Jort Kelder enige bekende Nederlander die vraagtekens zet bij het hoge religieuze gehalte van de kroning

Jort Kelder is wat mij betreft een vervelende kwast, maar hij is, voor zover ik weet, de enige bekende Nederlander, die zich terecht uitsprak over het hoge religieuze gehalte van de grote, achterlijke oranje propaganda show gisteren. In feite vond er gisteren in de Nieuwe Kerk in Amsterdam, naast de kroning een vergadering plaats van de Raad van State. Dat voor een land waar bestuur en religie strikt gescheiden zou moeten zijn, maar ach, het hele belachelijke idee van een constitutionele monarchie is om je dood te lachen en dan nog durven zeggen, dat we in een democratie leven…. ha! ha! ha! ha!

De SP is intussen helemaal van het spoor af en begint steeds meer een doorsnee politieke volksverlakkers partij te worden. Niet alleen boycotte deze partij het meer dan achterlijke sprookje in de kerk niet, maar van Bommel, die vooral goed is in het achternalopen van zijn geslachtsdeel, legde zelfs de eed af……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Flapdrol Francisco van Jole liet vanmorgen bij de VARA op Radio1 (na 11.30 u.) weten, dat hij de eed mooier vond, dan de belofte….. ha! ha! ha! ha! ha! Hij wil (ha! ha! ha!) dat de tekst van de belofte wordt aangepast…. ha! ha! ha! ha! De idioot deed net of hij op de ‘tweet’ van Kelder in ging en begon toen te vertellen, hoeveel politici de eed en hoeveel de belofte aflegden… Jezus wat een lul, Kelder doelde duidelijk op de hele religieuze poppenkast.

Apple leent liever geld, of hoe maatschappelijk verantwoord ondernemen werkt…..

BBC World Service (radio) meldde vannacht (rond 01.15 u. onze tijd), dat Apple ondanks dat het bedrijf zo’n slordige 100 miljard dollar als reserve heeft, liever geld leent, dat is goedkoper en bovendien gunstig voor de belastingaangifte (belasting waar het bedrijf door belastingontduiking toch al minimaal aan uitgeeft).

Tegelijkertijd werden en worden er duizenden VS burgers op straat geflikkerd, daar zij hun hypotheek niet af kunnen lossen……….

Apple is echt maatschappelijk verantwoord bezig……..

Afghanistan, betaalde ‘survivaltochten’ voor legers

Een nieuw schandaal heeft zich ontvouwen betreffende Afghanistan. Naar nu blijkt, betaalde de VS Karzai en ‘warlords’ voor het mogen uitvoeren van taken in Afghanistan. Zelfs plastic tassen gevuld met geld werden overhandigd in o.a. het kantoor van ‘Afghanistan Tours’, geleid door de corrupte president van Kabul, Karzai. Ook Nederland heeft zich, zoals het zich nu laat aanzien, met deze praktijken beziggehouden……

Niet alleen hebben wij een paar leden van de toekomstige religieuze politie van dat land opgeleid, maar wij hebben hoogstwaarschijnlijk net als de VS, ook de diverse om de macht strijdende groepen in dit land, waar je nu al kan spreken van een burgeroorlog, voorzien van grote hoeveelheden geld, alsof dit geteisem al niet genoeg verdient aan de opiumhandel….

Zie ook: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/04/ethiopische-hongernood-van-2010-2011.html

Let wel! Dit betalen van Karzai en zijn ‘sidekicks’ is buiten de gigantische kosten, die deze zinloze oorlog ons   aan belastinggeld gekost heeft, op het hoogte punt, bijna 2 miljoen euro per dag……

Dan spreek ik nog niet over de tol aan mensenlevens en gehandicapten (geestelijk en/of lichamelijk), die ons deze waanzin oorlog heeft ‘opgeleverd…….’

Willem Alexander zóóóóóó spontaan en modern….

Hoe dom moet je zijn, te geloven dat de dank die W.A. uitsprak aan Beatrix, een spontane actie was. Originaliteit komt niet voor in het flinterdunne woordenboek van W.A. en voor de actie die hij uitvoerde was een speciale boot nodig, daar hij anders niet bij het podium kon komen, waar hij deze dank uitsprak….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Maakt niet uit, de presentatoren op Radio1 waren het er allemaal over eens, zo vlot, zo menselijk en zo ‘niet’ georkestreerd, of geregisseerd (wat u wil), je wordt werkelijk schijtziek van alle oranje-propaganda, zelfs een dag na deze middeleeuwse poppenkast. Radio1 schijnt gisteren slecht beluisterd te zijn, verbazingwekkend hè, dat hadden de dikbetaalde managers van de publieke omroep en de NOS in het bijzonder, niet verwacht, nadat zij een kapitaal uittrokken om van maandagavond 19.00 u. tot dinsdagavond 11.00 u. een hele berg oranje bagger over de zender uit te storten, met behulp van een leger aan veel te dik betaalde, ‘onafhankelijke verslaggevers’ en idem presentatoren. Het kost ‘wat’ belastinggeld, maar dan heb je ook niets……….

Beatrix, wat was zij een goede koningin hè, vooral haar kerstpraatjes met zorg voor het milieu, waren zo menselijk en ‘duurzaam’, terwijl ze tegelijkertijd grootaandeelhouder van Shell is…..

Wiet gebruik in Nederland stuk lager dan in omringende landen

Het was even in het nieuws vorige week: uit onderzoek van het Trimbos-instituut blijkt dat de Nederlandse cannabis gebruiker een stuk minder gebruikt, dan de gebruikers in ons omringende landen. Dit is volkomen in tegenspraak met wat het wanpresterende VVD justitiestel Teeven en Opstelten telkens weer aan de pers voorhouden, evenzo VVD stoephoer Schippers van Volksgezondheid. Deze figuren pakken het cannabisgebruik straf aan, daarmee de georganiseerde misdaad in de kaart spelend en daarmee zelfs het gebruik van gevaarlijke harddrugs stimulerend (immers als de koffieshop in een woonplaats verdwijnt, zie je onmiddellijk straatverkoop waar niet alleen cannabis te krijgen is).

Volgens het Trimbos-instituut is er nog wel zorg over jonge gebruikers, al valt het aantal probleemgebruikers mee, het instituut stelt wel, dat hoe jonger men begint, het risico voor deze groep, op probleemgebruik, groter is. Misschien moet men bij het Trimbos-instituut eens kijken waarom jongeren beginnen met cannabis en welke problemen jongeren hebben, naast hun ‘problematische cannabis gebruik’. Jongeren starten voor het overgrote deel aan hun ‘drugsloopbaan’ met de zwaar verslavende harddrug alcohol. Jongeren die daarna problemen ontwikkelen met cannabis, hebben een veel groter probleem: alcohol. Als je daarnaast de jonge probleemgebruikers goed onder de loep neemt, heeft deze voor het overgrote deel allerlei onderliggende problemen, zowel thuis als op school en niet alleen jongeren met sociaal, maatschappelijke problemen, maar ook volwassenen met deze problemen, zijn geneigd te grijpen naar genotsmiddelen, waarbij de harddrug alcohol de grote favoriet is.

Vreemd genoeg hoor je veel minder over probleemdrinkers, dan over cannabisgebruikers (die worden vrijwel altijd als probleemgebruikers gezien, terwijl dat grote onzin is, zoals nu weer uit het Trimbos onderzoek blijkt), terwijl de eerste groep onnoemelijk veel meer problemen opleveren in onze maatschappij, zowel financieel als sociaal maatschappelijk.

Het meest bevreemdend na het publiceren van dit rapport is de geringe aandacht in de media, waar veel verslaggevers en presentatoren, als het maar even kan, cannabis als een gevaarlijke drug presenteren, is het nu doodstil………….

KoninginneNach (zo leuk joh, dat Haagse dialect….), een ‘gouden’ greep in monarchie propaganda

De jaarlijkse koninginnennacht in Den Haag, is een groot succes gebleken in het verder hersenspoelen van jongeren met het oranje gif (de eerste vormen van oranje-hersenspoeling gebeuren al in de kleuteropvang). In 1989 vond de eerste van deze nachten plaats in Den Haag, 9 jaar na het debacle van de kroning van Beatrix en op een moment, dat de ‘kraakbeweging’ (van een beweging was geen sprake, althans niet in de letterlijke zin van dat woord) steeds verder werd gemarginaliseerd. Nu 24 jaar later kan je gezien het aantal jongeren, dat kritiekloos achter het sjoemelende koningshuis staat, spreken van een succes. Succes voor een feest, dat voor het grootste deel wordt gesubsidieerd door de lokale overheid. Veel van die jongeren zullen denken, dat dit ‘gratis’ muziekfestival, gezien de naam, wel betaald zal worden door het koningshuis, terwijl deze belastingverteerders er, behalve de o zo lollige naam, geen cent aan uitgeven, sterker dit festijn wordt betaald uit de belastingpot, een dikke sigaar uit eigen doos……. Zoals je in Den Haag ook belasting betaalt voor de parkeerplaats voor je deur, zelfs al heb je nooit een auto in bezit gehad, betaal je jaarlijks rond de € 500,– voor die parkeerplaats, maar daar krijg je dan wel een fikse hap luchtvervuiling voor terug………

Gouden greep ook in de zin, van de gigantische kosten voor dit festijn, neem alleen al de inzet van politie.

1 mei viering, Bangladesh en VVD’er Mulder

Vandaag zou het echte feest moeten zijn, i.p.v. de geregisseerde, hysterische propaganda feesten van gisteren. Vandaag is het de dag van de arbeid, een feestdag voor de arbeiders, een dag om niet alleen te herdenken hoe arbeiders in het verleden hebben gestreden om meer rechten voor hun mede arbeiders en zichzelf op te eisen, of arbeiders te herdenken die tijdens hun werk omkwamen, zoals nu weer in Bangladesh, maar ook een dag om te beraden wat er nog niet in orde is met deze rechten en hoe deze te op te eisen. Deze dag is nooit een feestdag geweest in Nederland, volgens PvdA neoliberaal Vermeend, die vanmorgen bij BNR* (rond 9.15 u.) over dit onderwerp sprak, komt dat door te weinig draagkracht. Ja Vermeend, draagkracht bij de machthebbers, bijvoorbeeld door de nationale feestdag, koninginnedag, op 30 april te houden, waardoor een tweede feestdag, zoals in ons omringende landen, zelfs niet serieus wordt genomen, gelukkig voor de tegenstanders van extra aandacht voor de mensen die ons leven vergemakkelijken en mogelijk maken, is W.A. vlak voor 1 mei jarig, dus ook tijdens zijn ‘werkzame’ jaren, zal 1 mei geen feestdag worden.

Laten we vandaag de miljoenen  herdenken, die wereldwijd zijn omgekomen tijdens hun werk, veelal voorkombaar (zoals nu weer in Bangladesh), laten we eens kijken naar de rechten van arbeiders in Nederland, rechten die in rap tempo worden afgebroken de laatste 20 jaar, godbetert meestal met steun van de Partij van de Arbeid. Reken maar dat er vandaag op diverse plaatsen in het land, in verzorgingstehuizen en bejaardencentra, de ‘Internationale’ wordt mee gebleerd door hypocriete PvdA politici, die in het dagelijks leven schijt hebben aan de woorden in dat lied, zoals deze partij keer op keer laat zien. Het woord ‘socialisme’ is taboe bij de PvdA, alsof het stinkt, voor wie het maar horen wil, afficheert deze partij zich als ‘sociaal-democratisch’, terwijl de partij in werkelijkheid een neoliberale koers vaart.

Vanmorgen werd gemeld, dat de EU eindelijk de stap wil nemen om Bangladesh de wacht aan te zeggen. VVD EU plork Jan Mulder was hierover bij BNR te horen (na 8.30 u.), waar hij vertelde achter deze stap te staan. Opvallend dat met name Bangladesh telkens werd genoemd, alsof er in landen zoals China, India en Pakistan (en er zijn er nog veel meer) niets aan de hand is, als het gaat om het omgaan met arbeiders….. De lul wil een keurmerk en een praatje met de importeurs, terwijl hij juist die groep zou moeten aanpakken, Mulder wil dan ook geen extra grote heffing op fout geproduceerde goederen, maar liever een keurmerk, dat is er al klootzak en alsof dat heeft geholpen ….

De beurs in Nederland is overigens wel gesloten, dus het instituut dat verantwoordelijk is voor het zo goedkoop mogelijk maken van arbeid, is gesloten vanwege de dag van de arbeid………

*BNR, de zender waar men de 1 mei viering ouderwets vindt, terwijl er zoals gezegd in Nederland niets aan gedaan werd en wordt, behalve de sluiting van de beurs dan, een instituut, dat minstens 2 keer per uur voorbij komt in de programmering van deze zendgemachtigde.

Bij de VARA heeft men het nu op Radio1 over 1 mei, de VARA het propaganda orgaan van de PvdA en dus ook voor de neoliberale koers van deze partij. Een schijtlollige verslaggever probeert oude mensen in een bejaardentehuis in de maling te nemen, jezus wat een klootzak! “Zou de koning ook 1 mei vieren”, vraagt de enorme lul, Robert-Jan Booij, die wel een tehuis heeft uitgekozen, waar geen PvdA politicus te vinden is, veronderstel dat je die naar de inhoud van de ‘Internationale’ moet vragen…….. Hij durft nog wel over het grote asociale gehalte van de PvdA te hebben i.z. de strafbaarstelling van illegalen, dat zou hij aan een PvdA ‘politicus’ moeten vragen, godverdomme wat een tyfushond! (excuus aan de 4voeters). De hufter die echt denkt dat hij leuk is, sloot af door hard dwars door de Internationale zingende ouderen heen te ouwehoeren…

Muzikaal recept voor het overstijgen van de gigantische oranje hysterie, die ons land momenteel teistert

Dr. Pisser heeft dit recept in alle vroegte bezorgd, gehuld in een knalrood rookgordijn van 3 bij 5 meter, al mompelend dat hij wel een manier zou vinden. Als dat maar goed afloopt…..

Het eerste ingrediënt van deze dag, die je gerust een duistere dag in democratisch perspectief zou kunnen noemen, oranje geteisem, gesteund door in oranje troep gehuld geteisem: The Saafi Brothers met ‘Mystic Cigarettes’, mmmmmm…, een geweldig mooi elektronisch album, van de absolute top op dit gebied, prachtig! Een bijzonder 2e ingrediënt vormt het album ‘Tonus- Music Labor Research Result’, een waanzinnig mooi album van deze man, die als drummer begon in een Zwitserse punkband. Repetto maakte dit elektronische album, dat gevuld is met composities van de Zwitserse jazz-blaastovenaar Don Li. De muziek is niet te vergelijken met die van de S. Brothers, maar de kwaliteit is van evengrote hoogte! Een ‘iets’ ander elektronisch pad, met de heren van de Huilende Rappers, dit keer onder de naam Noisia met ‘Split The Atom’, kon niet anders dan mooi zijn en dat is het, om niet te zeggen volmaakte, on-Nederlands goede muziek, praktiek!!!! Met dank aan zijn hoge doorgeluchtheid Lucos Bravos Primeros, die dit album bij uw Azijnpisser bezorgde (ik moet tenslotte de recepten van dr. Pisser kunnen volgen, al denkt de dokter daar anders over….. Ook het volgende album is te danken (wat mij betreft) LBP: ‘Interludes After Midnight’ van de cultband Blockhead, jezus christus mensen, dit is ijzersterk, sterker nog, titanium sterk! (ha! ha! ha! ha!). Het kan niet op, ook het hoofdgerecht is verzorgd door zijne zeer groot geëerde en doorluchtige geest LBP: Crystal Castles met ‘III’, de regelmatige gebruiker kent Crystal Castles en zal niet opkijken van de waanzinnig hoge kwaliteit, die dit album heeft, genieten piepels! Voor ‘t slapen gaan nog even Master DJ met ‘Beats and Grooves’, ben niet zo van de dj’s en dit is zelfs de 2e keer in dit blogtheater, het is dan ook uiterst geneeskrachtige muziek, groots!

Voor het beste resultaat, alles afspelen en op ABN!

Veel plezier!