Verkiezingsdebat: kernenergielobby draait overuren, met hulp van keihard liegende demissionair VVD premier Rutte

Rutte heeft gisteravond het RTL verkiezingsdebat keihard gelogen dat Groningen graag een kerncentrale zou willen, uiteraard een leugen van formaat waarvoor hij op z´n liegende bek ging: gedeputeerden Mirjam Wulfse, tevens partijgenoot van Rutte, en Nienke Homan (GroenLinks) hebben laten weten dat Groningen in het geheel niet zit te wachten op een kerncentrale…… 

Waar haalt deze VVD ploert het gore lef vandaan om zo’n leugen in een debat te ventileren, waarop pas na dit debat kon worden gereageerd, ofwel een groot deel van kijkend Nederland zal overtuigd zijn van het feit dat Groningen inderdaad een kerncentrale wil…… 

Het voorgaande was bepaald niet de enige leugen van deze VVD hufter: Rutte liet voorts weten dat ‘we’ kernenergie nodig hebben om op korte termijn de klimaatdoelen te halen…… 10 jaar lang heeft deze zak patat amper iets gedaan aan het milieu* en nu komt hij met levensgevaarlijke kernenergie op de proppen….. (en nee het klimaatakkoord in Nederland gesloten is al even waardeloos als dat van Parijs, dat voor een flink deel is gedicteerd door de oliemaffia, die daar voor 95% van de tijd mocht deelnemen aan de besprekingen, dit nog buiten de politici die lobbyen voor deze tak van industrie waarmee onze aarde naar de kloten wordt geholpen…….) Op de korte termijn: als Nederland een nieuwe centrale wil bouwen zou die als men nu zou beginnen op z’n vroegst in 2040 gereed zijn voor elektriciteitsproductie, zo liet hoogleraar Turkenburg vanmorgen weten in het programma onderdeel Standpunt NL van Spraakmakers op Radio1 en let wel: Turkenburg heeft zich in het verleden meermaals uitgesproken voor een nieuwe centrale in Nederland….. Uiteraard moet Rutte ook op de hoogte zijn van deze feiten, maar zoals bij het voorgaande: ter plekke was geen deskundige aanwezig die hem met met z’n Pinokkio neus op de feiten kon drukken, ofwel de kijkers zullen voor een groot deel ook deze leugens van Rutte geloven……

De ramp met de Fukushima kerncentrale

Over dat programma gesproken: weer kwamen de leugens voorbij dat kernenergie veilig en schoon is, terwijl dat aantoonbaar niet zo is: de vele rampen met kerncentrales geven duidelijk aan dat deze centrales niet schoon zijn, immers wat is schoon als je niet weet waar je met het afval naar toe moet? Wat is schoon als de delving van uranium uiterst vervuilend is? Wat is schoon als na een ramp een enorm gebied onbewoonbaar is??? (waar bij zo’n ramp gegarandeerd een groot aantal slachtoffers te betreuren zal zijn) Als er zo’n ramp in Nederland zou plaatsvinden is meteen een fiks deel van ons kleine land onbewoonbaar…… En nee daar kan je je niet tegen verzekeren: geen verzekeringsmaatschappij wil een kerncentrale verzekeren, me dunkt een teken aan de wand, immers deze maatschappijen weten op alle verzekerde zaken enorme kapitalen te verdienen…….. 

Turkenburg gaf ook nog eens aan dat het bouwen van een kerncentrale enorm duur is, waarmee ook de stroomprijs ver boven het normale tarief zal liggen, zie de nieuwe kerncentrale die men in GB wil bouwen >> degenen die deze laten bouwen hebben de belofte van de regering May gekregen (en later nog eens door haar opvolger Johnson bevestigd) dat er een gegarandeerde prijs per kilowattuur zal worden betaald die ver boven de gangbare prijs ligt en zal liggen als de gangbare (of marktprijs) van andere elektriciteitscentrales wordt verhoogd…… 

Lullig dat Turkenburg toch nog even moest zeggen dat we op de lange duur niet zonder kernenergie zullen kunnen, althans als we gas en biomassa uitsluiten (biomassa is met houtverbranding nog een fractie meer vervuilend dan steenkool verbranding en dan spreek je niet eens over het kappen van bossen daarvoor, waardoor deze bossen geen CO2 meer op kunnen nemen, het is een smerige leugen dat alle hout die als biomassa wordt verbrand van resthout afkomstig is!!) 

Als Nederland al 3 decennia geleden was begonnen om net zoveel geld te investeren in onderzoek naar duurzame energie als in kernenergie en andere fossiele brandstoffen hadden we hoogstwaarschijnlijk bijvoorbeeld al lang getijdenenergie kunnen opwekken…….

Nog een leugen: er werd gesteld dat Duitsland haar kerncentrales sluit en daarvoor in de plaats extra bruinkool gaat verbranden, niet voor niets dat de Nord Stream 2 (NS2) pijpleiding wordt aangelegd van Rusland naar Duitsland en geloof maar gerust dat gasverbranding vele malen schoner is dan steenkool en/of biomassa verbranding…….

Ook in de studio D66 oplichter Pechtold die nog even moest opmerken dat Nederland de schoonste kolencentrales in de EU gaat sluiten (waar hij voor is, zo liet hij weten), m.a.w.: we zouden beter elders kolencentrales kunnen sluiten en die in Nederland laten draaien, alsof onze luchtkwaliteit niet tot de slechtste van de EU behoort……

Terug naar Rutte: hoe is het mogelijk dat men deze aartsleugenaar een geweldige premier vindt??!!!

* In plaats van de woningcorporaties te dwingen hun woningvoorraad te verduurzamen, heeft Rutte met zijn kabinet Rutte 1 de verhuurdersheffing ingevoerd, 2 miljard euro wordt per jaar afgeroomd van de door huurders opgebrachte gelden,  als de woningcorporaties dat geld hadden mogen houden, was nu het overgrote deel van de (sociale) huurwoningen duurzaam geweest, terwijl deze VVD smeerlap heeft toegestaan dat de huurders jaar na jaar mochten worden uitgenomen, ook tijdens de bankencrisis en dat voor een groot deel slecht en zelfs niet geïsoleerde huizen!!!

Zie ook: ‘Frankrijk houdt 40 stokoude kerncentrales nog 10 jaar draaiend…….

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ (de Boer is ook voorstander van kernenergie) (en zie de links in dat bericht)

Fukushima: lozen van 1,2 miljoen ton radioactief besmet water in oceaan geen probleem voor Japanse regering en IAEA…….‘ 

Kernenergie promotie in Duitsland als gevolg van voorstel VVD en CDA minstens 3 kerncentrales te bouwen in Nederland‘ (niet
3 maar deze partijen, gesteund door de christenbroeders van de SGP,
plus de fascisten van PVV en FvD, willen tot 10 nieuwe kerncentrales
bouwen in ons kleine land, waar één ramp met zo’n centrale een groot
deel van Nederland onbewoonbaar maakt!!
)

VVD en CDA willen onderzoek naar mogelijkheid tot nieuwbouw van drie kerncentrales

Suche
nach Endlager: Gorleben offenbar aus dem Rennen |
tagesschau



Atommüll
in NRW |
mehr




Keine
Kernkraft, keine Kohle: Woher kommt künftig unser Strom? |
video
| daserste

De gevolgen van een echte pandemie voor kerncentrales

Tsjernobyl: de straling in gebieden rond de rampcentrale is plotseling 17 keer zo hoog

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag

Duits en Nederlands kernafval via Amsterdamse haven naar Rusland

Duits kernafval via Amsterdam naar Siberië deel 2‘ 

Duits kernafval via Amsterdam naar Siberië‘ 

Japan op punt om 1,2 miljoen ton radioactief besmet water van Fukushima in de oceaan te lozen‘ 

 

‘Ongeluk’ in Canadese Pickering kerncentrale blijkt geen ongeluk te zijn‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over bruinkool en de smerige rol die RWE speelt in Nederland en Duitsland)

Duitse belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en E-on…….

Nieuwbouw Britse kerncentrale Hinkley Point C valt stevig duurder uit, BAM nog verder in de problemen‘ 

Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) zet verder in op kernenergie als veilig en goedkoop

Samsom (PvdA), de nieuwe ‘Eco Warrior’ laat van zich horen…. OEI!!!

Californië, een apocalyps van vuur, plus een boodschap voor dwaze nucleaire energie lobbyisten’‘ 

Radioactieve wijn door kernramp Fukushima


Hans Spekman (PvdA) vindt uitdelen van jodiumpillen aan ‘omwonenden’ van wrakke kerncentrales onzin…..

Stientje
van Veldhoven (D66 staatssecretaris) ‘plotsklaps’ slap op kernenergie,
waar de Belgische kerncentrales in Doel en Tihange levensgevaarlijk
zijn……

Eigenaar Fukushima wil 777.000 ton radioactief afval in oceaan dumpen…..!!!

 

JAPAN PLANS TO EXPOSE ITS PEOPLE AND 2020 TOKYO OLYMPIANS TO FUKUSHIMA RADIATION

Radioactieve deeltjes van Fukushima ramp gevonden in de Beringstraat

Samsom (PvdA), de nieuwe ‘Eco Warrior’ laat van zich horen…. OEI!!!

Jodiumtabletten voor omwonenden kerncentrales………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kerncentrales geliefd bij grote bedrijven: Wasserman met een extra pleidooi voor echt groene energieopwekking

Bam gaat meebouwen aan nieuwe Britse kerncentrale……….

Hinkley Point C: EU keurt 21 miljard overheidssubsidie goed voor bouw kerncentrale……….

Melchior: na Fukushima lachte Frankrijk de Duitsers uit, daar men ‘gratis’ kernenergie afzwoer……..

Australische ‘wetenschappers’ verklaren Fukushima tot een incident……..

Turkenburg stelt dat een ‘meltdown’ van de kerncentrales in Borssele en België onmogelijk is…….. AUW!!!

Turkenburg:
“de ramp in Fukushima is aan menselijk falen te danken..” ha! ha! ha!
ha! Ja, zoals de kerncentrales ook door mensen worden gebouwd!!

Ramp Fukushima door menselijk falen

Smartphone productie is uitermate vervuilend, Frankrijk heeft het antwoord om die vervuiling flink terug te dringen

Het
produceren van een smartphone, die voor velen na 2 jaar wel de
uiterste houdbaarheidsdatum heeft bereikt, is een uitermate
vervuilend proces, dit vanwege: -mijnbouw, -transport van grondstoffen en eindproduct over de hele
wereld en de -rafinage en het verwerken van de noodzakelijke
chemicaliën….. Het Care 2 team noemde de voorgaande zaken, echter
daar moet ook nog eens de productie van het apparaat aan worden
toegevoegd en vooral moet niet vergeten worden dat er ‘koude
oorlogen’, opstanden en staatsgrepen worden uitgevoerd voor de
grondstoffen, zo heeft Venezuela een enorme voorraad coltan
belangrijk voor smartphones*, één van de redenen voor de illegaal opgelegde sancties aan dat land door de VS (overigens ook goud dat wordt gebruikt voor smartphones kwam voorheen niet zelden uit Venezuela*)….. Ook andere landen in
Zuid-Amerika hadden te maken met sancties dan wel door de CIA
georganiseerde opstanden puur en alleen voor de economische belangen
van de VS…….

Het is
een schande dat in een tijd van steeds verder slinkende grondstoffen
en waarin we te maken hebben met een klimaatverandering door de mens
veroorzaakt (toegegeven door ‘onverdachte partijen’ als Shell en
Exxon Mobile), de smartphone de nieuwe heilige koe van de mensheid,
zo’n grote CO2 voetafdruk heeft, waarbij het Care 2 team ook nog eens
aangeeft dat de giftige stoffen uit afgedankte smartphones het milieu
in arme landen verkankert……

In
Frankrijk ligt een wetsvoorstel klaar om een eind te maken aan dit
zware misbruik van grondstoffen en de enorme vervuiling die daarmee
gepaard gaat…… Met deze wet zouden smartphones zo gemaakt moeten
worden dat ze veel langer meegaan (neem het Apple accu
schandaal) en dat na de diensttijd deze telefoons makkelijk moeten kunnen worden hergebruikt (‘gerecycled’),
zodat de grondstoffen verwerkt in deze telefoons niet verloren gaan en niet elders de boel zwaar kunnen vervuilen……

Lees enteken de petitie ajb en zegt het voort!!

Smartphone
production is bad for the environment

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Your
smartphone dying after two years isn’t just annoying and expensive.
It’s killing our environment.


If you use a smartphone, you know
that they don’t last as long as they should given their steep price.
In fact, the manufacturers want it that way. They build smartphones
that die frequently so that people will be forced to buy new ones
more often. But producing smartphones is extremely taxing on our
environment: mining, transportation, refining and working with the
necessary chemicals all create a massive carbon footprint.
Given
this high environmental cost, they must be built to last longer to
decrease the impact and France has a piece of legislation that would
help.
Sign
the petition to support France’s effort to regulate this wasteful
cycle!

Almost half of the entire world
population uses a smartphone — approximately 3.5 billion people. In
the U.S., the average person gets a new phone every 1.8 years. These
devices are pouring into landfills, often in poorer and developing
countries, poisoning people and wildlife, while the processes of
creating more to fill their places are funneling greenhouse gasses
into our already warming atmosphere.

But it doesn’t need to be this way!
This landmark legislation from France could be the first step in
setting a new precedent in supply and demand for smartphones — the
fate of Earth depends on it.
Sign
the petition and tell the French government to adopt these
regulations!

Thank you,

Kelsey
The Care2 Petitions Team

P.S.
Producing smartphones is bad for the environment, it’s time we demand
they are build to last longer.
Sign
the petition.

========================================

* Coltan is één van de redenen waarom de VS een
ander regime wil in Venezuela, terwijl de door de VS geparachuteerde illegale
president Guaidó al heeft gezegd dat wanneer hij echt president zal
zijn, de genationaliseerde VS bedrijven weer zullen worden
teruggegeven aan de uitbuiters die deze bedrijven (waaronder mijnen) in handen hadden……. Door de sancties van de VS liggen veel industrieën en mijnbedrijven plat…… (sancties die worden gesteund door Canada en de EU, deze sancties zijn illegaal daar ze niet worden gesteund door de VN….) Ook de goudwinning in Venezuela ligt zo goed als plat door deze illegale sancties…….

Zie ook: ‘Apple wil geen universele snoeren en opladers dat zou zorgen voor extra vervuiling aldus het bedrijf‘ (de wereld op z’n kop, wat een smerige leugen!!)

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

Gezondheidsraadadvies: doorgaan met uitrollen G5-netwerk echter met waarschuwing de volksgezondheid in oog te houden….. ha! ha! ha! ha!

Mobiele telefoons gevaarlijker dan overheden wilden/willen zien en de fabrikanten willen toegeven……
(de video in dat bericht is verwijderd door YouTube, ofwel censuur….
tja de invloed en macht van de smartphone lobby op/over de politiek is
groot…..)

Eric Wiebes (VVD minister EZ en Klimaat..) probeert ‘Al Goretje’ te spelen, maar helaas…….

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika‘ (inderdaad ook Shell dat het gore lef heeft zich meer en meer voor te doen als een duurzaam bedrijf…..)

Elektrisch rijden op accu’s: de dood in de pot

Smartphones en tablets zijn een groot gevaar voor de gezondheid van o.a. kinderen(zie vooral de videopresentatie in dit bericht!)

Wuppertal gaat experimenteren met ‘batterijbus’, ondanks uitstekend werkend trolleybussysteem

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen‘ 

Bolivia: de coup heeft alles te maken met grondstoffen

NOS liegt weer over Evo Morales (Boliviaanse president) die met coup werd afgezet


Bolivia coup een ‘CIA job’, aldus anonieme Duitse veiligheidsanalist, met lessen voor de toekomst

Werkstress maakt steeds meer mensen ziek aldus TNO, waar BNR’s van Werven de werknemers als schuldig aanwijst‘ 

Klijnsma geeft ‘smartphone’ voorlichting aan schooljeugd, op ongekend niveau!!! Sluit deuren en ramen!!!

Voor meer berichten over Venezuela, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Verkiezingslobby voedingsindustrie zorgt ervoor dat politieke partijen blijvend de economie boven volksgezondheid stellen

foodwatch
is in het kader van de verkiezingen een petitie begonnen die een eind
moet maken aan de lobby van de voedingsindustrie bij politieke
partijen. Het is uiteraard al jaren zo dat de politiek zich in laat
pakken door de voedingsindustrie en dat dit ten koste gaat van
volksgezondheid…… De kabinetten Lubbers, Kok, Balkenende en Rutte hebben
wat dat betreft een enorm dossier opgebouwd…… Ook de verkiezingen worden door de lobby van de voedselindustrie aangegrepen om hun misdadig niet handelen in belang van de volksgezondheid te promoten……

Paul
Blokhuis, de uitermate hypocriete ChristenUnie staatssecretaris van
Volksgezondheid, heeft dat dossier fiks weten uit te breiden, dit o.a. met zijn
volkomen tekortschietende Nationaal Preventieakkoord, daarmee heeft deze kwast ten
overvloede aangegeven de economie ver voor te trekken op de
volksgezondheid en door vooral veel aandacht te vestigen op
maatregelen tegen roken, wil deze bedrieger laten zien dat het Rutte
3 en hemzelf ‘ernst is als het gaat om volksgezondheid……..’

In
het schrijven van foodwatch wordt keer op keer het volkomen
wanpresterende orgaan RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en
Milieu) genoemd die over het Preventieakkoord zegt: “Het
RIVM schat in dat het pakket tot een beperkte afremming van de
stijging in overgewicht zal leiden. Extra maatregelen zijn nodig om
de ambitie te halen.”

Welnu,
deze stelling gaat wel op voor het eufemisme van het jaar, immers er
wordt amper iets gedaan door de voedingsindustrie om het gebruik van
suiker, zout en zeer foute vetten als palmolie tegen te gaan……. Als de industrie niet wordt gedwongen echte actie te ondernemen, kunnen we wachten tot sint juttemis voor er iets verandert….. Het is dan ook al lang bekend dat het niet werkt om hervorming van zaken over te laten aan de industrie en dat weet oplichter Blokhuis dondersgoed!!

foodwatch
wijst dan ook op het preventieakkoord dat veel te vrijblijvend is en
waarin de voedingsindustrie niet wordt gedwongen maatregelen te
nemen, nee de politiek en in dit geval met name Blokhuis gaat mee in
de lobby van de voedingsindustrie die stelt dat zelfregulering de
oplossing is om tot snelle verandering te komen….. ha! ha! ha! ha!
ha! foodwatch bedoelt het goed als dit orgaan stelt dat
zelfregulering niet werkt, maar doet daarbij of dit een nieuw inzicht
is, terwijl de politici zoals gezegd uiteraard al lang weten dat zelfregulering
niet werkt, voorbeelden te over!!

Het
grootste deel van de politici gaan bewust en met volle instemming mee
in deze zelfregulering, terwijl ze zoals hiervoor aangehaald weten dat het niet
werkt en dat dit jaarlijks een groot aantal mensen het leven kost,
ofwel deze politici zijn misdadig ter kwade trouw en stellen de
volksgezondheid (bewust) onder economisch gewin en dat jaar in jaar
uit….. Daarom ook zouden ex-politici niet voor bedrijven mogen
werken als ze de politiek uitstappen, geef ze maar een baan in
overheidsdienst, nu is het zo dat politici tijdens hun politieke
loopbaan al voorsorteren op de tijd na de politiek en behartigen
daarom met grote graagte de belangen van (grote) bedrijven……
Reken maar dat voor het bedrijfsleven lobbyende politici mooie zaken worden beloofd door deze bedrijven, althans nadat ze een paar
jaar uit de politiek zijn (ja ja, er is door de politiek een rem
gezet op de overstap naar het bedrijfsleven, daar het overduidelijk
was dat ministers en staatssecretarissen werden beloond voor hun
openlijke lobby t.b.v. het bedrijfsleven >> politici moeten nu
een paar jaar wachten voordat ze de overstap mogen maken, alsof
daarmee verkeerde belangenbehartiging wordt uitgesloten, te
belachelijk en schunnig voor woorden!!)

Lees en teken de petitie van foodwatch ajb, immers gezonde voeding is in ieders belang, alleen al uit het punt van kostenbeperking voor de zorg.

Verkiezingslobby
van voedingsindustrie op volle gang

foodwatch
Nederland | Elif Stepman <elif@foodwatch.nl>

Wij gaan in het offensief!

 

Doe je mee? >> 

De
lobby van voedingsbedrijven tegen strengere overheidsmaatregelen
omtrent hun ongezonde producten en marketing, is al jaren succesvol.
Ook
in de huidige verkiezingsstrijd zijn deze partijen volop bezig.

De
levensmiddelenindustrie organiseerde een verkiezingsdebat met
verschillende (kandidaat-) kamerleden van politieke partijen.
Een
debat dat natuurlijk uitermate geschikt is voor hun eigen agenda…

Industriedebat

Het
Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de Federatie Nederlandse
Levensmiddelen Industrie (FNLI) en de Land- en Tuinbouw Organisatie
(LTO) hebben samen een online
verkiezingsdebat
georganiseerd. Uiteraard hebben we als
voedselwaakhond meegekeken.

Als
je de mooie woorden van CBL, FNLI en LTO doorprikt, komt steeds
dezelfde boodschap naar voren: de industrie wil zo weinig mogelijk
overheidsinmenging en zo veel mogelijk haar eigen (ongezonde) gang
blijven gaan.

Zelfregulering
beter dan wetgeving?

Zo
wint Marc Jansen van het CBL er geen doekjes om dat de industrie zelf
de regels wil blijven bepalen, via ‘zelfregulering’:
“Als
je maatschappelijke vraagstukken hebt op te lossen kun je twee dingen
doen. Je kunt wetgeving maken en je kunt aan zelfregulering doen.
Juist
de vorm van zelfregulering zijn wij groot voorstander van, omdat het
sneller kan en goedkoper
.”

Als
we naar de feiten kijken heeft de zelfregulering van de
voedingsindustrie, ook vastgelegd in het ‘Nationaal
Preventieakkoord’, bitter weinig opgeleverd. In het
Preventieakkoord zijn met de industrie maatregelen afgesproken om
overgewicht preventief aan te pakken. Deze maatregelen zijn echter
heel beperkt en vrijblijvend. Dit onderschrijft ook het
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM):
“Het
RIVM schat in dat het pakket tot een beperkte afremming van de
stijging in overgewicht zal leiden. Extra maatregelen zijn nodig om
de ambitie te halen.”

Als
zelfregulering al sneller is dan overheidsregulering, zoals het CBL
beweert, dan leidt het in ieder geval niet tot een snelle reductie
van overgewicht.

Integendeel: de overgewichtcijfers stijgen in plaats van te dalen.
Net zoals de gezondheidskloof en de gezondheidskosten…

Geen zelfregulering meer, maar wetgeving! >>

Veel
minder vet, suiker en zout in producten?

Volgens
de levensmiddelenindustrie zouden de huidige inspanningen om
producten gezonder te maken al heel succesvol zijn. Volgens Cees-Jan
Adema van de FNLI:
“In
het Nationaal Preventieakkoord hebben we een aantal hele duidelijk
afspraken met elkaar gemaakt, onder andere op het gebied van het
verminderen van de hoeveelheid vet, suiker en zout in producten

[…]
en
dat doen we ook met heel veel succes
.”

Wat
de industrie een heel groot succes noemt, noemt het RIVM heel kleine
stappen.

Zowel in 2017 als in 2019 concludeerde het RIVM dat er slechts
“kleine
stappen worden gezet om de dagelijkse inname van zout en suiker te
verlagen”.

Niet voor niets wil het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en
Sport inzetten op
“het
verbreden en aanscherpen van de huidige aanpak”.

Aanvullende
afspraken?

Volgens
de brancheorganisaties zouden ze openstaan voor (broodnodige!)
aanvullende afspraken om de preventie van overgewicht tegen te gaan.
FNLI,
CBL en LTO Nederland staan achter een voortzetting van het
Preventieakkoord door de huidige afspraken uit te voeren en met
elkaar in overleg te gaan over aanvullende afspraken, indien nodig.”

Wacht
even… dreigden ze eerder niet uit het akkoord te stappen, als de
suikertaks er als aanvullende maatregel zou komen?

Het CBL zei eerder:
“Als
wij belemmerd worden in het uitvoeren van de afspraken die we gemaakt
hebben, doordat er wettelijke maatregelen doorheen kruisen
[…]
dan heeft dat voor ons dus een ontbindende werking.”
 

Lees
hier verder >>

In
het belang van de consument?

De
FNLI benadrukt dat voedingsbedrijven altijd het belang van de
consument op het vizier hebben:
“En
laten we niet vergeten dat we het daar

[voor de consument]
uiteindelijk
voor doen.”
Vergeet
de levensmiddelenindustrie het consumentenbelang dan gemakshalve als
ze lobbyt tegen strenger voedselbeleid?

Ga
mee in het offensief!

Zelfregulering
door de voedingsindustrie werkt niet, zoveel is ondertussen wel
duidelijk. Deze zelfregulering is níet in het belang van de
consument. De slappe, trage en vage regels gaan ten koste van onze
gezondheid. Er is beter voedselbeleid nodig, zodat de
overgewichtcijfers niet langer stijgen maar dalen. Voedselbeleid met
effectieve wettelijke en financiële maatregelen.

Terwijl
de voedingsindustrie in verkiezingstijd lobbyt voor haar eigen
belangen, strijden wij voor de belangen van de consument.
 We
roepen de politieke partijen via de e-mailactie ‘Offensief
voor onze Gezondheid
’ op om na de verkiezingen eindelijk werk
te gaan maken van een gezonder voedselbeleid.

Een beleid dat onze gezondheid boven de belangen van de industrie
plaatst.

Hoe meer
ondertekenaars, hoe meer impact!


Ik heb nog niet
ondertekend, maar:


ik doe nu mee >>

Ik
heb al getekend, maar ik deel de actie: 


via Facebook >>

via e-mail >>

op Twitter >>

Met
vriendelijke groet,

Elif
Stepman,
Campaigner

P.S.
We ontmaskeren al jaren de lobby van de voedingsindustrie tegen
strenger voedselbeleid. Foodwatch biedt een belangrijke tegenstem
voor deze lobby. Een stem die jouw recht op gezonde voeding
verdedigt. Steun
je onze strijd via een (extra) donatie?
Dankjewel!

===================================

Zie ook: ‘Paul Blokhuis (staatssecretaris ‘Volksgezondheid’ ChristenUnie) acht een suikertaks niet wenselijk en ach dat daar doden door vallen: so what?

Paul Blokhuis (CU Tweede Kamer) wil alweer gezond voedsel in schoolkantines……. Aáyáyáááy!‘ 

Tandarts: niet voor 600.000 kinderen >> tandzorg moet terug in basispakket

Paulus Blokhuis (staatssecretaris ‘Christen’Unie) gaat ‘de strijd’ aan met overgewicht…… Zandzakken voor de deur!!!

Wie regeert er echt in Nederland? Coca-Cola en Unilever zijn zeker van de partij

Marc Jansen vindt de subsidie van de Postcode Loterij voor Wakker Dier schandalig

Voedselveiligheid en broodje aap verhalen…….

Dienstbaarheid wordt ‘hogelijk’ gewaardeerd door de machthebbers: een video ‘met’ George Orwell en Aldous Huxley

Information
Clearing House bracht afgelopen woensdag een artikel en video van After
Scool over de macht die politici en grote internationale bedrijven hebben over de
mensheid. Het artikel begint met een uitspraak van filosoof en
schrijver Aldous Huxley:

Een
echt efficiënte totalitaire staat zou er één zijn waarin de
almachtige hoofdbestuurder van de politieke top met een leger aan
managers de populatie van slaven controleert” (mijn excuus voor de
rammelende vertaling) Al is daar nog wel wat op aan te merken, immers
de werkelijk grote machthebbers zitten niet in de politiek maar juist
in het grote bedrijfsleven, voor wie politici de belangen behartigen.
Neem de grote techbedrijven als Google, Facebook, Twitter, de top van
die bedrijven heeft een macht die nooit eerder werd gezien, een
macht die men nu ook aanwendt om critici van de neoliberale status
quo de mond te snoeren, niet voor niets daar die top er alle belang
bij heeft deze status quo te behouden, immers zo kan men kapitaal
vergaren en veiligstellen, bijvoorbeeld het veiligstellen van investeringen in de
wapenindustrie (in de breedste zin van het woord), de oliemaffia, de farmaceutische
industrie en de financiële wereld……”

Aldous Huxley

Zo zijn
de oorlogen van de VS een verdienmodel geworden voor diverse
industrieën, dat er betaald moet worden voor die oorlogen is geen
probleem daarvoor mogen de ‘slaven’ ofwel de bevolking betalen…..
Met die oorlogen stelt de VS grondstoffen veilig, grondstoffen als
olie en grondstoffen die benodigd zijn voor accu’s* (voor de e-auto-industrie) en
zaken als smartphones. Voorts worden met die oorlogen ook geologisch
strategische plekken toegankelijk gemaakt voor de VS (en niet zelden
ook voor andere NAVO-bondgenoten…)…..

George Orwell
 
In de
video wordt terecht gesteld dat men bevolkingen beter kan controleren
door ze bang te maken, de stress die daaruit volgt maakt van mensen
volgzame schapen, die zelfs denken dat het fijn is om dienstbaar te
zijn aan de machthebbers…… ‘Mooi voorbeeld’ is de huidige
Coronacrisis: de bevolking wordt ontdaan van de rechten die men
heeft, waarmee zelfs mensenrechten worden geschonden, echter de angst
die men heeft voor het Coronavirus, overgebracht door politici en de
reguliere media (die al lang niet meer onafhankelijk zijn), zorgt
ervoor dat men zelfs zwaar blunderende politici op het Coronadossier
als VVD premier Rutte waardeert als een ‘staatsman van formaat……’
De angst voor het Coronavirus wordt door politici en media misbruikt
om de bevolking wijs te maken dat er alleen heil en veiligheid is te
verkrijgen bij de zittende regering en het beleid dat wordt
gevoerd…… (NB een van de hak op de tak flutbeleid)

Love
Your Servitude – Aldous Huxley & George Orwell

A
really efficient totalitarian state would be one in which the
all-powerful executive of political bosses and their army of managers
control a population of slaves”   –
Aldous
Huxley

February
24, 2021 “
Information
Clearing House

– – Aldous Huxley (26 July 1894 – 22 November 1963) was an English
writer and philosopher. His most famous novel Brave New World (1932)
and his final novel Island (1962), presented his vision of dystopia
and utopia, respectively.

George
Orwell, was an English novelist, essayist, journalist and critic. His
work is characterised by lucid prose, biting social criticism,
opposition to totalitarianism and mass surveillance. As a writer,
Orwell produced literary criticism and poetry, fiction and polemical
journalism; and is best known for the allegorical novella Animal Farm
(1945) and the dystopian novel Nineteen Eighty-Four (1949).

The
profound animation from 12:30​ to 15:45​ of this video is from
“IN-SHADOW – A Modern Odyssey – Animated Short Film” by
Lubomir Arsov

The full Aldous Huxley audio us from his lecture
at UC Berkeley in 1962.

Please consider supporting After
Skool on Patreon https://www.patreon.com/AfterSkool

============================================ 

* Zo wil de VS een verandering van regime in Venezuela, niet alleen vanwege de genationaliseerde bedrijven uit de VS, maar ook omdat dit land naast een enorme olievoorraad, ook grondstoffen heeft voor smartphones……

Zie ook: ‘LIMC (leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten

LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!

Het meest gecensureerde nieuws van deze eeuw: het proces tegen journalist Julian Assange
(en zie de links in dat bericht met meer artikelen over Assange en
Chelsea Manning, die o.a. met info kwamen dat de VS op grote schaal
spioneert, zelfs de vrienden van de VS zoals Duitsland en Nederland, worden daarbij niet ontzien ….. [daar wordt in het westen amper kritiek op geleverd, dit in schrille tegenstelling tot de kritiek op veelal valse berichten over Russische en Chinese spionage])

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’‘ (zie ook de video’s in dat bericht)

Thomas de Maizière wil sterke politiestaat, zeg maar het begin van een Derde Rijk 2.0…….‘ 

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ 

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, morgen meer berichten. Maak er mooie dag van, althans als het enigszins mogelijk is. 

Op Facebook worden gebieden in het Amazonewoud verkocht

Alsof er
niet genoeg bewijs is dat de top van Facebook volkomen lak heeft aan wie het platform gebruikt (behalve als het om felle kritiek gaat op de neoliberale maatschappij, of op westerse NAVO terreur elders in de wereld en op de maatregelen tegen het Coronavirus), heeft BBC onderzoek aangetoond dat er op Facebook
gebieden worden verkocht in het Amazonewoud, waaronder gebieden die
behoren aan de oorspronkelijke volkeren in het Amazonegebied……. Ofwel Facebook is medeplichtig aan heling, daar deze gebieden simpelweg worden gestolen

Er wordt
misbruik gemaakt van het feit dat grote gebieden van het Amazonewoud
niet worden gecontroleerd door overheidsinstanties als politie….. Waarbij opgemerkt moet worden dat de politie in Brazilië voor een heel groot deel uiterst corrupt is, dus of het veel zou uitmaken als politieagenten daar wel actief zouden zijn is maar zeer de vraag……. Maar ja wat wil je met een fascistische president als Bolsonaro die bij zijn aantreden al stelde desnoods het hele Amazonewoud te willen platgooien voor economische ontwikkeling en als daarbij de oorspronkelijke volkeren omkomen is dat vette pech (de fascist ziet die mensen toch al als minderwaardig), ‘hadden ze daar maar niet moeten leven’ en zo kan de genocide gepleegd op deze volkeren, vanaf het moment dat de eerste witte psychopaat daar z’n kop liet zien, doorgaan tot op de dag van vandaag……

Uiteraard is de top van Facebook inclusief opperschoft en topgraaier Zuckerberg op de
hoogte van deze uiterst misdadige zaak, echter zonder in te grijpen…..

SumOfUs
heeft een petitie op poten gezet om daarmee van Facebook te eisen
deze misdadige gang van zeken te stoppen en advertenties op dat
gebied te verbieden. Lees en teken de petitie ajb en geeft het
door!
Het Amazonegebied is voor de hele wereld van belang
en de enorme bosbranden die met opzet worden aangestoken, veroorzaken
niet alleen grote hitte waarmee de klimaatverandering wordt
aangejaagd, maar bij die verbranding komen ook nog eens gigantische
hoeveelheden CO2 en methaangas vrij (methaangas is een meer dan 80
keer zo sterk broeikasgas dan CO2!!), waarmee de klimaatverandering
verder wordt aangejaagd en als klap op de spreekwoordelijke vuurpijl
wordt er daarna in enorme gebieden geen CO2 meer opgenomen door de
bomen die zijn verbrand, verder wordt ook een deel van het woud
gekapt voor houtwinning dat als duurzaam wordt verkocht aan o.a. het
westen……

The Amazon is for sale on Facebook?!

Ignacio
Petitcollot, SumOfUs <us@sumofus.org>

For sale on Facebook:
Brazil’s Amazon rainforest. 

A
groundbreaking BBC investigation has just revealed that plots of
Amazon
rainforest — including national forests and land reserved for
indigenous peoples — is being sold illegally
via
Facebook’s classified ads service, Marketplace.

And
Facebook doesn’t
seem to want to do much about it.

Fuelled by the cattle
ranching industry,
and
in the knowledge that remote locations won’t be inspected by the
authorities,
‘investors’
are clearing forest ready for farming and selling it off
.

Facebook,
once again, is hiding behind its usual excuse that it ‘requires
buyers and sellers to comply with laws and regulations’.
But
really, does it expect land invaders willing to steal land from
indigenous communities to care about its toothless policy?

Facebook:
stop land invaders from selling stolen land on Marketplace!

Indigenous
communities like the
Uru
Eu Wau Wau people rely on the land to hunt, fish and collect fruits.

But
with deforestation in the Brazilian Amazon at a 10-year high,
continued land grabs are described by
community
leader Bitaté Uru Eu Wau Wau as an attempt
‘to
deforest our lives’.

To
make matters worse, those
involved
in the illegal land market do so expecting the Bolsonaro government
will declare an amnesty
on
the stolen land. Once they’ve deforested it they plead with
politicians to
abolish
its protected status, on the basis it no longer serves its original
purpose. Then they can legalise their claims.

And
Facebook
Marketplace has become their go-to site to sell plots up to the size
of 1,000 football pitches.

Facebook:
stop land crimes from being committed on your platform.

Tell
Facebook it can’t look away while land invaders profit from their
crimes on its platform.

Thanks for all that you do,

Ignacio, Sondhya, David and the team at SumOfUs

More information:

Amazon
rainforest plots sold via Facebook Marketplace ads
 BBC, 25
February 2021

====================================

Zie ook: ‘Nieuw internationaal onderzoek heeft aangetoond dat de mens in 50 jaar tijd meer dan de helft van het wild heeft doen verdwijnen‘ (o.a. door met opzet verbranden van oerwoud zoals in Zuid-Amerika en Azië….)

Intensieve veeteelt verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ (bovendien is de Nederlandse veeteelt na China de nummer 2 importeur van gentech soja uit het Amazonegebied dit t.b.v. veevoer, o.a. daarvoor wordt het Amazonewoud platgebrand….)

Braziliaanse president Bolsonaro begaat genocide en ecocide: de hoogste tijd voor strafrechtelijke vervolging door het ICC!!‘ 

De grote banken steunen al vele jaren vreselijke dierenmishandeling en jagen daarmee ook de klimaatverandering verder aan……‘ 

Stop greenwashing door grote bedrijven als Mars en Procter & Gamble: de hoogste tijd voor echte duurzame actie >> het redden van onze aarde

EU sprak over sancties tegen Wit-Rusland, terwijl men Brazilië en Saoedi-Arabië laat begaan met het uitvoeren van genocides

Heavy metal band Sepultura zet zich in voor het redden van volkeren in het Amazonewoud

Brandend Amazonegebied doodt de oorspronkelijke volkeren, Brazilianen en uiteindelijk de planeet‘ 

Het Braziliaanse Amazonewoud staat alweer in brand‘ 

Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië‘ 

Braziliaans
Amazonewoud brandt met een niet eerder vertoond aantal brandhaarden,
terwijl de EU een vrijhandelsverdrag met Mercosur wil tekenen
‘ 

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud 

Siberië en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië staan weer in brand…….

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘ 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘ (zie ook de video’s in dit bericht)

Bolsonaro, de Braziliaanse president, heeft lak aan de oorspronkelijke volkeren en dat kost deze mensen het leven…….

Glenn Greenwald vervolgd voor het brengen van de waarheid en zijn seksuele geaardheid 

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Ecuadoraanse
oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de
Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud 

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (op haar grondgebied)

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Wopke Hoekstra (CDA minister) wil met verkiezingsspotje ‘doorpakken’, maar wenst niet de grote veroorzaker van besmettelijke ziekten aan te pakken

Hoorde na het nieuws van 16.00 u. op Radio1 een verkiezingsspotje van het CDA waarin Hoekstra op een ‘dappere manier’ stelt dat we elkaar nodig hebben en dat we moeten doorpakken…… De smerige hufter herhaalde dat aanpakken nog een keer, alsof we in een oorlog zitten en het land zo moeten herbouwen…… 

Hoekstra zei verder niets over het tegengaan van besmettelijke ziekten, logisch daar hij en zijn oplichterspartij achter de intensieve veehouderij staan en niets moeten weten van inkrimping van deze doodsindustrie, waarin Nederland jaarlijks 600 miljoen dieren groot en doodmartelt…… Dezelfde doodsindustrie die verantwoordelijk is voor besmettelijke ziekten die telkens weer overspringen naar mensen, om over het uitputten van de laatste antibiotica nog maar te zwijgen, middelen die zo lang mogelijk niet gebruikt worden voor mensen om antibioticaresistentie te voorkomen, echter in de intensieve martelveehouderij worden ze gewoon volop gebruikt……

CDA opperschoft Hoekstra

Weet je nog de Q-koorts in de intensieve geitenhouderij? CDA ministers Verburg en Klink*, respectievelijk van Landbouw en Volksgezondheid (onder CDA premier Balkenende) weigerden om de namen van bedrijven te geven waar deze ziekte rondwaarde, waardoor een groot aantal mensen om het leven kwam, in feite vermoord door deze twee ploerten, die bovendien verantwoordelijk zijn voor een groot aantal door de Q-koorts chronisch ziek geworden patiënten, die hun leven lang grote moeite hebben om een normaal leven te kunnen leiden, wat zeg ik dat is niet eens mogelijk door die ziekte……

Na het nieuws kreeg oplichter Hoekstra de vraag over de ondernemers die het zo moeilijk hebben, welnu volgens Hoekstra is hij daar dag en nacht mee bezig en zorgt hij voor de werkgelegenheid, ja en steunt hij bedrijven die al voor de Coronacrisis op omvallen stonden en die na deze crisis alsnog zullen omdonderen, waarna hij kan fluiten naar de door ons opgebrachte centen….. 

Over die centen gesproken: een groot deel van het geld wordt gewoon gegeven, dus zonder verplichting dit terug te betalen, ook daarvoor mogen wij burgers straks opdraaien……. En waarom? Het is intussen wel bekend dat lockdowns en de avondklok niet helpen en dat daarmee alleen bedrijven kapot worden gemaakt en ja daarvoor is ook Hoekstra verantwoordelijk!!

Stemmen op het CDA? Denk eerst eens even goed na, of wil je nog meer ellende zoals we het laatste jaar hebben gezien? Trouwens ook voor de Coronacrisis was het CDA al een partij die verantwoordelijk was voor heel veel ellende, zo heeft die partij meegeholpen -om ziekenhuizen, inclusief IC afdelingen te sluiten, -aan het steeds verder verhogen van de zorgpremie met een steeds verder uitgeklede basisverzekering, -de schandalige huurverhogingen door te voeren (en het terugbrengen van een groot aantal sociale huurwoningen) en -de intensieve veehouderij nog verder uit te laten breiden (terwijl die tak van industrie een enorme uitstoot produceert aan methaangas, CO2 en stikstof) en zo kan ik nog wel een half uur doorgaan!!! Het CDA is goed voor de bovenkant van de middeninkomens (en ‘alles’ daarboven), middelgrote en grote bedrijven en uiteraard voor de intensieve klimaat en milieu verrampenerende veehouderij!!! 

* Onbegrijpelijk dat Klink een topfunctie mag vervullen bij zorgverzekeraar VGZ, hoewel? Die zorgverzekeraars vormen één grote poenmachine die intussen zelf een fiks deel van de zorgtaart opvreet……. 

Voor meer ellende van en met het CDA, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Laatste update op 5 oktober 2021: ik heb een fout in de kop hersteld, waar stond ‘aanpakken’, moest uiteraard ‘aan te pakken’ staan, mijn excuus.

VS zegt uit zelfbescherming doelen in Syrië te hebben gebombardeerd……..

De Biden administratie zegt
uit zelfbescherming doelen in Syrië te hebben gebombardeerd, NB vanuit een
land waar de VS ook al niets te zoeken heeft: Irak!!

Alsof
het Witte Huis is aangevallen met een raket, zo reageerde de VS op
een aanval met een raket op een VS basis nabij de Iraakse stad Irbil
op 15 februari jl…… Bij de aanval kwam een niet VS personeelslid
om het leven en raakte een aantal VS ‘burgers’ gewond (‘burgers’: in
feite personeel van een paramilitair bedrijf in de VS dat militaire
taken heeft overgenomen van het VS leger…..) Vergeet niet dat de haat tegen de VS in Irak en Syrië groot is, zo heeft de VS (met hulp van andere NAVO-lidstaten) sinds het de illegale oorlog tegen Irak begon in 2003 meer dan 2 miljoen mensen vermoord, ofwel het is allesbehalve vreemd dat VS bases in Irak worden aangevallen………. Grootschalige terreur zoals de VS en haar NAVO-partners uitoefenden en uitoefenen blijft nooit onbestraft (en ja, voor die terreur is ook Nederland mede verantwoordelijk……), het is dan ook een logische zaak dat met deze terreur ‘tegenterreur’ is uitgelokt op de straten van EU lidstaten…… (om over de grote, door westerse terreur veroorzaakte vluchtelingenstromen richting Europa nog maar te zwijgen……) Het is dan ook vrijwel zeker dat de basis bij Irbil met een raket vanuit Irak werd bestookt en niet vanuit Syrië…….

In de VS is oorlog een verdienmodel, waar de bevolking in de VS opdraait voor de kosten en de grote bedrijven als Halliburton, bouwbedrijven (voor de ‘wederopbouw’), de wapenindustrie, privé legeronderdelen en de oliemaatschappijen geld verdienen over de rug van de door het westen gemaakte slachtoffers…. Het is overigens niet
ondenkbaar dat zich onder die gewonde VS burgers ook figuren van het VS
bedrijfsleven bevonden, immers de wederopbouw van Irak, veroorzaakt door de enorme vernielingen die de VS heeft
aangericht in dat land, wordt zoals zojuist opgemerkt, voor een fiks deel uitgevoerd door
bedrijven uit de VS, zo ‘snijdt het mes aan twee kanten’ en kan de VS
ook aan de wederopbouw kapitalen verdienen……. Hoe sarcastisch wil je het hebben??!!!

(na plaatsing toegevoegd:)

Het
voorgaande terwijl het Pentagon noch wenst te bevestigen dan wel
ontkennen dat de groepen die door haar werden aangevallen de daders zijn van de
eerdere raketaanval op die illegale VS basis in Irak….. Illegaal
daar de meerderheid van het Iraakse parlement de buitenlandse troepen
het land uit wil hebben, daarvoor sprak dit parlement zich begin januari vorig jaar al uit….. (Nederland heeft schandalig genoeg ook nog steeds
militairen in Irak!!) Hetzelfde geldt overigens voor Syrië, ook daar
zijn de VS en andere NAVO-lidstaten allesbehalve welkom……..(zoals gezegd: ook de inval in Irak in 2003 was illegaal)

De VS
spreekt over agressie en terreur van sjiitische groepen in Syrië en
verbindt die meteen aan Iran……… Alsof het verzet tegen de
nazi-Duitse bezetting tijdens WOII zich zouden hebben beschuldigd aan
terreur, zoals de nazi’s deze verzetsdaden inderdaad
aanmerkten……. Ach ja na het Derde Rijk van de nazi’s hebben we nu het Vierde Rijk dat van de VS (en ook dat is een fascistisch bewind…)…. Het woord sjiitisch viel al even en natuurlijk verbindt ook de VS onder Biden de door hen aangevallen ‘terreurgroepen’ met Iran, hoewel de VS tot nu toe nooit heeft kunnen bewijzen dat Iran deze groepen steunt….. (trouwens Iran ligt niet zoals de VS op duizenden kilometers afstand van Irak en Syrie, dus zou eventueel heel wat meer rechten hebben om in te grijpen dan de VS…….)

De VS en
andere NAVO-lidstaten moeten zich als de sodemieter terugtrekken niet alleen uit Irak, maar uit het hele Midden-Oosten, inclusief
Afghanistan…….. De intussen meer dan 5 miljoen mensen die deze
landen hebben vermoord sinds 2001 zijn er meer dan 5 miljoen te veel
>> de westerse terreur moet nu eindelijk eens stoppen!!

CaitlinJohnson schreef weer eens een uitstekend artikel over de
aanvallen van de VS:

US
Bombs Syria And Ridiculously Claims Self Defense

by Caitlin
Johnstone

(Oorlogsmisdadiger opa Joe met een dapper gezicht over de VS terreur in Syrie, valt me nog mee dat hij zijn linkerhand niet op de bijbel heeft geplaatst……)

On
orders of President Biden, the United States has launched an
airstrike on a facility in Syria. As of this writing the exact number
of killed and injured is unknown, with early reports claiming “
a
handful

of people were killed.

Rather
than doing anything remotely resembling journalism, the western mass
media have opted instead to uncritically repeat what they’ve been
told about the airstrike by US officials, which is the same as just
publishing Pentagon press releases.

Here’s
this from
The
Washington Post
:

The
Biden administration conducted an airstrike against alleged
Iranian-linked fighters in Syria on Thursday, signaling its intent to
push back against violence believed to be sponsored by Tehran.

Pentagon
spokesman John Kirby said the attack, the first action ordered by the
Biden administration to push back against alleged Iranian-linked
violence in Iraq and Syria, on a border control point in eastern
Syria was “authorized in response to recent attacks against
American and coalition personnel in Iraq, and to ongoing threats.”

He
said the facilities were used by Iranian-linked militias including
Kaitib Hezbollah and Kaitib Sayyid al-Shuhada.

The
operation follows the latest serious attack on U.S. locations in Iraq
that American officials have attributed to Iranian-linked groups
operating in Iraq and Syria. Earlier this month, a rocket attack in
northern Iraq killed a contractor working with the U.S.
military and injured a U.S. service member there.

So
we are being told that the United States launched an airstrike on
Syria, a nation it
invaded
and is illegally occupying
,
because of attacks on “US locations” in Iraq, another
nation the US
invaded
and is illegally occupying
.
This attack is justified on the basis that the Iraqi fighters were
“Iranian-linked”, a claim that is both entirely without
evidence and irrelevant to the justification of deadly military
force. And this is somehow being framed in mainstream news
publications as a
defensive
operation.

This
is Defense Department stenography. The US military is an invading
force in both Syria and Iraq; it is impossible for its actions in
either of those countries to be defensive. It is always necessarily
the aggressor. It’s the people trying to eject them who are acting
defensively. The deaths of US troops and contractors in those
countries can only be blamed on the powerful people who sent them
there.

The
US is just taking it as a given that it has de facto jurisdiction
over the nations of Syria, Iraq,
and
Iran, and that any attempt to interfere in its authority in the
region is an unprovoked attack which must be defended against. This
is completely backwards and illegitimate. Only through the most
perversely warped American supremacist reality tunnels can it look
valid to dictate the affairs of sovereign nations on the other side
of the planet and respond with violence if anyone in those nations
tries to eject them.


Aaron Maté



@aaronjmate

To remind Iran who’s boss — rather than conduct the diplomacy he promised — Biden opts to act as ISIS’ Air Force. (That’s who “Iranian-backed militia” have long been fighting) https://twitter.com/MSNBC/status/1365096049027776522 


MSNBC



@MSNBC

BREAKING: U.S. military carries out airstrike in Syria against facilities used by Iranian-backed militia, defense official tells @NBCNews, marking the first military response from the Biden admin. after a series of rocket attacks on U.S. targets in Iraq.

2,891

1,080 people are talking about this

It’s
illegitimate for the US to be in the Middle East at all. It’s
illegitimate for the US to claim to be acting defensively in nations
it invaded. It’s illegitimate for the US to act like Iranian-backed
fighters aren’t allowed to be in Syria, where they are fighting
alongside the Syrian government against ISIS and other extremist
militias with the permission of Damascus. It is illegitimate for the
US to claim the fighters attacking US personnel in Iraq are
controlled by Iran when Iraqis have every reason to want the US out
of their country themselves.

Even
the official narrative reveals itself as illegitimate from within its
own worldview.
CNN
reports

that the site of the airstrike “was not specifically tied to the
rocket attacks” in Iraq, and
a
Reuters/AP report

says “Biden administration officials condemned the February 15
rocket attack near the city of Irbil in Iraq’s semi-autonomous
Kurdish-run region, but as recently as this week officials indicated
they had not determined for certain who carried it out.”

This
is all so very typical of the American supremacist worldview that is
being aggressively shoved down our throats by all western mainstream
news media. The US can bomb who it likes, whenever it likes, and when
it does it is only ever doing so in self defense, because the entire
planet is the property of Washington, DC. It can seize control of
entire clusters of nations, and if any of those nations resist in any
way they are invading America’s sovereignty.

It’s
like if you broke into your neighbor’s house to rob him, killed him
when he tried to stop you, and then claimed self defense because you
consider his home your property. Only in the American exceptionalist
alternate universe is this considered normal and acceptable.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

Americans: $2000 checks please
Government: Sorry did you say airstrikes on Syria?
Americans: No, $2000 checks
Government: Okay, since you asked nicely here’s your airstrikes on Syria.

4,338

Twitter Ads info and privacy

1,444 people are talking about this

This
sort of nonsense is why it’s so important to prioritize opposition to
western imperialism. World warmongering and domination is the front
upon which all the most egregious evils inflicted by the powerful
take place, and it plays such a crucial role in upholding the power
structures we are up against. Without endless war, the oligarchic
empire which is the cause of so much of our suffering cannot
function, and must give way to something else. If you’re looking to
throw
sand in the gears of the machine
,
anti-imperialism is your most efficacious path toward that end, and
should therefore be your priority.

In
America especially it is important to oppose war and imperialism,
because an entire empire depends on keeping the locals too poor and
propagandized to force their nation’s resources to go to their own
wellbeing. As long as the United States functions as the hub of a
globe-spanning power structure, all the progressive agendas that are
being sought by what passes for the US left these days will be denied
them. Opposing warmongering must come
first.

Standing
against imperialism and American supremacism cuts directly to the
heart of our difficulties in this world, which is why so much energy
goes into keeping us focused on identity politics and vapid energy
sucks which inconvenience the powerful in no way whatsoever. If you
want to out-wrestle a crocodile, you must bind shut its mouth. If you
want to take down a globe-spanning empire, you must take out its
weapons. Opposing warmongering and
killing
public trust

in the propaganda used to justify it is the best way to do this.

_____________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter,
or throwing some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal.
If you want to read more you can buy 
my
new book Poems For Rebels
 (you
can also 
download
a PDF for five bucks
)
or my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| February 26, 2021 at 3:32 am | Tags:
airstrike,
biden,
bombing,
imperialism,
Iran,
iraq,
Syria,
war
| Categories:
Article,
News
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2u7 

===============================

Zie ook: ‘Joost Eerdmans (politieke partij Ja21): wil een rechtse stad bouwen….. ha! ha! ha! ha!‘ (de hypocriete fascist Eermans, die tegen opname van vluchtelingen is, was wel voor de oorlog tegen Irak….)

Pompeo liegt keihard dat Iran Al Qaida steunt en onderdak geeft‘ (terwijl hij Al Qaida Syrië van de terreurlijst haalde…)

NSA,Victoria Nuland, waarschijnlijk nieuwe VS staatssecretaris politieke zaken

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten‘ 

De lange arm van Iran: VPRO met antipropaganda: Iran ‘pleegt moorden’ in Nederland

Moord
op Iraanse atoomgeleerde waarschijnlijk door CIA gepleegd: VS stuurde
vóór de aanslag haar grootste bommenwerpers naar Qatar
‘ (een paar dagen voor deze laffe aanslag….)

Moord op Iraanse nucleaire wetenschapper mogelijk aanzet om oorlog met Iran uit te lokken‘ (en zie de links in dat bericht)

De
‘liefde’ van de Trump administratie voor Israël, een fascistische
apartheidsstaat en de moord op alweer een Iraanse atoomgeleerde

(en zie de links in dat bericht, links o.a. naar berichten over de aanslag op Qassem
Soleimani)

Iran zou de VS ambassadeur voor Zuid-Afrika willen vermoorden: complottheorie van de CIA

De ‘geheime oorlog’ van de VS en Israël tegen Iran‘ 

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden

Israël gebruikte passagiersvliegtuig als menselijk schild tijdens aanval op Syrië‘ (geeft nog eens aan wie behoort tot de grootste terreurstaten in het Midden-Oosten en Iran hoort daar niet bij!!)

Irak: niet Iraanse militie, maar ISIS verantwoordelijk voor aanval waarvoor VS de Iraanse generaal Soleimani vermoordde

De illegale oorlogen van de VS deze eeuw hebben niet 2,5 miljoen levens gekost, maar minstens 5 miljoen

10
jaar geleden werden de Irak oorlogs-logboeken van de VS vrijgegeven,
voor de oorlogsmisdaden daarin vermeld moeten niet de daders Bush en
Blair boeten, maar journalist Julian Assange
‘ 

VS maakte 10 keer meer slachtoffers, dan de reguliere media rapporteerden……..

Libië, het echte motief voor de illegale oorlog tegen dat land, met in de hoofdrol Hillary Clinton…..‘ (en zie de links in dat bericht)

VS vermoordde in Afghanistan weer 15 burgers waaronder 3 vrouwen en 3 kinderen……..
(en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Afghanistan,
o.a. met een ‘mooie rol’ voor broodschrijver Grunberg….)

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden

Uitzendbureaus nalatig met betalingen en arbeidsvoorwaarden

Vakbond
CNV heeft de alarmbel geluid over de uitzendbranche: de afgelopen 3
jaar heeft de bond bij uitzendbureaus 2,3 miljoen euro aan
achterstallige betalingen voor uitzendpersoneel boven tafel gekregen
en de bond stelt te vrezen dat het hier nog maar om een kwart van het
totaal aantal zaken gaat, ofwel de spreekwoordelijke punt van de ijsberg…….

De bond
stelt o.a. dat arbeiders stelselmatig verkeerd worden ingedeeld, met
andere woorden ze worden betaald onder het niveau waarvoor ze zijn
opgeleid dan wel ze worden onderbetaald naar niveau van ervaring op
een bepaalde functie…… Veel uitzendkrachten krijgen niet de
toeslagen waar ze recht op hebben, of krijgen zelfs geen
transitievergoeding….

Het
zoveelste bewijs dat flexwerk de dood in de pot is, waar de top van
de uitzendbureaus, plus die van de bedrijven die uitzendkrachten
inhuren, grote winsten maken door het uitbuiten van arbeiders…….
Het is schandalig dat de overheid keer op keer de uitzendbureaus en
payroll bedrijven in bescherming neemt door het toe te staan dat
vaste contracten worden uitgekleed, om zo de verschillen tussen deze
2 vormen van werken gelijk te trekken, terwijl de uitzendbureaus en
payroll bedrijven een verdienmodel hebben ontwikkeld op het uitbuiten
van arbeiders…..

Niet
vreemd dat het CNV stelt dat flexwerkers bang zijn om aan de bel te
trekken, daar ze vrezen hun baan te verliezen……

Het
volgende bericht over deze zaak komt van DeBeurs.nl:

CNV:
veel problemen met betaling van uitzendkrachten

Gepubliceerd op 23
februari 2021 09:35

 

UTRECHT (ANP) – Vakbond CNV
waarschuwt voor grote misstanden in de uitzendbranche. De afgelopen
drie jaar zorgde de bond voor ruim 2,3 miljoen euro aan nabetalingen
aan uitzendkrachten die de vakbond hadden ingeschakeld. Daarmee is
“slechts een fractie” van de problemen boven water, vreest
de bond.

Volgens het CNV worden
uitzendkrachten stelselmatig verkeerd ingedeeld, soms zelfs niet in
de juiste functieschaal. Dat heeft gevolgen voor het salaris. Ook
krijgen uitzendkrachten vaak niet de toeslagen waar ze recht op
hebben, of ze krijgen ten onrechte geen transitievergoeding.

De meeste problemen zouden zich
voordoen bij uitzendbureaus die zijn aangesloten bij grote
koepelorganisaties zoals ABU of NBBU. De bond wil dat de koepels de
uitzendbureaus strenger aanpakken en de bureaus die moedwillig
onderbetalen uit de koepel worden gezet.

Het CNV roept uitzendkrachten op
hun betalingen goed bij te houden en te bewaren. Dan kan er beter
gecontroleerd worden. Volgens de bond lag de gemiddelde nabetaling
het afgelopen jaar op bijna 4800 euro bruto.

“Uitzendkrachten realiseren
zich vaak niet goed welke rechten ze hebben. Als ze twijfels hebben
of de uitbetaling klopt, moeten ze zich vooral bij ons melden”,
zegt Henry Stroek van het CNV-team Bestrijding Misbruik
Uitzendconstructies. Hij geeft aan dat uitzendkrachten ook bang zijn
om voor hun rechten op te komen. “Als ze hun rechten claimen is
vaak daar het gat van de deur.”

============================================

Zie ook: ‘Uitzendbranche waarschuwt voor hervorming van flexwerk: vooral het vast dienstverband moet worden aangepakt……

Uber: de steenrijke CEO Khosrowshahi wil niet dat Brussel morrelt aan contracten voor zzp’ers‘ (een groot deel van de zzp’ers hebben het in feite nog slechter dan uitzendkrachten, daar ze net zo snel op straat kunnen worden gezet en bij lange na niet de rechten hebben die uitzendkrachten wel hebben…..)

Coronacrisis financiële ellende: de reclames voor de Staatsloterij, Postcode Loterij, Lotto en Krasloten zijn niet meer ‘van de buis’ te branden‘ 

Voorneputten een Nederlands uitzendbureau rijdt rond met Poolse nummerborden

WRR
wil meer zekerheid voor flexwerkers, of u even de buidel wilt trekken
en nee, niet de ‘werkgevers’ die deze mensen uitbuiten…….

Wopke Hoekstra (CDA minister) spreekt op Personal Finance Day: ‘Hoe word je rijk én gelukkig…’

Barbara Baarsma’s ‘vakantiebaantjes’: hoe onmogelijk het zou moeten zijn dat zij in de SER zitting heeft….

Barbara Baarsma: de lonen en de hoogste belastingschijf moeten omlaag……….‘ 

Barbara Baarsma: ‘contracten van korte duur, houden de werknemers scherp….’

Barbara Baarsma het nieuwe asociale lieverdje van de publieke omroep

Frauderend uitzendbureau niet met naam genoemd in NOS berichtgeving………‘ 

Asscher ging voor de show z’n ING dak uit…….. ha! ha! ha! ha! ha!

Voor meer berichten over zzp of payroll, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten ‘om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken’

Van Dissel liet gisteren weten dat de avondklok en de lockdown 41.000 ziekenhuisopnamen hebben voorkomen, voorts hebben deze zaken ‘geleid tot’ een vermindering van 6.300 IC opnamen en dat alles in de periode sinds half december…….. 

Wel wou van Dissel gezegd hebben dat het hier om aannames gaat……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ongelofelijk en deze kwezel noemt zich een deskundige……..

Van Dissel die toegeeft te spreken over aannames, ofwel geeft toe te fantaseren……

Welnu van Dissel als jij, de verantwoordelijke politici en de rest van het OMT team de boel al maanden geleden hadden opengegooid, hadden we even een piek gezien in de besmettingen en overlijdens, maar zou de horeca, winkels en de rest van de nu gedwongen gesloten zaken al lang weer open zijn, zie Zweden…….*

En van Dissel: ook jij moet je ogen uit je kop schamen dat je je niet hebt verzet tegen het sluiten van ziekenhuizen en daarmee van IC afdelingen…… Toen jij in 2013 aantrad waren er nog bijna 2.200 IC bedden en nu nog maar 1.100. Je kan er donder op zeggen dat er door het sluiten van ziekenhuizen op het platteland een fiks aantal mensen is overleden, dan wel mensen die met ernstige schade zijn blijven zitten daar de aanrijtijden naar de dichtstbijzijnde ziekenhuizen een te lange tijdsduur in beslag hebben genomen voor bepaalde patiënten, zoals mensen met een hersen- dan wel hartinfarct……. 

Als jij een vent was geweest van Dissel, die zich werkelijk voor de bevolking zou inzetten had je je functie ter beschikking moeten stellen toen men doorging met het sluiten van ziekenhuizen, wat tevens tot gevolg had dat veel verpleegkundigen op straat kwamen te staan en het voor gezien hebben gehouden…… Jij van Dissel had de klok moeten luiden niet alleen in Den Haag maar ook in de media!!

Moet je nagaan, dan durft CDA , blunderkoning de Jonge van Haga uit te maken voor paniek zaaier, terwijl de Jonge, van Dissel, de grijnzende VVD hufter Rutte, CDA zakkenwasser Grapperhaus (die zichzelf niet aan de Coronaregels heeft gehouden), het RIVM en het OMT niets anders hebben gedaan dan een jaar lang onnodige paniek zaaien, om zich zo ‘te legitimeren’ voor het treffen van onzinnige maatregelen die bewezen niet werken, zoals mondmaskers, een avondklok en een lockdown……. 

* Zie: ‘Coronavirus: Zweden minder oversterfte zonder enige aantasting van burger- en mensenrechten……..

Zie ook: ‘Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..‘ (terwijl er in Nederland alleen al 65 mensen zijn overleden na vaccinatie, het virus is dan ook getest op gezonde mensen zonder onderliggende klachten, waarbij het aantal op vaccins geteste ouderen van boven de 70 toch al een heel kleine groep was…..)

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten‘ (dr. Fraudski ofwel Fauci liet vorig weekeinde nog weten dat gevaccineerden nog heel lang met mondmaskers moeten lopen daar ze besmettelijk blijven voor niet gevaccineerden!!)

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘ 

AstraZeneca en de late uitlevering van vaccins plus de vroege aankoop door Trump van 1 miljard dollar aan AZ vaccins

Moderna vaccin volgens Nederland getest op ouderen, een leugen van formaat!!

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes
‘ (met o.a. de aankoop van vaccins door Trump bij AstraZeneca en zie de oudere links in dat bericht!)
 

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?
(en van landen waar het door deze fabrikant geproduceerde vaccin wordt
verspreid en waar deze fabrikant eist niet vervolgd te kunnen worden
voor ernstige bijwerkingen; dit geldt voor alle in het westen
geproduceerde vaccins……)

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting
(op 20 januari 2021 werden er in de VS meer dan 10 gevallen gemeld van
aangezichtsverlamming na vaccinatie, terwijl het aantal doden na
vaccinatie onder de pet wordt gehouden, laat staan dat men zal toegeven
dat gevaccineerden anderen hebben besmet; voorts zijn er al een aantal
oude mensen overleden, nadat deze een vaccin kregen toegediend…..)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)
(dit buiten de vraag of het vaccin wel of niet veilig is >> de
manier waarop men met arme landen omgaat heeft niets meer met
‘solidariteit’ of het misselijkmakende ‘samen’ te maken, nee hier is
het: eerst het westen en de rest moet maar zien……)

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!
(het zijn er uiteindelijk toch 2 geworden, maar met de toevoeging dat
men hoogstwaarschijnlijk jaarlijks opnieuw 1 of 2 injecties ‘nodig
heeft…’)

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’

Coronavirus: opmerking bij vaccins
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht…..

Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)

Verlenging lockdown omdat de huidige lockdown niet werkt…… ‘ (zie ook de waarschuwing voor het vaccineren van ouderen in dat bericht)  

———————————————–

En terzijde maar wel van belang: ‘Avondklok moet per direct worden opgeheven aldus rechter…. ha! ha! ha! ha! ha!

Achterstand in Onderwijs door Coronacrisis niet meer in te lopen aldus CU minister Slob‘ 

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie

Rellen naar aanleiding van de avondklok gevolg van falend regeringsbeleid‘ 

Rutte
(demissionair VVD premier) vraagt OMT om advies over avondklok, een
advies dat hij al minstens 2 keer eerder ongevraagd kreeg en (nog) meer
Coronablunders
‘ 

Grote
farmaceuten hebben geen belang bij genezing van patiënten en het
goedkoop ter beschikking stellen van medicijnen aan arme landen
 

VS beschuldigingen dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren zijn gebaseerd op leugens

De Biden
administratie heeft de zo ongeveer laatste actie overgenomen van
oorlogsmisdadiger Pompeo, onder Trump minister van buitenlandse
zaken: China pleegt een genocide op de Oeigoeren…… Niet
gebaseerd op feiten maar op basis van de religieuze fundamentalist
(en fascist, Ap) Adrian Zens, een ultrarechtse Duitse ‘onderzoeker’,
die nauwe banden onderhoudt met de neoconservatieve groepen Victims
of Communism Memorial Foundation (VOC VS) en de Jamestown Foundation in
Washington D.C. (de VOC is een organisatie die voortkwam uit een groep die werd opgericht door een Oekraïense fascist, die o.a. samenwerkte met ene Stetsko, die op zijn beurt tijdens WOII zij aan zij streed met de de nazi-Duitsers in Oekraïne…..)

Deze
Zens heeft moedwillig geknoeid met cijfers om zo aan te tonen dat
China de Oeigoeren een geboortebeperking heeft opgelegd, echter
uit de cijfers blijkt dat de Oeigoeren juist een groei in het aantal
geboorten hebben gezien en zien, terwijl de ‘import Han-Chinezen’
juist de geboorten in aantallen hebben zien teruglopen…….

Pompeo
heeft een paar dagen nadat Zens met zijn beschuldigingen kwam,
voorts gezegd dat China Oeigoeren gedwongen steriliseert, gedwongen
abortussen uitvoert op zwangere Oeigoeren en aan gedwongen
geboortebeperking doet, waarbij hij inderdaad verwees naar ‘de
bevindingen’ van Zens…..

Kortom deze
Zens is een uiterst onfrisse extreme christen fundamentalist (beter gezegd: fascist), die zich
tegen homoseksualiteit heeft uitgesproken en die tegen gelijkheid is van
man en vrouw…. (uiteraard is deze ploert ook tegen
anticonceptie, abortus en euthanasie)

Ook
deze zaak geeft eens te meer aan dat er amper verschil is tussen de Biden administratie en die van Trump
als het om buiten- en binnenlandbeleid gaat…… Biden zou wel goed
zijn als het om het klimaat gaat, echter dat is maar zeer de vraag,
daar hij in de zakken zit van de oliemaatschappijen en de financiële
maffia…… 

Overigens is het in ons land niet veel beter, een Kamermeerderheid heeft gesteld dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren, terwijl de ‘feiten’ waarop men zich beroept uit de smerige, valse koker van Zens komen……

Lees
het uitgebreide schrijven van Gareth Porter en Max Blumenthal, eerder
gepubliceerd op The Grayzone, ik nam het over van Information
Clearing House
. (onder het artikel kan je klikken voor een
‘Dutch vertaling’):

US accusation of
“genocide” by China based on claims by far-right ideologue

By
Gareth Porter and Max Blumenthal

The Trump and Biden
administrations have relied on the work of a right-wing religious
extremist, Adrian Zenz, for their “genocide” accusation against
China. A close review of Zenz’s research reveals flagrant data
abuse and outright falsehoods.

 Adrian Zenz China propaganda false data

February 23, 2021
Information
Clearing House

– –
Grey
Zone

–  
Both
President Joe Biden and his Secretary of State Anthony Blinken have
endorsed former Secretary of State Mike Pompeo’s last-minute
accusation of 
“genocide”
against the Muslim Uyghur population in China’s Xinjiang province
.

But
an investigation of published work by the researcher Pompeo relied on
to level his genocide allegation reveals a pattern of data abuse and
fraudulent assertions that substantially undermines the incendiary
charge.

The
U.S. government’s accusation of genocide against China stems from a
single source: a June 2020 
paper
by Adrian Zenz
,
a right-wing German researcher affiliated with the Victims of
Communism Memorial Foundation and neoconservative Jamestown
Foundation in Washington, D.C.

Articles
by the Associated Press, CNN, and BBC also relied on Zenz’s article
to claim that plunging Uyghur birth rates and the application of
birth control measures in Uyghur counties of the Xinjiang region were
proof of a policy of “demographic genocide.”

Just
days after the publication of Zenz’s paper, 
Pompeo issued
a statement denouncing China’s alleged policy of “forced
sterilization, forced abortion, and coercive family planning,”
personally crediting “Adrian Zenz’s shocking revelations.”

Biden
backed the the genocide charge last August when it first appeared in
a flurry of media reports. His campaign spokesman 
told
Politico,
“The unspeakable oppression that Uyghurs and other ethnic
minorities have suffered at the hands of China’s authoritarian
government is genocide and Joe Biden stands against it in the
strongest terms.” 
Blinken,
for his part, declared at his first press conference as
secretary of state that he agreed genocide has been committed against
the Uyghurs.

While
Zenz’s employers describe him as “one of the world’s leading
scholars on People’s Republic of China government policies towards
the country’s western regions of Tibet and Xinjiang,” he is, in
fact, a 
far-right
Christian fundamentalist who has said he is “led by God” against
China’s government
,
deplores homosexuality and gender equality, and has taught
exclusively in evangelical theological institutions.

Lyle
Goldstein, a China specialist and research professor in the Strategic
and Operational Research Department of the Naval War College (SORD), told
The
Grayzone

that Zenz’s labeling of the Chinese approach to the Uyghurs as
“demographic genocide” is “ridiculous to the point of being
insulting to those who lost relatives in the Holocaust.”

Goldstein
said the Chinese approach to Xinjiang “is a more repressive posture
than we would like, but it sure isn’t genocide.”

Moreover,
a careful review of Zenz’s research shows that his assertion of
genocide is contradicted by flagrant data abuse, fraudulent claims,
cherry-picking of source material, and propagandistic
misrepresentations.

Adrian Zenz Congress Uyghurs China

Adrian Zenz testifying before Congress on December 10, 2019

Genocide
or Family Planning Policy?

In
Adrian Zenz’s 2020 paper for the Jamestown Foundation, he boasted
that his findings “provide the strongest evidence yet that
Beijing’s policies in Xinjiang meet one of the genocide criteria
cited in the U.N. Convention on the Prevention and Punishment of the
Crime of Genocide.”

Zenz
was referring Article 2 (d) of that Convention: “Imposing measures
intended to prevent births within the group.” But Article II
qualifies the relevant acts as those “committed with intent to
destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or
religious group, as such.”

But
“preventing births” by itself cannot be evidence of alleged
genocide without evidence of intent to destroy the group in
question.
 Otherwise,
any birth control program provided to an ethnic
 group
would be prima facie evidence of a policy of genocide against the
group.

Zenz
argued that population control measures applied to Uyghurs
 could
be branded as “genocidal” because population growth rates fell by
84 percent in the two largest Uyghur prefectures between 2015 and
2018, and declined further in several minority regions in 2019. But
more complete statistics that Zenz cited in his report, and data that
he conveniently omitted, contradicted his conclusion.

Zenz
provided statistics revealing that between 2005 and 2015, Uyghur
population growth in Xinjiang was 2.6 times higher than that of Han
Chinese in the Xinjiang region. (The chart displayed in his report is
below).

Both official
Chinese figures
 and
Zenz agree that the Uyghur population in Xinjiang increased
significantly between 2010 and 2018.

Left:
Zenz’s graph on population changes in Xinjiang. Right: Official
Chinese statistics on the same issue.

Zenz’s
figures shows an increase in Uyghur population from 10.1 million to
11.8 million during the 2010 and 2018, while Chinese government
figures demonstrate an even larger increase from 10.1 to 12.7
million. That means the Uyghur population in Xinjiang grew by a
staggering 25.04 percent.

Zenz
shows the Han Chinese population rising from 8.5 to 9.8 million
during the eight-year period, while Chinese government figures show a
smaller increase in Han population from 8.8 million to 9 million.

Both
the rapid surge in Uyghur population growth rates and the increased
margin of the Uyghur majority over the Han population of Xinjiang in
recent years are the result of the one-child policy imposed on Han
Chinese couples by the Chinese government in 1979.

According
to China specialist Martin King Whyte, the one-child policy was
accompanied by a long-term 
pattern
of abuses
 in
its implementation, including “intrusive menstrual monitoring,
coerced sterilizations and abortions, staggering monetary fines for
‘over-quota’ births, smashing of furniture and housing of those
who resist and withholding registration for babies born outside the
plan.”

Uyghur
families, however, were exempted from the one child policy. Urban
Uyghur couples were allowed to have two children, and rural Uyghur
couples three. In practice, moreover, rural Uyghurs often had large
families, with as many as nine or ten children in some cases, as even
Zenz acknowledged.  

In
2015, the Chinese government 
announced
a relaxation
 of
the decades-long one-child limit on urban Han couples, allowing urban
couples to have two children and rural families to have three. In
Xinjiang, where birthrates routinely 
exceeded previously
established limits, local officials urged the equal application of
family planning policy between Han and Uyghur couples.

In
July 2017, Xinjiang’s regional government 
ended
the exemption on the old child limits for Uyghurs
.
Uyghur couples were thus expected to follow the same limitations
recently imposed on Han couples: two children in urban areas and
three in rural regions. 

As
the Chinese government has 
freely
acknowledged
,
a 5 percent decrease in the birth rate in Xinjiang between 2017 and
2018 was the result of the equal enforcement of family planning
policy across ethnic lines.

While
eliding this point, Zenz also overlooked the fact that
China’s 
overall
birthrate has fallen
 precipitously
in recent years across the demographic spectrum as the population
ages and contraceptives become more widely available through programs
like the 
government’s
annual free distribution of one billion condoms
.
For example, in the city of Guangzhou, which is far from Xinjiang,
the rate of newborn babies has 
plunged
to its lowest point in a decade
.

Cherry
Picking & Distortion  

Also
in 2017, China’s National Health and Family Planning Commission
announced a $5.2 billion healthcare investment in Xinjiang, stating
its intention to strengthen a brittle health infrastructure in
impoverished, rural areas of the region. 

According
to Chinese government statistics, maternal and infant mortality rates
in Xinjiang were
 nearly
halved by 2018
,
while average life expectancy rose as a result of increased public
health investments. A 2019 study by 
Lancet described
China’s improvement of maternal health and infant mortality
reduction as a “remarkable success story.” Another study that
year by the 
Chinese
Academy of Medical Sciences
 arrived
at a similar conclusion. How these positive health indicators could
serve as proof of genocide was left unexplained by Zenz, who simply
omitted the numbers from his report. 

Throughout
his paper, Zenz framed the expansion of public healthcare services in
Xinjiang as evidence of a genocide in the making. For example, Zenz
pointed to a photograph of Uyghur residents of rural regions of
Xinjiang receiving medical consultation at a free health clinic as
part of an “effort to enforce the thorough implementation of
increasing intrusive birth control efforts.”

However,
the photograph depicted an elderly couple who were far too old to
have children, and was dated May 2017 – months before the Chinese
government announced an end to the child limit exemption for Uyghurs.

Left:
Adrian Zenz’s creative interpretation of a photo showing an elderly
couple receiving a free health check-up. Right: The original source
of the photo.

According
to the original source of the photograph, 
an
article in China News
,
it depicted a regiment from the Xinjiang Production and Construction
Corps deploying to a rural province as part of the government’s
poverty eradication program. There, the doctors “measured blood
pressure, electrocardiogram, blood sugar, height and weight for poor
villagers who came to see the doctor for free… More than 200 poor
people were diagnosed and treated, and more than 100 common drugs
were distributed on the spot.”

At
another point in his paper, Zenz cited an 
August
2019 document
 from
Xinjiang’s Wenquan County government office as evidence of “greater
pressure to implement intrusive birth control methods.” He referred
to a single mention of 468 “birth control surgeries,” which could
alternately be translated as “family planning operations,” but
provided no evidence that the operations were coercive. Revealingly,
Zenz omitted the next line, which expressed satisfaction with a birth
rate of 8.11 percent.

Zenz
proceeded to ignore the rest of the document, which touted the
increased provision of free mental health services, polio
vaccinations and AIDS prevention treatment as well as poverty
alleviation measures and the construction of new hospitals and
medical clinics for the population of Xinjiang.

How
did a massive investment to improve the health of previously
neglected rural communities fit within the framework of a policy of
genocide? Once again, Zenz avoided the issue entirely.

Inventing
Statistics & Spinning Tales

Among
Zenz’s “major findings” was the claim that “80 percent of all
net added IUD placements in China… were performed in Xinjiang,
despite the fact that the region only makes up 1.8 percent of the
nation’s population.”

According
to the 2019 China Health Statistics Yearbook published by
the 
National
Health Commission
 –
the original source of Zenz’s claim – the number of new IUD
insertion procedures in Xinjiang in 2018 accounted for only 8.7
percent of China’s total. So Zenz’s “major finding” was off
by a factor of 10, a staggering error that undermined the entire
substance of his argument.

Zenz
also omitted mention of the 89,018 IUDs that were removed in Xinjiang
in 2018, perhaps because those numbers further undercut his claims of
genocide.

The
Chinese government has 
published the
statistical yearbook chart that Zenz relied on to concoct his “major
finding.” The relevant sections were translated by a native Chinese
speaker and are displayed below. A full translation of the chart can
be viewed 
here.

When Zenz attempted to defend
himself against accusations of cooking statistics on birth control
surgeries in Xinjiang, he ultimately cast further doubt on the
quality of his research. Responding
to a Chinese academic critic
, he claimed that he had calculated
Xinjiang’s 239,457 new net IUD insertions (devices added minus
those removed) as 80% of the national total in 2018.

However, Henan province registered
206,281 new net IUD insertions, or 69%, in 2018. Hebei, meanwhile,
registered 61%, amounting to a total of 210% of national net
insertions. These numbers only make sense when calculated alongside
provinces like Jiangsu and Yunnan that had more removals (-60% and
-54%, respectively) than total national net insertions. By relying on
such a bizarre metric, Zenz appeared to have attempted a cynical
statistical sleight of hand to paint Xinjiang as a hotbed of birth
control surgery.

In perhaps the most unintentionally
absurd assertion in an article filled with them, Zenz asserted that
the Chinese government inserted between 800 and 1400 IUDs
per
capita
each year in
Xinjiang. Which meant that each woman in the province would have had
to have undergone anywhere from 4 to 8 IUD surgeries every day. With
so much time spent on the operating table every day, it’s a wonder
that anyone in Xinjiang could find time to work, or eat.

MonkeyKing

@abovetheclouds

Wait what? Zenz claims 800+ IUDs placed *per capita* per year, which must be about 1,600 IUDs per female per year, and even more per females at birth age per year? 

Image 8.50 pm . Sept 22, 2020, 

Zenz’s
questionable claims did not stop there. Elsewhere in his paper, the
daffy data diver asserted that 73.5 percent of married women of
childbearing age in Xinjiang’s Kuqa County had IUDs fitted between
2017 and 2018. In his footnote, Zenz claimed, “This data comes from
a cache of over 25,000 local government files obtained by the author
in 2019.” The 
article
he provided
 as
accompaniment, however, was written by himself for the Jamestown
Foundation and contained no data on IUD operations in Kuqa County.

Zenz
attempted to pad his shaky statistics with dramatic testimony from
U.S.-based Uyghur exiles who have been 
cultivated
by the U.S. State Department.
 The
narratives of these exiles have been vehemently 
challengedby
family members in Xinjiang
,
as well as by 
vocational
center graduates
 and local
doctors
,
who produced official hospital documents purporting to disprove their
allegations.

In
his paper, Zenz cited a 
September
2019 article
 in
the U.S. government-run outlet, Radio Free Asia, containing testimony
by a U.S.-based exile, Tursunay Ziyawudun, who claimed she was
forcibly sterilized and physically tortured in a Chinese internment
center.

However,
in February 2020, Ziyawudun 
changed
her story entirely
,
telling Buzzfeed: “I wasn’t beaten or abused. The hardest part
was mental. It’s something I can’t explain — you suffer
mentally. Being kept someplace and forced to stay there for no
reason.”

Ziyawudun
changed her story again after being relocated to the U.S.
and 
cultivated by
the 
U.S.
government-funded
 Uyghur
Human Rights Project. This February, she 
told
the BBC
 and CNN that
she was gang raped by guards in an internment camp. The BBC report
relied on none other than Zenz as its expert voice on China’s
supposed policy of “systematic rape.”

Zenz’s
propagandistic framing, cherry-picking of original source materials,
and cooking of statistics fit a pattern of misrepresentation on
display in a December 2019 paper he authored for a 
NATO-linked
publication
alleging
a Chinese policy to force members of the Uyghur minority into “slave
labor.”

As
Ajit Singh
 reported
for
The
Grayzone
,
Zenz painted an article about a government program providing Uyghur
women with free childcare as evidence of forced family separation –
a “shocking example of this ‘liberation’ of women from their
children,” he called it. Zenz conveniently omitted a quote in the
article from a Uyghur woman who said the free childcare “solved
[her] problem, now there are people who take care of my children, I
can in peace go to work… very convenient.”

A
look at Zenz’s political background helps explain his hostility
toward China’s socialist system, and raises questions about his
views on the use of birth control. Indeed, Zenz is an anti-abortion,
anti-feminist Christian fundamentalist captivated by End Times
theology, and has said that god has led him on a mission against the
Chinese government.

Adrian
Zenz’s first book, co-authored with Marlon Sias, condemns gender
equality, homosexuality and socialism as works of the Antichrist.

Led
by God’ Against China

The
BBC based its 
June
2020 report
 alleging
“forc[ed] birth control to suppress population” on Zenz’s work,
referring to him as a “China scholar” without mentioning his
employment by right-wing institutions in Washington or his own
hyper-ideological views.

Like
the BBC, an 
AP
report
 relied
entirely on an advance copy of Zenz’s paper, but provided no
background and whitewashed his right-wing politics or institutional
affiliations. A 
CNN
story 
published
a month later and a CNN 
follow-up
in September
 2020
on alleged Chinese forced sterilizations in Xinjiang also relied on
Zenz without mentioning his political background.

As
The
Grayzone

has reported, Zenz is a far right Christian fundamentalist 
who
claims to have been “led by god’
 to
defeat the Communist Party of China. While he is almost invariably
touted in Western media as a leading scholar on China, he 
described
himself
 in
2015 as “a lecturer in empirical research methods at a Christian
university.” As late as 2018, in fact, Zenz was 
listed as
a faculty member of the European School of Culture and Theology at
Columbia International University in Korntal, Germany.

Zenz’s
first published book, “
Worthy
to Escape
:
Why all believers will not be raptured before the Tribulation,” he
and his co-author, Marlos Sias, urged Christian believers to subject
unruly children to 
“scriptural
spanking,”
 condemned
homosexuality as “one of the four empires of the beast,” and
argued that Jews who refuse to convert to evangelical Christianity
during the End Times would either be 
“wipe[d]
out”
 or
“refined” in a “fiery furnace.”

Dan Cohen

@dancohen3000

Adrian Zenz, the primary source of western media reports on Uyghur “concentration camps”, is a German anti-Semite who believes Jews that refuse to convert to Christianity will be “wiped out” and put into a “fiery furnace”.
books.google.com/books?id=lRtSQ

Image

8:41 PM · Aug 10, 2020

1.1K  582

Copy link to Tweet

In
the End Times tome, Zenz predicted that the coming fall of capitalism
would bring to power the Antichrist within a “few decades.” He
identified the force that “will usher the Antichrist into power”
as “the economic and financial fall of ‘Babylon,’ with
‘Babylon’ symbolically representing the world’s global economic
system (capitalism).”

Like
other born-again evangelicals, Zenz is also fiercely anti-abortion
and opposed to gender equality. “Another important God-given
authority structure that Satan is attacking through the postmodern
spirit is that of gender authority structures,” Zenz wrote.
“Through notions of gender equality […] the enemy is undermining
God’s unique but different role assignments for men and women.”

Zenz
currently serves as a fellow at the Victims of Communism Memorial
Foundation, a Washington DC-based right-wing lobbying front born out
of the National Captive Nations Committee (NCNC). The latter group was
founded by Ukrainian nationalist Lev Dobriansky to stifle any efforts
at diplomacy with the Soviet Union. Its co-chairman, Yaroslav
Stetsko, was a 
leader
of the OUN-B militia
 that
fought alongside Nazi Germany during its occupation of Ukraine in
World War II.

In
April 2020, Zenz’s employer listed all global deaths from Covid-19
as “victims of communism,” blaming each of them on the Chinese
government.

Victims of Communism

@VoCommunism

Victims Of Communism Memorial Foundation Adds Global Coronavirus Deaths To Its Tally Of Historical Victims Of Communism #CCPCoverupvictimsofcommunism.org/sb/chinese-com

Anders Hagstrom

@Hagstrom_Anders

NEW: The Victims of Communism Memorial Foundation says all coronavirus deaths “must” count toward global tally of victims of communism due to “coverup” from Chinese govt:

“Their deceit and their predatory behavior shocks the conscience.”
dailycaller.com/2020/04/10/com

4:40 PM · Apr 11, 2020

39

Zenz
is also employed by the Jamestown Foundation, a neoconservative think
tank in Washington DC 
founded
as the outcome of efforts
 by
Ronald Reagan’s CIA Director, William J. Casey, to establish an
extra-governmental channel to pay Soviet dissidents. In the past,
Jamestown leadership has 
spearheaded
lobbying efforts
 to
support separatism in Chechnya.

In
their apparent zeal for escalation with China, mainstream Western
outlets like the AP, BBC and CNN have accepted Zenz’s dubious
research as absolute fact, while ignoring his background as a
religious extremist who is ideologically committed to regime change
in Beijing. If Biden and Blinken formally adopt the Trump
administration’s “genocide” designation, they will have
effectively endorsed Zenz’s shoddy and propagandistic research as
well. 

The
genocide accusation may appeal to the Biden administration as a
useful geopolitical cudgel, as well as a defense against right-wing
Republic attacks painting the new president as 
“soft
on China.”
 But
it will only strengthen the hand of hardliners determined to provoke
a dangerous and potentially catastrophic confrontation with a fellow
nuclear-armed power. 

The
United States has set out to vilify China,” former U.S. Deputy
Chief of Mission in Beijing and Assistant Secretary of Defense Chas
Freeman told
The
Grayzone
,
and the accusation of Uyghur genocide “is the perfect issue with
which to do so.”
  

Freeman
opined that the Chinese “seem to be doing many cruel and
counterproductive things in Xinjiang.” However, he cautioned
against taking the genocide accusation at face value: “In the
current atmosphere, we should be especially skeptical about any and
all assertions by people who have become part of the current
anti-China campaign in the West. Before we condemn, we should be sure
of our facts.”

The
Jamestown Foundation did not respond to a request for comment on
Zenz’s research.

Gareth Porter is an
independent investigative journalist who has covered national
security policy since 2005 and was the recipient of Gellhorn Prize
for Journalism in 2012. His most recent book is The CIA Insider’s
Guide to the Iran Crisis co-authored with John Kiriakou, just
published in February.

Max Blumenthal is the editor-in-chief
of The Grayzone, Max Blumenthal is an award-winning journalist and
the author of several books, including best-selling Republican
Gomorrah, Goliath, The Fifty One Day War, and The Management of
Savagery. He has produced print articles for an array of
publications, many video reports, and several documentaries,
including Killing Gaza. Blumenthal founded The Grayzone in 2015 to
shine a journalistic light on America’s state of perpetual war and
its dangerous domestic repercussions.

Source

See
also

China
rejects Uighurs genocide charge, invites UN’s rights chief

U.S.
accusation of China’s “genocide” relies on data abuse,
baseless claim by far-right: media

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

 ======================================

Zie ook: ‘Westerse propaganda doorgeprikt: de Keriya Aitica moskee in de provincie Xinjiang is niet vernietigd maar gerenoveerd en uitgebreid

De EU moet zich inzetten voor de Tibetanen

De ‘nieuwste anti-Chinese propaganda’: de deportatie van Oeigoeren naar concentratiekampen

BBC bedient VS met het demoniseren van China‘ 

Tibet: geef dit volk haar taal terug! 10 december: internationale dag van de mensenrechten

Dalai
Lama in Nederland, Timmermans benadrukt, dat zijn gesprek met de Dalai
Lama alleen een religieuze dialoog zal zijn……… Teken de petitie
a.u.b.!
‘ (ja ja deze zogenaamde duurzame en maatschappelijk
bewuste clown van de PvdA vond destijds dat China niet voor de voeten
moest worden gelopen, de smerige hypocriet!!)

Ik heb geprobeerd de belangrijkste namen en begrippen op te nemen in de labels, direct onder dit bericht, echter de ruimte is beperkt dus er zijn volgens anderen wellicht belangrijkere zaken niet opgenomen tussen die labels, alvast mijn excuus.