Rutte 2: een tegenvaller van € 8,3 miljard

Volgens de voorjaarsnota van Rutte 2, krijgt het kabinet dit jaar 8,3 miljard euro minder binnen. Dit is naast minder BTW inkomsten, vooral te danken aan minder inkomsten- en vennootschapsbelasting, de totale strop van deze posten bedraagt 6,5 miljard euro. Een grotere kostenpost zijn de werkloosheidsuitgaven, de werkloosheid is gestegen tot 640.000 (althans waar de regering mede voor opdraait, het echte aantal is dik boven de miljoen). Met andere woorden, Rutte 2 heeft dit aan het eigen achterlijke afbraakbeleid te danken….. Er was nog één lichtpuntje te zien, een meevaller van één miljard……

Dijsselbloem was niet verrast…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!, nee dat zou er godverdomme nog bij moeten komen. Geen extra bezuinigingen, aldus het PvdA ‘rekenwonder’, de mensen merken nu al dat ze minder te besteden hebben. Hé hondenlul, dat merkt de grote onderlaag al een paar jaar, mede daardoor zijn jouw cijfers zwaar onder de maat!

Jarico Vos en Wielaert willen een nog rechtser VVD

De neoliberale huppellul Wielaert, die niet één woord normaal uit z’n bek kan krijgen, had vanmorgen in Lijn 1, de landelijk voorzitter van de JOVD te gast. Daar spraken deze twee aso’s over het beleid van de VVD in Rutte 2 en alle problemen binnen de partij. Het zal u niet verwonderen, dat dit hufter stel, het beleid van Rutte 2 ondermaats vinden, niet omdat het kabinet een afbraakbeleid voert, dat Nederland naar de rand van de afgrond brengt, maar omdat het beleid te links (niet liberaal… ha! ha! ha!) zou zijn, zelfs het sociaal akkoord werd door hen als te links (te veel PvdA) bestempeld, terwijl de meest smerige maatregelen, alleen een paar jaar zijn uitgesteld…. Wielaert hekelde nog even de houding van Rutte t.o.v. het geloof, zo ongeveer het enige feit, waar je nog positief over kan zijn, als het om Rutte gaat.

Veel mooie praatjes over integriteit, dit vanwege alle schandalen die de VVD achtervolgen, en ja, verdachte VVD politici moeten even een stap terug doen…… Eigenlijk zou het programma hier over gaan, maar de te meegaande VVD (met de PvdA) bleef de boventoon voeren.

Wielaert is met vakantie naar Engeland, Schotland en Wales geweest, de megalomane hufter denkt dat heel Nederland daar stijl van achterover slaat, vandaar dat hij dit 2 keer uitgebreid noemde, op z’n achterlijke manier. Zelfs dat hij in Engeland het laatste album van Bowie kocht, vindt deze mislukte 50er jaren dichter, die elk woord als zo’n dichter uitspreekt, van belang voor de luisteraar.

Mag deze ongelofelijke zak eindelijk met het grofvuil mee? Godverdomme wat een klootzak en wat een waardeloos programma, gemaakt op kosten van de belastingbetaler…….

FBI schiet verdachte tijdens verhoor dood

Gisteren werd bekend gemaakt bij de BBC World Service, dat in de VS, de FBI een verdachte doodschoot tijdens het verhoor, de man zou zich agressief hebben gedragen……. Het is dat dit zo triest is, anders zou je je alweer doodlachen. De FBI verhoorde de verdachte zeker, toen hij met in zijn ene hand een automatisch pistool hanteerde en in de ander een bijl…… Natuurlijk is alles volgens het ‘FBI boekje’ gegaan, de regels zijn gevolgd, zaak gesloten!!!

En naar dat land zetten wij regelmatig Nederlandse staatsburgers uit………

Max van Weezel gefascineerd door moord en als er één VVD’er in de fout gaat, ‘is het dat de hele VVD fout is’

Max van Weezel was gistermiddag maar liefst 2 keer te gast in de Radio1 studio’s, als eerste van iets voor half 1 gistermiddag tot ongeveer kwart voor 1, in het meer dan suffe NCRV programma Lunch, onderdeel ‘mediaforum’. Hier vertelde hij, dat hij maar liefst de hele vorige avond ‘gefascineerd’ naar de Engelse tv had gekeken, om maar niets te missen rond de ‘wrede’ moord op een Engelse soldaat. Van Weezel was vooral gefascineerd door de idee, dat er misschien nog meer moorden zouden plaatsvinden, tenslotte, zo zei hij, “Bij die metro aanslagen waren er ook een hele hoop tegelijk…….” Deze idioot presenteert NB het journalistieke onderzoeksprogramma Argos, ongelofelijk!

Later op de middag van ongeveer 16.10 tot 16.30 u. zat deze kwezel, die zoals het lijkt, op elk moment in lachen kan uitbarsten, bij z’n collega’s van de VPRO. Het gesprek kwam daar op de sjoemelende en van fraude en andere onfrisse zaken verdachte VVD’er van Rey. Op een gegeven moment zei van Weezel: “Dan gaat er één VVD’er in de fout, dan is de hele VVD fout….., net als bij de rechterlijke macht, als er één rechter de fout in gaat, is de hele rechterlijke macht fout……

Wat doet deze over een enorme hondendrol getilde klootzak bij een serieus onderzoeksprogramma???

Nogmaals: hoe is ‘t in godsnaam mogelijk???!!!!

ESBL, of de ‘grote inspanningen’ van uw overheid voor uw veiligheid

ESBL is een enzym, dat door bepaalde bacteriën wordt aangemaakt, deze enzym zorgt er in uw lichaam voor, dat bepaalde soorten antibiotica en in sommige gevallen zelfs alle antibiotica onwerkzaam worden gemaakt. Deze enzym wordt voor bijna 100% aangetroffen in kippenvlees, maar nu is het ook aangetroffen in 40% van het kalfsvlees en 13% in biefstuk. Vanmorgen was een woordvoerster van het Productschap Vee en Vlees* te gast bij BNR (na 9.00 u.). Deze dame zegt dat de sector goed bezig is om het gebruik van antibiotica te verminderen, zo zou er geen antibiotica meer gebruikt worden, die een gevaar is voor de menselijke gezondheid…… ha! ha! ha! ha! ha! Deze dame draait en vertelt doelbewust een lulverhaal, zij doelde hier op de afspraak, die men met de sector heeft gemaakt, bijzonder terughoudend te zijn met nieuwe antibiotica, al zijn de voorgenomen maatregelen volkomen ontoereikend (een paar jaar geleden bleek, dat de antibiotica, die in ziekenhuizen wordt bewaard voor de moeilijkste gevallen, al ruim werd gebruikt in de intensieve martel veehouderij).

Deze leugenpraatjes gingen later door met hare VVD hufterigheid Schippers, die doodleuk verklaarde, dat er in de intensieve martel veehouderij een ‘forse’ reductie is doorgevoerd in het gebruik van antibiotica, zelfs meer dan was afgesproken. De VVD helleveeg vertelde er natuurlijk niet bij, dat de deskundigen toentertijd, de voorgestelde maatregelen en afspraken, als volkomen onvoldoende kwalificeerden. Alsof de duvel er mee speelde, verklaarde Roel Coutinho van het RIVM eerder vanmorgen bij RTL, dat het gebruik van antibiotica in de intensieve veehouderij echt op de schop moet, deze spreekt de geruststellende leugenachtige praatjes van zijn baas dus tegen…. (het RIVM zou onafhankelijk zijn, maar daar kan je gezien de praktijk een mega vraagteken bij plaatsen).

En straks weer een heerlijke lap dierenlijk op het bord, want daar kunnen we natuurlijk niet zonder en ach, dat daar je gezondheid, het milieu en de wereldvoedselvoorziening nu en in de toekomst mee om zeep wordt geholpen: ‘wie dan leeft………’

*PVE, de ‘E’ staat voor eieren, op de site zie je zelfs 2 namen, naast de genoemde ook: Productschap Pluimvee en Eieren.

Freek de Jonge is mecenas en niet voor niets…..

Het ouwe wijf de Jonge, die op het podium lichamelijk doet alsof hij nog 20 is, terwijl de ideeën die hij spuit, tegenwoordig zo uit een VVD ‘pen’ zouden kunnen komen, is uit de kast gekomen. Is hij homo, of is hij er voor uitgekomen, dat hij Wilders bewonderd, of was hij stiekem toch in Argentinië tijdens de wereldcup voetbal, onder het fascistische Videla regime? Nee, nee, driewerf nee, de Jonge en zijn vrouw steunen de cultuur met grote geld bedragen, zij zijn dus mecenas geworden van de kunst, via een stichting geven zij o.a. geld voor educatieve projecten van het Rijksmuseum. Volgens mw. de Jonge is dat vanwege de culturele kaalslag, doelend op alle bezuinigingen op de cultuursector van Rutte 1 en 2. Een soort van protest dus. Beetje suf, als je bedenkt, dat dit juist de bedoeling is van o.a. de VVD, de PvdA en de PVV (en een aantal andere politieke partijen), laat de diverse organisaties in de cultuursector zelf maar zoeken naar inkomsten, daar belastinggeld aan uitgeven is volgens velen in deze partijen en fascistische beweging, misdadig. Deze barbaren, die vergeten dat Nederland tot voor een paar jaar een grote naam had in de culturele wereld (en dan bedoel ik ook over de hele wereld), een feit dat ons veel toeristen bracht, die ook voor geld in het Nederlandse laatje zorgden……..

Bron: GMN vanmorgen op Radio1, rond 10.15 u.

Dijsselbloem wil Griekse schulden kwijtschelden

PvdA onbenul Dijsselbloem laat weten, dat hij de Griekse schulden deels wil kwijtschelden. Niet dat dit zo maar kan, maar hij wil de Nederlandse burger alvast laten weten, dat we de beloofde terugbetaling van geleende gelden door Griekenland, wel op onze buik kunnen schrijven. Dat wist men in Rutte 1 en weet men in Rutte 2 allang, maar ja, de bevolking werd in slaap gesust met leugens van o.a. het fout gestrikte en zwaar onder de maat presterend CDA varken en oud-minister van Financiën de Jager, dus nu worden we voorzichtig gemaand om misschien wakker te worden en ons verlies aan belastinggeld maar voor lief te nemen……..

Schippers verontwaardigd over terechtwijzing door Renske Leijten

De ongelofelijke VVD stoephoer Schippers was gisteren verontwaardigd over de uitlating van SP’er Leijten, die haar verweet sinds haar aantreden zo goed als niets te hebben gedaan aan de verspilling, het weglekken van gelden en fraude in de zorg.

Leijten heeft het gelijk aan haar kant, je hoeft alleen maar te kijken, naar alles wat er de laatste paar jaar is gepubliceerd aan fraudezaken in de zorg, (dan spreek ik niet eens over het niet nemen, of ondermaats nemen van maatregelen, die de volksgezondheid ten goede komen*) beloven dat je wat gaat doen en hier en daar een vinger in de dijk steken, is niet echt structureel werken aan een oplossing voor deze zaken, maar ja, helleveeg Schippers is veel te druk met het uitkleden van het aantal ziekenhuizen en verzorgingstehuizen, de AWBZ, het basispakket van de zorgverzekering, plus het afbouwen van de thuiszorg. Zaken die er voor zorgen, dat u veel meer moet gaan betalen voor de zorg. Maatregelen die de zorg goedkoper kunnen maken, zijn zoals gezegd of zwaar ondermaats of gebeuren domweg in het geheel niet, daarbij kan je denken aan de topsalarissen in de zorg, de nog steeds veel te dure medicijnen, de veel te dure medische apparatuur, de veel te dure megalomane nieuwbouw van ‘designziekenhuizen’, de hele extra laag die is ontstaan met de huidige zorgverzekering: de zorgverzekeraars (ook weer inclusief topsalarissen, giga reclame budgetten, het uitgeven van bladen en de kolossale peperdure huisvesting van die verzekeraars. vergeet daarbij niet, dat veel kosten die de verzekeraars voor al hun verzekeringen maken, nu voor een groot deel ten laste van deze zorgverzekeringen vallen, waar zij ‘geen winst op mogen maken’, vorig jaar maakten de zorgverzekeraars een winst van 1,4 miljard, die met voornoemde afschrijvingskosten veel hoger is, dan dit bedrag……….

Dit bericht, over het grote tekort in het aanpakken van m.n. fraude in de zorg werd gistermiddag in het Radio1 nieuws van 16.30 u. gebracht, waarna de nieuwslezer meldde, dat Schippers de bal van Leijten had teruggekaatst, met de woorden, dat Leijten nog nooit een voorstel van haar had gesteund. De reactie van Leijten daarop werd niet voorgelezen, hetzelfde gebeurde in het nieuws van 17.00 u., alleen hoorde je toen het geïrriteerde toontje van de enorme wanpresterend minister van Volksgezondheid Schippers, door deze manier van berichtgeving, wekte de ‘onafhankelijke’ zendgemachtigde de NOS de indruk, dat Leijten volkomen ongelijk had…….

Is dit onafhankelijke journalistiek anno 2013???????!!!!!

*Waar was het verzet van Schippers tegen: -het verhogen van de maximumsnelheid, ook op snelwegen door, of langs woonwijken, -het meer zout stoppen in voedsel door de levensmiddelenbranche de laatste jaren, terwijl er al jaren wordt beloofd, dat men zou minderen met zout in levensmiddelen -het gebruik van suiker in voedingsmiddelen en dranken, terwijl al lang wetenschappelijk is bewezen, dat stevia niet alleen een veel betere zoetstof is, maar ook nog eens gunstig is voor het tegengaan van ouderdomssuiker, of het stabiliseren van bestaande diabetes gevallen, -haar verzet tegen megastallen, en zelfs het bouwen van nog grotere stallen, dit i.v.m. het grootschalig antibiotica gebruik in die moord- en martelindustrie (vandaag werd bekend dat de ESBL bacterie nu ook in ander vlees, dan alleen kippenvlees is aangetroffen, daarover later meer)  enz, enz.

Muzikaal recept voor het verwijderen van de disfunctionerende ministers en staatssecretarissen uit Rutte 2…. ha! ha! Blijft er niemand over!

Hier weer een van de regelmatig terugkerende recepten van jouw eigen blogdokter P. Pisser, die nog net op tijd was, met het inleveren van dit recept, daar hij in een Maastrichtse politiecel vastzat vanwege zijn poging om burgemeester Onno Hoes in zijn bek te schijten, nadat hij zich danig kwaad maakte op deze lobbyist van de georganiseerde misdaad en hij daarbij een album van de Raggende Manne hoorde, waarop deze ‘thematiek’ ter sprake kwam……

Als vooraf gerecht: Colloseum met hun eerste gelijknamig album, met daarop ‘What Love Suite’ een ellenlang prekerig nummer. Maakt niet uit, het blijft een fantastisch album van deze jaren 60 Canadese band, mooi! Iets verder in de tijd: Godley & Creme, de drijvende krachten achter hun voormalige band 10 CC, hier met het album ‘Consequences’, een psychedelisch hoorspel, geniaal mooi, wat alle ‘fuckers’ ook mogen zeggen over deze heren en hun voormalige band, groots!!! De dr. weet niet van opouden: Jethro Tull met hun album ‘Minstrell in the Gallery’, ik weet ‘t, niet hun beste album, maar sterk genoeg voor dit recept, geef ze nog een kans en laat je verrassen door deze prachtige folkrock van Ian Anderson, z’n fluit en z’n band! Hier vond de dr. het de hoogste tijd voor de Duitse formatie Urban Turban met ‘Overtime’, geweldige wereldmuziek met een minimum aan de gebruikelijke elektronica en een maximum aan de gebruikelijke maatschappijkritiek (en terechte), een geweldig album met als eerbetoon aan John Mayall, sjkit’r’nd!!! Zusters en broeders, we richten ons nu tot The Residents met hun album ‘Damons Dance Alone’, godverdegodver is dit goed zeg! Jezus aan een pataje oorlog!!! Hier sluit Crystal Castles III mooi op aan, Canadees geweld van een iets ander kaliber dan The Collectors, psychedelica van de hoogste plank, geprachtigd! Over psychedelica gesproken, The Younger Brother met ‘Vaccine’, allemchtig wat een afsluiter, volmaakt!

Voor het gewenste resultaat alles aanhoren op aardbevingsniveau (mits je buren en/of huisgnoten er maar geen last van hebben!).

Veel plezier!