging om 680 werknemers in
pluimveebedrijven. Sommigen werden opgepakt vlak nadat ze hun
kinderen hadden afgezet voor hun eerste schooldag. Zo’n klimaat van
terreur is de wijze waarop de industrie steeds routineus wegkomt met
werkelijk verschrikkelijke gevaren, zoals het chemisch lek afgelopen
januari waarbij zes medewerkers van een pluimveebedrijf in Georgia
omkwamen. En momenteel zijn de pluimveebedrijven broeinesten van
Covid.

Kies een kant

Een recent onderzoek van de
Universiteit van Californië in San Francisco, belichtte de corona
doden in de staat per beroep en per bedrijfstak. Opmerkelijk genoeg
deed de hoogste sterfte zich niet voor onder werknemers in de
gezondheidszorg. De vijf meest dodelijke banen waren souschef,
magazijnmedewerker, boerenarbeider, bakker en arbeider in de bouw.
Laat dat nu precies het soort banen zijn dat in Californië veelal
door immigranten wordt gedaan. 

Hetzelfde geldt voor de
gevangenisopsluiting, armoede ín de grote stad of op het platteland
en de zogenaamde right-to-work staten waar vakbondslidmaatschap niet
verplicht mag worden om een baan te krijgen. Als een bepaalde groep
in een wanhopige situatie wordt gehouden, ondermijnt dat de positie
en de belangen van iedereen. Onze economie drijft op deze vorm van
uitbuiting. We moeten dat hervormen. Dat is de rol van de
vakbeweging. Een vakbond die daarentegen deze situatie steunt, treedt
op als onze tegenstander.

Dus, als politie-agenten hun
‘vakbonden’ inzetten om racisme te beschermen en de agenten van de
immigratiediensten de hunne gebruiken om deportaties aan te jagen,
dan komen ze op voor de belangen van de werkgevers. En dan zijn het
niet mijn kameraden.

*) Eerder – 18
februari 2021 – verschenen bij Labor Notes. Oorspronkelijke titel: A
‘Union’ That Pushes to Deport People Is the Labor Movement’s Opponent

– Alexandra Bradbury is redacteur en codirecteur van Labor Notes.
Vertaling: Herre de Vries.

=====================================

Zie ook: 

Particuliere gevangeniswezen VS buit vluchtelingen uit >> dwangarbeid onontkoombaar

Vluchtelingen in VS moeten verplicht in therapie, waarna hun woorden worden misbruikt t.b.v. deportatie‘ 

Razzia’s in de VS: de jacht op ‘illegale vluchtelingen’ is geopend

ICE runt concentratiekampen in de VS voor vluchtelingen en kinderen‘ 

ELIZABETHWARREN CONDEMNS ICE’S “CRUEL AND UNNECESSARY” USE OF SOLITARYCONFINEMENT, DEMANDS ANSWERS

AHOMELAND SECURITY WHISTLEBLOWER GOES PUBLIC ABOUT ICE ABUSE OFSOLITARY CONFINEMENT

Thousands
of Immigrants Suffer in Solitary Confinement in ICE Detention

7 Year Olds Dying In Third Reich ‘Detention’, and Waiting on Capitalist Hill

Humanitaire hulp aan vluchtelingen in woestijn: gevangenisstraf tot 20 jaar

Vrijwilligers die vluchtelingen in de woestijn van de VS proberen te redden worden gevangengezet……

De VS geeft miljarden uit om verkiezingen elders te beïnvloeden en daar blijft het niet bij…….

Obama steekt zichzelf volkomen onterecht een grote veer in de vieze bips

VS gebruikt chemische wapens tegen ongewapende vluchtelingen waaronder kinderen‘ (zie ook de links in dat bericht)

—————————————————–

Hier nog een paar links naar berichten over het CNV en de FNV: ‘Poldermodel nogmaals volkomen onterecht gepropageerd op WDR‘ (en zie de links in dat bericht)

Pensioenakkoord: er is ons wederom een oor aangenaaid en het zoveelste bewijs dat er een grote bezem door de FNV moet worden gehaald‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Jongerius (PvdA EU) heeft extra baan bij Post NL……..‘ (Jongerius was voorheen voorzitter van de FNV en werkt nu o.a. voor arbeiders en zzp’ers uitbuiter Post NL…..) (zie ook de links in dat bericht naar meer artikelen over Post NL)

Klijnsma heeft uw pensioenspaarpot gestolen en weggegeven aan de EU!!

Doekle Terpstra: bouwkosten moeten omhoog, ‘de marges zijn te klein’‘ (Terpstra, eertijds vakbondsvoorzitter van CNV, is nu voorzitter van een werkgeversorganisatie >> hoe schunnig wil je het hebben…..???)

Maurice Limmen (opperhoofd CNV) en de CAO voor ambtenaren, echt een ‘vakbondsman’ waar de werknemer van nu iets aan heeft, die Limmen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Ton Heerts probeert in de neoliberale pas te lopen…..‘ (Heerts was eerder voorzitter van de FNV)

Thuiszorg gehalveerd, CNV blij

FNV nieuwe stijl

De ‘nieuwe’ vakbond‘ (FNV)

Van der Staaij (SGP lijsttrekker en Tweede Kamerlid) vindt het verontrustend dat de islam is verbonden aan geweld…… ha! ha! ha! ha!

Afgelopen woensdag was christenbroeder en fundamentalist van der Staaij na 8.30 u. te beluisteren op Radio1 in het programma NOS Journaal. Dit vanwege een dagelijks weerkerend lulpraatje met één van de lijsttrekkers. 

Van der Staaij liet weten niet tegen de islam te zijn, echter vindt ‘t hééééééél verontrustend dat de islam is verbonden aan geweld…… Uiteraard doelt deze vrouwenonderdrukker op islam terreur, althans terreur uitgeoefend door figuren die stellen de islam aan te hangen…… Tja van der Staaij loopt nu eenmaal z’n leven lang al met christelijke oogkleppen op en begrijpt daarom niet dat de grootschalige westerse (christelijke) terreur in moslimlanden waar dat westen niets te zoeken heeft, juist terreur op de straten van EU landen kweekt en dit is geen kip en ei vraag, immers het westen heeft al voor de Tweede Wereldoorlog en zeker daarna niet anders gedaan dan zich gewelddadig bemoeien met landen als Perzië (nu Iran), Egypte, Algerije en ga nog maar even door, tot in deze eeuw met illegale oorlogen tegen Afghanistan, Irak, Libië en Syrië (op zeer valse gronden begonnen oorlogen), waarbij intussen meer dan 5 miljoen mensen zijn vermoord (voor meer dan 95% moslims…)….. Let wel: van der Staaij stond pal achter deze oorlogen!!!

Door die oorlogen zijn enorme stromen vluchtelingen opgang gekomen en deze mensen en zelfs de kinderen van deze vluchtelingen zijn ook volgens van der Staaij en zijn hypocriete partij niet welkom in Nederland…… Echt héééél christelijk!!

Over oorlogen gesproken: van der Staaij liet weten voor de doodstraf te zijn, niet in alle gevallen, maarrrrr van der Staaij is wel voor de doodstraf op oorlogsmisdaden en terreur, uiteraard alleen als die werden begaan door niet christenen, dat is zeker!!! (immers het land dat verreweg de meeste en gruwelijkste oorlogsmisdaden begaat is de VS en daar wil van der Staaij geen kritiek op horen, wat betreft die kritiek geldt dat ook voor Israël…..) Alsof jezus voor de doodstraf was en niet zou hebben gezegd dat wanneer je een klap tegen je gezicht krijgt, je ook je andere wang moet toekeren naar de dader……

Volgens van der Staaij is de doodstraf in Nederland niet mogelijk daar dit is verankerd in de grondwet en dat ziet hij niet snel veranderen…… Hypocriet van der Staaij en zijn partij willen daarom mensen die zich aan oorlogsmisdaden en terreur hebben ‘bezondigd’ kunnen uitzetten naar landen waar de doodstraf wordt uitgevoerd, iets wat nu niet kan….. Ongelofelijk! Zeker als je bedenkt dat zoals gezegd de grootste oorlogsmisdaden en terreur worden begaan respectievelijk uitgeoefend door de christelijke westerse volkeren onder aanvoering van de VS, hetzelfde geldt voor de vreselijke oorlogsmisdaden begaan door Israël tegen ongewapende Palestijnse mensen…… Uiteraard wil van der Staaij niet dat die oorlogsmisdaden worden vervolgd, laat staan dat de daders daarvan de doodstraf moeten krijgen, wat in een aantal VS staten zou kunnen worden uitgevoerd…..

Uiteraard moest deze christelijke darm abortus verbinden aan de doodstraf, daar mensen die tegen die straf zijn wel voor abortus zijn…… Op euthanasie ging kwast van der Staaij niet in, daar lulde hij mooi omheen, logisch hoe moet je het nog verdedigen dat mensen niet voor hun dood mogen kiezen als ze onnoemelijke pijn lijden, of dat nu fysiek of geestelijk is…..* 

Verder is van der Staaij tegen de islam oproepen tot gebed, dat is volgens van der Staaij hetzelfde als een geloofsbelijdenis….. En nee, die zijn niet te vergelijken met het luiden van kerkklokken en daar maakte hij een enorme schuiver: volgens hem worden de klokken ook geluid als vorm van alarmering….. ha! ha! ha! ha! We hebben al een eeuwigheid sirenes die NB elke eerste maandag van de maand worden getest en die apparaten maken zoveel herrie dat je de kerkklokken niet meer hoort, mochten ze tegelijkertijd worden ‘geluid……’

Over de vernielingen die jongeren n.a.v. de Coronamaatregelen hebben aangericht in Urk, een gat waar veel van de SGP aanhang woont, stelde hij dat het nu juist zo mooi is dat de Urkers spontaan een inzamelingsactie hebben georganiseerd om de schade te vergoeden…… Zoals je begrijpt vroegen de meer dan waardeloze presentator van de Berg en zijn maatje niet of de totale schade dan al was vergoed en of het dan wel normaal is als je vernielingen aanricht….. (van der Staaij sprak zich nog net uit tegen dat geweld) Over de kerken die zich in eerste instantie (en tijdens de eerste lockdown) niet aan de Coronaregels hielden, zei van de Staaij dat men daar wel degelijk goede voorzorgmaatregelen heeft genomen, waarbij hij verder stelde kerken te hebben gevraagd niet het onderste uit de kan te willen……

Ondanks dat van der Staaij bij een onafhankelijke zendgemachtigde zat, werd hem niet gevraagd naar de ondergeschikte positie van vrouwen……… Nee, ‘dat is maar lastig voor zo’n arme man die zich daarvoor telkens weer in bochten moet wringen……’ Overigens geldt hetzelfde voor het standpunt van deze ploert en zijn flutpartij over LGBT mensen en homofilie in het bijzonder, niet één vraag over deze zaak van de ‘onafhankelijke’ NOS medewerkers, terwijl van der Staaij en andere politici van zijn partij bij herhaling deze mensen over de hekel halen en homofilie als ziekte durven te bestempelen, terwijl het wetenschappelijk is bewezen dat dit een normale aanleg is…….

De lijsttrekkers mogen ‘een liedje’ aandragen dat ze graag willen horen, het is tenslotte niet voor niets het NOS Journaal, met heel veel sport, muziek en veel onzin nieuws…… Van der Staaij had Amazing Grace van Andrea Boccelli. Waarom werd hem gevraagd, welnu: van der Staaij vindt het een mooi lied en mooie muziek en het verhaalt van de verbazingwekkende genade van god voor de mens…… Natuurlijk werd hem niet gevraagd naar een voorbeeld van deze ‘verbazingwekkende genade’, dat zou ook onmogelijk zijn als je ziet in wat voor ellende een groot deel van de mensheid moet leven…….. ‘Verbazingwekkende genade’, maar niet van de SGP voor de vluchtelingen van grootschalige westerse terreur……

Geen vragen ook van het NOS stel over de intensieve martelveehouderij, de grote aanjager van de klimaatverandering, waar de SGP grootlobbyist is van deze doodsindustrie, alsof de god van van der Staaij het normaal zou vinden dat men zo schunnig en barbaars met ‘diens schepping’ omgaat….. Nee zelfs geen vraag wat van der Staaij denkt te kunnen doen om de klimaatverandering nog enigszins af te remmen…….

Wat een achterlijke vent die van der Staaij en wat een meer dan vervelend programma!!! De NOS moet zich doodschamen!! (in feite heeft de zogenaamd onafhankelijke NOS reclame gemaakt voor de mensen- en vrouwenrechten schendende SGP en haar meer dan belachelijke en achterlijke lijsttrekker…….)

* Zie bijvoorbeeld: ‘Euthanasie voor kinderen onder de 12: van der Staaij (SGP) spreekt er schande van, kinderen moeten gewoon lijden en niet zeuren‘ (………) en zie:

Van der Staaij stelt dat euthanasie artsen moordenaars zijn……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
(en daarmee stookt hij christelijke psychopaten op, die wellicht zo’n
arts te lijf gaan, in de VS gebeurt dat regelmatig en niet zelden met
dodelijke afloop voor artsen en verpleegkundigen…….)

Zie ook: ‘Abortus: christen fundi’s willen nog steeds hun wil opleggen aan vrouwen die over hun eigen lichaam beslissen

Stemming Tweede Kamer ter opneming van 500 kinderen uit Griekse vluchtelingenkampen: tegen!!‘ (zo wil de jezus van van der Staaij en de rest van de SGP het ook, die stelt in de bijbel ‘dat je vluchtelingen, zeker als het kinderen zijn, moet wegsturen, ook al ben jij de oorzaak van hun ellende…..’ [nee dus: in de bijbel staat het tegenovergestelde])

Polen, het achterlijke EU broertje, heeft de nieuwe anti-abortuswet aangenomen‘ (met een ‘mooie rol’ voor van der Staaij en zijn SGP)

Klijnsma: het land was in 2012 aan lager wal geraakt, we moesten wel regeren met de VVD…. ha ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Van der Staaij: de F16’s vallen van ellende uit de lucht……. Mag van der S. wel liegen van zijn here jezus?‘ (van der Staaij heeft er geen probleem mee te lobbyen voor de wapenindustrie, zijn god is niet voor niets grootaandeelhouder in deze doodsindustrie!!)

Albatros Wisdom 70 jaar!!

Laysanalbatros Wisdom is dit jaar (minstens) 70 jaar oud geworden. In die tijd heeft ze 36 jongen grootgebracht en een aantal partners overleeft. . Een albatros legt per keer één ei. Minstens sinds 2010 broedt ze met haar partner Akeakamai, waarmee ze broedt op het Midway atol. (het is mogelijk dat de twee al veel langer bij elkaar zijn)
 

Wisdom is de oudst bekende vogel op de wereld.

Albatrossen blijven in principe voor het leven samen broeden, tenzij één van de twee overlijdt.

De vorming van een paar kan een lange tijd duren en gaat onder andere gepaard met dansen, waar die van laysanalbatrossen  duidelijk verschillen van andere albatrossoorten.

Wisdom heeft in haar leven naar schatting 5 miljoen kilometer gevlogen, ofwel 120 keer een reis rond de aarde!!

Hugo de Jonge (CDA minister volksgezondheid) belooft dat iedereen per 1 juli zal zijn gevaccineerd

CDA minister van Volksgezondheid, blunderkoning de Jonge, heeft afgelopen dinsdag in het tv programma ‘Op1’ belooft dat iedereen per 1 juli a.s zal zijn gevaccineerd…… Onbegrijpelijk dat deze kwezel ook nog maar 1 belofte durft te doen, na al zijn blunders en eerdere beloften die in het water donderden…… 

De Jonge maakte nog wel 1 voorbehoud en dat was als er geen problemen volgen met leveringen van vaccins, waarvoor hij overigens voor een groot deel zelf verantwoordelijk is, dit in combinatie met de disfunctionerende voorzitter van de Europese Commissie von der Leyen, die zelfs nu nog het gore lef heeft om geen Russische Sputnik-V vaccins aan te kopen en van de Europees Medicijn Agentschap (EMA) te eisen dit vaccin te controleren en toe te laten voor de EU-lidstaten……. Des te belangrijker daar het Russische vaccin niet is gemaakt met de zeer omstreden experimentele mRNA techniek, die wel degelijk genetisch gemanipuleerd materiaal in het lichaam brengt, iets dat men eerder ‘met hand en tand probeerde te ontkennen…….’ Het meest belachelijke argument van de Europese Commissie om dit vaccin niet aan te kopen is daar het binnen Europa moet zijn gefabriceerd, dit vanwege de eventuele snelle levering van het vaccin……

Weet niet waar von der Leyen en een sukkel als Timmermans aardrijkskunde hebben gevolgd, maar een deel van Rusland en zeker de fabriek waar e.e.a wordt gefabriceerd staat gewoon in Europa*, men bedoelt dan ook waarschijnlijk de EU: alsof een levering uit laten we zeggen Moskou per vliegtuig veel langer duurt dan wanneer zo’n transport vanuit Finland zou worden uitgevoerd, zeker als de eindbestemming Amsterdam, Keulen, Brussel of Parijs is….)

Het is dan ook duidelijk dat waar men Rusland van beschuldigt, het diplomatiek misbruik maken van het Sputnik-V vaccin, juist wordt gedaan door de EU en het grootste deel van de lidstaten…… 

Zelf wil ik niet gevaccineerd worden, maar als ik de keus zou moeten maken tussen een op het experimentele mRNA techniek gebaseerd vaccin of het Sputnik vaccin, deze keus niet moeilijk zou zijn >> uiteraard de laatste!! (vergeet niet dat de westerse farmaceuten van de landen die hun vaccin verspreiden hebben bedongen dat ze niet aansprakelijk mogen worden gesteld voor ernstige bijwerkingen die op een later tijdstip optreden; dit betekent dat de landen die de vaccins verspreiden er alle baat bij hebben dat er geen ernstige bijwerkingen worden gemeld, ofwel dat deze zo veel mogelijk onder de pet moeten worden gehouden…..)

En de Jonge zal met zijn belofte naar grote waarschijnlijkheid alweer plat op de CDA bek gaan, begrijp werkelijk niet wat deze sufferd mankeert >> welke ezel gaat zo’n belofte maken (waaraan hij tevens een mits verbindt wat betreft levering) als deze al zo vaak is uitgegleden……

* De naam Europese Commissie is dan ook verwarrend, immers het zou EU
Commissie moeten zijn, ook al staat dat EU voor Europa geeft een
benaming als EU Commissie aan dat het om de Commissie gaat van een aantal Europese EU-lidstaten, waaraan het deels Europese Rusland nu nog als één van de weinigen
ontbreekt, terwijl dat land wel een aanzienlijk deel uitmaakt van
Europa.

Zie ook: ‘Coronadoden? Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’‘ (zeker lezen mensen!!)

Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..‘ (totaal lachwekkend!)

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘ 

Coronavirus: Zweden minder oversterfte zonder enige aantasting van burger- en mensenrechten……..‘ (!!!!)

Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld…… ha! ha! ha! ha!‘ (o.a. met bericht van dr. Fraudski dat gevaccineerden nog heel lang besmettelijk kunnen blijven, ook als je niet besmettelijk was vóórafgaand aan de injectie….)

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen‘ (schande!!)

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘ 

AstraZeneca en de late uitlevering van vaccins plus de vroege aankoop door Trump van 1 miljard dollar aan AZ vaccins

Moderna vaccin volgens Nederland getest op ouderen, een leugen van formaat!!

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes
‘ (met o.a. de aankoop van vaccins door Trump bij AstraZeneca en zie de oudere links in dat bericht!) 

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?
(en van landen waar het door deze fabrikant geproduceerde vaccin wordt
verspreid en waar deze fabrikant eist niet vervolgd te kunnen worden
voor ernstige bijwerkingen; dit geldt voor alle in het westen
geproduceerde vaccins……)

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting
(op 20 januari 2021 werden er in de VS meer dan 10 gevallen gemeld van
aangezichtsverlamming na vaccinatie, terwijl het aantal doden na
vaccinatie onder de pet wordt gehouden, laat staan dat men zal toegeven
dat gevaccineerden anderen hebben besmet; voorts zijn er al een aantal
oude mensen overleden, nadat deze een vaccin kregen toegediend…..)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)
(dit buiten de vraag of het vaccin wel of niet veilig is >> de
manier waarop men met arme landen omgaat heeft niets meer met
‘solidariteit’ of het misselijkmakende ‘samen’ te maken, nee hier is
het: eerst het westen en de rest moet maar zien……)

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!
(het zijn er uiteindelijk toch 2 geworden, maar met de toevoeging dat
men hoogstwaarschijnlijk jaarlijks opnieuw 1 of 2 injecties ‘nodig
heeft…’)

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’

Coronavirus: opmerking bij vaccins
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht…..

Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)

Verlenging lockdown omdat de huidige lockdown niet werkt…… ‘ (zie ook de waarschuwing voor het vaccineren van ouderen in dat bericht)  

Pfizer Coronavirus vaccin: wat je= niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19‘ (en zie de links in dat bericht)

———————————————–

En terzijde: ‘Avondklok moet per direct worden opgeheven aldus rechter…. ha! ha! ha! ha! ha!

Achterstand in Onderwijs door Coronacrisis niet meer in te lopen aldus CU minister Slob‘ 

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie

Rellen naar aanleiding van de avondklok gevolg van falend regeringsbeleid‘ 

Rutte
(demissionair VVD premier) vraagt OMT om advies over avondklok, een
advies dat hij al minstens 2 keer eerder ongevraagd kreeg en (nog) meer
Coronablunders
‘ 

Grote
farmaceuten hebben geen belang bij genezing van patiënten en het
goedkoop ter beschikking stellen van medicijnen aan arme landen