Author: Willem Wachtmeester
Halbe Zijlstra, ongekende schoftenpraatjes in Buitenhof
“Dit opgeblazen systeem is onhoudbaar geworden”, aldus een opiniestuk over de verzorgingsstaat van VVD rijkeluiszoon, langstudeerder en ingebakken grijnsbek Zijlstra in de NRC van afgelopen zaterdag. Gisteren was hij te gast in Buitenhof om e.e.a. te duiden. Zijlstra begon bij de sociale woningbouw, ‘dat is veel te groot gemaakt en daardoor komen mensen, die deze huizen echt nodig hebben, niet aan de bak’ (?!?), aldus zijne grote asociale onbeschoftheid. Om dat tegen te gaan, moet de sociale woningbouw flink verminderd worden, dat is goed voor de armen, aldus de hufter die schijt heeft aan armoede en desgewenst best wil verklaren, dat er in Nederland geen armoede voorkomt. Even de praktijk: doordat er de laatste 20 jaar, veel te veel echte sociale huurwoningen zijn gesloopt, met name door PvdA en VVD wethouders, is het aantal sociale huurwoningen op een veel te laag aantal uitgekomen. Door een oplopend aantal huisuitzettingen, voornamelijk te danken aan het desastreuze afbraakbeleid van Rutte 1 en 2 (voor de duidelijkheid, Rutte is VVD’er), is het sociale huurwoningentekort nog verder opgelopen. Daarvoor vond men het woord scheefwonen uit, scheefwoners zijn niet twee steenrijke burgers, dat in een huis woont, waar 5 gezinnen royaal in kunnen leven, maar dat zijn huurders, die iets meer dan € 33.000,– per jaar aan inkomen verdienen (echt verdienen, dat kan je over het giga inkomen dat Zijlstra krijgt niet zeggen). De huurders moeten volgens een onderzoek, waar vorige week de conclusies van werden gepubliceerd, de komende jaren tot 23% meer huur gaan betalen, dit om de huurders nog meer te laten betalen voor een huis, dat dit bedrag niet waard is. Het is dan ook de bedoeling van veel partijen in de Kamer, dat de huurders minstens de helft van de huur betalen voor gebakken lucht, net als de kopers, die in betere tijden ervoor kozen een hypotheek af te sluiten, die zij eigenlijk nooit kunnen afbetalen. Zie ook: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/05/huurstijgingen-tot-23-de-komende-jaren.html en http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/05/hypotheken-veroorzaakten-de-huidige.html
Maar ook de zorg is veel te ver doorgeschoten aldus zijne Friese hufterigheid Zijlstra. Hij noemde de mantelzorg als voorbeeld, mensen die belangeloos familieleden of derden helpen, daar zou men eerst naar moeten zoeken, voordat men een beroep op de overheid doet, aldus Z. Even de geschiedenis, die leidde tot het huidige grote aantal mantelzorgers, die professionele hulp overnamen, dit begon eind 70er jaren, toen men ging bezuinigen op de zorg, zoals op de geriatrie. Veel vrouwen die ‘werkloos’ thuis zaten, daar de kinderen uit huis waren, bemerkten dat men bijvoorbeeld in tehuizen voor geriatrische patiënten een tekort aan personeel had en zij gingen vrijwillig in die tehuizen werken, daar er zoals gezegd door bezuinigingen geen ruimte was extra personeel aan te nemen. Deze vrijwilligers namen dus de werkplekken van professionele betaalde krachten over, waarvan toen de eersten werkloos op straat stonden….. Nog even een ‘mooi’ voorbeeld dat Z. noemde: de stichting Zonnebloem die vakanties voor zieken, gehandicapten en hulpbehoevende ouderen organiseert, wordt nu door de deelnemers zelf ‘gerund’, een dikke leugen, er zullen mensen zijn die best wat kunnen helpen, bijvoorbeeld aan boord van een Rode Kruis schip, maar het grootste deel van die mensen is al blij, als ze nog zelfstandig naar de wc kunnen, gelukkig zijn er vrijwilligers die graag hulpverlenen en op die schepen helpen….. Nu zeggen, dat de mantelzorg de eerste zorg kunnen verzorgen, is de boel volkomen omdraaien, bovendien betalen we geen belasting voor peperdure megalomane projecten, of bijvoorbeeld, voor de waardeloze JSF ‘straaljager’, we betalen o.a. belasting omdat we als gemeenschap vinden, dat we mensen een fatsoenlijk leven moeten kunnen bezorgen, ook al zijn ze invalide, ziek of oud!!!!!!! Niets uit de smerige bek van klootzak Zijlstra over de grote verspilling in de zorg, of het nu om de nog steeds veel te dure medicijnen gaat, de veel te dure medische apparaten, de veel te veel verdienende specialisten en managers, de veel te dure design-nieuwbouw van ziekenhuizen, of de extra laag die zich scheel verdient aan de zorg: de zorgverzekeraars, enz. enz.
De overheid pakt ‘t op, terwijl de burgers afwachten, aldus Zijlstra meermaals over de zorg, alsof arbeiders, socialistische partijen en zelfs (echte) liberalen, vanaf zo’n 100 jaar geleden niet hebben gevochten voor een betere zorg. Het is duidelijk: Zijlstra wil het liefst terug naar tijden van voor genoemde periode en dan durft deze superhufter zich een echte liberaal te noemen…… ha! ha! ha! ha! ha!
Fraude met toeslagen? Geen probleem voor Zijlstra, schaf ze maar af, dus eerst laat je de huurders zich scheel betalen aan huur en dan schaf je als kers op de taart de hele huurtoeslag af….. Laten we alvast maar wat tentsteden oprichten, die zullen als Zijlstra zijn zin krijgt, de komende jaren met grote spoed vollopen…..
Vooral niet meer belastingambtenaren aanstellen, veronderstel dat de steenrijke VVD vrienden straks worden beroofd van de 20 miljard euro, die zij jaarlijks aan belasting ontduiken……..
Zijlstra zei te geloven in de goedheid van de mens, ik kan Zijlstra laten weten, dat heel veel van die mensen overtuigd zijn van zijn kwaadaardigheid, jezus christus wat een smerige tyfuslul!
‘Red’, de film, standrechtelijke executies en de naïviteit van het (grootste deel van het) kijkerspubliek
Films worden meestal gezien als fictie, tenzij je het hebt over waargebeurde verhalen. Veel actualiteiten worden door een grote groep mensen gezien als fictie, zo kunnen veel burgers in de VS (en hier) amper geloven, dat de overheid van de VS niet uitsluit, eigen burgers te vermoorden, mocht dat in het landsbelang zijn (standrechtelijke executies, zoals de VS die intussen op verschillende plekken buiten de VS middels ‘drones’ doet, standrechtelijk dus zonder dat de rechter daar aan te pas komt). Wat moet de film ‘Red’, die afgelopen weekeinde op de Nederlandse tv te zien was, dan bij deze mensen teweegbrengen? Nou simpel: niets, het is fictie, dus het gebeurt niet in de werkelijkheid!
Overigens is ‘Red’ een redelijke film, twee sterren naar mijn mening. Daarnaast vermoorden VS overheidsdiensten bepaalde burgers wel voor minder, in de film is er sprake van een complot, terwijl in de praktijk de mening van een veiligheidschef voldoende is voor een moord, moorden die al decennialang daadwerkelijk plaatsvinden in de VS……
Bussemaker vindt de situatie van de Afghaanse tolken ‘confronterend’, maar kan niet zeggen of ze welkom zijn in Nederland……
Afgelopen vrijdag bij Pauw&Witteman, de Nederlandse journalist Natalie Righton, zij sprak over de Afghanen, die voor het Nederlandse leger tolken en/of tolkten in Afghanistan. PvdA groot-kleuter en disfunctionerend minister van Buitenlandse Zaken Timmermans, liet eerder die dag weten, dat deze tolken geen voorkeursbehandeling krijgen, als het gaat om toegang krijgen tot Nederland, terwijl de 2de Kamer fractie van de PvdA er nog niet uit is. ‘Het kan best zijn, dat ze een target worden (van de Taliban, AP), maar dan vragen ze maar asiel aan’, aldus deze warme medemenselijke neoliberaal……. Let wel: deze tolken worden in Afghanistan als collaborateurs gezien en lopen een heel grote kans over een paar jaar, als de Taliban weer aan de macht is, dat zij gemarteld en geëxecuteerd zullen worden!
Volgens Righton hoeft Nederland niet bang te zijn voor een ‘tsunami’ aan tolken (mijn woorden), het Nederlandse leger heeft met name gebruik gemaakt van Nederlanders van Afghaanse afkomst, die dus al in Nederland wonen, het gaat volgens haar dan ook om hooguit een paar tolken. Righton, die natuurlijk graag wordt ingehuurd door de publieke zendgemachtigden, en dan ook afhankelijk is van overheidsgoedkeuring aangaande haar uitlatingen, zei verder, dat het voor Nederland natuurlijk wel erg moeilijk is, wie gaat er nog meer mee, als je deze paar tolken op voorhand asiel verleent? De vrouw, de kinderen, ouders en grootouders? Dan heb je al snel een heel grote groep, aldus deze journaliste, die eigenlijk vindt, dat deze tolken, dan ook ‘gewoon’ asiel moeten aanvragen, al is dat volgens haar heel moeilijk als je in Afghanistan woont, daar je in Afghanistan geen asiel voor Nederland kan aanvragen…….. Zie in deze ook de eerder genoemde opmerking die Timmermans maakte……
PvdA hypocriet en helleveeg Bussemaker zat ook aan tafel en zei stelde de uitlatingen van Righton wel ‘confronterend’ te vinden, maar wilde zelf geen commentaar op deze zaak geven, hoewel? Een paar seconden later stelt ze onverbloemd, dat deze tolken gewoon asiel moeten aanvragen, net als ieder ander, daarmee nog eens bevestigend, dat ze al jaren een ijskoude steen heeft, waar zich normaal gesproken een warm, kloppend hart bevindt…….
Eerlijk gezegd ken ik het werk van Righton niet, maar ik vond het wel tekenend, dat zij stelde, dat de Afghaanse overheid het nog voor het zeggen heeft, als het gaat om Kabul………..
Videla dood, de reactie van ‘onze’ minister-president
Het onzelfstandig VVD ventje en zwaar wanpresterend minister-president Rutte, zei afgelopen vrijdag in reactie op de dood van de Argentijnse fascistische moordenaar, verkrachter, beul, ontvoerder van baby’s en vriend van de Zorreguieta’s, Videla, dat hij zich aansloot bij de reactie van PvdA groot-kleuter Timmermans. “Deze zei geloof ik, dat er over de doden niets dan goeds te vertellen valt, maar over deze man valt weinig goeds te melden”, aldus Rutte. Inderdaad Rutte, dat geloof jij, niet alleen kan jij zelfstandig geen reactie verzinnen op de dood van een fascistische dictator, die tijdens zijn bewind, niet echt hard werd bekritiseerd door de VVD, bovendien is de juiste weergave: “maar over deze man valt niets goeds te zeggen”, echt wel ‘even’ iets anders…..
Ben trouwens benieuwd of de huidige fascistische paus, naar de begrafenis gaat, Videla was ten slotte een goede vriend van hem. Beetje dom Azijnpisser, dat kan hij zich niet veroorloven, na zijn uitlatingen over zijn relatie met Videla, die ondanks alle ‘hartelijke’ foto’s, volgens deze Bergoglio, of Franciscus zoals deze smeerpijp zich nu laat noemen, niet bestond….
Wedden dat hij via via, de familie Videla zijn medeleven zal betuigen? Mocht ik verliezen: voor de winnaar de 4de hands koelkast, inclusief exotische schimmels, van Azijnpisser!
Muzikaal recept voor strafbaarstelling uitzuiging van huurders en het belazeren van klanten
Alweer been recept van jouw eigen blogdokter P Pisser, voor her sussen van je gepijnigde hersenen.
Also eerste onderdeel vandaag het album Mudbird Shivers van The Ex, geweldig album van deze voormalige Amsterdamse/Wormerse punkband, genieten piepels! Daar sluit mooi het album Shiny Beast van Captzin Beefheart and The Magic Band op aan, jezus wat een rajwe energie, gecombineerd met vaak de absurde teksten van Don van Vliet, schitterend!! 2013 Beck jaar! Het album Guero, moet ik nog zeggen hoe geneeskrachtig deze moddervette bluesrockpop met psychedelische ondergrond is? New toch? wel? OK! Lees her voorgaance Dan nog maar been meet! Ha! ha! Over vette blues rock gesproken, Morphine met Cure forPain, godverdepieleklatsch is dit ff goed sterk! Nog meer blues met een luchtje Wishing Dulisch met First Takes, schitterende Lousiana bluesrock!! Over rare luchtjes gesproken Arno met zijn gelijknamige album, dat de voormalige voorman van TC Matic van bluesrock hield is geen geheim, maar wel op een heel bijzondere manier…… GROOTS!!! Tot slot wel aansuitend, maar, niet bepaald bluesy Wire met Coatings, allemachtig mooie alternatieve psychedelische muziek, uiterst strak gespeelde elektro underground shit, plachtiggggg!
Alles op ABN geheel speel affen, voor resultaat wat wenst ge!
Plezier in groten getallen!
Kamp over het Groningse gas
Zojuist hoorde ik VVD Obersturmbannführer Kamp op de BBC World Service (radio, rond 15.23 u.) zeggen, dat ‘wij’ het Groningse gas, niet alleen gebruiken om op te koken, maar het ook middels lange termijn contracten hebben verkocht aan het buitenland, voor een grijpstuiver wel te verstaan, al zei hij dat laatste er niet bij…………………
Onno Hoes heeft geen probleem met de harddrug die de meeste schade veroorzaakt, direct en indirect
VVD nitwit, lobbyist van de georganiseerde misdaad en burgemeester van Maastricht Onno Hoes heeft fanatiek ingezet op de bestrijding van softdrugs en zou deze drugs het liefst helemaal verbieden. Ondertussen staat hij toe dat de zeer verslavende harddrug alcohol volop en openlijk wordt geschonken en gebruikt in ‘zijn’ gemeente Maastricht. Hoes heeft het over overlast door softdrugsgebruik, de overlast door alcoholgebruik noemt hij niet, dat schijnt normaal te zijn. Ik schat in, dat als er op een avond buiten het weekeinde 5 mensen worden opgepakt, omdat ze lopen te kloten vanwege het gebruik van de harddrug alcohol, de Maastrichtse politie spreekt van ‘een rustige avond’. Dan heb ik het alleen over overlast door alcohol in uitgaansgebied, niet over alle situaties, dat de politie de rust in een gezin of buurt moet zien te bewaren, daar er weer eens te veel is gezopen…
Hoes liet afgelopen vrijdag in het Radio1 Journaal weten, dat hij net zo gewiekst kan liegen als zijn voorganger Leers, toen hij reageerde op het ‘dappere praatje’ van maffia lobbyist en zwaar disfunctionerend VVD minister van Veiligheid en Justitie Opstelten, waarin deze minstens 3 keer beloofde Hoes te zullen steunen in diens volharding, tegen een uitspraak van de rechter in, de verkoop van softdrugs aan buitenlanders blijvend te willen verbieden en daar voor Hoes extra agenten voor vrij te zullen maken*. Hoes liet eerder weten, zijn verzet tegen deze verkoop, wegens gebrek aan politie agenten, op te geven, maar na deze uitspraak van zijn partijgenoot, loog hij weer voluit over de overlast in ‘zijn’ stad. Volgens Hoes, geeft de verkoop van softdrugs aan buitenlanders extra overlast in Maastricht, in tegenstelling tot uitlatingen van de meeste ondernemers in de binnenstad en de burgers van deze stad. Zij ervoeren pas echt overlast, toen de koffieshops daadwerkelijk stopten met de verkoop van cannabis aan buitenlanders: drugsrunners die de straten onveilig maakten, met naast softdrugs een uitgebreid scala aan echt gevaarlijke harddrugs in de ‘aanbieding’.
Het volkomen incompetente schaap dat het Radio1 Journaal presenteerde vroeg Hoes, waarom de koffieshops weer waren begonnen met de verkoop van softdrugs aan buitenlanders: “is dat pesten?” Godgloeiendegodverdomme! Hé tut, dat komt door de uitspraak van de rechter, die eerder het verbod op de verkoop van softdrugs aan buitenlanders, onrechtmatig verklaarde….. Jezus wat een redactie ook, het kost een hele berg belastinggeld, maar daar krijg je dan ook een hoop bagger voor terug!!!!!!!
*Zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/05/onno-hoes-blies-iets-te-hard-in-de.html
Nogmaals dit onzinnige verbod, is een groot cadeau voor de georganiseerde misdaad, je kan dan ook niet anders stellen, dan dat voorstanders van dit verbod, de verborgen lobbyisten van de georganiseerde misdaad zijn!!!!!
Hypotheken veroorzaakten de huidige crisis, de huurders en de grote onderlaag worden daar voor aangeslagen
Slechte hypotheken waren de eerste misstap van de Europese banken, waarna ook leningen aan Zuid-Europese landen ‘iets’ te ruim bleken te zijn verstrekt, een stroppenpot waarvan ook verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen de deksel op hun neus kregen. De verantwoordelijken uit deze ondernemingen verlieten hun post, met een bonus van miljoenen euro’s, terwijl zij al een gigantisch salaris ‘verdienden’, maar daar hadden zij dan ook extra hun best voor gedaan…….
Toch fijn, dat de huurders de huizenbubbel in stand mogen houden en nu binnen een paar jaar mogen betalen, alsof ze een veel te hoog gegrepen hypotheek hebben afgesloten, maar in tegenstelling tot huizenkopers, staat daar werkelijk niets anders tegenover, dan een nu al veel te duur huis, waar ze bij het minste of geringste uitgeflikkerd kunnen worden. En dan durven zowel politici als die van de PvdA, VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie dit nog als niet meer dan billijk en rechtvaardig te verkopen*, zelfs de SP vindt het de normaalste zaak van de wereld, dat huurders een derde van hun inkomen verwonen, of dat huis dat geld nu waard is of niet (daar heb ik schriftelijk bewijs voor)……..
Hoelang nog voor de eerste huurders op zullen staan en zeggen, ‘tot hier en niet verder’, is al te ver, we willen terug wat ons door de politiek, de bouwmaffia en de banken is ontstolen (de bouwmaffia die de laatste decennia omgerekend meer dan een triljard euro’s hebben gestolen van bewoners en hun overheid, dus o.a. uw belastinggeld)….. Deze organisaties en de overheid hebben de huizenbubbel gecreëerd, waarbij de banken de afgelopen jaren bij elkaar voor een half triljard aan belastinggeld zijn gesteund (nog buiten de indirecte steun, die zij via de Zuid-Europese schuldenlanden binnenkregen), ondertussen kunnen de voedselbanken de vraag niet meer aan……… Oude mensen mogen gaan bedelen om hulp, net als de gehandicapten en chronisch zieken……
Wat stemt u volgende keer?
*Zoals vanmiddag in Buitenhof de lachende VVD superschoft, het rijkeluiszoontje en langstudeerder Zijlstra weer uit zijn smerige grijnsbek liet lopen in Buitenhof, daarover later meer.