Joe Biden (Democratisch presidentskandidaat): Rusland trekt bondgenootschappen uit elkaar

Joe
Biden de presidentskandidaat voor de Democraten vindt het nodig om
nog harder te blaffen tegen landen als Rusland, China, Iran en
Venezuela, dan Trump heeft gedaan de afgelopen jaren….. Zo stelt hij
dat Rusland bondgenootschappen uit elkaar trekt….. Met
bondgenootschappen bedoelt Biden eufemistisch het baas spelen over
andere NAVO-lidstaten (waar de VS al sinds de oprichting van dit
bondgenootschap de militaire leider is van de NAVO, Ap). Rusland zou
de kwaadaardige partij zijn die chaos zaait en de VS macht
ondermijnt…….. Eén en ander is onderdeel van de analyse die
Finian Cunningham geeft in het artikel dat hieronder is opgenomen.

Cunningham
stelt dat Rusland allesbehalve nodig is om het trans-Atlantische
bondgenootschap op te blazen, dat kan dit bondgenootschap zelf
uitstekend, gezien de ontwikkelingen van het laatste jaar…..
Sterker nog: het is Rusland die probeert de boel te sussen in het
gebied van de Middellandse Zee wat betreft Cyprus, waar NAVO-partners
Griekenland en Turkije tegenover elkaar staan, het land heeft zelfs
aangeboden te bemiddelen tussen de partijen……..

Gezien
het voorgaande is het duidelijk dat Rusland de NAVO helpt, terwijl
dit agressieve bondgenootschap, beter gezegd de op één na grootste
terreurorganisaties ter wereld (de VS is verreweg de grootste), Rusland continu tart aan haar
westgrenzen met militaire oefeningen waarbij haar straaljagers en
marineschepen met grote regelmaat het Russische luchtruim resp. de
territoriale wateren van Rusland schendt…….

Het
voorgaande, terwijl Frankrijk en Italië Griekenland steunen in haar
eis dat Turkije moet stoppen met het zoeken en eventueel exploreren
van een groot gasveld voor de kust van Cyprus. De boel is intussen zoals
je ongetwijfeld weet verder aan het escaleren door de moord van een
radicale moslim die zijn docent ombracht en onthoofde, waarbij de
Franse president Macron en de reli-fascistische Turkse president
Erdogan elkaar in de haren vliegen en Erdogan Macron beschuldigt van
het stimuleren van ‘islamofobie…..’

Cunningham
noemt als andere zaken die het NAVO-bondgenootschap ondermijnen de
stationering in Turkije van het Russische S-400
luchtdoelraketsysteem, de strijd in Libië, waar Turkije en Italië
een andere ‘warlord’ steunen dan Griekenland en Frankrijk….. Ook het conflict in Nagorno-Karabach verdeelt
het bondgenootschap, waar Turkije de kant heeft gekozen van
Azerbeidzjan en daar daadwerkelijk mee heeft geholpen aan de
strijd, terwijl de VS, Frankrijk en Rusland daar de toestand rustig
hebben proberen te houden met een OVSE Minsk ‘team……’ (OVSE: Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa  >> internationaal:OSCE)

Finian
stelt verder nog dat Duitsland pissig zou zijn over het verplaatsen van VS troepen vanuit Duitsland naar Polen en de Baltische Staten,
echter daar twijfel ik aan, oké het kost wat werkgelegenheid maar er
zijn meer dan voldoende burgers die de VS op Duits grondgebied meer
dan zat zijn….. Daar dit onderdeel is van de eis van Trump dat de
NAVO-partners meer zouden moeten bijdragen aan het bondgenootschap,
is dit veel meer van belang, immers daardoor zou bij de andere NAVO partners
de idee zijn ontstaan dat de de Trump administratie niet meer hecht aan het
bondgenootschap. (wat feitelijk ook zo is)

Biden
heeft beloofd het bondgenootschap te repareren als hij tot president
wordt verkozen en dat betekent volgens Cunningham dat Biden meer
troepen naar Europa zal sturen en de agressie tegen Rusland verder
zal opvoeren…… Biden heeft dan ook gesteld dat Rusland het
grootste gevaar vormt voor de VS en haar allianties…….

Met
Rusland en China als aangewezen vijanden van de VS zou Biden de
tegenstrijdigheden binnen de NAVO en die met de onderlinge ‘bondgenootschappen’ (dus met afzonderlijke NAVO-lidstaten) willen
gladstrijken, daarbij zou de VS conflicten en zelfs oorlog nastreven
(‘niets beter dan oorlog om verstoorde vriendschappen te
herstellen’), al heeft de VS daar de NAVO niet voor nodig, zoals ook de recente geschiedenis uitwijst….. (echter wel als zo’n oorlog eenmaal gaande is, terwijl de VS zonder meer kan rekenen op militaire steun van NAVO-partner Groot-Brittannië, zelfs al bij de illegale aanval op een zogenaamde vijand…..)

Volgens
Cunningham zal dit een zware dobber worden voor Biden, zeker gezien
de deplorabele toestand van de wereldeconomie door het Coronavirus,
deze verscherpt de tegenstand tussen de partners binnen de NAVO en
zal de poging van Biden om Rusland de schuld te geven van het uit
elkaar trekken van de NAVO (‘en bondgenootschappen’) en zijn
poging de boel te pamperen gedoemd te zijn te mislukken……
(althans als hij de verkiezingen wint……)

Natuurlijk
zou Rusland graag zien dat de NAVO zich terugtrekt van haar grenzen, waar dit bondgenootschap Rusland keer op keer provoceert en waar de VS een zogenaamd
anti-raketsysteem heeft geïnstalleerd in Polen en Roemenië (een
systeem waarvan de raketten in een mum van tijd kunnen worden uitgerust met meerdere
kernkoppen, zodat de VS de grote steden in Rusland kan treffen en waarmee de VS het door haarzelf opgezegde INF-verdrag
schendt…)…. Waar het terugtrekken van de VS uit andere akkoorden
alleen de NAVO dreiging voor Rusland heeft vergroot…. Echter
Rusland heeft niets van doen met het gekrakeel binnen de NAVO, dit
heeft alles te maken met rivaliteit binnen de NAVO lidstaten en het
verlies van de VS grip op dit bondgenootschap, zo eindigt Cunningham
zijn artikel en ik kan hem daarin alleen maar gelijk geven!! (en
laten we hopen dat de NAVO geheel uit elkaar valt, deze
terreurorganisatie had al begin 90er jaren opgedoekt moeten worden,
tegelijk met het Warschaupact!!)

Kortom
je zou bijna hopen dat Trump wint, immers hij speelt de NAVO uit
elkaar, waar Biden de VS terreur over de wereld verder zal
vergroten…… Eén ding is zeker, als Bernie Sanders i.p.v.
oorlogsmisdadiger Joe Biden de Democratische voorverkiezingen had
gewonnen zou de situatie er heel anders uitzien…….

Het artikel van Cunningham werd eerder geplaatst op RT, ik nam het over van Information Clearing House (ICH): 

Biden
fantasizes about Russia ‘tearing up US alliances’

By
Finian Cunningham

Biden fantasizes about Russia ‘tearing up US alliances’ as NATO members clash and bicker amid Trump bullying FILE PHOTOS. ©  Reuters;  AP Photo / Francois Mori

October 29, 2020
Information
Clearing House

–  Democrat presidential candidate Joe Biden has blamed Russia
for “tearing up our alliances”. By “alliances”, he means
euphemistically the US empire lording it over vassals among the NATO
military bloc.

It’s a tedious
charge repeatedly made against Moscow by Washington which views
Russia as an ever-present bogeyman, masterminding chaos and
undermining US power. If it were not for those damn Ruskies, so the
reasoning goes, how happy and harmonious the “
free
world

and its American patron would be.

What Biden fails to
notice or admit is the US-led transatlantic alliance is doing a
pretty good job at blowing itself up without any help from Russia
whatsoever. And a big factor has been the open contempt and bullying
by the Trump administration over the past four years which serves to
starkly show how subservient the European “
allies
really are.

Ironically, just as
Russia is accused yet again of sowing division, Moscow has in recent
days
called
for the calming of tensions between NATO members Turkey
and Greece in their dispute over East Mediterranean energy resources.
Russia offered to mediate in the crisis. So much for trying to tear
up alliances.

That’s not the only
fracture line in the 30-nation military club. For months now, France
and Italy are backing Greece in its long-running territorial conflict
with Turkey over Cyprus and surrounding maritime areas. French
President Emmanuel Macron has
warned
of “red lines” against Ankara.

Macron and Turkish
leader Recep Tayyip Erdogan are but the two lightning-rod figures for
current tensions within NATO. Their jousting has taken on explosive
heat this week over the controversy about French secularism and
Islamist
separatism

after the beheading of a schoolteacher near Paris for displaying
caricatures of the Prophet Mohammed.

Erdogan has slammed
Macron for “
encouraging
Islamophobia

and being mentally retarded, a verbal onslaught which has prompted
leaders from Germany and Netherlands to express solidarity with the
French president. There are musings on whether Turkey should be
allowed to remain part of NATO given the divergence in “
shared
values
”.

The bad blood is
oozing over other theaters of conflict where NATO members are in
effect waging proxy wars. In Libya’s civil war, Italy has at times
lined up with Turkey to back the Government of National Accord in
Tripoli, while France and Greece are on the opposing side of
strongman Khalifa Haftar and his Libyan National Army.

That stand-off has
even seen
reports
of Turkey’s navy targeting French warships in the
Mediterranean. Paris reacted furiously to “
extreme
aggression

by Turkey and withdrew from the NATO mission Operation Sea Guardian
in protest. Macron said the clash underlined his earlier statement
about NATO being “
brain
dead
”.

Then there are other
NATO tensions: Turkey’s purchase of Russia’s S-400 air-defense
system; and European disapproval of Turkey’s incursion into
northern Syria against Kurdish militia, while the Trump
administration was out of step with Europe by acquiescing to the
Turkish operation.

The flare-up in war
between Azerbaijan and Armenia over the Nagorno-Karabakh enclave has
elicited more turmoil within NATO with Turkey’s support for
Azerbaijan challenging the mediatory role of the US and France –
along with Russia – as part of the OSCE Minsk Group supposedly
overseeing peacekeeping in that three-decade frozen conflict.

Germany is at odds
with Poland and the Baltic states over the planned redeployment of
American troops from the former to the latter. US President Trump has
ordered the relocation of forces as a form of chastisement of Berlin
for not meeting its spending commitments to NATO. That has been part
of a wider drive by Trump to berate European allies for not pulling
their weight on military budgets. This has, in turn, led European
allies to doubt Washington’s strategic commitments to joint
defense.

Presidential rival Joe
Biden says he will repair the tattered NATO alliance if he is elected
and thereby restore confidence in America’s leadership. That
implies a Biden administration will increase US forces across Europe
and take a more belligerent tone towards Russia. Could Washington’s
tone get any more belligerent, one may ask? Biden last weekend called
Russia the “
biggest
threat

to “
our
security and alliances
”.

More than 70 years
after its founding in 1949 and nearly three decades since the fall of
the Soviet Union, it is evident that NATO is an unwieldy military
behemoth that is desperately in need of a unifying purpose. It’s a
floundering relic of the Cold War.

Russia, as usual, is
being targeted as an enemy, as well as China, with the desired
objective of galvanizing NATO members and US “alliances”, which
provide Washington’s traditional position of dominance over
assorted minions. The logic implies the pursuit of conflict, even
war, with either Russia or China in order to shore up the US position
and its NATO facade.

However, in a time of
diverging national interests, severe global economic downturn, and
social turmoil over the coronavirus pandemic, the NATO fractures are
growing ever sharper – and Russia’s alleged malign ambitions have
nothing to do with the inherent dynamic of disunity. Biden’s latest
bid to scapegoat Russia for undermining US alliances is tantamount to
papering over the cracks within.

Russia no doubt would
like to see the back of NATO given the relentless provocations on its
borders from increasing maneuvers by warplanes and the installation
of missile systems. The US withdrawal from arms control treaties with
Russia adds to the NATO threat. Nevertheless, the root problem of US
alliances tearing at the seams is an intrinsic part of emerging
Western rivalries and the loss of American grip over its vassals. 

Finian
Cunningham
has written extensively on international affairs, with
articles published in several languages. He is a Master’s graduate
in Agricultural Chemistry and worked as a scientific editor for the
Royal Society of Chemistry, Cambridge, England, before pursuing a
career in newspaper journalism. He is also a musician and songwriter.
For nearly 20 years, he worked as an editor and writer in major news
media organisations, including The Mirror, Irish Times and
Independent.

Source
–  

See
also

Biden
was prescient on enlarging NATO

Putin
on US Election: No Matter What I Say Partners Will Accuse Us of
Meddling

Damning
Hunter Biden documents suddenly vanish while in transit:
An
employee at a sorting facility noticed that the package had been
opened and arrived empty.

Tucker Carlson   @TuckerCarlson 

Damning Hunter Biden documents suddenly vanish

1:21 AM · Oct 29, 2020

107.3K   108.4K people are Tweeting about this

(De video
bij dit Twitterbericht kan ik niet overnemen, zie daarvoor het
origineel
)

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load

====================================

Zie ook het commentaar onder het ICH bericht.

Zie ook: ‘Democraten hebben de wereld ‘geshockeerd’ met hun waardeloze campagne tegen Trump

Kamala Harris, vicepresidentskandidaat voor de Democraten, geeft aan dat China ook onder Biden te maken zal hebben met een koude oorlog

De VS wordt aangevallen door landen die het haat op een manier die alleen de CIA ‘kan zien’‘ 

6 Russische militairen beschuldigd van hacken Franse verkiezingen, Olympische Winterspelen, ziekenhuizen en bedrijven

De echte manipulatie van de VS presidentsverkiezingen komt niet uit Rusland, China of Iran, maar uit…. de VS!!

Na jessias Klaver komt duivel Trump met een tweede financiële verkiezingsmanipulatie

Russiagate was een middel om de Koude Oorlog tegen Rusland te doen herleven

Samenzweringstheorieën van geheime diensten worden geslikt als zoete koek

Samenzweringstheorie paniek wordt juist gevoed door ‘tegenstanders’ daarvan 

Voor meer berichten over Trump, Biden, de NAVO, het INF-verdrag, het START-verdrag, Nagorno-Karabach en/of het raketschild, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Na de ECB wil ook de Fed een digitale munt en zo meer (politieke) macht vergaren

Charles Hugh Smith schreef op 21 oktober jl. een
artikel op OfTwoMinds.com (door mij overgenomen van
Information Clearing House) met de titel ‘The New Tyranny Few
Even Recognise’, waarin hij bericht over het plan dat de Fed heeft:
de introductie van een digitale dollar, zoals de ECB van zins is een
digitale euro te introduceren, dit n.a.v. de Coronacrisis*, niet dat de bevolking daar op zit te
wachten, ‘maar goed…’ Oh wacht even Smith stelt in de kop van zijn artikel al, zoals je kon lezen, dat er
maar weinigen zijn die de nieuwe tirannie herkennen….. (en datzelfde geldt voor het volk va de EU….)

Smith begint zijn korte schrijven
met te wijzen op de het volgende: hij stelt dat het universeel is
erkend dat autoriteiten (m.n. regeringen, Ap) crises gebruiken om
nieuwe noodmaatregelen in te voeren, die daarna nooit worden
afgevoerd, zoals hij al schrijft: een waarheid als een koe…… Dat
zet nog meer vraagtekens bij de spoedwet die Rutte 3 wil invoeren** om de Coronacrisis (het virus) te bestrijden, waarmee
maatregelen kunnen worden ingevoerd die feitelijk volgens de
wetgeving en zelfs de grondwet niet zijn toegestaan, ofwel bestaande wetgeving wordt ‘even’ buitenspel
gezet…… De kans bestaat uiteraard en die kans is zelfs groot, dat
politici de spoedwet als heilzaam voor de maatschappij zullen zien en
onderdelen in nieuwe wetgeving zullen invoeren op permanente basis….
Laten we dus blij zijn dat men hier spreekt over een tijdelijke
wetgeving, terwijl men in de VS bijzonder snel nieuwe wetgeving
kan doordrukken, ‘in het algemeen belang….’

Er zijn overigens al juristen die
stellen dat dat er maatregelen in die spoedwet komen te staan, die
lijnrecht ingaan tegen de grondwet en dat kan volgens hen niet, ofwel
een rechter die z’n vak verstaat zal bijvoorbeeld gehakt maken van een maatregel
als het verplicht dragen van een mondmasker……..

In de VS kan de Fed zonder
tussenkomst van het congres ongelimiteerd digitale munten creëren en
hoewel de ECB intussen ook een machtig instituut is, dat in
samenspraak met de Europese Commissie regeringen onder curatele kan
stellen (zoals Griekenland door de bankencrisis), is het de vraag of de invoering van een digitale euro zal worden getolereerd door alle EU-lidstaten, al is het zeker dat mocht die toestemming er komen, de politieke macht van de ECB fiks zal groeien……*

Wat ik tot nu toe nog niet had
begrepen is het feit dat men met een digitale euro alles kan zien wat je met die
euro doet, ofwel i.p.v. het betalen met een bankbiljet van €
50,– (geheel anoniem), kunnen de ECB en andere geïnteresseerden van
overheidswege (bijvoorbeeld politie of geheime diensten) zien wat je
met je geld doet en dat gaat ze wat mij betreft niets, maar dan ook
helemaal niets aan!!! Je snapt waarschijnlijk al dat de banken ook
zitten te springen om zo’n euro, immers daar wil men al lang van het
fysieke geld af, zodat je straks alleen nog maar virtueel kan
betalen……..

Kortom de politiek is hard op weg met het vormen van een totalitaire politiestaat, met een nog meer op lucht gebaseerde munt, waarmee elke stap die je zet,
zowel letterlijk (als figuurlijk) kan worden gevolgd….. Nu zogenaamd
van belang door de ‘Corona pandemie’ (een zware griepepidemie), maar
straks bijvoorbeeld ook nodig om opstandig volk van meet af aan in de gaten te
kunnen houden en zelfs onder de knoet te houden…….

In de VS is de Fed (de centrale bank van de VS) doende met de introductie van FedNow, waar iedere VS burger een rekening zou krijgen en kan de Fed zonder tussenkomst van het congres zoveel digitale munten creëren als het nodig acht. Volgens de Fed is dit nodig in de strijd tegen ongelijkheid en verarming van de bevolking, die tot een opstand zouden kunnen leiden, echter de Fed vergeet er voor het gemak bij te vertellen, dat het die ongelijkheid zelf heeft veroorzaakt!!! Dit daar de Fed ongelimiteerd geld heeft gepompt naar financiers, wat de vermogens van de top 0,1% nog verder heeft vergroot, terwijl 95% van de bevolking achterbleef zonder loonsverhogingen en de stijgende inflatie de levensstandaard en de koopkracht door arbeid omlaag heeft gebracht…. (Smith spreekt over de 0,1%, echter ik ga uit van minstens 5% van de VS bevolking die in min of meer grote welstand leeft, dus , miljardairs, miljonairs en mensen die jaarlijks een netto bedrag van meer dan 150.000 dollar verdienen, immers zelfs als die laatsten jaarlijks wat meer geld moeten inleveren, houden ze meer dan voldoende over om op een veel grotere voet te leven dan de grote onderlaag in de VS)

Smith stelt tot slot volkomen terecht dat het een gotspe is dat de Fed eerst ongelijkheid creëert, die een opstand onvermijdelijk maakt en dan om de boel te redden de macht grijpt van het congres om geld toe te kennen, waarbij het de anonimiteit vernietigt van ‘gratis geld’ dat wordt verspreid in de ultieme gave aan het volk van ‘brood en spelen…..’ 

Uiteraard is ook de digitale euro van de ECB een volgende poging om het volk onder de knoet te houden en zoals gezegd een nog grotere aantasting van ons burgerrecht genaamd privacy, waar ondertussen al bijna niets van over is…… Dan te bedenken dat ons de euro door de strot is geduwd om te verzekeren dat de EU een politieke eenheid zal worden, ofwel met de digitale euro zullen we een dubbel oor aangenaaid krijgen, daar als eerder opgemerkt ook de politieke macht van de ECB zal groeien met een digitale euro……. 

Bij plaatsing vergeten te melden (mijn excuus): de invoering van een digitale euro zal wereldwijd gevolgen hebben daar de dollar nu eenmaal het internationale betaalmiddel is, het is dan ook zaak dat hier zo snel mogelijk een eind aan wordt gemaakt!! (een paar minuten na publicatie toegevoegd)

Onder
het volgende bericht kan je klikken voor een ‘Dutch vertaling’, dit
duurt wel even.

The New Tyranny Few
Even Recognize

By
Charles Hugh Smith

Clearly,
the Fed reckons the public is foolish enough to believe the Fed’s
money will actually be “free.”

October 25, 2020
Information
Clearing House

It’s
pretty much universally recognized that authorities use crises to
impose “emergency powers” that become permanent.

This erosion of civil and economic liberties is always sold as
“necessary for your own good.” Of course the accretion of
ever greater power in the hands of the few is for our own good. How
could it be otherwise? (Irony off)

In
this environment of “emergency powers”, it’s almost
refreshing to find a power grab so blatant that its sheer boldness
boggles the mind.

I’m talking about the Federal Reserve’s
FedNow,
a proposed system of instant payments and digital dollars.

This
paper from the Cleveland Fed describes the system: FedNow
paper from clevelandfed.org
(PDF) (via Cheryl A.)

The
rationale for the system is two-fold:

The Fed sees the current ACH (automatic clearing house) payment
system used by banks as too slow and limited. Payments need to be
instantaneous and there must be a way to reach
unbanked
households, the roughly 9 million U.S. households without a bank
account. In the current system, stimulus payments couldn’t reach
these households quickly.

The solution is a new payment
system in which every household and business in the nation would have
an account at FedNow,
so the Fed can transfer funds directly and instantaneously into every
household account (and presumably every business that the Fed has
chosen to fund).

The
second part of
FedNow
is the creation of a digital dollar

which is just like the existing dollar with one tiny little
difference: unlike cash (for example, a $20 bill), the digital
dollars won’t be anonymous. Each newly created digital dollar will be
trackable.

The Fed’s rationale is
that panic-hoarding of coins and cash by households is a problem, as
the Treasury has to go to a lot of trouble to mint more coins and
print more cash. The FedNow digital dollars will be quick and
easy to create and distribute–and, ahem, track.

Do you
see the monstrous power grabs this
we’re-here-to-help
system would institute?

1. The power to borrow and
distribute money that is currently reserved for the elected
representatives in Congress would be bypassed by
FedNow.
Why wait around for slow, corrupt Congress to agree on stimulus,
Universal Basic Income (UBI), etc.? With FedNow, the Fed can
create trillions out of thin air and distribute the dough to
households without any Congressional approval.

What’s
interesting about this is that Congress has no power to stop the Fed
from printing endless trillions and distributing the money however
the Fed chooses. As an independent quasi-public agency, intended to
be apolitical and outside the reach of corrupt politicos, the Fed is
free to create and distribute as much new digital currency as it sees
fit.

With FedNow, Congress has lost
the government’s monopoly power to distribute funds.
Congress can
still borrow and spend money, of course, but the citizenry’s elected
officials no longer have the monopoly granted by the Constitution.

2. The anonymity of the nation’s money will be lost to the
Fed’s digital dollars.
Perhaps the Fed will declare that only
those who wear their underwear outside their clothing will avoid
penalties. (Referencing the 1970s film Bananas.) Who’s to say
what the Fed will track, and for what purposes? The Fed, that’s who.

There’s a whiff of desperation in these FedNow
power grabs.
It’s possible that the Fed has concluded that the
elected legislative branch of government is now so thoroughly corrupt
and dysfunctional that the Fed is forced to save the day, so to
speak, by grabbing the power to create and distribute endless
trillions to keep the increasingly impoverished and powerless
citizenry from rebelling against the status quo.

The irony
of course is that the primary source of the impoverishment of soaring
inequality is the Fed itself
, as the Fed’s “permanent
emergency powers” of sluicing trillions in free money for
financiers
has goosed the wealth of the top 0.1% while leaving
95% of the citizenry worse off as wage stagnation and rising
inflation has eroded the standard of living purchasing power of
labor.

It’s a nice trick, isn’t it? First the Fed
creates the inequality that makes rebellion inevitable and then it
rides to the rescue with a power grab that nullifies the monopoly
over governmental allocation of money the Constitution grants to
Congress, and it destroys the anonymity of the “free money”
it plans to distribute in the ultimate bread and circuses.

Clearly, the Fed reckons the public is foolish enough to believe the Fed’s money will actually be “free.” Check out what you’ve lost before declaring anything “free.”


Charles Hugh Smith
is the proprietor of the popular blog www.OfTwoMinds.com

Source

His new book is
available! A
Hacker’s Teleology: Sharing the Wealth of Our Shrinking Planet

20% and 15% discounts (Kindle $7, print $17)

Read
excerpts of the book for free (PDF).
  – The
Story Behind the Book and the Introduction
.

Click for
Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

=================================

*  Zie: ‘ECB misbruikt Coronacrisis voor totale controle betalingsverkeer en politieke macht: de invoering van een digitale euro

** Zie: Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ (!!!!) en zie voorts: 

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!

Zie ook: ‘Burgerrechten waaronder privacy aangetast door ‘strijd’ tegen het Coronavirus‘ (en zie de links in dat bericht naar verdere aantasting van burgerrechten met de claim dat dit nodig is in de strijd tegen het Coronavirus, maar het tegenovergwestelde zal bereiken, zoals een nog veel langer aanhouden van dit virus dat is te vergelijken met een zwaar griepvirus……)

RIVM mag locatiegegevens van smartphones inzien i.v.m. het Coronavirus en deze gegevens een jaar lang bewaren‘ (!!!!)

Kamala Harris, vicepresidentskandidaat voor de Democraten, geeft aan dat China ook onder Biden te maken zal hebben met een koude oorlog

Kamala
Harris moet blijkbaar bewijzen dat China niets hoeft te verwachten
van de VS mocht Biden verkozen worden tot president…… Daarbij zou
zij de eerste vrouwelijke vicepresident zijn en dan nog eens
‘gekleurd’ ook, waarbij ze ‘natuurlijk moet laten zien hoe hard ze wel niet kan zijn’ en niet onder zal doen voor Trump en
zijn vicepresident Pence……. ‘Zoveel verschillen’ de Democraten van de Republikeinen………

De
handelsoorlog van Trump tegen China is intussen uitgegroeid tot een
koude oorlog waarbij de VS het nodig vindt om haar marine spierballen
te tonen in de Zuid-Chinese Zee, alsof die direct grenst aan de territoriale
wateren van de VS………

Kortom
wat veel deskundigen al hebben voorspeld en zoals je hier al vaker kon
lezen: Biden is amper een alternatief voor Trump, waarbij men zelfs
het racisme van Trump overneemt……..

De
wereld heeft ontspanning nodig en die zal Biden niet bieden, deze
oorlogsmisdadiger is zelfs van zins nog harder op te treden tegen
China, Rusland en landen als Venezuela en Iran……… Met name China moet het ontgelden in de praatjes van Harris, waar nog harder tegen China optreden (dan Trump)
betekent dat er maar één mogelijkheid overblijft: een militaire
aanval op deze kernwapenstaat…….

CODEPINK
heeft een petitie opgezet waarmee men Harris oproepen te stoppen met
haar agressie tegen China….. In de VS bestaat nog steeds haat tegen
China en Chinezen, zoals bij ons in het begin van de Coronacrisis,
waarbij in de VS nog steeds regelmatig geweld wordt gebruikt tegen deze mensen,
ook leven ze al generaties lang in de VS….. Agressie vanwege het ‘introduceren door China van het Coronavirus’, haatzaaierij die Trump in elke toespraak minstens één keer gebruikt….. (Trump is dan ook hoofdverantwoordelijk voor de haat tegen deze bevolkingsgroep…..) Harris beschuldigt Trump van racisme, echter haar haatzaaierij tegen China helpt niet de agressie
in de VS tegen mensen van Chinese komaf te temperen, integendeel!!

Het is
in het belang van de hele wereld dat de VS stopt met haar agressie tegen China (Rusland, Iran en Venezuela),
die alleen maar kan leiden tot oorlog inclusief de gebruikelijke
enorme aantallen burgerslachtoffers en vernietiging van infrastructuur, onroerend goed, industrie en maar al te vaak landbouwgebieden…… Bovendien zal zo’n oorlog leiden tot kernwapengebruik waarna het leven op deze planeet wel eens tot een eind kan komen…… 

CODEPINK heeft eindelijk de
software op orde zodat wij deze petitie ook kunnen tekenen. Lees de
petitie en teken ajb (en geeft het door!), we hebben rust nodig over de wereld en
niet nog meer ongebreidelde VS agressie, of beter gezegd VS terreur!!

Tell Kamala to stop fueling racism!

Jodie &
Angela, CODEPINK

The
coalition of brilliant, engaged, passionate and peace-loving people
from all over the globe saying no to the next Cold War is
growing. 
Today
we are launching a petition 
calling
on Vice Presidential nominee Kamala Harris to end the Biden team’s
war mongering towards China
.
The hate and lies from the Biden campaign toward China are driving
racism and sinophobia and must end now. 

Sign
our letter

to Kamala as we can’t let Biden’s rhetoric continue. 

Last
week, a Japanese American jazz pianist and recent first-time father,
Tadataka Unno, was subject to a brutal racist attack by a group of
eight young people at a New York City subway station. The 40-year-old
suffered serious injuries, including a broken collarbone, and it is
still unclear whether he will ever be able to perform again. His
safety, livelihood, and sense of belonging in his own neighborhood
were taken away from him. During this grotesque attack, Unno heard
the group repeatedly calling him “Chinese.” This attack
demonstrates in no uncertain terms the danger of promoting “tough
on China” rhetoric, which is why we’re calling on Vice
Presidential nominee, Kamala Harris, to
help
end the aggression towards China
.     

Infinite Potential

Get smarter about China,
cooperation not a

cold war!

Learn more!

We
are deeply concerned about the rising trends of racism, xenophobia,
and sinophobia in our country. The brutal attack suffered by Unno is
just one example. Since the outbreak of the pandemic, members of the
Asian American community have been increasingly subjected to
horrifying acts of violence and hatred. This anti-Asian sentiment has
been egged on by President Trump’s insistence on calling COVID19
the “China virus” or worse yet, the “Kung Flu,” and other
attacks on China. It is also fed by the disparaging remarks towards
China coming from the Biden campaign, such as referring to China’s
President Xi
Jinping as a
“thug.” 

Join
us in asking Kamala Harris to tell the Biden team to stop escalating
tensions with China!

Opposing
racist rhetoric is not enough, which is why we continue to have
conversations across issues to educate on why China Is Not Our Enemy.
Next week is Asian Cultures Professor Stephen Roddy, who has spent
his life studying China*. Please 
join
us
and
engage further with this community of anti-racists focused on
dismantling
the US-led anti-China rhetoric.
  

Onwards
to peace & equality, 
Jodie,
Angela, Koohan, and all of CODEPINK 

P.S.
Check
out all we did last week at CODEPINK

* De redactie van CODEPINK is vergeten de zin af te maken, waar het duidelijk de bedoeling is dat men een schrijven met/over die professor zal brengen.

Mijn excuus voor de vormgeving, krijg het niet op orde. 

Rijbewijsverlenging tijdens de ‘intelligente Corona lockdown’, de zoveelste overheid ICT blunder

Afgelopen maart moest ik mijn rijbewijs verlengen tijdens de ‘intelligente lockdown’ (die allesbehalve intelligent werd uitgevoerd). Liet foto’s maken en daar vertelde de fotograaf dat hij de foto plus burgerservicenummer meteen kon doorzenden naar de Rijksdienst Wegverkeer (RDW), vervolgens zou ik daarna met mijn DigiD via het internet heel simpel m’n rijbewijs kunnen verlengen. 

Op de bewuste site van de RDW het digitale formulier ingevuld, totdat er werd gevraagd om m’n  QR-code op m’n oude rijbewijs. Heb het plastic ding een paar keer omgedraaid, ‘onder water gehouden, er tegen geblazen, maar helaas dat hielp niet, de QR-code verscheen niet….. Ging daarna op zoek naar de QR-code in combinatie met het rijbewijs en daaruit bleek dat die code in 2015 is ingevoerd op het rijbewijs….. ha! ha! ha! ha! ha! Rijbewijzen worden voor 10 jaar uitgegeven, dus iedereen die de komende 4 jaar zijn rijbewijs makkelijk wil verlengen, zal met diens neus tegen de ‘digitale RDW-deur’ lopen….. 

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/...

Voorbeeld van een QR-code

Ongelofelijk en de zoveelste blunder op een overheidssite…… Hoe is het gvd mogelijk??!!!

Hier een afbeelding van een rijbewijs met QR-Code:

 Nieuw rijbewijs met chip - RondjeGoirle (powered by Windkracht)

De VS wordt aangevallen door landen die het haat op een manier die alleen de CIA ‘kan zien’

Caitlin
Johnstone heeft een allegorie geschreven over de VS, waarbij ze de
president van van de VS als keizer neerzet die oorlogszuchtig zoveel
mogelijk landen wil overheersen middels oorlog en intimidatie,
daarbij geholpen door de geheime dienst.

Deze
geheime dienst houdt de keizer voor dat hij een middel als 9/11 tot
z’n beschikking heeft om landen als Rusland, Iran en China aan te
kunnen pakken, waarbij ‘het mooie’ is, dat alleen de geheime dienst
kan zien dat die landen hem aanvallen als zou het een tweede 9/11
zijn…….

Zo
rolden afgelopen 2 weken maar liefst 3 van deze ‘aanvalsgolven’ van de
gedachtebank die deze geheime dienst heeft opgezet. De eerste weer
met Rusland als spin in het web en in de tweede worden Iran en China
genoemd als de grote boosdoeners, in de derde worden dan weer Russische militairen als dader aangemerkt…… Waarbij niet vergeten moet
worden dat middels de Wikileaks Vault 7 en 8 documenten blijkt dat
de geheime diensten van de VS een hack-aanval kunnen uitvoeren
waarbij men het kan doen voorkomen alsof de dader in een ander land dan de VS
huist…….Je begrijpt dat zogenaamde manipulatie middels boodschappen op de sociale media, vele malen makkelijker is….. 

Overigens kan je de hiervoor beschreven soort acties ook zien als ‘false flag operaties’, immers men levert een smerige streek, waarbij niet zelden mensen omkomen en schuift die in de schoenen van een ander, zoals de gifgasaanvallen ‘gepleegd door het Syrische leger’, terwijl deze werden uitgevoerd door de zogenaamde rebellengroepen, bestaande uit psychopathisch geteisem dat de hand niet omdraait, voor slavenhandel, martelingen, amputaties, verkrachtingen en moord……… De westerse landen die mee hebben gedaan aan die oorlog wisten zelfs dat deze terreurgroepen beschikten over gifgas, maar hebben daar niets tegen ondernomen……

Ondanks al deze kennis geloven de reguliere westerse
media die geheime diensten (naast de CIA moet trouwens ook de NSA
genoemd worden als mededader*) en herhalen deze leugens zonder enig
onderzoek, terwijl ze daar dondersgoed weten dat die geheime diensten enorm veel vaker hebben gelogen dan dat ze de waarheid
hebben gebracht…..

Alleen al het feit dat Trump het stemmen door grote hoeveelheden VS burgers onmogelijk wil maken, een zaak waar men nu al een paar maanden mee bezig is, o.a. door het vernietigen van grote postsorteermachines, een veel groter gevaar is voor het democratische stemrecht, zelfs als de leugens van de CIA en NSA waar zouden zijn geweest……. Ach ja, van een democratie in de VS is al lang geen sprake meer……

Lees de
mooie allegorie van Caitlin en zegt het voort, ook onze politici en media (zelfs
de zogenaamd onafhankelijke zendgemachtigde NOS), herhalen deze leugens als groot nieuws…… Het meest belachelijke daaraan is wel dat zendgemachtigden als de NOS (vanmorgen ook nog eens in VPRO’s OVT op Radio1) en andere reguliere mediaorganen de vuilbek volhebben van complottheorieën, terwijl ze zelf juist de brengers zijn van complottheorieën bedacht door de geheime diensten in de VS……..

Hmm…
America Keeps Getting Attacked By Nations It Hates In Ways Only The
CIA Can See

by Caitlin
Johnstone

I’d
like to tell you a folktale. It’s called “The Emperor’s New
9/11”.

Once
upon a time there was an Emperor who loved war and military
expansionism. He was always searching for new ways to instigate
military conflicts without losing the support of the international
community or waking up the populace to the fact that they’re just
propagandized cogs in the machine of a globe-spanning Empire which
uses endless military and economic violence to maintain its unipolar
hegemony.

One
day two men calling themselves Intelligence Experts came into town
claiming that they had devised a wondrous new type of enemy threat
that is invisible to the common folk.

“Is
it as good as 9/11?” asked the Emperor excitedly. “Oh how I
loved how that one allowed me to initiate a new era of military
expansionism on the pretence of fighting global terrorism!”

“It’s
even better!” explained the Intelligence Experts. “This
magical enemy threat is comprised of Cyber Attacks which are
completely invisible to public scrutiny, and you have complete
control over where and when they happen. You just name a foreign
government you don’t like, and we’ll say they have attacked the
democracy of the Empire!”

“You
mean the pretend democracy I lied to them about having?” asked
the Emperor.

“Of
course,” said the Intelligence Experts. “So you just name
the disobedient government you want a fight with and we’ll give you
your new 9/11.”

“Hmm,
well I’m not very fond of the Russians,” said the Emperor.
“They’ve been brazenly acting against our interests on the world
stage and they keep getting friendlier with China. Let’s set to work
on them first.”

So
the Intelligence Experts set to work weaving their narrative about
Russian Cyber Attacks. The Emperor put his mass media to work
knitting together wonderful yarns of the Emperor’s wonderous new
9/11, simultaneously invisible to commoners yet outrageous and
necessitating an aggressive response.

 

Glenn Greenwald



@ggreenwald

A Consensus Emerges: Russia Committed an “Act of War” on Par With Pearl Harbor and 9/11. Should the U.S. Response be Similar? https://theintercept.com/2018/02/19/a-consensus-emerges-russia-committed-an-act-of-war-on-par-with-pearl-harbor-and-911-should-the-u-s-response-be-similar/ 

A Consensus Emerges: Russia Committed an “Act of War” on Par With Pearl Harbor and 9/11. Should the…

The
extreme war rhetoric about Russia coming from elite discourse is as
deceitful as it is dangerous: What retaliation should the U.S. use?

theintercept.com

178     

The
Empire’s military budget was inflated, treaties were ended, and a new
arms race was begun. Sanctions were rolled out against the Russian
government, the Empire’s Nuclear Posture Review was readjusted with a
much more hostile stance toward Moscow, troops were deployed and NATO
was expanded. Anyone who objected to any of this was labeled Russian
propaganda by the Empire.

“Oh,
this is wonderful!” exclaimed the Emperor. “Let’s do Iran
now! Ooh! And China too!”

“Iran
and China have been attacking the Empire’s democracy!” announced
the Intelligence Experts. “It’s like another 9/11!”

All
was going swimmingly, until one day the Emperor was parading his new
9/11 around town for the commoners to admire.

“Oh,
this 9/11 is even more impressive than the last one!” exclaimed
the people. “I would happily throw my body into the gears of the
war machine for it! Praise be to our mighty Emperor!”

Then
one tiny voice rang out above the rest.

“But
the Emperor hasn’t got a 9/11!” said a small child. “There’s
nothing there at all!”

The
child was immediately branded a Russian propagandist and banned from
Facebook and Twitter.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

No Matter Who Wins, The War Machine Wins “US government agencies are advancing the narrative that unabsorbed governments are attacking the United States in a completely invisible yet extremely outrageous way.”https://caitlinjohnstone.substack.com/p/no-matter-who-wins-the-war-machine 

No Matter Who Wins, The War Machine Wins  The
US government is pushing yet another unproven election meddling
narrative about yet another disobedient government, this time targeting
Iran and Russia. This is exhausting. Do I really need to…

caitlinjohnstone.substack.com 

739  

It
is not a coincidence that all these alleged attacks on American
democracy are happening in ways that only the US intelligence cartel
can see. It is not a coincidence that the US propaganda machine is
constantly announcing invisible new attacks upon the nation from
governments that have been longtime targets of that same intelligence
cartel. It is not a coincidence that whenever these alleged attacks
happen, the hard evidence that they happened is always classified.

Foreign
“election interference” is 9/11 minus 9/11. It gets all the
same urgent media coverage of 9/11, all the same outrage and all the
same demand for forceful retaliation; it just doesn’t have the fallen
buildings that people can look at or the bereaved family members that
you can talk to. It’s a 9/11 that is completely invisible to
everyone, so we have to take the word of intelligence agencies with
an extensive history of lying that they happened at all.

Meanwhile,
as the US is being victimized by these attacks that only the CIA and
NSA can see, the US government is harming the American people to an
infinitely greater degree than Russia, China and Iran are. The US
government is destroying untold millions of lives at home and abroad,
but Americans are being told to worry about invisible attacks by
foreign countries that have literally never done anything to them.

Don’t
be a sucker. Be the child at the Emperor’s parade.

————————————–

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying my books 
Rogue
Nation: Psychonautical Adventures With Caitlin Johnstone
 and Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.


Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

#america,
#china,
#cold-war,
#cyber-attack,
#emperors-new-9-11,
#iran,
#propaganda,
#russia,
#war

Caitlin
Johnstone

| October 24, 2020 at 2:17 am | Tags:
america,
china,
cold
war
,
cyber
attack
,
emperor’s
new 9/11
,
Iran,
propaganda,
Russia,
war
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2lP 

=================================

Zie ook: 6 Russische militairen beschuldigd van hacken Franse verkiezingen, Olympische Winterspelen, ziekenhuizen en bedrijven

De echte manipulatie van de VS presidentsverkiezingen komt niet uit Rusland, China of Iran, maar uit…. de VS!!

Na jessias Klaver komt duivel Trump met een tweede financiële verkiezingsmanipulatie

Russiagate was een middel om de Koude Oorlog tegen Rusland te doen herleven

Samenzweringstheorieën van geheime diensten worden geslikt als zoete koek

Samenzweringstheorie paniek wordt juist gevoed door ‘tegenstanders’ daarvan

Manipulatie van de VS presidentsverkiezingen op een niet eerder gezien niveau: media stil

Democratische Conventie: niet één woord over Russiagate domweg omdat het een leugen is

Amazon heeft lak aan privacy en werkt mee aan natiegroot ‘veiligheidsnetwerk’ in de VS

Niet Rusland maar Trump beïnvloedt nu al de verkiezingen in Groot-Brittannië

Alexandria Ocasio-Cortez grilt Zuckerberg over misleidende advertenties op Facebook: liegen in verkiezingstijd is toegestaan

Grapperhaus (CDA minister) lanceert een veelomvattende strategie tegen spionage en sabotage door ‘buitenlandse staten’

Federale rechter stelt ten overvloede dat DNC geen grond heeft voor zaak te tegen Trumps verkiezingsteam

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate geslaagd: geen impeachment van Trump, waar Clinton en haar team na bewezen misdaden vrijuit gaan…..

De sterkste beïnvloeding van de VS presidentsverkiezingen wordt als volkomen ‘legaal’ en normaal gezien

Avaaz valt met fake news en desinformatie ‘fake news en desinformatie‘ aan……’ (zie in dat bericht ook de link naar een ander artikel met een smerige rol van Avaaz)

Rob Jetten (D66 fractievoorzitter) liegt een fikse slag in de rondte in EU verkiezingspraatje

EU verkiezingen: manipulatie ook door lobbyisme is misdadig, zelfs Bas Eickhout (GroenLinks) doet hieraan mee

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

Facebooks departement voor censuur: een hoognodige uitleg over een maatregel die alleen in een dictatuur thuishoort

New York Times ‘bewijzen’ voor Russiagate vallen door de mand……

Politico rapport bevestigt: Russiagate is een hoax

 

Russiagate sprookje ondermijnt VS democratie en de midterm verkiezingen

De Israëlische manipulatie van de VS presidentsverkiezingen, gaat veel verder dan wat men Rusland in de schoenen schuift…..

Russiagate: nog overtuigd van bestaan daarvan? Lees dit!‘ 

Robert Mueller lijdt aan dementie en maakt van Russiagate een nog belachelijker verhaal

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate? Britaingate zal je bedoelen!

Russiagate: VS en buitenlandse geheime diensten hebben de VS presidentsverkiezingen in 2016 gemanipuleerd

‘Russiagate’:
Intel-raport over Russische bemoeienis met verkiezingen opgebouwd met
leugens en is politiek gemotiveerd, aldus Matlock, voormalig VS
ambassadeur in Moskou

The Attack on ‘Fake News’ Is Really an Attack on Alternative Media

Google manipuleerde VS presidentsverkiezingen van 2016 en censureert niet alleen linkse/alternatieve sociale media

Facebook gebruikte ‘fake news’ beschuldiging om de aandacht voor schandalen af te leiden

Twitter
weert waarheid: Paul Craig Roberts in de ban, Roberts >> de grote
criticus van de illegale oorlogen die de VS voert

Bolsonaro,
de fascistische nieuwe president van Brazilië, werd volgens Avaaz en
fake news brengers als de NYT gekozen door manipulatie via WhatsApp

Why the Coordinated Alternative Media Purge Should Terrify Everyone

Facebook (en Twitter) onderdrukt meningsvorming door het verwijderen van (echt) onafhankelijke media

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……

Het echte Facebook schandaal: manipulatie van de gebruikers en gratis diensten voor eertijds presidentskandidaat Obama…….

Facebook wil samen met door Saoedi-Arabië gesubsidieerde denktank censureren…. ha! ha! ha! ha! ha!

VS gebruikt sociale media om ‘fake comment’ te verspreiden en de bevolking te hersenspoelen met leugens, ofwel ‘fake news….’

Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Facebook Purges Independent Media for “Political Disinformation”

Facebook Blocks Links to Free Speech Competitor ‘Minds’

Ollongren (D66 minister) manipuleerde bevolking met beschuldiging Russische manipulatie door desinformatie en nepnieuws

Ollongren gesteund door Thomas Boesgaard (AD), ‘Rusland verpakt het nepnieuws gekoppeld aan echt nieuws…..’ Oei!!!

Kajsa
Ollongren (D66 vicepremier): Nederland staat in het vizier van
Russische inlichtingendiensten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

KPN neemt glasvezelnetwerk in Drenthe over

DeBeurs.nl
kwam afgelopen vrijdag met het bericht dat KPN
een glasvezelnetwerk overneemt in Drenthe. Dacht dat we
anti-monopolie (anti-trust) wetgeving hadden, blijkbaar geldt die wetgeving niet voor bedrijven als KPN……. Eén en ander is wat  mij betreft nogmaals een teken dat de ACM, de Autoriteit Consument & Markt niet werkt, zoals zoveel overheidsorganen incapabel zijn om hun taak uit te voeren (vreemd overigens dat in Autoriteit Consument & Markt, de consument als eerste wordt genoemd, terwijl de ACM er vooral is om de belangen van het bedrijfsleven te behartigen……*)

De KPN neemt een kabelaar over in een provincie waar de KPN het voor een deel van de bevolking in het verleden heeft laten afweten als het gaat om toegang tot het internet………. Mijn excuus bij plaatsing vergeten en na een paar uur toegevoegd: het bestaan van Sterk Midden-Drenthe is al een bewijs dat KPN allesbehalve haast had om het betreffende gebied van glasvezelkabel te voorzien!!

KPN
neemt glasvezelnetwerk in Drenthe over

Gepubliceerd op 30
oktober 2020 08:54

Coöperatie Sterk Midden-Drenthe draagt glasvezelnetwerk over aan KPN -  Dagblad van het Noorden

ROTTERDAM (AFN) – Telecombedrijf
KPN neemt het glasvezelnetwerk van de coöperatie Sterk
Midden-Drenthe over. Daarover hebben de partijen overeenstemming
bereikt. Er zijn geen financiële details naar buiten gebracht.

Het netwerk bestaat uit circa 5900
adressen en ligt in het buitengebied van de gemeente Midden-Drenthe,
bestaande uit 23 dorpen en kernen. Naar verwachting is de overname in
november dit jaar afgerond.

Volgens KPN is en blijft het
netwerk een open netwerk, toegankelijk voor diverse
telecomaanbieders. Voor de aangesloten consumenten en tevens de leden
van de coöperatie verandert er niets.

======================================

* Zie: ‘ACM een knettergekke autoriteit, die allesbehalve de belangen van de consument behartigt!!!‘ 

Zorgverzekeraars lichten de klanten op, gedoogd door o.a. de ACM……….

Zie ook: ‘KPN met zijden handschoenen aangepakt voor frauduleus handelen

Voor meer berichten met de ACM, KPN, fusies, en/of monopolie, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Politieagenten VS schoten verwarde zwarte man dood waar zijn moeder bij stond en om diens leven smeekte

Weer is
de politie in de VS haar boek ver te buiten gegaan: ondanks dat zijn
moeder smeekte zijn leven te sparen, schoten 2 agenten Walter
Wallace jr. met 10 schoten dood (10 keer raak geschoten, daar ze van de 13 keer schieten ook nog eens
3 keer misten……)

De
Moeder van Walter bleef bij hem totdat ze werd gescheiden van haar
zoon, daarop schoten 2 agenten hem dood…… Alsof de Black Lives
Matter (BLM) protesten nooit hebben plaatsgevonden……

Walter
zou een mes bij zich hebben gehad, echter maar al te vaak voegt de
politie dergelijk bewijs materiaal toe nadat ze iemand hebben
vermoord (zie de film ‘Detroit’*) over rassenrellen die in 1967 plaatsvonden in die stad en waarbij zelfs tanks werden ingezet door L.B. Johnson, destijds president van de VS)……. Dan nog: een mes zou geen probleem moeten zijn voor met
pistool, taser en pepperspray bewapende agenten, als men
Walter bijvoorbeeld in diens been had geschoten had hij verder niets kunnen
doen (immobiliseren noemt men dit in politiekringen, waar men dit begrip maar al te vaak misbruikt om iemand dood te schieten, ofwel te vermoorden en ja dit gebeurt óók in Nederland, hoewel je hier volgens mij wel een vermindering kan zien in het aantal politiemoorden……

Detroit teaser poster.jpg

En dan vindt men het vreemd dat een deel van de gekleurde bevolking van de VS, niet meedoet aan gewone protesten, maar keer op keer agressief reageert op politiemoorden, waarbij ook plunderingen plaatsvinden….. Vergeet niet dat de overgrote meerderheid van deze mensen in armoede leeft en zelfs belangrijke medische ingrepen niet kunnen betalen waardoor ze komen te overlijden…… ( zo verdienen gekleurde werknemers voor het grootste deel minstens 30% minder dan hun witte collega’s…..)

Lees en
teken de petitie ajb, ook al gaat het om een VS burger, dergelijke
racistische zaken zouden niet mogen plaatsvinden op onze kleine
planeet (en zegt het voort!!)

Hier de
tekst van het Care2 team dat de petitie heeft opgesteld:

Cops killed this Black man right in front of his mother

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

(‘echt heldhaftig’ ook iemand in de rug schieten…….)

His
mother begged for his life, but then watched as police killed her
son. Justice for Walter Wallace Jr

Proving yet again that they are
completely incapable of helping someone experiencing a mental health
crisis, especially if that person is Black, police officers in West
Philadelphia shot and killed 27-year-old Walter Wallace Jr. while his
mother begged for his life. Walter had mental health issues and was
in crisis when cops arrived. Instead of de-escalating or using
non-lethal force like tazing, cops fired 13 bullets, 10 of which
struck Walter and killed him.
Sign
the petition to demand justice for Walter Wallace Jr.!

Walter’s mother was trying to
protect him from the police by staying close to him, but as soon as
he was separated from her, the two officers killed him, even as she
begged them not to. He apparently had a knife at some point, though
it’s unclear whether we has holding it when murdered. But even so, a
knife is no match for a gun and they had other options than to kill
him. Nurses and social workers frequently have to deal with a person
in mental crisis and they do it without killing them.

It’s just another example of poorly trained, trigger-happy cops ready
to shoot first, ask questions later.
Sign
the petition and demand that these officers be fired, without pay,
immediately, and that their gunning down of Walter Wallace Jr. be
investigated as a homicide.

Thank
you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team

P.S.
Walter Wallace Jr. needed help, and instead he was murdered.
Sign
the petition.

———————————————————————- 

Hier de meer uitgebreide tekst zoals die in de Care2 petitie is te lezen:

On
the afternoon of October 26, 2020, Walter Wallace Jr. was gunned
down
by police officers in West Philadelphia. Video footage from
multiple witnesses’ show the excruciating series of events that led
to the 27-year-old’s murder. 

Sign the petition if you want
the Philadelphia Police Department to immediately fire both officers
involved in the shooting. Then, District Attorney Larry Krasner needs
to investigate this as the crime that it is: a homicide.

Police
responded to a call of a man brandishing a knife, and when they
arrived witnesses say the officers immediately pulled out their
weapons.
Brandishing their guns, weapons far deadlier than
knives, without first assessing the situation was far more dangerous
than a man standing on
his own porch with a
knife.

Walter
Wallace Jr. then moved into the street, which is where much of the
video footage starts. You can hear cries from his mother as she tries
to get between her beloved son and the officers who won’t listen to
her. She pleads with them to lower their guns as she chases Walter
Wallace Jr., grabbing and hugging him.
Then, all of a
sudden, they are separated. A shower of gunshots is heard and Walter
Wallace Jr.’s body falls to the ground.

Witnesses
and police say that Walter Wallace Jr. was holding and brandishing a
knife, but the video footage is unclear and makes that hard to
verify.
What is crystal clear, however, is how far police
were from Walter Wallace Jr. when they fired at least 13 times,
striking him with 10 bullets.
He
was a good distance away, probably close to 10 feet. Police had
plenty of time and space to make a different call. They did not have
to shoot to kill. They did not have to shoot 13 times.
They
did not have to shoot at all.
Where
were their tasers? Where was their compassion as Wallace’s mother
screamed and begged, all caught on video, for them to put away their
weapons?

Walter
Wallace Jr.’s father, who he is named after, told reporters that his
son was dealing with mental health issues and deserved so much more
than immediate, excessive force
. “Why didn’t they use
a Taser?” he asked. “His mother was trying to defuse the
situation.”

His
mother should not have had to try and defuse the situation. But when
she saw police cars pull up to her home, we can only guess the panic
she must have felt —
the panic that too many Black parents
are stricken with every day living in the United States, where their
children could be the next victim of state-sanctioned violence and
murder.

Protests
rippled through the neighborhood of Philadelphia the night after the
murder. The city, which has the fourth largest police force in the
country, is outraged and heartbroken. Tell that police force and
District Attorney Krasner that people all over the country, and the
world, are watching.
Sign the petition and demand that
these officers be fired, without pay, immediately, and that their
gunning down of Walter Wallace Jr. be investigated as a homicide.
 

====================================

* Zie ook de Engelse versie over dit verhaal op Wikileaks.

Voorts zie: ‘Antifa activist Michael Reinoehl zonder enige vorm van proces geëxecuteerd door federale agenten‘ 

Lacino Hamilton zat 26 jaar onterecht vast in Michigan, nu is er schandelijk genoeg een bedelactie nodig om zijn leven op de rails te krijgen……‘ 

Martin Luther King: vrede en gelijkheid is mogelijk‘ (zie de links in dat bericht o.a. voor meer artikelen over Martin Luther King)

Alabama 15 september 1963: vier zwarte meisjes vermoord, met een herdenking door Martin Luther King en John Coltrane‘ 

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners…..

Witte geschiedvervalsing in de VS: niet alleen wat betreft de ‘founding fathers’, maar ook als het gaat over ‘freedom fighters’

Cancel
culture is volgens Raisa Blommenstijn (docent/onderzoeker universiteit
Leiden) een hellend vlak en uitholling van de vrijheid van
meningsuiting…….

Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië‘  

Black Lives Matter: in Brazilië wordt elke 23 minuten een zwarte jongen of man doodgeschoten door de politie……..‘ 

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten

De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada‘  

Black
Lives Matter in de VS: nog een politiemoord op een zwart gekleurde man
vanwege diens kleur, zonder dat de daders werden gestraft

New Jersey police shooting: Bodycam video released in killing of unarmed black man
(nog een zwarte man die werd vermoord door de politie en dan durft men
in de VS onder leiding van de psychopathische fascist Trump, de niet
centraal geleide organisatie Black Lives Matter, als een
terreurorganisatie neer te zetten…..) 

Black Lives Matter: toestemming vergroting van politiegeweld in Nederland moet worden gestopt

Black Lives Matter: 3 zwarte mannen gelyncht in de VS en de doodsbedreiging tegen coureur Bubba Wallace

BLM:
Politie VS schiet, vermoordt en zet meer mensen gevangen dan andere
ontwikkelde landen: ‘de cijfers’ van CNN, vooral schrikbarend als het om
gekleurde mensen gaat

Trump en Fox zijn uit op een militaire coup‘ (o.a. over de bemoeienissen van Trump met de demonstraties tegen racistisch politie geweld)

Rayshard Brooks: weer een gekleurde VS burger die om niets werd vermoord door de politie

Black Lives Matter, maar niet voor BBC First: Midsomer Murders met racist John Nettles wordt gewoon uitgezonden

Leopold
II en wit geweld in Congo: Geert Jan Hahn (BNR) weer eens uit de bocht:
een beeld van 150 jaar geleden is het oudste beeld in België
‘ 

Vriendschappelijke en handelsrelaties met landen die minderheden vervolgen moeten worden gekapt

Militairen op de straten van Washington: VS op weg naar een burgeroorlog

Obama en ‘change’ n.a.v. de moord op George Floyd: een ongelofelijke hypocriet aan het woord 

Brekend nieuws: militairen op straat in Washington!! 

‘Donald Trump geeft gekleurde burgers een schop na, mensen die al extra worden getroffen door COVID-19

VS politiegeweld tegen demonstranten is illegaal volgens internationale wetten: VN veroordeel dit geweld!!‘ 

Black Lives Matter: een cartoon

Trump
poseert met bijbel, waarvoor hij een vreedzame demonstratie met grof
geweld middels traangas en rubberkogels uit elkaar heeft laten jagen

Politiemoord
op George Floyd: de druppel die de emmer deed overlopen, waar tevens
sociale achterstand een motivering is, zoals in Frankrijk, Chili en
andere landen
‘ 

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef

Uitrusting Politie VS versus die van medisch hulpverleners‘ 

Politie VS infiltreert protesten n.a.v. de dood van George Floyd en zet aan tot geweld‘ 

George Floyd: de voortdurende politiemoorden op gekleurden in de VS: de witte overheersing met vervolging van gekleurden…..

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger

—————————————————————————

Zie wat betreft de ‘Coronachantage’ tijdens de BLM protesten van Curaçao, Aruba en Sint Maarten:

Frankrijk
stal 21 miljard dollar van voormalige slaven als schadeloosstelling
voor de ex-slavenhouders, zoals ook Nederland dat toestond

EU
sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige
Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de
anti-racistische demonstraties durft te chanteren
‘ 

Rutte (VVD premier) maakt zich schuldig aan racistische leugens en bedrog‘(en deze hufter-figuur mag les geven aan het voorgezet onderwijs……)

Black Lives Matter maar niet voor neokoloniaal Rutte 3: Coronahulp voor Antilliaanse slaveneilanden alleen na hervormingen
(en zie de links in dat bericht, o.a. over orkaaan Irma die Sint
Maarten zo hard trof en waar Nederland eiste dat de regering opstapte,
voordat Nederland verdere hulp zou leveren, ofwel schunnige chantage
waarvan het volk het slachtoffer was…..)

Rellen op Curaçao, de verantwoordelijken: Raymond Knops (CDA staatssecretaris) en Kajsa Ollongren (D66 minister)

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis

De VS start een wapenrace in het brandende Midden-Oosten……

De Verenigde Arabische Emiraten (VAE, de Engelse versie is: UAE) en Bahrein hebben een
‘vredesakkoord’ (lees: handelsakkoord) gesloten met de fascistische apartheidsstaat Israël en
dat ‘onder de bezielende’ leiding van de gewelddadige en
psychopathisch fascistische VS president Trump…… Een ‘vredesakkoord’
terwijl deze partijen in feite nooit direct met elkaar in oorlog zijn
geweest en intussen al weer jaren handeldrijven…. ‘maar goed…’
Uiteraard wenst Trump daar ook wat voor terug te zien t.b.v. de wapenindustrie in de VS, dus kondigde
hij aan dat hij voor miljarden aan wapens wenst te verkopen aan de
VAE…….

De VAE
aan wie Trump (nog meer) wapens wil leveren*, hebben o.a. meegewerkt aan de genocide in Jemen en ondanks dat ze hun
troepen hebben teruggetrokken is het wel duidelijk dat ze de
grootschalige Saoedische terreur tegen de sjiitische bevolking van
Jemen nog steeds dik steunen…..

Door de
voortdurende hongersnood in Jemen is het aantal
Coronadoden daar in verhouding gigantisch en behoort Jemen nu tot de
landen met de meeste Coronadoden, logisch mensen zijn verzwakt en een
stevige griep als COVID-19 is genoeg om verzwakte mensen met bosjes
tegelijk te doden……

In Jemen
is al jaren sprake van een genocide op de sjiitische bevolking iets
dat blijkbaar niemand in het westen ook maar ene moer kan
verdommen…….. Terwijl het toch de westerse politici waren die na
de genocide in Rwanda durfden te zeggen dat dit niet nog eens zou
worden getolereerd……. Intussen moet het dodental in Jemen de 500.000 al
ver zijn overschreden, zeker is dat minstens 100.000 kinderen het leven hebben gelaten in deze heel smerige genocide…….. 

Het doelbewust uithongeren van de sjiitische bevolking in Jemen door de Saoedische terreurcoalitie, met actieve hulp van de VS en Groot-Brittannië is een manier van handelen die men in de middeleeuwen gebruikte om steden op de knieën te dwingen >> zonder meer een grove misdaad tegen de menselijkheid!!! Dit nog buiten het bombarderen van ziekenhuizen, scholen, waterzuiveringsinstallaties, markten en woonwijken door die terreurcoalitie…….

Het
maakt Trump geen sodemieter uit dat hij met nog meer wapenleveranties een hele berg olie gooit op het al in brand staande Midden-Oosten, het
interesseert hem hoegenaamd geen donder: geld verdienen is het devies
van hem en zijn vrienden in het militair-industrieel complex………

Bovendien
is het voor 100% zeker dat de VS landen als de VAE wil volproppen met
wapens om daar t.z.t. een oorlog mee te kunnen beginnen tegen
Iran……… Iran ook al een land waar de bevolking verzwakt is door
handelen van de VS, in dit geval sancties, die bijna geen land durft
te overtreden, daar ze anders de knoet in de nek zullen krijgen van
de VS en bedrijven die zich niet houden aan de regels kunnen verder
opereren in het buitenland wel vergeten……… Kortom terreur van
enorme omvang, maar ja wat wil je, we hebben hier tenslotte wel te
maken met verreweg de grootste terreurentiteit die deze aarde ooit
heeft gezien: de VS ofwel het Vierde Rijk……..

Het
onderstaand schrijven is van CODEPINK en is een petitie die wij logischerwijs niet kunnen tekenen. Mocht je hier vrienden uit de VS hebben,
of in de VS, vraag ze dan ajb deze petitie te tekenen, immers
het Midden-Oosten heeft allesbehalve nieuwe destabilisatie nodig van
de VS (met hulp van andere NAVO partners, waaronder Nederland), die hebben het gebied al in vuur en vlam gezet en dat tegen de
prijs van meer dan 2,5 miljoen doden in Irak en Syrië, inclusief de doden van de illegale oorlogen tegen Afghanistan en Libië……..)

Oh en
mocht je denken dat het onder Biden beter zal gaan, kan ik je alvast
uit de droom helpen: de kans dat hij Iran daadwerkelijk zal
aanvallen is zelfs groter dan onder Trump….. Vergeet verder niet dat
hij als vicepresident onder Obama heeft meegedaan aan de genocide in Jemen en
ook hij zal met veel plezier de VAE, Bahrein en Saoedi-Arabië
blijven voorzien van wapens, munitie, plus rollend, varend en
vliegend oorlogstuig……..

Over
Saoedi-Arabië gesproken: vreemd dat men in de westerse media net
doet alsof dat land geen banden heeft met Israël, immers zonder dat
er zo’n ‘fake vredesverdrag’ lag of ligt, drijven deze twee landen al
jaren handel onderling en dat had iedere journalist die zichzelf een
beetje serieus neemt kunnen weten…….

Naast
Jemen is het andere grote slachtoffer van deze valse deals het zo
verdrukte Palestijnse volk, ook al een volk dat wat betreft de
westerse reguliere media en politiek kan doodvallen……..

Where does a new Middle East arms race leave Palestinians?

Ariel
Gold, CODEPINK

In exchange for throwing Palestinians under the bus, Trump is about

to reward the UAE with a weapons deal and he has just notified

Congress. Will you help us notify Congress as well that we must STOP

ARMING THE MIDDLE EAST!

Every
once in a while we find ourselves agreeing with the very person we
are usually railing against. Today, that person is the
I
♥️Israel
hawk
,
Representative Eliot Engel. 

Yesterday,
after President Trump gave notice to Congress that he plans to sell
billions in weapons to the UAE, Engel, chairman of the House Foreign
Affairs Committee, released a statement expressing apprehension.
While his concern (not ours) centered around how this deal might
jeopardize
Israel’s
qualitative military edge,” he also correctly called on Congress
not to rubber-stamp a rushed arms sale that may start a new Middle
East arms race. “Will the price for normalization with Israel be an
infusion of advanced weapons [to the UAE]? Is this wise?” he asked.
He pointed out that weapons to the UAE will likely result in more
Arab states asking for weapons and that this will put American
national security at risk.

Engel
is wrong that keeping Israel more highly armed than its neighbors
will keep the American people safe, and we are glad that he is being
replaced in Congress by someone who supports Palestinian rights, but
he’s spot on that arming the Middle East to the teeth makes the US
(and the entire world) less safe.
Please
take two minutes right now to write

your senators and representative and ask them to join Rep. Engel in
calling for a careful examination of the deal. Tell them to go
further: they should oppose the deal because it will fuel a new arms
race and because of how the UAE has been using US weapons in the
brutal war in Yemen.
 

While
the UAE officially pulled out of the war in Yemen in 2019, they
remain involved behind the scenes and are yet to be held responsible
for the immense suffering that they caused. As a result of the
Saudi-UAE airstrikes that decimated the healthcare facilities and
infrastructure, Yemenis are suffering from massive malnutrition and
Yemen now has one of the highest COVID death rates in the world. The
UAE has also been found guilty of defying a UN arms embargo to supply
weapons to Libya. The last thing the UAE deserves for what they have
done in Yemen and Libya is a reward of more weapons.

Netanyahu
— who originally pretended that he didn’t know that the
normalization deal included a weapons sales deal — is saying that
if the US sells its highly sophisticated F35s to the UAE, then Israel
needs more weapons to maintain its “qualitative military edge.”
It’s bad enough that the Israel-UAE normalization deal is further
entrenching Israeli apartheid and stomping on Palestinian rights, but
to reward Israel with EVEN MORE WEAPONS is criminal. Israel is a
rogue apartheid state that should be tried at the ICC, not rewarded
with more weapons.

Contact
your Senators and representative now! 

Our
priorities in the Middle East should be freeing Palestine, ending the
war in Yemen, and normalizing relations with Iran, not further ARMING
THE MIDDLE EAST! No matter what administration we have in 2021, we
will spend next year campaigning for peace in the Middle East.
Help
us start now by contacting your representatives in Congress and
asking them to act immediately to block Trump’s UAE weapons deal.

Toward
peace in Palestine, Yemen, Iran, and throughout the world, 
Ariel,
Angela, Ann, Carley, Caty, Cody, Danaka, Emily, Farida, Jodie,
Kelsey, Koohan, Leila, Leonardo, Maxine, Mary, Medea, Michelle,
Nancy, Paki, Teri, and Yousef
 

==================================== 

* Het is bepaald niet zo dat de VAE, Bahrein en Saoedi-Arabië tot nu toe geen wapens konden kopen in de VS, integendeel!!

 Zie ook: ‘Vredesakkoord Israël, VAE en Bahrein gericht op oorlogsvoering en doodshandel

“A
new era of peace”, aldus Netanyahu over de aangeknoopte politieke
banden met de VAE, even vergetend dat Israël bijna dagelijks illegaal
oorlog voert

Generaal geeft toe: Israël zat achter de coup tegen president Morsi in Egypte‘ 

Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooi weekeinde van.

Van Morrison: “No more Lockdown”, een protestnummer tegen de belachelijke Coronamaatregelen

Voor het eerst zal Radio1 een nummer van Van Morrison censureren, een zanger die men anders maar al te graag laat horen, waar men in de aankondiging immer de toevoeging laat horen: Van ‘The Man‘ Morrison want dat vindt men op Radio1 wel hééééél interessant om te zeggen (men draaide daar tot voor enige tijd geleden alleen zijn oudere werk, dat is goedkoper…..)

Van Morrison's Rails Against Lockdown Life on 'Born to Be Free' - Rolling  Stone 

Van
Morrison: “No more Lockdown” >> overgenomen van Brasscheck TV:

post
in mail: SPECIAL REPORT: Will your ISP censor Van Morrison?

Song:
“No More Lockdown”

Van
Morrison

Examine it
closely…and watch it unfurl”

Van Morrison sings about the CoVid
Con and the accompanying lockdowns.

He’s not buying it either.

Will the demons at Google/YouTube
censor it?

How about Facebook?

We’ll see I guess.

Lyrics

No more lockdown
No more
government overreach
No more fascist police
Disturbing our
peace
No more taking of our freedom
And our God-given
rights
Pretending it’s for our safety
When it’s really to
enslave
Who’s running our country?
Who’s running our
world?
Examine it closely
And watch it unfurl
No more
lockdown
No more threats
No more Imperial College
Santas
making up crooked facts
No more lockdown
No more pulling the
wool over our eyes
No more celebrities telling us
Telling us
what we’rе supposed to feel
No more status quo
Put your
shoulder to thе wind

No more lockdown
No more
lockdown
No more lockdown
No more lockdown

Click here for more
about the CoVid Con

Click here for more
about Fauci’s original fraud

Click here to support
Brasscheck

================================

Zie ook de vijfdelige serie n.a.v. de Facebook post van Marjolein Jansen:

Coronavirus: de tegenstrijdigheden in beeld‘ (deel 5,het laatste deel en zie de passende links bij dat bericht)

Coronavirus: mondmasker onzin‘ (deel 4 en zie de passende links bij dat bericht)

Burgerrechten waaronder privacy aangetast door ‘strijd’ tegen het Coronavirus‘ (deel 3 en zie de passende links bij dat bericht)

Coronavirus: opmerking bij vaccins‘ (deel 2 en zie de passende links bij dat bericht)

Coronavirus, PCR test: leugens en onzin‘ (er is een ‘pandemie aan PCR test positieven’ gaande , die voor een heel groot deel vals positief zijn) (dit is deel 1 en zie de passende links bij dat bericht)

Racistische Rotterdamse politieagenten gewoon aan het werk

Gisteren op Radio1 aandacht voor de 5 agenten (op Radio1 sprak men over 9 agenten) die in een Whatsappgroep lieten horen hoe ze denken over Nederlanders met een allochtone achtergrond en dat was bepaald niet voor de poes. De agenten gebruikten woorden als kankervolk, kutafikanen en pauperallochtonen, dit als reactie op een witte jongen in Spijkenisse die blijkbaar in elkaar werd geslagen door een stelletje laffe figuren……. In dit geval laffe jongeren met een gekleurd uiterlijk (of dat nu bijvoorbeeld een Marokkaan of iemand uit Mali is), echter in de praktijk maken ook witte jongeren zich met grote regelmaat schuldig aan dergelijk laf geweld, zelfs vaker dan gekleurde jongeren….

Deze agenten hebben te maken met meerdere bevolkingsgroepen en moeten volledig onbevooroordeeld blijven in hun handelen….. (aan het etnisch profileren van politie in de grote steden is al te zien dat dit allesbehalve het geval is) Voorts is het duidelijk uit de woorden die ze gebruikten dat ze dit soort taal onderling blijkbaar vaker bezigen….. Agenten die zich zo uitlaten dienen een ander beroep te kiezen, immers iemand van allochtone komaf, zelfs al is deze ‘eerste generatie Nederlander’ is, hoort als ieder ander op dezelfde manier behandeld te worden (zoals de eerste beste witte Nederlander wordt behandeld)……

Politie Rotterdam-Oost on Twitter: "HITTE ALERT🌞🌡️🌞🌡️ Denk er ook  vandaag a.u.b. weer aan om geen kinderen of dieren voor "eventjes" achter  te laten in een snikhete auto. Je schoonmoeder is overigens best

Onbegrijpelijk dan ook dat het OM deze figuren ongemoeid laat, daar ze e.e.a. in een besloten Whatsappgroep zouden hebben gezegd……. 

Op deze plek al vaker gesteld: de Nederlandse politie zit vol met figuren die op z’n zachtst gezegd bevooroordeeld zijn en iets strakker gesteld ronduit racistisch zijn (en m.i. een fascistoïde stank verspreiden), het overgrote deel van de Nederlandse politieagenten is dan ook van rechtse signatuur, als je links bent wordt je hooguit als wijkagent aangesteld, wat dat betreft is er weinig veranderd sinds WOII en de periode daaraan voorafgaand……. (tijdens WOII hielpen Nederlandse agenten zelfs mee met de razzia’s waarbij Joden, Roma en Sinti werden opgepakt om daarna te worden gedeporteerd naar een concentratiekamp, voor de grote meerderheid van die mensen de weg naar een zekere gruwelijke dood……)

In het deel van een artikel onder mijn schrijven o.a. de volgende uitspraak van het opperhoofd van de Rotterdamse poltie, Westerbeke: De betrokken agenten zullen weer
aan het werk gaan, aldus de politie. “Omdat gezien eerdere,
vergelijkbare zaken
geen strafontslag wordt voorzien, is er geen
reden voor buitenfunctiestelling tijdens het disciplinair onderzoek.”
De politiemensen keren niet terug op hun eigen plek
. Ongelofelijk: dus ook in eerdere gevallen waar politieagenten zaken als racistische uitspraken hebben gedaan, volgde er geen ontslag!!

De hoogste tijd dat de Nederlandse politie grondig wordt doorgelicht op racistische/fascistische figuren!! Je snapt het al dat zal niet gebeuren, immers dan kan zeker de helft van de Nederlandse agenten naar huis!! Vandaar ook dat elk geval van racisme als het naar buitenkomt bestraft dient te worden met ontslag!!

Vanmorgen had BNR columnist Ben van der Burg zijn praatje aan deze zaak gewijd. Hierbij vergeleek hij een domme uitlating van een collega schaatser in de 90er jaren met deze zaak, een schaatser die voor de adrenaline kick (in feite een vorm van doping) voorafgaand aan een wedstrijd met 200 km/u. over de weg scheurde en waar deze schaatser dit in het openbaar had toegegeven, dat vond van der Burg uiteraard dom. Echter zo zag van der Burg ook de uitspraken van de agenten zoals hiervoor beschreven, echter deze schaatser had geen racistische uitspraak gedaan en al had hij dat wel gedaan dan nog was hij geen agent wiens collega’s al zo vaak racistisch gedrag hebben laten zien >> zoals etnisch profileren en is dus totaal niet te vergelijken, immers die agenten hebben dagelijks met mensen van (o.a.) Afrikaanse komaf te maken!!

Hier een deel van het verhaal zoals op de site van Hart van Nederland is te vinden:

Kankervolk,
kutafrikanen, pauperallochtonen’

Volgens de krant werden de
racistische opmerkingen gemaakt nadat de agenten een filmpje uit
Spijkenisse hadden gezien waarop te zien is hoe een witte 15-jarige
jongen minutenlang door zwarte leeftijdsgenoten in elkaar wordt
geslagen. De agenten noemden de vechtersbazen onder andere
“kankervolk, kutafrikanen en pauperallochtonen”.

Ook zouden ze hebben gezegd op hen
te willen “schieten”. Een van de politiemensen zei verder te
hopen dat de daders gepakt worden. “Hopelijk niet door de politie
maar eerst door anderen die ze nog hardere klappen geven.”

Disciplinair
onderzoek naar agenten

Het OM onderzocht de chats en noemt
deze “zeker laakbaar en niet passend voor politiefunctionarissen”.
Toch is er volgens maar justitie geen sprake van een strafbaar feit
omdat de agenten hun uitspraken niet in het openbaar hebben gedaan,
maar in een besloten groep. Daarom worden de Rotterdamse agenten niet
vervolgd.

De politie zegt de zaak “hoog op
te nemen” en gaat de racistische uitingen intern verder
onderzoeken. Aan de hand daarvan worden eventuele maatregelen
voorgesteld aan twee landelijke, onafhankelijke commissies.
Uiteindelijk zal politiechef Fred Westerbeke van de Rotterdamse
politie een definitief besluit nemen.

De betrokken agenten zullen weer
aan het werk gaan, aldus de politie. “Omdat gezien eerdere,
vergelijkbare zaken geen strafontslag wordt voorzien, is er geen
reden voor buitenfunctiestelling tijdens het disciplinair onderzoek.”
De politiemensen keren niet terug op hun eigen plek.

=====================================

Voor meer berichten over racisme, politie-inzet, fascisme en/of etnisch profileren, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.