Antibiotica resistente bacteriën net zo gevaarlijk als terrorisme

Medisch expert van de Britse regering Sally Davies, stelde vandaag dat antibiotica resistente bacteriën net zo gevaarlijk zijn, als terrorisme…… Deze mevrouw waarschuwt terecht voor de gevaren van deze bacteriën  maar onderschat ze wel. Als terrorisme net zo gevaarlijk zou zijn, zouden de terroristen over hypermoderne legers moeten beschikken, met bezit van atoomwapens…….

Gelukkig wees professor Davies wel op het gebruik van antibiotica in de intensieve martelveehouderij, een grote fabriek van deze bijzonder gevaarlijke bacteriën, een zaak waar veel te weinig aan gedaan wordt, i.p.v. een onmiddellijk verbod, mag men daar nog vele jaren aankloten en de volksgezondheid bijzonder grote schade aandoen….

“Anouk liet haar ‘Adele achtig nummer’ aan de pers in Hilversum horen”, dit bericht was nieuws op Radio1 (10.30u.) i.h.k.v. het Eurovisie Songfestival, verder commentaar overbodig…..

Tabakslobbyisten te schande gemaakt

Een paar longartsen hebben vandaag een artikel op de site tabaknee.nl geplaatst waarin zij de tabakslobbyisten aansprakelijk stellen voor de schade die roken teweegbrengt. Onder andere VVD kamerlid Arno Rutte wordt genoemd, deze vervelende hufter sprak hierover zijn ongenoegen uit. Op de radio durfde hij zelfs te zeggen, dat hij natuurlijk spreekt met de tabaksfabrikanten, je moet de zaken nu eenmaal van alle kanten bekijken….. ha! ha! ha! Welke kant is er goed aan het roken van tabak, enorme hondenlul! Schippers die al eerder als tabakslobbyist werd weggezet, ontbreekt niet aan het rijtje en natuurlijk de murmelende, disfunctionerende CDA klootzak Hillen, die daarnaast ook lobbyist voor de JSF is, u weet wel de duurste jager, met de slechtste kwalificaties.

Jammer dat de longartsen niet inzetten op de extra verslavende stoffen, die de tabaksindustrie toevoegt aan tabak, een zaak waar opeenvolgende bewindslieden, niets aan wensen te doen. Ook het niet veel vaker openlijk aanvallen van de autolobby is deze artsen te verwijten, 18.000 voortijdige doden en een giga aantal kinderen met luchtwegklachten als gevolg van het autorijden, is geen kattenpis en wat je bijvoorbeeld als fietser tijdens een gemiddelde rit aan zwaar gif binnenkrijgt, gaat wel even wat verder dan pakweg een dag meeroken…..

Ronduit dom, is de uitlating van 1 van de 2 artsen, dat de tabak veel duurder gemaakt moet worden, deze arts staat duidelijk mijlenver buiten de werkelijkheid, het aantal gesmokkelde sigaretten is al een paar jaar niet meer te schatten, maar moet gigantisch zijn, gezien de hoeveelheid, die douane en politie kan achterhalen, die hoeveelheid is altijd de spreekwoordelijk top van de ijsberg……..

Nog even over de opbrengsten van ‘legale tabak’: 12 miljard euro aan accijns per jaar!!!!!!

Bluestone 42, veel plezier met oorlog

De BBC is vorige week met een nieuwe serie op tv verschenen: ‘Bluestone 42’ (uitspreken als: four two). Bluestone 42 is een tragikomische serie, die over het ‘dagelijkse leven’ van een militair explosieven opruimingsteam in Afghanistan gaat. In 1970 kwam de film M*A*S*H uit, later uitgebouwd tot tv serie, ook een komische serie over artsen in de Korea oorlog, zich afspelend in een veldhospitaal. Het grote verschil met die serie is, dat men in de serie Bluestone 42 ook vrolijk op de bevolking knalt. 

Opvallend is, dat Britse hooggeplaatste militairen de serie als waarheidsgetrouw en goed beoordelen. Je kan deze serie dan ook niet anders beoordelen, dan een propaganda middel voor het militaire apparaat, de zinloze oorlog in Afghanistan en eventuele toekomstige zinloze oorlogen. In het geval van Afghanistan een oorlog (als de meeste andere oorlogen), die aan gigantisch veel Afghanen het leven heeft gekost, en bepaald niet alleen aan ‘vijandige opstandelingen’, bovendien ook aan een flink aantal Britse militairen (over de vele voor het leven geestelijk en/of lichamelijk verminkte mensen spreek ik niet eens), voor deze slachtoffers en nabestaanden is de serie ronduit een schoffering op ongekend niveau…….

Naast dit alles kan je de serie als een ronsel-vehikel zien, immers, het is allemaal niet zo erg en je kan een hoop lol hebben in een oorlog. Het is als met de ronselreclames van de Nederlandse Defensie, veel plezier, interessant werk en je ziet nog eens wat, waar de laatste jaren nog een extra component aan toegevoegd is: als militair, in een land waar je niets te zoeken hebt, kan je ook nog eens ontwikkelingswerker spelen…..

Faillissementen, alweer een record gebroken door Rutte 2

Het CBS maakte vanmorgen bekend, dat in februari een record aantal bedrijven failliet ging: 755!!! In sommige provincies verdubbelde het aantal faillissementen. Er is één ‘lichtpuntje’ te zien, het aantal faillissementen stijgt minder snel………… ha! ha! ha! ha! ha! Ja, en uiteindelijk zullen er geen faillissementen meer te betreuren zijn, simpel omdat er geen bedrijven meer zijn die nog failliet kunnen gaan!

In januari was het aantal faillissementen ook als gigantisch hoog: 734. Het gemiddelde over de laatste drie maanden is 680 faillissementen, dat is een verhoging van rond de 80 op het gemiddelde, dat de laatste jaren werd gemeten….. (metingen over periodes van 3 maanden)

We kunnen dus, om de woorden van CDA kleuter-luchtvaart-lobbyist Eurlings te gebruiken, spreken van een waanzinnig succes, volkomen voor rekening van het huidige VVD/PvdA kabinet Rutte 2.

Eén kanttekening bij de CBS cijfers: een flink aantal faillissementen, zijn frauduleus, daar men bijvoorbeeld in de bouw, het bedrijf failliet laat gaan, om zo het vaste personeel makkelijk op straat te kunnen schoppen, waarna men, bij wijze van spreken, de volgende dag een nieuwe BV opzet, met flexibele loonslaven uit Oost-Europa! Een gang van zaken, die onder Rutte 1 nog lucratiever is gemaakt, daar je naast andere versoepelingen van de oude- in de nieuwe ‘BV wetgeving’, o.a. geen borg van € 18.000,– hoeft te reserveren, voor je een BV kan starten…….. Je kan dus stellen, dat het gigantisch aantal faillissementen, niet alleen werd bereikt, door waardeloos afbraak beleid van Rutte 2, maar ook nog eens werd gestimuleerd met wetgeving van Rutte 1 (waar de PvdA achter staat), die je bijna misdadig zou kunnen noemen, daar het nog makkelijker is gemaakt de boel te flessen…..

Let wel!!!! Faillissementen komen voor een groot deel ten laste van de Nederlandse belastingbetaler, zo was de gemiddelde onbetaald gebleven schuld bij faillissement in 2010 maar liefst € 546.000,–, de totale onbetaald gebleven schuld bedroeg in  dat jaar: 4,2 miljard euro!!!!! Zoals gezegd, een groot deel van die onbetaald gebleven schuld is voor rekening van de belastingbetaler, het behoeft geen uitleg, dat deze kosten intussen flink zijn gestegen…….. Daarnaast kan MKB Nederland bankgaranties afgeven, die bij faillissementen voor rekening van de staat zijn, dus ook ten laste van de belastingbetaler komen, zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2012/08/faillissementskosten-voor-de.html

Nog steeds zo blij, dat u PvdA of VVD stemde?

Muzikaal recept voor het in het zicht bewaren van katholieke smeerpijpen op de daken

Blogdokter P. Pisser heeft zich weer eens uitgesloofd om jou een geneeskrachtig recept voor te schrijven.

De dokter begint dit recept met Errol Garner met ‘The Jazz Biography’, mooie jazz uit de oude doos, van deze vrolijke pingelaar, die bij tijd en wijle behoorlijk verrassend uit de hoek kon komen. Weer een thema album, dit keer ‘Agriculture’ met namen als Oswal Rom, Peer Böhm, Back-Beier, Roland Baumgartner, Chritian Hanek e.v.a. Van zwaar elektronische muziek, tot lichtvoetige bijna traditioneel klinkende volksmuziek, die vanaf nummer 17 zelfs gestalte krijgt in blaaskapel, prachtig! (even de tijd voor nemen, niet bang zijn, het is echt mooi!). Je zou er bijna je Dirndl van aantrekken en je haar in vlechten gaan dragen en ach een mooie polka is niet lelijk (ha! ha!) dat wist zelfs Zappa! Iets geheel anders nu: The Residents met ‘Demons Dance Alone’, één van de vele mooie albums van deze legendarische band, pjachjtichj! het volgende gerecht is van de hand van Matt Johnson oftewel The The met het album ‘Naked Self’, net als The Residents een man, die alleen schitterende albums maakt, geniet van deze geniale multi-instrumentalist, zanger en tekstschrijver. Orbital neemt het hoofdgerecht voor haar rekening met ‘The Altogether’, waarop een geweldige cover van het doctor Who thema, jezus wat is dit goed! Hekkensluiter vandaag van Stevie Be Zet met ‘Archaic Modulation’, een prachtig elektro album op het ‘Recycle Or Die’ label, die niet alleen uiterst goeie muziek uitbrachten, maar die ook in schitterende hoezen staken.

Veel plezier!

Vroege Vogels en het Wereld Natuur Fonds

Vanmorgen in Vroege Vogels niets over de weigering van het Wereld Natuur Fonds op de CITES conferentie, die in Bangkok wordt gehouden, een verdrag te tekenen waarin de handel in IJsberenvachten wordt verboden. Logisch veel van de luisteraars en kijkers, hebben geen idee waar het WNF in de praktijk de handen aan vuil maakt en zijn grote ‘fans’ van dit stelletje grootgraaiers.

Wel uitgebreid aandacht voor de nieuwe ‘Jan Wolkers Prijs’, een prijs voor het beste natuurboek. Deze prijs is een initiatief van Vroege Vogels, het WNF en het V-Katern van de Volkskrant. Vluchtig werd er nog even gewezen aan de hekel die Wolkers had aan de hedendaagse prijzen-cultuur (er kan bijna geen dag voorbijgaan, zonder dat er niet minstens één prijs wordt uitgereikt) en als hij zou weten van de vuile handen die het WNF maakt, zou hij zich bij wijze van spreken omdraaien in zijn graf…….

Over de hypocrisie bij het Wereld Natuur Fonds, zie ook: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/03/ijsberen-cites-wwf-de-eu-en-coca-cola.html

Gebroeders de Witt en de rol van de (echte) Oranjes

Deze week werd er flink wat reclame gemaakt voor een boek van Ronald Prud’homme, die niet het Haagse ‘gepeupel’ van 1672 de schuld gaf voor de moord op de gebroeders de Witt, maar een aantal leden van de schutterij, aangevuld met wat familieleden. Vanmorgen was dit dan ook één van de onderwerpen in OVT, Prud’homme verklaarde, dat niet aan te tonen is, dat de toenmalige Oranje telg Willem III, als stadhouder betrokken was bij deze moord, al wijzen de feiten wel degelijk in die richting en kregen de moordenaars een jaarlijkse toelage van Willem III voor hun ‘goede’ werk.  Dit ontlokte bij presentator en papenlikker Jos Palm de opmerking, dat deze zaak dus gelukkig geen nieuwe smet op het blazoen van de Oranjes werpt; als presentator van een geschiedenis programma even vergetend, dat de huidige ‘Oranjes’ in niets verwant zijn aan de toenmalige, echte Oranjes (de huidige ‘Oranjes’ weigeren mee te werken aan een DNA onderzoek…)

Voor de goede orde: de huidige ‘Oranjes’ hebben in de recente geschiedenis voldoende laten zien, dat zij wat betreft smeerlapperij, niet onderdoen voor de toenmalige Oranjes.

Pauselijke pijp

Zojuist hoorde ik op BBC World Service de woorden ‘papal pipe’, dat is de pijp waar de witte rook uiteindelijk moet komen, als de heilige geest een stel oude gefrustreerde knarren heeft geïnspireerd tot de keuze van een nieuwe paus. Dat is al genoeg om je dood te lachen, maar bij pauselijke pijp, krijg ik toch meer de associatie met celibataire katholieke pijpen, waar in het geval van het kindermisbruik binnen die kerkelijke organisatie, iets anders komt dan witte of zwarte rook…..

Hans Hogendoorn de macho-stem van Radio1

Kan de idioot Hogendoorn, die met een kinderachtige macho-stem bijzonder overdreven de grootste futiliteiten meent te moeten aankondigen op Radio1, in het vervolg aub zijn bek houden als het schitterende stuk muziek het programma OVT inleidt?

Uw Azijnpisser zou er overigens geen traan om laten, als deze idioot voorgoed zijn kop houdt op de radio. Het macho gedoe werkt ook nog eens aanstekelijk, zo heeft de VPRO de superzak Walburg als macho stem, die op de vreemdste momenten moet laten horen, dat hij zo’n geweldige macho-stem heeft.

Als iemand je op de manier van de beide ‘heren’ op straat zou aanspreken, zou je je, van de weeromstuit doodlachen, volkomen belachelijk. Bovendien dacht ik dat we voorgoed afscheid hadden genomen van psychopathische macho’s, die voor zover ze nog bestaan, over het algemeen een berg ellende veroorzaken.

Vervang meteen de redacties maar, die deze onzin hebben geïntroduceerd!