Author: Willem Wachtmeester
Unternehmen Bernhard: ‘Die Fälscher’
Zag eergisteren de (goede) film ‘Die Fälscher’ (Duits/Oostenrijks oorlogsdrama 2007). Hoofdrol in de film is het personage Salomon ‘Sali’ Sorowitsch, een Joodse meester valsemunter, die in Sachsenhausen, tezamen met een groep deskundige lotgenoten, Brits en VS bankpapier en andere documenten moesten vervalsen. De operatie werd in de film aangeduid als ‘Unternehmen Bernhard’ (in de praktijk ook wel aangeduid als: ‘Aktion-‘, of ‘Operation Bernhard’) en was bedoeld om de economieën van Groot-Brittannië en de VS op de knieën te krijgen.
Toevallig hè die naam ‘Bernhard’; ‘onze’ prins Bernhard heeft volgens een aantal deskundigen, na de oorlog ex-nazi-kopstukken met valse papieren naar Zuid-Amerika en met name naar Argentinië helpen vluchten……
Geweldig, de band die ‘wij’ hebben met nazi’s, Argentinie en Argentijnse fascisten zoals Zorreguieta, echt iets om trots op te zijn!
KPN reclame met ganzen
Het is met de KPN, als met hun reclame waarin je ganzen ziet vliegen, net voordat er een verkeersvliegtuig langs raast. Alleen gaat KPN kapot door eigen handelen (of juist het ontbreken daarvan), terwijl de ganzen kapot worden gemaakt, door de grootste parasiet, die de aarde ooit heeft gezien….. de mens!
Zie ook: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/01/vroege-vogels-vara-en-recepten-met.html
Naast dit alles is het behoorlijk ziek, om ganzen in een reclame te gebruiken, waar een vliegtuig te zien is, direct na beelden van ganzen. De laatsten worden o.a. in grote getale* afgemaakt ten behoeve van het vliegverkeer op Schiphol…….
*Men gaat 500.000 ganzen volkomen zinloos afmaken, terwijl de enige oplossing verjagen is, daar soortgenoten de ‘vrijgekomen plek’ binnen afzienbare tijd zullen innemen.
MEGA JACKPOT! EN EEN GIGANTISCH GROTE MEGA JACKNOT!
Mensenrechtentulp blijkt een blok aan het been van BuZa
Vorig jaar werd de Mensenrechtentulp toegereikt aan Ni Yulan, een Chinese advocate en mensenrechtenactivist. Dit werd een groot debacle, de dochter zou de prijs in ontvangst nemen, daar Ni Yulan gevangen zit, maar de dochter werd bij vertrek uit China op het vliegveld gearresteerd. Natuurlijk niets dan doodstille diplomatie van de wanpresterende VVD kakellul Rosenthal. Sterker, nog voorafgaand aan de toekenning, verzocht Buitenlandse Zaken de prijs niet aan de Chinese toe te kennen.
Dit jaar is de prijs toegekend aan de Indiase activist Marimuthu Bharathan, hij zet zich in voor de rechten van de kastelozen in India. Ook dit jaar had BuZa commentaar op deze toekenning, een verzoek van de jury om de Mensenrechtentulp (een initiatief van Verhagen toen hij op BuZa zat, dus van BuZa) op een later tijdstip aan deze activist toe te kennen, werd geweigerd door BuZa, op een later tijdstip? daar de Indiase autoriteiten niet blij zijn met deze prijs en de aanvraag van Bharathan voor een paspoort traineren. De prijs is door een medewerker van de Nederlandse ambassade of consulaat in India, naar het kantoor van Bharatan gebracht, zonder toeters en bellen, ‘we’ willen een zo’n grote handelspartner als India zo min mogelijk ‘schofferen’
Gistermiddag was de opgeverfde kolenbak Dresselhuys te gast bij Onjo (na Argos op Radio1), Dresselhuys is lid van de Mensenrechtentulp jury, zij leverde kritiek op BuZa inzake Bharatan, om haar handen van 2012 in onschuld te wassen, vertelde zij nog even, dat zij fiks commentaar op BuZa had geuit, na het gedoe met Ni Yulan vorig jaar*, terwijl zij vorig jaar voor de BNR microfoon niet eens wilde zeggen, wie er in het toenmalige kutkabinet had aangedrongen op een andere kandidaat (terwijl Rosenthal in het openbaar al veel eerder had gezegd, dat mensenrechten wat hem betreft van secundair belang zijn), zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2012/02/de-mensenrechtentulp-deel-2.html. Maar ja de centjes en toekomstige baantjes, gaan ook bij Dresselhuys voor op de moraal, nu durfde Dresselhuys zowaar een paar namen te noemen. Zou ze zich nu echt terugtrekken uit het openbare leven…..? Ik durf het bijna niet te hopen, maar mocht dat toch zo zijn, gaat bij huize Azijnpisser de zwarte vlag in top!
* Je zou je af kunnen vragen, of het een verstandige beslissing was, de prijs aan Ni Yulan toe te kennen, niet op grond van handelsbelangen, maar gezien de reactie van de Chinese overheid op dit soort aandacht, zo was het te voorzien, dat de dochter van Ni Yulan, gearresteerd zou worden…..
Stef Blok, of hoe doortrapt kan men zijn
De disfunctionerende VVD houtenkop Blok, liet deze week weten, dat de bouwrente blijft bestaan. Dit is een rente die kopers van een nieuwbouwhuis al tijdens de bouw moeten betalen aan de aannemer en de hypotheekverstrekker. Dus kopers moeten zomaar een bedrag betalen aan de bouwmaffia en de hypotheekverstrekkers (die behoren in feite ook tot de bouwmaffia), de laatste zijn in veel gevallen banken. Dat bedrag mag de belastingbetaler vervolgens ophoesten, voor bedrijven die de maatschappij al geheel en al leegmelken. U weet natuurlijk net zo goed, als ikzelf, dat de VVD een partij is voor de welgestelden en de ondernemers, dus logisch dat Blok de belastingbetaler blijft pakken ten behoeve van de ondernemers, zelfs in crisistijd……
Godverdomme weg met die achterlijke rente, zowel voor de koper van een huis als voor de belastingbetaler!!!!
SK super keukens, zo’n naam zegt alles…… ha! ha! ha! ha! ha!
Muzikaal recept voor het nooit weer overnemen van banken, en het openhouden van sociale werkplaatsen voor gehandicapten
Hier weer een geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter P. Pisser.
Als eerste onderdeel The Alpha Band met ‘Spark In The Dark’, een enigszins religieus album van T-Bone(r) Burnett’s band, mooie countryrock uit 1977 met net dat iets extra, dat dit album geschikt maakt voor dr. Pisser’s wonderbaarlijke recepten. Over country gesproken, mooie countrybluesrock met af en toe al de funkbas als bodem, dat moet Little Feat zijn, met het gelijknamige eerste album. Een fikse overstap nu naar ‘country folkblues’ uit Groot Brittannië: Jethro Tull met ‘Aqualung’ één van de beste albums van deze band. Speciaal voor rk ‘geestelijken’, die meer met het ‘lichamelijke’ dan met het ‘geestelijke’ van kinderen bezig zijn (hoewel ze met het 1ste het 2de levenslang beïnvloeden). Jammer dat Jon Anderson zo’n enorme lul is geworden, toentertijd was hij gewoon goed, hoewel hij toen al had laten zien, dat hij een grote klootzak kon zijn, toen hij Mick Abrahams, de stergitarist en medeoprichter van de eerste Tull er uit werkte. Die overigens nog van zich liet horen in Blodwyn Pig, later meer in dit blogtheater. De remix is + bonus is leuk tot nr 12, daarna kan je de volgende cd afspelen, in dit geval: Van Der Graaf Generator, uit hun box cd 4 ‘Something Of Edgar Allen Poe, schitterende psychedelische rock van Peter Hammil en zijn band (al mag je dat tegenwoordig niet meer zeggen). Het nummer ‘Chemical World’ speciaal voor Sijbesma, de CEO van DSM (zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/01/feike-sijbesma-en-het-duurzame-gehalte.html ) en het nummer ‘Sci Finance’ voor alle politici en topbankentuig, die vanwege zwaar disfunctioneren en misdadig handelen, de grote onderlaag van deze maatschappij laten leegbloeden, zoals vandaag weer eens te zien was bij SNS Reaal. Hoofdingrediënt: ‘Back To Mine’, de favorieten van Röyksopp, die ze door de Röyksopp cocktail-shaker hebben gehaald, sjkitt’rend! Met namen als The Talking Heads, e.v.a. Extra: Asia Blue met ‘A Chill Out Forte Project’ en daar is niets te veel mee gezegd, schitterende space blaasjazz, fonumentaal! Hekkensluiter: Sigur Rós met Inni, zweef lekker weg op de magische tonen van deze Ijslandse muziekmeesters.
Veel plezier!
Al Gore zorgt er, gezien z’n omvang, tegenwoordig in z’n eentje voor, dat de opwarming van de aarde niet meer terug te draaien is……
SNS Reaal genationaliseerd
SNS is door de ‘zeer deskundige’ PvdA nitwit Dijsselbloem genationaliseerd, kosten 3.7 miljard aan belastinggeld. Aandeelhouders en achtergestelde crediteuren moeten meebetalen volgens Dijsselbloem. Hij noemde in de persconferentie eerder vandaag ‘achtergestelde crediteuren’, hij bedoelde achtergestelde obligatiehouders, dat zei hij met reden niet, daar hij de gewone obligatiehouders buiten schot laat en daar al helemaal niets over wilde zeggen. Ook lulde Dijsselbloem niet over de verzekeringstak Reaal, waar nog een heel grote pot aan woekerpolissen staat. Andere banken moeten 1 miljard bijdragen aldus een trotse Dijsselbloem (kijk mij eens flink zijn), normaal gesproken was deze bank failliet gegaan, dat had de banken vele miljarden meer gekost. Eerder werd de burger door Rutte en de Jager voorgelogen, dat de ellende met de banken met de laatste reddingen van de banken een paar jaar geleden (en na de ‘stresstest’, ha! ha! ha!), voorbij was…..
Nijboer de nieuw(op)lichter van de PvdA vrat vanmorgen bijna zijn telefoon op, toen hij te horen was in GMN. Kockelman, de presentator stelde hem iets te kritische vragen en hij wil pas reageren op de vraag of er extra bezuinigd gaat worden, als de uiteindelijke cijfers bekend zijn eind februari of begin maart….. (zie ook: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/02/dijsselbloem-snijdt-in-eigen-vingers-of.html ). Al keffend noemde Nijboer obligatiehouders, om vervolgens snel door te ouwehoeren, daar hij helemaal niet over die obligatiehouders wilde lullen, jammer genoeg had Kockelman dat niet door. Een truc die keffer Nijboer zojuist in Standpunt NL herhaalde, als er een vraag gesteld werd, die hij niet wilde beantwoorden, kwam hij in staccato met het verhaal hoe het er nu voor staat….. Van leeghoofd van den Berg, die Standpunt NL presenteert, kan je al helemaal geen weerwoord verwachten, laat staan dat hij door heeft, dat’ie geen antwoord krijgt. Nijboer durfde te liegen, dat de redding was gedaan voor de spaarders (hij bedoelt de obligatiehouders, maar dat durfde hij, zoals eerder gesteld, niet te zeggen), natuurlijk weet de enorme klootzak, dat de andere banken daar verantwoordelijk voor zijn en pas als die niet meer kunnen betalen, is de belastingbetaler verantwoordelijk, maar dan spreek je wel even over een heel wat lager bedrag dan 3.7 miljard! Wel 10 keer zei Nijboer, dat dit nooit weer mag gebeuren, nee, maar dat hebben we al 100 keer eerder gehoord, klootzak! Bovendien lult geen mens, laat staan huftertje Nijboer, over de vastgoedportefeuilles van andere banken, die staan er echt niet veel beter voor, dus dat ‘nooit weer gebeuren’, staat binnen afzienbare tijd weer te gebeuren!!!
Van Hijum het CDA nieuwoplichtertje, durft te zeggen, dat de vastgoedbubbel is veroorzaakt door de snelle jongens van de financiële wereld, daarmee de bouwmaffia van zijn partijgenoot, capo di tutti capi Brinkman uit de wind houdend. Verder houdt hij alle politici met veel te korte lijntjes naar die maffia en de gemeenten, die aan dit piramidespel meededen, uit de wind, nou zeg maar orkaan. De grond, waar goede sociale huurwoningen stonden, werden na sloop als geplaveid met goud verkocht door de wethouders, tot slot de politici als van Hijum, die koste wat kost deze huizenbubbel in stand willen houden (natuurlijk met een fikse beloning in de kop, die hen op later tijdstip, in de een of andere vorm ten goede zal vallen), al deze zaken kan je beter in een diepe put laten liggen. Zoals gewoonlijk blaast van Hijum hoog van de toren als het om het wijzen met de vieze vinger gaat in deze zaak, Kockelman lult hem deskundig een paar keer klem (ook over uitlatingen van de Jager). Op de vraag of er een parlementaire enquête moet volgen over deze zaak, geeft van H. het antwoord, dat hij dat niet weet, nee je moet oppassen in dit soort zaken, voor je het weet lig je als CDA op de platte bek, deze partij is grove nalatigheid te verwijten, vanwege alle regeringsverantwoordelijkheid in de voorgeschiedenis en het toezicht van CDA zak Wellink, de oud toezichthouder op de banken, in zijn vorige functie bij de Nederlandse Bank.
Het meest ver in haar uitlatingen ging EU CDA huppelkut Wortmann, zij durfde te stellen, dat de commissie de Wit te verwijten valt, dat zij niet doorvroegen toen het over SNS Reaal ging. Alsof Balkenende/Bos en later Rutte/de Jager niet eindverantwoordelijk waren, met CDA kakzever Wellink op de ‘bok’ van de toezichthouder. Dat het werk van de commissie broddelwerk was, is een ieder intussen wel duidelijk, het is echter niet aan een woordvoerder van een partij als het CDA, daar commentaar op te leveren, zeker als je na het presenteren van het rapport van die commissie je bek hield, en daar ook alle reden toe had!
Timmermans liet desgevraagd weten, dat hij wel licht aan het eind van de tunnel ziet, ha! ha! ha! ha!