Author: Willem Wachtmeester
Muzikaal recept voor echte voedselveiligheid en eerlijkheid, een goede koffieprijs voor de boeren, maar tegen peperdure, achterlijke middeleeuwse ‘feesten’
Hier jouw regelmatig terugkerend geneeskrachtig recept, óók tegen alle oranje propaganda en andere onzin, die tot kotsens toe over ons worden uitgestort.
Voorgerecht: Family met ‘A Song For Me’, een fenomenaal mooi album van deze 60er jaren cultband met de bijzondere stem van Roger ‘Chappo’ Chapman. Jammer dat de band later onder leiding van Chapman koos voor de schijtlollige, commerciële alcohol-rock onder de naam ‘The Streetwalkers’ en later ‘The Shortlist’. Dan een tussendoortje met het eerste album van Underworld ‘Underneath The Radar’ Mooie muziek, maar wel wezenlijk anders, dan het latere werk van de band, zoals gezegd ‘best’ goed! Tied veur Zappa! met het album ‘One Size Fits All’, de dokter maakte dit recept op de dag, dat de politie in de VS jacht maakte op een ‘politie-moordenaar’ (overigens ook een leuk boek van Sjöwall & Wahlöö), een jacht die plaats vond nabij San Bernardino, ook een nummer op dit album van Frank Zappa. Een schitterend en volmaakt album, genieten piepels! Doe er maar meteen “Apostrophe’ achteraan, godverdomme wat een humor en virtuositeit, prrrkachtigggg! Vreemd eigenlijk, dat Hank Moody uit de geweldige serie ‘Californication’ het nooit over Zappa heeft…. Dit vraagt om de prachtige gestoordheid van de Finse band Accu met het album ‘Lasso’, deze muziek is al net zo goddelijk als die van Zappa, groots! Hoofdgerecht: 2013 is Beck jaar, dus vandaag weer eens het album ‘Guero’, alle jezussen op een rij, wat is dit mohohoooooi!! Toegerecht: de band van Skip McDonald: Little Axe met ‘Champagne And Grits’, niet verwonderlijk, maar potverdepielekes wat is dit prachtig!
Alles geheel afspelen, op ABN, voor het beste resultaat!
Veel plezier!
Humberto Tan iets minder ‘fris en fruitig’
Praalhans Tan van BNR liet vanmorgen in het nieuwsoverzicht voor 09.00u. weten, dat hij het opsluiten van kinderen in een kast niet zo gek vindt. Dat beviel een collega, die mee aanzat bij dit onderdeel van Tan’s programma, niet ‘zo goed’. Je zou kunnen veronderstellen dat deze man als kind zelf werd opgesloten, want hij ging volkomen ‘over de rooie’. Geheel terecht overigens, Tan probeerde zichzelf nog enigszins te redden, door te zeggen, dat kinderen opsluiten in een kast van 5 bij 5 meter, niet erg is, later voegde hij daar nog eten en drinken aan toe.
Aanleiding was het bericht, dat een zorginstelling een gehandicapt kind in een kast had opgesloten. Volgens de leiding had de instelling geen aparte ruimte voor ‘lastige’ kinderen…………
De collega van Tan zei volkomen terecht, dat je kinderen anno 2013 niet op sluit!
Kinderen worden in de Antillen en Suriname vaak met keiharde hand opgevoed, ik neem aan, dat Tan een opsluiting minder erg vond, dan een lichamelijke afstraffing. Toch had hij, als presentator van een actualiteiten/nieuws programma beter moeten weten, dan zo’n domme, ouderwetse en achterhaalde opmerking te plaatsen……
Jaap Smit over de 3% begrotingsregel
Het peperdure duo-presentatie stel van het Radio1 Journaal, had vanmorgen Jaap Smit van de CNV in de uitzending, dit om te spreken over de 3% EU begrotingstekort-regel. Smit zei tot een paar keer toe, dat hij al in december pleitte voor het niet blind staren op die regel, ook ‘begrotingsfetisjisme’ viel in het gesprek. Ik moet mij wel zwaar vergissen, als Smit vorig jaar deze regel nog heilig verklaarde, toen vielen de woorden ‘huishoudboekje’ en ‘op orde krijgen’ (dat durfde hij zelfs vanmorgen nog eens te herhalen, nu als een secundaire noodzaak), maar ja, toen zat het CDA nog in het kabinet….. Na even om de hete brij heen gedraaid te hebben, noemde Smit een paar maatregelen, die hij belangrijk vindt, wat betreft ‘hervormingen’: flexibiliteit en het tweede ziekte jaar. Dus deze ‘vakbondsman’ neemt het op voor de ondernemers en hun ergernissen, om zijn woorden te verduidelijken…… Niet dat Rensen of Oosten daar verder naar vroegen, dat kan je niet verwachten als je maar met z’n tweeën moet presenteren. Uw Azijnpisser destilleerde dit uit de vele uitlatingen die deze ‘vakbondsman’ de laatste 2 jaar deed.
Het is eens te meer duidelijk: Smit loopt zich warm voor een ‘mooie’ functie in de Tweede Kamerfractie van het CDA!
BNR stelling: ‘ik heb volledig vertrouwen in het voedsel dat ik eet’…..’ ha! ha! ha! ha! ha! je moet wel een top-idioot zijn als je dat gelooft!
Plasterk weigert onderzoek naar BVD gekloot
Het ‘leuke rode PvdA hoedje’ Plasterk, zit al echt lekker in z’n functie. Vandaag weigerde deze enorme flapdrol een onderzoek, naar het in de gaten houden van Roel van Duijn door de BVD, in te stellen, dit ondanks de kritische uitlatingen van de ombudsman over de handelswijze van de BVD.
AIVD topman Bertholee liet Plasterk weten, dat de AIVD deze zaak niet kan onderzoeken, daar het over een periode gaat die van 50 tot 35 jaar geleden liep….. ha! ha! ha! ha! Normaal gesproken kan de AIVD de meest achterlijke zaken onderzoeken, maar ze hebben geen kennis om in het eigen archief te zoeken? jezus christus!
Plasterk had Bertholee onmiddellijk op het ‘rode’ matje moeten roepen en ‘m op z’n sodemieter moeten geven, waarna hij hem 3 maanden de tijd had moeten geven, om met de gegevens op de proppen te komen, met de dreiging dat Bertholee de straat opgeschopt zal worden, als hij zaken weglaat of zich niet aan de termijn houdt. Maar dat doet Plasterk niet, de functie van regent bevalt hem wel en aan van Duijn heeft hij de pest…….
Voedsel betrouwbaar of niet?
Vanmorgen op Radio1 (rond 07.45u.) professor Tiny van Boekel over alle voedselschandalen. Door het peperdure, uit belastinggeld betaalde presentatie-duo in eerste instantie aangekondigd als van Bokkel, maar dat is logisch, als je maar met z’n tweeën presenteert gebeuren dat soort fouten nu eenmaal. Van Boekel van de Wageningen Universiteit, een universiteit, die de laatste 15 jaar is verworden tot een universiteit, die vooral de belangen van ondernemers verdedigt, of dat nu boeren of voedingsfabrikanten zijn. Niet verwonderlijk dus, dat hij tot een paar keer toe herhaalde dat er veel meer goed gaat, dan fout. Ja, als je iets niet weet, veronderstel je dat het goed gaat met het voedsel dat je koopt, bovendien denk je eens in, dat het meeste fout zou gaan……..
Marcel Oosten (het zwaar overbetaalde mannelijk deel van de presentatie) vroeg van Boekel of er niet veel te veel schijven zijn, waarover het voedsel gaat, hij noemde als voorbeeld, de varkens die naar Italië worden vervoerd en als ham terugkeren naar Nederland….. Ja daar kan de professor zich wel in vinden, al kan je daar vanwege de vrije markt niets aan doen.
Natuurlijk kwam de zwaar tekortschietende inspectie aan bod. De professor zegt zowaar, dat de inspecties maar weinig geldelijke middelen ter beschikking hebben en dus moeten kiezen, m.a.w. paardenvlees is niet gevaarlijk voor de volksgezondheid, maar met bacteriën besmet vlees wel. Dus de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) controleert alleen de veiligheid van voedsel. Nou dacht ik toch gehoord te hebben, dat veel paardenvlees volgepropt zit met ‘paarden-geneesmiddelen’. Voorts kan je je afvragen in welk land van Boekel echt woont, als je ziet hoe vaak het mis gaat met voedsel, waardoor bijvoorbeeld ouden van dagen komen te overlijden. Maar daar zou van Boekel het eerder genoemde antwoord op geven: het gaat meestal goed met de voedselveiligheid en volledige veiligheid is niet haalbaar………
Lara ‘gekkekoeienziekte’ Rensen, de peperdure wederhelft van het presentatie-duo, had nog een slimme opmerking, zij noemde de prijzenslag in de supermarkten, m.a.w. ‘wij’ willen alles zo goedkoop mogelijk, dus dan moet je niet opkijken dat je belazerd wordt. het lijkt godverdomme CDA hufter Brinkman wel, die als capo di tutti capi van de bouwmaffia een aantal jaren geleden over het afbreken van balkons van nieuwbouwhuizen zei, dat je dat krijgt als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Producten moeten voldoen aan alle veiligheidseisen, ongeacht de prijs. Daar betalen wij onder andere belasting voor, weet u nog?
De NVWA is verworden tot een wassen neus, uitgekleed tot een totaal disfunctionerend orgaan, dit onder druk van het gezeur over de vermaledijde regeldruk, zelfregulatie, en de alles zaligmakende vrije markt, zaken waar met name het CDA, de VVD, de PvdA en D66 verantwoordelijk voor zijn!!!
Douwe Egberts: de koffie is te goedkoop…..
De topman van Douwe Egberts, Jan Bennink, zei vanmorgen op BNR, dat de beurscijfers van DE onder druk staan, o.a. door dat de koffieprijs onder druk staat. Inderdaad, Colombiaanse boeren legden deze week de koffieproductie plat, daar de koffieprijs in 2012 sterk is gedaald……
Je zou toch denken, dat dit gunstig is voor een koffie-inkoper, die de boeren afzet met een veel te lage prijs en de consument via ‘koffiepads’ een prijs laat betalen, die de prijs van goud benadert………
Jezus wat een enorme klootzak!
Troonsopvolging kost 7 miljoen euro
De oranje propaganda kent intussen geen grenzen meer. Na de onderbreking van de reguliere uitzending op Radio1 (en volgens zeggen voor tv Nederland 1), afgelopen maandag, alleen om een top-idioot te laten vertellen hoe ons belastinggeld a.s. 30 april wordt verspild, voor de troonswisseling in het graaihuis ‘Oranje’, vond PvdA ‘burgervader’ van der Laan het vandaag nodig een extra persconferentie over die festiviteiten te beleggen. Dat zo’n persconferentie, waar alleen oranje mafketels op zitten te wachten, volkomen overbodig is (een openbare verklaring aan de pers zou ook zijn weg vinden), is één, maar er zijn ook kosten verbonden aan zo’n conferentie, ik schat een slordige € 800,–. Samen met de persconferentie van afgelopen maandag, is dat een ‘mooi’ begin van de naar schatting 7 miljoen euro (!!!!) aan belastingverspilling in crisistijd, die dit meer dan achterlijke ‘feest’ gaat kosten (alleen al voor het ‘feest’ in Amsterdam)…….
Cameron wil echtgenoten/es weren van komende G8
De Britse premier Cameron wil de echtgenotes/en weren van de komende G8, dat leidt maar af, aldus de regeringsleider, die ervaringsdeskundige is, gezien zijn gigantische wanprestaties.
Met andere woorden, de regeringsleiders, waar veel bevolkingsgroepen alle vertrouwen in hebben (zelfs als daar, zoals in het geval van Cameron en het onzelfstandig VVD ventje Rutte, totaal geen reden toe is), zijn zo professioneel, dat ze zelfs een vergadering niet kunnen volgen, als ze weten, dat hun echtgenotes/en in de buurt zijn……… ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Je zou je ook af kunnen vragen, wat er naast al het vergaderen, nog meer gebeurt op zo’n top………..